Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 18:30
Tadango schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Jup. Leuk als je telefoon leeg is, niet leuk als je controller bijna leeg is. Sommige telefoons laden zelfs snel op, zodat de controller net 30 minuten mee gaat. Dat kan met een ander kabeltje opgelost worden, maar die moet je zelf maken.
Je kunt op je Android telefoon toch gewoon kiezen wat hij moet doen (in geval van USB-C in ieder geval)? USB for charging, USB for data transfer, charge the connected device, etc.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
S0epkip schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:13:
[...]

Je kunt op je Android telefoon toch gewoon kiezen wat hij moet doen (in geval van USB-C in ieder geval)? USB for charging, USB for data transfer, charge the connected device, etc.
Nee, Ja... je kan kiezen wat hij moet doen NAAST het laden. Laden doet hij altijd... die van mij tenminste. Als je opladen kiest betekent dat verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 18:30
Tadango schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:19:
[...]

Nee, Ja... je kan kiezen wat hij moet doen NAAST het laden. Laden doet hij altijd... die van mij tenminste. Als je opladen kiest betekent dat verder niets.
Ohja, het is geen C naar C want de controller heeft geen USB-C poort, maar een proprietary vierkante connector, dom gemaakt. :P

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Tadango schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:36:
Gewoon deze kopen: pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB

Werkt prima en kost een stuk minder.
Top kaart inderdaad. Doet het prima voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Zo, eindelijk! 46 pagina's doorgelezen. Tussen de bedrijven door heel wat wijzer geworden en mooie maar ook minder mooie shots gezien. :9 Moet eerlijk zeggen dat @Tadango wel heel vette pica’s maakt. Hoop dat ze er bij mij ook zo een keer uitkomen.

De RAW die de Air maakt kan ik ook weinig mee maar ik heb er nog te weinig mee gedaan om er echt wat uit te halen. Viel wel meteen op dat ik dacht, hey die ISO moet echt omlaag, maar hij stond al op 100. Ai! :X

Verder merkte ik met schieten dat het echt een beetje is als de GoPro (Hero3 die ik heb gehad) de mooiste beelden worden gegeven bij vol zonlicht zodat de lens beter zijn werk kan doen. Ik heb hem ook vergleken met mij DSLR (Nikon D750) en dat is stomste wat je kan doen natuurlijk. :F

In JPEG schoot ik verassend mooie foto’s maar wil echt nog wat proberen om meer uit de RAW te halen. Hoop dat het forum gevuld wordt met tweaks ideeën en suggesties.

Ik heb hem nu een week en mijn eerste N00B filmpje op YT gezet.

Al het commentaar is welkom! :*)

Ben echt verder zeer tevreden ondanks redelijk wat signal loss. alles werkt verder prima.

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango

Wat betreft de RAW... dat is even oefenen. Hij ruist aardig. Standaard wijzig ik ongeveer (even uit mijn hoofd) dit in Lightroom:
- Verscherpen: Bij veel details iets verhogen tot +60 en details ook omhoog zetten. Dan ook meer ruis reductie nodig
- Ruis reductie luminantie: 40 bij goed licht, 60 bij weinig.
- Nevel verwijderen: +20 to +60 afhankelijk van de lucht en tegenlicht.
- Schaduwen: +40 tot +80
- Hooglichten: -60 tot - 80
- Levendigheid: Bij minder goed licht tot +35, normaal niet veel meer nodig dankzij de nevel verwijderen.

Ik moet nog even goede presets hiervoor maken (wellicht kan ik die hier delen dan??) Is voor mij nog even uitzoeken met lightroom :)

[EDIT] Wat betreft je video: Een heel goed voorbeeld waarom ND filters nuttig zijn :) Het schokt nu wat omdat de sluitertijd erg kort was (1/500 oid?) Dat wil je voor 30fps op 1/60 hebben ongeveer. Het beeld oogt dan vloeiender. Zo tegen de zon in zou ND 8 / 16 mooi helpen. Nu neem ik graag op met 2.7k op 60fps omdat het dan veel vloeiender oogt. Dan is er nog wat marge voor het croppen en de scherpte is ook prima. Nadeel van ND filters is wel dat het iets aan scherpte kan kosten. Kwestie van mee spelen. Over 1 week heb ik er alle tijd voor :)

Ik heb trouwens standaard nu de ND4 PL filter erop zitten. Lijkt net even wat mooier beeld te geven qua kleuren door de polarisatie. ND4 merk je niet heel veel van en de scherpte bij iets minder licht is nog goed genoeg. Zodra de zon onder is moet hij er wel af, maar dan wordt het vaak toch al niets meer.

[ Voor 38% gewijzigd door Tadango op 04-05-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Tadango schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:39:

Wat betreft de RAW... dat is even oefenen. Hij ruist aardig. Standaard wijzig ik ongeveer (even uit mijn hoofd) dit in Lightroom:
- Verscherpen: Bij veel details iets verhogen tot +60 en details ook omhoog zetten. Dan ook meer ruis reductie nodig
- Ruis reductie luminantie: 40 bij goed licht, 60 bij weinig.
- Nevel verwijderen: +20 to +60 afhankelijk van de lucht en tegenlicht.
- Schaduwen: +40 tot +80
- Hooglichten: -60 tot - 80
- Levendigheid: Bij minder goed licht tot +35, normaal niet veel meer nodig dankzij de nevel verwijderen.

