Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik heb de fly more combo ook binnen. Nu kan ik mijn telefoon (one plus one) niet in de afstandsbediening plaatsen omdat de USB aansluiting op de telefoon verkeerd om zit... Heeft iemand hier een tip voor? Kan je hier andere kabeltjes voor kopen?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Ja er is een ander kabeltje voor te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Zou zeker een kabeltje bestellen, maar je kan de USB poort aan de onderkant gebruiken, of het korte USB-C kabeltje in combinatie met dat bijgeleverde adaptertje naar Micro-USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 08:43
Ik ben aan het nadenken om mijn eerste drone te kopen :) Ik ga hem vooral gebruiken om op vakantie mooie shots te maken en hier een beetje rond te vliegen. Eerst had ik gedacht de spark te kopen maar het gaat toch de Mavic Air worden omwille van het formaat en de betere camera en langere batterijduur.

Nu vroeg ik me af of jullie ook DJI Care Refresh erbij nemen of niet (of is er eventueel een betere optie in Belgie) ?

En is het een echte must om ND filters erbij te nemen? Ik had de polar pro Vivid Collection - Cinema Series gezien :) Heeft iemand hiermee ervaring ?

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

LoSBoL schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:13:
Zou zeker een kabeltje bestellen, maar je kan de USB poort aan de onderkant gebruiken, of het korte USB-C kabeltje in combinatie met dat bijgeleverde adaptertje naar Micro-USB.
Tnx voor de tip. Heb een kabeltje besteld, maar kan nu in ieder geval al wat gaan oefenen door het adaptertje te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
yannickjee schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:24:
Ik ben aan het nadenken om mijn eerste drone te kopen :) Ik ga hem vooral gebruiken om op vakantie mooie shots te maken en hier een beetje rond te vliegen. Eerst had ik gedacht de spark te kopen maar het gaat toch de Mavic Air worden omwille van het formaat en de betere camera en langere batterijduur.

Nu vroeg ik me af of jullie ook DJI Care Refresh erbij nemen of niet (of is er eventueel een betere optie in Belgie) ?

En is het een echte must om ND filters erbij te nemen? Ik had de polar pro Vivid Collection - Cinema Series gezien :) Heeft iemand hiermee ervaring ?
Goede vragen, bij DJI Care moet je dan als je crasht met je drone hem opsturen naar China (of waar DJI zit)?

Ik had inderdaad ook de filmpjes op YT gezien met de filters dat scheelt echt qua beeld zeg, ben ook erg benieuwd of dat idd een musthave is, ze zijn namelijk niet goedkoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022

Is die al uit voor de Mavic Air dan?
Ik vond alleen deze
https://www.cameranu.nl/n...lters-set-part-8#tab-info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 08:43
Hier heb ik ze gevonden :) Alleen qua verzending enz zijn ze nog niet zo goed. Maar normaal komen ze binnenkort ook op amazon Duitsland :p
https://www.amazon.com/gp...?smid=ABSER5PUBOKRD&psc=1

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:20
Ik heb in het verleden Polar Pro filters gehad voor mijn Phantom 3 Pro, en het is echt een must. Vooral op een zonnige dag. Ze zijn echter wel prijzig, ik moet ze ook nog kopen voor mijn Phantom 4 Pro namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TheRicolaa10 op 20-02-2018 14:37 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Mr. R. schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:47:
[...]

Goede vragen, bij DJI Care moet je dan als je crasht met je drone hem opsturen naar China (of waar DJI zit)?

Ik had inderdaad ook de filmpjes op YT gezien met de filters dat scheelt echt qua beeld zeg, ben ook erg benieuwd of dat idd een musthave is, ze zijn namelijk niet goedkoop....
DJI heeft een servicecentrum in Nederland, dus ik verwacht niet dat deze helemaal naar China hoeft. En anders maar wel, want ook de 'priority' verzendkosten worden gedekt bij DJI Care Refresh.

Als beginnend 'ahum' piloot, heb ik het toch maar aangeschaft, voor het geval dat. :)

Voor wat betreft filters, Polar Pro is inderdaad de bekendste, en misschien ook wel de beste en daarom zo duur, maar er zijn al meer fabrikanten die ze in het assortiment hebben, zoals DJI zelf, TACO-RC, PGYTech, Sandmarc en nog een sloot onbekendere merken te vinden op o.a. Aliexpress.

Ik heb zelf die van PGYTech besteld, aangezien die nog redelijk vriendelijk geprijsd zijn. Heb gekozen voor gewone ND filters aangezien je polariserende filters moet orienteren voor de hoek waarin je gaat schieten. Mij teveel werk om elke keer de drone uit de lucht te halen om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
LoSBoL schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:56:
[...]

DJI heeft een servicecentrum in Nederland, dus ik verwacht niet dat deze helemaal naar China hoeft. En anders maar wel, want ook de 'priority' verzendkosten worden gedekt bij DJI Care Refresh.

Als beginnend 'ahum' piloot, heb ik het toch maar aangeschaft, voor het geval dat. :)

Voor wat betreft filters, Polar Pro is inderdaad de bekendste, en misschien ook wel de beste en daarom zo duur, maar er zijn al meer fabrikanten die ze in het assortiment hebben, zoals DJI zelf, TACO-RC, PGYTech, Sandmarc en nog een sloot onbekendere merken te vinden op o.a. Aliexpress.

Ik heb zelf die van PGYTech besteld, aangezien die nog redelijk vriendelijk geprijsd zijn. Heb gekozen voor gewone ND filters aangezien je polariserende filters moet orienteren voor de hoek waarin je gaat schieten. Mij teveel werk om elke keer de drone uit de lucht te halen om dat aan te passen.
Top, bedankt voor je toelichting! Heb je de PGYTech filters al binnen, zo ja wat is het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Helaas nog niet binnen, Chinees Nieuwjaar, dus ik denk nog een week of 2.
Wel even nagevraagd van tevoren wat de ervaringen zijn van iemand met een mavic pro die zowel de pgytech's als de polar pro's heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Heerlijk vliegen in Oostenrijk. Maar maar wat een verademing deze kleine air. Enigste minpuntje is toch wel de accu die maar 15-18 min meegaat in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:14

DON PAPA

Tweaker-fan

Misschien ook interessant voor de mensen hier:

iBOOD aanbieding voor vandaag

DJI Phantom 4 Advanced PLUS voor 999,95 euro

http://www.ibood.com/elec...ntom-4-advanced-plus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
EJSEJS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:24:
Misschien ook interessant voor de mensen hier:

iBOOD aanbieding voor vandaag

DJI Phantom 4 Advanced PLUS voor 999,95 euro

http://www.ibood.com/elec...ntom-4-advanced-plus.html
Best wel interessant. Alleen jammer dat ie zo groot is :+
Nog eventjes geduld voor de aankondiging van de Mavic Pro II.... :X
Dat zal met zulke stuntprijzen van de andere DJI modellen niet lang meer duren

[ Voor 7% gewijzigd door v1co op 21-02-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Het klinkt aantrekkelijk, maar ik zou zelf persoonlijk niets meer kopen wat meer dan 900 gram weegt. Als in 2019 de voorgestelde Europese drone regels worden geïmplementeerd gaan er behoorlijk zwaardere regels gelden voor alles boven de 900 gram vlieggewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
LoSBoL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:05:
Het klinkt aantrekkelijk, maar ik zou zelf persoonlijk niets meer kopen wat meer dan 900 gram weegt. Als in 2019 de voorgestelde Europese drone regels worden geïmplementeerd gaan er behoorlijk zwaardere regels gelden voor alles boven de 900 gram vlieggewicht.
Prima als er dan ook maar veel ruimere regels gaan gelden voor alles eronder :)

EDIT: De air zou in de C1 categorie vallen en heeft registratie functionaliteit aan boord (daar zijn die opties dus voor :)). Lijkt me een prima regeling al blijft LOS nodig wat ENORM beperkt. Ach ja, komt er vast wel een Stealth mod oid ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Tadango op 21-02-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerhaai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:13
T.E schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:49:
Heerlijk vliegen in Oostenrijk. Maar maar wat een verademing deze kleine air. Enigste minpuntje is toch wel de accu die maar 15-18 min meegaat in de kou.
Laat de beelden maar zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
LoSBoL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:05:
Aan de andere kant: Nu hou een groot gedeelte zich ook al niet aan de regels. Dus waarom zou men zich dan wel aan de 900 gram regel houden? :+

Overigens schijnen er in Q1, 2018 al strengere regels in Nederland te worden ingevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 21-02-2018 11:15 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Tadango schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Prima als er dan ook maar veel ruimere regels gaan gelden voor alles eronder :)

EDIT: De air zou in de C1 categorie vallen en heeft registratie functionaliteit aan boord (daar zijn die opties dus voor :)). Lijkt me een prima regeling al blijft LOS nodig wat ENORM beperkt. Ach ja, komt er vast wel een Stealth mod oid ;)
Waarschijnlijk kunnen we veel ruimere regels wel op ons buik schrijven, maar inderdaad, je kan met de Air al zien dat DJI de aankomende nieuwe regelgeving in het achterhoofd heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
ChojinZ schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Aan de andere kant: Nu hou een groot gedeelte zich ook al niet aan de regels. Dus waarom zou men zich dan wel aan de 900 gram regel houden? :+

Overigens schijnen er in Q1, 2018 al strengere regels in Nederland te worden ingevoerd.
Het is wel heel makkelijk bekeuren als je drone of 'de piloot' niet aan de eisen voldoet, dat is als rijden zonder rijbewijs.

Voor wat betreft de invoering van de strengere Nederlandse regels, ik moet het nog maar zien gebeuren nu de EU hier de leiding in gaat nemen. Men wil een harmonisatie voor het gehele Europese luchtruim, en dan gaat er gewoon een streep door die Nederlandse regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
LoSBoL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Het is wel heel makkelijk bekeuren als je drone of 'de piloot' niet aan de eisen voldoet, dat is als rijden zonder rijbewijs.
Klopt, maar de handhaving schiet ernstig tekort. Politie is vaak niet op de hoogte van regels en ik zie het niet snel gebeuren dat ze je drone gaan wegen.
LoSBoL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Voor wat betreft de invoering van de strengere Nederlandse regels, ik moet het nog maar zien gebeuren nu de EU hier de leiding in gaat nemen. Men wil een harmonisatie voor het gehele Europese luchtruim, en dan gaat er gewoon een streep door die Nederlandse regels.
Dat gaat gewoon gebeuren. De regels zijn al opgesteld, het is vooral een kwestie van invoeren. Dat lees je eigenlijk overal wel en het ministerie heeft ook al meerdere malen aangegeven dat ze dit jaar toch echt komen.
De vraag is alleen hoe lang de regels van kracht zijn omdat de nieuwe EU regelgeving er ook aan komt. Echter heb ik weinig vertrouwen in de nieuwe EU regels. Het zou mij niets verbazen als deze nog niet voor 2020 klaar zijn.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
ChojinZ schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Klopt, maar de handhaving schiet ernstig tekort. Politie is vaak niet op de hoogte van regels en ik zie het niet snel gebeuren dat ze je drone gaan wegen.

[...]

Dat gaat gewoon gebeuren. De regels zijn al opgesteld, het is vooral een kwestie van invoeren. Dat lees je eigenlijk overal wel en het ministerie heeft ook al meerdere malen aangegeven dat ze dit jaar toch echt komen.
De vraag is alleen hoe lang de regels van kracht zijn omdat de nieuwe EU regelgeving er ook aan komt. Echter heb ik weinig vertrouwen in de nieuwe EU regels. Het zou mij niets verbazen als deze nog niet voor 2020 klaar zijn.
Dat de handhaving te kort schiet, ofwel de pakkans klein is, eens. Maar met de Europese regels wordt de handhaving wel veel makkelijker.
Bewijslast dat je 'illegale maneuvres' uitvoert is nu bijna niet haalbaar, maar eisen aan voertuig en piloot zijn straks wel heel makkelijk te handhaven. Bezit de drone niet de juiste CE specificatie, dan is het klip en klaar met bewijslast en hang je. Wegen hoeft niet.

Voorlopig is het mandaat van de Europese Parlement op 22 december 2017 afgegeven aan EASA voor wat betreft het voorstel en de opinievormingstermijn is ook al afgelopen en gepubliceerd, het kan zomaar sneller gaan dan je verwacht voor wat betreft de implementatie.
Maar dan nog, al zal het 2020 worden, komen gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30
Ik zie toch wel weer diverse webshops die vrijdag voorraad gaan verwachten mbt de fly more pakketten. Heeft iemand nog inside info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:06

crashtestdummy

Ajoeto member

CopyCatz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:32:
Ik zie toch wel weer diverse webshops die vrijdag voorraad gaan verwachten mbt de fly more pakketten. Heeft iemand nog inside info?
Ik heb net een bericht van Droneland ontvangen:
...Eerder heeft onze zending al enige vertraging opgelopen door het Chinese Nieuwjaar, dat op 16 februari begonnen is en tien dagen lang groots gevierd wordt.
Deze ochtend heeft onze leverancier ons laten weten dat de levertijd van de Mavic Air Fly More Combo volgens de laatste updates is verplaatst naar midden maart. Dit betekent dat wij uw bestelling tot die tijd helaas niet kunnen leveren.
Helaas treft deze vertraging in de levering niet alleen Droneland, anders hadden wij graag een andere oplossing gevonden voor dit probleem.

Ben dus wel benieuwd welke webshops dit gaan zijn

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
LoSBoL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Bewijslast dat je 'illegale maneuvres' uitvoert is nu bijna niet haalbaar, maar eisen aan voertuig en piloot zijn straks wel heel makkelijk te handhaven. Bezit de drone niet de juiste CE specificatie, dan is het klip en klaar met bewijslast en hang je. Wegen hoeft niet.
Maar het wel of niet voldoen aan bepaalde hardware eisen zorgt nu niet voor problemen.

Het probleem nu is vooral dat piloten zich niet aan de vliegregels houden. En die zullen altijd lastig te controleren zijn. Hoe bepaal je bv. de maximale hoogte? Of maximale afstand? Wanneer weet je of iemand over een snelweg vlieg of er net naast? Ikzelf vind het al vaak lastig inschatten, laat staan een agent. En dat zie ik niet heel snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Pff ik dacht dat die chinezen altijd zo afgebeuld werden als slaven in fabrieken. Hoezo krijgen ze drie week vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:37
Heb ze gewoon bij MM zien liggen van de week , witte uitvoering .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
ChojinZ schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:55:
[...]

Maar het wel of niet voldoen aan bepaalde hardware eisen zorgt nu niet voor problemen.

Het probleem nu is vooral dat piloten zich niet aan de vliegregels houden. En die zullen altijd lastig te controleren zijn. Hoe bepaal je bv. de maximale hoogte? Of maximale afstand? Wanneer weet je of iemand over een snelweg vlieg of er net naast? Ikzelf vind het al vaak lastig inschatten, laat staan een agent. En dat zie ik niet heel snel veranderen.
Eens hoor, en dat zal wel zo blijven. Waar je wel 100% van uit kan gaan is dat het hebben van hardware waar je niet voor gekwalificeerd bent heel makkelijk te handhaven wordt. En dat beantwoord je vraag waarom men zich hier al dan niet aan zou gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem81
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 14:33
Een linkje naar een 360 graden panorama: https://www.skypixel.com/...71-47fd-ab9b-5fc3aebaeb4f
Ik merk dat er bij de overgang van de foto's wel wat stitchfouten zitten, wellicht nog eens proberen om de losse foto's op te slaan en die zelf samen te voegen met autopano giga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:14
Helaas is er geen levertijden forum voor de Air, dus ik hoop dat ik de vraag hier mag stellen; ik ben op zoek naar een inkoop punt waar ik - i.v.m. bedrijfsaanschaf (BTW) - het meeste kans maak om geleverd te krijgen.
Mijn koop-moment wilde ik gaan doen ná de grootste hype. De pech is dat 'ie nu dus overal uitverkocht is met een 'geschatte levertijd van ná 23 februari. Een niet nader te noemen grote online hardware store meldt dat hun (DJI) leverancier de eerstvolgende batch in Nederland pas rond eind Maart (!) kan aanleveren. Dat noem ik vrij extreem. Wie van jullie kan bevestigen dat dit reëel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1216
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Voor de kenners:

Is de Mavic Air een drone om mee te beginnen, als je nog nooit met een drone gevlogen hebt?
Wel een beetje ervaring met modelvliegen, maar ook al weer ruim 10 jaar geleden.

Dus...is dit zonder ervaring te leren vliegen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
Frank1216 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:36:
Voor de kenners:

Is de Mavic Air een drone om mee te beginnen, als je nog nooit met een drone gevlogen hebt?
Wel een beetje ervaring met modelvliegen, maar ook al weer ruim 10 jaar geleden.

Dus...is dit zonder ervaring te leren vliegen ?
Ja zeker. Alles gaat via GPS dus stelt totaal niks voor. Half uurtje oefenen en je hebt hem onder controle. Belangrijker is vliegen met je verstand.

Ps de Oostenrijkse 4k beelden komen na het weekend. Eerst nog wat skiën en vliegen hier :)

• Tadango
jochem81 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:03:
Een linkje naar een 360 graden panorama: https://www.skypixel.com/...71-47fd-ab9b-5fc3aebaeb4f
Ik merk dat er bij de overgang van de foto's wel wat stitchfouten zitten, wellicht nog eens proberen om de losse foto's op te slaan en die zelf samen te voegen met autopano giga.
Ja die ghosting bij de overgangen zie ik hier en daar ook. Stoort me niet heel erg trouwens...

BTW, V-nix heeft ze nu ook binnen.

Ik zoek alleen nog ergens ND filters... liefst volgende week binnen uiterlijk maar nergens nog te vinden :(

[ Voor 13% gewijzigd door Tadango op 22-02-2018 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/57scfidwxtb8.jpg

Hier een plaatje uit Oostenrijk. Soll in de sneeuw.

• CopyCatz
T.E schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:21:

Niet om jouw foto af te kraken, maar hiervoor kun je dus een ND filter inzetten om de foto als geheel wat lichter te maken terwijl je toch richting de zon fotografeert?

• flipper01
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-08-2024
CopyCatz schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:43:
Niet om jouw foto af te kraken, maar hiervoor kun je dus een ND filter inzetten om de foto als geheel wat lichter te maken terwijl je toch richting de zon fotografeert?
Een ND filter is alleen nodig bij het filmen zodat je een wat langere sluitertijd krijgt per frame voor ‘motion blur’. Dit geeft een realistischer beeld wat minder schokkerig is.
Enige wat volgens mij tegen de zon in zou werken is een gradueel filter waarbij je aan de bovenkant minder licht wordt doorgelaten.
En verder proberen met AEB meerdere foto’s te laten nemen en die in bijvoorbeeld lichtrood samen te voegen in een HDR bestand.

• d.bakker84

d.bakker84

flipper01 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Een ND filter is alleen nodig bij het filmen zodat je een wat langere sluitertijd krijgt per frame voor ‘motion blur’. Dit geeft een realistischer beeld wat minder schokkerig is.
Volgens mij kan je dit bij foto's ook gebruiken om foto's met langere sluitertijd te maken, wat mooie effecten geeft.

• Tadango
d.bakker84 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Volgens mij kan je dit bij foto's ook gebruiken om foto's met langere sluitertijd te maken, wat mooie effecten geeft.
Bij foto's heeft een ND filter alleen zin als je een effect wil door een echt lange sluitertijd, voor bv het laten vervagen van bewegend delen (water, auto's, mensen). Meestal is een korte sluitertijd beter om bewegings onscherpte te compenseren.

Deze foto vanuit RAW bewerken zal al een veeeeeeeeeeeel beter resultaat opleveren dan de jpeg. Vanuit de HDR / AEB stand (zelfde effect, alleen HDR probeert ook zelf iets) krijg je het maximale eruit. De Air heeft baat bij 2 verschillende belichtingen al zit er vaak ook genoeg detail in een enkele foto.

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Ik zit me rot te zoeken, maar is ie uberhaupt ergens nog te krijgen? Kleur maakt me niet zo veel uit, maar wel de fly more combo.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Snuitebolletje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:19:
Ik zit me rot te zoeken, maar is ie uberhaupt ergens nog te krijgen? Kleur maakt me niet zo veel uit, maar wel de fly more combo.
Ik kreeg van de week bericht dat de levering van DJI is uitgesteld naar ergens in maart. Levering werd deze week verwacht. :'(

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Tijgerhaai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:13
T.E schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:21:
[afbeelding]

Leuk plaatje, ben benieuwd naar een 360.

Skiwelt Wilder kaiser is leuk gebied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Even gespeeld met een Panorama uit RAW afbeeldingen via lightroom. Dat levert een groter plaatje op (30M pixels) :)

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W500/Overig/Mavic%20Air/PANO0001-Pano.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Dat zijn wel de foto's waardoor ik me een beetje zorgen maak over de kwaliteit van de camera.. Ja het zijn veel megapixels maar je ziet de onscherpte en een rare kleurzweem die vooral bij de bomen goed te zien is. Beetje zo'n polaroid rood effect kan het moeilijk omschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Er was weinig licht en als je dan de kleuren boost krijg je dat effect. Onscherpte? Waar? Vergeet niet dat dit een erg kleine sensor / lens is met een fixed focus tot oneindig. Juist de scherpte nog in de diepte is erg goed.

Btw, de instellingen waren ISO-100, 1/60. Het enige wat mij opvalt is dat er toch veel ruis in zit, maar dat ken ik wel van mijn DSLR bij weinig licht. In lightroom is er met behoudt van scherpte genoeg op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritjuu
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-08 12:24
Ben sinds een weekje aan het testen met de Mavic Air. Ik lees overal dat de wifi verbinding verbeterd zou zijn t.o.v. de Spark. Heb deze ook gehad. Maar ik moet zeggen dat ik gemerkt heb dat dit niet het geval is.
Ik vind dit eerder slechter. Heb hier boven de wijk gevlogen met zowel de Spark als de Mavic Air en met de Air krijg ik al heel snel na 100 m de melding:: Strong interference en Weak video signal. Beeld hapert, en ook soms helemaal weggevallen. Met de Spark ging dat veel beter.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? Hoe is dit op te lossen. Kan het een hardware probleem zijn? Omruilen?
p.s. Ik heb de Air geupdate met de laatste software en firmwareversie. En ja. de pootjes zijn uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Strong interference is wat het zegt dat het is; een hoop storing op de wifi band door neem ik aan een flinke lading access points om je heen in de stad. Ik hoop dat dit in het vrije veld wel wat meer dan 100m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Boven de wijk vliegen is gewoon geen optie met Wifi (over de andere reden ga ik het niet hebben). Ik merk dat er altijd wel een hapering of lag is, maar op afstand wordt dat niet erger bij mij. Met FCC modus 800m achter een bos naast het dorp (30m van de huizen) was het beeld nog net zo goed als op 50 afstand.

Ik zou het eens proberen verder weg van de huizen. Zorg ook dat je op 2.4g zit en niet op 5.8 want dan is het bereik heel erg kort in EU-LBT modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritjuu
Ik weet dat boven huizen vliegen eigenlijk niet mag. Had alleen even gedaan om de wifi te testen. En dan valt me wel de slechtere resultaten t.o.v. de Spark op.
Misschien beter om handmatig een wifi kanaal te selecteren?
In open veld geen problemen ervaren. Hoe schakel je trouwens die FCC modus in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FCC modus is een "Hack". Je moet de DJI Go 4 app laten denken dat je de de US bent zodat je om schakelt naar FCC. Als je dan de GPS faker uitschakelt vraagt hij om terug te schakelen, maar dat wordt niet verplicht. Ik doe het nu om te testen aangezien op 5.8 het vermogen ENORM laag is in de EU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Tadango schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:00:
Boven de wijk vliegen is gewoon geen optie met Wifi (over de andere reden ga ik het niet hebben). Ik merk dat er altijd wel een hapering of lag is, maar op afstand wordt dat niet erger bij mij. Met FCC modus 800m achter een bos naast het dorp (30m van de huizen) was het beeld nog net zo goed als op 50 afstand.

Ik zou het eens proberen verder weg van de huizen. Zorg ook dat je op 2.4g zit en niet op 5.8 want dan is het bereik heel erg kort in EU-LBT modus.
Misschien geeft 5,8 wel juist een beter resultaat 'boven de wijk', het zendvermogen is wel niet heel hoog, maar die band wordt nog niet heel veel gebruikt, voordeel is dat alles wat binnenshuis op AC-Wifi werkt, bijna de muren niet door komt.
Wel belangrijk om VLOS te houden tussen de Remote en drone, 5,8 gaat vrijwel nergens 'doorheen'.

Ik heb mijn Mavic Air iig op 5,8 staan, en heb daar in het open gebied 600 meter mee gehaald zonder problemen (verder durfde ik niet ;) )
kritjuu schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:12:
Ik weet dat boven huizen vliegen eigenlijk niet mag. Had alleen even gedaan om de wifi te testen. En dan valt me wel de slechtere resultaten t.o.v. de Spark op.
Misschien beter om handmatig een wifi kanaal te selecteren?
In open veld geen problemen ervaren. Hoe schakel je trouwens die FCC modus in?
Zou het zeker proberen om zelf kanaal te kiezen, kan zomaar wat schelen.

En anders inderdaad zoals Tadango zegt, eens met FCC proberen kan ook geen kwaad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritjuu
Dus jullie denken niet dat het een hardware probleem kan zijn? Iets met de antennes of zo. Vind het n.l. vreemd dat de resultaten slechter zijn dan met de Spark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kritjuu schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:42:
Dus jullie denken niet dat het een hardware probleem kan zijn? Iets met de antennes of zo. Vind het n.l. vreemd dat de resultaten slechter zijn dan met de Spark.
Het kan wel een hardware probleem zijn. De berichten tot nu toe zijn een stuk beter met de Air dan met de Spark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritjuu
Tadango schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Het kan wel een hardware probleem zijn. De berichten tot nu toe zijn een stuk beter met de Air dan met de Spark.
Om dat uit te sluiten denk ik dat ik hem maar probeer om te ruilen nu het nog kan.
Dank voor jullie snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
wanneer heb je met de Spark dezelfde route gevlogen? Omstandigheden kunnen wel veranderd zijn.
Van wat ik heb begrepen is de automatische kanaalkeuze door DJI in ieder geval niet optimaal.

Ik zou iig nog wat meer testen om een en ander uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Wat ook wel uitmaakt is of je vliegt met een IOS of een Android device ;)
Mijn ervaring was dat ik vooral met mijn Android device veel sneller wegvallend beeld kreeg tijdens het vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 13:39
T.E schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:49:
Volgende week vrijdag ga ik ook naar Oostenrijk.
Graag wil ik daar met mijn Mavic Air gaan vliegen.

Kun jij het process uitleggen hoe jij aan een "kenteken" bent gekomen? Oftewel, dat je wel de Mavic Air kunt aanzetten (was afgelopen week in Duitsland en kreeg hem niet eens draaiende 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
v1co schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:24:
Wat ook wel uitmaakt is of je vliegt met een IOS of een Android device ;)
Mijn ervaring was dat ik vooral met mijn Android device veel sneller wegvallend beeld kreeg tijdens het vliegen
Ligt gewoon aan je telefoon en wat erop draait. Een beetje mid-end telefoon moet prima werken. Een budget telefoon kan niet krachtig genoeg zijn misschien. Vliegmodus aan (of BT / Wifi edg uit) kan ook helpen al staat dat hier gewoon aan en is het bereik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik weet niet hoe het in oostenrijk zit maar in duitsland heb je alleen een kenteken nodig in de zin van een naamplaatje met adres en telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:15
eerste crash met de air gisteren :(
boom geraakt met zijwaarts te vliegen, gelukkig enkel 3 props kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoSBoL
boosterbosch schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:02:
eerste crash met de air gisteren :(
boom geraakt met zijwaarts te vliegen, gelukkig enkel 3 props kapot.
Ai, dat is minder... Zelf 1 keer met het maken van een 'boomerang' meegemaakt dat de object avoidance zijn werk deed, en toch maakte hij de shot af.

Ik kwam dit filmpje tegen, wel een 'tough motherfucker' hoor die Mavic Air, zelfs op zijn kop weet ze niet van opgeven. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritjuu
Tadango schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:53:
[...]
Ligt gewoon aan je telefoon en wat erop draait. Een beetje mid-end telefoon moet prima werken. Een budget telefoon kan niet krachtig genoeg zijn misschien. Vliegmodus aan (of BT / Wifi edg uit) kan ook helpen al staat dat hier gewoon aan en is het bereik prima.
Aan de telefoon kan het niet liggen.
Samsung Galaxy S7 in vliegtuigmodus.
Ook met IPad mini werd het videobeeld gestoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Mag ik vragen wat jullie gemiddelde bereik met de Mavic Air is?
Ik heb heel wisselende ervaringen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
ambroz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:46:
[...]

Volgende week vrijdag ga ik ook naar Oostenrijk.
Graag wil ik daar met mijn Mavic Air gaan vliegen.

Kun jij het process uitleggen hoe jij aan een "kenteken" bent gekomen? Oftewel, dat je wel de Mavic Air kunt aanzetten (was afgelopen week in Duitsland en kreeg hem niet eens draaiende 8)7 )
Niks geen problemen. Gewoon de drone aanzetten en vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb nog wat lopen spelen met lightroom en de pano's hebben kleine foutjes, maar niet heel storend. Het formaat is veel beter en qua kleuren heb je alle vrijheid. 360 graden foto's moet ik nog proberen via Bridge gezien lightroom daar geen ondersteuning voor heeft.

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W500/Overig/Mavic%20Air/PANO0001-2-Pano.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/W500/Overig/Mavic%20Air/PANO0006-Pano.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Heerlijk die ccme site, doet me terugdenken aan internet in de jaren 90. Ze moeten er alleen nog een modemgeluidje onder doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
T.E schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:02:
[...]

Niks geen problemen. Gewoon de drone aanzetten en vliegen.
Precies, heb maar 1 keer een disconnect van de video gehad op een plek waar dat domweg was te verwachten. Voor de rest binnen VLOS geen enkel probleem ervaren tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Tadango schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:52:
Ik heb nog wat lopen spelen met lightroom en de pano's hebben kleine foutjes, maar niet heel storend. Het formaat is veel beter en qua kleuren heb je alle vrijheid. 360 graden foto's moet ik nog proberen via Bridge gezien lightroom daar geen ondersteuning voor heeft.

[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, ik vind het er knap uit zien. Zou je eens kunnen testen of je ook last hebt van de lens distortion, en met name bij video zoals besproken in deze topics? Ik zit er serieus over na te denken om een garantiegevalletje te starten.

https://forum.dji.com/thread-133180-1-1.html
https://mavicpilots.com/t...creating-awareness.35548/
https://mavicpilots.com/t...ir-bad-camera-lens.34076/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja, die vervorming zit in de video en in de RAW. Lijkt in de jpg wel gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Tadango schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:34:
Ja, die vervorming zit in de video en in de RAW. Lijkt in de jpg wel gecorrigeerd.
Zo, dat is nog eens een snel antwoord! Waarschijnlijk toch wel meer regel dan uitzondering en heeft het weinig zin om op dit moment een garantie procedure te starten.

Misschien toch maar afwachten of DJI hier iets mee gaat doen, aangezien het in de jpg wel gecorrigeerd wordt, moet het toch oplosbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 11:34
Mod break in post
Modbreak:Wil je iets verkopen dan kun je terecht op "Vraag & Aanbod" van tweakers

[ Voor 88% gewijzigd door Daan_ op 24-02-2018 15:55 . Reden: Verkoop kan op het Vraag & Aanbod deel van Tweakers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik heb mijn Mavic Air retour gestuurd vanwege het feit dat de foto/video scherpte me zelfs bij een tweede exemplaar nog steeds tegenviel. Ik zie dit ook bij steeds meer reviews naar boven komen dus ik ben bang dat dit geen exemplarisch probleem is. Vooral in de verte ontbreekt het in veel gevallen aan scherpte ten opzichte van Spark (ook fixed focus) en MP.

Mogelijk dat ik in de toekomst voor de Spark 2 ga, want over de Spark was ik - buiten de onstabiele wifi verbinding - eigenlijk behoorlijk tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
iisworks schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:33:
Ik heb mijn Mavic Air retour gestuurd vanwege het feit dat de foto/video scherpte me zelfs bij een tweede exemplaar nog steeds tegenviel. Ik zie dit ook bij steeds meer reviews naar boven komen dus ik ben bang dat dit geen exemplarisch probleem is. Vooral in de verte ontbreekt het in veel gevallen aan scherpte ten opzichte van Spark (ook fixed focus) en MP.

Mogelijk dat ik in de toekomst voor de Spark 2 ga, want over de Spark was ik - buiten de onstabiele wifi verbinding - eigenlijk behoorlijk tevreden.
Ik heb geen Mavic / Spark gehad en ben erg tevreden. Heb je dan een foto (RAW het liefst) van de Spark die je veel beter vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik heb sinds een paar weken een Spark , was me er niet van bewust dat er ook RAW mee kon worden opgenomen , waar zit deze functie dan ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Tadango schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:20:
[...]
Ik heb geen Mavic / Spark gehad en ben erg tevreden. Heb je dan een foto (RAW het liefst) van de Spark die je veel beter vindt?
Zie in deze post, het gebrek aan scherpte in de verte is vaker een issue. Of dat een probleem is zal ook subjectief zijn, maar ik heb aardig wat foto's gemaakt hier in de buurt met de 3 drones, en die van de Mavic Air vond ik het minst. Testjes met RAW leverden niets extra op met MA (en Spark heeft geen RAW).

iisworks in "[DJI Mavic Air] Informatie en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wat ik zie is dat die Spark foto ENORM opgescherpt is. De details zijn ook compleet vervaagd door de ruis correctie. Dus beter is ook een smaak verschil. Je air foto lijkt inderdaad niet zo scherm als de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Sowieso lijken Spark en MA scherper in standaard setting inderdaad, maar die scherpte is er ook in de verte, en dat is niet het gevall bij de MA. Ook sharpening in post leverde niets op. De foto's die ik van jou zag leken idd scherper maar in een heleboel reviews waar MP en MA naast elkaar vergeleken worden blijkt hetzelfde probleem. Kijk bv maar eens naar de gebouwen aan de overkant: YouTube: Image Quality Deep Dive - Mavic Pro vs Air - Part 1

Kort samengevat: bij Spark en MP vond ik de foto's direct prima (nooit bij stilgestaan zelfs), bij MA waren ze voor mij een stuk minder "plezierig", ondanks de voordelen qua specs en betere detail processing bij minder licht en op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
iisworks schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:54:
Sowieso lijken Spark en MA scherper in standaard setting inderdaad, maar die scherpte is er ook in de verte, en dat is niet het gevall bij de MA. Ook sharpening in post leverde niets op. De foto's die ik van jou zag leken idd scherper maar in een heleboel reviews waar MP en MA naast elkaar vergeleken worden blijkt hetzelfde. Kijk bv maar eens naar de gebouwen aan de overkant: YouTube: Image Quality Deep Dive - Mavic Pro vs Air - Part 1

Kort samengevat: bij Spark en MP vond ik de foto's direct prima (nooit bij stilgestaan zelfs), bij MA waren ze voor mij een stuk minder "plezierig", ondanks de voordelen qua specs en betere detail processing bij minder licht en op de voorgrond.
Het probleem is dat ze daar de scherpte op 0 hebben staan, wat bij de Air een probleem is. Op +1 moet dat een stuk beter zijn (iets met een compressie / ruis filter oid wat bij 0 en lager aanstaat). Ik schiet alles ook op +1 nu, en de scherpte in de verte valt dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ook geprobeerd, maar het verschil met Sharpness +1 was vrij beperkt (dit was ook mijn voorkeursinstelling). Het maakte bij mijn testjes de boel in de voorgrond net wat scherper, maar objecten op afstand bleven naar mijn smaak nog steeds veel te vaag.

Update:
Leuke vergelijking van MA met de P4P, geschoten op dezelfde locatie en dag. Ik snap dat deze vergelijking nogal mank gaat qua seensor/lens, maar het illustreert weer het verschil in detail in de verte:
YouTube: Comparing 4k Mavic Air and Phantom 4 Pro footage. Can you see the 7 ...

Dat is precies het verschil wat ik ook in vergelijkingen met de Mavic Pro zie (die wel dezelfde sensor heeft). En omdat Spark foto's vaak ook scherper zijn in de verte moet het haast wel iets met het lensdesign van de MA te maken hebben.

En hier een vergelijkbare conclusie voor foto's (en post processing lost IMO zeker niet alles op):
https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=137670

[ Voor 67% gewijzigd door iisworks op 26-02-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Zo, ben wel klaar met conrad. De eerste bestelling werd achteraf doodleuk aangepast qua prijs (korting eraf), en de tweede keer wordt je bestelling gewoon gecanceld omdat er geen aanbetaling is ontvangen. Tja, daarvoor doe je toch een cc reservering? Stelletje prutsers. Ik koop de Air wel voor de volle mep bij een normale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:43
CopyCatz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:51:
Zo, ben wel klaar met conrad. De eerste bestelling werd achteraf doodleuk aangepast qua prijs (korting eraf), en de tweede keer wordt je bestelling gewoon gecanceld omdat er geen aanbetaling is ontvangen. Tja, daarvoor doe je toch een cc reservering? Stelletje prutsers. Ik koop de Air wel voor de volle mep bij een normale winkel.
Conrad is sowieso een kutwinkel.

spoiler:
Osram lightify plug, levertijd 10 weken. Ik via whatsapp navragen of dit klopt, krijg ik een bijdehand antwoord terug waarom dat niet zou kloppen.

Om vervolgens mn bestelling na 9 weken te annuleren en 2 weken later tzelfde product voor een hogere prijs weer op de site te plaatsen. Nooit meer besteld daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik krijg nog steeds geen 360 graden sphere uit de 25 RAW foto's. Ik heb 2 tools gebruikt maar deze stitchen gewoon niet goed (ghosting of complete onzin). Lightroom / Photoshop stitchen nagenoeg perfect maar corrigeren niet voor een sphere. Ook het naadloos laten aansluiten krijg ik nog niet goed. Als iemand nog een tip heeft voor het stitchen hoor ik dat graag :) Je haalt hiermee 100M+ pixels uit de panorama's :)

Anders blijft het bij mooie wide angle pano's met wat vervorming.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De Air maakt ook geen volledige sphere, de bovenkant wordt erbij "verzonnen" (=berekend).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:32:
De Air maakt ook geen volledige sphere, de bovenkant wordt erbij "verzonnen" (=berekend).
Het resultaat is een volledige sphere. Een 2/3 sphere uit photoshop zou ik al erg blij mee zijn. Een naadloze overgang (360 graden) foto met correct perspectief ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Zo, ik heb maar bij apple besteld. Nu snap ik ook waarom de witte fly more nergens te koop is verder, die liggen allemaal bij Apple :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:54
Afgelopen zaterdagavond besteld via DJI - de fly more combo in onyx black. Morgen in huis :) ik ben een tevreden besteller, nu al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
CopyCatz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:51:
Hier mijn mavic Air besteld met 10% korting. Na 2 dagen in huis. Niks mis met Conrad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Laatst online: 18-09 10:14
Beste Tweakers, sharpness +1 en HDR aan bij foto's helpt bij mij wel. echter de distortion is ook bij mij aanwezig... raw geschoten, gesaved als jpeg en geupload op het DJI forum.

heb DJI support op de hoogte gebracht van het probleem en gevraagd of er een replacement gestuurd kan worden, in afwachting van hun reactie. (mijn Mavic Air is 3 dagen jong.)

https://forum.dji.com/for...=137670&page=2#pid1225184

post #52 zie je de distortion goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
Werkt bij de Air de bekabelde verbinding tussen controller en Android telefoon soepel? Ik heb zojuist een Spark gescoord via iBood maar nu ik me er op aan het inlezen ben begrijp ik dat het bij de Spark het niet bepaald triviaal is die kabelverbinding werkt? Twijfel om te annuleren en maar gewoon een Air flymore combo te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kingmenno schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:05:
Beste Tweakers, sharpness +1 en HDR aan bij foto's helpt bij mij wel. echter de distortion is ook bij mij aanwezig... raw geschoten, gesaved als jpeg en geupload op het DJI forum.

heb DJI support op de hoogte gebracht van het probleem en gevraagd of er een replacement gestuurd kan worden, in afwachting van hun reactie. (mijn Mavic Air is 3 dagen jong.)

https://forum.dji.com/for...=137670&page=2#pid1225184

post #52 zie je de distortion goed.
De vervorming is normaal dus ik verwacht niet dat je een andere krijgt om die reden. Tenminste, niet 1 die beter is.
catchingfire schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:09:
Werkt bij de Air de bekabelde verbinding tussen controller en Android telefoon soepel? Ik heb zojuist een Spark gescoord via iBood maar nu ik me er op aan het inlezen ben begrijp ik dat het bij de Spark het niet bepaald triviaal is die kabelverbinding werkt? Twijfel om te annuleren en maar gewoon een Air flymore combo te bestellen.
The spark gebruikt wifi tussen de RC en telefoon begrijp ik, en dat werkt minder goed. De verbinding met de RC en telefoon werkt hier gewoon 100%.

[ Voor 29% gewijzigd door Tadango op 27-02-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
Tadango schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:19:
[...]

De vervorming is normaal dus ik verwacht niet dat je een andere krijgt om die reden. Tenminste, niet 1 die beter is.

[...]

The spark gebruikt wifi tussen de RC en telefoon begrijp ik, en dat werkt minder goed. De verbinding met de RC en telefoon werkt hier gewoon 100%.
Vervorming is normaal bij lenzen, maar er vind altijd correctie plaats in de software. En die software doet gewoon niet goed genoeg zijn werk.

Ik ben nog steeds hoopvol dat het opgelost kan worden in firmware, juist omdat het software is die de correctie moet uitvoeren. Dat DJI communiceert dat 'het normaal is' hoeft niet te betekenen dat het normaal is. Onderkennen dat er een probleem is kan voor een stormloop aan retourneringen leiden, en ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
Er zijn waarschijnlijk ook al flinke aantallen Mavic Air's terug gestuurd in verband met 'schuddende drones in de kou' terwijl een week later de issue werd opgelost met een firmware update.

Menigeen denkt dat het aanpassen van de imaging software niet al te moeilijk zou zijn, en dat een oplossing door DJI gewoon simpel doorgevoerd kan worden.
Dus ik hoop mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
Tadango schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:19:
Ook met Android? Des te meer ik me inlees des te meer issues ik zie van met name de combinatie de Spark en Android phones, met of zonder (niet officieel ondersteunde) OTG kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Stefimke: Mijn Spark en iPhone SE is een prima combi, geen ervaring met Android. het is zo dat met de Air de kabel in je telefoon steken je "direct" een RC connected status geeft in de app, je hoeft eerst geen wifi verbinding te maken... ik zie dat niet direct als een probleem. beide werkt prima.

LoSBol: hoop ik ook... voorals nog is de foto kwaliteit van de spark beter "out of the drone" dan de AIR.

als ik de release notes lees zie ik dat tussen de vorige twee updates maar 13 dagen zat... dus wie weet komt er nu ook snel een nieuwe FW met betere image processing.

[ Voor 17% gewijzigd door kingmenno op 28-02-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
catchingfire schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:47:
[...]

Ook met Android? Des te meer ik me inlees des te meer issues ik zie van met name de combinatie de Spark en Android phones, met of zonder (niet officieel ondersteunde) OTG kabel.
Ik gebruik geen Apple zooi dus ja, het werkt prima met een Android telefoon (Moto G5+). Een budget telefoon kan wellicht performance issues geven maar het werkt op mijn telefoon prima.

Ik heb 2 kabels geprobeerd (originele en een standaard Micro USB kabel) en het werkt gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kingmenno schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:05:
LoSBol: hoop ik ook... voorals nog is de foto kwaliteit van de spark beter "out of the drone" dan de AIR.

als ik de release notes lees zie ik dat tussen de vorige twee updates maar 13 dagen zat... dus wie weet komt er nu ook snel een nieuwe FW met betere image processing.
Dat ben ik dus niet met je eens. Ja de foto "lijkt" beter maar als je inzoomt merk je dat je bij de Spark gewoon geen details meer hebt. Dat is dus voorkeur. Ik heb liever details en wat ruis dan compleet weg gepoetste details door een veel te hoge ruis reductie. Bij minder licht valt de ruis wel erg op bij de Air. Als ze het omzetten naar de settings van de Spark lossen ze het ook niet op.

Het komt er altijd op neer dat je voor goede foto's controle moet hebben over de ruis reductie, en dat kan alleen via RAW op dit moment. Een user configurable setting is de enige juiste optie, maar dat zal er niet snel in komen aangezien daar al langer naar gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Tadango, correct... ik moet zeggen met sharpness +1 en de rest default zijn de plaatjes prima aan te gluren. het kleur profiel van de spark is nog wat meer vivid. en zo uit de camera voor de meeste mensen "mooier".

alles na-bewerken met Raw is ook niet alles. als er een lens profile zou komen om de distortion recht te trekken ben ik gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavic AIr terug naar DJI

Vandaag foutmelding gimball overload
gimball reageert niet meer. ondanks recalibratie (reageert ook niet) en recalibratie van IMU en compass.

Gimball beweegt lukraak en in soort dwanghouding. motor wordt ook binnen notime erg heet.

gelukkig DJI refresh coverage. Hopelijk snel opgelost. Jammer want ik wilde hem meenemen naar de alpen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Care Refresh moet geen bal uitmaken want dit is gewoon een garantie geval (Er vanuit gaande dat je hem niet tegen een boom hebt geparkeerd :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ik heb intussen ook reactie van DJI, eerst moet de recalibratie van IMU gebeuren, dan reset camera settings. dan weer een foto maken en uploaden.

vanavond maar even. :-)
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.