Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 12:37
quote:
rimave schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:50:

Ik vraag mij wel af of die accutijd van DJI berekend is met alleen vliegen?
De accutijd is zeker wel ook berekend aan het opnemen.
De CMOS sensor is natuurlijk constant aan het werk en dat kost energie.

Rumors voor de Mavic Pro II : De camera sensor zal hoogstwaarschijnlijk een Sony STARVIS IMX266 1/1.7" sensor zijn.
De capaciteit van de batterij zal iets groter zijn, echter omdat er nu een zwaardere sensor in zit, dan kost dat ook weer energie.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:02
Is er ook al wat bekend over wanneer de pro 2 uitkomt?

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11-08 10:41
Maart / April zijn de vermoedens. Als de hype van de Air voorbij is.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:02
Dan wacht ik nog even met knopen doorhakken...

De Air is het ‘net niet’ voor mij.

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-08 17:20
Eerste indruk MA na korte test
Range is prima in CE mode: net buiten het dorp haalde ik op 2.4Ghz op 85m hoogte ca. 1000m voordat de eerste disconnects optraden!

Zomaar wat zaken die mij opvielen:
- Signaal is echt veel stabieler dan Spark! Onderweg naar die 1km totaal geen issues en ook niet als je pal boven jezelf vliegt. Subjectief zou ik zeggen 2-3x beter.
- Beeld in 2.4GHz mode is veel soepeler dan bij de Spark, daar was het beeld in 5.8Ghz soepel maar in 2.4 vrij hakkelig.
- Stijgen/dalen is in normal mode iets sneller dan Spark maar nog iets te traag naar mijn smaak, Sport mode gaat vlotter (moets snel landen vanwege een buitje).
- Ik haalde in Sport mode ongeveer 40km/h met aardig sterke wind tegen, 70km/h met wind in de rug
- In normale mode met OA aan : ca. 30 km/h (ook met APAS aan!)
- Panorama's worden in MA zelf al gestitcht, wat voor mij een enorm pluspunt is! Gewoon JPG (5MB) kopieren en klaar (optioneel ook originelen bewaren). Pano maken gaat ook een stuk sneller dan bij Spark.
- SD kaart slot is wat lastig te bereiken, nu maar via usb-c de foto/video's kopieren
- Klein puntje: powerknop aan onderkant is wat minder handig
- Zoals al genoemd: opvouwen is wat gepriegel, maar de tradeoff van super compactheid weegt daar ruimschoots tegenop.
- Opstijgen vanaf de meegeleverde case lukt prima
- Simpel 64GB Samsung EVO+ kaartje was niet snel genoeg voor 4K volgens de app
- Geen issues met de huidige versie van de App, alles werkte vlekkeloos.
- Serial number decoder (productiedatum): http://tools.retroroms.info

Al met al dus zeer tevreden!

[Update] Over de kwaliteit van foto en videomateriaal ben ik helaas minder te spreken. Ben zeker geen purist, maar zelfs vergeleken met Spark materiaal van een paar maanden terug op dezelfde locatie en met vergelijkbaar weer vind ik zowel jpg foto's als video vrij vaag in de verte, met het nodige "blown out" wit (gebouwen)! Dat wordt nog even testen/uitzoeken, hopelijk toeval door lichtomstandigheden...

Mavic Air (lijkt compleet uit focus/soft)
https://tweakers.net/ext/f/20DEOs8V93yDrsRRE4qxFG24/thumb.jpg

Spark
https://tweakers.net/ext/f/X4EPirGMqjPcDD9UmUZsVioO/thumb.jpg

iisworks wijzigde deze reactie 03-02-2018 07:49 (18%)

• v1co
Super! Blij om te horen dat de range sterk is verbeterd tov de Spark!
Ben ook benieuwd naar de Panorama foto's. Kan je deze posten?

Hoe zijn de Sphere foto's overigens?

• Tadango
EVO kaartje niet voldoende? Heb je de + waar op de verpakking 100/60MB/s staat? Er is ook een langzamere van 60/20 en dat is erg krap.

Btw, ik ben erg benieuwd of je alleen de Air aan kan zetten en kan laten opstijgen via gebaren om even een foto op afstand te maken, of een video terwijl hij je volgt. Zou mooi zijn als daar niet meteen een telefoon voor nodig is.

EDIT: Helaas is opstijgen zonder telefoon niet mogelijk. Nadat je de gesture mode hebt geactiveerd kan je wel je telefoon opbergen. Ik denk dat hij wel verbinding moet houden.

Tadango wijzigde deze reactie 02-02-2018 13:59 (65%)

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-08 21:38
Al mensen hier met footage op youtube ofzo?

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:29
quote:
iisworks schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:32:

[afbeelding]

Spark
[afbeelding]
Wat worden de foto's onwijs bewerkt standaard vanuit de drones. Als je de foto van Spark bekijkt en dan in detail het water en het gras 8)7 . Er wordt heel veel gedaan om het ruis weg te werken volgens mij. Ik vind het bij MA fijner dat er minder wordt bewerkt.

Never fall in love with your own design!

• wizl
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:03

wizl

hmmz

Ook zojuist mijn Air uitgepakt. Echter hij meldt: Cannot take off. Ensure the aircraft battery is properly connected. De accu zit er prima in. De latches staan op zwart, en de batterijstatus in de app is gewoon op te vragen en geeft geen gekke dingen aan. Wat zie ik over het hoofd?

[edit] hmmz met wat drukken en duwen springt ie ineens op ready to fly. ik hou het in de gaten

wizl wijzigde deze reactie 02-02-2018 16:53 (14%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:56
quote:
[Update] Over de kwaliteit van foto en videomateriaal ben ik helaas minder over te spreken. Ben zeker geen purist, maar zelfs vergeleken met Spark materiaal van een paar maanden terug op dezelfde locatie en met vergelijkbaar weer vind ik zowel foto's als video vrij vaag in de verte, met het nodige "blown out" wit (gebouwen)! Dat wordt nog even testen/uitzoeken, hopelijk toeval door lichtomstandigheden...
Hmm, da's wel een blurry bende.
ff in Photoshop met unsharp mask geprobeerd, maar da's ook nog weinig soeps.
Maar goed, zal vast een instelling zijn :)

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:48

Koppensneller

winterrrrrr

Tipje voor wie de Mavic Air wil aanschaffen: Conrad zegt hem nu op voorraad te hebben, en met de kortingscode BACKONLINE kun je hem bestellen voor 775 euro!

Ratelbak - Lapflop

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:37
quote:
Range is prima in CE mode: net buiten het dorp haalde ik op 2.4Ghz op 85m hoogte ca. 1000m voordat de eerste disconnects optraden!

Zomaar wat zaken die mij opvielen:
- Signaal is echt veel stabieler dan Spark! Onderweg naar die 1km totaal geen issues en ook niet als je pal boven jezelf vliegt. Subjectief zou ik zeggen 2-3x beter.
- Beeld in 2.4GHz mode is veel soepeler dan bij de Spark, daar was het beeld in 5.8Ghz soepel maar in 2.4 vrij hakkelig.
- Stijgen/dalen is in normal mode iets sneller dan Spark maar nog iets te traag naar mijn smaak, Sport mode gaat vlotter (moets snel landen vanwege een buitje).
- Ik haalde in Sport mode ongeveer 40km/h met aardig sterke wind tegen, 70km/h met wind in de rug
- In normale mode met OA aan : ca. 30 km/h (ook met APAS aan!)
- Panorama's worden in MA zelf al gestitcht, wat voor mij een enorm pluspunt is! Gewoon JPG (5MB) kopieren en klaar (optioneel ook originelen bewaren). Dit gaat ook een stuk sneller dan bij Spark.
- SD kaart slot is wat lastig te bereiken, nu maar via usb-c de foto/video's kopieren
- Kleine puntje: powerknop aan onderkant is wat minder handig
- Zoals al genoemd: opvouwen is wat geprigel, maar de tradeoff van super compactheid weegt daar ruimschoots tegenop.
- Opstijgen vanaf de meegeleverde case lukt prima
- Simpel 64GB Samsung EVO+ kaartje was niet snel genoeg voor 4K volgens de app
- Geen issues met de huidige versie van de App, alles werkte vlekkeloos.
- Serial number decoder (productiedatum): http://tools.retroroms.info

Al met al dus zeer tevreden!

[Update] Over de kwaliteit van foto en videomateriaal ben ik helaas minder over te spreken. Ben zeker geen purist, maar zelfs vergeleken met Spark materiaal van een paar maanden terug op dezelfde locatie en met vergelijkbaar weer vind ik zowel foto's als video vrij vaag in de verte, met het nodige "blown out" wit (gebouwen)! Dat wordt nog even testen/uitzoeken, hopelijk toeval door lichtomstandigheden...

[afbeelding]

Spark
[afbeelding]
Heb je al getest of de FCC-modus van de spark ook nog werkt met de MA?

En over de foto's: je kan beiden niet echt vergelijken, aangezien het op 2 totaal andere tijdstippen werd getrokken. Foto's, en héél zeker luchtfoto's, hebben zoveel variabelen die de kwaliteit van de foto bepalen. Beste is om op dezelfde moment en ongeveer op dezelfde plaats de foto's te trekken

• matthijst
  • Laatst online: 08:56
Je ziet toch dat de Spark scherper is?

Hier ook wat posts over softness:
https://forum.dji.com/thread-131529-1-1.html

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02 15:14
Niet helemaal dit topic:

Weet iemand waar een losse batterij op voorraad is? Heb er één besteld, maar nog geen zicht op een leverdatum.

Redondo1982 wijzigde deze reactie 02-02-2018 19:16 (11%)

I don't have dreams, I have goals!!

• Herko_ter_Horst
  • Laatst online: 08:22
Diverse accessoires voor de MA zijn momenteel (nog) niet los beschikbaar. Denk dat ze eerst de drones zelf en met name de FMC's willen kunnen uitleveren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• crashtestdummy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-08 19:30

crashtestdummy

Ajoeto member

Hoe je de range test niet moet doen:
YouTube: My DJI Mavic Air is GONE! Range Test FAIL!

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:58
quote:

[afbeelding]

Spark
[afbeelding]
Is dit RAW?

Flickr

• Redondo1982
quote:
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:49:
Diverse accessoires voor de MA zijn momenteel (nog) niet los beschikbaar. Denk dat ze eerst de drones zelf en met name de FMC's willen kunnen uitleveren.
Ja, dit vermoed ik ook. Wel gewoon via DJI bestelbaar.

Edit:
Out of stock nu

Redondo1982 wijzigde deze reactie 02-02-2018 21:06 (3%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-08 17:56
quote:
v1co schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:13:
[...]

De accutijd is zeker wel ook berekend aan het opnemen.
De CMOS sensor is natuurlijk constant aan het werk en dat kost energie.

Rumors voor de Mavic Pro II : De camera sensor zal hoogstwaarschijnlijk een Sony STARVIS IMX266 1/1.7" sensor zijn.
De capaciteit van de batterij zal iets groter zijn, echter omdat er nu een zwaardere sensor in zit, dan kost dat ook weer energie.
Volgens mij is dat gebruik te verwaarlozen. Over het algemeen zijn CMOS sensoren relatief zuinig. LiPo's daarentegen hebben ontzettend veel capaciteit. Het zou mij niets verbazen als 80% tot 90% van de stroom naar de motoren gaat.

Ik heb al gezocht naar spec sheets, maar niets kunnen vinden van de sensor zelf. Wel van sensoren uit dezelfde lijn van Sony. Maar die verbruiken dus niet heel veel.

ChojinZ wijzigde deze reactie 02-02-2018 23:29 (10%)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:27
Even wat research gedaan. De Panasonic TZ90 kan een uur in 4k filmen met een 7,4 Wh accu. Hier zit een 1/2.3" sensor in. Dit zou een gemiddeld vermogen betekenen van 7,4W. Bedenk dat er bij de TZ90 continu een lcd (achterop of in de zoeker aanstaat), die ongeveer 1,5W verbruikt. Dus je komt op 6W voor het filmen zelf. De Mavic Air trekt ongeveer een vermogen van 60W tijdens het vliegen. De camera pakt hier dus 10% van.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 14:58
quote:
Hij heeft gelukt gehad en hem de volgende ochtend teruggevonden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• iisworks
quote:
pina schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:47:
[...]

Heb je al getest of de FCC-modus van de spark ook nog werkt met de MA?

En over de foto's: je kan beiden niet echt vergelijken, aangezien het op 2 totaal andere tijdstippen werd getrokken. Foto's, en héél zeker luchtfoto's, hebben zoveel variabelen die de kwaliteit van de foto bepalen. Beste is om op dezelfde moment en ongeveer op dezelfde plaats de foto's te trekken
FCC zal nog niet werken omdat de oude APK de MA niet "kent". Maar zover ik nu zie is het prima tedoen in CE mode en kan ik het wel af zonder trucs. Poging met FakeGPS werkte overigens niet op mijn telefoon.

Foto: ik snap dat omstandigheden meespelen, maar ik heb aardig wat materiaal vergeleken, ook met testjes op andere tijdstippen vandaag (met/zonder zon) rond het huis en foto's die ik nog van Mavic Pro en Spark had staan, en het verschil is toch echt opvallend. De foto's die ik aanhaalde hebben vergelijkbare ISO/Exposure.

• iisworks
quote:
Nee, gewoon JPEG, alles in Auto zoals ik alle aparaten gebruik, Ik verwacht geen wonderen van mijn electronica, maar heb zeker geen zin in nabewerkingen om accptabele kwaliteit te krijgen. :)

• iisworks
quote:
matthijst schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:28:
[...]

Hmm, da's wel een blurry bende.
ff in Photoshop met unsharp mask geprobeerd, maar da's ook nog weinig soeps.
Maar goed, zal vast een instelling zijn :)
Lees inderdaad dat er meer mensen zijn die klagen over ontbrekende focus/scherpte, voornamelijk in de verte. Ik ga dit weekend nog even proberen maar als er ook units zijn die scherp beeld leveren gaat hij terug voor vervanging. Ga nog even tetsen dit weekend, en even sharpness wat verhogen. Maar het lijkt meer een lens- of imageprocessing issue te zijn. Zoals gezegd ben ik echt niet superkritisch (ben iemand van point-n-click met JPG en Auto mode) maar het verschil is IMO gewoon te groot.

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:58
quote:
iisworks schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:31:
[...]

Nee, gewoon JPEG, alles in Auto zoals ik alle aparaten gebruik, Ik verwacht geen wonderen van mijn electronica, maar heb zeker geen zin in nabewerkingen om accptabele kwaliteit te krijgen. :)
Snap ik maar als je raw test en hetzelfde probleem doet zich niet voor weet je dat het niet aan camera of lens ligt iig

Flickr

• pina
Gezien er geen autofocus is, vraag ik mij af hoe de foto's van dichterbij dan zijn, wanneer je bv een selfie wilt nemen met de gesture controls?

• pina
En idd best eens RAW footage bekijken en vergelijken :Y

• iisworks
Aangezien video hetzelfde euvel lijkt te hebben ben ik bang dat het een fysiek issue is, maar ik zal eens kijken wat RAW + extra sharpness oplevert. Van dichtbij lijken de foto's overigens wel redelijk scherp, bijvoorbeeld een muur/schuur/schutting. Maar dat zijn op die afstand natuurlijk relatief grote vlakken.

• iisworks
Heeft iemand anders al wat landschapsfoto's + video's en heeft die ook last van softness, of ligt het aan mijn exemplaar? Anders stuur ik hem gewoon op voor vervanging...

Hier nog iets vergelijkbaars:
https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=132669

iisworks wijzigde deze reactie 03-02-2018 11:16 (21%)

• Tadango
Wat ik op de video's zie is dat een afstand tot een meter of 200-300 prima scherp is maar na een meter of 500 wordt het minder. Is dat ook ongeveer hoe jij het ziet?

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:29
quote:
iisworks schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:07:
Heeft iemand anders al wat landschapsfoto's + video's en heeft die ook last van softness, of ligt het aan mijn exemplaar? Anders stuur ik hem gewoon op voor vervanging...

Hier nog iets vergelijkbaars:
https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=132669
Wat is er mis met de footage van je link? Die softness van zijn eerste filmpje heeft hij alleen in de eerste. Dus een beetje vocht in de lens of een hoge luchtvochtigheid (mistig) De andere filmpjes zeurt hij over te donker. Blijkbaar snap hij niet dat als je hem lichter zou zetten dat de witte garage deuren dan overexposed zijn. Misschien dat je sharpness iets moet verhogen.

Heb jij nog wat foto's/videos zodat we mee kunnen kijken wat er bij jou mis is?

hood wijzigde deze reactie 03-02-2018 11:43 (8%)

Never fall in love with your own design!

• iisworks
quote:
hood schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:40:
[...]
Heb jij nog wat foto's/videos zodat we mee kunnen kijken wat er bij jou mis is?
Verderop in de thread:
https://forum.dji.com/for...id=1173037&fromuid=431638

Ik heb nog wat foto's hier staan:
https://www.rcgroups.com/...p=39105685&postcount=1363

Zoals gezegd ga ik nog testen met sharpness setting en evt. raw.

• iisworks
quote:
Tadango schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:30:
Wat ik op de video's zie is dat een afstand tot een meter of 200-300 prima scherp is maar na een meter of 500 wordt het minder. Is dat ook ongeveer hoe jij het ziet?
Ik zie de softness ook vanaf 70m hoogte direct beneden aan huizen...

Zou mooi zijn als iemand hier vergelijkingsmateriaal heeft. Als dat nou allemaal mooi scherp is weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

• Japie.G
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 16:46

Japie.G

Colour Classic

moment, ik ben op de vliegclub. Maak even een foto voor je...

https://imgur.com/yTYyIsF

https://imgur.com/SRdeClL

Alstu.. Alleen weet ik niet of imgur nog wat met de jpegs uitspookt. Maar weet zo even niet ergens anders te uploaden.

Japie.G wijzigde deze reactie 03-02-2018 12:08 (51%)

De hartelijke groeten van mij!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:43
quote:
Japie.G schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:05:

Alstu.. Alleen weet ik niet of imgur nog wat met de jpegs uitspookt. Maar weet zo even niet ergens anders te uploaden.
Is dat bij gilze-rijen?

• iisworks
quote:

Thnx, zie idd alleen niet of de originelen te downloaden zijn. Maar die boerderij in de verte ziet er IMO toch wat gedetailleerder uit, maar het blijft lastig vergelijken. :)

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

quote:
Nee modelvliegclub Nijverdal.

Stuur me anders via PB even je mail adres, stuur ik je de originelen. Laat ik het zo zeggen, ik ben zeer kritisch en had van deze drone niet iets beters verwacht, en het valt me ook zeker niet tegen!

Japie.G wijzigde deze reactie 03-02-2018 12:59 (20%)

• Tadango
quote:

Valt me niet tegen bij dit licht. Scherpte neemt snel toe als de zon schijnt.

• iisworks
Crash test...
Au, maar hij doet het goed:
YouTube: DJI MAVIC AIR CRASH!!!

iisworks wijzigde deze reactie 03-02-2018 14:34 (4%)

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:34
quote:
Requiem19 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:31:
Dan wacht ik nog even met knopen doorhakken...

De Air is het ‘net niet’ voor mij.
Same here. Ik heb al een quad (TBS Discovery Pro) maar ik zoek iets wat makkelijker is om op reis mee te nemen. Dacht dat de Air perfect zou zijn, maar ik wacht nog wel even. Heb zoals gezegd sowieso al een drone om mee te vliegen nu.

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• iisworks
FYI
Mocht iemand anders ook last hebben van een continu crashende DJI GO 4.2.4 op Android met Xposed framework geinstalleerd is: xposed deïnstalleren helpt.

iisworks wijzigde deze reactie 03-02-2018 16:07 (9%)

• iisworks
Iemand anders issues op Android dat deze zaken niet bewaard worden na herstart?
- Current photo mode (defaults to "5s interval")
- Selected APAS toggle setting
- Horizontal OA setting for TapFly

Update: laatste 2 settings schijnt by design te zijn.

iisworks wijzigde deze reactie 04-02-2018 20:26 (13%)

• T.E
Mijn Mavic Air is afgelopen dinsdag verzonden door dji. Vanuit china. Maar nog steeds niks :(
Duurt wel erg lang.

• Tadango
Ze zijn naar de EU verzonden in BULK. Waarschijnlijk ligt hij nu in de UK te wachten bij de douane met de rest. Het is geen express zending dus kan even duren. Ik verwacht dat ze dinsdag afgeleverd worden in Nederland.

De laatste DHL status is 3. Vertrokken uit SHENZEN?

• T.E
quote:
Tadango schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:43:
Ze zijn naar de EU verzonden in BULK. Waarschijnlijk ligt hij nu in de UK te wachten bij de douane met de rest. Het is geen express zending dus kan even duren. Ik verwacht dat ze dinsdag afgeleverd worden in Nederland.

De laatste DHL status is 3. Vertrokken uit SHENZEN?
ja idd

• tipex
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-08 15:05
Dat is ook mijn laatste status, zo te lezen is hij in goed gezelschap.

• ChojinZ
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:53:
Even wat research gedaan. De Panasonic TZ90 kan een uur in 4k filmen met een 7,4 Wh accu. Hier zit een 1/2.3" sensor in. Dit zou een gemiddeld vermogen betekenen van 7,4W. Bedenk dat er bij de TZ90 continu een lcd (achterop of in de zoeker aanstaat), die ongeveer 1,5W verbruikt. Dus je komt op 6W voor het filmen zelf. De Mavic Air trekt ongeveer een vermogen van 60W tijdens het vliegen. De camera pakt hier dus 10% van.
Vervolgens doen we een sensor upgrade en dan zal dan het gebruik met 1 a 2 watt stijgen. Zat ik dus niet heel veel naast. 8)

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:27
quote:
ChojinZ schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:19:
[...]

Vervolgens doen we een sensor upgrade en dan zal dan het gebruik met 1 a 2 watt stijgen. Zat ik dus niet heel veel naast. 8)
Hoezo sensor-upgrade? Sensor is volgens mij nagenoeg hetzelfde.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-08 19:02

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

@iisworks @pina Wil je gebruik maken van de mogelijk op posts aan te passen? Dubbelposten is niet gewenst.

Woutoud wijzigde deze reactie 03-02-2018 20:57 (3%)

Woutoud.com

• Redondo1982
Vandaag voor het eerst gevlogen met de Mavic, maar ook de eerste keer met een drone. Wat een super gevoel! Ik heb er een nieuwe hobby bij. Maar...

Ik krijg m’n Mavic niet meer connected met de RC. Bij de eerste twee keer moet ik hem iedere keer linken en nu bij de derde keer lukt het niet meer. Ik vond het iedere keer linken al vreemd, maar nu bij de derde keer dus geen mogelijkheid meer. Iemand die hier meer van weet?

• ChojinZ
quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Hoezo sensor-upgrade? Sensor is volgens mij nagenoeg hetzelfde.
Ik ken de verschillen niet tov de IMX377, maar omdat het hier om een opvolger gaat, verwacht ik wel dat we er enigzins op vooruit gaan. Zoniet, dan zal het stroomverbruik nagenoeg hetzelfde blijven.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

quote:
Redondo1982 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:14:
Vandaag voor het eerst gevlogen met de Mavic, maar ook de eerste keer met een drone. Wat een super gevoel! Ik heb er een nieuwe hobby bij. Maar...

Ik krijg m’n Mavic niet meer connected met de RC. Bij de eerste twee keer moet ik hem iedere keer linken en nu bij de derde keer lukt het niet meer. Ik vond het iedere keer linken al vreemd, maar nu bij de derde keer dus geen mogelijkheid meer. Iemand die hier meer van weet?
Dat is niet normaal. Even voor de goede orde..

Je zet de drone aan, daarna de RC aan, het lampje opnde RC knippert rood en gaat niet na enkele seconden op groen?

Je Mavic en de RC draaien op dezelfde firmware versie?

Japie.G wijzigde deze reactie 04-02-2018 08:43 (3%)

• Jan-maartentuk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-04 13:16
Ik heb hetzelfde probleem, WIFI only wil prima bij mij. De RC krijg ik ook verbonden met de Mavic Air alleen niet in combinatie met mijn iPhone 8. Het gekke is dat dit wel wil met de iPhone 7 van mijn vader. Heeft iemand een oplossing want ik wil heel graag vliegen met mijn controller.
quote:
Japie.G schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:43:
[...]

Je zet de drone aan, daarna de RC aan, het lampje opnde RC knippert rood en gaat niet na enkele seconden op groen?

• Redondo1982
quote:
Japie.G schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:43:
[...]

Kan nu weer vliegen. Ga straks kijken of ik weer moet linken. Heb maar één batterij namelijk. Zodra dit het geval is dan gaat ie terug.

• Redondo1982
quote:
Jan-maartentuk schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:15:
Ik heb hetzelfde probleem, WIFI only wil prima bij mij. De RC krijg ik ook verbonden met de Mavic Air alleen niet in combinatie met mijn iPhone 8. Het gekke is dat dit wel wil met de iPhone 7 van mijn vader. Heeft iemand een oplossing want ik wil heel graag vliegen met mijn controller.

[...]
YouTube: DJI Mavic Air | Linking the Remote Controller

Hiermee is het gelukt.

• Jan-maartentuk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-04 13:16
Ik heb die video ook al vaak geprobeerd helaas, het probleem wat hier staat is bij mij van toepassing: https://forum.dji.com/thread-133282-1-1.html
quote:

• Redondo1982
quote:
Jan-maartentuk schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:29:
Ik heb die video ook al vaak geprobeerd helaas, het probleem wat hier staat is bij mij van toepassing: https://forum.dji.com/thread-133282-1-1.html

[...]
Ik had precies hetzelfde, maar ik ben nu via de camera section in de app gegaan en heb ik bij instellingen de link gemaakt. Eerste keer lukte het ook niet op deze manier. Tweede keer wel. Via de app instructie (zoals de link die je stuurde) is het mij ook niet gelukt.

Maar ik kom dadelijk terug, want ga zo weer vliegen. Als ik weer moet linken dan gaat ie retour. Heb nu drie keer gevlogen en ik heb drie keer moeten linken.

• iisworks
Net nog wat testfoto's van huizen gemaakt bij zonlicht met Sharpness +1 (landscape mode) en nog steeds veel te veel blurry/vage delen t.o.v. mijn oude Spark en Mavic beelden. Lijkt echt of hij op afstand niet in focus is, maar het probleem lijkt zich ook op willekeurige plaatsen in de foto's voor te doen. Daarnaast flink vervorming rond witte vlakken (blown out highlights). Ik ben gewoon niet blij met het resultaat, terwijl ik toen met Mavic en Spark direct tevreden was.

Ik ga een retourzending in gang zetten bij Droneland, dan kan ik in ieder geval een exemplarisch probleem uitsluiten...

Wat vinden jullie overigens van het materiaal in de video? Is dat ook niet al te scherp of ben ik ondertussen teveel aan het pixel-peepen? :)
YouTube: DJI MAVIC AIR FIRST FLIGHT! 4K Footage!

iisworks wijzigde deze reactie 04-02-2018 12:35 (27%)

• LoSBoL
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11-08 08:55
quote:
iisworks schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:12:
Iemand anders issues op Android dat deze zaken niet bewaard worden na herstart?
- Current photo mode (defaults to "5s interval")
- Selected APAS toggle setting
- Horizontal OA setting for TapFly
Yep, heb nog niet zoveel gespeeld met alle instellingen als newbee, maar de Current photo mode gaat bij mij ook elke keer naar 5 seconden.

• LoSBoL
quote:
Redondo1982 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Ik had precies hetzelfde, maar ik ben nu via de camera section in de app gegaan en heb ik bij instellingen de link gemaakt. Eerste keer lukte het ook niet op deze manier. Tweede keer wel. Via de app instructie (zoals de link die je stuurde) is het mij ook niet gelukt.

Maar ik kom dadelijk terug, want ga zo weer vliegen. Als ik weer moet linken dan gaat ie retour. Heb nu drie keer gevlogen en ik heb drie keer moeten linken.
Ik had hier ook wat moeite mee, ik denk dat het bij mij komt omdat de Remote niet via de DJI assistent wou updaten en de Mavic zelf wel.
De remote is via de app geupdate, maar elke keer als ik connecte met de Mavic gaf deze aan dat de firmware versie van de Mavic niet uigelezen kon worden. Vliegen lukte wel prima ondanks dat.

Eenmaal thuis heb ik nogmaals gelinkt en via de WIFI alle firmwares een 'check for updates' uitgevoerd, en daarna werd de firmwareversie van de Mavic en Remote wel netjes weergegeven en sindsdien geen problemen meer gehad.
Wel blijkt de volgorde van aan/uitzetten van invloed.

Mavic aan, eerst netjes laten opstarten.
Remote aan, die dan de DJI app automatisch laat opstarten en vrijwel meteen daarna komt de Fly Away tevoorschijn.

Bij een pitstop voor een nieuwe batterij of gewoon als je klaar bent met vliegen. Eerst de Remote uit, en daarna de Mavic. Ook sluit ik de app af.

Heel handig is het allemaal nog niet, maar misschien is het gewenning.

• Redondo1982
Zoals beloofd wil ik even melden dat ik niet opnieuw moet linken. Wel alles van update voorzien, zoals hierboven wordt geschreven.

Moest wel een paar keer de knop indrukken op de drone voordat ik kon opstijgen. Tja...

• Tadango
Eerst de Mavic aan, dan de RC? Dat druist tegen alle principes in.

EDIT: Zoals ik zie dat het zou moeten: Telefoon aan en koppelen aan de RC. Dan RC aan (DJI Go zou moeten starten). Dan de Air aan.

Nog steeds geen status voortgang bij DHL :( Zo frustrerend :'(

Tadango wijzigde deze reactie 05-02-2018 10:08 (60%)

• v1co
Hebben jullie al getest wat er gebeurd tijdens het vliegen als je je remote uitzet en dan weer aan?
Linkt ie gelijk en heb je weer gelijk controle?

Wel uiteraard op een niet al te grote afstand testen :P

• Redondo1982
quote:
v1co schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:13:
Hebben jullie al getest wat er gebeurd tijdens het vliegen als je je remote uitzet en dan weer aan?

Durf het niet aan haha.

• T.E
quote:
Tadango schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:43:

EDIT: Zoals ik zie dat het zou moeten: Telefoon aan en koppelen aan de RC. Dan RC aan (DJI Go zou moeten starten). Dan de Air aan.

Nog steeds geen status voortgang bij DHL :( Zo frustrerend :'(
Bij mij ook. Gelukkig zo gek als ik was ook een besteld bij conrad met 10% korting. Die is nu binnen en staat aan de lader.
Ook nog een bestelling bij Droneland met 10% korting staan maar die neemt een vriend over. Achja die van dji op marktplaats zetten zodra die er is en anders kan ik hem nog altijd terugsturen.

• tipex
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-08 15:05
Ik kwam dit op het MavicPilots forum tegen, wellicht dat dat ook bij ons speelt.

Spoke to DHL just a minute ago and its a fault with the way DJI have shipped this bulk consignment. Normally each item has an individual tracking process but they have sent the shipment incorrectly and used what they call a "Baby waybill". The consignment is currently waiting customs clearance and will hopefully clear sometime today or tomorrow. Tracking may be sporadic due to the way its been sent.

• T.E
Eerste indruk... wow. Wat is ie klein!
En hij voet vrij stevig aan. Had er toch meer plastic gevoel van verwacht.
Uitklappen is even wennen. Eerst de schuine achterpoten en dan de voorpoten uitklappen.

De reistas. Ideaal compact. Hier kan alles van de combo versie in incl. 3 extra batterijen.

De care refresh geactiveerd en nu aan het updaten. Zometeen mijn eerste vlucht :)

• v1co
Benieuwd naar je ervaring.
Tot nu toe weinig klachten gehoord over de vlieg ervaringen hier.
Dat was in het Spark forum wel anders...

• Tadango
quote:
tipex schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:31:
Ik kwam dit op het MavicPilots forum tegen, wellicht dat dat ook bij ons speelt.

Spoke to DHL just a minute ago and its a fault with the way DJI have shipped this bulk consignment. Normally each item has an individual tracking process but they have sent the shipment incorrectly and used what they call a "Baby waybill". The consignment is currently waiting customs clearance and will hopefully clear sometime today or tomorrow. Tracking may be sporadic due to the way its been sent.
Dat is bij ons ook zo maar bulk zendingen die later zijn vertrokken zijn inmiddels al aangekomen. De volgorde van afhandeling bij DHL is compleet random.

• T.E
Zonet mijn eerste vlucht gehad. Het waait best hard nu maar daar heeft hij helemaal geen moeite mee.
Ook geen connection problemen gehad. Al ben ik maar max 100m ver geweest en 80m hoog.
Zometeen ga ik naar een andere locatie waar ik de range wel eens verder kan gaan testen. (al zal ik nooit naar een km gaan )

Batterijduur heb ik niet echt op gelet aangezien ik eerst op dezelfde accu alle settings doorlopen heb en de IMU callibratie gedaan heb.

Eerste indruk is in ieder geval meer dan goed :)

• baronal
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 27-03 21:57
Ik heb mijn Mavic Air letterlijk vijf voor twaalf ook met 10% korting besteld via Conrad, dus dank aan dit forum voor deze tip! Zijn er al (web)winkels in Nederland met reserve accu's op voorraad? Enig idee wanneer die komen?

baronal wijzigde deze reactie 05-02-2018 14:40 (0%)
Reden: Typo

• CopyCatz
Begrijp ik nu dat je via Conrad niet meer met 10% korting kan bestellen? In de voorwaarden zie ik alleen een uitzondering voor Apple producten.

• Redondo1982
quote:
T.E schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:34:
Zonet mijn eerste vlucht gehad. Het waait best hard nu maar daar heeft hij helemaal geen moeite mee.
Ook geen connection problemen gehad. Al ben ik maar max 100m ver geweest en 80m hoog.
Zometeen ga ik naar een andere locatie waar ik de range wel eens verder kan gaan testen. (al zal ik nooit naar een km gaan )

Batterijduur heb ik niet echt op gelet aangezien ik eerst op dezelfde accu alle settings doorlopen heb en de IMU callibratie gedaan heb.

Eerste indruk is in ieder geval meer dan goed :)
Batterijduur is prima te noemen. Ik heb nu voor de derde dag gevlogen en heb het idee dat de batterij langer meegaat dan de eerste twee dagen. Lithium batterijen worden toch in drie fases geactiveerd?

• TweakerMarco
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-08 10:47
quote:
CopyCatz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:04:
Begrijp ik nu dat je via Conrad niet meer met 10% korting kan bestellen? In de voorwaarden zie ik alleen een uitzondering voor Apple producten.
Denk dat dit alleen die vrijdag was, je krijgt nu de melding "Deze kortingscode is niet meer geldig". Met bijvoorbeeld de code BOOMNL07S1 krijg je nog wel 10% korting bij Conrad.

TweakerMarco wijzigde deze reactie 05-02-2018 15:10 (9%)

• T.E
Bij conrad was hij afgelopen donderdag iets duurder maar wel 10% korting die alleen op 1 februari geldig was. ( 1066 euro - 10% = 960 euro ).

T.E wijzigde deze reactie 05-02-2018 15:29 (38%)

• CopyCatz
quote:
T.E schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:29:
Bij conrad was hij afgelopen donderdag iets duurder maar wel 10% korting die alleen op 1 februari geldig was. ( 1066 euro - 10% = 960 euro ).
Heb een kortingscode via de nieuwsbrief geregeld. Hopelijk is het fly more pakket snel op voorraad bij ze..

• T.E
Inmiddels al wat vluchtjes gemaakt. Ondanks de wind heb ik heerlijk ermee gevlogen.Hij had er totaal geen problemen mee.
De boomerang en Astroid quickshot mode zijn heel cool.

Ben 19/20 minuten per accu in de lucht geweest.
Sport mode is retesnel al zal ik hier niet veel gebruik van maken.

Erg tevreden. Morgenvroeg nog eens even de lucht in gaan voor mooie shots.

• iisworks
quote:
T.E schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:51:
Cool, benieuwd naar de scherpte van wat landscape testfoto's!
De mijne is weer ingepakt, klaar om geruild te worden vanwege de tegenvallende scherpte (hopelijk exemplarisch probleem).

iisworks wijzigde deze reactie 05-02-2018 18:02 (4%)

• ChojinZ
quote:
Kan je dat niet gewoon thuis testen, zonder props?

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-08 19:02

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Aan de andere dubbelposters, wat was er niet duidelijk aan mijn vorige bericht?

Woutoud.com

• T.E
Helaas vandaag gaat het niet lukken om te vliegen.

Wel een update van DHL. Hij is nu in brussel.
Van china naar uk, van uk naar brussel en nu van brussel naar eindhoven lijkt me.
Vanuit dat sorteercentrum zal hij komen dus zal nog wel een dag of 2 duren.

ps als iemand interesse heeft in dit pakket hij mag voor de aankoopprijs overgenomen worden aangezien ik al voorzien ben. Stuur een pm.

T.E wijzigde deze reactie 06-02-2018 08:36 (64%)

• Tadango
De mijne is net verwerkt in de UK. Hij komt dus via Brussel? Tenzij ze dat ook via slakken doen zou hij morgen toch wel afgeleverd moeten worden lijkt me. Vandaag was de uiterste datum volgens DJI, dat halen ze nooit.

• v1co
https://myfirstdrone.com/...-what-dji-doesnt-tell-you

Interessant bericht over de voordelen van folding props voor de Mavic Air

• Tadango
quote:
v1co schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:51:
https://myfirstdrone.com/...-what-dji-doesnt-tell-you

Interessant bericht over de voordelen van folding props voor de Mavic Air
Ik verwacht dat er straks nog wel speciale opvouwbare props aankomen voor de Air. Met de FlyMore combo tas zijn de originele geen probleem. Of de originele case een issue is weet ik niet, de props zitten daar wel iets klem in hoorde ik. Ze zouden kunnen vervormen misschien. Ik verwacht dat speciale props hem straks stiller maken met een langere vliegtijd, net als met de Pro Platinum.

• Redondo1982
quote:
Tadango schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Ik verwacht dat er straks nog wel speciale opvouwbare props aankomen voor de Air. Met de FlyMore combo tas zijn de originele geen probleem. Of de originele case een issue is weet ik niet, de props zitten daar wel iets klem in hoorde ik. Ze zouden kunnen vervormen misschien. Ik verwacht dat speciale props hem straks stiller maken met een langere vliegtijd, net als met de Pro Platinum.
Ik heb geen enkel probleem met de huidige ruimte in de etui. Hoe strakker des te beter. Zo is er weinig bewegingsruimte en teveel bewegingsruimte zorgt juist voor schade.

Als er nieuwe props komen die een verbetering zijn tov alles dan ga ik ze zeker kopen. Maar Spark props op een Mavic zie ik niet zitten. Anders had DJI dat gelijk al gedaan.

• T.E
quote:
Tadango schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:43:
De mijne is net verwerkt in de UK. Hij komt dus via Brussel? Tenzij ze dat ook via slakken doen zou hij morgen toch wel afgeleverd moeten worden lijkt me. Vandaag was de uiterste datum volgens DJI, dat halen ze nooit.
bij mij zeiden ze 7 februari dus klopt aardig als hij morgen of overmorgen komt. Alleen dat ie er een week over doet vanuit china.

• sgfp77
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 21:49
Panorama problemen

Ik heb nu een aantal panorama's gemaakt. Wat mij de laatste dagen opvalt is dat het echt volledig onscherp is.

Ik heb een aantal dingen veranderd: Alles opnieuw gekalibreerd en de guards er af gehaald.
Nu heb ik weer scherpe panoramas.

Iemand anders zelfde probleem?

Ik heb hier voorbeelden:

scherp:
https://www.skypixel.com/...copied&utm_campaign=share

onscherp :(((

• Tadango
Het lijkt bij die 2e wel of hij vga resolutie fotos heeft gebruikt.

• LoSBoL
quote:
Tadango schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:43:
Kan ik me voorstellen, had ik in eerste instantie ook.

De handleiding maakt alleen geen onderscheid welke eerst aan te zetten, en er zal hoe dan ook een tijdje zijn dat er een connectie opgebouwd moet worden ongeacht welke je eerst aan zet aangezien het toch een WIFI verbinding in het spel is.
Het is ook niet zo dat je een motor kan starten voor er connectie is, dus er is weinig gevaar lijkt me.

• LoSBoL
quote:
v1co schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:13:

Afhankelijk van de gekozen instelling zal hij blijven zweven, direct landen of huiswaarts keren, maar ik heb het nog niet getest ;)

• LoSBoL
quote:
Tadango schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Ik heb iets meer vertrouwen in de originele case dan de tas om de Air veilig in te bewaren, de padding aan de bovenkant van de tas is niet heel erg dik. Je moet natuurlijk nooit iets bovenop een camera tas leggen, maar je weet maar nooit.

De tas vind ik wel heel handig om alle accessoires thuis in op te bergen. Als de Air mee gaat ergens naar toe dan gaat in de case in de rugtas of tanktas, altijd wel een plekje over om de afstandbediening en batterijtjes in een hoekje te duwen.

• T.E
Inmiddels bericht dhl levert vandaag de drone.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
T.E schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:51:
Inmiddels al wat vluchtjes gemaakt. Ondanks de wind heb ik heerlijk ermee gevlogen.Hij had er totaal geen problemen mee.
De boomerang en Astroid quickshot mode zijn heel cool.

Ben 19/20 minuten per accu in de lucht geweest.
Sport mode is retesnel al zal ik hier niet veel gebruik van maken.

Hoe snel is hij in P mode?

Zowel de snelheid van 25km/h als de batterijduur lijken mij erg tegen te vallen in deze video:

Naar mijn idee zit de mavic pro, ook met tegenwind, zo op de 32km/h en tot 35 duurt vaak wat langer

Ik heb mijn Mavic Pro gisteren nog leuk weten te verkopen, ik wacht maart even af. Kijken of de lang verwachte Mavic 2 Pro dan echt aanstaande is.

Mocht dat niet zo zijn, ga ik denk ik voor een platinum. In de lente wil ik weer kunnen vliegen

dfrenner wijzigde deze reactie 06-02-2018 11:46 (5%)

Youtube: DashcamNL

• kevintjuh93
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-08 16:27
quote:
T.E schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:19:
[...]

bij mij zeiden ze 7 februari dus klopt aardig als hij morgen of overmorgen komt. Alleen dat ie er een week over doet vanuit china.
Waar zeggen ze dat? Bij mij stond er 'shipped in 5-9 working days' toen ik hem bestelde. Nu kan ik echter niets vinden over een leverdatum...

• Tadango
Leverdatum kan je via support krijgen.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
sgfp77 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:12:
Panorama problemen

Ik heb nu een aantal panorama's gemaakt. Wat mij de laatste dagen opvalt is dat het echt volledig onscherp is.

Ik heb een aantal dingen veranderd: Alles opnieuw gekalibreerd en de guards er af gehaald.
Nu heb ik weer scherpe panoramas.

Iemand anders zelfde probleem?

Ik heb hier voorbeelden:

scherp:

onscherp :(((
Bij de mavic pro gebruikte ik altijd de app "Hangar" voor 360 foto's. Vooral hoog in de lucht met wind zag je nog wel eens stitch fouten.

Hoe zit dat bij de air en ingebouwde optie?

Hoe lang is hij bezig met de pano maken? Dat duurde bij Hangar wel even omdat hij 23 foto's achter elkaar maakte in allemaal andere posities.

Is iemand met de air bekend met hangar?

Youtube: DashcamNL

• kevintjuh93
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-08 16:27
quote:
Tadango schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:55:
Leverdatum kan je via support krijgen.
Kan dat pas als de status of 'shipped' staat, of zouden ze nu al een indicatie kunnen geven? #hyped

• Tadango
Dat kan voor die tijd ook al. Ze weten wanneer ze hem gaan leveren / verzenden,
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True