Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Ze gaan dus een beetje de T-mobile kant op qua onbeperkt bel en sms of minder.THE_BASE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:34:
Aanstaande maandag wijzigen de mobiele abonnementen van KPN. De abonnementen komen met 150 minuten en onbeperkt bellen.
Deze bundels mag je maandelijks wijzigen. De databundels zijn zoals altijd te wijzigen omhoog en weer naar de bundel daarvoor of de bundel waarop je je contract hebt afgesloten. Tegoed 1 maand houdbaar.
De prijzen zoals vermeld zijn de standaardprijzen, het zou kunnen dat hier nog een tijdelijke netwerkactie over heen gaat. De abonnementen zijn nu meer in lijn met de concurrentie van T-Mobile in mijn optiek.
[Afbeelding]
Eerlijk nog steeds veel te duur als je geen KPN Compleet hebt, jammer. Maar met KPN compleet zijn de bundels boven de 10gb wel aantrekkelijker geworden.
Ik zit zelf bij KPN en betaal nu 15,57 euro voor KPN Zorgeloos Instap met onbeperkt bellen en 6GB i.c.m. KPN Compleet. Goede deal, maar gebruik geen onbeperkt bellen en geen 6GB.dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:28:
[...]
Ze gaan dus een beetje de T-mobile kant op qua onbeperkt bel en sms of minder.
Eerlijk nog steeds veel te duur als je geen KPN Compleet hebt, jammer. Maar met KPN compleet zijn de bundels boven de 10gb wel aantrekkelijker geworden.
Dus mijn inziens is het niet oninteressant om te verlengen met een jaar naar KPN 2019 2GB en 150 minuten. Dat zou dan 4GB en 300 minuten voor 14 euro zijn (1 jaar), toch een kleine besparing van 1,50 euro per maand. Daarover nog 25 euro cashback en de besparing is 3,58 euro per maand. Het zijn kleine besparingen, maar in totaal wel een leuk bedrag.
Anderzijds verlengen naar 0GB en 150 minuten en data bij m'n vader weghalen die van de 20GB nog geen 1GB verbruikt.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Youfone 1 jaar 14,50 per maand voor 6 gb en onbeperkt bellen/sms (250 bel/sms 6gb is zelfs 11,50).THE_BASE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:02:
[...]
Ik zit zelf bij KPN en betaal nu 15,57 euro voor KPN Zorgeloos Instap met onbeperkt bellen en 6GB i.c.m. KPN Compleet. Goede deal, maar gebruik geen onbeperkt bellen en geen 6GB.
Dus mijn inziens is het niet oninteressant om te verlengen met een jaar naar KPN 2019 2GB en 150 minuten. Dat zou dan 4GB en 300 minuten voor 14 euro zijn (1 jaar), toch een kleine besparing van 1,50 euro per maand. Daarover nog 25 euro cashback en de besparing is 3,58 euro per maand. Het zijn kleine besparingen, maar in totaal wel een leuk bedrag.
Anderzijds verlengen naar 0GB en 150 minuten en data bij m'n vader weghalen die van de 20GB nog geen 1GB verbruikt.
Dit allemaal zonder KPN compleet, dus het kan goedkoper op hetzelfde netwerk.
Dat terzijde, KPN zonder compleet is gewoon niet aantrekkelijk 20 euro voor 2gb + onbeperkt is nou niet echt goedkoop
Dat laatste is eens, maar wellicht richt KPN zich op de klant die bereid is thuis ook KPN te nemen en niet de klanten die alleen mobiel willen. Uiteindelijk verdien je meer aan klanten waarvan de hele familie bij de club zit.dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:28:
[...]
Youfone 1 jaar 14,50 per maand voor 6 gb en onbeperkt bellen/sms (250 bel/sms 6gb is zelfs 11,50).
Dit allemaal zonder KPN compleet, dus het kan goedkoper op hetzelfde netwerk.
Dat terzijde, KPN zonder compleet is gewoon niet aantrekkelijk 20 euro voor 2gb + onbeperkt is nou niet echt goedkoop.
Youfone moet ik niet aan denken, ik heb verkocht voor ze, wat een draken zijn dat. Daarnaast is 'op hetzelfde netwerk' iets anders dan 100% KPN.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Tesla Model 3 RWD (2023)
In het verleden werden klanten nooit automatisch omgezet naar de nieuwe abo's.VeeGee schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:37:
Zouden de bestaande abonnementen ook omhoog worden aangepast? Ik heb afgelopen december een abonnement afgesloten (met KPN Compleet) met 6 GB (dus eigenlijk het abonnement van 3 GB dat wordt verdubbeld door KPN Compleet). Als dat abonnement nu wordt verhoogd naar 5 GB, dan zou ik mogelijk nog meeprofiteren van de wijzigingen. Alhowel het ook wel begrijpelijk zou zijn als dit slechts voor nieuwe klanten geldt.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Gaat niet gebeuren. Je blijft in je huidige abonnementsvorm tot je mag verlengen.VeeGee schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:37:
Zouden de bestaande abonnementen ook omhoog worden aangepast? Ik heb afgelopen december een abonnement afgesloten (met KPN Compleet) met 6 GB (dus eigenlijk het abonnement van 3 GB dat wordt verdubbeld door KPN Compleet). Als dat abonnement nu wordt verhoogd naar 5 GB, dan zou ik mogelijk nog meeprofiteren van de wijzigingen. Alhowel het ook wel begrijpelijk zou zijn als dit slechts voor nieuwe klanten geldt.
In het verleden zijn de data-tegoeden meegegroeid op de lopende abonnementen.THE_BASE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:54:
[...]
Gaat niet gebeuren. Je blijft in je huidige abonnementsvorm tot je mag verlengen.
Zo ben ik met Hi destijds van 1 naar 2 GB daarna 6GB -> 10GB en verder.
Prijzen zullen niet veranderen, buiten de normale correcties om
Dat is omdat data werd verhoogt en abonnementsvormen geen nieuwe naam kregen.Gimmick schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:28:
[...]
In het verleden zijn de data-tegoeden meegegroeid op de lopende abonnementen.
Zo ben ik met Hi destijds van 1 naar 2 GB daarna 6GB -> 10GB en verder.
Prijzen zullen niet veranderen, buiten de normale correcties om
Dit is anders: dit zijn andere abonnementen met andere databundels.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
In het verleden zijn klanten niet omgezet naar nieuwe abo's maar zijn bundelgrotes wel aangepast. Bijvoorbeeld onbeperkt bellen en 5 gb data wordt 10 gb (zorgeloos standaard) en 2 werd 3 en 10 werd 25 maar de andere voorwaarden (zoals inbegrepen Spotify in Premium of bellen NAAR eu) veranderden niet of wijzigden niet mee. Omdat de abonnementen nu heel anders zijn (niet meer standaard minuten of onbeperkt) zullen huidige abo's niet worden omgezet. IMHOJassy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:24:
[...]
In het verleden werden klanten nooit automatisch omgezet naar de nieuwe abo's.
Enig idee of bij die 50GB/100GB bundel bellen naar de VS inbegrepen zit? Of verdwijnt dat hele abonnement? (Dat is het abo dat nu ook 50/100GB levert tegen €79 - €5 = €74p/m zonder eventuele extra kortingen en de VS en Canada inbegrepen zijn.)Melkunie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:56:
Voor de komende periode lijken dit inderdaad de prijzen te worden. Hier is al een netwerkactie bij meegerekend, de listprice is 17,50, 25, 40, 45 en 55 euro. Met een selectie Apple, Samsung en Huawei toestellen kan er wel nog 3 euro vanaf bij de 15 en 50 GB.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Wat ik wel niet begrijp is waarom ze niet minimaal voor de compleet klanten, de 100GB bundel al gewoon onbeperkt hebben gemaakt, meeste zullen dat lange na niet halen, maar onbeperkt verkoopt nou eenmaal beter.
Voor de rest als je geen compleet klant bent zijn de kleinere abbo's nog steeds echt super duur.
Zij KPN laatst niet nog dat ze ook de low budget segment van Telfort wouden gaan bedienen?
Heb nu 5 GB bij Telfort en kan ongebruikte MBs meenemen naar volgende maand kost me 17.50 euro per maand. Bij kpn gaat een soortgelijk abbonement 23 euro kosten Een tariefsverhoging van maar liefst 31% en kan dan geen ongebruikte Mbs en belminuten meenemen.fl2001 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:09:
Opzich is die 50GB bundel voor niet compleet klanten, nu wel "betaalbaar" gemaakt.
Wat ik wel niet begrijp is waarom ze niet minimaal voor de compleet klanten, de 100GB bundel al gewoon onbeperkt hebben gemaakt, meeste zullen dat lange na niet halen, maar onbeperkt verkoopt nou eenmaal beter.
Voor de rest als je geen compleet klant bent zijn de kleinere abbo's nog steeds echt super duur.
Zij KPN laatst niet nog dat ze ook de low budget segment van Telfort wouden gaan bedienen?
KPN is te duur en het stoppen van telfort is alleen maar omdat ze dan meer geld kunnen vangen.
Ik verwacht dat ze de bundelgroottes van bestaande klanten - als dat voor de klanten positief is - wel aanpassen, omdat:Matthias92 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:08:
[...]
In het verleden zijn klanten niet omgezet naar nieuwe abo's maar zijn bundelgrotes wel aangepast. Bijvoorbeeld onbeperkt bellen en 5 gb data wordt 10 gb (zorgeloos standaard) en 2 werd 3 en 10 werd 25 maar de andere voorwaarden (zoals inbegrepen Spotify in Premium of bellen NAAR eu) veranderden niet of wijzigden niet mee. Omdat de abonnementen nu heel anders zijn (niet meer standaard minuten of onbeperkt) zullen huidige abo's niet worden omgezet. IMHO
- het productportfolio overzichtelijk(er) blijft (niet voor niets bestaat Hi niet meer en verdwijnt Telfort binnenkort);
- het geven van extra data aan bestaande klanten niet veel kost, maar;
- het naar boven aanpassen van de bundel wél goodwill bij je bestaande klanten oplevert;
- de bestaande klanten aan het einde van de contractduur daardoor eerder geneigd zijn om te verlengen/stilzwijgend door te laten lopen (je wordt immers niet “gestraft” omdat je bij de nieuwe abonnementen meer waar voor je geld krijgt).
Dat je straks voor bellen de keuze hebt tussen 150 minuten en onbeperkt zal, denk ik, niet zo’n barrière zijn om de bestaande klanten in hun huidige propositie te laten zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door rclahsen op 02-02-2019 11:57 ]
Het VS abo wat nu 50/100 blijft bestaan en wordt 100/200.WhatsappHack schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 02:22:
[...]
Enig idee of bij die 50GB/100GB bundel bellen naar de VS inbegrepen zit? Of verdwijnt dat hele abonnement? (Dat is het abo dat nu ook 50/100GB levert tegen €79 - €5 = €74p/m zonder eventuele extra kortingen en de VS en Canada inbegrepen zijn.)
Dit zijn de listprices, de uiteindelijke prijs heb ik van deze helaas niet. Deze gaat, net zoals de huidige 50GB-bundel, waarschijnlijk alleen rechtstreeks via KPN verkocht worden.

Ter illustratie, de listprice van het huidige Zorgeloos Premium Plus (50GB) is ook €109, en de eindprijs is €79.
Dan is het wel jammer dat de 25GB-variant verdwijnt en je moet kiezen tussen of 15 of 50, hehe
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ga de voorwaarden van jouw abonnement, afgezien van bundeltegoed, eens na lezen. Om er maar een te noemen: geen standaard 4G bij alle netwerken in het buitenland. Ik vergeet dure kosten buiten de bundel, betaalde klantenservice...aljooge schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:34:
[...]
Heb nu 5 GB bij Telfort en kan ongebruikte MBs meenemen naar volgende maand kost me 17.50 euro per maand. Bij kpn gaat een soortgelijk abbonement 23 euro kosten Een tariefsverhoging van maar liefst 31% en kan dan geen ongebruikte Mbs en belminuten meenemen.
KPN is te duur en het stoppen van telfort is alleen maar omdat ze dan meer geld kunnen vangen.
als je je niet in de materie verdiept hebt, waarom reageer je dan? Ten eerste dekking in het buitenland: hier heb je maar deels gelijk, er zijn inderdaad issues met 4g in het buitenland, maar hangt ook af van het land en de provider: hier het lijstje https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland.htmTHE_BASE schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:17:
[...]
Ga de voorwaarden van jouw abonnement, afgezien van bundeltegoed, eens na lezen. Om er maar een te noemen: geen standaard 4G bij alle netwerken in het buitenland. Ik vergeet dure kosten buiten de bundel, betaalde klantenservice...
eerlijk gezegd vind ikzelf 3g ook wel goed genoeg op vakantie: een non argument
ten tweede: de klantenservice: alleen de gebruikelijke belkosten. heb nog 460 minuten van de vorige 3 maanden opgebouwd
en ten derde: je data houd gewoon op bij het einde van je bundel je kan voor 5 euro 500 MB kopen, voor mij juist een reden om bij Telfort te zitten, je komt niet voor verrassingen te staan en die incidentele 5 euro is juist goedkoop.
Blijft staan dat ik liever 17.50 per maand betaal bij telfort dan 23 bij KPN
Ik snap je en wil je zeker niet aanvallen. Maar Telfort is geen KPN en daardoor was het altijd voordeliger. De prijzen van KPN zakken marginaal, maar je krijgt in elk geval meer GB’s voor je euro met de nieuwe abonnementen.aljooge schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:37:
[...]
als je je niet in de materie verdiept hebt, waarom reageer je dan? Ten eerste dekking in het buitenland: hier heb je maar deels gelijk, er zijn inderdaad issues met 4g in het buitenland, maar hangt ook af van het land en de provider: hier het lijstje https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland.htm
eerlijk gezegd vind ikzelf 3g ook wel goed genoeg op vakantie: een non argument
ten tweede: de klantenservice: alleen de gebruikelijke belkosten. heb nog 460 minuten van de vorige 3 maanden opgebouwd
en ten derde: je data houd gewoon op bij het einde van je bundel je kan voor 5 euro 500 MB kopen, voor mij juist een reden om bij Telfort te zitten, je komt niet voor verrassingen te staan en die incidentele 5 euro is juist goedkoop.
je hebt een nadeel als je ineens niet meer een nieuw contract bij telfort kan krijgen. 17.5 euro abbo gaat eruit en er is een veel duurder alternatief bij KPN. Voor Telfort klanten krijg je minder GBs voor je euro.THE_BASE schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:58:
[...]
Ik snap je en wil je zeker niet aanvallen. Maar Telfort is geen KPN en daardoor was het altijd voordeliger. De prijzen van KPN zakken marginaal, maar je krijgt in elk geval meer GB’s voor je euro met de nieuwe abonnementen.
Sorry, maar ik begrijp je niet: je hebt een contract bij Telfort. Zolang je er zelf niets aan doet blijft dat hoogstwaarschijnlijk tot in den treure lopen. De kans bestaat zelfs dat je contract zo lang loopt dat KPN ooit goedkoper wordt.aljooge schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:07:
[...]
je hebt een nadeel als je ineens niet meer een nieuw contract bij telfort kan krijgen. 17.5 euro abbo gaat eruit en er is een veel duurder alternatief bij KPN. Voor Telfort klanten krijg je minder GBs voor je euro.
Ik heb klanten in m’n winkel met een Hi 60 abonnement. 60 minuten voor 18 euro. Omdat ze dachten dat Hi altijd voordeliger was en dus beter niet weg konden gaan.
Je zit niet aan KPN vast als je contract is afgelopen. Niemand houdt je tegen naar Hollandsnieuwe, Ben of een andere budgetprovider te gaan.
Anoniem: 328026
Dat is in elk geval niet wat KPN ons intern heeft meegedeeld, prijzen zijn gelijk of verlaagd (zeker i.c.m. hardware-aanbiedingen) en sowieso meer data.Anoniem: 328026 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:28:
Volgens mij zijn ze toch een stukje duurder geworden? Meer data maar ook iets meer prijs.
Kijk en vergelijk vanaf morgen, zou ik zeggen.
*knip*. Dit is nergens voor nodig.aljooge schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:37:
[ Voor 59% gewijzigd door rens-br op 04-02-2019 17:11 ]
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Anoniem: 1154585
Volgens mij zit het vooral in de snelheid van de verbinding en niet de hoeveelheid data etc. Die snelheid is bij KPN gewoon hoger.THE_BASE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:58:
Het is een ieders keuze, maar schijnbaar zien mensen het verschil niet meer tussen KPN en een MVNO op het KPN-netwerk en daardoor lijkt KPN duur. In mijn optiek zit er absoluut verschil tussen 100% KPN of een partij die wat netwerk inkoopt.
Wellicht een gevoelskwestie. Maar bij een bedrijf als Lebara of Simpel heb ik toch altijd het idee dat het reserves zijn. Stel dat het druk is op Utrecht Centraal, heb ik bij budgetproviders eerder het idee geen verbinding te krijgen omdat KPN zelf altijd voor gaat. De klanten betalen immers meer.Anoniem: 1154585 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:07:
[...]
Volgens mij zit het vooral in de snelheid van de verbinding en niet de hoeveelheid data etc. Die snelheid is bij KPN gewoon hoger.
Maar misschien is het een achterhaald gegeven.
Voor zover ik weet is dit inderdaad altijd het geval geweest.THE_BASE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:38:
[...]
Wellicht een gevoelskwestie. Maar bij een bedrijf als Lebara of Simpel heb ik toch altijd het idee dat het reserves zijn. Stel dat het druk is op Utrecht Centraal, heb ik bij budgetproviders eerder het idee geen verbinding te krijgen omdat KPN zelf altijd voor gaat. De klanten betalen immers meer.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
De laatste keer dat ik lebera gebruikt had (was een gratis prepaid kaartje in 2018) liep het verkeer via Engeland het internet op. Ook al gebruik je de portalmmm.nl (is KPN), ik ging via Londen het internet pas op. Er zit dus zeker verschil in die providers. In dit geval was de verbinding langzamer omdat deze eerst naar de UK gerouteerd werd.THE_BASE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:38:
[...]
Wellicht een gevoelskwestie. Maar bij een bedrijf als Lebara of Simpel heb ik toch altijd het idee dat het reserves zijn. Stel dat het druk is op Utrecht Centraal, heb ik bij budgetproviders eerder het idee geen verbinding te krijgen omdat KPN zelf altijd voor gaat. De klanten betalen immers meer.
Het zal voor Lebara wel goedkoper zijn om die verbinding via een andere lijn te laten lopen.
Of dit nu nog zo is weet ik niet, dat kaartje is inmiddels verlopen.
Lekker!
Het beste is natuurlijk het gewoon uit te proberen (b.v. 7,50 euro voor 5 GB, prepaid).THE_BASE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:38:
[...]
Overigens zou ik nooit van zijn leven nu (met dit jaar opeens een onverwachte stijging in de energiekosten) een twee-jaars contract afsluiten, hoogstens een die per maand opzegbaar is.
Anoniem: 1154585
Ik ga er op achteruit als ik verleng. Ik heb nu 20 Gb en onbeperkt met compleet voor 20 euro. Dus hou me huidige abo maar nog even aan.dutchnltweaker schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:28:
Nieuwe Bundels + prijzen zijn geïntroduceerd : https://mobielshop.kpn.co...beperkt-bellen-sms/2-jaar
Anoniem: 328026
Waarbij dat natuurlijk een uitzonderlijke prijs is met extra kortingen, de Black Friday en Voordeel Voornemens aanbieding was 22 euro. Deze had ik besteld vorige week maar heb toch Telfort genomen aangezien exact hetzelfde daar 17,50 kost (Kan Telfort ook combineren namelijk).Anoniem: 328026 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:31:
Ik ben blij dat ik 1.5 maand geleden heb verlengd. 14 euro voor 20gb + onbp bellen/sms. Nu zou ik 30gb moeten kiezen voor 25 euro... Dat is 11 euro meer.
Als ik zou verlengen ga ik er 10GB op vooruit. Dus ja, die nadelen gelden niet voor iedereen.Anoniem: 328026 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:31:
Ik ben blij dat ik 1.5 maand geleden heb verlengd. 14 euro voor 20gb + onbp bellen/sms. Nu zou ik 30gb moeten kiezen voor 25 euro... Dat is 11 euro meer.
Mag pas over een jaartje weer verlengen, heb nu ook 20GB met onbeperkt bellen voor 24 euro. Bel af en toe, maar met 200min zou ik het wel kunnen redden.
1 abbo met 10GB en de rest zonder internet. Met het delen hebben we toch allemaal internet. Voor ons was dit de meest voordelige keuze. Voor ons een grote pre dat delen en een deal breaker.
Maar mij is verteld dat je kan verhogen en de maand daarop weer kan verlagen. De vraag is nu als ik wil verhogen naar welk abbo verhoog ik dan? Naar de oude situatie of de nieuwe situatie?
Wijzigen binnen je eigen bundels, dus de oude situatie in jouw geval.zeve schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:14:
ik ben in december\januari overgestapt met een aantal abbo naar KPN
1 abbo met 10GB en de rest zonder internet. Met het delen hebben we toch allemaal internet. Voor ons was dit de meest voordelige keuze. Voor ons een grote pre dat delen en een deal breaker.
Maar mij is verteld dat je kan verhogen en de maand daarop weer kan verlagen. De vraag is nu als ik wil verhogen naar welk abbo verhoog ik dan? Naar de oude situatie of de nieuwe situatie?
Tot nu toe nog altijd dolgelukkig en tevreden met KPN, zou eigenlijk liever niets anders meer willen
Dat weet ongetwijfeld de klantenservice, mijn antwoord zou 'nee' zijn, gezien het verleden.hiddit schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:21:
Is het mogelijk om van de een oude abbo vorm om te laten zetten naar de nieuwe?
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Samen met mijn vriendin ga ik zo te zien €26 betalen bij KPN voor 2 aansluitingen (2 jaar 300min/10gb) icm een internet aansluiting Xs4all. Dan kunnen we de data delen zo te zien.
Bij Youfone ben ik dan toch echt goedkoper uit te weten €17 (€7,50 100min /3gb+ €9,50 100min/6gb). Weliswaar reken je de Mb's daar minder gunstig af, maar 24 x €9,- is toch een flink bedrag.
Waarom is die 150 minuten (€8) zo extreem duur bij KPN?
Wat nu als jijne abbo neemt van 23€ met 30gb en zij 8€ met 0gb. Jij kan je data delen met haar en beiden hebben jullie 300 belminuten. Dat is dan samen 31€ en klaar.supercop7373 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:31:
Ik zit nu nog bij Youfone en wil graag op het KPN netwerk blijven....ben dus even wat aan het vergelijken gegaan.
Samen met mijn vriendin ga ik zo te zien €26 betalen bij KPN voor 2 aansluitingen (2 jaar 300min/10gb) icm een internet aansluiting Xs4all. Dan kunnen we de data delen zo te zien.
Bij Youfone ben ik dan toch echt goedkoper uit te weten €17 (€7,50 100min /3gb+ €9,50 100min/6gb). Weliswaar reken je de Mb's daar minder gunstig af, maar 24 x €9,- is toch een flink bedrag.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
En hoe precies is €31 goedkoper dan €26rhos schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:36:
[...]
Wat nu als jijne abbo neemt van 23€ met 30gb en zij 8€ met 0gb. Jij kan je data delen met haar en beiden hebben jullie 300 belminuten. Dat is dan samen 31€ en klaar.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ha ja las het al dacht dit doe je niet goed rhos. Foutje
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Youfone vergelijken met KPN. Serieus?supercop7373 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:31:
Ik zit nu nog bij Youfone en wil graag op het KPN netwerk blijven....ben dus even wat aan het vergelijken gegaan.

[ Voor 96% gewijzigd door 13art op 18-02-2019 13:53 ]
Heb dus de tellers op mijn iPhone gereset en zie een grote discrepantie; 5MB verbruik op iPhone vs 140 op MijnKPN. Heb eea al richting Webcare geslingerd maar ben benieuwd of anderen dit ook herkennen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 18-02-2019 16:37 ]
Bijzondere ervaring als het zo hard gaat opeens. Dit klinkt eerder of er iets aan het updaten was of iets dergelijks. De teller op telefoons neem ik niet al te serieus.Tomba schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:35:
Heb momenteel wat raars en vroeg me af of ik de enige was. Normaal kom ik nog niet bijna aan mijn data limiet, maar afgelopen weekend ineens een sms dat ik helft op gebruikt had van mijn bundel. Nu 1 dag later zit ik al bijna op 75%. (Zou volgens MijnKPN in 24 uur bijna 5GB verbruikt hebben...)
Heb dus de tellers op mijn iPhone gereset en zie een grote discrepantie; 5MB verbruik op iPhone vs 140 op MijnKPN. Heb eea al richting Webcare geslingerd maar ben benieuwd of anderen dit ook herkennen.
Kan je in iOS niet zien waar de data naartoe is gegaan?Tomba schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:35:
Heb momenteel wat raars en vroeg me af of ik de enige was. Normaal kom ik nog niet bijna aan mijn data limiet, maar afgelopen weekend ineens een sms dat ik helft op gebruikt had van mijn bundel. Nu 1 dag later zit ik al bijna op 75%. (Zou volgens MijnKPN in 24 uur bijna 5GB verbruikt hebben...)
Ik kreeg er laatst ook zo eentje, de oorzaak: ik heb het account van Googe Photos om gehangen, daarna ging mijn telefoon alles weer synchronizeren. Ongeacht of ik nou op wifi of mobiele data zat.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
5 MB in iOS was 140MB in de KPN app... KPN gaf aan dat er niks aan de hand was maar een dag later was alles ineens weer normaal en liep het verbruik in iOS weer gelijk met MijnKPN... (met dien verstande dat ik deze maand voor t eerst bijna aan de 20GB ga komen terwijl tot nog toe ik steevast ~12GB verbruik)pven schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:12:
[...]
Kan je in iOS niet zien waar de data naartoe is gegaan?
Ik kreeg er laatst ook zo eentje, de oorzaak: ik heb het account van Googe Photos om gehangen, daarna ging mijn telefoon alles weer synchronizeren. Ongeacht of ik nou op wifi of mobiele data zat.
Ik denk dat in het verbruik van de app de datareservering was meegenomen. Het systeem dat telt haalt steeds een blok data van de bundel om mee te tellen, maar dat is dan nog niet echt gebruikt. Zou niet als werkelijk gebruik geteld mogen worden maar wellicht was er iets fout gegaan en bij de tweede keer was dat weer hersteld.Tomba schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:36:
[...]
5 MB in iOS was 140MB in de KPN app... KPN gaf aan dat er niks aan de hand was maar een dag later was alles ineens weer normaal en liep het verbruik in iOS weer gelijk met MijnKPN... (met dien verstande dat ik deze maand voor t eerst bijna aan de 20GB ga komen terwijl tot nog toe ik steevast ~12GB verbruik)
Antenne en masten malloot
Behalve dat die data (4GB 2 dagen achter elkaar?) wel gewoon van mijn bundel werden afgeschreven.The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:54:
[...]
Ik denk dat in het verbruik van de app de datareservering was meegenomen. Het systeem dat telt haalt steeds een blok data van de bundel om mee te tellen, maar dat is dan nog niet echt gebruikt. Zou niet als werkelijk gebruik geteld mogen worden maar wellicht was er iets fout gegaan en bij de tweede keer was dat weer hersteld.
Dat gaat ook van je bundel af maar moet er later bij stoppen CDR weer bijgeteld worden. Ik heb dit verschijnsel wel eens waargenomen in mij werk.Tomba schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:59:
[...]
Behalve dat die data (4GB 2 dagen achter elkaar?) wel gewoon van mijn bundel werden afgeschreven.
Nu verlengd naar 300 belminuten en 4000mb ook voor 13 euro per maand. Ik gebruik bijna geen data, maar gelukkig heeft mijn vriendin ook kpn, dus kan ik mooi de overtollige mb's delen met haar.
Dus voor het zelfde geld 2500mb erbij, dat voelde wel als een goede deal.
Kaart voor KPN kan je hier vinden.
http://x264.nl/dump/4gmasten_logos_update.zip
Die zou je mogen gebruiken als je wilt.
Ik heb ook nog de .PSD photoshop files.
Moet eigenlijk nog een Vodafone icoontje met 7² maken ofzo. Waar ze 2x Band 7 gebruiken. :-)
http://x264.nl/dump/4gmasten_logos_update.jpg
Op desktop werkt de kaart prima! Op mobiel (iphone) doet de kaart het helaas niet.SebasFM schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:49:
Om aan mijn eigen informatiebehoefte te voorzien, heb ik afgelopen weekend zelf een script in elkaar gedraaid die een kaart met antennes genereert. Het is niet perfect, poging één en ook zeker niet de bedoeling om The_Wireless_Guy's harde werk te vervangen. Zie het plaatsen van de kaart als iets eenmaligs. Maar het zou for the time being even een noodoplossing kunnen zijn. De gebruikte LTE banden zijn in de labels aangegeven naast/onder de icoontjes. Werkt niet perfect. Anders kan je de antenne aanklikken en staat het links van de kaart opgesomd.
Kaart voor KPN kan je hier vinden.
Maar wel top zo'n kaart! Dit is een stuk beter dan het hele Antenneregister afspeuren.
1000x dank! Ziet er goed uit. Vodafone met 2x band 7 heb ik niet in mijn dataset geregistreerd. De aparte frequenties uiteraard wel binnen gehaald, maar dan moet ik e.e.a. aanpassen in de code als ik die info zou willen hebben. Ik ga ze zo proberen te vervangen. Kijken hoe en of dat gaat i.c.m. hoe ik mijn datasets heb aangeleverd.neeecht schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:01:
@SebasFM
http://x264.nl/dump/4gmasten_logos_update.zip
Die zou je mogen gebruiken als je wilt.
Ik heb ook nog de .PSD photoshop files.
Moet eigenlijk nog een Vodafone icoontje met 7² maken ofzo. Waar ze 2x Band 7 gebruiken. :-)
[Afbeelding]
@Joostglas Hier geen problemen op mijn Android toestel (gebuik met Google Maps) en op een iPhone 8 Plus doet ie het inderdaad ook niet echt lekker. Safari lijkt helemaal niets te doen en Chrome lijkt iets meer weer te geven. Toch lijkt deze Google MyMaps hetzelfde product als dat The_Wireless_Guy gebruikt.
Doet maar 3CA met een Samsung S10.
T-Mobile doet wel QAM-256 en 4CA.
Update1:
4G bellen werkt wel met KPN nog steeds gelukkig.
T-Mobile schakelt terug naar 3G.
Update2:
Hmm alle KPN 4 en 5 banden sites doen maar max 3CA.
Of nieuw site instelling, of de S10 is nog niet geconfigged op het netwerk.
Iemand met een Samsung S8 of S9 die wel meer dan 3CA te zien krijgt?
Ik heb nog screenshots van een S8 waar 4CA zichtbaar was. Band 3 + 20 + 7 +1
Bellen naar: *#0011#
Main band + (S1) = 2CA
Main band + (S1) + (S2) = 3CA (kpn)
Main band + (S1) + (S2) + (S3) = 4CA (t-mobile)
De Samsung S10 zou max tot 8CA kunnen (7CA met USA versie.)
[ Voor 77% gewijzigd door neeecht op 10-03-2019 00:30 ]

Op een Samsung S8. (Locatie Heerenveen, Abe Lenstra Stadion)
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 10-03-2019 13:43 ]
Bizar, dan hebben ze de Samsung S10 nog niet toegelaten/geconfigged voor 4CA of meer.krakendmodem schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:42:
...
Op een Samsung S8. (Locatie Heerenveen, Abe Lenstra Stadion)
Vooral ook dat Band 38 gewoon nooit gebruikt wordt.
Komt Band 38 wel eens voorbij bij jou?
Of altijd een combinatie van de banden in je screenshot?
Up-to-date overzicht van de KPN sites: https://www.google.com/ma...8%2C5.291242499999953&z=7
Zo ja, zou je eens naar *#0011# willen bellen en kijken hoeveel banden de telefoon gebruikt met een actieve verbinding? (Youtube fimple afspelen is prima om het 4g+ icoontje actief te houden.)
De hoofdband is meestal Band 3 en de andere banden die erbij gekoppeld worden (S1), (S2) en hopelijk (S3) en misschien zelfs (S4)
Waar een Samsung S8 en S9 wel 4CA doet (4 banden koppelen, Carrier Aggregation), doet mijn S10 maar 3CA max. (Met T-Mobile wel 4CA.)
Ik ben benieuwd of alle S10 telefoons dit doen, of alleen de mijne en mogelijk soort gelijke.
Alvast bedankt!
Update:
Iets meer info van iemand met een S10 in de UK:
Samsung lijkt te klooien met de software van de LTE modem.I have come across some weirdness with the S10 too...
On 20+1+3+3+7+7 site I have only seen 3+3+7+7 and and 1+3+3. B1 and B3 are 4T4R but even so one sees 5CA (1+3+3+7+7) on XZ3 for example. Also UL CA only seemed to work on 3+3 where once again the XZ3 can do cross band UL CA.
It's very strange but unfortunately the network field testing app only works on Qualcomm devices.
Hopelijk fixen ze het spoedig.
Indien mensen hetzelfde hebben, graag klagen bij KPN (of andere provider als er issues zijn.)
Mogelijk komen ze het dan sneller te weten.

[ Voor 29% gewijzigd door neeecht op 11-03-2019 17:48 ]
Ik kom na het intoetsen eerst in een menu terecht met STACK1 of STACK2. Via STACK1 krijg ik een hele lijst:

via STACK2 niets
Dus lijkt maar tot S2 te doen (?)..
[ Voor 47% gewijzigd door Kappade op 14-03-2019 15:34 ]
Jij doet 3CA met Band 3, Band 7 en Band 20 zo te zien.Kappade schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:29:
Ik heb een (normale) S10 en een bolletje in de buurt met 5 banden/nummers. Geen idee of ik ook daar nu mee verbonden ben...hoe kan ik dat controleren?
Ik kom na het intoetsen eerst in een menu terecht met STACK1 of STACK2. Via STACK1 krijg ik een hele lijst:
[Afbeelding]
via STACK2 niets
Dus lijkt maar tot S2 te doen (?)..
Bij 4CA zou je ook nog een (S3) moeten zien.
en bij 5CA (gok ik) S4.
Ik ben op trouwens op onderstaande locatie
breedte-/lengtegraad
52.341752 4.824586
en daar zou een 3 / 7 / 20 / 38 mast moeten staan volgens de kaart.
mijn telefoon ziet band 38 wel, maar dat is alleen i.c.m. met band 3. Beiden een bandbreedte van 20Mhz.
Snelheid is een (teleurstellende) 120Mbit gemiddeld, piek 160Mb/s down.

[ Voor 81% gewijzigd door krakendmodem op 14-03-2019 16:34 ]
Is zo te zien wel een mast met 5 banden.Kappade schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:21:
De paal zou direct naast het station Zaandam staan. Net even telefoon uitgedaan en op het station aangezet, vol bereik dus lijkt mij dat ik dan met die paal verbonden ben. Wederom maar tot S2 bij het bekijken van Youtube/4G+ verbinding

Durf zo ook niet te zeggen waarom de anderen banden niet aangesproken worden.
Bedankt voor de extra info. Die Zaandam mast daar kom ik elke dag langs van en naar het werk, daar test ik dus ook op. Vandaag nog bevestigd: S8 en S9 doen 4CA, S10 doet 3CA.
Stack 1 = sim 1
Stack 2 = sim 2
PCI: 200 is de sector op het zuiden.
En ja je bent er mee verbonden, omdat ook Band 7 er tussen staat.
Als je even had gewacht en het 4g+ logo ging uit en weer aan, had je daarna Band 7 + 1 kunnen zien.
Altijd Band 3 en dan 1/7 20/1 20/7 die combi. Maar ze moeten dus alle vier.
Dat is wat KPN zelf aangeeft: https://overons.kpn/nl/ni...-dankzij-extra-frequentie
En dat lukt nu dus niet op de S10. (Lekker getest weer.)
Bevestigd dus. Ik heb een bericht op het forum van KPN gezet.
Hopelijk gaat KPN er wat mee doen. Als het aan KPN ligt.
Mocht het aan Samsung liggen, moet KPN het doorgeven, want naar ons luisteren ze toch niet.
Maar ik vermoed dat het aan KPN ligt, omdat bij T-Mobile 4CA wel werkt. Zelfs FDD/TDD door elkaar dus.
Die mast doet met mijn S7 nu hetzelfde als de S10.
Band 38 zie ik nooit voorbij komen. Op Sloterdijk wel Band 3 + 38, maar niet alle banden 4CA.
Band 3 / 20 / 7 / 38 is daar actief. KPN moet toelaten dat de telefoon deze mag koppelen.
Daar vermoed ik ook dat KPN nog updates moet/gaat uitvoeren, indien er meer bandbreedte nodig is.
De LTE modem in de S10 kan zo goed als alle combinaties FDD/TDD die je maar kunt verzinnen, inclusief meerdere keren in dezelfde band. Daarom ook gekocht.
Ik hoop/verwacht in de toekomst dus 5CA te hebben op dit soort KPN sites. Zelfs de S8/S9 kunnen dit technisch, maar Samsung update dat vaak achteraf niet meer.
De S7 kan 256-QAM bijvoorbeeld, helaas niet gebruikt in de software van Samsung.
Handige link trouwens. Is deze link toplevel/altijd actueel? De naam 't/m 15 februari' deed mij dat eerst niet geloven, maar op de pagina staat input van 3 maart...neeecht schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:20:
Up-to-date overzicht van de KPN sites: https://www.google.com/ma...8%2C5.291242499999953&z=7
Ja gewoon even terug lezen in deze thread totdat je SebasFM tegenkomt.Kappade schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:16:
[...]
Handige link trouwens. Is deze link toplevel/altijd actueel? De naam 't/m 15 februari' deed mij dat eerst niet geloven, maar op de pagina staat input van 3 maart...
En 4gmasten.nl gaat binnenkort ook weer updaten!
Nogmaals bedankt voor het testen!
KPN:
We gaan dus moeten afwachten.Wat betreft de banden op de S10(+), dat is in onderzoek bij Samsung. Zodra we daar meer over weten kom ik er op terug. Voor nu is het maximum te gebruiken banden 3.
Maar ik verwacht zeker een software fix/update die dit gaat verhelpen.
Gelukkig heeft KPN het zelf doorgegeven, dan wordt er meteen serieus naar gekeken.
Maar goed. Kweste van twee, drie S10 toestellen meenemen naar een site, testen en klaar.
Dat zal gebeurt zijn (of onze info was genoeg) en nu dus hopen.
De kaart is gegenereerd met data die op 3 maart in het antenneregister stond. De laatste update die KPN toen in het antenneregister had geplaatst was wan 15 februari.Kappade schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:16:
[...]
Handige link trouwens. Is deze link toplevel/altijd actueel? De naam 't/m 15 februari' deed mij dat eerst niet geloven, maar op de pagina staat input van 3 maart...
(Er is ook nog geen software update geweest.)
Wel heb ik EINDELIJK bewijs van Band 38 weer gezien.
Het is wat zeldzaam, maar het gebeurt:
Band 3 + 1 + 38:

Toen ik het menu aanzette stond de hoofdband op Band 20 en tot mijn verbazing werd Band 38 ook daar bijgekoppeld.
Dit bewijst dat de 5 banden sites van KPN dus 5 banden kunnen koppelen. 5CA (Carrier Aggregation) dus.
Deze sites hebben deze banden: Band 3 + 20 + 1 + 7 + 38.
Band 3: 20 MHz FDD
Band 20: 10 MHz FDD
Band 1: 10 MHz FDD
Band 7: 10 MHz FDD
Band 38: 20 MHz TDD
Hopelijk gaat Samsung de software nu samen met KPN fixen.
Klik hier voor de kaart. Laatste update die KPN in het register heeft geplaatst is van 21 maart.
Ik zag de antennes bovenin eruit gehaald worden.
Ik zal als het zonnetje schijnt weer eens langsrijden.
Deze mast heeft dan de maximale bandbreedte beschikbaar voor alle providers.
Dat is dan wel weer cool.
Helaas kan de S10 er weinig mee, maar dat is weer iets voor een andere dag.
De laptop is in reparatie, aangemeld met dcjack en scherm al defect maar gaat wat langer duren om dat fan ook stuk is en er een levertijd op de fan zit. Blijkbaar een speciaaltjeSebasFM schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:15:
Bij het uitblijven van een update op 4Gmasten.nl heb ik wederom voorzien in een kaartupdate voor KPN:
Klik hier voor de kaart. Laatste update die KPN in het register heeft geplaatst is van 21 maart.
Vanmiddag was ik op een locatie waar alleen band 20 en band 38 actief zijn. Die kom ik niet heel vaak tegen, meestal alleen 20+3.neeecht schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:52:
De S10 koppelt nog steeds maar 3 banden.
(Er is ook nog geen software update geweest.)
Wel heb ik EINDELIJK bewijs van Band 38 weer gezien.
Het is wat zeldzaam, maar het gebeurt:
Band 3 + 1 + 38:
[Afbeelding]
Toen ik het menu aanzette stond de hoofdband op Band 20 en tot mijn verbazing werd Band 38 ook daar bijgekoppeld.
Dit bewijst dat de 5 banden sites van KPN dus 5 banden kunnen koppelen. 5CA (Carrier Aggregation) dus.
Deze sites hebben deze banden: Band 3 + 20 + 1 + 7 + 38.
Band 3: 20 MHz FDD
Band 20: 10 MHz FDD
Band 1: 10 MHz FDD
Band 7: 10 MHz FDD
Band 38: 20 MHz TDD
Hopelijk gaat Samsung de software nu samen met KPN fixen.
De snelheid was op dat moment ook maar matig; zo rond de 90Mbit down, met upload rond de 20Mbps
https://www.speedtest.net/result/a/4803311310

Andere locatie een paar kilometer verderop met 20+3: 177Mb/s down en 66up
Cool!
Ik hoop dat Samsung de S8/S9/S10 nog gaat updaten dat straks ook de vijf banden sites met 5CA gebruikt kunnen worden.
Beetje een 'downer' tot nu toe, zeker met de S10 die trager is dan de S8/S9.
- wel een 4G icoontje in beeld stond
- 3 van de 4 streepjes bereik had
- het toestel een keer had herstart had
- er een collega naast mij zat met een iPhone X/ook KPN en gewoon 30-50Mbit haalde
Geen idee hoe ik dit moet zien in het beschreven probleem/nieuwsbericht maar het was even terug naar de stone age
PS: ik was vergeten die toestencombi te doen; statuspagina te bekijken

[ Voor 7% gewijzigd door Kappade op 29-03-2019 10:46 ]
Haha, was je in de buurt van 1507CA?Kappade schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:45:
Gisteren was ik weer op een kantoor in Zaandam (iets zuidelijker van de mast waarmee ik getest had) en haalde met mijn S10 een snelheid tussen de 40 en 500kbps!Dit terwijl:
- wel een 4G icoontje in beeld stond
- 3 van de 4 streepjes bereik had
- het toestel een keer had herstart had
- er een collega naast mij zat met een iPhone X/ook KPN en gewoon 30-50Mbit haalde
Geen idee hoe ik dit moet zien in het beschreven probleem/nieuwsbericht maar het was even terug naar de stone age
PS: ik was vergeten die toestencombi te doen; statuspagina te bekijken
Deze mast heeft een upgrade gekregen en was bijna 2 dagen off air.
Probeer het de volgende keer nog eens.
(En waarom zo langzaam? Mogelijk zat je nog net verbonden met een 1800 MHz (Band 3) site en was de telefoon net buiten bereik van een andere mast om het over te nemen.)
Ik was ter hoogte van het Ahold/AH gebouw https://www.google.com/ma...%2C4.817226202985012&z=15
Maar dat verklaart toch niet waarom een andere KPN klant met een andere type toestel op dat moment wel gewone snelheden haalde?
[ Voor 30% gewijzigd door Kappade op 29-03-2019 11:00 ]
Mogelijk stond de stations mast ook even uit voor een aanpassing.
De S10 (Vanaf S7 al gemerkt) heeft zeer goede antennes. Misschien zat je nog verbonden met een mast ver weg. Volgende keer zal het gewoon weer goed zijn.
Kan ook nog zijn dat je telefoon Band 3 + 7 + 38 deed. Slecht bereik had en daarom langzaam.
En de andere telefoon Band 20 deed. Teveel variablen om nu uitsluitsel te geven.
Als de S10 wel goed werkt op andere lokaties, zal het denk eenmalig geweest zijn.
4G sowieso niet.theblindman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:05:
Weet iemand of 4G op de 600MHz band in Nederland een ding gaat worden?
5G waarschijnlijk niet.
6G zou een optie kunnen zijn, maar sowieso pas na: 2030
nieuws: KPN verkrijgt licentie Digitenne tot 2030 na terugtrekken tweede partij
Maar ik denk dat 700 MHz de laagste frequentie zal blijven in Nederland.
Dan hebben we drie 'lage' frequentie gebieden: 700, 800 en 900 MHz.
1400, 1800 en 2100 MHz zullen het 'midden' gebied blijven.
En 2600 en 3500 MHz zullen het 'hoge' gebied worden.
1900 en 2300 MHz worden misschien ook nog ingezet, maar alleen indien nodig.
En uiteraard de mmWave banden. 24 GHz en hoger.
Band 7 is nu ook te zien als hoofdband. Terwijl voorheen dit alleen Band 3 was.
Ik ontvang nu meerdere sites met Band 7 als hoofdband en Band 3 + 20 worden erbij gekoppeld.
Band 1 en Band 38 zie ik op de S10 niet meer voorbij komen nu.
Ik hoop dat dit te maken heeft met de S10 die niet verder komt dan 3CA.
En de volgende update die dit dan oplost.
Update:
Het lijkt wel of KPN in een rotgang Band 7 aan het toevoegen is aan haar masten.
Waarschijnlijk via een software update ook Band 1 en Band 38 beschikbaar.
De volgende antenneregister update zal wel veel nieuwe banden opleveren.
We gaan het in de gaten houden.
[ Voor 25% gewijzigd door neeecht op 10-04-2019 23:37 ]

Goed bezig KPN. Vanochtend al een paar keer de melding gekregen van een verlopen certificaat.
[ Voor 11% gewijzigd door durkp op 11-04-2019 09:38 . Reden: nieuw plaatje ]
Ik ook!durkp schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:35:
[Afbeelding]
Goed bezig KPN. Vanochtend al een paar keer de melding gekregen van een verlopen certificaat.
Was net driftig aan het zoeken wat dit zou kunnen zijn en kwam op dit topic uit.
Ik heb een KPN mobiel abonnement maar gebruik geen e-mail van KPN want ik heb mijn eigen e-mail server.
Dat kan het dus niet zijn.
Het certificaat wat wordt getoond is inderdaad verlopen maar hoe kom je aan een nieuwe en waar is deze op de iPhone opgeslagen?
¯\_(ツ)_/¯
Duidelijk.Redcoil schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:10:
Ik kreeg de melding over het certificaat ook. Bij KPN zijn ze ermee bezig en verwachten binnen enkele uren het nieuwe certificaat 'ingeladen' te hebben volgens Marcia in dit topic.
Wel erg slordig van KPN om dit certificaat niet tijdig te vernieuwen.
Slordig indeed, maar heeft dus niets met je eigen KPN omgeving te maken maar met een overheidsinstantie die certificaatdiensten van KPN afneemt
Naar ik begreep had het te maken met een certifcaat dat met visual voice mail te maken heeft. Ik heb de melding vandaag ook een paar keer gehad, maar inmiddels lijkt ie verdwenen, wat dan wel overeenkomt met de melding op het KPN forum van 2 uur geleden dat ze het vernieuwde certificaat aan het installeren waren.Hmmbob schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:39:
KPN pkiOverheid --> zijn deze telefoons gekoppeld aan een bedrijfsomgeving van de overheid?
Slordig indeed, maar heeft dus niets met je eigen KPN omgeving te maken maar met een overheidsinstantie die certificaatdiensten van KPN afneemt
1GB dagbundel voor 1.99 (14Mbit), of een dagbundel van 1.99 voor onbeperkt 128kbps internet.
Ik heb daarom een nieuw kaartje gekocht bij de lokale drogist en deze in mijn telefoon gestopt. Wil wat gaan spelen met een GPRS/3G module en af en toe de sim gewoon als data-sim gebruiken als ik onderweg ben voor in een MiFi oid.
Wat mij opvalt:
- Ik heb direct 4G netwerk (andere KPN prepaid kaartjes in huis hebben dit niet).
- Ik kreeg bij de simkaart Onbeperkt online van 128kbps voor een maand, die blijkbaar ook op 4G werkt. internetten gaat redelijk soepel, maar grote websites laden is nog wel even geduld hebben
@fl2001 Ik heb inderdaad nog de 128kbps snelheid. Hoop wel dat de snelheid iets omhoog gaat. Dan heeft KPN voor prepaid best interessante bundeltjes.
Je Prepaid kaartjes die je al in huis hebt zullen binnenkort ook over zijn gezet naar 4G, kpn zit alle prepaid gebruikers in delen over te zetten op 4G, dus kwestie van tijd voor dat je aan de beurt bent.krakendmodem schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:35:
KPN heeft enkele interessante prepaid bundels op de website staan: https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm
1GB dagbundel voor 1.99 (14Mbit), of een dagbundel van 1.99 voor onbeperkt 128kbps internet.
Ik heb daarom een nieuw kaartje gekocht bij de lokale drogist en deze in mijn telefoon gestopt. Wil wat gaan spelen met een GPRS/3G module en af en toe de sim gewoon als data-sim gebruiken als ik onderweg ben voor in een MiFi oid.
Wat mij opvalt:
- Ik heb direct 4G netwerk (andere KPN prepaid kaartjes in huis hebben dit niet).
- Ik kreeg bij de simkaart Onbeperkt online van 128kbps voor een maand, die blijkbaar ook op 4G werkt. internetten gaat redelijk soepel, maar grote websites laden is nog wel even geduld hebben. Appen en surfen op de site van Tweakers gaat eigenlijk vloeiend.
@fl2001 Ik heb inderdaad nog de 128kbps snelheid. Hoop wel dat de snelheid iets omhoog gaat. Dan heeft KPN voor prepaid best interessante bundeltjes.
Die Dag Bundels bij KPN bestaan al een tijdje en zijn inderdaad best handige bundeltjes.
Het jammere is wel dat je bij KPN meerdere bundels tegelijk kan aan doen, maar dat alleen je 1e bundel echt actief is.
Dus als je bv de Onbeperkt Online bundel activeert en je wilt daarna een dag bundel gebruiken om even snel te kunnen internetten zal dat dus niet werken, en dat is best jammer.
Bij T-Mobile Prepaid, die overigens ook precies zo een zelfde Onbeperkt Online bundel hebben maar dan goedkoper, voor 7.50 euro per maand, zijn de bundels wel opstapelbaar en dat is best handig, want mocht je dan wel een keer snel willen internetten, even dag bundeltje aan en gaan.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie