Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSa
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-07 06:20
Hier de link: https://nl.aliexpress.com...ae803_5&priceBeautifyAB=0
iisworks schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Mmmm... weet je heel zeker dat het een echte DJI store is? En waar zie je die prijzen? Bij de store die ik vond kan een Mavic Air niet naar NL worden verstuurd, en de prijzen liggen dicht in de buurt van die van dji.com in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Vraagje, mag je boven je eigen tuin vliegen op een meter of 10/20 hoogte? Dus niet boven je huis, en we doen even de aanname dat de buuf niet in de tuin ligt te zonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 08:43
Iemand al ervaring met een verzekering op zijn mavic Air/Pro in België of Nederland?

Tot nu toe nog niet echt een verzekering gevonden die alle schade dekt van de drone tijdens het vliegen :/ schade aan derden is wel gedekt heb ik ondertussen vernomen. Enkel DJI Care blijft mij dan als enige optie over.... maar dan is het niet gedekt als ik hem verlies en niet meer terug vind of iets dergelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door yannickjee op 28-03-2018 17:00 ]

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik vraag me ook af of de drone gedekt is tijdens vakantie. Als je een reisverzekering hebt dan is je bagage verzekerd toch? Dus ook je drone? Zal dat binnenkort maar eens uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt me dat een drone onder de categorie "Foto- en filmapparatuur" valt. Als je (reis-)verzekering dat dekt, zie ik niet in waarom een drone niet gedekt zou zijn.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:07
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:18:
Het lijkt me dat een drone onder de categorie "Foto- en filmapparatuur" valt. Als je (reis-)verzekering dat dekt, zie ik niet in waarom een drone niet gedekt zou zijn.
Vaak is er een uitsluiting voor drones opgenomen in de voorwaarde. https://forum.independer....en-tijden-reis-t3520.html

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
hood schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Vaak is er een uitsluiting bij drones opgenomen in de voorwaarde. https://forum.independer....en-tijden-reis-t3520.html
Mooi is dat weer met die reis verzekeringen... Uitsluitsels uitsluitsels. :(
Ik ga maar even met hun bellen. Dan weet ik het zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik heb vorige week de mavic air case van dronecases.de binnen gekregen, erg handig. De accus kunnen in de case worden opgeladen, ik kan mijn 5 stuks er prima in kwijt. op de vliegclub hoef ik alleen maar de stekker uit de case te halen en in het stopcontact te doen ;)

case1

case2

https://www.dronecases.de...tceo-transportkoffer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Ziet er goed uit! Alleen je hebt dan wel een multi batterij lader nodig om dat te kunnen doen? Of krijg je dat bij de koffer erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die lader voor 4 batterijen is onderdeel van de Fly More Combo.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
v1co schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:00:
Ziet er goed uit! Alleen je hebt dan wel een multi batterij lader nodig om dat te kunnen doen? Of krijg je dat bij de koffer erbij?
De standaard lader die je bij de air krijgt klapt uit in de bodem van de koffer en is binnendoor verbonden. Je zet 4 accus in de lader en doet dat stukje er bovenop zodat ze stevig staan. Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ziet er super mooi en degelijk uit die koffer. Ik verwacht hem echter vaak mee te nemen in de handbagage in het vliegtuig en dan heb ik hem toch liever wat compacter. Heb hem vorige week in de bijgeleverde tas in een rugzak meegenomen, ging ook prima :)

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe Nokia 7+ binnen. Erg mooi, maar helaas krijg ik hem niet gekoppeld aan de remote. Als ik de remote aan zet krijg ik een melding in mijn scherm met de vraag of ik data via USB over wil zetten. Dit scherm verdwijnt binnen een seconde en ik kan niet op één van de opties klikken. Vervolgens verschijnt het scherm opnieuw kort en verdwijnt hij weer. Dit blijft oneindig door gaan en de DJI go 4 app start niet op. De app zelf opstarten helpt ook niet. Iemand dit eerder gezien of gehad?

Bij de DJI support komen ze niet verder dan zeggen dat de telefoon niet ondersteund is en ik een andere telefoon moet gebruiken. Lijkt me eerder een software probleem. Gebruikt iemand van jullie ook Android 8.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:03
d.bakker84 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:02:

Bij de DJI support komen ze niet verder dan zeggen dat de telefoon niet ondersteund is en ik een andere telefoon moet gebruiken. Lijkt me eerder een software probleem. Gebruikt iemand van jullie ook Android 8.0?
Dat zou natuurlijk kunnen. Zelf heb ik de afgelopen jaren allerlei "niet ondersteunde" telefoons en tablets gebruikt met de DJI software zonder enig probleem.

Een defect kabeltje schiet mij ook nog te binnen als mogelijke oorzaak.

Verder zou je naar de eigenschappen van de app kunnen gaan in de instellingen en daar bij opslag de gegevens wissen en de cache legen. Dan even de telefoon opnieuw opstarten en nog eens proberen. Moet je wel opnieuw inloggen, maar het zou een oplossing kunnen opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
USB debugging aanzetten schijnt ook te kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Bedankt. Zonder aanpassingen werkt het wel op mijn oude telefoon. Ik zal het USB debuggen eens proberen!

Aanvulling:
Geprobeerd. Door aanzetten van USB debuggen kwam de melding 1x ipv oneindig vaak, maar helaas nog geen verbinding. Puur op toeval probeerde ik vervolgens in de opties voor ontwikkelaars de "USB-configuratie selecteren" veranderd van "MTP (Media Transfer Protocol)" naar "RNDIS (USB-Ethernet)" en dan doet hij het dus wel! Helaas springt hij elke keer weer terug naar MTP, dus zal ik dat elke keer moeten doen voordat ik wil vliegen. Moet hij dat eigenlijk zelf goed kiezen?

[ Voor 70% gewijzigd door d.bakker84 op 31-03-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Normaal heeft dat er niets mee te maken want dat is de USB slave mode. Hij zou automatisch op USB Host mode moeten gaan door de RC. Wellicht kan je de mode die wel werkt forceren via een hack / tool. Daar is wel root voor nodig vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34
Nog een vergelijking MP en Air:
YouTube: Mavic Pro vs Mavic Air 4K

Ook hier valt het me weer op dat de Pro veel scherper is in de verte, in dit geval eigenlijk alles in de bovenste helft van het beeld. Ergens hoopte ik dat dit per geval varieert, maar soms lijkt het er toch op dat dit een structureel probleem is. Hoewel ik her en der ook wel een video zie die ook in de verte gewoon scherp is. Of ben ik te kritisch, zelfs als ik hem vergelijk met foto's van mijn Spark?

[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 03-04-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
En voor wie het op de frontpage gemist heeft de Tweakers review:
reviews: DJI Mavic Air - De vliegende vakantiecamera

De foto's zien er prima scherp uit overigens, ook in de verte!

[ Voor 13% gewijzigd door iisworks op 05-04-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
iisworks schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:10:
Nog een vergelijking MP en Air:
YouTube: Mavic Pro vs Mavic Air 4K

Ook hier valt het me weer op dat de Pro veel scherper is in de verte, in dit geval eigenlijk alles in de bovenste helft van het beeld. Ergens hoopte ik dat dit per geval varieert, maar soms lijkt het er toch op dat dit een structureel probleem is. Hoewel ik her en der ook wel een video zie die ook in de verte gewoon scherp is. Of ben ik te kritisch, zelfs als ik hem vergelijk met foto's van mijn Spark?
Toch vreemd dan dat het wel dezelfde lenzen zijn maar toch niet dezelfde kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
v1co schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:49:
[...]

Toch vreemd dan dat het wel dezelfde lenzen zijn maar toch niet dezelfde kwaliteit?
Lensafwijkingen kun je nog corrigeren in de firnware. Dat is ook gebruikelijk bij bv systeemcamera's. Ik denk dat de pro al lang genoeg op de makrt is om dat geperfectioneerd te hebben, helaas duurt het me bij de Air allemaal iets te lang qua firmware verbeteringen, dat had ik niet gedacht van DJI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Voor barrel distortion, kleur, ruis, algemene sharpness etc. zeker, maar denk dat dit het hier niet altijd om corrigeerbare afwijkingen zijn (die dus ook hetzelfde zouden moeten zijn op alle units). Het lijkt dat er wat QC issues zijn (waren?) bij het afstellen van de lens van de Air.

Hier een ander voorbeeld (rechts compleet vaag):
https://mavicpilots.com/t...ootage.38212/#post-445296

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 06-04-2018 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
Ik heb de mavic air ook binnen. Gelijk dit weekend wezen filmen. Ik ben erg tevreden tot nu!

[ Voor 20% gewijzigd door hood op 08-04-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik ben vandaag een uur bezig geweest om zo'n asteroid clip in de juiste volgorde (van wereldbol naar persoon) uit de air te krijgen maar het lukt me niet.. Vanaf de sd kaart krijg je alleen het origineel, als je via de app naar de filmpjes gaat dan wordt een correcte versie gerenderd incl muziek die je kunt bekijken. Maar downloaden van die clip lukt me niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Tip: zojuist via centralpoint een zwarte combo besteld voor €894 (=15% korting):
https://www.centralpoint....-00000159-01-num-8110111/

Nog niet op voorraad, maar voor deze prijs wilde ik de gok wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben in het bezit van de mavic air combo .

helaas krijg ik mijn mobiel niet gekoppeld hij blijft hangen op het 4e plaatje , en doet dan verder niets meer.

ook met ander telefoon geen reactie.

afstandsbediening is wel gekoppeld aan de drone lampje is groen.

met draadloos kom ik wel verder maar heb ik geen beeld van de camera .

wel maakt hij foto,s die ik via de opslag van de drone kan bekijken??

kan iemand mij helpen ???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:54
Hoiiii, ik heb een vraag. Ik stap morgen in het vliegtuig naar Afrika. Nu heb ik een speciale bag gekocht van DJI voor de batterijen, maar wat zijn jullie tips voor het meenemen? Handbagage of ruimbagage, drone en batterijen volledig apart, alsmede nog rekening houden met andere electronica?

