Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:
[...]
Even off topic, maar dan heb je geen goede deal. Zelfs nu heb je 20 gig voor 8 euro.
Ik heb een KPN thuis abo, dus data is verdubbeld:Butz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...

Ik gebruik meestal maar zo'n 7-10 GB per maand, op werk en thuis heb ik wifi. Af en toe op vakantie wel wat uitschieters richting 20 GB.
[ Voor 15% gewijzigd door Pilovali op 12-05-2026 16:48 ]
Ik heb een prima deal, ik betaal maar 7,50 :).Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:
[...]
Even off topic, maar dan heb je geen goede deal. Zelfs nu heb je 20 gig voor 8 euro.
Ik heb ook geen kan thuis maar Ziggo, en ik hoef geen combi deals. want ik gebruik al die data toch niet.
Van die 6gb heb ik nu in 12 dagen 300MB verbruikt, vandaag is nog niet mee geteld volgens de app(Dat heet je telefoon een beetje instellen scheelt data en ook accu gebruik
Ik gebruik tussen de 1 en 2 gb per maand, als ik terug kijk ben ik nog niet over de 2gb heen gekomen.
[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-05-2026 18:33 ]
Inderdaad genoeg plekken wifi, thuis, werk etc, maar ook je telefoon een beetje instellen.Butz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...
Achtergrondgebruik van z'n beetje elke app staat uit, whatsapp download geen foto's/ video's automatisch ook niet op de wifi.
Instagram het zelfde, en ook notificaties van z'n beetje alle apps staan uit. Dus eigenlijk doet de telefoon pas iets als ik een app open.
Afgelopen weekend was ik aan het kamperen in zuid-west Vlaanderen vlakblij de Franse grens (Heuvelland), en qua mobiel bereik heb ik nooit iets beters gezien dan EDGE, en daar kwam amper of helemaal geen data overheen.
En het was niet alleen op de camping zo, ook in Watou, Oostvleteren en Westvleteren precies hetzelfde verhaal.
Gelukkig is er overal wel wifi, maar op zoek moeten naar een wifi wachtwoord voelde wel een beetje als terug in de tijd. Vorig jaar zat ik rond deze tijd ook in België maar toen zat ik nog bij Youfone (met dezelfde Fairphone 5 telefoon) en heb ik iets soortgelijks niet meegemaakt.
Is dit normaal bij Simyo? Nu terug thuis heb ik gewoon weer een prima 5G verbinding.
En het was niet alleen op de camping zo, ook in Watou, Oostvleteren en Westvleteren precies hetzelfde verhaal.
Gelukkig is er overal wel wifi, maar op zoek moeten naar een wifi wachtwoord voelde wel een beetje als terug in de tijd. Vorig jaar zat ik rond deze tijd ook in België maar toen zat ik nog bij Youfone (met dezelfde Fairphone 5 telefoon) en heb ik iets soortgelijks niet meegemaakt.
Is dit normaal bij Simyo? Nu terug thuis heb ik gewoon weer een prima 5G verbinding.
@Toon83 Op welk lokale netwerk zat je daar? In NO heb ik wel eens handmatig naar een ander lokaal netwerk moeten switchen omdat die waar standaard mee verbinding werd gemaakt om een of andere reden geen dataverbinding opzette, een probleem dat hier paar jaar terug door iemand anders ook werd gemeld.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Lijkt me ook niet echt een Simyo probleem aangezien je aan het roamen was.
En gezien de locatie ook niet verwonderlijk misschien.
En gezien de locatie ook niet verwonderlijk misschien.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nou, dat kan wel degelijk aan Simyo liggen. Het is namelijk aan jouw provider om roamingovereenkomsten te maken voor je gebruik in het buitenland.Gunner schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:48:
Lijkt me ook niet echt een Simyo probleem aangezien je aan het roamen was.
En gezien de locatie ook niet verwonderlijk misschien.
We waren recentelijk een paar dagen in Parijs. Ik had geen enkel probleem met mijn Simyo-abo (dank Simyo!
Even buiten Prijs was alles weer prima voor haar.
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2026 18:00 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.Toon83 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:09:
Afgelopen weekend was ik aan het kamperen in zuid-west Vlaanderen vlakblij de Franse grens (Heuvelland), en qua mobiel bereik heb ik nooit iets beters gezien dan EDGE, en daar kwam amper of helemaal geen data overheen.
[...]
Is dit normaal bij Simyo? Nu terug thuis heb ik gewoon weer een prima 5G verbinding.
Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.
APN instellingen nog nagelopen?SebasFM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.
Dat is een goeie. Niet aan gedacht. Net gecheckt, APN staat op "internet" met profielnaam "KPN Mobiel Internet".
edit:
Gebruikersnaam "KPN" en wachtwoord "gprs" staan standaard niet ingevuld op mijn Pixel 10, wellicht dat het daarom in NL wel werkt maar in het buitenland niet.
Gebruikersnaam "KPN" en wachtwoord "gprs" staan standaard niet ingevuld op mijn Pixel 10, wellicht dat het daarom in NL wel werkt maar in het buitenland niet.
[ Voor 44% gewijzigd door SebasFM op 18-05-2026 18:19 ]
Misschien nog interessant voor mede Tweakers hier:
Nu nog even kiezen of ik het aandurf.. door alleen maar tot nu een KPN klant te zijn...
Bij BelSimpel trouwens
Dit is alleen voor vandaag (18 mei). Ik begrijp dat er vaker zulke acties voorbij komen. Dat combineren met een ING rentepunten actie (30 euro korting), en volgens mij kom je dan op 0.50 cent per maand uit (voor 2 jaar). voor 10GB (of 20, mocht je nog KPN op het adres hebben).Ontvang €150,- cashback bij het afsluiten van een nieuw 2-jarig Sim Only-abonnement vanaf 10GB van Simyo! Let op, deze actie moet je zelf claimen en is alleen geldig voor nieuwe klanten van Simyo; verlengingen zijn dus uitgesloten. Bekijk de actievoorwaarden voor meer informatie.
Nu nog even kiezen of ik het aandurf.. door alleen maar tot nu een KPN klant te zijn...
Bij BelSimpel trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Sponge op 18-05-2026 21:36 ]
Waarom zou je het niet aandurven, @Sponge? Zeker als je al bij KPN zit heb je eigenlijk geen verschil. Simyo gebruikt immers het KPN-netwerk (en is van KPN), dus waarin zit het waagstuk dan?
Zeker met die kansen die je noemt en dan voor twee jaar 50 cent per maand?
(Neem aan dat je 50 cent bedoelt en niet die 0,50 cent😎)
DOEN JOH! WAAR WACHT JE NOG OP?
Zeker met die kansen die je noemt en dan voor twee jaar 50 cent per maand?
(Neem aan dat je 50 cent bedoelt en niet die 0,50 cent😎)
DOEN JOH! WAAR WACHT JE NOG OP?
[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2026 22:00 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
@Hippe Lip, vooral om dat ik al sinds een Nokia 3610 bij KPN zit en ik bang ben dat er toch iets mis gaat met m'n nummer overzetten. Na 30 jaar toch wel aan gehecht geraakt
.
Ah, dat verschijnsel herken ik wel. Ik heb ook al meer dan 30 jaar hetzelfde (mooie, toen zelf uitgezochte) nummer. Mijn eerste overstap was ook doodeng, maar tegenwoordig is dat routine. Gelukkig zijn KPN en Simyo geen schimmige bedrijfjes. Beide zijn geoliede machines en daar zou ik dus geen vrees hebben voor een portering.Sponge schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:05:
@Hippe Lip, vooral om dat ik al sinds een Nokia 3610 bij KPN zit en ik bang ben dat er toch iets mis gaat met m'n nummer overzetten. Na 30 jaar toch wel aan gehecht geraakt.
Goed lezen wat je moet doen en alles netjes invullen en over ca. 2 weken is alles voorbij en ben je spekkoper.
Ik ben jaloers!
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dat was 30 jaar geleden wellicht nog spannend, tegenwoordig hoef je er niks meer voor te doen zowat.Sponge schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:05:
@Hippe Lip, vooral om dat ik al sinds een Nokia 3610 bij KPN zit en ik bang ben dat er toch iets mis gaat met m'n nummer overzetten. Na 30 jaar toch wel aan gehecht geraakt.
Je geeft aan nummer mee wil nemen, vult het nummer in. en de providers doen het werk voor jou
Gedaan! Maar helaas: de site zei ja, het kan. Maar na ondertekening van contracten en alles toch "het kan nog niet". Terwijl het natuurlijk wel kan t/m 17 juni omdat de KPN voorwaarden veranderen.
Dus meteen maar achteraan gemailed. Ik had ook nergens een optie om "Zsm" te kiezen, ik had zelfs een einde contractdatum in het verleden ingesteld zodat het deze maand zou plaatsvinden (ik verwachtte al dat er +30 dagen bij zou komen). Nu hebben ze er alsnog automatisch 19-06 van gemaakt (wat dus alsnog ook niet kon). De KPN uiterlijke datum is 17/06, dus gaat toch niet helemaal lekker... toch wat stressvoller dan de bedoeling was
.
(Het KPN forum staat ook vol met dit soort problemen.)
Dus meteen maar achteraan gemailed. Ik had ook nergens een optie om "Zsm" te kiezen, ik had zelfs een einde contractdatum in het verleden ingesteld zodat het deze maand zou plaatsvinden (ik verwachtte al dat er +30 dagen bij zou komen). Nu hebben ze er alsnog automatisch 19-06 van gemaakt (wat dus alsnog ook niet kon). De KPN uiterlijke datum is 17/06, dus gaat toch niet helemaal lekker... toch wat stressvoller dan de bedoeling was
(Het KPN forum staat ook vol met dit soort problemen.)
Ai, das kastig, @Sponge
Gaat het nu helemaal niet meer door of kost het alleen meer tijd (en stress)?
En als het doorgaat hoef je voor je nummerbehoud niet echt te vrezen, lijkt me.
Gaat het nu helemaal niet meer door of kost het alleen meer tijd (en stress)?
En als het doorgaat hoef je voor je nummerbehoud niet echt te vrezen, lijkt me.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb gisteren bij SimYo aan overstap aangevraagd van mijn huidige telecom provider, KPN. Ik heb dit online gedaan.
Ik bedank me nu, had ik dit niet beter telefonisch kunnen doen en op die manier wellicht een persoonlijk (voordeliger) aanbod ontvangen. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vraag dit omdat ik in het verleden bijvoorbeeld heb gemerkt dat het overstap aanbod van Odido telefonisch veel scherper was dan het geen ze online aanboden.
Ik zit nog in de bedenktijd, dus kan de overstap nog annuleren.
Ik bedank me nu, had ik dit niet beter telefonisch kunnen doen en op die manier wellicht een persoonlijk (voordeliger) aanbod ontvangen. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vraag dit omdat ik in het verleden bijvoorbeeld heb gemerkt dat het overstap aanbod van Odido telefonisch veel scherper was dan het geen ze online aanboden.
Ik zit nog in de bedenktijd, dus kan de overstap nog annuleren.
Goedkoopste Simyo is normale aanbod, zoals op de Simyo website, icm een goede cashback door iets als BelSimple.
En die acties op Belsimpel zijn altijd oo maandagen, toch?Groentjuh schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:58:
Goedkoopste Simyo is normale aanbod, zoals op de Simyo website, icm een goede cashback door iets als BelSimplel.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Geen idee, maar aan de Simyo kant zie ik maar weinig speelruimte voor aanpassingen... Ik verwacht dan ook dat Bedge85 standaard bundels, zoals op de website staan heeft gekregen. De cashback is meestal wat het goedkoper maakt dan het aanbod van Simyo zelf.Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:38:
[...]
En die acties op Belsimpel zijn altijd oo maandagen, toch?
Dat is inderdaad meestal op maandagen. De ene keer 100 euro cashback, andere keer 150 euro cashbackHippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:38:
[...]
En die acties op Belsimpel zijn altijd oo maandagen, toch?
Mobiel.nl doet trouwens deze actie ook.
En die cashbackopties zijn niet mogelijk voor bestaande Simyoklanten, dacht ik. Ook niet met een truukje?
Wel jammer, want ze zien er soms erg verleidelijk uit…
Wel jammer, want ze zien er soms erg verleidelijk uit…
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Klopt, alleen nieuwe klanten. Anders was ik ook gewoon gebleven bij Simyo.Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:20:
En die cashbackopties zijn niet mogelijk voor bestaande Simyoklanten, dacht ik. Ook niet met een truukje?
Wel jammer, want ze zien er soms erg verleidelijk uit…
Lebara heeft trouwens ook altijd van die aanbiedingen bij belsimpel en mobiel.nl, maar ergens heb ik geen goed gevoel bij Lebara, maar zo zijn er meer sim-only providers waar ik geen goed gevoel bij heb.
Via Belsimpel heb je ook nog Ben met een 100 Euro cashback. 8 Euro voor 15GB of 8,50 voor 20GB.
[ Voor 10% gewijzigd door TVL op 20-05-2026 11:35 ]
Dit is waarom ik elk jaar of twee jaar wissel met YouFone. Wel de cashbacks en nieuwe klanten kortingen. En tis zelfde netwerk en vrijwel zelfde service...Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:20:
En die cashbackopties zijn niet mogelijk voor bestaande Simyoklanten, dacht ik. Ook niet met een truukje?
Wel jammer, want ze zien er soms erg verleidelijk uit…
Bedankt voor uitleg en reacties!
Blijkbaar heb ik een cashback gemist, maar heb hiermee wel voorkomen dat er een extra bedrijf is dat weer van alles van mij weet
. Neem het mee voor een volgende keer. Sowieso heb ik liever gewoon duidelijk vast (voordelig) maandbedrag dan cashbacks of korting acties.
Blijkbaar heb ik een cashback gemist, maar heb hiermee wel voorkomen dat er een extra bedrijf is dat weer van alles van mij weet
Ja dat heb ik dus ook inderdaad, eens hier gezegd of een ander provider topic(Maar dat werd niet helemaal gesnapt).Bedge85 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:39:
Bedankt voor uitleg en reacties!
Blijkbaar heb ik een cashback gemist, maar heb hiermee wel voorkomen dat er een extra bedrijf is dat weer van alles van mij weet. Neem het mee voor een volgende keer. Sowieso heb ik liever gewoon duidelijk vast (voordelig) maandbedrag dan cashbacks of korting acties.
Geld terug krijgen is leuk, maar dat vergeet je zo weer dat je dit had. en je ben het zo weer kwijt.
Ik zie vervolgens wel een groter bedrag iedere maand van mijn rekening blijven gaan, ik zie liever een lager bedrag van mijn rekening gaan elke maand.
Het lijkt allemaal goed te komen, maar heb geen reactie gehad van BelSimpel, maar wel (automatische) mails van Simyo. Op dit moment staat de datum op 16 juni, een dag voor het KPN contract aangepast wordt.Hippe Lip schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:26:
Ai, das kastig, @Sponge
Gaat het nu helemaal niet meer door of kost het alleen meer tijd (en stress)?
En als het doorgaat hoef je voor je nummerbehoud niet echt te vrezen, lijkt me.
Denk dat dit allemaal wat stroef gaat door de situatie bij KPN met contracten die nu toch wel (als je de mail gehad hebt) opgezegd kunnen worden. Het KPN forum staat behoorlijk vol met berichten hierover.
heb je in de app de volgende optie aangezet ?SebasFM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.
Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.
bellen en internetten in het buitenland aan, dit kan via de app of Mijn Simyo
Zeker. Dat had ik gedoublecheckt.edebee schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:59:
[...]
heb je in de app de volgende optie aangezet ?
bellen en internetten in het buitenland aan, dit kan via de app of Mijn Simyo
Volgens mij moet je in NL zijn op het moment dat je overgaat. Dat had ik bij mijn laatste overstap nog uitgezocht en mijn overstap moment op aangepast.SebasFM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.
Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.
Vanochtend de app SimYo app geüpdate op iOS. Krijg ik melding of ze ook mijn mailadres en telefoonnummer mogen delen met marketingspartners. De "Accepteren" knop groot en groen en "Weigeren" optie heel onopvallend.
Jammer dat dit eigenlijk normale gang van zaken is, ook hoe de knoppen worden gepresenteerd waardoor de meest logische actie Accepteren is.
Jammer dat dit eigenlijk normale gang van zaken is, ook hoe de knoppen worden gepresenteerd waardoor de meest logische actie Accepteren is.
Heb schijnbaar ook een update klaar staan sinds gisteren, gaat bij mij echter nog wel 2dagen duren voor ik hem op ze minst installeer(Doe ik alleen bij het opladen van de telefoon).
Nu moet ik zeggen, de Simyo app open ik zowat nooit. maar goed even op letten dus bij de volgende keer openen.
Nu moet ik zeggen, de Simyo app open ik zowat nooit. maar goed even op letten dus bij de volgende keer openen.
Bedankt voor de waarschuwing. Hier ook gezien op Android. De 'Weigeren'-tekst is niet heel onopvallend maar gewoon als tekst en niet als de grote groene 'Accepteren'-knop.Bedge85 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:31:
Vanochtend de app SimYo app geüpdate op iOS. Krijg ik melding of ze ook mijn mailadres en telefoonnummer mogen delen met marketingspartners. De "Accepteren" knop groot en groen en "Weigeren" optie heel onopvallend.
Jammer dat dit eigenlijk normale gang van zaken is, ook hoe de knoppen worden gepresenteerd waardoor de meest logische actie Accepteren is.
|| Enyaq iV80 Sportline '22 || Peblar Home || Itho WPU 5G || Itho HRU 300Eco || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Heb ook een update ontvangen van de Simyo app op Android maar deze melding niet gehad.
Als ik kijk bij de privacy settings in de app stond "Persoonlijke Simyo advertenties" al uit.
Daar staat ook "Om je alleen relevante Simyo advertenties te tonen, is het nodig dat we je versleutelde e-mailadres en/of telefoonnummer delen met onze marketingpartners"
Als ik kijk bij de privacy settings in de app stond "Persoonlijke Simyo advertenties" al uit.
Daar staat ook "Om je alleen relevante Simyo advertenties te tonen, is het nodig dat we je versleutelde e-mailadres en/of telefoonnummer delen met onze marketingpartners"
Ik heb dat net even bekeken: screenshot vóór de update gemaakt van die privacysettings en ná de update.TVL schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:27:
Heb ook een update ontvangen van de Simyo app op Android maar deze melding niet gehad.
Als ik kijk bij de privacy settings in de app stond "Persoonlijke Simyo advertenties" al uit.
Daar staat ook "Om je alleen relevante Simyo advertenties te tonen, is het nodig dat we je versleutelde e-mailadres en/of telefoonnummer delen met onze marketingpartners"
Beide zien er identiek uit hier (iOS).
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Bij mij zag het scherm er zo uit. Wellicht was het niet de update maar iets anders dat het scherm bij mij activeerde.
Privacy settings screenshot van de iphone gemaakt, of van de app zelf ?Hippe Lip schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:03:
[...]
Ik heb dat net even bekeken: screenshot vóór de update gemaakt van die privacysettings en ná de update.
Beide zien er identiek uit hier (iOS).
In de settings app zal je geen verschil zien.
Het gaat hier om een vraag, of ze jou gegevens mogen delen met andere partijen.
Dus de optie zou ergens in de Simyo app terug te moeten vinden zijn, want je zou uiteindelijk toch eruit moeten kunnen stappen(Al ben je dan eigenlijk al te laat maar goed).
Wat ik gaf was een screenshot van de Simyo-app zelf, niet van iets anders op mijn telefoon.Carlos0_0 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:43:
[...]
Privacy settings screenshot van de iphone gemaakt, of van de app zelf ?.
In de settings app zal je geen verschil zien.
Het gaat hier om een vraag, of ze jou gegevens mogen delen met andere partijen.
Dus de optie zou ergens in de Simyo app terug te moeten vinden zijn, want je zou uiteindelijk toch eruit moeten kunnen stappen(Al ben je dan eigenlijk al te laat maar goed).
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Heb een mail ontvangen van Simyo dat de algemene voorwaarden veranderen. Hierin staat dat ze tussentijds (afgezien van inflatieverhoging) je abonnement mat max 3 euro of 5% mogen verhogen. KPN heeft dezelfde wijziging gehad in zijn algemene voorwaarden. Dit betekend ook dat je kostenloos je abonnement kan opzeggen en naar een andere provider kan gaan met alle voordelen van dien.
Dat kan toch altijd al bij een kostenverhoging (afgezien van inflatiecorrectie)? Daarvoor hoeven die AV’s niet aangepast te worden, dacht ik?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ligt er misschien aan wat er in hun algemene voorwaarden heeft gestaan
Hoe bedoel je dat? Want het is wettelijk hier in NL zo geregeld dat je bij een tussentijdse prijsverhoging je lopende overeenkomst altijd mag opzeggen. De ander houdt zich immers ook niet aan de overeenkomst…Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:19:
Ligt er misschien aan wat er in hun algemene voorwaarden heeft gestaan
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
In de mail staat ook dat je kostenloos kan opzeggen tot en met 31 juli. Nieuwe voorwaarden gaan in op 1 augustus. Mijn abonnement is 29 januari in gegaan en heb 100 euro cash back gehad en heb een 2 jarig contract. Die kan ik nu per 1 augustus opzeggen.
Als je niet voor 31 juli opzegt accepteer je de nieuwe voorwaarden.
Als je niet voor 31 juli opzegt accepteer je de nieuwe voorwaarden.
[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 24-06-2026 22:01 ]
Maar nu is de overeenkomst dat ze een prijsverhoging mogen doen. Dus kun je niet opzeggen. Immers ben je er akkoord mee gegaan.Hippe Lip schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:25:
[...]
Hoe bedoel je dat? Want het is wettelijk hier in NL zo geregeld dat je bij een tussentijdse prijsverhoging je lopende overeenkomst altijd mag opzeggen. De ander houdt zich immers ook niet aan de overeenkomst…
Wel schitterend ook. Eerst de inflatiecorrectie in de AV zetten waardoor je niet kunt opzeggen. Vervolgens steeds volle bak verhogen op basis van de CBS cijfers. En nu verder gaan met harken door een extra voorwaarde toe te voegen dat ze nog eens extra mogen verhogen.
Geldt dan niet alleen voor Simyo (en schijnbaar KPN), maar Delta heeft schijnbaar ook vandaag een nieuwe AV de deur uit gedaan met zo'n toevoeging dat ze €x de prijs mogen verhogen bovenop de inflatiecorrectie.
Sinds wanneer zijn deze nieuwe regels van toepassing. Mijn abonnement is begin deze maand ingegaan.
We hebben het recht om op de hieronder staande manier onze tarieven jaarlijks aan te passen als gevolg van inflatie.
...
Als we een inflatiecorrectie doorvoeren, laten we je dat minimaal 1 maand van tevoren weten.
...
• Het gaat om een periodieke aanpassing van de tarieven als gevolg van inflatie zoals bedoeld in artikel 9.1 hierboven
...
9.1 Onze tarieven
...We hebben het recht om op de hieronder staande manier onze tarieven jaarlijks aan te passen als gevolg van inflatie.
...
Als we een inflatiecorrectie doorvoeren, laten we je dat minimaal 1 maand van tevoren weten.
12.2 Tariefswijziging
Indien wij op grond van artikel 12.1 een wijziging doorvoeren die resulteert in een verhoging van de tarieven, zal deze verhoging per kalenderjaar nooit meer bedragen dan in totaal 5% van de vaste maandelijkse tarieven voor de betreffende dienst, of € 3,00 per maand indien dit bedrag hoger is. Een tariefverhoging die het gevolg is van inflatie, zoals bedoeld in artikel 9.1, wordt hierbij niet meegerekend.12.3 (Tussentijds) opzeggen als je het niet eens bent met een wijziging
Wijzigen we iets aan de overeenkomst, waaronder de voorwaarden of de tarieven, en ben je het niet eens met zo’n wijziging? Dan kan je de overeenkomst kosteloos tussentijds opzeggen, tenzij:...
• Het gaat om een periodieke aanpassing van de tarieven als gevolg van inflatie zoals bedoeld in artikel 9.1 hierboven
...
Wil je er vanaf dan, @Bedge85 ?Bedge85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:10:
Sinds wanneer zijn deze nieuwe regels van toepassing. Mijn abonnement is begin deze maand ingegaan.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
@Hippe Lip Ik zou het overwegen als dat mogelijk is. Ik heb naar de welkomsmail gezocht, die verwijst door naar de algemene voorwaarden die online staat. Ik weet daardoor nu niet met welke voorwaarden ik akkoord ben gegaan.
Ik denk dat ik gewoon moet afwachten of ik hierover ook een melding ontvang waardoor ik weet dat ik met de oude voorwaarden akkoord ben gegaan.
Ik denk dat ik gewoon moet afwachten of ik hierover ook een melding ontvang waardoor ik weet dat ik met de oude voorwaarden akkoord ben gegaan.
Bedge85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:10:
Sinds wanneer zijn deze nieuwe regels van toepassing. Mijn abonnement is begin deze maand ingegaan.
Ben je bang voor een verhoging van 3 euro/maand?De nieuwe voorwaarden gelden automatisch vanaf 1 augustus 2026.
[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-06-2026 22:35 ]
Volgens mij mochten ze dat al en volgens mij kun je wel opzeggen, volgens 12.3:RobertMe schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:01:
Maar nu is de overeenkomst dat ze een prijsverhoging mogen doen. Dus kun je niet opzeggen. Immers ben je er akkoord mee gegaan.
https://www.simyo.nl/asse.../algemene_voorwaarden.pdf
Same here. Even in de cashback voorwaarden kijken, want dat is pas een mooie dealTVL schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:50:
In de mail staat ook dat je kostenloos kan opzeggen tot en met 31 juli. Nieuwe voorwaarden gaan in op 1 augustus. Mijn abonnement is 29 januari in gegaan en heb 100 euro cash back gehad en heb een 2 jarig contract. Die kan ik nu per 1 augustus opzeggen.
Als je niet voor 31 juli opzegt accepteer je de nieuwe voorwaarden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Nee, dat gaat niet over een prijsverhoging maar een inflatiecorrectie.Olaf van der Spek schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:42:
[...]
Volgens mij mochten ze dat al en volgens mij kun je wel opzeggen, volgens 12.3:
https://www.simyo.nl/asse.../algemene_voorwaarden.pdf
Vroeger hadden ze een prijsverhoging (ok, Simyo eigenlijk niet, maar veel andere, vooral (vast) internet providers wel). Alleen was dat dan een wijziging in de overeenkomst en konden klanten opzeggen.
Vervolgens heeft een slimme provider bedacht om een "inflatiecorrectie" vast te leggen in de AV. Maximaal een percentage zoals vastgesteld door het CBS erbij.
Eerst deed men een prijsverhoging zoals men wilde en kon dat lager zijn dat de inflatiecorrectie? Dit jaar pakken ze gewoon het CBS cijfer van 3,x% en gooien ze dat er op (dus 3,x% prijsverhoging).
Blijkbaar harken ze het nu nog niet hoog genoeg binnen en willen ze de prijzen nog meer verhogen. Dus komen ze weer met een nieuwe regel in de AV, dat ze, bovenop de inflatiecorrectie, nog eens tot 3 euro of 5% extra mogen verhogen.
Waar ze eerst 0 regels hadden en je bij elke prijsverhoging (/wijziging van de prijs in jouw nadeel) kon opzeggen, zijn er nu dus niet 1, maar zelfs al 2, uitsluitingen waarbij je niet meer mag opzeggen. Een keer mogen ze het onder de noemer "inflatiecorrectie" en moet het binnen het CBS inflatiecijfer zijn, en een keer noemen ze het gewoon "prijsverhoging" en mag het maximaal de (arbitraire) 3 euro of 5% zijn.
Waar haal jij dat uit?RobertMe schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:49:
Waar ze eerst 0 regels hadden en je bij elke prijsverhoging (/wijziging van de prijs in jouw nadeel) kon opzeggen, zijn er nu dus niet 1, maar zelfs al 2, uitsluitingen waarbij je niet meer mag opzeggen.
Uit 12.3 haal ik het in ieder geval niet.
/f/image/FWN9ECXtBJrgB4MOmP36oGz5.png?f=fotoalbum_large)