Ik moet nog even goede presets hiervoor maken (wellicht kan ik die hier delen dan??) Is voor mij nog even uitzoeken met lightroom :)

[EDIT] Wat betreft je video: Een heel goed voorbeeld waarom ND filters nuttig zijn :) Het schokt nu wat omdat de sluitertijd erg kort was (1/500 oid?) Dat wil je voor 30fps op 1/60 hebben ongeveer. Het beeld oogt dan vloeiender. Zo tegen de zon in zou ND 8 / 16 mooi helpen. Nu neem ik graag op met 2.7k op 60fps omdat het dan veel vloeiender oogt. Dan is er nog wat marge voor het croppen en de scherpte is ook prima. Nadeel van ND filters is wel dat het iets aan scherpte kan kosten. Kwestie van mee spelen. Over 1 week heb ik er alle tijd voor :)

Ik heb trouwens standaard nu de ND4 PL filter erop zitten. Lijkt net even wat mooier beeld te geven qua kleuren door de polarisatie. ND4 merk je niet heel veel van en de scherpte bij iets minder licht is nog goed genoeg. Zodra de zon onder is moet hij er wel af, maar dan wordt het vaak toch al niets meer.
Ik werk zelf veelal met ACDSee en wil even kijken of het hier ook mee lukt. Anders eens klooien met Lightroom waarbij ik de preset zoals je aangeeft zeker zal proberen. Ik zou zeggen zeker posten. Alles is mooi meegenomen. de foto's zien er in ieder geval goed uit.

Je suggestie voor filmen ga ik zeker even instellen! Ik ben benieuwd! Ik heb nagenoeg nog niks voor de lens en leg net mijn laatste hand aan een eigen gemaakt Helicopter platform. Eerst maar alles onder controle krijgen. T valt me op dat er toch wel wat stof en zooi wordt geblazen achter en rond de opening van de gimbal en dat wil ik niet hebben. Soms heb je geen mooi plekje om op te stijgen. stukje hardboard doet wonderen. ;)

Heb je een linkje naar de polarisatie en ND filters?

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Als er geen goede ondergrond is start en land ik vanuit de hand. Werkt prima (wel een vlakke hand, niet proberen te pakken.... de props doen pijn ;))

Deze bv: https://www.kamera-expres...a-series-vivid-collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Afgezien dat het niet mag, dat weet ik... O-)

Is er al iemand boven/verder dan de 150 meter geweest zonder last te hebben gehad van signaalverlies? Ik heb nu 1x op de 100 meter gezeten en dat stoort soms al redelijk. :F een keer de verbinding helemaal verloren. Was binnen 2 seconde weer terug, maar toch. Het bereik zou wat verder moeten liggen volgens mij... (2km?) . Ik kan op 100 meter hoogte hem al bijna niet meer terug vinden soms.

Ik heb mijn batterijsignaal op 30% gezet zodat er redelijk wat juice is om terug te komen, hoe heeft de rest dat?

Tevens krijg ik vaak de melding dat ik in een NO FLY zone zonder dat ik die dan kan terug vinden op de kaart, andere ervaringen?

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:22
mistermaxmax schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:19:

Is er al iemand boven/verder dan de 150 meter geweest zonder last te hebben gehad van signaalverlies? Ik heb nu 1x op de 100 meter gezeten en dat stoort soms al redelijk. :F een keer de verbinding helemaal verloren. Was binnen 2 seconde weer terug, maar toch. Het bereik zou wat verder moeten liggen volgens mij... (2km?) . Ik kan op 100 meter hoogte hem al bijna niet meer terug vinden soms.

Ik heb mijn batterijsignaal op 30% gezet zodat er redelijk wat juice is om terug te komen, hoe heeft de rest dat?

Tevens krijg ik vaak de melding dat ik in een NO FLY zone zonder dat ik die dan kan terug vinden op de kaart, andere ervaringen?
500 m :X
Toen kreeg ik wat happeringen en 1x signal lost. Antennes naar boven gericht en toen ging het beter.

No fly zones van DJI klopt niet altijd in vergelijking met kadaster kaart. Ook in het buitenland klopte het niet altijd...

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
hood schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:43:
[...]

500 m :X
Toen kreeg ik wat happeringen en 1x signal lost. Antennes naar boven gericht en toen ging het beter.
500 meter! _/-\o_ durf ik niet eens.

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:54
mistermaxmax schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:13:

Ik heb hem nu een week en mijn eerste N00B filmpje op YT gezet.

[video]

Al het commentaar is welkom! :*)

Ben echt verder zeer tevreden ondanks redelijk wat signal loss. alles werkt verder prima.
Vanaf 0:16 lijkt er een vlek op je camera te zitten, iets offcenter naar links, maar wel erg duidelijk. Verder een prima begin met vliegen, let vooral ook op kleine correctie die grote verschillen maken (zoals die kleine op 0:04)
edit: Zoals @Tadango al zei, het kan vast ook opgelost worden met een ND-filter, maar daar heb ik zelf nog weinig ervaring mee.
mistermaxmax schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:19:

Yes, 2 weken geleden in Zuid-Afrika veel gevlogen. Zowel ruim 800meter ver weg boven zee (Dolfijnen spotten), als in de wijngaarden zo'n 400 meter ver en ruim 150 meter hoog. Wat ik wel zelf doe is het instellen van kanalen, zodra ik die op automatische selectie zet, ging ie in Zuid-Afrika naar de 5Ghz en kwam ik niet verder dan 150 meter zonder signalloss. Op de 2.4Ghz handmatig dus deze afstanden meegevlogen. Boven zee was ik pas 1 streepje signaal kwijt.

Allereerst op vakantie wel veelvuldig problemen gehad met calibratie van de gps-sensor o.i.d. moest vaak opnieuw instellen, maar kwestie van 2 handelingen.

Zal binnenkort ook eens mijn filmpjes online gaan gooien, heb er nogal wat mogen maken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Heyman op 07-05-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Heyman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Vanaf 0:16 lijkt er een vlek op je camera te zitten, iets offcenter naar links, maar wel erg duidelijk. Verder een prima begin met vliegen, let vooral ook op kleine correctie die grote verschillen maken (zoals die kleine op 0:04)
edit: Zoals @Tadango al zei, het kan vast ook opgelost worden met een ND-filter, maar daar heb ik zelf nog weinig ervaring mee.

[...]

Yes, 2 weken geleden in Zuid-Afrika veel gevlogen. Zowel ruim 800meter ver weg boven zee (Dolfijnen spotten), als in de wijngaarden zo'n 400 meter ver en ruim 150 meter hoog. Wat ik wel zelf doe is het instellen van kanalen, zodra ik die op automatische selectie zet, ging ie in Zuid-Afrika naar de 5Ghz en kwam ik niet verder dan 150 meter zonder signalloss. Op de 2.4Ghz handmatig dus deze afstanden meegevlogen. Boven zee was ik pas 1 streepje signaal kwijt.

Allereerst op vakantie wel veelvuldig problemen gehad met calibratie van de gps-sensor o.i.d. moest vaak opnieuw instellen, maar kwestie van 2 handelingen.

Zal binnenkort ook eens mijn filmpjes online gaan gooien, heb er nogal wat mogen maken. :)
Thnx Heyman, Ja, ik zie het! Ik heb hem ook op 4K nog een keer gekeken en daar lijkt het weg te zijn, al zie ik nog een ander dof plekje. :?

Ik heb wat filmpjes gekeken hierover en wat je zegt is een hele goeie om te houden. Eigenlijk beter om gewoon geen correcties te doen maar vooraf je pad vast te leggen zodat het niet nodig is.

800 meter! Dat is goed nieuws! Ik weet er nog te weinig van maar ga er wel mee aan de slag en beetje uitproberen. Zijn er met betrekking tot het instellen handleidingen dat je zo weet? Of gewoon googlen?

Ik ben benieuwd naar je filmpjes! ;)

Burn It - Burn All

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
hood schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:43:
[...]

No fly zones van DJI klopt niet altijd in vergelijking met kadaster kaart. Ook in het buitenland klopte het niet altijd...
Dit is volgens mij de meest actuele kaart van DJI.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Zijn er mensen hier die de FCC mode hebben geprobeerd? Dit betekend dat de transmitter een sterker signaal verstuurd zodat er verder gevlogen kan worden.
Ik was zelf op vakantie namelijk niet heel erg tevreden met het bereik van de drone.

Gisteren dmv gps spoofing mijn kanalen veranderd. Vervolgens toen ik de app opstartte kreeg ik gelijk een update te zien. Deze heb ik nog niet gedownload en geinstalleerd omdat mijn batterij niet helemaal vol zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Vlieg dit weekend naar Lanzarote. Hopelijk niet al teveel wind want de Mavic Air gaat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Over vliegen met wind gesproken. Ik ben een beginner en heb ondertussen al redelijk wat gevlogen met de Air. Ik vind dat je al redelijk snel een melding in beeld krijgt om voorzichtig te vliegen omdat er harde wind staat. Ik merk dan meestal eigenlijk niks aan het vlieggedrag.

Nu was ik gister ook ergens en toen begon het ook wat harder te waaien, maar wist ik niet of ik nog veilig de lucht in kon. Ik ben bang dat als het te hard waait hij naar beneden komt... Wat houden jullie aan betreft wind? Hoe bepalen jullie of je nog veilig de lucht in kan?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09
d.bakker84 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:39:
Over vliegen met wind gesproken. Ik ben een beginner en heb ondertussen al redelijk wat gevlogen met de Air. Ik vind dat je al redelijk snel een melding in beeld krijgt om voorzichtig te vliegen omdat er harde wind staat. Ik merk dan meestal eigenlijk niks aan het vlieggedrag.

Nu was ik gister ook ergens en toen begon het ook wat harder te waaien, maar wist ik niet of ik nog veilig de lucht in kon. Ik ben bang dat als het te hard waait hij naar beneden komt... Wat houden jullie aan betreft wind? Hoe bepalen jullie of je nog veilig de lucht in kan?
Ik heb alleen een filmpje van een gast in amerika gezien die het water op vloog waarbij de wind naar aflandig draaide op zo'n kracht dat de Air er niet meer tegenin kon. Dan heb je een probleem, zolang je niet tegen windkracht 8 (70 km/h de max snelheid van de Air) in hoeft boven water is er dus niks aan de hand. Niet dat ik met windkracht 8 nog zou gaan vliegen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
v1co schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:07:
Zijn er mensen hier die de FCC mode hebben geprobeerd? Dit betekend dat de transmitter een sterker signaal verstuurd zodat er verder gevlogen kan worden.
Ik was zelf op vakantie namelijk niet heel erg tevreden met het bereik van de drone.

Gisteren dmv gps spoofing mijn kanalen veranderd. Vervolgens toen ik de app opstartte kreeg ik gelijk een update te zien. Deze heb ik nog niet gedownload en geinstalleerd omdat mijn batterij niet helemaal vol zat.
Tja, ik niet. Ik wil er wel mee gaan beginnen. :'( vind het dubbel. Wat betekent het voor de stabiliteit bij voorbeeld? Laat het even weten als je ermee bezig bent geweest? _/-\o_

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolidAW
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2024
Sinds een aantal dagen ook de gelukkige bezitter van de Mavic Air (mijn eerste drone).

Nu 4x even gevlogen en wat een top ding. Moet nog een hoop dingen uitzoeken bijvoorbeeld wat de beste instellingen zijn qua camera etc... want ik heb nog geen ND filters (die gaan er zeker wel komen).

Gisteren enkel wel even zweet tussen de billetjes gehad, ik vloog op zo’n 30 meter hoog en daar kwam familie gevechts vogel hahaha die wilden de drone wel eventjes uit de lucht pikken. Een hoop getjilp en als een gevechtsvliegtuig op de drone af. Ik heb de mavic ook als een gevechtsvliegtuig naar beneden gehaald en geland :)

Nu was ik gelukkig niet ver en niet hoog maar ik lees bijvoorbeeld een paar berichten terug dat je 800 meter de zee op gaat en wat dan als familie zee arend langs komt of waar je dan ook vliegt en de vogels komen, wat doe je dan ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
SolidAW schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:50:
Sinds een aantal dagen ook de gelukkige bezitter van de Mavic Air (mijn eerste drone).

Nu 4x even gevlogen en wat een top ding. Moet nog een hoop dingen uitzoeken bijvoorbeeld wat de beste instellingen zijn qua camera etc... want ik heb nog geen ND filters (die gaan er zeker wel komen).

