Acties:
  • +1 Henk 'm!
jk-5 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Tip: Je kunt roaming steering meestal omzeilen door 5 of 6 keer achter elkaar handmatig aan te melden op het netwerk. Dan vervalt de steering in het netwerk van de operators, en kun je in principe zonder je telefoon vast te hoeven zetten op een bepaalde provider blijven zitten op een ander netwerk.
Klopt ja, maar wel een gedoe bijv. als je vaker de grens over gaat. O2-DE is geen fijn netwerk, kwaliteit varieert enorm zowel binnen als buiten de stad. Zit je op 5G dan is het meestal prima, maar 4G kan nog wel eens duidelijk traag zijn. NB @ikbenjoeri O2 kan wel degelijk 5G met KPN, recent nog gezien. Maar is wel een zeldzaamheid zelfs in de stad. Draait o.a. op band 78 daar, net als Telekom en Vodafone, heb bandbreedtes van 80 en 100 MHz gezien op die band :9

Eerder switchte mijn telefoon automatisch naar T-Mobile, maar dat is sinds een paar weken helaas veranderd :(
Op sommige plekken zeer irritant want dan zit ik terwijl ik het mobiele internet nodig heb om te tetheren op EDGE met O2. Kan ik een mega langdurige network search gaan afwachten voordat ik eindelijk kan beginnen. Telekom is de enige provider die op die plek een beetje lekker werkt. Vodafone is op het randje.

[ Voor 25% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-08-2022 15:51 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Kun je hier nog de volgende opties maken?
• aangeven dat een verbinding geweigerd werd? Zoals bijv. met Vodafone UK? Dan kunnen we dit ook duidelijker bijhouden.
• 3G toevoegen als opties; sommige providers kun je bij KPN nog steeds niet met 4G gebruiken, kan ik nu niet toevoegen
• VoLTE toevoegen, bijhouden welke netwerken dit ondersteunen inmiddels
• status wel/niet voorkeursnetwerk

Btw dit voor andere providers doen zou ook gaaf zijn. Evt. gegevens van T-Mobile er ook in gooien en mooie vergelijkingssite maken. Bij Vodafone ook kijken dus :)
Volgens mij ondersteunt nog geen 1 netwerk roaming met Volte binnen de eu. Je valt altijd terug op 3 of 2g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:08
Sorcerer8472 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Kun je hier nog de volgende opties maken?
• aangeven dat een verbinding geweigerd werd? Zoals bijv. met Vodafone UK? Dan kunnen we dit ook duidelijker bijhouden.
• 3G toevoegen als opties; sommige providers kun je bij KPN nog steeds niet met 4G gebruiken, kan ik nu niet toevoegen
• VoLTE toevoegen, bijhouden welke netwerken dit ondersteunen inmiddels
• status wel/niet voorkeursnetwerk

Btw dit voor andere providers doen zou ook gaaf zijn. Evt. gegevens van T-Mobile er ook in gooien en mooie vergelijkingssite maken. Bij Vodafone ook kijken dus :)
Thnxx voor de goede feedback, ik heb deze verwerkt in het forumlier. Zodra ik de info heb ontvangen verwerk ik deze in de sheet.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Zal het morgen proberen toe te voegen! :)
Trouwens, Zwitserland zag ik bij rest tabblad staan. Dit is trouwens ook roam at home, Zwitserland wordt bij kpn gewoon onder het eu kopje gezet en gelden de eu tarieven. Bij T-Mobile is dit niet het geval.
Misschien idee dat ik een nieuw topic hierover start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Mijn ervaring met roamingsteering is dat je het beste eerst op 2G een connectie kan leggen en dan ofwel wachten dat je vanzelf naar 4G gaat of zelf nogmaals proberen met 4G verbinding te maken. Dit gaat dan vaak in één keer ipv 5 of 6 keer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:16:
Mijn ervaring met roamingsteering is dat je het beste eerst op 2G een connectie kan leggen en dan ofwel wachten dat je vanzelf naar 4G gaat of zelf nogmaals proberen met 4G verbinding te maken. Dit gaat dan vaak in één keer ipv 5 of 6 keer.
Op de meeste telefoons kun je dit niet kiezen. Op veel telefoons kun je het ook instellen en dan wachten, bijv op iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Volgens mij ondersteunt nog geen 1 netwerk roaming met Volte binnen de eu. Je valt altijd terug op 3 of 2g.
Swisscom toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
Als je van je telefoon een wifi hotspot maakt en je andere telefoon forceert op wifi bellen kan je bellen met hogere kwaliteit en lijkt het net alsof je vanuit Nederland belt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds wanneer is dit officieel? Zolang ik weet wordt volte roaming officieel niet ondersteunt. Nergens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
basmq schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:41:
Afgelopen week in Disneyland Parijs met mijn KPN SIM 5G op mijn telefoon gehad. Alleen op het centrale plein bij het kasteel. Was me nog niet eerder opgevallen, 5G tijdens roaming en ik heb het later ook niet meer gezien. Zowel in het centrum van Parijs als in de omgeving niet.

Ik dacht dat 5G roaming niet actief was, heb ik dat mis? Waarom zou ik alleen op die specifieke plek 5G hebben gezien?

Toestel: iPhone 12 Pro
Ik had wel 5G in Disney en Parijs zelf via KPN en roamde op Bouygues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
dutchnltweaker schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:16:
[...]

Sinds wanneer is dit officieel? Zolang ik weet wordt volte roaming officieel niet ondersteunt. Nergens niet.
Dit is al een jaar zo. Tevens volte roaming mogelijk in de usa, dit door het uitschakelen van 2 en 3g

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OP Update:
  • Kopje roaming partners toegevoegd, met de link om ze in een overzicht te zien en ook om aanvulling te kunnen geven. Met thanks aan @ikbenjoeri.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-08-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was gisteren weer in Duitsland. Rij je de grens over dan duurt het minuten voordat je eindelijk netwerk hebt, en da's dan dus O2. Lekker tijdens het rijden met vliegtuigmodus kloten ;)

Overschakelen naar Vodafone lukte me niet meer, lijkt nu een verboden netwerk te zijn. Telekom werkte wel.
Julius schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Dit is al een jaar zo. Tevens volte roaming mogelijk in de usa, dit door het uitschakelen van 2 en 3g
Ja, helaas doet men dit alleen als het pure noodzaak is. Het is wel meer dan één keer gebeurd dat ik in een gesprek zat en daardoor Maps niet kon gebruiken als ik niet eerst zou ophangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
Sorcerer8472 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:36:
Was gisteren weer in Duitsland. Rij je de grens over dan duurt het minuten voordat je eindelijk netwerk hebt, en da's dan dus O2. Lekker tijdens het rijden met vliegtuigmodus kloten ;)

Overschakelen naar Vodafone lukte me niet meer, lijkt nu een verboden netwerk te zijn. Telekom werkte wel.

[...]

Ja, helaas doet men dit alleen als het pure noodzaak is. Het is wel meer dan één keer gebeurd dat ik in een gesprek zat en daardoor Maps niet kon gebruiken als ik niet eerst zou ophangen :+
Vodafone in Duitsland is te krijgen door meerdere keren te proberen aan te melden.

[ Voor 18% gewijzigd door Julius op 04-08-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:04

[...]

Fun fact trouwens. In de US doen ze geen VoLTE roaming, dat doen NL'se providers zelfs nog amper (TMNL sowieso nog nergens).
Maar TMUS heeft een systeem ontwikkeld waarmee ze VoLTE calls kunnen omzetten in CS calls. Tussen je telefoon en het netwerk is dus vrijwel alles VoLTE, naar buiten het netwerk wordt het zo nodig vertaald naar CS voice

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:38
Dat geldt niet voor alle US opco's. AT&T doet nl. gewoon inbound VoLTE Roaming middels S8 Homerouting. Ook biedt Vodafone NL inbound VoLTE roaming aan. Zou mij niks verbazen als KPN dit ook doet.

Ben niet bekend met dat systeem wat je voor T-Mobile US beschrijft. Ik kan wel bedenken hoe ze dit zouden kunnen doen, maar zie er niet de voordelen van in. Ofja... behalve controle, zoals ze ook deden met hun SCP proxy voor inbound roamers.

[ Voor 0% gewijzigd door SafariFlow op 05-08-2022 09:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
SafariFlow schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:41:
Dat geldt niet voor alle US opco's. AT&T doet nl. gewoon VoLTE Roaming middels S8 Homerouting. Ook biedt Vodafone NL inbound VoLTE roaming aan. Zou mij niks verbazen dat KPN dit ook doet.

Ben niet bekend met dat systeem wat je voor T-Mobile US beschrijft. Ik kan wel bedenken hoe ze dit zouden kunnen doen, maar zie er niet de voordelen van in. Ofja... behalve controle, zoals ze ook deden met hun SCP proxy voor inbound roamers.
Ik weet helaas de details ook niet. Heb dit vernomen van iemand binnen de industrie. Want ik betwijfel zelf wel of zo'n soort oplossing de problemen van VoLTE kan oplossen. Want je blijft zitten met de configuratie die nodig is om alle telefoons met die proxy te laten praten.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Julius schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Vodafone in Duitsland is te krijgen door meerdere keren te proberen aan te melden.
Dat is dan veranderd, dit was vroeger geen issue en soms werd hij zelfs standaard gekozen bij m'n data-only abo. Het is in ieder geval niet erg praktisch wat KPN allemaal zit te doen gezien je bij de grens over rijden minutenlang zonder netwerk zit nu vaak :{

VoLTE in de VS werkt goed trouwens. Echt alsof je in NL bent. Als je naar een lokaal nummer wil bellen moet je er wel +1 voor zetten, dat hoefde vroeger niet. Bel je naar een nummer in de VS dan is de geluidskwaliteit ook gelijk weer lager.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hier het onderhoudslijst voor week 32 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=56

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2h9oHEF9h5JISx-PK_nrtjukWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbTus36cMygVHLkyIqJIzrM2.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ngja9wJWjIPcAputlSVsQGDwUXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BgQ4LMwcKTtzAyUtWsMYOouR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
Ik heb sinds kort het volgende probleem via 5G van KPN. Ik kan de Apple Store niet meer bereiken, tevens werkt TestFlight niet op mobiele data.

Dit alles speelt niet op de tweede sim met Tmobile. Daarop alles bereikbaar.

Login via 5G:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xePZUcrhgUEC1eWmO8MuQs7wYBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hewFHMyZUrU8i2kbTLoj578o.jpg?f=fotoalbum_large

Login via WiFi en 5G met VPN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWxciAOYM58POHkliq1Q0pIZN6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4tQxnSCBW8bwpuMpEM7zzY9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oRaR746By9_LGBVWxJBRj5vvg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGMqbRpCH6cdnIGBoXAmmEEF.jpg?f=fotoalbum_tile

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incognitum schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:24:
Ik heb sinds kort het volgende probleem via 5G van KPN. Ik kan de Apple Store niet meer bereiken, tevens werkt TestFlight niet op mobiele data.

Login via 5G:
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Heb je al getest op 4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Nee niet getest, maar het probleem heeft zich na de nieuwe beta vanzelf opgelost. Wanneer het nogmaals voorkomt dan zal ik ook via 4G testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Incognitum schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:24:

Login via 5G:
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik vermoed een IPv6 issue, zou je een andere APN kunnen proberen?

APN = advancedinternet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMwSGhjUqBMVkEbZNbDX4uh34Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkm30BU867bqbJJFPCclbBbz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
ikbenjoeri schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

APN = advancedinternet

[Afbeelding]
Wanneer het probleem zich weer voordoet zal ik dit proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
ikbenjoeri schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

APN = advancedinternet

[Afbeelding]
Het probleem deed zich net weer voor op 5G. Op 4G geen probleem. APN veranderd naar ‘advancedinternet’ en het werkt nu ook weer op 5G. Bedankt voor de tip.

• ikbenjoeri
Incognitum schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Het probleem deed zich net weer voor op 5G. Op 4G geen probleem. APN veranderd naar ‘advancedinternet’ en het werkt nu ook weer op 5G. Bedankt voor de tip.
Met advancedinternet heb je een public IPv4 adres. Met de gewone internet APN heb je IPv4+IPv6 achter NAT.

Waarschijnlijk dat er ergens een IPv6 issue is op het KPN netwerk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hier het onderhoudslijst voor week 33 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=57

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDzXPPbRQq6icYOyceabvJzcPt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rAWfkRFx2Mkz5vGdw9AQJFxy.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJ6VXjyzsK_hzXcWVEpCDcyEXZU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JfluJlR4iOqcK6GKCYm2ONSO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:22
Vraagje. Ik heb momenteel een unlimited mobiel abonnement en kpn glasvezel en tv. Daarnaast heb ik ook nog een oud telefort abonnement. Ik sta op het punt om deze naar hussel abonnement om te zetten met onbeperkt bellen en 0 GB. Deze kost €12,50 per maand (2 jaar) en ik kan dan 50 GB maandelijks automatisch delen van het unlimited abonnement. Is dit de voordeligste optie? (Icm cashback via cashback xl van €22,50) Of is het nog de moeite waard om te bellen met KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:26
chrissis schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:58:
Vraagje. Ik heb momenteel een unlimited mobiel abonnement en kpn glasvezel en tv. Daarnaast heb ik ook nog een oud telefort abonnement. Ik sta op het punt om deze naar hussel abonnement om te zetten met onbeperkt bellen en 0 GB. Deze kost €12,50 per maand (2 jaar) en ik kan dan 50 GB maandelijks automatisch delen van het unlimited abonnement. Is dit de voordeligste optie? (Icm cashback via cashback xl van €22,50) Of is het nog de moeite waard om te bellen met KPN?
Of t de moeite kan je alleen weten door zelf te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:22
Eens, was even benieuwd naar ervaringen :). Mobiel.nl heeft ook regelmatig leuke verlengaanbiedingen maar helaas op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5G op Telekom werkt niet meer.
Op Vodafone word je regelmatig op random momenten van het netwerk getrapt. Een iPhone ratelimit retries waardoor je telkens minutenlang zonder netwerk komt te zitten. Ze houden echt niet van Vodafone daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:04:
5G op Telekom werkt niet meer.
Op Vodafone word je regelmatig op random momenten van het netwerk getrapt. Een iPhone ratelimit retries waardoor je telkens minutenlang zonder netwerk komt te zitten. Ze houden echt niet van Vodafone daar ;)
Is er wel 5g waar je nu bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien andere apn instelling? Of even handmatig met verschillende netwerken verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Misschien andere apn instelling? Of even handmatig met verschillende netwerken verbinden?
Werkt niet. Inmiddels weer al zo'n 10 minuten no service want als je niet op O2 zit mag je van KPN de tyfus krijgen.

Helaas is O2 hier bagger. Audio calls via apps super onstabiel ondanks 5G. Telekom en Vodafone perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Werkt niet. Inmiddels weer al zo'n 10 minuten no service want als je niet op O2 zit mag je van KPN de tyfus krijgen.

Helaas is O2 hier bagger. Audio calls via apps super onstabiel ondanks 5G. Telekom en Vodafone perfect.
Je mag toch roamen op Telekom van kpn? In iedergeval zoals ik het me kan herinneren. Na o2 is nog niet even goed, maar ze hebben een behoorlijke inhaalslag gemaakt de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Je mag toch roamen op Telekom van kpn? In iedergeval zoals ik het me kan herinneren. Na o2 is nog niet even goed, maar ze hebben een behoorlijke inhaalslag gemaakt de afgelopen 2 jaar.
Je wordt er om de zoveel tijd van afgeknikkerd, bij Telekom en Vodafone. Je mag dan niet meteen retryen, dit forceert een telefoon op automatisch zoeken om een ander netwerk te proberen.

Heb je echter een vast ingesteld netwerk dan stopt een iPhone met opnieuw proberen voordat het weer van KPN mag vanwege hoe de rate limiting daar werkt. Komt erop neer dat je minutenlang geen netwerk hebt daardoor. Vraag me af of ze hun eigen oplossing überhaupt wel hebben getest of dat er gewoon maar wat gedeployed wordt wat "ongeveer" werkt. Dit zal ook een probleem zijn als je in een regio zit waar geen andere netwerken zijn, tenzij er op TAC gedifferentieerd wordt, maar het is zulk grof geschut dat ik dat betwijfel.

Leuk dat O2 een inhaalslag heeft gemaakt maar op de locaties waar ik nu ben is het gewoon knap bagger. Het wisselt tussen 4G op band 1 en 7, met zo nu en dan wat 5G op band 78 erbij. Desondanks erg onstabiel en bij bijv. Facetime Audio soms ineens secondenlange vertraging (issue met KPN<>O2 roaming, or O2 gewoon onstabiel?).

Heb ik het niet eens over dat op de werklocatie waar ik nu zit de telefoon bij O2 constant tussen 2G en 4G/5G stuitert. Ik zal bij KPN eens informeren of ze willen stoppen met me continu van het netwerk af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Je wordt er om de zoveel tijd van afgeknikkerd, bij Telekom en Vodafone. Je mag dan niet meteen retryen, dit forceert een telefoon op automatisch zoeken om een ander netwerk te proberen.

Heb je echter een vast ingesteld netwerk dan stopt een iPhone met opnieuw proberen voordat het weer van KPN mag vanwege hoe de rate limiting daar werkt. Komt erop neer dat je minutenlang geen netwerk hebt daardoor. Vraag me af of ze hun eigen oplossing überhaupt wel hebben getest of dat er gewoon maar wat gedeployed wordt wat "ongeveer" werkt. Dit zal ook een probleem zijn als je in een regio zit waar geen andere netwerken zijn, tenzij er op TAC gedifferentieerd wordt, maar het is zulk grof geschut dat ik dat betwijfel.

Leuk dat O2 een inhaalslag heeft gemaakt maar op de locaties waar ik nu ben is het gewoon knap bagger. Het wisselt tussen 4G op band 1 en 7, met zo nu en dan wat 5G op band 78 erbij. Desondanks erg onstabiel en bij bijv. Facetime Audio soms ineens secondenlange vertraging (issue met KPN<>O2 roaming, or O2 gewoon onstabiel?).

Heb ik het niet eens over dat op de werklocatie waar ik nu zit de telefoon bij O2 constant tussen 2G en 4G/5G stuitert. Ik zal bij KPN eens informeren of ze willen stoppen met me continu van het netwerk af gooien.
Duidelijk, leg dit eens voor op het kpn forum. Zou je dit willen doen? Misschien is er ergens een fout bij jou of intern bij hun. Dit zou de technische dienst misschien kunnen oplossen. In het verleden wel eens problemen gehad met roaming en werd toen goed geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

offtopic:
Geniaal dat zowel KPN als Apple je tegenwerken in het normaal gebruik maken van de dienst waar je een premium prijs voor betaalt en hebt betaald. Meer dan 10 jaar geleden was er al gezeik met dat KPN je standaard naar het inferieure BASE en E-Plus stuurde, wat toen ook al niet goed werkte. Hopelijk zijn de aandeelhouders wel tevreden (gok van niet).

Ik ben in elk geval zeer content met Android (Samsung) en Vodafone :)

[ Voor 5% gewijzigd door herrieschopper op 16-08-2022 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
In Frankrijk op Bouygues keurig 5g overigens

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!
herrieschopper schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

offtopic:
Geniaal dat zowel KPN als Apple je tegenwerken in het normaal gebruik maken van de dienst waar je een premium prijs voor betaalt en hebt betaald. Meer dan 10 jaar geleden was er al gezeik met dat KPN je standaard naar het inferieure BASE en E-Plus stuurde, wat toen ook al niet goed werkte. Hopelijk zijn de aandeelhouders wel tevreden (gok van niet).

Ik ben in elk geval zeer content met Android (Samsung) en Vodafone :)
Grappige is dat O2 deels het vroegere eplus is, dus dat heeft het er mee te maken dat o2 de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5G op Telekom werkt inmiddels weer (90 MHz op band 78 :9)

Het probleem waar ik tegenaan liep bij Telekom zou ook te maken kunnen hebben met terugschakelen naar 2G, evt. dat dat in eerste aanleg door KPN wordt geweigerd, wat nog een best slim en logisch moment zou zijn. Bij Telekom heb ik los van (waarschijnlijk) die situatie nog niet meegemaakt dat KPN me van het netwerk trapt, of het gebeurt na een tijdje niet meer. Bij Vodafone lijkt dat wel het geval te zijn geweest.

Ik houd het nog even in de gaten verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:11
Ik heb het topic inmiddels alweer even doorgenomen, maar er lijken weinig (of eigenlijk geen) andere tweakers te zijn met de iPhone 11 icm KPN mobiel? Er lijkt een KPN brede storing aan de gang te zijn, waarvan KPN inmiddels lijkt te erkennen dat het inderdaad een storing gaat die alle iPhone 11 gebruikers op het netwerk raakt (ook de virtuele providers op het netwerk).

Concreet lijken de meeste gebruikers heel beperkte verbinding te hebben; vaak verbonden te zijn met de 2G masten en het 'E'tje te zien. Vlieguitgmodus aan/uit zorgt ervoor dat je tijdelijk opnieuw aanmeld op het netwerk, maar dit is telkens zeer tijdelijk (van enkele minuten tot een uur ofzoiets.).

Begint inmiddels wel behoorlijk irritant te worden, en lijkt zich daarbij nog uit te breiden ook: je bent inmiddels ook telefonisch niet altijd meer bereikbaar (soms geen service, soms wel service, maar dan komt de oproep toch ook niet aan).

Iemand wellicht een update uit de dichtere kringen van KPN ipv de algemene moderators reactie op het KPN forum..... ;)

Dance with the stars

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hier het onderhoudslijst voor week 34 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=59

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN-MbcpUk-1MF4mpSW-WoGPFQ3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwJBu9nx8J4KoC5hBgtJOo7B.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pngYCnRix4ZXqWTbqLtwhJ9fMy0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vel35MkZSqec6nIOUpSAPOpT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 23:42
robbierzz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:26:
Ik heb het topic inmiddels alweer even doorgenomen, maar er lijken weinig (of eigenlijk geen) andere tweakers te zijn met de iPhone 11 icm KPN mobiel? Er lijkt een KPN brede storing aan de gang te zijn, waarvan KPN inmiddels lijkt te erkennen dat het inderdaad een storing gaat die alle iPhone 11 gebruikers op het netwerk raakt (ook de virtuele providers op het netwerk).

Concreet lijken de meeste gebruikers heel beperkte verbinding te hebben; vaak verbonden te zijn met de 2G masten en het 'E'tje te zien. Vlieguitgmodus aan/uit zorgt ervoor dat je tijdelijk opnieuw aanmeld op het netwerk, maar dit is telkens zeer tijdelijk (van enkele minuten tot een uur ofzoiets.).

Begint inmiddels wel behoorlijk irritant te worden, en lijkt zich daarbij nog uit te breiden ook: je bent inmiddels ook telefonisch niet altijd meer bereikbaar (soms geen service, soms wel service, maar dan komt de oproep toch ook niet aan).

Iemand wellicht een update uit de dichtere kringen van KPN ipv de algemene moderators reactie op het KPN forum..... ;)
Mijn moeder heeft hier dus ook last van, maar ze heeft nog een oud Telfort abonnement en ik dacht in eerste instantie dat daar het probleem vandaan kwam. De symptomen die je omschrijft passen echt precies. Heb er een paar weken terug KPN over gebeld maar die konden niets doen behalve een andere simkaart opsturen.

Met een andere sinkaart (Simyo) had ze ook problemen, dus inmiddels hadden we de schuld gegeven aan haar iPhone 11.

Fijn dat je dit hier deelt, anders hadden we voor niets een nieuw toestel gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 23:42
Vanmiddag rond de finish van de Vuelta stond er bij een ijskraampje een lange rij omdat de pinautomaat een slechte verbinding had. Omdat ik nieuwsgierig was heb ik daar even een speedtest gedraaid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdboPMKrtRqUZrcIST7FgVL4QKc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5CHURziWTEZNcO4SK1oLmGjd.png?f=fotoalbum_large

Bizar dat je zelfs met een modern toestel met volle bak 5G, en uitzicht op de mast, nog zo'n lage score haalt. De extra upload van 5G komt wel mooi uit de verf zo in ieder geval 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theblindman schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:29:
Vanmiddag rond de finish van de Vuelta stond er bij een ijskraampje een lange rij omdat de pinautomaat een slechte verbinding had. Omdat ik nieuwsgierig was heb ik daar even een speedtest gedraaid.

Bizar dat je zelfs met een modern toestel met volle bak 5G, en uitzicht op de mast, nog zo'n lage score haalt. De extra upload van 5G komt wel mooi uit de verf zo in ieder geval 😅
Bijzonder. Zou iedereen tegelijkertijd ook de stream bekijken waardoor er bijna geen downstream-capaciteit meer is maar wel upstream? Of is het signal storm-achtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum

Ik heb vanmiddag ook moeten omschakelen naar mijn zakelijke sim. KPN deed niks meer op 5g. Dus wellicht een landelijke dip/storing? Was trouwens in Zuid-Limburg. Nu werkt het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant of je met 4G wel een goede capiciteit had. Vroeger kon je nog 3g gebruiken en had je de volle snelheid omdat er toch niemand meer gebruik van maakte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Interessant of je met 4G wel een goede capiciteit had. Vroeger kon je nog 3g gebruiken en had je de volle snelheid omdat er toch niemand meer gebruik van maakte.
Lijkt me stug. 5G is in feite 4G maar dan met een 5G-band erbij :+

Ik vraag me trouwens af of het iPhone 11-probleem te maken heeft met het activeren van LTE op band 8. Is dat niet ongeveer wanneer het probleem begonnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Sorcerer8472 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Ik vraag me trouwens af of het iPhone 11-probleem te maken heeft met het activeren van LTE op band 8. Is dat niet ongeveer wanneer het probleem begonnen is?
Ik weet niet precies wanneer het probleem zich bij mij begon voor te doen, maar vermoed inmiddels toch zeker 3,5 week geleden. Op het KPN forum gaat de datum van 20 juli rond, maar durf niet zeker te stellen of dat bij mij toen ook was. De eerste twee weken heb ik het ook ‘geaccepteerd’, was er snel achter dat de flight mode tijdelijk soelaas bood en het echt alleen internet betrof. Dus niet bellen/gebeld worden dat probleem kwam pas later (eigenlijk sinds deze week).

Van de week nog maar eens een nieuwe poging doen de klantenservice om meer info te vragen. Er komt zo bar weinig naar buiten.. behalve dat het de hoogste prioriteit zou hebben; wel daar geloof ik na al die tijd niet meer in. Ja de hoogste prioriteit tussen 9:00-17:00 op werkdagen van de engineer die nu op vakantie is zeker? >:) (verder kan ik me best indenken dat het probleem lastig is, maar enkel roepen hoogste prioriteit zonder actieve communicatie terug over de genomen stappen is ongeloofwaardig :) )

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem begon zich zo te zien dan inderdaad rond die datum voor te doen. Lijkt niet geheel onwaarschijnlijk dat daar het probleem uit voortkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Je zou gelijk kunnen hebben, maar KPN heeft b8 nergens in de carrier policies toegevoegd als geldige CA combinatie. Ze zijn daar over het algemeen vrij laks mee, en bij zo'n oude telefoon verwacht je al helemaal niet dat de policy snel bijgewerkt wordt. Maar het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Je zou gelijk kunnen hebben, maar KPN heeft b8 nergens in de carrier policies toegevoegd als geldige CA combinatie. Ze zijn daar over het algemeen vrij laks mee, en bij zo'n oude telefoon verwacht je al helemaal niet dat de policy snel bijgewerkt wordt. Maar het zou kunnen.
De telefoon kan volgens mij zelf "ontdekken" welke CA-combinaties er mogelijk zijn n.a.v. wat de zendmast aangeeft toch? Zal per telefoon verschillen. Misschien ligt hier juist het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21

Ik had hier vrijdag hetzelfde met T-Mobile rond het Ledig Erf, download ca. 0.5 Mb upload ca. 0.2 Mb en latency 400+ ms via 5G.

De netwerken zijn duidelijk (nog steeds) niet berekend op zulke grote aantallen mensen binnen zo'n klein gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

De telefoon kan volgens mij zelf "ontdekken" welke CA-combinaties er mogelijk zijn n.a.v. wat de zendmast aangeeft toch? Zal per telefoon verschillen. Misschien ligt hier juist het probleem ook.
In principe wel. Maar in alle telefoons wordt nog een carrier-specifiek profiel ingesteld met alle combinaties die de provider toestaat. Chinese telefoons hebben gewoon een generiek profiel met alle mogelijke CA combinaties die het modem ondersteunt. Dan wisselen het netwerk en de telefoon tijdens het aanmelden gewoon uit wat voor combinaties ondersteund worden. Ik snap zelf ook niet echt waarom daar tegenwoordig nog aparte config voor is, want je ziet het vaak genoeg dat providers de telefoonfabrikanten niet laten weten dat er iets nieuws is. Kijk alleen al naar hoe de inschakeling van b20 en b7 bij T-Mobile ging op telefoons als de Galaxy S9 (Lees: niet).

KPN doet inmiddels al 2 jaar n1 op indoorlocaties en er is nog steeds geen enkele telefoon waar dit in de carrier policy staat. Gevolg: Geen enkele telefoon verbindt ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
ikbenjoeri schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:08:
Gezien KPN geen publieke roaming lijst bijhoud zoals T-Mobile doet ga ik er een maken en online delen.

Zouden jullie willen helpen met de aanvulling?
https://docs.google.com/f...EKFEXkK4H-k26VGg/viewform

Ik zal later deze week een publieke Google Spreadsheets maken.
Leuk initiatief. Een aantal opmerkingen:
- Neem ook iets op over toestellen. Roaming met Pixel 4a werkt alleen voor data in de VS, niet voor VoLTE. Roaming voor VoLTE en data werkt wel op Nokia G20 en Moto G Pro.
- AT&T heeft dus wel VoLTE roaming
- KPN heeft nog weinig outbound roaming voor VoLTE. https://ibasis.com/8th-ib...nd-5g-roaming-roundtable/
- Mogelijk kun je ook iets opnemen over noodoproepen naar 112/911. Die werken namelijk wel over VoLTE op Pixel 4a via AT&T in de VS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Raindeer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:41:
[...]

Leuk initiatief. Een aantal opmerkingen:
- Neem ook iets op over toestellen. Roaming met Pixel 4a werkt alleen voor data in de VS, niet voor VoLTE. Roaming voor VoLTE en data werkt wel op Nokia G20 en Moto G Pro.
- AT&T heeft dus wel VoLTE roaming
- KPN heeft nog weinig outbound roaming voor VoLTE. https://ibasis.com/8th-ib...nd-5g-roaming-roundtable/
- Mogelijk kun je ook iets opnemen over noodoproepen naar 112/911. Die werken namelijk wel over VoLTE op Pixel 4a via AT&T in de VS.
Wat een sessie bij iBasis. KPN: "we willen het beste netwerk zijn met de beste voice en data". Daarna: "De echte driver om met VoLTE roaming te beginnen was toch de AT&T 3G sunset."

En "we hebben het voor de deadline voor elkaar gekregen", wat getuige het forum van KPN niet waar was, iig voor California waar 3G het eerst uit werd geschakeld.

Voice quality wordt als nadeel gegeven maar het niet kunnen gebruiken van data tijdens een voice call niet, terwijl dat toch een groter nadeel is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 15:03

RSB

robbierzz schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Ik weet niet precies wanneer het probleem zich bij mij begon voor te doen, maar vermoed inmiddels toch zeker 3,5 week geleden. Op het KPN forum gaat de datum van 20 juli rond, maar durf niet zeker te stellen of dat bij mij toen ook was. De eerste twee weken heb ik het ook ‘geaccepteerd’, was er snel achter dat de flight mode tijdelijk soelaas bood en het echt alleen internet betrof. Dus niet bellen/gebeld worden dat probleem kwam pas later (eigenlijk sinds deze week).

Van de week nog maar eens een nieuwe poging doen de klantenservice om meer info te vragen. Er komt zo bar weinig naar buiten.. behalve dat het de hoogste prioriteit zou hebben; wel daar geloof ik na al die tijd niet meer in. Ja de hoogste prioriteit tussen 9:00-17:00 op werkdagen van de engineer die nu op vakantie is zeker? >:) (verder kan ik me best indenken dat het probleem lastig is, maar enkel roepen hoogste prioriteit zonder actieve communicatie terug over de genomen stappen is ongeloofwaardig :) )
Heb er eigenlijk een hard hoofd in dat dit op korte termijn opgelost zal worden :/

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
RSB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Heb er eigenlijk een hard hoofd in dat dit op korte termijn opgelost zal worden :/
Er gaan nu wel verhalen rond om een andere apn: iphone11kpn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

Roy Tollenaar schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

Ja ik las het, ik heb er zelf geen last van want heb een iphone 12.
Maar een familielid die volgende week overgaat naar KPN heeft wel een iphone 11met het modelnummer en modem firmware versie die ik vaker terug zie komen in het topic op het KPN forum... :| ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Roy Tollenaar schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

Interessant. Deze APN heeft geen ipv6. Zit het wellicht in die hoek?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jk-5
Goedemorgen! KPN heeft weer een antenneregister update geplaatst. In deze update is alle 900MHz erbij gekomen. En ze zijn de laatste maand flink bezig geweest in het noorden van het land. Met b8 heb ik nu weer een aanknopingspunt voor de Huawei detectie, aangezien ze geen b8 doen op Ericsson sites. Ze hebben nu nog 443 sites te gaan voordat het Huawei ombouwproject klaar is!

Je ziet in deze revisie alleen de sites waar meer aanpassingen zijn dan alleen b8. Anders had je elke site gezien... En daar heb je niet zo veel aan.

https://antennekaart.nl/k...90-4d88-8216-ba8bde8291fd

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
heb regelmatig verbindingsproblemen met 5g op de s22ultra, verbinding valt dan even terug naar 4g, dan weer naar 5g en dan komt er data door. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• ikbenjoeri
stijnec1 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:21:
heb regelmatig verbindingsproblemen met 5g op de s22ultra, verbinding valt dan even terug naar 4g, dan weer naar 5g en dan komt er data door. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ben je misschien in de buurt van een oude mast zonder 5G?
https://antennekaart.nl/k...2466&lng=5.516506&zoom=11

• stijnec1
hoe herken ik een oude mast?
heb het op meerdere plekken, zowel thuis als op het werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jk-5 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:23:
Goedemorgen! KPN heeft weer een antenneregister update geplaatst. In deze update is alle 900MHz erbij gekomen. En ze zijn de laatste maand flink bezig geweest in het noorden van het land. Met b8 heb ik nu weer een aanknopingspunt voor de Huawei detectie, aangezien ze geen b8 doen op Ericsson sites. Ze hebben nu nog 443 sites te gaan voordat het Huawei ombouwproject klaar is!

Je ziet in deze revisie alleen de sites waar meer aanpassingen zijn dan alleen b8. Anders had je elke site gezien... En daar heb je niet zo veel aan.

https://antennekaart.nl/k...90-4d88-8216-ba8bde8291fd
Zo komen er meerdere gave dingen naar boven weer!
De lantaarnpaal in Wassenaar met 20+8, en metro Rotterdam 8+3+1. Hoewel KPN veel heeft gestandaardiseerd zitten er toch nog best wat bijzondere plekken tussen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stijnec1 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:39:
hoe herken ik een oude mast?
heb het op meerdere plekken, zowel thuis als op het werk
Dat er een E bij staat op deze kaart vooral. Of dat hij onzichtbaar wordt als je 5G selecteert.

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Dat er een E bij staat op deze kaart vooral. Of dat hij onzichtbaar wordt als je 5G selecteert.
Dat. En er zit een KPN Huawei filter in de balk links. Als je die op 'Nee' zet houd je alleen oude sites over. @stijnec1

• robbierzz
RSB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:32:
[...]

Ja ik las het, ik heb er zelf geen last van want heb een iphone 12.
Maar een familielid die volgende week overgaat naar KPN heeft wel een iphone 11met het modelnummer en modem firmware versie die ik vaker terug zie komen in het topic op het KPN forum... :| ;(
Ik zou dat familielid gewoon laten zitten waar het zit, het probleem wordt inmiddels erkend door KPN en is echt niet zomaar opgelost.. Het lijkt een erg lastig probleem. Inmiddels wel wat verhelderde comm vanuit KPN (sms met update naar klanten die zich via klantenservice of forum hebben gemeld).

Ik moet wel zeggen dat het erop lijkt dat het vooral gebeurd als je ‘onderweg’ bent. Dus als je vaak oop plekken zit met WiFi en onderweg weinig gebruikt zal je er niet heel veel van merken..

Dance with the stars

• RSB

RSB

robbierzz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Ik zou dat familielid gewoon laten zitten waar het zit, het probleem wordt inmiddels erkend door KPN en is echt niet zomaar opgelost.. Het lijkt een erg lastig probleem. Inmiddels wel wat verhelderde comm vanuit KPN (sms met update naar klanten die zich via klantenservice of forum hebben gemeld).

Ik moet wel zeggen dat het erop lijkt dat het vooral gebeurd als je ‘onderweg’ bent. Dus als je vaak oop plekken zit met WiFi en onderweg weinig gebruikt zal je er niet heel veel van merken..
Ja dat word lastig, betreft early termination bij de vorige provider. Die had geen/nauwelijks bereik op zijn locatie…

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
RSB schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Ja dat word lastig, betreft early termination bij de vorige provider. Die had geen/nauwelijks bereik op zijn locatie…
Dan de APN fix toepassen, en geen IPv6 gebruiken, dat zou dit op moeten lossen als je terugleest.

• stijnec1
dank allen, nee, ik heb volledig 5g bereik hier op mijn werk, sta bijna naast een 5g mast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ben nu in Duitsland, gelijk automatisch overgeschakeld naar Telekom.de en wordt er niet vanaf gestuurd. Heb continue bereik met Telekom.de via kpn. Hoelang ben je al kpn klant? Misschien heeft het er mee te maken dat oude klanten of klanten met oude simkaarten nog oude voorwaarden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn voorkeursnetwerk is dus Telekom.de in plaats van o2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Ben nu in Duitsland, gelijk automatisch overgeschakeld naar Telekom.de en wordt er niet vanaf gestuurd. Heb continue bereik met Telekom.de via kpn. Hoelang ben je al kpn klant? Misschien heeft het er mee te maken dat oude klanten of klanten met oude simkaarten nog oude voorwaarden hebben?
Ik ben sindsdien nog 2x in Duitsland geweest. Kwam nu ook gelijk op Telekom terecht. Wellicht was dit tijdelijk vanwege de vakantieperiode :? Of men leest toch mee? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hier het onderhoudslijst voor week 35 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=60

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJ15JPvCS5N3IRmxeMNL79ShmkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSoSWyML2yDPCC0vTO6GHx7p.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gdDL1N8a-xIr7dYhFN2dMIsoKo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hSP580jh5RMC1TnhEXebrcOe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Ik ben sindsdien nog 2x in Duitsland geweest. Kwam nu ook gelijk op Telekom terecht. Wellicht was dit tijdelijk vanwege de vakantieperiode :? Of men leest toch mee? ;)
Zou mooi zijn als dit zo blijft. In Duitsland zet ik hem altijd gelijk op telekom. Mijn vriendin zit normaal dan op o2 en heeft dan regelmatig slechte dekking of de hele tijd op E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
swhnld schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:48:
[...]

Dan de APN fix toepassen, en geen IPv6 gebruiken, dat zou dit op moeten lossen als je terugleest.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat niet de blijvende fix is. Het probleem blijft gewoon als je de APN aanpast. Kan me voorstellen dat die blank spot ook niet zo fijn is, KPN komt vast met een oplossing, de vraag is alleen wanneer..

KPN is nog steeds aan het zoeken naar een oplossing. Inmiddels wel aangekondigd alle abonnees die hier last van hebben te compenseren tot het is opgelost.

Afgelopen week gebeld met klantenservice en kreeg van de mw te horen dat het op dat moment om 450 abonnees gaat die zich reeds hadden gemeld (en waren vastgelegd) via de klantenservice/forum. Op het forum hebben zich daarna nog een hele massa mensen gemeld. Ik kan me voorstellen dat er ook nog een aantal hebben gebeld en er nog een hele zwik klanten is die helemaal geen contact opnemen, maar het probleem af en toe hebben.

Dance with the stars

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hier het onderhoudslijst voor week 36 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=61

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlVvzbMPNFBdAzH7oVO7woQYz3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GMp6WFIEnlrytOVM3R2MixN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3hBUon17mQ2aMuHdBMJrHWREP8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kZpruGSIEhZwYIBypxX17PQH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB

RSB

swhnld schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:48:
[...]

Tot nu toe heeft de persoon in kwestie geen problemen gehad/bemerkt :)
(zonder APN fix toe te passen)

[ Voor 5% gewijzigd door RSB op 02-09-2022 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:37
Grappig. De site bij ons op kantoor wordt vervangen.

Dat wordt een weekje op kantoor werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 09:25

netblade

Sunrise

Ik wist niet dat 5g ook met band 20 kon werken :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVq6RCxVMF8tqKpyGspewetPFT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Udvi0BaL2h7IKpOqiW99mveB.jpg?f=fotoalbum_large

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netblade schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:33:
Ik wist niet dat 5g ook met band 20 kon werken :
[Afbeelding]
Yup Low band CA
B20 + N28. Samsung S22 kan dat.
Welke telefoon heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

neeecht schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:56:
[...]

Yup Low band CA
B20 + N28. Samsung S22 kan dat.
Welke telefoon heb jij?
Ah vandaar, sinds dit weekend een Samsung Flip 4.
Dit was midden in een gebouw waar ik voorheen met mn S20 FE enkel 4g (zonder ca) had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
netblade schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:07:
[...]

Ah vandaar, sinds dit weekend een Samsung Flip 4.
Dit was midden in een gebouw waar ik voorheen met mn S20 FE enkel 4g (zonder ca) had.
Visueel gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP_gsHiI-rM4j19mIM4nubxLtdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcjEbsTKAPgjHPMA7PZCEDSY.jpg?f=fotoalbum_large

1e keer: 35mbit down, 62mbit up
2e keer: 55mbit down, 60mbit up

Vooral de upload bij Lowband CA is echt geweldig. Dit is gewoon binnen getest.
Buiten of bij beter bereik nog veel sneller.

Update: Lowband CA krijg je juist bij slecht bereik. Haha, dit was getest via band lock.
B3 + N28
of
B1 + N28 is nog sneller, want B3 en B1 zijn 20 MHz bandbreedte, B20 (en N28) zijn 10 MHz bandbreedte.

B7 10 MHz als hoofdband zie je bijna nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door neeecht op 05-09-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Laatst online: 13-09 08:52
Vandaag het bericht gehad over de inflatiecorrectie. Ik ga zo’n 29,50 voor mobiel betalen. Nu twijfel ik of 5G me dat wel waard is. De snelheden zijn tot nu toe niet veel hoger als bij 4G, en ik heb begrepen dat dat dit in verband met de schotels in Burum nog tot eind 2023 zo blijft.

Dan rest mij de vraag: welke voordelen heb ik dan nu tegenover 4G? Ik zat altijd bij dochterbedrijf Simyo voor 18 euro in de maand en dat beviel me ook prima. Iemand die me het kan uitleggen?

(Heb nu een beetje het gevoel dat ik in een marketingpraatje getrapt ben ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:09
RiccardoNL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:34:
Vandaag het bericht gehad over de inflatiecorrectie. Ik ga zo’n 29,50 voor mobiel betalen. Nu twijfel ik of 5G me dat wel waard is. De snelheden zijn tot nu toe niet veel hoger als bij 4G, en ik heb begrepen dat dat dit in verband met de schotels in Burum nog tot eind 2023 zo blijft.

Dan rest mij de vraag: welke voordelen heb ik dan nu tegenover 4G? Ik zat altijd bij dochterbedrijf Simyo voor 18 euro in de maand en dat beviel me ook prima. Iemand die me het kan uitleggen?

Ik mag hopen dat dat inclusief telefoon is.

5G is leuk maar vooral marketing. Ik merk er weinig van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
RiccardoNL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:34:

Vergelijk je appels met appels? Aantal MB? Dekking en kosten buitenland? Combinatie voordeel? Belminuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Laatst online: 13-09 08:52
swhnld schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:44:
[...]

Vergelijk je appels met appels? Aantal MB? Dekking en kosten buitenland? Combinatie voordeel? Belminuten?
Ja. 40 GB data bij Simyo vs onbeperkt data nu. Onbeperkt bellen en sms’en bij beide providers. Combinatievoordeel krijg ik ook bij Simyo omdat het een dochter van KPN is.

Maar ik heb gisteren even een Speedtest gedaan. 224 down, 74 up op 5G. Op 4G had ik 175 down en 28 up. Vind ik toch een aardig verschil. Daarnaast zou 5G beter werken in drukke omgevingen. Al met al vind ik het dan wel waard om dat tientje in de maand dan maar meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:41
Iemand ervaring met 5G en KPN in Duitsland en Spanje?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
MichielFRL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:37:
Werkt in Duitsland iniedergeval in mijn ervaring

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Is er nog sprake van een inflatiecorrectie wanneer je hetzelfde abonnement nieuw kan afsluiten voor dezelfde prijs als vóór de inflatiecorrectie? Is het dan niet gewoon een prijsverhoging binnen je contractperiode en rede tot opzegging?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Nee.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theunwesdorp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Geen onderhoudslijst van KPN deze week?

• swhnld
MichielFRL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:37:
Ja, werkt. Soms wel handmatig netwerk kiezen om er gebruik van te maken, netwerken zijn daar niet landelijk dekkend zoals bij ons. In de praktijk accepteer ik wat er is, maar bij snelheid problemen ga ik actief proberen op een andere te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

theunwesdorp schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:26:
Geen onderhoudslijst van KPN deze week?
Hopelijk komt dat nog 😀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Hier het onderhoudslijst voor week 37 (KPN)
https://antennekaart.nl/k...om=8&kpn-modernization=62

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtRQv0OmO_dn3aXg1Xkg3DESdX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeEYtODCfaI5SgcNsyqyNcjl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRLCK-LDLCDjR1KHoJ167f-uTLI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nj3WFEyvwjRdo10NwRBrqMQu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julius
De dekkingskaart op de site is ook weer bijgewerkt. Het gaat nu hard en het aantal witte gaten is een stuk kleiner geworden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b5TRsjZ_SpuVHdkYJn4EOQiqNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZcs3FNhupQejwhKfPAGGE11.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Julius op 11-09-2022 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28
Wat kan de klantenservice eigenlijk voor korting geven op simonly? Ik heb nu een afgelopen abonnement van 2GB met onbeperkt bellen en daar is een aantal jaar geleden 13GB gratis bij gekomen en betaal nu €21,21 sinds een paar maanden volgens mij. Voor 10GB betaal ik €20 als ik via de site afsluit en 20GB voor €27,50.
Pagina: 1 ... 31 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie