Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Ik ontving net een mailtje van Simyo waarin zij aangeven dat ik geen extra 10GB/maand krijg

Helaas, geen Simyo Compleet
Je gaf aan te wonen op een adres met vast internet van KPN. We hebben het adres van je Simyo abonnement vergeleken met het adres waarop het vaste internet abonnement van KPN staat en deze gegevens kwamen niet overeen. Het is daarom nog niet gelukt Simyo Compleet te activeren: je abonnement start zonder gratis extra GB's.

Ik zit momenteel bij Youfone en die zijn toch overgenomen door KPN?

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Storm-Fox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:50:
Ik ontving net een mailtje van Simyo waarin zij aangeven dat ik geen extra 10GB/maand krijg

Je gaf aan te wonen op een adres met vast internet van KPN. We hebben het adres van je Simyo abonnement vergeleken met het adres waarop het vaste internet abonnement van KPN staat en deze gegevens kwamen niet overeen. Het is daarom nog niet gelukt Simyo Compleet te activeren: je abonnement start zonder gratis extra GB's.

Voor mij is het vrij duidelijk waar de schoen wringt? Als je hier zelf nog twijfels over hebt kan je de pdf met voorwaarden even doornemen.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 12-05-2025 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16

Het gaat om daadwerkelijk KPN, niet om "netwerk KPN". Voor Simyo Compleet is KPN != Youfone. Zelfs XS4All duurde een flinke tijd voordat dat binnen Simyo Compleet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:44
Storm-Fox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:32:
Vandaag gebruikt gemaakt van de Simyo 400 min/sms + 10 GB Sim Only - 2 jaar [€2.79 Per Maand]
deal.

https://nl.pepper.com/aan...r-eur279-per-maand-355299

En omdat ik nog glazvezel heb van youfone krijg ik 20GB/maand.
Aanvraag van de 125 euro cashback kon ik direct indienen.
ziet die Youfone dan als een KPN product? Een paar maanden geleden kreeg ik te horen van niet door Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:20

Youphone is op zich zelf staande virtuele provider, die gebruik maakt van het kpn netwerk.
Het is dus geen kpn, het gebruikt het kpn netwerk.

Net als simyo geen kpn is, Ben en Simpel geen Odido zijn.
Ze maken gebruik van het netwerk van een ander, soms is het een dochter provider. Maar dan als nog is het net welke afspraken er gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hippe Lip schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:40:
[...]

Dat gaat je veel plezier opleveren! Maar na 2 jaar zul je wel ergens anders heen moeten, OF je accepteert 8 euro per maand?
8 euro is toch niet veel voor 10gb?, uiteraard als je weet te combineren met een thuis abonnement(kan je meer data krijgen).
Maar anders is het geen dure prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als je een bekende hebt met KPN, die adresgegevens invullen. Het is niet alsof Simyo ineens per brief je dingen gaat sturen. En voor het geval dat, daarom het adres van een bekende gebruiken.

Bron * Motrax O-)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Groentjuh schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Het gaat om daadwerkelijk KPN, niet om "netwerk KPN". Voor Simyo Compleet is KPN != Youfone. Zelfs XS4All duurde een flinke tijd voordat dat binnen Simyo Compleet ging.
Werkt het met XS4ALL nu wel dan? Ik gebruik dat nog steeds, maar sta op het adres van de buurman…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Hippe Lip schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:35:
[...]

Werkt het met XS4ALL nu wel dan? Ik gebruik dat nog steeds, maar sta op het adres van de buurman…
XS4all producten zijn inmiddels daadwerkelijk opgegaan in KPN producten. Zie ook dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:49
Ik kan momenteel 'alleen noodoproepen' uitvoeren. Meer gebruikers daar last van? Mijn eSim zegt: "Onbekend nummer" (weet eigenlijk niet of daar eerder wel mijn nummer stond trouwens).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Master FX schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:07:
Ik kan momenteel 'alleen noodoproepen' uitvoeren. Meer gebruikers daar last van? Mijn eSim zegt: "Onbekend nummer" (weet eigenlijk niet of daar eerder wel mijn nummer stond trouwens).
Ja. Ik ben nu net weer online.
Er was een storing bij KPN.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:45
Master FX schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:07:
Viel me net ook op dat ik thuis geen bereik had, maar dat is inmiddels opgelost (bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:49
Ok, dan zal het hier ook zo wel weer goedkomen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Master FX schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:21:
Ok, dan zal het hier ook zo wel weer goedkomen.
Ik merkte het ook ineens thuis, had even vliegtuig modes aangezet en weer uit erna.
Toen ging die weer zoeken, en werkte het uiteindelijk weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rukapul schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:16:
Ik had voor de vakantie in Scandinavië even een maandelijks opzegbaar Simyo abo erbij genomen. Bevindingen:
- geen mobiele data op Telenor netwerk in Noorwegen. Werkt domweg niet terwijl KPN (dual SIM) wel werkt. Vastzetten op Telia netwerk dus.
Nog steeds zo merk ik net :/ , heb m'n S20 FE 5G handmatig op Telia gezet en dan wel data.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Simyo kan toch bijzonder slecht advies geven / rekenen, ik mag verlengen.
Ik heb nu 10gb en betaal 9,21, ik gebruik echter maar iets van 2gb per maand.

Wat adviseren ze mij in de app, de 15gb bundel voor 9 euro 🤡. Dat noem ik geen goed advies haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 09:23
Voor alle Simyo klanten, ik ben al braaf 9 jaar klant en vroeger was er nog wat korting voor bestaande klanten. Wel blij met 5G en KPN netwerk...

Gebeld voor korting en die was er niet. Dus ik stap over naar Youfone, 40€ cashback en 12 mnd korting bij een abbo van 2 jaar.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1023306

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ach ik heb gewoon verlengd gisteren, ik hoef geen korting als bestaande klant(Op zulke mini bedragen).
En als ik korting wil dan wil ik het 2 jaar, en niet 1 jaar een leuke prijs. en daarna weer volle mep.

Verlengd van 9,21 voor 10gb data en 200 min ofzo, naar 6gb per maand en nu 400 min/sms voor 7,50.
Vind die prijs best prima verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Ieder z'n ding! Met een leuke cashback en jaar korting is toch beter dan geen korting of slecht's een eurootje omdat je niet meer maandelijks kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Locolau schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:00:
Ieder z'n ding! Met een leuke cashback en jaar korting is toch beter dan geen korting of slecht's een eurootje omdat je niet meer maandelijks kan opzeggen.
Zeker alleen met cash back heb ik ook niks, zeker niet iets van 40 euro.
Daar merk ik niks van als dat van mijn rekening erbij of eraf is, dit is best een klein bedrag.

Ik zie dan liever dat die 40 euro ook in het maand bedrag wordt verwerkt, zodat ik bijv een paar maanden bijna of niks betaal.
Nu zal ik dan op mijn rekening kijken, en als nog elke maand dezelfde kosten er af zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06:53
Carlos0_0 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Zeker alleen met cash back heb ik ook niks, zeker niet iets van 40 euro.
Daar merk ik niks van als dat van mijn rekening erbij of eraf is, dit is best een klein bedrag.

Ik zie dan liever dat die 40 euro ook in het maand bedrag wordt verwerkt, zodat ik bijv een paar maanden bijna of niks betaal.
Nu zal ik dan op mijn rekening kijken, en als nog elke maand dezelfde kosten er af zien gaan.
Of je nou €40 als cachback krijgt en hetzelfde maandbedrag houdt of geen cashback en dat €40 korting verdeeld wordt over enkele maanden maakt toch niks uit voor je rekening? :?

De cashback heeft mogelijk zelfs nog een voordeel omdat je de volledige €40 direct al op een spaarrekening kunt zetten waar je rente over krijgt in plaats van enkele maanden later.

[ Voor 3% gewijzigd door zwaargeschapen op 28-06-2025 19:36 ]

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Voor alleen een cashback zou ik ook niet overstappen, maar het is juist door te combineren.

Simyo: 20GB (10GB gratis) en 400 min/sms voor € 9,21.
Youfone: 20GB en onbeperkt min/sms voor €4,80 p/m - na verrekening van eerste jaar €5 korting en €40 cashback - looptijd 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Locolau schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:57:
Simyo: 20GB (10GB gratis) en 400 min/sms voor € 9,21.
@Locolau
Correctie: dat kost maar 8 euro. Ik heb nét verlengd met precies de bundels die je noemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skFfjqA3tMn6DbUIvJfMJRvLQo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgzNKMofi236hkZlaAamkBwG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik t/m juni ‘25 heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rymxCVjmX6lrbtdDDQL82G9M1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtrPtK2rCDMibhq9DU2PoqJb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Hippe Lip op 29-06-2025 17:29 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Oh, ja, eurtoje korting en nog geen inflatie als je verlengd en weer minimaal 1 jaar aan vast zit. Soms is er een tijdelijke acite met verlengen ook, dan is het nog iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Locolau schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:03:
Oh, ja, eurtoje korting en nog geen inflatie als je verlengd en weer minimaal 1 jaar aan vast zit. Soms is er een tijdelijke acite met verlengen ook, dan is het nog iets goedkoper.
Die acties heb ik in het verleden wel gezien, maar de laatste keer was wel lang geleden. Van ruim vóór de tijd can de inflatiecorrecties. Toen kon je idd een extra grote bel- of databundel voor een leuk prijsje krijgen en bleef die prijs jarenlang hetzelfde.
Das war einmal…

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
Met vakantietijd in aankomst, heeft Simyo hun "data buiten de EU" beleid omgegooid.

Voor 10 populaire bestemmingen buiten de EU kun je nu databundels bestellen. Standaard staat data daar nu uit tot je ofwel een bundel besteld, dan wel de bescherming uitzet (BESCHERMING UIT sms'en naar 1330). Met bescherming uit betaal je 5 euro per MB, zoals standaard bij Simyo.

Ik weet niet helemaal hoe het gaat bij bestemmingen buiten de EU, die niet die 10 bestemmingen zijn.

Anyway: Hierbij de informatiepagina over de buitenlanddatabundels. Fijne vakantie alvast 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 18:16
Leuke ontwikkeling. Bij KPN koop je voor die twee tientjes een combinatie van belminuten en data, dat is nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik koop altijd een tijdelijke esim (bijvoorbeeld via Saily). Zo te zien ben je dan nog steeds goedkoper uit. Al is dit via Simyo wel zo makkelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Gewoon genieten van je vakantie zonder internet blijft de beste keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Voor de een klopt dat, voor de ander bestaat het genieten deels uit het (kunnen) gebruiken van internet. :twk 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04:01
Ik ben aan het kijken om voor mijn dochter een abbo af te sluiten. Het liefst via Belsimpel aangezien daar een cashback actie is.

Nu zie ik op de site van Simyo dat er de mogelijkheid is voor een data plafond. Kun je deze gewoon aanzetten via de app? Met een jongedame is dat wel handig namelijk.

Nvm: na paginas teruglezen alsnog gevonden dat het mogelijk is via de app. Kon het alleen niet vinden als ik zocht op limiet.

[ Voor 17% gewijzigd door soskes op 01-08-2025 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
soskes schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:00:
Ik ben aan het kijken om voor mijn dochter een abbo af te sluiten. Het liefst via Belsimpel aangezien daar een cashback actie is.

Nu zie ik op de site van Simyo dat er de mogelijkheid is voor een data plafond. Kun je deze gewoon aanzetten via de app? Met een jongedame is dat wel handig namelijk.

Nvm: na paginas teruglezen alsnog gevonden dat het mogelijk is via de app. Kon het alleen niet vinden als ik zocht op limiet.
Zeker. Dat kan zowel via de app als de website. Maar let wel op dat als je je bundels wijzigt naar bundels met dataplafond, het dataplafond pas actief is zodra je nieuwe bundels in gaan. Bundel wijzigingen zijn in principe namelijk altijd voor de volgende maand.

Dus als je tijdens het afsluiten nog geen dataplafond hebt genomen, heb je in principe niet de eerste maand de buiten bundelbescherming.

[ Voor 29% gewijzigd door Misha op 01-08-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik zit hier in Zuid-Frankrijk en echt belabberd internet. Ik kan nog net Tweakers topics benaderen, maar nieuws apps of laat staan YouTube kan ik bijna wel vergeten, of ik moet 2 min wachten tot het geladen is. Mijn vrouw heeft Vodafone en over het algemeen goed internet. De kinderen kunnen zelfs YouTube kijken via haar hotspot. Heeft mijn vrouw nu geluk dat we in de buurt van een Vodafone mast zitten of kan ik nog wat wijzigen? Heb al geprobeerd om handmatig een andere provider te kiezen, maar krijg maar 1 resultaat (Orange) en die kan geen verbinding maken. Nu gekoppeld via de automatische stand met (Free | Simyo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:42
Ik woon in de NL Grensregio en zet 5G wel eens uit om de ontvangst beter te maken. Maar je kunt toch ook gewoon op de hotspot van je vrouw meeliften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solution28
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 12:53
Ik had hetzelfde probleem met simyo en in dit geval een iphone xr. Iphone 11, ook met simyo werkte wel goed. ook in Zuid Frankrijk. Mijn constateringen;

Iphone 13 met kpn 5g prima bereik
iphone 11 4g goed bereik simyo
iphone xr 4g simyo geen bereik en ook niet aan de praat te krijgen. Nog een support ticket ingediend, reset uitgevoerd, maar geen oplossing. In nederland wel weer 4g.

met de xr hadden we in spanje wel goed ontvangst trouwens…tsja…ondertussen is de xr vervangen, en hopelijk daarmee dit probleem ook weg…
bsmpower schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:20:
Ik zit hier in Zuid-Frankrijk en echt belabberd internet. Ik kan nog net Tweakers topics benaderen, maar nieuws apps of laat staan YouTube kan ik bijna wel vergeten, of ik moet 2 min wachten tot het geladen is. Mijn vrouw heeft Vodafone en over het algemeen goed internet. De kinderen kunnen zelfs YouTube kijken via haar hotspot. Heeft mijn vrouw nu geluk dat we in de buurt van een Vodafone mast zitten of kan ik nog wat wijzigen? Heb al geprobeerd om handmatig een andere provider te kiezen, maar krijg maar 1 resultaat (Orange) en die kan geen verbinding maken. Nu gekoppeld via de automatische stand met (Free | Simyo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bsmpower schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:20:
@bsmpower Vroeger kon ik in het buitenland de automatische roaming op mijn telefoon uit zetten en zelf de provider kiezen waarmee verbinding gemaakt wordt. Dat zie ik nu niet op mijn telefoon, maar dat komt mss omdat ik nu in NL zit?

Als je dat wel kunt vinden, zet dat die automatische keuze uit en probeer dan één voor één de providers die je in het lijstje te zien krijgt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Hippe Lip schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

@bsmpower Vroeger kon ik in het buitenland de automatische roaming op mijn telefoon uit zetten en zelf de provider kiezen waarmee verbinding gemaakt wordt. Dat zie ik nu niet op mijn telefoon, maar dat komt mss omdat ik nu in NL zit?

Als je dat wel kunt vinden, zet dat die automatische keuze uit en probeer dan één voor één de providers die je in het lijstje te zien krijgt.
Ja dat had ik in mijn bericht gezet. Handmatig laat alleen "Orange" zien en daar kan ik geen verbinding mee maken.

Edit: voorkeur voor 4g instellen lijkt iets beter. Even aanzien de komende dagen...

[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 02-08-2025 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:29
Mijn vrouw en ik hebben beide een Simyo abonnement, en ook beide het zelfde type iPhone.

Het valt me op dan mijn toestel ik 5 pogingen heb voor de sim code, terwijl mijn vrouw 3 pogingen heeft.
Als ik het goed onthouden heb is mijn SIM veel nieuwer.

Is er iemand met een recente (minder dan 1.5 jaar oid) SIM die kan bevestigen of ontkennen dat recente SIMs vijf pogingen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Ik heb inmiddels van een recente Simyo klant gehoord dat Sims daar nu 5 pogingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@wjvh Een tijdje geleden (ca. een jaar) ben ik overgestapt naar de eSIM. Dan hoef ik na een herstart geen simpin meer in te voeren. Het schijnt ook veiliger te zijn. En ik moet je zeggen dat ik het erg handig in gebruik vind.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Waarom veiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Kan er niet uitgehaald worden, dus zolang ze mijn iPhone niet gekraakt krijgen kunnen ze ook mijn abo niet gebruiken. Ook niet op een ander toestel.

En de telefoon blijft online zolang die aan is.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:41
als je telefoon gestolen wordt dan kan de sim er niet uit om in een ander toestel te plaatsen. De gestolen telefoon kan niet altijd gekraakt worden, en een sim heeft meestal een simpele code, of zelfs geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

poststamp schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 06:14:
[...] en een sim heeft meestal een simpele code, of zelfs geen.
Dat ligt dan helemaal aan jezelf. Er kan een 4-cijferige pincode op zitten en na een zeer beperkt aantal pogingen blokkert de zaak. Je kunt die code zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt.

En als er helemaal géén pincode op zit (of de standaard 0000), dan ben je zelf de sufferd en heb je het misbruik wel heel erg aan jezelf te wijten.

Maar de eSIM is en blijft dus de veiligere oplossing.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Voor mijn zoon heb ik een prepaid kaartje van Simyo, gewoon zodat ie een nummer heeft en whatsapp kan gebruiken thuis op de wifi.
Nu heeft ie blijkbaar de wifi uitgezet en is ie data aan het verstoken. Deze maand al 89 euro.

Hoe kan dit met een prepaid kaartje? Op is op toch? Kan ik met Simyo data verstoken buiten een bundel nadat het beltegoed op is?
Ik kan hier op de website nergens iets over vinden

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Laatst online: 09:13
Blackouts schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:36:
Voor mijn zoon heb ik een prepaid kaartje van Simyo, gewoon zodat ie een nummer heeft en whatsapp kan gebruiken thuis op de wifi.
Nu heeft ie blijkbaar de wifi uitgezet en is ie data aan het verstoken. Deze maand al 89 euro.

Hoe kan dit met een prepaid kaartje? Op is op toch? Kan ik met Simyo data verstoken buiten een bundel nadat het beltegoed op is?
Ik kan hier op de website nergens iets over vinden
https://forum.simyo.nl/pr...un-prepaid-simkaart-48947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Niet alles gelezen, maar begijp ik het goed dat internet gewoon blijft werken zonder beltegoed?

Wat is dit voor BS :(. PRE-paid betekent vooraf betalen toch? En niet achter af verrast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Blackouts schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Niet alles gelezen, maar begijp ik het goed dat internet gewoon blijft werken zonder beltegoed?

Wat is dit voor BS :(. PRE-paid betekent vooraf betalen toch? En niet achter af verrast worden?
Als op de aansluiting "Internet op je mobiel" aanstaat, dan kun je internetten via een prepaid aansluiting. Als je geen active databundel hebt, dan kost dat 0,15 euro per MB, wat verschrikkelijk duur is. Dus om jouw probleem op te lossen, kun je simpelweg de optie "Internet op jouw mobiel" uitzetten, na 15 minuten even de mobiel herstarten en dan is dat opgelost. Dan kan er immers geen internet meer via 2G/4G/5G gebruikt worden.

Beltegoed is altijd een moeizaam ding geweest met best wat verhaal in het verleden. Simyo's systemen krijgen niet realtime verbruik toegestuurd vanuit KPN. Daardoor is het problematisch om precies bij 0 beltegoed te stoppen. (Datzelfde geldt ook bij hoogverbruik blokkades bij Sim only.) Daardoor kun je dus meer gebruiken dan het beltegoed wat je hebt. In marketing is het "Je kunt jouw laatste oproep gewoon afmaken." Door meer te gebruiken kun je dus in de min duiken.

Natuurlijk net zoals nu reageert was de reactie "Maar dat zou toch niet kunnen bij een product dat prepaid heet!?". In het verleden is daar op een zeker geval veel aandacht over geweest. Zo is dat een TV-item bij Radar geworden en heeft de ACM Simyo op de vingers getikt (in 2014) daarover.

Sindsdien is dat aspect veranderd. Je kunt nog steeds negatief beltegoed krijgen door te veel te gebruiken, maar er is daarna weer een systeempje dat het beltegoed weer terugzet naar 0.

Als je automatisch opwaarderen hebt, dan gaat dat natuurlijk opwaarderen voor je, maar dat is precies hoe het zou moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Groentjuh schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:17:

Sindsdien is dat aspect veranderd. Je kunt nog steeds negatief beltegoed krijgen door te veel te gebruiken, maar er is daarna weer een systeempje dat het beltegoed weer terugzet naar 0.
Wat bedoel je hier mee precies? Ik zie een beltegoed van 0 staan maar een verbruik van 91 euro.
Moet ik die 91 euro betalen? Moet ik opwaarderen met minstens 91 euro om het nummer weer te kunnen gebruiken? Krijg ik een factuur? Heb ze niet gemachtigd om af te schrijven van mijn rekening voor zover ik weet.
Of wordt het kwijtgescholden? ("Teruggezet naar 0")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Blackouts schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 08:29:
[...]

Wat bedoel je hier mee precies? Ik zie een beltegoed van 0 staan maar een verbruik van 91 euro.
Moet ik die 91 euro betalen? Moet ik opwaarderen met minstens 91 euro om het nummer weer te kunnen gebruiken? Krijg ik een factuur? Heb ze niet gemachtigd om af te schrijven van mijn rekening voor zover ik weet.
Of wordt het kwijtgescholden? ("Teruggezet naar 0")
Als ze dat te veel gebruikte in rekening zouden willen brengen (wat tien jaar terug daadwerkelijk werd gedaan), dan zou Simyo PRE-paid niet prepaid zijn. Daar ging destijds al die aandacht over. Naderhand verbruik van prepaid in rekening brengen mag simpelweg niet.

Dat negatieve beltegoed wordt kwijtgescholden. Daar ga je niets meer van terugzien. Als je met 10 euro opwaardeert (10 euro is altijd al het minimum geweest), dan kun je gewoon weer die aansluiting gebruiken en heb je gewoon 10 euro beltegoed.

Het enige waarom ik automatisch opwaarderen erbij haal, is omdat dat natuurlijk probeert om beltegoed boven een bedrag te houden. In dat geval had er een gedeelte of zelfs dat hele bedrag via automatisch incasso als meerdere automatische opwaarderingen gehad. Dat lijkt niet te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Groentjuh schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
Als je met 10 euro opwaardeert (10 euro is altijd al het minimum geweest), dan kun je gewoon weer die aansluiting gebruiken en heb je gewoon 10 euro beltegoed.
@Groentjuh Is dat jouw mening of is dat een zekerheid?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Hippe Lip schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:23:
[...]

@Groentjuh Is dat jouw mening of is dat een zekerheid?
Dit is vele malen voorgekomen op het Simyo forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:01
Groentjuh heeft gelijk hoor.

Je kan gewoon opwaarderen, je beltegoed behoud je gewoon.

Weet ik uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Ik ben momenteel aan het uitrekenen of de 'premium' prijs van KPN tov Simyo voor een zelfde soort abo, het waard is als ik puur kijk naar bereik.

Ik merk dat in mijn omgeving (Achterhoek) ik niet altijd het beste bereik heb (momenteel Simyo) en vraag mij af of 15~20% meer betalen voor zelfde (maar dan KPN) een beduidend verschil gaat maken.

Lastige is dat ik geen A/B test kan doen haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:12
darkfujita schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:17:
Ik ben momenteel aan het uitrekenen of de 'premium' prijs van KPN tov Simyo voor een zelfde soort abo, het waard is als ik puur kijk naar bereik.

Ik merk dat in mijn omgeving (Achterhoek) ik niet altijd het beste bereik heb (momenteel Simyo) en vraag mij af of 15~20% meer betalen voor zelfde (maar dan KPN) een beduidend verschil gaat maken.

Lastige is dat ik geen A/B test kan doen haha.
Simyo gebruikt het netwerk van KPN. Dus ik zou niet weten hoe er verschil in bereik zou kunnen zijn? Het zijn immers dezelfde masten die gebruikt worden. (Bij mijn weten staan er geen masten die exclusief voor KPN abonnees met "premium prijs" zijn :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
RobertMe schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Simyo gebruikt het netwerk van KPN. Dus ik zou niet weten hoe er verschil in bereik zou kunnen zijn? Het zijn immers dezelfde masten die gebruikt worden. (Bij mijn weten staan er geen masten die exclusief voor KPN abonnees met "premium prijs" zijn :p).
Ja, maar waarom kiezen dan mensen alsnog voor KPN.

Heb net met KPN gebeld en ze hebben het over Voorrang op het netwerk... Vind dat een apart verhaal?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:12
darkfujita schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Heb net met KPN gebeld en ze hebben het over Voorrang op het netwerk... Vind dat een apart verhaal?!
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat bij evenementen inderdaad klanten van KPN wel / sneller verbinding hadden dan klanten van andere providers op het KPN netwerk.

En v.w.b. waarom mensen dan voor KPN kiezen: omdat ze denken dat het door de hogere prijs beter is en het de naam KPN heeft (je weet wel, daar waar ze al 40+ jaar de vaste telefoon van hebben, oude vertrouwde naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
darkfujita schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Hier ex Simyo klant ben overgestapt naar KPN.

Waarom? Omdat Simyo te duur was (en je kreeg minder)

Hier waren de telefoons aan vervanging toe + vriendin verbruikt soms veel data. Simyo kon de Pixel 9 Pro tijdens release niet leveren dus los kopen zou de optie zijn.

Jaar geleden in combi met telefoon Pixel 9 Pro met 256 GB en abbo onbeperkt bellen zonder data (ik erf 30GB data van de vriendin, voor mij meer dan genoeg ) werd het iets van 780 euro voor de telefoon + 24 X 15 euro dat samen 360 is. 780 + 360 = 1140 euro totaal na 2 jaar bij KPN.

Dit is minder dan Simyo abbo + telefoon los, los was toestel 1199 + nog 2 jaar Simyo abbo erbij laten we zeggen 10 PM (onbeperkt bellen, 15 GB en 59 cent plafond) x 24 maanden. Zou ik op totaal op 1439 euro komen na 2 jaar. Duurder en de helft minder data...

Vriendin verbruikt soms veel data die heeft onbeperkt iets wat Simyo niet kan leveren en MBs delen kan ook niet. Doordat vriendin 27,50 abbo heeft bij KPN werd de Pixel prijs nog lager iets van net boven de 700 euro.
720 telefoon + 660 abbo = 1380 euro na 2 jaar bij KPN
1199 telefoon+276 (11,50 voor 20 GB onbeperkt bellen en 50 cent bescherming) = 1475 bij Simyo.

Simyo is duurder en 20 GB maximaal ipv onbeperkt.

En mocht je denken 50 cent bij Simyo hou ik in mijn zak. Dat kan zeker als je data bewust bent. Alleen app kan de boel verzieken en flinke rekening gegeven: nieuws: NPO Luister-iOS-gebruikers melden opvallend hoog verbruik van maximaa...
Het Simyo forum regelmatig een topic dat men ineens een flinke rekening krijgt en vaak hebben mensen geen idee waar het verbruik vandaan komt.

[ Voor 26% gewijzigd door RobbyTown op 07-08-2025 13:19 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
RobbyTown schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

Hier ex Simyo klant ben overgestapt naar KPN.

Waarom? Omdat Simyo te duur was (en je kreeg minder)

Hier waren de telefoons aan vervanging toe + vriendin verbruikt soms veel data. Simyo kon de Pixel 9 Pro tijdens release niet leveren dus los kopen zou de optie zijn.

Jaar geleden in combi met telefoon Pixel 9 Pro met 256 GB en abbo onbeperkt bellen zonder data (ik erf 30GB data van de vriendin, voor mij meer dan genoeg ) werd het iets van 780 euro voor de telefoon + 24 X 15 euro dat samen 360 is. 780 + 360 = 1140 euro totaal na 2 jaar bij KPN.

Dit is minder dan Simyo abbo + telefoon los, los was toestel 1199 + nog 2 jaar Simyo abbo erbij laten we zeggen 10 PM (onbeperkt bellen, 15 GB en 59 cent plafond) x 24 maanden. Zou ik op totaal op 1439 euro komen na 2 jaar. Duurder en de helft minder data...

Vriendin verbruikt soms veel data die heeft onbeperkt iets wat Simyo niet kan leveren en MBs delen kan ook niet. Doordat vriendin 27,50 abbo heeft bij KPN werd de Pixel prijs nog lager iets van net boven de 700 euro.
720 telefoon + 660 abbo = 1380 euro na 2 jaar bij KPN
1199 telefoon+276 (11,50 voor 20 GB onbeperkt bellen en 50 cent bescherming) = 1475 bij Simyo.

Simyo is duurder en 20 GB maximaal ipv onbeperkt.

En mocht je denken 50 cent bij Simyo hou ik in mijn zak. Dat kan zeker als je data bewust bent. Alleen app kan de boel verzieken en flinke rekening gegeven: nieuws: NPO Luister-iOS-gebruikers melden opvallend hoog verbruik van maximaa...
Het Simyo forum regelmatig een topic dat men ineens een flinke rekening krijgt en vaak hebben mensen geen idee waar het verbruik vandaan komt.
Dankje!

In al mijn gevallen/berekeningen komt Simyo beter uit (specifiek op basis van mijn wensen).

En qua verschil in bereik/dekking? Merk je nog verschil?

Zo was ik recent ergens in Frankrijk op een camping tijdens mijn vakantie, en had hier met Simyo echt dramatisch bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
darkfujita schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:40:
[...]
En qua verschil in bereik/dekking? Merk je nog verschil?
Mogelijk op overdrukke locatie dat KPN zijn eigen klanten voorttrekt. Qua bereik kan ik mij niet voorstellen dat ze verbindingen, die ze wel qua capaciteit kwijt kunnen op een mast zouden weigeren.
darkfujita schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:40:
[...]
Zo was ik recent ergens in Frankrijk op een camping tijdens mijn vakantie, en had hier met Simyo echt dramatisch bereik.
Simyo in het buitenland natuurlijk afhankelijk van roaming overeenkomsten en het netwerk van providers in het buitenland. Hier is het altijd moeilijk om iets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Groentjuh schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:47:
Simyo in het buitenland natuurlijk afhankelijk van roaming overeenkomsten en het netwerk van providers in het buitenland. Hier is het altijd moeilijk om iets over te zeggen.
Ja snap ik, maar ben wel benieuwd of de roaming afspreken van Simyo afwijken van die van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
musicfreak schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:21:
[...]

Ja snap ik, maar ben wel benieuwd of de roaming afspreken van Simyo afwijken van die van KPN.
Daar heb ik nog nooit iets over kunnen vinden. Geldt trouwens ook binnen Nederland. Ik heb geen idee of KPN klanten voorrang krijgen boven Simyo in bijvoorbeeld grote mensen massa’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
wjvh schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:07:
[...]

Daar heb ik nog nooit iets over kunnen vinden. Geldt trouwens ook binnen Nederland. Ik heb geen idee of KPN klanten voorrang krijgen boven Simyo in bijvoorbeeld grote mensen massa’s.
Dit kan kpn uiteraard wel doen ja, zijn eigen klanten voorrang geven(Tijdens evenementen etc).
Echter zelf nog nooit echt last van gehad, zelfs vorig jaar op Mysteryland festival niet. had ik ook prima bereik of soms even niks(Maar andere ook amper tot geen bereik dan effe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Simyo is een MVNO en die heeft in extreme omstandigheden altijd een lagere prio dan de netwerkeigenaar zelf.
De enige die mogelijk een nóg hogere prioriteit op het netwerk kan krijgen zal de politie (en mogelijk andere hulpdiensten) zijn. Daarvoor zijn in het verleden in elk geval afspraken geweest. Weet niet of die er nog steeds zijn. Die kunnen (konden) ook binnen NL roamen, ondanks een Nederlands abo. Wel handig dat die in paniekgevallen de hoogste prio en het ter plekke beste netwerk kunnen gebruiken, toch?

En ik verwacht dat Simyo voor het buitenland gewoon zijn eigen afspraken zal moeten maken. Simyo is een verder zelfstandige operator. En als ze daar zuinig in zijn, dan kun je in het buitenland dd slechte dekking krijgen soms…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:42
Ik blijf juist hangen bij simyo omdat het hier de beste dekking geeft. Ik heb automatisch zoeken uitgezet. Ik geloof ook niet dat je een provider vindt die met alle duitse netwerken een deal heeft. Handigst voor mij is gewoon niet automatisch zoeken en bewust switchen als ik langer dan een half uur in Duitsland ben.

Ik heb destijds, met de switch van KPN naar Simyo geen verschil in bereik gemerkt. Mijn werk heeft me op Odido gegooid en volgens de kaart zou ik volledig 5G hebben maar ik had helemaal niks, terwijl ik de antenne buiten met het blote oog gewoon kan zien. Na veel gezeik staat het werknummer nu weer op Vodafone, dat gaat dan weer best prima, maar nog steeds slechter dan privé Simyo/KPN. Het is gewoon heel erg lokaal.

Daar komt ook nog eens bij dat een aantal antennes in bepaalde richtingen zwakker worden gezet. Mijn huis heeft daar last van. 100 meter noordelijk heb ik 5 balkjes, thuis in de tuin in richting van de antenne, heb ik er 2. Dat komt omdat mijn huis precies tussen de antenne en een duits dorp ligt en ze dus werkelijk in onze richting minder hard uitzenden. Ik heb het nooit geloofd tot een buurman het helemaal uitgezocht heeft, en je kunt het dus gewoon aan je ontvangst zien. Hier bagger, stukje lopen en je hebt alle balkjes.

Het beste wat je kunt doen is dus proberen, vraag vrienden welke provider ze hebben en ga een half uurtje op verschillende plekken rondom huis staan. Dan weet je 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Morwen schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:49:
Ik blijf juist hangen bij simyo omdat het hier de beste dekking geeft. Ik heb automatisch zoeken uitgezet. Ik geloof ook niet dat je een provider vindt die met alle duitse netwerken een deal heeft. Handigst voor mij is gewoon niet automatisch zoeken en bewust switchen als ik langer dan een half uur in Duitsland ben.

Ik heb destijds, met de switch van KPN naar Simyo geen verschil in bereik gemerkt. Mijn werk heeft me op Odido gegooid en volgens de kaart zou ik volledig 5G hebben maar ik had helemaal niks, terwijl ik de antenne buiten met het blote oog gewoon kan zien. Na veel gezeik staat het werknummer nu weer op Vodafone, dat gaat dan weer best prima, maar nog steeds slechter dan privé Simyo/KPN. Het is gewoon heel erg lokaal.

Daar komt ook nog eens bij dat een aantal antennes in bepaalde richtingen zwakker worden gezet. Mijn huis heeft daar last van. 100 meter noordelijk heb ik 5 balkjes, thuis in de tuin in richting van de antenne, heb ik er 2. Dat komt omdat mijn huis precies tussen de antenne en een duits dorp ligt en ze dus werkelijk in onze richting minder hard uitzenden. Ik heb het nooit geloofd tot een buurman het helemaal uitgezocht heeft, en je kunt het dus gewoon aan je ontvangst zien. Hier bagger, stukje lopen en je hebt alle balkjes.

Het beste wat je kunt doen is dus proberen, vraag vrienden welke provider ze hebben en ga een half uurtje op verschillende plekken rondom huis staan. Dan weet je 't.
Slimme gedachten, dit ga ik zeker eens proberen! Moeten ze uiteraard wel dezelfde telefoon hebben om alles zo gelijk mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-09 21:07
Ik had voor mijjn zoon Simyo prepaid. Via Belsimpel een Simyo abo genomen middels een goede aanbieding.
Moest nummerbehoud doen en heb een nieuwe simkaart ontvangen. Na activeren geen netwerk (registratie op netwerk mislukt).
Dacht defecte simkaart te hebben, dus nieuwe gekregen. Helaas nog steeds hetzelfde.

App zegt geactiveerd, mail gekregen dat simkaart is geactiveerd. Maar kan niet bellen en heb alleen noodoproepen bovenin met een kruis bij de verbindingstreepjes. In ander toestel hetzelfde probleem.

Ondertussen al 3 dagen onbereikbaar.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

FastForwardNL schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:07:
Ik had voor mijjn zoon Simyo prepaid. Via Belsimpel een Simyo abo genomen middels een goede aanbieding.
Moest nummerbehoud doen en heb een nieuwe simkaart ontvangen. Na activeren geen netwerk (registratie op netwerk mislukt).
Dacht defecte simkaart te hebben, dus nieuwe gekregen. Helaas nog steeds hetzelfde.

App zegt geactiveerd, mail gekregen dat simkaart is geactiveerd. Maar kan niet bellen en heb alleen noodoproepen bovenin met een kruis bij de verbindingstreepjes. In ander toestel hetzelfde probleem.

Ondertussen al 3 dagen onbereikbaar.
Iemand enig idee?
App zegt 'geactiveerd', zeg je?

Maar moet je die nieuwe simkaart niet activeren door een SMS te ontvangen met een code die je ergens in moet vullen? Oftewel, zolang je de nieuwe simkaart niet actief gebruikt hebt met een procedure met Simyo is die niet actief, dacht ik?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-09 21:07
Hippe Lip schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:53:
[...]

App zegt 'geactiveerd', zeg je?

Maar moet je die nieuwe simkaart niet activeren door een SMS te ontvangen met een code die je ergens in moet vullen? Oftewel, zolang je de nieuwe simkaart niet actief gebruikt hebt met een procedure met Simyo is die niet actief, dacht ik?
Ja, de app zegt geactiveerd en heb mail gehad met bevestiging van activatie.

Ik heb de instructies in de app gevolgd en die zeggen niks over een sms met code.

Edit: het werkt. Simyo gaf telefonisch aan dat er iets niet goed was gegaan bij het overzetten van de aansluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door FastForwardNL op 13-08-2025 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:22
Morwen schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:49:
[…]
Daar komt ook nog eens bij dat een aantal antennes in bepaalde richtingen zwakker worden gezet.
[…]
Dit kun je zo opzoeken op https://antennekaart.nl/kaart/
In het menu links (3 liggende streepjes) onder layout even ‘sectorlayout’ aanzetten en vervolgens onderaan een provider kiezen (en 4G etc kiezen). Dan kun je zo zien welke kant ze op stralen.

• darkfujita
Zojuist mijn nieuwe S25 ontvangen, had besloten een los toestel te kopen en mijn huidige abonnement bij Simyo te houden. Ik ga kijken of de nieuwe telefoon überhaupt beter bereik heeft met Simyo, maar daarnaast ga ik ook een knp simkaart bestellen, om te testen of ik beter bereik heb met kpn.

Dit nav een discussie die we hier hadden tijdje terug. Keep you posted.

Zijn er apps die signaal sterkte van masten kunnen meten en uitdrukken in een getal/score? Dan houd ik de vergelijking zo statische mogelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

darkfujita schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:45:
Zojuist mijn nieuwe S25 ontvangen, had besloten een los toestel te kopen en mijn huidige abonnement bij Simyo te houden. Ik ga kijken of de nieuwe telefoon überhaupt beter bereik heeft met Simyo, maar daarnaast ga ik ook een knp simkaart bestellen, om te testen of ik beter bereik heb met kpn.

Dit nav een discussie die we hier hadden tijdje terug. Keep you posted.

Zijn er apps die signaal sterkte van masten kunnen meten en uitdrukken in een getal/score? Dan houd ik de vergelijking zo statische mogelijk...
@darkfujita Bel eens naar *3001#12345#*. Dan krijg je o.a. de signaalsterkte te zien.

Bij een signaalsterkte lager dan -120 dBm is er nauwelijks bereik meer. Bij een goed bereik zal het cijfer tussen de -51 en -100 liggen. Een waarde van -90 is meestal goed genoeg en komt overeen met 3 streepjes.
  • 4 streepjes: -90 en meer
  • 3 streepjes: -91 tot -105
  • 2 streepjes: -106 tot -120
  • 1 streepje: -121 tot -124
  • Geen streepjes: -125
Let op: het ligt aan de provider en de telefoonfabrikant hoe deze waarden worden omgezet naar streepjes, dus in de grensgebieden kan het voorkomen dat je één streepje meer of minder ziet.

Edit:
Dit werkt voor een iPhone. Geen idee of het ook op Android werkt...
Android: Accessing field test mode may vary depending on the device, but often involves dialing a specific code in the phone app or using a third-party app
En hier een oud artikeltje daarover.

Even zoeken helpt echt en kun je zelf ook... 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Hippe Lip op 21-08-2025 12:12 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkfujita
Hippe Lip schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:05:
[...]

@darkfujita Bel eens naar *3001#12345#*. Dan krijg je o.a. de signaalsterkte te zien.

Bij een signaalsterkte lager dan -120 dBm is er nauwelijks bereik meer. Bij een goed bereik zal het cijfer tussen de -51 en -100 liggen. Een waarde van -90 is meestal goed genoeg en komt overeen met 3 streepjes.
  • 4 streepjes: -90 en meer
  • 3 streepjes: -91 tot -105
  • 2 streepjes: -106 tot -120
  • 1 streepje: -121 tot -124
  • Geen streepjes: -125
Let op: het ligt aan de provider en de telefoonfabrikant hoe deze waarden worden omgezet naar streepjes, dus in de grensgebieden kan het voorkomen dat je één streepje meer of minder ziet.

Edit:
Dit werkt voor een iPhone. Geen idee of het ook op Android werkt...

[...]

En hier een oud artikeltje daarover.

Even zoeken helpt echt en kun je zelf ook... 8)
Dankje! Heb zojuist gecheckt (via Android kan je zoeken op Sim status) en zit met oude en nieuwe Samsung telefoon op -98 ~ -105 in en rondom huis. Opzich prima, maar ik ga dus kijken of KPN een beter bereik heeft.

Thanks hiervoor!
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste