Hebben jullie wel eens rare dingen meegemaakt rond een adreswijziging? Ik krijg nu al voor de derde keer een 'spookwijziging' terug naar mijn oude adres.
Vorig jaar juli verhuisd en adres doorgegeven via Mijn KPN. Ik had toen 1 mobiel abonnement in het account staan. Dat begon al super knullig. Eerst het adres van het 'Mijn KPN' account zelf veranderd, daarna het adres onder het abonnement: error, je mag maar 1 wijziging per 24u doen. Dat later gedaan. Contactgegevens post voor nieuwsbrief/producten bleef daarna nog staan op oude adres en kon ik niet wijzigen (alleen uitzetten). Uitgezet.
In augstus (maand later) zag ik dat het adres op het abonnement opeens was terugveranderd. Oke. weird fluke misschien. Opnieuw ingediend.
Vorige maand zag het er nog goed uit in Mijn KPN en ging ik een nieuwe bestelling doen. Na het bestellen ging het weer mis. Opeens stond mijn oude adres weer als contactadres voor post bij het nieuwe contract. Maar dat hele oude adres had ik helemaal niet ingevoerd toen ik het bestelde. Het komt ergens uit dat Mijn KPN-account vandaan toen dat is gekoppeld. Het product is wel gewoon naar het nieuwe adres gestuurd en aangekomen, maar de portering loopt nog, dus het is technisch nog in bestelling.
Tijdens de lopende bestelling kan je niets wijzigen en liet het maar even zo.
Nu vandaag kreeg ik een e-mail dat ik een adreswijziging zou hebben gedaan voor al mijn producten en dat die per direct is doorgevoerd (voor beide contracten onder het account). Alles is dus plots teruggezet naar mijn oude adres. Maar dat heb ik helemaal niet gedaan!
Telkens als
ik een wijziging doorvoor (en ook via de telefonische klantenservice) moet er een code via SMS worden gegeven voor de veiligheid. Maar als er een spookwijziging heeft plaatsgevonden, dan is er niet zo'n code gestuurd. Er wordt puur gecommuniceerd dat het gelukt/doorgevoerd is. Heel vreemd.
Klantenservice kon nu direct niets voor mij betekenen want zij konden niet zien waar dit vandaan kwam en kunnen niets doen bij lopende bestellingen (terwijl deze onterechte wijziging WEL was doorgevoerd daarop!). Het enige dat de verder wel aardige meneer kan doen is opnieuw een adreswijziging per morgen invoeren (niet per direct, want vandaag al gewijzigd) naar het huidige adres, maar dan alleen voor het langer lopende abonnement. Voor de het contract met nog een lopende bestelling moet het nog een hele maand op het oude adres gaan staan. Maar wtf.
Hoezo gaan dingen spontaan terug naar het oude adres bij mij, heeft iemand een idee?
[
Voor 8% gewijzigd door
gertvdijk op 21-03-2026 11:50
]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog