Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Miglow schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:17:
Wat kan de klantenservice eigenlijk voor korting geven op simonly? Ik heb nu een afgelopen abonnement van 2GB met onbeperkt bellen en daar is een aantal jaar geleden 13GB gratis bij gekomen en betaal nu €21,21 sinds een paar maanden volgens mij. Voor 10GB betaal ik €20 als ik via de site afsluit en 20GB voor €27,50.
Dan moet je contact met ze opnemen, en weten wat je wil of nodig hebt.
Wil je goedkoper, kijk naar Simyo of Simpel, e.a., dan kun je een gesprek voeren met de klantenservice, en misschien komt daar uit wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:04
Wat kan de klantenservice eigenlijk voor korting geven op simonly? Ik heb nu een afgelopen abonnement van 2GB met onbeperkt bellen en daar is een aantal jaar geleden 13GB gratis bij gekomen en betaal nu €21,21 sinds een paar maanden volgens mij. Voor 10GB betaal ik €20 als ik via de site afsluit en 20GB voor €27,50.
Ziggo en mogelijk de rest ook, profilen hun klanten. Wat neem je af, hoeveel glas ligt er om je heen, ben je een overstapper etc. En daar komt een score uit, laat ons weten wat ze jou bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
swhnld schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:02:
[...]

Dan moet je contact met ze opnemen, en weten wat je wil of nodig hebt.
Wil je goedkoper, kijk naar Simyo of Simpel, e.a., dan kun je een gesprek voeren met de klantenservice, en misschien komt daar uit wat je zoekt.
Ik wil niet perse goedkoper als in: Geen andere provider. Voor mijn werk ben ik veel onderweg en KPN doet het gewoon het beste. Bel vaak uren achter elkaar en met goedkopere providers op hetzelfde netwerk is mijn ervaring dat je dan bij drukte of na 2u de verbinding kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
stormfly schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:20:
[...]

Ziggo en mogelijk de rest ook, profilen hun klanten. Wat neem je af, hoeveel glas ligt er om je heen, ben je een overstapper etc. En daar komt een score uit, laat ons weten wat ze jou bieden?
Dat is allemaal vast internet, dit gaat over mobiel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
VoLTE in Duitsland met KPN: https://zakelijkforum.kpn...volte-5g-buitenland-13354

Het is dan toch eindelijk zo ver!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Alleen op o2, en laat dat net het netwerk zijn waar je niet op wil zitten door het bereik. Toen ik in Duitsland was zat ik 95% van de tijd op het Telekom netwerk en ene enkels keer op o2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:09:
[...]

Alleen op o2, en laat dat net het netwerk zijn waar je niet op wil zitten door het bereik. Toen ik in Duitsland was zat ik 95% van de tijd op het Telekom netwerk en ene enkels keer op o2.
Klopt, het is merkbaar minder, maar het laat in ieder geval zien dat er vooruitgang is. En een netwerk met VoLTE is voor mij een flinke pre.

Voice in Duitsland hield tegenwoordig in dat je 8 tot 15 seconden moest wachten voordat de telefoon überhaupt overgaat als je iemand anders belt die roamt in Duitsland. Dat zal nu vrijwel instant zijn als je beide op O2 zit. Ook is het nu HD Voice, erg fijn qua verstaanbaarheid.

Waarschijnlijk zijn uitgaande gesprekken wel weer ouderwets geterminate vanuit NL waardoor je nog steeds slechte kwaliteit hebt als je belt met een Duits nummer. Niemand heeft zin om die internationale infra te vernieuwen blijkbaar, en ik heb gehoord dat mensen die in deze industrie werken zelf vaak WhatsApp gebruiken om elkaar internationaal te bellen :')

[ Voor 23% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-09-2022 11:25 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27

TRaSH

koffie ?

Als ik op de site kijk dan zie ik voor 20 Gb en unlimited bellen 22.50
En voor unlimited alles 25 euro

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Miglow
TRaSH schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:11:
[...]

Als ik op de site kijk dan zie ik voor 20 Gb en unlimited bellen 22.50
En voor unlimited alles 25 euro
Welke site kijk jij dan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cs5TKE_aY_ocGQGl4kWbNVnUzEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdyCeu7O39vU9V198PBE8Wbn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie hier 10GB voor €20, 20GB voor €27,50 en unlimited voor €32,50. Wellicht icm vaste abonnementen?
Miglow schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:34:
[...]

Welke site kijk jij dan?[Afbeelding]

Ik zie hier 10GB voor €20, 20GB voor €27,50 en unlimited voor €32,50. Wellicht icm vaste abonnementen?
Is al jaar en dag in combinatie met kpn thuis ;).

• Miglow
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:59:
[...]

Is al jaar en dag in combinatie met kpn thuis ;).
Ahhh, vandaar. Ik heb geen KPN thuis. Hier ligt Tweak 1Gbit voor €44 internet+bellen met een Fritzbox 5530 fiber.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:20
Miglow schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:01:
[...]

Ahhh, vandaar. Ik heb geen KPN thuis. Hier ligt Tweak 1Gbit voor €44 internet+bellen met een Fritzbox 5530 fiber.
Waarom heb je dan überhaupt kpn mobiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
Roy Tollenaar schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:34:
[...]

Waarom heb je dan überhaupt kpn mobiel?
Omdat dat al jaren enorm bevalt, ik veel onderweg ben en dan ook veel bel. Ik heb geen zin om te proberen of concurrenten net zo goed bevallen, terwijl ik van diverse mensen weet dat verbindingen na 2u wegvallen, je verbinding wegvalt als het druk is, etc. En de prijs die ik nu betaal bevalt prima. Alleen bel ik zo af en toe of er nog een mooie aanbieding gemaakt kan worden.

Daarover gesproken: Zojuist gebeld en na even in de wacht gehangen te hebben werd me verteld dat ik met mijn 2+13GB voor €21,21 een beter aanbod heb dan ze me kunnen (willen?) geven. Wel nog een aanbod gekregen voor tablets met 1GB databundel: Een Lenovo M10 LTE voor €10 per maand/24 maanden of een Samsung Galaxy Tab A8 voor €13 per maand/24 maanden. Die tablets zijn allebei goedkoper te verkrijgen in de handel, dus vriendelijk bedankt.
Na 2 uur valt de verbinding bij KPN ook weg toch? Da's vrij gebruikelijk in de telecomwereld. Bij Vodafone weet ik het iig 100% zeker. Wordt gedaan om per ongeluk openstaande calls / babyfoongebruik tegen te gaan.

Deprioritering zou in de meeste situaties ook niet merkbaar moeten zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Zojuist bericht gehad van het ACM. Ze leken wel geïnteresseerd in het idee dat KPN overal inflatiecorrectie op toepast, terwijl nieuwe contracten voor de prijs te krijgen zijn zonder inflatiecorrectie en dat het daarom geen correctie is, maar een eenzijdige prijsverhoging binnen een lopend contract. Ik ga straks 26 euro p.m. betalen door 2x een inflatiecorrectie, terwijl nieuwe en verlengende klanten al 2jaar lang geen last hebben van inflatie en het abonnement voor nog steeds 24 euro kunnen afsluiten. Dezelfde 24 euro die voor mijn contract onderhevig waren aan inflatie volgens KPN. Ben benieuwd of ze doorpakken.

[ Voor 8% gewijzigd door NoSugar op 15-09-2022 11:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@NoSugar Dat doet T-Mobile ook precies zo. Ben benieuwd wat eruit komt. Zou ook een mooi onderwerp voor Kassa zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:03
De laatste tijd merk ik dat ik als ik iemand bel, vaker op 2G beland. Is dit meer mensen opgevallen? Gebeurde het afgelopen jaar eigenlijk nooit op m'n iPhone 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
theblindman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:40:
De laatste tijd merk ik dat ik als ik iemand bel, vaker op 2G beland. Is dit meer mensen opgevallen? Gebeurde het afgelopen jaar eigenlijk nooit op m'n iPhone 13.
Ik heb hier ook last van, wanneer ik bel naar vaste nummers of als ik voicemail krijg en soms bij 06 nummers.

Hiervan heb ik een melding gemaakt maar daar is nog niks bijzonders uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Zal me niks verbazen als het op 'n manier ook verbonden is met de internet problemen op KPN met de nieuwste iPhones.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 38 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=63

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0htXjTIwffEQqzX9BNDzDWzQUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d9m9tUPKcFyC4D83OabAniKu.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4wcKnV04sfZoJhxQfdrScbGo0Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O9JYKbUIGdKE0YXQFCg22xcm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
NoSugar schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:39:
Zojuist bericht gehad van het ACM. Ze leken wel geïnteresseerd in het idee dat KPN overal inflatiecorrectie op toepast, terwijl nieuwe contracten voor de prijs te krijgen zijn zonder inflatiecorrectie en dat het daarom geen correctie is, maar een eenzijdige prijsverhoging binnen een lopend contract. Ik ga straks 26 euro p.m. betalen door 2x een inflatiecorrectie, terwijl nieuwe en verlengende klanten al 2jaar lang geen last hebben van inflatie en het abonnement voor nog steeds 24 euro kunnen afsluiten. Dezelfde 24 euro die voor mijn contract onderhevig waren aan inflatie volgens KPN. Ben benieuwd of ze doorpakken.
Dit is al 10+ jaar aan de gang bij alle providers, ik heb er 8 jaar geleden al een discussie met de Vodafone klantenservice over gehad maar die verwezen enkel door naar hun voorwaarden.

Als de ACM dit niet al had opgemerkt dan vraag ik mij serieus af waar ze dan wel allemaal mee bezig zijn. Maar fijn dat je het alsnog onder hun aandacht probeert te brengen, hopelijk levert het iets op maar ik heb het idee dat ze het gedogen terwijl het natuurlijk compleet debiel is wat er gebeurt.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Hmmbob schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:32:
Zal me niks verbazen als het op 'n manier ook verbonden is met de internet problemen op KPN met de nieuwste iPhones.
Dat is plausibel inderdaad. Zonder internet geen VoLTE en dus terugschakeling naar 2G. 3G is namelijk sinds dit voorjaar uit als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Op mijn S21 wordt ik nu ook teruggegooid naar 2G bij een oproep, lijkt dus niet iPhone gerelateerd

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, ik blijf gewoon op 4G tijdens het bellen. Nog even getest net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:25

netblade

Sunrise

The Wizard schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:20:
Op mijn S21 wordt ik nu ook teruggegooid naar 2G bij een oproep, lijkt dus niet iPhone gerelateerd
Flip 4 hier schakelt enkel terug naar 4G als ik ga bellen, en na het gesprek nagenoeg direct weer op 5G.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
netblade schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:41:
[...]

Flip 4 hier schakelt enkel terug naar 4G als ik ga bellen, en na het gesprek nagenoeg direct weer op 5G.
Foutje van mijn kant, VoLTE was uitgeschakeld door een vage reden 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Nieuwe update KPN ;
https://antennekaart.nl/k...f7-454b-b6f2-6495a10fdd44

Veel oud Ericsson wat ik zie, foutje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:04
Hah, je was me voor.

Het lijkt inderdaad alsof ze veel correcties hebben gedaan in de Ericsson locaties. Er waren vrij veel waar bepaalde sectoren miste of hoogtes/hoeken er heel raar in stonden. Dat is nu netjes.

Verder weinig spannends deze update eigenlijk. Ze gaan heel lekker in Friesland

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:41
Dichtstbijzijnde mast ge-update, helaas geen B7 en B38

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 39 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=64

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lDNYTU225fv4YuxDmNtlY0_VVk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WOnse8nfXBiXIUx4WytidvL3.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6VGPn8t0P7sOWaaQK3NyNZsxuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycqUtTe96CJgu97IdjcGwsNF.png?f=fotoalbum_large

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Kreeg zojuist een brief in de bus met een "persoonlijke actiecode".

Zou gaan om 5 euro per maand extra korting, bovenop de 7,50 korting als je KPN Thuis hebt.

Ga ik met 2 tabbladen kijken (standaard pagina en de persoonlijke code), is de adviesprijs van het aantal GB hoger gemaakt bij de persoonlijke pagina waardoor je hetzelfde bedrag betaald als dat je via de standaard pagina een Sim Only wil afsluiten. Heel erg jammer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 40 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=65

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP2cK5LrdBgWGVfugf_SYWQ1IwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/auCRyaTaUb4bG6aYZknoBFzr.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDA1Su2bbqlU7Ipij6DvZeacvqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9t4AJ0UW8MtLnpQ9bckfRW3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker random vraag, maar weet iemand hier of KPN het ondersteunt dat voice calls van 2G naar 3G en weer terug gaan?

Dit ivm locaties zoals de Drontermeertunnel (8251PV). Ik vraag me af of het goed gaat als je aan het bellen bent, zowel de tunnel in gaand en weer eruit komend. En ben benieuwd of er een reden is om niet 2G op 1800 MHz te gebruiken op deze plekken?

Vodafone heeft gewoon keihard alles uit gegooid maar KPN is er toch voorzichtiger mee blijkbaar, ben benieuwd hoe dat zit.

Btw, bij de Schiphol spoortunnel knippert het een beetje heen en weer tussen Ericsson en Huawei. Ik neem aan dat het die laatste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Sorcerer8472 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 06:34:
Lekker random vraag, maar weet iemand hier of KPN het ondersteunt dat voice calls van 2G naar 3G en weer terug gaan?

Dit ivm locaties zoals de Drontermeertunnel (8251PV). Ik vraag me af of het goed gaat als je aan het bellen bent, zowel de tunnel in gaand en weer eruit komend. En ben benieuwd of er een reden is om niet 2G op 1800 MHz te gebruiken op deze plekken?

Vodafone heeft gewoon keihard alles uit gegooid maar KPN is er toch voorzichtiger mee blijkbaar, ben benieuwd hoe dat zit.

Btw, bij de Schiphol spoortunnel knippert het een beetje heen en weer tussen Ericsson en Huawei. Ik neem aan dat het die laatste is?
KPN is inderdaad voorzichtig aan het afschakelen, met doel alles met bellen over te krijgen op 4g, en alleen IoT op oude protocollen langer te ondersteunen (in ieder geval tot en met 2025). Specifieke reden dat je geen gebruik maakt van 4G voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Viel mij net ook op dat ik onderhevig ben aan deze inflatie correctie.. terwijl ik in april van Vodafone ben overgestapt op KPN. Dan sluit je voor 2 jaar een abonnement af voor 32,50 en ga ik dus nu 34,49 euro pm betalen.
De korting tov Vodafone destijds is nu gewoon verdwenen, er staat ook niks met afsluiten van het abonnement en kan blijkbaar ook niet opzeggen??

Bij de volgende verlenging (helaas pas over 1,5j) zijn ze mij weer kwijt, netwerk in de trein tussen Amersfoort en Utrecht is sowieso belabberd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook vreemd, nieuwe of verlengende klanten kunnen dezelfde tarief behouden en hebben geen last van inflatie. Maar mensen die hun abonnement behouden moeten meer betalen? ik krijg het gevoeld dat dit gewoon een push is om je nieuwe abonnementen aan te smeren. Want in al die jaren gaat voor nieuwe en verlengende klanten de prijs 0,0 omhoog. Heb je trouwens al wat van de ACM gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Ik ben NAV de aangekondigde inflatie correctie in m'n abonnementen gedoken.

Abo 1 :

Was 26,50
na correctie 27,95

heb deze maar om gezet naar maandelijks opzegbaar, dat is namelijk 27,50. het zelfde abo een jaar verlengen zou gewoon weer 26,50 kosten.

Abo 2:

In februari afgesloten, EUR 16,50 voor een jaar..
Is nu EUR 17,07.

Loopt dus nog even, maar zou bij opnieuw afsluiten ook gewoon weer 16,50 zijn.

Dit heeft in mijn ogen dus helemaal niks met inflatie te maken maar is gewoon een verkapte tariefsverhoging.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 06:53:
[...]

KPN is inderdaad voorzichtig aan het afschakelen, met doel alles met bellen over te krijgen op 4g, en alleen IoT op oude protocollen langer te ondersteunen (in ieder geval tot en met 2025). Specifieke reden dat je geen gebruik maakt van 4G voor bellen?
Nee, ik bedoelde te vragen of je als je op 2G belt, je in zo'n tunnel netjes ook naar 3G overschakelt, alvorens hij weer naar 2G gaat aan het einde van de tunnel.

Ik bel zelf via 4G, en heb ook al meerdere keren geklaagd over het gebrek aan 4G-bellen in het buitenland. Gelukkig kan het nu eindelijk in een aantal landen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:58:
[...]

Nee, ik bedoelde te vragen of je als je op 2G belt, je in zo'n tunnel netjes ook naar 3G overschakelt, alvorens hij weer naar 2G gaat aan het einde van de tunnel.

Ik bel zelf via 4G, en heb ook al meerdere keren geklaagd over het gebrek aan 4G-bellen in het buitenland. Gelukkig kan het nu eindelijk in een aantal landen :+
In principe zou je helemaal niet meer tussen 2G en 3G moeten schakelen in Nederland omdat de providers de banden aan het afschakelen zijn. KPN is helemaal gestopt met 3G sinds 31 maart 2022, dus deze mag je daar ook niet meer krijgen op je telefoon. Zo wel is er een foutje. https://www.kpn.com/zakel...4G%2D%20en%205G%2Dnetwerk.

De telefoon echter zal altijd proberen de hoogste versie te pakken waar mogelijk, dus eerst 5G dan 4G dan 3G en als laatste 2G, al naar gelang capaciteiten van de telefoon natuurlijk (en eventuele beperkingen die je zelf instelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
GforceNL schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:31:
Ik ben NAV de aangekondigde inflatie correctie in m'n abonnementen gedoken.

Abo 1 :

Was 26,50
na correctie 27,95

heb deze maar om gezet naar maandelijks opzegbaar, dat is namelijk 27,50. het zelfde abo een jaar verlengen zou gewoon weer 26,50 kosten.

Abo 2:

In februari afgesloten, EUR 16,50 voor een jaar..
Is nu EUR 17,07.

Loopt dus nog even, maar zou bij opnieuw afsluiten ook gewoon weer 16,50 zijn.

Dit heeft in mijn ogen dus helemaal niks met inflatie te maken maar is gewoon een verkapte tariefsverhoging.
Elke prijsverhoging is een tariefverhoging, en als je dit kunt vermijden, vooral doen, maar probeer eens vanuit de andere kant te beredeneren wat er gebeurt, niet alleen bij KPN, maar bij ook je eigen werkgever?

Bedrijf heeft allerlei vaste kosten, van het gebouw tot de energie, apparatuur, salarissen en zelfs de koffie.
Nu lopen met name energiekosten enorm hard op, maar ook voedselprijzen als gevolg daarvan, en personeel wil ook meer salaris om gewoon te kunnen blijven eten en warm te zijn in huis, dus ook daar stijgen de kosten. De kosten voor een bedrijf nemen daardoor toe.
Wat kan een bedrijf dan doen om meer inkomsten te verwerven. Meer klanten binnen halen is een optie, maar in een volwassen markt als Nederland lastig, dus dan blijft over de klanten zo ver te krijgen dat ze meer betalen. Inflatiecorrectie is dan een hele basale maatregel die je kunt doen als bedrijf en in bijna alle contracten staat. In feite zorg je dat je inkomsten de uitgaven blijven dekken. Je winstcijfers ongeveer gelijk blijven waardoor de aandeelhouders en banken tevreden zijn en je weer verder kunt investeren en je producten blijven ontwikkelen. Dit geld voor elk bedrijf als basis regel.
Maar dan komt er een externe factor bij, wat willen klanten betalen en wat doet de concurrentie? Als klanten massaal weglopen doordat je te duur wordt heb je een probleem.

Gaan we dan naar KPN specifiek kijken, de concurrentie heeft een bepaald tarief. Dus om mensen over te halen over te stappen naar KPN kunnen ze dat tarief niet te hoog maken. Maar ze zijn ook enorm aan het investeren, dus hebben ook gegarandeerde inkomsten nodig. En ze hebben te maken met kosten om nieuwe klanten te werven. Dus de gekozen oplossing is om in ruil voor het opnieuw voor een periode vastleggen van een contractverlenging een stukje korting te geven en de klant te behouden. Dat is uiteindelijk goedkoper dan wanneer de klant overstapt naar de concurrentie. En de slapende klanten die niets doen accepteren de inflatiecorrectie als onderdeel van het blijven werken en er niet naar hoeven omkijken waardoor KPN zijn personeel een loonsverhoging kan geven.

Resultaat is dat een beperkte groep actieve klanten hetzelfde blijven betalen als ze actie ondernemen, en dit resultaat weten te behouden. En zolang de groep die dat actief doet niet te groot wordt, blijft dit werken. Wordt het wel te groot, zal KPN naar andere modellen moeten kijken zoals snijden in de kwaliteit van dienstverlening, of de prijzen over het geheel verhogen dat dit gaatje niet meer bestaat en dan maar afscheid nemen van deze actieve klanten.

Maar heel plat geslagen, jij en ik, de monteurs en andere medewerkers van KPN, de mensen op Tweakers, eigenlijk iedereen in de wereld, willen graag voldoende inkomsten hebben om te blijven leven met stijgende kosten. En zolang het economische model gebaseerd blijft op inflatie, zal een jaarlijkse inflatiecorrectie blijven bestaan. En zolang die jaarlijkse prijsstijgingen er zijn, zullen er mensen zoals jijzelf zo slim en actief zijn om te kijken of ze hun kosten kunnen beperken en hun levensomstandigheden te verbeteren. De rest betaald meer en gek genoeg hebben daar ook vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@swhnld eens dat inflatie erbij hoort, maar als jij net een abonnement hebt afgesloten voor 2 jaar met X prijs en je krijgt een paar maanden daarna al inflatie correctie.. dat is gewoon vreemd.

Ze willen wel concurreren maar daarna sturen ze je een tariefverhoging, terwijl als je het na die correctie datum afsluit wel de "lagere" prijs betaald.

Waarom niet gewoon na het verlopen van je contract termijn die tariefverhoging?

Ik ga nu 34,49 betalen omdat ik het in mei heb afgelopen, terwijl als ik het nu wil afsluiten wel weer voor 32,50 kan afsluiten:
https://www.kpn.com/shop/...ternet=nee&data=onb&lt=24

Dit is zijn gewoon vieze praktijken :/

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
ArcticWolf schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:34:
@swhnld eens dat inflatie erbij hoort, maar als jij net een abonnement hebt afgesloten voor 2 jaar met X prijs en je krijgt een paar maanden daarna al inflatie correctie.. dat is gewoon vreemd.
Dat gevoel kan ik goed begrijpen, maar ik vermoed zo dat dit letterlijk in je contract staat, dus controleer dat als eerste.

Mijn advies, bel ze op en dien een klacht in, en als dat helpt mooi meegenomen, werkt het niet, zoek een andere leverancier zodra je weg kan. Of ben je echt boos, vraag je contract af te kopen en loop gelijk weg.
Want dat werkt het beste om een bedrijf te leren wat wel of niet acceptabel is in de maatschappij, stemmen met je voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

@swhnld Heel mooi betoog, maar als alleen lopende abonnementen worden aangepast en nieuwe niet, slaat dat natuurlijk nergens op.

Het zou logischer zijn als de afgesproken prijs geldt voor de looptijd van het abonnement en na afloop automatisch geïndexeerd wordt.

En ja, zodra het volgende abonnement verloopt in februari stap ik met beide over.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
ArcticWolf schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:37:

[...] netwerk in de trein tussen Amersfoort en Utrecht is sowieso belabberd. :X
Ik heb even hier gekeken en ik snap wel waarom de verbinding niet optimaal is op dat stukje.

Alle masten met "E" zijn nog niet omgebouwd (ge upgrade of gemoderniseerd) naar het nieuwe netwerk. Dat betekend dat je maar op één frequentie band 4G kan krijgen, en dat heeft zijn beperkingen. Zeker als je dat wegzet tov een gemoderniseerde site waar je op min 5 frequentie banden 4G en op één seperate frequentie 5G kan gebruiken. Dus 6 in totaal als je een modern toestel hebt.

Maar er is op dat traject nog meer aan de hand.
De rechter "E" is afgebrand (ja dat gebeurt nog steeds) en zit in een hoogspanningsmast. Dat vervang je niet 'even'. En aangezien er dan ook meteen gemoderniseerde moet worden, moet er ook nieuwe berekening worden gemaakt voor het gewicht en windlast. Die site doet het gedeeltelijk (die is gewoon ruk).

Het middelste "E"tje zit ook in een hoogspanningsmast en moet verplaatst worden naar een nieuw mast die daar net ten zuiden van moet worden gebouwd. Daar moet dus electriciteit heen (lange wachttijden momenteel) en glasvezel. Dit terwijl de gebruikers hogere verwachtingen hebben dan de bestaande mast kan bieden.

Het linker "E"tje is dus ook nog niet vervangen want zit in de zelfde type hoogspanningsmasten als de andere twee. En bied dus ook maar beperkte data mogelijkheden (4G op band 20).

Alle "E"tjes zouden voor het einde van dit jaar vervangen moeten zijn. Als we de sites die er deze week worden gemoderniseerd van aftrekken, moet KPN nog ~350 sites. Dan zal de modernisering nog tot zeker heel Q1 2023 doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
trankilo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:31:
[...]

Ik heb even hier gekeken en ik snap wel waarom de verbinding niet optimaal is op dat stukje.

Alle masten met "E" zijn nog niet omgebouwd (ge upgrade of gemoderniseerd) naar het nieuwe netwerk. Dat betekend dat je maar op één frequentie band 4G kan krijgen, en dat heeft zijn beperkingen. Zeker als je dat wegzet tov een gemoderniseerde site waar je op min 5 frequentie banden 4G en op één seperate frequentie 5G kan gebruiken. Dus 6 in totaal als je een modern toestel hebt.

Maar er is op dat traject nog meer aan de hand.
De rechter "E" is afgebrand (ja dat gebeurt nog steeds) en zit in een hoogspanningsmast. Dat vervang je niet 'even'. En aangezien er dan ook meteen gemoderniseerde moet worden, moet er ook nieuwe berekening worden gemaakt voor het gewicht en windlast. Die site doet het gedeeltelijk (die is gewoon ruk).

Het middelste "E"tje zit ook in een hoogspanningsmast en moet verplaatst worden naar een nieuw mast die daar net ten zuiden van moet worden gebouwd. Daar moet dus electriciteit heen (lange wachttijden momenteel) en glasvezel. Dit terwijl de gebruikers hogere verwachtingen hebben dan de bestaande mast kan bieden.

Het linker "E"tje is dus ook nog niet vervangen want zit in de zelfde type hoogspanningsmasten als de andere twee. En bied dus ook maar beperkte data mogelijkheden (4G op band 20).

Alle "E"tjes zouden voor het einde van dit jaar vervangen moeten zijn. Als we de sites die er deze week worden gemoderniseerd van aftrekken, moet KPN nog ~350 sites. Dan zal de modernisering nog tot zeker heel Q1 2023 doorlopen.
Interessant om te zien, dat verklaard een hoop inderdaad. En ook waarom ik daar geen 4G+ of 5G te zien krijg.

Wat ik wel bijzonder vindt, bij Bilthoven staan er wel bv. 2 goede antenne's, telefoon zegt ook dat hij verbonden is met 4G+ of 5G maar internet werkt amper (zelfs internet radio heeft het er moeilijk mee), kan het daar zijn dat de glasvezelverbinding nog geen upgrade heeft gehad?

Heb nu wel een Motorola Edge 30 Fusion en die ontvangst is vreemd genoeg wel beter dan de Samsung S21 die ik hiervoor had (modem/antenne kwaliteit?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
ArcticWolf schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Interessant om te zien, dat verklaard een hoop inderdaad. En ook waarom ik daar geen 4G+ of 5G te zien krijg.

Wat ik wel bijzonder vindt, bij Bilthoven staan er wel bv. 2 goede antenne's, telefoon zegt ook dat hij verbonden is met 4G+ of 5G maar internet werkt amper (zelfs internet radio heeft het er moeilijk mee), kan het daar zijn dat de glasvezelverbinding nog geen upgrade heeft gehad?

Heb nu wel een Motorola Edge 30 Fusion en die ontvangst is vreemd genoeg wel beter dan de Samsung S21 die ik hiervoor had (modem/antenne kwaliteit?)
Er is de afgelopen weken door VolkerWessels toevallig aan een site gewerkt in Bildhoven.

Gezien onderstaande foto kan het idd allemaal wat crappy zijn geweest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0NXpQdT-oY13B9bfBMq-SkFRpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HriRTAHs7bemjFHrTrC8zeM.jpg?f=fotoalbum_large

De ombouw heeft daar twee weken in beslag genomen omdat het een bijzonder object is.

Overigens is die site in Bildhoven kwa hardware wel helemaal omgebouwd maar nog niet helemaal geactiveerd. Het is ook heel gebruikelijk dat dit pas later gebeurt. Dat kan soms wel meer dan een maand duren.
De 5G kaart laat dan ook nog een groot wit gat zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt2Zh9-dEnYxYup3V4dYhCUUL7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAiXfOBX79PwuWIOHXCTHg22.jpg?f=fotoalbum_large

De oude frequentie-banden zijn overigens wel gewoon weer actief op die site. En ik meende B32 actief te hebben gezien, wat een enorme boost op de download kan geven. Maar of de penetratie van die frequentie goed is in de trein kan ik je helaas niet zeggen.

M.b.t. de verbinding zou je een andere APN kunnen proberen. Die vind je ergens in de settings/verbindingen/netwerk zoiets
Standaard is de APN " internet " bij KPN.
Maar deze kan je ook aanpassen naar " advancedinternet " zodat je een eigen WAN IP krijgt. Wellicht dat dit voor jou beter werkt dan de standaard NAT situatie.

Als je daarop gaat zoeken krijg je vast snel een voorbeeld voor jou specifieke toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoSugar
dutchnltweaker schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:48:
[...]

Het is ook vreemd, nieuwe of verlengende klanten kunnen dezelfde tarief behouden en hebben geen last van inflatie. Maar mensen die hun abonnement behouden moeten meer betalen? ik krijg het gevoeld dat dit gewoon een push is om je nieuwe abonnementen aan te smeren. Want in al die jaren gaat voor nieuwe en verlengende klanten de prijs 0,0 omhoog. Heb je trouwens al wat van de ACM gehoord?
Vandaag bericht gehad van het AcM. Komt er op neer dat het gewoon mag en zelfs doodnormaal is om nieuwe/verlengende klanten beter te behandelen van bestaande klanten. Maar is natuurlijk al langer bekend dat de 'C' in AcM niet veel betekend.

In de praktijk is dit niet verboden. Een provider mag in een aanbod aan nieuwe klanten van het oorspronkelijke bedrag uitgaan. Huidige klanten hebben al een abonnement en op die abonnementen mogen in principe inflatiecorrecties worden toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoSugar
ArcticWolf schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:34:

Ze willen wel concurreren maar daarna sturen ze je een tariefverhoging, terwijl als je het na die correctie datum afsluit wel de "lagere" prijs betaald.

Waarom niet gewoon na het verlopen van je contract termijn die tariefverhoging?

Ik ga nu 34,49 betalen omdat ik het in mei heb afgelopen, terwijl als ik het nu wil afsluiten wel weer voor 32,50 kan afsluiten:
https://www.kpn.com/shop/...ternet=nee&data=onb&lt=24

Dit is zijn gewoon vieze praktijken :/
Het heeft mij nu doen besluiten om een abonnement pas in oktober te wijzigen/verlengen/af te sluiten. Dan heb je opeens 1 jaar geen last van correcties en maak je in principe maar 1 correctie mee een jaar later. Sluit je eerder af dan maak je binnen je contractsperiode 2 correcties mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoSugar schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Vandaag bericht gehad van het AcM. Komt er op neer dat het gewoon mag en zelfs doodnormaal is om nieuwe/verlengende klanten beter te behandelen van bestaande klanten. Maar is natuurlijk al langer bekend dat de 'C' in AcM niet veel betekend.

In de praktijk is dit niet verboden. Een provider mag in een aanbod aan nieuwe klanten van het oorspronkelijke bedrag uitgaan. Huidige klanten hebben al een abonnement en op die abonnementen mogen in principe inflatiecorrecties worden toegepast.
Dit is wel erg zwak van het ACM, dat het niet verboden is oké. Maar waarop is die inflatie correctie gebaseerd als je nieuwe of verlengende abonnementen voor de oorspronkelijke prijs kan afsluiten.. is toch waanzin. Als je verlengd ben je toch ook een huidige klant die gewoon hetzelfde abonnement opnieuw afsluit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 41 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=66

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_xMe2XLqV5eigAag35JgiJmnuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcXB6dvAvV2kTwkmJvTvDzpI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eW4sHfQxYv7AKftZYBI41TCpH2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rOp8igGJ4xeS5Y4cPDnSZJkG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nog steeds (3 weken) bezig met 1395?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhfpeters
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-04 10:41
Kan iemand mij miss vertellen waarom ik vanaf juni problemen heb met met auto I-pace met 4G op kpn netwerk. Na onderzoek kan ik wel met apn portalmmm.NL op 4G maar dat ging vanaf medio jun niet meer . Garage heeft zowel hard als software vervangen maar met de handmatige instellingen allen werkt het wel. KPN vroeg of de auto wel IPV6 ondersteunde , antwoord van JLR moet nog komen…. Wellicht is er iemand hier die meer weet over het automatisch herkennen van de juiste instellingen en/of dit ook eerder gezien heeft . Reden voor mij hier verder op onderzoek uit te gaan is tweeledig. Dispuut met garage / JLR na veel kosten en tijd alsmede het feit dat ik in een grens gebied zit n de automatische herkenning soms nodig lijkt te zijn om 4G werkend te krijgen . Bij KPN zakelijk loopt er ook al even een onderzoek . Uitfaseren van 3G is in dezelfde periode gestart dus lijkt dit met elkaar te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SafariFlow schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:33:
[...]

Je kunt als volgt de band selector weer benaderen.

- Installeer: https://play.google.com/s...?id=com.rrivenllc.shieldx

- Registreer (helaas) en log na activatie in

- Schakel "Device Admin" en "Knox" in

- Ga naar "App Manager"

- Ga naar "Oproepinstellingen" - com.samsung.android.app.telephonyui

- Ga naar "Activities"

- Ga naar en tik hier op: com.samsung.android.app.telephonyui.hiddennetworksetting.mainactivity

- Kies "Open"
Deze tool werkt niet meer. Heb je toevallig een nieuwe oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:39:
[...]

Nog steeds (3 weken) bezig met 1395?
Die mast is een beetje ingegroeid in de bossen, zal misschien lastig zijn. Maar de beschikbaarheid bij sommige bouwploegen heeft in het verleden al vaker voor herhalingen gezorgd.

Ik heb trouwens geruchten gehoord dat deze mast in zijn geheel gaat verdwijnen, dus het feit dat KPN hem ombouwt is al gek.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jk-5 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Die mast is een beetje ingegroeid in de bossen, zal misschien lastig zijn. Maar de beschikbaarheid bij sommige bouwploegen heeft in het verleden al vaker voor herhalingen gezorgd.

Ik heb trouwens geruchten gehoord dat deze mast in zijn geheel gaat verdwijnen, dus het feit dat KPN hem ombouwt is al gek.
Geloof dat er vanaf Lelystad tot Diemen wel meer masten in de hoogspanningsmasten aanwezig zijn welke nog niet verdwenen of omgebouwd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Rhfpeters schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:02:
Kan iemand mij miss vertellen waarom ik vanaf juni problemen heb met met auto I-pace met 4G op kpn netwerk. Na onderzoek kan ik wel met apn portalmmm.NL op 4G maar dat ging vanaf medio jun niet meer . Garage heeft zowel hard als software vervangen maar met de handmatige instellingen allen werkt het wel. KPN vroeg of de auto wel IPV6 ondersteunde , antwoord van JLR moet nog komen…. Wellicht is er iemand hier die meer weet over het automatisch herkennen van de juiste instellingen en/of dit ook eerder gezien heeft . Reden voor mij hier verder op onderzoek uit te gaan is tweeledig. Dispuut met garage / JLR na veel kosten en tijd alsmede het feit dat ik in een grens gebied zit n de automatische herkenning soms nodig lijkt te zijn om 4G werkend te krijgen . Bij KPN zakelijk loopt er ook al even een onderzoek . Uitfaseren van 3G is in dezelfde periode gestart dus lijkt dit met elkaar te maken kunnen hebben.
Probeer de APN advancedinternet eens, die krijgt een ipv4. Die gebruik ik ivm VPN verbinding naar huis op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:38:
[...]

Geloof dat er vanaf Lelystad tot Diemen wel meer masten in de hoogspanningsmasten aanwezig zijn welke nog niet verdwenen of omgebouwd zijn.
Dit is een gewone vakwerkmast, die steeds meer tussen de steeds hogere bomen komt te staan. VF en T-Mobile zitten daar op een straalverbinding. VF zal nog weinig problemen hebben, beide einden van de straalverbinding zitten ongeveer even hoog.
T-Mobile daarentegen gaat van 33,6 meter aan Torenvalkweg naar 12 meter aan de Voorstraat en er staan bomen in het pad dus die hebben waarschijnlijk al line of sight problemen.

Dat veel van de hoogspanningsmasten nog niet zijn omgebouwd heeft vast een andere reden. Het hele traject is onlangs ge-upgrade waardoor de operators wellicht niet aan het werk konden. Daarnaast proberen operators daar waar het kan de hoogspanningsmasten te verlaten en zijn ze op zoek naar alternatieve locaties.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 42 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=67

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cn0BuFV7vUH86U67p4VhsRyw1e0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I1eyXVjjLlKvFQL7zrWASvGo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
Ik heb icm een iPhone 13 pro problemen met m'n internet verbinding, die wegvalt als ik aan het bellen ben.
Eigenlijk zodra ik bel, valt de internet verbinding weg. Ik heb geen opties bij de instellingen voor VoLTE. Iemand tips?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.iculture.nl/n...-cellular-4g-prijs-datum/

Nu echt officieel: KPN start binnenkort met 4G Apple Watch Cellular en multisim

Nee geen grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Laatst online: 13-09 08:16
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:09:
https://www.iculture.nl/n...-cellular-4g-prijs-datum/

Nu echt officieel: KPN start binnenkort met 4G Apple Watch Cellular en multisim

Nee geen grap
Dat werd tijd!
Maar het zat er ook wel aan te komen. T-Mobile had dus gewoon de exclusiviteit voor één jaar.
De marketingafdeling bij KPN had dus denk ik vorig jaar een nét iets te snel moment gekozen om het aan te kondigen, nadat KPN had besloten dat ze deze feature zouden gaan uitrollen.

Ik vermoed dat Vodafone ook wel snel met nieuws komt, die zullen nu niet achter willen blijven.
De vraag is of KPN (en Vodafone eventueel) het ook exact op 5 november 2022 zulle lanceren, want dan is het precies een jaar geleden nadat T-Mobile begon.
Toevalligerwijs was het ook precies 15 oktober vorig jaar, dat T-Mobile aankondigde dat ze binnenkort Apple Watch Cellullar gingen ondersteunen :)

Een soortgelijk fenomeen zag je een aantal jaar geleden ook met Apple Pay, ING had toen voor een half jaar een exclusieve deal met Apple en bunq toen het zwijgen werd opgelegd en alle verwijzingen naar Apple Pay moest verwijderen :P

[ Voor 29% gewijzigd door AlesT op 15-10-2022 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
vandaag al de hele dag problemen met kpn netwerk in regio Tilburg, verbinding valt vaak terug naar edge (dus onbruikbaar) ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52

BramT

Rule #1

KPN mobiel lijkt er volledig uit te liggen. De meldingen lopen binnen: https://allestoringen.nl/storing/kpn/

Hier in eindhoven doet hij niet veel meer in ieder geval (bellen & internet).

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
stijnec1 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:48:
vandaag al de hele dag problemen met kpn netwerk in regio Tilburg, verbinding valt vaak terug naar edge (dus onbruikbaar) ben ik de enige?
Hier in Amsterdam ligt het mobiele netwerk er ook uit. KPN website geeft inderdaad aan dat er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:20
Zwolle ook problemen net E, toen geen bereik en nu weer 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Hier in Twente flipper ik van 4G naar 2G naar slechts noodoproepen op een ander netwerk... er lijkt iets enorm stuk te zijn!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:25
Hier in Pijnacker viel het ook compleet weg voor een halve minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:05
Hier geen bereik meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
Nu weer 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Leeuwarden ook, eerst beetje knipperen, en toen helemaal weg.

Nu lijkt er weer iets van verbinding te zijn, maar niet van harte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De storing is mogelijk de reden dat de vermiste Sanne en Hebe niet zo snel gevonden konden worden omdat men op de verkeerde plek zocht en het ongeval waarschijnlijk tijdens de storing plaatsvond:
https://nos.nl/artikel/24...t-klaar-met-ons-onderzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:03:
De storing is mogelijk de reden dat de vermiste Sanne en Hebe niet zo snel gevonden konden worden omdat men op de verkeerde plek zocht en het ongeval waarschijnlijk tijdens de storing plaatsvond:
Wat een nare samenloop van omstandigheden zeg...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 43 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=68

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:04
Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:03:
Verschrikkelijke samenloop of oorzaak van omstandigheden. Het netwerk kwam net weer live toen ze ter hoogte van de afslag reden, namelijk 15:56 live en vanaf 15:30 bij Waspik tot aan afslag is bij 100 km/u over 30 km ongeveer hetzelfde tijdstip. Is zuiver speculatief en het zal toch niet…. Laten we het onderzoek verder afwachten. Rust zacht.

nieuws: KPN meldt storing voor mobiel bellen en mobiel internet - update

[ Voor 10% gewijzigd door mv_ak op 24-10-2022 15:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Met WatchOS 9.1 is het mogelijk om KPN MultiSim te activeren! €5 pm.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jk-5
Ook KPN heeft vandaag een update gedaan aan de antenneregister/antennekaart data. Helaas lijkt er aan hun kant wat mis te zijn gegaan, er zijn veel sites verdwenen.

Toch interessant om te zien dat ze nu een aantal voormalig 3G2100-only sites hebben omgebouwd door gewoon een Huawei 1800+2100 RRU aan de oude antennes te knopen. De constructie van deze masten staat het niet toe om de antennes te wisselen (door gewicht, of om andere redenen). Daarom bouwen ze deze locaties nu om zodat ze in ieder geval een stukje 4G uitzenden. Beter dan niks.

https://antennekaart.nl/k...14-4b35-8dcc-85f758b3c345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
Vraag voor de jarenlange kpn abbonees; ik wil graag een simonly afsluiten als nieuwe klant (zit nu bij t-mobile, hiervoor jaren lang vodafone gehad). Loont het nog om met ze te bellen voor meer GB's of korting op de bestaande abbo die op de site te vinden zijn? Wat zijn hier de ervarigen mee? Ik neem overigens verder nog geen andere KPN abbo's af dus die korting krijg ik helaas niet.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
Vandaag kreeg ik deze SMS van KPN:
Beste klant, cadeautje! Vanaf nu krijg je elke maand 25 GB extra data in je mobiele abonnement. Je blijft hetzelfde betalen. Meer weten? Kijk dan op kpn.com/gratis25gbextra.
Groet, KPN
Zijn er ook andere mensen die deze SMS hebben gekregen? Ik heb nu ineens 50GB ipv 25GB op mijn (Hussel 2019 15GB + 10GB en onbeperkt bellen) mobiel abonnement in de KPN app. Ik zit met 4 identieke KPN mobiel-abonnementen in KPN compleet, maar ik ben voorlopig de enige die deze verhoging heeft gekregen... Ik heb er verder ook niets voor gedaan, wel al jaren klant overigens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 44 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ik ben wel benieuwd wanneer ze deze locaties hieronder aan gaan passen.
De watertoren in Bodegraven is misschien wel een lastige locatie maar de andere locaties lijken mij niet zo'n probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oauphjWmma52JlKFHYJwPbQ8Gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bikzmV4GPrDja46PH0cwzvgT.png?f=user_large
Vooral die locatie in Alphen geeft op de N207 richting de a4 nog wel eens wat problemen, daar het toestel soms even niet meer weet op welke mast die zit en er even een seconde of wat geen data doorheen komt, wat ik merk als ik webradio luister onderweg.

[ Voor 15% gewijzigd door netblade op 30-10-2022 10:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
netblade schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

Ik ben wel benieuwd wanneer ze deze locaties hieronder aan gaan passen.
De watertoren in Bodegraven is misschien wel een lastige locatie maar de andere locaties lijken mij niet zo'n probleem.
[Afbeelding]
Vooral die locatie in Alphen geeft op de N207 richting de a4 nog wel eens wat problemen, daar het toestel soms even niet meer weet op welke mast die zit en er even een seconde of wat geen data doorheen komt, wat ik merk als ik webradio luister onderweg.
Die 1-3-7-20 site in Alphen aan den Rijn is gewoon een daklocatie dus dat zou niet moeilijk moeten zijn. Tenzij de eigenaar moeilijk doet over het verwisselen van apparatuur, wat best wel eens voorkomt. Verder heb je bij Reeuwijk een hele oude mast, waar gewicht best een probleem kan zijn. En bij Gouda een reclamebord waar het ook een best ingrijpende aanpassing kan zijn. T-Mobile heeft daar ook nog oud spul hangen.

We zitten nu op een punt dat bijna alle overgebleven locaties wel een verhaal hebben waarom ze ingewikkeld zijn. Maar het kan best dat het contract met Ericsson binnenkort ophoudt, of de licenties verlopen. Dan zullen ze nu zorgen er zo snel mogelijk af te komen en gaan ze later wel naar alternatieven kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Is de lijst van komende week al beschikbaar? O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 45 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=70

[ Voor 34% gewijzigd door ikbenjoeri op 05-11-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Even een copy paste van het KPN forum van mijn topic aldaar. Herkent iemand deze problemen? Het steekt hier helaas na enige tijd afwezig te zijn geweest weer de kop op.

Ik ben sinds iets meer dan een jaar tevreden klant echter heb ik periodes dat ik wel vol bereik heb (5g/4g) maar dat toch niemand mij kan bereiken. Ik dacht eerst dat dit aan mijn vorige toestel lag (S20 FE 5G) maar ook merk ik op dat sinds enkele dagen het nu ook raak is met het nieuwe door KPN geleverde toestel Samsung Flip 4.

Vorig jaar zijn er al wat testen gedaan door het netwerkteam, ik vermoede toen dat het lag aan het feit dat T-Mobile nummers mij niet konden bereiken, ten tijde dat ze mij belden werkte het telkens maar het probleem is blijkbaar breder dan dat. Gisteren en vandaag ben ik weer amper bereikbaar, dit terwijl ik thuis zit en direct in de straal van een omgebouwde Huawei mast zit met 5ca mogelijkheid.

Vanochtend met mijn vaste voip telefoon getracht te bellen naar mijzelf en ik krijg inderdaad te horen dat ik 'tijdelijk’ geen bereik zou hebben. De enige oplossing dan is mijn toestel van Wifi afhalen en data over 5G versturen of zelf uitgaand bellen naar bv 1233. Hierna gaat het weer een tijd goed, echter na een uur ben ik wederom niet bereikbaar en krijgen bellers weer te horen dat ik buiten bereik zou zijn.

Meermaals simkaart gewisseld, nu heb ik een E-Sim dus het lijkt mij niet dat het daarin moet zitten.

Wifi bellen aan of uit maakt geen verschil (behalve dat de tijd tussen bellen en overgaan van het toestel vele malen langer duurt over VoWifi dan over VoLTE.

Ik heb ook mijn toestel al getracht vast te zetten op 4g/3g/2g ipv 5g/4g/3g/2g. Zonder gewenst resultaat.

Her enige wat ik nog zou kunnen proberen is VoLTE uit te zetten en over 2g gaan bellen met als resultaat dat mijn internet verbinding onderweg tijdens een gesprek weg zou vallen. En dat vind ik een ongewenste situatie.

Heeft iemand ook deze problemen ervaren? En zoja wat was de gouden oplossing, want dit is knap vervelend namelijk

NB ; Ook smsjes komen niet aan in zo'n situatie, ook even getest met vliegtuigstand en wifi aan en vowifi geactiveerd. Dan krijg direct een voicemail. Lijkt wel een routerings probleem of een volle node.
Uitgaand bellen om het boeltje weer te activeren via VoWifi heeft ook geen effect. Lijkt toch echt aan de kant van KPN te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 06-11-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@netblade ik zou toch beginnen over 2G te bellen, simpelweg om het probleem kleiner te maken. Dit elimineren van factoren maakt een complex probleem minder complex en daarmee makkelijker op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

swhnld schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:38:
@netblade ik zou toch beginnen over 2G te bellen, simpelweg om het probleem kleiner te maken. Dit elimineren van factoren maakt een complex probleem minder complex en daarmee makkelijker op te lossen.
Ik ga dat maar eens proberen. Wellicht dat dit het oplost voor nu.

Update 13:45 ; Op het toestel VoLTE en VoWifi uitgezet en gesprekken komen direct door. Mijn gevoel zegt dat er toch iets niet helemaal jofel gaat in de routering

[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 06-11-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Het begint steeds meer te wijzen op een routeringsprobleem icm ipv6, als ik mn toestel op een ipv4 apn zet of mijn ipv6 thuis uitschakel op wifi (met vowifi) lijkt het allemaal wel door te komen.

Edit ; helaas ook na een klein half uur geen binnenkomend gesprek mogelijk

[ Voor 30% gewijzigd door netblade op 07-11-2022 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
netblade schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:14:
Het begint steeds meer te wijzen op een routeringsprobleem icm ipv6, als ik mn toestel op een ipv4 apn zet of mijn ipv6 thuis uitschakel op wifi (met vowifi) lijkt het allemaal wel door te komen.

Edit ; helaas ook na een klein half uur geen binnenkomend gesprek mogelijk
Als je mij een uitgebreide uitleg kan sturen (in DM) en ik kan het reproduceren kan ik het probleem voorleggen aan de technische afdeling van KPN.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 46 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=71

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Top om te zien dat heel Texel na volgende week is omgebouwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plh1MNuJohhwq3FwMUSAZJg2Cvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtkBe6ZUOJBJYL0KANaL0iHt.jpg?f=fotoalbum_large

September perioden 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit data van mensen die de app geïnstalleerd hebben van opensignal? Want dat zegt me niet zo veel eerlijk gezegd. Ik geloof dat er een kern van waarheid inzit, maar ik vertrouw Umlaut toch wel meer.
De data vanuit Umlaut https://www.umlaut.com/ is veel professioneler in kaart gebracht dan opensignal. De app die gebruikt is afhankelijk van de smartphone. Elke smartphone is weer verschillend, zoals een modem of antennes bij opensignal. En je bent afhankelijk van de x aantal gebruikers in omgeving x.
Umlaut zet hun eigen test telefoons in en apparatuur, zodat de omstandigheden identiek zijn aan de verschillende providers.

Hier een leuke video met uitleg :) :

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lol, die Black Friday “nu €2,50 korting op Unlimited” deal is exact dezelfde prijs als dat het al maandenlang is. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:20
WhatsappHack schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:51:
Lol, die Black Friday “nu €2,50 korting op Unlimited” deal is exact dezelfde prijs als dat het al maandenlang is. :+
Gewoon jammer…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Hier het onderhoudslijst voor week 47
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Laatst online: 11:41
Is er ook zo’n lijstje van T-Mobile?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
MichielFRL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:35:
[...]

Is er ook zo’n lijstje van T-Mobile?
Helaas niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:58

Xanax959

relax...

@Gaston
Apart, ik krijg nu net een sms dat ik 35GB (niet 25) extra krijg voortaan. (Wel een leuk kadootje)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met KPN mag je tegenwoordig roamen op Verizon in de VS. Met 5G en met VoLTE. Heel benieuwd of het ook werkt op locaties met CDMA / EVDO, heb ik niet kunnen proberen (alleen afgelegen locaties, maar ben nog steeds nieuwsgierig :+).

Werkt prima en retesnel. Ik neem aan dat mmWave ook werkt maar heb het niet kunnen testen nog. 212 Mbps down, 23 Mbps up was de hoogste speedtest met 206 ms ping (via KPN speedtest server).

Sorcerer8472 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:45:
Met KPN mag je tegenwoordig roamen op Verizon in de VS. Met 5G en met VoLTE. Heel benieuwd of het ook werkt op locaties met CDMA / EVDO, heb ik niet kunnen proberen (alleen afgelegen locaties, maar ben nog steeds nieuwsgierig :+).

Werkt prima en retesnel. Ik neem aan dat mmWave ook werkt maar heb het niet kunnen testen nog. 212 Mbps down, 23 Mbps up was de hoogste speedtest met 206 ms ping (via KPN speedtest server).
Is het ergens te vinden waar je überhaupt mag roamen met volte?
Pagina: 1 ... 32 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie