Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1079061

dutchnltweaker schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:46:
[...]
Kijk hier eens: http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Update: welk toestel heb je? dan zou ik dat kunnen checken (denk het niet namelijk maar dan moet ik dat even checken voor de zekerheid).
Had een toestel gekocht die niet over de juiste banden beschikten. Toch maar geannuleerd. Aangezien KPN enkel band 7 gebruikt en niet 38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-05 23:00

HaikoW

International man of mystery

Hmmbob schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:30:
Dat niet, maar ik ben wel recent in de VS geweest waarbij gesprekken niet aan de voordeelbundel toegerekend zijn, maar wel daarin hadden moeten vallen (bundel niet op, aangevraagd ruim voordat de gesprekken plaats vonden). Ook hier werd “uit coulance” een credit op mijn volgende rekening geplaatst.

TL;DR: check je rekening als je in de VS bent geweest
Had precies hetzelfde echter in een ander land voor mijn mei factuur. Mevrouw van KPN gaf aan dat de credit uit coulance was en eenmalig terwijl het overduidelijk was dat KPN een foutje heeft gemaakt. Ga de volgende factuur toch even goed uitpluizen of dit niet weer gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:40
Ook ik kreeg na thuiskomst uit de VS verrassend genoeg een rekening voor een telefoontje dat blijkbaar niet uit de afgesloten voordeelbundel ging. Ik heb onderzoek gedaan en na 10 keer doorklikken kun je wel op een dergelijke pagina uitkomen:

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/bundelvoorwaarden.jpg

Superverwarrend, want dit zou je op basis van de omschrijving niet denken:

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/Screenshot_20180625-073751_MijnKPN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 22:45
Klagen en hopen op coulance. Je hebt geen poot om op te staan, maar kunt altijd proberen ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:25

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

4G update op 4gmasten.nl is weer beschikbaar!

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:45
@kwon Je bedoelt dat gesprekken en van buitenland naar buitenland er niet binnen vallen?

Dat is wel verwarrend. Dat zou dan betekenen dat een telefoontje of sms alleen binnen bijvoorbeeld de VS gebruikt kan worden en niet eens voor een SMS of telefoontje naar Nederland. Klopt dat met jou ervaring en is dat wat je ons wil laten zien?

Dan kan je net zo goed dus weer voor een lokale prepaid gaan, al betaal je in de VS soms weer “airtime” gebruik als je gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
ucsdcom schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:12:
@kwon Je bedoelt dat gesprekken en van buitenland naar buitenland er niet binnen vallen?

Dat is wel verwarrend. Dat zou dan betekenen dat een telefoontje of sms alleen binnen bijvoorbeeld de VS gebruikt kan worden en niet eens voor een SMS of telefoontje naar Nederland. Klopt dat met jou ervaring en is dat wat je ons wil laten zien?
Yup. In mijn geval ging het om een telefoontje vanuit de VS naar NL (volgens factuur € 1 per minuut). Geen idee hoe het zou zitten met VS naar VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 22:40
kwon schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:16:
[...]

Yup. In mijn geval ging het om een telefoontje vanuit de VS naar NL (volgens factuur € 1 per minuut). Geen idee hoe het zou zitten met VS naar VS.
Ik denk dat het een toch een fout is, of de voorwaarden moeten zijn veranderd. Vorig jaar heb ik vanuit de VS met de 500-bundel naar Nederland gebeld en dat ging gewoon keurig uit de bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, dat heb ik ook gehad inderdaad. Effe bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

stervis schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:34:
[...]

Ik wacht even het verlengingsaanbod af.
Over het algemeen zijn er gden verlenging aanboden meer van KPN, zelfs niet als je dreigt weg te gaan. Hun aanbod is de 5 euro korting icm kpn compleet, maar die krijgt iedereen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 19:58
Anoniem: 328026 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:52:
[...]

Over het algemeen zijn er gden verlenging aanboden meer van KPN, zelfs niet als je dreigt weg te gaan. Hun aanbod is de 5 euro korting icm kpn compleet, maar die krijgt iedereen...
Als dat het geval is, is keuze simpel. Abonnement afkopen en overstappen.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
stervis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Als dat het geval is, is keuze simpel. Abonnement afkopen en overstappen.
Waarom zou je moeten afkopen als je gewoon kan overstappen omdat je verlengbaar bent???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:36:
[...]

Waarom zou je moeten afkopen als je gewoon kan overstappen omdat je verlengbaar bent???
Abo loopt tot november. Verlengen mag vanaf 3 maanden voor einddatum.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
stervis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Abo loopt tot november. Verlengen mag vanaf 3 maanden voor einddatum.
4 maanden ;)
En overstappen mag 60 dagen voor eind datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:26:
[...]

4 maanden ;)
En overstappen mag 60 dagen voor eind datum ;)
Volgens mij heb je nog verouderde informatie. Van de week nog aan de telefoon gehangen met ze en overigens zie ik ook dat ik verlengbaar ben per 08-07-2018 in de MijnKPN app.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
stervis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Volgens mij heb je nog verouderde informatie. Van de week nog aan de telefoon gehangen met ze en overigens zie ik ook dat ik verlengbaar ben per 08-07-2018 in de MijnKPN app.
Echt niet 4 maanden van te voren verlengen en 60 dagen van te voren mag je overstappen 8)

https://www.kpn.com/search.htm?q=verlengen

Dus die mensen van de klanten service weten het zelf niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Echt niet 4 maanden van te voren verlengen en 60 dagen van te voren mag je overstappen 8)

https://www.kpn.com/search.htm?q=verlengen

Dus die mensen van de klanten service weten het zelf niet 8)7
We gaan het meemaken over anderhalve week. Twee mogelijke uitkomsten :)

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:10
Is er nog een manier om van de €25 aansluitkosten af te komen?
Vind ik een beetje veel voor bij een tabletabonnement van €5/maand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:50
theblindman schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:07:
https://www.cashbackxl.nl/webshops/kpn

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
stervis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:05:
[...]

We gaan het meemaken over anderhalve week. Twee mogelijke uitkomsten :)
Het is gewoon al vele jaren 4 maanden dus ik snap gewoon niet dat ze jouw verkeerd voorlichten 8)7
Daarbij als er zelf in jouw KPN 4 maanden van de voren staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Het is gewoon al vele jaren 4 maanden dus ik snap gewoon niet dat ze jouw verkeerd voorlichten 8)7
Daarbij als er zelf in jouw KPN 4 maanden van de voren staat :+
Je hebt gelijk. Einddatum is 8-11, verlengen mag per 8-7. Kortom 4 maanden.

Het volgende staat op de pagina van KPN:
"Opzeggen is gratis wanneer de einddatum van het contract verstreken is.

Is dit nog niet het geval, maar wil je toch per direct opzeggen? Dan kunnen wij een afkoopsom berekenen. Houd rekening met een opzeggingstermijn van 1 maand.

Wil je tijdens de looptijd van je contract opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom."
De afkoopsom is voor mij dan 4x mijn abonnementskosten zoals verteld door de KS.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-02 11:16

ydr

Wanneer je al klant bent kun je contact op nemen met de klantenservice. De 25 euro aansluitkosten kan weinig aan gedaan worden, maar ze kunnen wel 25 euro korting geven op een andere dienst, waardoor je uiteindelijk die kosten niet hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16
Hmm naar aanleiding van dit topic eens naar mijn abonnement gaan kijken en vraag me af wat er in godsnaam met de prijzen gebeurd is?

Ik heb in november 2016 een Zorgeloos standaard met 10GB data en telefoon (HTC10, volgens mij nog 100 nog wat euro bijbetaald) afgesloten voor 69,41 per maand (45,41 voor Zorgeloos Standaard en 24,- voor het toestel).

Ik zie nu op de website dat je een iphone8 met 24,- bijbetaling en 20GB data voor 54 per maand hebt (24,- voor Zorgeloos Standaard 20GB en 30,- voor het toestel)

Het abonnement is dus gewoon 20,- per maand goedkoper geworden en je krijgt er nu twee keer zoveel data voor.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/aZ3LDBs1ExsE8/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kleautviool schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:13:
Hmm naar aanleiding van dit topic eens naar mijn abonnement gaan kijken en vraag me af wat er in godsnaam met de prijzen gebeurd is?

Ik heb in november 2016 een Zorgeloos standaard met 10GB data en telefoon (HTC10, volgens mij nog 100 nog wat euro bijbetaald) afgesloten voor 69,41 per maand (45,41 voor Zorgeloos Standaard en 24,- voor het toestel).

Ik zie nu op de website dat je een iphone8 met 24,- bijbetaling en 20GB data voor 54 per maand hebt (24,- voor Zorgeloos Standaard 20GB en 30,- voor het toestel)

Het abonnement is dus gewoon 20,- per maand goedkoper geworden en je krijgt er nu twee keer zoveel data voor.

[afbeelding]
Dat klopt ook wel. De data is geüpgraded in de abonnementen van Zorgeloos, al even geleden. De prijzen van abonnementen zijn verlaagd ten opzichte van 2 jaar geleden.

Dat laatste zul je over 2 jaar weer zien. Het verandert nu eenmaal, dat is het risico van contracten.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
@kleautviool dat 20gb is enkel als je compleet bent houd daar rekening mee ;)
Anders is het gewoon 10gb en ergens neem ik aan dat je niet compleet bent anders had je nu ook 20gb?
Er staat een vinkje standaard aan alsof je compleet bent en dat is geen probleem als je KPN heb maar heb je dat niet krijg je geen dubbel data en geen 5 euro extra korting.

[ Voor 58% gewijzigd door Roos79 op 27-06-2018 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:22
Nou, ik ben per volgende maand weg bij KPN. Waarom? Slechte ontvangst. Mijn huis ligt schijnbaar nogal ongunstig t.o.v. de antennes van KPN. Ik krijg continu klachten van mensen dat ze me slecht kunnen verstaan. Dus maar eens gebeld, de klacht is onderzocht en toegekend. Ik mag dus m'n contract openbreken en overstappen zonder extra kosten. Netjes opgelost door KPN, hoewel ik liever was gebleven, want de dekking buitenshuis is wel prima.

Wat mij bij het volgende punt brengt: waarom maakt KPN geen tempo bij het aanbieden van VoWifi? Dat had mijn probleem namelijk in 1x opgelost. Alle moderne toestellen ondersteunen dit, maar waar blijven die providers? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om te implementeren en je lost meteen alle klachten op van mensen die binnenshuis niet kunnen bellen. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 21:38
PhilipsFan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 01:31:
Nou, ik ben per volgende maand weg bij KPN. Waarom? Slechte ontvangst. Mijn huis ligt schijnbaar nogal ongunstig t.o.v. de antennes van KPN. Ik krijg continu klachten van mensen dat ze me slecht kunnen verstaan. Dus maar eens gebeld, de klacht is onderzocht en toegekend. Ik mag dus m'n contract openbreken en overstappen zonder extra kosten. Netjes opgelost door KPN, hoewel ik liever was gebleven, want de dekking buitenshuis is wel prima.

Wat mij bij het volgende punt brengt: waarom maakt KPN geen tempo bij het aanbieden van VoWifi? Dat had mijn probleem namelijk in 1x opgelost. Alle moderne toestellen ondersteunen dit, maar waar blijven die providers? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om te implementeren en je lost meteen alle klachten op van mensen die binnenshuis niet kunnen bellen. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben...
Blijkbaar werkt VoWiFi, bij de tests, nog niet helemaal super en KPN wil geen half-gebakken dienst er van maken. Tenslotte is bellen nog wel een belangrijk iets van je abonnement.
Nu weet ik niet precies hoe ver het e.e.a. is maar op dit moment lopen ook nog tests samen met fabrikanten/leveranciers van toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 12:01
RobinF schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:18:
[...]
Blijkbaar werkt VoWiFi, bij de tests, nog niet helemaal super en KPN wil geen half-gebakken dienst er van maken. Tenslotte is bellen nog wel een belangrijk iets van je abonnement.
Nu weet ik niet precies hoe ver het e.e.a. is maar op dit moment lopen ook nog tests samen met fabrikanten/leveranciers van toestellen.
Dan gaat het nog wel even duren dus. Ik wacht ook met smart op WiFi bellen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Welk abo is dat?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Laatst online: 14:16
Roos79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:48:
@kleautviool dat 20gb is enkel als je compleet bent houd daar rekening mee ;)
Anders is het gewoon 10gb en ergens neem ik aan dat je niet compleet bent anders had je nu ook 20gb?
Er staat een vinkje standaard aan alsof je compleet bent en dat is geen probleem als je KPN heb maar heb je dat niet krijg je geen dubbel data en geen 5 euro extra korting.
Ik heb KPN Compleet ;)

Maar je hebt gelijk, ik heb inderdaad niet goed gekeken. Zag het aanbod staan alsof het standaard (zonder KPN Compleet) was.

* kleautviool moet eens beter leren lezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
@kleautviool Dus dan heb je nu ook al 20gb en geen 10gb toch :+
Maar er wijzigen altijd prijzen al valt het nu wel mee het verschil tussen een een jarige sim only en een twee jarige sim only is gewijzigd.
Verder blijven abonnementen met toestel prijzig maar doordat je kan kiezen wat je al afbetaald aan je toestel kan je je maand bedraag aardig verlagen omdat je al een flink stuk van je toestel in eens betaald.
Verder zet KPN het Vinkje Compleet standaard aan waardoor het lijkt dat je heel voordelig uit bent.
Ben je geen KPN klant en let je niet op dan kom je van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat ik voor abonnement heb na 1 juli. Het is nu omgezet van Basis naar Vooral Internet Instap. Dat kost me ook 15 euro, maar dan wel 4GB en onbeperkt bellen.

KPN heeft er soms een handje van de huidige abonnementen ineens extra data te geven in plaats van het introduceren van nieuwe proposities.

De stap tussen 2/4 en 10/20 is nogal groot. Liever had ik gezien dat er nog een 5/10 tussen zat. Wellicht wordt Zorgeloos Instap ooit verhoogd met data. Dat zou helemaal leuk zijn voor die 15 euro. Het verleden heeft uitgewezen dat ze dat eerder ook gedaan hebben.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zojuist onze abo’s verlengd, nadat ik eerst ons vaste abo verlengd had (met korting, via opzeggingen).

Ik blijf bij hetzelfde Sim-Only abo (Zorgeloos met 10 GB, wordt 20GB dankzij KPN compleet) maar ga van 30 euro/maand nu naar 23,50: abo was al 5 euro per maand goedkoper geworden dit jaar en er gaat nu nog extra 1,50 korting af.

Mijn vrouw heeft het Sim-Only abo met 300 minuten en geen MB’s (die deel ik altijd) en gaat van 11 EUR per maand nu naar 8,50: het abo is nog maar 9,50 dit jaar en ze krijgt nog 1 euro extra korting.

Al met al weer 9 EUR/maand goedkoper uit voor hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 01:23
Hmmbob schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:57:...
Mijn vrouw heeft het Sim-Only abo met 300 minuten en geen MB's (die deel ik altijd) ...
Ik dacht dat de voorwaarde voor het data delen was, dat de ander ook een abo met data had. Maar blijkbaar niet? Of loophole?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
dinkelover schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:30:
[...]
Ik dacht dat de voorwaarde voor het data delen was, dat de ander ook een abo met data had. Maar blijkbaar niet? Of loophole?
Iedereen noemt hier de KPN compleet versie als combinatie met vast internet van KPN thuis, maar denk ook aan de 2e variant van KPN compleet: wie een 2e KPN mobiel abonnement op hetzelfde adres neemt, krijgt al 5,- korting op ieder mobiel abonnement en gratis onderling bellen. Samen met de huidige actiekortingen worden dan zelfs de KPN start/instap zonder minuten en basis abonnementen met minuten en 1GB voor weinig gebruikende gezinsleden al interessant. Juist door het kunnen overhevelen van MB’s. NB. Bij KPN compleet worden door meerdere mobiele abonnementen op 1 adres krijg je wel de extra compleet korting, wordt helaas niet je databundel verdubbeld.

En om te antwoorden op je vraag: mijn vriendin heeft een start abonnement zonder data en kan maandelijks via de app data van mij af overhevelen. Vooral als je 2 abonnementen of meer in huis hebt, kan het een voordelige oplossing zijn. 1 hoofdnummer met een flinke databundel, en de overige leden van je huishouden krijgen dan 5,- korting op een standaard abonnement en kunnen de MB’s van het hoofdabonnement gebruiken. Met de actiekorting betalen zij dan nog slechts 8,50 voor een instap abonnement met minuten, maar zonder eigen data. Voorwaarde is dan wel dat je maandelijks op de eerste van de maand MB’s naar ze moet overboeken via de mijn KPN app of je online account.

Een alternatief kan zijn: 1 trede hoger, met 5,- korting vanwege meerdere mobiele aansluitingen en actiekorting 15,- per maand voor minuten en 1GB data. Extra MB’s kunnen dan zoveel als nodig is overgezet worden naar de andere gezinsleden. En anders dan bij bijvoorbeeld T-Mobile, mag bij KPN ieder “gezinslid” op dat adres een eigen rekeningnummer gebruiken.

Nog een tip: als je het 8,50 euro instap abonnement (zonder MB’s) aansluit en upgrade naar 1 trede hoger, dan kost het abonnement met 1GB data ook gewoon de actieprijs van 15,- per maand. Voordeel is dan wel dat je je abonnement altijd weer kan verlagen naar het 8,50 abonnement als daar aanleiding voor is (bijvoorbeeld als dat abonnement toch opeens data krijgt, of als een losse aanvullende databundel goedkoper wordt.)

Een losse 1GB bundel bij het 8,50 euro abonnement kost nu trouwens 7,50 euro extra bij eenmalig activeren = 16,- euro. Als je daarbij dus in 2 jaar tijd 4 maanden zonder eigen databundel kan, bijvoorbeeld door het delen van MB’s, dan ben je al goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
PhilipsFan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 01:31:

VoWifi is bij de andere providers niet zalig makend. Het lijkt nog wat in de kinderschoenen te staan. De gesprekskwaliteit laat regelmatig behoorlijk te wensen over bijvoorbeeld via mijn Vodafone VoWiFi bijvoorbeeld. Soms lukken verbindingen niet. Het klinkt doffer, geeft regelmatig echo’s bij mij of bij de persoon aan de andere kant van de lijn en regelmatig “dropouts/haperingen” in de gesprekken.
In veel gevallen zal het prima zijn. Vooral in die nieuwe kantoor kolossen waar je mobiele signaal vakkundig door de constructie wordt tegengehouden zie ik grote voordelen voor VoWiFi. Maar ik zou het thuis (en eigenlijk ook op andere plaatsen waar ik dagelijks vele uren ben) niet als mijn enige verbindingsmogelijkheid willen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 30-06-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
dinkelover schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:30:
[...]
Nee hoor, dat heb ik ook vooraf nagevraagd. Maar ik heb nu al bijna een jaar lang een reminder op de 1e van de maand dat ik even 2GB moet doorgeven. Hou ik er zelf nog 18 over, en deze gezamenlijke oplossing is fors goedkoper dan een eigen databundel voor mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Er klopt niets meer van. Bij mijn abonnement staat KPN 2015 SO Zorgeloos Instap. Daaronder 150 minuten en 1GB. Bij verbruik staat wel 300 minuten en 2GB.

Maar het moet onbeperkt bellen en 4GB zijn. Ik heb nu gewoon Vooral Internet Instap met een andere naam. Straks even KPN bellen. Dit is een dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 13:35
THE_BASE schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:18:
Er klopt niets meer van. Bij mijn abonnement staat KPN 2015 SO Zorgeloos Instap. Daaronder 150 minuten en 1GB. Bij verbruik staat wel 300 minuten en 2GB.

Maar het moet onbeperkt bellen en 4GB zijn. Ik heb nu gewoon Vooral Internet Instap met een andere naam. Straks even KPN bellen. Dit is een dooie mus.
Het kan natuurlijk nog wijzigen he, immers je hebt denk hetzelfde gedaan als ik, geupgrade om van de latere upgrade te genieten? Ik heb hetzelfde ik wacht nog wel een dagje af of het wordt omgezet naar de onbeperkt en 4GB

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 01:23
Ik heb niets recent gewijzigd en ook bij mij is alleen de naam gewijzigd (2015 SO Zorgeloos Standaard), plus de oude (kleinere) bundels.
Maar inderdaad, even geduld.... Op het gebruikersforum wordt alweer moord en brand geroepen. Alsof ze het niet gaan nakomen, na zoveel en duidelijke aankondigingen. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
dinkelover schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:58:
Ik heb niets recent gewijzigd en ook bij mij is alleen de naam gewijzigd (2015 SO Zorgeloos Standaard), plus de oude (kleinere) bundels.
Maar inderdaad, even geduld.... Op het gebruikersforum wordt alweer moord en brand geroepen. Alsof ze het niet gaan nakomen, na zoveel en duidelijke aankondigingen. :)
Contact gehad met Webcare. Er zijn problemen met het omzetten: de naam is gewijzigd, de bundel niet. Gaan ze mee bezig, komt vast goed.

Was alleen benieuwd of ik de enige was of dat het algemeen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:51
Dat duurt best lang allemaal voor zo’n bedrijf om het te fixen, of actief te informeren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:08

mwa

Hier is het ook nog niet omgezet (twee abbo’s) maar ik wijd het aan zondag. Morgen maar weer eens kijken, nu te mooi weer om je daar te druk over te maken 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
@THE_BASE op zich niet gek dat systemen moeite hebben om in een keer alles om te zetten.
Bij sommige providers kosten abo wijzigen ook 24/48 uur voordat alles goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 21:38
carpebios schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:33:
Dat duurt best lang allemaal voor zo’n bedrijf om het te fixen, of actief te informeren.
https://forum.kpn.com/mob...18/index2.html#post635527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Opgelost. Het abonnement klopt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Hier is het ook gefixxed ik zeg prima deal zo :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Hier nog niet. Kijken jullie in de app of online? Ik via de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
dialmformark schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:54:
Hier nog niet. Kijken jullie in de app of online? Ik via de app
Via de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-05 08:23
Bij mij is het nog steeds niet opgelost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Laatst online: 08-05 15:46

Nyana

Who?!

DonRoger schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:43:
Bij mij is het nog steeds niet opgelost :?
Hier ook niet. Zal eerdaags wel gefixt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Zijn hier mensen met 2015 SO vooral internet basis die zijn omgezet? Dus van 200min-5GB naar onbeperkt-10GB?

Die van mij is niet omgezet en heb ook geen mail gehad. Mijn vriendin, op hetzelfde adres, met 2015 SO vooral internet instap is wel omgezet en dat was ook via de mail aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
trabuca schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:49:
Zijn hier mensen met 2015 SO vooral internet basis die zijn omgezet? Dus van 200min-5GB naar onbeperkt-10GB?

Die van mij is niet omgezet en heb ook geen mail gehad. Mijn vriendin, op hetzelfde adres, met 2015 SO vooral internet instap is wel omgezet en dat was ook via de mail aangekondigd.
Geen mail gehad, toch Basis omgezet naar Vooral Internet Instap en door KPN omgezet naar Zorgeloos Instap. Uiteindelijk van 1GB en 300 minuten voor 12,50 euro naar 4GB en onbeperkt bellen voor 15,00 euro. Bedankt KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Hier is het inmiddels ook omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Hier ook, al geeft de app 19677MB aan ipv 20000

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 23:28
Hier ook omgezet. Eerder vanavond nog niet het geval.

Beetje geduld nog voor de mensen die nog niet om zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
coelho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:49:
Hier ook, al geeft de app 19677MB aan ipv 20000
Omdat het op de tweede dag van de maand omgezet is krijg je niet je volledige data. Maar met die hoeveelheid lijkt het me niet zon probleem. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:56:
[...]

Omdat het op de tweede dag van de maand omgezet is krijg je niet je volledige data. Maar met die hoeveelheid lijkt het me niet zon probleem. ;)
Ik had dat ook na mijn verlenging, geen rekening mee gehouden deze keer ;)

Bij de verlenging van het andere abo had ik alle data overgezet naar één van de andere aansluitingen, en de dag erna terug
Was toevallig tijdens de schoolreis naar buitenland van de oudste, had die een maandje het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:21
Gisteren overgegaan naar KPN, ik zat eerst bij Vodafone maar ik merk op locaties waar ik eerst amper bereik had nu toch veel beter. Echt veel beter, ben iets meer gaan betalen per maand maar de service is wel beter.

Vodafone had wel een betere gebruikersomgeving moet ik zeggen, zag er iets gelikter uit maar de KPN uitstraling is weer wat zakelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Laatst online: 10:48
Ik kreeg vandaag een SMSje dat mijn mobiele abbonement is omgezet naar de nieuwe variant. Ik zou denken dat ze dan alles inmiddels correct hebben staan, als ze alles zo aankondigen. Ik had eerder al gezien dat het aangepast was, maar dat ze vergeten waren de korting die ik krijg van KPN compleet te verwerken. Dat is inmiddels nog niet gebeurd dus ik moet mrogen maar eens contact opnemen met de klantenservice.

Heeft iemand anders hetzelfde, dat de kortingen niet goed verwerkt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 16:49
Iemand hier ook problemen met opzetten van een VPN verbinding over 4g? Krijg sinds gisteren geen verbinding meer met PIA en NordVPN. Alsof het geblokkeerd is. Via WiFi heb ik geen problemen. Alleen via 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:13
Lifelogger schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:43:
Iemand hier ook problemen met opzetten van een VPN verbinding over 4g? Krijg sinds gisteren geen verbinding meer met PIA en NordVPN. Alsof het geblokkeerd is. Via WiFi heb ik geen problemen. Alleen via 4g.
Het lukt mij wel om een openvpn verbinding op te bouwen naar huis en naar de VPS over 4G. Dit is op poort 993. Ik weet niet welke poorten PIA of NordVPN gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Hier geen problemen met het opzetten van een VPN-verbinding (via NordVPN) over 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
@glenn456 OpenVPN naar huis lukt hier ook. Alleen NordVPN en PIA pakken niet.

@kwon hmmm, vraag me dan af wat er hier plots is dan. Werkte altijd prima.

Update: het werkt weer. 4g uitgezet zodat netwerk 3G pakt. Daarna weer 4g aangezet en opgelost. :S Heel apart. Maar het werkt weer. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Lifelogger op 15-07-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
nieuws: KPN stopt in 2022 met 3g-netwerk

Ik ben benieuwd wat ze met al die 3G Only locaties gaan doen! Ombouwen naar 4G of ook deels dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik denk dat ze wel gaan kijken hoe de dekking per locatie is. Of overal gelijk 4G neergooien. :p

Edit: KPN.com zegt het volgende:

https://www.kpn.com/netwerk/3g.htm

In mijn regio is momenteel weinig tot geen 4G dekking. Kan ik dan geen internet meer gebruiken?

Wij zorgen ervoor dat vóórdat we 3G uitzetten, de 4G dekking in je regio goed is. We werken er hard aan om het 4G netwerk te verbeteren. Door het uitzetten van 3G ontstaat er juist meer ruimte voor het verbeteren van ons 4G-netwerk

Ik zit nu op een 4G800 mast. Die mogen ze ook wel eens aanpakken. De snelheid is hier niet supersnel :P.

Nu lijkt het wel weer goed te zijn...

http://www.speedtest.net/my-result/a/4111032813.

Hangt ook wel eens rond de 10Mbit, 3G is dan soms zelfs sneller qua download.

[ Voor 35% gewijzigd door krakendmodem op 27-07-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nou, ik hoop dat ze 3G nog lang ingeschakeld houden. 3G is hier gewoon sneller :'). Het valt me op dat veel 4G800 masten soms niet meer hoger dan 15Mnit komen. Niet extreem hinderlijk, maar wel te merken.

4G:
http://www.speedtest.net/my-result/a/4113098198

3G.
http://www.speedtest.net/my-result/a/4113101755

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of het mb-delen tussen abonnementen onbeperkt is?

Ik heb nu een data only abbo van 10GB + Spotify Premium voor 11 euro ongeveer.

Als ik verleng, wordt spotify los en heb ik 20GB (24 euro) en spotify (9 euro) samen voor 33 euro.

Dus als ik onbeperkt mb kan delen dan kan ik beter een nieuw abonnement nemen van 20GB voor 24 euro. En m'n huidige abonnement de MB's iedere maand overschrijven. Kost het me 35 in totaal voor 30GB + Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
@Anoniem: 328026 als je nu 10gb heb heb je straks ook 10gb je krijgt enkel 20gb als hem ook thuis KPN heb of een van die andere dingen op ja heb?
Anders zou je nu ook als 20gb moeten hebben?
Het delen kan enkel met familie leden dus als jij een familie account aanmaakt kan dat maar ik vraag mij af of dat met een data only ook kan?
Betaal je nu 11 euro voor spotify en 10gb data?
Wat voor abo is dat dan?

[ Voor 42% gewijzigd door Roos79 op 29-07-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 328026 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:29:
Weet iemand of het mb-delen tussen abonnementen onbeperkt is?

Ik heb nu een data only abbo van 10GB + Spotify Premium voor 11 euro ongeveer.

Als ik verleng, wordt spotify los en heb ik 20GB (24 euro) en spotify (9 euro) samen voor 33 euro.

Dus als ik onbeperkt mb kan delen dan kan ik beter een nieuw abonnement nemen van 20GB voor 24 euro. En m'n huidige abonnement de MB's iedere maand overschrijven. Kost het me 35 in totaal voor 30GB + Spotify.
Niet helemaal zeker van jouw constructie, maar hier met een family-abo ( 6 deelnemers ) kan ik onbeperkt op en neer schuiven.
Er zitten 2 sim-only's tussen met 100min/sms, geen data, die elke eerste MB's krijgen uit de andere bundels.

Bij mijn gedeelde sim ( jongste <-> iPad - ik wissel die sim tussen beiden ) gaat 50MB op de 1e, en als die op zijn, blijft het onbeperkt op lage snelheid actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Opvallend genoeg had ik dit eergisteren met een IPSEC verbinding naar de zaak. (OpenVPN naar huis werkte op dat moment gewoon)
De oplossing voor mij was het aanpassen van het APN naar advancedinternet.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roos79 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:55:
@Anoniem: 328026 als je nu 10gb heb heb je straks ook 10gb je krijgt enkel 20gb als hem ook thuis KPN heb of een van die andere dingen op ja heb?
Anders zou je nu ook als 20gb moeten hebben?
Het delen kan enkel met familie leden dus als jij een familie account aanmaakt kan dat maar ik vraag mij af of dat met een data only ook kan?
Betaal je nu 11 euro voor spotify en 10gb data?
Wat voor abo is dat dan?
Heb nu 5GB maar die is verdubbeld naar 10GB door compleet. Oud hi abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ok, we zijn weer thuis van een rondje Europa. Qua roaming was ik erg blij in Tsjechië en Polen, maar het Eplus / O2 netwerk in Duitsland is een drama. Daar wordt je steeds van 4G naar 3G gepusht, en soms zelfs naar E (2G). Enkel handmatig mijn telefoon locken op “LTE Only” zorgde voor een stabiele 4G verbinding (in je dailer *#*#4636#*#* en dan LTE Only kiezen) waar Waze en TuneIn mee vooruit konden. Handmatig Vodafone of Telekom kiezen schoot ook niet op, ik kwam vanzelf weer op O2 uit. Strontirritant.

In Polen en Tsjechië heb ik gewoon overal retesnel 4G gehad, geen klachten daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Anoniem: 328026 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Heb nu 5GB maar die is verdubbeld naar 10GB door compleet. Oud hi abonnement.
Je mag niet tussen alle oude abonnementen MB’s uitwisselen. Ik vrees dat je toch de klantenservice moet benaderen om te vragen of MB’s schuiven vanaf je oude abonnement kan.

Bel ook eens de opzegdesk en geef aan dat je een goedkoper aanbod hebt van Vodafone. Mogelijk kunnen ze dan nog iets voor je doen (moet je wel even naar de prijzen kijken en een “aanbod verzinnen”.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Tomba schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:16:
[...]

Opvallend genoeg had ik dit eergisteren met een IPSEC verbinding naar de zaak. (OpenVPN naar huis werkte op dat moment gewoon)
De oplossing voor mij was het aanpassen van het APN naar advancedinternet.
Ik moest ik mijn 4G uitschakelen en weer inschakelen. Daarna werkte het weer. Best apart, maar blij dat het weer werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:17:
Ok, we zijn weer thuis van een rondje Europa. Qua roaming was ik erg blij in Tsjechië en Polen, maar het Eplus / O2 netwerk in Duitsland is een drama. Daar wordt je steeds van 4G naar 3G gepusht, en soms zelfs naar E (2G). Enkel handmatig mijn telefoon locken op “LTE Only” zorgde voor een stabiele 4G verbinding (in je dailer *#*#4636#*#* en dan LTE Only kiezen) waar Waze en TuneIn mee vooruit konden. Handmatig Vodafone of Telekom kiezen schoot ook niet op, ik kwam vanzelf weer op O2 uit. Strontirritant.

In Polen en Tsjechië heb ik gewoon overal retesnel 4G gehad, geen klachten daar!
Juist handmatig naar Telekom gaan schiet juist wel op in mijn ervaring, Telekom is eigenlijk de enige met de beste dekking in Duitsland qua 4G is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

[Video: https://ibb.co/fxMmDo]Beste duitse netwerk.

1. Telekom
2. Vodafone
3. O2

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/fxMmDo

[ Voor 16% gewijzigd door babybox op 30-07-2018 19:28 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dutchnltweaker schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:12:
[...]

Juist handmatig naar Telekom gaan schiet juist wel op in mijn ervaring, Telekom is eigenlijk de enige met de beste dekking in Duitsland qua 4G is mijn ervaring.
Niet als je telefoon vanzelf weer naar O2 schiet toch? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
^^^ dat dus. Vet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:44:
[...]

Niet als je telefoon vanzelf weer naar O2 schiet toch? ;)
@Hmmbob wat voor telefoon heb je? Vreemd als je handmatig selecteert dan moet je telefoon juist verbonden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Er staan hier in Zwolle een paar hoogwerkers te knutselen aan de zendmast in Zwolle centrum (naast station). Ben benieuwd wat ze aan het doen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

KPN verhoogt 4G-snelheid voor alle abonnees (behalve iPhone)

https://www.onemorething....kpn-verhoogt-4g-snelheid/

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
babybox schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:15:
KPN verhoogt 4G-snelheid voor alle abonnees (behalve iPhone)
Het zou zo een Telegraaf kop kunnen zijn.

De strekking van het artikel is dat KPN 4CA uitrolt en iPhones gebruikers erop attendeert dat iPhones geen 4CA ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door jant op 02-08-2018 00:01 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het verhaal op deze website klopt niet.
Als men van 225 naar 300 Mbit/s is gegaan, betekend dat niet meer banden op sites, maar dat men de QAM modus heeft aangepast. (Van 64-QAM naar 256-QAM.)
Volgens https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm zijn er op heel veel plekken namelijk 300 Mbit/s mogelijk. Maar de meeste sites zijn nog gewoon 800 MHz (Band 20) + 1800 MHz (Band 3), wat dan 100 + 200 Mbit/s zou moeten zijn.

Theoretisch mogelijk kwa spectrum en setup die nu on air is/is geweest:

5CA 256-QAM:
Band 20: FDD 800 MHz: 100 MBit/s - 10 MHz bandwidth
Band 3: FDD 1800 MHz: 200 MBit/s - 20 MHz bandwidth
Band 1: FDD 2100 MHz: 100 (max 200) MBit/s - 10 (max 20) MHz bandwidth
Band 7: FDD 2600 MHz: 100 MBit/s - 10 MHz bandwidth
Band 38: TDD 2600 MHz: 120 Mbit/s (in use) + 60 MBit/s 20 + 10 MHz bandwidth (edit: Nog oude waardes gebaseerd op 64-QAM, met 256-QAM op deze Band 38 zou het nog iets harder gaan. Denk zo'n 160-170 Mbit/s + 80-85 Mbit/s.)

Het toevoegen van 2100 MHz en/of 2600 MHz (FDD en/of TDD) is dus niet de reden van de 300 Mbit/s.
Zoals hierboven is te zien, als die banden overal aanstaan zou het nog veel harder gaan.

Maximaal is nu 4 banden; https://www.google.com/ma...8%2C5.033065833397927&z=7
Zie paarse icoontjes met 4 banden.

[ Voor 6% gewijzigd door neeecht op 02-08-2018 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
neeecht schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 05:20:
[...]

Als men van 225 naar 300 Mbit/s is gegaan, betekend dat niet meer banden op sites, maar dat men de QAM modus heeft aangepast. (Van 64-QAM naar 256-QAM.)
Volgens https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm zijn er op heel veel plekken namelijk 300 Mbit/s mogelijk. Maar de meeste sites zijn nog gewoon 800 MHz (Band 20) + 1800 MHz (Band 3), wat dan 100 + 200 Mbit/s zou moeten zijn.

5CA 256-QAM:
Band 38: TDD 2600 MHz: 120 Mbit/s (in use) + 60 MBit/s 20 + 10 MHz bandwidth (edit: Nog oude waardes gebaseerd op 64-QAM, met 256-QAM op deze Band 38 zou het nog iets harder gaan. Denk zo'n 160-170 Mbit/s + 80-85 Mbit/s.)

Het toevoegen van 2100 MHz en/of 2600 MHz (FDD en/of TDD) is dus niet de reden van de 300 Mbit/s.
Zoals hierboven is te zien, als die banden overal aanstaan zou het nog veel harder gaan.

Dus met jouw theorie hebben ook iPhones hier wél profijt van? Volgens OMT kan een iPhone niet meer dan drie banden tegelijk aan. Met jouw theorie is dat niet nodig om 300 Mbps te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:12:
[...]

Dus met jouw theorie hebben ook iPhones hier wél profijt van? Volgens OMT kan een iPhone niet meer dan drie banden tegelijk aan. Met jouw theorie is dat niet nodig om 300 Mbps te halen?
Als een iphone 3 banden (3CA) + 256-QAM kan dan wel. Kwestie van Googlen: iphone type + gsmarena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/4126442657.png

Stevige snelheid :). Atalantastraat Heerenveen. Daar zijn 4 banden actief zo te zien.

Volgens mij was dit al een tijdje actief trouwens. Als ik de site van 4G masten bekijk was dit al een tijdje mogelijk. Ik heb ook een paar maanden eerder al sneller dan 225Mb gehaald namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:12:
[...]

Sowieso vind ik het een raar artikel, alsof snelheid zaligmakend is, en dus een iPhonegebruiker pech heeft ?
Wat een nonsens, leuk zo'n speedtestje waar je de 300Mb doorbreekt, maar in welke reële situatie is dat nodig ?

Het gros wat streamt, doet dat via Netflix, Spotify of aanverwante.
Daar is zelfs 5Mb - 10Mb voldoende, en misschien 50Mb als je HD zou willen kijken.

Die enkeling die we hier tegenkomen die zo graag hun torrents/downloads via mobiel laten lopen, zijn maar een druppel op de plaat.
Ik zie liever uitbreiding op de capaciteit in de breedte dan, zodat festivals en evt. rampen minder connectieproblemen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:25

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 05:20:
[...]

5CA 256-QAM:

Er zijn updates van Tele2 en volgens mij ook van Vodafone in antenneregister, mogelijk ook van KPN en wie weet T-Mobile al verwacht ik die laatste nog niet. Ik ga vanavond downloaden maar update zal niet eerder zijn dan morgenavond maar ik verwacht eerder zaterdag pas wat te kunnen publiceren op 4gmasten.nl .

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik dacht dat T-Mobile ook al 300Mbit kan aanbieden. KPN is daar niet de eerste in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 23:00
krakendmodem schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:42:
Ik dacht dat T-Mobile ook al 300Mbit kan aanbieden. KPN is daar niet de eerste in.
Het volgende staat hierover op de website van T-Mobile
Wat is de maximale 4G/4G+-snelheid?
De theoretische maximumsnelheid is de hoogste snelheid van een netwerk. Deze snelheid wordt gehaald onder ideale omstandigheden en met een geschikt 4G+-toestel. De maximale snelheid die wij bieden is 450 Mbps download en tot 75 Mbps upload.
Hieronder volgt de geraamde maximumsnelheid, de snelheid die je haalt binnen je abonnement. Deze snelheid is gebaseerd op actuele metingen.

Jouw abonnement Download/upload (in Mbps)

Go vanaf 29 januari 2018 256 / 75
Go 225 / 65
Basis Sim 120 / 65
Unlimited 4G voor Thuis 25 / 25
Andere abonnementen 225 / 65
PrePaid 15 / 3

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
johanroelfs schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Het volgende staat hierover op de website van T-Mobile

[...]
Nou, KPN was dus niet de eerste. :P. Dacht ik al.
Vraag me af op welke locaties die snelheid te halen is.

Dat artikel klopt dus niet helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Even wat inside information:

Vanaf 6 augustus veranderen de abonnementen van KPN enigszins:

KPN Zorgeloos Instap gaat van 2GB naar 3GB voor dezelfde prijs. Met compleet van 4GB naar 6GB.

Voor nieuwe klanten vanaf 6 augustus. Bestaande klanten krijgen een e-mail en kunnen er vanaf 1 september van profiteren. Ook de klanten welke onlangs zijn omgezet van KPN Vooral Internet Instap naar KPN Zorgeloos Instap.

Van andere abonnementen worden alleen prijzen aangepast voor nieuwe contracten of wanneer men verlengt. Meer informatie volgt spoedig via Tweakers.net verwacht ik. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door THE_BASE op 03-08-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Prijzen omhoog of omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Is voor nieuwe contracten, dus zal wel omhoog gaan.
Bestaande contracten worden vrijwel nooit aangepast tijdens de contracten.

Ik vind het vreemd dat het alleen het instap-abo betreft, normaal gesproken gaat de hele lijn wel evenredig omhoog ( qua data/minuten ).

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 03-08-2018 19:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De prijs van KPN Zorgeloos Standaard stijgt met 1 euro per maand, de prijs van Zorgeloos Premium daalt echter met 2 euro per maand.

Het is persoonlijker een beter aanbod dan dat het was met een logischer verschil in prijs. Veel klanten hadden te weinig aan 4GB en teveel aan 20GB. Nu zijn 2GB, 6GB, 20GB, 50GB en zelfs 100GB een mooi aanbod en vrijwel exact wat Vodafone aanbiedt, maar dan iets voordeliger. Zo prijst KPN zich weer iets beter t.o.v. de concurrentie.

De prijs hieronder is excl. korting van KPN Compleet.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/giFSTz/9acd9ea6_2e85_4ac1_b71a_6ea95e7af924_1_KPN_Consumenten_nieuwe_klanten.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door THE_BASE op 03-08-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

THE_BASE schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:35:
De prijs van KPN Zorgeloos Standaard stijgt met 1 euro per maand, de prijs van Zorgeloos Premium daalt echter met 2 euro per maand.

Het is persoonlijker een beter aanbod dan dat het was met een logischer verschil in prijs. Veel klanten hadden te weinig aan 4GB en teveel aan 20GB. Nu zijn 2GB, 6GB, 20GB, 50GB en zelfs 100GB een mooi aanbod en vrijwel exact wat Vodafone aanbiedt, maar dan iets voordeliger. Zo prijst KPN zich weer iets beter t.o.v. de concurrentie.

De prijs hieronder is excl. korting van KPN Compleet.

[afbeelding]
Deze prijzen zijn neem ik aan voor de twee jarige contracten ? Immers 10GB is nu al €30

Jammer dat het meest interessante abbo voor mij 10GB 1 jr dus duurder wordt. In plaats van goedkoper of meer data. Ik was aan het wachten (zit nu bij een andere provider)

Laten we het erop houden dat de commerciele afdeling precies weet wat ze doen. Abonnementen die goed lopen prijs verhogen en abonnementen die waarschijnlijk niet zo goed lopen meer data geven of prijzen verlagen.

Ik heb / hoef geen compleet. Zit thuis voor ziggo maar schat het mobiele netwerk van Kpn als beter dan Vodafone, vooral buiten de grote steden, trouwens ook beter qua dekking (niet snelheid) dan T-mobile.

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 01:40

TRaSH

koffie ?

babybox schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Ik heb / hoef geen compleet. Zit thuis voor ziggo maar schat het mobiele netwerk van Kpn als beter dan Vodafone, vooral buiten de grote steden, trouwens ook beter qua dekking (niet snelheid) dan T-mobile.
Ik heb compleet doordat ik 2 of meer mobiele abo's heb(internet+TV gewoon via Ziggo (te duur en omslachtig met KPN met meerdere toestellen),
Aangezien mijn vrouw ook een mobiele telefoon heeft en mijn dochter en alle 3 hebben we dat bij KPN ben ik dus goedkoper uit.
Hun een abo zonder internet en ik deel mijn internet GB's met hun zodat ze ook op internet kunnen onderweg.
Alleen jammer dat je elke 1ste van de maand er aan moet denken om data over te schrijven.

Iemand daar al een soort van script voor geschreven ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Mijn Zorgeloos Standaard (2015 SO) staat elke maand op de factuur voor €30,27. Geen idee vanwaar dit rare bedrag. Daar gaat dan zo lang mijn abonnement loopt €5,05 vanaf en nog eens €5 vanwege KPN compleet. Zo is mijn rekening €20,22. Het is dus totaal niet interessant om mijn sim only te vernieuwen. Vraag me alleen af hoe lang dit blijft gelden, maw of 'zo lang je abonnement loopt' betekent 'zo lang je niets verandert' of 'tot aan het einde van de 2-jaars contractperiode'.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
coelho schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:36:
Mijn Zorgeloos Standaard (2015 SO) staat elke maand op de factuur voor €30,27. Geen idee vanwaar dit rare bedrag. Daar gaat dan zo lang mijn abonnement loopt €5,05 vanaf en nog eens €5 vanwege KPN compleet. Zo is mijn rekening €20,22. Het is dus totaal niet interessant om mijn sim only te vernieuwen. Vraag me alleen af hoe lang dit blijft gelden, maw of 'zo lang je abonnement loopt' betekent 'zo lang je niets verandert' of 'tot aan het einde van de 2-jaars contractperiode'.
Zolang je abonnement loopt dus. Zolang jij er niet aan sleutelt, blijft de prijs gelden, exclusief inflatie. Vandaar ook dat ‘rare’ bedrag. 20,22 euro is inclusief de jaarlijkse inflatie welke per 1 juli wordt doorgevoerd. We hebben het over centen, dus daar zal ik persoonlijk niet over vallen. ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie