iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Alleen wel zorgen dat de eventuele brieven niet retourgestuurd wordenTHE_BASE schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:36:
[...]
Betreft prijzen voor 2-jarige contracten zonder KPN Compleet. Het is ook wel een beetje bekend dat KPN (en zo ook Vodafone en langzaam aan T-Mobile) niet interessant zijn wanneer je Thuis niet combineert met Mobiel. KPN is daar het meest flexibel in: ken je iemand met KPN Internet & TV? Adres aanpassen en je krijgt korting en dubbele data. Daar wordt zelden op gecontroleerd.
Mijn 'post' adres voor het abo staat op een vakantiewoning die 75% van het jaar bewoond is.
Dan gaat dat allemaal prima, maar in de winterperiode werd er een brief retourgestuurd "ontvanger onbekend"
( de brief had 2 maanden in 'mijn' vakje gelegen, en gaat dan automatisch retour )
Ik kreeg een SMS dat ik mijn adres moest controleren, en evt. aanpassen.
Daarna was het weer in orde.
Nu staat in mijn agenda een puntje om in December even de postvakken te legen daar ( 20km verderop )
"Onbeperkt internet, je hele leven lang, zolang je abonnement loopt."THE_BASE schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:34:
[...]
Zolang je abonnement loopt dus. Zolang jij er niet aan sleutelt, blijft de prijs gelden, exclusief inflatie. Vandaar ook dat ‘rare’ bedrag. 20,22 euro is inclusief de jaarlijkse inflatie welke per 1 juli wordt doorgevoerd. We hebben het over centen, dus daar zal ik persoonlijk niet over vallen.
Als KPN dat morgen wil veranderen, doen ze dat gewoon. Of je er aan sleutelt of niet.
Dat is de praktijk. Zolang je minder betaald dan je denk te moeten betalen, geniet ervan zolang als het kan.
Als ze dat doen, dan mag je je contract opzeggen, ook al zit je er dus in. KPN weet heel goed wat marketingtechnisch en commercieel handig is om te doen. Oude abonnementen laten ze inderdaad soms uitfaseren, die klanten zijn ze dan ook liever kwijt dan rijk.neeecht schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:47:
[...]
"Onbeperkt internet, je hele leven lang, zolang je abonnement loopt."
Als KPN dat morgen wil veranderen, doen ze dat gewoon. Of je er aan sleutelt of niet.
Dat is de praktijk. Zolang je minder betaald dan je denk te moeten betalen, geniet ervan zolang als het kan.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ja, en dat is juist zo achterlijk.THE_BASE schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:58:
[...]
Als ze dat doen, dan mag je je contract opzeggen, ook al zit je er dus in. KPN weet heel goed wat marketingtechnisch en commercieel handig is om te doen. Oude abonnementen laten ze inderdaad soms uitfaseren, die klanten zijn ze dan ook liever kwijt dan rijk.
14 euro voor onbeperkt internet was inderdaad wel erg weinig.
Hadden ze daar het dubbele van gemaakt, hadden ze duizenden klanten erbij kunnen hebben.
De meeste gebruiken het toch niet zoveel, max 5-10 nu misschien 15GB.
Maar de providers willen het graag zo, dus blijft de consument zoeken naar de goedkoopste oplossing.
Ik heb een KPN 10 GB / 14 euro abbotje nog lopen, die gaat elke maand de laatste paar dagen express op aan speedtests.
Daarnaast een T-Mobile Unlimited om lekker verder de streamen en remote desktoppen.
Ja weggaan bij KPN kan ook, maar zoals soms gezegt werkt een KPN verbinding beter in sommige gebieden, dus daarom houden we het aan.
Als KPN morgen een variabel abbonement aanbied voor onbeperkt internet neem ik dat meteen.
Dat ze elke maand de prijs mogen aanpassen zoals ze willen (Wel binnen 5% ofzo.)
Prima.... de klant bepaald dan om te blijven of niet.
(Om de 6 maanden zou ook een optie kunnen zijn.)
Maar neeeeee, alles moet altijd moeilijk. De enige limitatie van de mensheid? De mensheid.
Maar zie je zelf de idioterie niet in van jouw rant ?neeecht schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:05:
[...]
Ja, en dat is juist zo achterlijk.
14 euro voor onbeperkt internet was inderdaad wel erg weinig.
Hadden ze daar het dubbele van gemaakt, hadden ze duizenden klanten erbij kunnen hebben.
De meeste gebruiken het toch niet zoveel, max 5-10 nu misschien 15GB.
Maar de providers willen het graag zo, dus blijft de consument zoeken naar de goedkoopste oplossing.
Ik heb een KPN 10 GB / 14 euro abbotje nog lopen, die gaat elke maand de laatste paar dagen express op aan speedtests.
Daarnaast een T-Mobile Unlimited om lekker verder de streamen en remote desktoppen.
Ja weggaan bij KPN kan ook, maar zoals soms gezegt werkt een KPN verbinding beter in sommige gebieden, dus daarom houden we het aan.
Als KPN morgen een variabel abbonement aanbied voor onbeperkt internet neem ik dat meteen.
Dat ze elke maand de prijs mogen aanpassen zoals ze willen (Wel binnen 5% ofzo.)
Prima.... de klant bepaald dan om te blijven of niet.
(Om de 6 maanden zou ook een optie kunnen zijn.)
Maar neeeeee, alles moet altijd moeilijk. De enige limitatie van de mensheid? De mensheid.
Waarom "opmaken aan speedtests" denk je dat je daar iets mee wint ?
Of dat je KPN een poot uitdraait ermee ?
Echt, de provider geeft er geen sikkepit om hoe jij je data gebruikt, zolang je maar elke maand je rekening betaalt.
Of je nu 0,01% gebruikt of 100% jij denkt toch echt niet dat KPN voor jouw abo 'meer' kwijt is dan die 14€ ?
Ik denk dat KPN harder lacht, jij blijft gewoon dat KPNabo aanhouden, ik mag 'hopen' dat het noodzakelijk is, en niet alleen maar "omdat 14€ voor 10GB"
Ik denk dat ze pas een probleem gaan krijgen/maken als iedereen al de data gaat verbruiken.
En dan zal het hoogstens zijn door de verlengbare abonnementen te stoppen, of om te zetten naar een 'nieuw' contract.
Krijg je de keuze, opnieuw een jaar tegen nieuwe tarieven, of weggaan met nummerbehoud.
Zoals VF een paar jaar geleden gedaan heeft, is 80% van de 'oude' klanten gewoon gebleven onder het nieuwe abonnement, en een klein deel heeft er "meer" uitgesleept door de KS te bellen.
Het vertrek was maar klein ( zo klein dat het niet eens 'nieuws' was )
Zou er 25% opstappen komen de sites wel met berichten en geruchten, nu was het vrolijk en stil ...
Maar spendeer jij lekker een paar dagen aan verloren speedtestjes en data-opmaken, ik persoonlijk zie de lol daar niet van in.
[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 05-08-2018 22:50 ]
Dit doet @neeecht al een paar jaar. Heb er namelijk ook al eens mijn vraagtekens bij gezet kan ik mij herinnerenFreshMaker schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:47:
[...]
Maar zie je zelf de idioterie niet in van jouw rant ?
Waarom "opmaken aan speedtests" denk je dat je daar iets mee wint ?
Of dat je KPN een poot uitdraait ermee ?
Echt, de provider geeft er geen sikkepit om hoe jij je data gebruikt, zolang je maar elke maand je rekening betaalt.
Of je nu 0,01% gebruikt of 100% jij denkt toch echt niet dat KPN voor jouw abo 'meer' kwijt is dan die 14€ ?
Ik denk dat KPN harder lacht, jij blijft gewoon dat KPNabo aanhouden, ik mag 'hopen' dat het noodzakelijk is, en niet alleen maar "omdat 14€ voor 10GB"
Ik denk dat ze pas een probleem gaan krijgen/maken als iedereen al de data gaat verbruiken.
En dan zal het hoogstens zijn door de verlengbare abonnementen te stoppen, of om te zetten naar een 'nieuw' contract.
Krijg je de keuze, opnieuw een jaar tegen nieuwe tarieven, of weggaan met nummerbehoud.
Zoals VF een paar jaar geleden gedaan heeft, is 80% van de 'oude' klanten gewoon gebleven onder het nieuwe abonnement, en een klein deel heeft er "meer" uitgesleept door de KS te bellen.
Het vertrek was maar klein ( zo klein dat het niet eens 'nieuws' was )
Zou er 25% opstappen komen de sites wel met berichten en geruchten, nu was het vrolijk en stil ...
Maar spendeer jij lekker een paar dagen aan verloren speedtestjes en data-opmaken, ik persoonlijk zie de lol daar niet van in.
Ik ben overigens wel in voor nieuwe abonnementstructuren zoals betalen naar gebruik of zoals Robin Mobile (ben ik nu klant) en bij je vaste internet provider op snelheid. Ik heb althans nooit mijn bundels opgekregen sinds ik in 2011 11GB bij Vodafone kon afnemen voor iets van €15 (lees: 1GB was toen nog gemeengoed en niet toereikend). Na dat abonnement heb ik altijd het gevoel gehad teveel te betalen voor iets wat ik uiteindelijk niet volledig verbruik. Nu vind ik Robin Mobile een goede compromis omdat ik zo nu en dan veel data nodig heb maar niet 12 maanden per jaar. Dan vind ik €20 nog acceptabel voor een abo dat in feite onbeperkt is en op KPN 4G. Met T-Mobile Unlimited vond ik €30/€35 betalen uiteindelijk net wat te gortig. Al snap ik wel dat providers om te kunnen overleven en investeringen te kunnen doen (frequentieveilingen, masten plaatsen, onderhouden en upgraden) een bepaald gegarandeerd inkomen nodig hebben per klant en dat haal je - lijkt mij - niet door iedereen te laten betalen naargelang gebruik
Het zal ongetwijfeld bij budgetproviders nog voordeliger zijn, maar daar ben ik niet van. En data opmaken om het opmaken ook niet.
@THE_BASE Jij heb precies op het juiste momentovergestapt naar een hogere bundel of niet?
Alleen jij heb geen belen vanuit NL naar de EU wat van 2016 er wel in zit dacht ik?
[ Voor 37% gewijzigd door Roos79 op 06-08-2018 19:03 ]
Ik had KPN Basis, als je voor een bepaalde datum wijzigde naar KPN Vooral Internet, maakte KPN er standaard Zorgeloos Instap van. En inderdaad de 2015-versie, dus geen bellen van NL naar EU. Maar ik ken niemand buiten Nederland, dus dat is vooralsnog geen probleem.Roos79 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:52:
@THE_BASE Jij heb precies op het juiste momentovergestapt naar een hogere bundel of niet?
Alleen jij heb geen belen vanuit NL naar de EU wat van 2016 er wel in zit dacht ik?

Bedankt KPN!
Sometimes you need to plan for coincidence
Betaal nu 31,50 euro per maand voor 10GB en onbeperkt bellen/sms’en in de EU. Dat vind ik redelijk. Als de korting vervalt, betaal ik 45 en dat vind ik te veel. Dan zou ik een overstap naar T-Mobile overwegen.
Hoe gaat dit dus in zijn werk? Ik heb jarenlang Simyo gehad en dit is mijn eerste jaar KPN.
Zoals @Roos79 al zei, de korting blijft doorlopen, ook als je contract opzegbaar wordt.Dennisweb schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:14:
@kwon Mocht je de maandelijkse prijs op 37 euro houden bij verlengen, of gaat de korting bij verlengen eraf en moet je dan 55 per maand betalen?
Betaal nu 31,50 euro per maand voor 10GB en onbeperkt bellen/sms’en in de EU. Dat vind ik redelijk. Als de korting vervalt, betaal ik 45 en dat vind ik te veel. Dan zou ik een overstap naar T-Mobile overwegen.
Hoe gaat dit dus in zijn werk? Ik heb jarenlang Simyo gehad en dit is mijn eerste jaar KPN.
Van die € 2,50 weet ik het echter niet zeker. Weet iemand dat wel?
Antenne en masten malloot
Heb hetzelfde abonnement, de korting blijft in mijn geval gewoon doorlopen zolang ik verder niks aan het contract verander. Zodra je iets gaat veranderen aan het contract wordt de prijs automatisch aangepast.Dennisweb schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:14:
@kwon Mocht je de maandelijkse prijs op 37 euro houden bij verlengen, of gaat de korting bij verlengen eraf en moet je dan 55 per maand betalen?
Duik voor de zekerheid heel even in je contract of bel KPN even op? Ik weet dat bij Vodafone het nog wel eens kon verschillen.
[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 13-08-2018 12:15 ]
Als ik het goed begrijp:THE_BASE schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:15:
Bij KPN verschilt dit niet: alle kortingen blijven actief zolang je contract loopt en je niet verlengt of opzegt. KPN Compleet korting loopt zolang je KPN Mobiel combineert met KPN TV en Internet thuis.
- Als ik niet verleng blijft het contract lopen en blijf ik 31,50 betalen en kan ik elk moment een maand van tevoren opzeggen?
- Als ik wel verleng verlies ik de kortingen, ga ik meer betalen en zit ik er weer een jaar aan vast?
Want dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.
Technisch gezien verlies je de kortingen die je kreeg bij het aangaan van het (inmiddels opzegbare) contract, maar bij de verlenging komen daar natuurlijk de kortingen die op dat moment gelden weer voor in de plaats. Een verlenging is immers niets anders dan een lopend contract omzetten in een nieuw contract.Dennisweb schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:34:
- Als ik wel verleng verlies ik de kortingen, ga ik meer betalen en zit ik er weer een jaar aan vast?
Edit: Op basis van je vorige post ga ik ervan uit dat je een Zorgeloos Standaard-abonnement hebt zonder Compleet. Als je dit nu voor een jaar zou verlengen dan zou je per maand € 28,50 in plaats van € 31,50 gaan betalen, ervan uitgaande dat je dan ook die € 2,50 korting per maand krijgt.
[ Voor 26% gewijzigd door kwon op 13-08-2018 21:32 ]
@kwon die 2,50 extra korting krijg je niet standaard dus ga daar niet zomaar vanuit dat ze dat aan iedereen geven.
En te zien aan de prijs die @Dennisweb noemde is hij idd niet compleet.
[ Voor 4% gewijzigd door Roos79 op 13-08-2018 18:33 ]
@Roos79 @kwon Ik ben inderdaad niet compleet. Ik heb Ziggo als ISP. KPN biedt hier enkel traag vDSL. Ik woon helaas in een gebied waar de grote bedrijven graag veel gas uit de grond halen, maar verder niet in geïnvesteerd wordt. Glasvezel is hier enkel toekomstmuziek voor het jaar 2100.Roos79 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:32:
Het is dus niet bij elke provider dat kortingen blijven bestaan na het aflopen van je contract er zijn er waarbij je kortingen vervallen en je dus terug gaat naar de prijs zonder.
@kwon die 2,50 extra korting krijg je niet standaard dus ga daar niet zomaar vanuit dat ze dat aan iedereen geven.
En te zien aan de prijs die @Dennisweb noemde is hij idd niet compleet.
Voor 28,50 zou ik idd wel bij KPN blijven, denk ik. Eind van de maand komt het verlengaanbod. Ik ben benieuwd.
En zit je dan 4 maanden voor het einde van je contract of is je contract dan echt afgelopen al?
@THE_BASE Hoe weet je dat dat tot 5 euro is?
En 5 euro zal wel zijn bij hogere rekeningen en 2 jarige contracten denk ik?
[ Voor 50% gewijzigd door Roos79 op 13-08-2018 20:24 ]
Dit is waarom ik zo blij verrast was dat het kon, want er is in mijn herinnering echt jarenlang nooit wat mogelijk geweest. Ze kweken op deze manier wel een stukje goodwill, althans bij mij welTHE_BASE schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:09:
KPN mag klanten tot 5 euro extra korting geven aan de hand van klantwaarde. Dit is sinds kort weer actief.
Ja ik eigenlijk ook niet... maar iemand in de familie/vriendenkring heeft wel TV+internet van KPN... als je begrijpt wat ik bedoel...Dennisweb schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:58:
@Roos79 @kwon Ik ben inderdaad niet compleet.
[ Voor 26% gewijzigd door kwon op 13-08-2018 21:38 ]
Ik werk met hetzelfde systeem als waarmee KPN werkt. Onlangs werden die kortingen tot 5 euro toegevoegd en later weer verwijderd. De reden was dat alleen klantenservice de korting mag toekennen (vrij logisch).Roos79 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:20:
@THE_BASE Hoe weet je dat dat tot 5 euro is?
En 5 euro zal wel zijn bij hogere rekeningen en 2 jarige contracten denk ik?
Dan ga ik over twee jaar maar eens bellen. Kan het altijd proberen.THE_BASE schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:36:
[...]
Ik werk met hetzelfde systeem als waarmee KPN werkt. Onlangs werden die kortingen tot 5 euro toegevoegd en later weer verwijderd. De reden was dat alleen klantenservice de korting mag toekennen (vrij logisch).
Met 5 euro compleet korting en misschien een kleine korting vanuit de Klantenservice wil ik wel bij KPN blijven.
Ik weet dat je met KPN in Duitsland naar Telekom en in Oostenrijk naar A1 kunt wisselen en zo een uitstekende ervaring hebt maar naar mijn mening moet KPN automatisch deze premium ervaring aan hun klanten geven. Op het KPN forum regent het klachten om dit thema.
Dat je in Kroatië alleen Tele2 als roamingpartner kan kiezen heeft mij zeer verbaasd, ook na meerdere keren kom ik niet op HR Telekom of VIP. Daarbij heeft Tele2 ten opzichte van deze twee partijen de veruit slechtste 4G dekking.
Ook blokkeert T-Mobile de verbinding als je in een zone komt waarvoor je geen internetbundel hebt, zoals in Bosnië. Je komt dan op een landingspagina. Bij KPN moet je heel goed opletten en roaming uitzetten als je niet voor onverwachte kosten wil komen te staan. Een wat mij betreft niet te onderschatten nadeel en erg klantonvriendelijk.
T-Mobile biedt daarvoor weer standaard geen Zwitserland roaming aan. Dat is voor mij ook reden om de KPN sim aan te houden.
Wat ik hiermee wil zeggen : Er wordt altijd gezegd dat KPN de meeste 4G roamingpartners heeft. Dat is op zich een hele fijne service. Als je echter in elk land waar je komt actie moet ondernemen om ook de beste verbinding te hebben wordt het snel heel erg irritant. Ik heb dan liever minder roamingpartners maar dan altijd de beste zoals ik op dit moment ervaar met T-Mobile.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
De Tarieven in OP zijn aangepast, deze zijn voor de hele grote bundels verlaagd. Voor de kleinste bundels is deze hetzelfde gebleven.
KPN adverteert nu met max 300 Mbit/s download en 35 Mbit/s upload, dit is dus ook aangepast in de OP.
Klopt, 5 jaar geleden was precies hetzelfde in België het geval: je werd aangemeld op BASE (logisch want KPN) maar regelmatig werkte het dan gewoon niet en moest je handmatig naar ProximusJassy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:08:
Ik heb op dit moment in mijn dual SIM telefoon ook weer een KPN simkaart en ik ben verbaasd over de keuze van roaming partners in het buitenland, in vergelijking met T-Mobile. Zowel in Duitsland (O2), Oostenrijk (3 AT) als Kroatië (Tele2???) lijkt het wel alsof telkens de goedkoopste partner met het slechtste netwerk wordt gekozen. Waar ik met T-Mobile constant 4G heb op uitstekende netwerken (Duitsland Oostenrijk en Kroatië Telekom netwerken) is het bij KPN een mengelmoes van 4G, UMTS en soms zelfs Edge.
Ik weet dat je met KPN in Duitsland naar Telekom en in Oostenrijk naar A1 kunt wisselen en zo een uitstekende ervaring hebt maar naar mijn mening moet KPN automatisch deze premium ervaring aan hun klanten geven. Op het KPN forum regent het klachten om dit thema.
Dat je in Kroatië alleen Tele2 als roamingpartner kan kiezen heeft mij zeer verbaasd, ook na meerdere keren kom ik niet op HR Telekom of VIP. Daarbij heeft Tele2 ten opzichte van deze twee partijen de veruit slechtste 4G dekking.
Ook blokkeert T-Mobile de verbinding als je in een zone komt waarvoor je geen internetbundel hebt, zoals in Bosnië. Je komt dan op een landingspagina. Bij KPN moet je heel goed opletten en roaming uitzetten als je niet voor onverwachte kosten wil komen te staan. Een wat mij betreft niet te onderschatten nadeel en erg klantonvriendelijk.
T-Mobile biedt daarvoor weer standaard geen Zwitserland roaming aan. Dat is voor mij ook reden om de KPN sim aan te houden.
Wat ik hiermee wil zeggen : Er wordt altijd gezegd dat KPN de meeste 4G roamingpartners heeft. Dat is op zich een hele fijne service. Als je echter in elk land waar je komt actie moet ondernemen om ook de beste verbinding te hebben wordt het snel heel erg irritant. Ik heb dan liever minder roamingpartners maar dan altijd de beste zoals ik op dit moment ervaar met T-Mobile.

Met Vodafone ben ik ook erg tevreden in het buitenland
Telekom is in Duitsland sowieso het enige serieuze netwerk, zeker als je buiten de grote steden verblijft zoals de meeste toeristen.
Ik ben vorige week nog in Duitsland geweest en toen kon ik nog gewoon gebruik maken van Telekom? Moest wel handmatig overschakelen, dat wel.Willy84 schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:11:
De kwaliteit van de netwerken zijn erg verschillend per land heb ik wel mogen ervaren. In Duitsland momenteel op Telekom via T-Mobile met 4g. KPN zit weer netjes op edge waar ik momenteel verblijf omdat Telekom via een KPN abo geen service meer biedt. Blijkbaar kiest KPN voor B netwerken in het buitenland. Prima, maar verlaag dan ook de prijs en zet jezelf als budgetmerk neer.
Telekom is in Duitsland sowieso het enige serieuze netwerk, zeker als je buiten de grote steden verblijft zoals de meeste toeristen.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik ben er ook alweer een paar keer afgeknikkerd dus heb alles maar weer op automatisch gezet. Best zonde.Willy84 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:01:
KPN geeft zelf aan op hun forum dat het wel moet kunnen maar aan het aantal klachten te zien loopt het niet op rolletjes. Voorts geeft KPN zelf aan dat je met een date abo met 097 nr niet meet op Telekom kan.
Bijzonder, dat is nog niet eerder vertoond dan: een provider die andere roamingpartners toestaat bij data dan bij smartphone abonnementen. Bij prepaid waren de verschillen bij de providers wel groot tov. abonnees, maar tussen abonnementen van dezelfde provider heb ik nog niet eerder gehoord.Willy84 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:01:
KPN geeft zelf aan op hun forum dat het wel moet kunnen maar aan het aantal klachten te zien loopt het niet op rolletjes. Voorts geeft KPN zelf aan dat je met een date abo met 097 nr niet meet op Telekom kan.
Kortom: kan iemand ontkennen of bevestigen dat het klopt? Ik kan het mij niet zo goed voorstellen bij de hoofd provider. Dit zijn eerder de fratsen voor de submerken of MVNO providers.
[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 01-10-2018 17:04 ]

Waar kan ik tekenen?
Ik kan met 3000GB eerst wel vooruit. Da's een flinke upgrade van de huidige 20GBneeecht schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:44:
@krakendmodem
Nu grappig over 10 jaar weer belachelijk weinig?
S8 weet ik niet, maar de S9 doet dit wel. Terwijl de S7 dit wel kan. Ligt dit aan KPN of Samsumg?
Edit:
Tweede heel andere vraag:
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm
Zou KPN de dekkingkaart updaten voordat de gegevens in het register staan?
Volgens de dekkingskaart is 1541LZ een 4G+ gebied nu.
Volgens het register gewoon nog 800 MHz only.
[ Voor 41% gewijzigd door neeecht op 30-09-2018 22:22 ]
Dit verklaart waarom sinds ongeveer 2 weken de optie 'bellen via WiFi' in het drop- down menu op m'n Samsung Galaxy S9 is verschenen. De optie staat aan, maar werkt feitelijk nog niet (volgens mij).Steven.w schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:30:
Bellen via WiFi, zou het er nu eindelijk echt aan zitten te komen of toch niet?
Deze optie heb ik al maanden op mijn S8. Werkt inderdaad nog niet. Maar overal waar ik kom is de dekking toch goed genoeg om te bellen, dus ben benieuwd hoe vaak ik dan over WiFi ga bellen.kwon schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:05:
[...]
Dit verklaart waarom sinds ongeveer 2 weken de optie 'bellen via WiFi' in het drop- down menu op m'n Samsung Galaxy S9 is verschenen. De optie staat aan, maar werkt feitelijk nog niet (volgens mij).
Kort gezegd KPN zegt dat er nog niks geactiveerd is, maar ik denk dat het niet lang op zich laat wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-10-2018 11:41 ]
[ Voor 9% gewijzigd door AtlAntA op 07-10-2018 22:29 ]
Won't happen.
En als dat er komt zal er ook een ander prijs kaartje aanhangen.
Of de andere abonnementen moet erg goedkoop worden.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Voorgaande keren was dat ook niet einde van het jaar maar in september en zeker niet jaarlijks.AtlAntA schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:28:
Iemand een idee wanneer kpn met nieuwe abonnementen komt? Dacht dat het een jaarlijks iets was aan het einde van het jaar? Ik zou best een Unlimited data abbo willen hebben zoals T-mobile dat heeft alleen dan op het kpn netwerk MET onbeperkt bellen in het binnen en buitenland.
Gisteren in Duitsland roamende op VF DE ook met geen mogelijkheid IPSEC te gebruiken. Via Tele2 geen probleem maar KPN blokkeert het vreemd genoeg gewoon actief. De workaround om APN advancedinternet te gebruiken werkt helaas nietTomba schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:16:
[...]
Opvallend genoeg had ik dit eergisteren met een IPSEC verbinding naar de zaak. (OpenVPN naar huis werkte op dat moment gewoon)
De oplossing voor mij was het aanpassen van het APN naar advancedinternet.
Ik persoonlijk zou daar best zo rond de 80 euro voor overhebben. Het enigste wat me tot nu toe tegen houdt om naar T-mobile te gaan is dat je daar niet onbeperkt van en naar het buitenland kan bellen.TRaSH schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:03:
Even in de glazen bol kijken,
Won't happen.
En als dat er komt zal er ook een ander prijs kaartje aanhangen.
Of de andere abonnementen moet erg goedkoop worden.
Laat mijn geheugen me daar dus even in de steek.Roos79 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:14:
[...]
Voorgaande keren was dat ook niet einde van het jaar maar in september en zeker niet jaarlijks.
Via Lebara kun je op het KPN netwerk voor 30 euro ook alles onbeperkt nemen. Alleen in de EU kun je dan niet alles gebruiken, maar maximaal 5GB ofzo. Ik zou zelf echter niet zo snel naar Lebara overstappen.
En je hebt bij lebara max 3G roaming in het buitenland.krakendmodem schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:59:
@AtlAntA ik denk eerlijk gezegd niet dat KPN daar snel mee gaat komen.
Via Lebara kun je op het KPN netwerk voor 30 euro ook alles onbeperkt nemen. Alleen in de EU kun je dan niet alles gebruiken, maar maximaal 5GB ofzo. Ik zou zelf echter niet zo snel naar Lebara overstappen.
Daar heb ik zelf eerlijk gezegd minder moeite mee. Ik kom namelijk al niet veel in het buitenland. Misschien een dagje Duitsland, maar dat is het dan wel.dutchnltweaker schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:13:
[...]
En je hebt bij lebara max 3G roaming in het buitenland.
Maar ik heb die voorwaarden ook nog niet gelezen.
Ja had ik gelezen. De uitstekende service en voorwaarden voor het buitenland zorgen ook dat ik voorlopig bij kpn blijf. Door de aard van mijn werk ben ik een gehele week van huis zonder dat ik bij wifi oid in de buurt kom. Om mezelf in mijn down time wat te vermaken gebruik ik nogal wat data (Netflix, YouTube etcetera) waardoor ik soms na 1 of 2 weken al over de helft van mijn 25gb abonnement zit. En dat terwijl ik dan voor mijn doen al zeer zuinig bezig ben.dutchnltweaker schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:13:
[...]
En je hebt bij lebara max 3G roaming in het buitenland.
Behalve als je zoals ik ook naar de zaak wilt kunnen VPNen want dan ben je nog beter of met Tele2AtlAntA schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:34:
[...]
Ja had ik gelezen. De uitstekende service en voorwaarden voor het buitenland zorgen ook dat ik voorlopig bij kpn blijf. Door de aard van mijn werk ben ik een gehele week van huis zonder dat ik bij wifi oid in de buurt kom. Om mezelf in mijn down time wat te vermaken gebruik ik nogal wat data (Netflix, YouTube etcetera) waardoor ik soms na 1 of 2 weken al over de helft van mijn 25gb abonnement zit. En dat terwijl ik dan voor mijn doen al zeer zuinig bezig ben.
Ook fijn, Webcare KPN wil of kan niet helpen en adviseert me een post te doen op t KPN forum.... tot zover de uitstekende service die bij de Premium prijs zou moeten horen
Update; ook in Slovenië is IPSec niet mogelijk
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 09-10-2018 21:01 ]
Alle standaard dingen (zoals reboot, update, roaming uit/aan, APN instellingen) al geprobeerd
Het klinkt misschien knullig, maar wet je zeker dat je bundel ook geldig is in de VS? Verbinding met 4G kun je daar altijd maken, maar er werkt feitelijk niets als je bundel daar niet geldig is. Althans bij m'n privé-abonnement is dat zo.Hmmbob schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:34:
Ik zit nu in de VS met mijn 4G iPad op een KPN grootzakelijk abo. Mijn iPad geeft wel aan een 4G verbinding te hebben, maar er gaat geen enkele bit data over de lijn. Herkent iemand dit?
Alle standaard dingen (zoals reboot, update, roaming uit/aan, APN instellingen) al geprobeerd
(en weken terug ook)
Of verbinding maken met een ander (gsm) netwerk? Zo uit mijn hoofd zijn dat ATT en T-Mobile.
Edit: KPN Zakelijk helpdesk geeft aan dat er grotere problemen zijn met 4G in de VS - ik en mijn collega’s zijn zeer zeker niet de enigen
Komt vast automatisch goed, thanks for meedenken.
Edit2: Opgelost, was iets mis met het grootzakelijk abo & 4G blijkbaar.
[ Voor 76% gewijzigd door Hmmbob op 11-10-2018 20:12 ]
Na 4 dagen eindelijk antwoord... de technische dienst belt me binnen 5 dagen terug.Tomba schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:58:
[...]
Behalve als je zoals ik ook naar de zaak wilt kunnen VPNen want dan ben je nog beter of met Tele2
Ook fijn, Webcare KPN wil of kan niet helpen en adviseert me een post te doen op t KPN forum.... tot zover de uitstekende service die bij de Premium prijs zou moeten horen
Update; ook in Slovenië is IPSec niet mogelijkVia Vodafone NL en Tele2 NL Sim werkt alles wel....
J
Gelukkig weet je wat er aan de hand isHmmbob schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:52:
Yeah, tried that..... Dank in ieder geval voor meedenken.
Edit: KPN Zakelijk helpdesk geeft aan dat er grotere problemen zijn met 4G in de VS - ik en mijn collega’s zijn zeer zeker niet de enigen
Komt vast automatisch goed, thanks for meedenken.
[ Voor 24% gewijzigd door Tomba op 11-10-2018 18:01 ]
https://www.speedtest.net/nl/result/a/4347315929
Heb deze snelheid nog niet eerder gehad.
Dus geen Telekom.de roaming meer in Duitsland helaas..helaas hebben wij er geen invloed op welke roaming partners KPN in het buitenland kiest. Wel weten we dat er jaarlijks afspraken worden gemaakt met buitenlandse netwerkproviders. Voor nu weten we inmiddels dat dit in Duitsland met Vodafone.de en O2 is, waar dit tot voor een aantal weken geleden met Telekom.de en O2 was. Men heeft dus Telekom.de vervangen door Vodafone.de. De achterliggende reden, die is ons helaas niet bekend.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-10-2018 20:50 ]
Inmiddels 2 weken onderweg, KPNs technische dienst die contact met me zou opnemen laat niets van zich horen. Had dit niet verwacht van de duurste provider van NederlandTomba schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:59:
[...]
Na 4 dagen eindelijk antwoord... de technische dienst belt me binnen 5 dagen terug.
J
[...]
Gelukkig weet je wat er aan de hand isSucces!
Ik vraag me af of je daar veel aan mist, die duwde je toch steeds naar Edge....dutchnltweaker schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:45:
Nieuws qua roaming in Duitsland:
[...]
Dus geen Telekom.de roaming meer in Duitsland helaas..
Toen ik in Duitsland was was Telekom een van de betere (zit bij t mobile). Een vriend die met mij mee reisde zat bij kpn en het o2 netwerk, die echt niet veel verder kwam dan edge en/of 3gHmmbob schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:39:
[...]
Ik vraag me af of je daar veel aan mist, die duwde je toch steeds naar Edge....

Neem aan dat dat nog niet is ingegaan ?,dutchnltweaker schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:45:
Nieuws qua roaming in Duitsland:
[...]
Dus geen Telekom.de roaming meer in Duitsland helaas..
was vorige week in Duitsland en werd naar Vodafone gestuurd maar kon daar net mee bellen zeg maar,
handmatig naar telekom.de gegaan en kon volop 4G gebruiken.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Robin mobile geeft aan van wel, dus denk het wel..TRaSH schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:31:
[...]
Neem aan dat dat nog niet is ingegaan ?,
was vorige week in Duitsland en werd naar Vodafone gestuurd maar kon daar net mee bellen zeg maar,
handmatig naar telekom.de gegaan en kon volop 4G gebruiken.
Afgelopen Dinsdag en Woensdag kon ik in iedergeval switchen naar telekom.de en gebruik maken van 4G zonder problemen.
Ik kon dat donderdag al niet meer, vrijdag werd ik al op Vodafone.de gezet. Ik kon ook heel even roamen op Telekom.de en werd er daarna gelijk afgegooid.TRaSH schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:51:
@dutchnltweaker
Afgelopen Dinsdag en Woensdag kon ik in iedergeval switchen naar telekom.de en gebruik maken van 4G zonder problemen.
Ik heb inmiddels begrepen dat de roamingovereenkomst met Telekom.de niet verlengd is. Sinds vorige week kan er gebruik gemaakt worden van Vodafone.de (2G/3G/4G) als vervanging. Eerder was roamen op Vodafone.de helemaal niet mogelijk.dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:49:
[...]
Ik kon dat donderdag al niet meer, vrijdag werd ik al op Vodafone.de gezet. Ik kon ook heel even roamen op Telekom.de en werd er daarna gelijk afgegooid.
O2 blijft natuurlijk ook gewoon beschikbaar bij onze oosterburen, maar die heeft sowieso al mindere dekking dan Vodafone Duitsland.
Dat klopt, Roam dus nu op Vodafone.de. op zich niet slecht alleen om veel plekken heeft Telekom.de toch betere dekking betreft 4G.WiseDise schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:13:
[...]
Ik heb inmiddels begrepen dat de roamingovereenkomst met Telekom.de niet verlengd is. Sinds vorige week kan er gebruik gemaakt worden van Vodafone.de (2G/3G/4G) als vervanging. Eerder was roamen op Vodafone.de helemaal niet mogelijk.
O2 blijft natuurlijk ook gewoon beschikbaar bij onze oosterburen, maar die heeft sowieso al mindere dekking dan Vodafone Duitsland.
Ik snap ook niet waarom ze Telekom.de hebben opgezegd.. toch een geld kwestie?
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-10-2018 16:16 ]
Dat weet ik niet, want dat heb ik niet gehoord - maar het zou me niets verbazen.dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:08:
[...]
Dat klopt, Roam dus nu op Vodafone.de. op zich niet slecht alleen om veel plekken heeft Telekom.de toch betere dekking betreft 4G.
Ik snap ook niet waarom ze Telekom.de hebben opgezegd.. toch een geld kwestie?
Immers: Telekom.de is de #1 in Duitsland (klik), dus wellicht dat ze dan toch meer geld vragen als de nummers #2 (Vodafone) en #3 (o2).
Het kan zijn dat dit nog een lopende overeenkomst tussen KPN-Telekom was. Als daar de eventuele effecten van Roam like home niet in zijn meegenomen, dan kan ik me voorstellen dat er nu wel een verschuiving plaatsvindt in de kosten.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Grappige is dat KPN aangeeft van niks te weten en me constant standaard informatie geeft (omtrent dat de roaming me Telekom.de is opgezegd).. ze geven totaal geen antwoord wat je specifiek vraagt.. ja je krijgt een antwoord dat het al gegeven is (non informatie) en dat is het..WiseDise schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:46:
[...]
Dat weet ik niet, want dat heb ik niet gehoord - maar het zou me niets verbazen.
Immers: Telekom.de is de #1 in Duitsland (klik), dus wellicht dat ze dan toch meer geld vragen als de nummers #2 (Vodafone) en #3 (o2).
Het kan zijn dat dit nog een lopende overeenkomst tussen KPN-Telekom was. Als daar de eventuele effecten van Roam like home niet in zijn meegenomen, dan kan ik me voorstellen dat er nu wel een verschuiving plaatsvindt in de kosten.
Het is vooral jammer dat ik bij KPN nergens een lijstje kan vinden met de roaming providers per land. Voorheen hadden ze daar een keurig overzicht van. Sinds de nieuwe ramingregels zijn ingegaan zijn er toch helaas ook meer roaming beperkingen door elk van de providers van kracht. Bij T-Mobile mocht ik op 1 netwerk in Griekenland alleen bellen/gebeld worden via 2G. Het 3G en 4G netwerk van deze provider was niet in de roamingovereenkomst meegenomen en dus verboden. Gevolg: geen mobiel internet data doorvoer op dat netwerk. Maar wel keurig op de roaming website aangegeven. Bij KPN volgen nu ook wisselingen van roaming partners blijkbaar en bij KPN provider Telfort mag je alleen roamen op 3G. Het zou netter zijn als KPN alles ook in een overzicht beschikbaar maakt. Roaming is voor mij nu juist één van de dingen die het voor mij waard maken om niet naar een virtuele aanbieder over te stappen, maar tegen meerprijs bij de provider zelf te blijven. Juist in Duitsland wil je 4G hebben en ook dat is met name in het voormalige Oost Duitsland niet optimaal. Naast T-Mobile roaming op mijn KPN sim heb ik een Duitse Vodafone simkaart bij de Shell gekocht voor meer 4G dekking. Waar T-Mobile geen 4G bood, had Vodafone het via mijn Mifi wel. Waar Vodafone alleen 2G had, had Telekom weer 4G via roaming. Het lijkt er steeds meer op dat ik een Telecom sim moet gaan scoren ipv. de Duitse Vodafone prepaid. Helaas moet je tegenwoordig zowel registreren als legitimeren voor je simkaart wordt vrijgeschakeld. De online procedure heeft wisselend succes en anders moet je ergens printen en met de formulieren naar een postkantoor.dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:47:
[...]
Grappige is dat KPN aangeeft van niks te weten en me constant standaard informatie geeft (omtrent dat de roaming me Telekom.de is opgezegd).. ze geven totaal geen antwoord wat je specifiek vraagt.. ja je krijgt een antwoord dat het al gegeven is (non informatie) en dat is het..
Jammer KPN. Als dit er ook af gaat, dan is er nog een reden minder om bij KPN te blijven.
Als de maximum wholesaleprijzen naar een aanvaardbaar niveau zijn gedaald zullen de roamingcontracten weer meer worden opengesteld.
Interessant inderdaad. Eigenlijk moeten we als ik je toelichting goed begrijp de huidige beperkingen/veranderingen in roamingcontracten eerder zien als groeistuipen in de weg naar aanpassingen die de doorverplichtte inbegrepen data en gesprekken binnen de EU doorgevoerd moeten worden. Dan kan het dus op termijn positief gaan uitwerken als Nederlandse providers nu de dure roaming partners er uit kikken. Het zou tot meer concurrentie op roaming kunnen leiden tussen de ontvangende roaming netwerken. Roaming is best een forse inkomstenbron en het kan gaan werken als blijkt dat T-Mobile Duitsland opeens 2/3e van haar roamingcontracten verliest.The_Wireless_Guy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:27:
@ucsdcom Al deze "problemen"worden veroorzaakt door RLAH en de grote verschillen in wholesaleprijzen voor data. Daar zit soms wel een factor 3 verschil tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder binnen een land. Dan snap ik wel dat operators je naar het goedkoopste netwerk dirigeren.
Als de maximum wholesaleprijzen naar een aanvaardbaar niveau zijn gedaald zullen de roamingcontracten weer meer worden opengesteld.
Dan zou het in ieder geval in theorie tot versnelde verlaging van de wholesale tarieven in een land kunnen leiden. Sneller dan de huidige regulering voorschrijft. Dat zou nog niet eens gek zijn, mits operators dan over een paar jaar ook nieuwe partners willen toevoegen. Tot nu toe konden we binnen de EU nagenoeg op alle netwerken roamen, op enkele nieuwkomers (en bij KPN Vodafone netwerken) na.
Super en mag ik zeggen eindelijkrverheij schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
Het heeft even geduurd, maar het lijkt er dan toch daadwerkelijk op dat KPN voor VoWiFi heeft geregeld..! https://www.kpn.com/belee...biel-via-wifi-van-kpn.htm
helaas op mijn iPhone nog geen toggle om het te activeren.
Na 3 weken zijn we weer terug in Nederland en KPN heeft helemaal niks gedaan om het probleem op te lossenTomba schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:10:
[...]
Inmiddels 2 weken onderweg, KPNs technische dienst die contact met me zou opnemen laat niets van zich horen. Had dit niet verwacht van de duurste provider van Nederland

[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 30-10-2018 12:02 ]
Ik krijg een wifi icoontje te zien bij het bellen naar een nummer, bovenin en tijdens het bellen.

Samsung s8.
Ik zit nu op een bedrijfsnetwerk die druk gebruikt wordt, dus de verbinding hapert soms wel af en toe
[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 30-10-2018 13:18 ]
Ik zoek me suf op mijn s8 maar ik kan het niet vinden.krakendmodem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:10:
Bij mij werkt het!
Ik krijg een wifi icoontje te zien bij het bellen naar een nummer, bovenin en tijdens het bellen.
[Afbeelding]
Samsung s8.
Ik zit nu op een bedrijfsnetwerk die druk gebruikt wordt, dus de verbinding hapert soms wel af en toe
Als je met twee vingers naar beneden scrollt van bovenaf en dan van rechts naar links veegt, dan zie ik daar een knopje wifi bellen. Ingedrukt houden en dan kun je die instellen.AtlAntA schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:49:
[...]
Ik zoek me suf op mijn s8 maar ik kan het niet vinden.

Of
Bellen en sms’en via wifi staat automatisch aan op je Samsung telefoon, als jouw toestel geschikt is. Wil je dat niet, of juist wel? Je zet het eenvoudig uit en weer aan via je Telefoon-app. Ga naar ‘Instellingen’ naar de 'groene belknop' en zet de schakelaar om bij ‘Bellen via Wifi’. Je kunt hierbij ook een voorkeursverbinding aangeven. Wij adviseren hier Voorkeur Mobiele netwerk te gebruiken.
Kan het zijn dat je misschien nog een update moet installeren?
[ Voor 44% gewijzigd door krakendmodem op 30-10-2018 17:59 ]
jammer, heb een note 8, en slecht bereik thuis op 4g, maar nog geen switch voor VoWiFirverheij schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
Het heeft even geduurd, maar het lijkt er dan toch daadwerkelijk op dat KPN voor VoWiFi heeft geregeld..! https://www.kpn.com/belee...biel-via-wifi-van-kpn.htm
Mits je een Nederlandse Samsung firmware hebt, kan je het ook activeren via de bel app en daarin het instellingen menu.stijnec1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:11:
[...]
jammer, heb een note 8, en slecht bereik thuis op 4g, maar nog geen switch voor VoWiFi
Bij buitenlandse Samsungs die vaak door de goedkopere online shops geleverd worden (Belsimpel, telefoonwereld etc. ) werkt bellen via 4G of Wifi regelmatig niet door gebrek aan de juiste settings. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld Nederlandse Samsungs die via Vodafone zijn gekocht. In sommige gevallen mist de haast unbranded aanvoelende Vodafone toestelfirmware toch de settings voor de andere Nederlandse netwerken.
In alle bovenstaande gevallen krijg je de schakelaar niet te zien.
Ik zat in de algemene instellingen te zoeken terwijl ik dus eerst naar de bellen 'app' moest gaan en daar de instellingen moest selecteren. Stond inderdaad standaard aan. Bedankt voor het meedenken!krakendmodem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:03:
[...]
Als je met twee vingers naar beneden scrollt van bovenaf en dan van rechts naar links veegt, dan zie ik daar een knopje wifi bellen. Ingedrukt houden en dan kun je die instellen.
[Afbeelding]
Of
Bellen en sms’en via wifi staat automatisch aan op je Samsung telefoon, als jouw toestel geschikt is. Wil je dat niet, of juist wel? Je zet het eenvoudig uit en weer aan via je Telefoon-app. Ga naar ‘Instellingen’ naar de 'groene belknop' en zet de schakelaar om bij ‘Bellen via Wifi’. Je kunt hierbij ook een voorkeursverbinding aangeven. Wij adviseren hier Voorkeur Mobiele netwerk te gebruiken.
Kan het zijn dat je misschien nog een update moet installeren?
Wat mij ook opvalt is dat het toestel nog steeds terugvalt op 3G als er wordt gebeld. Ik dacht dat KPN allang VoLTE voor de iPhones geactiveerd had...
Ik heb ook nog even getest met een Kpn prepaid simkaart, maar die heeft zelfs nog helemaal geen 4G toegang, laat staan dat volte en WiFi bellen ermee zouden werken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Voor Wifi bellen dien je ook carrier update apart te downloaden, aangezien deze niet mee komt met 12.1. Ga hiervoor naar Instellingen>Algemeen>Info en wacht eventjes tot de melding van de update komt. Daarna zie je de optie bij Mobiel Netwerk.timmie1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:58:
Ik wilde het WiFi bellen vanavond even uittesten met een iPhone en een simkaart met postpaid. Ik heb de carrier settings en its naar 12,1 geüpdatet, en de optie kwam inderdaad te voorschijn. Daadwerkelijk via WiFi bellen lukt volgens mij nog niet want ik zie geen speciale icoontje ofzo verschijnen en de verbinding wordt niet slechter/ onderbroken als ik buiten het WiFi netwerk treed of zelf de WiFi verbinding verbreek.
Wat mij ook opvalt is dat het toestel nog steeds terugvalt op 3G als er wordt gebeld. Ik dacht dat KPN allang VoLTE voor de iPhones geactiveerd had...
Ik heb ook nog even getest met een Kpn prepaid simkaart, maar die heeft zelfs nog helemaal geen 4G toegang, laat staan dat volte en WiFi bellen ermee zouden werken.
Voor VoLTE dien je deze ook apart aan te zetten en is wel degelijk al een tijd actief. Deze vind je onder:
Instellingen>Mobiel netwerk>Opties mobiele data>Schakel 4G in dien je dan op Gesprekken en data te zetten. Na even wachten zul je zien dat bij het bellen het toestel niet terug schakelt naar 3G.
It ain't stupid if it works!
De iPhone bepaald zelf wanneer deze over wifi belt. Bij een Samsung kun je kiezen of je over wifi wilt bellen of over een mobiel netwerk. (Wat je voorkeur heeft)timmie1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:58:
Ik wilde het WiFi bellen vanavond even uittesten met een iPhone en een simkaart met postpaid. Ik heb de carrier settings en its naar 12,1 geüpdatet, en de optie kwam inderdaad te voorschijn. Daadwerkelijk via WiFi bellen lukt volgens mij nog niet want ik zie geen speciale icoontje ofzo verschijnen en de verbinding wordt niet slechter/ onderbroken als ik buiten het WiFi netwerk treed of zelf de WiFi verbinding verbreek.
Als die iPhone nog niet over 4G kan bellen, dan gaat wifi bellen ook niet werken.
Deze info staat bij de veelgestelde vragen op de KPN site
Wat dan wel weer leuk is: als ik de vliegtuigmodus aanzet, worden alle verbindingen verbroken. Zet ik vervolgens alleen WiFi aan, dan kun je al bellen, zonder dat je toestel geregistreerd is op een 4G verbinding. Dat is wel leuk.
Precies dit! Ik heb dit inmiddels ook al via diverse buitenlandse VPN's geprobeerd, en het blijft gewoon werken! Zou dit betekenen dat dit trucje ook werkt bij een 'gewoon' buitenlands WiFi-netwerk?krakendmodem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:40:
Wat dan wel weer leuk is: als ik de vliegtuigmodus aanzet, worden alle verbindingen verbroken. Zet ik vervolgens alleen WiFi aan, dan kun je al bellen, zonder dat je toestel geregistreerd is op een 4G verbinding. Dat is wel leuk.
heb mijn toestel gekocht via Samsung.com dus 100% origineel toestel. Telefoon app versie 3.0.30.10, volgens het toestel de laatste versie, maar dus geen VoWiFi schakelaarucsdcom schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:27:
[...]
Mits je een Nederlandse Samsung firmware hebt, kan je het ook activeren via de bel app en daarin het instellingen menu.
Bij buitenlandse Samsungs die vaak door de goedkopere online shops geleverd worden (Belsimpel, telefoonwereld etc. ) werkt bellen via 4G of Wifi regelmatig niet door gebrek aan de juiste settings. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld Nederlandse Samsungs die via Vodafone zijn gekocht. In sommige gevallen mist de haast unbranded aanvoelende Vodafone toestelfirmware toch de settings voor de andere Nederlandse netwerken.
In alle bovenstaande gevallen krijg je de schakelaar niet te zien.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie