• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-07 23:42
ikbenjoeri schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:16:
[...]

Probleem is hetzelfde met deze APN. Sinds de core migratie zijn deze problemen ontstaan. De vaste IP APN is laatst ook omgezet naar de nieuwe core waarna hierop ook problemen zijn ontstaan met data sessies. (KPN FIX YOUR ****). Speelt nu volgens mij al ruim 1 a 2 jaar nu. Heb echt op zoveel verschillende manieren geprobeerd om dit probleem aan te kaarten. Maar er wordt simpelweg niet geluisterd of probleem ligt ergens anders

Met Simyo en Youfone heb ik het probleem niet.
Ik heb zelf Simyo en had er ooit last van, maar ik gebruik buitenshuis een VPN, en dan ervaar ik sowieso geen probleem.

M'n data-only kaartje van KPN merk ik er vrij weinig van. Op werk hebben we een loods met 4G router met KPN datasim met vast IP en merken daar ook niet zo veel van.

Ik zag internet4 op KPN forum voorbij komen, dus dacht wellicht helpt het :)

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
In april ben ik bij KPN gekomen en ik had er ook last van, maar sinds ik terug ben van vakantie twee weken terug heb ik er geen last meer van gehad.
Twee dingen die echter veranderd zijn: ik heb vlak na mijn vakantie een nieuwe telefoon aangeschaft en ik heb specifiek voor mijn vakantie mijn abonnement aangepast van Unlimited400 naar SuperUnlimited+ vanwege de extra roamingbundel die in meer landen buiten de EU geldig is.
Als het issue nog steeds speelt voor anderen, dan lijkt het erop dat één van die dingen het probleem voor mij heeft verholpen. Welke echter... geen idee 😅

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 22:25
EDIT schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:32:
In april ben ik bij KPN gekomen en ik had er ook last van, maar sinds ik terug ben van vakantie twee weken terug heb ik er geen last meer van gehad.
Twee dingen die echter veranderd zijn: ik heb vlak na mijn vakantie een nieuwe telefoon aangeschaft en ik heb specifiek voor mijn vakantie mijn abonnement aangepast van Unlimited400 naar SuperUnlimited+ vanwege de extra roamingbundel die in meer landen buiten de EU geldig is.
Als het issue nog steeds speelt voor anderen, dan lijkt het erop dat één van die dingen het probleem voor mij heeft verholpen. Welke echter... geen idee 😅
Als je wil helpen, kun je delen wat voor telefoon je had, en wat je nu hebt? Dan kunnen we zien of er ergens een correlatie te vinden is.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik had een Samsung A55 5G, en heb nu een Samsung S26 Ultra. Beiden gebruikten de reguliere APN van KPN, 'internet', daar heb ik zelf verder niks aan gedaan omdat ik, toen ik KPN over het probleem belde, te horen kreeg dat het een bekend probleem was dat de data opeens bleef hangen en dat ze 'er mee bezig waren'. Ik heb daarom nooit verder op mijn mobiel gezocht en als ik het tegenkwam enkel even de vliegtuigmodus aan en uitgezet, wat voor mij het probleem dan tijdelijk verhielp.

Het enige fysieke verschil tussen de twee telefoons wat ik mij voor kan stellen is het modem dat geïntegreerd is (Exynos SOC vs Snapdragon SOC).
Qua software draaiden beide telefoons gewoon de normale Samsung software, maar ik geloof dat de S26 een nieuwere kernel heeft (6.12 gebaseerd).
edit:
En nog voor de duidelijkheid: bij mijn vorige provider Odido heb ik er met diezelfde A55 nooit last van gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 30-06-2026 23:05 ]

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:26
Hoe zit het eigenlijk met 5G SA (Standalone) bij KPN? Het is in 2023 voor het eerst en in 2025 meermaals door KPN ‘geteased’ en ook Tweakers heeft er al eens over geschreven.

Dit jaar is het eigenlijk nog akelig stil. Op het KPN forum wordt eens in de paar weken een balletje opgegooid, waarna als reactie door een KPN medewerker hetzelfde riedeltje wordt herhaald; dat er geen nieuwe mededelingen zijn op dit moment.

Het lijkt er bijna op alsof ze onverwachts tegen technische problemen/compatibiliteit issues zijn aangelopen, en ze dat eerst willen fixen? Misschien dusdanig groot dat het een significante hoeveelheid FTE’s vereist of meerdere budgetjaren overschrijdt om de apparatuur/software te vervangen?

Maar ook Vodafone & Odido lijken weinig hierover kwijt te willen, ik vind het bijzonder en ben benieuwd naar de reden. Voor de eerste die hiermee komt is het toch een mooi stukje publiciteit lijkt me? Zeker aangezien bij onze beide buurlanden er meerdere providers zijn met commercieel beschikbare 5G SA. Kan me niet voorstellen dat het enkel vanwege de relatief late beschikbaarheid is van de 3500MHz frequentieband in ons land.

[ Voor 23% gewijzigd door AlesT op 05-07-2026 10:38 ]

• swhnld
Net een bericht van KPN gehad:

Je hebt Combivoordeel omdat je Internet en Mobiel combineert bij ons. Vanaf 1 september 2026 vernieuwen we Combivoordeel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0nVhrSQRSdMz9I81RWmO8hcCmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h7PhM1NJjH7ypblhuzAj5qLy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTjL23u8wfqDIuYHRlRoFth4LEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/92sutL5BdX45oopV58jdIeJw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHnlKs80G7abEA0EOjJylTgUSlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tmv95ZrlSyjx4qoJ053sRQVU.png?f=fotoalbum_large

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:48
swhnld schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:43:
Net een bericht van KPN gehad:

Je hebt Combivoordeel omdat je Internet en Mobiel combineert bij ons. Vanaf 1 september 2026 vernieuwen we Combivoordeel.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaven ze maar een keer korting als je enkel meerdere mobiele abonnementen combineert zoals Odido dat doet.

• swhnld
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:53:
[...]

Gaven ze maar een keer korting als je enkel meerdere mobiele abonnementen combineert zoals Odido dat doet.
Ach, er is keuze, naast de 3 grote providers zijn er ook nog een aardig aantal virtuele aanbieders. Kijk wat het beste aansluit bij jou wensen, en kies die dan.

• Roy Tollenaar
swhnld schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:33:
[...]

Ach, er is keuze, naast de 3 grote providers zijn er ook nog een aardig aantal virtuele aanbieders. Kijk wat het beste aansluit bij jou wensen, en kies die dan.
Die bieden helaas geen of beperkte unlimited bundels aan

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:54
telefoontje gehad van KPN na indienen van een klacht.

In het gesprek gaven ze aan als ik geen verdere actie na de klacht zou onderen dat ik die 1 euro extra niet hoef te betalen.

Zijn er meer mensen geweest die gebeld zijn geworden?

PSN : Geraedus

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geraedus schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 04:04:
telefoontje gehad van KPN na indienen van een klacht.

In het gesprek gaven ze aan als ik geen verdere actie na de klacht zou onderen dat ik die 1 euro extra niet hoef te betalen.

Zijn er meer mensen geweest die gebeld zijn geworden?
Ja, ik ben zojuist gebeld: ze bellen pro-actief een groep klanten die een klacht heeft ingediend en ze wilden nogmaals horen hoe ik er in sta. Heb aangegeven dat ik het nog altijd belachelijk vind hoe dit mij wordt opgedrongen, maar verder tevreden ben met KPN.

Ze gaan de eerder betaalde euro crediteren en zolang ik klant ben hoef ik die euro niet te betalen.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Pilovali
Hoe hebben jullie die klacht ingediend? Ik wil ook wel een euro minder betalen, vindt het een beetje bs.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pilovali schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:01:
Hoe hebben jullie die klacht ingediend? Ik wil ook wel een euro minder betalen, vindt het een beetje bs.
Wellicht via https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier ?

Ik werd overigens dezelfde dag nog teruggebeld, maar de €1 extra was toch echt noodzakelijk vanwege de “extra veiligheid” die nu geboden wordt.

Ik ga toch maar eens kijken wat de alternatieven zijn in combinatie met glasvezel internet.

[ Voor 25% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-07-2026 18:57 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
Toch best schandalig van kpn. Ik was van plan naar kpn te gaan na het odido-debacle maar dit staat mij ook totaal niet aan.

• Pilovali
Dj-sannieboy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:53:
[...]

Ik werd overigens dezelfde dag nog teruggebeld, maar de €1 extra was toch echt noodzakelijk vanwege de “extra veiligheid” die nu geboden wordt.

Ik ga toch maar eens kijken wat de alternatieven zijn in combinatie met glasvezel internet.
Dit is wat KPN terug mailde:

Hierbij informeren we u over de afhandeling van uw melding.

Helaas is het niet mogelijk om de wijziging voor u niet door te voeren.

KPN heeft u de mogelijkheid geboden om, ook wegens de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden, kosteloos uw contract te beeindigen. Dit kunt u nalezen in de e-mail die u heeft ontvangen van KPN.

Het is nu niet meer mogelijk om van dit aanbod gebruik te maken omdat hier een tijdslimiet aan is verbonden.

Het spijt me dat KPN niet aan uw verzoek kan v oldoen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pilovali schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:12:
[...]

KPN heeft u de mogelijkheid geboden om, ook wegens de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden, kosteloos uw contract te beeindigen. Dit kunt u nalezen in de e-mail die u heeft ontvangen van KPN.

Het is nu niet meer mogelijk om van dit aanbod gebruik te maken omdat hier een tijdslimiet aan is verbonden.

Ik kreeg ook het verhaal te horen dat je 1 maand de tijd had om kosteloos je contract te ontbinden. Binnenkort loopt mijn jaarcontract af dus ik kan rustig kijken welke alternatieven er zijn.

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 08:13
Pilovali schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:12:
[...]

Dj-sannieboy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:30:
[...]

Ik kreeg ook het verhaal te horen dat je 1 maand de tijd had om kosteloos je contract te ontbinden. Binnenkort loopt mijn jaarcontract af dus ik kan rustig kijken welke alternatieven er zijn.
_O- KPN had bijna wat klanten kunnen behouden maar ze weten het toch weer te verzieken.
Juridisch klopt dat niet. Als je later pas erachter kwam dat ze die euro invoerden omdat je hun mails niet leest dan zie je het pas als het voor het eerst op je factuur komt, of na afschrijven van het bedrag.

Makkelijk te winnen mocht je te veel tijd hebben en het naar de geschillencommissie telecom willen escaleren :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dj-sannieboy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:53:
[...]

Dan zal ik je nog wat moois vertellen. Onbeperkt bellen en 0 GB abbo (dus datapakker of GBs van de wederhelft erven) kwam de filter kosteloos erbij :p.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:01

knakworst

Get more sats!

Ik zit nu in Frankrijk en mijn roaming ervaring met KPN is ronduit bagger. Eigenlijk vrijwel onwerkbaar. Heb normaal ook eem Free simkaart maar die heb ik uitgeleend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFWoyyNOIGa616ZrxTLS1qAAnyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MlZkvSnrx2m4NTwDoMgx9sC.jpg?f=fotoalbum_large

Zit via Orange op 4g+ en mijn partner via T-Mobile een extreem veel betere upload. Vermoed dus dat er iets mis is bij KPN zelf.
@knakworst probeer eens wat andere netwerken?

Vroeger ging Free via een andere route dus misschien kun je juist op Free sneller roamen. Zie dit artikeltje van 13 jaar geleden :+

https://nos.nl/artikel/532129-free-helpt-kpn-klanten-frankrijk

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:01

knakworst

Get more sats!

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:51:
@knakworst probeer eens wat andere netwerken?

Vroeger ging Free via een andere route dus misschien kun je juist op Free sneller roamen. Zie dit artikeltje van 13 jaar geleden :+

https://nos.nl/artikel/532129-free-helpt-kpn-klanten-frankrijk
Bedankt dat gaat aanmerkelijk beter. Had sfr en bouygues geprobeerd maar die mochten niet, Free wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwLdveYVbKpV6MeTIlQFePTswbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xG9NiFVhX0cbUNk3eThW4bNs.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar iets in de knoop tussen Orange en KPN want Orange - Odido werkt veel beter.

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:56
Wil even een ervaring delen die ik afgelopen zaterdag bij het bezoeken van Dreamfields in de buurt van Zevenaar had, we waren met 3 mensen waarvan er 2 fatsoenlijk bereik hadden en functioneel internet (waar ook daadwerkelijk foto's mee verstuurd konden worden, en er geen oneindige laadanimaties werden getoond) Ik had als enige hier een satelliet verbonden telefoon zonder 4/5g signaal, ook na een herstart van de telefoon, en tussentijds vliegtuigmodus en weer uit geprobeerd te hebben. het was wel lekker rustig in die tussenliggende 8 uur dat we op het festival waren, maar ik vond het toch wel verbazend hoe je 3 minuten buiten het festivalterrein ineens de volle 700mbit aan downloadsnelheid binnen trekt.

Herkenbaar voor meer mensen binnen dit topic?
Voor context, ik ben in eerdere jaren ook betrokken geweest bij zwarte cross in een technische hoek, en hier is mijn ervaring het tegenovergestelde, en dat met een minder geconcentreerd publiek, ik ken de knelpunten met enorme drukte, extra masten, capaciteit, maar ik vond het wel bijzonder hoe ik ook over het festivalterrein zelf geen fatsoenlijke verbinding kon krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Fiekert op 13-07-2026 20:11 ]

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:27
Fiekert schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:58:
Wil even een ervaring delen die ik afgelopen zaterdag bij het bezoeken van Dreamfields in de buurt van Zevenaar had, we waren met 3 mensen waarvan er 2 fatsoenlijk bereik hadden en functioneel internet (waar ook daadwerkelijk foto's mee verstuurd konden worden, en er geen oneindige laadanimaties werden getoond) Ik had als enige hier een satelliet verbonden telefoon zonder 4/5g signaal, ook na een herstart van de telefoon, en tussentijds vliegtuigmodus en weer uit geprobeerd te hebben. het was wel lekker rustig in die tussenliggende 8 uur dat we op het festival waren, maar ik vond het toch wel verbazend hoe je 3 minuten buiten het festivalterrein ineens de volle 700mbit aan downloadsnelheid binnen trekt.

Voor context, ik ben in eerdere jaren ook betrokken geweest bij zwarte cross in een technische hoek, en hier is mijn ervaring het tegenovergestelde, en dat met een minder geconcentreerd publiek, ik ken de knelpunten met enorme drukte, extra masten, capaciteit, maar ik vond het wel bijzonder hoe ik ook over het festivalterrein zelf geen fatsoenlijke verbinding kon krijgen.
Hadden jullie alle 3 KPN abonoment, of eventueel Simyo/Youfone?
Wat voor telefoon heb jij en je andere vrienden?

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:56
ging hier om een iphone 14 pro met kpn (en 4g aan ipv 5g als ik goed kon zien) als provider, andere persoon heeft een s26 met vodafone als provider. ikzelf heb een iphone 17 pro, met kpn. 5g auto aan, laatste versie van de sim data (zoals bij info getoond).

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:24

Ik heb dit zelfde gehad tijdens het Thuis bij Snelle festival op Bussloo.
Ik met een iPhone 16 op KPN nagenoeg niks, zelf niet kunnen bellen. Mijn vrouw en zoon met een iPhone op BEN allebei een beetje verbinding met trage data.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:27
Herkenbaar. Vorige week op Parkcity Live (17500 bezoekers), vrijwel onwerkbare verbinding. Over moeten schakelen naar Odido, die het wel prima deed.

Heb het idee dat bij KPN een aantal dingen handmatig wordt gedaan, waardoor een plotselinge bottleneck uiteindelijk niet op tijd wordt opgepikt.

Idd bij evenementen ook meegemaakt dat hij op een onbruikbare band 20 blijft plakken ipv dat hij sneller naar band 3 terugschakelt bijvoorbeeld, wat wel werkbaar is. Of slimmer ook band 8 gebruiken. Maar dit lijkt nu niet te gebeuren, hij blijft stug op een band waar hij niets of weinig mag doen.

Dit is één van de dingen die met 5G SA beter zou moeten worden omdat band 28 dan ook vrij komt voor situaties met slechtere ontvangst. Helaas zijn we er nog steeds niet nu.

• Pilovali
St00mwals schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:06:
[...]

Ik heb dit zelfde gehad tijdens het Thuis bij Snelle festival op Bussloo.
Ik met een iPhone 16 op KPN nagenoeg niks, zelf niet kunnen bellen. Mijn vrouw en zoon met een iPhone op BEN allebei een beetje verbinding met trage data.
Ik was daar m'n vriend aan het ophalen. Daar heeft Vodafone meer capaciteit dan KPN.
Was met hem aan het videobellen... hoe dichter ik bij de ophaalpunt kwam, des slechter te verbinding was. Op een gegeven moment kwamen appjes er niet eens door. Wel jammer, meestal heeft KPN juist meer capaciteit.

• ikbenjoeri
Pilovali schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:41:
[...]

Ik was daar m'n vriend aan het ophalen. Daar heeft Vodafone meer capaciteit dan KPN.
Was met hem aan het videobellen... hoe dichter ik bij de ophaalpunt kwam, des slechter te verbinding was. Op een gegeven moment kwamen appjes er niet eens door. Wel jammer, meestal heeft KPN juist meer capaciteit.
Juist Odido heeft de laatste 2 jaren meer capaciteit, Die heeft meer 4G spectrum dan KPN (voor 5G is nu nog 4G signaling nodig). Vroeger ging Odido snel onderuit op festivals omdat de backbone verbinding (1G glas of beperkte straalverbinding) probleem was. Dat is nu niet meer het geval.

[ Voor 13% gewijzigd door ikbenjoeri op 14-07-2026 14:52 ]

• Pilovali
ikbenjoeri schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Juist Odido heeft de laatste 2 jaren meer capaciteit, Die heeft meer 4G spectrum dan KPN (voor 5G is nu nog 4G signaling nodig)
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/2O62ATeb.png
Niet in mijn regio. Alleen maar trage straalverbinding achter straalverbinding. KPN en VF zijn enige die hier meeste glas hebben. KPN heeft wel beste bereik in mijn regio. Het hoeft niet super snel te zijn, maar gewoon goed genoeg en bruikbaar bereik.

[ Voor 5% gewijzigd door Pilovali op 14-07-2026 14:53 ]

• ikbenjoeri
Pilovali schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]
Niet in mijn regio. Alleen maar trage straalverbinding achter straalverbinding. KPN en VF zijn enige die hier meeste glas hebben. KPN heeft wel beste bereik in mijn regio. Het hoeft niet super snel te zijn, maar gewoon goed genoeg en bruikbaar bereik.
Buiten de grote steden heeft Odido nog wat in te halen. Maar ging ook meer over festivals dan in het algemene snelheid.

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-07 17:34
Pilovali schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]
Er komt gelukkig wel wat moois aan. Odido is naar veel van zijn masten KPN glasvezelverbindingen aan het aanleggen (dark fiber, rechtstreeks naar een Odido POP). Ook in/rond Emmen :D

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Pilovali
ikbenjoeri schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:14:
[...]

Buiten de grote steden heeft Odido nog wat in te halen. Maar ging ook meer over festivals dan in het algemene snelheid.
Mijn ervaring is dat KPN vaker betere capaciteit heeft dan Vodafone. Vorig jaar was ik bij Walibi Fright Nights (oké, ook geen festival) en moest hotspot aanzetten voor m'n vriend op VF. VF haalde met geluk 200 kbit/s en KPN had ik 40-60 Mbps. Odido werkte daar ook prima, had zo'n e-sim via SimWallet geprobeerd en haalde daar meestal de volledige 100 Mbps.

Begin dit jaar naar K3 geweest (don't judge :D) en daar hadden op een geven moment alle drie providers moeite. Iedereen zat daar te snappen en te tiktokken.
jk-5 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:18:
[...]

Er komt gelukkig wel wat moois aan. Odido is naar veel van zijn masten KPN glasvezelverbindingen aan het aanleggen (dark fiber, rechtstreeks naar een Odido POP). Ook in/rond Emmen :D
Oh, dat is leuk. Ik dacht dat jij (of iemand anders) aan gaf dat Odido in de regio van Emmen geen glasvezels ging aanleggen? Vooral het zuid-oosten.

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:15
jk-5 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:18:
[...]

Interessant, is dit een nieuwe strategische keuze om gebruik te maken van KPN Fiber? Ik dacht dat er tot nu toe voornamelijk gebruik werd gemaakt van Eurofiber.

• jk-5
WouTer14 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:40:
[...]

Interessant, is dit een nieuwe strategische keuze om gebruik te maken van KPN Fiber? Ik dacht dat er tot nu toe voornamelijk gebruik werd gemaakt van Eurofiber.
Klopt. Eurofiber is goedkoper, maar ligt ook lang niet overal. KPN heeft vrijwel overal in het land wel (al dan niet dark-) fiber liggen. Het zal voor Odido wel duurder zijn, maar straalverbindingen geven soms ook gedoe. In dit geval kan Odido glas afnemen van zo'n mast naar een metro core locatie van KPN. Daar hangt uit het Tele2 tijdperk (wat nu natuurlijk Odido is) al allemaal apparatuur. Dus kunnen ze het daar meteen inprikken op een eigen router

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• MichielI
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07 23:04
ikbenjoeri schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Juist Odido heeft de laatste 2 jaren meer capaciteit, Die heeft meer 4G spectrum dan KPN (voor 5G is nu nog 4G signaling nodig). Vroeger ging Odido snel onderuit op festivals omdat de backbone verbinding (1G glas of beperkte straalverbinding) probleem was. Dat is nu niet meer het geval.
Inderdaad klopt dit, gisteren op de Zwarte Cross was KPN onbruikbaar en Odido had nergens last van

• jk-5
MichielI schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:21:
[...]

Inderdaad klopt dit, gisteren op de Zwarte Cross was KPN onbruikbaar en Odido had nergens last van
KPN heeft op festivals heel vaak problemen. Wij vermoeden dat dit door het weinige FDD spectrum komt, of door hun gebruikte configuratie op de Huawei BBU (9 sectoren en veel gebruikers die mogelijk het limiet van de UMPT module raken)

Ze hebben dit jaar wel een nieuwe opzet bij de Zwarte Cross. Ze hebben permanente festival antennes naar noordoost en noordwest in de permanente mast, en twee sites in de tijdelijke mast. Heb je wellicht een foto van die tijdelijke mast? :)

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07 19:25
Gisteren een kwartier in de (rustige) trein geprobeerd te werken (regio Hilversum) op de hotspot van mijn iPhone 16 Pro maar het was echt niet te doen. Dataverbinding viel twee keer weg terwijl er 2-4 streepjes signaal was. Ik post dit hier in de hoop dat technici van KPN er iets aan hebben :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:37
theblindman schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 12:24:
Ik post dit hier in de hoop dat technici van KPN er iets aan hebben :)
Als je wilt dat KPN er iets mee doet kun je het beter bij KPN melden ipv hopen dat iemand dit toevallig oppikt en ermee aan de slag gaat.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07 19:25
jongetje schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 12:44:
[...]

Als je wilt dat KPN er iets mee doet kun je het beter bij KPN melden ipv hopen dat iemand dit toevallig oppikt en ermee aan de slag gaat.
Wat zou daar een goede ingang voor zijn? ik wil best een melding maken, maar dan wel zonder afgewimpeld te worden met een nieuwe simkaart door de eerste lijn 😅

• Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
Ik zit momenteel bij SimYo maar mag tot einde van de maand overstappen vanwege contracts wijzegingen. Ik heb daarom zojuist gebeld van KPN of zij ook een interessant aanbod konden doen, ik ben geïnteresseerd in een sim-only Unlimited50 abonnement. Deze staat voor E 28,- online aangeboden. Ik had verwacht dat als ik telefonisch contact met ze zou opnemen wel een persoonlijk en voordeliger aanbod zou krijgen, ook omdat ik van provider overstap. De klantenservice gaf aan dat ze geen korting kunnen geven op de prijs.

Vragen:
1. Wat is jullie ervaring met het krijgen van een persoonlijk aanbod bij KPN. Doen ze daar helemaal niet aan, of zijn er wellicht bepaalde voorwaarden aan verbonden?
2. Zijn er mensen die ervaring hebben met Unlimited als vervangen van hun thuis abonnement?

[ Voor 7% gewijzigd door Bedge85 op 18-07-2026 13:36 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:37
Bedge85 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:18:
2. Zijn er mensen die ervaring hebben met Unlimited als vervangen van hun thuis abonnement?
Een mobiel abonnement als thuis abonnement is niet echt toegestaan, ook al werkt het wel. Maar wil je elke keer aanvullen als je dagbundel op is voor die paar euro goedkoper te zijn per maand?

Maar waarom dan niet Odido unlimited basis (400Mbps) voor 15 euro per maand (of snelst (1Gbps) voor 20 euro per maand) en een klik en klaar voor 21euro per maand erbij met combinatie korting? Dan ben je 8 euro per maand meer kwijt en heb je geen gedoe met aanvullers en gewoon Wifi thuis via 5G ook al ben je niet thuis en is er wel iemand anders bij je in huis.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 18-07-2026 14:09 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Bedge85 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:18:
Ik zit momenteel bij SimYo maar mag tot einde van de maand overstappen vanwege contracts wijzegingen. Ik heb daarom zojuist gebeld van KPN of zij ook een interessant aanbod konden doen, ik ben geïnteresseerd in een sim-only Unlimited50 abonnement. Deze staat voor E 28,- online aangeboden. Ik had verwacht dat als ik telefonisch contact met ze zou opnemen wel een persoonlijk en voordeliger aanbod zou krijgen, ook omdat ik van provider overstap. De klantenservice gaf aan dat ze geen korting kunnen geven op de prijs.

Vragen:
1. Wat is jullie ervaring met het krijgen van een persoonlijk aanbod bij KPN. Doen ze daar helemaal niet aan, of zijn er wellicht bepaalde voorwaarden aan verbonden?
Om te verlengen soms wel, maar als nieuwe klant kun je online al goede aanbiedingen krijgen. Dat zal telefonisch niet scherper worden.

• Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
dutchgio schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:46:
[...]

Om te verlengen soms wel, maar als nieuwe klant kun je online al goede aanbiedingen krijgen. Dat zal telefonisch niet scherper worden.
Ruim een maand geleden overgestapt van KPN op SimYo. Toen gaf de KPN medewerker aan dat ze niks konden aanbieden op mobiel gebied. Wel als ik vast internet wilde. Ik ben toen op SimYo overgestapt. Maar als gevolg van contract wijziging bij SimYo hoef ik het abonnement daar geen 2 jaar uit te zitten.

Soms zie je dat de aanbiedingen telefonisch wat scherper zijn dat wat ze online aanbieden.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:54
Bedge85 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:01:
[...]

Ruim een maand geleden overgestapt van KPN op SimYo. Toen gaf de KPN medewerker aan dat ze niks konden aanbieden op mobiel gebied. Wel als ik vast internet wilde. Ik ben toen op SimYo overgestapt. Maar als gevolg van contract wijziging bij SimYo hoef ik het abonnement daar geen 2 jaar uit te zitten.

Soms zie je dat de aanbiedingen telefonisch wat scherper zijn dat wat ze online aanbieden.
Bij de meeste providers is verplicht dat medewerkers een tegen aanbod moeten doen als retentie van een klant. Misschien deze medewerker daar gaan zin in.

PSN : Geraedus

• MichielI
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07 23:04
jk-5 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:16:
[...]

KPN heeft op festivals heel vaak problemen. Wij vermoeden dat dit door het weinige FDD spectrum komt, of door hun gebruikte configuratie op de Huawei BBU (9 sectoren en veel gebruikers die mogelijk het limiet van de UMPT module raken)

Ze hebben dit jaar wel een nieuwe opzet bij de Zwarte Cross. Ze hebben permanente festival antennes naar noordoost en noordwest in de permanente mast, en twee sites in de tijdelijke mast. Heb je wellicht een foto van die tijdelijke mast? :)
Nee helaas, er staan 3 tijdelijke masten zelfs. Naast de vaste staan er nog 2 vakwerk en 1 buis. Hopelijk staan ze nog ergens op de foto
jk-5 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:16:
[...]

Heb het idee dat iedereen altijd op dezelfde basisfrequentie komt en dat die dan volslibt waarna alles vastloopt. Het wordt niet mooi verdeeld.

Maar idd, alleen band 20, 3 en 7 zijn beschikbaar (40 MHz, zowel Vodafone als Odido hebben meer). Band 1 en 28 zijn 5G en onbruikbaar zonder 4G-band.

In dit soort gevallen kun je je afvragen of je beter niet band 28 en 1 ook naar 4G kunt switchen. Ohja en band 38 is er misschien ook soms, dunno :+

Met 5G SA los je dit ook op: band 28, 1, 78 zijn dan volledig beschikbaar zonder dat een 4G-band nodig is en vooral die laatste slibt niet zomaar dicht.

• jk-5
MichielI schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 18:54:
[...]

Nee helaas, er staan 3 tijdelijke masten zelfs. Naast de vaste staan er nog 2 vakwerk en 1 buis. Hopelijk staan ze nog ergens op de foto
Ik heb inmiddels foto's van alle masten daar :)

In de permanente mast heeft KPN multi-beam antennes hangen naar noordwest en noordoost. Dat is dus vooral voor de crossbaan enzo. Daarnaast hebben ze een tijdelijke mast staan aan de oostkant van het terrein, dicht bij de campings.

Vodafone had een tijdelijke mast op het service plein (met een extreem dikke setup).

Daarnaast stond er nog een buismastje met tuidraden, met Private LTE van Gigtech (en vermoedelijk nog wat DVB-T voor aansturing van schermen rond het terrein)

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 19:38:
[...]

Heb het idee dat iedereen altijd op dezelfde basisfrequentie komt en dat die dan volslibt waarna alles vastloopt. Het wordt niet mooi verdeeld.

Maar idd, alleen band 20, 3 en 7 zijn beschikbaar (40 MHz, zowel Vodafone als Odido hebben meer). Band 1 en 28 zijn 5G en onbruikbaar zonder 4G-band.

In dit soort gevallen kun je je afvragen of je beter niet band 28 en 1 ook naar 4G kunt switchen. Ohja en band 38 is er misschien ook soms, dunno :+

Met 5G SA los je dit ook op: band 28, 1, 78 zijn dan volledig beschikbaar zonder dat een 4G-band nodig is en vooral die laatste slibt niet zomaar dicht.
Ik bezoek veel festivals en die verdeling gaat opzich wel prima. Je ziet het in het normale gedrag van een site niet echt gebeuren maar op dit soort festival sites zit je primair soms op hele andere banden dan normaal. Als het drukker is laten ze CA achterwege om je echt op één band te kunnen zetten. Bij KPN kwam je op de COWs zelfs primair op b38 (toen dat er nog hing), iets wat je op het macronetwerk niet echt terugziet

KPN heeft op de COWs trouwens ook DSS draaien voor b1/n1, puur om deze reden. Maar ik weet niet of dat het enige is. Het valt wel op dat KPN het over het algemeen vrij slecht doet op festivals. Die 30MHz aan FDD spectrum (of eigenlijk dan 50MHz met DSS erbij) helpt daar zeker niet bij. Op permanente festival antennes doet KPN trouwens geen DSS, dus daar zijn ze echt aangewezen op die 30MHz

• Pilovali
Ik zat er dat een nieuwe update op Antennekaart was. Het viel mij al op dat ik onderweg naar Emmen (vanaf Klazienaveen) geen 4G+ meer zag in m'n statusbalk. Nu zie ik dat ze bij FC Emmen de 4G-only locatie hebben vervangen.

Weet iemand hoe ik daar kan filteren op 4G-only locaties? Volgens mij zijn er nog wel best een aantal.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51
Pilovali schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:09:
Weet iemand hoe ik daar kan filteren op 4G-only locaties? Volgens mij zijn er nog wel best een aantal.
Die gemist?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bncj3L8pg7m5PZ5t0Bga1msFt0Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lIxs06VWC8M257snGC5U2AWK.png?f=user_large

edit; oh wacht, volgens mij bedoel je wat anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 21-07-2026 08:54 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Pilovali
Hmmbob schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:52:
[...]

Die gemist?

[Afbeelding]

edit; oh wacht, volgens mij bedoel je wat anders.
Ja, locaties die alleen 4G (dus géén 5G) hebben. Ik weet er wel een paar op te noemen, maar dat is omdat ik er langs heb gereden.

• jk-5
Er is niet echt een manier om daar op te filteren op de kaart. KPN heeft vrijwel geen locaties zonder 5G. Ben je naar iets specifieks op zoek? Misschien kan ik wat voor je regelen

• Pilovali
jk-5 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:51:
Er is niet echt een manier om daar op te filteren op de kaart. KPN heeft vrijwel geen locaties zonder 5G. Ben je naar iets specifieks op zoek? Misschien kan ik wat voor je regelen
"Hoogspanningsmast Waterhoen, Deventer" (https://antennekaart.nl/kaart/4g?lng=6.21289221&lat=52.25994732&zoom=15)
Die is 4G-only, antenne bij FC Emmen was ook 4G-only tot sindskort.

Ik rij wel eens langs plekken en dan zie ik alleen "4G+" in m'n statusbar in plaats van 5G. Als ik dan kijk op Antennekaart dan zie ik dat die locaties geen 5G doen.
Je zegt "vrijwel geen", maar toch weet ik een handje vol locaties die geen 5G hebben. Ik zoek eigenlijk een kaart waar de 4G-only antenne's nog staan (voornamelijk op hoogspanningsmasten of plekken waar ze moeilijk bij kunnen).

Maar als daar niet op te filteren is, dan heb ik pech.

[ Voor 4% gewijzigd door Pilovali op 22-07-2026 15:45 ]

• jk-5
Pilovali schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:44:
[...]

"Hoogspanningsmast Waterhoen, Deventer" (https://antennekaart.nl/kaart/4g?lng=6.21289221&lat=52.25994732&zoom=15)
Die is 4G-only, antenne bij FC Emmen was ook 4G-only tot sindskort.

Ik rij wel eens langs plekken en dan zie ik alleen "4G+" in m'n statusbar in plaats van 5G. Als ik dan kijk op Antennekaart dan zie ik dat die locaties geen 5G doen.
Je zegt "vrijwel geen", maar toch weet ik een handje vol locaties die geen 5G hebben. Ik zoek eigenlijk een kaart waar de 4G-only antenne's nog staan (voornamelijk op hoogspanningsmasten of plekken waar ze moeilijk bij kunnen).

Maar als daar niet op te filteren is, dan heb ik pech.
Aha precies. In principe zijn dat sites met alleen laag spectrum, dus deze: https://antennekaart.nl/kaart/4g?lng=5.9638151&lat=52.20153512&zoom=8&carrier-combinations=473

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat op een andere site n1 of n28 uit staat, dan is hij ook 4G-only. Ik kan morgen wel even een exportje maken daarvan

• Pilovali
jk-5 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:45:
[...]

Aha precies. In principe zijn dat sites met alleen laag spectrum, dus deze: https://antennekaart.nl/kaart/4g?lng=5.9638151&lat=52.20153512&zoom=8&carrier-combinations=473

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat op een andere site n1 of n28 uit staat, dan is hij ook 4G-only. Ik kan morgen wel even een exportje maken daarvan
Je linkje redirect naar https://antennekaart.nl/kaart/4g?lng=5.96381509&lat=52.20153511&zoom=8 werkt als ik handmatig B8/B20 kies.
Je _mag_ een export maken, het hoeft niet als dat veel moeite is :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Pilovali op 23-07-2026 10:31 ]

• Pilovali
Zou KPN nu aanmaken met 5G SA nu ze FWA aanbieden?
nieuws: KPN's 5G-vastinternetabo voor klanten zonder glasvezel kost 42,50 euro per maand

Wel stuk minder aantrekkelijk dan Odido's K&K.

• jk-5
Pilovali schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:21:
Zou KPN nu aanmaken met 5G SA nu ze FWA aanbieden?
nieuws: KPN's 5G-vastinternetabo voor klanten zonder glasvezel kost 42,50 euro per maand

Wel stuk minder aantrekkelijk dan Odido's K&K.
Het zou me niet eens verbazen als ze dit product nu op standalone 5G hebben gelanceerd. Het is alleen heel erg lastig om aan zo'n ding te komen. Welke tweaker wordt de eerste met zo'n 5G router van KPN, en kan even rond duiken in de settings van het ding om er achter te komen of het standalone 5G is of niet? :)

• Pilovali
Ik heb een random adres gepakt waar sowieso geen glas ligt. Je krijgt dan dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1Oe28T1b.png

Jammer dat het niet maandelijks opzegbaar is. Bij Odido K&K had ik opgehaald in Emmen om te testen, maar dat kan met KPN helaas niet.

Wat meer info: https://www.kpn.com/internet/5g-internet-thuis

Wellicht handig dat iemand tzt een KPN 5G Internet Thuis topic maakt?

[ Voor 26% gewijzigd door Pilovali op 23-07-2026 11:05 ]

• jk-5
Pilovali schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:01:
Ik heb een random adres gepakt waar sowieso geen glas ligt. Je krijgt dan dit te zien:
[Afbeelding]

Jammer dat het niet maandelijks opzegbaar is. Bij Odido K&K had ik opgehaald in Emmen om te testen, maar dat kan met KPN helaas niet.

Je blijft wel 14 dagen bedenktijd hebben. Maar anders zit je er idd wel een jaar aan vast

• Roy Tollenaar
Pilovali schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:01:
[Afbeelding]

Huh daat staat zelfs dat het niet eens aan te vullen is na 20GB per dag, dat maakt een game downloaden gewoon niet mogelijk. Moet je nagaan als je met z'n 2e bent en allebei een nieuwe game koopt a 100GB. Dit is echt belachelijk van KPN :+

• Pilovali
jk-5 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:10:
[...]

Je blijft wel 14 dagen bedenktijd hebben. Maar anders zit je er idd wel een jaar aan vast
Ik moet het dan laten afleveren op een adres waar ik niet woon. Ik ken niemand in buitengebieden. Dat is een beetje teveel moeite voor mij.

Ben wel benieuwd hoe het met bv mensen zitten die op een woonboot wonen. Ik heb KPN een bericht gestuurd via social hoe dat dan werkt.
Roy Tollenaar schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:25:
[...]

Huh daat staat zelfs dat het niet eens aan te vullen is na 20GB per dag, dat maakt een game downloaden gewoon niet mogelijk. Moet je nagaan als je met z'n 2e bent en allebei een nieuwe game koopt a 100GB. Dit is echt belachelijk van KPN :+
Je hebt inderdaad gelijk. Maar 10 Mbps tot 00:00 is toch ook wel oké? Helemaal als je niks hebt (zoals in m'n vorige screenshot).

En je bent een tweaker, een steam cache bouwen is toch niet zo lastig?

Ik ken mensen die tot een paar jaar terug nog met minder dan 5 Mbps moeten doen.

• Roy Tollenaar
Pilovali schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:43:
[...]

Ik moet het dan laten afleveren op een adres waar ik niet woon. Ik ken niemand in buitengebieden. Dat is een beetje teveel moeite voor mij.

Ben wel benieuwd hoe het met bv mensen zitten die op een woonboot wonen. Ik heb KPN een bericht gestuurd via social hoe dat dan werkt.

[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Maar 10 Mbps tot 00:00 is toch ook wel oké? Helemaal als je niks hebt (zoals in m'n vorige screenshot).

En je bent een tweaker, een steam cache bouwen is toch niet zo lastig?

Ik ken mensen die tot een paar jaar terug nog met minder dan 5 Mbps moeten doen.
Geen levens probleem maar je betaald er veel meer voor dan bij Odido en krijgt veel minder (ook nog eens een minder netwerk)

• Pilovali
Roy Tollenaar schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:44:
[...]

Geen levens probleem maar je betaald er veel meer voor dan bij Odido en krijgt veel minder (ook nog eens een minder netwerk)
Ligt er aan waar je woont. Hier in het noorden van Nederland heeft KPN gewoon betere dekking en snelheid. Als je een Odido mast tegenkomt met glas, dan haal je daar ook een goede snelheid mee.

Met Odido haal ik thuis 40-50 Mbps en met KPN regelmatig tegen de 100 Mbps. Ik had Odido K&K om te testen en op goeie locaties haalde ik ruim 1 Gbps.

Misschien dat KPN in de toekomst iets aan de prijs gaat doen, maar voor nu is het net niks.
KPN-nieuwtje: AT&T is nu blijkbaar een verboden netwerk geworden in de VS helaas. En standaard word je op T-Mobile gezet, wat een vrij crappy netwerk is nog steeds vanwege chronische overbelasting, afhankelijk van je device (band 71?) en je locatie.

Verizon is handmatig te selecteren maar lijkt de eerste keer te worden geweigerd. Gevolg van veel hoger dataverbruik met de nieuwe bundels wellicht?

Benieuwd hoe het met de andere netwerken zit (bijv. Union Wireless in Wyoming), die zijn vast duurder maar wel het beste netwerk daar. Ook geblockt? En Commnet wat in the middle of nowhere dekking biedt bijv. in gebieden zoals de Grand Canyon?

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:07:
KPN-nieuwtje: AT&T is nu blijkbaar een verboden netwerk geworden in de VS helaas. En standaard word je op T-Mobile gezet, wat een vrij crappy netwerk is nog steeds vanwege chronische overbelasting, afhankelijk van je device (band 71?) en je locatie.

Verizon is handmatig te selecteren maar lijkt de eerste keer te worden geweigerd. Gevolg van veel hoger dataverbruik met de nieuwe bundels wellicht?

Benieuwd hoe het met de andere netwerken zit (bijv. Union Wireless in Wyoming), die zijn vast duurder maar wel het beste netwerk daar. Ook geblockt? En Commnet wat in the middle of nowhere dekking biedt bijv. in gebieden zoals de Grand Canyon?
Misschien proberen een paar keer verbinding te maken. Door roaming steering word je dan eerst een paar keer geweigerd maar na een paar pogingen word je soms toch toegelaten.
Naafkap schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:22:
[...]

Misschien proberen een paar keer verbinding te maken. Door roaming steering word je dan eerst een paar keer geweigerd maar na een paar pogingen word je soms toch toegelaten.
Het lijkt echt niet meer te kunnen, heb meerdere keren geprobeerd, en hem een tijdje ook laten staan op AT&T maar helaas!

Meestal is Verizon toch wel voldoende, vind het echt het beste netwerk, maar AT&T (dankzij Firstnet) heeft wel op een paar plekjes als enige dekking. Zal alleen weinig voorkomen.

Vind het zo opvallend dat KPN van nul steering naar compleet blocking is gegaan op meerdere plekken, ipv eerst te steeren. Doen ze in de VS nu wel aangezien ze liefst hebben dat je op T-Mobile zit.

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie