Kun je dit uitleggen? Zonder onderbouwen komt het nogal stemmingmakend over..
The_Wireless_Guy schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:16:
Je kan er gewoon een regel van maken. Bij de ene operator is cell 1 de cell vanaf 0° en bij de andere is cell 1 de eerste cell na 0° en anders heb je de sectorlabels nog die je aan de coaxkabel monteert en voorziet van sector nummering.
Die regel is er ook, met wellicht een enkele uitzondering daargelaten. Maar waar is exact 0 graden? Als je op een dak staat in een onbekende omgeving, het is bewolkt, geen zon en geen flauw idee waar het noorden is. Sorry, maar ik werk dagelijks aan antennes van een niet nader te noemen operator en die streepjes zijn ontzettend handig. Waarmee ik niet aangeef dat ik voor KPN werk, maar dat het, in vergelijking met de andere operators wel extreem handig is om in 1 oogopslag te zien welke antenne welke sector bedient, als je komt voor een storing sector 2 en je moet eerst alle labels gaan controleren.
Ja en die labels, stel dat er werkzaamheden zijn geweest en er is een kabel verkeerd aangesloten. Labels
horen te kloppen maar je hebt uitsluitend een bevestiging als je ook zeker weet welke antenne welke sector is. Een `sectorswap´ of ´feederswap´ is namelijk ook een voorkomende storing in de telecom.
Wat ik dan jammer vind aan een forum als deze is dat mensen zonder de juiste kennis vaak wel een oordeel hebben over dit soort zaken, wat op hun beurt dan weer minachtend (om jouw eigen woord maar even te recyclen) over komt.
Vergeet niet, voor zover mensen op dit forum dat weten, dat Vodafone bij de introductie van 3G sector
nummers op hun 2100 antennes had staan. Ofwel, 1, 2, 3.
Geloof me, het is echt een gemis waar dit er niet op staat. Voor de operator zelf, noch voor de gebruikers van enig belang, maar voor maintenance echt bijzonder handig.
Of bij het maken van testcalls. Kun je er visueel makkelijk voor zorgen dat je 'in de juiste sector staat'. Of in geval van drive-tests (surveys) kun je in geval van problemen makkelijk zien of een cell wel de juiste sectormarkering heeft.
Tal van voorbeelden, maar zonder voorbeelden is het blijkbaar minachting voor de monteurs. Well, go ahead and shoot me

I rest my case
[
Voor 5% gewijzigd door
Raider095 op 13-04-2020 14:07
]