Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• schumpi
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-09 07:07
Filmpje in elkaar gestoken (@Rhodos)... Was leuk om eens hoger dan 10 meter te gaan (België hé :( )

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:29
Mr. R. schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:30:
[...]

Mijn PC is denk ik wel snel genoeg voor 4K (I7 6700K, 32gb geheugen en gtx1060 6gb), maar ik heb geen ervaring met Vegas Pro maar heb het programma wel. Moet je vtv veel instellingen aanpassingen? Ik had een keer zo iets gelezen, ik heb wel veel ervaring met Magix.
Je moet uiteraard van te voren wel het één en ander aan filtertjes aanpassen. Afhankelijk van wat jouw voorkeuren zijn uiteraard.
Maar dit is slechts eenmalig. Zodra de filters als preset zijn opgeslagen gaat het nabewerken heel snel.

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:04
v1co schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:02:
[...]

Je moet uiteraard van te voren wel het één en ander aan filtertjes aanpassen. Afhankelijk van wat jouw voorkeuren zijn uiteraard.
Maar dit is slechts eenmalig. Zodra de filters als preset zijn opgeslagen gaat het nabewerken heel snel.
Waar moet ik dan aan denken?

• NLKornolio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:47

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

schumpi schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:19:
Filmpje in elkaar gestoken (@Rhodos)... Was leuk om eens hoger dan 10 meter te gaan (België hé :( )

[YouTube]
Griekenland mag je niet verder dan 50m van je af vliegen zonder registratie van je drone. Neem aan dat je dit niet gedaan hebt ? >:)
Dan ken je in belgie ook wel wat verder vliegen.

Low Key Gaming

• v1co
Mr. R. schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:46:
[...]

Waar moet ik dan aan denken?
Brightness, Sharpness, Colour grading filters

• v1co
Zijn er mensen hier met ervaring met vliegen met van de Mavic in het donker?
Ja, ik weet dat dit niet verstandig ivm regels en onvoorspelbaar gedrag van de drone dus dat hoeven jullie mij niet te melden :P

Reden waarom ik dit (misschien) wil gaan doen is omdat ik eind oktober naar Ijsland ga en daar wellicht in de avond wil gaan vliegen. Chasing the northern lights :D

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-10 18:16

jd1987

cliquefotografie.nl

Waarom onvoorspelbaar? Behalve dat het gewoon niet mag, in zowel Nederland als IJsland, is er verder niks anders dan overdag. Het blijft een 1/2.3' sensor, dus lowlight is prut. Fotografie is nog te doen met iso 400 en 4-5s sluitertijd als het compleet windstil is. Film zit je vast aan max 1/25, dus zul je je iso flink moeten opschroeven. Boven de iso 400 vind ikzelf het beeld niet meer bruikbaar.

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:32
Gisteren teruggekomen van een geweldige reis door Sri Lanka.
En wat is het toch fijn dat de Mavic Air zo klein en licht is tijdens het backpacken. Geen gesjouw met een zware drone ( in praktijk vond ik de Mavic Pro al te zwaar )

Gevlogen met Emirates. Die zeggen dat de drone in de bagage moet en de batterijen in de handbagage. Dit gedaan en geen enkel probleem ondervonden.

Vliegen in Sri Lanka. Had geen papiertje hiervoor aangevraagd. En ook totaal niet nodig in mijn zien.
Op plaatsen waar je niet mocht vliegen stond netjes een bordje. Oa. Lion's Rock en Horton Plains daar mag je niet vliegen. Dus ook niet gedaan.
Maar verder heb ik op verschillende plaatsen gevlogen. Van stranden, bergen tot watervallen en zelfs een achtervolging van een TukTuk door de theeplantages.

1x een politieagent die kwam kijken en nieuwsgierig was. Verder kijken de locals er niet eens van op want heb regelmatig drones voorbij zien vliegen.
Later deze week een filmpje in elkaar frotten.

• Mr. R.
Van de week even een testvluchtje in de tuin!!!

Was er een beetje bang voor na het lezen van de manual met daarin de uitleg van alles, maar wat een ding met alle sensoren en het ging eigenlijk allemaal vrij makkelijk.

Ook dit filmpje heeft mij erg geholpen;
YouTube: DJI MAVIC AIR Beginners Guide - Start Here

En ook de filmpjes op DJI Channel;
YouTube: DJI Tutorials

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:51
Vandaag hier op vakantie tijdens een vlucht de verbinding met de drone opeens helemaal weg. Ik zat boven de zee op een afstand van 200 meter. Het beeld viel ook weg. Ik kreeg in mijn scherm alleen nog de melding return to home. Ik was bang dat ik hem nooit meer terug zou zien. Opeens kwam hij toch terug maar zat hij een paar meter naast de plaats waar hij was gestart. Hij zat boven een palmboom en door de sensoren weigerde hij te landen. Toen opeens zette hij toch door en crashte hij in de boom en viel in het zand. Hij doet het nog prima echter is hij voor mij wel onbetrouwbaar geworden. Meer mensen ervaring met het totaal verliezen van de connectie?

• T.E
Heb je eerst een calibratie gedaan? Eventueel de IMU?

Heb op vakantie ook een crash gehad. Voor mn neus ging hij ineens naar links en vloog de rotsen in. Was niet meer te bedienen. Gelukkig alleen de props kapot maar idd je wordt er niet vrolijk van de betrouwbaarheid.

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-10 19:43
Calibratie is idd wel een serieus advies. Soms komt pas na 15 seconden de melding dat je die moet uitvoeren. Vaak doe ik het uit voorzorg als ik op nieuwe plekken kom.
Zelf heb ik in Frankrijk gemerkt dat ik zelfs 3x opnieuw moest kalibreren tijdens een wandel/klimtocht.
(Effectief heb ik daar overigens uit pure nieuwsgierigheid afstanden en hoogtes gehaald op 2.4Ghz waar ze in Youtube filmpjes glorieus over zijn. Bizar; terug in NL kwam ik niet verder dan wat de meeste hier ook ervaren).

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16-10 19:16
Er komt een v01.00.0500 FW aan:
https://forum.dji.com/for...peid%3D534%26typeid%3D534

Aircraft:
 Fixed the issue where the aircraft behaved abnormally when it misidentified a subject in ActiveTrack.
 Fixed the issue during RTH where the aircraft continued to fly backward when it sensed obstacles both in front and behind.
 Fixed the issue where the time displayed on photos was incorrect.
 Fixed the issue where the aircraft flight distance was still restricted despite the Distance Limit being
disabled in DJI GO 4.
 Fixed the issue where the abnormal current warning appeared too frequently in some situations.
 Fixed the issue where the aircraft could not land due to issues with the remote controller control sticks.

Remote Controller:
 Added the ability to adjust the camera parameters. Press and hold the customizable button and toggle the gimbal dial to adjust.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:39
Mooie update! Fixt een hoop problemen waar ik tegenaan liep. Die laatste feature is ook mooi!

• Mr. R.
Neyluzz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:00:
Mooie update! Fixt een hoop problemen waar ik tegenaan liep. Die laatste feature is ook mooi!
Wat houdt dat laatste punt in, camera instellingen tijdens het vliegen?

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:45
iisworks schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:49:
Er komt een v01.00.0500 FW aan:
https://forum.dji.com/for...peid%3D534%26typeid%3D534

Aircraft:
 Fixed the issue where the aircraft behaved abnormally when it misidentified a subject in ActiveTrack.
 Fixed the issue during RTH where the aircraft continued to fly backward when it sensed obstacles both in front and behind.
 Fixed the issue where the time displayed on photos was incorrect.
 Fixed the issue where the aircraft flight distance was still restricted despite the Distance Limit being
disabled in DJI GO 4.
 Fixed the issue where the abnormal current warning appeared too frequently in some situations.
 Fixed the issue where the aircraft could not land due to issues with the remote controller control sticks.

Remote Controller:
 Added the ability to adjust the camera parameters. Press and hold the customizable button and toggle the gimbal dial to adjust.
Schijnt dat de update weer is ingetrokken,

https://forum.dji.com/for...t&ptid=167678&pid=1585781

Maar de relasenotes staan nog wel online.

https://dl.djicdn.com/dow..._Air_Release_Notes_en.pdf

Queenfanmichel wijzigde deze reactie 27-09-2018 15:43 (4%)

• Mr. R.
Kan hem ook niet updaten, alles up to date staat er.

• iisworks
Dat gebeurde een tijdje terug ook met de Spark, die update komt wel.

• Queenfanmichel
Komt zeker goed

• FR1908MAX
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 16-10 17:36
Goedemiddag allemaal,

Na wat research gedaan te hebben ben ik van plan om de DJI Mavic Air icm de fly more combo te kopen als mijn eerste drone, maar nu vroeg ik mij af of jullie verwachten dat hij nog in prijs gaat zakken of dat hij een keer met korting in de aanbieding komt.

Groeten

• T.E
Dat weet je natuurlijk nooit. Je kunt wachten op black friday of de btw dagen bij mediamarkt eind januari. Of je betaald een paar tientjes meer en dan heb je er nu al plezier van. Zie dat hij nu in nl voor 899 euro te koop is.

• Mr. R.
Hoe halen jullie je filmpjes van de drone? Ik heb het geprobeerd met de app, maar die crasht dan.

Ook heb ik de SD in een card Reader geplaatst, maar krijg dan niet zo'n mooie sobere panorama eraf.

Andere vraag hoe kan je een filmpje opnemen met alle info, dus hoogte, snelheid en dergelijke

• Queenfanmichel

• MCKenzy99
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-10 23:37
Mr. R. schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:24:
Hoe halen jullie je filmpjes van de drone? Ik heb het geprobeerd met de app, maar die crasht dan.

Ook heb ik de SD in een card Reader geplaatst, maar krijg dan niet zo'n mooie sobere panorama eraf.

Andere vraag hoe kan je een filmpje opnemen met alle info, dus hoogte, snelheid en dergelijke
Ik plug hem via usb c in de pc, als je de drone dan aanzet kan je de files eraf halen.

• Mr. R.
MCKenzy99 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:48:
[...]

Ik plug hem via usb c in de pc, als je de drone dan aanzet kan je de files eraf halen.
Ok dat lukt, maar wat die je met de sphere panorama? Ik krijg hem niet te zien alleen 3 foto's naast elkaar.

Gewoon een goede app installeren.... Deze gekozen, en dan is de 360 graden foto gewoon te bekijken, handmatig of automatisch.

https://play.google.com/s...ils?id=com.xojot.vrplayer

Probleem opgelost! Behalve dat de DJI app crasht na het downloaden van de foto.

Mr. R. wijzigde deze reactie 30-09-2018 21:41 (30%)

• hondaygo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-10 15:18
Hallo allemaal.

Mijn naam is Joska en ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben nu ook de trotse bezitter van een DJI Mavick Air. O-)

Om allemaal duidelijk te kunnen zien wat de DJI GO 4 app en de camera camera allemaal weergeven,
heb ik mij een Huawei MediaPad T3 7'' aangeschaft. (Zie foto 1)

Is dan allemaal net weer even een iets grotere en dus duidelijkere weergave....

Dacht ik....

Ik zie inderdaad alles nu een stuk duidelijker wat de app aangeeft, ( zie foto 2),

maar....., ik zie GEEN beeld van de camera.... :?
Wat je wel ziet is dus de DJI GO 4 app en de weerspiegeling van mij.

Zou het misschien kunnen zijn dat de resolutie te laag is van de Huawei?
Want als ik een Galaxy S6 gebruik met een resolutie van 1440x2560, dan zie ik WEL wat de camera ziet.

Dus, mocht iemand weten wat er hier aan de hand is, dan hoor ik het graag. :*)

just looking for wisdom...

• Mr. R.
@hondaygo
https://phantompilots.com...ge-on-ipad-screen.102645/
https://forum.dji.com/thread-90006-1-1.html

Heb je hier iets aan, en btw je foto's doen het niet.

Ook kan je proberen de kabel er goed in te duwen of mss moet je de grote usb poort gebruiken voor tablets?

Mr. R. wijzigde deze reactie 04-10-2018 11:49 (8%)

• hondaygo
Mr. R. schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:47:
@hondaygo
https://phantompilots.com...ge-on-ipad-screen.102645/
https://forum.dji.com/thread-90006-1-1.html

Heb je hier iets aan, en btw je foto's doen het niet.

Ook kan je proberen de kabel er goed in te duwen of mss moet je de grote usb poort gebruiken voor tablets?
Hallo Mr. R.

Dankjewel voor je inbreng. _/-\o_
Ten eerste wat vreemd dat mijn foto's het niet doen. :?
Ik zag ze toen ik voor het verzenden op voorbeeld klikte,
en toen de post gepoost was stonden ze er ook op.

Ik had in eerste instantie de grote USB poort gebruikt, omdat het kabeltje voor de kleine te kort was.
Toen ik dus de camera view niet kreeg heb ik ook het kleine kabeltje geprobeerd, maar helaas...
Bij de Galaxy S6 had ik geen probleem.

Ik zag bij de eerste link dat die persoon de shutter op 4000 had staan, en toen hij dat verlaagde had hij geen probleem meer.
Zo hoog had ik hem niet staan.

http://i68.tinypic.com/29yqxjd.jpg

Nu kun je mijn foto's wel zien?

http://i65.tinypic.com/5vaio5.jpg

Bij je tweede link zie ik geen mogelijke oplossing, alleen maar andere problemen.
ENG101 kon niets zien op zijn mobile deveice, maar wel via het afspelen van de SD kaart.
fansc8995910 had nog weer een ander probleem....
Bij hem deed zelfs de Galaxy S6 het niet, en die doet het bij mij net weer wel.

Zou het dan toch nog aan de firmware kunnen liggen?

• Mr. R.
hondaygo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Hallo Mr. R.

Dankjewel voor je inbreng. _/-\o_
Ten eerste wat vreemd dat mijn foto's het niet doen. :?
Ik zag ze toen ik voor het verzenden op voorbeeld klikte,
en toen de post gepoost was stonden ze er ook op.

Ik had in eerste instantie de grote USB poort gebruikt, omdat het kabeltje voor de kleine te kort was.
Toen ik dus de camera view niet kreeg heb ik ook het kleine kabeltje geprobeerd, maar helaas...
Bij de Galaxy S6 had ik geen probleem.

Ik zag bij de eerste link dat die persoon de shutter op 4000 had staan, en toen hij dat verlaagde had hij geen probleem meer.
Zo hoog had ik hem niet staan.

[Afbeelding]

Nu kun je mijn foto's wel zien?

[Afbeelding]

Bij je tweede link zie ik geen mogelijke oplossing, alleen maar andere problemen.
ENG101 kon niets zien op zijn mobile deveice, maar wel via het afspelen van de SD kaart.
fansc8995910 had nog weer een ander probleem....
Bij hem deed zelfs de Galaxy S6 het niet, en die doet het bij mij net weer wel.

Zou het dan toch nog aan de firmware kunnen liggen?
Ja nu zie ik ze wel, mss idd ff downgrade uitvoeren. Heb je het scherm al geprobeerd met het korte draadje, en dan de tablet er naast leggen?

• hondaygo
Mr. R. schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:08:
[...]

Ja nu zie ik ze wel, mss idd ff downgrade uitvoeren. Heb je het scherm al geprobeerd met het korte draadje, en dan de tablet er naast leggen?
''Ik had in eerste instantie de grote USB poort gebruikt, omdat het kabeltje voor de kleine te kort was.
Toen ik dus de camera view niet kreeg heb ik ook het kleine kabeltje geprobeerd, maar helaas...''

Ik ga er vanavond weer mee aan de slag.
Moet ik eerst even kijken waar ik de vorige versies kan vinden. 8)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik heb op een iPhone ook eens beeldissues gehad met een Mavic Pro.
Wat daarbij hielp was wifi en 4G uitzetten.

rimave wijzigde deze reactie 05-10-2018 08:29 (29%)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:57
rimave schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:29:
Dat vind ik standaard. Mijn mobiel staat altijd in de vliegtuigstand als ik 'm inzet voor de drone. Allerlei wifi signalen door elkaar dat lijkt me vragen om moeilijkheden.

• hondaygo
rimave schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:29:
4G heeft het tablet niet en de wifi uitzetten werkte ook niet.
Toch bedankt voor je inbreng. 🤗

Mijn 10"" tablet werkt ook goed qua beeld, maar hij is bijna te groot om mee te werken.
Zijn er nog mensen die gebruik maken van een 10" tablet in samenwerking met zo'n apparte houder?
En dan gaat het mij er hoofdzakelijk om of je daar nog een beetje fatsoenlijk mee kunt werken.

hondaygo wijzigde deze reactie 07-10-2018 10:52 (30%)

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 00:02
hondaygo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:22:
[...]

''Ik had in eerste instantie de grote USB poort gebruikt, omdat het kabeltje voor de kleine te kort was.
Toen ik dus de camera view niet kreeg heb ik ook het kleine kabeltje geprobeerd, maar helaas...''

Ik ga er vanavond weer mee aan de slag.
Moet ik eerst even kijken waar ik de vorige versies kan vinden. 8)
Kan je niet iets met de developers mode? Ik moet op mijn OnePlus 6 "USB Debugging Mode" aanzetten om
überhaupt contact te maken met de Mavic.

Ik heb ook een leuke computer..

• hondaygo
Kan je niet iets met de developers mode? Ik moet op mijn OnePlus 6 "USB Debugging Mode" aanzetten om
überhaupt contact te maken met de Mavic.
Ben bang dat als ik daar in ga klooien ik ook niet meer op de andere mobile deveices kan.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:10
Crosspost uit het motor topic. Filmpje met redelijk wat Mavic air beelden van mijn ongoing motor trip naar Nepal.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 00:02
hondaygo schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Ben bang dat als ik daar in ga klooien ik ook niet meer op de andere mobile deveices kan.
Oh dat is volkomen onschuldig.

Bij mij hielp het prima. Sterker nog, DJI heeft het zelfs aangeraden om dit aan te zetten bij verbindingsproblemen.

Je kan het altijd gewoon weer uitzetten. Het is niets meer dan een extra menu met opties.
https://www.tenorshare.co...ing-android-7-nougat.html

Ik heb ook een leuke computer..

• Mr. R.
Requiem19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:15:
Crosspost uit het motor topic. Filmpje met redelijk wat Mavic air beelden van mijn ongoing motor trip naar Nepal.

[YouTube: Gravel for Breakfast - Episode 2: highlights first two months (from Amsterdam to Georgia)]
Vet hoor! Rij zelf ook motor erg mooi, mooie vloeiende beelden ook. Wat wilde die witte Polo nou?

• Montu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01:13
Voor mijn trip naar Nieuw-Zeeland ben ik enorm aan het twijfelen tussen een Mavic Air, Mavic 2 Zoom of Mavic 2 Pro. De Mavic 2 Pro valt eigenlijk af, omdat ik deze toch echt te duur vind. Ik neig erg naar de Mavic Air met de fly more combo, deze kan ik voor 890 euro bij diverse webshops aanschaffen. De Mavic 2 Zoom is echter ook verleidelijk, die heb ik bij webshop 'Frank' al voorbij zien komen voor 1190 euro. Daar zit dan geen fly more set bij, maar dat zou ik bij die ook niet nodig vinden gezien je op 1 batterij al ~25 minuten kan vliegen.

Ik zie echter niet echt verschil in beeldkwaliteit, dus daar hoef ik het volgens mij niet voor te doen. De optical Zoom is natuurlijk wel leuk, maar dat vind ik niet heel belangrijk.

Ik neig dus meer naar de Air, alleen ik maak me wel zorgen over het bereik. Het werkt over WiFi, en bij een vriend van me die de Spark heeft is dat echt drama. Verder dan 200 meter kom je vaak niet. Ik lees dat het verbeterd is bij de Air, maar ik vraag me af of dit toch een issue blijft? Ik hoef geen kilometers ver (mag overigens ook niet), maar ik hoop wel dat 500 meter probleemloos kan. Daarnaast: hoe is de videofeed? Er zal wel iets meer latency zijn, maar volgens mij valt dat nog mee. Wat ik echter wel vervelend zou vinden zijn haperingen. Dat maakt het namelijk lastig om mooie shots te maken.

Hopelijk kunnen jullie wat ervaringen delen en eventueel een advies geven.

PC Specs

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:39
Montu schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:34:
Ik neig dus meer naar de Air, alleen ik maak me wel zorgen over het bereik. Het werkt over WiFi, en bij een vriend van me die de Spark heeft is dat echt drama. Verder dan 200 meter kom je vaak niet. Ik lees dat het verbeterd is bij de Air, maar ik vraag me af of dit toch een issue blijft? Ik hoef geen kilometers ver (mag overigens ook niet), maar ik hoop wel dat 500 meter probleemloos kan. Daarnaast: hoe is de videofeed? Er zal wel iets meer latency zijn, maar volgens mij valt dat nog mee. Wat ik echter wel vervelend zou vinden zijn haperingen. Dat maakt het namelijk lastig om mooie shots te maken.

500 meter moet je, zeker in non-urban omgevingen kunnen halen. Als je de controller in FCC mode instelt(kan met een Android telefoon) kan je veel verder dan dat vliegen (regelgeving buiten beschouwing gelaten). De feed is stabiel en rond de 720p, ook op grote afstanden. Latency maakt voor dit soort toestellen niet uit. Pas wanneer je gaat racen (waar deze drone toch niet voor gemaakt is) is dit van belang.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:10
Mr. R. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Vet hoor! Rij zelf ook motor erg mooi, mooie vloeiende beelden ook. Wat wilde die witte Polo nou?
Die wilde denk ik niet naar het hobbelige stuk weg toe haha. Maar no way dat ik last minute naar links ging uitwijken :-).

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17-10 22:44
Voor mijn trip naar Nieuw-Zeeland ben ik enorm aan het twijfelen tussen een Mavic Air, Mavic 2 Zoom of Mavic 2 Pro. De Mavic 2 Pro valt eigenlijk af, omdat ik deze toch echt te duur vind. Ik neig erg naar de Mavic Air met de fly more combo, deze kan ik voor 890 euro bij diverse webshops aanschaffen. De Mavic 2 Zoom is echter ook verleidelijk, die heb ik bij webshop 'Frank' al voorbij zien komen voor 1190 euro. Daar zit dan geen fly more set bij, maar dat zou ik bij die ook niet nodig vinden gezien je op 1 batterij al ~25 minuten kan vliegen.

Ik zie echter niet echt verschil in beeldkwaliteit, dus daar hoef ik het volgens mij niet voor te doen. De optical Zoom is natuurlijk wel leuk, maar dat vind ik niet heel belangrijk.

Ik ga volgende maand naar Nieuw-Zeeland en heb de mavic air aangeschaft voor die vakantie. Mede door het lage gewicht en alle andere apparatuur die ik erbij nodig heb.

Ik ben ben hier in NL nog niet aan de maximum afstand van de mavic gekomen. Ik ben tot 500M gevlogen en mijn toestel staat nog niet eens op FCC mode. Hierbij had ik constante 720p feed. Moet goed te doen zijn dus.

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

• iisworks

Voor mij persoonlijk zou de M2P gegarandeerd te groot/zwaar zijn, maar als je de grootte en prijs geen probleem vindt dan zou ik zeker voor de M2P Zoom gaan. Naast de voor de hand liggende extra features is de verbinding en accuduur echt een stuk beter, en hij maakt lang niet zo'n irritant geluid als de Spark/MA. Daar staat tegenover dat de MA echt lekker compact is en voor veel mensen goed genoeg (en qua range zeker voldoende in de genoemde FCC mode).

• Montu
Dank voor jullie reacties! Ik neig nu toch weer meer naar de Zoom, gezien ie bij Azerty 'maar' 1170 euro kost (weliswaar zonder flymore kit, maar die ik niet nodig). Dan is het maar 270 euro meer dan de Air. Op een toch al fors bedrag vind ik dat nog meevallen.

Ik zou graag willen weten of los van de zoom functionaliteit, de camera's tussen de Air en de Zoom van elkaar verschillen. Hier kan ik niet echt antwoord op vinden.

Montu wijzigde deze reactie 09-10-2018 23:37 (88%)

PC Specs

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Met "camera" bedoel je dan waarschijnlijk "sensor", want de behuizing en lens zijn duidelijk anders.

De Air en de Zoom hebben in elk geval hetzelfde formaat sensor, en ze ondersteunen beide dezelfde resoluties. Ik weet niet of uitgezocht is of het 100% dezelfde sensor is, maar v.z.i.w. was het vermoeden dat het om exact dezelfde sensor gaat.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• iisworks
Er zijn voldoende vergelijkingsfilmpjes te vnden op YT, maar ik verwacht geen wereldschokkende verschillen tussen de Air en Zoom. Al is die zoomfunctie op zich natuurlijk al een leuke extra!

Overigens heb ik begin dit jaar eerst een aantal Airs gehad waar de lens onscherp was, modellen vanaf maart hadden daar minder last van (uiteindelijk teruggestapt naar de Spark vanwege compactheid en vergelijkbare fotokwaliteit).

iisworks wijzigde deze reactie 10-10-2018 19:08 (39%)

• Montu
Wat beeldkwaliteit betreft zie ik inderdaad weinig verschil. De Mavic Air zal eigenlijk ook wel prima voldoen, maar voor 250 euro extra (900 euro voor de Air + Combo vs 1150 euro voor de Zoom) op een toch al fors bedrag, krijg je wel heel veel extra: betere controller (LCD met vlieginfo), occusync, betere obstacle avoidance, active track, hyperlapse, super-res foto's, 2x optical zoom en minder lawaai.

Dit is uiteraard zonder extra batterijen en dergelijke die ik bij de 900 euro deal wel zou krijgen. Aan 1 batterij heb ik echter voorlopig denk ik wel genoeg, zeker gezien je op 1 batterij een stuk langer kunt vliegen.

Verder heb ik bij de Mavic 2 altijd nog de optie om de camera in te wisselen voor de Hasselblad camera. Hier zal natuurlijk wel een forse prijs tegenover staan, maar mocht ik dit nog willen dan is die optie er.

PC Specs

• Mr. R.
Montu schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:08:
Wat beeldkwaliteit betreft zie ik inderdaad weinig verschil. De Mavic Air zal eigenlijk ook wel prima voldoen, maar voor 250 euro extra (900 euro voor de Air + Combo vs 1150 euro voor de Zoom) op een toch al fors bedrag, krijg je wel heel veel extra: betere controller (LCD met vlieginfo), occusync, betere obstacle avoidance, active track, hyperlapse, super-res foto's, 2x optical zoom en minder lawaai.

Dit is uiteraard zonder extra batterijen en dergelijke die ik bij de 900 euro deal wel zou krijgen. Aan 1 batterij heb ik echter voorlopig denk ik wel genoeg, zeker gezien je op 1 batterij een stuk langer kunt vliegen.

Verder heb ik bij de Mavic 2 altijd nog de optie om de camera in te wisselen voor de Hasselblad camera. Hier zal natuurlijk wel een forse prijs tegenover staan, maar mocht ik dit nog willen dan is die optie er.
Mooi hoor die Zoom, maar idd net weer wat duurder dan de Air +¤250,- zonder de extra's....

Het is een keuze die jezelf met maken, ik kan niet in je portemonnee kijken....die keuze zou bij mij een scheiding geweest zijn, hahahaha!!!

Vooral rondom sensoren is ideaal.

• lubbertkramer
  • Laatst online: 16:41

Hou wel rekening dat de mavic 2 te zwaar is voor de nieuwe Europese regels (zit boven de 900 gram) en je er dus je papieren voor moet halen wil je ermee mogen vliegen binnen Europa na je trip naar Nieuw-Zeeland
Gewichtsklassen
Consumenten met een drone van minder dan 250 gram hoeft enkel consumenteninformatie tot zich te nemen. Piloten met een drone tot 900 gram moeten een onlinetest en -training doorlopen en moet daarnaast ook geïdentificeerd kunnen worden. Voor het vliegen met drones tot 4 kilogram moet de dronepiloot een erkende theorietest en registratie voltooien.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 11-10-2018 11:35 (10%)

• Mr. R.
Ik wilde vandaag een sphere pano maken, maar ik kreeg tot 2x toe de melding gimball stuck. Iemand ervaring hiermee? Ik kon wel gewoon met de remote de gimball op en neer bewegen.

• ND863
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:41

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Hier m’n DJI Mavic Air filmpje van afgelopen motorvakantie

Wat ben ik blij met dat apparaat
- Past zó makkelijk in de tanktas
- Er zijn best veel gebieden waar je niet mag vliegen. Maar het grootste probleem: het is moeilijk om die informatie goed en wel te vinden.
- Vlak voor de vakantie aangeschaft, dus had alle quick-modes nog niet geprobeerd. Als je eenmaal op vakantie bent dan wilde ik ook gewoon de shots nemen die ik in gedachte had, en niet risico gaan lopen dat ik tijd verdoe (het was ook best warm)
- 2 vrienden leerden in 1 batterijlading dat de drone te vliegen, super easy dus
- Had 3 batterijen bij me. Prima op zo’n rijdag. Met 1 lading ben je al snel toe aan afwisseling van locatie.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Mr. R.
Mooi filmpje!!! Idd lekker weer zo te zien. Ben je met de auto daar naar toe gereden? Wat rij je? En icm welke GoPro heb je gefilmd?

• ND863
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:41

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ander materiaal is met een GoPro hero 3 gefilmd, 2 minpunten tov van de Mavic Air:
- Geen stabilisatie + dit jaar had ik excessief veel beweging als ik de gopro op mn helm had. Beetje in contrast met de uitermate stabiele / cinamatic shots van de Mavic Air
- Ik gebruik ND/PL filters voor de Mavic Air, dus krijg mooi de motion blur opgenomen. De GoPro heeft met volle bak zon een superkorte sluitertijd en ziet er “hakkerig” uit.

Met dat laatste had ik in post/editten mss nog wat meer kunnen doen, maar mijn post edit skills (Premiere Pro CS6) zijn nog maar super basic. Bv sommige Mavic Air opnames (1080P/60FPS) heb ik in slowmo in CS6 geforceerd (30FPS), en toch ziet het er niet vloeiend uit.

Verder: 2 motoren gingen met auto+aanhanger, en die hebben we in Frankrijk 10 dagen achter gelaten en dan een rondje van 2200km gereden door Frankrijk, Italie, Zwitserland. 1 motor was al in frankrijk. Ik rijd de rode Triumph Daytona 675 (2007)

Over een paar weken houdt mn werkgever een Employee Appreciation Day met wat outdooractiviteiten. Even kijken of ik een mooi promo filmpje kan maken met de Mavic Air O-)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Mr. R.
ND863 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:11:
Ander materiaal is met een GoPro hero 3 gefilmd, 2 minpunten tov van de Mavic Air:
- Geen stabilisatie + dit jaar had ik excessief veel beweging als ik de gopro op mn helm had. Beetje in contrast met de uitermate stabiele / cinamatic shots van de Mavic Air
- Ik gebruik ND/PL filters voor de Mavic Air, dus krijg mooi de motion blur opgenomen. De GoPro heeft met volle bak zon een superkorte sluitertijd en ziet er “hakkerig” uit.

Met dat laatste had ik in post/editten mss nog wat meer kunnen doen, maar mijn post edit skills (Premiere Pro CS6) zijn nog maar super basic. Bv sommige Mavic Air opnames (1080P/60FPS) heb ik in slowmo in CS6 geforceerd (30FPS), en toch ziet het er niet vloeiend uit.

Verder: 2 motoren gingen met auto+aanhanger, en die hebben we in Frankrijk 10 dagen achter gelaten en dan een rondje van 2200km gereden door Frankrijk, Italie, Zwitserland. 1 motor was al in frankrijk. Ik rijd de rode Triumph Daytona 675 (2007)

Over een paar weken houdt mn werkgever een Employee Appreciation Day met wat outdooractiviteiten. Even kijken of ik een mooi promo filmpje kan maken met de Mavic Air O-)
Ik heb ook een Hero 3+ black, dus geen stabilisatie is een bekend probleem.

Verder dacht ik dat jij op die blauwe rijden.

Ik vind het er top uitzien, gaat een hoop tijd inzitten in "even" een filmpje maken.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online

Ik heb de air op vakantie meegenomen afgelopen zomer, in februari had ik mijn mavic pro verkocht.
Het land waar ik heb ging had op papier restricties in gewicht van de drone.

Achteraf had ik gewoon mijn pro moeten houden. regels bleken een wassen neus...

Wat vind ik van de air? Leuk dingetje, maar te beperkt in bereik. Vooral tussen de bergen viel dat bereik continu weg. Daarnaast is de vliegtijd best beperkt.

Het argument met meenemen heb ik totaal niet ervaren. De tas van de Air nam uiteindelijk meer ruimte in dan mijn tas van de Pro deed. Nu hield ik de air wel altijd in de extra case en nam ik bij beide drones altijd alle toebehoren mee, omdat we vaak meerdere dagen weg waren en onderweg overnachten.

Als je de tassen met elkaar vergelijkt, valt het verschil reuze mee:

Mavic air:

Mavic pro:

Ik vond de air zeker niet makkelijker meenemen dan de pro...

Als je nu ziet wat de pro's tweedehands doen, zou ik blind voor de pro gaan.
Mijn air wordt als het goed is vanavond verkocht... Voor veel te weinig, maar goed...

Daarna maar eens gaan kijken of ik een pro of een mavic 2 wil... De air was het echt niet voor mij, korte vliegtijd, geen afstand kunnen vliegen, meldingen over bereik, terwijl dat ding gewoon in zicht is...

Youtube: DashcamNL

• Mr. R.
Ik heb de props fixers binnen, eigenlijk zijn deze alleen maar goed als je de air niet in de bijgeleverde cover bewaart, als je deze erop zet gaat de cover niet meer dicht.

https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m1438.l2649

Klopt het dat de batterijen zichzelf ontladen in een paar dagen? Hoe doen jullie dat laden jullie alle batterijen op vlak voor dat je gaat vliegen en binnen hoeveel dagen ontladen ze niet?

Wat voor een scherm gebruiken jullie? gewoon smartphone of (kleine) tablet, welke betaalbare opties zijn er ipv een smartphone met een helder scherm?

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:02
Mr. R. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:27:
Ik heb de props fixers binnen, eigenlijk zijn deze alleen maar goed als je de air niet in de bijgeleverde cover bewaart, als je deze erop zet gaat de cover niet meer dicht.

https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m1438.l2649

Klopt het dat de batterijen zichzelf ontladen in een paar dagen? Hoe doen jullie dat laden jullie alle batterijen op vlak voor dat je gaat vliegen en binnen hoeveel dagen ontladen ze niet?

Wat voor een scherm gebruiken jullie? gewoon smartphone of (kleine) tablet, welke betaalbare opties zijn er ipv een smartphone met een helder scherm?
Ja het klopt dat ze zichzelf ontalden na x (14??) aantal dagen. Volgens mij is dit in te stellen.. Maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik mijn MA voornamelijk voor vakantie zoals aankomend weekend. Dus ze hangen nu aan de lader zodat ze klaar zijn voor het weekend. Volgens mij gaat het ontladen tot 50% dus het duurt niet heel lang voor ze weer vol zijn en daar heb ik altijd wel tijd voor. Ik gebruik mijn Huawei mate 10 pro. 6"

Never fall in love with your own design!

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True