Gisteren enkel wel even zweet tussen de billetjes gehad, ik vloog op zo’n 30 meter hoog en daar kwam familie gevechts vogel hahaha die wilden de drone wel eventjes uit de lucht pikken. Een hoop getjilp en als een gevechtsvliegtuig op de drone af. Ik heb de mavic ook als een gevechtsvliegtuig naar beneden gehaald en geland :)

Nu was ik gelukkig niet ver en niet hoog maar ik lees bijvoorbeeld een paar berichten terug dat je 800 meter de zee op gaat en wat dan als familie zee arend langs komt of waar je dan ook vliegt en de vogels komen, wat doe je dan ?
solidAW,

Niet dat het antwoord er tussen staat, maar ik zou even wat tijd nemen (als je niet al gedaan hebt)om alle 46 pages door te akkeren. :P
Is even wat werk, maar je steekt er best wat van op. Was voor mij in ieder geval nuttig.

Ik denk als een arend je drone wil, je weinig in te brengen hebt. ;w

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
mistermaxmax schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:19:
[...]

Tja, ik niet. Ik wil er wel mee gaan beginnen. :'( vind het dubbel. Wat betekent het voor de stabiliteit bij voorbeeld? Laat het even weten als je ermee bezig bent geweest? _/-\o_
Wat bedoel je met stabiliteit?
De video feed zou wel een stuk stabieler moeten zijn ook op grotere afstanden als je dat daar mee bedoelt.
Ik ga het vanmiddag testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
FCC mode is wel interessant als ik filmpjes op youtube zo bekijk. Vanavond maar even proberen :)

Edit: Het is gelukt om hem op FCC te zetten. Ga zo in het weiland buiten de stad even proberen...

Edit2: Het is een aanrader om hem op FCC mode te zetten. Het bereik is echt een stuk beter!!

[ Voor 54% gewijzigd door hood op 11-05-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Goede prijs bij Central Point, alleen een beetje verwarrend;
https://www.centralpoint....-00000159-01-num-8110111/

Fly More in titel en op plaatjes geen 3 accus te zien. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 22:46
Met alle voorgaande info wat aan het uitproberen gegaan en een vergelijk tussen JPG en bewerkte RAW.
Graag jullie tips, voor mij is dit de aller-aller-aller eerste bewerking ever.
'k Heb de eerder genoemde waardes van Tadango als basis genomen en daar ietsjes in gespeeld.
Ik gebruik overigens -for the time being- nog even Photoshop Elements.

Orginele JPG:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9moMBkq.jpg
met als vergelijk de bewerkte RAW:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5X39F9X.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
dasystemcheck schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:24:
Met alle voorgaande info wat aan het uitproberen gegaan en een vergelijk tussen JPG en bewerkte RAW.
'k Heb de eerder genoemde waardes van Tadango als basis genomen en daar ietsjes in gespeeld.

Orginele JPG:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het groen in de foto er iets te hard uitkomen. Maar verder goede foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
v1co schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Wat bedoel je met stabiliteit?
De video feed zou wel een stuk stabieler moeten zijn ook op grotere afstanden als je dat daar mee bedoelt.
Ik ga het vanmiddag testen.
Stabiliteit als in dat de drone niet in een keer een eigen leven gaat leiden. Dat wil ik voorkomen. O-)

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermaxmax
dasystemcheck schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:24:

Orginele JPG:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het groen wel mooi zo, is kwestie van smaak natuurlijk. Beetje verzadiging erin, bomen lenen zich er goed voor.

Wel vind ik de ruis erg aanwezig, minder in de bewerkte foto maar wel aanwezig. Zou je niet verwachten met ISO100. Verder een mooie foto.

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
mistermaxmax schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 07:00:
[...]

Stabiliteit als in dat de drone niet in een keer een eigen leven gaat leiden. Dat wil ik voorkomen. O-)
FCC mode getest. En het bereik was verbluffend verbeterd!
Video feed bleef stabiel _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door v1co op 14-05-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Mavic Air Fly More Combo nu 977 euro bij oa. coolblue en mediamarkt zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
v1co schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:05:
[...]

Ik ga het vanavond uitproberen! :P

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Voor alle mensen die nog een mavic air moeten aanschaffen.

Ik heb mijn mavic air besteld bij centralpoint.nl voor 894,- euro en via cashback xl nog eens 28,- cashback

Totaal dus 866,-

Goedkoopste in de price watch is 975,- :+
pricewatch: DJI Mavic Air Fly More combo - Wit

Levertijd was bij mij 7 dagen

Ik zou zeggen sla je slag!

[ Voor 15% gewijzigd door gekke-gerrit op 14-05-2018 17:05 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
gekke-gerrit schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:05:
Voor alle mensen die nog een mavic air moeten aanschaffen.

Ik heb mijn mavic air besteld bij centralpoint.nl voor 894,- euro en via cashback xl nog eens 28,- cashback

Totaal dus 866,-

Goedkoopste in de price watch is 975,- :+
pricewatch: DJI Mavic Air Fly More combo - Wit

Levertijd was bij mij 7 dagen

Ik zou zeggen sla je slag!
Beetje off-topic, maar waar heb je die cashback vandaan? Die zie ik nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
[...]

Klinkt goed, maar hoe kan je zien of je op FCC of CE mode zit? Ik lees verschillende berichten hierover..
En wat doet dit met de garantie van het apparaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Nimoleda op 15-05-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
zxop4932 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:55:
[...]

Klinkt goed, maar hoe kan je zien of je op FCC of CE mode zit? Ik lees verschillende berichten hierover..
Als je bij WIFI opties kanaal 11 ziet dan is het FCC
Zie je 13 dan is het CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
v1co schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Als je bij WIFI opties kanaal 11 ziet dan is het FCC
Zie je 13 dan is het CE
Oké thanks, en heb je hem dan op "Auto" of "Custom" channel staan?
En wat doet dit met je garatie / DJI Care Refresh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
zxop4932 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:58:
[...]

Ik doe verder niks met Auto of met Custom. Dat doet de transmitter al. Even zoeken op Youtube en je vind hoe je dit kan doen.

Verder weet ik niet wat dit met de garantie doet. Verstandig blijven vliegen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
v1co schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:00:
[...]

Ik doe verder niks met Auto of met Custom. Dat doet de transmitter al. Even zoeken op Youtube en je vind hoe je dit kan doen.

Verder weet ik niet wat dit met de garantie doet. Verstandig blijven vliegen dus ;)
Oké maar de MA bepaalt zelf of hij op 2.4 of 5.2 ghz zit? Of zet je zelf een custom channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
zxop4932 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:36:
[...]

Oké maar de MA bepaalt zelf of hij op 2.4 of 5.2 ghz zit? Of zet je zelf een custom channel?
De MA transmitter bepaalt dat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
zxop4932 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:58:
[...]

Dit kan nooit wat doen voor je garantie omdat een functie is die gewoon in de drone zelf zit. Je forceert alleen dat hij in de FCC stand gaat en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
v1co schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:07:
[...]

De MA transmitter bepaalt dat zelf.
Oké nice! En wat haal je nu voor afstanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
zxop4932 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:28:
[...]

De maximale afstand niet getest maar ik zat op 800 meter met nog steeds een stabiele video feed.
Waar ik bij de CE modus al problemen kreeg met de videofeed op ongeveer 400 meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hood
zxop4932 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Ik ben tot 950 meter gegaan en had toen geen happeringen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermaxmax
[...]

Gister is goed gegaan! Ben er erg blij mee. Ik lees nu dat er al een tot 900 meter is gegaan, Ik tot 200 toen vond ik het eng worden. maar.... zonder enkel signaal verlies, waar ik normaal al rond de 100 meter signaal verlies heb.

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
hood schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:59:
[...]

Ik ben tot 950 meter gegaan en had toen geen happeringen...
Dat klinkt goed! Maakt het met de FCC mode, wat betreft afstand, nog uit of je met 2.4ghz of 5.8ghz vliegt?
Ik vlieg eigenlijk altijd (CE mode) met 2.4ghz, met 5.8ghz heb ik na 2 a 300 meter geen bereik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
v1co schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:29:
[...]

De maximale afstand niet getest maar ik zat op 800 meter met nog steeds een stabiele video feed.
Waar ik bij de CE modus al problemen kreeg met de videofeed op ongeveer 400 meter.
Zou dit nog wat uitmaken voor het gebied waar je in zit? Los dat de stad sowieso, lijkt me, minder is...

Burn It - Burn All

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v1co
mistermaxmax schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Zou dit nog wat uitmaken voor het gebied waar je in zit? Los dat de stad sowieso, lijkt me, minder is...
Uiteraard. Een gebied waar veel gebouwen zitten zorgt voor meer signaal verlies of onderbrekingen.
Ik had het in een weiland getest en toen kwam ik dus ruim op de 800 meter.
In een woonwijk test ik dit liever niet.. maar dat is logisch.

Voor vakanties is dit voor mij wel ideaal. Ik was namelijk in Santorini en ik wou een shot maken van ons hotel. Omdat ik dus niet heel ver kwam, was dit nogal teleurstellend in CE mode. Ik ben benieuwd hoe het was gegaan in FCC mode maar ik denk wel een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
v1co schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:11:
[...]

Uiteraard. Een gebied waar veel gebouwen zitten zorgt voor meer signaal verlies of onderbrekingen.
Ik had het in een weiland getest en toen kwam ik dus ruim op de 800 meter.
In een woonwijk test ik dit liever niet.. maar dat is logisch.

Voor vakanties is dit voor mij wel ideaal. Ik was namelijk in Santorini en ik wou een shot maken van ons hotel. Omdat ik dus niet heel ver kwam, was dit nogal teleurstellend in CE mode. Ik ben benieuwd hoe het was gegaan in FCC mode maar ik denk wel een stuk beter!
Ik ga naar Zakynthos, Griekenland en hoop daar ook een beetje range te hebben. Ik vind het wel moeilijk om hem zover op pad te sturen, je hebt er echt geen zicht meer op dan. Als je signaal / camera wegvalt heb je beetje probleem. Natuurlijk heb je ook nog de RTH maar goed, liever niet op die manier.

Gister weer gevlogen en echt 0 signaal verlies! :9

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
mistermaxmax schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Ik ga naar Zakynthos, Griekenland en hoop daar ook een beetje range te hebben. Ik vind het wel moeilijk om hem zover op pad te sturen, je hebt er echt geen zicht meer op dan. Als je signaal / camera wegvalt heb je beetje probleem. Natuurlijk heb je ook nog de RTH maar goed, liever niet op die manier.

Mooi hoor bij het wrak! Plaats ff wat hier als je terug bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
mistermaxmax schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Als je signaal / camera wegvalt heb je beetje probleem. Natuurlijk heb je ook nog de RTH maar goed, liever niet op die manier.

Als je signaal verlies krijgt dan gaat je drone terug naar je vooraf ingestelde homepoint.
Dit zou ik voor je vakantie nog even testen wat ie dan doet in FCC mode.

Als dat allemaal goed gaat dan zou er in theorie weinig mis kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben Maandag & Dinsdag samen met Tweakers en DJI naar de Ardennen geweest om daar de Mavic Air te testen. Super vet gehad en wat een vette drone. Nu thuis een beetje mee aan het stoeien! Welke app gebruiken jullie op iOS om de no-fly zones goed te checken? De DJI site geeft bij mij compleet andere no-fly zones (of iig kleiner) aan dan andere sites/apps..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
DennusB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:05:
Ik ben Maandag & Dinsdag samen met Tweakers en DJI naar de Ardennen geweest om daar de Mavic Air te testen. Super vet gehad en wat een vette drone. Nu thuis een beetje mee aan het stoeien! Welke app gebruiken jullie op iOS om de no-fly zones goed te checken? De DJI site geeft bij mij compleet andere no-fly zones (of iig kleiner) aan dan andere sites/apps..
De enige die bij mij compleet is is de ASR vlieg veilig app op zowel IOS als android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimoleda
DennusB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:05:
Gaaf! Zijn er al beelden beschikbaar?
En hebben jullie van de Belgische overheid toestemming gekregen om hoger dan 10 meter te vliegen? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
zxop4932 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:42:
[...]

Gaaf! Zijn er al beelden beschikbaar?
En hebben jullie van de Belgische overheid toestemming gekregen om hoger dan 10 meter te vliegen? :9
Beelden zijn er in overvloed, ze zijn bezig er nu 1 video van te maken. Die verwacht ik ergens binnenkort wel op de frontpage. De rest van de beelden zie je binnenkort in reviews op Tweakers verschijnen.

En nee, we zijn de grens overgegaan naar Frankrijk waar we wel mochten vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
DennusB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Beelden zijn er in overvloed, ze zijn bezig er nu 1 video van te maken. Die verwacht ik ergens binnenkort wel op de frontpage. De rest van de beelden zie je binnenkort in reviews op Tweakers verschijnen.

En nee, we zijn de grens overgegaan naar Frankrijk waar we wel mochten vliegen :)
Leuk! En weinig "last" gehad van de vele bomen in de Ardennen? Goede verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mosmans
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04 19:56
Iemand hier toevallig ervaring met het verzekeren van je drone tegen schade? en dan bedoel ik niet de DJI care refresh maar bij je inboedel + buitenshuisverzekering tegen een maandelijkse vergoeding.

Tot nu toe zie ik bij OHRA een max vergoeding van 350 euro en bij de ANWB 600. Bij de ING loopt de vraag nog gezien zij geen product specificaties hebben m.b.t. de dekking.

Wie weet dat iemand al een stap verder is dan ik. Bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door mosmans op 17-05-2018 13:20 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
zxop4932 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Leuk! En weinig "last" gehad van de vele bomen in de Ardennen? Goede verbinding?
Nee, we hadden erg mooie plekken om te filmen. Verbinding was top! Erg vette beelden geschoten. Zodra m'n review live is zal ik hem hier ook nog even posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

mosmans schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:49:
Iemand hier toevallig ervaring met het verzekeren van je drone tegen schade? en dan bedoel ik niet de DJI care refresh maar bij je inboedel + buitenshuisverzekering tegen een maandelijke vergoeding.

Tot nu toe zie ik bij OHRA een max vergoeding van 350 euro en bij de ANWB 600. Bij de ING loopt de vraag nog gezien zij geen product specificaties hebben m.b.t. de dekking.

Wie weet dat iemand al een stap verder is dan ik. Bedankt!
Wat voor gevallen denk je daarmee te kunnen afdekken? Want als ik zo de voorwaarden van de ANWB lees kunnen ze het bij schade aan een drone vrij makkelijk gooien op "onvoldoende zorg of onvoorzichtigheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
Uiteraard even bellen van te voren naar de voorwaarde maar ik vroeg mij af door de tijd dat de Mavic Pro uit is of niet iemand hier zich eerder al over gebogen had ;-)

In Amerika is het bijvoorbeeld wel vrij gemakkelijk om je drone mee te verzekeren tegen alle schade via State Farm insurance a 60 dollar per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Even een korte test gedaan op EU en FCC bij mistig weer. 1967m in EU modus werkt al hapert het aardig en zit er vertraging in. FCC modus op1850m was erg goed en zeker niet maximaal nog. EU op 5.8g hield na 600m echt wel op. Met mistig weer is dit een prima resultaat.... Op 23 m hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Tadango schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:43:
Even een korte test gedaan op EU en FCC bij mistig weer. 1967m in EU modus werkt al hapert het aardig en zit er vertraging in. FCC modus op1850m was erg goed en zeker niet maximaal nog. EU op 5.8g hield na 600m echt wel op. Met mistig weer is dit een prima resultaat.... Op 23 m hoogte :)
2km in CE is best veel toch? Heb je hem dan op handmatige 2.4 ghz staan?
Hoever kom je eigenlijk in FCC mode op 5.8ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
2km in CE is wat ze opgeven en is prima. 5.8g heb ik niet veel getest want in het openveld doet 2.4g het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hoe schakel je überhaupt naar 2.4 als hij in 5.8 staat? Ik zocht hier laatst naar toen ik op vakantie was, de app stond default op 5.8, toen ik custom ipv auto koos kon ik wel het kanaal aanpassen, maar niet naar 2.4; je zou verachten dat als je op '5.8G' drukt in het app wifi settings scherm je dit kan kiezen maar zo werkt het niet kennelijk dus waar dit dan wel kan?

Dit was wel zonder mobiel bereik/internet overigens en aan de andere kant van de wereld zo'n beetje, ik weet niet of er nog een check wordt gedaan door de app waar je je bevindt voordat je dit kan/mag aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimoleda
jeroen11 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:49:
Hoe schakel je überhaupt naar 2.4 als hij in 5.8 staat? Ik zocht hier laatst naar toen ik op vakantie was, de app stond default op 5.8, toen ik custom ipv auto koos kon ik wel het kanaal aanpassen, maar niet naar 2.4; je zou verachten dat als je op '5.8G' drukt in het app wifi settings scherm je dit kan kiezen maar zo werkt het niet kennelijk dus waar dit dan wel kan?

Dit was wel zonder mobiel bereik/internet overigens en aan de andere kant van de wereld zo'n beetje, ik weet niet of er nog een check wordt gedaan door de app waar je je bevindt voordat je dit kan/mag aanpassen.
Als je "custom" in de app selecteert krijg je vervolgens onderstaan de app de keuzemogelijkheid om een kanaal te kiezen.

Kanaal 1 - 13 = 2.4ghz
Kanaal > 13 = 5.8ghz

De locatie van de telefoon bepaald vervolgens of de MA in FCC of CE mode gestart wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
jeroen11 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:49:

CE is alleen in Europa
FCC in de US ( Azie weet ik niet zeker)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Net even lopen spelen (er was iets in de verte te zien) en de Air deed 2850m op FCC. Wind mee op de heenweg, wind tegen op de terug weg. Uiteindelijk nog 21% over :) Slaan de props kapot tegen een stoel omdat dat ding niet meer reageert wanneer de sensoren iets zien.... Lol. Tijd voor een nieuw setje :) Ik ga de sensoren nu uitzetten standaard, die maken meer kapot dan ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Tadango schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:39:
Net even lopen spelen (er was iets in de verte te zien) en de Air deed 2850m op FCC. Wind mee op de heenweg, wind tegen op de terug weg. Uiteindelijk nog 21% over :) Slaan de props kapot tegen een stoel omdat dat ding niet meer reageert wanneer de sensoren iets zien.... Lol. Tijd voor een nieuw setje :) Ik ga de sensoren nu uitzetten standaard, die maken meer kapot dan ik wil.
2850 meter, als in 2,8 km?

Ik kreeg ook steeds die melding! Dat de sensors uit werden gezet! Wtf!?

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Ja, 2.8km. Sensoren worden uitgezet als je hoger gaat vliegen of als het donkerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Tadango schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:40:
Ja, 2.8km. Sensoren worden uitgezet als je hoger gaat vliegen of als het donkerder wordt.
of in dichte mist. Dus bij slecht zicht in zijn algemeenheid.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Is deze kaart snel genoeg?

https://www.mediamarkt.nl...1275%257C%257Cp%257C%257C

Vanaf dinsdag €19,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 14:50
Zou gewoon voor deze gaan: https://tweakers.net/pric...amsung-evo-plus-64gb.html voor die €2 om zeker te zijn. Beetje extra snelheid/marge kan sowieso geen kwaad.

Vanwaar meen je dat die kaart die je zelf noemt vanaf maandag €19 zal zijn bij MediaMarkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Marcus op 20-05-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 08:29
Kwam vanmiddag iemand tegen die met z'n air aan het opstijgen was, vroeg hoe ver hij er ongeveer mee kon komen: 2.5km! Aldus hem zonder in de settings te klooien, had 'm gewoon op 5.8GHz auto staan.

Zit ik dan met m'n schamele 250mtr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
catchingfire schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:32:
Kwam vanmiddag iemand tegen die met z'n air aan het opstijgen was, vroeg hoe ver hij er ongeveer mee kon komen: 2.5km! Aldus hem zonder in de settings te klooien, had 'm gewoon op 5.8GHz auto staan.

Zit ik dan met m'n schamele 250mtr.
2.5 km op 5.8ghz!? Bij mij houdt het met 500 meter op open veld ook wel op. Met 2.4ghz kan ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
2,5 km vind ik dan ook wel iets te spontaan... :') waarom zou je ook zo ver willen vliegen?

Voor een goeie shot vind ik 1km max meer dan genoeg. Het gaat mij vooral om de stabiele video feed die ik krijg in FCC mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:50

Xan

Afgelopen vrijdag heb ik mijn Air mogen ontvangen.
Natuurlijk al goed voorbereid, no-fly zones opgezocht middels Kadaster.. wet en regelgeving doorgenomen.
Besturing en features doorgenomen, een dozijn youtube filmpjes bekeken, etc. etc.

Wat ik dan wel mis is een aantal "hotspots" voor beginners waar je makkelijk, toegankelijk en risico vrij (dus zonder gelijk je omgeving te belasten) kunt oefenen.

Eerste vlucht maar gedaan op een terrein nabij Deventer waar binnenkort nieuwe bedrijven worden gebouwd, ondanks de toch wel flinke wind die dag redelijk wat kunnen uitproberen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Xan op 22-05-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
Gisteren ook weer kunnen vliegen, uiteindelijk kanaal 11 opgezocht, handmatig. Vliegen ging ansich prima, tot dat ik ook maar 1 cm over een boom heen ging, direct signaal kwijt, en pas terug te krijgen zodra de drone zich weer recht boven de controller bevindt. Daarna nog op auto gezet, ging ie naar de 5.8 HHz band - daar kwam ik niet eens hoger dan een boom zonder het signaal kwijt te raken... beetje bijzonder wel... Ga zo af en toe steeds meer twijfelen aan de Air en ga binnenkort toch maar weer kijken naar de Mavic Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Heyman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:32:
Gisteren ook weer kunnen vliegen, uiteindelijk kanaal 11 opgezocht, handmatig. Vliegen ging ansich prima, tot dat ik ook maar 1 cm over een boom heen ging, direct signaal kwijt, en pas terug te krijgen zodra de drone zich weer recht boven de controller bevindt. Daarna nog op auto gezet, ging ie naar de 5.8 HHz band - daar kwam ik niet eens hoger dan een boom zonder het signaal kwijt te raken... beetje bijzonder wel... Ga zo af en toe steeds meer twijfelen aan de Air en ga binnenkort toch maar weer kijken naar de Mavic Pro.
Dat klinkt bijna als een drone met "issue's". Hoeveel meter weg is de drone bij deze storing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
zxop4932 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:43:
[...]

Dat klinkt bijna als een drone met "issue's". Hoeveel meter weg is de drone bij deze storing?
Ah, dat had ik er niet bij vermeld, maar ik kwam gisteren tot een gehele 64 meter...
Het gekke is, dat ik een maand geleden in Zuid-Afrika dus prima ging (lees 800m+ zonder verlies op signaal oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Heyman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:50:
[...]

Ah, dat had ik er niet bij vermeld, maar ik kwam gisteren tot een gehele 64 meter...
Het gekke is, dat ik een maand geleden in Zuid-Afrika dus prima ging (lees 800m+ zonder verlies op signaal oid).
Dat is erg vreemd.. .sta je naast een object wat enorme interference kan veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Probeer eens een andere locatie. Ik haal echt prima afstanden, ook vlak bij bebouwing. Als je net ergens in een straal verbinding zit heb je weinig kans (met je bomen verhaal klopt dat exact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
@zxop4932 & @Tadango
Zoals aangegeven, in ZA ook eigenlijk geen problemen gehad. Gisteren in een park, zonder al te veel mensen over een vijver gevlogen (lees: vijver is 50 meter lang een 20m breed, vloog max op 20 meter ongeveer), om de vijver staan bomen. Maar naar mijn mening niet voldoende bomen om echt interference te veroorzaken.

Ga deze week (denk morgen) nogmaals in Friesland proberen, daar moet het toch open genoeg zijn en zonder al te veel andere mensen om er geen last van te hebben. Maar vind de gevoeligheid bij bomen wel extreem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Heyman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:05:Maar vind de gevoeligheid bij bomen wel extreem...
Ik weet dat bomen 2.4g signalen erg goed blokkeren vanuit de RC hobby, maar met de Air heb ik vaak het idee dat bomen geen enkele invloed hebben. In zuid Amerika zat er soms een compleet bos tussen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Afgelopen week de air binnen gehad. Eerste vlucht ging niet heel lekker daar ik gelijk aangevallen werd door vogels... Gisteren en vanmiddag andere locatie opgezocht en dat ging gisteren prima. Vandaag op exact dezelfde plek "weak image transmission signal". Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Treed al op voordat de drone is opgestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 17-09 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je de antennes op de remote uitgeklapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ja zo ver was ik wel ;) Gister werkte het ook gewoon alleen vandaag dan niet. Ga misschien vanavond nog even proberen of het weer werkt, laat ik het nog wel weten.

EDIT: Vliegtuigstand doet wonderen!

[ Voor 10% gewijzigd door dennisdew16 op 23-05-2018 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Egei schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:04:
[...]

Zou gewoon voor deze gaan: https://tweakers.net/pric...amsung-evo-plus-64gb.html voor die €2 om zeker te zijn. Beetje extra snelheid/marge kan sowieso geen kwaad.

Vanwaar meen je dat die kaart die je zelf noemt vanaf maandag €19 zal zijn bij MediaMarkt?
Die jij noemt is veel langzamer, deze

Overdrachtssnelheid (lezen): 100 MB/s; Overdrachtssnelheid (schrijven): 90 MB/s;

Hoe ik aan de info kwam....tja goede bronnen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Mr. R. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:49:
[...]

Die jij noemt is veel langzamer, deze

Overdrachtssnelheid (lezen): 100 MB/s; Overdrachtssnelheid (schrijven): 90 MB/s;

Hoe ik aan de info kwam....tja goede bronnen... :9
Dat kan de MediaMarkt wel zeggen, maar volgens Samsung is de schrijfsnelheid maar 48MB/s: http://www.samsung.com/uk...-sd-adapter/MB-MP128DAEU/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bever schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 06:13:
[...]

Dat kan de MediaMarkt wel zeggen, maar volgens Samsung is de schrijfsnelheid maar 48MB/s: http://www.samsung.com/uk...-sd-adapter/MB-MP128DAEU/
Dat is een hele andere kaart.... goed opletten ;) Die van de MM lijkt inderdaad een prima keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Tadango schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:12:
[...]

Dat is een hele andere kaart.... goed opletten ;) Die van de MM lijkt inderdaad een prima keus.
Je hebt gelijk, zelfde kleur, ander cijfertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mosmans
Voor iedereen die zit te klooien met hun niewe air en range. Ik heb de mijne sinds een weekje of 2 en kan vermelden dat ik op CE stand echt niet verder kwam dan 200 meter. Soms zelfs al op 50-100m "connection lost" op redelijk open gebieden. FCC inmiddels "ingesteld" en dat doet echt wonderen! vkuchten tot 1km uitgeprobeerd (wat overigens nergens op slaat, maar goed) en tot nu toe nog geen 1x signal lost gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
mosmans schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:17:
Voor iedereen die zit te klooien met hun niewe air en range. Ik heb de mijne sinds een weekje of 2 en kan vermelden dat ik op CE stand echt niet verder kwam dan 200 meter. Soms zelfs al op 50-100m "connection lost" op redelijk open gebieden. FCC inmiddels "ingesteld" en dat doet echt wonderen! vkuchten tot 1km uitgeprobeerd (wat overigens nergens op slaat, maar goed) en tot nu toe nog geen 1x signal lost gehad.
Dat moet dan op 5.8g zijn. Op 2.4 met CE mode haal je ook een 1km normaal, ook bij bebouwing in de buurt. 5.8g op CE is echt mager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:45
Werkt de FCC truc nog met de laatste firmware en app update (4.2.16 op android)? Ik heb namelijk gelezen dat het niet meer zou werken... :/

[ Voor 7% gewijzigd door Carreon op 23-05-2018 14:21 ]

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosmans
Tadango schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Dat moet dan op 5.8g zijn. Op 2.4 met CE mode haal je ook een 1km normaal, ook bij bebouwing in de buurt. 5.8g op CE is echt mager...
De afstanden die ik benoemde waren allemaal in 2.4g mode. Ligt dus heel erg aan waar je bevind als ik zo de verschillende posts doorlees.
Carreon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:17:
Werkt de FCC truc nog met de laatste firmware en app update (4.2.16 op android)? Ik heb namelijk gelezen dat het niet meer zou werken... :/
Yep. dit weekend omgezet en geen problemen gehad. daarna terug naar een iOS device.

[ Voor 29% gewijzigd door mosmans op 23-05-2018 16:14 . Reden: typo + qoute ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Laatst online: 19-08 16:05
Iemand ervaring met het zakelijk kopen van een drone? En dan vooral ervaring met alle regelgeving, word dit streng gehandhaafd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Welke software gebruiken jullie om de video's te fine tunen?
Ik ben op zoek naar een lightweight programma waar dit snel gedaan kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Vegas Pro gebruik ik. De niet pro werkt ook al best leuk en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimoleda
Zojuist deze propeller fixers besteld. Ideaal om de propellers op z'n plaats te houden in de tas. :*)

[ Voor 94% gewijzigd door Nimoleda op 23-05-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
v1co schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:52:
Welke software gebruiken jullie om de video's te fine tunen?
Ik ben op zoek naar een lightweight programma waar dit snel gedaan kan worden.
Ik gebruik zelf iMovie op m'n mac, werkt prima!

@Superdaantje Check, komt voor elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Nimoleda op 23-05-2018 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 11:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@zxop4932 gaarne volgende keer op "Wijzigen" klikken om je post aan te passen in plaats van binnen minuut nieuwe post te plaatsen. ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 17-09 22:46
Alle posts doorgelezen, er is nogal discussie over de foto/video kwaliteit van de air ten aanzien van de pro toch lijkt de Air ook na het bekijken van vele filmpjes te winnen (mede door 100 mb's). Wat zouden jullie nu aanraden, toch de air ten aanzien van de pro of toch wachten op de pro 2 (al gok ik na het lezen van vele zaken dat deze niet juni 2018 al uit zal komen)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.