Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:51
Mavic-air schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:37:
Pas een Mavic air gekocht en uitgebreid manual en video's bekeken. Verder verdiept in het eerst Activeren.
Nu heb ik een IPhone 5s, maar krijg binnenkort van mijn zoon zijn IPhone 6S.
Nu mijn vraag, kan ik nu met mijn 5s al aan de gang met activeren of moet ik wachten tot de 6S.
Ik vraag mij af hoe het gaat als je van telefoon verandert waar je mee te maken krijgt van e.v.t. nieuwe invullingen. Kan je zo maar meerdere telefoons of tablets gebruiken?
Maakt niet uit gewoon even opnieuw verbinden met je account en controller en je kan weer vliegen.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 15:04
Mavic-air schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:37:
Pas een Mavic air gekocht en uitgebreid manual en video's bekeken. Verder verdiept in het eerst Activeren.
Nu heb ik een IPhone 5s, maar krijg binnenkort van mijn zoon zijn IPhone 6S.
Nu mijn vraag, kan ik nu met mijn 5s al aan de gang met activeren of moet ik wachten tot de 6S.
Ik vraag mij af hoe het gaat als je van telefoon verandert waar je mee te maken krijgt van e.v.t. nieuwe invullingen. Kan je zo maar meerdere telefoons of tablets gebruiken?
Activeren en vliegen kan idd vanuit elk device. Op elk apparaat DJI Go installeren en inloggen met je DJI account (eenmalig aanmaken uiteraard), RC via wifi verbinden en klaar. De App/drone is dus niet gekoppeld aan een Android/iOS login of device.

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 15-03-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavic-air
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-08-2020
Bedankt iiworks en hood voor de snelle reactie. We gaan lekker verder. Groet Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
En nog een video reviews van de Master AirScrew Stealth Props:
YouTube: Master AirScrew Stealth Props | dji Mavic Air upgrade noise limiting...

YouTube: DJI Mavic Air Outdoor Noise Test (DJI vs Master Airscrew vs Anafi)

Conclusie ook hier: minder irritant.

[ Voor 17% gewijzigd door iisworks op 20-03-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:48
Redondo1982 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:29:
Ik heb voor m’n RC een mount gekocht zodat ik mijn iPhone-scherm bovenop heb. Kan iemand mij advies geven welk lightning kabeltje te gebruiken ipv de meegeleverde die nu te kort is? Ik kan uiteraard gewoon usb onderop gebruiken, echter heb ik nu weer alleen een 1mtr kabeltje liggen en dat is veel te lang. Misschien heeft iemand een tip voor een langer éénzelfde kabeltje die standaard erbij zit.

Mount:
https://www.polarprofilte...cts/dji-spark-phone-mount
Hoe bevalt de mount? Zelf zit ik er ook over na te denken om zoiets aan te schaffen alleen zie ik dat de antennes onder de telefoon komen. Hoe gaat het met het bereik?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavic-air
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-08-2020
Even met Google naar: aansluitkabeltje voor MavicAir met IPad of iPhone.
WWW:miniinthebox/ Als je kijkt naar het kabeltje voor 10.03 Euro van 30cm. Wel van gewone usb naar onderen, succes, Gerard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
Nou, de Mavic Air kan in de verkoop!
Op Texel vliegen stond nog op het verlanglijstje en dat is afgelopen kerst gelukt. Telkens was het weer niet zo best om te vliegen. Het mooiste aan het vliegen is nog wel het vlak over de duintoppen vliegen. Daar heb ik mij wel een paar uur mee vermaakt.

Het eindresultaat:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Ziet er goed uit, mooie prijs. Is wel fijner waar je beide in hebt zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mozart
Ik heb de stealth propellors binnen en heb inmiddels ook een testvlucht gedaan. Ik heb geen geluidsopname gemaakt omdat dat zonder goeie apparatuur niet het verschil laat horen.
De propellors hebben me niet verrast helaas. Het geluid is wel minder erg maar niet zoveel als ik had gehoopt. De Air vliegt wel goed met de propellors.
Zou ik het weer doen, ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Mozart schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:28:
Ik heb de stealth propellors binnen en heb inmiddels ook een testvlucht gedaan. Ik heb geen geluidsopname gemaakt omdat dat zonder goeie apparatuur niet het verschil laat horen.
De propellors hebben me niet verrast helaas. Het geluid is wel minder erg maar niet zoveel als ik had gehoopt. De Air vliegt wel goed met de propellors.
Bedankt voor het testen ik ga ze dus niet bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Mozart schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:28:
Ik heb ze ook binnen net getest, geluid is aangenamer, maar de kwaliteit voelt minder aan dan de originele. Ook kreeg ik een paar keer in de sport stand de melding van motor error, deze melding kwam vanuit volle snelheid en dan in een keer stoppen.

Ik denk dat ik ze niet ga gebruiken.

Iemand die ze over wilt nemen voor een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Reactie van Master Air Screw;

Thank you for choosing Master Airscrew.

I’m very sorry for this inconvenience. We have identified this issue and working on a solutions. It is caused by the latest software updates form DJI.
The problem comes from the last two updates V01.00.0560 or V01.00.0500 firmware. Downgrading to V01.00.0400 or earlier eliminates this issue.

Hope this helps for now. Will keep you updated.
Thank you

Best regards,
MAS Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Wtf!!!

Hi Richard,

Of course, your customer satisfaction is our priority.
We will issue a full refund on your order immediately. There is no need to send the propellers back.

Please note that this error, though irritating will not effect you being able to use the propellers.
Here is a similar post on the DJI forum, just for information.
https://forum.dji.com/for...hread&tid=147267&mobile=2

MASTER AIRSCREW TEAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Maakt de Air met MAS props inderdaad aanzienlijk minder herrie op zeg 20-50m hoogte/afstand? Vooral dat irritante high-pitch in het geluid viel me bij de Air vies tegen. Hij was daardoor ook van veel verder te horen vergeleken met de Mavic Pro (en zelfs Spark).