Thanksss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
In handbagage, ze hoeven niet in een speciale bag. Dat doe je met je laptop waarschijnlijk ook niet. :)
Sommigen ontladen de accu's vooraf nog.

De accu's zijn niet het kwetsbare LiPo type dat je bij goedkope drones gebruikt (de Po=Polymer, voor dat plastic omhulsel), maar die van DJI zitten al in een stevig omhulsel.

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 11-04-2018 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Heyman schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:56:
Hoiiii, ik heb een vraag. Ik stap morgen in het vliegtuig naar Afrika. Nu heb ik een speciale bag gekocht van DJI voor de batterijen, maar wat zijn jullie tips voor het meenemen? Handbagage of ruimbagage, drone en batterijen volledig apart, alsmede nog rekening houden met andere electronica?

Thanksss
De accu's moeten in de handbagage worden meegenomen. Je hebt speciale tasjes voor DJI accu's. Het beste is ook nog eens de contacten af te plakken. Het gaat er om dat er geen sluiting kan ontstaan op de accu. Dat kan eventueel brand veroorzaken.Zelf heb ik deze aangeschaft.

Edit: Zie net dat je het tasje al hebt. Gewoon in de handbagage en de drone ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Dee op 11-04-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Zijn er al mensen die de Air binnen hebben gekregen die is gekocht tijdens de BTW actie van MediaMarkt?

Dacht eraan omdat mijn Combo bestelling bij Centralpoint met 15% korting van een paar posts terug een verwachte levertijd heeft van 2 weken, terwijl hij overal op voorraad is. Hopelijk wordt dat voor die voordelige prijs niet net zo lang uitgesteld tot iedereen geannuleerd heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door iisworks op 12-04-2018 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• project2401
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 15:44
Je kan hem ook bestellen bij Conrad met kortingscode: BOOMNL07S1 bij mij ging er online niet de 10% af maar toe ik ze belde hebben ze het voor me aan gepast en een offerte gemaild. Dan is de combo 960 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44
Misschien is het al eens langs gekomen maar ik kon het niet vinden met gebruikelijk termen dus ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen maar het volgende:

In Juni gaan wij een weekje naar NY en ik zat er over te denken daar een Mavic Air Fly More combo te kopen. Stel ik zou die reparatie dekking van DJi ook willen kopen is dat dan mogelijk in NL? Of zijn er andere noemenswaardige nadelen van het kopen van deze drone in de VS? In dit topic of met google kwam ik nog niet echt ervaringen tegen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

bokkow schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:56:
Misschien is het al eens langs gekomen maar ik kon het niet vinden met gebruikelijk termen dus ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen maar het volgende:

In Juni gaan wij een weekje naar NY en ik zat er over te denken daar een Mavic Air Fly More combo te kopen. Stel ik zou die reparatie dekking van DJi ook willen kopen is dat dan mogelijk in NL? Of zijn er andere noemenswaardige nadelen van het kopen van deze drone in de VS? In dit topic of met google kwam ik nog niet echt ervaringen tegen.
Die kan je in Nederland kopen online. Het makkelijkste is om te wachten met je Air activeren tot je ook de Care Refresh hebt, dan kan je dit direct aan elkaar koppelen. Als je langer dan 48 uur nadat je de Air hebt geactiveerd hebt Care Refresh wilt afsluiten is het iets meer werk, dan zal je een oa een filmpje moeten maken waarmee je bewijst dat je Air nog prima werkt op het moment van aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
bokkow schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:56:
Naast de kans op invoerrechten (geen ervaring mee) heb je dan geen normale garantie in EU inderdaad. Mocht er iets spontaan stuk gaan moet je reparatie in NL zelf betalen. Ik zou idd sowieso Care Refresh nemen. Als je dat hier in NL doet zijn ook crashes in EU gedekt. Let wel dat je naast Care Refresh zelf ook nog een extra bedrag per replacement betaalt.

