Klopt ja, maar wel een gedoe bijv. als je vaker de grens over gaat. O2-DE is geen fijn netwerk, kwaliteit varieert enorm zowel binnen als buiten de stad. Zit je op 5G dan is het meestal prima, maar 4G kan nog wel eens duidelijk traag zijn. NB @ikbenjoeri O2 kan wel degelijk 5G met KPN, recent nog gezien. Maar is wel een zeldzaamheid zelfs in de stad. Draait o.a. op band 78 daar, net als Telekom en Vodafone, heb bandbreedtes van 80 en 100 MHz gezien op die bandjk-5 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:00:
[...]
Tip: Je kunt roaming steering meestal omzeilen door 5 of 6 keer achter elkaar handmatig aan te melden op het netwerk. Dan vervalt de steering in het netwerk van de operators, en kun je in principe zonder je telefoon vast te hoeven zetten op een bepaalde provider blijven zitten op een ander netwerk.
Eerder switchte mijn telefoon automatisch naar T-Mobile, maar dat is sinds een paar weken helaas veranderd
Op sommige plekken zeer irritant want dan zit ik terwijl ik het mobiele internet nodig heb om te tetheren op EDGE met O2. Kan ik een mega langdurige network search gaan afwachten voordat ik eindelijk kan beginnen. Telekom is de enige provider die op die plek een beetje lekker werkt. Vodafone is op het randje.
[ Voor 25% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-08-2022 15:51 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.