Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:59
Hoe meer reviews ik zie hoe mooier ik de fly more case ga vinden. Er zit trouwens totaal geen beweging in de fly more voorraad merk ik, iemand die meer weet toevallig?

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02 15:14
Ik vind die tassen helemaal niks, je bent er net een padvinder mee. Geef mij maar gewoon een rugtas.

I don't have dreams, I have goals!!

• kevintjuh93
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-02 12:06
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:53:
Hoe meer reviews ik zie hoe mooier ik de fly more case ga vinden. Er zit trouwens totaal geen beweging in de fly more voorraad merk ik, iemand die meer weet toevallig?
Ik heb de mijne via DJI besteld en vandaag moet er een hele bulk aangekomen zijn. Die van mij is inmiddels 'processed' in Rotterdam.. dus hij wordt hopelijk vandaag bezorgd!

• CopyCatz
quote:
kevintjuh93 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:22:
[...]

Ik heb de mijne via DJI besteld en vandaag moet er een hele bulk aangekomen zijn. Die van mij is inmiddels 'processed' in Rotterdam.. dus hij wordt hopelijk vandaag bezorgd!
Nice! Hoop wel dat er ook wat voorraad naar resellers gaat en niet alleen rechtstreeks naar klanten. Zou toch graag mijn Conrad order snel gevuld willen zien want ze zijn al niet de snelste qua verzenden..

• qbdbd
  • Laatst online: 15-02 11:59
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Nice! Hoop wel dat er ook wat voorraad naar resellers gaat en niet alleen rechtstreeks naar klanten. Zou toch graag mijn Conrad order snel gevuld willen zien want ze zijn al niet de snelste qua verzenden..
Het lijkt erop dat alle Fly more uitgesteld worden bij de resellers, ik zie dat bij de importeur veel van de accessoires ook een latere datum hebben gekregen. In plaats van vandaag is het donderdag geworden, dus even afwachten.
De volgende lading zal wel wat langer duren, er zit natuurlijk een Chinees nieuwjaar tussen

qbdbd wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:34 (0%)
Reden: Missende hoofdletter toegevoegd

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:12
quote:
Redondo1982 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:07:
Ik vind die tassen helemaal niks, je bent er net een padvinder mee. Geef mij maar gewoon een rugtas.
Eens, de tas gaat weer in een gewone rugzak.
Vandaar dat-ie compact moet zijn. :)
quote:
iisworks schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Eens, de tas gaat weer in een gewone rugzak.
Vandaar dat-ie compact moet zijn. :)
Precies. Ik zoek binnenkort een grote tas waar alles in kan: Fototoestel tas, Mavic Air tas, Video camera tas (di eer ook nog moet komen). Weet iemand nog een goede tip voor tassen? Ik zit er aan te denken om naar Kamera Express te gaan en daar tassen te proberen. Er zit net een winkel in Groningen en daar ben ik nog niet geweest :)
Even een 360 graden foto gemaakt vlak voor het donker werd. Best aardig en het stitchen ging snel:

https://www.skypixel.com/...80-4ed4-b25b-fbdfb6be1cad

• Jan-maartentuk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15-02 13:47
Ik krijg mijn Mavic niet gekoppeld aan mijn remote en iPhone. Zelf heb ik van alles geprobeerd en het lukt niet. Kan iemand mij persoonlijk helpen, diegene die de werkende oplossing weet krijgt 20 euro van mij als beloning. Ik ben bereikbaar op 06-36422412.
Ik had vanavond ook moeite en moest hem 2 keer linken.

Zet de Drone aan. Zet de telefoon in de RC en zet de RC aan. In de DJI go App kies Enter device en kies voor wired. Volg de stappen en kies in de laatste stap op Link. Druk nu op de knop op de Drone totdat deze 1 keer piept. Na een seconde of 10 moet de led op de RC groen branden en stopt de Drone met snel geel knipperen. Lukt het niet, zet de Drone dan uit en aan en probeer het opnieuw.

• Japie.G
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Japie.G

Colour Classic

Snap het niet. Al heel wat vluchtjes gedaan en nooit hoeven relinken.

Drone aan
RC aan
Wachten op groene LED op remote
App aan en gaan

De hartelijke groeten van mij!

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:02
quote:
Tadango schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:35:
Even een 360 graden foto gemaakt vlak voor het donker werd. Best aardig en het stitchen ging snel:

https://www.skypixel.com/...80-4ed4-b25b-fbdfb6be1cad
Meer foto's en filmpjes wil ik zien. Bedankt voor je toevoeging. Lekker scherp, tegen de zon in worden de kleuren allen wat fletser.

Never fall in love with your own design!

• tipex
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-02 14:11
Ook nog geen problemen met linken gehad, gebruik zelf de volgorde uit de quick start guide hoofdstuk 6 https://dl.djicdn.com/dow...Pro+Quick+Start+Guide.pdf

Remote -> Mavic -> App

• kevintjuh93
Ik heb sinds gisteren de Mavic Air en wat een prachtding! Nog nooit een DJI product in mijn handen gehad, maar wat voelt het fantastisch aan! Alles werkt fantastisch, maar ben wel enkele negatieve dingen tegengekomen:
1. Tijdens updaten via de GO app, bleef tie hangen op 99%.. uiteindelijk via Assisent op de pc gedaan, dit lukte echter weer niet met de RC en die heb ik uiteindelijk weer moeten doen via de GO app,
2. Vaag dat als je naar Assistent zoekt je een outdated versie (1.2 ipv 1.2.2) krijgt die dus nog niet de Air ondersteund, na iets verder zoeken vond ik wel 1.2.2
3. De RC piept ongelooflijk irritant en ik heb geen idee waarom. Hij piept alleen als ik daadwerkelijk vlieg.

Voor puntje 3, weet iemand waardoor dit kan komen? Ik heb gewoon een beetje in mijn tuin gevlogen om te oefenen.(Na het bekijken van een filmpje van hoe ik vlieg, lijkt tie soms sneller/langzamer te piepen, kan dit object detectie zijn? Zoja, kan ik dit wat minder gevoelig zetten of uitzetten?)

Overigens ook wel leuk toen ik RTH testte, ging die weg vliegen hahaha

kevintjuh93 wijzigde deze reactie 14-02-2018 08:29 (12%)

• boosterbosch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 10:10

boosterbosch

The Travelling Belgian

heeft iemand al een goede ipad mount gevonden voor de air remote?

dat lijkt me in ieder geval handiger dan altijd de iphone te gebruiken.

voor de rest enorm tevreden over de air, over het meer bij ons in de buurt mooi 2km voor de video stopte met werken

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-02 20:20
quote:
boosterbosch schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:10:
heeft iemand al een goede ipad mount gevonden voor de air remote?

dat lijkt me in ieder geval handiger dan altijd de iphone te gebruiken.

voor de rest enorm tevreden over de air, over het meer bij ons in de buurt mooi 2km voor de video stopte met werken
Ik heb eventueel een nieuwe gesealde Pad holder van PGY Tech te koop voor je. Stuur maar een pm!

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 09:17
Over het algemeen dus veel positieve reacties mbt de fotos.
Post nog meer zou ik zeggen :) filmpjes ben ik ook wel benieuwd naar

• LoSBoL
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11:38
quote:
kevintjuh93 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:21:
Ik heb sinds gisteren de Mavic Air en wat een prachtding! Nog nooit een DJI product in mijn handen gehad, maar wat voelt het fantastisch aan! Alles werkt fantastisch, maar ben wel enkele negatieve dingen tegengekomen:
1. Tijdens updaten via de GO app, bleef tie hangen op 99%.. uiteindelijk via Assisent op de pc gedaan, dit lukte echter weer niet met de RC en die heb ik uiteindelijk weer moeten doen via de GO app,
2. Vaag dat als je naar Assistent zoekt je een outdated versie (1.2 ipv 1.2.2) krijgt die dus nog niet de Air ondersteund, na iets verder zoeken vond ik wel 1.2.2
3. De RC piept ongelooflijk irritant en ik heb geen idee waarom. Hij piept alleen als ik daadwerkelijk vlieg.

Voor puntje 3, weet iemand waardoor dit kan komen? Ik heb gewoon een beetje in mijn tuin gevlogen om te oefenen.(Na het bekijken van een filmpje van hoe ik vlieg, lijkt tie soms sneller/langzamer te piepen, kan dit object detectie zijn? Zoja, kan ik dit wat minder gevoelig zetten of uitzetten?)

Voor wat betreft punt 3, dat is inderdaad de obstacle avoidance, als het goed is zie je ook balken in beeld variŰrend van groen naar rood afhankelijk van hoe dicht je op het object zit.
Oplossing voor het geluid is simpel, het geluid komt uit je telefoon/tablet/display, en kan je gewoon met de volumeknop harder of zachter zetten.

• v1co
quote:
kevintjuh93 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:21:

Op welk punt stond je RTH op dat moment ingesteld?
En wat was de hoogte die je had ingesteld bij RTH?

• kevintjuh93
quote:
v1co schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Volgens mij stond tie op beginner mode, maar ik denk dat tie op 7 meter vloog ofzo? Zat een beetje te kloten met van alles en nog wat. Straks na werk nog even het een en ander uitvogelen, hopelijk zonder gepiep...

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

quote:
whoutman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Ik heb eventueel een nieuwe gesealde Pad holder van PGY Tech te koop voor je. Stuur maar een pm!
zou ik normaal doen maar ik zit niet in nederland, plus ik zoek er eigenlijk een die niet over de controls zit :S

Qua zwaartepunt kom je lastig uit denk ik dan.

• LoSBoL
quote:
v1co schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Afstand tot Homepoint is ook van invloed.
quote:
kevintjuh93 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Volgens mij stond tie op beginner mode, maar ik denk dat tie op 7 meter vloog ofzo? Zat een beetje te kloten met van alles en nog wat. Straks na werk nog even het een en ander uitvogelen, hopelijk zonder gepiep...
Advies om je zeker even goed in te lezen in de gebruikers handleiding voor wat betreft RTH, want er zijn verschillende vluchtmethodes die de Air uit zichzelf uit voert als je de RTH knop gebruikt, afhankelijk van waar de drone zich bevindt.

• kevintjuh93
quote:
LoSBoL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:48:
[...]

[...]

Advies om je zeker even goed in te lezen in de gebruikers handleiding voor wat betreft RTH, want er zijn verschillende vluchtmethodes die de Air uit zichzelf uit voert als je de RTH knop gebruikt, afhankelijk van waar de drone zich bevindt.
Inderdaad uiteindelijk gelezen, bedankt voor de tip!

Gisteren nog even gevlogen, helaas werd het al snel donker en stond er ook wat wind. Maar inderdaad geen gebeep meer. Waarschijnlijk misschien firmware die niet goed stond of iets dergelijks. Het vliegen lukt ook al stukken beter haha.

• v1co
quote:
LoSBoL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:48:
[...]

[...]
Dat bedoelde ik daarmee te zeggen inderdaad. :P
Wat ook wel een handige tip is om rekening te houden met de wind.
Als je bijvoorbeeld met wind tegen terug moet vliegen met een bijna lege batterij, dan is op een veilige plek landen wel zo verstandig. ( Mocht je drone je niet bereiken)

• CopyCatz
Ik zag gisteren een filmpje van een gast die even niet ingecalculeerd had dat bij RTH de Air naar een bepaalde hoogte gaat. Dus de drone was eerst vrolijk recht omlaag gegaan, raakte een boom en stortte neer. Waarom in dat geval de sensors aan de onderkant niks opmerken is mij een raadsel, maar het laat wel zien dat je goed moet weten hoe de software redeneert op het moment dat je een geautomatiseerde handeling activeert zoals RTH.

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:21
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:42:
Ik zag gisteren een filmpje van een gast die even niet ingecalculeerd had dat bij RTH de Air naar een bepaalde hoogte gaat. Dus de drone was eerst vrolijk recht omlaag gegaan, raakte een boom en stortte neer. Waarom in dat geval de sensors aan de onderkant niks opmerken is mij een raadsel, maar het laat wel zien dat je goed moet weten hoe de software redeneert op het moment dat je een geautomatiseerde handeling activeert zoals RTH.
Je kan een max. hoogte instellen voor de RTH functie.
Waarom zouden de sensors aan de onderkant dan ergens rekening mee moeten houden?
Als je bijvoorbeeld indoor aan het vliegen bent en de hal is 60m hoog en je stelt hem in als 30m max rth dan zal hij nooit het plafond raken.
Op het moment dat je de rth knop indrukt dan gaat hij recht omhoog. Tja als er dan een boom tussenzit...

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:21
quote:
Japie.G schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:28:
Snap het niet. Al heel wat vluchtjes gedaan en nooit hoeven relinken.

Drone aan
RC aan
Wachten op groene LED op remote
App aan en gaan
Ik ook 0,0 problemen. En als scherm gebruik ik de Samsung Galaxy S7.

• CopyCatz
quote:
T.E schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:54:
[...]

Waarom zouden de sensors aan de onderkant dan ergens rekening mee moeten houden?
Als je bijvoorbeeld indoor aan het vliegen bent en de hal is 60m hoog en je stelt hem in als 30m max rth dan zal hij nooit het plafond raken.
Op het moment dat je de rth knop indrukt dan gaat hij recht omhoog. Tja als er dan een boom tussenzit...
Dus als je op 100m aan het vliegen bent, en je rth staat op max 30 dan daalt ie eerst naar dat niveau neem ik aan. Dan moet je dus vantevoren hebben ingecalculeerd hoe hoog de bomen in het pad op de terugweg of direct onder de drone zijn?

• LoSBoL
quote:
[...]

Volgens mij heb je GPS signaal nodig voor RTH ;)

Maar goed, het voorbeeld is wel duidelijk, er zijn geen naar boven gerichte sensoren op de drone, dus het blijft oppassen en zelf na blijven denken.
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Dus als je op 100m aan het vliegen bent, en je rth staat op max 30 dan daalt ie eerst naar dat niveau neem ik aan. Dan moet je dus vantevoren hebben ingecalculeerd hoe hoog de bomen in het pad op de terugweg of direct onder de drone zijn?
Als de Mavic boven de ingestelde RTH \hoogte vliegt, dan blijft hij op die hoogte vliegen tot hij boven het Homepoint hangt voor hij gaat dalen.

• v1co
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Klopt. En dat is waar de sommige mensen fouten maken.

• CopyCatz
Omdat ik bij familie in Duitsland wil gaan vliegen heb ik bij https://shop.drohnen.de alvast maar een naamplaatje besteld. Je moet toch wat tijdens het wachten op de drone zelf ;)

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-02 18:46
Goede review van het Nederlandse Dronewatch, voor de mensen die nog twijfelen.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:37
quote:
[...]

Waarom niet? Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ze altijd aan stonden. Ik kan zat situatie's bedenken waarin dat wel degelijk handig kan zijn.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• iisworks
quote:
Ik heb op de gok deze supercompacte Hama Syscase 110 besteld (16x10x13cm binnenmaat), mogelijk iets aan de krappe kant voor de MA (=16.8cm), maar even kijken of ik alles erin krijg:
https://www.amazon.de/Ham...che-schwarz/dp/B004LQ1Q0C

Binnen, en hij blijkt net te passen:
- Air onderin (in dun nylon hoesje, evt. stukje schuim erop ter bescherming)
- RC erop (ook in hoesje)
- Extra accu past bovenin op of naast de RC (eventueel nog een 2e extra lukt ook wel ergens)
- Accessoires als props/kabeltjes/kaartjes passen in voorvakje (evt accu lukt ook)

Prima compacte oplossing om hem op een dagtrip mee te nemen. :)

iisworks wijzigde deze reactie 15-02-2018 19:33 (20%)

Kan je een foto maken vergeleken met de Fly More combo tas, als je die hebt?

Ik heb net een grote tas gekocht waar alle foto / video spullen in kunnen. Moest goedkoop natuurlijk dus was even zoeken ;) Is een geworden van ikigai bags. Was in de opruiming ;) Alles past er net in, zit dan op 10.5kg:
- Canon DSLR met 2 lenzen en extra accu
- Externe flitser
- Sony camcorder met externe microfoon en zonnekap voor het scherm en 2 extra accu's
- Mavic Air met 3 accu's, RC, reserve props
- Laptop
- Laders voor alles

Mooi rugzak formaat met genoeg bescherming voor in het vliegtuig.

• iisworks
quote:
Tadango schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:56:
Kan je een foto maken vergeleken met de Fly More combo tas, als je die hebt?
Die heb ik niet, maar buitendiameter is ca 18x15x11 cm (140g zonder draagriem).
Iets kleiner dan 2 van de meegeleverde cases op elkaar.

https://tweakers.net/ext/f/7E5rm21XyZDzL9WETurEtjAA/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/g2XR4wClW0L4oexCxN4SJON6/thumb.jpg

iisworks wijzigde deze reactie 16-02-2018 13:44 (34%)

• d.bakker84
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11:34
Voor de liefhebber: de Fly More combo Black is nu bij Bol.com verkrijgbaar.

• iisworks
Interessante vergelijking mavic Air vs Pro video kwaliteit:
YouTube: Image Quality Deep Dive - Mavic Pro vs Air - Part 1

Air is inderdaad minder scherp in de verte maar ook minder "processed" beeld.

• CopyCatz
quote:
d.bakker84 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:44:
Voor de liefhebber: de Fly More combo Black is nu bij Bol.com verkrijgbaar.
Centrailpoint heeft 'm ook, en micromail zeewolde is zelfs al aan het stunten met de normale versie voor 799. Ik zie het maar als teken dat de voorraden worden aangevuld, nu Conrad nog ;)

• iisworks
En nu nog losse accu's... iemand toevalig een accu over uit een FlyMore combo? :)
Ze zijn in de DJI store op voorraad....

• kritjuu
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-02 18:43
Weet iemand waar de rode combo versie op voorraad is?

• CopyCatz
quote:
kritjuu schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:11:
De rode is in alle varianten zeldzaam; de rode combo zal wel als laatste op voorraad komen helaas.

• LoSBoL
Kijk eens op aliexpress of eBay, voor een paar euro kan je de Air skinnen in elke gewenste kleur of motief.

• dominick11
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-02 20:17
quote:
v1co schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Klopt. En dat is waar de sommige mensen fouten maken.
Dit klopt niet!
Bij RTH zal de drone terugkeren naar de thuisbasis op huidige hoogte indien op of boven de RTH hoogte wordt gevlogen.
Mocht je onder de vooraf ingestelde RTH hoogte vliegen, zal de drone eerst stijgen tot vooraf ingestelde RTH hoogte en naar thuisbasis vliegen.

Drone zal niet dalen naar vooraf ingestelde RTH Hoogte als je er boven vliegt!
Dit staat ook in de handleiding.

• iisworks
Compacte hardcase voor Air + RC + Adapter of Accu's:
https://www.amazon.de/gp/...smid=A21EV75RTTKUE1&psc=1

Size: 28 x 20.2 x 6.8 cm, 322g
=ongeveer 2x de meegeleverde case (naast elkaar)

• iisworks
quote:
Tadango schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:44:
Ze zijn in de DJI store op voorraad....
Zag ik, maar die EUR20 verzendkosten voor accessoires bij DJI vind ik nogal buitensporig.
Dan wacht ik het nog wel een tijdje af...

• LoSBoL
quote:
dominick11 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Dit klopt niet!
Bij RTH zal de drone terugkeren naar de thuisbasis op huidige hoogte indien op of boven de RTH hoogte wordt gevlogen.
Mocht je onder de vooraf ingestelde RTH hoogte vliegen, zal de drone eerst stijgen tot vooraf ingestelde RTH hoogte en naar thuisbasis vliegen.

Drone zal niet dalen naar vooraf ingestelde RTH Hoogte als je er boven vliegt!
Dit staat ook in de handleiding.
Kleine toevoeging hierop, als je tussen 5 en 20 meter van het homepoint op RTH drukt, dan wordt er gebruik gemaakt van een door DJI ingestelde minimale RTH hoogte van 2,5 meter. Dit kan je, in tegenstelling van wat de handleiding zegt, niet uit zetten!

Vlieg je dus onder 2,5 meter, dan stijgt hij daar naar toe en vervolgens naar het homepoint vliegen. Vlieg je boven de 2,5m, dan zal hij NIET stijgen naar de instelbare RTH hoogte maar gewoon zijn weg naar huis aanvangen.

Wel iets om rekening mee te houden.

• d.bakker84
quote:
kritjuu schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:11:
Deze is nu op voorraad bij Coolblue. Nu bestellen, morgen in huis.

• d.bakker84
quote:
LoSBoL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:25:
Vlieg je dus onder 2,5 meter, dan stijgt hij daar naar toe en vervolgens naar het homepoint vliegen. Vlieg je boven de 2,5m, dan zal hij NIET stijgen naar de instelbare RTH hoogte maar gewoon zijn weg naar huis aanvangen.

Wel iets om rekening mee te houden.
Dat is toch heel raar? Dat is toch juist wanneer je wilt dat hij naar een veilige hoogte stijgt om terug te vliegen???

• LoSBoL
quote:
d.bakker84 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Dat is toch heel raar? Dat is toch juist wanneer je wilt dat hij naar een veilige hoogte stijgt om terug te vliegen???
Daarom post ik het ook maar even ;)
Bij de Mavic Pro zal hij naar 10 meter hoogte gaan, maar op een of andere manier heeft DJI bij de Spark en Mavic Air gekozen voor 2,5 meter.

Heb het op het DJI forum al aanhangig gemaakt dat het een vreemde keuze is waar niet vanaf te wijken is, dus ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.
https://forum.dji.com/thread-135170-1-2.html

Let wel, dit is alleen van toepassing bij het gebruik van RTH als de afstand tussen het homepoint en drone tussen de 5 en 20 meter is.

LoSBoL wijzigde deze reactie 16-02-2018 15:10 (9%)

quote:
iisworks schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Zag ik, maar die EUR20 verzendkosten voor accessoires bij DJI vind ik nogal buitensporig.
Dan wacht ik het nog wel een tijdje.
Ik dacht dat accu's gratis waren nu? Ik zag geen verzend kosten....

EDIT: Ik zie nu dat er inderdaad verzend kosten staan. Ik dacht even dat die weg waren... wellicht een foutje of een andere keuze ergens.

Tadango wijzigde deze reactie 16-02-2018 15:38 (17%)

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:06

stefimke

Fire Walk With Me

Hoe zit 't met die 10% korting bij Conrad? Ik kan die code inwisselen, staat dan duidelijk:
Ingewisselde kortingscode
10% korting op alles

Maar bij het "te betalen bedrag" zie ik niks terug van die korting?

• CopyCatz
quote:
stefimke schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:50:
Hoe zit 't met die 10% korting bij Conrad? Ik kan die code inwisselen, staat dan duidelijk:
Ingewisselde kortingscode
10% korting op alles

Maar bij het "te betalen bedrag" zie ik niks terug van die korting?
Hebben ze onlangs veranderd. Toen ik bestelde stond er eerst wel het bedrag obv de 10% korting, maar als ik naar mijn bestelling ga staat er nu het volledige bedrag met een 10% symbool erbij. Het juiste bedrag is op mijn cc gereserveerd, anders was ik wel navraag gaan doen.

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Weet iemand of de quickshot mode asteroidniet werkt in beginnersmode met een max hoogte van 30 meter?

Krijg steeds een melding interrupted.

Het kan ook zijn dat ik het misschien doe in een limited FLY zone?

Wilde het 1 keer testen

Ik heb ook een leuke computer..

• flipper01
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:16
Mijn Mavic Air is onderweg! :D
Donderdag besteld bij V-nix en vanmiddag wordt hij bezorgd. Ik kan niet wachten...

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:12
Ik twijfel enorm over de aanschaf ervan.
Leuk een drone maar wil m ook op vakantie gebruiken. En daar lees je steeds meer beperkingen, dat houdt me dan toch tegen.

• CopyCatz

• iisworks
Nog een informatieve review/comparison MA/MP/Spark:
https://www.youtube.com/v=yBnFsGPkMLs
https://www.skypixel.com/...6d-4dfe-a734-8acb088c9b32

Met wat zon is het beeld prachtig.

Ik heb ook met het vision system / APAS gespeeld en dat is echt super goed. Elk takje en sprietje ziet hij.

Ik zag 1 gek moment waarbij hij opeens geen foto's meer wou maken en er geen accu data / telemetry meer binnen kwam. Even uit en aan en het werkte weer.

• LoSBoL
quote:
Andre_J schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 09:58:
Ik twijfel enorm over de aanschaf ervan.
Leuk een drone maar wil m ook op vakantie gebruiken. En daar lees je steeds meer beperkingen, dat houdt me dan toch tegen.
Ik kan het mij voorstellen, het is nu toch wel een wirwar van regels in de verschillende landen. Gelukkig(?) komt er voor wat betreft Europa een harmonisatie aan die naar verwachting in 2019 ge´mplementeerd wordt. Voor heel de Europese Unie is dan in ieder geval alle regelgeving gelijk, en dan hoef je je alleen nog voor reizen buiten Europa in de lokale regels te verdiepen.

Als je het interessant vindt om eens door te lezen, dit is het voorstel wat er ligt:
https://www.easa.europa.e...202017-05%20%28A%29_0.pdf

Opvallend is dat men doordrongen is van het feit dat drones een innovatie zijn die niet meer weg te denken is en toekomstige verdere ontwikkeling niet in de weg gestaan wordt.
Voor wat betreft het recreatief gebruik is er tot 900 gram een heel toegankelijke klasse gespecificeerd waarbij je je als piloot dient te registreren na het volgen van een e-learning en kennistest.

Ik zie het hierdoor niet zo somber in. :)

• LoSBoL
quote:
Tadango schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:49:
https://www.skypixel.com/...6d-4dfe-a734-8acb088c9b32

Met wat zon is het beeld prachtig.

Ik heb ook met het vision system / APAS gespeeld en dat is echt super goed. Elk takje en sprietje ziet hij.

Ik zag 1 gek moment waarbij hij opeens geen foto's meer wou maken en er geen accu data / telemetry meer binnen kwam. Even uit en aan en het werkte weer.
Nice!!

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:12
quote:
LoSBoL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:31:
[...]

Ik kan het mij voorstellen, het is nu toch wel een wirwar van regels in de verschillende landen. Gelukkig(?) komt er voor wat betreft Europa een harmonisatie aan die naar verwachting in 2019 ge´mplementeerd wordt. Voor heel de Europese Unie is dan in ieder geval alle regelgeving gelijk, en dan hoef je je alleen nog voor reizen buiten Europa in de lokale regels te verdiepen.

Als je het interessant vindt om eens door te lezen, dit is het voorstel wat er ligt:
https://www.easa.europa.e...202017-05%20%28A%29_0.pdf

Opvallend is dat men doordrongen is van het feit dat drones een innovatie zijn die niet meer weg te denken is en toekomstige verdere ontwikkeling niet in de weg gestaan wordt.
Voor wat betreft het recreatief gebruik is er tot 900 gram een heel toegankelijke klasse gespecificeerd waarbij je je als piloot dient te registreren na het volgen van een e-learning en kennistest.

Ik zie het hierdoor niet zo somber in. :)
Heel stukje leesvoer dat wel, maar de basis is me duidelijk.
Hopen dat dat inderdaad een standaard binnen de EU gaat worden. Vooralsnog is het er nog niet, en is m’n denken nog niet gestopt. :)

• LoSBoL
quote:
Andre_J schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Heel stukje leesvoer dat wel, maar de basis is me duidelijk.
Hopen dat dat inderdaad een standaard binnen de EU gaat worden. Vooralsnog is het er nog niet, en is m’n denken nog niet gestopt. :)
Heel verstandig, nooit stoppen met denken ;)

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:43
Voor wie nog een rode fly more zoekt.
Ze zijn op voorraad bij Navitronics voor 999Ą

https://navitronics.be/we...-fly-more-combo-flame-red
http://foto.ccme.nl/W500/H400/Overig/Mavic%20Air/HDR_0002-4.jpg

Lens is niets mis mee. In de RAW zit voldoende data voor erg mooie resultaten. Scherpte in de diepte is ook voldoende. Contrast op afstand krijg je niet beter met dit formaat lens.

• tipex
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-02 14:11
Wat is de beste / snelste manier om je foto’s en videos van de air te downloaden naar een iPad zonder de micro-SD kaart te verwijderen want dat is nogal een gepriegel?

Ik kom wel een lightning naar USB-c kabel tegen (https://support.apple.com/en-us/HT205807) maar vraag me af of dat een import gaat triggeren in de photos app.
Deze werkt wellicht beter? https://www.apple.com/sho...g-to-usb-3-camera-adapter

Downloaden naar mijn laptop via USB c werkt prima maar die laat ik op vakantie liever thuis.

tipex wijzigde deze reactie 18-02-2018 08:12 (11%)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik twijfel ook al meer dan een jaar. Ben bang dat je hem straks nauwelijks nog ergens legaal mag gebruiken en zeker niet in de VS waar ik de komende jaren hopelijk nog wat vaker ga komen.

Hier in Nederland is het wel leuk maar is het aantal interessante plekken beperkt wat mij betreft.

Had gehoopt dat de Air iets vriendelijker geprijsd zou zijn. Verschil met de mavic pro is erg klein, en die is toch wel beter.

Phusebox wijzigde deze reactie 18-02-2018 08:06 (4%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• iisworks
quote:
Tadango schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:40:
[afbeelding]

Lens is niets mis mee. In de RAW zit voldoende data voor erg mooie resultaten. Scherpte in de diepte is ook voldoende. Contrast op afstand krijg je niet beter met dit formaat lens.
Dat ziet er inderdaad mooi scherp uit! Ik heb ondertussen ook een nieuwe MA met betere scherpte en minder blown highlights. Ik schiet foto's nu wel met sharpness +1, dat voegt net een subtiel stukje scherpte toe. Zoals gezegd heb ik geen zin in post-processing, dus gewoon JPG uit camera moet ik het maar mee doen.
Wel cool dat pano's in de MA gestitcht worden (kan overigens nog wel wat optimalisatie gebruiken), want bij de Spark ben ik er nooit aan toegekomen om dat in post te doen. :)

iisworks wijzigde deze reactie 18-02-2018 09:01 (23%)

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Even een vraagje, ik las dat je niet mag vliegen in een no fly zone.

Is dat ook met de air? Dus rondom Amsterdam mag je helemaal niet meer vliegen met een drone ?
DJI heeft hun firmware ook zo aangepast dat het onmogelijk is om te vliegen in die gebieden ?

Twijfel om een air te kopen gezien ik in de regio Amsterdam woon
quote:
iisworks schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:59:
[...]

Dat ziet er inderdaad mooi scherp uit! Ik heb ondertussen ook een nieuwe MA met betere scherpte en minder blown highlights. Ik schiet foto's nu wel met sharpness +1, dat voegt net een subtiel stukje scherpte toe. Zoals gezegd heb ik geen zin in post-processing, dus gewoon JPG uit camera moet ik het maar mee doen.
Wel cool dat pano's in de MA gestitcht worden (kan overigens nog wel wat optimalisatie gebruiken), want bij de Spark ben ik er nooit aan toegekomen om dat in post te doen. :)
Ik zou toch nog even nadenken.....

Normale foto:
http://foto.ccme.nl/W500/H400/Overig/Mavic%20Air/HDR_0001.JPG

HDR variant van de Air:
http://foto.ccme.nl/W500/H400/Overig/Mavic%20Air/DJI_0037.JPG

De RAW na 5 min in Lightroom:
http://foto.ccme.nl/W500/H400/Overig/Mavic%20Air/HDR_0002-HDR.jpg

Bij lastige omstandigheden heb je weinig aan de standaard verwerking (met elk toestel). Als je eenmaal ziet hoe je "mislukte" foto's in RAW omtovert to geweldige foto's ben je vast om :)

• LoSBoL
quote:
Slux schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:47:

Is dat ook met de air? Dus rondom Amsterdam mag je helemaal niet meer vliegen met een drone ?
DJI heeft hun firmware ook zo aangepast dat het onmogelijk is om te vliegen in die gebieden ?

Hier kan je de door DJI ge´mplementeerde zones vinden, bij rood gaat zeker niet de lucht in, bij geel 'gelimititeerd vliegen' als je geen officiele toestemming/authorisatie hebt, wel geldt een 'enhanced warning zone' voor vrijwel heel Amsterdam, maar ik denk niet dat die zones je aan de grond houden.

https://www.dji.com/flysafe/geo-map

Ik moet vanmiddag naar IJburg, dus met een beetje mazzel kan ik het voor je testen wat hij doet bij een 'enhanced warning zone'.

Volgens de officiele NFZ mag ik daar gewoon vliegen, dus ik doe dan niets illegaals, je moet je natuurlijk wel aan de officiele NFZ's houden O-)

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

• LoSBoL
quote:
Tadango schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Normale foto:
[afbeelding]

HDR variant van de Air:
[afbeelding]

De RAW na 5 min in Lightroom:
[afbeelding]

Bij lastige omstandigheden heb je weinig aan de standaard verwerking (met elk toestel). Als je eenmaal ziet hoe je "mislukte" foto's in RAW omtovert to geweldige foto's ben je vast om :)
Jeetje, dat is wel een verschil zeg! Moet ik mij toch ook maar eens in verdiepen.

Beetje het vision system en APAS getest. Werkt erg goed. Elk takje ziet hij. De stereo camera's hebben geen problemen met een achtergrond. Ik snap wel waarom die CPU's zo warm worden :)

• LoSBoL
quote:
Tadango schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:49:
[video]

Beetje het vision system en APAS getest. Werkt erg goed. Elk takje ziet hij. De stereo camera's hebben geen problemen met een achtergrond. Ik snap wel waarom die CPU's zo warm worden :)
Leuk om te zien! Heb dezelfde ervaring gehad boven een sloot, Mavic was een beetje uit zicht en speerde met een kleine 25 in het uur boven het oppervlak, tot ze ineens gewelddadig tot stilstand kwam, Takje in de weg :X

• iisworks
quote:
Tadango schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:49:
[video]

Mmmmm... waren al die beelden met APAS aan? Hopelijk vliegt hij dan wat vaker om de takjes heen ipv te stoppen?
quote:
iisworks schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Mmmmm... waren al die beelden met APAS aan? Hopelijk vliegt hij dan wat vaker om de takjes heen ipv te stoppen?
Nee, het meeste was zonder.

• iisworks
quote:
Tadango schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik die standaard HDR JPG er al behoorlijk goed uitzien, daar zou ik persoonlijk verder geen extra tijd/werk meer aan besteden. :)

• LoSBoL
quote:
Slux schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:47:

quote:
LoSBoL schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:04:
[...]

Hier kan je de door DJI ge´mplementeerde zones vinden, bij rood gaat zeker niet de lucht in, bij geel 'gelimititeerd vliegen' als je geen officiele toestemming/authorisatie hebt, wel geldt een 'enhanced warning zone' voor vrijwel heel Amsterdam, maar ik denk niet dat die zones je aan de grond houden.

https://www.dji.com/flysafe/geo-map

Ik moet vanmiddag naar IJburg, dus met een beetje mazzel kan ik het voor je testen wat hij doet bij een 'enhanced warning zone'.

Volgens de officiele NFZ mag ik daar gewoon vliegen, dus ik doe dan niets illegaals, je moet je natuurlijk wel aan de officiele NFZ's houden O-)

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
En bij deze nog even de terugkoppeling ;)

Vliegen op IJburg, een van de 'enhanced warning zones' in de DJI software is geen probleem.
Je krijgt dan een waarschuwing en je moet een vinkje zetten dat je bewust bent dat je in class C aerospace gaat vliegen, maar na het aanvinken kan je gewoon normaal vliegen.

• iisworks
Iemand al iets getweakt aan de EXP settings voor een rustiger Yaw/Pan snelheid? Ik kon wel een aantal Mavic pro videos vinden en het idee zal vergelijkbaar zijn, maar de settings/waardes voor de Air zijn net anders.

• jochem81
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-02 21:03
Gisteren voor het eerst gevlogen :D
Vooral even uittesten hoe alles werkt en een paar foto's gemaakt.

Geen slechte start :) De onderste is duidelijk HDR. Ik zou eens kijken wat je uit de RAW bestanden kan halen want naar mijn smaak zijn ze nog wat donker.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hmm van die foto's hierboven wordt ik niet echt enthousiast. De gemiddelde telefooncamera doet het beter en dan heb ik het niet eens over high-end telefoons.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• flipper01
quote:
Tadango schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:29:
Geen slechte start :) De onderste is duidelijk HDR. Ik zou eens kijken wat je uit de RAW bestanden kan halen want naar mijn smaak zijn ze nog wat donker.
Het was even puzzelen met de belichting, vooral tegen de zon in... Beide foto’s zijn gemaakt vanuit de RAW waarbij ik de belichting zo had ingesteld dat hij net niet overbelicht. Gevolg is dat de rest erg donker bleef. Wat dat betreft nog maar wat meer experimenteren met de HDR optie voor een wat breder bereik.
Is ook de eerste keer dat ik Lightroom gebruik, dat is ook nog even wennen 😉
Probeer eens de schuifjes voor Schaduw en black levels wat omhoog te schuiven. Er zit ook wat ruis in nog.

Ik denk dat je ze nu te donker hebt geschoten wat veel ruis en weinig details geeft in de donkere vlakken. Dan komt HDR enorm van pas. In een setup als deze krijg je zonder HDR geen super resultaat.

@flipper01 Een telefoon camera verliest erg veel detail door alle ruis correctie edg wat erin zit. Vanuit RAW krijg je hetzelfde resultaat en meer, maar dan moet de RAW wel goed zijn.

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

zaterdag voor het eerst iets bizar, vlieg met camera recht naar beneden gericht, maar als ik de voorwaartse beweging stop, schiet de camera een 20 graden omhoog.

Bij vorige vluchten had ik dit probleem niet. Gimbal calibratie nodig?

quote:
boosterbosch schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:27:
zaterdag voor het eerst iets bizar, vlieg met camera recht naar beneden gericht, maar als ik de voorwaartse beweging stop, schiet de camera een 20 graden omhoog.

Bij vorige vluchten had ik dit probleem niet. Gimbal calibratie nodig?
Dat lijkt me heel normaal. De gimbal kan niet ver naar achteren kijken en als je snel stopt is er gewoon geen mechanische ruimte om de gimbal nog naar beneden te richten. Dat is een beperking van alles zo klein en verstopt bouwen. Je kan de brake waarden omlaag zetten of in cinematic mode vliegen bv. Als je niet snel hoeft te remmen kan dat prima.

• flipper01
Weet iemand hoe het zit met de DJI care refresh? Waarom kan ik dit niet via de site van DJI activeren?

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:21
quote:
Phusebox schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:41:
Hmm van die foto's hierboven wordt ik niet echt enthousiast. De gemiddelde telefooncamera doet het beter en dan heb ik het niet eens over high-end telefoons.
De sensor + lens van een telefooncamera is ook equivalent aan een mavic sensor+lens, dus is ook niet raar. Wil je beter, moet je naar een 1" sensor zoals in een phantom 4 pro.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-02 16:26
Even een vraag met de 10% code kan je bij Conrad alleen de Rode of Witte kopen?

• LoSBoL
quote:
iisworks schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:10:
Iemand al iets getweakt aan de EXP settings voor een rustiger Yaw/Pan snelheid? Ik kon wel een aantal Mavic pro videos vinden en het idee zal vergelijkbaar zijn, maar de settings/waardes voor de Air zijn net anders.
Heb er nog niet mee gespeeld, wel met de yaw en brake sensitivity en gimbal, maar de EXP heb ik gelaten voor wat het is. De tripod en cinematic modussen werken ook prima voor rustigere beelden.
Zou er gewoon mee aan de slag gaan en voorzichtig mee spelen, de curves van EXP vertellen natuurlijk een hoop van je kan verwachten.

• LoSBoL
quote:
Phusebox schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:41:
De gemiddelde telefooncamera doet dit niet beter, zo hoog kan ik hem niet gooien en er is ook geen beeld stabilisatie als ik het toch probeer. :+

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
Je kunt bij die fabriek foto’s ook focussen op de fabriek, door die aan te tikken op het scherm. Nu staat hij gefocust op de zon, waardoor de rest inderdaad donkerder wordt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

quote:
rimave schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:17:
Je kunt bij die fabriek foto’s ook focussen op de fabriek, door die aan te tikken op het scherm. Nu staat hij gefocust op de zon, waardoor de rest inderdaad donkerder wordt.
Nee hoor, dat kan niet.

• LoSBoL
Niet de focus, maar je kan wel de exposure vastzetten op een onderwerp door er op te tikken. Denk dat Ik Rimave dat bedoelt.
De Mavic Pro heeft wel een tik voor focus, maar of dat nou beter is wordt ook betwist.

• flipper01
quote:
Ik kan alleen een adres in Amerika invoeren...

• iisworks
Heb je rechtsboven de juiste regio gekozen?

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
quote:
LoSBoL schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:34:
Niet de focus, maar je kan wel de exposure vastzetten op een onderwerp door er op te tikken. Denk dat Ik Rimave dat bedoelt.
De Mavic Pro heeft wel een tik voor focus, maar of dat nou beter is wordt ook betwist.
Dat ja. :P
De camera verder naar beneden doen wil ook helpen, maar dan komt je zon er weer niet op.
Sowieso is de sensor ook een issue bij tegen de zon in fotograferen. Een dslr of systeemcamera is daar beter in door z’n grotere sensor.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*