Pilovali schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:04:
[...]
Ligt eraan waar je bent, natuurlijk. Er zijn ook plekken waar VF betere dekking heeft dan KPN, of dat Odido betere netwerk heeft dan KPN. Elke provider heeft z'n gaten. Ik woon in het noorden en ben vaak in buitengebieden en daar heeft VF regelmatig moeite mee. In bevolkt gebied zijn alle providers wel prima.
Vroeger was T-Mobile bagger, maar sinds een jaar of 10 hebben ze wel flink lopen verbeteren. Tis wel dat T-Mobile/Odido erg fan is van straalverbindingen in buitengebieden... dus met flinke neerslag 10 km verderop kan je dekking zo wegvallen. Dat is met KPN minder, die heeft bijna overal glas.
Ik heb zelf een esim waar ik op elke provider kan 'roamen', zo kan ik soms een beetje de dekking en snelheid checken. Wel geinig.
Ja vroeger was tmobile inderdaad bagger, zelfs in een stad viel het vaak weg.
Weet nog eens in Maastricht liep, die persoon de nieuwste samsung. ik een ander toestel en had met Vodafone bereik(Waar tmobile het liet afweten).
Ook in Utrecht gehad konings dag eens, Vodafone deed het nog redelijk toen op janskerkhof dacht ik. maar de gene met tmobile konden geen eens een sms versturen.
Ze hebben inderdaad hun hele netwerk vernieuwd, dit heeft ook best wel geholpen denk ik. Die 2 jaar simpel zijn mij op zich best bevat
Verder heeft inderdaad elke provider zijn gaten, wel grappig jij het op alle 3 kan zien een beetje.