• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:04:
Zoveel gedoe is één email sturen toch niet?
Nee, maar het ging me meer om of het inderdaad waar is dat (wanneer je wel kunt verlengen) je inderdaad gewoon 'andere provider' kunt gebruiken en zo kunt bestellen.

Maar vandaag met die persoon gesproken en z'n Simyo abonnement loopt nog t/m september 2026; dus het maakt al niet meer uit. Dat wordt een los toestel regelen...

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12 10:16
Irritant dat je alleen bij nieuwe sim only abonnementen 30gb kan kiezen. En met KPN zelfs 40gb. Ik zit inmiddels sinds 2012 bij Simyo en het stoort mij dat die keuze er niet is voor huidige klanten of voor personen zonder KPN (zoals ik). Jammer, ik wil niet weg maar kom tegenwoordig vaak tegen de 20gb aan. Daarom inmiddels wel opzoek.

;w

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@m0nkm0nk ik zelf ben geen klant meer maar heb je nog lopend contract dan?

Vroeger bij verlenging (als je dat dan mocht): https://www.simyo.nl/sim-only/verlengen

Kon je de dan geldende pakketten en prijzen kiezen die ook voor nieuwe klanten mogelijk zijn.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12 10:16
RobbyTown schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:49:
@m0nkm0nk ik zelf ben geen klant meer maar heb je nog lopend contract dan?

Vroeger bij verlenging (als je dat dan mocht): https://www.simyo.nl/sim-only/verlengen

Kon je de dan geldende pakketten en prijzen kiezen die ook voor nieuwe klanten mogelijk zijn.
Interessant! Dit lijkt inderdaad te werken. Thanks! :P
Vanuit de app is deze optie volgens mij niet te vinden.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:59
Ervaren anderen ook problemen in Duitsland? Ik weet niet precies sinds wanneer, maar tegenwoordig schakel je automatisch over naar Vodafone. Tijdens drukte is dat netwerk vaak niet zo goed en ook binnenshuis is de verbinding beperkt. Handmatig aanmelden bij Telekom is mogelijk na een aantal keer proberen en bij O2 zelfs helemaal niet. Partner die bij KPN zit heeft exact hetzelfde.

Niet het einde van de wereld, wel vervelend.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:20
snaggyheadshot schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 06:56:
Ervaren anderen ook problemen in Duitsland? Ik weet niet precies sinds wanneer, maar tegenwoordig schakel je automatisch over naar Vodafone. Tijdens drukte is dat netwerk vaak niet zo goed en ook binnenshuis is de verbinding beperkt. Handmatig aanmelden bij Telekom is mogelijk na een aantal keer proberen en bij O2 zelfs helemaal niet. Partner die bij KPN zit heeft exact hetzelfde.

Niet het einde van de wereld, wel vervelend.
Klopt :)
KPN dingetje. Is in KPN topic ook een keer uitgebreid over gediscussieerd.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83700346

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:59
Pilovali schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:19:
[...]

Klopt :)
KPN dingetje. Is in KPN topic ook een keer uitgebreid over gediscussieerd.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83700346
Exact dit! Bijzonder dat het al een tijd speelt.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb altijd Odido gehad maar was ontevreden over de gesprekskwaliteit en nu nu een tijdje over op Simyo. Wat ik merk is dat op sommige drukke plekken het gewoon echt niet werkt. Dat het traag is vanwege lage prio ok, maar ik krijg zelfs dat uitroeptekentje bij het bereik te zien. Voorbeelden zijn de kerstmarkt in Valkenburg, en zonet in een eettent op Utrecht Centraal. Is dit normaal?
Telefoon is een Motorola Edge 30 Neo.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
Zit nu al een paar jaar bij Simyo, nog nooit bereik problemen gehad.
Zelf woon ik in Utrecht, ook in een kroeg of eettentje prima bereik mrt mijn iPhone.

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:40
Hier ook nog nergens problemen. Vorig jaar op 'n festival ontzettend trage 5g. Maar daar hadden ook kpn abonnees die dagen last van.

• smvs
  • Niet online
Mikejux schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:01:
Hier ook nog nergens problemen. Vorig jaar op 'n festival ontzettend trage 5g. Maar daar hadden ook kpn abonnees die dagen last van.
Ja, in Valkenburg hadden mensen met buitenlandse telefoons (die dus roamden) ook last. Misschien kregen die (ook) minder prio. Maar misschien is KPN gewoon ruk😅.

Festivals zijn wel extreem natuurlijk, in een vorige baan heb ik bij een provider gewerkt en we plaatsten op sommige festivals zelfs tijdelijk extra zendmasten met als backhaul een straal/radioverbinding.

Het gekke is wel dat het aangegeven bereik niet per se laag is, maar het werkte toch niet.

• Pilovali
In Valkenburg zelf heeft alle KPN masten een glas uplink, maar kan zijn dat het radiospectrum gewoon op is door alle drukte daaro.
In de grotten heb je sowieso geen dekking, lekker rustig altijd en niemand die op de telefoon zit of random plots stopt omdat die persoon een appje krijgt.

Het netwerk van KPN heeft voor mij betere dekking dan andere providers. M'n vriend zit bij Vodafone en die mag soms blij zijn dat hij een appje kan sturen op drukke locaties. Soms mag hij überhaupt blij zijn met een 4G signaal.

@smvs weet jij zo welk eettentje het was op Utrecht Centraal?

• Carlos0_0
Pilovali schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:55:
In Valkenburg zelf heeft alle KPN masten een glas uplink, maar kan zijn dat het radiospectrum gewoon op is door alle drukte daaro.
In de grotten heb je sowieso geen dekking, lekker rustig altijd en niemand die op de telefoon zit of random plots stopt omdat die persoon een appje krijgt.

Het netwerk van KPN heeft voor mij betere dekking dan andere providers. M'n vriend zit bij Vodafone en die mag soms blij zijn dat hij een appje kan sturen op drukke locaties. Soms mag hij überhaupt blij zijn met een 4G signaal.

Ik heb 13 jaar bij Vodafone gezeten, en heb echt zowat altijd meer dan prima bereik gehad.
Had zelfs altijd ook beter bereik dan mensen met Tmobile toen, goed ben nu al een aantal jaar weg(2 jaar Simpel en nu paar jaar Simyo).
Dus kan zijn dat het nu anders is al ondertussen.

Maar over Utrecht toch ook wel benieuwd, heb daar met Simyo nooit problemen eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-12-2025 08:58 ]

• Pilovali
Carlos0_0 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:57:
[...]

Ik heb 13 jaar bij Vodafone gezeten, en heb echt zowat altijd meer dan prima bereik gehad.
Had zelfs altijd ook beter bereik dan mensen met Tmobile toen, goed ben nu al een aantal jaar weg(2 jaar Simpel en nu paar jaar Simyo).
Dus kan zijn dat het nu anders is al ondertussen.

Maar over Utrecht toch ook wel benieuwd, heb daar met Simyo nooit problemen eigenlijk.
Ligt eraan waar je bent, natuurlijk. Er zijn ook plekken waar VF betere dekking heeft dan KPN, of dat Odido betere netwerk heeft dan KPN. Elke provider heeft z'n gaten. Ik woon in het noorden en ben vaak in buitengebieden en daar heeft VF regelmatig moeite mee. In bevolkt gebied zijn alle providers wel prima.

Vroeger was T-Mobile bagger, maar sinds een jaar of 10 hebben ze wel flink lopen verbeteren. Tis wel dat T-Mobile/Odido erg fan is van straalverbindingen in buitengebieden... dus met flinke neerslag 10 km verderop kan je dekking zo wegvallen. Dat is met KPN minder, die heeft bijna overal glas.

Ik heb zelf een esim waar ik op elke provider kan 'roamen', zo kan ik soms een beetje de dekking en snelheid checken. Wel geinig.

[ Voor 5% gewijzigd door Pilovali op 12-12-2025 09:04 ]

• Carlos0_0
Pilovali schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:04:
[...]

Ligt eraan waar je bent, natuurlijk. Er zijn ook plekken waar VF betere dekking heeft dan KPN, of dat Odido betere netwerk heeft dan KPN. Elke provider heeft z'n gaten. Ik woon in het noorden en ben vaak in buitengebieden en daar heeft VF regelmatig moeite mee. In bevolkt gebied zijn alle providers wel prima.

Vroeger was T-Mobile bagger, maar sinds een jaar of 10 hebben ze wel flink lopen verbeteren. Tis wel dat T-Mobile/Odido erg fan is van straalverbindingen in buitengebieden... dus met flinke neerslag 10 km verderop kan je dekking zo wegvallen. Dat is met KPN minder, die heeft bijna overal glas.

Ik heb zelf een esim waar ik op elke provider kan 'roamen', zo kan ik soms een beetje de dekking en snelheid checken. Wel geinig.
Ja vroeger was tmobile inderdaad bagger, zelfs in een stad viel het vaak weg.
Weet nog eens in Maastricht liep, die persoon de nieuwste samsung. ik een ander toestel en had met Vodafone bereik(Waar tmobile het liet afweten).
Ook in Utrecht gehad konings dag eens, Vodafone deed het nog redelijk toen op janskerkhof dacht ik. maar de gene met tmobile konden geen eens een sms versturen.

Ze hebben inderdaad hun hele netwerk vernieuwd, dit heeft ook best wel geholpen denk ik. Die 2 jaar simpel zijn mij op zich best bevat
Verder heeft inderdaad elke provider zijn gaten, wel grappig jij het op alle 3 kan zien een beetje.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:01

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Pilovali schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:04:
[...]
@Pilovali Van welke provider is die esim, dat je op elke provider kan roamen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Pilovali
Hippe Lip schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:35:
[...]

@Pilovali Van welke provider is die esim, dat je op elke provider kan roamen?
Buitenlandse esim; dacht dat ik https://mobimatter.com/tr...b-esim?destination=europe had, veranderd regelmatig... ook de prijs.
https://mobimatter.com/esim-europe

Ideaal voor als een provider een storing heeft. Esim aanzetten en heb weer data :)
Maar we gaan wel offtopic.

[ Voor 12% gewijzigd door Pilovali op 12-12-2025 09:51 ]

• smvs
  • Niet online
Pilovali schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:55:
Het was in FLFL vestiging Utrecht Centraal

• Pilovali
smvs schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:24:
[...]

Het was in FLFL vestiging Utrecht Centraal
Oh, dat is bij Hoog Catharijne. Daar ben ik vorige maand nog geweest en prima KPN dekking gehad.
KPN, VF en Odido hebben bij Utrecht Centraal indoor dekking, dus zou goed moeten zijn. Wellicht was er op dat moment een storing of onderhoud.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/5S72FTcb.png
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste