Eerste indruk MA na korte test
Range is prima in CE mode: net buiten het dorp haalde ik op 2.4Ghz op 85m hoogte ca.
1000m voordat de eerste disconnects optraden!
Zomaar wat zaken die mij opvielen:
- Signaal is echt veel stabieler dan Spark! Onderweg naar die 1km totaal geen issues en ook niet als je pal boven jezelf vliegt. Subjectief zou ik zeggen 2-3x beter.
- Beeld in 2.4GHz mode is veel soepeler dan bij de Spark, daar was het beeld in 5.8Ghz soepel maar in 2.4 vrij hakkelig.
- Stijgen/dalen is in normal mode iets sneller dan Spark maar nog iets te traag naar mijn smaak, Sport mode gaat vlotter (moets snel landen vanwege een buitje).
- Ik haalde in Sport mode ongeveer 40km/h met aardig sterke wind tegen, 70km/h met wind in de rug
- In normale mode met OA aan : ca. 30 km/h (ook met APAS aan!)
- Panorama's worden in MA zelf al gestitcht, wat voor mij een enorm pluspunt is! Gewoon JPG (5MB) kopieren en klaar (optioneel ook originelen bewaren). Pano maken gaat ook een stuk sneller dan bij Spark.
- SD kaart slot is wat lastig te bereiken, nu maar via usb-c de foto/video's kopieren
- Klein puntje: powerknop aan onderkant is wat minder handig
- Zoals al genoemd: opvouwen is wat gepriegel, maar de tradeoff van super compactheid weegt daar ruimschoots tegenop.
- Opstijgen vanaf de meegeleverde case lukt prima
- Simpel 64GB Samsung EVO+ kaartje was niet snel genoeg voor 4K volgens de app
- Geen issues met de huidige versie van de App, alles werkte vlekkeloos.
- Serial number decoder (productiedatum):
http://tools.retroroms.info
Al met al dus zeer tevreden!
[Update] Over de kwaliteit van foto en videomateriaal ben ik helaas minder te spreken. Ben zeker geen purist, maar zelfs vergeleken met Spark materiaal van een paar maanden terug op dezelfde locatie en met vergelijkbaar weer vind ik zowel jpg foto's als video vrij vaag in de verte, met het nodige "blown out" wit (gebouwen)! Dat wordt nog even testen/uitzoeken, hopelijk toeval door lichtomstandigheden...
Mavic Air (lijkt compleet uit focus/soft)
Spark
[
Voor 18% gewijzigd door
iisworks op 03-02-2018 07:49
]