Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verder draaien ze, afhankelijk van het type, hun blad geheel of gedeeltelijk zo gunstig mogelijk in de wind. Er zijn ook types die dit niet kunnen.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Alle NL_Alert berichtjes zijn naar het ooste gewaaidIkWilbert schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:30:
[...]
Duurt even, moet tegen de wind in dat bericht
Nou, dat zijn ze bij de windturbine hier in de Haarlemmermeer dan vergeten want die is vanochtend de kreukels in gewaaid. (archief foto vd betreffende turbine)Mx. Alba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:55:
Goh, zouden alle windmolens uitgezet zijn misschien?
[edit] Oh sorry dit is niet HK... Foei Albantar!
Zoals elke dag ook vanochtend alweer met de fiets vertrokken en het was gewoon gevaarlijk. 2x moeten stoppen om mezelf in balans te houden en niet op de stoeprand te rijden doordat de zijwind zo hevig en plots was dat ik zelfs niet kon tegensturen, de brug over de Schelde was quasi onmogelijk zonder af te stappen. Bij het aankomen op het werk waaide er een collega die tegelijk met mij aankwam op mij en zijn we beiden bijna gevallen.
Was wel grappig maar ik kijk niet uit naar het naar huis fietsen vanavond: vanochtend was het vooral wind in de rug en de sporadische maar hevige zijwind, als de windrichting niet verandert wil dat zeggen dat ik straks die wind in het gezicht heb en dat zie ik minder goed zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 18-01-2018 12:54 ]
Overigens zie ik aan onze straat/wijk niets, maar hoor ik nog steeds hulpdiensten af en aan rijden. De wind is al gaan liggen, mogelijk nog wat 'backlog' ofzo. Ene kant goed dat we dit allemaal geregeld hebben, aan de andere kant toont het ook de zwakte van onze hoge mate van 'erop kunnen rekenen dat alles blijft werken'.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Bron: Stentor12:58 Een 62-jarige man uit Enschede is donderdagmorgen tijdens de storm omgekomen toen een boom op zijn auto waaide. Dat gebeurde op de Goolkatenweg. De boom waaide om op het moment dat de man voorbij reed. de brandweer was snel ter plaatse om hem uit de auto te bevrijden, maar hulp mocht niet meer baten.
Edit: en in Zwolle
https://twitter.com/POL_OlstWijhe/status/953959238564499457
Edit2: De bericht van de Stentor is vervangen door die van Zwolle, vreemd62-jarige man uit Zwolle is omgekomen nadat hij dikke tak op zich kreeg. Man stapte uit zijn vrachtwagen om een tak op de weg te verplaatsen. Wordt vervolgens door andere tak dodelijk geraakt. Gebeurde op de Wesenberg bij Olst.
[ Voor 29% gewijzigd door Sjurm op 18-01-2018 13:06 ]
Mensen zijn in die zin ook idioten. Die niet verder willen denken dan hun neus lang is. Vanmorgen bij het wegrijden zag ik een aantal buurvrouwen lopen met de plastic zakken die hier aan de lantaarnpalen gehangen worden voor het inzamelen van het plastic. Toen was de storm nog geeneens begonnen en konden ze de zakken amper vasthouden. Maar toch stug doorlopen die zaken ophangen. Niet even het inzicht hebben dat die zaken binnen vijf minuten met inhoud en al door hun eigen woonwijk geblazen worden.NiGeLaToR schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:53:
Wat wel knullig is, omdat iedereen om ernstige en niet ernstige dingen 112 belt hebben ziekenhuizen noodprotocol gestart. M'n broer is net opgeroepen om in geval van nood te komen helpen, hij werkt daar maar is vrij.
Overigens zie ik aan onze straat/wijk niets, maar hoor ik nog steeds hulpdiensten af en aan rijden. De wind is al gaan liggen, mogelijk nog wat 'backlog' ofzo. Ene kant goed dat we dit allemaal geregeld hebben, aan de andere kant toont het ook de zwakte van onze hoge mate van 'erop kunnen rekenen dat alles blijft werken'.
Later op de snelweg zag ik een malloot met een pak een bak aanhanger achter zijn auto hevig slingerend stug doorrijden.
Dit zijn dezelfde mensen die ook vrolijk 112 gaan bellen voor iets onbenulligs tijdens een hevige storm.
Binnenhaven Den Helder
edit: FB-Filmpje werkt niet
[ Voor 68% gewijzigd door Technomania op 18-01-2018 13:05 ]
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Edit: Was al gemeld
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 13:04 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wel schijnen er wat dakplaten los te liggen op P+R Westraven
Kalm aan! En rap een beetje!
Drie...anandus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:03:
Twee doden gevallen tot nu toe...
Edit: Was al gemeld
https://www.rtlnieuws.nl/...ie-doden-door-westerstorm
[ Voor 17% gewijzigd door IkWilbert op 18-01-2018 13:05 ]
I intend to live forever. So far, so good.
En idd 1 NL Alert rond 12:30
Regio Utrecht lijkt de schade dus best mee te vallen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Jezusmasauri schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:16:
Kort over de belgische grens: http://www.hbvl.be/cnt/dm...het-centrum-van-gruitrode
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
http://www.hbvl.be/cnt/dm...et-rukwinden-tot-105-km-u
het ligt een beetje aan de zendmasten waarmee jij verbonden bent. Het NL-Alert systeem werkt via Cell-Broadcast, en dat stuurt niet per telefoon een bericht, maar per zendmast. Dus je kan in sommige gevallen meerdere berichten krijgen.aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:18:
Je zou juist zeggen dat NL-alert alleen bij noodsituaties gegeven moet worden.. Als ze nu steeds om 'onzin' zo'n NL-alert sturen dan verliest het n beetje z'n waarde.. Wat als er na 6x 'bel niet met 112' een echte waarschuwing komt?
Ik geef toe, ik vind het goed ingezet om mensen te waarschuwen om geen 112 te bellen in onnodige situaties. Liever te veel dan niet.
Benieuwd wat ik straks thuis aan ga treffen.
Poeh, dat ziet er niet goed uit! Helemaal niet met kleine kinderen.masauri schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:16:
Kort over de belgische grens: http://www.hbvl.be/cnt/dm...het-centrum-van-gruitrode
Gelukkig waren ze net op tijd:CrazyFool schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Poeh, dat ziet er niet goed uit! Helemaal niet met kleine kinderen.
Maar heftig, zeg.57 leerlingen werden net op tijd door hun leraren geëvacueerd.
Dan naar :Omvallende vrachtwagens gefilmd
Is dit de huidige maatschappij? Busje waait om en je gaat hem uitmaken voor sukkel en stuurt het dan ook op naar NOS zodat heel het land mee kan genieten hoe jij hem uitlacht. Ik ben mijn goedheid in de mens toch wel een beetje kwijt
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Net als die man op de NOS die aan klagen is op de NS. Dat begrepen wij hier ook niet. Denkende dat er twee doden zijn gevallen. Hoop dat die man zich ook even achter de oren krabt om zijn reactie.bvbal79 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:
https://nos.nl/liveblog/2...-doden-in-overijssel.html
Is dit de huidige maatschappij? Busje waait om en je gaat hem uitmaken voor sukkel en stuurt het dan ook op naar NOS zodat heel het land mee kan genieten hoe jij hem uitlacht. Ik ben mijn goedheid in de mens toch wel een beetje kwijt
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Bomen, gevelplaten daken en hele silo's die naar beneden komen zetten is geen noodsituatie? Het enige wat er mis ging aan NL-alert is dat deze in Noord-Holland na het hoogtepunt van de storm kwam.aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:18:
Je zou juist zeggen dat NL-alert alleen bij noodsituaties gegeven moet worden..
Die vent (of vrouw) die ondanks alle waarschuwingen met zo'n leeg busje de weg op gaat vind ik ook wel een sukkelbvbal79 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:
Waarschuwingen negeren en dan jezelf en mede weggebruikers in gevaar brengen.
Het is dat de andere weggebruikers het gevaar inzien maar als dat busje op een andere auto was gevallen...
[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 18-01-2018 13:32 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Mijn manager heeft er ook meerdere gekregen, ikke 0 hier in Amersfoort. Wel hebben we beide een andere provider. Maar gek wordt je er wel van, het stoort je in je werk en zeker als er dan 5 met hetzelfde bericht binnenkomen ben je er snel klaar mee.AW_Bos schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:23:
[...]
het ligt een beetje aan de zendmasten waarmee jij verbonden bent. Het NL-Alert systeem werkt via Cell-Broadcast, en dat stuurt niet per telefoon een bericht, maar per zendmast. Dus je kan in sommige gevallen meerdere berichten krijgen.
Ik geef toe, ik vind het goed ingezet om mensen te waarschuwen om geen 112 te bellen in onnodige situaties. Liever te veel dan niet.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Dus dat geeft je vrijbrief om zo te reageren en het naar NOS te sturen? Bij NOS hebben ze ook een bord voor hun kop en op zoek naar sensatie. Ik zou het geluid weggeedit hebben. Beelden spreken voor zichcypher21 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:31:
[...]
Die vent (of vrouw) die ondanks alle waarschuwingen met zo'n leeg busje de weg op gaat vind ik ook wel een sukkel
Waarschuwingen negeren en dan jezelf en mede weggebruikers in gevaar brengen
[ Voor 24% gewijzigd door bvbal79 op 18-01-2018 13:34 ]
Als je gewaarschuwd wordt om niet de weg op te gaan, en je bent beroepschauffeur en je doet het toch dan ben je toch wel "een beetje dom". Je zag ook beroepschauffeurs die het wel begrepen:bvbal79 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:
[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 18-01-2018 13:35 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat is mijn punt ook niet, zie boven, de actie is niet goed inderdaad, maar de reactie m.i. ook nietLordSinclair schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:34:
[...]
Als je gewaarschuwd wordt om niet de weg op te gaan, en je bent beroepschauffeur en je doet het toch dan ben je toch wel "een beetje dom". Je zag ook beroepschauffeurs die het wel begrepen:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 18-01-2018 13:36 ]
Dit is echt het laagste van het laagste vanwege het fieit dat ze meteen lachenbvbal79 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:
Als ze nou enkel 'sukkel' zeiden, lag het nog op het randje, maar dit....
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 18-01-2018 13:37 ]
Maar dat is niet waar ze de NL-alert voor uitstuurde.. Het was alleen met de melding om niet naar 112 te bellen.. Als het was voor weerswaarschuwing had ik het meer begrepen.Skyaero schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:31:
[...]
Bomen, gevelplaten daken en hele silo's die naar beneden komen zetten is geen noodsituatie? Het enige wat er mis ging aan NL-alert is dat deze in Noord-Holland na het hoogtepunt van de storm kwam.
Het bericht dat het advies om binnen te blijven komt te vervallen viel onder Noodwaarschuwingen. 1 uur en 4 minuten later als verzonden.
In de NL-alert die ik kreeg stond toch duidelijk "Code rood: ga niet naar buiten"aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:37:
[...]
Maar dat is niet waar ze de NL-alert voor uitstuurde.. Het was alleen met de melding om niet naar 112 te bellen.. Als het was voor weerswaarschuwing had ik het meer begrepen.
Helaas is dat steeds meer de pest van het hele sociale media gebeuren.bvbal79 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:
We hangen er nog net niet met een camera boven wat je in Amerika wel eens ziet gebeuren en dan gelijk live op tv, maar af en toe denk ik we gaan soms wel een beetje die kant op.
Lekker sensatie vermaak.
Er is natuurlijk wat van te zeggen dat diegene met de wagen de weg op is gegaan, maar misschien was het wel nodig en kon het niet anders ?
Maar dat bedenken we dan niet nee, we filmen de boel lekker en laten andere lekker meegenieten.
Blijft een zielige bedoeling helaas, maar ik denk dat het helaas steeds erger gaat worden.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik begrijp het wel. Er staan levens op het spel.aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:37:
[...]
Maar dat is niet waar ze de NL-alert voor uitstuurde.. Het was alleen met de melding om niet naar 112 te bellen.. Als het was voor weerswaarschuwing had ik het meer begrepen.
De echte meldingen komen niet meer binnen omdat de lijn bezet is door mensen die komen melden dat hun schutting is omgewaaid.
Een ander alternatief zou misschien via nieuwssites zijn, maar daar zou het bedolven worden tussen de filmpjes van omwaaiende fietsers in hun liveblogs.
Overigens, hier in Leiden - Zuid-Holland is geen NL-Alert geweest.
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 13:41 ]
Verwijderd
Echter zodra ik moet kiepen en die bak hoog en leeg staat dat is het toch even de billen samen knijpen. Wiebelen doet die zo erg dat ik op een gegeven moment dacht...die gaat om.
Ah, ok.. Daar had ik nog niet van gehoord..Skyaero schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:40:
[...]
In de NL-alert die ik kreeg stond toch duidelijk "Code rood: ga niet naar buiten"
Het ging mij meer om alle alerts die aangaven niet naar 112 te bellen en daarna een alert dat de alert voorbij is..
Melding: ga niet naar buiten, code rood. is niet waar ik in mijn bericht op doelde.
Ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je dit op voorhand zo accuraat hebt weten te voorspellen!68616c6c6f schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:16:
Nog niet opgenomen door alle media maar de weerkaarten liegen niet. Een uitzonderlijke storm met uitzonderlijke windstoten is in de maak.
Als dit allemaal uitkomt kan de schade enorm zijn en kunnen er zelfs slachtoffers vallen.
Het was op 14 januari inderdaad nog nergens in de media te vinden en veel mensen in dit topic trokken je voorspelling in twijfel.
En er zijn helaas ook doden gevallen.
Als er honderden voorspellen gedaan worden zullen er altijd een paar accuraat gaan zijnWootism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:44:
[...]
Ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je dit op voorhand zo accuraat hebt weten te voorspellen!
Het was op 14 januari inderdaad nog nergens in de media te vinden en veel mensen in dit topic trokken je voorspelling in twijfel.
En er zijn helaas ook doden gevallen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een soort "kat krabt de krullen van de trap", maar dan anders
True, maar TS was zo zeker van zijn zaak dat hij er zelfs een mooi topic over opende met onderbouwing.Tsurany schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Als er honderden voorspellen gedaan worden zullen er altijd een paar accuraat gaan zijn
En het is nu niet zo dat hier honderden topics op GOT staan die pretenderen dat er uitzonderlijk weer aan komt
[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 18-01-2018 13:52 ]
Nee deze dan. In de buurt van ‘s GravenmoerBensimpel schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:47:
Je zal maar in de bus zitten zeg..
[afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
"Wanneer de energieprijzen gelijk blijven, is de mini-windturbine kostendekkend, verklaart Fred Bosker van de gemeente in het Haarlems Dagblad."immetjes schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Nou, dat zijn ze bij de windturbine hier in de Haarlemmermeer dan vergeten want die is vanochtend de kreukels in gewaaid. (archief foto vd betreffende turbine)
Dat gaan ze niet meer halen verwacht ik
Bluf als je dat zegt tegen de nabestaanden van 3 omgekomen mensenaicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:18:
Je zou juist zeggen dat NL-alert alleen bij noodsituaties gegeven moet worden.. Als ze nu steeds om 'onzin' zo'n NL-alert sturen dan verliest het n beetje z'n waarde.. Wat als er na 6x 'bel niet met 112' een echte waarschuwing komt?
Die hadden nog geleefd als er minder mensen naar 112 gebeld hadden?mad-dog schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Bluf als je dat zegt tegen de nabestaanden van 3 omgekomen mensen
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Meestal zijn wij de sjaak.
Verwachting is dat er schade zal zijn
* Theo zoekt alvast verzekeringspolis en gaat kleine letters nogmaals lezen
7400 Wp op het dak
Als mede 0223-er kan ik 4 opstaande nokpannen melden. Vanmiddag maar even kijken.Technomania schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:59:
* Technomania is blij dat het hier (0223) vrij rustig is gebleven.
[afbeelding]
Meestal zijn wij de sjaak.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Verder geen meldingen.
Zitten zelf in gloednieuw pand, zaten op gegeven moment beetje te denken, blijft het dak wel heel
Wtf heeft iedereen hier? Begrijpt niemand mijn post ofzo?mad-dog schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Bluf als je dat zegt tegen de nabestaanden van 3 omgekomen mensen
Ik begrijp wel dat ze een nl alert sturen om mensen de waarschuwen.. Maar niet dat ze 6x een NL alert sturen om te zeggen dat je geen 112 moet bellen..
Juist als er dan wél een echte waarschuwing komt is het gevaarlijk (zoals ga niet op straat ivm weer), omdat mensen het minder serieus nemen..
Wie weet hebben die 3 omgekomen mensen de alert wel niet meer serieus genomen na de 6e melding om geen 112 te bellen en zijn ze daarom wel naar buiten gegaan ondanks dat er later een andere waarschuwing was.
[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 18-01-2018 14:08 ]
Ik ben het met je eens hoor. Ik heb bij elkaar 17 NL alert meldingen gehad op de telefoon.aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:05:
[...]
Wtf heeft iedereen hier? Begrijpt niemand mijn post ofzo?
Ik begrijp wel dat ze een nl alert sturen om mensen de waarschuwen.. Maar niet dat ze 6x een NL alert sturen om te zeggen dat je geen 112 moet bellen..
Juist als er dan wél een echte waarschuwing komt is het gevaarlijk, omdat mensen het minder serieus nemen..
Ik vind het prima als er 1x melding komt dat ik niet moet bellen met 112 als het niet nood aan de man is, maar 17, komop zeg......
@hieronder
Er zaten soms maar 2 minuten tussen de meldingen in.
[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 18-01-2018 14:08 ]
Misschien werd er na die waarschuwingen nog steeds gebeld. Waardoor meerdere waarschuwingen noodzakelijk werden geacht?aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:05:
[...]
Wtf heeft iedereen hier? Begrijpt niemand mijn post ofzo?
Juist als er dan wél een echte waarschuwing komt is het gevaarlijk (zoals ga niet op straat ivm weer), omdat mensen het minder serieus nemen..
malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148
Bij een vriend had de 'gemetselde' schutting van de buren het ook niet overleefdDonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:43:
[...]
Bij ons in de straat is heeft geen enkele schutting het overleefd (behalve de gemetselde)
Elke bewoner in de straat heeft een schutting omliggen...
Dakpannen zijn er ook af bij sommigen (bij mij gelukkig dan weer niet dit keer)

Scheelt natuurlijk ook waar je zitMoby schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:04:
[...]
Als mede 0223-er kan ik 4 opstaande nokpannen melden. Vanmiddag maar even kijken.
Het kan tussen DH en AP al een wereld van verschil zijn op een relatief klein stukje
2250 WP Zuid PVoutput
Denk eerder dat het het NL-Alert systeem zelf is, die stuur wel vaker dubbele meldingen. Bij de maandelijkse test krijg ik meestal ook 2, 3 of zelfs 4 NL-Alerts achter elkaar. Misschien hier ook zoiets?68616c6c6f schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Misschien werd er na die waarschuwingen nog steeds gebeld. Waardoor meerdere waarschuwingen noodzakelijk werden geacht?
Virussen? Scan ze hier!
Als aanvulling hierop:Cave_Boy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:11:
Mooie site waar je de wind kunt volgen. (Sorry beetje laat) https://www.windy.com/?52.014,6.405,8
https://earth.nullschool....,2263/loc=-75.000,-31.462
https://www.ventusky.com/?p=53.17;8.04;6&l=wind
Ze komen allemaal op het zelfde neer en zullen dezelfde bron wel hebben
Bij ventusky en windy kun je verschillende modellen selecteren dus het is sowieso niet van dezelfde bron. Bij nullschool weet ik dat niet.Hortz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:13:
[...]
Als aanvulling hierop:
https://earth.nullschool....,2263/loc=-75.000,-31.462
https://www.ventusky.com/?p=53.17;8.04;6&l=wind
Ze komen allemaal op het zelfde neer en zullen dezelfde bron wel hebben
Goed te zien dat het dieptepunt nu bij Bremenhaven ligtCave_Boy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:11:
Mooie site waar je de wind kunt volgen. (Sorry beetje laat) https://www.windy.com/?52.014,6.405,8
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Real
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ligt eraan waar je woont, maar de storm is volgens mij en Windy wel in kracht verminderd in Nederland.Sniffels schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:13:
Snap niet dat mensen nu voor hun plezier naar buiten gaan om "uit te waaien", lekker op het strand lopen om jezelf te laten pijnigen.. werd de metro uitgezet ivm boom op het spoor, half uur volle bak in de wind gestaan waar mijn humeur alles behalve vrolijk van is geworden.
Net even een rondje om het huis gelopen, maar wij hebben geen schade.
Monty Python is zeker weer in de buurt?
[ Voor 6% gewijzigd door BdK9001 op 18-01-2018 14:18 . Reden: Nu met de goede video ]
Waar is hier? In het Groene Hart vlakbij Woerden komt er gewoon een mooi stroompje uit de kraan.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:17:
Hebben er hier mensen ook last van minder druk op de kraan? Hier is het echt een stuk minder..
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 18-01-2018 14:19 ]
Nee, het is Twister.

Natuurlijk is dat nep, zo erg was het nou ook weer niet
Virussen? Scan ze hier!
krijg nu wel echt een twister momentje
tijd voor wat klusjes!
Succes ermee.Moby schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:04:
[...]
Als mede 0223-er kan ik 4 opstaande nokpannen melden. Vanmiddag maar even kijken.
Bensimpel
Positieve meneer
Heb je nog leuke voorspellingen? Mischien kunnen we jou omdopen tot de weerman van tweakers68616c6c6f schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:18:
Ideetje: dit topic misschien omdopen tot "Het weer in Nederland"?
😆 - Denk ook eens om ;)
Wellicht een waterleiding geraakt/kapot gegaan door wortels van bomen ?Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Dit forum. Maar ik woon in Doetinchem(Achterhoek)
2250 WP Zuid PVoutput
Dan krijg je zo'n verzameltopic wat uitmondt in slow-chat, denk ik.68616c6c6f schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:18:
Ik de Huiskamer is wel een topic over het weer.
Ik pleit voor een usertitle als Tweakers Weerman!Bensimpel schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Heb je nog leuke voorspellingen? Mischien kunnen we jou omdopen tot de weerman van tweakers![]()
Thunder, Lightning & Storm!68616c6c6f schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:18:
Dit is wel het geval bij Vroomshoop inderdaad, dus zoiets zou kunnenMdO82 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Wellicht een waterleiding geraakt door wortels van bomen ?
Mijn ouders in Lichtenvoorde hadden het ook al over minder druk op de kraan. Blijkt een breuk in de waterleiding te zijn tussen Groenlo en Lichtenvoorde.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Verwijderd
Maak je nu een grapje? Of is het onderwijs echt zo hard achteruit gegaanFamily Guy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:29:
Lesje vervoegingen van het zwakke werkwoord 'staan'.
Verleden tijd: Voor mijn huis stond een bos.
Tegenwoordige tijd: Voor mijn huis ligt een bos.
Voltooid tegenwoordige tijd: Voor mijn huis heeft een bos gestaan.
Geen toegang.
HK-toegang aanvragen (daar staat het topic)
Virussen? Scan ze hier!
In Aalten merk ik ook minder drukVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Verwijderd
In de tegenwoordige tijd is het bos lui en is 'ie even gaan liggen iigVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:22:
[...]
Maak je nu een grapje? Of is het onderwijs echt zo hard achteruit gegaan
Half jaartje geleden wat lesstof gezien wat ze gebruiken op de basisschool en dat vond ik vrij schokkend... Leek wel babytaal wat ze leerden.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:22:
[...]
Als je mijn posts in dit topic terugleest zal je zien dat het inderdaad aardig gespookt heeft. Tuinhuisjes en schuttingen, oa. (Gelukkig niet bij mij).celshof schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:25:
Ik kijk nu op windy en vanochtend zou het hier in Leiden toch flink hebben moeten spoken, maar ondanks dat onze schuttingen dwars op de wind staan, heeft alles het overleefd. Wel nog een omgeklapt verkeersbord gezien toe ik even lunch ging halen.
Hij maakt een grapje over omwaaiende bomenVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:22:
[...]
[YouTube: https://youtu.be/OvM4CE5fNqI]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Inderdaad ja. Met zo'n sterke wind uit het westen had ik bij ons ook wel iets verwacht, gezien het redelijk vrij is in die richting (voor Leidse begrippen dan). Enige is dat de garagedeur is opengewaaid, maar wellicht zat die ook wel niet goed dicht, want schade is er niet.anandus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:26:
[...]
Als je mijn posts in dit topic terugleest zal je zien dat het inderdaad aardig gespookt heeft. Tuinhuisjes en schuttingen, oa. (Gelukkig niet bij mij).
Ik zie op het moment nog bijna geen reizigerstreinen ingepland staan en op sommige trajecten zal het nog wel even duren voordat er geschouwd kan worden. Er zijn erg veel bomen en andere dingen op het spoor gekomen.
[ Voor 37% gewijzigd door IkWilbert op 18-01-2018 14:34 ]