Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:56
Volgende maand naar Sri Lanka backpacken. Nu met de mavic air moet dit toch wat makkelijker gaan want de Mavic Pro vorig jaar in Costa Rica was echt nog te heavy en te lomp mee te sjouwen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11-08 22:28
quote:
markiedeweert schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:24:
[...]

Wat denk je zelf? Een onbekende site waar niets over te vinden is in google, geen enkel keurmerk heeft, zgn. al 13 jaar bestaat en waar een Mavic Air 300,00 goedkoper is dan elders...

Gaan dan niet alle alarmbellen rinkelen? 8)7

Edit:

DOMAIN INFORMATION
Domain:mediakingbv.com
Registrar:Internet Domain Service BS Corp
Registration Date:2018-07-02
Expiration Date:2019-07-02
Updated Date:2018-07-02
Status:clientTransferProhibited
Name Servers:ns1.orangewebsite.com
ns2.orangewebsite.com

https://drimble.nl/bedrij...478802/media-king-bv.html

Lang geleden al failliet gegaan. Kvk nr. is niet bekend bij de kvk.
Denk dat je nu wel voldoende info hebt ;)
Dank, ik was er inmiddels ook al achter dat dit te mooi was om waar te zijn.
De "betalingsinstructies" wekten ook al niet veel vertrouwen :X
quote:
Bedankt dat u heeft gekozen voor MediaKingBV
Het openstaande bedrag kunt u overmaken aan:

IBAN: NL52BUNQ2206328925
SWIFT/BIC: BUNQNL2A
TNV: S Kilic

Op het moment kan er vanwege een storing in ons betaalsysteem enkel per bank overschrijving betalingen worden verricht.

Excuses voor het ongemak,

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 05-12 19:59

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-12 08:57

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. R.
quote:
Sunri5e schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:57:
[...]

Helaas niet te bestellen buiten BelgiŽ.
Bpost kiezen als afleverpunt en dan Essen kiezen ligt net in BelgiŽ. O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
Mr. R. schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Bpost kiezen als afleverpunt en dan Essen kiezen ligt net in BelgiŽ. O-)
Handig als je uit Amsterdam komt :X

Is er een manier dat je manueel kan vliegen met de Air ? vroeger kon ik met een steadidrone loopings maken op manual mode maar kan die instellingen nergens vinden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:59
Mijn eerste beelden omgezet in een filmpje. Ben er zelf wel tevreden over en de vrouw ook en dat is toch het belangrijkste 😜
Bewerkt op een iPad pro met behulp van LumaFusion.

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. R.
quote:
Slux schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Is er een manier dat je manueel kan vliegen met de Air ? vroeger kon ik met een steadidrone loopings maken op manual mode maar kan die instellingen nergens vinden
Daar kan ik niks aan doen hŤ! Wie gaat er dan ook in Amsterdam wonen... ;)

Iemand vroeg of er aanbiedingen waren, mocht ook in het buitenland...

Vandaar mijn post.

Mr. R. wijzigde deze reactie 22-07-2018 14:31 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunri5e
quote:
Mozart schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:47:
Mijn eerste beelden omgezet in een filmpje. Ben er zelf wel tevreden over en de vrouw ook en dat is toch het belangrijkste 😜
Bewerkt op een iPad pro met behulp van LumaFusion.

[video]
Beter dan iMovie?
quote:
Slux schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Nee, Manual mode is er helaas niet meer. Zelfs ATTI kan je niet forceren....

• Mozart
quote:
Ja, vind ik wel. Meer tracks, betere controle, kleur correctie, etc.

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:29
Extended Landing Gear voor de DJI Mavic Air.
Wanneer een landingsplek iets te oneven is zie ik dit wel als een handige accessoire.

Ik kan uit ervaring spreken helaas.. :(
Ik ging een keer landen en de Air landde toen een beetje scheef waardoor 1 proppellor tegen een steen draaide. :X Gelukkig was de propellor en het mechanisme niet kapot gegaan maar het was alsnog wel even spannend...

v1co wijzigde deze reactie 23-07-2018 14:29 (14%)

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:16
quote:
v1co schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:28:
Extended Landing Gear voor de DJI Mavic Air.
Wanneer een landingsplek iets te oneven is zie ik dit wel als een handige accessoire.

Ik kan uit ervaring spreken helaas.. :(
Ik ging een keer landen en de Air landde toen een beetje scheef waardoor 1 proppellor tegen een steen draaide. :X Gelukkig was de propellor en het mechanisme niet kapot gegaan maar het was alsnog wel even spannend...
Ik heb deze ook. Gebruik ze vooral om op te stijgen en landen in gras of grond met kleine steentjes.

• MCKenzy99
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 09-12 21:36
Het valt me elke keer dat ik vlieg en de Gimball verplaats dat die volgens de interface ook omhoog moet kunnen. Alleen gaat die nooit verder dan horizontaal, kan die gewoon niet verder of moet ik hiervoor iets doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09:17
quote:
MCKenzy99 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:57:
Het valt me elke keer dat ik vlieg en de Gimball verplaats dat die volgens de interface ook omhoog moet kunnen. Alleen gaat die nooit verder dan horizontaal, kan die gewoon niet verder of moet ik hiervoor iets doen?
Durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar ik denk dat ie 'omhoog' gaat als je harder vliegt. Dan hangt de drone een beetje met zijn neus naar onder. Wanneer de gimbal dan horizontaal moet hangen, richt ie een beetje naar boven. Maar er zullen vast en zeker mensen hier zijn die hier een beter antwoord op hebben.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schermer
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 05-12 13:43
In de gimal settings kan je aanpassen van hij tot -17gr gedraaid kan worden, maar dan komen de propellers inbeeld.

• MCKenzy99
quote:
schermer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:40:
In de gimal settings kan je aanpassen van hij tot -17gr gedraaid kan worden, maar dan komen de propellers inbeeld.
Ah okť top, ik wilde laatst een shot maken met de maan erop maar ik kon die hoek niet maken. Ik hoop dat ik aankomende vrijdag die bloedmaan op een mooie manier kan vastleggen.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:37
Achteruitvliegend is dat makkelijker.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

BlaTieBla

Blake Returns

quote:
schermer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:40:
Bij heel veel tegenwind moet hij inderdaad ver kantelen en dan komen de voorste props in beeld door (over)compensatie van de gimbal. Highly annoying als je niet weet waar het door komt.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09-12 22:09
quote:
Mozart schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:35:
[...]

Ja, vind ik wel. Meer tracks, betere controle, kleur correctie, etc.
Heb je werkelijk §21 voor betaald??? Dan mag het ook wel beter zijn dan iMovie (y)

• JacobsT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 10:50
Wat zijn jullie ervaringen precies met filterkits voor de air? Zijn nogal grote prijsverschillen.

Heb weinig tot geen ervaring met filters en moet me nog eens inlezen wat ik precies in welke omstandigheden moet gebruiken. (Link naar site die dit goed uitlegt mag altijd).

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• dfrenner
  • Laatst online: 12:05
Hebben jullie nog een handige (gratis) tool om videobestanden te knippen en plakken uit de mavic air?
Probleem is dat ik in 4k schiet en windows movie maker dat niet aankan./..

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:37
quote:
JacobsT schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:33:
Wat zijn jullie ervaringen precies met filterkits voor de air? Zijn nogal grote prijsverschillen.

Heb weinig tot geen ervaring met filters en moet me nog eens inlezen wat ik precies in welke omstandigheden moet gebruiken. (Link naar site die dit goed uitlegt mag altijd).
YouTube: Drone ND Neutral Density Filters || Everything You Need To Know

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• JacobsT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 10:50

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +4Henk 'm!

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:11
Vorige week in Groenland geweest voor vakantie. Uiteraard de Mavic Air mee genomen. In totaal 10x de batterij leeg gevlogen boven de gletsjer/walvissen/ijsbergen. Was echt geweldig. Ben echt super tevreden met de Air. Gebruik wel de FCC mode en kan zonder enkel hikje makkelijk tot 1300 meter komen.

Nu in IJsland voor ruim een week. Helaas veel wind en op veel locaties is het verbonden geworden om te vliegen met drones. Erg jammer maar ook begrijpelijk als er 200 mensen rond lopen waar je overheen moet vliegen. Dan maar iets verder op en dan alleen recht omhoog voor een paar foto's, ook heel gaaf. Als ik terug ben zal ik wat beeldmateriaal posten.

https://www.instagram.com/p/BltBe97A05f/ hier een filmpje van de walvissen. (slechte kwaliteit)

hood wijzigde deze reactie 30-07-2018 20:03 (7%)

Never fall in love with your own design!

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09-12 23:48
quote:
T.E schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Reisverzekeringen sluiten drones uit. Gewoon een te duur iets en gaan snel defect dus groot risico.

Dji Care Refresh is de meest makkelijke verzekering voor je dji drone...
Mag je deze ook Later aanschaffen en gebruiken?. Ik heb wat lichte schade opgelopen. En zou wel van de refresh gebruik willen maken

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-11 20:29
quote:
Tranzy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:24:
[...]

Mag je deze ook Later aanschaffen en gebruiken?. Ik heb wat lichte schade opgelopen. En zou wel van de refresh gebruik willen maken
Beetje hetzelfde als je reguliere verzekering denk ik. Als je hele huis is leeggehaald hoef je niet meer een verzekeraar te benaderen. 8)7

Maar wie weet.....

Burn It - Burn All

• mistermaxmax
quote:
hood schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:56:
Vorige week in Groenland geweest voor vakantie. ................

https://www.instagram.com/p/BltBe97A05f/ hier een filmpje van de walvissen. (slechte kwaliteit)
Gaaf man! :)

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 09-12 23:48
quote:
mistermaxmax schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:37:
[...]

Beetje hetzelfde als je reguliere verzekering denk ik. Als je hele huis is leeggehaald hoe je niet meer een verzekeraar te benaderen. 8)7

Maar wie weet.....
Sorry... vind het geen goed vergelijk. Maar denk dat je wel snapt dat mijn vraag is of deze na een aantal maanden aangeschaft mag worden of binnen een x aantal dagen.

Maar het moet binnen 48 uur. Anders moet je een verificatie video maken om te tonen dat het toestel nog goed vliegt. Dat wordt eerst beoordeelt voordat het geactiveerd wordt.

Ik heb ook een leuke computer..

• mistermaxmax
quote:
Tranzy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Sorry... vind het geen goed vergelijk. Maar denk dat je wel snapt dat mijn vraag is of deze na een aantal maanden aangeschaft mag worden of binnen een x aantal dagen.

Maar het moet binnen 48 uur. Anders moet je een verificatie video maken om te tonen dat het toestel nog goed vliegt. Dat wordt eerst beoordeelt voordat het geactiveerd wordt.
Nee oke, is niet hetzelfde. Denk alleen niet dat het werkt als ie al beschadigd is. ;) Wel benieuwd! Ga je informeren?

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T.E
idd een brandend huis kan je niet verzekeren.

• Mr. R.
Dilemma...

Zag gisteren berichten van 2 nieuwe DJI Drones, prijs en datum onbekend.

Ik wilde eigenlijk een Air gaan kopen, maar wat is wijs.

Ik heb de drone nu niet direct nodig, maar vind §900,- voor een drone meer dan genoeg...

• Sunri5e
quote:
Mr. R. schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:06:
Dilemma...

Ik heb de drone nu niet direct nodig, maar vind §900,- voor een drone meer dan genoeg...
Idd. Ik twijfel ook. Ik zag vandaag ook al een mooie Pro aanbieding voorbij komen:

699 voor een pro

http://www.ibood.com/nl/n...0aZwehEAAYASAAEgIG6PD_BwE

Zou er voor de Air ook zoiets komen?

Sunri5e wijzigde deze reactie 01-08-2018 15:19 (3%)

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:13
Jep, ik heb hetzelfde. De air is wel erg tempting, maar de Mavic 2 wordt wel een stuk duurder waarschijnlijk. Wel met 360 object avoidance en ocusync, maar of ik dat de meerprijs waardt vindt :/
quote:
Sunri5e schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Idd. Ik twijfel ook. Ik zag vandaag ook al een mooie Pro aanbieding voorbij komen:

699 voor een pro

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Dit is refurbished en je kan een nieuwe air voor ong dezelfde prijs kopen. Daarnaast, hij wordt pas 10 augustus verzonden..

Melantrix wijzigde deze reactie 01-08-2018 15:52 (57%)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Sunri5e
quote:
Melantrix schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:51:
Jep, ik heb hetzelfde. De air is wel erg tempting, maar de Mavic 2 wordt wel een stuk duurder waarschijnlijk. Wel met 360 object avoidance en ocusync, maar of ik dat de meerprijs waardt vindt :/

[...]

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Dit is refurbished en je kan een nieuwe air voor ong dezelfde prijs kopen. Daarnaast, hij wordt pas 10 augustus verzonden..
Het zou mooi zijn als de Air wat in prijs zou zakken nu de vakantieperiode al redelijk loopt en er nieuwe types zijn aangekondigd. Wat zijn jullie verwachtingen? Dat de Air binnenkort in prijs gaat dalen?

• Melantrix
quote:
Sunri5e schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:05:
[...]

Het zou mooi zijn als de Air wat in prijs zou zakken nu de vakantieperiode al redelijk loopt en er nieuwe types zijn aangekondigd. Wat zijn jullie verwachtingen? Dat de Air binnenkort in prijs gaat dalen?
Ik denk het niet. De Air is begin dit jaar uitgekomen en ik verwacht dat de Mavic 2 in de markt geplaatst wordt in plaats van de Mavic Pro en de Platinum. Daarnaast zie je op de foto van de catelogus waar de Mavic 2 mee werd 'geleaked' dat de Air er nog op staat voor dezelfde prijs..

• dfrenner
quote:
Sunri5e schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

699 voor een pro

Ik heb de pro gehad en wegens regels in RoemeniŽ een air gekocht.

Ik zou iedereen een pro aanraden. De air is als het om bereik gaat echt belachelijk slecht. Als ik 200 meter weg vlieg of 120 meter omhoog komen er al bereik meldingen waar ik met de pro makkelijk 2km haalde.

Het is echt een wereld van verschil. Ik kan gewoon niet de beelden met de air maken die ik met de pro maakte.

Na deze vakantie gaat de air er direct uit.
quote:
Melantrix schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:51:

[...]

Refurbidhed zou ik ook niet doen idd.
Maar de pro raad ik echt wel boven de air aan.

Vooral het missen van ocusync maakt de air echt minder geschikt.

Met de pro durfde ik hele tochten te vliegen op basis van je scherm. Dat levert hele mooie beelden op.

Met de air lukt het zelfs in een line of sight niet. Het is echt een drama bij mij.

• hood
quote:
dfrenner schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:30:
[...]

Ik heb de pro gehad en wegens regels in RoemeniŽ een air gekocht.

Ik zou iedereen een pro aanraden. De air is als het om bereik gaat echt belachelijk slecht. Als ik 200 meter weg vlieg of 120 meter omhoog komen er al bereik meldingen waar ik met de pro makkelijk 2km haalde.

Het is echt een wereld van verschil. Ik kan gewoon niet de beelden met de air maken die ik met de pro maakte.

Na deze vakantie gaat de air er direct uit.

[...]

Refurbidhed zou ik ook niet doen idd.
Maar de pro raad ik echt wel boven de air aan.

Vooral het missen van ocusync maakt de air echt minder geschikt.

Met de pro durfde ik hele tochten te vliegen op basis van je scherm. Dat levert hele mooie beelden op.

Met de air lukt het zelfs in een line of sight niet. Het is echt een drama bij mij.
Lees dit topic even door over de FCC mode. Ik heb met de Air 1300 meter gehaald zonder hikje. Je heb wel een android telefoon nodig maar die kan je van iemand lenen mocht je die niet hebben. Succes

• dfrenner
Nm

dfrenner wijzigde deze reactie 02-08-2018 06:58 (99%)

• dfrenner
quote:
hood schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:20:
[...]

Lees dit topic even door over de FCC mode. Ik heb met de Air 1300 meter gehaald zonder hikje. Je heb wel een android telefoon nodig maar die kan je van iemand lenen mocht je die niet hebben. Succes
Hij draait FCC mode...

Maar het gaat erom dat je bij de pro heel makkelijk dicht bij de 7km max kunt komen.

Bij de air haal je met moeite 5-10% van de max

Als je ooit een pro hebt gehad, valt de air echt tegen...

dfrenner wijzigde deze reactie 02-08-2018 07:01 (22%)

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
dfrenner schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 06:59:
[...]

Hij draait FCC mode...

Maar het gaat erom dat je bij de pro heel makkelijk dicht bij de 7km max kunt komen.

Het is maar net waarvoor je hem gebruikt ik denk dat het bereik van de AIR voor de meeste ruim voldoende is.

Ik vind de AIR perfect, bereik is ver genoeg +/- 1,5km en omdat ie zo lekker compact is neem ik hem overall mee naar toe, pro is net even een stapje groter om dat te doen

Slux wijzigde deze reactie 02-08-2018 07:44 (4%)

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:55
quote:
Slux schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:43:
[...]

Het is maar net waarvoor je hem gebruikt ik denk dat het bereik van de AIR voor de meeste ruim voldoende is.

Ik vind de AIR perfect, bereik is ver genoeg +/- 1,5km en omdat ie zo lekker compact is neem ik hem overall mee naar toe, pro is net even een stapje groter om dat te doen
Ik heb de AIR dus ook gekocht voor mijn 7 maanden reis. Hiervoor had ik een Spark, dat is pas echt drama met het bereik. Als je van de Spark komt is alles een verbetering :).

Bereik dat ik haal ZONDER FCC varieert van 200meter tot 600meter. Dat is goed genoeg voor mijn doeleinden. Daarnaast is het gewicht van de Air en het formaat fantastisch voor mijn reis op de motor.

Ik heb heel veel gadgets en tech mee, maar ik vind de Air echt een van de hoogtepunten. Werkt zo ontzettend goed en is zo uitgebreid qua features. Helemaal happy. Voor het eerst in mn leven dat ik geen behoefte heb aan een upgrade van mn tech gear.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• dfrenner
quote:
Slux schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:43:
[...]

Qua ruimte neemt de tas met toebehoren net iets meer ruimte in dan de tas van de pro. Dat komt wel omdat ik de air in de aparte case meeneem.

De tas van de pro was compacter en rechthoekiger en daardoor makkelijker in te delen met bagage. De air is lichter en in een land als RoemeniŽ was dat een groot voordeel. De pro moest ik registeren en de air niet. Maar als ik zie hoe weinig het de politie hier boeit. Had ik veel liever de pro gehad. Hier in de bergen kan ik niet normaal vliegen zonder interferentie meldingen.

Echt heel irritant.
Zit je bij een mooie kloof, gaat dat ding van links naar rechts omdat hij niet steady blijft hangen op gps. Kom je ook niet hoog genoeg om wel normaal te kunnen vliegen...

De 360 graden beelden vind ik wel heel mooi, coole feature!
Kun je die beelden ook zonder skypixel gebruiken? Is er een soort standaard voor zodat je ze op Whatsapp en Facebook kunt delen?

• hood
quote:
dfrenner schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 06:59:
[...]

Hij draait FCC mode...

Ik betwijfel of hij op de FCC modus staat, check het even voor de zekerheid. Ik heb zelf ook de pro gehad. De air vind ik fijner.

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10-12 21:07
Heb trouwens een mail gekregen dat de Air nu meedoet in het discount programma (10% en edu).

• Sunri5e
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:48:
Heb trouwens een mail gekregen dat de Air nu meedoet in het discount programma (10% en edu).
Welk programma bedoel je? 10% en edu zegt mij niets namelijk :P

• CopyCatz
quote:
Sunri5e schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Welk programma bedoel je? 10% en edu zegt mij niets namelijk :P
Ik kreeg op een gegevens moment twee sets 10% coupons, eentje door me gewoon aan te melden en een tweede omdat het via mijn werk (edu) ging. Tot nu toe kon ik die coupons alleen op oudere drones gebruiken niet op de Air.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:12
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Ik kreeg op een gegevens moment twee sets 10% coupons, eentje door me gewoon aan te melden en een tweede omdat het via mijn werk (edu) ging. Tot nu toe kon ik die coupons alleen op oudere drones gebruiken niet op de Air.
Vertel eens meer, ik werk nl ook in een edu omgeving......

Bing

• CopyCatz
quote:
bing69 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Vertel eens meer, ik werk nl ook in een edu omgeving......
Mocht google niet werken: https://store.dji.com/education

• Mr. R.
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Heb je nog een code over?

Mwa...niet echt interessant...bij Central Point is ie § 906,-

Mr. R. wijzigde deze reactie 03-08-2018 12:41 (7%)

quote:
dfrenner schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:27:
[...]

De 360 graden beelden vind ik wel heel mooi, coole feature!
Kun je die beelden ook zonder skypixel gebruiken? Is er een soort standaard voor zodat je ze op Whatsapp en Facebook kunt delen?
360 foto's zijn te bekijken met een offline viewer (PC, Android / iOS edg) of online via een online dienst. Diverse platforms beiden ondersteuning maar whatsapp edg niet. Dan moet je ze online hosten en de link delen. Skypixel en google foto's gebruik ik. Wellicht zijn er nog betere. Ik zoek vooral een dienst die hoge resolutie in het originele formaat kan aanbieden. Vanuit RAW kan ik 200mp 360 graden foto's maken. Dan kan je zoomen met een hoop detail.

• foto-ed
  • Registratie: oktober 2015
  • Niet online
Graag jullie mening. Ik heb eigenlijk 0,5 ervaring met het vliegen van een drone. Heb wel eens zo'n goedkoop chinees drone-tje gehad van § 8,00 maar meer ook niet. Ik zit te denken aan een Mavic Air. Is deze keuze als eerste drone verstanding of is het aan te raden om eerst met een goedkopere drone te oefenen?

Tweede vraag; Wat doen jullie met de gemaakte drone beelden. Zetten jullie deze online of bewaren jullie deze voor jezelf. Gebeurt het jullie wel eens dat er mensen/bedrijven vragen om beelden voor hun te maken? (Ik weet dat je je drone niet commercieel mag gebruiken).

Ben benieuwd naar jullie mening.

• hood
quote:
foto-ed schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:05:
Graag jullie mening. Ik heb eigenlijk 0,5 ervaring met het vliegen van een drone. Heb wel eens zo'n goedkoop chinees drone-tje gehad van § 8,00 maar meer ook niet. Ik zit te denken aan een Mavic Air. Is deze keuze als eerste drone verstanding of is het aan te raden om eerst met een goedkopere drone te oefenen?

Tweede vraag; Wat doen jullie met de gemaakte drone beelden. Zetten jullie deze online of bewaren jullie deze voor jezelf. Gebeurt het jullie wel eens dat er mensen/bedrijven vragen om beelden voor hun te maken? (Ik weet dat je je drone niet commercieel mag gebruiken).

Ben benieuwd naar jullie mening.
Het vliegen met een DJI drone is zo onwijs simpel. Hier zou ik me geen zorgen over maken.

Ik maak voornamelijk filmpjes op vakantie en daar maak ik van een compilatie van en zet ik op mijn YouTube kanaal. Voor mezelf en familie. Ik heb wat vrienden die een eigen bedrijf hebben. Zo heb ik wat filmpjes voor hen gemaakt. Laatst nog voor mijn oude werkgever de dakgoot van het pand geÔnspecteerd zodat hij dat niet met de ladder hoefde te doen. Maar altijd gratis.

• Melantrix
quote:
Mr. R. schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:06:
Dilemma...

Ik heb donderdag de stap gezet, Ik heb een Air gekocht. Wat een stuk technologie zeg, bizar. Ik kom zelf van de GoPro Karma, dus dan is het verschil wel extreem groot. Heb het nog niet kunnen testen qua bereik, maar tot nu toe nergens last van gehad dus dat is mooi :) Het omzetten naar FCC mode zou ook niet moeilijk moeten zijn, dus dat kan ik altijd nog proberen.

voor wie het interesseert mijn afweging tussen, de Pro, Air en wachten op Mavic 2:

Ik merkte dat ik de Karma te weinig durfte te gebruiken omdat hier 0 sensoren op zitten, en je dus alles zelf goed in de gaten moet houden. Wil je dus een geautomatiseerde functie gebruiken gaat hij eventueel gewoon de boom in. Daarom telde voor mij sensoren als een hele grote plus. Daarnaast was de Karma een onding en super zwaar om steeds mee te nemen, en de regel van "The best camera is the one you have with you" was hier ook van toepassing. Daar wilde ik dus ook rekening mee houden. De karma kon ong 15 minuten in de lucht blijven, en aangezien zowel de Pro en de Air langer kunnen, vind ik dat geen nadeel.

De Mavic Pro viel voor mij af omdat het wat groter is dan de Air, minder sensoren heeft en al uit 2016 komt, beetje oud voor mijn smaak. Positief van de Pro is dat hij stiller schijnt te zijn, helemaal met de speciale wieken. Daarnaast heeft hij Ocusync en kan hij de controller zelf volgen, zonder alleen beeldherkenning te gebruiken.

Bleef voor mij de keuze tussen Air en de Mavic 2. Mavic 2 vind ik erg interessant omdat het gerucht is dat hij 360 graden sensoren heeft, iets wat mij heel erg zou aanspreken. Echter zal hij waarschijnlijk dezelfde prijs krijgen als de mavic pro en zal dus iets van 1300 euro gaan kosten. Dat vind ik te veel.

De Air daar in tegen is voor 900 te koop met alles dr op en dr aan wat je wil hebben. Heeft voor, achter en onder sensoren, heeft leuke automatische functies. Nadeel is dat het wat luider is dan de Pro en geen ocusync heeft.

De doorbraak voor mij was vooral de prijs voor de Mavic 2. Ik weet dat ik de drone vaak genoeg ga gebruiken voor filmpjes e.d. Echter vind ik dat niet 1000+ waard, in ieder geval nu nog niet. De air is daarom een mooie apparaat met wat ik ervoor wil geven en ervoor terug krijg.

• Sunri5e
Ik ben benieuwd of de Air op korte termijn ook nog in de aanbieding gaat.

• Na5ty
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13-11 15:57
Gisteren heb ik de DJI-Support gecontact omdat ik graag wil weten op welke manier ik mijn MA het beste kan onderhouden. Dit omdat, ondanks dat ik altijd goed oplet met waar ik opstijg en land, zie dat er toch kleine zanddeeltjes en andere vuiligheden bij/in de drone komen. Mij werd aangeraden om gebruik te maken van perslucht om dit eruit te krijgen. Ik ben hier toch enigszins huiverig voor. Iemand hier ervaring mee? Of wellicht nog tips om de MA schoon/schoner te maken?

edit: typo

Na5ty wijzigde deze reactie 10-08-2018 10:11 (6%)

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:12
quote:
Na5ty schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:10:
Gisteren heb ik de DJI-Support gecontact omdat ik graag wil weten op welke manier ik mijn MA het beste kan onderhouden. Dit omdat, ondanks dat ik altijd goed oplet met waar ik opstijg en land, zie dat er toch kleine zanddeeltjes en andere vuiligheden bij/in de drone komen. Mij werd aangeraden om gebruik te maken van perslucht om dit eruit te krijgen. Ik ben hier toch enigszins huiverig voor. Iemand hier ervaring mee? Of wellicht nog tips om de MA schoon/schoner te maken?

Waarom zou je de support van DJI in twijfel trekken? Perslucht in een busje (dus geen perslucht uit een compressor!) zal geen schade toebrengen aan je quad. Verder natuurlijk een droge doek gebruiken.

• hood
quote:
Na5ty schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:10:

Wat Neyluzz ook zegt. Gewoon busje perslucht halen en goed verstand schoonmaken. Bij de gimbal wel voorzichtig zijn. Ik zelf heb ook last van zand in de motoren en gimbal. De motoren geeft geen problemen maar de gimbal geeft af en toe fouten.

• Na5ty
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13-11 15:57
quote:
hood schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Wat Neyluzz ook zegt. Gewoon busje perslucht halen en goed verstand schoonmaken. Bij de gimbal wel voorzichtig zijn. Ik zelf heb ook last van zand in de motoren en gimbal. De motoren geeft geen problemen maar de gimbal geeft af en toe fouten.
Ik blijf graag voorzichtig doen met deze aankoop, maar van de support van DJI kreeg ik weinig meer dan bevestiging op mijn suggesties. Ik wilde daarom ook even checken of er wellicht nog andere mogelijkheden waren. Dank!

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09-12 19:13

qless

...vraag maar...

En je kunt om dit te voorkomen bijvoorbeeld een landingpad gebruiken, dat scheelt erg veel

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Sunri5e
Ik wil voor mijn vakantie over 4 weken een Air aanschaffen. Omdat ik niet weet of ik hem daarna nog vaak zal gebruiken en misschien wel direct weer verkoop twijfel ik er aan om een tweedehands te kopen. Zouden jullie dit doen? En zo ja, is 725 euro een nette prijs voor een tweedehandse combi?

• Jan Smit
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-11 21:06
quote:
Sunri5e schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:41:
Ik wil voor mijn vakantie over 4 weken een Air aanschaffen. Omdat ik niet weet of ik hem daarna nog vaak zal gebruiken en misschien wel direct weer verkoop twijfel ik er aan om een tweedehands te kopen. Zouden jullie dit doen? En zo ja, is 725 euro een nette prijs voor een tweedehandse combi?
Zo'n ding is echt geweldig. Je gaat 'm zeker vaker gebruiken. Ik heb er een gekocht omdat ik 'm wilde hebben, maar nu blijkt dat ik er echt vaak mee vlieg. Wat een vet ding.
Koop een nieuwe, en koop de fly more combo, want die batterijen en tas e.d. zijn echt handig en nodig.
Veel plezier er mee.

• Sunri5e
Wat voor een filter moet ik hebben als ik naar een warm, zonnig, tropisch land ga?

• schumpi
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 26-11 10:05
Wat een wind hier in Rhodos. Nog niet durven vliegen eigenlijk. Best jammer natuurlijk maar als beginner wil ik geen grote risico's nemen. Volgens de app UAV forecast is het niet aangeraden om te vliegen (enkel nu en dan beneden de 10m hoogte)
:(

• Sunri5e
Ik start en land de drone momenteel vanaf mijn iphonescherm. Echter kan dit ook handmatig? En hoe zet je hem daarna handmatig uit?

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:47

sys64738

Press play on tape

quote:
Sunri5e schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:10:
Ik start en land de drone momenteel vanaf mijn iphonescherm. Echter kan dit ook handmatig? En hoe zet je hem daarna handmatig uit?
Bij de spark (en dat zal hier ook wel werken) met je je linker joystick naar links onder houden en je rechter naar rechts onder. Dan stijgt ie op. Land kan je gewoon altijd doen toch? Gewoon naar beneden en bij het piepen naar beneden blijven drukken.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• hood
quote:
Sunri5e schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:16:
Wat voor een filter moet ik hebben als ik naar een warm, zonnig, tropisch land ga?
Geen filter?? Niks moet. Hangt er vanaf wat je wilt bereiken. Al wil je een lagere shutterspeed dan moet je een nd filter kopen. Als je meer contrast hebben dan heb je een cpl filter nodig. Zijn genoeg uitleg filmpjes op YouTube over te vinden..

• Mr. R.
Zucht... Maak het nog moeilijker...

Maar grootste nadeel, +§349,-.

https://www.bright.nl/nie...-zoomen-hasselblad-camera

• T.E
Geweldig apparaat die Mavic 2 series. Maar vorig jaar tijdens het backpacken in Costa Rica was de Mavic Pro toch wel wat aan de zware en lompe kant om steeds overal mee naar toe te sjouwen.
Deze Pro is nog zwaarder.
Nu met de Mavic Air komende maand proberen in Sri Lanka.

• lubbertkramer
  • Laatst online: 11:47
quote:
T.E schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:48:
Geweldig apparaat die Mavic 2 series. Maar vorig jaar tijdens het backpacken in Costa Rica was de Mavic Pro toch wel wat aan de zware en lompe kant om steeds overal mee naar toe te sjouwen.
Deze Pro is nog zwaarder.
En de nieuwe pro (907 gram) zit boven het gewicht van de Europese regels waardoor hij niet door de consument gebruikt kan worden /je boven de regels van 900 gram zit en dus zwaardere eisen hebt. Jammer, getwijfeld of ik mijn air zou verkopen als de 2 zou komen maar dit is mij toch aan het tegenhouden.
quote:
Gewichtsklassen
Consumenten met een drone van minder dan 250 gram hoeft enkel consumenteninformatie tot zich te nemen. Piloten met een drone tot 900 gram moeten een onlinetest en -training doorlopen en moet daarnaast ook geÔdentificeerd kunnen worden. Voor het vliegen met drones tot 4 kilogram moet de dronepiloot een erkende theorietest en registratie voltooien.
Edit:
Natuurlijk kun je dan als consument nog vliegen maar je moet er flink wat meer geld insteken voor een hobby :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 24-08-2018 01:49 (10%)

• crashtestdummy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-11 10:55

crashtestdummy

Ajoeto member

quote:
T.E schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:48:
..
Heb je een permit aangevraagd? Anders wordt het vliegen met de Air wel heel beperkt in Sri Lanka (alleen boven prive terrein, tot 45 meter hoogte).

Wat ik zo lees kost het plm §70 voor 30 dagen

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

• d.bakker84
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-09 14:59
quote:
crashtestdummy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

Heb je een permit aangevraagd? Anders wordt het vliegen met de Air wel heel beperkt in Sri Lanka (alleen boven prive terrein, tot 45 meter hoogte).

Wat ik zo lees kost het plm §70 voor 30 dagen
En wat ik gevonden had moet je dan ook precies aangeven op welke dag je waar gaat vliegen. Dit heeft mij uiteindelijk tegengehouden om hem mee te nemen naar Sri Lanka.

Ook deze zin: "Do not fly over national parks, archaeological sites, protected areas or security establishments" maakte het voor mij flink minder aantrekkelijk...

• T.E
nee want permit kan wel 3 maanden duren. En pas vorig maand geboekt.
Ik neem hem mee en kijk wel hoe en wat. Vorig jaar in Costa Rica ook niet gek veel gevlogen maar ergens op een berg waar bijna niemand loopt zal toch niemand moeilijk over doen

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik heb in Canada ook mensen gezien die hun drone gewoon de lucht in gooiden in een Nationaal Park terwijl dat daar verboden is. Zij deden het ook nog midden in een dorp in het park. Mocht je daar een boete voor krijgen: die zijn niet mals in Canada.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• crashtestdummy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-11 10:55

crashtestdummy

Ajoeto member

quote:
T.E schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:30:
nee want permit kan wel 3 maanden duren. En pas vorig maand geboekt.
Ik neem hem mee en kijk wel hoe en wat. Vorig jaar in Costa Rica ook niet gek veel gevlogen maar ergens op een berg waar bijna niemand loopt zal toch niemand moeilijk over doen
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik ga in december die kant op.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

• d.bakker84
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-09 14:59
Had net ook nog even een beetje gezocht. Vond een aantal berichten die het zonder permit gewoon overal netjes gevraagd hebben aan de politie, bewaking, of andere officials op plaats van filmen en daar werd niet moeilijk over gedaan.

• PeterPanda
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:35
Ik merk dat mijn MA soms vlak na het opstijgen roteert terwijl hij eigenlijk stil hoort te hangen. Calibraties hebben tot dusver niet geholpen. Na een aantal minuten vliegen verdwijnt het weer. Iemand die dit herkent?

Mijn naam is niet Peter!

• Mozart
quote:
PeterPanda schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:08:
Ik merk dat mijn MA soms vlak na het opstijgen roteert terwijl hij eigenlijk stil hoort te hangen. Calibraties hebben tot dusver niet geholpen. Na een aantal minuten vliegen verdwijnt het weer. Iemand die dit herkent?
Ik heb het een keer gehad. Bij het nadien terug kijken van de vlucht op mijn telefoon in de app zag ik dat de hoeveelheid beschikbare satellieten op dat moment laag was, 2 of zo. Nadat hij meer satellieten zag, werkte het weer prima.

• MCKenzy99

Ik heb dus gisteren deze foto gemaakt en zoals zo vaak gebeurd krijg ik die lelijke vlek in beeld, ik heb hier dus twee vragen over.

1. Is het probleem van de vlek op te lossen met een nd filter?
2. Kan je dit eruit photoshoppen of is dat gewoon echt niet te doen door de variatie in de achtergrond?

• Mr. R.
quote:
MCKenzy99 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:26:
[afbeelding]

Ik heb dus gisteren deze foto gemaakt en zoals zo vaak gebeurd krijg ik die lelijke vlek in beeld, ik heb hier dus twee vragen over.

1. Is het probleem van de vlek op te lossen met een nd filter?
2. Kan je dit eruit photoshoppen of is dat gewoon echt niet te doen door de variatie in de achtergrond?
Is het geen stofje op de lens of achter het glas vd lens. Kortom zit het vlekje er altijd, ook als je niet tegen het licht in filmt. Mijn mobiel had hetzelfde, 3x opgestuurd naar Amazon.de konden niks vinden, uiteindelijk geld terug gehad en een nieuw toestel voor -/-§30,- goedkoper kunnen kopen in Nederland.

• MCKenzy99
quote:
Mr. R. schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:47:
[...]

Is het geen stofje op de lens of achter het glas vd lens. Kortom zit het vlekje er altijd, ook als je niet tegen het licht in filmt. Mijn mobiel had hetzelfde, 3x opgestuurd naar Amazon.de konden niks vinden, uiteindelijk geld terug gehad en een nieuw toestel voor -/-§30,- goedkoper kunnen kopen in Nederland.
Het zit er alleen als ik tegen de zon in film. Toen ik het controleerde zat er wel een stofje op, maar ik neem aan dat ik die dan alsnog op zon mee foto's ook had moeten zien als dat de oorzaak was.

• Sunri5e
Ik heb 3 filters tot mijn beschikking. De ND4, 8 en 16. Echter ben ik benieuwd of er een tabel voor is welke shutterspeed je per type filter in moet stellen en welke ISO. Heeft iemand zo'n overzicht?

• Hahn
  • Laatst online: 11:10
quote:
Sunri5e schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:10:
Ik heb 3 filters tot mijn beschikking. De ND4, 8 en 16. Echter ben ik benieuwd of er een tabel voor is welke shutterspeed je per type filter in moet stellen en welke ISO. Heeft iemand zo'n overzicht?
Waarom heb je daar een tabel voor nodig? Dat is een simpele rekensom.

ND2 = 1/2 van het licht = 1 stop donkerder
ND4 = 1/4 van het licht = 2 stops donkerder
ND8 = 1/8 van het licht = 3 stops donkerder
ND16 = 1/16 van het licht = 4 stops donkerder

Als jij normaal op ISO100 en 1/100 schiet op f/4, dan moet je met ND2 dus naar 1/50 en met ND4 dus naar 1/25 (of wat daar het dichtstbij komt). Hetzelfde geldt voor de andere waarden. Verdubbelen van de ND (ND4 naar ND8 bijvoorbeeld) = verdubbelen van wat je wilt aanpassen (ISO100 naar ISO200, of 1/100 naar 1/50).

Hahn wijzigde deze reactie 01-09-2018 14:16 (9%)

The devil is in the details.

• Sunri5e
quote:
Hahn schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:13:
[...]

Waarom heb je daar een tabel voor nodig? Dat is een simpele rekensom.

ND2 = 1/2 van het licht = 1 stop donkerder
ND4 = 1/4 van het licht = 2 stops donkerder
ND8 = 1/8 van het licht = 3 stops donkerder
ND16 = 1/16 van het licht = 4 stops donkerder

Als jij normaal op ISO100 en 1/100 schiet op f/4, dan moet je met ND2 dus naar 1/50 en met ND4 dus naar 1/25 (of wat daar het dichtstbij komt). Hetzelfde geldt voor de andere waarden. Verdubbelen van de ND (ND4 naar ND8 bijvoorbeeld) = verdubbelen van wat je wilt aanpassen (ISO100 naar ISO200, of 1/100 naar 1/50).
En bij welk weer gebruik je de ND4, ND8 en ND16. Hoe meer zon hoe hoger de ND filter?

• Hahn
  • Laatst online: 11:10
quote:
Sunri5e schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:30:
[...]

En bij welk weer gebruik je de ND4, ND8 en ND16. Hoe meer zon hoe hoger de ND filter?
Als het nodig is :P Hoe meer je beeld overbelicht is, hoe sterker de ND moet zijn om het tegen te gaan. Er zijn geen precieze regels voor, want elke dag, elk moment, elke plek is anders.

Hahn wijzigde deze reactie 01-09-2018 14:32 (11%)

The devil is in the details.

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10-12 19:21
Zojuist, na 2 jaar wikken en wegen, mijn eerste drone besteld. Heb de mavic air fly more combo besteld bij megekko. Tijdens bestellen merkte ik dat er ook een gratis tello ryze in de winkelmand zat, leuke verrassing. Deze kan ik verkopen om vervolgens "gratis" dji care erbij te nemen.

Al met al goede deal lijkt me, ben benieuwd hoe hij bevalt! Ik ben van plan om de even goed te oefenen en daarna de drone mee te nemen naar nieuw zeeland

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

• Sunri5e
Op welke beeldresolutie en FPS filmen jullie?

• MarcOSX
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08-12 12:03
Voor de ND-filters heeft polarpro een app. Kun je aangeven wat je fps en je huidige shutterspeed is, dan rekent de app uit welk filter je nodig hebt om te bereiken dat de shutter speed het "dubbele" van de framerate is.

• Melantrix
quote:
MarcOSX schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:19:
Voor de ND-filters heeft polarpro een app. Kun je aangeven wat je fps en je huidige shutterspeed is, dan rekent de app uit welk filter je nodig hebt om te bereiken dat de shutter speed het "dubbele" van de framerate is.
Dat is echt een handige tip,t hanks! (voor degene die afschrikken van de reviews op android) ik heb hem uitgeprobeerd en lijkt gewoon te werken. :)

• v1co
  • Laatst online: 14-09 12:29
quote:
Sunri5e schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:31:
Ik film zelf op 1080p 60fps. Dit werkt voor mij sneller met video bewerking. Ook omdat mijn laptop niet een zware videokaart heeft om 2K te kunnen bewerken.

Vegas Pro werkt overigens heel prettig :) en is niet zo zwaar als Adobe Premiere Pro

Als ik een zwaardere PC had dan zou ik wel in 4K filmen.

v1co wijzigde deze reactie 04-09-2018 14:14 (7%)

• hood
quote:
Sunri5e schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:31:
4K 30 fps.

• Sunri5e
Op internet zie ik trouwens veel 2.7k in 24fps terug komen. Waarom zou je eigenlijk 24fps boven 50fps prefereren?

• Sunri5e
quote:
Dan zit de geheugenkaart wel snel vol :P

• hood
quote:
Sunri5e schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:17:
[...]

Dan zit de geheugenkaart wel snel vol :P
128 gb kan ik 2 uur en een kwartier op kwijt. Dus valt mee.

• Mr. R.
quote:
v1co schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:13:
[...]

Ik film zelf op 1080p 60fps. Dit werkt voor mij sneller met video bewerking. Ook omdat mijn laptop niet een zware videokaart heeft om 2K te kunnen bewerken.

Vegas Pro werkt overigens heel prettig :) en is niet zo zwaar als Adobe Premiere Pro

Als ik een zwaardere PC had dan zou ik wel in 4K filmen.
Mijn PC is denk ik wel snel genoeg voor 4K (I7 6700K, 32gb geheugen en gtx1060 6gb), maar ik heb geen ervaring met Vegas Pro maar heb het programma wel. Moet je vtv veel instellingen aanpassingen? Ik had een keer zo iets gelezen, ik heb wel veel ervaring met Magix.

• Mr. R.
Wat denken jullie t/m vandaag gratis Tello bij Fly more https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Kopen of nog even wachten, misschien dat de Mavic goedkoper wordt?

Wat betreft DJI Care, wanneer moet je deze hebben zonder allerlei dingen te bewijzen? Binnen 24 uur nadat je de Mavic hebt geactiveerd? Of tegelijk met als je hem koopt?

• Mr. R.
En besteld, laatste dag met gratis Tello.

Getwijfeld en toch maar Care refresh erbij genomen.

• hood
Hoeveel hebben jullie al gevlogen met de Air? Ik zit op bijna 14 uur en in die tijd 140km afgelegd. Ben benieuwd naar jullie afstanden.

Elke PC kan prima 4K editen. Je gebruikt daarvoor normaal proxy bestanden. Bij het renderen is het wel langer wachten uiteraard. Ook het maken van de proxy bestanden kan even duren.

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07:13
Anafi prop mod voor Air (minder herrie):
YouTube: Mavic Air with Quiet Props?
YouTube: Parrot Anafi & DJI Mavic Air Hybrid

Aangezien de Anafi qua pitch een stuk minder irritant is dan Air/Spark zou je zeggen dat DJI voor de Air ook low noise props zou moeten kunnen ontwikkelen. :)

iisworks wijzigde deze reactie 08-09-2018 13:05 (41%)

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True