Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:38
KorteGebruiker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:05:
Vandaag overgestapt van Simpel naar KPN. Fijn om weer terug te zijn :)
Mooi, maar misschien wil je ook vertellen waarom je die keuze gemaakt hebt en blij bent? Dit als anderen denken om eenzelfde keuze te maken, al dan niet de andere kant op, dat ze de impact begrijpen. Altijd fijn kennis en ervaring te delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:39:
[...]

Mooi, maar misschien wil je ook vertellen waarom je die keuze gemaakt hebt en blij bent? Dit als anderen denken om eenzelfde keuze te maken, al dan niet de andere kant op, dat ze de impact begrijpen. Altijd fijn kennis en ervaring te delen.
Tuurlijk dat wil ik wel, voordat ik overstapte naar Simpel had ik KPN prepaid dus echt vergelijken kan ik niet. Simpel was prima op zich maar had toen geen 5G, een beperkte data snelheid limiet (75mbps wel onlangs verhoogd naar 150) en op drukke plekken zoals concerten etc bijna geen capaciteit dus kon niet eens een appje sturen. Was toen student dus vandaar budget provider. Nu overgestapt naar KPN vanwege o.a het combivoordeel, het snellere data (in vergelijking met Simpel), 5G en alle andere dingen die Simpel mist maar KPN wel heeft.

Vandaag een paar speedtests gedaan en daarin zag je wel het verschil op 4G in download.

KPN ‘s middags:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaV-k1_XLgHSDrU9ANHatBpBp7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8umFgZm8jxC4gcIfIu335j6.jpg?f=fotoalbum_large

Simpel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcJBF6PooRpLm83E4p9LOetM0Ec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzuK3mUoNksmL3jqOsomIlKv.jpg?f=fotoalbum_large

Allebei gemaakt op dezelfde plek (wel ander tijdstip, de een ‘s nachts, de ander ‘s middags)

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:28
Bij mij in mijn regio en in andere plekken is de dekking van 5g goed volgens de dekkingskaart van KPN.
Maar waarom wisseld mijn toestel dan steeds van 5g naar 4g? En dan niet stabiel blijft op 5g?
@oliveroms Is het probleem uiteindelijk opgelost?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 18:16

The Wizard

Moderator Mobile
WhiteHwk schreef op donderdag 28 december 2023 @ 07:32:
Bij mij in mijn regio en in andere plekken is de dekking van 5g goed volgens de dekkingskaart van KPN.
Maar waarom wisseld mijn toestel dan steeds van 5g naar 4g? En dan niet stabiel blijft op 5g?
Als er geen data over de verbinding gaat schakelt de telefoon terug naar 4G. Vergelijkbaar wat je vroeger had met 3G (van H+ terugschakelend naar 3G).

Is dus normaal gedrag. Ligt ook trouwens aan het merk/type telefoon wat ie laat zien.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• WhiteHwk
The Wizard schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:26:
[...]

Als er geen data over de verbinding gaat schakelt de telefoon terug naar 4G. Vergelijkbaar wat je vroeger had met 3G (van H+ terugschakelend naar 3G).

Is dus normaal gedrag. Ligt ook trouwens aan het merk/type telefoon wat ie laat zien.
Oke dankje ik dacht dat het zo als constant 4g dat 5g verbinding ook zo constant werd maar dat komt nog wel denk ik .
Maar zo was het volgens mij vroeger wel dankje :) mijn broer heeft die wisselde verbinding niet met zijn poco en zit bij kpn. En ik met s22 heb dat niet bij mij wisseld dat constant. Zou wel toestel gebonden zijn

[ Voor 13% gewijzigd door WhiteHwk op 28-12-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:22
WhiteHwk schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:47:
[...]

Oke dankje ik dacht dat het zo als constant 4g dat 5g verbinding ook zo constant werd maar dat komt nog wel denk ik .
Maar zo was het volgens mij vroeger wel dankje :) mijn broer heeft die wisselde verbinding niet met zijn poco en zit bij kpn. En ik met s22 heb dat niet bij mij wisseld dat constant. Zou wel toestel gebonden zijn
Bij sommige toestellen kan je het ook instellen(bij mobiele data), in ieder geval bij de iphone kan dat.
Je kan zeggen altijd 5G, of alleen wanneer toestel denkt nodig te hebben(Dus zoals jou S22 nu ook doet).

De optie die dus standaard ingesteld is alleen wanneer toestel denkt nodig te hebben, dit zou vriendelijker zijn voor de accu.

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 29-12-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Sadly niet. Vakantie is voorbij en kan nu weer in NL gewoon normaal gebruik maken van mn spul. Ik wil nog wel naar KPN bellen om te klagen hierover, en kijken wat de oorzaak nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
KorteGebruiker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:23:
[...]

Tuurlijk dat wil ik wel, voordat ik overstapte naar Simpel had ik KPN prepaid dus echt vergelijken kan ik niet. Simpel was prima op zich maar had toen geen 5G, een beperkte data snelheid limiet (75mbps wel onlangs verhoogd naar 150) en op drukke plekken zoals concerten etc bijna geen capaciteit dus kon niet eens een appje sturen. Was toen student dus vandaar budget provider. Nu overgestapt naar KPN vanwege o.a het combivoordeel, het snellere data (in vergelijking met Simpel), 5G en alle andere dingen die Simpel mist maar KPN wel heeft.

Vandaag een paar speedtests gedaan en daarin zag je wel het verschil op 4G in download.

KPN ‘s middags:
[Afbeelding]

Simpel:
[Afbeelding]

Allebei gemaakt op dezelfde plek (wel ander tijdstip, de een ‘s nachts, de ander ‘s middags)
Dat is geen beste snelheid met Simpel. Was dat vaak het geval? Odido zou over het algemeen echt meer dan voldoende bandbreedte beschikbaar moeten hebben op hun sites dus dat zou betekenen dat ze daadwerkelijk prioriteren/afknijpen bij MVNO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
herrieschopper schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:13:
[...]

Dat is geen beste snelheid met Simpel. Was dat vaak het geval? Odido zou over het algemeen echt meer dan voldoende bandbreedte beschikbaar moeten hebben op hun sites dus dat zou betekenen dat ze daadwerkelijk prioriteren/afknijpen bij MVNO's.
Weet ik eerlijk gezegd niet. Zit vaker op de wifi dan op 4g/5g. Deze test was binnenshuis dus misschien heeft het daar mee te maken. Zie in de resultaten geschiedenis van ookla dat het heel erg wisselt, de ene keer is het een schamele 4 mbps down en de andere keer is het 129 down en die 2 tests verschilde nog geen minuut van elkaar. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01:40
De latency en packet loss problemen bij KPN zijn sinds vorige maand weer terug.

Met de advancedinternet APN speelt dit probleem minder actief maar is wel aanwezig. Maar deze APN verbruikt meer batterij, hierover is ook een Tweakers artikel over geweest. review: Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gi...

Nadat dit online kwam heeft KPN contact met mij opgezocht en het probleem onderzocht en hebben ze verbeteringen uitgevoerd in hun infrastructuur waarna de performance problemen verholpen waren voor de internet APN. Sinds december is het probleem terug en mijn mails richting KPN worden ook niet meer beantwoord, terwijl voorheen ik vrij snel een reactie kreeg. Ik had contact met een medewerker die hierover ging, dus niet simpelweg een klantenservice contact.

Hieronder een speedtest naar een mast van KPN waarbij de latency hoog is en veel packet loss. Vaak is ook het geval als de latency te hoog wordt dat de snelheid volledig instort. Zelf merk ik dit erg veel wanneer ik met iets bezig ben dat live denk aan videobellen/meeting of livestream.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPHD2liwQ_Rkr8xghYJ_t4a3liI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eAwPwcvYR0yrQ3tjVJw3Sq5f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KorteGebruiker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:23:
[...]

KPN ‘s middags:
[Afbeelding]

Simpel:
[Afbeelding]

Interessant, wat zou je met een odido simkaart meten op die locatie. Zou dat verschil er met simpel echt zo groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
ikbenjoeri schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:21:

Met de advancedinternet APN speelt dit probleem minder actief maar is wel aanwezig. Maar deze APN verbruikt meer batterij, hierover is ook een Tweakers artikel over geweest. review: Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gi...

Nadat dit online kwam heeft KPN contact met mij opgezocht en het probleem onderzocht en hebben ze verbeteringen uitgevoerd in hun infrastructuur waarna de performance problemen verholpen waren voor de internet APN. Sinds december is het probleem terug en mijn mails richting KPN worden ook niet meer beantwoord, terwijl voorheen ik vrij snel een reactie kreeg. Ik had contact met een medewerker die hierover ging, dus niet simpelweg een klantenservice contact.

Hieronder een speedtest naar een mast van KPN waarbij de latency hoog is en veel packet loss. Vaak is ook het geval als de latency te hoog wordt dat de snelheid volledig instort. Zelf merk ik dit erg veel wanneer ik met iets bezig ben dat live denk aan videobellen/meeting of livestream.

[Afbeelding]
Advocaat van de duivel: sinds wanneer december? KPN is een grote corporate, kan goed zijn dat deze persoon gewoon lekker van zijn Kerstvakantie aan het genieten is en volgende week zijn mail weer ziet :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hmmbob schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Advocaat van de duivel: sinds wanneer december? KPN is een grote corporate, kan goed zijn dat deze persoon gewoon lekker van zijn Kerstvakantie aan het genieten is en volgende week zijn mail weer ziet :+
Rond 8 december heb ik het geconstateerd en sinds 12 december heb ik meerdere keren contact proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Interessant, wat zou je met een odido simkaart meten op die locatie. Zou dat verschil er met simpel echt zo groot zijn?
Dat weet ik niet, kan dat niet testen. Niemand in mijn directe omgeving heeft Odido, zover ik weet. En om een sim te regelen alleen maar voor om te testen vind ik ook weer zonde (niks daarop tegen hoor, maar voor nu spendeer ik mijn geld liever aan iets anders).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
De laatste dagen heb ik erg veel issues met KPN Mobiel. Met een speedtest is de latency vrij hoog (30ms+), de download stort weer als vanouds in tijdens de test, de uploadtest kan ik meestal niet doen en de packetloss is meer dan 70%.

Verder valt mijn dataverbinding continu voor meerdere minuten weg. Het 4G/5G icoon blijft in beeld maar er komt geen data overheen.

Met de telefoon idle vallen dit soort zaken niet snel op maar bij gebruik is dit echt heel irritant.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06
Jassy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:28:
De laatste dagen heb ik erg veel issues met KPN Mobiel. Met een speedtest is de latency vrij hoog (30ms+), de download stort weer als vanouds in tijdens de test, de uploadtest kan ik meestal niet doen en de packetloss is meer dan 70%.

Verder valt mijn dataverbinding continu voor meerdere minuten weg. Het 4G/5G icoon blijft in beeld maar er komt geen data overheen.

Met de telefoon idle vallen dit soort zaken niet snel op maar bij gebruik is dit echt heel irritant.
Op 1 locatie? Melden bij KPN mogelijk defecte mast

Op meerdere locaties? Mogelijk defect toestel, even kruis testen met andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 23-04 20:10
stormfly schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Op 1 locatie? Melden bij KPN mogelijk defecte mast

Op meerdere locaties? Mogelijk defect toestel, even kruis testen met andere telefoon.
Dit probleem speelt op meerdere masten met verschillende toestellen. Is dus zeker geen individueel probleem.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jassy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Dit probleem speelt op meerdere masten met verschillende toestellen. Is dus zeker geen individueel probleem.
Dan bij KPN melden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Heb ik al gedaan, na Tweakers artikel en mijn forum post bij KPN heeft er een kwaliteitsmanager contact met mij opgenomen.Ze hebben dit toen onderzocht en na ik meende 3 a 4 weken was het opgelost. review: Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gi...

Ik heb 12 december weer contact opgenomen met de kwaliteitsmanager en na 2 a 3 emails vandaag een reactie teruggekregen dat ik maar contact moet opnemen met de woordvoerder of klantenservice. (klantenservice heeft bij de vorigekeer eerst gemeld dat het niet opgelost zou worden...)

Hier valt mijn mond gewoon van open, de persoon die contact met mij heeft opgenomen voor dit probleem verwijst mij nu ergens anders heen.

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenjoeri op 05-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ikbenjoeri schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:26:
[...]

Heb ik al gedaan, na Tweakers artikel en mijn forum post bij KPN heeft er een kwaliteitsmanager contact met mij opgenomen.Ze hebben dit toen onderzocht en na ik meende 3 a 4 weken was het opgelost. review: Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gi...

Ik heb 12 december weer contact opgenomen met de kwaliteitsmanager en na 2 a 3 emails vandaag een reactie teruggekregen dat ik maar contact moet opnemen met de woordvoerder of klantenservice. (klantenservice heeft bij de vorigekeer eerst gemeld dat het niet opgelost zou worden...)

Hier valt mijn mond gewoon van open, de persoon die contact met mij heeft opgenomen voor dit probleem verwijst mij nu ergens anders heen.
Is dit hetzelfde probleem als eerst? Kan mij voorstellen dat je als kwaliteitsmanagement afdeling niet de rol van eerstelijns intake wilt gaat overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
stormfly schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Is dit hetzelfde probleem als eerst? Kan mij voorstellen dat je als kwaliteitsmanagement afdeling niet de rol van eerstelijns intake wilt gaat overnemen.
ja, heeft die de vorige keer wel gedaan. Hij kan de melding doorzetten alsnog of mij in contact brengen met de juiste persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerko
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-04 19:52
Ik zit er aan te denken om een Nokia 3310 te kopen. Nu zie ik dat deze geen 4g heeft. Kan ik deze telefoon alsnog gebruiken? Of is het beter om een ander toestel te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smerko schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:36:
Ik zit er aan te denken om een Nokia 3310 te kopen. Nu zie ik dat deze geen 4g heeft. Kan ik deze telefoon alsnog gebruiken? Of is het beter om een ander toestel te kiezen?
Je hebt dan nog alleen bereik op 2G, maar dat gaat op 1 december 2025 uit https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/2g-naar-4g-en-5g.htm. 3g is er niet meer bij kpn.

Dus ik zou voor iets anders kijken wat wel 4G heeft. Zoek je een dumbphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerko
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-04 19:52
dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Je hebt dan nog alleen bereik op 2G, maar dat gaat op 1 december 2025 uit https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/2g-naar-4g-en-5g.htm. 3g is er niet meer bij kpn.

Dus ik zou voor iets anders kijken wat wel 4G heeft. Zoek je een dumbphone?
Bedankt! Ik zoek een dumbphone inderdaad. Ik heb ook naar de Nokia 225 4G gekeken, maar de batterij duur is een stuk minder in vergelijking. Zal vermoedelijk wel met de 4g connectiviteit te maken hebben. Daarnaast las op op reddit wat reviews die minder positief waren over de 225.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 11:30

netblade

Sunrise

Jassy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:28:

Ja ik merk het ook op. Het probleem was een tijd weg maar sinds deze week weer aanwezig
Verschil met de vorige keer is dat er nu soms met Verschillende apns de verbinding gewoon even helemaal wegvalt. Komt geen data meer doorheen dan

[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 05-01-2024 18:29 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
netblade schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Ja ik merk het ook op. Het probleem was een tijd weg maar sinds deze week weer aanwezig
Verschil met de vorige keer is dat er nu soms met Verschillende apns de verbinding gewoon even helemaal wegvalt. Komt geen data meer doorheen dan
Ik heb het regelmatig met Telegram dat die op bijwerken of verbinden blijft hangen. Met paar speedtests kreeg ik time-out / error waardoor de test niet afgemaakt kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

ikbenjoeri schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:35:
[...]

Ik heb het regelmatig met Telegram dat die op bijwerken of verbinden blijft hangen. Met paar speedtests kreeg ik time-out / error waardoor de test niet afgemaakt kon worden.
Het probleem is zelfs erger dan de vorige keer, advancedinternet heeft hier ook gigantische loss of er komt helemaal geen data doorheen. De vorige keer was het wisselen van APN nog afdoende, nu maakt het weinig tot niets uit. Lekker bezig KPN

[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 05-01-2024 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
ikbenjoeri schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:26:
[...]

De grillen van een (ex-)staatsbedrijf... Kudos voor je inzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
ikbenjoeri schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:21:

[Afbeelding]
Gezien de reactie die ik vanuit KPN heb gekregen verwacht ik niet dat het opgelost gaat worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

ikbenjoeri schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:52:
[...]

Gezien de reactie die ik vanuit KPN heb gekregen verwacht ik niet dat het opgelost gaat worden. |:(
Dan mag ik hopen dat die lui van ookla dat hun test simkaarten op de advanced internet apn worden uitgeleverd. Anders blijft er weinig over van het beste netwerk van Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

netblade schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Dan mag ik hopen dat die lui van ookla dat hun test simkaarten op de advanced internet apn worden uitgeleverd. Anders blijft er weinig over van het beste netwerk van Nederland...
Of juist niet en dan komt KPN waarschijnlijk wel in beweging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-04 09:34
netblade schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Zal ik dan alvast een voorspelling doen (je mag me over een maand pesten met mijn ongelijk): Odido wint Ookla en Umlaut deze maand. Als je kijkt wat voor enorme capaciteit ze nu hebben hangen langs de snelwegen en spoorwegen nu alles om is naar Ericsson. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

jk-5 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Zal ik dan alvast een voorspelling doen (je mag me over een maand pesten met mijn ongelijk): Odido wint Ookla en Umlaut deze maand. Als je kijkt wat voor enorme capaciteit ze nu hebben hangen langs de snelwegen en spoorwegen nu alles om is naar Ericsson. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.
Ik wacht al meer dan 1,5 jaar op netwerk verbetering tussen Amersfoort en Utrecht, heb het maar opgegeven :+ over 3 maanden is het doei KPN. In de trein verlies ik 3 a 4x de verbinding en op station Bilthoven heb ik sowieso geen verbinding 8)7 (meerdere toestellen getest).

Was idd nog aan het twijfelen tussen Vodafone en Odido.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
ArcticWolf schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Ik wacht al meer dan 1,5 jaar op netwerk verbetering tussen Amersfoort en Utrecht, heb het maar opgegeven :+ over 3 maanden is het doei KPN. In de trein verlies ik 3 a 4x de verbinding en op station Bilthoven heb ik sowieso geen verbinding 8)7 (meerdere toestellen getest).

Was idd nog aan het twijfelen tussen Vodafone en Odido.
Test even met een prepaid kaartje voordat je je vastlegt en weer in ergernis terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

swhnld schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Test even met een prepaid kaartje voordat je je vastlegt en weer in ergernis terecht komt?
Goed idee!

Odido kan ik al testen omdat m'n werktelefoon daarop zit.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 10-01-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 13:05
Kan mijn sim only verlengen. Onbeperkt bellen en 3gb. Dat wordt verdubbeld naar 6gb met dubbele data.
Alsnog 15 euro per maand. Vind ik nog steeds best veel voor sim only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
ik kan mij morgen ook verlengen ook sim only. Alleen ik zoek een betere sim only bij kpn. Ik heb nu door die gratis verhogingen 37 gigabyte per maand en ik gebruik maar maximaal 5 a 6 . Nu bel ik best vaak dus die onbeperkt bellen wat ik heb wil ik wel houden. Zijn er ook goedkopere sim only's nou bij kpn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:53
WhiteHwk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:53:
ik kan mij morgen ook verlengen ook sim only. Alleen ik zoek een betere sim only bij kpn. Ik heb nu door die gratis verhogingen 37 gigabyte per maand en ik gebruik maar maximaal 5 a 6 . Nu bel ik best vaak dus die onbeperkt bellen wat ik heb wil ik wel houden. Zijn er ook goedkopere sim only's nou bij kpn ?
Ik gok dat dat je dan beter ergens anders kan gaan kijken.

Weet zo niet wat je nu betaalt voor je abonnement, maar als je op het KPN netwerk wil blijven dan zou je eens bij Simyo kunnen kijken. (Als je thuis ook internet van KPN hebt is het helemaal een goeie deal) Of budgetmobiel, mocht je toevallig ook energie van ze hebben krijg je daar ook weer een euro korting.

Beide providers gaan via KPN dus kwaliteit blijft vrijwel gelijk.

Heb je thuis Ziggo dan kan hollandsnieuwe ook nog interessant zijn.

Ik kan zelf ook verlengen en ga voor 24 euro gewoon weer unlimited pakken. Begon twee jaar terug op 25 euro per maand en nu is dat door de inflatie naar net geen 30 euro gegaan. Verlengen geeft dan weer 6 euro korting. :') Vreemde redenering want alles werd duurder toch? Met verlengen kan het wel ineens goedkoper. Het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
lHybridl schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:51:
Kan mijn sim only verlengen. Onbeperkt bellen en 3gb. Dat wordt verdubbeld naar 6gb met dubbele data.
Alsnog 15 euro per maand. Vind ik nog steeds best veel voor sim only
Als je thuis ook KPN hebt, dan zou ik voor Sim Only bij Simyo gaan kijken. Je kan veel meer data krijgen en onbeperkt bellen voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
krakendmodem schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Als je thuis ook KPN hebt, dan zou ik voor Sim Only bij Simyo gaan kijken. Je kan veel meer data krijgen en onbeperkt bellen voor hetzelfde geld.
thanks. Dat ziet er een stuk beter uit. 4gb na dubbele data en 400 min bellen voor 7 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:23
Wel alleen 4G, en je data stopt ook als je bundel op is. Bij KPN behoud je dan nog wel een lage snelheid voor WhatsApp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
dutchgio schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:59:
Wel alleen 4G, en je data stopt ook als je bundel op is. Bij KPN behoud je dan nog wel een lage snelheid voor WhatsApp etc.
ah oke. Maar ja gebruik toch geen 5g. Heb het ook uitstaan op mijn telefoon. Zie geen meerwaarde momenteel en meer batterij gebruik hoef ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:25
Bij Simyo gaat je data gewoon door hoor, tegen de normale snelheid. Betaal je wel de hoofdprijs voor, dus hou dat goed in de gaten.
Je krijgt wel een waarschuwings-smsje, maar het blijft opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat maakt eigenlijk niks uit. 5G heeft 0 meerwaarde bij abonnementen zoals Simyo die heeft. De volledige snelheid die ze bieden haal je op 4G ook prima. Qua dekking heb je voor 5G ook 4G nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:02
Ik gebruik al een tijdje AdGuard Home die ik hier thuis heb draaien. Ik had het probleem dat de DNS soms niet werkte op mijn telefoon. Kreeg ook de melding dat de server niet bereikbaar was. Ik heb als test KPN advancedinternet profiel eens ingesteld en tot mijn verbazing, werkt het nu vlekkeloos.

Omdat ik 2 x een AGH server heb draaien heb ik andere poorten moeten gebruiken, maar heb ook getest met 1 installatie op de standaardpoort, maar ook daar had ik het probleem dat de server soms niet bereikbaar was. de standaard poorten die ik gebruikte waren 853 (DoT) en 443 (DoH) als test.

Mijn vraag is of de advancedinternet profiel veilig te gebruiken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 18:16

The Wizard

Moderator Mobile
Glassertje schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:08:
Ik gebruik al een tijdje AdGuard Home die ik hier thuis heb draaien. Ik had het probleem dat de DNS soms niet werkte op mijn telefoon. Kreeg ook de melding dat de server niet bereikbaar was. Ik heb als test KPN advancedinternet profiel eens ingesteld en tot mijn verbazing, werkt het nu vlekkeloos.

Omdat ik 2 x een AGH server heb draaien heb ik andere poorten moeten gebruiken, maar heb ook getest met 1 installatie op de standaardpoort, maar ook daar had ik het probleem dat de server soms niet bereikbaar was. de standaard poorten die ik gebruikte waren 853 (DoT) en 443 (DoH) als test.

Mijn vraag is of de advancedinternet profiel veilig te gebruiken is?
Dat kan wel kloppen, bij advancedinternet heb je een eigen IP en sta je in directe verbinding met het wereldwijde web, wat uiteraard onveiliger is. Daarnaast zal de battery drain veel groter zijn door de constante scans, etc op dat IP.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 03:26

aex351

I am the one

Momenteel heb ik KPN en vind het jammer dat ze voor bestaanden klanten weinig doen. Na het aflopen van het eerste jaar en de jaarlijkse 'inflatie correctie', betaal je meer dan dat nieuwe klanten zouden doen voor exact hetzelfde abonnement nu, exclusief eenmalige kortingen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:02
The Wizard schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:28:
[...]

Dat kan wel kloppen, bij advancedinternet heb je een eigen IP en sta je in directe verbinding met het wereldwijde web, wat uiteraard onveiliger is. Daarnaast zal de battery drain veel groter zijn door de constante scans, etc op dat IP.
Bedankt voor de uitleg. Heb het toch maar verwijderd. Weet niet zoveel van netwerk, dus dan kan ik er beter vanaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:07
@aex351 Dat is bij Vodafone/Ziggo niet anders. Ik maak deze maand juist de overstap van Vodafone. Daar was ik bijna een tientje duurder uit met drie abonnementen dan een nieuwe klant. Dus nu maar overstappen naar KPN (kreeg ook nog korting aangeboden op mijn bestaande internetaansluiting) en dan zien we over twee jaar wel weer.

Het lijkt de standaard te zijn in telecomland, net als in de energiesector. Overstappen loont. Het zijn van een 'vaste klant' is iets wat tegenwoordig aan het verleden toebehoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxertall
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 14:48
Ik heb niet alle bijdragen in dit topic gelezen maar de search functie gebruikt, mogelijk heb ik dus het antwoord gemist waarvoor excuus.

In de kleine lettertjes heb ik het niet kunnen vinden, ook het KPN forum blijft een beetje vaag, dus hoop ik dat iemand onderstaande kan bevestigen of ontkennen.

Als 2 personen binnen 1 huishouden met een unlimited en een 0GB abbo, waarbij maandelijks 50GB wordt gedeeld met het 0GB abbo, samen in het buitenland binnen de EU verblijven (roam like @ home is dus van toepassing), is dan het totaal aantal beschikbare GB's 100?
Achtergrond van de vraag: het unlimited abbo wordt in het buitenland beperkt tot 50GB en mag ook per maand 50GB doneren, maar ik kan nergens vinden dat beide in het buitenland kunnen beschikken over 50GB.

Hoop dat er hier een ervaringsdeskundige is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:46
Boxertall schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:42:
Ik heb niet alle bijdragen in dit topic gelezen maar de search functie gebruikt, mogelijk heb ik dus het antwoord gemist waarvoor excuus.

In de kleine lettertjes heb ik het niet kunnen vinden, ook het KPN forum blijft een beetje vaag, dus hoop ik dat iemand onderstaande kan bevestigen of ontkennen.

Als 2 personen binnen 1 huishouden met een unlimited en een 0GB abbo, waarbij maandelijks 50GB wordt gedeeld met het 0GB abbo, samen in het buitenland binnen de EU verblijven (roam like @ home is dus van toepassing), is dan het totaal aantal beschikbare GB's 100?
Achtergrond van de vraag: het unlimited abbo wordt in het buitenland beperkt tot 50GB en mag ook per maand 50GB doneren, maar ik kan nergens vinden dat beide in het buitenland kunnen beschikken over 50GB.

Hoop dat er hier een ervaringsdeskundige is...
Dat kan zeker, je kunt zelfs met meerdere unlimited abonnementen naar een 0GB abonnement delen zo heeft bijvoorbeeld 100GB en allebei de unlimited ook nog 50GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het is me opgevallen dat KPN in sommige gevallen diensten blokkeert, als je gebruikmaakt van een hotspot. Concreet voorbeeld: de Netflix-app op een WebOS LG TV laadt wél via reguliere Wi-Fi of een hotspot van een andere provider, maar niet via een hotspot van KPN.

Hetzelfde gebeurt bijvoorbeeld ook voor de YouTube TV app, maar bijvoorbeeld weer niet voor HBO.

Is hier meer bekend over?

EDIT (met de oplossing)
Het probleem lijkt dus te liggen bij hoe IPv6 en IPv4 adressen worden verwerkt. Sommige apps/services hebben nog geen goede IPv6-ondersteuning. In principe moet dat geen probleem zijn, omdat je dan terug zou moeten vallen op IPv4. Helaas lijkt er bij KPN wat fout te gaan in die vertaalslag zodra je een persoonlijke hotspot opzet.

De oplossing is als volgt:

Bij je APN instellingen staat nu "internet". Dit is de standaard APN die IPv6 én IPv4 aan zou moeten kunnen.

Verander dit veld naar "portalmmm.nl". Dit forceert het gebruik van IPv4.

[ Voor 57% gewijzigd door Uniciteit op 21-01-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Je zou dit dan eventueel ook kunnen testen door een iPad of ander device (laptop) te kunnen verbinden met die hotspot met ipv6 en kijken wat er dan gebeurt. Als die wel goed werken lijkt het mij meer een issue met de TV dan de internetverbinding zelf. Je device/app bepaald op welk protocol je praat, niet de hotspot of router. Die biedt alleen de mogelijkheid om beide te gebruiken.

De andere mobiele providers bieden geen ipv6 op hun netwerk dus die is te verklaren dat dat goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

https://www.speedtest.net/nl/result/a/9869922348.png

De problemen met de snelheid over de internet apn lijken weer wat afgenomen te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn partner heeft sinds gisteren enorm slecht bereik op Utrecht Centraak. 5G valt weg, wordt 4G en daarna geen bereik en satelliet symbooltje.

Buiten het station gaat het prima. Meer deze ervaring (met iPhone 15 Pro)?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
THE_BASE schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:00:
Mijn partner heeft sinds gisteren enorm slecht bereik op Utrecht Centraak. 5G valt weg, wordt 4G en daarna geen bereik en satelliet symbooltje.

Kan gewoon een storing zijn. Al contact gezocht met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:27:
[...]

Kan gewoon een storing zijn. Al contact gezocht met de klantenservice?
Nee, dat gaan we morgen doen. Maar dacht er lopen daar zoveel mensen op een dag, vast ook een Tweaker. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:57

RSB

THE_BASE schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:00:

Toevallig gister daar geweest maar had wel goed bereik (zowel boven als bij de perrons, zelfde type toestel).

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RSB schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:26:
[...]

Toevallig gister daar geweest maar had wel goed bereik (zowel boven als bij de perrons, zelfde type toestel).
Thanks. We kunnen het maandag weer testen als hij daar is. En anders toch even bellen met klantenservice. Verder nergens problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 08:08
nieuw abonnementen en snelheden KPN netwerk

https://www.overons.kpn/n...snelheid-die-bij-je-past/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ben benieuwd wanneer ook Vodafone zal volgen. Dan hebben ze Odido weer mooi gevolgd/gekopieerd.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:02
Geen snelheden boven de 600 Mbit/s dus, wat Odido wel biedt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
NLM1K schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Je moet wel apparatuur hebben die dat aankunnen. Wanneer de 3.5Ghz netwerken uitgerold zijn misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
swhnld schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Je moet wel apparatuur hebben die dat aankunnen. Wanneer de 3.5Ghz netwerken uitgerold zijn misschien?
Klopt! Maar Odido doet het nu al wel. Ben je wel alvast voorbereid en bij Odido is het ook mogelijk om nu al ruim boven de 800 Mbit/s te halen zonder 3.5 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is toch ook helemaal niet nodig op je mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
Bij Odido is het ook tot 1Gbps hè. Geen garantie dat je dat ook ooit haalt.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
jongetje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:27:
[...]

Dat is toch ook helemaal niet nodig op je mobiel...
8 Gbps internet thuis ook niet, maar het is wel leuk als het kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:20
Master FX schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Ben benieuwd wanneer ook Vodafone zal volgen. Dan hebben ze Odido weer mooi gevolgd/gekopieerd.
Dit zou ook gebeurd zijn zonder Odido. In veel andere landen word dit bv al enkele jaren gedaan.

Bundels met een data limiet zullen denk ik ook veel gaan verdwijnen.

De snelheid is nu je nieuwe limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
Master FX schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:40:
Bij Odido is het ook tot 1Gbps hè. Geen garantie dat je dat ook ooit haalt.
Eens! Maar KPN biedt die optie dus niet. Dat is het enige wat ik ermee wil zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
Liever betalen voor iets wat je mogelijk wel haalt (maar vraag me af of ze onder het prijspunt van Odido zullen gaan zitten met hun lagere snelheid).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:51

Louw Post

Cerenas

Die 50Mbit is tenminste een stuk bruikbaarder als de 10Mbit van Odido met Unlimited. Ben alleen benieuwd wat dit met de prijzen doet inderdaad. De grote 3 zijn nou niet bepaald goedkoop met hun mobiele data abo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Louw Post schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:44:
Die 50Mbit is tenminste een stuk bruikbaarder als de 10Mbit van Odido met Unlimited. Ben alleen benieuwd wat dit met de prijzen doet inderdaad. De grote 3 zijn nou niet bepaald goedkoop met hun mobiele data abo's.
Wat wil je doen dan met je mobiel dat je meer dan 10mbit nodig hebt? Je kan er namelijk bv gewoon mee netflix en youtube kijken op goede kwaliteit.

Tenzij je vaak grote bestanden download, maar anders zal je verbazen wat je met 10mbit eigenlijk al allemaal mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Dat bieden de huidige abonnementen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:51

Louw Post

Cerenas

fl2001 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:49:
[...]

Wat wil je doen dan met je mobiel dat je meer dan 10mbit nodig hebt? Je kan er namelijk bv gewoon mee netflix en youtube kijken op goede kwaliteit.

Tenzij je vaak grote bestanden download, maar anders zal je verbazen wat je met 10mbit eigenlijk al allemaal mee kan.
Google Maps bijvoorbeeld, kan zo enkele tot tientallen MB's zijn, dan is het toch een stuk snappier op 50Mbit. Voor mij persoonlijk dan ook het updaten van m'n auto, wat ook vaak in de honderden MB's zit. Maar inderdaad, in de meeste gevallen is 10Mbit al genoeg, maar vind ik niet echt meer iets van deze tijd.

Wat @fl2001 zegt over het betalen voor snelheid i.p.v. limieten zou ik een voorstander voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLM1K schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:14:
[...]

8 Gbps internet thuis ook niet, maar het is wel leuk als het kan. :)
Je kunt ook 10 euro per maand naar mijn rekening overmaken omdat het kan. Dan schiet er tenminste nog 1 iemand iets mee op 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04 16:30
de tekst op de website lezende lijkt het er niet op dat het goedkoper gaat worden, ik verwacht dat het goedkoopste unlimited abbo 25 euro wordt, wat het nu met kpn compleet korting ook is, maar dan voor onbeperkte snelheid. Ook ben ik bang dat ze flink het mes zetten in het delen van MB. Ik blijf voorlopig lekker bij mn huidige abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
Denk niet dat ze daar zo snel van zullen afstappen hoor. Zorgt er alleen maar voor dat ze meer abonnementen in een huishouden weten te verkopen.
"We bieden de beste mobiele ervaring dankzij ons steengoede 5G-netwerk en introduceren naast SuperFiber op glasvezel nu ook SuperUnlimited op 5G. Dan weet je dat je goed zit. Met meer keuze zoals de snelheid die bij je past en het aantal MB’s dat je wilt delen met je familie. Zo wordt ons aanbod nog beter voor consumenten en ondernemers."
Bron: persbericht

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 19:24
Zijn er hier ook tweakers.net hier die een oplossing hebben gevonden voor het automatisch aanvullen van de dag bundel als deze volledig verbruikt is? Ik zie verschillende implementaties voorbij komen voor de app van Odido. Ik heb geprobeerd om met Samsung Routines in te stellen dat er automatisch een SMS met NL2000 aan naar 1266 wordt gestuurd als er een bericht binnenkomt, maar tot nu toe opent hij bij mij enkel de berichten-app zonder iets te versturen. :s

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:08:
Zijn er hier ook tweakers.net hier die een oplossing hebben gevonden voor het automatisch aanvullen van de dag bundel als deze volledig verbruikt is? Ik zie verschillende implementaties voorbij komen voor de app van Odido. Ik heb geprobeerd om met Samsung Routines in te stellen dat er automatisch een SMS met NL2000 aan naar 1266 wordt gestuurd als er een bericht binnenkomt, maar tot nu toe opent hij bij mij enkel de berichten-app zonder iets te versturen. :s
Dat is bij de iPhone niet anders. Ik moet zelf op de verzendknop drukken om de sms weg te sturen.

Probeer eens een sms te sturen naar een normaal 06 nummer. Wordt die dan wel verstuurd? Op de iPhone dan wel, gok ook ter beveiliging voor het per ongeluk aanmelden van bij die dure sms diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:07
@timmie1 Ik denk dat je zoiets wel kunt automatiseren met Tasker. Tegenwoordig een proefperiode van 7 dagen, dus je kunt het even proberen. Als het met die app niet lukt, dan kan het denk ik nergens mee want Tasker is volgens mij wat automatiseren betreft wel een beetje de #1 app voor Android.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLM1K
krakendmodem schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Dat is bij de iPhone niet anders. Ik moet zelf op de verzendknop drukken om de sms weg te sturen.

Probeer eens een sms te sturen naar een normaal 06 nummer. Wordt die dan wel verstuurd? Op de iPhone dan wel, gok ook ter beveiliging voor het per ongeluk aanmelden van bij die dure sms diensten.
Bij mij is het werkend via de opdrachten app op je iPhone. Er wordt automatisch aangevuld via sms en ik hoef dit niet te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHmKxRlKZK6Qlqm7AU_KFHOXDW8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZxnBHFIPC7x8CHDEXVNeZ20Y.png?f=fotoalbum_large

Dit wordt uitgevoerd als ik per sms de volgende sms krijg:
“ Beste klant, u heeft 80% verbruikt van uw 2 GB extra dagbundel. Bij 100% kunt u met een lagere snelheid blijven internetten, zonder extra kosten. Wilt u blijven internetten op maximale snelheid? Activeer dan gratis de 2 GB extra dagbundel via de MijnKPN app of sms NL2000 AAN naar 1266. Groet, KPN” en ook bij

“Beste klant, u heeft 80% verbruikt van uw 10 GB dagbundel. Bij 100% kunt u met een lagere snelheid blijven internetten, zonder extra kosten. Wilt u blijven internetten op maximale snelheid? Activeer dan gratis de 2 GB extra dagbundel via de MijnKPN app of sms NL2000 AAN naar 1266. Groet, KPN”

Opdracht: https://www.icloud.com/sh...bc17143d9955432f5c02d44d4

[ Voor 25% gewijzigd door NLM1K op 03-02-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
NLM1K schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:02:
[...]

Bij mij is het werkend via de opdrachten app op je iPhone. Er wordt automatisch aangevuld via sms en ik hoef dit niet te bevestigen.

[Afbeelding]

Dit wordt uitgevoerd als ik per sms de volgende sms krijg:
“ Beste klant, u heeft 80% verbruikt van uw 2 GB extra dagbundel. Bij 100% kunt u met een lagere snelheid blijven internetten, zonder extra kosten. Wilt u blijven internetten op maximale snelheid? Activeer dan gratis de 2 GB extra dagbundel via de MijnKPN app of sms NL2000 AAN naar 1266. Groet, KPN” en ook bij

“Beste klant, u heeft 80% verbruikt van uw 10 GB dagbundel. Bij 100% kunt u met een lagere snelheid blijven internetten, zonder extra kosten. Wilt u blijven internetten op maximale snelheid? Activeer dan gratis de 2 GB extra dagbundel via de MijnKPN app of sms NL2000 AAN naar 1266. Groet, KPN”

Opdracht: https://www.icloud.com/sh...bc17143d9955432f5c02d44d4
Ga ik dan proberen. Ik had ‘m iets anders ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
krakendmodem schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Ga ik dan proberen. Ik had ‘m iets anders ingesteld.
@NLM1K Ah. Ik heb de fout gevonden. Stond iets verkeerd in de (oude) opdracht.

Nieuwe automatisering aangemaakt. Ik heb bevat “NL2000 aan” er alleen ingezet en nu wordt er wel direct een sms gestuurd. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
krakendmodem schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:43:
[...]

@NLM1K Ah. Ik heb de fout gevonden. Stond iets verkeerd in de (oude) opdracht.

Nieuwe automatisering aangemaakt. Ik heb bevat “NL2000 aan” er alleen ingezet en nu wordt er wel direct een sms gestuurd. Leuk.
Nice! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 23:05
Ik zie dat er 3 nieuwe abonnementen online zijn gekomen, zonder beschrijving.

Maar het lijkt om 27,50 voor 50Mbit, 32,50 voor 300Mbit en 40,00 voor 600Mbit te gaan.

Iets prijziger dan Odido lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

vandeven66 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:23:

Maar het lijkt om 27,50 voor 50Mbit, 32,50 voor 300Mbit en 40,00 voor 600Mbit te gaan.

Ik zag net ook nog een 4e onbeperkte bundel met 1Gbit snelheid voor 32,50 (of 40 euro zonder kpn compleet).
Maar die is zo te zien weer verdwenen, dat zal wel weer komen als 5g 3500 wordt uitgerold.

Ik vraag me alleen af wat er met de huidige klanten qua snelheid gaat gebeuren, blijft dat de max of moet ik daarvoor een nieuwe abovorm voor afsluiten? Haal nu soms tegen de 600mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wel grappig dat ze vanaf 50Mbit beginnen? Ik bedoel dat is gewoon snel en daar kan je alles mee op je mobiel.

Dit lijkt mij ook gewoon een verkapte tariefs verhoging, eerst kreeg je voor 30 euro volledige snelheid, nu moet je 40 euro per maand betalen voor 600Mbit.

Nu nog Vodafone en dan is dit ook weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Wel apart dat 300 en 600mbps even duur zijn. Dit lijkt nog een foutje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9qiviiw-yt3HMbqMMaT5Ff6BtM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RKleqZ6RdjgIrWkleX9jWqTd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

vandeven66 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:23:

Linksom of rechtsom is het allemaal 1 pot nat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas81
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-04 18:44
Roy Tollenaar schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:38:
Wel apart dat 300 en 600mbps even duur zijn. Dit lijkt nog een foutje. [Afbeelding]
Dat SuperUnlimited even duur is als Unlimited300 lijkt een tijdelijk korting te zijn van 2,50? Normaal is de prijs dus 37,50, en met 2 jarig contract nog een extra korting van 2,50 die bij alle abonnementen van toepassing is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2crxrNa9OAvhISHAqLoiquJAyPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NZQSKAPkFfY2Av8tDmX869vb.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door thomas81 op 05-02-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
thomas81 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:23:
[...]

Dat SuperUnlimited even duur is als Unlimited300 lijkt een tijdelijk korting te zijn? Normaal is de prijs dus 37,50. Gek genoeg is er bij elk abonnement een korting van toepassing. En voor de duidelijkheid ik heb geen combivoordeel aangevinkt en gewoon 2 jarig contract.
[Afbeelding]

Het is dus nog allemaal best vaag.
Zelfs nu met die korting is het duurder dan Odido al helemaal met hun samen unlimited.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
Die EUR 37,50 van SuperUnlimited is de listprijs die je nooit betaalt bij KPN (aangezien de geadverteerde promo prijs altijd voor de hele duur van je contract geldt). Denk eerder dat die SuperUnlimited straks 35 euro gaat kosten.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Roy Tollenaar schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Zelfs nu met die korting is het duurder dan Odido al helemaal met hun samen unlimited.
En? Mensen kopen ook een BMW terwijl je voor veel minder een Skoda hebt met meer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Master FX schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:03:
Die EUR 37,50 van SuperUnlimitedis de listprijs die je nooit betaalt bij KPN (aangezien de geadverteerde promo prijs altijd voor de hele duur van je contract geldt). Denk eerder dat die SuperUnlimited straks 35 euro gaat kosten.
Je krijgt wel "inflatie correctie" ;)

Staat ergens in de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:13:
[...]

Je krijgt wel "inflatie correctie" ;)

Staat ergens in de kleine lettertjes.
Ok, vooruit....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas81
Roy Tollenaar schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:25:
[...]

De SuperUnlimited van KPN staat gelijk met snelheid aan Odido Unlimited Plus met beide 600 Mbit/s. Als je bijvoorbeeld beide voor 2 jaar neemt zonder combivoordeel is die van Odido 37,50 p/m en van KPN nu dus door die (tijdelijke?) extra korting van 2.50, 32,50 p/m. KPN is dus goedkoper als je 600 Mbit/s wilt.

Uiteraard is er nog een verschil in roaming, bellen en extra's, is maar net wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas81
Master FX schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:03:
Die EUR 37,50 van SuperUnlimitedis de listprijs die je nooit betaalt bij KPN (aangezien de geadverteerde promo prijs altijd voor de hele duur van je contract geldt). Denk eerder dat die SuperUnlimited straks 35 euro gaat kosten.
Bij een maandelijks opzegbaar contract zonder enige korting is het 37,50, met een 2 jarig contract krijg je maandelijks 2,50 korting, en nu is er ook een extra (tijdelijke?) korting van 2,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
thomas81 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Bij een maandelijks opzegbaar contract zonder enige korting is het 37,50, met een 2 jarig contract krijg je maandelijks 2,50 korting, en nu is er ook een extra (tijdelijke?) korting van 2,50.
Je hebt gelijk, maar in het voorbeeld (met het screenshot) werd het tweejarig contract aangehaald.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
In het nieuwsbericht op de frontpage een handige tabel

nieuws: KPN introduceert mobiele Unlimited-abonnementen met verschillende sne...

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie