Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nu wel een leuke aanbieding bij Mediamarkt: bij zowel nieuwe abonnementen als verlengingen krijg je gratis een Google home mini. Actie geldig vanaf 5GB (incl compleet dus 10GB). Vergeet de eventuele cashback (tot 27,50) via cashbackxl niet! https://telefoonabonnementen.mediamarkt.nl/simonly

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laredo schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:51:
Nu wel een leuke aanbieding bij Mediamarkt: bij zowel nieuwe abonnementen als verlengingen krijg je gratis een Google home mini. Actie geldig vanaf 5GB (incl compleet dus 10GB). Vergeet de eventuele cashback (tot 27,50) via cashbackxl niet! https://telefoonabonnementen.mediamarkt.nl/simonly
Daar: T-Mobile unlimited: 32.50
Bij T-Mobile: 27.50 ( https://www.t-mobile.nl/go-unlimited )
Schiet niet echt op he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:23
neeecht schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:16:
[...]

Daar: T-Mobile unlimited: 32.50
Bij T-Mobile: 27.50 ( https://www.t-mobile.nl/go-unlimited )
Schiet niet echt op he?
Je vergelijkt onbeperkt bellen met 120 min. bellen. Dat gezegd hebbende, met onbeperkt bellen zijn beide partijen 32,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
traxxion schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:20:
[...]

Je vergelijkt onbeperkt bellen met 120 min. bellen. Dat gezegd hebbende, met onbeperkt bellen zijn beide partijen 32,50.
Nee, dat kost 2.50.
Dan is het 30.00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Nu online
Via jouw link staat er letterlijk: Bij T-Mobile krijg je onbeperkt internet en sms’en in Nederland voor € 27,50 per maand.* Voor dat bedrag krijg je ook nog 120 belminuten en een internetbundel van 14 GB om binnen de EU te gebruiken. Wil je niet alleen onbeperkt internetten en sms'en, maar ook onbeperkt bellen? Voor €5 meer bel je ook onbeperkt en hoef je je nergens zorgen meer om te maken.

Zullen we weer ontopic over KPN? Daarbij zijn de prijzen 100% hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door laredo op 22-04-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe KPN update staat in het antenneregister.
Wat opvalt, is dat er veel Band 7 (2660 MHz - 10 MHz) updates zijn geplaatst.
Mij benieuwen hoeveel dat er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

De nieuwe kaart van KPN 4G masten heb ik online gezet. De laatste nieuw mast is geregistreerd op 13 april. De kaart kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Nieuwe KPN abonnementen krijgen sinds 1 mei zo te zien KPN compleet korting, ook met alleen Telfort vast en/of mobiel.
Iemand dat met een bestaand KPN mobiel contract al actief weten te krijgen? :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
De abos zijn ook stiekem 1 euro duurder geworden. Voorheen kostte onbeperkt bellen 2 euro extra, nu nog maar 1 euro. De basisprijs met 150 minuten is met 1 euro verhoogd. Onbeperkt bellen is dus gelijk gebleven qua totaalprijs.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:25
Jassy schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:45:
De abos zijn ook stiekem 1 euro duurder geworden. Voorheen kostte onbeperkt bellen 2 euro extra, nu nog maar 1 euro. De basisprijs met 150 minuten is met 1 euro verhoogd. Onbeperkt bellen is dus gelijk gebleven qua totaalprijs.
Ik zie het nu ook ja.. toch maar eerder moeten verlengen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien kan ik jullie wel blij maken met onderstaand nieuws:

Vanaf maandag 6 mei is het bij KPN ook mogelijk om na de 3e maand van een SIM Only contract over te stappen naar een abonnemen met toestelkrediett. Een lang gekoesterde wens waarmee we inspelen op jouw behoefte, en die van sommige Sim Only klanten die binnen looptijd van hun SO contract willen overstappen naar een HS abonnement. Dit omdat de klant bijvoorbeeld onverwachts een nieuw toestel nodig heeft. Het voordeel voor de klant is dat hij of zij niet eenmalig een bedrag betaalt voor een nieuw toestel.

Dit was een intern bericht, maar inmiddels dus breed beschikbaar via alle kanalen.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
Ahhh vandaar dat de verlengshop gisteren eruit lag. Wel goed nieuws, want ik was met mijn simonly al aan het aftellen tot ik weer kon verlengen, want ik heb een nieuw toestel nodig. Nu ik eenmaal kan verlengen weet ik niet of ik het toestel los ga kopen en weer simonly neem of toestel bij het abonnement bij KPN neem :9 Zijn er nog voordelen wat betreft garantie bij KPN t.o.v. een externe verkoper (zoals Apple bijvoorbeeld)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
Ik zie dat KPN zijn Simyo merk niet alleen zijn prepaid klanten 4g geeft, maar zijn abonnees is gaan binden door combikorting/compleet korting te geven van vast met mobiel. Ook bij Simyo zit er nu de bundelverdubbelaar bij. Misschien oud nieuws, maar ik had het niet eerder gezien bij Simyo. Bron: https://www.simyo.nl/blog/simyo-compleet/

Als je al je budget en premium merken opdoekt, waarom blijft Simyo dan wel bestaan. Maar dat terzijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De meest recente update van KPN op 4gmasten.nl is weer geplaatst.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
The_Wireless_Guy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:01:
De meest recente update van KPN op 4gmasten.nl is weer geplaatst.
Heel fijn nieuws, top! Ik zie nu dat er een mast is bij gekomen op een plek waar ik vaak kom. Juist daarom was ik overgestapt naar T-mobile, die bood daar wel dekking. Binnenkort KPN eens testen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Even dit overzetten naar het juiste topic:
krakendmodem schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:49:
[...]

Inmiddels kun als KPN klant wel weer wat het Telekom netwerk gebruik maken. Ja, netjes was het niet, en een Vodafone klant kan nog steeds niet op het Telekom netwerk roamen.
Kan er nu inderdaad weer in Duitsland geroamed worden op Telekom.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
In het weekend van 12 t/m 14 April zat ik in Duitsland en kon ik op het Telekom netwerk prima roamen. Dekking was ook prima in de gebieden waar ik was. Alleen amper 4G+, wel overal 4G800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Het is weer bijna tijd om te verlengen, nu een abonnement 10GB en onbeperkt bellen voor normaal gesproken €30,00 per jaar. Afgelopen maanden gecombineerd met twee andere nummers voor €25,00.

Hoe gevoelig is KPN als je ze opbelt en wilt verlengen voor een jaar, geven ze dan vaak nog extra kortingen? Blijf natuurlijk een echte Nederlander. Moet ook eerlijk zeggen, ben gewoon tevreden met KPN en ga daar voorlopig ook niet weg, thuis wel gewoon Ziggo aangezien dat bij ons beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Jordyz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:12:
Het is weer bijna tijd om te verlengen, nu een abonnement 10GB en onbeperkt bellen voor normaal gesproken €30,00 per jaar. Afgelopen maanden gecombineerd met twee andere nummers voor €25,00.
30 euro per jaar?:+

Doe mij dat abonnementje maar ;)

Voor mijn vaste verbinding thuis wilde KPN dat nog wel doen. Mobiel, geen idee.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 14-05-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
krakendmodem schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:01:
[...]

30 euro per jaar?:+

Doe mij dat abonnementje maar ;)

Voor mijn vaste verbinding thuis wilde KPN dat nog wel doen. Mobiel, geen idee.
Oohh wat stom! 30 per maand hahah

Als dat per jaar zou zijn dan zou ik mooi blijven zitten! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jordyz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:12:
Hoe gevoelig is KPN als je ze opbelt en wilt verlengen voor een jaar, geven ze dan vaak nog extra kortingen?
KPN tipte mij dat je voor opzeggen moet kiezen, omdat die afdeling je de beste aanbieding geeft.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:14

kgl

THE_BASE schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:04:
Misschien kan ik jullie wel blij maken met onderstaand nieuws:

Vanaf maandag 6 mei is het bij KPN ook mogelijk om na de 3e maand van een SIM Only contract over te stappen naar een abonnemen met toestelkrediett. Een lang gekoesterde wens waarmee we inspelen op jouw behoefte, en die van sommige Sim Only klanten die binnen looptijd van hun SO contract willen overstappen naar een HS abonnement. Dit omdat de klant bijvoorbeeld onverwachts een nieuw toestel nodig heeft. Het voordeel voor de klant is dat hij of zij niet eenmalig een bedrag betaalt voor een nieuw toestel.

Dit was een intern bericht, maar inmiddels dus breed beschikbaar via alle kanalen.
Wat is je bron? Ik kan dit nergens vinden, en dit zou me kunnen doen besluiten een sim-only verlenging te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kgl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 00:27:
[...]

Wat is je bron? Ik kan dit nergens vinden, en dit zou me kunnen doen besluiten een sim-only verlenging te doen.
Bron is een interne memo. Chat eens met KPN, als je het liever van hen hoort. ;)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

THE_BASE schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:44:
[...]

Bron is een interne memo. Chat eens met KPN, als je het liever van hen hoort. ;)
Dus het is niet publiek bekend gemaakt. Jammer want ik kan me best voorstellen dat dit klanten trekt. Ik volg je tip en zal eens een chat openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:02
Ik heb even door het topic gezocht, maar kon het zo snel niet vinden.
Weet iemand toevallig wat de uploadsnelheid van de KPN Onbeperkt prepaidbundels is? En is de beloofde 128kbps download haalbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
theblindman schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:24:
Weet iemand toevallig wat de uploadsnelheid van de KPN Onbeperkt prepaidbundels is? En is de beloofde 128kbps download haalbaar?
Als je op de KPN website had gekeken:
https://mobielshop.kpn.co...simkaart/onbeperkt-online ;) zou je zien dat dit er staat: De Onbeperkt Online bundel gaat automatisch in wanneer je de SIM-kaart activeert en stopt automatisch na 31 dagen. Je kunt onbeperkt mobiel internetten op een maximale downloadsnelheid van 128 Kbit/s en uploadsnelheid van 64 Kbit/s.
En ja die 128kbps is haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Als je op de KPN website had gekeken:
[...]
En ja die 128kbps is haalbaar.
Bedankt! Ik kwam niet verder dan deze pagina, maar daar staat het niet bij :)
Weet je toevallig ook of je het 4G-netwerk al op kunt met deze bundels? Op de door jou gelinkte pagina staat vna niet, maar in dit topic lees ik van wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ik kan op 4G met die Onbeperkt Online bundel.

Het is wel gecapped op 128kbps. Die snelheid haal je zowel op 3 en 4G. Alleen is 4g net wat vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

kgl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Dus het is niet publiek bekend gemaakt. Jammer want ik kan me best voorstellen dat dit klanten trekt. Ik volg je tip en zal eens een chat openen.
Grappig. Zojuist iemand van KPN aan de lijn gehad ivm verlenging. Hiernaar gevraagd, er was hem niets bekend. Misschien moet er intern nog wat meer ruchtbaarheid aan gegeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:13
theblindman schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:24:
Bij T-Mobile Prepaid heb je dezelfde soort bundel.

Alleen dan voor 7.50 e per maand en zowel de upload als download is 128kbps. (bij kpn is de upload idd 64kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

kgl schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Grappig. Zojuist iemand van KPN aan de lijn gehad ivm verlenging. Hiernaar gevraagd, er was hem niets bekend. Misschien moet er intern nog wat meer ruchtbaarheid aan gegeven worden.
Tuurlijk zegt die dat het er niet is, jij trapt er mooi in :) Trek de stoute schoenen eens aan en doe gewoon net alsof je op wilt zeggen. Delen we de winst? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

MensionXL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:21:
[...]

Tuurlijk zegt die dat het er niet is, jij trapt er mooi in :) Trek de stoute schoenen eens aan en doe gewoon net alsof je op wilt zeggen. Delen we de winst? ;)
Hebben we het over hetzelfde? Ik had het over de mogelijkheid om een sim only abonnement vanaf 3 maanden na afsluiten om te kunnen zetten in een toestel abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:32
krakendmodem schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:34:
Ik kan op 4G met die Onbeperkt Online bundel.

Het is wel gecapped op 128kbps. Die snelheid haal je zowel op 3 en 4G. Alleen is 4g net wat vloeiender.
Vreemd, ik kan nog steeds niet op 4G met de Onbeperkt Online bundel. Tevens haal ik bijna nooit meer die 128kbit met een speedtest.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wyGLDDp/Screenshot-20190516-194248-01.jpg
Tot een half jaar terug kon je er nog normaal mee browsen, low quality streamen en VoIP en en was de snelheid zelfs iets hoger dan die 128, zeker in het buitenland. Nu melden bijna alle apps hier dat er geen verbinding mogelijk is. Tekst via Whatsapp versturen duurt al richting de tien seconden. Ik heb dan ook maar aangedrongen bij KPN webcare voor een verhoging, ze zeggen er mee bezig te zijn.

Volgens mij probeert hij wel op het 4g netwerk aan te melden maar wordt er geen toestemming verleend voor 4g service. Ik merk dat die KPN simkaart er altijd erg lang over doet om toegang te krijgen tot het netwerk en online te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 16-05-2019 19:57 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
@timmie1 Het schijnt dat die simkaarten gefasseerd naar 4G wordt omgezet. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nm0RGLl.jpg

Heb laatst ook een prepaid sim gekocht, daar zat ook direct 4G op

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 16-05-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:13
Ik haal dus eigenlijk ook vrijwel nooit echt die 128kbps, zit meer rond 0.07Mbps en soms zelfs nog iets lager.

En ik weet van een kennis van mij, die ook deze bundel gebruikt hetzelfde heeft.

Maar inderdaad een klein beetje extra snelheid zou niet verkeerd zijn, zeker ook, omdat de 128kbps vaak gewoon ruim niet eens word gehaald.

Ik zou al blij zijn als de snelheid naar 200kbps zou gaan.

Naar 4G zal je vanzelf worden overgezet, maar dat doen ze inderdaad gefaseerd, volgens mij wouden ze eind deze zomer ieder prepaid klant hebben overgezet op 4G, dus dat zal nog wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MensionXL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:21:
[...]

Zie ook mijn eerdere bericht: je moet dreigen met opzeggen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mei update op Samsung S10+ net geinstalleerd.
Helaas, nog steeds max 3CA bij KPN.

Jammer, het lijkt zowel KPN en Samsung weinig te boeien.
De P3 test volgend jaar zal dan wel zwaar beter worden voor T-Mobile.

Vodafone doet wel 5CA, maar laat steeds banden los.
T-Mobile doet altijd perfect 4CA bij een data sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ach, tot vorig jaar werd er een S7 gebruikt bij die P3 test. Dus die waren ook niet helemaal up to date. Ook konden die gasten wel bij Tmobile bellen over 4G, terwijl een consument dat niet kan. Dus daar zijn ook genoeg puntjes op te vinden.

Dit jaar hadden ze volgens mij wel nieuwe toestellen, maar KPN heeft de race qua snelheid al verloren.

Dekking is wel prima bij KPN. Maar ik zit er wel aan te denken om T-Mobile eens een kans te geven. Al ben ik verschillende plekken tegengekomen waar KPN nog iets van bereik had en T niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@krakendmodem

Nee de S9 was gebruikt.

http://p3-networkanalytics.com/portfolio-item/netherlands-3/
The Samsung Galaxy S9, which we used for the measurements, is a so-called LTE cate­gory 18 device and can generally benefit from carrier aggregation with download speeds up to 1.2 Gpbs. However, T-Mobile and Vodafone use specific carrier combina­tions that were not fully supported by the Galaxy S9 with ­Android Oreo which was used at the time of testing. Users of these networks who upgrade to the latest Android OS ­version might ­enjoy even higher data rates. In general, ­users looking for the fastest pos­sible data rates, should ask their operator for specific device and firmware recommendations.
Testers, telefoon makers en providers lijken dus weinig know-how te hebben met waar ze mee bezig zijn,

[ Voor 95% gewijzigd door neeecht op 27-05-2019 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Dan zal het een jaar eerder zijn geweest :+. Kan me ergens herinneren dat er een S7 werd gebruikt.

Ander leuk dingetje gevonden: tijdens het neuzen op de website van Netco FPI fourstack kwam ik het volgende tegen:

1: KPN gaat hier volgend jaar glasvezel aanleggen _/-\o_

En 2: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Die tool laat dus zien wat de ideale zendrichting is voor 4G (vanwege 4G buitengebied gok ik). Ook laat ie de mast zien waar je normaal gesproken verbinding mee moet hebben. Erg interessant is dat je kan zien hoe de sectoren "stralen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook raar. Net discussie met klantenservice, de Voordeellanden buiten EU bundel zou niet geldig zijn vanuit Nederland naar de VS. Dat is raar want in het verleden (zo recent als Maart, en ik gebruik die bundel wel vaker - soms meerdere keren per maand) was dat gewoon ‘t geval, alles viel binnen die bundel naar de VS. Volgens KS zou ik €0,30 per minuut betalen met die bundel, maar volgens mij is dat de prijs zónder bundel - dus normaal tarief bellen naar VS. Binnen de bundel betaal je omgerekend €9,99/100min = €0,10 per minuut. Op je factuur staat enkel die €9,99 en alle gesprekken naar de VS staan als €0,00 onder t kopje buitenland.

Ben ik nou gek of...? :P

-edit- Ik snap denk ik het probleem wel, want op de KPN website (waar de medewerker op keek) staat het verschrikkelijk vaag uitgelegd. Bundeltarief: “Je abonnement is hier niet geldig”, maar dat slaat op je basisabonnement waar geen minuten buiten de EU inzitten. Vervolgens staat er dat je de extra bundel dus moet activeren om op die €0,10 per minuut uit te komen. Dus die bundel is wél geldig terwijl dat eerst ontkend lijkt te worden door de leipe titel. :+ Stompzinnig uitgelegd, als zelfs medewerkers in de war raken en denken dat die bundel niet werkt vanuit NL -> VS, dan verdient dat een aanpassing op de website denk ik. :P

Overigens klopt de uitleg verder eigenlijk ook niet helemaal. Er staat dat je maximaal €0,10 per minuut betaald met die bundel, maar als je maar 50 minuten belt ben je omgerekend toch echt €0,20/minuut kwijt geweest. Semantics, I know. Maar technisch gezien is “maximaal €0,10” niet correct, het is eerder een *korting* die omgerekend oploopt tot wel €0,20 per minuut waardoor je in dat geval nog maar €0,10/min ipv €0,30/min betaald. Maarja, misschien leg ik dat verkeerd uit. Ik bel die bundel eigenlijk altijd helemaal op dus ‘t zal me een rotzorg zijn verder, maar toch. :P Verbaasde me er over dat het zo vaag beschreven is allemaal.

Enfin, het lijkt er ook op dat ik m’n abo bij KPN beter niet kan verlengen maar door moet laten lopen. :) Tenzij iemand nog een speciale deal weet of andere premium bundels? Ik heb nu nog een abo met Spotify, op alle fronten als ik zou verlengen lijk ik duurder uit te zijn. Zelfs met extra korting vanuit KPN. Betaal nu €28,50 (na inflatiecorrectie) voor 50GB + Onbeperkt bellen + Spotify. De aanbiedingen:
30GB + onbeperkt bellen + Spotify: €31,50 per maand.
100GB + onbeperkt bellen + Spotify: €35 per maand.

Op zich is die 100GB een best wel goede deal trouwens, maar gezien ik die 50GB niet eens opmaak blijft het €6,50 duurder en daarmee een nutteloze verhoging. :+
Die 30GB is 100% useless. €3 per maand meer en dan 20GB data inleveren, whehe. :P
Als ik geen Spotify meer gebruikte was ik meteen overgegaan naar die 100. Die zou dan €2,50 per maand “goedkoper” zijn voor dubbel zoveel data. :)

Dus ik denk dat ik lekker op dit gunstigere contract blijf hangen tot er weer eens interessante bundels of aanbiedingen zijn. :) Ben erg tevreden met het abonnement dus heb ook geen enkele haast om te verlengen, kan evt prima door blijven lopen tot de nieuwe bundels volgend jaar gepresenteerd worden - of nog langer als het dan nog niet loont om te verlengen. :P En dit abo is als kers op de taart maandelijks opzegbaar mocht dat nodig zijn. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door WhatsappHack op 29-05-2019 02:30 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:01
Waarom gebruik je geen VoIP dienst om naar de VS te bellen? Dat kan véél goedkoper (€0,00x per min.), en werkt ook over 4G prima.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:01
@WhatsappHack Hoe kom jij dan aan 35 plus spotify voor 100gb want zonder spotify is dat al 31 euro?

[ Voor 7% gewijzigd door Roos79 op 29-05-2019 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Napsju Ik heb een VoIP-trunk, maar de apps zijn bijna allemaal ruk en vreten accu - af en toe moet ik dus gewoon bellen via het normale netwerk. Inkomende gesprekken naar m’n VS nummer laat ik ook lekker doorschakelen naar m’n NL-nummer, geen app op de achtergrond die batterij vreet als een malle.

@Roos79 €5 extra korting van KPN. Die van 30GB heeft €2,50 extra korting.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
dinkelover schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:55:
Nieuwe KPN abonnementen krijgen sinds 1 mei zo te zien KPN compleet korting, ook met alleen Telfort vast en/of mobiel.
Iemand dat met een bestaand KPN mobiel contract al actief weten te krijgen? :)
Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Inmiddels geactiveerd:
-dubbele bundels + 5 euro korting op m'n bestaande KPN mobiel abo
-5 euro korting op Telfort vast (die had ik al vanwege ook een Telfort mobiel abo)

Beste van beide Compleet/Combivoordeel werelden. Money ;) Aanmelden kan/kon via hier. Wellicht hebben anderen er nog profijt van. Aangezien nieuwe Telfort vast abo's niet meer worden verkocht, hebben alleen toevallig diegenen hier iets aan die al dan niet bewust ook Telfort Vast + KPN Mobiel combineren. In de verre toekomst gaat dit denk ik vanzelf, die korting, maar tot die tijd: formulier hierboven invullen.

Voor wie het weten wil: Ik kom van een SO Vooral Internet Standaard ('15) en nooit aangepast, vanzelf een Zorgeloos Standaard geworden zonder verhoging.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Ik ben overgestapt van Telfort Thuis naar KPN Compleet, met Mobiel en Tv/Internet abonnement.
Nu gaat mijn contract vandaag in (3 juni). Maar wanneer wordt dit exact omgezet?
Ik met mijn letterlijke hoofd heb zojuist de simkaart verwisseld naar een KPN simkaart, maar die weigert vooralsnog dienst. Iemand enig idee wanneer die overgang plaats vindt?

Bij MijnKPN worden mijn e-mail en telefoonnummer ook nog niet herkend. Beetje gek, of wordt zoiets pas tijdens kantooruren omgezet?

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten_E op 03-06-2019 00:25 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:19
Maarten_E schreef op maandag 3 juni 2019 @ 00:23:
Ik ben overgestapt van Telfort Thuis naar KPN Compleet, met Mobiel en Tv/Internet abonnement.
Nu gaat mijn contract vandaag in (3 juni). Maar wanneer wordt dit exact omgezet?
Ik met mijn letterlijke hoofd heb zojuist de simkaart verwisseld naar een KPN simkaart, maar die weigert vooralsnog dienst. Iemand enig idee wanneer die overgang plaats vindt?

Bij MijnKPN worden mijn e-mail en telefoonnummer ook nog niet herkend. Beetje gek, of wordt zoiets pas tijdens kantooruren omgezet?
Op een gegeven moment werkt je oude simkaart niet meer, dat is het moment om te wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Hmm, goed punt! :+
Ook nog zoiets, ik heb nog niks ontvangen qua Experiabox en tv ontvanger, lijkt mij dat die er inmiddels al wel zouden moeten zijn... Ga vandaag eens even contact opnemen met de klantenservice, eens kijken of er iets is misgegaan.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:09
KPN heeft weer een antenneregister update gedaan. Weinig bijzonderheden, ze zijn vooral nieuwe frequenties aan het uitrollen op bestaande locaties. 17 nieuwe locaties, 10 verdwenen locaties en 72 aangepaste locaties. Zie https://antennekaart.nl/m...d7-4b23-89c4-23bf7b0fe8b6

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:20:
KPN heeft weer een antenneregister update gedaan. Weinig bijzonderheden, ze zijn vooral nieuwe frequenties aan het uitrollen op bestaande locaties. 17 nieuwe locaties, 10 verdwenen locaties en 72 aangepaste locaties. Zie https://antennekaart.nl/m...d7-4b23-89c4-23bf7b0fe8b6
Super kaart deze!

Zelfde probleem als bij 4gmasten.nl.
Het is niet mogelijk om alle icoontjes uit elkaar te laten gaan en deze altijd zo te laten?
Zodat je dus altijd ziet welke providers er in een mast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Super kaart deze!

Zelfde probleem als bij 4gmasten.nl.
Het is niet mogelijk om alle icoontjes uit elkaar te laten gaan en deze altijd zo te laten?
Zodat je dus altijd ziet welke providers er in een mast zitten.
Ik snap je probleem inderdaad. Ik ben bezig om hiervoor meerdere soorten icoontjes met verschillende info erin toe te voegen, dus ook samengevoegd met meerdere providers

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vaag ...
Vandaag de nieuwe databundel ingegaan van komende maand.
Een KPN 2017 Zorgeloos Standaard met 10GB en onbeperkt bel/sms + KPN Compleet
Zou dus 10GB moeten zijn, vanmorgen de app -> 30GB ??

Op mijn andere abbo's gewoon de normale 10+10GB.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tP9GkTp/image.png

Iemand een idee, of gewoon een foutje in de administratie ( wat me nog vreemder lijkt, aangezien het een vaste variabele betreft, gedurende het contract )

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 02-07-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:05:
Vaag ...
Iemand een idee, of gewoon een foutje in de administratie ( wat me nog vreemder lijkt, aangezien het een vaste variabele betreft, gedurende het contract )
Vraag het even aan webcare via Twitter, die reageren altijd enorm snel.

Zelf heb ik recent mijn abonnement verlengd (naar 30GB per maand). Omdat de maand al liep, kreeg ik toen 10GB om de maand mee uit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een abonnement met de kortingen doorlopen na verstrijken van de einddatum van het contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:36:
Blijft een abonnement met de kortingen doorlopen na verstrijken van de einddatum van het contract?
Bij mij de afgelopen 1,5 jaar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Ja, de reden waarom de SimOnly van mijn vrouw niet verlengd/omgezet wordt maar gewoon door loopt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4stra
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01 13:06
pven schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Vraag het even aan webcare via Twitter, die reageren altijd enorm snel.

Zelf heb ik recent mijn abonnement verlengd (naar 30GB per maand). Omdat de maand al liep, kreeg ik toen 10GB om de maand mee uit te zitten.
Mag ik vragen hoe je hebt kunnen verlengen naar 30GB per maand?

Ik wil mijn KPN 2016 Zorgeloos Standaard 10GB graag verlengen naar 30GB, maar krijg alleen 15GB of 50GB aangeboden (en de voor de prijs van 50GB kan ik dan beter onbeperkt GB van T-mobile nemen).
2 x gebeld, maar er zijn geen anderen mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Gokje: hij heeft nog een ander KPN product (en dus compleet, en dus dubbele GB's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4stra
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01 13:06
Hmmbob schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:05:
Gokje: hij heeft nog een ander KPN product (en dus compleet, en dus dubbele GB's)
Dat zal het zijn! ik heb geen internet meer via KPN, dus alleen nog maar de €5,- korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 23:35
Antenne KPN 4142CX

Sinds 1996 heeft Vodafone 4142CX als antennelocatie voor hun netwerk. Uit ervaringen blijkt ook dat Vodafone hierdoor de enige provider is waarmee je fatsoenlijk bereik hebt in Leerdam-West, met KPN en T-Mobile/Tele2 kun je het wel vergeten.

Nu kwam ik daar toevallig en zag opeens deze antennes daar staan, zijn deze van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Laatst online: 19:25
ferrantufan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:39:
[Afbeelding: Antenne KPN 4142CX]

Sinds 1996 heeft Vodafone 4142CX als antennelocatie voor hun netwerk. Uit ervaringen blijkt ook dat Vodafone hierdoor de enige provider is waarmee je fatsoenlijk bereik hebt in Leerdam-West, met KPN en T-Mobile/Tele2 kun je het wel vergeten.

Nu kwam ik daar toevallig en zag opeens deze antennes daar staan, zijn deze van KPN?
Aan de sectorstrepen te zien is dat KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ferrantufan 4141AS staat in het antenne register
Datum ingebruikname 02/07/2019

Er is dus blijkbaar weer een antenneregister update geweest!

@Verwijderd @jk-5 @SebasFM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
neeecht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 01:28:

4141AS is niet degene waar ik naar zoek ;) die is al veel langer in gebruik. Overigens zie ik hier 07-02-2019 dus is je datum MM/DD/YYYY.

De antennes staan naast die van Vodafone dus zouden ze zichtbaar moeten zijn op 4142CX en dat is helaas niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ferrantufan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:34:
[...]

4141AS is niet degene waar ik naar zoek ;) die is al veel langer in gebruik. Overigens zie ik hier 07-02-2019 dus is je datum MM/DD/YYYY.

De antennes staan naast die van Vodafone dus zouden ze zichtbaar moeten zijn op 4142CX en dat is helaas niet het geval!
Datum ingebruikname is 07 feb 2019 geweest, getuige de datum opmaak die erboven staat (21 12 2007).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 01:28:

Kijk aan! Het proces is al grotendeels geautomatiseerd, ik moet alleen nog even handmatig bevestigen dat hij live mag totdat ik vertrouwen heb dat alles werkt. Hij staat er inmiddels op, het is een update van t-mobile en tele2 op dezelfde dag, directe link is https://antennekaart.nl/m...02-41a1-88ec-964045e8b714

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jk-5 ja super!
Ik had de datum van kpn verkeerd gezien. Maar leuk dat jij ook hoogtes en graden als updates mee pakt! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eerder werd ik via een PM getipt dat 4CA mogelijk zou zijn op KPN sites.

Op een vijf banden site hier om de hoek doe ik nu 4CA.

Band 3 + 20 +1 + 7.
Band 38 is hier ook aanwezig, deze ben ik tot nu toe niet meer tegen gekomen.

Op een andere site in de buurt, vier banden, 3+1+20+7 doet de telefoon nog steeds alleen 3CA.
Echter, Band 7 was hier de hoofdband. En toen ik terug reed naar de site met vijf banden, was Band 7 ook de hoofdband en toen kwam de telefoon wederom niet verder dan 3CA.

Na even wachten en iets dichterbij, was Band 3 weer de hoofdband en nu zie ik weer 4CA.

KPN is dus blijkbaar bezig met de config van de telefoon-sites.
Toch blijft het jammer dat niet alles gewoon wordt 'open gezet'.

Wat leuk om te zien is is het verschil tussen CA (Carrier Aggregation) config tussen de providers:

Vodafone: Heeft alles open, met variabele hoofdbanden en aantal banden die gekoppeld worden.
De banden komen en gaan bij Vodafone. Ook tijdens data sessies.

KPN: Lijkt nu te werken met Band 3 als hoofdband.
Als je een data sessie opent, komt er altijd direct een band bij. Band 3+20 bijvoorbeeld.
Nadat de site of telefoon aangeeft er is meer data nodig, komt er eerst eén en daarna een tweede site bij.
Dit was ook al voordat ik ooit 4CA had gezien bij KPN. Tot max 3CA dus.
Eenmaal gekoppeld lijken ze niet meer losgelaten te worden.

T-Mobile: Hier worden altijd alle banden gekoppeld bij een data sessie.
Ook als je tussen een 3CA en 4CA site wisselt, zie je dit zeer stabiel gebeuren en de banden die er altijd zijn worden niet los gelaten. In de praktijk dus vaak Band 3+8+1 en Band 38 indien aanwezig.

Ik vraag me af in hoeverre deze features ook echt features zijn of mogelijk ook bugs.
Ik heb hier nooit wat over kunnen vinden.

Update KPN.
Ik heb de mogelijkheid om in eén kamer met alle drie de providers verschillende site combinaties te testen.
Op de vijf band site van KPN nu toch weer Band 38 gezien; Band 3 + 1 + 38 (3CA.)
Doe ik een stap of twee naar voren dan heb ik een Band 3 + 20 site. Doe ik nog een stap richting het raam, dan pakt de telefoon een Band 3 + 20 + 7 site.

Als de telefoon Band 3 + 1 + 38 te pakken heeft, blijft het zo. We kunnen ook stellen: maximaal 50 MHz bandbreedte. Band 3 + 20 + 1 + 7 is ook 50 MHz.
Stap naar voren en weer terug; Band 3 + 1 + 20 en even wachten en ook Band 7, dus weer 4CA.
Wat mij trouwens (al veel eerder, maar nooit gemeld) was opgevallen; KPN heeft de snelkoppeling: EasyMenu (via/op de simkaart). Ik heb alle icoontjes in groepen en bij een update zie ik deze altijd weer in het hoofdscherm van de icoontjes. De update is dus deze week weer geweest en stuurt mogelijk ook telefoon instellingen mee voor het netwerk.

Ik ga ervanuit dat elk netwerk zijn eigen settings heeft en dat deze blijven opgeslagen, totdat de provider een update stuurt. Dit kan dus altijd zijn en hoef je niet te merken.

nieuws: Samsung Galaxy S10 ondersteunt niet volledige 4g-snelheid bij KPN
Klopt dus nog steeds, al lijkt er wel aangewerkt te worden. Alleen zegt mijn gevoel dat men niet precies weet waar men mee bezig is. Zeker omdat KPN het toegaf, lijkt het meer een config issue dan een bewuste keuze.

[ Voor 29% gewijzigd door neeecht op 18-07-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Laatst online: 16-09 18:16
Ik wil graag een mobiel abonnement met 2 extra data SIM's uit dezelfde bundel. Heb ik nu ook bij Vodafone (oud red abonnement) en wil ik graag behouden. Maar aangezien ik ga verhuizen naar een plek waar glasvezel beschikbaar is wil ik van Ziggo af en vervalt de combinatiekorting dus is m'n huidige Vodafone abonnement niet meer interessant.

Het lijkt erop dat bij de normale particuliere en zakelijke abonnementen geen groep SIM meer mogelijk is, alleen nog bij KPN EEN. Weet iemand of je bij KPN EEN ook combinatievoordeel met glasvezel en tv krijgt? En of er ergens prijzen online te vinden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ascension schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:52:
Ik wil graag een mobiel abonnement met 2 extra data SIM's uit dezelfde bundel. Heb ik nu ook bij Vodafone (oud red abonnement) en wil ik graag behouden. Maar aangezien ik ga verhuizen naar een plek waar glasvezel beschikbaar is wil ik van Ziggo af en vervalt de combinatiekorting dus is m'n huidige Vodafone abonnement niet meer interessant.

Het lijkt erop dat bij de normale particuliere en zakelijke abonnementen geen groep SIM meer mogelijk is, alleen nog bij KPN EEN. Weet iemand of je bij KPN EEN ook combinatievoordeel met glasvezel en tv krijgt? En of er ergens prijzen online te vinden zijn?
Misschien niet helemaal hetgene wat je zoekt, maar als je thuis KPN neemt, dan kun je voor 5 euro per maand een 1GB datakaartje krijgen icm KPN Compleet. Je kan dan eventueel de MB's delen met je telefoonabonnement. Dus als je 30GB hebt, kun je er bijvoorbeeld 10GB naar een ander kaartje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
krakendmodem schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Misschien niet helemaal hetgene wat je zoekt, maar als je thuis KPN neemt, dan kun je voor 5 euro per maand een 1GB datakaartje krijgen icm KPN Compleet. Je kan dan eventueel de MB's delen met je telefoonabonnement. Dus als je 30GB hebt, kun je er bijvoorbeeld 10GB naar een ander kaartje sturen.
Dank, dat klinkt als een prima oplossing. De data SIM's zijn voor incidenteel gebruik (iPad en auto) dus als ik op deze manier kan schuiven dan is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Maar wel €5 per maand... Het zou inderdaad mooi zijn als je een (veel goedkopere) sim kon hebben bij je huidige abo, die ook je huidige databundel gebruikt. Gewoon een extra sim voor je tablet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
Bij XS4ALL krijg je een data SIM met 1GB erbij, volgens de KPN meneer kan ik die SIM ook gebruiken om MB's te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ascension schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:17:
Bij XS4ALL krijg je een data SIM met 1GB erbij, volgens de KPN meneer kan ik die SIM ook gebruiken om MB's te delen.
Klopt.

Na gebeld te hebben met XS4all bleek dit helaas niet mogelijk te zien

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 22-07-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Oh? Dus als je privé een KPN Abo hebt kan je daarmee ook MB's delen op het XS4ALL SIM kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Dat valt voor zover ik weet onder KPN Compleet.

En het is een KPN simkaart die je krijgt

nevermind

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 22-07-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

FreshMaker schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:05:
Vaag ...
Vandaag de nieuwe databundel ingegaan van komende maand.
Een KPN 2017 Zorgeloos Standaard met 10GB en onbeperkt bel/sms + KPN Compleet
Zou dus 10GB moeten zijn, vanmorgen de app -> 30GB ??

Op mijn andere abbo's gewoon de normale 10+10GB.

[Afbeelding]

Je hebt als het goed is een maand of 2-3 een mailtje gekregen:
Foto Verwijderd

Je hebt het zelfde als ik. een 10GB bundel, krijgt verdubbeling door KPN Compleet, en dan nog eens dit cadeautje er boven op, maakt samen 30GB :)

[ Voor 16% gewijzigd door Luchtbakker op 23-07-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Luchtbakker schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]

Je hebt het zelfde als ik. een 10GB bundel, krijgt verdubbeling door KPN Compleet, en dan nog eens dit cadeautje er boven op, maakt samen 30GB :)
Grappig, of het is een uitrol, of het is willekeur ;)

Geen mailtje gekregen, maar één van de 5 abbo's heeft dus wel de verhoging, de anderen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Luchtbakker schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]

Hey das bijzonder, ik heb ook zorgeloos Standaard met compleet maar geen mail/10GB extra. Heb wel
compleet via Xs4all dus mogelijk dat dat de reden is....

Ps je mobiele nummer en achternaam staan in je screenshot, misschien slim om die even weg te poetsen.
krakendmodem schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:28:
Dat valt voor zover ik weet onder KPN Compleet.

En het is een KPN simkaart die je krijgt
Mijn xs4all data Sim is anders xs4all branded (en geel) zie ook nergens een mogelijkheid om data te delen dus double check even of dit wel klopt (en leg mij evt uit waar en hoe je dat data delen dan fixt ;) )

[ Voor 31% gewijzigd door Tomba op 22-07-2019 14:55 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Tomba schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:50:
[...]

Hey das bijzonder, ik heb ook zorgeloos Standaard met compleet maar geen mail/10GB extra. Heb wel
compleet via Xs4all dus mogelijk dat dat de reden is....

Ps je mobiele nummer en achternaam staan in je screenshot, misschien slim om die even weg te poetsen.

[...]

Mijn xs4all data Sim is anders xs4all branded (en geel) zie ook nergens een mogelijkheid om data te delen dus double check even of dit wel klopt (en leg mij evt uit waar en hoe je dat data delen dan fixt ;) )
Hmm, dan zit ik waarschijnlijk ergens anders met mijn gedachten. Mijn excuses. Wij hebben zelf alles bij KPN zitten; daar kan het dan weer wel. Ging er eigenlijk ook vanuit dat XS4All dit ook aanbood.

We hadden namelijk een overstap naar xs4all in gedachten, en toen had ik hier ook naar gekeken en meende ik ergens gelezen te hebben dat dit mogelijk was. Maar we zijn alsnog bij KPN gebleven, dus was het niet meer nodig. Ik kan het zo ook niet meer terugvinden waar dit stond.

Ik zie wel dat ze de prijzen hebben aangepast voor wat betreft mobiel internet. Ik heb de optie 5GB data voor 5 euro nog niet eerder gezien. Ook geen rare prijs overigens.

Overigens heb ik wel voor die 5 euro bij KPN een datakaartje met 1GB per maand, en stuur ik elke maand een paar GB naar het data-only simkaartje. Gek genoeg worden die MB's niet van mijn mobiele 06 bundel afgeschreven :+.

edit: gebeld met Xs4all, is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:38:
Eerder werd ik via een PM getipt dat 4CA mogelijk zou zijn op KPN sites.

Op een vijf banden site hier om de hoek doe ik nu 4CA.

Band 3 + 20 +1 + 7.
Band 38 is hier ook aanwezig, deze ben ik tot nu toe niet meer tegen gekomen.

Op een andere site in de buurt, vier banden, 3+1+20+7 doet de telefoon nog steeds alleen 3CA.
Echter, Band 7 was hier de hoofdband. En toen ik terug reed naar de site met vijf banden, was Band 7 ook de hoofdband en toen kwam de telefoon wederom niet verder dan 3CA.

Na even wachten en iets dichterbij, was Band 3 weer de hoofdband en nu zie ik weer 4CA.

KPN is dus blijkbaar bezig met de config van de telefoon-sites.
Toch blijft het jammer dat niet alles gewoon wordt 'open gezet'.

Wat leuk om te zien is is het verschil tussen CA (Carrier Aggregation) config tussen de providers:

Vodafone: Heeft alles open, met variabele hoofdbanden en aantal banden die gekoppeld worden.
De banden komen en gaan bij Vodafone. Ook tijdens data sessies.

KPN: Lijkt nu te werken met Band 3 als hoofdband.
Als je een data sessie opent, komt er altijd direct een band bij. Band 3+20 bijvoorbeeld.
Nadat de site of telefoon aangeeft er is meer data nodig, komt er eerst eén en daarna een tweede site bij.
Dit was ook al voordat ik ooit 4CA had gezien bij KPN. Tot max 3CA dus.
Eenmaal gekoppeld lijken ze niet meer losgelaten te worden.

T-Mobile: Hier worden altijd alle banden gekoppeld bij een data sessie.
Ook als je tussen een 3CA en 4CA site wisselt, zie je dit zeer stabiel gebeuren en de banden die er altijd zijn worden niet los gelaten. In de praktijk dus vaak Band 3+8+1 en Band 38 indien aanwezig.

Ik vraag me af in hoeverre deze features ook echt features zijn of mogelijk ook bugs.
Ik heb hier nooit wat over kunnen vinden.

Update KPN.
Ik heb de mogelijkheid om in eén kamer met alle drie de providers verschillende site combinaties te testen.
Op de vijf band site van KPN nu toch weer Band 38 gezien; Band 3 + 1 + 38 (3CA.)
Doe ik een stap of twee naar voren dan heb ik een Band 3 + 20 site. Doe ik nog een stap richting het raam, dan pakt de telefoon een Band 3 + 20 + 7 site.

Als de telefoon Band 3 + 1 + 38 te pakken heeft, blijft het zo. We kunnen ook stellen: maximaal 50 MHz bandbreedte. Band 3 + 20 + 1 + 7 is ook 50 MHz.
Stap naar voren en weer terug; Band 3 + 1 + 20 en even wachten en ook Band 7, dus weer 4CA.
Wat mij trouwens (al veel eerder, maar nooit gemeld) was opgevallen; KPN heeft de snelkoppeling: EasyMenu (via/op de simkaart). Ik heb alle icoontjes in groepen en bij een update zie ik deze altijd weer in het hoofdscherm van de icoontjes. De update is dus deze week weer geweest en stuurt mogelijk ook telefoon instellingen mee voor het netwerk.

Ik ga ervanuit dat elk netwerk zijn eigen settings heeft en dat deze blijven opgeslagen, totdat de provider een update stuurt. Dit kan dus altijd zijn en hoef je niet te merken.

nieuws: Samsung Galaxy S10 ondersteunt niet volledige 4g-snelheid bij KPN
Klopt dus nog steeds, al lijkt er wel aangewerkt te worden. Alleen zegt mijn gevoel dat men niet precies weet waar men mee bezig is. Zeker omdat KPN het toegaf, lijkt het meer een config issue dan een bewuste keuze.
Interessant, ik heb een tweede simkaart op het KPN netwerk om wat rond te scannen naar dit soort setups. Op een locatie in Emmen waar alle 5 frequenties actief zijn kom ik op een galaxy S9 niet verder dan 3 + 38 op 2CA.

Als primair abonnement heb ik zelf t-mobile. Ik heb nog nooit 4CA gezien, alleen maar 3+1+8 of 3+8+38, of een soortgelijke configuratie met 8 als primaire band ipv band 3.

Hoe dan ook, gisteren heeft KPN weer een update geplaatst, ik heb hem overgenomen op https://antennekaart.nl/m...99-4b0d-a3da-95cd11b21ad3

Er zitten wel een aantal opvallende locaties bij, vooral de high density oplossing op het TT-circuit in Assen die een flinke upgrade heeft gekregen. Ik denk dat ik daar vanmiddag onder genot van de airco in de auto maar even een kijkje moet gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ik heb hier primair KPN en ben op dit moment verbonden met een 4CA locatie.

Toestel is een Samsung S8.

Klik voor afbeelding

Band 3, 7, 1 en 20.

Weet zo even niet of dit een locatie is met 5 banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jk-5 T-Mobile doet geen 4CA op een Samsung S9?
Als mijn zus terug is van vakantie zal ik dat eens testen, kan me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:32
Ik krijg met KPN nooit toegang tot een 4G netwerk in België, terwijl ik ze allemaal ontvang als ik ze zoek. Orange BE 4G, PROXIMUS 4G en BASE 4G staan alle drie in de lijst. Als ik vervolgens de telefoon op "alleen 4G" modus zet, heb ik helemaal geen verbinding meer. Met de Vodafone simkaart in hetzelfde toestel heb ik gelijk PROXIMUS 4G en bijbehorende snelheden zodra ik die simkaart activeer. Heeft KPN dus geen 4G overeenkomst met de netwerken daar?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
jk-5 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:06:
[...]
Hoe dan ook, gisteren heeft KPN weer een update geplaatst, ik heb hem overgenomen op https://antennekaart.nl/m...99-4b0d-a3da-95cd11b21ad3

Er zitten wel een aantal opvallende locaties bij, vooral de high density oplossing op het TT-circuit in Assen die een flinke upgrade heeft gekregen. Ik denk dat ik daar vanmiddag onder genot van de airco in de auto maar even een kijkje moet gaan nemen.
Dank voor de update! Helaas nog geen bevestiging van een nieuw opstelpunt. Jammer dat de afdelingen die over het netwerk nooit direct benaderbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
timmie1 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:09:
Ik krijg met KPN nooit toegang tot een 4G netwerk in België, terwijl ik ze allemaal ontvang als ik ze zoek. Orange BE 4G, PROXIMUS 4G en BASE 4G staan alle drie in de lijst. Als ik vervolgens de telefoon op "alleen 4G" modus zet, heb ik helemaal geen verbinding meer. Met de Vodafone simkaart in hetzelfde toestel heb ik gelijk PROXIMUS 4G en bijbehorende snelheden zodra ik die simkaart activeer. Heeft KPN dus geen 4G overeenkomst met de netwerken daar?
Ik heb met een XS4ALL Simkaart hetzelfde gedoe.. In het buitenland nooit 4G. Ik ben vandaag weer in België en zowaar heb ik 4G via Base... dat mag ook wel in de krant, dat heb ik al jaren niet gezien op deze SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
ferrantufan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 01:04:
[...]

Dank voor de update! Helaas nog geen bevestiging van een nieuw opstelpunt. Jammer dat de afdelingen die over het netwerk nooit direct benaderbaar zijn!
Ja, het toevoegen van nieuwe locaties in het antenneregister duurt bij KPN soms inderdaad erg lang. Hier in Emmen is een nieuwe locatie gebouwd rond kerst, en pas in deze AR update zichtbaar geworden. De kans is dus vrij groot dat de nieuwe locatie heel lang uit heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat leuk 1507CA is nu 4CA.
Bandje 1 is erbij gekomen.

Eens kijken of Band 38 ook aanwezig is.
Maandje wachten, net een update geweest. :P

Edit: Ook 1507RD is nu vier banden.
B3, 20, 1, 7.
Zoals vaker lukt 256-QAM bijna nooit bij KPN.

Je moet een stuk dichter bij de mast zijn dan andere providers.

Edit 2:
Ook 1551SP is nu vier banden, zelfde als boven.
1508EC nog niet getest, maar ga ik ook vanuit.

Dat betekend dat nu bijna alle 3G carriers rond 2135 MHz uit staan denk ik.
Ziet er zo uit op het spectrum:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/spectrum-2019-07-25-2100mhz-kpn-update.jpg
Let op het verschil in signaal rond 2145 MHz komt door de tuner van de hackrf. (Niet het T-Mobile signaal.)

Even snel gekeken kan ik de frequentie niet meer vinden, maar wie weet kunnen de 4gmasten.nl mensen @The_Wireless_Guy of @jk-5 / @SebasFM dat checken.
De oude 3G frequentie was 2132.2 MHz. (Ook 2152.2 MHz lijkt nu nergens meer aan te staan, ik zie niets in een straal van zeker 10km.)

En voor de mensen met scherpe ogen, ja Vodafone zet Band 1 - 10MHz en Band 7 - 10 MHz uit in de nacht.

[ Voor 94% gewijzigd door neeecht op 25-07-2019 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@krakendmodem op mijn S10+ nu:

Vijf banden site:
Band 3 + 20 + 1 + 7 = 4CA
Band 3 + 1 + 38 = 3CA
Band 7 + 3 + 20 = 3CA

Vier banden site:
Band 3 + 20 + 1 + 7 = 4CA
Band 7 + 3 + 20 = 3CA

Als Band 7 de hoofdband is, heb ik maar max 3CA.
Door mijn simkaart opnieuw in de telefoon te doen kan ik Band 7 als hoofdband krijgen.
Meestal is het Band 3. Indien jij ook ooit Band 7 als hoofdband hebt, zou je eens kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:26
hoe krijgen jullie het voor elkaar om extra korting of data te krijgen via de klantenservice, via messenger gaat het hem niet worden.

Ik zat met twee telfort sim-only in NL, tijdelijk omgezet naar telfort pre-paid ivm buitenlandplaatsing, nu 12aug retour NL en moet over naar KPN sim-only maar meer korting op de 5gb onb gsm/sms voor 20 euro p/mnd zit er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@marz01 Opbellen en dan het opzeg-menu volgen. De afdeling opzeggen doet je meestal een aanbieding. (Oh, werkt alleen als je al klant bent.)

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 27-07-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:26
pven schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:18:
@marz01 Opbellen en dan het opzeg-menu volgen. De afdeling opzeggen doet je meestal een aanbieding. (Oh, werkt alleen als je al klant bent.)
thx voor de tip echter bellen vanuit curacao is onbetaalbaar momenteel dus probeer dit online af te handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
marz01 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:20:
[...]

thx voor de tip echter bellen vanuit curacao is onbetaalbaar momenteel dus probeer dit online af te handelen
Chat via de website? Of @KPN Webcare via Twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
marz01 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:11:
hoe krijgen jullie het voor elkaar om extra korting of data te krijgen via de klantenservice, via messenger gaat het hem niet worden.

Ik zat met twee telfort sim-only in NL, tijdelijk omgezet naar telfort pre-paid ivm buitenlandplaatsing, nu 12aug retour NL en moet over naar KPN sim-only maar meer korting op de 5gb onb gsm/sms voor 20 euro p/mnd zit er niet in?
Mindef?

Je zal thuis ook nog een vaste internetverbinding nodig hebben? If so, dan moet je het groter aanpakken. Zoek een goed KPN pakket voor thuis uit, en dan krijg je met "compleet" korting van €5 ook nog dubbele data. Dat betekent 10gb voor 21€, of 4gb voor 16€. Mocht je ook nog een tweede abo nodig hebben (voor je vrouw bijvoorbeeld), dan kan je zelf altijd een abo hoger pakken (30GB voor 26€?) en voor haar de laagste pakken (0gb voor 11€) en op de 1e van de maand MBs doorgeven. Dan heb je 2 Sims, 30gb voor 37€. En een gratis zenderpakket voor thuis (eredivisie?).

Extra korting ga je pas na een jaar los krijgen met de "opzeg truc".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 19:01
marz01 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:20:
[...]

De online webcare kan dit soort dingen niet regelen (extra korting) voor je dat is een speciale afdeling.
Dus wachten tot je in NL bent en een abo gaat meestal binnen 24 uur in dus nu dit regelen is ook niet zo zinvol lijkt me als je nog in het buitenland zit?
Verder is meestal extra korting enkel mogelijk als je als klant bent en compleet bent ook gaat dat maar om 1 of 2 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Extra korting ga je pas na een jaar los krijgen met de "opzeg truc".
Nou die ging bij mij niet op hoor. Heb / had wel een heeeel oud Hi Abo.
10GB en 265 minuten tegen 16,25 pm. Konden mij geen beter voorstel doen. financieel niet of mb's erbij. En heb echt diverse afdelingen gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45
Op de dag dat je halve klantenbestand MB's deelt, besluit je onderhoud te plegen aan mijn KPN.

Lekkere releasemanager :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even een update voor: neeecht in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Volgens mij heeft KPN overal Band 1 - 2135 MHz, 10 MHz bandbreedte nu ingezet voor LTE/4G.
Dus vanaf vorige maand. Gister bijna de hele randstand doorgeweest en overal waar een site in het register Band 3 + 20 + 7 was (vooral recentelijk geupdate) kwam Band 1 ook tevoorschijn.

Iemand buiten de randstad die dit ook kan bevestigen?

Zoals eerder gevraagd kunnen de 2G en 3G kaarten misschien opnieuw ingelezen worden?
Nu schijnt het dat @The_Wireless_Guy vanaf maandag weer terug is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn "buiten de randstad" site met 20+3 laat ook alleen die banden zien. Geen 20+3+7 in de buurt hier.

Pagina: 1 ... 7 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie