Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mistermaxmax
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 01-10 14:52
Zo'n refresh card kan uitkomst bieden, ben ik helaas, pijnlijk achter gekomen. |:( 8)7 Ik heb er bewust niet voor gekozen. Maar wees gewaarschuwd, t' kan dus echt. Je moet er wel je best voor doen hoor. Tussen de 60 en 70 kmph vol gas de bomen in, meter of 20 boven de grond. Resultaat; echt bijna alles naar de klote. Totaal de diepte op afstand verkeerd in geschat. ;( De test though, met de filters zijn goed! Veel mooie resultaten.... als ik wat moois heb om te delen komt het.

Burn It - Burn All

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
mistermaxmax schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:19:
Zo'n refresh card kan uitkomst bieden, ben ik helaas, pijnlijk achter gekomen. |:( 8)7 Ik heb er bewust niet voor gekozen. Maar wees gewaarschuwd, t' kan dus echt. Je moet er wel je best voor doen hoor. Tussen de 60 en 70 kmph vol gas de bomen in, meter of 20 boven de grond. Resultaat; echt bijna alles naar de klote. Totaal de diepte op afstand verkeerd in geschat. ;( De test though, met de filters zijn goed! Veel mooie resultaten.... als ik wat moois heb om te delen komt het.
Pics or it didnt happen :X :P

is ie nog wel te repareren ? wel zuur voor je ;(
Ik twijfel nog om het wel of niet te doen vind het weer een hoop geld voor zo iets.

Slux wijzigde deze reactie 23-06-2018 16:35 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-10 18:16

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik hoor nu ook bij de Mavic Air Club! :) Phantom 4 ingeruild voor de Mavic en meer dan tevreden! Was alleen wat angstig voor de WiFi videolink, maar die deed in de eerste vluchten nog niks onder voor Lightbridge.

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zxop4932
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 14:50
quote:
Slux schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Ik twijfel nog om het wel of niet te doen vind het weer een hoop geld voor zo iets.
Het is inderdaad een hoop geld, maar het vliegt een stuk prettiger met deze "verzekering".

"A man with God is always in the majority."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
quote:
zxop4932 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:46:
[...]

Het is inderdaad een hoop geld, maar het vliegt een stuk prettiger met deze "verzekering".
Die van mij komt uit Duitsland, dan vervalt die verzekering toch als je hem hier zou willen kopen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:14
quote:
Slux schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:47:
[...]

Die van mij komt uit Duitsland, dan vervalt die verzekering toch als je hem hier zou willen kopen ?
Officieel niet, althans... Dat probleem heb ik. Heb hem ook in Duitsland gekocht omdat ik daar de Fly More Combo voor 751 euro heb kunnen kopen..., (woon in Cyprus)..., en Cyprus staat niet op de kaart van Care Refresh, en daardoor zou ik hem dus in Duitsland moeten halen en adres in Duitsland hebben.

Na een hele boel vragen/email/terug bel verzoeken, hebben ze contact opgenomen. En daar aangegeven dat je hem gewoon online kunt kopen en activeren binnen 48 uur. Indien de 48 uur over is, dan is het nog steeds mogelijk maar dan moet je dus een video(videos) maken.

• Slux
  • Niet online
Dat was een mooie prijs, ik was 800 kwijt voor de fly more.

Besloten om het toch niet te doen, vlieg al een paar jaartjes met drones en op mij eerste drone na steadidrone QU4D heb ik weinig schade gehad, met al die veiligheid systemen op de AIR is de kans nog kleiner op schade, en onderdelen zijn redelijk goedkoop op allibaba te vinden zag ik.

Ben alleen bang dat ie in het water valt, mocht dat gebeuren is de kans ook vrij klein dat ik hem nog terug vind dus heb ik eigenlijk niks aan zo verzekering, koop wel een nieuwe accu voor dat geld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
da_PSI schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:36:
[...]

Officieel niet, althans... Dat probleem heb ik. Heb hem ook in Duitsland gekocht omdat ik daar de Fly More Combo voor 751 euro heb kunnen kopen..., (woon in Cyprus)..., en Cyprus staat niet op de kaart van Care Refresh, en daardoor zou ik hem dus in Duitsland moeten halen en adres in Duitsland hebben.

Na een hele boel vragen/email/terug bel verzoeken, hebben ze contact opgenomen. En daar aangegeven dat je hem gewoon online kunt kopen en activeren binnen 48 uur. Indien de 48 uur over is, dan is het nog steeds mogelijk maar dan moet je dus een video(videos) maken.
quote:
Slux schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:30:
Dat was een mooie prijs, ik was 800 kwijt voor de fly more.

Besloten om het toch niet te doen, vlieg al een paar jaartjes met drones en op mij eerste drone na steadidrone QU4D heb ik weinig schade gehad, met al die veiligheid systemen op de AIR is de kans nog kleiner op schade, en onderdelen zijn redelijk goedkoop op allibaba te vinden zag ik.

Ben alleen bang dat ie in het water valt, mocht dat gebeuren is de kans ook vrij klein dat ik hem nog terug vind dus heb ik eigenlijk niks aan zo verzekering, koop wel een nieuwe accu voor dat geld
Waar hebben jullie hem vandaan voor die prijzen dan?
Ik zit al een tijdje tegen de aankoop aan te hikken...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
quote:
dfrenner schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:46:
[...]

[...]

Ik heb hem zakelijk gekocht dan gaat de BTW eraf, webshop via idealo.
https://www.idealo.de/pre...r-fly-more-combo-dji.html

• mistermaxmax
quote:
Slux schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Hij is wel te fixen maar is net zo duur als een nieuwe helaas. Als je gewoon normaal doet is er weinig aan de hand. Zit nu wel te denken aan zo'n refresh kaart. Dit is best een zure appel. 8)7

https://imgur.com/w20gyXJ
https://imgur.com/FLRbq15
https://imgur.com/15ayo2t

Hij is helemaal nagekeken en echt alles vertoont kuren. :O De foto's verraden nog niet de helft van wat er allemaal kapot is

Burn It - Burn All

• mistermaxmax
quote:
zxop4932 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:46:
[...]

Ik had echt niet verwacht hem nodig te hebben. En eigenlijk, als je echt een beetje uit kijkt is het niet nodig. Blijkt toch, een ongeluk zit een een klein hoekje. In dit geval een flinke boom.

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
quote:
mistermaxmax schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Hij is wel te fixen maar is net zo duur als een nieuwe helaas. Als je gewoon normaal doet is er weinig aan de hand. Zit nu wel te denken aan zo'n refresh kaart. Dit is best een zure appel. 8)7

https://imgur.com/w20gyXJ
https://imgur.com/FLRbq15
https://imgur.com/15ayo2t

Hij is helemaal nagekeken en echt alles vertoont kuren. :O De foto's verraden nog niet de helft van wat er allemaal kapot is
lijkt zo nog wel mee te vallen idd, maar doet wel pijn zulke foto's :'( .

Heb je ook hier gekeken ? zie daar bijvoorbeeld armen voor 22 euro, case 12 euro, gimbal 136 euro

https://nl.aliexpress.com...earchText=mavic+air+parts

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 19:24
quote:
mistermaxmax schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:28:
[...]

Heb je er al mee getest?

Ben benieuwd naar je resultaten als je weer terug bent. :9

Ik krijg ze woensdag.
Ben inmiddels weer thuis en heb een paar leuke foto's kunnen maken ondanks dat het niet echt mee zat met het weer. (RAW foto's en bewerkt met lightroom).
https://imgur.com/7NiTCYJ
https://imgur.com/fvYxyF0

Moet zeggen dat ik hier alleen met filter heb gevlogen dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Maar ik ken mezelf en die filters zouden er hoe dan ook komen dus vandaar dat ik ze alvast maar voor m'n vakantie had aangeschaft :P

• Slux
  • Niet online
quote:
dennisdew16 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:39:
[...]

Ben inmiddels weer thuis en heb een paar leuke foto's kunnen maken ondanks dat het niet echt mee zat met het weer. (RAW foto's en bewerkt met lightroom).
https://imgur.com/7NiTCYJ
https://imgur.com/fvYxyF0

Moet zeggen dat ik hier alleen met filter heb gevlogen dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Maar ik ken mezelf en die filters zouden er hoe dan ook komen dus vandaar dat ik ze alvast maar voor m'n vakantie had aangeschaft :P
wow dat zijn beste foto's d:)b , dat die uit dat kleine lensje komen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
mistermaxmax schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:33:
[...]

Ik had echt niet verwacht hem nodig te hebben. En eigenlijk, als je echt een beetje uit kijkt is het niet nodig. Blijkt toch, een ongeluk zit een een klein hoekje. In dit geval een flinke boom.
Je was op reis, je kan inboedel of reisverzekering proberen...

Collega van mij heeft het laatst met zijn Mavic pro op zijn inboedel kunnen verhalen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• da_PSI
quote:
dfrenner schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:46:
[...]

[...]

Ik koop het ook via mijn bedrijf, waardoor ik de "21% niet hoef te betalen" vanwege vrije goederen binnen de EU ;)

da_PSI wijzigde deze reactie 26-06-2018 20:31 (5%)

• Tijgerhaai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 08:45
quote:
da_PSI schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:28:
[...]

Ik koop het ook via mijn bedrijf, waardoor ik de "21% niet hoef te betalen" vanwege vrije goederen binnen de EU ;)
Let wel op, zakelijk kopen betekend ook dat je commercieel vliegt. En dan heb je met andere regels te maken.
Geen omzet uit je aankoop dan zou de belastingdienst even langs kunnen komen (kans is klein, maar toch)

• da_PSI
quote:
Tijgerhaai schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Let wel op, zakelijk kopen betekend ook dat je commercieel vliegt. En dan heb je met andere regels te maken.
Geen omzet uit je aankoop dan zou de belastingdienst even langs kunnen komen (kans is klein, maar toch)
Ik kan hierop niet te diep gaan, maar er zijn meerdere mogelijkheden...... O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:10
quote:
da_PSI schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:11:
[...]

Ik kan hierop niet te diep gaan, maar er zijn meerdere mogelijkheden...... O-)
Het is heel simpel, als je geen commerciŽle omzet behaalt met de aankoop en je trekt de btw af zit je al echt heel snel in schimmig gebied. Ik zou dat soort dingen niet noemen/aanraden op een forum.

Pakkans is zeer gering met zo’n bedrag, maar maakt het nog steeds niet ‘legaal’.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Slux
  • Niet online
quote:
Requiem19 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Het is heel simpel, als je geen commerciŽle omzet behaalt met de aankoop en je trekt de btw af zit je al echt heel snel in schimmig gebied. Ik zou dat soort dingen niet noemen/aanraden op een forum.

Pakkans is zeer gering met zo’n bedrag, maar maakt het nog steeds niet ‘legaal’.
Ik heb hem gewoon op de voorraad gezet en schrijf hem zo af.

Wordt wel zakelijk gebruikt in mijn geval, en leen hem uit naar prive :P .

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16-10 13:03
Ik heb gisteren de domste en meest spannende vluchten gemaakt met de Air tot nu toe :) Geen risico betekend geen mooie beelden toch? De overtreden regels:
- Niet vliegen bij veel wind
- Niet opstijgen vanaf een metalen plaat
- Niet opstijgen vanaf een bewegend object
- Niet vliegen zonder goede landingsplaats

Het ging zeker niet lekker. De eerste start was met echt teveel wind, vanaf een groot zeilschip midden op het Ijselmeer. De drone werd direct opgepakt door de wind (ik had direct meer moeten tegensturen) en waaiden over het dek, tussen de touwen en zeilen door. Geen plons, dus suc6 :) Toen het leuke: Ik had me even vergist in de snelheid van de boot tov de wind.... dat was ongeveer 35km/h. De air verdween snel achter de boot, wat een duidelijk landings probleem oplevert. Gelukkig redde hij het met de knuppels in de hoek en kreeg ik hem weer langszij. Toen de opname maar aangezet want het beeld leek toch wel mooi stabiel. Uiteindelijk was het landen geen probleem en vlieg je gewoon hard mee met de boot. De 2e start was veeeel beter en alles leek perfect, totdat de Air opeens erg gek reageerde (bijna niet meer) en richting het water dook (Ja ik reeg wel allerlei hoge wind meldingen, in het rood, met de tekst dat ik direct moest landen, maar toch). Iets in de DJI software deugt echt niet. Gelukkig dacht ik aan sport mode en in die mode vloog hij meteen zoals normaal en kreeg ik hem weer terug. Ik heb geen 3e poging gedaan om de Air te laten verdwijnen in het ruime sop. Dat zou zonde zijn geweest van de beelden die al op de SD stonden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-10 00:29
Overigens nu tijdens de wannahave days van Wehkamp flink wat Air spul in de aanbieding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gave beelden, @Tadango! :) Je hebt wel lef zeg _O-

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• da_PSI
Ben nog helemaal nieuw in de dronewereld ;)

De laatste paar weken is er erg veel wind later in de middag, dus eigenlijk niet echt kunnen vliegen.., ook vandaag was er aardig wat wind... De eerste keer gewoon netjes gevlogen in de beginnen.., vandaar dus besloten om de sport eens te gebruiken.

Geeft het meer slijtage/kans op defecten als je op spormode vliegt en dan vooruit vliegt en dan een "scherpe" bochten maakt? En volle "snelheid" vooruit en hem dan omhoog laten vliegen? (En ja, der was aardig wat wind... )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:57
Afgelopen weekend heb ik bijna mijn drone laten crashen. Ik vloog over wat water naar de andere kant van de oever om een rondje om een paar bomen te maken. Toen de drone aan de overkant van het water was, reageerde hij erg slecht en ging steeds verder naar de boom toe. Daar stond ook een struik naast en de propellors hebben een paar blaadjes afgehakt. Met grote moeite kreeg ik de drone weer terug naar mijn oever en kon ik hem laten landen. Omdat ik niet snapte waarom hij zo slecht reageerde heb ik de drone goed bekeken en kwam ik tot de ontdekking dat er een stukje blad op 1 van de sensoren aan de voorkant zat. Dat zal niet meegeholpen hebben in de manier van vliegen. Later bekeek ik in de DJI Go 4 app nog even de vlucht en zag ik dat de drone aan de overkant van het water nog maar een paar satelieten kon zien. De drone zat op dat moment onder een boom en ik denk dat dat het grootste probleem met het slechte vliegen was. Is het zo dat als de drone geen satelieten ziet hij anders vliegt?

Ik zag mijn drone al in het water vallen maar gelukkig is het niet gebeurd. Ik ben wel nog voorzichtiger geworden hierdoor...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-10 00:29
Als de drone weinig sensoren en satellieten tot zijn beschikking heeft wordt autonoom vliegen inderdaad lastiger en wordt er meer uitgegaan van input door de gebruiker. Als je dan zelf ook nog eens een eind weg staat.. Let wel op dat je dan de antennes goed positioneert, dus zo goed mogelijk met de lange kant in de richting van de drone blijven wijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 10:01
Momenteel staat de DJI Mavic Air bij Saturn.de voor 666,-

Edit: zo te zien uitverkocht momenteel.

James25 wijzigde deze reactie 02-07-2018 19:12 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:07
quote:
James25 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:18:
Momenteel staat de DJI Mavic Air bij Saturn.de voor 666,-
op z'n duits, niet verkrijgbaar!

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MCKenzy99
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-10 23:37
Binnenkort ga ik voor een half jaar studeren in noorwegen (Trondheim) en het leek mij heel leuk om dan drone beelden te kunnen maken. Zijn er nog goede redenen waarom ik hiervoor misschien een pro ipv een air zou willen (of een spark)? Het zal mijn eerste drone worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:38

Royz

Kleurenblind!!

quote:
MCKenzy99 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:23:
Binnenkort ga ik voor een half jaar studeren in noorwegen (Trondheim) en het leek mij heel leuk om dan drone beelden te kunnen maken. Zijn er nog goede redenen waarom ik hiervoor misschien een pro ipv een air zou willen (of een spark)? Het zal mijn eerste drone worden.
Ligt eraan waar je veel waarde aan hecht, de Air is kleiner, heeft betere video, meer sensoren en de camera zit beter opgeborgen dan bij de pro terwijl de pro een betere verbinding heeft.

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
quote:
Mozart schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:50:
Afgelopen weekend heb ik bijna mijn drone laten crashen. Ik vloog over wat water naar de andere kant van de oever om een rondje om een paar bomen te maken. Toen de drone aan de overkant van het water was, reageerde hij erg slecht en ging steeds verder naar de boom toe. Daar stond ook een struik naast en de propellors hebben een paar blaadjes afgehakt. Met grote moeite kreeg ik de drone weer terug naar mijn oever en kon ik hem laten landen. Omdat ik niet snapte waarom hij zo slecht reageerde heb ik de drone goed bekeken en kwam ik tot de ontdekking dat er een stukje blad op 1 van de sensoren aan de voorkant zat. Dat zal niet meegeholpen hebben in de manier van vliegen. Later bekeek ik in de DJI Go 4 app nog even de vlucht en zag ik dat de drone aan de overkant van het water nog maar een paar satelieten kon zien. De drone zat op dat moment onder een boom en ik denk dat dat het grootste probleem met het slechte vliegen was. Is het zo dat als de drone geen satelieten ziet hij anders vliegt?

Ik zag mijn drone al in het water vallen maar gelukkig is het niet gebeurd. Ik ben wel nog voorzichtiger geworden hierdoor...
Klinkt als wat ik zaterdag ook had. Probeer de volgende keer naar sport modus over te schakelen. Ik vermoed dat er gewoon een bug in de P modus zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-10 11:03
Welke drone hadden jullie hiervoor? Ik heb nu namelijk een kleine R/C drone revell Rayvore. Ik merk bij deze dat bij een beetje wind deze al heel erg moeilijk vooruit kan. Ik hoop niet dat dit bij alle drones zo zal zijn. Ik wil ook naar een drone met camera toe werken. Alleen is het handiger als ik veel ervaring opdoe voordat ik aan het echte werk begin. Welke raden jullie mij dan aan als tussenstap? De goedkoopste is een DJI Spark. Maar aangezien dit nog steeds best een smak geld is, zal ik rond de 150-250 euro moeten kijken? Is een Parrot dan aan te raden? Een Parrot AR Drone 2.0?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MCKenzy99
quote:
Royz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:32:
[...]

Ligt eraan waar je veel waarde aan hecht, de Air is kleiner, heeft betere video, meer sensoren en de camera zit beter opgeborgen dan bij de pro terwijl de pro een betere verbinding heeft.
Aangezien ik mezelf niet zo snel zie vliegen in drukke gebieden is de air dan waarschijnlijk de betere keus!
Nog wel een ander vraagje: heb je echt 3 accu's nodig, of kan het ook wel met 2, een mavic +1 extra accu is namelijk wat goedkoper, en ik zie me de rest van de fly more niet echt gebruiken.

• Sjoelbakje
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-10 15:23
Heeft iemand ervaring met de PolarPro filters?
Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 filters maar ik kan het verschil in de beeldkwaliteit niet ontdekken:

Standard Series:
https://www.polarprofilte...rs-3-pack-standard-series

The Cinema Series - Shutter Collection:
https://www.polarprofilte...ilters-shutter-collection

Het verschil dat ik kan ontdekken is het volgende:

De prijs verschilt wel behoorlijk... Maar ik vraag mij dus af wat het verschil in beeldkwaliteit tussen de 2 is als je gaat filmen.

• Tadango
Wat ik begreep heb je bij de cinema series een betere coating wat minder lens flares en andere verkleuringen oplevert als de zon er wat in schijnt. Ik heb de set met 6 standard lenzen gekocht omdat de vivid cinema niet beschikbaar was. Ik gebruik alleen de PL lenzen dus de vivid serie zou prima zijn.

Btw, als iemand mijn standard serie wil overnemen voor een leuke prijs dan hoor ik dat graag. Ze zijn nog perfect alleen de ND 4 PL is vaak gebruikt. de ND 8 PL 1 keer, de rest nooit.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcus
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-10 13:46
quote:
Jeanke117 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:18:
Welke drone hadden jullie hiervoor? Ik heb nu namelijk een kleine R/C drone revell Rayvore. Ik merk bij deze dat bij een beetje wind deze al heel erg moeilijk vooruit kan. Ik hoop niet dat dit bij alle drones zo zal zijn. Ik wil ook naar een drone met camera toe werken. Alleen is het handiger als ik veel ervaring opdoe voordat ik aan het echte werk begin. Welke raden jullie mij dan aan als tussenstap? De goedkoopste is een DJI Spark. Maar aangezien dit nog steeds best een smak geld is, zal ik rond de 150-250 euro moeten kijken? Is een Parrot dan aan te raden? Een Parrot AR Drone 2.0?
Je zit hier in het Mavic Air topic, dus ik zou niet van input m.b.t. andere drones uit gaan.
Zelf ben ik met 0 ervaring meteen voor de Mavic Air gegaan en dat gaat (tot nu toe) prima. Het is een uitstekende drone om mee te beginnen, met name door de robuuste bouw van de drone en de vele sensoren die je ondersteunen.

De Spark heb ik ook overwogen, maar met die controller erbij zit je dan al dusdanig dicht bij de prijs van een Air dat het mij geen goede aankoop leek. Te meer nu de Air alles doet wat ik wil doen, met name beeldkwaliteit is veel beter dan bij de Spark.

Het is natuurlijk niet weinig geld, maar dan heb je ook wat; ik zou nog even doorsparen.

• dennisdew16
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 19:24
Ik heb ook de vivid serie in m'n bezit. Ben ik toen voor gegaan omdat daar ook polarisatie filter in zit, wat zoals al aangeven helpt voor beter beeld als er veel zon is.

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-10 11:03
quote:
Marcus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:31:
[...]

Je zit hier in het Mavic Air topic, dus ik zou niet van input m.b.t. andere drones uit gaan.
Zelf ben ik met 0 ervaring meteen voor de Mavic Air gegaan en dat gaat (tot nu toe) prima. Het is een uitstekende drone om mee te beginnen, met name door de robuuste bouw van de drone en de vele sensoren die je ondersteunen.

De Spark heb ik ook overwogen, maar met die controller erbij zit je dan al dusdanig dicht bij de prijs van een Air dat het mij geen goede aankoop leek. Te meer nu de Air alles doet wat ik wil doen, met name beeldkwaliteit is veel beter dan bij de Spark.

Het is natuurlijk niet weinig geld, maar dan heb je ook wat; ik zou nog even doorsparen.
Je hebt gelijk m.b.t. dat dit alleen een Mavic topic is. Sorry hiervoor.

De Spark is 560 euro inclusief combo pakket. Dit is een groot verschil naar de mavic air.

• mistermaxmax
quote:
Tadango schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:12:
Ik heb gisteren de domste en meest spannende vluchten gemaakt met de Air tot nu toe :) Geen risico betekend geen mooie beelden toch? De overtreden regels:
- Niet vliegen bij veel wind
- Niet opstijgen vanaf een metalen plaat
- Niet opstijgen vanaf een bewegend object
- Niet vliegen zonder goede landingsplaats

[video]
Mooi verhaal man! Die regels zijn voor jezelf, die mag je breken. ;)

De beelden zijn echt heel erg vet! Waanzinnig! Ik hoop ze er straks ook zo mooi uit te krijgen. Veel lef hebben ook om vanaf het schip op te stijgen. _/-\o_ 8)7 haha! Je hebt hem ook mooi onder controle, respect hoor.

Ik wil meer zien. Volgens mij wel een ND filtertje? :*)

Burn It - Burn All

• mistermaxmax
quote:
Mozart schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:50:

Wat was de afstand dan ongeveer? En vlieg je in FFC mode?

Burn It - Burn All

• mistermaxmax
Als iemand interesse heeft.
V&A aangeboden: 2x DJI Mavic Air Intelligent Flight Battery (Part 1) - Grijs

(weet niet zeker of dit wel mag, anders excuus) :)

Burn It - Burn All

• Mozart
quote:
mistermaxmax schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:51:
[...]

Wat was de afstand dan ongeveer? En vlieg je in FFC mode?
De afstand, 15 meter of zo? Echt niet ver dus. Ik heb niks bijzonders gedaan met de drone of de afstandsbediening. Ik weet niet of je dan wel of niet FCC gebruikt.
Wat is het verschil?
Volgens mij had ik een verbinding op 5.8 GHz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mistermaxmax
quote:
Mozart schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:52:
[...]

De afstand, 15 meter of zo? Echt niet ver dus. Ik heb niks bijzonders gedaan met de drone of de afstandsbediening. Ik weet niet of je dan wel of niet FCC gebruikt.
Wat is het verschil?
Volgens mij had ik een verbinding op 5.8 GHz.
Hmm, ik ben geen expert. Maar ik zou het forum even doorlopen. Volgens mij is 5.8Ghz meer voor de stad, een sterker signaal maar niet perse voor lange afstanden. 15 meter is niks inderdaad.

Op Internet zal een kleine zoektocht je ook helpen om te zien waar hij op staat.

Er zijn zat filmpjes op YT die je kan bekijken hoe je hem op FCC kan zetten. Dat te hebben aangegeven wil ik er wel bij vermelden dat er regels en wetten zijn waarvan er wordt verwacht dat je je eraan houdt. _/-\o_ Dus ik zou even op onderzoek uitgaan en je inlezen om zo te kijken of je je range wat kan vergroten. :P

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
quote:
mistermaxmax schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:48:
[...]

Mooi verhaal man! Die regels zijn voor jezelf, die mag je breken. ;)

De beelden zijn echt heel erg vet! Waanzinnig! Ik hoop ze er straks ook zo mooi uit te krijgen. Veel lef hebben ook om vanaf het schip op te stijgen. _/-\o_ 8)7 haha! Je hebt hem ook mooi onder controle, respect hoor.

Ik wil meer zien. Volgens mij wel een ND filtertje? :*)
Bedankt. Er zat een Polarpro standard ND 8 PL op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
binedertien schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:04:
Heeft iemand ervaring met de PolarPro filters?
Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 filters maar ik kan het verschil in de beeldkwaliteit niet ontdekken:

Standard Series:
https://www.polarprofilte...rs-3-pack-standard-series

The Cinema Series - Shutter Collection:
https://www.polarprofilte...ilters-shutter-collection

Het verschil dat ik kan ontdekken is het volgende:
[afbeelding]

De prijs verschilt wel behoorlijk... Maar ik vraag mij dus af wat het verschil in beeldkwaliteit tussen de 2 is als je gaat filmen.
Cinema was toch nd + pl?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
Ik heb een tweedehands mavic air fly more combo gevonden.
1 uur en 28 minuten vliegtijd
DJI care t/m januari 2019
Polarpro cinematic filterset (geeft aan ND+PL)

Voor 900 euro.

Ik twijfelde eerst een beetje, maar ik ga er vanavond heen. 900 is een hoop geld, maar met de extra's ben ik zelf zo'n 1100 euro kwijt.

Ik wil hem na mijn vakantie weer verkopen...

Op zich wel een nette prijs toch?
Nog zaken waar ik op moet letten?

dfrenner wijzigde deze reactie 06-07-2018 12:40 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Cinema was toch nd + pl?!
De vivid wel, shutter niet. Er zijn ook sets met beiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
Tadango schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:45:
[...]

De vivid wel, shutter niet. Er zijn ook sets met beiden.
Dan is het deze idd:
https://www.kamera-expres...a-series-vivid-collection

900 is wel net genoeg toch? Hij wilde niet lager gaan...

dfrenner wijzigde deze reactie 06-07-2018 12:48 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:39:
Ik heb een tweedehands mavic air fly more combo gevonden.
1 uur en 28 minuten vliegtijd
DJI care t/m januari 2019
Polarpro cinematic filterset (geeft aan ND+PL)

Voor 900 euro.

Ik twijfelde eerst een beetje, maar ik ga er vanavond heen. 900 is een hoop geld, maar met de extra's ben ik zelf zo'n 1100 euro kwijt.

Ik wil hem na mijn vakantie weer verkopen...

Op zich wel een nette prijs toch?
Nog zaken waar ik op moet letten?
Ik vindt het net te duur. De combo set is nieuw voor 900 te vinden en een setje filters is 80 euro. Care refresh is persoonlijk of je daar belang bij hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
Tadango schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:48:
[...]

Ik vindt het net te duur. De combo set is nieuw voor 900 te vinden en een setje filters is 80 euro. Care refresh is persoonlijk of je daar belang bij hebt.
https://www.fotodevakman....ign=Tweakers%20Pricewatch

917
80
50 (nog helft van dji care over)

1050...

150 euro korting.

Het punt is dat ik hem na de vakantie weer wil verkopen en de Pro 2 wil afwachten.
Denk dat ik met deze koop minder verlies dan met een nieuwe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik vind het ook wat duur voor een drone van 7 maanden oud, dan koop ik toch liever een nieuwe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
Slux schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:57:
Ik vind het ook wat duur voor een drone van 7 maanden oud, dan koop ik toch liever een nieuwe.
Dus dan toch liever nieuw?
Pfff die twijfel....

1 uur en 28 minuten vliegtijd...

Ik heb vanavond met hem afgesproken, maar hem net even gestuurd dat ik wat begin te twijfelen...
Hij geeft aan dat hij een ander voor 900 heeft. Kan natuurlijk bluf zijn...

Er wordt best wel wat geboden op MP, zonder filters en care zo'n 820 euro

Edit, biedt nu 870 aan...

dfrenner wijzigde deze reactie 06-07-2018 15:08 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
Tja, als je hem maar even wilt gebruiken is het misschien wel zonde om een nieuwe set te kopen. Het verlies is minder op een 2e handse. Als hij verder prima is.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
Tadango schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:13:
Tja, als je hem maar even wilt gebruiken is het misschien wel zonde om een nieuwe set te kopen. Het verlies is minder op een 2e handse. Als hij verder prima is.....
Waar moet ik op letten bij de koop?
Wat kan ik testen?

Hij geeft aan dat hij echt zonder beschadigingen is en helemaal in orde.
Hij vliegt te weinig (daarom de 1 uur en 28 minuten).

DJI care geeft mij wel een veiliger gevoel. Wat betaal je eigenlijk bij de air bij een crash?

Edit:

Gevonden " Voor de eerste vervanging betaal je slechts §89,-, en voor de tweede keer §139,-."

dfrenner wijzigde deze reactie 06-07-2018 15:23 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
Let op krassen, of de props nog allemaal heel zijn, of de armen links en rechts gelijk staan, of er geen krassen op de lens zitten, of de reserve sticks er nog bij zitten ( en de andere telefoon kabels). Als hij verder goed vliegt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
Tadango schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:43:
Let op krassen, of de props nog allemaal heel zijn, of de armen links en rechts gelijk staan, of er geen krassen op de lens zitten, of de reserve sticks er nog bij zitten ( en de andere telefoon kabels). Als hij verder goed vliegt....
Hij zag er echt als nieuw uit, dus ik heb hem meegenomen 😬

Voor 870 euro met de vivid cinematic set van polarpro en nog tot 30 Jan 2019 dji care

Wat voor kaartjes gebruiken jullie?
Is fit wat?
https://www.dataio.nl/64g...andisk-sdsdqxl-064g-ga4a/

dfrenner wijzigde deze reactie 07-07-2018 00:17 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
Samsung kost veel minder, en werkt prima. pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB

• mistermaxmax
quote:
Ik heb hem ook, werkt echt goed. Zeer nette prijs kwaliteitsverhouding. Schrijfsnelheid is top. ;)

Burn It - Burn All

• MCKenzy99
Even een vraagje: Ik sta op het punt een tweedehands mavic air te kopen. Kan ik hier gewoon dji care bijkopen. Of kan dit niet meer omdat de drone niet nieuw is.

Edit: Ik zie op de dji site dat dji care nu 30 euro is, maar begrijp ik het nou correct dat je daarvoor dan eerst lid moet worden van de dji club?

MCKenzy99 wijzigde deze reactie 07-07-2018 23:09 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
quote:
MCKenzy99 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:04:
Even een vraagje: Ik sta op het punt een tweedehands mavic air te kopen. Kan ik hier gewoon dji care bijkopen. Of kan dit niet meer omdat de drone niet nieuw is.

Edit: Ik zie op de dji site dat dji care nu 30 euro is, maar begrijp ik het nou correct dat je daarvoor dan eerst lid moet worden van de dji club?
Achteraf dji care kopen kan wel maar is vrij lastig, kan je op de site vinden waar je allemaal aan moet voldoen en wat je moet aanleveren.

30 euro voor dji care ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
quote:
mistermaxmax schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Ik heb hem ook, werkt echt goed. Zeer nette prijs kwaliteitsverhouding. Schrijfsnelheid is top. ;)
Maar 20MB/s schrijfsnelheid is toch op het randje met 100MBIT bitrate?!

Andere 4K kaartjes zitten op 85MB/s:

https://www.dataio.nl/tra...b-micro-sd-633x-uhs-i-u3/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
quote:
dfrenner schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:07:
[...]

[...]

Maar 20MB/s schrijfsnelheid is toch op het randje met 100MBIT bitrate?!

Andere 4K kaartjes zitten op 85MB/s:

https://www.dataio.nl/tra...b-micro-sd-633x-uhs-i-u3/
Ik heb die samsung evo erin zitten en krijg in de settings de melding dat het een traag kaartje is maar hij werkt verder wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
quote:
Slux schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:11:
[...]

Ik heb die samsung evo erin zitten en krijg in de settings de melding dat het een traag kaartje is maar hij werkt verder wel.
Langzamere kaartjes werken wel, maar als je een 360 graden pano maakt met jpg en raw ging het bij mij wel mis. Ook zou het kunnen dat de bitrate wordt verlaagd als je een langzamere kaart gebruikt. U3 is wel het minste wat je volgens mij moet hebben om alles er uit te halen. Ik heb i.i.g. een snellere kaart gekocht en krijg geen meldingen meer en alles werkt zoals het hoort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
De Samsung pro is toch minimaal 60MBps? Ik heb dan een rode Samsung en die heeft nooit een melding dat hij traag is. U3 moet snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
ik denk toch dat ik voor deze ga:
https://www.dataio.nl/64g...andisk-sdsdqxl-064g-ga4a/

Bij de Mavic Pro levert dji deze erbij. Alleen dan 16gb

dfrenner wijzigde deze reactie 08-07-2018 20:34 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
Tadango schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:11:
De Samsung pro is toch minimaal 60MBps? Ik heb dan een rode Samsung en die heeft nooit een melding dat hij traag is. U3 moet snel genoeg zijn.
Raar, het scheelt per opslaghoeveelheid.

64gb is idd 60MB, maar 32gb is 20MB

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MCKenzy99
Ik heb gisteren dan ook een mavic air aangeschaft daarna maar doorgerezen naar het strand en dit plaatje geschoten.

Ik was wel onder de indruk hoe makkelijk alles ging, het enige puntje was dat op een gegeven moment de verbinding wat slecht werd terwijl de drone binnen een paar meter van mij was, terwijl die daarvoor op 100m van mij zonder probleem had gevlogen.

Edit: Toch nog wat geks, ik zie nu dat naast dat het beeld op mijn telefoon soms schokt, dit soms ook op de beelden op mijn pc zo is bij het draaien van de drone of de gimball. Waar kan dit aan liggen?

MCKenzy99 wijzigde deze reactie 09-07-2018 13:42 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Nu online
quote:
v1co schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:05:
FCC mode getest. En het bereik was verbluffend verbeterd!
Video feed bleef stabiel _/-\o_
Kan dit ook met iOS?
En zonder MAC...

dfrenner wijzigde deze reactie 09-07-2018 13:43 (3%)

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-10 21:55

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Is het mogelijk om de Air uit te lenen? Dus aan iemand zonder DJI account, maar met mijn drone?

-= Very annoying forum person =-

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-10 09:17
Hoe is fcc mode met de Mavic air tov spark? Is het bereik beter?

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:02
quote:
pina schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:46:
Hoe is fcc mode met de Mavic air tov spark? Is het bereik beter?
Gevlogen tot 1km en toen had ik geen last van wegvallend video signaal met de air. Met de Spark heb ik geen ervaring.

Never fall in love with your own design!

• mistermaxmax
Vandaag gevlogen met de nieuwe Air na mijn crash.

Ik heb op 5.8Ghz gevlogen en 2.4.

2.4Ghz geeft me, op het veld gewoon een significant beter bereik. Normaal zet ik hem om, door op FCC mode te vliegen.

Nu wilde ik hem handmatig op 2.4Ghz zetten, omdat het progje niet meer goed werkt wat ik normaal gebruik.

Maar de 2.4Ghz range gaf allemaal laag bereik,(lage balkjes) is dat normaal of zou je goed signaal moeten oppakken?

Iemand een idee? :?

Burn It - Burn All

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:10
Ik heb mijn mavic meegenomen op mijn motortrip van 7 maanden. Zie hieronder kort filmpje. Ik ben absoluut geen film-pro en heb ook helemaal niet aan de video instellingen van de mavic oid gezeten (ook geen polar filters etc). Dus erg basic en vast verbeterpunten die ik graag hoor!

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09-10 18:45
Nou, hier net ook een mavic fly more besteld. Ben benieuwd. Geen enkele ervaring met drones, maar het leek me wel leuk voor de vakantie. Ja, de regels daar mbt drones ken ik al :)

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• Mozart
quote:
markiedeweert schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:15:
Nou, hier net ook een mavic pro fly more besteld. Ben benieuwd. Geen enkele ervaring met drones, maar het leek me wel leuk voor de vakantie. Ja, de regels daar mbt drones ken ik al :)
Pro of air, aangezien dit het air topic is..

• markiedeweert
De air heb ik besteld! Heb het bericht aangepast!

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:29
quote:
dfrenner schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Kan dit ook met iOS?
En zonder MAC...
Ik gebruik dit voor mijn Iphone, dus ja.
Dit kan zeker zonder MAC. Alleen dan heb je wel een Android device nodig om de GPS locatie te faken.
Even zoeken op Youtube dus.

• v1co
Ik lees dat sommige (nieuwe) mensen hier berichten posten over drones die ze voor een prikkie op Marktplaats zien staan.

Ik wil hierbij het volgende meegeven als je waarde hecht aan garantie:

Wanneer een drone in Azie is gekocht en hier goedkoop word verkocht in Europa bestaat de kans dat DJI Support zegt dat je geen garantie hebt in Nederland. Dat heb ik zelf dus meegemaakt. In het begin baalde ik daar een beetje van. Maar nu kan het me niet zo heel erg veel meer schelen. Ook omdat ik de nodige vlieg ervaring heb en tot nu toe dus nog geen gekke dingen heb meegemaakt.

Je kan wel DJI Care afsluiten op je drone. Daar moet je dan wel de nodige acties voor uitvoeren maar het is mogelijk.

Iets om over na te denken dus voordat je aan een (goedkope) koop waagt. :Y

• dfrenner
  • Nu online
quote:
v1co schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:00:
Ik lees dat sommige (nieuwe) mensen hier berichten posten over drones die ze voor een prikkie op Marktplaats zien staan.

Ik wil hierbij het volgende meegeven als je waarde hecht aan garantie:

Wanneer een drone in Azie is gekocht en hier goedkoop word verkocht in Europa bestaat de kans dat DJI Support zegt dat je geen garantie hebt in Nederland. Dat heb ik zelf dus meegemaakt. In het begin baalde ik daar een beetje van. Maar nu kan het me niet zo heel erg veel meer schelen. Ook omdat ik de nodige vlieg ervaring heb en tot nu toe dus nog geen gekke dingen heb meegemaakt.

Je kan wel DJI Care afsluiten op je drone. Daar moet je dan wel de nodige acties voor uitvoeren maar het is mogelijk.

Iets om over na te denken dus voordat je aan een (goedkope) koop waagt. :Y
Mijn vorige pro uit China gehaald.
Fly More Combo voor 850 euro...

En dat in oktober 2017... Toen was hij hier nog 1400.

Voor dat prijsverschil betaal ik de evt. reparatie wel. Maar hij bleef het altijd doen...

• Sunri5e
  • Laatst online: 08:51
Nog mensen die toevallig goede aanbiedingen van een Mavic Air ergens hebben gevonden? Het mag ook in het buitenland zijn.

• mambo2008
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01-08 13:53
Ik heb de laatste tijd vaak last dat mijn Android telefoon geen verbinding heeft met de controller. De controller en mavic air zijn wel verbonden, groen lampje op de controller en kan de drone ook gewoon bedienen. Echter in de DJI app zie ik alleen maar staan "Enter device". Dan start ik de app een keer opnieuw op, drone aan/uit etc. Soms doet gaat hij het dan "opeens" wel, soms ook helemaal niet. Hebben nog meer mensen dit probleem?

Heb inmiddels met vier verschillende kabels geprobeerd, de kabel is het probleem niet dus vermoed ik. Ook heb ik USB debugging aangezet, dat leek te helpen, maar later toch weer niet.

mambo2008 wijzigde deze reactie 14-07-2018 16:17 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:04
quote:
Sunri5e schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:41:
Nog mensen die toevallig goede aanbiedingen van een Mavic Air ergens hebben gevonden? Het mag ook in het buitenland zijn.
Hier in juli met gratis lenzen....al weet ik niet de kwaliteit van de lenzen.

https://www.dronekenner.n...1urgXZEAAYAiAAEgJsAvD_BwE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bob-nwk
  • Laatst online: 11-08 22:28

Acties:
  • +2Henk 'm!

• markiedeweert
quote:
Wat denk je zelf? Een onbekende site waar niets over te vinden is in google, geen enkel keurmerk heeft, zgn. al 13 jaar bestaat en waar een Mavic Air 300,00 goedkoper is dan elders...

Gaan dan niet alle alarmbellen rinkelen? 8)7

Edit:

DOMAIN INFORMATION
Domain:mediakingbv.com
Registrar:Internet Domain Service BS Corp
Registration Date:2018-07-02
Expiration Date:2019-07-02
Updated Date:2018-07-02
Status:clientTransferProhibited
Name Servers:ns1.orangewebsite.com
ns2.orangewebsite.com

https://drimble.nl/bedrij...478802/media-king-bv.html

Lang geleden al failliet gegaan. Kvk nr. is niet bekend bij de kvk.
Denk dat je nu wel voldoende info hebt ;)

markiedeweert wijzigde deze reactie 15-07-2018 23:58 (35%)

• schermer
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13:19
Terug van vakantie uit de USA en daar ook gevlogen met m'n air. Daar schakelt de drone ook over naar fcc modus, maar niet echt ervaren als een (groot) voordeel. Het signaal blijft wel beter verder weg, maar persoonlijk vind ik het hele wifi concept te onbetrouwbaar om (ver) buiten het zicht te vliegen, de ce afstand in NL is daarvoor ook goed genoeg, je hoort de drone tenslotte ook binnen gezichtsbereik te houden ;).

Waar ik wel (voordat ik de oplossing vond) mee liep te kl*ten was het slechte live-beeld signaal op mijn telefoon. Ook op korte afstanden. Soms direct, soms naar even vliegen andere momenten weer probleemloos.

Ik heb een nexus 5x en in Nederland eigenlijk nooit problemen met de live-feed, maar ik de States brak me dit dus zwaar op. Er waren zelf momenten dat ik op de telefoon helemaal niets meer zag, maar de afstandbediening verbinding goed was (groen lampje en drone reageerde ook goed op de besturing). Je voel je dan natuurlijk niet helemaal happy, en je gaat dan zo snel mogelijk weer landen + je filmpje is niet zoals je het wilt hebben...

Uiteindelijk bleek dit een combinatie van problemen, veroorzaakt door mijn telefoon die in thermal throttling ging.
  • Het was daar warmer dus ook de telefoon raakte sneller "oververhit".
  • De nieuwste versie van de Android app (4.2.20 geloof ik) heeft niet een bijzondere changelog, maar toch gebruikt die meer cpu op de telefoon, verschillende mensen zonder high-end mobiel melden dit en ook bij mij was het de bottleneck. Ik heb de apk gedowngrade naar 4.2.16 en alles werkt weer perfect.
  • Video cache uitschakelen op je telefoon scheelt, sowieso onzinnige functie naar mijn idee.
  • Vliegen met je mobiel in vliegtuigstand (alleen gps aan) zou moeten helpen, maar doe ik niet altijd.
Pas toen ik het bovenstaande allemaal had gedaan was de live-feed ook echt goed en heb ik met veel plezier gevlogen op vakantie en veel mooi beeldmateriaal verzamelt 8)

• schermer
Ik heb trouwens in NL ook wel eens in fcc gevlogen, met fake gps, maar naar wat zoeken op internet waren er verschillende op de dji fora die niet met zekerheid konden zeggen op de drone zelf ook een sterker signaal verstuurd, want ook de firmware zou regio bewust zijn met zijn eigen gps (die je niet kan faken).
Dus dan zie je wel kanaal 12 en 13 niet in de app, maar wat de drone zelf doet is niet helemaal zeker.

Eerste keer vliegen in USA melde hij dat ik in fcc kon vliegen (land instellingen bewijzigd blablabla popup) en ook de drone start dan opnieuw op.
Kon het voordeel in nl ook niet echt merken, ben toch niet zo van het ver vliegen (na 500m vind ik het prima).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
FCC in de EU forceren werkt echt. Het verschil is enorm op afstanden. Als je 500m voldoende vindt maakt het allemaal niet zoveel uit.....

• schumpi
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-09 07:07
Hier ook mijn zinnen gezet op de DJI mavic air.
Enkel de wetgeving wat betreft drones houd me tegen om tot kopen over te gaan.
Binnenkort op reis naar Griekenland wat mooi zou zijn om wat beelden te maken. Maar wat ben ik er nadien mee in BelgiŽ? Enkel in de tuin op een hoogte van max 10m??

• da_PSI
quote:
schumpi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:00:
Binnenkort op reis naar Griekenland wat mooi zou zijn om wat beelden te maken. Maar wat ben ik er nadien mee in BelgiŽ? Enkel in de tuin op een hoogte van max 10m??
In griekenland zou ik het zeker aanraden. Woon zelf in Cyprus en heb hem ook..., je kan redelijk vrij vliegen. (gebruikelijke plekken waar je niet vliegen, vliegveld, military bases, mensen massas') Alleen in Cyprus moet je de drone registeren bij de "aviation department".

• Slux
  • Niet online
quote:
schumpi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:00:
Ik woon zowat naast Schiphol en vlieg regelmatig in de omgeving.

Ik vlieg alleen niet in woonwijken en druk bezochte locaties, vaak vroeg in de ochtend afgelegen locaties zodat niemand er verder last van heeft.

Hiervoor had ik de spark die was iets stiller en compacter waardoor het meer op speelgoed leek en mensen er ook minder last van hebben, daar vloog ik echt overal mee. (behalve bij de buren, evenementen en boven Schiphol zelf uiteraard)

Met de Air durf ik dat wat minder, enigste voordeel van de Air is dat ie zo lekker meeneemt.

Ze hadden vroeger zelfs een hobby vliegbaan zowat naast Schiphol, dus vind zelf al die regels een beetje onzin, er zijn er maar een paar die het voor de rest verpesten door in woonwijken of druk bezochten locaties te vliegen, zelf ook een hekel aan een drone boven mijn hoofd.

Zo lang je niet boven landingsbanen en drukke locaties gaat vliegen en een beetje verstand gebruikt, is er niks aan de hand is mijn ervaring.

Ook op plekken waar je wel mag vliegen en waar soms mensen zijn, vraag ik het meestal of ze het erg vinden, ik heb nog nooit commentaar gehad dat ze het liever niet wouden, eerder oh wat leuk hoe werkt dat.

Slux wijzigde deze reactie 16-07-2018 17:02 (9%)

• schumpi
@Slux Dank u wel om jou ervaring te delen.
Eigenlijk had ik graag ergens op een open veld, of hier niet veraf langs de Leie (rivier) gevlogen met de mavic air. Kwestie om dat ding onder de knie te krijgen. Door te kunnen oefenen werk je toch ook aan veiligheid wanneer deze meegaat op reis? Moet ik deze drone leren bedienen in mijn tuintje op een max hoogte van 10m. BelgiŽ... pfff :(
Nu las ik dat er een nieuwe Europese drone wetgeving in de maak is...

Ik hoop er snel uit te zijn. De mavic air kopen of niet? Nog een kleine maand, dan zou deze eventueel mee kunnen op reis naar Griekenland.
Maar dan ook nog eens informeren of de luchthavens moeilijk doen betreft het meenemen van een drone.

• schermer
quote:
schumpi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:15:
Maar dan ook nog eens informeren of de luchthavens moeilijk doen betreft het meenemen van een drone.
Ik had hem naar usa mee in handbagage (ivm met accu's die ze liever niet in ruimbagage hebben en weet ik zeker dat er niet mee gegooid wordt). Werd niets van gezegd op alle 4 de vluchten.

Sterker nog, in LAX hing het hele vliegveld vol met Mavic Air reclame :+

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:41
quote:
schumpi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:15:
@Slux
Net terug uit Ibiza en ik heb de (grotere) Phantom 4 Pro mee gesjouwd. Geen enkel probleem gehad bij de security op Schiphol en Ibiza airport. Ze wilde uiteraard wel even in de case kijken, wat logisch is.

• v1co
Persoonlijk nog geen problemen gehad wanneer ik langs de douane ga. Als je alles netjes laat zien en de batterijen in een LIPO tas doet dan doen ze niet moeilijk

• schumpi
Na veel overweging uiteindelijk de mavic air fly more combo aangeschaft :)
In tussentijd las ik ook iets over filters. Zou een uv filter een meerwaarde geven? Deze mag erop blijven denk ik. Dacht aan de PolarPro DJI Mavic Air Cinema UV filter.
Een LiPo safe bag voor de 3 batterijen is ondertussen ook in bestelling (voor in de handbagage op 't vliegtuig)
Nu enkel nog verhuizen naar een land met minder strenge wetgeving voor drones...

schumpi wijzigde deze reactie 18-07-2018 16:17 (10%)

• MCKenzy99
Ik zat dus net te kijken of mijn mavic air onder mijn reisverzekering valt en dat doet die dus niet. Hebben mensen hier misschien wel reisverzekeringen die drones dekken of andere ideeŽn hiervoor?

• Racingboy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 12:36
quote:
schumpi schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:15:
Nu enkel nog verhuizen naar een land met minder strenge wetgeving voor drones...
Zolang je geen andere mensen stoort en niet vliegt in no-fly zones zal dat best wel meevallen. Zelf vlieg ik ook regelmatig op afgelegen gebieden en boven akkers van boeren (zonder beesten). Meestal zijn de reacties positief en zijn er vooral nieuwsgierige mensen.
Heb nog maar 1 keer een negatieve opmerking gehad, dat was op de dijk aan de kust. Toen riep er iemand: 'Dat mag hier niet'. Maar die persoon wist niet van wie de drone was ;) Na enkele minuten dan ook maar geland en verder gegaan. Hij had tenslotte gelijk.

Kan zelf ook niet wachten op de Europese wetgeving. Ik hoop dat deze dan ook wordt toegepast in BelgiŽ. Dat zou een hele verbetering zijn ten opzichte van nu.

• v1co
Ik heb in Griekenland (Santorini), Portugal (Douro Vallei), Frankrijk (Etretat en Mont Saint Michel) en Italie (Amalfi kust) gevlogen en nergens problemen gehad.
Wat altijd handig is om te doen als je iemand van de handhaving ziet lopen is vragen of het mag. Dat is wel zo netjes. De meeste mensen deden daar helemaal niet moeilijk over.

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:32
quote:
MCKenzy99 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:47:
Ik zat dus net te kijken of mijn mavic air onder mijn reisverzekering valt en dat doet die dus niet. Hebben mensen hier misschien wel reisverzekeringen die drones dekken of andere ideeŽn hiervoor?
Reisverzekeringen sluiten drones uit. Gewoon een te duur iets en gaan snel defect dus groot risico.

Dji Care Refresh is de meest makkelijke verzekering voor je dji drone...
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True