• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:31
ikbenjoeri schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:16:
[...]

Probleem is hetzelfde met deze APN. Sinds de core migratie zijn deze problemen ontstaan. De vaste IP APN is laatst ook omgezet naar de nieuwe core waarna hierop ook problemen zijn ontstaan met data sessies. (KPN FIX YOUR ****). Speelt nu volgens mij al ruim 1 a 2 jaar nu. Heb echt op zoveel verschillende manieren geprobeerd om dit probleem aan te kaarten. Maar er wordt simpelweg niet geluisterd of probleem ligt ergens anders

Met Simyo en Youfone heb ik het probleem niet.
Ik heb zelf Simyo en had er ooit last van, maar ik gebruik buitenshuis een VPN, en dan ervaar ik sowieso geen probleem.

M'n data-only kaartje van KPN merk ik er vrij weinig van. Op werk hebben we een loods met 4G router met KPN datasim met vast IP en merken daar ook niet zo veel van.

Ik zag internet4 op KPN forum voorbij komen, dus dacht wellicht helpt het :)

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
In april ben ik bij KPN gekomen en ik had er ook last van, maar sinds ik terug ben van vakantie twee weken terug heb ik er geen last meer van gehad.
Twee dingen die echter veranderd zijn: ik heb vlak na mijn vakantie een nieuwe telefoon aangeschaft en ik heb specifiek voor mijn vakantie mijn abonnement aangepast van Unlimited400 naar SuperUnlimited+ vanwege de extra roamingbundel die in meer landen buiten de EU geldig is.
Als het issue nog steeds speelt voor anderen, dan lijkt het erop dat één van die dingen het probleem voor mij heeft verholpen. Welke echter... geen idee 😅

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:56
EDIT schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:32:
In april ben ik bij KPN gekomen en ik had er ook last van, maar sinds ik terug ben van vakantie twee weken terug heb ik er geen last meer van gehad.
Twee dingen die echter veranderd zijn: ik heb vlak na mijn vakantie een nieuwe telefoon aangeschaft en ik heb specifiek voor mijn vakantie mijn abonnement aangepast van Unlimited400 naar SuperUnlimited+ vanwege de extra roamingbundel die in meer landen buiten de EU geldig is.
Als het issue nog steeds speelt voor anderen, dan lijkt het erop dat één van die dingen het probleem voor mij heeft verholpen. Welke echter... geen idee 😅
Als je wil helpen, kun je delen wat voor telefoon je had, en wat je nu hebt? Dan kunnen we zien of er ergens een correlatie te vinden is.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik had een Samsung A55 5G, en heb nu een Samsung S26 Ultra. Beiden gebruikten de reguliere APN van KPN, 'internet', daar heb ik zelf verder niks aan gedaan omdat ik, toen ik KPN over het probleem belde, te horen kreeg dat het een bekend probleem was dat de data opeens bleef hangen en dat ze 'er mee bezig waren'. Ik heb daarom nooit verder op mijn mobiel gezocht en als ik het tegenkwam enkel even de vliegtuigmodus aan en uitgezet, wat voor mij het probleem dan tijdelijk verhielp.

Het enige fysieke verschil tussen de twee telefoons wat ik mij voor kan stellen is het modem dat geïntegreerd is (Exynos SOC vs Snapdragon SOC).
Qua software draaiden beide telefoons gewoon de normale Samsung software, maar ik geloof dat de S26 een nieuwere kernel heeft (6.12 gebaseerd).
edit:
En nog voor de duidelijkheid: bij mijn vorige provider Odido heb ik er met diezelfde A55 nooit last van gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 30-06-2026 23:05 ]

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie