Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 09:04

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:46:
Hier kwam de NL-alert pas tegen 12:30 uur, toen de storm eigenlijk al min of meer voorbij was. We mochten alleen 112 bellen bij spoedeistende situaties. Weer wat geleerd, want ik dacht dat standaard was. Blijkbaar mogen we als het niet stormt wel 112 bellen voor de "geen spoed" dingen. Wel goedkoper dan dat oude "geen spoed, wel politie" 0900 nummer.
Tja, ik heb gisteren nog 112 gebeld omdat ik een vrachtwagen zag rijden in het donker waarvan alleen maar het rechter stoklampje het deed aan de achterkant. Reguliere achterlichten van de oplegger dood, ook geen kentekenverlichting, en linker stoklampje ook dood. Voor dat soort dingen bel je dus niet in een situatie zoals tijdens deze storm. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nog even over de windmolens. Die worden niet uitgezet maar gaan vanzelf uit. Niet handig om dit over te laten aan mensen als computers dat beter kunnen.

Verder draaien ze, afhankelijk van het type, hun blad geheel of gedeeltelijk zo gunstig mogelijk in de wind. Er zijn ook types die dit niet kunnen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45
IkWilbert schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:30:
[...]

Duurt even, moet tegen de wind in dat bericht ;)
Alle NL_Alert berichtjes zijn naar het ooste gewaaid _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 12:54

immetjes

HIER is BERN-E

Mx. Alba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:55:
Goh, zouden alle windmolens uitgezet zijn misschien? :+

[edit] Oh sorry dit is niet HK... Foei Albantar!
Nou, dat zijn ze bij de windturbine hier in de Haarlemmermeer dan vergeten want die is vanochtend de kreukels in gewaaid. (archief foto vd betreffende turbine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:18

PinusRigida

I put the p in pool.

Ook in België is het momenteel heel hard aan het waaien.
Zoals elke dag ook vanochtend alweer met de fiets vertrokken en het was gewoon gevaarlijk. 2x moeten stoppen om mezelf in balans te houden en niet op de stoeprand te rijden doordat de zijwind zo hevig en plots was dat ik zelfs niet kon tegensturen, de brug over de Schelde was quasi onmogelijk zonder af te stappen. Bij het aankomen op het werk waaide er een collega die tegelijk met mij aankwam op mij en zijn we beiden bijna gevallen. :D

Was wel grappig maar ik kijk niet uit naar het naar huis fietsen vanavond: vanochtend was het vooral wind in de rug en de sporadische maar hevige zijwind, als de windrichting niet verandert wil dat zeggen dat ik straks die wind in het gezicht heb en dat zie ik minder goed zitten. :N

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 18-01-2018 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 11:40
Wat wel knullig is, omdat iedereen om ernstige en niet ernstige dingen 112 belt hebben ziekenhuizen noodprotocol gestart. M'n broer is net opgeroepen om in geval van nood te komen helpen, hij werkt daar maar is vrij.

Overigens zie ik aan onze straat/wijk niets, maar hoor ik nog steeds hulpdiensten af en aan rijden. De wind is al gaan liggen, mogelijk nog wat 'backlog' ofzo. Ene kant goed dat we dit allemaal geregeld hebben, aan de andere kant toont het ook de zwakte van onze hoge mate van 'erop kunnen rekenen dat alles blijft werken'.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:55
12:58 Een 62-jarige man uit Enschede is donderdagmorgen tijdens de storm omgekomen toen een boom op zijn auto waaide. Dat gebeurde op de Goolkatenweg. De boom waaide om op het moment dat de man voorbij reed. de brandweer was snel ter plaatse om hem uit de auto te bevrijden, maar hulp mocht niet meer baten.
Bron: Stentor

Edit: en in Zwolle :/

https://twitter.com/POL_OlstWijhe/status/953959238564499457
62-jarige man uit Zwolle is omgekomen nadat hij dikke tak op zich kreeg. Man stapte uit zijn vrachtwagen om een tak op de weg te verplaatsen. Wordt vervolgens door andere tak dodelijk geraakt. Gebeurde op de Wesenberg bij Olst.
Edit2: De bericht van de Stentor is vervangen door die van Zwolle, vreemd

[ Voor 29% gewijzigd door Sjurm op 18-01-2018 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:53:
Wat wel knullig is, omdat iedereen om ernstige en niet ernstige dingen 112 belt hebben ziekenhuizen noodprotocol gestart. M'n broer is net opgeroepen om in geval van nood te komen helpen, hij werkt daar maar is vrij.

Overigens zie ik aan onze straat/wijk niets, maar hoor ik nog steeds hulpdiensten af en aan rijden. De wind is al gaan liggen, mogelijk nog wat 'backlog' ofzo. Ene kant goed dat we dit allemaal geregeld hebben, aan de andere kant toont het ook de zwakte van onze hoge mate van 'erop kunnen rekenen dat alles blijft werken'.
Mensen zijn in die zin ook idioten. Die niet verder willen denken dan hun neus lang is. Vanmorgen bij het wegrijden zag ik een aantal buurvrouwen lopen met de plastic zakken die hier aan de lantaarnpalen gehangen worden voor het inzamelen van het plastic. Toen was de storm nog geeneens begonnen en konden ze de zakken amper vasthouden. Maar toch stug doorlopen die zaken ophangen. Niet even het inzicht hebben dat die zaken binnen vijf minuten met inhoud en al door hun eigen woonwijk geblazen worden.

Later op de snelweg zag ik een malloot met een pak een bak aanhanger achter zijn auto hevig slingerend stug doorrijden.

Dit zijn dezelfde mensen die ook vrolijk 112 gaan bellen voor iets onbenulligs tijdens een hevige storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

Technomania

Huiskamer verslaafde.

*knip*

Binnenhaven Den Helder

edit: FB-Filmpje werkt niet

[ Voor 68% gewijzigd door Technomania op 18-01-2018 13:05 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Twee doden gevallen tot nu toe...

Edit: Was al gemeld

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 13:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:51
@Technomania video doet 't niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 09:45

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

In Utrecht schijnt de zon weer.

Wel schijnen er wat dakplaten los te liggen op P+R Westraven

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:14

IkWilbert

Het is mij!

anandus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:03:
Twee doden gevallen tot nu toe...

Edit: Was al gemeld
Drie...

https://www.rtlnieuws.nl/...ie-doden-door-westerstorm

[ Voor 17% gewijzigd door IkWilbert op 18-01-2018 13:05 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 16:01

vectormatic

Warlock of the doorlock

Net een rondje gewandeld in nieuwegein, schade so far, wat losgewaaide takken, drie omliggende klikos, en bij het NBC waren er wat plafond platen van de overhang boven de entree naar beneden gekomen.

En idd 1 NL Alert rond 12:30

Regio Utrecht lijkt de schade dus best mee te vallen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:05
Je zou juist zeggen dat NL-alert alleen bij noodsituaties gegeven moet worden.. Als ze nu steeds om 'onzin' zo'n NL-alert sturen dan verliest het n beetje z'n waarde.. Wat als er na 6x 'bel niet met 112' een echte waarschuwing komt?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:05

masauri

aka qwybyte

Nog een overzicht door de belgische krant, op sommige plaatsen wel hevig geweest.
http://www.hbvl.be/cnt/dm...et-rukwinden-tot-105-km-u

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:18:
Je zou juist zeggen dat NL-alert alleen bij noodsituaties gegeven moet worden.. Als ze nu steeds om 'onzin' zo'n NL-alert sturen dan verliest het n beetje z'n waarde.. Wat als er na 6x 'bel niet met 112' een echte waarschuwing komt?
het ligt een beetje aan de zendmasten waarmee jij verbonden bent. Het NL-Alert systeem werkt via Cell-Broadcast, en dat stuurt niet per telefoon een bericht, maar per zendmast. Dus je kan in sommige gevallen meerdere berichten krijgen.

Ik geef toe, ik vind het goed ingezet om mensen te waarschuwen om geen 112 te bellen in onnodige situaties. Liever te veel dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Toch wel flinke schade in oost Nederland. Bij de buren dak van de schuur en schutting met de andere buren kapot. Bij mijn ouders twee bomen achterhuis omgewaaid en schutting plat.

Benieuwd wat ik straks thuis aan ga treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
Poeh, dat ziet er niet goed uit! Helemaal niet met kleine kinderen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CrazyFool schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Poeh, dat ziet er niet goed uit! Helemaal niet met kleine kinderen. :|
Gelukkig waren ze net op tijd:
57 leerlingen werden net op tijd door hun leraren geëvacueerd.
Maar heftig, zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 22:26
https://nos.nl/liveblog/2...-doden-in-overijssel.html

Dan naar :Omvallende vrachtwagens gefilmd

Is dit de huidige maatschappij? Busje waait om en je gaat hem uitmaken voor sukkel en stuurt het dan ook op naar NOS zodat heel het land mee kan genieten hoe jij hem uitlacht. Ik ben mijn goedheid in de mens toch wel een beetje kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:16
Zal me niet verbazen dat er weer een boel van de belastingtechnisch interessante "vrachtwagens" uit polen verantwoordelijk zijn voor die omgevallen vrachtwagens in het nieuws. Aan de beelden te zien zaten er weer een boel bij (alhoewel ik ook fullblown trucks op hun zij liggen...)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 07:55

Daan_

Alles op zijn tijd !!

bvbal79 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:

Is dit de huidige maatschappij? Busje waait om en je gaat hem uitmaken voor sukkel en stuurt het dan ook op naar NOS zodat heel het land mee kan genieten hoe jij hem uitlacht. Ik ben mijn goedheid in de mens toch wel een beetje kwijt :(
Net als die man op de NOS die aan klagen is op de NS. Dat begrepen wij hier ook niet. Denkende dat er twee doden zijn gevallen. Hoop dat die man zich ook even achter de oren krabt om zijn reactie.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Je zou juist zeggen dat NL-alert alleen bij noodsituaties gegeven moet worden..
Bomen, gevelplaten daken en hele silo's die naar beneden komen zetten is geen noodsituatie? Het enige wat er mis ging aan NL-alert is dat deze in Noord-Holland na het hoogtepunt van de storm kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024

Die vent (of vrouw) die ondanks alle waarschuwingen met zo'n leeg busje de weg op gaat vind ik ook wel een sukkel
Waarschuwingen negeren en dan jezelf en mede weggebruikers in gevaar brengen.

Het is dat de andere weggebruikers het gevaar inzien maar als dat busje op een andere auto was gevallen...

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 18-01-2018 13:32 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:40

PB-powell

Mr. Laziness

AW_Bos schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:23:
[...]

het ligt een beetje aan de zendmasten waarmee jij verbonden bent. Het NL-Alert systeem werkt via Cell-Broadcast, en dat stuurt niet per telefoon een bericht, maar per zendmast. Dus je kan in sommige gevallen meerdere berichten krijgen.

Ik geef toe, ik vind het goed ingezet om mensen te waarschuwen om geen 112 te bellen in onnodige situaties. Liever te veel dan niet.
Mijn manager heeft er ook meerdere gekregen, ikke 0 hier in Amersfoort. Wel hebben we beide een andere provider. Maar gek wordt je er wel van, het stoort je in je werk en zeker als er dan 5 met hetzelfde bericht binnenkomen ben je er snel klaar mee.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
cypher21 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Die vent (of vrouw) die ondanks alle waarschuwingen met zo'n leeg busje de weg op gaat vind ik ook wel een sukkel
Waarschuwingen negeren en dan jezelf en mede weggebruikers in gevaar brengen
Dus dat geeft je vrijbrief om zo te reageren en het naar NOS te sturen? Bij NOS hebben ze ook een bord voor hun kop en op zoek naar sensatie. Ik zou het geluid weggeedit hebben. Beelden spreken voor zich

[ Voor 24% gewijzigd door bvbal79 op 18-01-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:23

Als je gewaarschuwd wordt om niet de weg op te gaan, en je bent beroepschauffeur en je doet het toch dan ben je toch wel "een beetje dom". Je zag ook beroepschauffeurs die het wel begrepen:
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/pd80aq1yt/DT0_Okf_SWs_AAqv_p.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 18-01-2018 13:35 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40
In dat soort (geheel onbedrukte) busjes zitten geen beroeps hoor ;) :/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LordSinclair schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Als je gewaarschuwd wordt om niet de weg op te gaan, en je bent beroepschauffeur en je doet het toch dan ben je toch wel "een beetje dom". Je zag ook beroepschauffeurs die het wel begrepen:
[afbeelding]
Dat is mijn punt ook niet, zie boven, de actie is niet goed inderdaad, maar de reactie m.i. ook niet

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 18-01-2018 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dit is echt het laagste van het laagste vanwege het fieit dat ze meteen lachen ;(
Als ze nou enkel 'sukkel' zeiden, lag het nog op het randje, maar dit.... :/

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 18-01-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Skyaero schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Bomen, gevelplaten daken en hele silo's die naar beneden komen zetten is geen noodsituatie? Het enige wat er mis ging aan NL-alert is dat deze in Noord-Holland na het hoogtepunt van de storm kwam.
Maar dat is niet waar ze de NL-alert voor uitstuurde.. Het was alleen met de melding om niet naar 112 te bellen.. Als het was voor weerswaarschuwing had ik het meer begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

De bijna 40 NL-Alerts die ik heb gehad vielen onder infoberichten.

Het bericht dat het advies om binnen te blijven komt te vervallen viel onder Noodwaarschuwingen. 1 uur en 4 minuten later als verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Maar dat is niet waar ze de NL-alert voor uitstuurde.. Het was alleen met de melding om niet naar 112 te bellen.. Als het was voor weerswaarschuwing had ik het meer begrepen.
In de NL-alert die ik kreeg stond toch duidelijk "Code rood: ga niet naar buiten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29

Helaas is dat steeds meer de pest van het hele sociale media gebeuren.
We hangen er nog net niet met een camera boven wat je in Amerika wel eens ziet gebeuren en dan gelijk live op tv, maar af en toe denk ik we gaan soms wel een beetje die kant op.

Lekker sensatie vermaak.
Er is natuurlijk wat van te zeggen dat diegene met de wagen de weg op is gegaan, maar misschien was het wel nodig en kon het niet anders ?

Maar dat bedenken we dan niet nee, we filmen de boel lekker en laten andere lekker meegenieten.
Blijft een zielige bedoeling helaas, maar ik denk dat het helaas steeds erger gaat worden. :|

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Ik begrijp het wel. Er staan levens op het spel.
De echte meldingen komen niet meer binnen omdat de lijn bezet is door mensen die komen melden dat hun schutting is omgewaaid.

Een ander alternatief zou misschien via nieuwssites zijn, maar daar zou het bedolven worden tussen de filmpjes van omwaaiende fietsers in hun liveblogs.

Overigens, hier in Leiden - Zuid-Holland is geen NL-Alert geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

hier in duitsland rheinland pfals is het ook flink aan het spoken. Windstoten zijn hier niet echt het probleem.
Echter zodra ik moet kiepen en die bak hoog en leeg staat dat is het toch even de billen samen knijpen. Wiebelen doet die zo erg dat ik op een gegeven moment dacht...die gaat om.
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/CQOYXziuXdtS/360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Skyaero schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:40:
[...]

In de NL-alert die ik kreeg stond toch duidelijk "Code rood: ga niet naar buiten"
Ah, ok.. Daar had ik nog niet van gehoord..

Het ging mij meer om alle alerts die aangaven niet naar 112 te bellen en daarna een alert dat de alert voorbij is..

Melding: ga niet naar buiten, code rood. is niet waar ik in mijn bericht op doelde.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

68616c6c6f schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:16:
Nog niet opgenomen door alle media maar de weerkaarten liegen niet. Een uitzonderlijke storm met uitzonderlijke windstoten is in de maak.

Als dit allemaal uitkomt kan de schade enorm zijn en kunnen er zelfs slachtoffers vallen.
Ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je dit op voorhand zo accuraat hebt weten te voorspellen!
Het was op 14 januari inderdaad nog nergens in de media te vinden en veel mensen in dit topic trokken je voorspelling in twijfel.

En er zijn helaas ook doden gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wootism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je dit op voorhand zo accuraat hebt weten te voorspellen!
Het was op 14 januari inderdaad nog nergens in de media te vinden en veel mensen in dit topic trokken je voorspelling in twijfel.

En er zijn helaas ook doden gevallen.
Als er honderden voorspellen gedaan worden zullen er altijd een paar accuraat gaan zijn ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Je zal maar in de bus zitten zeg..

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-aHBPFJj_F7s/WmCW5Wx5UuI/AAAAAAAABFA/Mt85HtZSW50jYxG5mNJYwjmGDwwHqVukQCL0BGAYYCw/h1118/2018-01-18.png

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een stadsbus in het kanaal in Stadskanaal.
Een soort "kat krabt de krullen van de trap", maar dan anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Tsurany schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:45:
[...]

Als er honderden voorspellen gedaan worden zullen er altijd een paar accuraat gaan zijn ;)
True, maar TS was zo zeker van zijn zaak dat hij er zelfs een mooi topic over opende met onderbouwing.
En het is nu niet zo dat hier honderden topics op GOT staan die pretenderen dat er uitzonderlijk weer aan komt :p

[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 18-01-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:12
Nee deze dan. In de buurt van ‘s Gravenmoer

Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/R70YZc8-sO2IBbIr6RuFfW8LRIU/diocontent/117613482/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23:27
immetjes schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Nou, dat zijn ze bij de windturbine hier in de Haarlemmermeer dan vergeten want die is vanochtend de kreukels in gewaaid. (archief foto vd betreffende turbine)
"Wanneer de energieprijzen gelijk blijven, is de mini-windturbine kostendekkend, verklaart Fred Bosker van de gemeente in het Haarlems Dagblad."

Dat gaan ze niet meer halen verwacht ik :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Bluf als je dat zegt tegen de nabestaanden van 3 omgekomen mensen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:23
mad-dog schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Die hadden nog geleefd als er minder mensen naar 112 gebeld hadden?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

* Technomania is blij dat het hier (0223) vrij rustig is gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DT0n01eWsAMvI6K.jpg

Meestal zijn wij de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Theo

moederbord

Ik zit momenteel in het buitenland voor een paar dagen en hier is er niks van te merken. Maar ik ben wel bang/benieuwd naar de schade thuis; Huis staat op de grens tussen Gelderland en Utrecht en is aan drie zijden redelijk beschermd door andere woningen, echter is het aan de westkant compleet open tuin van 50 meter diep, daarachter ook open. Wind heeft dus vrij spel gehad op het huis..
Verwachting is dat er schade zal zijn :'(

* Theo zoekt alvast verzekeringspolis en gaat kleine letters nogmaals lezen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Technomania schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:59:
* Technomania is blij dat het hier (0223) vrij rustig is gebleven.

[afbeelding]

Meestal zijn wij de sjaak.
Als mede 0223-er kan ik 4 opstaande nokpannen melden. Vanmiddag maar even kijken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
Hier achteraf gezien ook erg mee gevallen. Auto van buurvrouw (op zaak) waaide de weg op tegen DHL bus aan (stond niet op rem), wel nog flinke deuk. En daarnaast waaide alle isolatie van de bouwplaats aan de overkant door de straten hier.
Verder geen meldingen.

Zitten zelf in gloednieuw pand, zaten op gegeven moment beetje te denken, blijft het dak wel heel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
mad-dog schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Wtf heeft iedereen hier? Begrijpt niemand mijn post ofzo?

Ik begrijp wel dat ze een nl alert sturen om mensen de waarschuwen.. Maar niet dat ze 6x een NL alert sturen om te zeggen dat je geen 112 moet bellen..

Juist als er dan wél een echte waarschuwing komt is het gevaarlijk (zoals ga niet op straat ivm weer), omdat mensen het minder serieus nemen..

Wie weet hebben die 3 omgekomen mensen de alert wel niet meer serieus genomen na de 6e melding om geen 112 te bellen en zijn ze daarom wel naar buiten gegaan ondanks dat er later een andere waarschuwing was.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 18-01-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Ik begrijp wel dat ze een nl alert sturen om mensen de waarschuwen.. Maar niet dat ze 6x een NL alert sturen om te zeggen dat je geen 112 moet bellen..

Juist als er dan wél een echte waarschuwing komt is het gevaarlijk, omdat mensen het minder serieus nemen..
Ik ben het met je eens hoor. Ik heb bij elkaar 17 NL alert meldingen gehad op de telefoon.
Ik vind het prima als er 1x melding komt dat ik niet moet bellen met 112 als het niet nood aan de man is, maar 17, komop zeg......

@hieronder
Er zaten soms maar 2 minuten tussen de meldingen in.

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 18-01-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
aicaramba schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Juist als er dan wél een echte waarschuwing komt is het gevaarlijk (zoals ga niet op straat ivm weer), omdat mensen het minder serieus nemen..
Misschien werd er na die waarschuwingen nog steeds gebeld. Waardoor meerdere waarschuwingen noodzakelijk werden geacht?

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik denk dat het gewoon een fout was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Bij ons in de straat is heeft geen enkele schutting het overleefd (behalve de gemetselde)
Elke bewoner in de straat heeft een schutting omliggen...
Dakpannen zijn er ook af bij sommigen (bij mij gelukkig dan weer niet dit keer)
Bij een vriend had de 'gemetselde' schutting van de buren het ook niet overleefd
schutting
schutting2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:09
Waarschijnlijk doen ze dat omdat NL-alert zo onbetrouwbaar is. waar m'n collega's 6 meldingen kregen had ik er maar 2.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Moby schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:04:
[...]

Als mede 0223-er kan ik 4 opstaande nokpannen melden. Vanmiddag maar even kijken.
Scheelt natuurlijk ook waar je zit ;)
Het kan tussen DH en AP al een wereld van verschil zijn op een relatief klein stukje

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

68616c6c6f schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Misschien werd er na die waarschuwingen nog steeds gebeld. Waardoor meerdere waarschuwingen noodzakelijk werden geacht?
Denk eerder dat het het NL-Alert systeem zelf is, die stuur wel vaker dubbele meldingen. Bij de maandelijkse test krijg ik meestal ook 2, 3 of zelfs 4 NL-Alerts achter elkaar. Misschien hier ook zoiets?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:48
Mooie site waar je de wind kunt volgen. (Sorry beetje laat) https://www.windy.com/?52.014,6.405,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:21
Cave_Boy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:11:
Mooie site waar je de wind kunt volgen. (Sorry beetje laat) https://www.windy.com/?52.014,6.405,8
Als aanvulling hierop:
https://earth.nullschool....,2263/loc=-75.000,-31.462
https://www.ventusky.com/?p=53.17;8.04;6&l=wind

Ze komen allemaal op het zelfde neer en zullen dezelfde bron wel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-06 11:55
Snap niet dat mensen nu voor hun plezier naar buiten gaan om "uit te waaien", lekker op het strand lopen om jezelf te laten pijnigen.. werd de metro uitgezet ivm boom op het spoor, half uur volle bak in de wind gestaan waar mijn humeur alles behalve vrolijk van is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
Hortz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Als aanvulling hierop:
https://earth.nullschool....,2263/loc=-75.000,-31.462
https://www.ventusky.com/?p=53.17;8.04;6&l=wind

Ze komen allemaal op het zelfde neer en zullen dezelfde bron wel hebben
Bij ventusky en windy kun je verschillende modellen selecteren dus het is sowieso niet van dezelfde bron. Bij nullschool weet ik dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-06 12:19
for real of photoshop?

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dZXiSR/flying_cow.jpg

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Cave_Boy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:11:
Goed te zien dat het dieptepunt nu bij Bremenhaven ligt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Hebben er hier mensen ook last van minder druk op de kraan? Hier is het echt een stuk minder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Sniffels schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:13:
Snap niet dat mensen nu voor hun plezier naar buiten gaan om "uit te waaien", lekker op het strand lopen om jezelf te laten pijnigen.. werd de metro uitgezet ivm boom op het spoor, half uur volle bak in de wind gestaan waar mijn humeur alles behalve vrolijk van is geworden.
Ligt eraan waar je woont, maar de storm is volgens mij en Windy wel in kracht verminderd in Nederland.
Net even een rondje om het huis gelopen, maar wij hebben geen schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Monty Python is zeker weer in de buurt?

[ Voor 6% gewijzigd door BdK9001 op 18-01-2018 14:18 . Reden: Nu met de goede video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

fotoshop natuurlijk :') :Y)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Anoniem: 691473 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:17:
Hebben er hier mensen ook last van minder druk op de kraan? Hier is het echt een stuk minder..
Waar is hier? In het Groene Hart vlakbij Woerden komt er gewoon een mooi stroompje uit de kraan.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 18-01-2018 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, het is Twister.

Afbeeldingslocatie: http://pixdaus.com/files/items/pics/6/90/56690_9cc116fb8648d902dd6a399571cef9a7_large.jpg

Natuurlijk is dat nep, zo erg was het nou ook weer niet :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-06 12:19
krijg nu wel echt een twister momentje :o

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
Ideetje: dit topic misschien omdopen tot "Het weer in Nederland"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Dit forum. Maar ik woon in Doetinchem(Achterhoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Moby schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:04:
[...]

Succes ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

68616c6c6f schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:18:
Heb je nog leuke voorspellingen? Mischien kunnen we jou omdopen tot de weerman van tweakers :+ _/-\o_

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Anoniem: 691473 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Wellicht een waterleiding geraakt/kapot gegaan door wortels van bomen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dan krijg je zo'n verzameltopic wat uitmondt in slow-chat, denk ik.
Ik de Huiskamer is wel een topic over het weer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Bensimpel schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Heb je nog leuke voorspellingen? Mischien kunnen we jou omdopen tot de weerman van tweakers :+ _/-\o_
Ik pleit voor een usertitle als Tweakers Weerman! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:15

DDX

Thunder, Lightning & Storm!

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:55
MdO82 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Wellicht een waterleiding geraakt door wortels van bomen ?
Dit is wel het geval bij Vroomshoop inderdaad, dus zoiets zou kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wauthar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:26
[...]

Mijn ouders in Lichtenvoorde hadden het ook al over minder druk op de kraan. Blijkt een breuk in de waterleiding te zijn tussen Groenlo en Lichtenvoorde. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Family Guy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:29:
Lesje vervoegingen van het zwakke werkwoord 'staan'.

Verleden tijd: Voor mijn huis stond een bos.

Tegenwoordige tijd: Voor mijn huis ligt een bos.

Voltooid tegenwoordige tijd: Voor mijn huis heeft een bos gestaan.
Maak je nu een grapje? Of is het onderwijs echt zo hard achteruit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HK-toegang aanvragen (daar staat het topic)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[...]

In Aalten merk ik ook minder druk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

210667 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:22:
[...]

In de tegenwoordige tijd is het bos lui en is 'ie even gaan liggen iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik kijk nu op windy en vanochtend zou het hier in Leiden toch flink hebben moeten spoken, maar ondanks dat onze schuttingen dwars op de wind staan, heeft alles het overleefd. Wel nog een omgeklapt verkeersbord gezien toe ik even lunch ging halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

[...]

Half jaartje geleden wat lesstof gezien wat ze gebruiken op de basisschool en dat vond ik vrij schokkend... Leek wel babytaal wat ze leerden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
celshof schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:25:
Ik kijk nu op windy en vanochtend zou het hier in Leiden toch flink hebben moeten spoken, maar ondanks dat onze schuttingen dwars op de wind staan, heeft alles het overleefd. Wel nog een omgeklapt verkeersbord gezien toe ik even lunch ging halen.
Als je mijn posts in dit topic terugleest zal je zien dat het inderdaad aardig gespookt heeft. Tuinhuisjes en schuttingen, oa. (Gelukkig niet bij mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 68616c6c6f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

[...]

Hij maakt een grapje over omwaaiende bomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De bootjes hier hadden er ook moeite mee om er tegenin te gaan..
[YouTube: https://youtu.be/OvM4CE5fNqI]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:22
anandus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Als je mijn posts in dit topic terugleest zal je zien dat het inderdaad aardig gespookt heeft. Tuinhuisjes en schuttingen, oa. (Gelukkig niet bij mij).
Inderdaad ja. Met zo'n sterke wind uit het westen had ik bij ons ook wel iets verwacht, gezien het redelijk vrij is in die richting (voor Leidse begrippen dan). Enige is dat de garagedeur is opengewaaid, maar wellicht zat die ook wel niet goed dicht, want schade is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phochs
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Nu de storm een beetje is gaan liggen gaan ze langzamerhand beginnen met het treinverkeer op te starten. Alle sporen moeten als eerst geschouwd worden, daar zijn ze nu mee begonnen. Het komt erop neer dat ze over elk traject 1 trein sturen die het traject moet controleren en vrijgeven. Daarna kunnen er weer reizigerstreinen overheen.

Ik zie op het moment nog bijna geen reizigerstreinen ingepland staan en op sommige trajecten zal het nog wel even duren voordat er geschouwd kan worden. Er zijn erg veel bomen en andere dingen op het spoor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Wat een rust buiten... schril contrast met een paar uur geleden. Nu hopen dat de treinen snel weer gaan rijden, wil graag naar huis straks ;)

[ Voor 37% gewijzigd door IkWilbert op 18-01-2018 14:34 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste