@
Kappade @
krakendmodem
Bedankt voor de extra info. Die Zaandam mast daar kom ik elke dag langs van en naar het werk, daar test ik dus ook op. Vandaag nog bevestigd: S8 en S9 doen 4CA, S10 doet 3CA.
Stack 1 = sim 1
Stack 2 = sim 2
PCI: 200 is de sector op het zuiden.
En ja je bent er mee verbonden, omdat ook Band 7 er tussen staat.
Als je even had gewacht en het 4g+ logo ging uit en weer aan, had je daarna Band 7 + 1 kunnen zien.
Altijd Band 3 en dan 1/7 20/1 20/7 die combi. Maar ze moeten dus alle vier.

Dat is wat KPN zelf aangeeft:
https://overons.kpn/nl/ni...-dankzij-extra-frequentie
En dat lukt nu dus niet op de S10. (Lekker getest weer.)
Bevestigd dus. Ik heb een bericht op het forum van KPN gezet.
Hopelijk gaat KPN er wat mee doen. Als het aan KPN ligt.
Mocht het aan Samsung liggen, moet KPN het doorgeven, want naar ons luisteren ze toch niet.
Maar ik vermoed dat het aan KPN ligt, omdat bij T-Mobile 4CA wel werkt. Zelfs FDD/TDD door elkaar dus.
Die mast doet met mijn S7 nu hetzelfde als de S10.
Band 38 zie ik nooit voorbij komen. Op Sloterdijk wel Band 3 + 38, maar niet alle banden 4CA.
Band 3 / 20 / 7 / 38 is daar actief. KPN moet toelaten dat de telefoon deze mag koppelen.
Daar vermoed ik ook dat KPN nog updates moet/gaat uitvoeren, indien er meer bandbreedte nodig is.
De LTE modem in de S10 kan zo goed als alle combinaties FDD/TDD die je maar kunt verzinnen, inclusief meerdere keren in dezelfde band. Daarom ook gekocht.
Ik hoop/verwacht in de toekomst dus 5CA te hebben op dit soort KPN sites. Zelfs de S8/S9 kunnen dit technisch, maar Samsung update dat vaak achteraf niet meer.
De S7 kan 256-QAM bijvoorbeeld, helaas niet gebruikt in de software van Samsung.