quote:
schumpi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:00:
Hier ook mijn zinnen gezet op de DJI mavic air.
Enkel de wetgeving wat betreft drones houd me tegen om tot kopen over te gaan.
Binnenkort op reis naar Griekenland wat mooi zou zijn om wat beelden te maken. Maar wat ben ik er nadien mee in België? Enkel in de tuin op een hoogte van max 10m??
Ik woon zowat naast Schiphol en vlieg regelmatig in de omgeving.
Ik vlieg alleen niet in woonwijken en druk bezochte locaties, vaak vroeg in de ochtend afgelegen locaties zodat niemand er verder last van heeft.
Hiervoor had ik de spark die was iets stiller en compacter waardoor het meer op speelgoed leek en mensen er ook minder last van hebben, daar vloog ik echt overal mee. (behalve bij de buren, evenementen en boven Schiphol zelf uiteraard)
Met de Air durf ik dat wat minder, enigste voordeel van de Air is dat ie zo lekker meeneemt.
Ze hadden vroeger zelfs een hobby vliegbaan zowat naast Schiphol, dus vind zelf al die regels een beetje onzin, er zijn er maar een paar die het voor de rest verpesten door in woonwijken of druk bezochten locaties te vliegen, zelf ook een hekel aan een drone boven mijn hoofd.
Zo lang je niet boven landingsbanen en drukke locaties gaat vliegen en een beetje verstand gebruikt, is er niks aan de hand is mijn ervaring.
Ook op plekken waar je wel mag vliegen en waar soms mensen zijn, vraag ik het meestal of ze het erg vinden, ik heb nog nooit commentaar gehad dat ze het liever niet wouden, eerder oh wat leuk hoe werkt dat.
Slux wijzigde deze reactie 16-07-2018 17:02 (9%)