Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:07
kwon schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Precies dit! Ik heb dit inmiddels ook al via diverse buitenlandse VPN's geprobeerd, en het blijft gewoon werken! Zou dit betekenen dat dit trucje ook werkt bij een 'gewoon' buitenlands WiFi-netwerk?
Volgens de KPN website niet. Maar we kunnen het altijd proberen natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:52
krakendmodem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Volgens de KPN website niet. Maar we kunnen het altijd proberen natuurlijk. :P
Ik heb het idee dat KPN bellen via wifi op hun website vooral neerzet als alternatief voor 4G bellen (lees: VoLTE) wanneer dat niet beschikbaar is. Bijvoorbeeld omdat je op dat moment via 2G of 3G verbonden bent. Dan is het nogal wiedes dat de automatische omschakeling in het buitenland niet werkt, want volgens mij wordt VoLTE bij geen enkele buitenlandse provider ondersteund en word je automatisch teruggezet naar 2G/3G voor telefoongesprekken.

Als je het zo bekijkt dan klopt het technisch gezien inderdaad dat bellen via wifi in het buitenland niet beschikbaar is. Maar ik heb dus goede hoop en ben reuze benieuwd. Eind deze week ben ik per toeval in België, dan zal ik eens gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:56
Hoe zit het eigenlijk met 112 bellen als je verbonden bent via wifi? In de instellingen van mijn iPhone staat "KPN NL does not support emergency calling over Wi-Fi". Betekent dit dat ik, als ik onverhoopt 112 moet bellen, eerst Wi-Fi calling uit moet zetten? Dat zou wel wat jammer zijn natuurlijk. En het is ook niet iets dat ik even ga proberen ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
posttoast schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:46:
Hoe zit het eigenlijk met 112 bellen als je verbonden bent via wifi? In de instellingen van mijn iPhone staat "KPN NL does not support emergency calling over Wi-Fi". Betekent dit dat ik, als ik onverhoopt 112 moet bellen, eerst Wi-Fi calling uit moet zetten? Dat zou wel wat jammer zijn natuurlijk. En het is ook niet iets dat ik even ga proberen ;)
Nee, dan kiest je telefoon direct een mobiele netwerk van KPN of een andere provider.

Als klanten 112 bellen, dan schakelt het mobiele toestel altijd direct en automatisch terug naar het mobiele netwerk. Dit is KPN ook wettelijk verplicht, omdat er informatie over de locatie meegestuurd moet worden, wat alleen via het mobiele netwerk mogelijk is. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je wordt automatisch overgeschakeld naar het netwerk van een andere provider.

Staat op: https://www.kpn.com/belee...biel-via-wifi-van-kpn.htm

[ Voor 31% gewijzigd door krakendmodem op 31-10-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:52
stijnec1 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:36:
[...]

heb mijn toestel gekocht via Samsung.com dus 100% origineel toestel. Telefoon app versie 3.0.30.10, volgens het toestel de laatste versie, maar dus geen VoWiFi schakelaar
Als ik op een S9 op het "bel icoontje" klik en daar naar "instellingen" ga, dan krijg ik het onderstaande beeld te zien. Daar kan ik bellen over WiFi aanzetten en uitzetten ondanks dat het "uitgegrijsd" lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JVAYXtfEkhff9rGvopqPYUKQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:01
Het valt mij op dat KPN WiFiCall meteen op het beeldscherm van de iPhone verschijnt als ik verbinding maak met WiFi. Ook al is hier meer dan voldoende 4G-bereik (2 a 3 streepjes)

Op mijn Vodafone-toestel (ook iPhone) gebeurt dit niet direct: pas als de signaalsterkte naar bijna nul gedaald is.

[ Voor 24% gewijzigd door Naafkap op 31-10-2018 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heel apart. KPN deelt dus dezelfde frequenties in Band 1 (2100 MHz) voor 3G en 4G:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/kpn_2100mhz_3g-4g_mixed_signals.jpg
Theoretisch stoort KPN dus haar eigen signalen. Blijkbaar kan dit dus prima, omdat mijn telefoon toch ook steeds Band 1 pakt. Maar raar is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:00:

[...]

Na 3 weken zijn we weer terug in Nederland en KPN heeft helemaal niks gedaan om het probleem op te lossen |:(
Weekje verder en nog altijd helemaal niks, heb een klacht ingediend.

[Update]
En binnen het uur reactie, das wel weer netjes! Krijg creditatie voor de duur van mijn vakantie, probleem is nog in onderzoek.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 05-11-2018 16:25 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:18
neeecht schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:46:
Heel apart. KPN deelt dus dezelfde frequenties in Band 1 (2100 MHz) voor 3G en 4G:
[Afbeelding]
Theoretisch stoort KPN dus haar eigen signalen. Blijkbaar kan dit dus prima, omdat mijn telefoon toch ook steeds Band 1 pakt. Maar raar is het wel.
Dat doet T-Mobile toch ook voor 900/1800/2100 MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:30:
[...]

Dat doet T-Mobile toch ook voor 900/1800/2100 MHz?
Nee, niet "op" dezelfde frequenties, maar naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:18
neeecht schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:55:
[...]

Nee, niet "op" dezelfde frequenties, maar naast elkaar.
Ah zo, nu zie ik het inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Steven.w schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:53:
Het valt mij op dat KPN WiFiCall meteen op het beeldscherm van de iPhone verschijnt als ik verbinding maak met WiFi. Ook al is hier meer dan voldoende 4G-bereik (2 a 3 streepjes)

Op mijn Vodafone-toestel (ook iPhone) gebeurt dit niet direct: pas als de signaalsterkte naar bijna nul gedaald is.
Dat viel mij inderdaad ook op. Zie wat ik (en een andere tweaker) daarover schreven in het andere KPN topic (crosspost):
GoTyce schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:47:
[...]

Android geeft je inderdaad de optie om zelf je voorkeur aan te geven, maar iOS heeft dat niet. Ik las dat Apple sinds iOS 11.3 de voorkeur heeft neergelegd bij de provider en het niet meer zelf bepaalt. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar die informatie is.
GoTyce schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:23:
Zoals inmiddels bekend, heeft KPN voice-over-wifi geactiveerd voor bepaalde Samsung-telefoons en iPhones. Zie ook: nieuws: KPN activeert voice-over-wifi voor Samsung-smartphones en iPhones

Thuis liep ik er tegen aan dat mijn iPhone 8 WifiCalling niet activeerde. Het probleem lag aan mijn router: bij VPN stond IPSec Passthrough uit. Nadat ik dit aanzette, werkte WifiCalling. Mocht je tegen hetzelfde aanlopen, check dan dus de VPN-instellingen van je router.

Overigens lijkt het erop dat KPN heeft ingesteld dat WifiCalling de voorkeur boven bellen over 4G. Ook bij goed bereik activeert mijn iPhone steeds WifiCalling - op meerdere wifi-netwerken en locaties. Dit staat haaks op hun berichtgeving dat slechts bij slecht mobiel bereik WifiCalling wordt gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De update van KPN is beschikbaar op 4gmasten.nl

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:51
Ik stond net op punt om mijn abonnement te verlenen bij KPN tot mijn collega mij wees op het feit dat het volgende week Black Friday is.

Gezien Mijn eigen toestel vandaag de geest gaf Neem ik erg maar meteen een toestel bij.
Een week wachten is daardoor ook wel een ding.

Nou probeer ik wat te zoeken of er al iets duidelijk is wat betreft mogelijke aanbiedingen maar ik kon nog niets vinden.
Wat ik van 2017 kon vinden was om niet heel veel.
Las wel wat berichten dat bijvoorbeeld een Vodafone 2 euro korting gaf per maand, maar dan waren wel de toestellen ~€50 duurder dan een week daarvoor.

Heeft iemand hier ervaring/idee wat KPN zou kunnen gaan doen?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Flix20 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:44:
Ik stond net op punt om mijn abonnement te verlenen bij KPN tot mijn collega mij wees op het feit dat het volgende week Black Friday is.

Gezien Mijn eigen toestel vandaag de geest gaf Neem ik erg maar meteen een toestel bij.
Een week wachten is daardoor ook wel een ding.

Nou probeer ik wat te zoeken of er al iets duidelijk is wat betreft mogelijke aanbiedingen maar ik kon nog niets vinden.
Wat ik van 2017 kon vinden was om niet heel veel.
Las wel wat berichten dat bijvoorbeeld een Vodafone 2 euro korting gaf per maand, maar dan waren wel de toestellen ~€50 duurder dan een week daarvoor.

Heeft iemand hier ervaring/idee wat KPN zou kunnen gaan doen?
Vorig jaar bracht Black Friday niets voor mobiele abonnementen bij KPN en bij Vodafone inderdaad sigaar uit eigen doos. T-Mobile en Tele2 hadden ook geen acties. Dus verheug je niet teveel op Black Friday als je naar een abonnement op zoek bent.

Er is een speciaal topic voor de Black Friday aanbiedingen. Houd dat in de gaten.

Edit: ik zie dat Tele2 wel een speciale Black friday/cyber monday pagina startklaar heeft staan: https://www.tele2.nl/mobiel/blackfriday/

Wie weet doet KPN ook wel voor het eerst iets.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 18-11-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ucsdcom schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:18:
[...]

Vorig jaar bracht Black Friday niets voor mobiele abonnementen bij KPN en bij Vodafone inderdaad sigaar uit eigen doos. T-Mobile en Tele2 hadden ook geen acties. Dus verheug je niet teveel op Black Friday als je naar een abonnement op zoek bent.

Er is een speciaal topic voor de Black Friday aanbiedingen. Houd dat in de gaten.

Edit: ik zie dat Tele2 wel een speciale Black friday/cyber monday pagina startklaar heeft staan: https://www.tele2.nl/mobiel/blackfriday/

Wie weet doet KPN ook wel voor het eerst iets.
Ondertussen zelf KPN al opgebeld en na een praatje gehouden doorverbonden naar afdeling retentie waar ik een mooi prijsje heb kunnen afsluiten.
Uiteindelijk ben ik nu maandelijks goedkoper uit dan voorheen met m'n simonly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:48
@Flix20 wat heb je voor toestel en wat is het aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Roos79 schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:43:
@Flix20 wat heb je voor toestel en wat is het aanbod?
iPhone Xs en totaal €10,- korting op maand bedrag.
Heb wel bijna het volledige toestel afbetaald om onder de BKR registratie te blijven en wil m'n maandelijkse kosten zo laag mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Flix20 en welke bundel heb je en wat betaal je nu per maand en heb je wel of geen compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En komt iets aan kreeg ik via de mail dus KPN komt wel met een Black Friday deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:11
Ik kreeg een sms dat ik cadeautjes kan krijgen. Even gegevens ingevuld. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Alexknl schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:57:
Ik kreeg een sms dat ik cadeautjes kan krijgen. Even gegevens ingevuld. Ben benieuwd :D
Ik kreeg 3 ebooks voor Kobo bij bol.com met keuze uit 10 verschillende titels.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:11
Tomba schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:08:
[...]

Ik kreeg 3 ebooks voor Kobo bij bol.com met keuze uit 10 verschillende titels.
Hier ook. Nou, ik heb niet eens een e-reader :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Als je bv en Iphone heb of I pad kan je ze ook daar lezen ;)
Ik ben compleet en krijg ook een film en 5gb extra in december

[ Voor 34% gewijzigd door Roos79 op 21-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
en 5GB extra data in December

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Roos79 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:27:
En komt iets aan kreeg ik via de mail dus KPN komt wel met een Black Friday deal :)
Hier nog niets ontvangen.

Wel het mailtje gehad met de drie eBooks omdat voor thuis ook KPN hebben. En 5GB voor mobiel. Maar verder nog niets.

Heb die ebooks bekeken, maar alleen dat Bitcoin boek lijkt me interessant. De rest boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Black Friday deals van KPN zijn 2,- euro extra korting op Zorgeloos Instap, Standaard en Premium.

That's all. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:45:
De Black Friday deals van KPN zijn 2,- euro extra korting op Zorgeloos Instap, Standaard en Premium.

That's all. :)
Hmm. Zal wel niet gelden voor bestaande klanten :P. Zal eens een poging wagen, ik kan namelijk nog niet verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:21:
[...]

Hmm. Zal wel niet gelden voor bestaande klanten :P. Zal eens een poging wagen, ik kan namelijk nog niet verlengen.
Nee, natuurlijk niet. Geldt alleen voor verlengingen en nieuwe aansluitingen. Of dacht je dat ze die 2 euro iedereen gunnen? Dan is het geen aanbieding meer natuurlijk. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
THE_BASE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:27:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Geldt alleen voor verlengingen en nieuwe aansluitingen. Of dacht je dat ze die 2 euro iedereen gunnen? Dan is het geen aanbieding meer natuurlijk. ;)
Tsja, het is eigenlijk toch best gek dat je een Ziggo wel kan bellen om een goed aanbod te laten doen, maar dat het bij een sim only weer moeilijker is?

Net zoiets als die Harman Kardon speaker. Alleen nieuwe klanten krijgen die speaker, maar een klant die wil verlengen heeft pech en krijgt niks, alleen geen aansluitkosten.

Dat is mijn gedachte erachter. Maar aan de andere kant, je hebt ervoor getekend en zit er aan vast. Dus het is alleen maar netjes als een provider je matst met een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

krakendmodem schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:32:
[...]

Tsja, het is eigenlijk toch best gek dat je een Ziggo wel kan bellen om een goed aanbod te laten doen, maar dat het bij een sim only weer moeilijker is?
Ik heb meerdere abonnementen sim-only; heb daar (na een goede discussie) per abbo een paar Euro vanaf gekregen. En op mijn vaste abbo een heeeele aardige korting. Al met al voldoende om een halve OP6 per jaar van te kopen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vast moet ik ook maar eens voor bellen.. daar betalen we ook al ruim 40 euro voor 50Mb internet. Bevalt prima, maar de prijs..

• Flix20
Bellen werkt altijd.
Gewoon vooraf een beetje je huiswerk doen en wat cijfers erbij pakken.
Dan valt er best wat te regelen via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smspeter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:56
NVT

[ Voor 101% gewijzigd door smspeter op 23-11-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Iemand anders ook problemen om op 4G te komen vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 13:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Werkt hier ook niet meer. Omgeving Eindhoven. Tenminste zie een mooi E-tje in het scherm.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Had vanaf thuis (iets noord-oost van Eindhoven) via Oss, Den Bosch en Tilburg ook enkel E, some 3G. In Breda kwam de 4G weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 17:30

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Hier ook slechte verbinding, E/3G, Zuid-Limburg

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:11
Ik mocht verlengen en heb lang getwijfeld tussen T-Mobile of nog een jaartje KPN. Ik heb jarenlang Simyo gebruikt. T-Mobile is dus tricky.

Besloten het niet te doen. En ik bekeek mijn verlengaanbod. Ik betaalde nu 32 EUR voor 10GB data + onbeperkt bellen/sms. Dankzij Black Friday kon ik nu naar 33 EUR voor 25GB + onbeperkt bellen en sms/en.

Ik ben heel tevreden over KPN. T-Mobile heeft maar 150 minuten bellen naar het buitenland per maand.

Uiteindelijk dus op de valreep de korting van KPN meegepakt en verlengd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:47
Dennisweb schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:58:
Ik mocht verlengen en heb lang getwijfeld tussen T-Mobile of nog een jaartje KPN. Ik heb jarenlang Simyo gebruikt. T-Mobile is dus tricky.

Besloten het niet te doen. En ik bekeek mijn verlengaanbod. Ik betaalde nu 32 EUR voor 10GB data + onbeperkt bellen/sms. Dankzij Black Friday kon ik nu naar 33 EUR voor 25GB + onbeperkt bellen en sms/en.

Ik ben heel tevreden over KPN. T-Mobile heeft maar 150 minuten bellen naar het buitenland per maand.

Uiteindelijk dus op de valreep de korting van KPN meegepakt en verlengd :)
Dat T-mobile inderdaad zo beperkt is met het bellen van en naar het buitenland heeft mij ook (op de valreep) weerhouden om over te stappen. Ik heb al tijden het 25gb abbo en dat is voor mij te weinig. Nu heeft kpn ook een 50gb abbo voor grofweg het dubbele maar bij T-mobile zou ik 'onbeperkt' kunnen hebben voor hetzelfde geld. Ik bel alleen erg veel van en naar het buitenland en daar is kpn tot nu toe nog de beste.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Begin van december de 5GB extra erbij gekregen.
En een leuk moment om met mijn collega's een speedtest uit te voeren. :+ En die ging hard. Zo'n hoge snelheid heb ik nog niet eerder op 4G gezien:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/4481544754.png
https://www.speedtest.net/my-result/a/4481544754

Om er zeker van te zijn dat het geen meetfout was, had ik nog een test gedaan, en ik kwam weer rond de 334Mbit uit: https://www.speedtest.net/my-result/a/4481547764

Zal morgenochtend eens kijken wat voor soort mast dit geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De KPN update op 4gmasten.nl is weer geplaatst.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-06 20:10
Samen met een andere tweaker geklaagd over lage 4g snelheden bij Rotterdam CS op twitter, weet niet of het daardoor komt maar opeens is de site bij CS uitgebreid van 20+3 naar 20+3+7+38. Zal morgen de snelheid eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Waarschijnlijk zal die een stuk hoger liggen

Misschien is het toeval, misschien niet. Maar ik was 3 december in de buurt van een locatie waar nu ook die 20+3+7+38 was ingeschakeld. Daar kwam gewoon 330Mb+ down overheen.

KPN is lekker bezig zo te zien.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:45
Zou het voor KPN veel werk zijn om een switch in de KPN-app te bouwen waarmee je 3- en 2G uit kunt zetten? Zelf merk ik dat ik alleen maar naar 2/3G schakel in de trein, dan zou ik liever gewoon wachten tot 4G weer sterk genoeg is.
(ik weet dat dit op sommige toestellen te forceren is, maar op die van mij helaas niet)

• Hmmbob
Ook niet via *#*#4636#*#*?

• krakendmodem
theblindman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:31:
Zou het voor KPN veel werk zijn om een switch in de KPN-app te bouwen waarmee je 3- en 2G uit kunt zetten? Zelf merk ik dat ik alleen maar naar 2/3G schakel in de trein, dan zou ik liever gewoon wachten tot 4G weer sterk genoeg is.
(ik weet dat dit op sommige toestellen te forceren is, maar op die van mij helaas niet)
Ik gebruik zelf een app 4G switcher, maar dat is eigenlijk hetzelfde als de code hierboven.

Op Android dan, op een iPhone is dat wat lastiger.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:45
Helaas, "dit nummer is niet in gebruik"
krakendmodem schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:49:
[...]
op een iPhone is dat wat lastiger.
Daar sla je de spijker op z'n kop.
Zou ik dan toch de enige zijn die dit graag wil?

Een SMSje in de trant van 3G UIT zou helemaal een mooie oplossing zijn, maar dat zal vast veel werk zijn voor KPN. :|

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
krakendmodem schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:49:
Op Android dan, op een iPhone is dat wat lastiger.
Zou ik op de iPhone ook wel willen weten. Iemand?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
theblindman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:04:
[...]

Helaas, "dit nummer is niet in gebruik"

[...]

Daar sla je de spijker op z'n kop.
Zou ik dan toch de enige zijn die dit graag wil?

Een SMSje in de trant van 3G UIT zou helemaal een mooie oplossing zijn, maar dat zal vast veel werk zijn voor KPN. :|
er zullen vast mensen zijn die dit ook wel willen. Maar aangezien veel mensen ook nog over 3G bellen, zal dat wel niet zo snel gebeuren. Ook op plaatsen met slecht bereik op 4G wil ik nog wel eens op 3G terecht komen, wat dan net nog werkt qua data / bellen. En dat heeft KPN natuurlijk ook liever.

Overigens, dat nummer hierboven werkt bij mij ook niet (Samsung). Dezelfde melding.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 14-12-2018 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-06 20:29
krakendmodem schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:39:
[...]
Overigens, dat nummer hierboven werkt bij mij ook niet (Samsung). Dezelfde melding.
Deze app kan wel in de desbetteffende Activity. Onder "Set Preferred Network Type" 'LTE only' selecteren; onder deze modus zal hij (naar mijn ervaring) veel langer op LTE blijven. Let wel op dat bij a) geen VoLTE (als je geen KPN, Vodafone of Tele2 hebt dan is dat 100.0% zeker het geval) en/of b) geen dekking je problemen kan hebben met het plegen van noodoproepen. In dat geval (of als je gewoon weer terug wil naar 2G/3G/4G ondersteuning) zul je je toestel weer terug op LTE/UMTS auto (PRL) moeten zetten.

Edit 2: bij het schrijven van het verhaal over noodoproepen ging ik ervan uit dat 112 bellen met VoLTE wel op eigen netwerk werkt en niet als je terugvalt op het netwerk van een concurrent. Toch begin ik aan dat eerste te twijfelen en kan er niet echt een antwoord op vinden, iemand die er uitsluitsel over kan geven?

[ Voor 19% gewijzigd door ferrantufan op 14-12-2018 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:38
ferrantufan schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:51:
[...]

Deze app kan wel in de desbetteffende Activity. Onder "Set Preferred Network Type" 'LTE only' selecteren; onder deze modus zal hij (naar mijn ervaring) veel langer op LTE blijven. Let wel op dat bij a) geen VoLTE (als je geen KPN, Vodafone of Tele2 hebt dan is dat 100.0% zeker het geval) en/of b) geen dekking je problemen kan hebben met het plegen van noodoproepen. In dat geval (of als je gewoon weer terug wil naar 2G/3G/4G ondersteuning) zul je je toestel weer terug op LTE/UMTS auto (PRL) moeten zetten.

Edit 2: bij het schrijven van het verhaal over noodoproepen ging ik ervan uit dat 112 bellen met VoLTE wel op eigen netwerk werkt en niet als je terugvalt op het netwerk van een concurrent. Toch begin ik aan dat eerste te twijfelen en kan er niet echt een antwoord op vinden, iemand die er uitsluitsel over kan geven?
Je kan deze instelling ook heel makkelijk zelf instellen zonder deze android app te gebruiken. Je moet in het android service menu terechtkomen.

Dit kan je doen door de telefoon app te openen en in de dailer het volgende nummer in te voeren *#*#4636#*#*. Daarna kies je voor telefoon informatie dan kun je bij voorkeuze netwerk type LTE only kiezen bijvoorbeeld.

Je kan hier ook zien of je VoLTE kan bellen en of VoWiFi beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
glenn456 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:38:
[...]

Je kan deze instelling ook heel makkelijk zelf instellen zonder deze android app te gebruiken. Je moet in het android service menu terechtkomen.

Dit kan je doen door de telefoon app te openen en in de dailer het volgende nummer in te voeren *#*#4636#*#*. Daarna kies je voor telefoon informatie dan kun je bij voorkeuze netwerk type LTE only kiezen bijvoorbeeld.

Je kan hier ook zien of je VoLTE kan bellen en of VoWiFi beschikbaar is.
Als je effe terug leest zie je dat die optie al genoemd was, maar niet werkte voor de vraagsteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ferrantufan schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:51:
[...]

Die app gebruik ik ook :). Heb meerdere van dit soort apps gebruikt. Deze app is niet hinderlijk met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN heeft station Zaandam (1507EA) weer aangepast naar: 3/20/1/7/38

Jawel, 5 banden actief! Wordt nu echt tijd om mijn S7 te upgraden. :)

Update:
2605 MHz (Band 38) actief tijdens een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2605mhz-2108-12-15-kpn-tdd.jpg

Dit was Band 3 + Band 38. Lijkt erop dat een Samsung S7 max 2CA met FDD+TDD kan doen.
In ieder geval bij KPN. Of 20+10+10 MHz FDD of 20 MHz FDD + 20 MHz TDD.

Dus wachten op iemand met een S9 die kan testen of deze sites 5CA zijn.

@The_Wireless_Guy
Wordt tijd voor een icoontje met 5 banden.
En hopelijk maandag/dinsdag staan ze in het antenneregister. _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door neeecht op 15-12-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@neeecht Ik ben vooral benieuwd naar de snelheid op zo'n locatie ;).

Ik haal op een locatie met 4 banden actief over de 360Mbit met een Galaxy S8. Dat is veel sneller dan de maximaal 100/200Mbit die nu vooral op DSL geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:55:

Hoeft niet perse he ;) , volgens mij pakt je toestel als het goed is de 3 hoogste banden.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-12-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wonderwout
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 12:47

Update:
2605 MHz (Band 38) actief tijdens een speedtest:
[Afbeelding]

Dit was Band 3 + Band 38. Lijkt erop dat een Samsung S7 max 2CA met FDD+TDD kan doen.
In ieder geval bij KPN. Of 20+10+10 MHz FDD of 20 MHz FDD + 20 MHz TDD.

Dus wachten op iemand met een S9 die kan testen of deze sites 5CA zijn.

@The_Wireless_Guy
Wordt tijd voor een icoontje met 5 banden.
En hopelijk maandag/dinsdag staan ze in het antenneregister. _/-\o_
Volgens mij is 4 carriers aggregeren de max in huidige 3GPP specs, en dan alleen FDD. Bij TDD en FDD combinaties maximaal 3 carriers.

Edit: Het is 5 carriers max maar niet in combinatie met een TDD dus niet met deze KPN combinatie.

[ Voor 5% gewijzigd door wonderwout op 15-12-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dutchnltweaker
Mijn S7 pakt steeds:
Band 3 + Band 20 + 1 (Of omgedraaid)
Band 3 + Band 20 + 7 (Of omgedraaid)
Band 3 + Band 38

Toen Band 1 net actief was, pakte de S7 ook: Band 3 + Band 1 + Band 7, maar deze heb ik daarna nooit meer gezien. Ik heb er gelukkig nog wel een screenshot van.

@krakendmodem
Even geduld, ik zal een kennis met een S9 moeten vragen.
Anders nog iets langer wachten op de S10 en/of een andere site uiteraard. :)

@wonderwout
Bedankt voor de info. Heb jij een duidelijke site waarop staat hoe en welke combinaties Carrier Aggregation gebruikt kunnen worden? Ik zie namelijk geen technisch limiet voor 5CA op deze site.
Zolang de site en telefoon heb maar toestaan/aankunnen.

Kan me namelijk niet voorstellen dat een S10 dit niet kan straks.

Of mag het/kan het niet in de algemene 'LTE' specs?
En indien het wel gebeurt hebben we dan een 4G++ netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wonderwout
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 12:47
neeecht schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:59:

@wonderwout
Bedankt voor de info. Heb jij een duidelijke site waarop staat hoe en welke combinaties Carrier Aggregation gebruikt kunnen worden? Ik zie namelijk geen technisch limiet voor 5CA op deze site.
Zolang de site en telefoon heb maar toestaan/aankunnen.

Kan me namelijk niet voorstellen dat een S10 dit niet kan straks.

Of mag het/kan het niet in de algemene 'LTE' specs?
En indien het wel gebeurt hebben we dan een 4G++ netwerk?
Hier vindt je een mooi overzicht van wat mogelijk is met huidige LTE specs: http://niviuk.free.fr/lte_ca_band.php

Edit: Wat ik eerder stelde klopt niet helemaal als ik die site bekijk. Maar 5 carriers aggregeren kan zo te zien niet met de 3/20/1/7/38 band combinatie momenteel

[ Voor 35% gewijzigd door wonderwout op 15-12-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wonderwout schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:15:
[...]

Hier vindt je een mooi overzicht van wat mogelijk is met huidige LTE specs: http://niviuk.free.fr/lte_ca_band.php

Edit: Wat ik eerder stelde klopt niet helemaal als ik die site bekijk. Maar 5 carriers aggregeren kan zo te zien niet met de 3/20/1/7/38 band combinatie momenteel
Oef ja, die site ken ik, maar de CA link toen al links laten liggen.
Zou mooi zijn als daar een check-script voor was.

Het beste is denk dat Tweakers.net KPN om een reactie vraagt.
Wat mij betreft is dit groot nieuws, sowieso kwa maximale bandbreedte in Nederland.

In het VK halen ze zelfs max 85 MHz bandbreedte. Zo zie je maar, hoe minder providers hoe beter voor de consument.
Op het gebied van bandbreedte dan, de prijs laat ik aan anderen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Gisteren voor het eerst sinds 5 jaar weer verlengd bij kpn. Kreeg Kpn Zorgeloos Standaard aangeboden voor 14 euro per maand. Inclusief compleet. Dus 20gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Anoniem: 328026 schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:27:
Gisteren voor het eerst sinds 5 jaar weer verlengd bij kpn. Kreeg Kpn Zorgeloos Standaard aangeboden voor 14 euro per maand. Inclusief compleet. Dus 20gb :)
Das een hele mooie aanbieding. Heb je gebeld met KPN?

Ik betaal 24 euro voor hetzelfde abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:59:
@dutchnltweaker
Mijn S7 pakt steeds:
Band 3 + Band 20 + 1 (Of omgedraaid)
Band 3 + Band 20 + 7 (Of omgedraaid)
Band 3 + Band 38

Toen Band 1 net actief was, pakte de S7 ook: Band 3 + Band 1 + Band 7, maar deze heb ik daarna nooit meer gezien. Ik heb er gelukkig nog wel een screenshot van.

@krakendmodem
Even geduld, ik zal een kennis met een S9 moeten vragen.
Anders nog iets langer wachten op de S10 en/of een andere site uiteraard. :)
Ben benieuwd. Op een 20 + 3 + 1 + 7 locatie haal ik de volgende (indrukwekkende) snelheden. Dit was tijdens een speedtest. Downloaden ging op dat moment met 40MB/s (zie je linksbovenin)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TvZXbJxl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/nl/result/a/4507065497.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@krakendmodem cool, nu nog een site met Band 38 erbij gekoppeld.
Zoals eerder gelezen mogelijk niet mogelijk via de spec, maar technisch misschien toch mogelijk.

Of de setup is altijd:
FDD + FDD(+++)
FDD + TDD
En nooit gemixt, in de config.

Edit: Heb een LTE specialist gemaild, eens kijken wat hij weet.

[ Voor 11% gewijzigd door neeecht op 17-12-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

krakendmodem schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:25:
[...]

Das een hele mooie aanbieding. Heb je gebeld met KPN?

Ik betaal 24 euro voor hetzelfde abonnement.
Via de chat.

De zorgeloos abonnementen zijn nu in de aanbieding waarbij zorgeloos standaard 27 euro kost.
Daarboven heb je 3 euro extra korting als je een iphone of s9 neemt bij het verlengen.
Daarboven 5 euro compleet korting.
En daarboven op nog 5 euro persoonlijke korting.

Als je iPhone neemt zou je deze kunnen verkopen zonder verlies, waardoor je wel de 14 euro pm betaald voor een soort van 'sim only'

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n1x3YYV/Screenshot-20181217-195707-Email.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@Anoniem: 328026 Daar val ik buiten helaas ;). Ik kan nog niet verlengen, maar dat zijn inderdaad wel mooie aanbiedingen.

Misschien volgend jaar met de S9 (of 10). Toestel ga ik namelijk wel houden denk ik. Mijn S8 heeft al wat scheurtjes in het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
KPN goes WIFI calling:

https://www.kpn.com/belee...llen-via-wifi-van-kpn.htm

maar werkt al meer dan een week volgens mij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
loekf2 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:36:
KPN goes WIFI calling:

Als je toestel geen iPhone of Samsung Galaxy *** is, hoef je het niet te proberen want wordt niet ondersteund. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
loekf2 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:36:
KPN goes WIFI calling:

Kan inderdaad al een klein maandje. Werkt hier uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

krakendmodem schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:34:
[...]

Ben benieuwd. Op een 20 + 3 + 1 + 7 locatie haal ik de volgende (indrukwekkende) snelheden. Dit was tijdens een speedtest. Downloaden ging op dat moment met 40MB/s (zie je linksbovenin)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien stond je echt voor of onder de antenne, kan dat kloppen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MensionXL schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:13:
[...]

Zo te zien stond je echt voor of onder de antenne, kan dat kloppen? :)
Ongeveer 150 meter ervan af. ;) Kantoor waar ik zit heeft rechtstreeks zicht erop.

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 19-12-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The_Wireless_Guy
De KPN update met 5 banden staat erin! We gaan wachten met smart! O-)

Meer informatie algemeen, voorbeeld postcode 1507EA, station Zaandam:

http://www.antenneregiste...ml?viewer=antenneregister

33.5 m / 50 gr / 816 MHz / 27.5 dBW
33.5 m / 50 gr / 1815 MHz / 28.5 dBW
33.5 m / 50 gr / 2134.7 MHz / 28.1 dBW
33.5 m / 50 gr / 2605 MHz / 32.1 dBW
33.5 m / 50 gr / 2660 MHz / 29.5 dBW
33.5 m / 180 gr / 816 MHz / 27.6 dBW
33.5 m / 180 gr / 1815 MHz / 28.4 dBW
33.5 m / 180 gr / 2134.7 MHz / 28.1 dBW
33.5 m / 180 gr / 2605 MHz / 31.8 dBW
33.5 m / 180 gr / 2660 MHz / 29.5 dBW
33.5 m / 300 gr / 816 MHz / 27.6 dBW
33.5 m / 300 gr / 1815 MHz / 28.5 dBW
33.5 m / 300 gr / 2134.7 MHz / 28.1 dBW
33.5 m / 300 gr / 2605 MHz / 31.7 dBW
33.5 m / 300 gr / 2660 MHz / 29.4 dBW

816 MHz = 10 MHz bandbreedte FDD, Band 20
1815 MHz = 20 MHz bandbreedte FDD, Band 3 (Hoofdband)
2134.7 MHz = 10 MHz bandbreedte FDD, Band 1
2605 MHz = 20 MHz bandbreedte TDD, Band 38
2660 MHz = 10 MHz bandbreedte FDD, Band 7

256-QAM download, 16-QAM upload en 2x2 MIMO:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/kpn-b3-20-1-7-38_256-qam-dl_16-qam-ul_2x2-mimo.jpg

256-QAM download, 64-QAM upload en 4x4 MIMO:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/kpn-b3-20-1-7-38_256-qam-dl_64-qam-ul_4x4-mimo.jpg

Welke QAM en MIMO modus er gebruikt worden hangt af van de zenders/software en/of antennes op de site.
Ook moet je telefoon deze kunnen gebruiken.

Technisch gezien kunnen al de vijf banden samen gebruikt worden, echter ligt dat aan de configuratie.

Update:
Afhankelijk van de TDD config: http://niviuk.free.fr/lte_tdd.php
Kan de snelheid ook weer hoger zijn. Als een provider de TDD band(en) vooral als downstream wil gebruiken, kan er meer snelheid uitgehaald worden.

Ik heb Band 38 getest en ik denk dat dit bij KPN het geval is. Vooral veel download.
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/kpn-b3-20-1-7-38_256-qam-dl_64-qam-ul_4x4-mimo_max-tdd-config.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door neeecht op 25-12-2018 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@neeecht Misschien een stomme vraag, maar waar kan je op de site van Antenneregister zien van welke provider de mast is? Hier (9231) hangen 3 providers in dezelfde mast, en ik weet toevallig op basis van de hoogte van de antennes van wie die antennes zijn. Maar pak ik een mast die ergens anders staat, dan zie ik zo niet van welke provider die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@krakendmodem puur op frequentie. Ik weet ze uit mijn hoofd.
Daarom hebben we zo graag 4gmasten updates, die maken het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
krakendmodem schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 05:57:
@neeecht Misschien een stomme vraag, maar waar kan je op de site van Antenneregister zien van welke provider de mast is? Hier (9231) hangen 3 providers in dezelfde mast, en ik weet toevallig op basis van de hoogte van de antennes van wie die antennes zijn. Maar pak ik een mast die ergens anders staat, dan zie ik zo niet van welke provider die is.
Ik ken dat probleem :-) gelukkig kan ik tegenwoordig aardig wat locaties uit het hoofd aan een specifieke provider koppelen. Hieronder een lijst van frequenties per technologie; nou zou het vast makkelijker/vollediger zijn om gewoon een lijst van blokken per provider op te zoeken, maargoed..

GSM:
925 - 935 MHz; Vodafone
935.2 - 944.8 MHz; KPN
945.2 MHz; T-Mobile
949.2 MHz; T-Mobile
1845.4 MHz; T-Mobile
1847(.4) MHz; T-Mobile

UMTS:
942.2 MHz; KPN
957.4 MHz; T-Mobile
2117.4 MHz; Vodafone
2122.4 MHz; Vodafone
2127.4 MHz; KPN
2132.2 MHz; KPN
2137.2 MHz; KPN
2162.2 MHz; T-Mobile
2167.2 MHz; T-Mobile

LTE:
796 MHz; Tele2
806 MHz; Vodafone
816 MHz; KPN
950 MHz; T-Mobile
1815 MHz; KPN
1835 MHz; Vodafone
1860 MHz; T-Mobile
2115 MHz; Vodafone
2134.7 MHz; KPN
2144.7 MHz; T-Mobile
2580 MHz; T-Mobile
2605 MHz; KPN
2630 MHz; Vodafone
2644 MHz; Vodafone
2652 MHz; T-Mobile
2660 MHz; KPN
2675 MHz; Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ferrantufan

2652 MHz; T-Mobile, kun jij die bevestigen op een locatie?
Zelf ontvang ik: http://x264.nl/dump/2652....-03-t-mobile-sdrsharp.jpg
Geen idee of dat echt dat signaal is. 4gmasten gevraagd, geen antwoord hierop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
neeecht schreef op woensdag 26 december 2018 @ 01:09:
@ferrantufan

2652 MHz; T-Mobile, kun jij die bevestigen op een locatie?
Zelf ontvang ik: http://x264.nl/dump/2652....-03-t-mobile-sdrsharp.jpg
Geen idee of dat echt dat signaal is. 4gmasten gevraagd, geen antwoord hierop gehad.
Volgens 4gmasten hebben de volgende locaties 2652:
3044CH, 2624EP, 3029AD, 2317NZ en 4205LL. Ben zeer recent nog bij 4205LL geweest, ik had alleen 4G+ op 3/8/38, band 7 geen enkel moment gezien. Snelheden richting 290/60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks ik zie ze nu staan.
Ik ontvang dan waarschijnlijk 2317NZ in Amsterdam :)
Staat deze kant op met 2000 watt op mooie hoogte. :)

Update:
Deze dus: https://www.google.com/ma...uhj_qg!2e0!7i16384!8i8192
Mooi hobbie :9

En andere kant:
https://www.google.com/ma...4zU7kw!2e0!7i16384!8i8192

KPN en T-Mobile samen op het dak.

[ Voor 57% gewijzigd door neeecht op 26-12-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The_Wireless_Guy
KPN toevallig al gedownload? Misschien ook hier alleen de tekst cijfers van hoeveel 5 banden sites er nu zijn? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
3531WL, 3554GN en 3523EJ hebben nu ook 20/3/1/7/38 volgens AR, zo te zien zijn ze dus lekker bezig met de uitrol. Er zullen wellicht nog meer locaties in Utrecht zijn maar ik kan moeilijk handmatig alle locaties nalopen dus heb het nu met een kleine steekproef gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:39
Hoe is het mogelijk dat op/rond het station van Roosendaal het niet mogelijk is om van de KPN dataverbinding gebruik te maken? Veel 4G buitengebied aansluitingen in die buurt of zoiets? Ongeacht tijdstip, er komt gewoon geen data doorheen met 4G. De enige manier om een berichtje te kunnen versturen is terug te schakelen naar EDGE. Helaas is dat niet mogelijk met een iPhone dus ben je aangewezen op SMS voor tekst communicatie. Het vreemde is dat de telefoon aangeeft dat het signaal op zijn best is. Ik weet dat de dataverbinding via Vodafone in die omgeving ook slecht te gebruiken is, maar dat komt doordat het signaal daar dusdanig zwak is dat je wordt teruggezet naar GPRS.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
timmie1 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:36:
Hoe is het mogelijk dat op/rond het station van Roosendaal het niet mogelijk is om van de KPN dataverbinding gebruik te maken? Veel 4G buitengebied aansluitingen in die buurt of zoiets? Ongeacht tijdstip, er komt gewoon geen data doorheen met 4G. De enige manier om een berichtje te kunnen versturen is terug te schakelen naar EDGE. Helaas is dat niet mogelijk met een iPhone dus ben je aangewezen op SMS voor tekst communicatie. Het vreemde is dat de telefoon aangeeft dat het signaal op zijn best is. Ik weet dat de dataverbinding via Vodafone in die omgeving ook slecht te gebruiken is, maar dat komt doordat het signaal daar dusdanig zwak is dat je wordt teruggezet naar GPRS.
Dit klinkt als een storing aangezien overbelasting mij niet aan de orde lijkt. Het beste zou zijn een dekkingsklacht aan te laten maken. Of meld het op het KPN forum. Dat kan wel eens sneller werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

timmie1 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:36:
Terug naar 3G moet je wel gewoon kunnen met een iPhone :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:39
ucsdcom schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:59:
[...]

Dit klinkt als een storing aangezien overbelasting mij niet aan de orde lijkt. Het beste zou zijn een dekkingsklacht aan te laten maken. Of meld het op het KPN forum. Dat kan wel eens sneller werken.
Ik zal het proberen.
MensionXL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:47:
[...]

Terug naar 3G moet je wel gewoon kunnen met een iPhone :)
Ja, ik kan terug naar 3G maar dat gaf geen verschil. Overigens gisteren nogmaals ter plaatse uitgeprobeerd, en ik kreeg warempel één antwoord terug op mijn ping requests via 3G. Wel met 1150ms, maar het is een antwoord... :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:52
kwon schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:50:
Als je het zo bekijkt dan klopt het technisch gezien inderdaad dat bellen via wifi in het buitenland niet beschikbaar is. Maar ik heb dus goede hoop en ben reuze benieuwd. Eind deze week ben ik per toeval in België, dan zal ik eens gaan kijken!
Nou ik ben nu in de VS en het werkt inderdaad niet lol. Het symbooltje verschijnt simpelweg gewoon niet. Via een Nederlandse VPN-server werkt het ook niet. Ze hebben het wel goed dichtgetimmerd dan :+

Heb nu overigens voor het eerst ook ervaring met het abo 'Zorgeloos Premium Plus', welke ook in de VS en Canada werkt. Ik moet zeggen, het werkt als een tierelier. Waar ik voorheen altijd zat te kutten met die tourist plans van T-Mobile van $ 35 (waar je ook maar 1,5 GB op volle snelheid krijgt en daarna dramatisch wordt vertraagd), betaal ik nu eenmalig 43 euro meer voor 100 GB op volle snelheid en onbeperkt bellen. En volgende maand kun je hem gewoon weer downgraden naar je oorspronkelijke abonnement zonder verlies van korting. Aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
Hier in Wognum (postcode 1687) iets raars opgemerkt. Al rond 3 jaar lang hadden we hier een 4g+ mast met 800+1800, wat prima snelheden gaf. De mast in Hoorn-Noord welke in een hoogspanningsmast zit was 800. Recentelijk is de hoogspanningsmast geüpgrade naar 800+1800, maar de mast in wognum lijkt gedowngraded naar 800 only?
Had vroeger altijd vol bereik thuis, dit is nu terug gevallen naar 1 a 2 streepjes, wel op band 3. Ik ben dus waarschijnlijk verbonden met de hoogspanningsmast locatie

KPN op iPhone heeft altijd de neiging je op band 3 te pushen, ook als er een mast dichterbij een stuk beter bereik/snelheid bied. Als je dan opnieuw met het netwerk verbind, verbind de iPhone met de dichtstbijzijnde mast. Dit is bij mij nu ook, als ik thuis opnieuw met het netwerk verbind heb ik wel weer vol bereik, maar ik kom niet op band 20.

Waarom zouden ze een mast downgraden? Ik haal nu 40 a 50 Mbit i.p.v. 120+ vroeger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:45
Joostglas schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:09:
Hier in Wognum (postcode 1687) iets raars opgemerkt. Al rond 3 jaar lang hadden we hier een 4g+ mast met 800+1800, wat prima snelheden gaf. De mast in Hoorn-Noord welke in een hoogspanningsmast zit was 800. Recentelijk is de hoogspanningsmast geüpgrade naar 800+1800, maar de mast in wognum lijkt gedowngraded naar 800 only?
Had vroeger altijd vol bereik thuis, dit is nu terug gevallen naar 1 a 2 streepjes, wel op band 3. Ik ben dus waarschijnlijk verbonden met de hoogspanningsmast locatie

KPN op iPhone heeft altijd de neiging je op band 3 te pushen, ook als er een mast dichterbij een stuk beter bereik/snelheid bied. Als je dan opnieuw met het netwerk verbind, verbind de iPhone met de dichtstbijzijnde mast. Dit is bij mij nu ook, als ik thuis opnieuw met het netwerk verbind heb ik wel weer vol bereik, maar ik kom niet op band 20.

Waarom zouden ze een mast downgraden? Ik haal nu 40 a 50 Mbit i.p.v. 120+ vroeger..
Zelf woon ik ook in Wognum, heb geen 4G+ ontvangst in mijn straat (Kloostermuur).
De mast waar ik mee verbonden ben staat op het Overspoor in Nibbixwoud. deze mast heeft nu nog
alleen LTE 800 (1688JG) er komt wel een upgrade op deze mast binnen 2 a 3 maanden. (LTE 1800/2100)

De mast op 1689PB, krijgt binnenkort ook een upgrade naar van LTE 800 naar LTE 800/1800/2100.
Het kan zijn dat je dan in jouw wijk wel weer 4G+ ontvangt, ps welke straat woon jij dan?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
De overspoor mast is Vodafone, ik heb KPN, dat verklaard het verschil denk ik.
Ik woon trouwens in de buurt van de Sportlaan, heb met Vodafone maar 2 van de 4 streepjes bereik omdat het gemeentehuis ervoor staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
Een dag nadat ik op dit forum had gepost, werkte 4G weer als vanouds: vol bereik 4G+ met goede snelheden. Weet nou niet wat het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
Een dag nadat ik ben overgegaan naar een andere provider, werkt de KPN app al niet meer: in die zin, dat ik mijn facturen en gegevens niet meer kan zien.

Dat vind ik een vreemde gang van zaken. Er is immers nog een verrekening te verwachten (krijg dus nog een factuur).

Bij mijn oude energieboer kan ik nog steeds prima inloggen, want ook daar moet ik nog een eindafrekening krijgen.

De KPN service gaat tot de deur en niet verder, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000

TRaSH

koffie ?

Is het niet gekoppeld aan je ter telefoon nummer ?
Weet het niet zeker meer.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..
Volgens mijn spectrum en het antenneregister staat Band 38 nog steeds aan.
Maar mogelijk op een andere lokatie actief(actiever) nu. Of niet gebruikt door mijn telefoon.

Waar de volgende combinatie altijd gebeurde met mijn S7:
Band 3 + Band 20 + Band 1, of
Band 3 + Band 20 + Band 7, of (deze kwam er later bij:)
Band 3 + Band 38

Zie ik nu ook weer heel vaak:
Band 3 + Band 1 + Band 7
Band 3 + Band 38 heb ik gisteren niet zien voorkomen.

Blijft leuk om te zien hoe er met de config wordt gespeeld.
Banden verdelen over verschillende type telefoons is natuurlijk ook een prima oplossing om bandbreedte te spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Joostglas schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:09:
Kan iets tijdelijks zijn natuurlijk, storing, werkzaamheden, etc. Tijdelijk kan soms ook erg lang lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
Ja dat is wel waar, overigens is het probleem
weer terug gekomen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Joostglas schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:57:
Ja dat is wel waar, overigens is het probleem
weer terug gekomen vandaag
Verleden keer postte je dit ook in het weekend. Wellicht dat het iets te maken heeft met Self Optimizing. Minder capaciteit nodig in het weekend dus een en ander wordt uitgeschakeld.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
Zal het even in de gaten houden doordeweeks inderdaad, goede tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:22
Er is een storing bij KPN sinds 10:53u.

https://www.allestoringen.nl/storing/kpn

Storing is echter wel heel erg lokaal. Ik zit bij YouFone en heb er last van. Twee collega's die bij Telfort en KPN zitten hebben nergens last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb begrepen dat er nieuwe abonnementen van KPN komen. Later zal er meer duidelijk worden. User Melkunie weet er meer van. Zie bericht hieronder.

[ Voor 255% gewijzigd door THE_BASE op 01-02-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Voor de komende periode lijken dit inderdaad de prijzen te worden. Hier is al een netwerkactie bij meegerekend, de listprice is 17,50, 25, 40, 45 en 55 euro. Met een selectie Apple, Samsung en Huawei toestellen kan er wel nog 3 euro vanaf bij de 15 en 50 GB.
Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie