Mr. R. schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:47:
[...]
Goede vragen, bij DJI Care moet je dan als je crasht met je drone hem opsturen naar China (of waar DJI zit)?
Ik had inderdaad ook de filmpjes op YT gezien met de filters dat scheelt echt qua beeld zeg, ben ook erg benieuwd of dat idd een musthave is, ze zijn namelijk niet goedkoop....
DJI heeft een servicecentrum in Nederland, dus ik verwacht niet dat deze helemaal naar China hoeft. En anders maar wel, want ook de 'priority' verzendkosten worden gedekt bij DJI Care Refresh.
Als beginnend 'ahum' piloot, heb ik het toch maar aangeschaft, voor het geval dat.
Voor wat betreft filters, Polar Pro is inderdaad de bekendste, en misschien ook wel de beste en daarom zo duur, maar er zijn al meer fabrikanten die ze in het assortiment hebben, zoals DJI zelf, TACO-RC, PGYTech, Sandmarc en nog een sloot onbekendere merken te vinden op o.a. Aliexpress.
Ik heb zelf die van PGYTech besteld, aangezien die nog redelijk vriendelijk geprijsd zijn. Heb gekozen voor gewone ND filters aangezien je polariserende filters moet orienteren voor de hoek waarin je gaat schieten. Mij teveel werk om elke keer de drone uit de lucht te halen om dat aan te passen.