[ Voor 13% gewijzigd door iisworks op 12-04-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:06

crashtestdummy

Ajoeto member

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:50:
ik ben in het bezit van de mavic air combo .

helaas krijg ik mijn mobiel niet gekoppeld hij blijft hangen op het 4e plaatje , en doet dan verder niets meer.

ook met ander telefoon geen reactie.

afstandsbediening is wel gekoppeld aan de drone lampje is groen.

met draadloos kom ik wel verder maar heb ik geen beeld van de camera .

wel maakt hij foto,s die ik via de opslag van de drone kan bekijken??

kan iemand mij helpen ???
Android toestel? Dan USB-debugging aanzetten:
You need to enter Android Developer Mode and activate USB Debugging. Then everything works fine

Werkte na enige worstelingen bij mij perfect voor de OnePlus 5 met android 8.0

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Wow, de zwarte combo van Centralpoint voor €894 wordt morgen geleverd. Ik had gerekend op de genoemde 2 weken levertijd om nog even te dubben of ik de Spark wel moet vervangen. :)

Staat er ook nog (ook met levertijd):
https://www.centralpoint....-00000159-01-num-8110111/

[Update] Umffff, GLS... geen levering op zaterdag, wordt dus morgen. :(

[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 16-04-2018 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 08:43
iisworks schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:15:
Zijn er al mensen die de Air binnen hebben gekregen die is gekocht tijdens de BTW actie van MediaMarkt?

Dacht eraan omdat mijn Combo bestelling bij Centralpoint met 15% korting van een paar posts terug een verwachte levertijd heeft van 2 weken, terwijl hij overal op voorraad is. Hopelijk wordt dat voor die voordelige prijs niet net zo lang uitgesteld tot iedereen geannuleerd heeft.
Hier vorige week de fly more combo van de mavic Air ontvangen via de mediamarkt actie :) 21% btw korting. Wel via de belgische mediamarkt.

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Tech info voor bepalen van productie/support datum op basis van serienummer:
Info: http://dji.retroroms.info/howto/mavic_serial_number_decoder
Online check: http://tools.retroroms.info

####
Here is the format, you look at the 5th, 6th and 7th item.

Ex : 0K1DYMD...

Y=YEAR
E = 2017
F = 2018

M=MONTH
1 = January
2 = February
3 = March
4 = April
5 = May
6 = June
7 = July
8 = August
9 = September
A = October
B = November
C = December

D=DAY (base36) (base10)
1 = 1
2 = 2
..
H = 17
I = NOT Used as I and 1 can be confused.
J = 18
..
N = 22
O = NOT Used as O and 0 can be confused.
P = 23
..
X = 31

[ Voor 17% gewijzigd door iisworks op 15-04-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dit schip was in het echt lang niet zo mooi meer als op de foto. Was ook niet vanuit deze hoek te zien :)

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W640/Overig/Mavic%20Air/DJI_0517.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Net de Combo van centralpoint binnen. Het eerste wat me opviel was een productiedatum van 19 maart, dus wellicht een nieuwe batch.

Net wat testfoto's van de wijk gemaakt en gelukkig is de lens van deze prima in orde qua scherpte, ook bij gebouwen in de verte (JPG quality van dit voorbeeld is iets verlaagd om <5MB te blijven):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A2w8OOcjmXHf0QcUejhorON8/thumb.jpg

Na 3 pogingen is dit denk ik een blijvertje en kan Spark de deur uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
iisworks schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:09:
Net de Combo van centralpoint binnen. Het eerste wat me opviel was een productiedatum van 19 maart, dus wellicht een nieuwe batch.

Net wat testfoto's van de wijk gemaakt en gelukkig is de lens van deze prima in orde qua scherpte, ook bij gebouwen in de verte (JPG quality van dit voorbeeld is iets verlaagd om <5MB te blijven):

[afbeelding]

Dat lijkt er inderdaad meer op. Geen gekke glow en mooi egaal scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz

[afbeelding]

Nu moeten we eigenlijk es naast elkaar gaan hangen en dezelfde foto maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
CopyCatz schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:02:
[...]
Nu moeten we eigenlijk es naast elkaar gaan hangen en dezelfde foto maken ;)
Eerst moet ik weer Care Refresh aanschaffen... ;)

En tegen mijn eigen advies in twijfel ik of ik dat wel moet doen. Kan ook die EUR190 (Care + 1 replacement) in mijn zak houden en hopen dat ik geen serieuze crash meemaak. Maar verzending is natuurlijk ook inbegrepen. Ik vlieg niet veel, maar op vakantie in een rostsachtige kloof vond ik het wel een fijn idee om CR te hebben. :)

[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 17-04-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Ik heb ook geen Care Refresh aangeschaft, ondanks dat ik een beginner ben. Ik verzeker niks wat ik zelf kan dragen, gemiddeld gezien ben je dan altijd goedkoper uit. Een crash hoeft toch ook niet altijd te betekenen dat je een hele nieuwe drone moet kopen? Verder ben ik gewoon erg voorzichtig en neem ik niet overdreven veel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Tja, als ik zie hoe ongelooflijk goed hij het op mijn vakantie deed zal het grootste probleem je eigen sturen zijn (in sport mode vlak langs rotsen / bomen edg). Doe je dat veel en graag? dan care refresh nemen. Zo niet dan zal hij waarschijnlijk alleen problemen hebben door uitval oid, en dan vindt je hem ook niet snel terug. Op vakantie vloog ik op sommige plekken 95% boven het water. Care refresh dekt niets als hij ergens op de bodem van een rivier ligt.... Als dat over een tijdje gebeurd is er vast ook weer een opvolger waar die kosten het begin van de spaarpot vullen. De overige dingen als accu's, lader en RC verkopen vult dan iets verder.

Het is een hobby en kost geld. Modelvliegtuigen verzeker je ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co

[afbeelding]

Hoe is de video kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Op welke settings hebben jullie de camera ingesteld?

Ik heb die van mij op dit moment als volgt ingesteld:

Color - D-Cinelike / Style - 0, 0, -1

Tevens speel ik met de ISO waardes afhankelijk van de licht omstandigheden. Dus niet op 'Auto'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
v1co schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:19:
[...]
Hoe is de video kwaliteit?
Ik heb alleen nog maar een kort filmpje in 4k/30 gemaakt en dat zag er ook prima scherp uit. Normaal zal ik waarschijnlijk 2.7k gebruiken als compromis tussen niet te extreem grote files vs kwaliteit.

Frame uit video (zelfde locatie als de foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i5XZ7m7ZBhgpdcScXE7e6HqI/thumb.jpg

De foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A2w8OOcjmXHf0QcUejhorON8/thumb.jpg

Mijn ervaring is dat eventueel gebrek aan scherpte bij video's vaak minder opvalt dan bij een foto. En de video grab is uiteraard 16:9, zoals ik de rest van de foto's ook standaard zal gaan nemen. Voor video ga ik misschien testen met +1 sharpness.

[ Voor 52% gewijzigd door iisworks op 17-04-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Welk video bewerkings programma voor post edits gebruiken jullie?
Ik ben op zoek naar een niet al te zwaar programma waar ik met een paar simpele handelingen de footage kwaliteit kan verbeteren.

Gebruik op dit moment Premiere Pro maar dat trekt mijn PC niet zo best :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hood
Wat foto's van vanmorgen. Even buiten Alkmaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w64k0A8W613Oio2fXiI0hUDC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zANeQzhGLes9MdV3XGpaoTa6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XdLEoh5RJOt8AFRYzxIQ4ZV9/medium.jpg

Ik gebruik een PGY-Tech CPL Filter

[ Voor 3% gewijzigd door hood op 18-04-2018 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:45
Prachtige foto's hood! _/-\o_

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
hood schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:00:
Wat foto's van vanmorgen. Even buiten Alkmaar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik gebruik een PGY-Tech CPL Filter
Ze zijn mooi, maar bevatten ook nog een hoop ruis. Heb je ze vanuit RAW bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Tadango schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:47:
[...]

Ze zijn mooi, maar bevatten ook nog een hoop ruis. Heb je ze vanuit RAW bewerkt?
Gedownload vanaf de drone en toen op me mobiel bewerkt met lightroom CC. Heb geen ruisreductie bewerking gedaan. Even snel snel. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Mooie foto's!!! 10% aanmeld korting bij Conrad is voorbij...en met een andere 10% korting op alles gaat er niks af, code wordt wel geaccepteerd maar bedrag blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Heeft er hier iemand ervaring met vliegen van de Air met DJI Goggles? Jammer dat deze zo ontzettend bulky is, maar is het überhaupt de moeite waard?
https://www.eglobalcentra...s-fpv-koptelefoon-nl.html

De Epson Moverio BT-300FPV lijkt een stuk handzamer maar helaas ook nog een stuk duurder...

[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 18-04-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Volgende week ga ik op reis en ben ik een week lang niet in de buurt van een stopcontact. Ik heb 3 accu's maar ga er waarschijnlijk meer leeg willen vliegen. Helaas is er geen draagbare lader of mogelijkheid via USB te laden. Om nu voor 1x gebruik nog een paar accu's te kopen is wat te gortig... Al kan ik ze bij terugkeer weer direct verkopen natuurlijk met wat verlies. Andere optie is dat ik ze 'huur' mocht er hier iemand zijn die ze een week of 3 kan missen? Woon zelf regio Amsterdam, kan borg en redelijke huur (€10 per accu?) betalen.

Of heeft iemand inmiddels een manier gevonden om via een powerbank (PD, QuickCharge oid) te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
jeroen11 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:52:
Volgende week ga ik op reis en ben ik een week lang niet in de buurt van een stopcontact. Ik heb 3 accu's maar ga er waarschijnlijk meer leeg willen vliegen. Helaas is er geen draagbare lader of mogelijkheid via USB te laden. Om nu voor 1x gebruik nog een paar accu's te kopen is wat te gortig... Al kan ik ze bij terugkeer weer direct verkopen natuurlijk met wat verlies. Andere optie is dat ik ze 'huur' mocht er hier iemand zijn die ze een week of 3 kan missen? Woon zelf regio Amsterdam, kan borg en redelijke huur (€10 per accu?) betalen.

Of heeft iemand inmiddels een manier gevonden om via een powerbank (PD, QuickCharge oid) te laden?
Onderweg laad ik ze op via een 12volt lader in de wagen van Aliexpress.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.H98n8u

Ter plaatse gebruik ik deze powerbank.
https://www.bol.com/nl/p/...0000025474053/?country=BE

Indien geïnteresseerd bent mag je een autolader overnemen voor 10€+verzending. Heb hem dubbel en zit in ongeopende doos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Afgelopen week in de Noordoostpolder met de MA gevlogen en wat beelden gemaakt. Wat een schitterende drone is het!

De recording settings zijn standaard :9

YouTube: Noordoostpolder Rotterdamsehoek - By Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
sn0w13 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:05:
[...]
Onderweg laad ik ze op via een 12volt lader in de wagen van Aliexpress.

Ter plaatse gebruik ik deze powerbank.

Indien geïnteresseerd bent mag je een autolader overnemen voor 10€+verzending. Heb hem dubbel en zit in ongeopende doos.
Dankjewel voor het aanbod, ik ga alleen kayakken en kamperen en heb dan ook geen 12V tot m'n beschikking. Die Xtorm powerbank zou wel een goede optie zijn, maar om €200 uit te geven voor een reis van 1 week... De LifePower A2L was ik ook al tegengekomen, die is nog wat duurder maar heeft 27000 mah dus misschien nog een betere optie als ik toch zoveel uitgeef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
jeroen11 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:28:
[...]

Dankjewel voor het aanbod, ik ga alleen kayakken en kamperen en heb dan ook geen 12V tot m'n beschikking. Die Xtorm powerbank zou wel een goede optie zijn, maar om €200 uit te geven voor een reis van 1 week... De LifePower A2L was ik ook al tegengekomen, die is nog wat duurder maar heeft 27000 mah dus misschien nog een betere optie als ik toch zoveel uitgeef...
De huidige prijs vind ik ook teveel.
Heb deze vorig jaar gekocht bij Amazon voor 99€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
jeroen11 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb ooit deze gekocht https://www.bol.com/nl/p/...werbank/9200000047743740/
mss is dat ook wel voldoende, of de E7 kost veel minder dan de LifePower

https://www.anker.com/sto...Portable-Charger/A1210012

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. R. op 20-04-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Mr. R. schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:56:
[...]
Ik heb ooit deze gekocht https://www.bol.com/nl/p/...werbank/9200000047743740/
mss is dat ook wel voldoende, of de E7 kost veel minder.
Ik heb wel een vergelijkbare powerbank, maar daar kan je de Mavic Air accu niet mee opladen helaas. De Spark wel (via de USB poort op de drone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
jeroen11 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:57:
[...]

Ik heb wel een vergelijkbare powerbank, maar daar kan je de Mavic Air accu niet mee opladen helaas. De Spark wel (via de USB poort op de drone)
Ok waar moet de PB over beschikken om de accus te kunnen opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Mr. R. schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:58:
[...]
Ok waar moet de PB over beschikken om de accus te kunnen opladen?
Regulier 'stopcontact' (110/220V AV) of evt 12V met de autolader adapter die beschikbaar is...

Edit: dit zou een voorbeeld zijn van een 12V powerbank die werkt. maar kost hetzelfde als 220V powerbanks.

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen11 op 20-04-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik zou voor mijn vakantie in september ook graag een Mavic Air aan willen schaffen. Is het verstandig om te wachten met de aanschaf tot na de zomervakantie? Wellicht dalen de prijzen en is er een groot aanbod tweedehands op marktplaats te vinden...? En waarom zou ik voor een Fly more-combo moeten kiezen ipv het basis pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Sunri5e schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:09:
Ik zou voor mijn vakantie in september ook graag een Mavic Air aan willen schaffen. Is het verstandig om te wachten met de aanschaf tot na de zomervakantie? Wellicht dalen de prijzen en is er een groot aanbod tweedehands op marktplaats te vinden...? En waarom zou ik voor een Fly more-combo moeten kiezen ipv het basis pakken?
De prijs zou dan iets gezakt kunnen zijn.Het grote aanbod tweedehands op marktplaats waag ik te betwijfelen aangezien dit een erg goede drone is waar mensen over het algemeen heel blij mee zijn.
De flymore combo is niet een heel goede deal als je alleen een extra accu nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Jan Dee schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:42:
[...]

De prijs zou dan iets gezakt kunnen zijn.Het grote aanbod tweedehands op marktplaats waag ik te betwijfelen aangezien dit een erg goede drone is waar mensen over het algemeen heel blij mee zijn.
De flymore combo is niet een heel goede deal als je alleen een extra accu nodig hebt.
Oke, ik zie mezelf niet uren achter elkaar vliegen. Dus zo'n standaard pakket en dan later eventueel zo'n tweede accu erbij zou genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
Sunri5e schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:44:
[...]

Oke, ik zie mezelf niet uren achter elkaar vliegen. Dus zo'n standaard pakket en dan later eventueel zo'n tweede accu erbij zou genoeg moeten zijn?
Uren? Zo'n accu gaat niet lang mee. Ik zou zelf zeker niet minder dan drie accu's willen. Het gevoel alleen al dat als je opstijgt je maar een kwartiertje (ik vlieg hem nooit helemaal leeg) kan vliegen is toch niet echt lekker. Ik zou je de combo zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Luapper schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:08:
[...]

Uren? Zo'n accu gaat niet lang mee. Ik zou zelf zeker niet minder dan drie accu's willen. Het gevoel alleen al dat als je opstijgt je maar een kwartiertje (ik vlieg hem nooit helemaal leeg) kan vliegen is toch niet echt lekker. Ik zou je de combo zeker aanraden.
Oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vandaag een foto vergelijking gemaakt tussen Spark en mijn laatste Air:
https://mavicpilots.com/t....38164/page-2#post-455148

(Link naar Mavicpilots, Op tweakers mag je helaas geen foto's >5mb posten...)

[ Voor 19% gewijzigd door iisworks op 20-04-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Net bij Wehkamp voor EUR79,99 toch maar Care Refresh voor de Air besteld in de aanbieding. Met die 20 korting en de gedachte dat ik hem op eigen kosten op moet sturen als er wat is wordt het toch de moeite waard IMO.

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 21-04-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
zxop4932 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:27:
Afgelopen week in de Noordoostpolder met de MA gevlogen en wat beelden gemaakt. Wat een schitterende drone is het!

De recording settings zijn standaard :9

YouTube: Noordoostpolder Rotterdamsehoek - By Sky
Waar heb je die film mee bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Sunri5e schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:46:
[...]

Waar heb je die film mee bewerkt?
Ik heb de video gemaakt in iMove. Sommige stukjes doorgespoeld maar qua kleur e.d. niets gewijzigd.
Het is jammer dat de DJI App geen 4k movies kan bewerken :9

[ Voor 10% gewijzigd door Nimoleda op 23-04-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Panorama's blijven leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W1024/Overig/Mavic%20Air/PANO0021-Pano.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Toch de knoop doorgehakt en afgelopen weekend de rode fly more combo besteld. Kan hem vandaag in ontvangst nemen. Mooie aanbieding bij Cameratools afgelopen weekend. Nu nog knopen doorhakken voor wat betreft de DJI Care service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Vandaag in Grimaud, Frankrijk met de quickshot wat beelden gemaakt. Werkt erg leuk!

Heeft iemand al met de "Point of interest" functie gespeeld?

[ Voor 29% gewijzigd door Nimoleda op 13-06-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
e.looijenga schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:46:
Toch de knoop doorgehakt en afgelopen weekend de rode fly more combo besteld. Kan hem vandaag in ontvangst nemen. Mooie aanbieding bij Cameratools afgelopen weekend. Nu nog knopen doorhakken voor wat betreft de DJI Care service.
Wat was de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
zxop4932 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:59:
Vandaag in Grimaud, Frankrijk met de quickshot wat beelden gemaakt. Werkt erg leuk!

Heeft iemand al met de "Point of interest" functie gespeeld?

[video]

[video]
Heb ik even mee gespeeld maar werkte niet goed. Hij verloor vaak het punt, en dan heb je er niets aan. Ik schiet meestal alles met de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Laatst online: 17-09 13:08
Hi, vraagje,
Activetrack werkt bij mij super lekker.. Dus vanavond wilde ik daar op het water wat mee spelen. Maar..... Aangezien ik op een zeilboot zit, vroeg ik me af hoe ik dat ding weer kon laten landen. Die boot zit niet geheel stil.

Kan je dat ding gewoon uit de lucht pakken? Op een bewegend voorwerp laten landen doet ie denk ik niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Snuitebolletje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:54:
Hi, vraagje,
Activetrack werkt bij mij super lekker.. Dus vanavond wilde ik daar op het water wat mee spelen. Maar..... Aangezien ik op een zeilboot zit, vroeg ik me af hoe ik dat ding weer kon laten landen. Die boot zit niet geheel stil.

Kan je dat ding gewoon uit de lucht pakken? Op een bewegend voorwerp laten landen doet ie denk ik niet zo goed.
Onderkant pakken en dan 90 graden draaien. Krijg je wel een roll over fail melding in beeld. Maar het werkte erg goed toen ik aan het klimmen was in frankrijk :) op stijgen werkt ook maar dan moet je even met je neus de controller bedienen :+ .

1x werkte het niet. Maar ik weet niet meer exact wat ik toen heb gedaan.

Bij een bewegend voorwerp raad ik het af... Zeker met touwen en dergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door hood op 02-05-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Laatst online: 17-09 13:08
hood schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Onderkant pakken en dan 90 graden draaien. Krijg je wel een roll over fail melding in beeld. Maar het werkte erg goed toen ik aan het klimmen was in frankrijk :) op stijgen werkt ook maar dan moet je even met je neus de controller bedienen :+ .

