Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:22
Anoniem: 701213 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:29:
beste,

Ik heb een vraag voor degene die de Mavic air hebben. Bij de DJI Spark is het namelijk mogelijk om deze via micro usb aan te sluiten op een powerbank. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld op trektocht bent en geen elektriciteit hebt. Is dit ook op 1 of andere manier mogelijk voor de Mavic air?

Ik zie dat er namelijk een "Accu naar powerbank adapter" bijgeleverd zit. Dit is normaal bedoelt om je smartphone extra op te laden en de mavic air als powerbank te gebruiken maar lukt dit omgekeerd ook? Ik vroeg dit even na bij coolblue en ze zeiden dat het normaal mogelijk moet zijn om je Mavic air op te laden via een powerbank. Kan iemand dit voor me bevestigen?

alvast bedankt, Matthias
Dit is helaas niet mogelijk bij de MA

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1705
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-11-2021
Beste Mavic vliegers

Ik heb hem nou 1.5 week in huis en vind hem echt geweldig.
Voorheen wat zwarte markt drones gehad en ook een paar verloren dus best nog wantrouwend.Vanmiddag na veel geklooi eindelijk besturing met mijn mobiel voor elkaar gekregen en nu pffff spijt......
Lekker in de tuin bezig en er stond opeens go fly ik dacht hehe gelukkig dus dacht oke hij heeft eindelijk verbinding , ik doe het gewoon .Hij steeg meteen zeker 20 meter recht omhoog en ik dacht oke leuk geweest kom maar terug , nou geen controle he ,Ik op de toets op mijn beeldscherm [ ik vloog dus met mijn mobiel} en drukte eerst op dalen ,daarna go home en hij reageerde door 15 meter naar verderop te gaan en daar de daling in te zetten. Bij ons heb je schuine daken en bleef nadat hij daalde boven een schuin dak hangen op zo een 8 meter hoogte .
Ik er naar toe rennen zo dichtbij als ik kon maar geen controle er over te krijgen. Daarna met de remote controle maar ook daarmee niet.Na 15 min daar blijven hangen storte hij naar beneden door dat batterij leeg was een tuin in en kon hem oprapen.Geen schade te zien en na een volle batterij geplaatst te hebben weer lekker opstarten alleen ja ,bijna geen gps (overal het zelfde hooguit 8 satelieten met een uitslag van 1 streepje zelfs in uitgestrekte open vlakte )
Ik kan alleen opstijgen in atti of in opti maar wil gewoon mijn return to home terug.
Zou mijn GPS zijn beschadigd ? Ik heb fabrieksinstellingen gedaan maar helpt niet.
Het is op dit moment warm weer , zeer warm maar dat heeft toch geen invloed ?
Ik ben niet verzekerd even ter info.
Iemand een idee wat het kan zijn .

[ Voor 3% gewijzigd door Eric1705 op 18-06-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Eric1705 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:39:
Beste Mavic vliegers

Ik heb hem nou 1.5 week in huis en vind hem echt geweldig.
Voorheen wat zwarte markt drones gehad en ook een paar verloren dus best nog wantrouwend.Vanmiddag na veel geklooi eindelijk besturing met mijn mobiel voor elkaar gekregen en nu pffff spijt......
Lekker in de tuin bezig en er stond opeens go fly ik dacht hehe gelukkig dus dacht oke hij heeft eindelijk verbinding , ik doe het gewoon .Hij steeg meteen zeker 20 meter recht omhoog en ik dacht oke leuk geweest kom maar terug , nou geen controle he ,Ik op de toets op mijn beeldscherm [ ik vloog dus met mijn mobiel} en drukte eerst op dalen ,daarna go home en hij reageerde door 15 meter naar verderop te gaan en daar de daling in te zetten. Bij ons heb je schuine daken en bleef nadat hij daalde boven een schuin dak hangen op zo een 8 meter hoogte .
Ik er naar toe rennen zo dichtbij als ik kon maar geen controle er over te krijgen. Daarna met de remote controle maar ook daarmee niet.Na 15 min daar blijven hangen storte hij naar beneden door dat batterij leeg was een tuin in en kon hem oprapen.Geen schade te zien en na een volle batterij geplaatst te hebben weer lekker opstarten alleen ja ,bijna geen gps (overal het zelfde hooguit 8 satelieten met een uitslag van 1 streepje zelfs in uitgestrekte open vlakte )
Ik kan alleen opstijgen in atti of in opti maar wil gewoon mijn return to home terug.
Zou mijn GPS zijn beschadigd ? Ik heb fabrieksinstellingen gedaan maar helpt niet.
Het is op dit moment warm weer , zeer warm maar dat heeft toch geen invloed ?
Ik ben niet verzekerd even ter info.
Iemand een idee wat het kan zijn .
(Ik weet niet hoe groot jouw tuin is en waar die ligt, dus ik ga er vanuit dat je niet in de bebouwde kom vliegt en genoeg afstand van buren etc hebt.)

Maar zijn er (grote) metalen objecten in de buurt? Kon ik ook wel eens niet bij opstijgen moest paar meter afstand meer hebben. En zijn de drone, afstandsbediening en app helemaal up to date?

En vlieg je met je afstandsbediening of echt alleen telefoon?

En het is altijd verstandig een drone eerst maar een paar meter van de grond laten komen en te laten landen. Als check of alles goed is en gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1705
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-11-2021
Het was de eerste keer dat ik met de telefoon als afstand bediening vloog en de laatste, gekoppeld weer aan de remote controle en in zeer open terrein 1000m bij 500m slaat de meter nauwelijks uit en ziet hij maar 4 tot 8 satellieten .Dat hij meteen 20 meter omhoog ging ,geen idee hij ging meteen voluit tot die hoogte .
Ik denk zelf dat het de GPS module is maar je zou zeggen hij is of kapot of hij doet het niet maar hij vind toch een paar satellieten.
Ik denk dat ik hem eens langs droneland breng, die zijn voor service en reparatie van DJI producten.
Weet iemand of het verstandig is hem zelf te openen , er staat wel een filmpje op youtube ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2024
colorsone schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:22:
Vandaag reactie van MA over de V2:

[...]

Ben benieuwd!
Net gekeken of de Master Airscrews al beschikbaar zijn op Amazon UK, nog niet te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door dacronic-072 op 21-06-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 06:12
Vraagje over de remote controller:
Ik heb zeer recent mijn eerste drone, mavic Air, gekocht. Het heeft hier enkele dagen in de doos gelegen en toen ik alles uitpakte bleek de RC geen teken van leven te vertonen (meestal heeft de elektronica toch een kleine lading in het begin...). Als ik het op de supply adapter aansluit dan beginnen de lichten te blinken, maar op het moment dat ik het weer ontkoppel (meteen of 5 uur later, na "opladen"), gaan ze weer snel uit. Dus zonder aan power supply aan the sluiten heeft de RC op geen enkel moment teken van leven vertoond. Firmware update kunnen doen (aan power supply gehangen en iPad aangesloten) maar het maakt geen verschil. Is er nog iets dat ik kan proberen? Ik moet op vakantie vertrekken midden volgende week en heb eigenlijk niet echt de tijd nu om naar webshop terug te sturen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
adiabat schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:39:
Ik heb zeer recent mijn eerste drone, mavic Air, gekocht. Het heeft hier enkele dagen in de doos gelegen en toen ik alles uitpakte bleek de RC geen teken van leven te vertonen (meestal heeft de elektronica toch een kleine lading in het begin...). Als ik het op de supply adapter aansluit dan beginnen de lichten te blinken, maar op het moment dat ik het weer ontkoppel (meteen of 5 uur later, na "opladen"), gaan ze weer snel uit. Dus zonder aan power supply aan the sluiten heeft de RC op geen enkel moment teken van leven vertoond. Firmware update kunnen doen (aan power supply gehangen en iPad aangesloten) maar het maakt geen verschil. Is er nog iets dat ik kan proberen? Ik moet op vakantie vertrekken midden volgende week en heb eigenlijk niet echt de tijd nu om naar webshop terug te sturen :-/
Hou je hem lang genoeg ingedrukt? Gaan alle lampjes branden (en houd je hem dan nog ingedrukt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
adiabat schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:39:
Het klinkt alsof je hem niet goed aanzet. Kort indrukken, kort loslaten, lang indrukken.

Werkt voor de drone het zelfde!

Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
Ja, al talloze filmpjes bekeken hoe het moet aangezet worden. En dat lukt ook als het aan power supply hangt. Het heeft hier heel de nacht met 1 blinkend lichtje gestaan, dus alsof het aan het opladen is. Maar s morgens was het nog altijd dat 1 lichtje, en na ontkoppelen gaat het, zoals tevoren, niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 20:12
adiabat schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:14:
Ja, al talloze filmpjes bekeken hoe het moet aangezet worden. En dat lukt ook als het aan power supply hangt. Het heeft hier heel de nacht met 1 blinkend lichtje gestaan, dus alsof het aan het opladen is. Maar s morgens was het nog altijd dat 1 lichtje, en na ontkoppelen gaat het, zoals tevoren, niet aan.
Klinkt meer als een DOA, heb je nog garantie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adiabat
colorsone schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:32:
[...]

Klinkt meer als een DOA, heb je nog garantie?
yep, maar door gebrek aan tijd (overmorgen op verlof) was het terugsturen op dit moment geen optie.
Ik heb het uiteindelijk kunnen herstellen :) Met behulp van een balance charger en een goeie vriend die er iets van kent, hebben we de RC uit elkaar gehaald en de spanning terug kunnen opdrijven naar 3.5V per cell. Om één of andere reden gaf het 0V aan en daardoor kon het niet worden opgeladen. Nu volledig opgeladen en kunnen opstarten, eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 20:12
De Master Airscrew Mavic Air V2 zijn eindelijk beschikbaar in Europa:

https://www.amazon.de/dp/...1_185740101_TE_item_image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573815

Ik heb sinds kort de DJI Mavic Air gekocht voor mijn vakantie naar Noorwegen in augustus.

Nu wil ik graag een filter set gaan kopen. Alleen twijfel ik enorm tussen de normale ND filters en de ND polarisatie filters van PolarPro.

Wat raden jullie mij aan?

Ik las online dat bij sommige mensen de polarisatie negatief het beeld beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• San_Ne
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2021
Over enkele weken wil ik mijn Mavic Air voor het eerst meenemen op reis. Ik ga naar Spanje en vlieg op Malaga (vanaf Schiphol). De regels voor vliegen in Spanje heb ik uiteraard gecheckt. Mijn vraag heeft te maken met het meenemen van de drone in het vliegtuig, vooral omdat ik zie dat de regels wisselen per maatschappij.

Ik vlieg heen met easyJet en terug met Vueling. Ik lees dat de batterijen iig in de handbagage moeten, in een Lipobag (heb ik reeds aangeschaft). Bij easyJet mogen dat er maximaal twee zijn, bij Vueling geen limiet. Bij Vueling moet dan weer de drone zelf in de ruimbagage, terwijl ik daar bij easyJet niets over zie... Wordt hier dan ook echt op gecontroleerd? Want bij de bagagecontrole kijken ze niet echt met welke maatschappij je vliegt volgens mij, dus hoe werkt dit dan? Ik ben heel bernieuwd wat jullie ervaringen zijn en of er nog belangrijke tips zijn om rekening mee te houden! Ik wil niet in de problemen komen met mijn drone... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:40
San_Ne schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:34:
Over enkele weken wil ik mijn Mavic Air voor het eerst meenemen op reis. Ik ga naar Spanje en vlieg op Malaga (vanaf Schiphol). De regels voor vliegen in Spanje heb ik uiteraard gecheckt. Mijn vraag heeft te maken met het meenemen van de drone in het vliegtuig, vooral omdat ik zie dat de regels wisselen per maatschappij.

Ik vlieg heen met easyJet en terug met Vueling. Ik lees dat de batterijen iig in de handbagage moeten, in een Lipobag (heb ik reeds aangeschaft). Bij easyJet mogen dat er maximaal twee zijn, bij Vueling geen limiet. Bij Vueling moet dan weer de drone zelf in de ruimbagage, terwijl ik daar bij easyJet niets over zie... Wordt hier dan ook echt op gecontroleerd? Want bij de bagagecontrole kijken ze niet echt met welke maatschappij je vliegt volgens mij, dus hoe werkt dit dan? Ik ben heel bernieuwd wat jullie ervaringen zijn en of er nog belangrijke tips zijn om rekening mee te houden! Ik wil niet in de problemen komen met mijn drone... :-)
Ik ben nu twee keer met een drone naar de USA geweest en bij de controle op schiphol is er 1 keer gevraagd wat voor apparaat ik bij me had. De tweede keer ging hij door de scanner en was er niks aan de hand. Daarna heeft bij mij niemand meer gecontroleerd wat er in mijn handbagage zat. Lijkt me dus ook geen probleem als je het gewoon in je handbagage hebt zitten.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:00
San_Ne schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:34:

Laatste 2 keer naar Spanje gevlogen (met Transavia) en beide keren de drone in mijn handbagage en de batterij in een lipobag. Zowel op de heenreis als terug reis geen vragen gehad.
In principe zien ze de drone ook alleen maar bij de security check aangezien ze bij boarding niet nog een keer je tas gaan controleren

[ Voor 5% gewijzigd door donderopman op 16-07-2019 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21
@San_Ne Paar weken geleden ook naar Spanje geweest met de drone. Helemaal niks speciaals gedaan. Gewoon drone in de tas die bij de fly-more-combo zit gedaan, batterijen ook. Geen LiPo tasjes gebruikt of wat dan ook en zonder problemen door de douane. Alleen terug naar huis vanuit Malaga moest ik een tweede keer, maar dat kwam omdat ik al mijn electronica niet uit mijn rugzak had gehaald :9 (laptop, drone, headphones, Nintendo Switch, Powerbank, kabels, muis etc).

Geen zorgen over maken dus :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• San_Ne
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2021
Dank voor jullie reacties! Fijn om te weten dat het bij jullie zonder problemen verliep, ga ik toch met een wat geruster hart richting Schiphol straks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1237142

Hallo allemaal,

Voor iedereen die zijn slag wil slaan en € 260.- korting wil op een nieuwe DJI Mavic air fly more

Ik heb net een nieuwe DJI Mavic air fly more combo gekocht bij Bol.com voor maar € 719.-
Je moet dan wel de witte uitvoering kiezen......
De rode kost € 979.-
😂😂

https://www.bol.com/nl/s/...text/media_all/index.html

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1237142 op 30-07-2019 01:37 . Reden: Link toevoegenprijs aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
San_Ne schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:33:
Dank voor jullie reacties! Fijn om te weten dat het bij jullie zonder problemen verliep, ga ik toch met een wat geruster hart richting Schiphol straks :-)
Vandaag gevlogen naar Zwitserland en uiteraard de drone weer mee genomen. Normaal moet ik altijd al mijn elektronica uit de tas halen maar nu alleen laptops. Geen idee waarom andere elektronica nu niet. Lijkt wel of ze in drukke periodes minder streng zijn. Hebben andere ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:24
Queenfanmichel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:28:
@rimave weet niet of je de standaard kabel gebruik, maar mijn ervaring is dat ik een andere kabel in de USB aansluiting aansluit. De gene aan de onderkant en iet die aan de zijkant zit, hierdoor heb ik veel minder problemen.
Ik had op een gegeven moment ook verbindingsproblemen met mijn Mavic Pro. Met name dat het beeld op mijn iPhone zwart werd. Bij mij kwam dit achteraf omdat mijn laadpoort stoffig was. Na een grondige reiniging zat de plug er veel strakker in en geen verbindingsproblemen meer gehad. Ook het proberen waard om even naar te kijken?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:42
hood schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Vandaag gevlogen naar Zwitserland en uiteraard de drone weer mee genomen. Normaal moet ik altijd al mijn elektronica uit de tas halen maar nu alleen laptops. Geen idee waarom andere elektronica nu niet. Lijkt wel of ze in drukke periodes minder streng zijn. Hebben andere ook deze ervaring?
Ik ben gisteren teruggekomen van mijn vakantie naar Kroatië en zowel heen vanaf Rotterdam en terug vanaf Dubrovnik niks uit mijn tas hoeven halen. Ik had een laptop, mijn Mavic Air en een Canon EOS M50 erin zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 16:40
Iemand ervaring met deze props? En is het het geld waard of ie verschil bijna niet te merken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertieboy456
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09-2023

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

YouTube: Mavic Air Drone Scenes from South Tirol (4K) Mijn laatste video, Het is niet de Drone die uitmaakt, maar wat je ermee doet ;) Feedback is altijd welkom

SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 06:40
bertieboy456 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:19:
YouTube: Mavic Air Drone Scenes from South Tirol (4K) Mijn laatste video, Het is niet de Drone die uitmaakt, maar wat je ermee doet ;) Feedback is altijd welkom
Inderdaad, wat je er mee doet en jij hebt het goed gedaan! Ik ga morgen zelf naar de smokey mountains en heb wat leuke ideeën opgedaan :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hopla! Een stukje Franrijk ontdekt met de Mavic Air :

YouTube: France from above // DJI Mavic Air

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieter
0Burner0 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:51:
[...]

Iemand ervaring met deze props? En is het het geld waard of ie verschil bijna niet te merken?
Ik heb ze nu en moet zeggen dat de hoge "pitch" toon er wel uit is. Ik ben er met andere woorden best tevreden over! Verwacht geen mirakels echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mozart schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 01:22:
[...]

Inderdaad, wat je er mee doet en jij hebt het goed gedaan! Ik ga morgen zelf naar de smokey mountains en heb wat leuke ideeën opgedaan :)
Thanks! soms vind Ik mijn video's iets te "traag", zou er wat meer snelheid in willen steken op snellere muziek, maar vind dit niet echt passen bij mijn type drone beelden

SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

De max dit Filmpje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
Je video begint nu bij de 37 seconden. Ik zou even het '&t=37s' deel van de URL afhalen, anders gaan mensen het eerste deel missen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
bertieboy456 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:19:
Netjes hoor, met welk programma heb je dit gemaakt en heb je kleuren aangepast? Gebruik je filters op de camera? Hoe heb je die timelapse gemaakt op 2.09?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Ook erg leuk, zo te zien heb jij ook last van dat het beeld flets wordt tegen de zon in, ik heb precies hetzelfde erg jammer....kunnen filters dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mr. R. schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Ook erg leuk, zo te zien heb jij ook last van dat het beeld flets wordt tegen de zon in, ik heb precies hetzelfde erg jammer....kunnen filters dit oplossen?
Ik denk dat het gebruik van polarizers dit zeker kan oplossen! ;) gebruiken jullie nu ND filters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
bertieboy456 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat het gebruik van polarizers dit zeker kan oplossen! ;) gebruiken jullie nu ND filters?
Nee ik gebruik geen filters nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mr. R. schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:44:
[...]

Nee ik gebruik geen filters nu
Dan zou Ik aanraden om eens ND-PL filters aan te schaffen, komt van pas als er teveel licht is en je de 180° regel wil toepassen.
Ook zit er een Polarizer in die filters, waardoor je ook je beeld beschermt tegen situatie's zoals in de video :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
bertieboy456 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Ik heb een goedkoop setje op ali-express gekocht en toevallig dit weekend wat tests gedaan. In een eerste test zonder filter vanuit het bos opgestegen (donker) naar hoogte (volle zn) om vervolgens het bos van boven te filmen. Zonder filter was t beeld zwaar overbelicht en zelfs met kleurcorrectie niet te verbeteren. Met filter was het een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

R.van.M schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb een goedkoop setje op ali-express gekocht en toevallig dit weekend wat tests gedaan. In een eerste test zonder filter vanuit het bos opgestegen (donker) naar hoogte (volle zn) om vervolgens het bos van boven te filmen. Zonder filter was t beeld zwaar overbelicht en zelfs met kleurcorrectie niet te verbeteren. Met filter was het een stuk beter
Filmen Jullie op automatische stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
bertieboy456 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Filmen Jullie op automatische stand?
Ja.

Welk merk filters raden jullie aan? Onderling scheelt het namelijk best wel wat qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mr. R. schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Ja.

Welk merk filters raden jullie aan? Onderling scheelt het namelijk best wel wat qua prijs.
Polarpro vind Ik wel een goed merk, en Ik raad ook aan om op manuele stand te Filmen, zodat de belichting niets steeds veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Qua kwaliteit maakt het ook best wel veel uit. Ik zou ook voor Polarpro gaan. De goedkopere varianten heb ik getest en dat valt vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
bertieboy456 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Polarpro vind Ik wel een goed merk, en Ik raad ook aan om op manuele stand te Filmen, zodat de belichting niets steeds veranderd.
Heb je tips voor de verlichting om manueel te zetten, wat is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mr. R. schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:07:
[...]

Heb je tips voor de verlichting om manueel te zetten, wat is goed?
Het hangt een beetje af van hoe de lichtinval is, normaal moet je shutter het dubbele zijn van het aan Frames dat je kiest, voorbeeld als je 30 Frames gebruikt moet je sluitertijd op 1/60 staan. Bij voldoende zon zal je zien dat je beeld overbelicht is, hiervoor gebruik je dan verschillende ND-Filters, zodat je toch 180° regel kunt gebruiken bij Fel zonlicht. Hetzelfde geldt bij weinig zonlicht, maar dan moet je de Iso hoger zetten, wat niet aan te raden is bij de mavic Air, aangezien deze zeer slecht presteert bij weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

cunodb schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:44:
Qua kwaliteit maakt het ook best wel veel uit. Ik zou ook voor Polarpro gaan. De goedkopere varianten heb ik getest en dat valt vies tegen.
Ja heb zelf alleen maar Polarpro gebruikt, maar heb ook gehoord dat de "Aliexpress" varianten soms donkere puntjes hebben in de Filters enzovoort, dus best de eerste keer juist investeren en in kwaliteit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
Hebben jullie al van de geruchten van de Mavic mini gehoord?

Vooral het gewicht van 245 gram zou wel gaaf zijn want dan mag je overal vliegen!

[ Voor 21% gewijzigd door hood op 15-08-2019 09:38 ]

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
hood schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:37:

Vooral het gewicht van 245 gram zou wel gaaf zijn want dan mag je overal vliegen!
Benieuwd of je dan inderdaad overal er mee mag vliegen, en of de BOA's dat ook weten. Denk dat je uiteindelijk een hoop gedoe ermee krijgt. Het nadeel van een dergelijke lichte drone is dat de wind er snel vat op krijgt.

Dit weekend was ik boven een weiland vliegen waar een straf windje stond en dit was de eerste keer dat ik het ook terug zag op de beelden

• hood
R.van.M schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Het nadeel van een dergelijke lichte drone is dat de wind er snel vat op krijgt.
Is dat zo!? volgens mij is dat een bepaalde verhouding tussen oppervlakte en gewicht. Dus als de oppervlakte/gewicht verhouding gelijkt blijft heeft de wind er even veel vat op.

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 10:25
Je mag helemaal niet overal vliegen (niet in CTR’s en natura 2000 gebieden iig, en dat is zowat in het halve land).

Verder zal ook elke camera drone van minder dan 250 gram geregistreerd moeten worden vanwege de camera.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• hood
SpeedingWilly schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:27:
[...]

Je mag helemaal niet overal vliegen (niet in CTR’s en natura 2000 gebieden iig, en dat is zowat in het halve land).

Verder zal ook elke camera drone van minder dan 250 gram geregistreerd moeten worden vanwege de camera.
Ja je hebt gelijk, mij reactie was te kort door de bocht. Natura 2000 ligt iets lastiger maar dat is voor elke drone.

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 10:25
hood schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:10:
[...]
Ja je hebt gelijk, mij reactie was te kort door de bocht. Natura 2000 ligt iets lastiger maar dat is voor elke drone.
Voor mij zijn de (zeer grote) CTRs de grootste beperking.

Met de aanstaande nieuwe EU wetgeving per juli 2020 is het misschien handig om een drone van minder dan 250 gram te hebben, maar veel voordelen heeft dat niet wat mij betreft. Registreren moet sowieso en voor die online test zal ik als ROC-light houder wel vrijstelling voor krijgen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:41
Een voordeel wat de Mini tov de normale Mavic zal hebben is het hoge speelgoed-gehalte. Net als de Spark zullen minder mensen er zich er dan aan storen.
En als de props nou meer op die van de Parrot Anafi lijken dan op die van de Spark (op de foto's lijkt het daar wel op) dan maakt hij wat minder irritante herrie, wat IMO een groot nadeel van de Spark en Mavic Air is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Denk dat het hier ook gaat om een FPV "race" drone, aangezien ze onlangs de FPV headset uitgebracht hebben, Is inderdaad wel interessant. Want meer en meer mensen stappen over naar FPV drones, zelf om reis video's te maken.

Met FPV drones vliegen, vergt wel heel wat meer oefening dan met bv. een Mavic serie.
Ik vind het interessant hoe dit evolueert, en ben van plan om hier professioneel mee om te gaan, vanaf als de DJI FPV goggles terug in stock zijn, ga Ik ze eens uit testen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door bertieboy456 op 19-08-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

iisworks schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:20:
Een voordeel wat de Mini tov de normale Mavic zal hebben is het hoge speelgoed-gehalte. Net als de Spark zullen minder mensen er zich er dan aan storen.
En als de props nou meer op die van de Parrot Anafi lijken dan op die van de Spark (op de foto's lijkt het daar wel op) dan maakt hij wat minder irritante herrie, wat IMO een groot nadeel van de Spark en Mavic Air is. :)
Het zal inderdaad een groot Speelgoed gehalte hebben, Als Ik het juist heb en het om een FPV drone gaat, dan stel Ik wel de vraag of er veel consumenten zulllen in stappen, aangezien dit een heel andere manier van vliegen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51

Koppensneller

winterrrrrr

bertieboy456 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Het zal inderdaad een groot Speelgoed gehalte hebben, Als Ik het juist heb en het om een FPV drone gaat, dan stel Ik wel de vraag of er veel consumenten zulllen in stappen, aangezien dit een heel andere manier van vliegen is :)
In NL (en in nog veel meer landen) mag je er ook (bijna) nergens mee vliegen omdat je je omgeving niet in de gaten kunt houden met een FPV-bril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Koppensneller schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

In NL (en in nog veel meer landen) mag je er ook (bijna) nergens mee vliegen omdat je je omgeving niet in de gaten kunt houden met een FPV-bril op.
Daar was Ik niet van op de hoogte, maar dit slaat dan toch nergens op? dan hoop Ik dat ze onder die 250gr blijven en je gewoon kan vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
De Mini zal zeker geen FPV racedrone zijn, eerder een Spark opvolger die bedoeld is als instapper voor drone fotografie (gestabiliseerd door gimbal). Maar zoals hierboven al aangegeven: de basisregels gelden ook voor <250g en je mag dus zeker niet overal vliegen. Mijn punt was meer praktisch: dat omstanders zich wat minder storen aan een kleine drone als je in de buurt van mensen vliegt (daar waar het mag en niet te druk is). :)

https://dronerules.eu/nl/recreational/eu_regulations_updates

[ Voor 34% gewijzigd door iisworks op 19-08-2019 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

iisworks schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:13:
De Mini zal zeker geen FPV racedrone zijn, eerder een Spark opvolger die bedoeld is als instapper voor drone fotografie (gestabiliseerd door gimbal). Maar zoals hierboven al aangegeven: de basisregels gelden ook voor <250g en je mag dus zeker niet overal vliegen. Mijn punt was meer praktisch: dat omstanders zich wat minder storen aan een kleine drone als je in de buurt van mensen vliegt (daar waar het mag en niet te druk is). :)

https://dronerules.eu/nl/recreational/eu_regulations_updates
Dus de komst van de europese regels zou eigenlijk super goed zijn voor Belgie?
Nu is het zo in ons Belgenland dat we maximum 10m hoog mogen vliegen op eigen privé-terrein,
alles er boven moet je een opleiding doen van 1000-3000 euro 8)7
commercieel werk is al helemaal uitgesloten, zelf al blijf je onder die 10 meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieter
mag hier ik mijn laatste mavic air creatie delen ? Benieuwd wat jullie er van vinden :

YouTube: Normandy from above // Drone film // DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Weet iemand of je DJI care refresh kan verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Mr. R. schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:01:
Weet iemand of je DJI care refresh kan verlengen?
Jazeker, dit kan. Je moet nog minimaal 1 replacement over hebben en binnen het jaar verlengen. Dus voor de verloopdatum van je vorige refresh als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Wanneer kunnen we een dji mavic mini verwachten? Ben een ‘beginner’ en zou graag een drone willen gaan aanschaffen. Twijfel om of nu de mavic air te kopen of te wachten tot de mavic mini. Wat denken jullie?

Ook met de Europese wetgeving in het achterhoofd... wanneer gaan deze van kracht in nl? En wat worden de grote punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Wanneer de Mini komt, wat de exacte specs zijn en wat hij gaat kosten weet nog niemand, maar als ik zelf een gok moet wagen dan zou ik zeggen "ergens voor de kerst". :)

Als beginner zou je natuurlijk ook kunnen overwegen om een voordelige 2e hands Spark combo aan te schaffen. Dat is prima om mee van start te gaan, tenzij je 4k video echt nodig vindt. Foto's van Spark zijn vergelijkbaar met Air, maar je kunt er verder niets aan instellen.

Regulations:
https://dronerules.eu/en/recreational
https://dronerules.eu/assets/covers/Dronerules-table-2.png

[ Voor 10% gewijzigd door iisworks op 07-09-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
cunodb schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:56:
[...]

Jazeker, dit kan. Je moet nog minimaal 1 replacement over hebben en binnen het jaar verlengen. Dus voor de verloopdatum van je vorige refresh als het goed is.
Wat kost het en weet je waar ik die info kan vinden? En is het verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
iisworks schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:30:
Wanneer de Mini komt, wat de exacte specs zijn en wat hij gaat kosten weet nog niemand, maar als ik zelf een gok moet wagen dan zou ik zeggen "ergens voor de kerst". :)

Als beginner zou je natuurlijk ook kunnen overwegen om een voordelige 2e hands Spark combo aan te schaffen. Dat is prima om mee van start te gaan, tenzij je 4k video echt nodig vindt. Foto's van Spark zijn vergelijkbaar met Air, maar je kunt er verder niets aan instellen.
Wanneer gaan de nieuwe Europese drone regels inwerking in Nederland? Las iets over het gewicht, boven de 350 gram zitten er meer eisen aan verbonden en dan zou de toekomstige mini er het meest tussenuit knijpen. Vandaar mijn overweging om te wachten. Misschien iemand die mij hierover meer kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
*knip*
Je vraag letterlijk nog een keer plakken terwijl het de meest recente post is voegt niet zoveel toe. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Gonadan op 08-09-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zelf las ik iets over Europese regels medio volgend jaar. Wellicht gewoon even nieuwsberichten langs gaan? Dan weet je het zeker. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. R.
Het gros van de dronevliegers zal terecht komen in de Open categorie. De belangrijkste veranderingen op een rijtje, uitgaande van de huidige generatie drones waar nog geen strengere producteisen aan gesteld worden:

Iedere dronevlieger die vliegt met een drone die zwaarder weegt dan 250 gram of met een drone die voorzien is van een camera moet zich vanaf juni 2020 gaan registreren. Het registratienummer moet zichtbaar zijn aangebracht op de drone; in een later stadium moet de drone het registratienummer ook uitzenden;

Dronepiloten moeten 16 jaar of ouder zijn (uitgezonderd speelgoed- of zelfbouwdrones zonder camera die minder wegen dan 250 gram);

Drones mogen alleen binnen het zicht en niet hoger dan 120 meter vliegen. In tegenstelling tot de huidige situatie mag er dan ook ’s nachts worden gevlogen;

Drones met een gewicht van minder dan 500 g mogen boven gebieden vliegen waar redelijkerwijs kan worden verwacht dat er geen niet-betrokken personen worden overvlogen. Dat betekent dat men ook boven bebouwing mag vliegen, zolang er zich maar geen personen buiten die gebouwen bevinden;

Voor het vliegen met drones die meer wegen dan 250 gram moet men verplicht een theoriediploma halen, op basis van een online examen dat bestaat uit 40 vragen over onderwerpen als luchtvaartregelgeving, vliegveiligheid en privacy. Voor drones zwaarder dan 900 gram komen daar nog 30 aanvullende vragen bij, onder andere over meteorologie;

Drones met een gewicht tot 2 kg mogen worden gebruikt tot een horizontale afstand van 50 m van mensen;

Drones met een gewicht tot 25 kg mogen worden gebruikt tot op 150 m horizontale afstand van woon-, recreatie- en industriegebieden, waarbij redelijkerwijs kan worden verwacht dat gedurende de volledige duur van de operatie geen niet-betrokken personen worden overvlogen;

Vanaf 2022 moeten nieuw verkochte drones waarmee in de Open categorie wordt gevlogen voldoen aan strengere producteisen, die middels nieuwe CE-keurmerken zal worden geborgd. Denk hierbij aan softwarematige hoogtebeperkingen, geluidsproductie, geofencing en het uitzenden van het registratienummer van de eigenaar (drone ID)

Bron: https://www.dronewatch.nl...nitieve-vorm-beschikbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
Mr. R. schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:46:
Het gros van de dronevliegers zal terecht komen in de Open categorie. De belangrijkste veranderingen op een rijtje, uitgaande van de huidige generatie drones waar nog geen strengere producteisen aan gesteld worden:

Iedere dronevlieger die vliegt met een drone die zwaarder weegt dan 250 gram of met een drone die voorzien is van een camera moet zich vanaf juni 2020 gaan registreren. Het registratienummer moet zichtbaar zijn aangebracht op de drone; in een later stadium moet de drone het registratienummer ook uitzenden;
Dronepiloten moeten 16 jaar of ouder zijn (uitgezonderd speelgoed- of zelfbouwdrones zonder camera die minder wegen dan 250 gram);
Drones mogen alleen binnen het zicht en niet hoger dan 120 meter vliegen. In tegenstelling tot de huidige situatie mag er dan ook ’s nachts worden gevlogen;
Drones met een gewicht van minder dan 500 g mogen boven gebieden vliegen waar redelijkerwijs kan worden verwacht dat er geen niet-betrokken personen worden overvlogen. Dat betekent dat men ook boven bebouwing mag vliegen, zolang er zich maar geen personen buiten die gebouwen bevinden;
Voor het vliegen met drones die meer wegen dan 250 gram moet men verplicht een theoriediploma halen, op basis van een online examen dat bestaat uit 40 vragen over onderwerpen als luchtvaartregelgeving, vliegveiligheid en privacy. Voor drones zwaarder dan 900 gram komen daar nog 30 aanvullende vragen bij, onder andere over meteorologie;
Drones met een gewicht tot 2 kg mogen worden gebruikt tot een horizontale afstand van 50 m van mensen;
Drones met een gewicht tot 25 kg mogen worden gebruikt tot op 150 m horizontale afstand van woon-, recreatie- en industriegebieden, waarbij redelijkerwijs kan worden verwacht dat gedurende de volledige duur van de operatie geen niet-betrokken personen worden overvlogen;
Vanaf 2022 moeten nieuw verkochte drones waarmee in de Open categorie wordt gevlogen voldoen aan strengere producteisen, die middels nieuwe CE-keurmerken zal worden geborgd. Denk hierbij aan softwarematige hoogtebeperkingen, geluidsproductie, geofencing en het uitzenden van het registratienummer van de eigenaar (drone ID)
Heel erg bedankt, dit geeft alles samengevat duidelijk de regels/wetgeving weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Kan iemand mij zeggen hoe het beeld lichter te krijgen met filmen? Met foto's maken lukt dit wel, gewoon iso handmatig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
Mr. R. schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:03:
Kan iemand mij zeggen hoe het beeld lichter te krijgen met filmen? Met foto's maken lukt dit wel, gewoon iso handmatig aanpassen.
Kan met filmen toch ook? ISO of sluitertijd aanpassen? Let hierbij wel op de je sluitertijd het dubbele is van je framerate, voor de meest natuurlijke beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
FR1908MAX schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:03:
[...]

Kan met filmen toch ook? ISO of sluitertijd aanpassen? Let hierbij wel op de je sluitertijd het dubbele is van je framerate, voor de meest natuurlijke beelden.
Dus als ik film in 4k dan moet ik wat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
Mr. R. schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:21:
[...]

Dus als ik film in 4k dan moet ik wat instellen?
Je kunt de ISO en sluitertijd op dezelfde manier instellen als tijdens het fotograferen, ik adviseer je om ook veel filmpjes op YouTube te kijken hierover! Dit heb ik zelf ook gedaan en hier kan je een hele hoop van leren. Succes! d:)b

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

YouTube: ERI BEACH & RED WHITE - DRONE VIEW (4K)

Mijn laatste betaald Job met de Mavic air :)

* Feedback altijd Welkom *

Denk vooral dat mijn Editen nog beter kan, ben nu bezig aan een video voor nog een ander hotel :)

[ Voor 32% gewijzigd door bertieboy456 op 18-09-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mr. R. schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:03:
Ik zou wel adviseren de ISO niet meer dan 200 te zetten bij de Mavic Air, Je beelden zitten anders vol met ruis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

YouTube: THE BOAT TRIP by drone (4K)

Net terug een opdrachtje gedaan met mijn mavic air :)
Linkje voor de geïnteresseerden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 13:10
bertieboy456 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Lijkt me een lastige markt voor DJI. FPV word overladen met allerlei fabrikanten die wat unieks bieden.

Als je kiest voor een Aerial Photograpy drone, dan kom je snel al uit bij DJI. Maar bij FPV is er zoveel keus dat het lastig word voor DJI om de FPV race markt binnen te dringen. En dan hebben we het geeneens over zelfbouw gehad. DJI moet echt met een superdrone komen wil het de zelfbouwers overhalen. Want zelfbouw geeft nog steeds de beste resultaten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

ChojinZ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:46:
[...]

Lijkt me een lastige markt voor DJI. FPV word overladen met allerlei fabrikanten die wat unieks bieden.

Als je kiest voor een Aerial Photograpy drone, dan kom je snel al uit bij DJI. Maar bij FPV is er zoveel keus dat het lastig word voor DJI om de FPV race markt binnen te dringen. En dan hebben we het geeneens over zelfbouw gehad. DJI moet echt met een superdrone komen wil het de zelfbouwers overhalen. Want zelfbouw geeft nog steeds de beste resultaten.
Of ze vinden zelf een soort van zelfbouw uit, met modules :) zit een heuse markt achter, zeker nu het opkomt in de cinematography

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 13:10
bertieboy456 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:59:
[...]

Of ze vinden zelf een soort van zelfbouw uit, met modules :) zit een heuse markt achter, zeker nu het opkomt in de cinematography
Maar waarom? Modulaire zelfbouw bestaat al. Er zijn ontzettend veel aanbieders en de markt word overspoelt met onderdelen. Waarop zou DJI zich kunnen onderscheiden? Waarom zou een zelfbouwer kiezen voor DJI?

De FPV race uitstapjes die DJI tot nu toe heeft gedaan waren ook niet echt succesvol. Remember het DJI Snail systeem? Geen enkele toppiloot die daar mee vliegt. Waarom? Omdat er simpelweg betere hardware te krijgen is.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

ChojinZ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:28:
[...]

Maar waarom? Modulaire zelfbouw bestaat al. Er zijn ontzettend veel aanbieders en de markt word overspoelt met onderdelen. Waarop zou DJI zich kunnen onderscheiden? Waarom zou een zelfbouwer kiezen voor DJI?

De FPV race uitstapjes die DJI tot nu toe heeft gedaan waren ook niet echt succesvol. Remember het DJI Snail systeem? Geen enkele toppiloot die daar mee vliegt. Waarom? Omdat er simpelweg betere hardware te krijgen is.
Ja is waar, maar kijk met hun nieuwe VR bril om de drones te besturen nu uit is, Ik denk dat deze ook wel aanslaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

YouTube: Aerial Scenes From Chrissi Island Greece (4K)
Mijn laatste video met mijn mavic air :9
Feedback altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn overhof
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-04-2021
weet iemand of de kleur van de drone invloed heeft op de vliegduur?
als je bijvoorbeeld zwart neemt, wordt de drone warmer dan wanneer je wit neemt in de zon.
zou dit invloed kunnen hebben op de vliegduur(batterij) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
martijn overhof schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:51:
weet iemand of de kleur van de drone invloed heeft op de vliegduur?
als je bijvoorbeeld zwart neemt, wordt de drone warmer dan wanneer je wit neemt in de zon.
zou dit invloed kunnen hebben op de vliegduur(batterij) ?
De kleur heeft geen significante invloed op vliegduur. Stel dat de interne ventilator iets harder moet draaien dan trekt deze minimale hoeveel energie van de batterij ten opzichte van de 4 motoren die zorgen dat de drone in de lucht blijft. Gewoon zwart nemen als je dat een mooie kleur vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn overhof
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-04-2021
ahh oke, bedankt voor de informatie!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1273855

Hej, heb me net een mavic air aangeschaft, de app go4 gedownload maar deze sluit telkens na 15 seconden met als gevolg, ik kan niets in werking krijgen. Help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Anoniem: 1273855 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:30:
Hej, heb me net een mavic air aangeschaft, de app go4 gedownload maar deze sluit telkens na 15 seconden met als gevolg, ik kan niets in werking krijgen. Help...
Er zijn hier genoeg mensen die wel met je mee willen denken en willen proberen te helpen, maar misschien dat je eerst wat meer info moet geven.
  • Welke telefoon heb je?
  • Wat heb je al geprobeerd? (Opnieuw opgestart, opnieuw geïnstalleerd, etc)
  • Heb je al ge-googled naar het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey kid stevie, ik werk met een iphone 7 én ipad pro 10, k heb de apps al meerdere malen opnieuw geinstalleerd en een volledige dag gespendeerd aan het googelen van het probleem. Ik blijf met hetzelfde probleem zitten, de app werkt als hij niet in verbinding staat met de drone maar van zodra de drone opgestart is sluit de app na 10 a 15 seconden. Ik kan helemaal niets doen! Het is enorm frustrerend want ik ben neig om de drone te kunnen uitproberen maar krijg hem zelfs niet van de grond , omdat de app niet werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog bijkomende info, ik sluit alle achtergrondapplicaties, ik zet de Bluetooth uit, ik volg alle tips die ik vind. Ik heb via de assistent 2 via de laptop geprobeerd het safe flight plan te downloaden omdat dat het eerste is da de app vraagt maar eveneens via de laptop krijg ik dat niet klaar. Het bestand wordt gedownload maar de transmitting lukt niet, dan ook wordt het afgebroken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavic-air
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-08-2020
Ik heb half november voor mijn Mavic Air een nieuwe update gehad voor DJI go 4. Nu blijkt als ik hem op mijn IPhone aan heb staan, de kaart nu in beeld komt incusief alle noflyzones. bovendien is de kaart in satelliet een oude versie welke zeer donker en onscherp is.Hoe zit dit bij anderen?? Groet Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Hoi, ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn controller.
Wanneer ik deze aanzet piept de controller continu. De reden hiervan komt omdat mijn pookjes niet meer centraal staan.

Een soortgelijk issue is te zien in onderstaand filmpje:
YouTube: DJI Mavic Air Controller calibration problem - beeping

Op dit moment heb ik wel een workaround: Gelijk de controller calibreren wanneer ik deze aanzet.
Het probleem is echter dat mijn linker pookje niet fijn meer werkt. Als ik opstijg dan draait me drone de hele tijd rondjes.
Dit is dus vervelend als ik bepaalde shots wil maken...

De drone zelf heb ik bijna 3 jaar geleden van iemand overgekocht via Marktplaats. Ik heb ruim 2 jaar zonder problemen gevlogen.. tot ik hier vorig jaar achter kwam.
Ik zat er aan te denken om de controller ter reparatie op te sturen naar DJI.
Ik ben alleen bang dat DJI nogal moeilijk gaat doen wanneer ze er achter komen dat de drone niet op mijn naam is geregistreerd.

Ik zit er nu zelfs aan te denken om een nieuwe controller te kopen. Deze zijn echter vrij schaars... dus best prijzig.

Iemand ervaring met bovenstaand probleem? En zo ja, wat heb je hier aan gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

YouTube: Beautiful Crete in 20 min // Aerial Drone Epic (4K)

Mijn laatste video gemaakt met de Mavic air, is van mijn tijd toen ik 2 maanden in Kreta heb gewoond; Check it out! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 16:32
Er zijn op internet veel sites te vinden met de meest ideale instellingen. Echter ze zijn allemaal anders van elkaar. Dus eigenlijk kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Waar ik last van heb is dat ik de beelden die ik maak vrij grauw zijn. Ik gebruik geen filters. Iemand een idee waar ik "echt" de goede instellingen kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Sunri5e schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:36:
Er zijn op internet veel sites te vinden met de meest ideale instellingen. Echter ze zijn allemaal anders van elkaar. Dus eigenlijk kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Waar ik last van heb is dat ik de beelden die ik maak vrij grauw zijn. Ik gebruik geen filters. Iemand een idee waar ik "echt" de goede instellingen kan vinden?
Ik weet even niet wat je instellingen zijn, maar als ze op de juiste manier grauw zijn is dat eigenlijk heel goed. Hierna zijn je beelden namelijk heel goed te bewerken, want je kan nog veel spelen met kleur, contrast etc. Is op Youtube genoeg over te vinden, color correcting en colorgrading.

Praktisch elk mooi drone filmpje is 'grauw en dof' geschoten en achteraf geedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
ER worden een aantal batterijen slecht van mijn Mavic maar ze zijn nergens meer te krijgen, iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14

qless

...vraag maar...

Bij DJI zelf ook niet?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Nee staan niet meer op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
2 Batterijen kunnen kopen bij DJI zelf...

Iemand die mij kan zeggen of de FCC hack nog werkt op een Mavic 1?
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.