Ik lees namelijk ook aardig wat vergelijkingen waarbij gesproken wordt over een aanzienlijke verbetering, niet een marginaal verschil (hopelijk geen wishful thinking of placebo-effect bij de nieuwe aankoop). :)

De Motor Current meldingen worden idd ook op andere forums genoemd, maar daar zou ik me persoonlijk niet zo druk om maken, ongetwijfeld een software/treshold tweak.
https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=183337
Maar het is toch een gemiste kans dat DJI niet zelf dit soort props uitbrengt.

[ Voor 14% gewijzigd door iisworks op 22-03-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Hallo,

Vraagje: We zijn van plan om begin mei naar Vietnam te gaan. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met vliegen daar? Na wat websites bekeken te hebben, viel het mij op dat de regelgeving daar best wel streng is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
iisworks schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:22:
Maakt de Air met MAS props inderdaad aanzienlijk minder herrie op zeg 20-50m hoogte/afstand? Vooral dat irritante high-pitch in het geluid viel me bij de Air vies tegen. Hij was daardoor ook van veel verder te horen vergeleken met de Mavic Pro (en zelfs Spark).

Ik lees namelijk ook aardig wat vergelijkingen waarbij gesproken wordt over een aanzienlijke verbetering, niet een marginaal verschil (hopelijk geen wishful thinking of placebo-effect bij de nieuwe aankoop). :)

De Motor Current meldingen worden idd ook op andere forums genoemd, maar daar zou ik me persoonlijk niet zo druk om maken, ongetwijfeld een software/treshold tweak.
https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=183337
Maar het is toch een gemiste kans dat DJI niet zelf dit soort props uitbrengt.
DJI doet dit bewust niet, net als het toevoegen van een hoop erg handige features. Als de Air te goed wordt verkoopt de Pro minder, en dat willen ze absoluut niet. DJI heeft vast al veel betere props liggen maar zal deze nooit verkopen voor de Air, tenzij ze de verkoop daarvan willen verbeteren tov de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Tadango schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:27:
[...]

DJI doet dit bewust niet, net als het toevoegen van een hoop erg handige features. Als de Air te goed wordt verkoopt de Pro minder, en dat willen ze absoluut niet. DJI heeft vast al veel betere props liggen maar zal deze nooit verkopen voor de Air, tenzij ze de verkoop daarvan willen verbeteren tov de Pro.
Dit merk je toch vooral bij (kunstmatige) software beperkingen.

Belangrijkste selling points zijn IMO:
Pro vs. Air: Accuduur + OcuSync/range.
Air vs. Pro: Prijs + Compactheid

Ik zou persoonlijk nooit iets groters/zwaarders dan de Air willen, maar een Air 2 met silent props is wel iets wat het upgrade-pad openhoudt voor DJI. :)

[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 25-03-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Iemand ervaringen met drones in Zuid-Afrika ? Het is toegelaten, beetje zoals NL regels, maar wou me graag informeren bij mensen die effectief naar daar gereisd zijn met een DJI.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iisworks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Dieter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:53:
Iemand ervaringen met drones in Zuid-Afrika ? Het is toegelaten, beetje zoals NL regels, maar wou me graag informeren bij mensen die effectief naar daar gereisd zijn met een DJI.
Jup! In december de Air meegenomen naar Zuid-Afrika. Douane etc geen probleem, verder gewoon aan de regels houden. Nationale parken, Tafelberg etc zijn een grote no-go!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 16:53
v1co schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:38:
Hallo,

Vraagje: We zijn van plan om begin mei naar Vietnam te gaan. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met vliegen daar? Na wat websites bekeken te hebben, viel het mij op dat de regelgeving daar best wel streng is...
*O* *O* *O* *O*

Hiero! Net twee weken terug uit Vietnam! Veel gevlogen, helemaal geen issues gehad.... lekker meenemen! Ook met binnenlandse vluchten, nul gezeur gehad!

Overigens vraag ik me na drie weken Vietnam af, of ze überhaupt ergens streng mee zijn. Verkeersregels lijken meer verkeersaanbevelingen te zijn dan dat iemand ze volgt....

Veel plezier! You are going to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
JUST_me schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:16:
[...]

*O* *O* *O* *O*

Hiero! Net twee weken terug uit Vietnam! Veel gevlogen, helemaal geen issues gehad.... lekker meenemen! Ook met binnenlandse vluchten, nul gezeur gehad!

Overigens vraag ik me na drie weken Vietnam af, of ze überhaupt ergens streng mee zijn. Verkeersregels lijken meer verkeersaanbevelingen te zijn dan dat iemand ze volgt....

Veel plezier! You are going to love it!
Haha ja zie zijn nu eenmaal gaos landen. Als die mensen in nederland komen krijgen ze een cultuur shock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
Verkeerde forum

[ Voor 96% gewijzigd door winwiz op 03-04-2019 10:14 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
jd1987 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Jup! In december de Air meegenomen naar Zuid-Afrika. Douane etc geen probleem, verder gewoon aan de regels houden. Nationale parken, Tafelberg etc zijn een grote no-go!
Bedankt! De hoover app ziet er redelijk up to date uit... komt in orde :-).
Toevallig geen footage van je reis ergens online staan ? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

@Dieter Niet heel veel drone gevlogen. Met 2 kleine kids op stap, toch wat minder tijd voor ;) Voornamelijk rondom Kaapstad gebleven ivm familiebezoek.

[ Voor 14% gewijzigd door jd1987 op 03-04-2019 20:01 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JUST_me
Hier nog een goede review over de master airscrew props;

YouTube: The Mavic Air is TOO NOISY! Here is the perfect solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Nieuwe firmware:
https://forum.dji.com/thread-186220-1-1.html

Overview:
Date: 2019.04.10
Aircraft Firmware: v01.00.0620
Remote Controller Firmware: v01.00.0200
DJI GO 4 App iOS: v4.3.12
DJI GO 4 App Android: v4.3.12

What’s New?
Aircraft:
Fixed issue: linking failed when operating in Panama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09-2023

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Onlangs met mijn Drone naar Spanje geweest, Roadtrip gedaan rond Alicante & Valencia, gevlogen bij de Futuristische gebouwen van Valencia, prachtige beelden kunnen maken :D

Feedback altijd welkom!

Ben nu bezig aan een Filmpje van de Franse en Oostenrijkse Alpen.

YouTube: SPAIN ROADTRIP : Gopro & Mavic Air

SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Zonet gevlogen met mijn nieuwe FCC instelling op mijn Mavic Air en het werkte perfect! Ik woon in dorp/stad met veel interfentie en ik kwam op 5.8Ghz instellingen echt een heel stuk verder, zonder dat het beeld ging haperen of iets dergelijks.

Ik heb een methode gebruikt waarbij je middels Xcode je locatie kan spoofen op je iPhone en zo de FCC-instellingen kan gebruiken op je drone.

Had ik dit maar een jaar eerder geweten :p

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Jannick schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:11:
Zonet gevlogen met mijn nieuwe FCC instelling op mijn Mavic Air en het werkte perfect! Ik woon in dorp/stad met veel interfentie en ik kwam op 5.8Ghz instellingen echt een heel stuk verder, zonder dat het beeld ging haperen of iets dergelijks.

Ik heb een methode gebruikt waarbij je middels Xcode je locatie kan spoofen op je iPhone en zo de FCC-instellingen kan gebruiken op je drone.

Ik heb ook de FCC instellingen, maar bij mij kiest hij automatisch voor 2,4Ghz, stel je hem dan zelf in op 5,8? 8)7

SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Jannick schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:11:

Welke afstand haal je dan met 5,8 Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
bertieboy456 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:23:
[...]

Welke afstand haal je dan met 5,8 Ghz?
Oh, ben nu zonder problemen 500m gekomen en dat is in mijn ervaring al heel wat. Ik wou niet verder, want ik stond op een vervelende plek met veel bomen en mijn telefoon was bijna leeg, dus vertrouwde RTH niet helemaal.

Waar ik nu vooral geen last meer van heb is vastlopers in het beeld, ik had vaak last van gewoon 1-2 seconden dat het beeld stopte (en dat op niet eens zo’n grote afstand). Dat maakt het maken van mooie shots vaak gewoon niet te doen.

Ik had hem vandaag op ‘auto’ en toen koos hij zelf voor 5.8Ghz. Gewoonlijk kies is zelf voor 2.4Ghz, dat werkt voor mij vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Jannick schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:11:
[...]

Oh, ben nu zonder problemen 500m gekomen en dat is in mijn ervaring al heel wat. Ik wou niet verder, want ik stond op een vervelende plek met veel bomen en mijn telefoon was bijna leeg, dus vertrouwde RTH niet helemaal.

Waar ik nu vooral geen last meer van heb is vastlopers in het beeld, ik had vaak last van gewoon 1-2 seconden dat het beeld stopte (en dat op niet eens zo’n grote afstand). Dat maakt het maken van mooie shots vaak gewoon niet te doen.

Ik had hem vandaag op ‘auto’ en toen koos hij zelf voor 5.8Ghz. Gewoonlijk kies is zelf voor 2.4Ghz, dat werkt voor mij vaak beter.
500m is ook meestal het verste dat ik kom zonder interferentie, Ik zie soms mensen op youtube de 5KM halen, dan vind ik dit toch wel een verschrikkelijk groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
bertieboy456 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:13:
[...]

500m is ook meestal het verste dat ik kom zonder interferentie, Ik zie soms mensen op youtube de 5KM halen, dan vind ik dit toch wel een verschrikkelijk groot verschil.
Ik heb, in de polder, 3,5 km gehaald in FCC mode.... Wilde eens tot de max gaan. Ik ben ook nog eens over een hoogspanning lijn gevlogen onderweg wat natuurlijk niet bevordelijk was voor het signaal. Op 3,5 km kreeg ik de eerste foutmeldingen en was mijn batterij level op ~60%, ben toen terug gevlogen. Misschien is 4 km zels nog haalbaar.... anyhow, 500 meter moet een eitje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Hoe zit het dan met RTH als je je locatie faked? Werkt dit dan nog wel gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Deagle schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:14:
Ja, Alle locatie functie's werken nog zoals het hoort, het is eigenlijk de bedoeling dat je maar éénmaal je locatie faked, zoals je zogezegd op reis zou gaan naar Amerika, en de instellingen van dit land behoud. Als je ervaring hebt met in het buitenland te vliegen, dan ben je wel bekend met de melding van de settings voor dit land toe te passen. Wanneer je dan zogezegd terug in Belgie of Nederland bent, druk je elke keer op cancel wanneer hij het bericht geeft van terug de Belgische of Nederlandse wetgeving toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Is het ook zo dat wanneer je 2.4Ghz gebruik verder komt met je Mavic Air in FCC-modus dan op 5.8Ghz? Als je kijkt naar hoe WiFi in huis werkt dat gebruik je voornamelijk 2.4Ghz, omdat dit bereik geeft over een grotere lengte.

Vervelend is wel dat je niet kunt switchen tussen 2.4Ghz en 5.8Ghz op je Mavic Air tijdens het vliegen. Dit zullen ze echter wel gedaan hebben zodat niet zomaar het signaal verloren kan gaan en hij RTH inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Zijn er trouwens mensen die weten of je de DJI Mavic Air STEALTH Upgrade Propellers - x4 Black van Master Airscrew in Nederland kunt kopen?

Ik zou deze namelijk wel graag willen hebben, maar om ze vanuit Amerika over te laten komen betaal je nogmaals $15 extra en kom je uit op een totaal van zo'n $36 :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JUST_me
Deagle schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:14:
In aanvulling op wat Bertieboy zegt (wat klopt) wil je je telefoon niet langer dan noodzakelijk in de Fakegps hebben staan. Want je telefoon denkt namelijk dat hij dan in Amerika is. Dus alles wat gps based is, dat is nogal wat, werkt meteen niet meer. Je RTH wordt door de drone zelf vastgelegd (wel zo handig bij signaal verlies, als de controller geen contact meer met de drone heeft) en dat heeft dus niets met de locatie die de controller opgeslagen heeft, te maken. De controller bepaalt aan de hand van de locatie die hij van je telefoon door krijgt, of hij FCC zendvermogen in moet schakelen of niet. Verder doet de comtroller (volgens mij) helemaal niets met GPS. Al het andere verzorgt de drone.

Dus, no worries, alleen maar voordelen in FCC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
JUST_me schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:26:
[...]

In aanvulling op wat Bertieboy zegt (wat klopt) wil je je telefoon niet langer dan noodzakelijk in de Fakegps hebben staan. Want je telefoon denkt namelijk dat hij dan in Amerika is. Dus alles wat gps based is, dat is nogal wat, werkt meteen niet meer. Je RTH wordt door de drone zelf vastgelegd (wel zo handig bij signaal verlies, als de controller geen contact meer met de drone heeft) en dat heeft dus niets met de locatie die de controller opgeslagen heeft, te maken. De controller bepaalt aan de hand van de locatie die hij van je telefoon door krijgt, of hij FCC zendvermogen in moet schakelen of niet. Verder doet de comtroller (volgens mij) helemaal niets met GPS. Al het andere verzorgt de drone.

Dus, no worries, alleen maar voordelen in FCC!
Dat klinkt goed, bedankt voor de toelichting allebei! Hebben jullie ook nog een app suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Deagle schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Dat klinkt goed, bedankt voor de toelichting allebei! Hebben jullie ook nog een app suggestie? :)
Ja, de app heet Fakegps (Android). Als je op YouTube op 'fcc hack mavic air' zoekt, heb je een stap voor stap handleiding wat je precies moet doen. Tip erbij, als je het geregeld hebt, herstart dan ff je telefoon (nadat je in je instellingen Fakegps gedeselecteerd hebt als mock locatie app) anders blijft hij een beetje vreemd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:30
Ik ben vorig jaar overgestapt van de phantom3 naar de mavic air maar heb wel wat moeite met het vliegen via een smartphone, klein scherm enz. De reden van overstappen was de kleine uitvoering zodat ik hem makkelijk mee kan nemen bijv in de bergen. Het vliegen en opnames maken valt mij tegen dus ga ik uitzoeken wat ik kan verbeteren en daarom enkele vragen.
1 kan ik in de app instllingen wijzigen of moet ik steeds mijn drone connecten ?
2e connecten lukt niet altijd, waar ligt dit aan? Geen netwerk dacht ik eerst maar zonder netwerk kan ik ook vliegen.
3e was afgelopen week op 1500m hoogte en toen wilde de drone niet hoger dan 7,5m hoog vliegen, ik kreeg het niet gefixed waarom niet. De hoogte stond op 125m, gps was ok.
4e fcc modus instellen lukt mij wel maar ik heb 11 kanalen en altijd 2,4 ghz, ik zie geen 5,8, is dit noidzakelijk? Ik vlieg wel 1km ver zonder problemen in redelijk open veld.

Wellicht kan iemand mij verder opweg helpen.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58
Jannick schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:48:
Zijn er trouwens mensen die weten of je de DJI Mavic Air STEALTH Upgrade Propellers - x4 Black van Master Airscrew in Nederland kunt kopen?

Ik zou deze namelijk wel graag willen hebben, maar om ze vanuit Amerika over te laten komen betaal je nogmaals $15 extra en kom je uit op een totaal van zo'n $36 :/
ik wil deze ook wel, misschien kunnen we met meerdere Tweakers deze props bestellen? Mini inkoopactie ;)

@bertieboy456 ; gaaf filmpje uit Spanje. Leuke transities ook, gemaakt met Premiere Pro?
Ik ben nu zelf bezig met een filmpje uit Normandie, ik merk toch dat ik vaak 'bang' ben om m'n drone op drukke plekken te pakken. Niet zozeer omdat ik toch niet boven mensenmassa ga vliegen, maar eerder om het lawaai van de Air. Verder erg heel blij met deze aankoop, op af en toe 't geluid na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Rino schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:17:
...
Ik ben nu zelf bezig met een filmpje uit Normandie, ik merk toch dat ik vaak 'bang' ben om m'n drone op drukke plekken te pakken. Niet zozeer omdat ik toch niet boven mensenmassa ga vliegen, maar eerder om het lawaai van de Air.
...
Herkenbaar, afgelopen meivakantie in de US geweest en twee weken lang met een drone in de rugzak rondgelopen maar niet gebruikt. Óf het mocht niet (nationale parken) of het was te druk voor mijn gevoel en maakt de air inderdaad veel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Rino schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:17:
[...]

ik wil deze ook wel, misschien kunnen we met meerdere Tweakers deze props bestellen? Mini inkoopactie ;)

@bertieboy456 ; gaaf filmpje uit Spanje. Leuke transities ook, gemaakt met Premiere Pro?
Ik ben nu zelf bezig met een filmpje uit Normandie, ik merk toch dat ik vaak 'bang' ben om m'n drone op drukke plekken te pakken. Niet zozeer omdat ik toch niet boven mensenmassa ga vliegen, maar eerder om het lawaai van de Air. Verder erg heel blij met deze aankoop, op af en toe 't geluid na.
Ja ik heb dit soms ook.. meestal probeer ik mij er niets van aan te trekken, maar in de meeste grote steden zit ik ook wel met de schrik, niet van het geluid, maar omdat het daar eigenlijk niet mag 8)7 Ben van plan om een Drone opleiding te volgen, zodat ik dan wel legaal mag vliegen. Maar daarvan liggen de prijzen in Belgie nogal hoog. Dus wachten tot er een algemeen Europese wetgeving rond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:16
@Jannick @Rino Heb even vlug gekeken en het maakt niets uit voor de verzendkosten hoeveel setjes van die Stealth propellors je aanschaft. Dus in dat geval is een bulk inkoop-actie best prettig. Ik heb namelijk ook wel interesse in die propellors.

Stel we vinden nog 2 mensen, dus dat we met 5 in totaal zijn, dan zijn de verzendkosten nog maar $2,80 ipv $14. Dan is het nog wel zaak om de propellors bij de 4 andere personen thuis te krijgen en dat kost ook weer geld (benzine of postnl briefpost). Maar dat is nog altijd minder dan de $14 die je anders zou moeten betalen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Leviathius schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:31:
@Jannick @Rino Heb even vlug gekeken en het maakt niets uit voor de verzendkosten hoeveel setjes van die Stealth propellors je aanschaft. Dus in dat geval is een bulk inkoop-actie best prettig. Ik heb namelijk ook wel interesse in die propellors.

Stel we vinden nog 2 mensen, dus dat we met 5 in totaal zijn, dan zijn de verzendkosten nog maar $2,80 ipv $14. Dan is het nog wel zaak om de propellors bij de 4 andere personen thuis te krijgen en dat kost ook weer geld (benzine of postnl briefpost). Maar dat is nog altijd minder dan de $14 die je anders zou moeten betalen.
Juist! Volgens mij passen die propellors wel in een normaal brievenbus pakket, niet? Daarnaast moet er gelet worden op import kosten, want je zit dan boven de $21. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Jannick schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:40:
[...]

Juist! Volgens mij passen die propellors wel in een normaal brievenbus pakket, niet? Daarnaast moet er gelet worden op import kosten, want je zit dan boven de $21. :|
1 setje zou inderdaad gewoon in een envelop verzonden kunnen worden. Wat betreft de douanekosten is er misschien te regelen bij de verkopers dat ze een bedrag van onder de $21 erop zetten. Dan komt het vaak gewoon door de douane heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

YouTube: Alps In Winter - DJI MAVIC AIR

Net een Filmpje gemaakt van afgelopen winter, eens wat cinematic geprobeerd..

Feedback altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
bertieboy456 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:30:
YouTube: Alps In Winter - DJI MAVIC AIR

Net een Filmpje gemaakt van afgelopen winter, eens wat cinematic geprobeerd..

Feedback altijd welkom! :)
Risicovol vliegen in Oostenrijk, wilde ook vliegen in Saalbach maar te druk. Was jij daar toevallig in februari daar, zag wel iemand in de ochtend en tegen de avond met een drone.

[ Voor 11% gewijzigd door Queenfanmichel op 09-05-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Queenfanmichel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:25:
[...]

Risicovol vliegen in Oostenrijk, wilde ook vliegen in Saalbach maar te druk. Was jij daar toevallig in februari daar, zag wel iemand in de ochtend en tegen de avond met een drone.
Was in Saalbach van 1-9 maart, als Fotograaf met een reisorganisatie.
Beetje off piste gegaan, en dan in de bossen mijn drone opgestoken, dat ze niet wisten waar ik zat.. wel éénmaal moeten weglopen omdat ik mijn drone in een Apres ski bar had opgestoken, en de man van de skilift kwam.. (eigen fout), had wel toestemming gevraagd in de bar.
Ik vind het gemakkelijker vliegen in Saalbach dan in Val thorens.
In Val thorens was het nog drukker en had ik een schrik opgedaan, omdat iemand mij gewaarschuwd had dat ik een boete van 75000 euro kon krijgen.., dusja.. Volgend jaar dan maar weer Oostenrijk.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
bertieboy456 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Was in Saalbach van 1-9 maart, als Fotograaf met een reisorganisatie.
Beetje off piste gegaan, en dan in de bossen mijn drone opgestoken, dat ze niet wisten waar ik zat.. wel éénmaal moeten weglopen omdat ik mijn drone in een Apres ski bar had opgestoken, en de man van de skilift kwam.. (eigen fout), had wel toestemming gevraagd in de bar.
Ik vind het gemakkelijker vliegen in Saalbach dan in Val thorens.
In Val thorens was het nog drukker en had ik een schrik opgedaan, omdat iemand mij gewaarschuwd had dat ik een boete van 75000 euro kon krijgen.., dusja.. Volgend jaar dan maar weer Oostenrijk.. :p
Nee dat was 2 week na mij, maar ik neem mijn volgend jaar ook mee. In de vroegte en laat op rustige plekken wat vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Ik ben me aan het voorbereiden op een vakantie in Frankrijk en ben ik op de kaarten aan het kijken van https://www.geoportail.go...ons-pour-drones-de-loisir
en zie heel veel rode kleine plekken als no fly area. De grote zijn me duidelijk maar wat zijn de kleine 6-hoekige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Queenfanmichel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Nee dat was 2 week na mij, maar ik neem mijn volgend jaar ook mee. In de vroegte en laat op rustige plekken wat vliegen.
Gewoon gezond verstand gebruiken, en alleen vliegen als het goed aanvoelt. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mr. R. schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:32:
Ik ben me aan het voorbereiden op een vakantie in Frankrijk en ben ik op de kaarten aan het kijken van https://www.geoportail.go...ons-pour-drones-de-loisir
en zie heel veel rode kleine plekken als no fly area. De grote zijn me duidelijk maar wat zijn de kleine 6-hoekige?
Dit is denk ik omdat dit kleine stadjes/dorpjes zijn, waar het ook verboden is om te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Mr. R. schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:32:
Kleine dorpjes zoals bertieboy456 ook zegt. Eigenlijk is dit een veel mooiere kaart dan we in Nederland hebben. Aangezien we nagenoeg de zelfde regels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30
Zijn er hier toevallig nog mensen die de laatste dagen ergens een aanbieding voorbij hebben zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
bertieboy456 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Dit is denk ik omdat dit kleine stadjes/dorpjes zijn, waar het ook verboden is om te vliegen.
Zal de mavic daar gelocked zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Mr. R. schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:28:
[...]

Zal de mavic daar gelocked zijn?
Ik zie niet in waarom de mavic daar niet gelocked zou zijn...

Heb altijd al mijn Mavic kunnen locken, welke plaats dan ook.
Behalve in een grot in spanje, maar dat spreekt voor zich waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Sunri5e schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:44:
Zijn er hier toevallig nog mensen die de laatste dagen ergens een aanbieding voorbij hebben zien komen?
second hand, heb ik wel al een paar goeie dealtjes zien passeren, heb mijn Fly more bundel gekocht voor 675 euro in Januari ;)

https://store.dji.com/pages/refurbishedhttps

Bij de Mavic pro kan je ook dealtjes doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
bertieboy456 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:53:
[...]

second hand, heb ik wel al een paar goeie dealtjes zien passeren, heb mijn Fly more bundel gekocht voor 675 euro in Januari ;)

https://store.dji.com/pages/refurbishedhttps

Bij de Mavic pro kan je ook dealtjes doen :D
Hier nu ook een Fly more bundel kunnen kopen voor 675,- met nog 1 maand DJI care :P Kun je die eigenlijk verlengen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sunri5e op 16-05-2019 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Er staan veel van die ND filters op AliExpress. Ze kosten daar in tegenstelling tot die Polar filters niet. Kan iemand mij wat over de kwaliteit van die filters uit China vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Sunri5e schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:53:
[...]

Hier nu ook een Fly more bundel kunnen kopen voor 675,- met nog 1 maand DJI care :P Kun je die eigenlijk verlengen?
Ja, dit is mogelijk maar dan moet je dit wel verlengen voor de DJI care met nog 1 maand verloopt, opletten dus. Het is dus zo als je een drone koopt, en na een maand beslist dat je DJI care wilt, dit niet meer mogelijk is. De drone moet vanaf het begin de care gehad hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Sunri5e schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:09:
Er staan veel van die ND filters op AliExpress. Ze kosten daar in tegenstelling tot die Polar filters niet. Kan iemand mij wat over de kwaliteit van die filters uit China vertellen?
Opletten met deze Filters uit China, heb gehoord dat ze rare kleuren geven, door gebruik van goedkoop materiaal. Als je goedkopere filters wilt, kijk je beter naar zoiets :

https://www.kamera-expres...8-nd-filter-set-nd4-8-16-

Ofwel tweedehands, Bij een Filter zie je direct of het in orde is of niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
De Master Airscrew heeft een aanbiedingscode, in ieder geval vandaag: MEMORIAL19. Daarmee krijg je 15% korting op je aankoop.

Misschien interessant om vandaag actie te ondernemen met een gezamenlijke inkoopactie?

@Jannick @Rino Jullie hadden ook interesse dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58
Leviathius schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:07:
De Master Airscrew heeft een aanbiedingscode, in ieder geval vandaag: MEMORIAL19. Daarmee krijg je 15% korting op je aankoop.

Misschien interessant om vandaag actie te ondernemen met een gezamenlijke inkoopactie?

Ja prima. count me in.
Wie doen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Leviathius schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:07:

Ik doe graag mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Top! Dan wacht ik nog even tot vanmiddag of er nog meer mensen mee willen doen. Hoe meer, hoe beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20
Inkoopacties zijn helaas niet de bedoeling op het forum. Verdere discussie dan ook graag niet in het topic :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:45
Heeft iemand ervaring met de aankoop van een refurbished mavic air fly more combo via dji zelf? Wat kan ik verwachten als ik deze zou aanschaffen tov een nieuwe? Scheelt op dit moment zo'n €60 euro in aanschaf, wat ik dan mooi kan gebruiken voor filters oid. Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. R.
FR1908MAX schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:57:
Heeft iemand ervaring met de aankoop van een refurbished mavic air fly more combo via dji zelf? Wat kan ik verwachten als ik deze zou aanschaffen tov een nieuwe? Scheelt op dit moment zo'n €60 euro in aanschaf, wat ik dan mooi kan gebruiken voor filters oid. Ik hoor het graag!
Ga je op die manier €60,- besparen? Zou ik persoonlijk niet aantrekkelijk vinden.... Verschil tov nieuw is te weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Zoals drie posts eerder aangegeven: inkoopacties zijn niet de bedoeling op het forum.

[ Voor 79% gewijzigd door Wormaap op 31-05-2019 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• San_Ne
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2021
Tip! De Mavic Air fly more in wit is vandaag in de aanbieding bij bol.com. 839 euro voor de set!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
Er is een nieuwe generatie stealth propellors bij Master Airscrew:
https://www.masterairscre...grade-propellers-x4-black

SECOND GENERATION (v2) - Mavic Air STEALTH Propellers
Our Mavic Air STEALTH Propellers just got better. We are proud to announce the Second Generation of this amazing product. Better compatibility (no motor errors), improved efficiency and longer flight time, the Mavic Air STEALTH Propellers offer a genuine upgrade for your drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:45
San_Ne schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:41:
Tip! De Mavic Air fly more in wit is vandaag in de aanbieding bij bol.com. 839 euro voor de set!
Thanks voor de tip! Gelijk aangeschaft!

Edit: Wil er ook gelijk wat filters achteraan bestellen, raden jullie de polarpro cinema vivid filters aan? Kosten 80 euro bij Bol.com

[ Voor 21% gewijzigd door FR1908MAX op 31-05-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Modbreak:Zoals eerder aangegeven zijn inkoopacties niet de bedoeling op het forum. Blijf er dan ook niet naar vragen.

[ Voor 92% gewijzigd door Wormaap op 02-06-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Nee, ik heb de 1e generatie gekocht en ben niet heel erg onder de indruk.

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 02-06-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• San_Ne
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2021
Ik heb een paar dagen geleden de mavic air aangeschaft als mijn eerste drone. Ben lekker aan het oefenen en al wat mooie beelden geschoten. Waar ik een beetje mee zit is het vliegen boven water. Ik woon aan zee dus wil graag wat beelden schieten op zee, maar ik hoorde dat de mavic air soms wat foutgevoelig is voor fouten boven water en je dus het risico loopt hem kwijt te raken in het water doordat hij plotseling de landing in zet. Zou iets te maken hebben met de sensoren aan de onderkant die door de weerspiegeling van het water de hoogte niet meer goed kunnen inschatten, waardoor het hele ding in de war raakt. Hebben mensen hier ervaring mee? (positief of negatief) Ik ben erg benieuwd!

Zie ook dit filmpje: YouTube: DJI Mavic Air CRASHED in WATER and SUNK!

[ Voor 7% gewijzigd door San_Ne op 02-06-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
San_Ne schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:04:
Ik heb een paar dagen geleden de mavic air aangeschaft als mijn eerste drone. Ben lekker aan het oefenen en al wat mooie beelden geschoten. Waar ik een beetje mee zit is het vliegen boven water. Ik woon aan zee dus wil graag wat beelden schieten op zee, maar ik hoorde dat de mavic air soms wat foutgevoelig is voor fouten boven water en je dus het risico loopt hem kwijt te raken in het water doordat hij plotseling de landing in zet. Zou iets te maken hebben met de sensoren aan de onderkant die door de weerspiegeling van het water de hoogte niet meer goed kunnen inschatten, waardoor het hele ding in de war raakt. Hebben mensen hier ervaring mee? (positief of negatief) Ik ben erg benieuwd!

Ik heb dit idd ook her en der gelezen. De oplossing is om de sensors uit te zetten aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

San_Ne schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:04:

idd sensoren uitzetten, en geen stunten proberen.
Wanneer je laag boven water vliegt, gewoon rechtdoor aan een constante snelheid, kan er volgens mij niet zo veel gebeuren.
Het houdt altijd wel wat risico in, maar ik zou me zeker niet laten bang maken om dit te doen

[ Voor 6% gewijzigd door bertieboy456 op 03-06-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Mozart schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:44:

Our Mavic Air STEALTH Propellers just got better. We are proud to announce the Second Generation of this amazing product. Better compatibility (no motor errors), improved efficiency and longer flight time, the Mavic Air STEALTH Propellers offer a genuine upgrade for your drone.
Jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Mozart schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:44:

Review v2 props:
YouTube: The NEW props are here! VERSION 2 - Quality Low Noise Props for the...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
Hier mijn vergelijkings video. Alleen laten opstijgen en landen in mijn tuin. Het verschil is in het echt opzich wel hoorbaar, het is zoals ze zeggen, vooral de hoge toon is weg. Ik stond er 2meter vandaan. Maar zo op video naderhand merk je echt wel een duidelijk verschil.

Dit is ook de V2 versie overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 09-06-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Leviathius schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:11:
Hier mijn vergelijkings video. Alleen laten opstijgen en landen in mijn tuin. Het verschil is in het echt opzich wel hoorbaar, het is zoals ze zeggen, vooral de hoge toon is weg. Ik stond er 2meter vandaan. Maar zo op video naderhand merk je echt wel een duidelijk verschil.

Dit is ook de V2 versie overigens.

[YouTube: DJI Master Airscrew comparison]
Flink verschil zeg, waar heb jij de props gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
colorsone schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Flink verschil zeg, waar heb jij de props gekocht?
Heb ze gewoon bij Master Airscrew zelf gekocht samen met een paar andere mensen, scheelde flink qua verzendkosten natuurlijk. Helaas kwam er wel rembourskosten bij voor het invoeren in Nederland. Maar uiteindelijk nog steeds goedkoper uitgekomen dan wanneer we ieder voor zich hadden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2024
Wat zijn de kosten incl verzending en rembours?

zie op de site dat de verzending $14.99 kost, dan de rembours er nog bij. De
props zijn $20.99

zonder rembours zou het op een euro of 32 komen, dat valt dan nog wel mee. Op de site van
PostNL staat het volgende:

Uit een niet-EU-land Aankoop Tot € 22 Nee Nee Nee
Vanaf € 22 - € 150 Nee Ja Ja
Vanaf € 150 Ja Ja Ja
Geschenk Tot € 45 Nee Nee Nee

Waarom heb je dan extra kosten ontvangen? je bestelling als je 1 set koopt is onder de 22 euro. Of zijn er apart nog inklaringskosten?

bron: https://www.postnl.nl/ont...akket-uit-het-buitenland/

[ Voor 107% gewijzigd door dacronic-072 op 11-06-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
dacronic-072 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:43:

props zijn $20.99

zonder rembours zou het op een euro of 32 komen, dat valt dan nog wel mee. Op de site van

Vanaf € 150 Ja Ja Ja

Waarom heb je dan extra kosten ontvangen? je bestelling als je 1 set koopt is onder de 22 euro. Of zijn er apart nog inklaringskosten?

32 dollar is niet onder de 22 euro?

Je betaalt gewoon BTW, invoerrechten en volgens mij ook nog aan bezorgdienst voor het regelen.

Betere bron voor dit:
https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
dacronic-072 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:43:

props zijn $20.99

Vanaf € 150 Ja Ja Ja

Ik had 4 setjes in één keer besteld he. Dat was een totaalwaarde van 88$ en daar kwam 25€ rembours overheen en 15$ verzendkosten.

Wat je zou kunnen proberen, maar geen garantie dat het werkt, is vragen of ze als waarde op het pakket een bedrag van onder de 20$ zetten. Dat doe ik vaak bij Aliexpress aankopen en werkt tot nu toe vlekkeloos.

Het is denk ik ook een beetje hopen dat Master Airscrew in Europa voet aan wal zet. Zou een hoop gedoe schelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:27:
[...]

32 dollar is niet onder de 22 euro?

Je betaalt gewoon BTW, invoerrechten en volgens mij ook nog aan bezorgdienst voor het regelen.

Betere bron voor dit:
https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop
Hier een setje besteld, zonder rembourskosten (creditcard bestelling), en ook zonder BTW of inklaringskosten.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ferdw schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:52:
[...]

Hier een setje besteld, zonder rembourskosten (creditcard bestelling), en ook zonder BTW of inklaringskosten.
Dat is relax dan! Ga ik toch ook eens even kijken. Ligt er heel erg aan wat ze opschrijven wat er in zit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2024
ik was in de veronderstelling dat de verzendkosten niet meegerekend worden, zo kwam ik op het bedrag onder de 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20
dacronic-072 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:43:
ik was in de veronderstelling dat de verzendkosten niet meegerekend worden, zo kwam ik op het bedrag onder de 22 euro.
De verzendkosten worden helaas wel meegerekend. Anders zou er wel heel veel verzonden gaan worden met waarde 1€ met honderden euro’s verzendkosten :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Goed nieuws voor de mensen die graag Master Airscrew propellors willen kopen in Europa. Ik heb gelezen dat ze de propellors voor de DJI Mavic Air binnenkort ook via Amazon UK gaan verkopen. Wellicht is het dan mogelijk zonder import kosten en lange verzendtijden naar Nederland te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Vandaag reactie van MA over de V2:
Hi Daniel,
Thank you for choosing Master Airscrew!
Should be available in a week, depends on how quick Amazon handle the delivery in their hubs.

Hope the above helps.
Happy flying,
MAS Team
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Checkvraag:

Ik wil gaan voor de mavic air, voornamelijk voor gebieden waar dat toegestaan is uiteraard, maar wat materiaal schieten van ons huis zou ook leuk zijn, mits de buren akkoord zijn 😉

Al wat gechecked en mijn woonplaats (Hillegom) ligt in het grijze voorloopgebied van de rode no fly zones van Schiphol.

Stijgt de mavic dan gewoon niet op, of kan je na een waarschuwing te ontvangen wel opstijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
boefje79 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:59:
Checkvraag:

Ik wil gaan voor de mavic air, voornamelijk voor gebieden waar dat toegestaan is uiteraard, maar wat materiaal schieten van ons huis zou ook leuk zijn, mits de buren akkoord zijn 😉

Al wat gechecked en mijn woonplaats (Hillegom) ligt in het grijze voorloopgebied van de rode no fly zones van Schiphol.

Stijgt de mavic dan gewoon niet op, of kan je na een waarschuwing te ontvangen wel opstijgen?
Stijgt gewoon op. Ik heb een keer gevlogen rond de Klimmuur Spaarnwoude. Dit ligt ook net binnen het gebied, ik ben me bewust dat het niet mag. Daarom laag gebleven en niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
Weer een ervaring rijker. Ik heb al een paar keer zonder problemen gevlogen in het Lauwersmeer gebied.
Dit is een militair oefengebied en staat op de dronekaart van het ministerie aangemerkt als oranje.
Dit gebied loopt door tot aan Burum. Voor wie het niet weer, daar staat een statellietstation:
Wikipedia: Satellietgrondstation NSO.

Ik was op enige afstand en wilde de Mavic de lucht in sturen. Dat ging prima. Toen kwam er een warning in beeld dat ik in een klasse 1 gebied vloog. Vreemd, want zoals ik al zei is het geen no-fly zone, maar een
militair oefengebied. Ik bevestigde de melding met Yes. Kreeg een error, dus ik drukte op Cancel. De Mavic vloog gewoon verder. Daarna kwam de melding een tweede keer en ook deze was niet met Yes te beantwoorden. Toen een derde melding. Deze was anders. Die gaf aan of ik mij ervan bewust was dat ik in een no-fly zone zat en dat ik wist wat ik deed. Hokje aangevinkt en op Yes geklikt. Daarna ging de Mavic raar doen. Beeld viel weg, terwijl ik juist van het satellietsation af vloog in plaats van er naar toe. Ook het contact met de remote viel weg. Hierdoor kwam de Mavic Air automatisch weer terug naar het opstijgpunt.

Schijnbaar houdt DJI er een andere kaart op na voor de no-fly zones. Natuurlijk had ik dit kunnen weten en ook de signalen die zo'n satellietstation uitzend kunnen storen op de drone, laat staan dat mijn drone signaal stoort op hun systemen.

De vlucht an sich is ook niet terug te zien in de app. Ook vreemd.

Ik verlang toch steeds vaker terug naar mijn Mavic Pro. Zoveel signaal issues als de Mavic Air heeft is soms niet leuk meer. Beeld stottert ook vaak en ik dacht dat in een video opname niet terug te zien, maar dat is dus wel zo. Ook moet op de iPhone de vliegtuigstand aan anders verliest het image signal steeds. :(

[ Voor 9% gewijzigd door rimave op 17-06-2019 11:04 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
@rimave weet niet of je de standaard kabel gebruik, maar mijn ervaring is dat ik een andere kabel in de USB aansluiting aansluit. De gene aan de onderkant en iet die aan de zijkant zit, hierdoor heb ik veel minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste,

Ik heb een vraag voor degene die de Mavic air hebben. Bij de DJI Spark is het namelijk mogelijk om deze via micro usb aan te sluiten op een powerbank. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld op trektocht bent en geen elektriciteit hebt. Is dit ook op 1 of andere manier mogelijk voor de Mavic air?

Ik zie dat er namelijk een "Accu naar powerbank adapter" bijgeleverd zit. Dit is normaal bedoelt om je smartphone extra op te laden en de mavic air als powerbank te gebruiken maar lukt dit omgekeerd ook? Ik vroeg dit even na bij coolblue en ze zeiden dat het normaal mogelijk moet zijn om je Mavic air op te laden via een powerbank. Kan iemand dit voor me bevestigen?

alvast bedankt, Matthias
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.