1x werkte het niet. Maar ik weet niet meer exact wat ik toen heb gedaan.

Bij een bewegend voorwerp raad ik het af... Zeker met touwen en dergelijken.
Top dank, dat wilde ik even weten. Het is een vrij forse boot met ruime kuip. Touwen zijn uit de buurt te houden op specifieke koersen. Ook is er een 3e hand bij om hem op te laten en/of te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Ontzettend fijn vliegmachinetje. Een stuk stabieler dan de Spark die ik vorig jaar gebruikt. Accu in de controller heeft nog wel wat powercycles nodig lijkt t. Na 1.5 accu van de Air is de controller ook al voor de helft leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:48
Dat is bijzonder. Ik heb inmiddels mijn 3 accu’s 4x leeggevlogen en de remote nog niet opgeladen (alleen toen ik hem kocht).dus bij mij gaat ie zeker 12 vliegaccu’s mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
tpas schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:47:
Dat is bijzonder. Ik heb inmiddels mijn 3 accu’s 4x leeggevlogen en de remote nog niet opgeladen (alleen toen ik hem kocht).dus bij mij gaat ie zeker 12 vliegaccu’s mee...
Na 3 batterijen is de controller met zijn tweede ledje bezig. Dus tussen de 50 en 75%. Dus ik weet niet of ik 12 haal maar ik kan in die buurt komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Android telefoon trekken de controller leeg, Apples niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Tadango schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 06:38:
Laadt Android gelijk op ofzo?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Royz schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:37:
[...]

Laadt Android gelijk op ofzo?
Jup. Leuk als je telefoon leeg is, niet leuk als je controller bijna leeg is. Sommige telefoons laden zelfs snel op, zodat de controller net 30 minuten mee gaat. Dat kan met een ander kabeltje opgelost worden, maar die moet je zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Maar mijn telefoon geeft niet aan dat hij aan het laden is als hij aan de controller hangt. Vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
e.looijenga schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:33:
Maar mijn telefoon geeft niet aan dat hij aan het laden is als hij aan de controller hangt. Vreemde zaak.
Wat voor telefoon is het? Geeft hij het wel aan als je hem aan de PC koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Tadango schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Jup. Leuk als je telefoon leeg is, niet leuk als je controller bijna leeg is. Sommige telefoons laden zelfs snel op, zodat de controller net 30 minuten mee gaat. Dat kan met een ander kabeltje opgelost worden, maar die moet je zelf maken.
Klinkt als een dure powerbank zo ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Tadango schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:38:
[...]

Wat voor telefoon is het? Geeft hij het wel aan als je hem aan de PC koppelt?
Samsung S6. Tis een oudje, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:38
Wat doe ik fout: Sandisk Ultra 64GB, UHS_I, A1, (10) gekocht. Stop ik 'm in de de Air, format de SD card in de Air, maar hij blijft zeggen "Slow SD card".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Tadango schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 06:38:
Ik gebruik een Huawei mate 10 pro en laad bij en kan ruim 6 batterijen leeg vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Een class 10 kaart is ook te langzaam voor 4k eigenlijk. Je moet een UHS class 3 of sneller hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
hood schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:56:
[...]

Ik gebruik een Huawei mate 10 pro en laad bij en kan ruim 6 batterijen leeg vliegen
Zoiets haal ik ook ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:06

crashtestdummy

Ajoeto member

catchingfire schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:30:
Wat doe ik fout: Sandisk Ultra 64GB, UHS_I, A1, (10) gekocht. Stop ik 'm in de de Air, format de SD card in de Air, maar hij blijft zeggen "Slow SD card".
Omdat je de Extreme 64GB moet hebben voor 4K opnames.
Ik heb zelf de Sandisk Extreme V30 A1. Die werkt prima.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Gewoon deze kopen: pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB

Werkt prima en kost een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
e.looijenga schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:09:
Ontzettend fijn vliegmachinetje. Een stuk stabieler dan de Spark die ik vorig jaar gebruikt. Accu in de controller heeft nog wel wat powercycles nodig lijkt t. Na 1.5 accu van de Air is de controller ook al voor de helft leeg.
Lijkt erop dat de controller een paar powercycles nodig heeft voordat de accu zn prik goed kan vasthouden. Gister omgerekend 4 accus gevlogen en nu is de contoller nog maar voor de helf leeg. De aangekoppelde telefoon is op 100% accu aan de controller gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
e.looijenga schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:36:
[...]

Lijkt erop dat de controller een paar powercycles nodig heeft voordat de accu zn prik goed kan vasthouden. Gister omgerekend 4 accus gevlogen en nu is de contoller nog maar voor de helf leeg. De aangekoppelde telefoon is op 100% accu aan de controller gekoppeld.
Dan laad hij de telefoon nauwelijks op. Koppel maar eens een lege telefoon aan :)
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.