Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[DJI Mavic Air] Informatie en discussie

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:08
Mr. R. schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:11:
[...]

Ziet eruit goed uit!!! Mooie rustige beelden, alleen jammer dat YouTube de video zo schokkerig afspeelt.

Heb je nog iets met de kleuren gedaan?
Nee niks met de kleuren gedaan. Ook geen filters gebruikt.

• osbourne1903
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-02 18:42
welke ND filters gebruiken jullie voor de mavic air?

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:10
Kan een fly more combo 2e hands kopen voor €650,-. Goede deal of wachten op een eventuele Air 2?

• mdoos
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-02 14:39
Ik ben momenteel ook de markt voor de Mavic Air, ik ben het al een paar weken in de gaten aan het houden maar komen weinig deals voorbij. De prijs voor de fly more blijft echt op 879 steken.

Weet iemand nog ergens een goeie deal met gratis nd filters erbij bijvoorbeeld?

@DCNY Ik heb al wat rond gezocht ik denk niet dat we op korte termijn een air 2 kunnen verwachten.

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:16
DCNY schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:35:
Kan een fly more combo 2e hands kopen voor €650,-. Goede deal of wachten op een eventuele Air 2?
Goede deal denk ik. Ik heb 2 weken geleden een soortgelijke deal gescoord, met slechts 4 uur vliegtijd. Ook flymore

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 21-02 22:07
mdoos schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:49:
Ik ben momenteel ook de markt voor de Mavic Air, ik ben het al een paar weken in de gaten aan het houden maar komen weinig deals voorbij. De prijs voor de fly more blijft echt op 879 steken.

Weet iemand nog ergens een goeie deal met gratis nd filters erbij bijvoorbeeld?

@DCNY Ik heb al wat rond gezocht ik denk niet dat we op korte termijn een air 2 kunnen verwachten.
Ik had die van mij in september gekocht voor € 910,- incl. Tello...

• Mr. R.
Ik had zondag een dingetje met de MA ik was opgestegen en vloog rond 90 m. hoogte.

Echter zat ik in een wolk, en wilde daarom terug naar huis, maar zodra ik de naar beneden drukte met de sticks zei de Air "landing" en ging steeds hoger ipv lager!!!

Ik heb na 3 pogingen om handmatig te zakken maar de RTH button gebruikt en hoorde de drone toen boven me, maar door de mist/wolk zag ik hem niet. Toen handmatig maar naar beneden gedrukt en heel langzaam zakte hij, duurde voor mijn gevoel te lang.

Uiteindelijk toch geland en ik zag 2 dingen, er zaten wat kleine waterdruppels condens op de drone, door de wolk natuurlijk, en mijn klepje van de sd card stond nog open.

De drone maar zachtjes droog gemaakt en onder de verwarming gezet.

Iemand die dit ook eens heeft meegemaakt?

FF gegoogled en ben niet de enige;

https://mavicpilots.com/threads/flying-in-fog-beware.39412/

Mr. R. wijzigde deze reactie 18-12-2018 17:13 (6%)

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22-02 11:32
De sensoren aan de onderkant worden verstoord door de druppels edg. Als je gaat vliegen in wolken / mist dan zou ik zoveel mogelijk sensoren uitzetten want die doen meer fout dan goed. Dat kan ook tijdens de vlucht uiteraard. Weet altijd welke kan je op moet want de drone kan dat zelf niet altijd weten.

Maar vliegen met zoveel vocht kan ook heel verkeerd aflopen. Vergeet niet dat het een vliegende computer is en die kunnen erg slecht tegen vocht. Gelukkig is hij lekker warm van binnen waardoor vocht verdampen zal normaal. Droog hem af als hij nog warm is dan heb je het minste kans dat er vocht in trekt.

• Mr. R.
Tadango schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:40:
De sensoren aan de onderkant worden verstoord door de druppels edg. Als je gaat vliegen in wolken / mist dan zou ik zoveel mogelijk sensoren uitzetten want die doen meer fout dan goed. Dat kan ook tijdens de vlucht uiteraard. Weet altijd welke kan je op moet want de drone kan dat zelf niet altijd weten.

Maar vliegen met zoveel vocht kan ook heel verkeerd aflopen. Vergeet niet dat het een vliegende computer is en die kunnen erg slecht tegen vocht. Gelukkig is hij lekker warm van binnen waardoor vocht verdampen zal normaal. Droog hem af als hij nog warm is dan heb je het minste kans dat er vocht in trekt.
Je hebt gelijk maar het was zeker niet de bedoeling om in de mist te vliegen...maar om er onder te blijven.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik had al lang op het verlanglijstje staan om vuurwerk eens te filmen met de drone, dus afgelopen nacht hem maar eens de lucht in gestuurd. Ik weet de regels, maar ik woon aan de rand van het dorp met achter mij niets meer dan weiland. Ik ben in het weiland gaan staan en de Mavic is niet hoger dan 30 meter geweest. Dus voordat mensen met vingertjes gaan wijzen... Efin. Het ziet er best gaaf uit:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Rene1967
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 02-01 11:20
Goedemiddag.

Misschien kan iemand mij helpen?
De remote controller van mijn DJI Air gaat mijn telefoon opladen, dit is iets wat ik niet wil omdat hierdoor de remote eerder leeg geraakt.
Kan nergens een instelling vinden om dit uit te zetten, zowel in de DJI app niet als in de telefoon instellingen van mijn Huawei mate 20 pro niet.
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld maar heb hem niet kunnen vinden.

René

• Mr. R.
rimave schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:40:
Ik had al lang op het verlanglijstje staan om vuurwerk eens te filmen met de drone, dus afgelopen nacht hem maar eens de lucht in gestuurd. Ik weet de regels, maar ik woon aan de rand van het dorp met achter mij niets meer dan weiland. Ik ben in het weiland gaan staan en de Mavic is niet hoger dan 30 meter geweest. Dus voordat mensen met vingertjes gaan wijzen... Efin. Het ziet er best gaaf uit:

[YouTube: Fireworks New Years Eve 2019]
Ziet er mooi uit en ik wilde hetzelfde toen alleen resulteerde het bij mij in een crash....en lag hij tussen de bosjes 1 meter naast de sloot.

Wat er gebeurde was dat ik op steeg en ik dacht dat ik al omhoog kon, GPS had 5 satellieten, echter ging hij omhoog en vloog zijwaarts weg zonder dat ik iets deed, ik probeerde tegen te sturen maar hierdoor vloog hij in volle vaart een andere kant op en kwam zo in ene boom terecht en crashde hierdoor en vond ik hem tussen de bosjes in naast de sloot....

Achteraf in het log gaan kijken en toen zag ik dat hij vlak na het opstijgen in de Attitude Mode stond??? Ik moet me er nog in verdiepen wat het precies is.

Wat had ik beter kunnen doen, RTH of PAUSE knop in moeten drukken?

knip

PowerUp wijzigde deze reactie 03-01-2019 19:33 (11%)

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:10

jd1987

cliquefotografie.nl

Je had niet op moeten stijgen met maar 5 satellieten... Je hebt 10 sats nodig voor een correcte GPS fix.
Atti mode houdt in dat de drone geen GPS hulpmiddelen heeft om positie en hoogte vast te houden. Je bent dan afhankelijk van je eigen stuurmanskunst en dan is een drone vliegen wat moeilijker zoals je al ondervond ;) RTH werkt ook niet zonder correcte GPS fix.

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

• Mr. R.
jd1987 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:13:
Je had niet op moeten stijgen met maar 5 satellieten... Je hebt 10 sats nodig voor een correcte GPS fix.
Atti mode houdt in dat de drone geen GPS hulpmiddelen heeft om positie en hoogte vast te houden. Je bent dan afhankelijk van je eigen stuurmanskunst en dan is een drone vliegen wat moeilijker zoals je al ondervond ;) RTH werkt ook niet zonder correcte GPS fix.
Ok geluk gehad, geen schade. Volgende keer maar iets meer geduld hebben.

• Tadango
jd1987 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:13:
En daarom wordt het tijd dat mensen leren vliegen zonder GPS. Dat systeem is niet 100% betrouwbaar en zonder zijn de meeste mensen radeloos. Met mijn andere drones vlieg ik veel ATTI OF Manual. GPS alleen om even stabiel te hangen als ik mijn handen ergens anders voor nodig heb dan het vliegen. Het is daarom ook belachelijk dat ATTI niet geforceerd kan worden zodat je er mee kan oefenen. Dat is het enige grote bezwaar wat ik heb aan de DJI drones. Ook zitten er bugs in de software waardoor GPS soms de boel laat crashen (zelf al meegemaakt). Omschakelen naar ATTI zou dan problemen kunnen voorkomen. Gelukkig kan je de GPS code resetten door naar SPORT te schakelen. Als dat niet zou werken had ik geen Mavic meer gehad nu.....

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-02 19:43
Afgelopen week tijd gehad om te vliegen, naast tijd was het qua weer ook niet goed om te vliegen ivm neerslag.

Dit keer op een avond, maar wel op een plak waar er genoeg ruimte is mocht er iets gebeuren, en zicht richting de drone was goed. Dit voor de (terechte) opmerking dat je niet in de avond mag vliegen.

Queenfanmichel wijzigde deze reactie 03-01-2019 12:55 (13%)

• Mr. R.
Tadango schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:08:
[...]

En daarom wordt het tijd dat mensen leren vliegen zonder GPS. Dat systeem is niet 100% betrouwbaar en zonder zijn de meeste mensen radeloos. Met mijn andere drones vlieg ik veel ATTI OF Manual. GPS alleen om even stabiel te hangen als ik mijn handen ergens anders voor nodig heb dan het vliegen. Het is daarom ook belachelijk dat ATTI niet geforceerd kan worden zodat je er mee kan oefenen. Dat is het enige grote bezwaar wat ik heb aan de DJI drones. Ook zitten er bugs in de software waardoor GPS soms de boel laat crashen (zelf al meegemaakt). Omschakelen naar ATTI zou dan problemen kunnen voorkomen. Gelukkig kan je de GPS code resetten door naar SPORT te schakelen. Als dat niet zou werken had ik geen Mavic meer gehad nu.....
Ok idd wel jammer dat je dit niet kan aanzetten om te oefenen. Hoe bedoel je de gps code resetten?

• Tadango
Mr. R. schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ok idd wel jammer dat je dit niet kan aanzetten om te oefenen. Hoe bedoel je de gps code resetten?
Ik bedoel dat als de software een kant op wil (vanwege een bug, afwijkende GPS of andere vreemde invloeden) je nauwelijks tegen kan sturen als deze een "punt in zijn hoofd heeft". Als je schakelt tussen SPORT en normaal "reset" dat punt waar hij heen wil. Ik was langdurig tegen harde wind aan het invliegen boven water en op de 1 of andere manier begon de Mavic te dalen en te versnellen tegen de wind in. Sturen had zo goed als geen effect meer. Snel naar sport geschakeld en hij reageerde weer prima. Gelukkig had ik dat gelezen op een forum 2 weken eerder anders was ik blijven tegen sturen tot hij verdwenen was.....

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-02 01:15

PowerUp

Moderator Foto & Video
Discussie over regelgeving is hier offtopic. Er zijn een aantal berichten verwijderd.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Mr. R.
Wie kan mij zeggen of ik binnen in een grote hal een 360 graden foto kan maken?

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-02 13:57
Mr. R. schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:35:
Wie kan mij zeggen of ik binnen in een grote hal een 360 graden foto kan maken?
Kan prima. Meerdere keren gedaan.

Never fall in love with your own design!

• Mr. R.
hood schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Kan prima. Meerdere keren gedaan.
Geen gps nodig?

• T.E
Benieuwd of er binnenkort een Mavic Air 2 wordt aangekondigd.
Zou graag een Mavic 2 Zoom kopen omdat vanwege het bereik en de functies maar de Air is toch echt makkelijker mee te nemen tijdens het reizen. Vind hem ideaal.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:50
Indoor? Nee, daar heb je VPS voor (visual positioning system). :)

• DCNY
Mavic air fly more combo €879,- bij MediaMarkt. Is al maanden zo. (Witte zelfs €859,-) Volgende week 20% korting op alles. Ben benieuwd of ik m voor €703,- kan scoren :)

• militairtje
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:56
Ik ben dat ook ff in de gaten aan het houden ja!

• Tadango
Ze zijn vaak uitgesloten van de actie, maar we hebben hoop :)

• Mr. R.
DCNY schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:08:
Mavic air fly more combo €879,- bij MediaMarkt. Is al maanden zo. (Witte zelfs €859,-) Volgende week 20% korting op alles. Ben benieuwd of ik m voor €703,- kan scoren :)
DJI en Apple en nog wat groepen doen inderdaad vaak niet mee.

Gisteren wilde ik in een grote evenementen hal filmen, maar ik kreeg compass error, met het calibreren kreeg ik telkens een fail.

Had ik kunnen opstijgen er stond wel OPTI boven in het scherm?

• R.van.M
  • Laatst online: 22-02 10:33
Mr. R. schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Gisteren wilde ik in een grote evenementen hal filmen, maar ik kreeg compass error, met het calibreren kreeg ik telkens een fail.

Ik heb gemerkt dat je de drone niet te hoog moet houden met kaliberen, dus even door de knieen bij het calibreren

• charleychui
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-02 14:54
Goedendag,

Ik heb net een MA aangeschaft, ingelezen, veel filmpjes gekeken en inmiddels al wat kleine rondjes op het voetbalveld gevlogen en zelfs in de straat.

Ik ben nu op zoek naar de juiste video instellingen, want ik zie door de fps modus niet meer wat nu een goede video instelling is.
Het manipuleren met de waarden, (iso etc.) snap ik wel echter niet waarom er zoveel variaties in video verhoudingen zijn.

Uiteraard snap ik de 120fps, maar wat is nu handig om als standaard video instelling te gebruiken, want ik wil natuurlijk mooie en scherpe HD beelden maken, maar keuzes 24, 30, 50, 60 fps?

charleyr

• bertieboy456
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-02 16:22

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

charleychui schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:46:
Goedendag,

Ik heb net een MA aangeschaft, ingelezen, veel filmpjes gekeken en inmiddels al wat kleine rondjes op het voetbalveld gevlogen en zelfs in de straat.

Ik ben nu op zoek naar de juiste video instellingen, want ik zie door de fps modus niet meer wat nu een goede video instelling is.
Het manipuleren met de waarden, (iso etc.) snap ik wel echter niet waarom er zoveel variaties in video verhoudingen zijn.

Uiteraard snap ik de 120fps, maar wat is nu handig om als standaard video instelling te gebruiken, want ik wil natuurlijk mooie en scherpe HD beelden maken, maar keuzes 24, 30, 50, 60 fps?
Om gewone beelden te maken, raad ik je aan om de Drone op 24 fps (cinematic) in te stellen. En daarbij je sluitertijd manueel op 1/50 te zetten. zo zal je meer motion blur bekomen, en zullen je beelden "smoother" lijken. Als je snelle beelden wilt, kan je ook 60 fps gebruiken, maar dan geldt natuurlijk sluitertijd 1/120 enzovoort.. Het kan zijn dat je beeld dan overbelicht is, hierbij komen ND filters natuurlijk van pas.
Iso houdt je bij de mavic het best altijd zo laag mogelijk, omdat je anders veel ruis kan verkrijgen. Daarom dat ik de manuele mode aanraad, omdat hij bij de auto mode soms de iso zeer hoog zou durven zetten.

bertieboy456 wijzigde deze reactie 23-01-2019 14:45 (5%)

Corsair 780T - MSI Z170 GAMING PRO - MSI R9 390 8GB - Corsair H110i GTX Water cooler - I5 6600K - HyperX 16GB DDR4 2666MHz - Corsair RM650X - Nikon D3400 - Sigma 18-35 f1.8 - Mavic air fly more combo

• Tadango
[...]

Veel metaal in de buurt? Dan kan het soms een probleem zijn. Zonder GPS kan je prima in OPTI vliegen maar met een verstoord Compas wil de Air spontaan wegdraaien. Dat zou ik nooit doen. Ik negeerde het laatste ook (wou van een metalen putdeksel starten) maar het vloog voor geen meter en erg onvoorspelbaar. Goede calibratie een eindje verderop en alles vloog prima.

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:13
[...]

Bij mij lukt calibreren niet als ik mijn Apple Watch om heb!
Heeft even geduurd voordat ik erachter was waarom calibratie niet werkte :(
Horloge af (had de drone ook in mijn linkerhad) en calibreren werkt wel.

PSN: PcDCch

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:53
Lekker bezig mediamarkt... Gisteren was de Mavic Air fly more combo nog gewoon beschikbaar op de website. Vandaag de 20% korting en opeens is alleen de nog duurdere combo met dji goggles nog beschikbaar.

Dat wordt dus even langs de winkel rijden. De dji spark is wel gewoon in de aanbieding gelukkig. Dus misschien dan maar die halen?

YouTube: MotorcycleGeek

• Deagle
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:40
Leviathius schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:25:
Lekker bezig mediamarkt... Gisteren was de Mavic Air fly more combo nog gewoon beschikbaar op de website. Vandaag de 20% korting en opeens is alleen de nog duurdere combo met dji goggles nog beschikbaar.

Dat wordt dus even langs de winkel rijden. De dji spark is wel gewoon in de aanbieding gelukkig. Dus misschien dan maar die halen?
Ja lekker bezig inderdaad, ik zat ook al op de fly more combo te wachten..

• DCNY
En dan nog blijven mensen MediaMarkt verdedigen... Nest Hello is ook ineens verdwenen vandaag.

• R.van.M

De spark is wel een flinke stap terug t.o.v de Air. Als je het budget hebt zou ik toch voor de air gaan
DCNY schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:24:
En dan nog blijven mensen MediaMarkt verdedigen... Nest Hello is ook ineens verdwenen vandaag.
Ik snap ook niet waarom ze het van de website halen. Genoeg producten staan op de website zonder korting.

R.van.M wijzigde deze reactie 25-01-2019 08:48 (22%)

• JUST_me
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 29-01 07:26

Ik heb vannacht mijn wekker gezet om 12 uur. Om 12:07 waren de prijzen daadwerkelijk aangepast, daarvoor stond de fly more combo gewoon nog op 859 (wit). Maar, heb hem kunnen scoren voor 687! Bestel bevestiging ook reeds binnen. Nu staan ze niet meer online.

Er waren er kennelijk gewoon weinig. Zoals altijd met deze actie. Volgende keer ook misschien om 12 uur kijken?

• JUST_me
DCNY schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:24:
Waarschijnlijk uitverkocht. Zoals ik hierboven schreef, ik heb voor het zekere mijn wekker gewoon gezet. En dat werkte!

• Leviathius
JUST_me schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:51:
[...]

Ik heb vannacht mijn wekker gezet om 12 uur. Om 12:07 waren de prijzen daadwerkelijk aangepast, daarvoor stond de fly more combo gewoon nog op 859 (wit). Maar, heb hem kunnen scoren voor 687! Bestel bevestiging ook reeds binnen. Nu staan ze niet meer online.

Er waren er kennelijk gewoon weinig. Zoals altijd met deze actie. Volgende keer ook misschien om 12 uur kijken?
Ik vreesde al dat ik gewoon om 12uur snachts had moeten kijken.. Maar ik ga zometeen gewoon langs de mediamarkt en kijken of hij nog in het schap ligt toevallig. Meestal is dat wel het geval namelijk.

• JUST_me
Leviathius schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Ik vreesde al dat ik gewoon om 12uur snachts had moeten kijken.. Maar ik ga zometeen gewoon langs de mediamarkt en kijken of hij nog in het schap ligt toevallig. Meestal is dat wel het geval namelijk.
Succes! Hoop dat je mazzel hebt!

• bite
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
R.van.M schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:46:
[...]
De spark is wel een flinke stap terug t.o.v de Air. Als je het budget hebt zou ik toch voor de air gaan
Klopt, hij is kleiner dan uitgevouwen air, lichter, maakt een minder vervelend geluid, en mocht je 'm kwijtraken dan heb je minder verloren ;) (wel ervaring mee in de RC hobby en ik vlieg liever niet wat ik me niet kan veroorloven om kwijt te beschadigen of kwijt te raken)
Ik heb net een spark met controller gekocht voor 439,- en het blijkt maar weer dat je als het even kan je altijd moet wachten op acties want voor 30 meer is er nu de fly more en vind ik het al voor de extra accu wel waard. De air ook wel overwogen, om eerder genoemde redenen niet gekocht maar met die korting was het misschien wel wat geweest. Als het een upgrade komt worden dan liever een pro (2) met ocusync en spark blijft wellicht geinig voor erbij. Ik heb er ook die charging station bij waarmee ik het geheel wel een handige set vind.
Als het gaat om 4k en lange vliegtijden is de Parrot Anafi misschien ook interessant.

• Leviathius
Goed nieuws, in de mediamarkt in Breda meer dan genoeg mavic Air te koop. Dus ik ben nu de gelukkige eigenaar van een Air in t wit :D

• JUST_me
bite schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Ik heb net een spark met controller gekocht voor 439,- en het blijkt maar weer dat je als het even kan je altijd moet wachten op acties want voor 30 meer is er nu de fly more en vind ik het al voor de extra accu wel waard. De air ook wel overwogen, om eerder genoemde redenen niet gekocht maar met die korting was het misschien wel wat geweest.
Je hebt je keuze al gemaakt, maar de air rtf is met de korting 529. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar de 90 euro meerprijs (20%) kan niet het verschil in pijn zijn als je hem kwijt raakt?

• T.E
Leviathius schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:15:
Goed nieuws, in de mediamarkt in Breda meer dan genoeg mavic Air te koop. Dus ik ben nu de gelukkige eigenaar van een Air in t wit :D
Nice have fun! Benieuwd naar je eerste beelden :)

T.E wijzigde deze reactie 25-01-2019 17:48 (79%)

• militairtje
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:56
Mediamarkt tilburg had er ook nog een paar, dus ik ben nu ook een blije eigenaar van een witte mavic air fly more combo😁

• bite
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
JUST_me schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:22:
[...]
Je hebt je keuze al gemaakt, maar de air rtf is met de korting 529. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar de 90 euro meerprijs (20%) kan niet het verschil in pijn zijn als je hem kwijt raakt?
Aankoop bijna twee weken voor die korting.. toen 439 betaald voor de spark met zender combo vs 719 voor de rtf Mavic air. Een spark zonder zender kostte 379 dus ik dacht dat ben je in het ergste geval kwijt om te vervangen. Ik had er over getwijfeld en nu met de aanbiedingen inderdaad goedkoper. Op zich maar goed want de korting op een air is groter al had ik nu misschien toch een air gehaald.

Naast heli's had eens een dij f450 met naza m-lite gebouwd als eerste fpv quad. Vervolgens meer 'freestyle fpv' modellen gaan bouwen/vliegen met een fatshark. fpv was ik mee gestopt maar mooie lucht foto en video met maken en nog wel nabij en door objecten vliegen leek me nog wel eens wat. Ik zag dat ze best betaalbaar en goed waren geworden dus toen wat meer in gaan verdiepen.

De dij modellen hebben dus afhankelijk van het model wel sensoren om crashes te voorkomen en dat kan helpen of in de weg zitten. Ik zag bijvoorbeeld van tony northrup een review waarin de ze Mavic Air autonoom in een cirkel lieten vliegen, die crashte tegen een pilaar omdat er geen sensoren aan de zijkant zitten.
In andere video's wel tegen een stroomkabel, takken zijn natuurlijk berucht of gewoon 'pilot-error'. Het is een mooi systeem maar je kan er toch beperkt op vertrouwen dus dat die air op dat punt iets beter is vond ik maar een klein voordeel.
Als je de beperkingen kent en er rekening mee houd is het risico op een crash of verlies sowieso wel minimaal.

Ik hoop dat een opvolger van de air wat minder geluid zal maken (vanwege het gewicht en prop formaat lastig), ocusync krijgt, misschien betere sensoren en de props uit het zicht in sport mode. Of misschien later alsnog kopen want iets meer bereik, betere gimbal en sneller kunnen vliegen vind ik wel voordelen (yaw/draaien is toch vreemd als ik snel vlieg in sport mode van de spark. Waar die anders so solide is is het dan totaal niet als fpv).
Qua formaat vind ik beide wel handig om mee te nemen en ergens tussendoor te kunnen vliegen. Ietwat speelgoed uiterlijk geeft denk ik toch een ander beeld voor eventuele omstanders dan een dij phantom.
-
Bij geen voorraad in de webshop dus altijd goed om ff in de winkel te gaan kijken (y)

• R.van.M
Leviathius schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:15:
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? En de fly more bundel, hoeveel koste die?

• Leviathius
R.van.M schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? En de fly more bundel, hoeveel koste die?
De uiteindelijke prijs voor de witte versie was €687 en dat was de fly-more bundel variant. De bundel is sowieso aan te raden, want je zult al gauw merken dat het hebben van 1 accu te weinig is om hem echt nuttig in te zetten. Maar de prijs van de normale Mavic Air heb ik helaas niet op gelet. Wel zag ik dat de Mavic Pro (niet fly more) net zo duur was als de Mavic Air met fly-more bundel.

• FR1908MAX
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14-02 22:48
Niet verwacht dat het zo storm zou lopen, iemand toevallig in winkels in omgeving Den Haag/Rotterdam geweest en een idee hoeveel er nog op voorraad zijn?

• JUST_me
R.van.M schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Vannacht, op de MM site, was de normale air rtf 529 euro

JUST_me wijzigde deze reactie 25-01-2019 16:28 (3%)

• mdoos
FR1908MAX schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:26:
Niet verwacht dat het zo storm zou lopen, iemand toevallig in winkels in omgeving Den Haag/Rotterdam geweest en een idee hoeveel er nog op voorraad zijn?
Ik heb er vanavond 1tje bij mediamarkt Breda opgehaald (flymore white voor €687), stonden er zeker stuk of 6.

mdoos wijzigde deze reactie 25-01-2019 21:27 (3%)

• Aldmar
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 11:27

Aldmar

Niks...

Gisteravond heb ik een Mavic Air voor 575 gekocht bij MM in Arnhem. Dit was de laatste, stond nog 1 'lege doos' oftewel een showroom model. Erg mooie prijs vind ik. :)

Vanmiddag mijn eerste rondje gevlogen. Ging verrassend goed! Makkelijk onder controle te houden. De Active Track functie even snel geprobeerd, werkt ook prima. Erg tevreden.

Aldmar wijzigde deze reactie 26-01-2019 15:29 (5%)

• Mr. R.
Mooie prijzen!

Ik betaalde voor die van mij €899,- dat was eind september.

• mdoos
Ik ben nu aan het kijken naar ND filters voor de mavic air. Heeft iemand ervaring welke nd filter je het meeste gebruikt? Is een duur setje van 4/8/16 nodig of als je 1 losse 8 koopt kan je ook prima uit de voeten?

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-02 19:43
mdoos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:48:
Ik ben nu aan het kijken naar ND filters voor de mavic air. Heeft iemand ervaring welke nd filter je het meeste gebruikt? Is een duur setje van 4/8/16 nodig of als je 1 losse 8 koopt kan je ook prima uit de voeten?
Ik heb de PolarPro setje met 3 lenzen, een aanrader.

https://www.polarprofilte...-filters-vivid-collection

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

mdoos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:48:
Ik heb een set van 4/8/16 die ook dient als polarisatie, en heb toch gemerkt dat ik ofwel de 4 gebruik als polarisatie en bescherming tegen de camera bij minder zonnig weer, ofwel de ND16 bij zonnig weer. zelfs ND16 vind ik te weinig 8)7 , heb er spijt van dat ik geen setje met ND32 heb gekocht. Dus om op je vraagt antwoorden, een setje van 3 is niet echt nodig want je kan toch maar ééntje ter gelijk opsteken, wel is het gemakkelijk om eens te bekijken welke filter voor jou het best zou zijn :)

bertieboy456 wijzigde deze reactie 29-01-2019 00:09 (5%)

Corsair 780T - MSI Z170 GAMING PRO - MSI R9 390 8GB - Corsair H110i GTX Water cooler - I5 6600K - HyperX 16GB DDR4 2666MHz - Corsair RM650X - Nikon D3400 - Sigma 18-35 f1.8 - Mavic air fly more combo

• mdoos
Ik heb inmiddels een setje polar pro vivid gekocht.

Wat ik me nog wel afvraag is hoe je de polarizer goed afstel?. Ik heb hier wel ervaring mee op mijn dslr maar als je met je drone de hoogte in gaat is de hoek van weerkaatsing van licht op oppervlakte elke keer weer ander toch?

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

mdoos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:58:

Wat ik me nog wel afvraag is hoe je de polarizer goed afstel?. Ik heb hier wel ervaring mee op mijn dslr maar als je met je drone de hoogte in gaat is de hoek van weerkaatsing van licht op oppervlakte elke keer weer ander toch?
Dit is inderdaad een probleem bij drones 8)7 een beetje gokken op voorhand |:(

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Aldmar schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:28:
Gisteravond heb ik een Mavic Air voor 575 gekocht bij MM in Arnhem. Dit was de laatste, stond nog 1 'lege doos' oftewel een showroom model. Erg mooie prijs vind ik. :)

Vanmiddag mijn eerste rondje gevlogen. Ging verrassend goed! Makkelijk onder controle te houden. De Active Track functie even snel geprobeerd, werkt ook prima. Erg tevreden.
Ik Heb mijn Fly more combo + Polar Pro filter set vorige week tweedehands gekocht voor 675, vond dit ook een aanbod die ik niet kon afslaan :) , ondertussen al 5 Tal vlieguurtjes, Van alles tevreden behalve de RTH functie, die doet soms rare dingen, maar probeer hem altijd zelf te landen voor dat hij zijn auto functie gebruikt

• Tadango
mdoos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:58:

Gewoon afstellen met de drone in de hand? Aangezien de lens niet draait blijft deze in tact. Er zijn altijd wel reflecterende delen te vinden om op af te stellen.

Waarom je een polarisatie filter wil? Als je boven wat filmt wil je zo weinig mogelijk schittering:

• mdoos
Tadango schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:03:
[...]
Gewoon afstellen met de drone in de hand? Aangezien de lens niet draait blijft deze in tact. Er zijn altijd wel reflecterende delen te vinden om op af te stellen.
Ik zal er binnenkort eens mee gaan experimenteren. In theorie zou je hem op de grond in zijn "slechtste" positie moeten zetten wat betekend dat hij in het lucht waarschijnlijk het beste zal werken.

• Tadango
mdoos schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Ik zal er binnenkort eens mee gaan experimenteren. In theorie zou je hem op de grond in zijn "slechtste" positie moeten zetten wat betekend dat hij in het lucht waarschijnlijk het beste zal werken.
Slechtste? Als je bedoeld de stand waarbij je de minste schitteringen zien, dan je klopt het. Je hebt een klein gebied (ongeveer 15 graden? waar de schitteringen echt het minst zijn. Dat merk je snel.

Kwestie van mee spelen. Ramen van huizen / auto's zijn handig om te proberen, net als water en natte plekken.

• T.E
Voor mensen met een Mavic 2 drone. Ik heb een topic hiervoor aangemaakt:

T.E in "[DJI Mavic 2 Pro & Zoom] Informatie en discussie"

• mdoos
Gister even gaan testen met de Polar pro nd/pl filters. Dit is een waterlijn bij een meertje maar door gebrek aan spiegeling in het water geeft het een bijzonder patroon.

DJI_0060 by Mark Loose, on Flickr
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True