Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
lubbertkramer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:06:
Alle posts doorgelezen, er is nogal discussie over de foto/video kwaliteit van de air ten aanzien van de pro toch lijkt de Air ook na het bekijken van vele filmpjes te winnen (mede door 100 mb's). Wat zouden jullie nu aanraden, toch de air ten aanzien van de pro of toch wachten op de pro 2 (al gok ik na het lezen van vele zaken dat deze niet juni 2018 al uit zal komen)
Ik denk dat dat puur afhangt waar je de drone voor wilt gebruiken.

Wil je de drone alleen gebruiken om af en toe mee te vliegen en leuke vakantie foto's en video's te maken? Dan is de Air perfect daar voor. Met een beetje beeld bewerking kan je van de RAW footage nog prima kwaliteit leveren!

Wil je je drone serieus gebruiken voor professioneel camera werk en heb je genoeg geld om daar voor neer te leggen. Dan zou ik wachten op de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 17-09 22:46
v1co schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat dat puur afhangt waar je de drone voor wilt gebruiken.

Wil je de drone alleen gebruiken om af en toe mee te vliegen en leuke vakantie foto's en video's te maken? Dan is de Air perfect daar voor. Met een beetje beeld bewerking kan je van de RAW footage nog prima kwaliteit leveren!

Wil je je drone serieus gebruiken voor professioneel camera werk en heb je genoeg geld om daar voor neer te leggen. Dan zou ik wachten op de Pro.
Hij is inderdaad bedoeld om naast de GoPro/360 camera mee te gaan op activiteiten en vakantie's puur voor eigen gebruik maar wel met de best mogelijke kwaliteit maar twijfel om een drone als de Pro 1 te kopen die EOL is terwijl de Air op een aantal vlakken beter is (Raw, meer sensoren, betere gimbal protectie bij crash) maar ook nadelen als meer geluid (al is dat alleen hoorbaar als je vliegt), slechtere details/focus en een controller zonder scherm (al vraag ik mij af of dat een gebrek is gezien het ook op je telefoon staat). Iets kortere vliegtijd vind ik geen probleem, daarvoor is de fly more combo een uitkomst maar er blijft veel onzeker over de pro 2 waardoor straks de vakantie weer voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1co
lubbertkramer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Hij is inderdaad bedoeld om naast de GoPro/360 camera mee te gaan op activiteiten en vakantie's puur voor eigen gebruik maar wel met de best mogelijke kwaliteit maar twijfel om een drone als de Pro 1 te kopen die EOL is terwijl de Air op een aantal vlakken beter is (Raw, meer sensoren, betere gimbal protectie bij crash) maar ook nadelen als meer geluid (al is dat alleen hoorbaar als je vliegt), slechtere details/focus en een controller zonder scherm (al vraag ik mij af of dat een gebrek is gezien het ook op je telefoon staat). Iets kortere vliegtijd vind ik geen probleem, daarvoor is de fly more combo een uitkomst maar er blijft veel onzeker over de pro 2 waardoor straks de vakantie weer voorbij is.
Zo te lezen gaat het jou dan voornamelijk om de beeld kwaliteit. Als je voornamelijk 4K wilt filmen dan zou ik wachten op de Pro 2 mits je het niet erg vind om dan te moeten wachten tot... juli?
Ik zelf film voornamelijk in 1080p 60fps. Dat werkt voor mij prima ook met het post editten. En het feit dat ik hem zo makkelijk in mijn tas kan wegstoppen is super!

Verder als ik een cijfer moet geven op basis van de beeld kwaliteit dan geef ik de Air een 7,5.
Beeld is niet verbluffend. Vergeleken met mijn Spark vond ik de foto's zelfs beter op de Spark.
Maar met een beetje editten en kleur correcties toepassen kan ik alsnog prima beeld materiaal maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Zonder RAW beschouw ik iets niet als serieus foto apparaat. De Spark valt dan gewoon af. JPEG en foto kwaliteit gaan gewoon niet samen. Als je ooit een JPEG hebt geprobeerd te bewerken weet je waarom. Wat er niet meer in zit kan je er ook niet meer uithalen. In de RAW's zit zoveel meer.........

En filmen op 2.7k 60fps met de Air is super. Je hebt iets marge om te snijden en de scherpte lijkt iets beter nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
v1co schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:22:
[...]

Zo te lezen gaat het jou dan voornamelijk om de beeld kwaliteit. Als je voornamelijk 4K wilt filmen dan zou ik wachten op de Pro 2 mits je het niet erg vind om dan te moeten wachten tot... juli?
Ik zelf film voornamelijk in 1080p 60fps. Dat werkt voor mij prima ook met het post editten. En het feit dat ik hem zo makkelijk in mijn tas kan wegstoppen is super!

Verder als ik een cijfer moet geven op basis van de beeld kwaliteit dan geef ik de Air een 7,5.
Beeld is niet verbluffend. Vergeleken met mijn Spark vond ik de foto's zelfs beter op de Spark.
Maar met een beetje editten en kleur correcties toepassen kan ik alsnog prima beeld materiaal maken.
Nabewerken vind ik niet erg, maar twijfel omdat op een Pro 2 wachten is maar de vraag of hij volgende maand gelanceerd gaat worden en als het net als bij de Pro 1 gaat is hij niet direct leverbaar en is de vakantie weer voorbij waar hij nu in eerste instantie voor gebruikt gaat worden :) Ik slaap er nog een nachtje over, wie weet komt er nog een leuke aanbieding voorbij nu iedereen zijn vakantiegeld vrijkomt en winkels graag willen dat je het komt uitgeven
Tadango schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:02:
Zonder RAW beschouw ik iets niet als serieus foto apparaat. De Spark valt dan gewoon af. JPEG en foto kwaliteit gaan gewoon niet samen. Als je ooit een JPEG hebt geprobeerd te bewerken weet je waarom. Wat er niet meer in zit kan je er ook niet meer uithalen. In de RAW's zit zoveel meer.........

En filmen op 2.7k 60fps met de Air is super. Je hebt iets marge om te snijden en de scherpte lijkt iets beter nog.
Thanks, uit RAW valt inderdaad vaak nog veel te halen. Dit is al te zien aan sommige reacties hier met foto's van sommigen in een voor/na bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoelbakje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 11:40
Bij MM is deze momenteel in de aanbieding voor 19 euro, lijkt mij een goede deal:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Se02seF.png
Iemand ervaring met deze kaartjes en filmen in 4k?

https://www.mediamarkt.nl...sd-evo-64-gb-1511275.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
binedertien schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:25:
Bij MM is deze momenteel in de aanbieding voor 19 euro, lijkt mij een goede deal:
[afbeelding]
Iemand ervaring met deze kaartjes en filmen in 4k?

https://www.mediamarkt.nl...sd-evo-64-gb-1511275.html
Repoooooooost scroll eens 10 berichten naar boven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoelbakje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 11:40
Mr. R. schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:30:
[...]
Repoooooooost scroll eens 10 berichten naar boven....
Aaah oeps, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Bol.com voor €699!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 14:50
Mr. R. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:49:
[...]

Die jij noemt is veel langzamer, deze

Overdrachtssnelheid (lezen): 100 MB/s; Overdrachtssnelheid (schrijven): 90 MB/s;

Hoe ik aan de info kwam....tja goede bronnen... :9
Ah! De informatie op de Pricewatch klopt dan niet! Daar staat 48MB/s.. 8)7
Mooi kaartje voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Na mijn vragen afgelopen week ga ik mij nu in dit topic melden als eigenaar van een Air :) Hebben ook maar DJI care refresh afgenomen, vonden het de 99 euro wel waard om wat meer zekerheid te hebben bij crashes.

Gelijk extra gimbal protectors mee gekocht (die ga ik toch her en der vergeten) en de set Polar Pro DJI Mavic Air Cinema Series 6-PACK. Voor nu even compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N8xKsL6z2d4JRvDMozCRtBvd/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 27-05-2018 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De afgelopen twee weken de Mavic Air op IJsland gebruikt. Af en toe wel uitdagend met de harde wind, maar de Air bleef in de lucht. Enige waar ik 'tegenaan' liep is dat bij sterkte wind de Air erg moet kantelen om te kunnen bewegen (vechten tegen de wind) en dat dan de propeller linksvoor in beeld komt bij het filmen. Eigenlijk alleen als de Air tegen de wind in vliegt.
Verder positief verbaast over de beelden die uit het apparaatje komen. En de FCC setting is helemaal briljant (halverwege de vakantie aangepast en dat scheelt enorm qua remote video beelden).

[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 27-05-2018 18:50 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Vandaag op een camping met FCC enorme problemen om verder dan 200m nog fatsoenlijk ontvangst te hebben. Ik vermoed dat de wifi kastjes niet helemaal legaal waren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:43
Nu bij bol.com de Mavic air voor 699.
https://www.bol.com/nl/p/...dErABI2Q.1.2.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld! Voor die prijs kan je geen miskoop hebben ben erg benieuwd! Van t weekend even op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Ik wil de flymore...is nu €899,-...

Iemand ergens nu goedkoper gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Mr. R. schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:05:
Ik wil de flymore...is nu €899,-...

Iemand ergens nu goedkoper gezien?
Ik heb hem ook voor 899 gekocht bij Mediamarkt, heb vele gevraagd of er acties komen die lager zullen gaan maar volgens hun reacties zou het kunnen maar verwachten ze dit niet gezien de marge nu al heel krap was. Ik denk dat je voor 899 een mooie deal hebt, uiteraard altijd de beste prijs zoeken maar uiteindelijk ook de knoop doorhakken wat je hem waard vind :)

Note:
Meeste shops lieten weten dat mocht de prijs zakken korte tijd erna er wel wat te regelen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
lubbertkramer schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:11:
[...]

Ik heb hem ook voor 899 gekocht bij Mediamarkt, heb vele gevraagd of er acties komen die lager zullen gaan maar volgens hun reacties zou het kunnen maar verwachten ze dit niet gezien de marge nu al heel krap was. Ik denk dat je voor 899 een mooie deal hebt, uiteraard altijd de beste prijs zoeken maar uiteindelijk ook de knoop doorhakken wat je hem waard vind :)

Note:
Meeste shops lieten weten dat mocht de prijs zakken korte tijd erna er wel wat te regelen is :)
Heb 'm helaas net gemist daar.. Had een tweedekans bij Coolblue besteld, maar die was dusdanig beschadigd dat ik 'm eigenlijk niet wil (er stond dat hij in 'Nieuwsstaat' verkeerde, maar er zaten dus allemaal krassen op). Doe mij dan maar voor +- €30 minder een nieuwe van de Mediamarkt.

Even wachten op de volgende aanbieding <€900 dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Egei schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:23:
[...]

Heb 'm helaas net gemist daar.. Had een tweedekans bij Coolblue besteld, maar die was dusdanig beschadigd dat ik 'm eigenlijk niet wil (er stond dat hij in 'Nieuwsstaat' verkeerde, maar er zaten dus allemaal krassen op). Doe mij dan maar voor +- €30 minder een nieuwe van de Mediamarkt.

Even wachten op de volgende aanbieding <€900 dan maar..
Bol.com is helaas over...

Centralepoint
Wit €894,19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Ondanks het doorlezen van alle posts en het lezen van de startpost mis ik wel een beetje een overzicht van handige apps / accessoires

- Apps / websites:

- https://airdata.com/ (inclusief apps) : voor het later terugkijken van je gevlogen routes
- https://www.windy.com/ (inclusief apps) : voor windkracht/richting en weer
- Polar Pro (app) ; Berekenen welk filter het beste is
- https://www.dji.com/flysafe/geo-map : Map waar te vliegen van DJI
- https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/ : Map waar te vliegen rijksoverheid

Zijn er nog meer handige apps/websites die te gebruiken zijn?

accessoires:
Wat voor extra accessoires hebben jullie gekocht? Als ik even op Ali kijk zie ik zelfs onderdelen om je Air op het water te laten landen inclusief YT filmpjes maar wat is een aanrader om aan te schaffen naast de al aanwezige spullen vanuit de fly more combo (er is ook geen apart accessoires topic voor de air, wel voor de pro zag ik?)

Video- en fotobewerking:

Ik gebruik ON1 voor het bewerken van mijn foto's, wat gebruiken jullie en hebben jullie ook nog aan te raden presets (ter download of te koop ergens?)

Wat betreft video nog geen voorkeur, wat raden jullie aan?

Daarnaast een aantal vragen aan eerdere kopers van de Air:

DJI Care refresh:
Hebben jullie gekozen voor DJI care refresh en zo ja waarom wel of niet? Hier wel het afgenomen voor 99 euro en bij een crash dan voor 89 euro een (refurb) nieuwe Mavic Air, tweede keer voor 139 :)

Verzekering:
Hebben jullie een extra verzekering (particulier) voor het vliegen met de drone als deze niet onder je aansprakelijkheidsverzekering valt?

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 29-05-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
Mr. R. schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Bol.com is helaas over...

Centralepoint
Wit €894,19
Ja.. bij Bol.com was het echter alleen de Mavic zonder Flymore, dus dan zou ik alsnog duurder uit zijn. Die heb ik dus bewust links laten liggen; die Mediamarkt actie daarentegen...

Zag trouwens bij Azerty ook een goede deal, maar de levertijd is wel erg lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
BlaTieBla schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:48:
De afgelopen twee weken de Mavic Air op IJsland gebruikt. Af en toe wel uitdagend met de harde wind, maar de Air bleef in de lucht. Enige waar ik 'tegenaan' liep is dat bij sterkte wind de Air erg moet kantelen om te kunnen bewegen (vechten tegen de wind) en dat dan de propeller linksvoor in beeld komt bij het filmen. Eigenlijk alleen als de Air tegen de wind in vliegt.
Verder positief verbaast over de beelden die uit het apparaatje komen. En de FCC setting is helemaal briljant (halverwege de vakantie aangepast en dat scheelt enorm qua remote video beelden).
Wat gaaf! Dat staat voor ons ook op de planning dit jaar en dan gaat de drone zeker wel mee!
Ben benieuwd naar je beeld materiaal (Foto's / video's ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
Over iets meer dan een week ga ik een weekje naar Portugal. Heb er zin in! We gaan naar Porto en een ritje doen richting de Douro vallei.

Genoeg mooie plekjes om wat te filmen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
v1co schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:19:
Over iets meer dan een week ga ik een weekje naar Portugal. Heb er zin in! We gaan naar Porto en een ritje doen richting de Douro vallei.

Genoeg mooie plekjes om wat te filmen dus! :)
Nice, altijd leuk!

Check even goed wat de regels voor Drones zijn in Portugal. In sommige landen zijn de regels behoorlijk streng, bijv. in Oostenrijk, hier mag je alleen dronen met een brevet en de regels omtrent filmen en privacy zijn erg streng.

[ Voor 10% gewijzigd door Nimoleda op 01-06-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38
En ook niet gaan vliegen met een paar portjes teveel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:15
Ik zit er dus, sinds ik terug ben van vakantie, aan te denken om een drone te kopen (net te laat i know ;)). 't oog is gevallen op de mavic air maar ik ben nog in dubio over de fly-more combo of enkel de losse drone... wat is verstandig om op het moment aan te schaffen? Gezien de air op meerdere shops verkrijgbaar is voor 699 en de fly-more combo niet in prijs is gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Nickster! schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:12:
Ik zit er dus sinds ik terug ben van vakantie er aan te denken om een drone te kopen (net te laat i know ;)). 't oog is gevallen op de mavic air maar ik ben nog in dubio over de fly-more combo of enkel de losse drone... wat is verstandig om op het moment aan te schaffen? Gezien de air op meerdere shops verkrijgbaar is voor 699 en de fly-more combo niet in prijs is gezakt.
Hey, ik heb ook net een mavic air gekocht, ik heb ook de "normale" gekocht. En een extra batterij gekocht. Bij de goedkope set zit al een extra set propellors, propguards, opbergdoosje... Ik heb voor 78 euro een extra batterij gekocht, in mijn ogen een veel betere deal.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik zou voor de combo gaan. Dan heb je buiten de 3 accu's ook de oplaadhub om 4 batterijen achter elkaar te laten opladen. Wel zo handig.

En de combo zie ik al voor 929 euro te koop staan. Dan betaal je 229 euro meer en heb je al 2 accu's van 80 euro p stuk erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Ik zit er dus sinds ik terug ben van vakantie er aan te denken om een drone te kopen (net te laat i know ;)). 't oog is gevallen op de mavic air maar ik ben nog in dubio over de fly-more combo of enkel de losse drone... wat is verstandig om op het moment aan te schaffen? Gezien de air op meerdere shops verkrijgbaar is voor 699 en de fly-more combo niet in prijs is gezakt.
Vorige week waren er nog 2 shops die € 894/899,- vroegen voor de Flymore.

Nu is de goedkoopste € 929,- .....

Lijkt mij betere deal... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:03
Zelf heb ik de losse air gekocht met een extra accu. In principe al een vrij compleet setje. Opladen op de hub gaat niet tegelijkertijd, maar achter elkaar. Twee accu's kosten 156 euro dus een meerprijs van 70 euro voor een tas, een hub en een extra setje propellers vind ik geen onweerstaanbare deal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Vorige maand was ik op Palau en heb daar mooie drone shots kunnen maken. Geprobeerd een Apple TV stijl screensaver te maken, dus een soort bewegende wallpaper:

De video heb ik ge-edit op 2.7k (opnames in 2.7k op 60p, 50% snelheid dus 30fps). Weet iemand de beste manier om deze op Youtube te krijgen? Het speelt nu op 1080p max.

EDIT: lag waarschijnlijk aan Safari. Chrome kan dit wel op 2.7k/1440p.

Verder ben ik ook blij met de panorama shots:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rYKZEY2.jpg

Goed bevallen om met de Mavic Air op reis te zijn; nu nog een mogelijkheid de batterijen onderweg op te laden zoals bij de Spark wel kan.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen11 op 04-06-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gave beelden @jeroen11 !

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
jeroen11 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:39:
Vorige maand was ik op Palau en heb daar mooie drone shots kunnen maken. Geprobeerd een Apple TV stijl screensaver te maken, dus een soort bewegende wallpaper:
[video]
De video heb ik ge-edit op 2.7k (opnames in 2.7k op 60p, 50% snelheid dus 30fps). Weet iemand de beste manier om deze op Youtube te krijgen? Het speelt nu op 1080p max.

[afbeelding]

Goed bevallen om met de Mavic Air op reis te zijn; nu nog een mogelijkheid de batterijen onderweg op te laden zoals bij de Spark wel kan.
Erg mooie beelden, maar waarom stottert het beeld met de zee in het begin onderin het scherm ligt dat een de FPS of aan het beeldscherm of IE want in Chrome is het al minder.

Ben je niet bang om boven water te vliegen? Dat zou ik namelijk wel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mr. R. schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:59:
[...]

Erg mooie beelden, maar waarom stottert het beeld met de zee in het begin onderin het scherm ligt dat een de FPS of aan het beeldscherm of IE want in Chrome is het al minder.

Nee joh. Boven water vliegt ie echt prima. Je moet echt lomp zijn om hem in t water te laten landen haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
Bij snellere bewegingen valt dit meer op inderdaad, hoe lager bij de grond je bent sneller je verschuift. Komt denk ik doordat ik het op 50% afspeel. Ik had de hoop dat, omdat ik op 60fps opneem, dit niet zo merkbaar zou zijn. Kan goed dat je OS en/of browser beter omgaat met het aanvullen van de ontbrekende frames (allicht is je computer 60 of nog meer hertz). Misschien nog maar een edit maken waar die lager geschoten beelden eruit gehaald worden (of dat ik die niet of minder vertraag).
Dit is mijn vierde drone en heb met alle 4 diverse malen boven water gevlogen. Vergeleken met bijv de Phantom 2 is de Mavic Air extreem makkelijk en robuust, zoals @DennusB ook aangeeft. En water is lekker voorspelbaar want vlak, geen tak die plotseling om de hoek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Jan Dee schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Zelf heb ik de losse air gekocht met een extra accu. In principe al een vrij compleet setje. Opladen op de hub gaat niet tegelijkertijd, maar achter elkaar. Twee accu's kosten 156 euro dus een meerprijs van 70 euro voor een tas, een hub en een extra setje propellers vind ik geen onweerstaanbare deal.
Vergeet de powerbank adapter niet. Mijn vrouw vindt die geweldig :) (Ondersteund snel laden...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
[...]

Het stotteren kan ook opgelost worden door een ND filter. Dan vloeien de snel bewegende delen in de frames wat beter.

En de ondergrond maakt niet uit als hij vliegen...... je moet alleen op de juiste plek weer landen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Tadango schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Vergeet de powerbank adapter niet. Mijn vrouw vindt die geweldig :) (Ondersteund snel laden...)
Inderdaad :) De zit er ook nog bij. Maar om je kostbare accu's te gebruiken om je telefoon op te laden gaat in mijn ogen wat ver. Dat ding kost los 15 euro, dan liever een tientje er bij voor een losse powerbank.Nee, ik blijf er bij dat de combo geen geweldige deal is als je de prijs van de losse componenten bij elkaar optelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:20
Tijdje geleden even met de Mavic Air van mn zwager gevlogen. Viel me op dat ik vrijwel alle kanten op ging (gelukkig in een weiland)

Dat komt waarschijnlijk doordat ik de “call-of-duty” besturing gewend ben. Linkse pookje om naar voren / achteren te gaan en naar links / rechts te strafen, rechtse pookje om omhoog / omlaag te gaan en om je as te draaien.

Bij de Mavic Air is dit dus precies andersom. Is er een mogelijkheid de controls naar eigen wens in te richten? Zou mij een hoop nadenken schelen tijdens t vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06
Voor wie weer op een aanbieding van minder dan €900 zit te wachten: het is weer zover
pricewatch: DJI Mavic Air Fly More combo - Zwart

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

DCNY schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:39:

Bij de Mavic Air is dit dus precies andersom. Is er een mogelijkheid de controls naar eigen wens in te richten? Zou mij een hoop nadenken schelen tijdens t vliegen ;)
Dat is idd te customizen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Voor 899 is de Mavic Air fly more combo zeker een goede deal, deze ook zelf gekocht bij de MM voor 699 de drone los halen is niet voordeliger. Nu gelijk drie accu's (2 extra a 160 euro) plus dockingstation om op te laden (70 euro) en ja deze zal ze een voor een opladen maar je hoeft ze niet een voor een zelf aan de lader te leggen. Voordeel is dan al bereikt, plus wat er dan nog meer bij zit. Gewoon even geduldig wachten zoals hierboven al getipt hij is weer 899.

@jeroen11 Gave beelden, ik zit gelijk in de vakantie mood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Mozart schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:28:
Voor wie weer op een aanbieding van minder dan €900 zit te wachten: het is weer zover
pricewatch: DJI Mavic Air Fly More combo - Zwart
Dit is zo verleidelijk, maar denk toch dat ik voor de Pro ga #wateenlastigekeuze :|

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
lubbertkramer schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:08:
Voor 899 is de Mavic Air fly more combo zeker een goede deal, deze ook zelf gekocht bij de MM voor 699 de drone los halen is niet voordeliger. Nu gelijk drie accu's (2 extra a 160 euro) plus dockingstation om op te laden (70 euro) en ja deze zal ze een voor een opladen maar je hoeft ze niet een voor een zelf aan de lader te leggen. Voordeel is dan al bereikt, plus wat er dan nog meer bij zit. Gewoon even geduldig wachten zoals hierboven al getipt hij is weer 899.

@jeroen11 Gave beelden, ik zit gelijk in de vakantie mood :)
Ach het is maar net hoe je jezelf rijk rekent. :) De originele DJI dock is € 45,- en een alternatief is bij Aliexpress te koop voor 17 euro.Zelf heb ik aan twee accu's genoeg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:51
Royz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:42:
[...]

Dit is zo verleidelijk, maar denk toch dat ik voor de Pro ga #wateenlastigekeuze :|
Ik heb zelf de pro gehad. Maar moet toch zeggen dat ik meer tevreden ben met de Air. Voor een groot gedeelte komt dat door dat hij nog kleiner/lichter is om mee te nemen. Omdat mijn vriendin en ik veel backpacken is dit van groot belang. Maar dit voordeel weegt niet voor iedereen zo zwaar ;)

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Jan Dee schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Ach het is maar net hoe je jezelf rijk rekent. :) De originele DJI dock is € 45,- en een alternatief is bij Aliexpress te koop voor 17 euro.Zelf heb ik aan twee accu's genoeg. :)
Twee accu's a 80 = 160 + dock van jou a 40 = 200 wat ook al je verschil goed maakt tussen de Air los of de fly more combo voor de prijs van 899 want daarnaast krijg je nog wat zaken van waarde erbij. Maar uiteraard, je kunt veel kopen via Ali maar zaken als docks/batterijen koop ik toch liever (nog) niet via Ali. Maar als je inderdaad aan twee accu's genoeg hebt dan is wellicht loskopen handiger als je ook niets hebt aan de case en de tas.

Het blijft een scherpe deal voor 899 zeker als je toch drie accu's wilt hebben maar dat is een ieder zijn persoonlijke overweging. Persoonlijk vind ik drie accu's zelfs al te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
Tadango schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Het stotteren kan ook opgelost worden door een ND filter. Dan vloeien de snel bewegende delen in de frames wat beter.

En de ondergrond maakt niet uit als hij vliegen...... je moet alleen op de juiste plek weer landen :)
Een aantal dagen geleden heb ik de Mavic Air Flymore combo bij CameraNu weten te bemachtigen. Nu zie ik overal dat je ND filters eigenlijk een must zijn om een beetje mooie bewegende beelden te schieten. Daarbij verwijzen veel mensen naar de app van PolarPro, maar ik heb echt geen idee hoe die app te gebruiken. Heeft iemand daar ergens op het web instructies voor gevonden? Ik had die app gedownload en kon er niet echt mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wat voor App??? ND filters zijn fisiek....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Tadango schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:34:
ik geloof er niks van dat dat stotteren kwam door het ontbreken van filters. ik denk eerder dat het renderen niet goed ging

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 06-06-2018 16:34 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Royz schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:02:
[...]

ik geloof er niks van dat dat stotteren kwam door filters. ik denk eerder dat het renderen niet goed ging
Door het ontbreken van filters.... maar rendering problemen kan ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Na 3 weken testen na het Tweakers / DJI event heb ik mijn review online gezet hier op Tweakers : productreview: DJI Mavic Air Fly More combo - Zwart review door DennusB. Kan misschien nog wel handig zijn voor mensen die twijfelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
DennusB schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:03:
Na 3 weken testen na het Tweakers / DJI event heb ik mijn review online gezet hier op Tweakers : productreview: DJI Mavic Air Fly More combo - Zwart review door DennusB. Kan misschien nog wel handig zijn voor mensen die twijfelen :)
Heb je hem mogen houden/kopen?

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Fruitschaal schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:20:
[...]

Heb je hem mogen houden/kopen?
Nee, helaas! De Osmo Mobile 2 mochten we wel houden!
Misschien koop ik ooit nog wel eens een drone... ben er nog niet over uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
jeroen11 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:39:
[video]

[afbeelding]

Nog speciale filters gebruikt? Ben op zoek naar een mooi setje. Je beelden zijn heel gaaf, ook de manier waarop. _/-\o_

Burn It - Burn All

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen11
mistermaxmax schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:42:
[...]
Nog speciale filters gebruikt? Ben op zoek naar een mooi setje. Je beelden zijn heel gaaf, ook de manier waarop. _/-\o_
Dankjewel! Geen speciale filters, een 'stock' Mavic Air... In mijn ervaring zijn beelden wat eerder of later op de dag (mits niet tegen de zon in) wel beter te gebruiken dan wanneer de zon hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
Tadango schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:34:
Zoals @SnoeiKoei als zei, PolarPro heeft een App waarmee je kan bepalen welke filter er - gegeven de plaatselijke weersomstandigheden - het beste op de Air geplaatst kan worden. Omdat ik zelf geen eerdere ervaring heb met de ND filters leek me dat wel handig, vandaar de vraag.

Kopen jullie overigens allemaal de DJI Care Refresh voor jullie Mavic Air? Vraag me af of het nuttig gaat zijn, de Mavic Air lijkt redelijk robuust; het zou dan voornamelijk voor waterschade zijn in mijn geval (denk ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Nee, ik heb het niet gekocht. Waterschade is inderdaad de enige nuttige reden, als je hem nog weer terug krijgt. Als hij boven een flink stuk water verdwijnt lukt dat ook niet. De grote reden dat ik het niet aanschaf is dus omdat je de Air moet opsturen, en dat is lastig als hij weg is....

Ik zag laatst hoe makkelijk hydro dipping is :) Daar gaan we dus een keer mee bezig. Daarom heb ik de witte genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
Tadango schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:41:
Nee, ik heb het niet gekocht. Waterschade is inderdaad de enige nuttige reden, als je hem nog weer terug krijgt. Als hij boven een flink stuk water verdwijnt lukt dat ook niet. De grote reden dat ik het niet aanschaf is dus omdat je de Air moet opsturen, en dat is lastig als hij weg is....

Ik zag laatst hoe makkelijk hydro dipping is :) Daar gaan we dus een keer mee bezig. Daarom heb ik de witte genomen ;)
Dat klinkt gaaf! Heb zelf de zwarte en vind die prachtig, dus geen hydro dip voor mij.

Heb je wel een setje ND filter of ook (nog) niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Marcus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:47:
[...]
Heb je wel een setje ND filter of ook (nog) niet?
Ja, ik heb een polar pro setje (de set van 6, niet cinema). Ik had het snel nodig en de cinema's waren op. Ik gebruik alleen de PL serie dus de vivid cinema set van 3 is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
Tadango schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Ja, ik heb een polar pro setje (de set van 6, niet cinema). Ik had het snel nodig en de cinema's waren op. Ik gebruik alleen de PL serie dus de vivid cinema set van 3 is ideaal.
Was inderdaad naar het Vivid setje aan het kijken. Vond ze nog wel redelijk prijzig (€70 of meer), dus kijk nog even of ik het er nu echt aan uit wil gaan geven. Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ND filters zijn nuttig als je het schokken van snel bewegende objecten bij veel licht vloeiender wil krijgen
PL filters zijn nuttig bij schitteringen en kunnen licht reflecties flink reduceren. Dit is alleen echt nuttig als je met RAW werkt want dan haal je gewoon net wat meer uit de foto. Bij video / foto boven water is een PL filter echt merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Even een vraagje. Hoeveel kans maak ik bij DJI support als ik vermeld dat hij met zijn propeller tegen een schuurtje is gekomen en op de grond is gecrashed.

Sensoren gaven niks aan en bij het oppakken stond er plots "version mismatch" Kon de sensoren schuifjes niet aan of uit zetten.

Heel vaag verhaal dus. Maar vraag me af of er iets uit te lezen zou zijn. Hij doet het verder prima hoor maar heeft wel een "schaafwondje" opgelopen achterop bij de sdkaart klep.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Vraag over het registratieproces: als ik in de US een Air koop en ik zit een VPN naar huis op op mijn telefoon voordat ik de software start, wordt de drone dan als Nederlands geregistreerd? Of wordt naar de gps gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Tadango schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:17:
ND filters zijn nuttig als je het schokken van snel bewegende objecten bij veel licht vloeiender wil krijgen
PL filters zijn nuttig bij schitteringen en kunnen licht reflecties flink reduceren. Dit is alleen echt nuttig als je met RAW werkt want dan haal je gewoon net wat meer uit de foto. Bij video / foto boven water is een PL filter echt merkbaar.
Ik ga vanavond dit setje bestellen https://www.polarprofilte...-filters-vivid-collection ;)

ND en PL 4/8/16

Ik ga binnenkort naar Zakynthos en verwacht daar wat zonnige dagen en ik denk dat de filters me zullen helpen aan wat mooiere beelden.

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
mistermaxmax schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:09:
[...]

Ik ga vanavond dit setje bestellen https://www.polarprofilte...-filters-vivid-collection ;)

ND en PL 4/8/16

Ik ga binnenkort naar Zakynthos en verwacht daar wat zonnige dagen en ik denk dat de filters me zullen helpen aan wat mooiere beelden.
Goede keus. Speel wel even met de afstelling van de PL filters zodat je het beste resultaat krijgt. Dat is even wat geklooi met live view edg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb bovenstaande filters afgelopen week ook gekocht. Ga deze week naar Noorwegen, kan ik ze even goed testen. Hoop wat mooie beelden te kunnen schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:15
Ik heb helaas de aanbieding van afgelopen week misgelopen 😕. Zit nu te dubben over de fly more combo of nog even wachten totdat de losse drone weer in de aanbieding komt voor 699.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
dennisdew16 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:35:
Ik heb bovenstaande filters afgelopen week ook gekocht. Ga deze week naar Noorwegen, kan ik ze even goed testen. Hoop wat mooie beelden te kunnen schieten!
Heb je er al mee getest?

Ben benieuwd naar je resultaten als je weer terug bent. :9

Ik krijg ze woensdag.

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus
mistermaxmax schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:28:
[...]

Heb je er al mee getest?

Ben benieuwd naar je resultaten als je weer terug bent. :9

Ik krijg ze woensdag.
dennisdew16 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:35:
Waar hebben jullie ze gekocht? Zat persoonlijk te wachten op een leuke aanbieding of totdat de Vivid filters bij Coolblue beschikbaar zijn (heb een cadeaukaart van €20..)
Nickster! schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:08:
Ik heb helaas de aanbieding van afgelopen week misgelopen 😕. Zit nu te dubben over de fly more combo of nog even wachten totdat de losse drone weer in de aanbieding komt voor 699.
Zou persoonlijk altijd voor de Flymore combo gaan. Die extra batterijen vind ik persoonlijk een must, daarnaast zijn voor die paar tientjes de extra accessoires mooi meegenomen. Tasje en case zijn echt prima kwaliteit. Bovendien zou ik het ontzettend irritant vinden om iedere batterij apart - dus zonder het dock - op te moeten laden.

[ Voor 31% gewijzigd door Marcus op 12-06-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Marcus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:05:
[...]

[...]

Waar hebben jullie ze gekocht? Zat persoonlijk te wachten op een leuke aanbieding of totdat de Vivid filters bij Coolblue beschikbaar zijn (heb een cadeaukaart van €20..)

[...]

Zou persoonlijk altijd voor de Flymore combo gaan. Die extra batterijen vind ik persoonlijk een must, daarnaast zijn voor die paar tientjes de extra accessoires mooi meegenomen. Tasje en case zijn echt prima kwaliteit. Bovendien zou ik het ontzettend irritant vinden om iedere batterij apart - dus zonder het dock - op te moeten laden.
Idd zou ik ook doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermaxmax
[quote]Marcus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:05:
[...]

[...]

Cameranu.nl, ze hadden mijn setje niet bij CB helaas. Gelijk nog een batterij gekocht. Kunt er niet genoeg hebben. O-)

www.cameranu.nl/nl/p23437...a-series-vivid-collection

Burn It - Burn All

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
De filters lijken toch wel een must te zijn om te voorkomen dat filmen in bepaalde situaties niet goed verloopt. Is het een idee om dit op te nemen in de topic start? Voor wanneer je welke filters moet gebruiken?

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Fruitschaal schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:19:
De filters lijken toch wel een must te zijn om te voorkomen dat filmen in bepaalde situaties niet goed verloopt. Is het een idee om dit op te nemen in de topic start? Voor wanneer je welke filters moet gebruiken?
Wat bedoel je met niet goed verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Fruitschaal schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:19:
Strak plan :) . Er zijn ook een aantal mooie, korte, maar duidelijke filmpjes op YT te vinden. Al denk ik, voor wanneer je welke filters moet gebruiken, erg ver gaat. Dat je ze soms nodig hebt, is zeker waar.

https://www.youtube.com/w...zTp6Qbt-0qE9H3upepbVM-Add
https://www.youtube.com/w...zTp6Qbt-0qE9H3upepbVM-Add

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zit met hetzelfde...
Ik heb mijn pro in februari verkocht, omdat ik dacht dat de pro II uit zou komen.
Nu komt de zomer eraan en wilde ik toch weer een drone...

Mavic pro of Mavic air!?!?
Grrrrrr......

Eigenlijk roept alles in mij een mavic pro, alleen de air om eens te testen voor de vakantie en daarna weer te verkopen in afwachting van de pro II.

De vliegtijd en het missen van 7km range vind ik wel echt een issue. Misschien niet voor de vakantie, maar wel om daarna te blijven gebruiken. De vakantie zou ik wel doorkomen met een air...
hood schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:45:
Ik heb zelf de pro gehad. Maar moet toch zeggen dat ik meer tevreden ben met de Air. Voor een groot gedeelte komt dat door dat hij nog kleiner/lichter is om mee te nemen. Omdat mijn vriendin en ik veel backpacken is dit van groot belang. Maar dit voordeel weegt niet voor iedereen zo zwaar ;)
Van wat ik zag is het complete tasje toch ongeveer even groot. Erg veel scheelt het niet.
Als die vergelijkingen van de drone in je binnenzak meenemen zijn voor mij totaal niet relevant. Ik neem op vakantie alle accu's en laders en kabels mee. Dus gewoon de complete tas met elkaar vergeleken.
Tadango schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:41:

Hydro dipping? Wat is dat?
Mozart schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:18:
Vraag over het registratieproces: als ik in de US een Air koop en ik zit een VPN naar huis op op mijn telefoon voordat ik de software start, wordt de drone dan als Nederlands geregistreerd? Of wordt naar de gps gekeken?
Land van aanschaf blijft leidend voor garantie. Maakt niet uit waar je hem activeert.
Door DJI care aan te schaffen kun je voortaan in NL terecht voor garantie.

Ik had mijn Pro uit China, aan het serienummer is dat te herleiden. De enige manier om garantie in nederland te krijgen: DJI Care.
Tadango schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:10:
[...]

Goede keus. Speel wel even met de afstelling van de PL filters zodat je het beste resultaat krijgt. Dat is even wat geklooi met live view edg :)
Is het circulair?
Draait je lens bij scherpstellen niet meer? Bij de pro deed hij dat wel.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hydro dipping:
YouTube: Hydro Dipping a DJI Mavic Air

Simpel gezegd leg je de verf op het water wat erg mooie effecten kan creëren. Dan 'dip' je het object in die verf zodat het er op hecht.

De lens stelt bij de Air niet scherp, deze is fixed focus. De PL is inderdaad circulair. Je draait deze goed net als een PL lens op een normaal fototoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik ga naar Roemenie, maar de regels zijn nogal streng daar. Aanmelden, 150 euro betalen etc.

Maar helpt dit nog mee?

nieuws: Europarlement keurt Europese droneregels goed

Ik voel er weinig voor om hem aan te melden, als dat niet al te laat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

dfrenner schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:40:
Ik ga naar Roemenie, maar de regels zijn nogal streng daar. Aanmelden, 150 euro betalen etc.

Maar helpt dit nog mee?

nieuws: Europarlement keurt Europese droneregels goed

Ik voel er weinig voor om hem aan te melden, als dat niet al te laat is...
Die wetgeving is er voorlopig nog niet he. Nu moeten de lidstaten het allemaal nog goedkeuren als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Ha ik zie nu pas dat jij het bent Roy!
Heb jij al gekozen?

Ik wilde juist vanwege de hogere bitrate voor de Air kiezen. Voor deze zomer de Air en dan direct weer de verkoop in... want voor de lange termijn vind ik de Air te beperkt. De lange vliegtijd en range vond ik heerlijk van de pro.

Wat is jouw afweging voor de pro, als vanuit fotografisch oogpunt?

Als het een pro wordt, haal ik een tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

dfrenner schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:37:
[...]

Ha ik zie nu pas dat jij het bent Roy!
Heb jij al gekozen?

Ik wilde juist vanwege de hogere bitrate voor de Air kiezen. Voor deze zomer de Air en dan direct weer de verkoop in... want voor de lange termijn vind ik de Air te beperkt. De lange vliegtijd en range vond ik heerlijk van de pro.

Wat is jouw afweging voor de pro, als vanuit fotografisch oogpunt?

Als het een pro wordt, haal ik een tweedehands.
Ja ik heb een pro gekocht afgelopen week. Bij Kamera Express is die tot vaderdag 767 euro... Persoonlijk had ik echt de behoefte aan OcuSync. Maar wat je zegt heeft de Air veel voordelen, kleiner, betere bescherming camera, hogere bitrate etc etc. Ik wil alleen geen wifi meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Tadango schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:10:
[...]

Mensen, 8)7 |:( Wat zat die (originele) dop vast zeg! Tegen de tijd dat ik hem eraf was ik er even klaar mee. Dat erop en eraf-schroeven had ik wat makkelijker verwacht. Het voelt ook niet oké om die Gimbal te pakken en vast te houden en er, soort van, kracht op te zetten. Maar goed, kwestie van wennen waarschijnlijk.

Je kan ze ook draaien en afstellen, schijnt, maar daar zag ik nog niet echt verschil in. Hopelijk vanavond en/of morgen meer tijd ervoor en zonnig weer!

Burn It - Burn All

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Dat hoor je wel vaker. Die van mij zat mooi klem maar zeker niet super vast. Gimbal met 2 vingers vasthouden is even wennen maar gaat prima. Zit aardig vast ;)

Qua draaien merk je op 2 posities echt veel. De rest is subtiel (met de PL). Je moet ook reflecties hebben om het verschil te zien uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gewoon doorheen kijken en als hij volledig polariseert een onthouden wat de bovenkant is zodat je de volgende keer gelijk goed kan draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Tadango schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:54:
Dat hoor je wel vaker. Die van mij zat mooi klem maar zeker niet super vast. Gimbal met 2 vingers vasthouden is even wennen maar gaat prima. Zit aardig vast ;)

Qua draaien merk je op 2 posities echt veel. De rest is subtiel (met de PL). Je moet ook reflecties hebben om het verschil te zien uiteraard.
Ja vond het wel even een dingetje zeg maar. :X

@Royz

Ik ga het proberen, denk een lijntje of erop zetten met de marker. Moet goed komen. :)

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik wilde eigenlijk een Mavic Pro platinum kopen, maar ik wilo in Roemenie gaan vliegen en loop net tegen de volgende regelemeneten aan:

https://www.droneopreis.nl/regels-per-land/roemeniee

De mavic air zit inclusief accu toch net onder de 500 gram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
dfrenner schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:40:
Ik wilde eigenlijk een Mavic Pro platinum kopen, maar ik wilo in Roemenie gaan vliegen en loop net tegen de volgende regelemeneten aan:

https://www.droneopreis.nl/regels-per-land/roemeniee

De mavic air zit inclusief accu toch net onder de 500 gram?
430 dacht ik, dus zeker onder de 500g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tadango schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:45:
[...]

430 dacht ik, dus zeker onder de 500g
Zit ik alleen nog met: "Specifieke regel: alle vluchten moeten worden aangemeld bij Ministerie van Defensie."
Dat is inclusief accu?

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 18-06-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Vraag: is de tas die je bij de Fly more combo krijgt voorzien van de juiste beveiliging van de batterijen om die mee te nemen in het vliegtuig? Of moet er nog een apart hoesje om de batterijen zoals b.v. deze: https://www.droneopreis.n...voor-1-dji-mavic-batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Mozart schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:26:
Vraag: is de tas die je bij de Fly more combo krijgt voorzien van de juiste beveiliging van de batterijen om die mee te nemen in het vliegtuig? Of moet er nog een apart hoesje om de batterijen zoals b.v. deze: https://www.droneopreis.n...voor-1-dji-mavic-batterij
Ik heb mijn Mavic Air met 2 extra batterijen gewoon in de fly more tas meegenomen in het vliegtuig zonder problemen. Ik heb de batterijen wel ontladen voor de vlucht. Op de site van de betreffende luchtvaartmaatschappij stond ook niks over dat een lipo-bag verplicht was.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mozart schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:26:
De tas is een tas net als elke andere. Toe ik ging vliegen werd de gehele tas met alle foto apparatuur en laptop edg niet eens open gemaakt. Dit was naar zuid america.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Probleem met dat soort dingen is, als ze net moeilijk doen was het een koopje, die extra tas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Tadango schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:03:
[...]

De tas is een tas net als elke andere. Toe ik ging vliegen werd de gehele tas met alle foto apparatuur en laptop edg niet eens open gemaakt. Dit was naar zuid america.
Ik heb net nog even de regels door gelezen, voor zover dat te doen is :)
Er staat dat de batterijen in een tas in een eigen vak (per batterij) ook voldoende is. Is dat bij deze tas het geval? Heb je een vakje voor precies 1 batterij? Als dat niet zo is, is het afplakken van de contacten ook mogelijk las ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Er zijn 3 vakjes waar precies 1 batterij in past. Dat lijkt me voldoende aangezien het om het beschermen van de contacten gaat. Deze zitten in de tas prima beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou ik denk dat ik eruit ben... Ik wilde eigenlijk de mavic pro platiunum, door de vliegtijd, de afstand en ook de camera. Ik heb het idee dat ik de beelden uit de mavic pro net iets mooier vind dan uit de mavic air.

Zijn er nog wat goede vergelijkingen tussen beide als het puur om video gaat?

Waarom dan toch de air? Ik ga naar Roemenie en daar zijn de regels vanaf 500gr een stuk strenger. De Mavic air blijft daaronder en is voor vakantie dus een betere keuze.

Mijn budget was eigenlijk 900 euro, maar dat zal ik iets moeten oprekken zie ik al.

pricewatch: DJI Mavic Air Fly More combo - Wit

De eerste betrouwbare webshop is denk ik Foto Konijnenberg voor €929.

Dan wil ik nog een filtersetje erbij, maar belangrijk is dat deze ND+PL zijn.
Iemand tips hieromtrent?

Ik zag deze: https://www.bol.com/nl/p/...filters/9200000089905687/

Totaal van €1010...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Ik kwam deze site tegen, informatie is aardig accuraat zo te zien:

https://drone-traveller.com/drone-regulations-worldwide/

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
djeck schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:17:
Ik kwam deze site tegen, informatie is aardig accuraat zo te zien:

https://drone-traveller.com/drone-regulations-worldwide/
Yep, daarom zou ik voor de air gaan:
Maximum take-off weight (MTOW): From a take-off weight of more than 500 grams, you must register your multicopter (see above).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Sinds gisteren in het bezit van de Mavic Air :) Mijn eerste echte drone. Ik was er eigenlijk nog niet zeker van of ik hem zou kopen. Het plan was om hem in de US te kopen maar door de tips in dit forum (garantie in land van aanschaf) en het feit dat mijn vriendin zei: ik vind het wel gaaf om in de vakantie met een drone wat te filmen, heeft me tot aanschaf over doen gaan... Nu regelmatig vliegen om het onder de knie te krijgen en tijdens de vakantie mooie beelden te schieten.
De registratie van de drone voor vliegen in de US heb ik ook gelijk geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mozart schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:48:
Sinds gisteren in het bezit van de Mavic Air :) Mijn eerste echte drone. Ik was er eigenlijk nog niet zeker van of ik hem zou kopen. Het plan was om hem in de US te kopen maar door de tips in dit forum (garantie in land van aanschaf) en het feit dat mijn vriendin zei: ik vind het wel gaaf om in de vakantie met een drone wat te filmen, heeft me tot aanschaf over doen gaan... Nu regelmatig vliegen om het onder de knie te krijgen en tijdens de vakantie mooie beelden te schieten.
De registratie van de drone voor vliegen in de US heb ik ook gelijk geregeld :)
Waar heb je hem gekocht?

Levertijd bij konijnenberg is nogal wisselend:
https://www.fotokonijnenb...y-more-combo-arctic-white

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
dfrenner schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:49:
[...]

Waar heb je hem gekocht?

Levertijd bij konijnenberg is nogal wisselend:
https://www.fotokonijnenb...y-more-combo-arctic-white
Bij v-nix.nl. Was niet de goedkoopste, wel de snelste en beste recensies. Zondagmiddag bestelt, dinsdag afgeleverd bij PostNL afhaalpunt.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.