Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Kleine tip.
Met de code BTW21 kan je vanaf nu de Mavic Air fly more combo bestellen voor slechts 866,99€ ipv 1049 bij Mediamarkt.be
Deze code is geldig tot en met zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 08:43
Net de fly more combo besteld voor 866,95 euro bij media markt :p wel een mooi prijsje denk ik. Mijn eerste drone en hopelijk krijg ik er geen spijt van 😂

[ Voor 6% gewijzigd door yannickjee op 28-02-2018 22:14 ]

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Laatst online: 10:56
Nu alleen nog de normale Mavic Air met 21% BTW eraf bij mediamarkt.be, helaas nog niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
yannickjee schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:13:
Net de fly more combo besteld voor 866,95 euro bij media markt :p wel een mooi prijsje denk ik. Mijn eerste drone en hopelijk krijg ik er geen spijt van 😂
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen, al helemaal niet voor die prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08 12:05
Even een vraag over de 360 panorama. Enorm vette feature, maar nu stuit ik steeds op hetzelfde probleem. Wanneer ik een 360 foto wil maken, wordt de foto button doorzichtig en kan ik geen foto's en video's maken voor derest van de vlucht..

Pas na de air te hebben uitgeschakeld en weer aan te zetten kan ik pas weer foto's/video's maken. Weet iemand waardoor dit komt? Is het slechts een bug in de app of een issue van mijn kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:00
Het zou aan je micro-sd kaartje kunnen liggen. Voor de 360º panorama moet je een UHS class 3 kaartje hebben. Een UHS class 1 kaartje is niet voldoende. Je kunt de 360º panorama eens proberen te maken op het interne geheugen van de Mavic Air. Als dat wel goed gaat ligt het dus inderdaad aan je kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08 12:05
Jan Dee schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:28:
Het zou aan je micro-sd kaartje kunnen liggen. Voor de 360º panorama moet je een UHS class 3 kaartje hebben. Een UHS class 1 kaartje is niet voldoende. Je kunt de 360º panorama eens proberen te maken op het interne geheugen van de Mavic Air. Als dat wel goed gaat ligt het dus inderdaad aan je kaartje.
Ik heb er een UHS 3 kaartje in zitten en heb ookal meerdere panorama foto's gemaakt op het kaartje en op intern geheugen, kan het iets met accu percentage te maken hebben? onder de 70% dat het dan niet meer werkt bijvoorbeeld? (Moet ik nog even testen) Anders zou ik het ook niet weten😓🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27
Volgens mij kun je zo'n panorama in raw maken, dan ben je inderdaad wel ff aan het schrijven als het kaartje niet zo snel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
alextechhead schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:18:
Even een vraag over de 360 panorama. Enorm vette feature, maar nu stuit ik steeds op hetzelfde probleem. Wanneer ik een 360 foto wil maken, wordt de foto button doorzichtig en kan ik geen foto's en video's maken voor derest van de vlucht..

Pas na de air te hebben uitgeschakeld en weer aan te zetten kan ik pas weer foto's/video's maken. Weet iemand waardoor dit komt? Is het slechts een bug in de app of een issue van mijn kant?
Dat heb ik 1 keer gehad, maar was niet met een panorama. Ik was wat aan het schakelen tussen foto's en video's en opeens was die knop ook uitgeschakeld.

Ik zie wel meer gekke bugs met het foto/video gedeelte. Een firmware update lost het wellicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
Kan er iemand tips geven over de Vivid of shutter collection van Polarpro? De Vivid collectie is polorised dus moet je op voorhand goed draaien, de shutter collectie niet. Kan iemand vertellen of dit moeilijk is voor een beginner? Of is het beter om gewoon de shutter collectie te nemen 😂?

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tadango
De PL is handig bij schittering, geeft iets betere kleuren. Nadeel is dat je ze goed moet zetten. Ik heb nu de set van 6 Standard en daar kan je alle kanten mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
ChojinZ schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Klopt, maar de handhaving schiet ernstig tekort. Politie is vaak niet op de hoogte van regels en ik zie het niet snel gebeuren dat ze je drone gaan wegen.

[...]

Dat gaat gewoon gebeuren. De regels zijn al opgesteld, het is vooral een kwestie van invoeren. Dat lees je eigenlijk overal wel en het ministerie heeft ook al meerdere malen aangegeven dat ze dit jaar toch echt komen.
De vraag is alleen hoe lang de regels van kracht zijn omdat de nieuwe EU regelgeving er ook aan komt. Echter heb ik weinig vertrouwen in de nieuwe EU regels. Het zou mij niets verbazen als deze nog niet voor 2020 klaar zijn.
Misschien een beetje een oude }:O

Kwam het een en ander tegen over 'Aeroscope'

De pakkans gaat stijgen met de invoering van de nieuwe EU regels, e-identificatie is straks een vereiste en de manier waarop lokale autoriteiten deze uit kunnen gaan lezen is volop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:16
Vandaag eindelijk weer eens kunnen vliegen met de air, afgelopen week was het veel te koud en winderig. Vrouwlief lijkt inmiddels ook wel interesse in drones en hun mogelijkheden te krijgen wat ik op voorhand eigenlijk niet verwacht had maar wat ik natuurlijk graag stimuleer. Ze heeft ook al een paar keer gevlogen en ze lijkt het leuk te vinden. Vliegen jullie meestal alleen of ook samen met iemand anders?

Hoop dat ik binnenkort kort een setje pgy-tech nd filters mag ontvangen, kan er nog niet heel veel reviews over vinden.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Even een andere omgeving om met de Air te spelen:
https://www.skypixel.com/...32-4fb8-9806-51a8fb36d91d

(De ontbrekende lucht is vervangen door het bovenste randje uit foto's)

EDIT: De HDR modus vindt ik nu ook officieel compleet nutteloos. Ik heb een HDR foto genomen en ontwikkeld
(Vanuit RAW) en daarna de middelste foto (normale belichting) exact hetzelfde ontwikkeld (instellingen overgenomen) en het resultaat is duidelijk: De enkele foto geeft een beter resultaat. HDR betekend samenvoegen wat ook blending betekend en dus reductie van details, en dat zie je terug. De enkele foto heeft gewoon net wat meer details en mist NIETS qua details in de uiterste bereiken. Wellicht helpt een grotere stap (niet instelbaar) maar in 99% van de gevallen is een HDR met +/- 0.3ev compleet nutteloos.

[ Voor 61% gewijzigd door Tadango op 05-03-2018 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Zo, dat ziet er lekker warm uit, krijg er zin in vakantie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34
Vergelijking Pro/Air/Spark:
YouTube: DJI Mavic Air review
https://www.gsmarena.com/...erspective-news-29761.php

Dat ziet dat er een stuk beter uit dat wat ik kreeg bij gebouwen in de verte, dus er zijn schijnbaar toch echt scherpere lenzen in omloop. Misschien over een paar maandjes toch nog eens een Air proberen... :)

[ Voor 14% gewijzigd door iisworks op 05-03-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
Mijn spark is intussen weg, dus geen mogelijkheid voor een goed vergelijk. na een IMU en gimbal calibrate, is het toch allemaal een stuk beter dan eerst is mijn indruk. het weer is weer beter, het proberen/testen kan weer beginnen. een 360 pano is best om aan te zien. losse foto's bij Skypixel worden volgens mij erg compressed. Op de macbook ziet dat er een stuk beter (scherper) uit.

de stich lijnen zijn wel overduidelijk... maar het geeft een beeld.
https://www.skypixel.com/...b7-40b7-8126-13d8e64dda78

[ Voor 2% gewijzigd door kingmenno op 06-03-2018 07:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Even een nacht sphere. Blijft lastig en resultaat is net acceptabel.
https://www.skypixel.com/...a9-4417-b109-f11ff9bf22ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Mooi die nacht sphere, vooral als ie zelf gaat draaien ;) Ik heb van het weekend de eerste vluchten in de Eifel gemaakt, qua filmen is het super beeld, alleen foto's vind ik als het gaat om vergezichten een beetje meh.
Ik merk wel dat ik eigenlijk een dedicated scherm nodig heb, vind het teveel gedoe om mijn primaire phone uit het hoesje te halen en in de houder te monteren. Ik lees dat een iPhone 5 minimum is voor de app, of ik zit te denken aan een of andere chinese mobiel met een goeie processor. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
nacht sphere... cool! Is dit in de auto stand?

misschien dat je hem iets lichter kan maken door iso "iets" hoger, en shutter lager?

ik vind hem best geslaagd, ik ga dat ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
kingmenno schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:

Dan zul je eerst het land uit moeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
kingmenno schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:
nacht sphere... cool! Is dit in de auto stand?

misschien dat je hem iets lichter kan maken door iso "iets" hoger, en shutter lager?

Iso kan inderdaad nog omhoog maar helaas krijg ik de sluitertijd niet langer. De verbinding crasht wanneer in panos maak met lange sluitertijden. Dit was op manual en de foto is gemaakt vanuit RAW. De missende lucht is gewoon zwart :) Ik denk dat het een bug in het systeem is nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ben nu bezig om een mooie flight case/koffer uit te zoeken maar het is net of ze allemaal volgende week tegelijk verschijnen. Drie op het oog: nanuk, pgytech en b&w maar ze komen allemaal pas de 14e beschikbaar op amazon.. Komt zeker allemaal uit dezelfde fabriek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 14:06
Bij dronekenner.nl zijn er een paar witte combo's op voorraad https://mailchi.mp/a417aa...ir-combos-wit-op-voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Laatst online: 17-09 13:08
Klopt, net binnen gekregen. Keurig belletje van te voren dat de DJI care refresh welke ik meebesteld had via hun niet leverbaar was. Refund en link gekregen naar DJI site waar ik hem kon bestellen.

Wist niet dat daar ook met ideal te betalen was. Spulleboel geupdate en opgeladen. Morgen maar eens buiten vliegen. Een eerste vlucht in huis lijkt mij niet ideaal ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochem81
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 14:33
Vandaag even geoefend met het maken van videobeelden. Toch erg lastig om het onderwerp in het midden te houden terwijl je er omheen draait... Volgende keer maar eens wat oefenen met de quickshots.

Iemand nog tips om dit te verbeteren of is het vooral een kwestie van heel veel oefenen?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nTYsfeBSfHg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij vooral een kwestie van Point of Interest aanzetten... :)

Wel een erg gaaf gezicht zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 07-03-2018 22:25 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

Japie.G

Colour Classic

Heel gaaf gezicht, en inderdaad is hier de flightmode PoI voor bedacht. Maar ehh.. t lijkt me een illegale plek om te vliegen....

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:13
Dikke no fly zone dus en ook nog geen zicht op de drone zo met die mist, verpest het weer voor de rest :)

[ Voor 31% gewijzigd door Furfoot op 07-03-2018 23:22 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
jochem81 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:04:
Vandaag even geoefend met het maken van videobeelden. Toch erg lastig om het onderwerp in het midden te houden terwijl je er omheen draait... Volgende keer maar eens wat oefenen met de quickshots.

Iemand nog tips om dit te verbeteren of is het vooral een kwestie van heel veel oefenen?

[video]
Pas wel op want de politie spoort graag mensen op aan de hand van deze video's. Het is compleet illegaal en boven de ringweg vliegen edg is gewoon een erg domme actie. Ik hoop dat je hier van leert en de volgende keer wat beter nadenkt voordat je gaat vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Oei dat wordt filmpje verwijderen....Voor- en achternaam staat gewoon op YouTube.

Ik was aan het kijken om wat in de Ardennen te filmen, als ik de AIR heb gekocht, maar dat ziet er niet goed uit...

http://static.dronedepot....agePhotos/1432982_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
jochem81 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:04:

[video]
Mooi filmpje en inderdaad had je poi modus aan moeten zetten, maar je filmt in een no fly zone dus ik zou als de sodemieter die video verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik heb overigens een afweging gemaakt tussen wat cases die allemaal niet leverbaar zijn nog. Wat is het leven van een early adopter toch zwaar af en toe :)

De Nanuk 910 en 915 (fly more grootte)
(pas over 5 a 6 weken in de nederlandse nanukstore.eu)

PGYTech
Gaat ook nog een paar weken duren

B&W types 3000 en 4000

MC Cases

Goprofessional cases

Maar uiteindelijk kwam ik deze tegen:

Dronecases.de
Dat gaat 'm worden voor mij. Ik heb de eigenaar gemaild, de prijs gaat uiteindelijk 79 euro worden (niet de 99 waar ie nu voor staat) met 5,95 verzendkosten naar Nederland. Volgende week woensdag start de levering. Leuke is dat deze case een slimmigheid heeft zodat je de accus in de koffer kan laden, en sowieso vind ik een blauwe inlay mooier dan rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
CopyCatz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:49:
Ik heb overigens een afweging gemaakt tussen wat cases die allemaal niet leverbaar zijn nog. Wat is het leven van een early adopter toch zwaar af en toe :)

De Nanuk 910 en 915 (fly more grootte)
(pas over 5 a 6 weken in de nederlandse nanukstore.eu)

PGYTech
Gaat ook nog een paar weken duren

B&W types 3000 en 4000

MC Cases

Goprofessional cases

Maar uiteindelijk kwam ik deze tegen:

Dronecases.de
Dat gaat 'm worden voor mij. Ik heb de eigenaar gemaild, de prijs gaat uiteindelijk 79 euro worden (niet de 99 waar ie nu voor staat) met 5,95 verzendkosten naar Nederland. Volgende week woensdag start de levering. Leuke is dat deze case een slimmigheid heeft zodat je de accus in de koffer kan laden, en sowieso vind ik een blauwe inlay mooier dan rood.
Ik zou als ik zou kiezen tussen die dik gedrukte 2 voor de pgytech gaan, maar daar weet ik de prijs niet van omdat daar ook de propguards in kunnen, of voor die van dronecase, de rest oogt te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mr. R. schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:31:
Oei dat wordt filmpje verwijderen....Voor- en achternaam staat gewoon op YouTube.

Ik was aan het kijken om wat in de Ardennen te filmen, als ik de AIR heb gekocht, maar dat ziet er niet goed uit...

http://static.dronedepot....agePhotos/1432982_big.jpg
Dat is voor commercieel gebruik. Voor recreatief gebruik gelden er andere regels. Gewoon verstandig doen is dan het beste. Een eind weg vliegen boven bossen zal niemand mogelijk over doen maar in steden of bij wegen / groepen mensen moet je weg blijven. Zoek ook niet de hoogte op. Lager geeft vaak ook mooiere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
@Mr. R. @Tadango In België zijn de consumentenregels voor drones nog veel strenger dan in Nederland. Het mag alleen boven privéterrein en de maximale vlieghoogte is bijvoorbeeld slechts 10 meter. Officieel mag het dus eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Dat filmpje van DUO is werkelijk schitterend, inderdaad NFZ, maar dan nog erg mooi.

Verwijderen misschien verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vraag aan Air bezitters die hem recent binnen hebben: wat is jullie productiedatum? Tot voor kort waren de meeste units van voor half januari, maar ik vroeg me af of er ondertussen wellicht al een nieuwere HW revisie in omloop is?

http://tools.retroroms.info/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tadango
De eerste video, dus verwacht er niets van :) Kwaliteit is ook laag want er is maar 1Mbit upload hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Met EUR10 extra korting voor nieuwsbrief betaal je hier nu €689 voor de Air:
https://www.eglobalcentra...ic-air-rtf-kit-zwart.html

Heb me even verdiept in dit in HK gevestigde bedrijf en ondanks flink wat problemen de gok gewaagd en hem besteld (wel met PayPal betaald). Ze garanderen dat er geen douanekosten bijkomen en verzenden binnen 2 weken van HK -> UK -> NL.

Enige zorgpunt is dat de DJI fabrieksgarantie officiëel alleen geldt in de regio van aankoop, in dit geval dus niet de EU. Terugsturen naar HK is uiteraard geen echte optie vanwege de hoge kosten. Op zich bestaan er geen regionale versies van DJI drones, maar het zou kunnen dat bepaalde batches serienummers gekoppeld worde naan resellers oid. Ik heb echter goede hoop dat ik hem hier gewoon kan activeren, en voor garantie indien nodig ook een bon kan gebruiken uit NL. Je schijnt wel gewoon Care Refresh af te kunnen sluiten hier in NL/EU.

Afwachten dus!

[Update] Ik heb een refund gekregen en hou het toch maar even bij een Spark. :)

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 16-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
iisworks schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:09:

Heb me even verdiept in dit in HK gevestigde bedrijf en ondanks flink wat problemen de gok gewaagd en hem besteld (wel met PayPal betaald). Ze garanderen dat er geen douanekosten bijkomen en verzenden binnen 2 weken van HK -> UK -> NL.

Enige zorgpunt is dat de DJI fabrieksgarantie officiëel alleen geldt in de regio van aankoop, in dit geval dus niet de EU. Terugsturen naar HK is uiteraard geen echte optie vanwege de hoge kosten. Op zich bestaan er geen regionale versies van DJI drones, maar het zou kunnen dat bepaalde batches serienummers gekoppeld worde naan resellers oid. Ik heb echter goede hoop dat ik hem hier gewoon kan activeren, en voor garantie indien nodig ook een bon kan gebruiken uit NL. Je schijnt wel gewoon Care Refresh af te kunnen sluiten hier in NL/EU.

Afwachten dus! :)
Daar heb ik indertijd mijn google home speaker besteld en die is keurig binnengekomen ;) komt wel goed dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:54
Heeft iemand een goed adres waar ik een naamplaatje voor de drone in Nederland kan laten maken. Wil later in Duitsland gaan vliegen, maar alles vooraf geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
CopyCatz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Mooi filmpje en inderdaad had je poi modus aan moeten zetten, maar je filmt in een no fly zone dus ik zou als de sodemieter die video verwijderen.
Hij heeft ook foto’s gemaakt en die zijn zonder pardon ook al gebruikt door het Instagram account van Er Gaat Niets Boven Groningen er RTV Noord. Jammer dat zulke bedrijven het illigaal vliegen zo ook bevorderen door dit soort filmpjes/ foto’s te liken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ben benieuwd, vind dat een erg twijfelachtige toko als ik kijk naar de prijsstelling. Je gaat het weer proberen dus?:)

Ik heb de mijne uit de Apple store, tot nu toe niets te klagen. Stiekem hoop je dan ook dat DJI de beste exemplaren naar Apple stuurt omdat daar een naam hoog te houden valt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
CopyCatz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Ben benieuwd, vind dat een erg twijfelachtige toko als ik kijk naar de prijsstelling. Je gaat het weer proberen dus?:)
Hehe, toch maar een ronde ja. Twijfelde ook alweer aan een 2e hands Spark (waarom heb ik die toch verkocht!) maar de extra features van de Air zijn het misschien toch wel waard. Alleen jammer dat mijn Care Refresh weg is. ;)

Inderdaad beetje twijfelachtig, vandaar dat ik met Paypal heb betaald. Ik denk eerlijk gezegd niet dat DJI echt serienummers bijhoudt gerelateerd aan regio, maar je weet nooit. Ik twijfel nog of ik Care Refresh er weer bij moet nemen, want dat kost bij 1 vervanging uiteindelijk ook €189 (99 refresh zelf + 89 voor eerste replacement). Daar kun je wel een middelgrote reparatie voor laten uitvoeren bij DJI. Mijn ervaring is dat de repair prijzen van DJI zelf zeer realistisch zijn. Maar met Care Refresh koop je voor die 189 natuurlijk een stuk gemoedsrust, en zijn ook de serieuze crashes gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
iisworks schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Hehe, toch maar een ronde ja. Twijfelde ook alweer aan een 2e hands Spark (waarom heb ik die toch verkocht!) maar de extra features van de Air zijn het misschien toch wel waard. Alleen jammer dat mijn Care Refresh weg is. ;)

Inderdaad beetje twijfelachtig, vandaar dat ik met Paypal heb betaald. Ik denk eerlijk gezegd niet dat DJI echt serienummers bijhoudt gerelateerd aan regio, maar je weet nooit. Ik twijfel nog of ik Care Refresh er weer bij moet nemen, want dat kost bij 1 vervanging uiteindelijk ook €189 (99 refresh zelf + 89 voor eerste replacement). Daar kun je wel een middelgrote reparatie voor laten uitvoeren bij DJI. Mijn ervaring is dat de repair prijzen van DJI zelf zeer realistisch zijn. Maar met Care Refresh koop je voor die 189 natuurlijk een stuk gemoedsrust, en zijn ook de serieuze crashes gedekt.
Helaas kunnen ze wel aan de hand van het serienummer herleiden in welk land de drone verkocht is. Het DJI forum staat vol met geweigerde garantiegevallen bij importdrones...

Hoop dat je meteen een topdrone geleverd krijgt zodat je geen gebruik hoeft te maken van garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
iisworks schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:09:

Afwachten dus! :)
Heb hier een Garmin Fenix 5x gekocht met 200€ korting, ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Tadango schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:47:
De eerste video, dus verwacht er niets van :) Kwaliteit is ook laag want er is maar 1Mbit upload hier.....

[video]
Mooie shots hoor! Heb je het eerste deel waarbij je om het huis draait met een POI gedaan? Of met een Quickshot? ziet er soepel uit.

Ook mooi om te zien hoe stabiel het beeld blijft met de wind die door die palmbladeren waait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
LoSBoL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:40:
[...]

Mooie shots hoor! Heb je het eerste deel waarbij je om het huis draait met een POI gedaan? Of met een Quickshot? ziet er soepel uit.

Ook mooi om te zien hoe stabiel het beeld blijft met de wind die door die palmbladeren waait.
Circle quick shot inderdaad. Is toch zeker niet perfect. Dit is de 2e poging, die was deels bruikbaar. Ging ook mooi net langs de bomen (sensoren aan de zijkant mis je wel). Bij de eerste poging was er meer wind en dan kan hij er niets mee. Het valt soms echt op hoe strak de beelden nog zijn met wind. De prop correcties zijn soms enorm en toch zie je niets op het scherm. Vandaag ook nog mee gespeeld op een mooie plek met erg veel turbulentie ter hoogte van de boom toppen. Beeld super strak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:16
Leuk om de cola creek eens vanuit een ander perspectief te zien, er is maar weinig verandert zo te zien. Vraag je dan nog om toestemming om te vliegen? Qua drukte kon het natuurlijk prima zo te zien.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
LoSBoL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:20:
[...]
Helaas kunnen ze wel aan de hand van het serienummer herleiden in welk land de drone verkocht is. Het DJI forum staat vol met geweigerde garantiegevallen bij importdrones...
Dat er een koppeling is tussen serienummer en geleverde regio is uiteraard wat DJI Support altijd formeel meldt. Er zijn veel tegestrijdige verhalen, mede door geblokkeerde activaties van gestolen partijen. Wellicht wishful thinking, maar ik lees hier ook waar ik op hoop (activatie bepaalt regio):
https://mavicpilots.com/t...europe.14680/#post-181162

O well... met Care Refresh erbij heb ik sowieso geen probleem in EU. Kost me dan in het uiterste geval die €90 voor een replacement, maar als het een kleine reparatie <90 betreft dan kan ik er ook voor kiezen om die gewoon te betalen. Pffff.... had ik 'm nou maar gewoon met de MediaMarkt BTW dagen gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Interessante video over Air settings (gimbal/exp/camera):
YouTube: Mavic Air | Cinematic Settings | How To Find YOUR Best Settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
  • Laatst online: 13-09 13:06
Heyman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:05:
Heeft iemand een goed adres waar ik een naamplaatje voor de drone in Nederland kan laten maken. Wil later in Duitsland gaan vliegen, maar alles vooraf geregeld hebben.
Niet in Nederland maar hier kun je dit laten maken.

https://shop.drohnen.de/d...n-28/?number=FL-SW10026-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
tipex schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:03:
Leuk om de cola creek eens vanuit een ander perspectief te zien, er is maar weinig verandert zo te zien. Vraag je dan nog om toestemming om te vliegen? Qua drukte kon het natuurlijk prima zo te zien.
Het was compleet verlaten, dus gewoon gevlogen. Als er mensen in de buurt waren uiteraard even niet, maar die waren nauwelijks te vinden :). Personeel was continu in de buurt en zei er niets van, dus was wel goed. Ik heb ook maar 2 accus leeg gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Nog een vergelijking Mavic pro en Air (bewolkt weer, lastige omstandigheden):
YouTube: DJI Mavic Air vs DJI Mavic Pro 4K video comparison with side by side

Valt me ook hier op dat de Air op de achtergrond beduidend vager lijkt...

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 12-03-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
iisworks schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:57:
Nog een vergelijking Mavic pro en Air (bewolkt weer, lastige omstandigheden):
YouTube: DJI Mavic Air vs DJI Mavic Pro 4K video comparison with side by side

Valt me ook hier op dat de Air op de achtergrond beduidend vager lijkt...
damn. ik zou em gewoon niet kopen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
CopyCatz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:05:
[...]
damn. ik zou em gewoon niet kopen hoor..
Hehe, geloof het of niet, dat is het enige wat me er op dit moment van weerhoudt om toch alsnog de Air te proberen. Ik heb als compromis maar weer een 2e hands Spark combo op de kop getikt en moet het daar misschien maar weer even bij houden. ;)

Jij bent helemaal tevreden met de Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Een poll functie zou wel handig zijn :)
Wie is er tevreden met de Mavic Air? Zo niet, wat kan er beter?

Ik lees voornamelijk dat de foto kwaliteit nogal te wensen over laat. Maar smaken kunnen daar in verschillen...
Wat vinden jullie verder van de video kwaliteit? (In 4K 30fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Het goede is dat ik weinig geklaag hoor over het bereik / signaal :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Foto kwaliteit is prima. Ik film in 2.7k 60fps en dat lijkt ook goed. Bereik in CE mode lijkt ook goed, voldoende voor normaal gebruik. Stabiliteit is ook prima. Niets te klagen dus op wat app bugjes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik ben helemaal tevreden. Ben voornamelijk gewoon aan het filmen en experimenteren, foto's van grote hoogte waar je de onscherpte gaat zien maak ik niet. Ben lid geworden van een DJI vliegclub en heb de air al gecrasht vanaf een paar meterhoog op een harde gymzaal vloer, zat geen krasje op :) Kon bijna de garantie gaan aanspreken :)

Is er trouwens iemand die mee wil doen met een mavic air batterij? Vanaf twee zijn de verzendkosten gratis, ik heb er maar 1 nodig. Liefst iemand in brabant. Twee voor mezelf besteld, past nog wel in de nieuwe koffer ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CopyCatz op 16-03-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
https://www.skypixel.com/photos/suriname-totness-shore

Eens kijken of een betere leveling van de gimbal het stitchen verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
FW update:
https://forum.dji.com/thread-141362-1-1.html

Overview
Date: 2018.03.21
Aircraft Firmware: v01.00.0300
Remote Controller Firmware: v01.00.0100
DJI GO 4 App iOS: v4.2.8
DJI GO 4 App Android: v4.2.8

What’s New?
  • Increased the descent speed to 3 m/s when flying forward.
  • Added support for operating at 5.8 GHz in Thailand.
  • Fixed an issue where the gimbal would drift when the aircraft’s heading changes.
  • Fixed an issue where the aircraft would shake when using ActiveTrack.
  • Added message if failure to take panoramas or an Asteroid QuickShot occurs (requires DJI GO 4 v4.2.8 and higher).
  • Fixed an issue where the remote controller was unable to link with the aircraft when operating in some regions.
  • Fixed an issue where the aircraft would fail to take a panorama in Sport mode or when APAS is enabled.
  • Fixed an issue where Intelligent Flight Battery firmware would not be updated when functioning abnormally.
  • Fixed an issue of video lag when the aircraft’s heading changes.
  • Fixed an issue of ghosting in photos.
  • Fixed an issue where the aircraft would fail to decelerate automatically when landing.

[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 22-03-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auwey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 11:02
Even kort voorstellen,

Ik reageer online op de avatar Auwey. Ik heb maandag mijn Mavic Air fly more besteld. Nadat mjin geweldige vrouw mij verplichte hem te kopen. Dinsdag avond 22:00 binnen gekregen. Helaas te laat om ook te testen. De accu's maar aan de lader gedaan en alles uitgepakt.

Gister avond vroeg naar huis uit werk direct alles op tafel en werkend proberen te krijgen. Dit duurde even tot dat ik het idee kreeg om eerst met mijn telefoon er op in te loggen via de wifi zonder remote. Nadat ik dat had gedaan ging alles als zonnetje. De eerste 8 vluchten zit er op met een vlucht afstand van 171 Meter. niet te gek gedaan in de achter tuin.

Vanmiddag al mooi plekje opgezocht waar samen met vrouw lief de drone kunnen onderwerpen aan z'n maiden flight.

Enige minpuntjes tot nu toe
- first start up. Dat mocht wel wat beter toegelicht worden. Na ureka moment ging het goed.
- mijn Iphone X met hoesje past niet in de RC-houder dus moet steeds hoesje los halen om iphone aan de RC te koppelen.

Maar wat een geweldig apparaat!

Hebben jullie nog tips voor een beginner.

* tekstuele aanpassing

"Life is a game. The only thing that matters is whether you're a pawn or a player."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Auwey schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:33:
Even kort voorstellen,

Nadat mjin geweldige vrouw mij verplichte hem te kopen.

* tekstuele aanpassing
Hoe doet ze dat, wellicht dat mijn vrouw nog iets kan leren of ik aan haar ;-)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Auwey schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:33:
- mijn Iphone X met hoesje past niet in de RC-houder dus moet steeds hoesje los halen om iphone aan de RC te koppelen.

Hebben jullie nog tips voor een beginner.

* tekstuele aanpassing
Ik heb zelf een note 8, past nog net in de remote maar fijn is het niet. Een van de eerste dingen die ik dus bijbesteld heb is een phone/tablet houder bij ali zodat ik niet met hoesjes hoef te hannessen: https://www.aliexpress.co...-Support/32819376028.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Ik twijfel om de Air te gaan kopen na maanden dit topic te hebben gevolgd...
Zit liever te wachten op de Pro II maar daar is nog steeds niets over bekend.

De vakantie komt er ook aan. Volgende maand gaan we een weekje naar Santorini en het lijkt me onwijs gaaf om daar beelden te gaan maken.

Waar gaan jullie (drone) vakanties dit jaar naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
Heb een tijdje geleden met de btw actie bij mediamarkt de mavic air fly more combo besteld :) Zit er jammer genoeg nog steeds op te wachten, waarschijnlijk 2de week van April hebben ze pas voorraad. Ben wel vrij ongeduldig aangezien het mijn eerste drone is 😩 Nu ben ik al ruime tijd aan het rondlezen online en blijkbaar hebben toch veel mensen last van het slechter bereik van de mavic air. Is dit werkelijk zo erg? Want ik hoop dat ik geen miskoop heb gedaan 🙈 of klagen enkel degene die last hebben en hebben dus het overgrote deel van de kopers geen problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
yannickjee schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 00:23:
Heb een tijdje geleden met de btw actie bij mediamarkt de mavic air fly more combo besteld :) Zit er jammer genoeg nog steeds op te wachten, waarschijnlijk 2de week van April hebben ze pas voorraad. Ben wel vrij ongeduldig aangezien het mijn eerste drone is 😩 Nu ben ik al ruime tijd aan het rondlezen online en blijkbaar hebben toch veel mensen last van het slechter bereik van de mavic air. Is dit werkelijk zo erg? Want ik hoop dat ik geen miskoop heb gedaan 🙈 of klagen enkel degene die last hebben en hebben dus het overgrote deel van de kopers geen problemen hiermee?
De Air maakt (als je het legaal wilt houden) gebruik van de wifi frequenties. In de app zit een mooie band analyzer, als ik die aanzet bij me thuis (waar ik sws niet mag vliegen) dan zit alles in het rood vanwege alle access points hier in de buurt. Ik vlieg op het platteland (bij de vliegclub of fietstocht) waar dit veel minder speelt. Als je de Air zou kopen als speeltje voor achter het huis in de stad ga je wel bereik issues merken maar daar is dit apparaat echt niet voor bedoeld. De critic hebben problemen met het feit dat je niet "makkelijk" een kilometer oid ver kunt komen, maar dat ga je -zeker in NL- niet willen.

[ Voor 6% gewijzigd door CopyCatz op 23-03-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Kort samengevat: de Mavic Pro heeft met Ocusync een stuk stabieler signaal dan wifi based drones als Spark en MA. De Spark was hier in de EU (CE mode) echt problematisch met wegvallende verbinding. De wifi implementatie van de Air is een stuk beter, zelfs in de zwakkere CE mode (vs FCC mode in US).

Ik had op plaatsen waar de Spark verbinding regelmatig wegviel (een grote tegenvaller na de mavic Pro!) met de Air prima signaal/bereik op 5.8GHz. Ik zou me daar zeker niet te druk om maken. De enige tegenvaller bij de Air is wat mij betreft de mindere fotokwaliteit, maar daar heb ik al genoeg over geschreven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
iisworks schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:47:
De enige tegenvaller bij de Air is wat mij betreft de mindere fotokwaliteit, maar daar heb ik al genoeg over geschreven. ;)
En de video kwaliteit tov de Spark
Of de Mavic Pro..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Afhankelijk van waar je je Drone laat vliegen laat onderstaand filmpje prima zien dat er een ruime afstand gevolgen kan worden.
Wat mij wel opviel was de nogal blurry momenten in de video kwaliteit. ( Sommige stukken grasveld waren nogal wazig) Is dit normaal?

YouTube: DJI Mavic Air bereik (range) test - nieuw record!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:27

Koppensneller

winterrrrrr

v1co schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:58:
Afhankelijk van waar je je Drone laat vliegen laat onderstaand filmpje prima zien dat er een ruime afstand gevolgen kan worden.
Wat mij wel opviel was de nogal blurry momenten in de video kwaliteit. ( Sommige stukken grasveld waren nogal wazig) Is dit normaal?

YouTube: DJI Mavic Air bereik (range) test - nieuw record!?
Goede kans dat dat te maken heeft met de compressie die YT er nog overheen gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
v1co schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:57:
[...]
En de video kwaliteit tov de Spark
Of de Mavic Pro..?
Op dit moment ben ik weer terug bij de Spark, hoewel de Air nog steeds lonkt (en op vrijwel alle fronten beter is). Video van de Spark is natuurlijk beperkt tot 1080p 30, maar verder prima van kwaliteit. Hoewel ik een 27" 4k monitor en nog 2 4k (40" en 65") tv's in huis heb, heb ik persoonlijk niet heel veel behoefte aan enorme 4k bestanden opslaan/bewerken. Op de 4k monitor is het verschil tussen 1080 en 4k extreem goed te zien omdat ik er met mijn neus bovenop zit, maar op een 4k TV op normale kijkafstand doet de Spark 1080p video het nog verbazingwekkend goed.
Over het algemeen oogt het fotomateriaal van de Mavic en Spark voor mij "plezieriger/scherper" dan dat van de Air, en is dat ook niet met Post bewerking of sharpness settings terug te krijgen. Voor video maak ik me minder zorgen als ik het 4k video materiaal bekijk, hoewel het gebrek aan scherpte buiten het centrum me daar ook regelmatig opvalt. Op YT zijn voldoende 4k Air sample videos te bekijken die er prima uitzien, een exemplarisch probleem daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:57
v1co schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:09:

De vakantie komt er ook aan. Volgende maand gaan we een weekje naar Santorini en het lijkt me onwijs gaaf om daar beelden te gaan maken.
Ik ben afgelopen zomer in Santorini geweest en volgens mij is het verboden om daar te mogen vliegen. Ik heb verschillende borden gezien met "No drones allowed".

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:06:
[...]

Ik ben afgelopen zomer in Santorini geweest en volgens mij is het verboden om daar te mogen vliegen. Ik heb verschillende borden gezien met "No drones allowed".
Dat is afhankelijk van waar je vliegt in Santorini.
Heb zelf een wedding planner daar gesproken aangezien we daar gaan trouwen en die zei dat het wel kan.
Zolang je je maar aan de bekende regels houd. ( Niet in de buurt van mensen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:57
v1co schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Dat is afhankelijk van waar je vliegt in Santorini.
Heb zelf een wedding planner daar gesproken aangezien we daar gaan trouwen en die zei dat het wel kan.
Zolang je je maar aan de bekende regels houd. ( Niet in de buurt van mensen etc)
Hmm oke dat wist ik niet. Dan zal het wel mogelijk zijn ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Range is echt prima. Nu met CE mode op 2.4 met veel bomen er tussen (jungle) op 600meter perfect zuiver beeld zonder enige lag. Geen wifi verstoring bij de ontvanger wat denk ik de grootste stoor factor is. Een paar 100m aan bomen merk je niets van. Heel bijzonder hoe je afdaalt in een moeras in de jungle en compleet vergeet dat je zelf ver weg aan het water zit en er een enorme hoeveelheid groen tussen de zender en drone zit. Het blijft verbazen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
Tadango schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:10:
Range is echt prima. Nu met CE mode op 2.4 met veel bomen er tussen (jungle) op 600meter perfect zuiver beeld zonder enige lag. Geen wifi verstoring bij de ontvanger wat denk ik de grootste stoor factor is. Een paar 100m aan bomen merk je niets van. Heel bijzonder hoe je afdaalt in een moeras in de jungle en compleet vergeet dat je zelf ver weg aan het water zit en er een enorme hoeveelheid groen tussen de zender en drone zit. Het blijft verbazen.....
Klinkt super :) ik ga hem vooral gebruiken op vakantie.... Dit jaar ga ik naar Lanzarote en op rondreis in Indonesië. Hoop dus dat ik zoals jou niet moet vrezen van veel signaal verlies. Het gaat mijn eerste drone worden ;) dus ik heb ook totaal nog geen vergelijking van de afstanden die de meeste afleggen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tadango
Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W540/Overig/Mavic%20Air/DJI_0322.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W540/Overig/Mavic%20Air/DJI_0405.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W540/Overig/Mavic%20Air/DJI_0410.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W540/Overig/Mavic%20Air/DJI_0421.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W540/Overig/Mavic%20Air/DJI_0428.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W540/Overig/Mavic%20Air/DJI_0437.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Coole foto's! Zijn ze bewerkt, of kwamen ze al zo verzadigd uit de Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Uitgebreide vergelijking specs van consumer DJI drones (o.a. ook wat ze qua ruimte innemen in bagage):
http://www.capetowntours....r-comparison-review-2018/

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 24-03-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
iisworks schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:05:
Coole foto's! Zijn ze bewerkt, of kwamen ze al zo verzadigd uit de Air?
Dit is allemaal gedaan vanuit RAW in Lightrooom. Er zit veel meer achter dan alleen verzadiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Vraagje. Ik heb een goeie deal gezien op Marktplaats. De Drone word verkocht met extra batterij alleen is deze in Hong Kong in de DJI store aangeschaft.
Toen ik de verkoper vroeg of hij een aankoop bon had, zei hij dat hij deze niet meer had.

Ik heb gechat met DJI support:

Support: Can i have the serial no. of the aircraft to check?

Ik: Unfortunately I dont have the serial number at the moment

But he mentioned that he bought it last moth

month
11:17

Support: OK, but if it was purchase or have a different version, then it might not be covered by EU warranty

Ik: What does that mean?

Support: Because DJI doesnt have an international warranty

And we based the warranty on the purchased region
11:18

Ik: So if there is a deffect I cannot send it to you?

Support: You can but there might be possible charges depending on the warranty and drone version

Ik: I see
11:19

Ik: But if I buy DJI Care refresh. And after that a problem occurs. The costs are covered?
11:21

Support: DJI refresh will be a replacement with certain amount per instance

Ik: What do you mean with certain amount per instance?

Support: Beacuase for DJI care refresh, there is a certain amount you need to pay to have a replacement aside from purchasing the DJI care refresh plan
11:22

Ik snap alleen het laatste stukje text niet helemaal over dat Care Refresh.
Je moet dus ten eerste betalen voor Care refresh, en daarna ook nog voor een vervangend toestel?

[ Voor 66% gewijzigd door v1co op 26-03-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Heb dit net ook uitgezocht, zie een paar post hierboven over eglobalcentral. het schijnt dat sommige units door importeurs al voorgeactiveerd worden in HK/CN waardoor de garantie hier niet geldt.

Waar het op neerkomt: geen normale garantie in EU voor als hij spontaan stuk gaat, wel Care refresh in EU als je dat hier in NL afsluit voor alle gevallen. Dat kost je 99 voor het afsluiten, en idd vervolgens nog extra EUR89 voor de 1e replacement. Dat staat ook op de Care refresh info pagina.

Dus als je hem voor reparatie opstuurt naar DJI NL zou ik een kleine reparatie (<90) gewoon zelf betalen, en alleen voor een dure reparatie (crash) Care Refresh gebruiken (=89 voor 1e vervangend exemplaar, 119 voor 2e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Zojuist de verkoper weer gesproken. Hij had zijn serie nummer doorgeven aan DJI Support. Support zei toen tegen hem omdat de drone in Hong Kong is gekocht maar in NL is geactiveerd geld de garantie toch wel voor Nederland.

Desondanks ga ik toch wel een Care refresh afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Dus als je hem voor reparatie opstuurt naar DJI NL zou ik een kleine reparatie (<90) gewoon zelf betalen, en alleen voor een dure reparatie (crash) Care Refresh gebruiken (=89 voor 1e vervangend exemplaar, 119 voor 2e).

[ Voor 255% gewijzigd door iisworks op 26-03-2018 19:02 . Reden: Dubbelpost als resultaat van uitstaande edit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
iisworks schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:08:

Beetje een gekke vraag.
Stel ik vlieg de drone kapot, (Dus geen software fout) en ik heb geen Care Refresh er nog op zitten.
Kan ik dan alsnog de drone opsturen voor reparatie? Of betaal ik dan meer reparatie kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
v1co schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:59:
[...]

Beetje een gekke vraag.
Stel ik vlieg de drone kapot, (Dus geen software fout) en ik heb geen Care Refresh er nog op zitten.
Kan ik dan alsnog de drone opsturen voor reparatie? Of betaal ik dan meer reparatie kosten?
Dan betaal je uiteraard zelf gewoon de volledige reparatiekosten, tenzij je idd aannemelijk kunt maken dat het door een hardware/software fout is (wat niet vaak voor zal komen).

Ze zijn overigens best redelijk qua kosten en als het relatief kleine reparaties betret en niet net een van de dure onderdelen (gimbal/camera/board, of echt alles) is het vaak nog best te overzien.

Bottom line: Care Refresh zou ik altijd doen voor dit bedrag.

[ Voor 21% gewijzigd door iisworks op 26-03-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb niet voor care resresh gekozen omdat bij vermissing er geen garantie is, en dat zal het grootste probleem zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Gisteren even langs geweest bij de verkoper om een test vlucht te maken.
Toen ik de drone liet opstijgen viel het me op dat deze af en toe bibbert tijdens het hoveren.
Het gebeurde niet altijd maar heel af en toe.

Ik heb met de verkoper afgesproken dat ik hier eerst onderzoek naar wil doen alvorens ik tot een koop over ga.

Is dit een bekend probleem? Of is hier al reeds een fix voor? Op de DJI forums lees ik verschillende posts en ook verschillende oplossingen hier voor:
IMU callibratie. Motor laten opwarmen voor het opstijgen. Props controleren of ze goed vast zitten.

Ik was even nieuwsgierig of er hier ook mensen zijn die ditzelfde hebben ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:00
v1co schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:43:

Ik was even nieuwsgierig of er hier ook mensen zijn die ditzelfde hebben ervaren.
Zelf heb ik het probleem nog niet meegemaakt, maar ik dacht dat er iets over vermeld staat bij de verholpen issues in de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Jan Dee schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Zelf heb ik het probleem nog niet meegemaakt, maar ik dacht dat er iets over vermeld staat bij de verholpen issues in de nieuwste firmware.
Check! Dan is dat iets waar ik me dus geen zorgen over hoef te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
YouTube: DJI MAVIC AIR | Hand Launch - Hand Catch

Hand launch & Hand catch wel een dingetje om te oefenen :P
Ging met de Spark een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSa
  • Laatst online: 18-07 06:20
Vanaf middernacht is er sale bij AliExpress, bij de DJI official store op Ali gaat de Spark fly more combo dan weg voor 490 euro,aangezien dit via DHL loopt met verzenden is de kans natuurlijk zeer groot op controle door douane en dat je dus de extra btw en douane onkosten mag betalen van de douane en DHL. Nu had ik contact opgenomen met de DJi store op Ali die dus in Shenzhen zit. Met de vraag hoe het zit met de tax en customs en garantie hier in Europa. Ik kreeg van hen het antwoord binnen paar minuten al, dat ik mee geen zorgen hoef te maken betreft garantie omdat er een After Sales center zit in NL, maar dit kan ik nergens terug vinden. Tevens zeggen ze dat hun zendingen naar de EU al incl. de betaalde customs an VAT charges is en er voor mij geen extra kosten zullen zijn die ik moet betalen.

Kortom is het de moeite om het morgen daar te bestellen en betrouwbaar, want ik heb geen zin in de extra kosten. Maar volgens de medewerker is alles dus betaald, bij Kamera Express betaal je momenteel 569,39 voor dezelfde combo. Ik sta momenteel te twijfelen nog tussen Mavic Air en de Spark. De Air fly more combo gaat met de korting morgen € 706,89 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik zou hier erg terughoudend mee zijn, en voor die €70 verschil zou ik zelf het risico niet lopen. Let er ook op dat je vaak geen EU garantie hebt op units die uit HK/CN komen als ze daar geactiveerd/geregistreerd zijn door de seller. En betalen met Paypal kan niet bij Ali...

[ Voor 10% gewijzigd door iisworks op 27-03-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSa
  • Laatst online: 18-07 06:20
Klop, in dit geval is het dus de Official DJI store en niet een reseller of wat dan ook, en ze gaven ook aan dat het product hier in Europa onder de garantie valt. Dit zal dan ongetwijfeld bepaald worden waar de drone voor het eerst geactiveerd word.
iisworks schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:59:
Ik zou hier erg terughoudend mee zijn, en voor dat prijsverschil zou ik zelf het risico niet lopen. Let er ook op dat je vaak geen EU garantie hebt op units die uit HK/CN komen als ze daar geactiveerd/geregistreerd zijn door de seller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
KevinSa schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:25:
Klop, in dit geval is het dus de Official DJI store en niet een reseller of wat dan ook, en ze gaven ook aan dat het product hier in Europa onder de garantie valt. Dit zal dan ongetwijfeld bepaald worden waar de drone voor het eerst geactiveerd word.
[...]
Mmmm... weet je heel zeker dat het een echte DJI store is? En waar zie je die prijzen? Bij de store die ik vond kan een Mavic Air niet naar NL worden verstuurd, en de prijzen liggen dicht in de buurt van die van dji.com in NL?

Update: Gevonden. Maar de Mavic Air geen voordelige prijs en geen verzending naar NL?

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 27-03-2018 19:17 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.