Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:00:
In dit topic nog niet echt echt innovatieve ICO's gezien met echt gave technologie die echt disruptive kan zijn met hoge potentie. Alleen maar allemaal van die ICO's waar beetje simpel praatje met wordpress website wat bekende mensjes die het backen en een simpele whitepaper en daar heb ik gauw al het gevoel van... Ja dat is nou echte investerings fraude.
Eens. Fraude misschien niet maar er zit hoop gebakken lucht tussen. Wie gaat er nu serieus nog nadenken over mensen die hun whitepaper kopiëren van een andere coin.

Ik heb zelf wat zitten in CoinMetro omdat zij vanuit de traditionele broker FXPIG komen en daar ook financiering krijgen mocht het nodig zijn. De plus is wat mij betreft dus de kracht van crypto combineren met flinke kennis en ervaring in de forex. M.i. een goed voorbeeld van een mooi doordachte en duidelijke whitepaper, maar alsnog kan het allemaal gewoon nog falen. Oplichterij lijkt me wat minder logisch ivm de connectie met FXPIG.

Hoe denken jullie over EOS? Dat is er natuurlijk één die al langer loopt en volgens mij ook technisch erg goed in elkaar zit.

Verder ben ik na alle juichberichten hier ook wel benieuwd naar ICO’s waarin je hebt geïnvesteerd die achteraf een grote flop bleken 😉

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-01-2018 11:37 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ICO is gewoon een manier om gedistribueerd te investeren in een bedrijf. Dat betekend dat durf kapitaal nu meer gedecentraliseerd zal worden en startups dus makkelijker wereldwijd kunnen opereren.

Dit betekend dat er straks GIGANTISCH veel ICO's zullen komen, en vooral nu in het begin ook veel scams. Zoals in de echte wereld heb je ook veel scams. Het kost dus even tijd om te "leren" hoe deze scams makkelijk te detecteren zijn en hoe echte innovatieve investeringen zich dus goed moeten bewijzen dat ze echt waarde toevoegen aan onze wereld.

De scams vallen gewoon simpelweg onder piramide spel. Zo simpel is dat. De mensen in het begin die erin zitten kunnen als er veel tractie is veel geld aan verdienen. (Als het meer waard zal worden).
Maar scams vallen uiteindelijk toch door de mand omdat ze geen echte waarde toevoegen aan onze wereld.

Nou hoop ik een beetje dat wij hier op tweakers ons meer kunnen toespitsen op ICO's die echt echt innovatieve dingen en echt waarde willen toevoegen aan onze wereld. Dit betekend dan dus ook echt dat de token zijn waarde echt vertegenwoordigd zonder enige vorm van scam bubble wat ik persoonlijk onethisch vind.

Ik denk zeker dat Smart contracts en Ethereum echt wat te bieden hebben aan onze wereld, en dat men echt daarmee innovatieve zaken kunnen ontwikkelen. Alleen de meeste ICO's bieden dat niet aan, en is puur voor pump & dump en dat de oprichters veel geld snel cashen.

En dat gaat ook gemakkelijk omdat deze funding nu heel gemakkelijk is en wereldwijd toegankelijk. Je hebt als ICO oprichter heel makkelijk veel publiek en elke simpele malloot kan op een simpele manier investeren in deze bedrijven. Zulke scams waren vroeger moeilijk, je moest mensen allemaal benaderen via post / telefoontjes e.d. en het overmaken was ook een gedoe.
Nu heb je het internet + cryptocurrencies wat beide de drempel om te investeren enorm laag maakt en makkelijk om voor elke malloot te investeren in een bedrijf met een mooi bla bla verhaaltje.

Het is dan ook tegenwoordig zeer belangrijk om ICO's zwaar goed onder het licht te houden. En ik denk dat het ook interessant is om te discussiëren over welke tactieken we beschikken om scams te detecteren.
Hier kunnen we van leren, en daardoor meer scams buiten de deur te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:49:
ICO is gewoon een manier om gedistribueerd te investeren in een bedrijf. Dat betekend dat durf kapitaal nu meer gedecentraliseerd zal worden en startups dus makkelijker wereldwijd kunnen opereren.

Dit betekend dat er straks GIGANTISCH veel ICO's zullen komen, en vooral nu in het begin ook veel scams. Zoals in de echte wereld heb je ook veel scams. Het kost dus even tijd om te "leren" hoe deze scams makkelijk te detecteren zijn en hoe echte innovatieve investeringen zich dus goed moeten bewijzen dat ze echt waarde toevoegen aan onze wereld.

De scams vallen gewoon simpelweg onder piramide spel. Zo simpel is dat. De mensen in het begin die erin zitten kunnen als er veel tractie is veel geld aan verdienen. (Als het meer waard zal worden).
Maar scams vallen uiteindelijk toch door de mand omdat ze geen echte waarde toevoegen aan onze wereld.

Nou hoop ik een beetje dat wij hier op tweakers ons meer kunnen toespitsen op ICO's die echt echt innovatieve dingen en echt waarde willen toevoegen aan onze wereld. Dit betekend dan dus ook echt dat de token zijn waarde echt vertegenwoordigd zonder enige vorm van scam bubble wat ik persoonlijk onethisch vind.

Ik denk zeker dat Smart contracts en Ethereum echt wat te bieden hebben aan onze wereld, en dat men echt daarmee innovatieve zaken kunnen ontwikkelen. Alleen de meeste ICO's bieden dat niet aan, en is puur voor pump & dump en dat de oprichters veel geld snel cashen.

En dat gaat ook gemakkelijk omdat deze funding nu heel gemakkelijk is en wereldwijd toegankelijk. Je hebt als ICO oprichter heel makkelijk veel publiek en elke simpele malloot kan op een simpele manier investeren in deze bedrijven. Zulke scams waren vroeger moeilijk, je moest mensen allemaal benaderen via post / telefoontjes e.d. en het overmaken was ook een gedoe.
Nu heb je het internet + cryptocurrencies wat beide de drempel om te investeren enorm laag maakt en makkelijk om voor elke malloot te investeren in een bedrijf met een mooi bla bla verhaaltje.

Het is dan ook tegenwoordig zeer belangrijk om ICO's zwaar goed onder het licht te houden. En ik denk dat het ook interessant is om te discussiëren over welke tactieken we beschikken om scams te detecteren.
Hier kunnen we van leren, en daardoor meer scams buiten de deur te houden.
Ja.. eens.. maar vervolgens zeg je zelf al vrij snel "ik denk dat x,y wel goed zijn".

Daar gaat het natuurlijk meteen al mis. Zo lang als het bij 'ik denk' blijft en er geen set van samen afgesproken regels is waaraan iets moet voldoen om een voldoende te krijgen blijf je ICO's langskrijgen die in jouw mening erg meh zijn.

Een breed gedragen definitie van een goede ICO. Dat is nodig. Maar, ook zo'n definitie is nul garantie dat een ICO niet een pump&dump is, of dat het team er morgen mee kapt vanwege ruzie of regulering of concurrentie. Het blijven startups. Zelfs startups waar 100'en miljoenen in is geinvesteerd door 'gereputeerde bedrijven' blijken achteraf bijna scams (Juicero anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf wel te spreken over Beetoken. Whitelist staat nog 4 dagen open. Zij zijn een soort gedecentraliseerde Airbnb met 0% commissie fee's. Team ziet er goed uit alsmede de advisors. Telegram chat bestaat uit 30k members dus interesse is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Wat is de ervaring van mensen die al vaker aan ico's deel genomen hebben? Is dit ook soms/vaak slecht afgelopen. Door de vele ico's die momenteel voorhanden zijn is het moeilijk om de juiste uit te zoeken. Het gevoel moet ook goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:47:
Ben zelf wel te spreken over Beetoken. Whitelist staat nog 4 dagen open. Zij zijn een soort gedecentraliseerde Airbnb met 0% commissie fee's. Team ziet er goed uit alsmede de advisors. Telegram chat bestaat uit 30k members dus interesse is groot.
De presale van beetoken was al geweest dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

iemand die interesse heeft in WePower?
Daarnaast baal ik nog steeds dat ik de boot heb gemist bij Ontology via Neo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

D-Ed schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:34:
[...]

Top, Dankje! Zitten hier nog ICO’s bij waar wij/ik bij in kunnen stappen of zijn ze al vol? Anders ontvang ik graag een invite _/-\o_

Zelf zit ik sinds kort in mijn eerste ICO, Legolas Exchange. Heb je daar ook naar gekeken? Het wordt een Eiropese Exchange meer gericht op grote beleggingsfondsen en bedrijven. Ook direct fiat inleggen en uit laten betalen.

Graag stap ik in nog 1 of 2 andere ICO’s maar het is nog een moeilijkere wereld om te doorgronden dan de coinwereld ;)
Alle ico's waar ik in ga zijn -nog- beschikbaar. Je moet voor sommige wel een KYC ingeven (Know Your User)

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
leducw schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:54:
Wat is de ervaring van mensen die al vaker aan ico's deel genomen hebben? Is dit ook soms/vaak slecht afgelopen. Door de vele ico's die momenteel voorhanden zijn is het moeilijk om de juiste uit te zoeken. Het gevoel moet ook goed zitten.
Niet het gevoel. Check of er een actieve community is op bijv Slack/Telegram, wordt er code gepusht naar Github. Is iedereen van het team op linkedin te vinden en hebben ze relevante ervaring. Is er een duidelijke whitepaper en roadmap. Wat zijn de metrics van de token sale, etc.
Allemaal dingen die “te meten” zijn.

Vervolgens komt het ook aan op een dosis geluk of het opgepikt wordt in de cryptowereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Beginners vraag:

Ik wilde dus uit nieuwsgierigheid meedoen met de SpaceKim ICO :-)
Ik heb wat BTC overgemaakt vanuit een Exchange naar het gegeven adres op deze pagina: https://www.spacekim.io/participate.html
Daar moet ik ook mijn eigen BTC adres invoeren, gaat het dan om het 'from' adres van de transactie of over het adres van mijn eigen wallet?

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
t-x-m schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:30:
Beginners vraag:

Ik heb wat BTC overgemaakt vanuit een Exchange naar het gegeven adres op deze pagina: https://www.spacekim.io/participate.html
Daar moet ik ook mijn eigen BTC adres invoeren, gaat het dan om het 'from' adres van de transactie of over het adres van mijn eigen wallet?
Als je BTC uit je eigen wallet verstuurt, wat is dan het verschil tussen het "from" adres van de transactie en het adres van je eigen wallet?

edit:
Overigens, ik had voor 100 euro 100 INS tokens gekocht. Ik keek vanochtend in mn app, zag ik dat de INS tokens al rond de 6 euro zitten. Das een mooi begin dacht ik zo :+

[ Voor 13% gewijzigd door Widow op 14-01-2018 13:20 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beginners vraag:

https://www.spacekim.io/
Is dit een parodie ICO ? :) De website is behoorlijk naar me lachspieren getrokken. _/-\o_ Echter mag ik toch hopen dat ze niet echt iets neerzetten. :P waar gaat het toch heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Widow schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Als je BTC uit je eigen wallet verstuurt, wat is dan het verschil tussen het "from" adres van de transactie en het adres van je eigen wallet?

edit:
Overigens, ik had voor 100 euro 100 INS tokens gekocht. Ik keek vanochtend in mn app, zag ik dat de INS tokens al rond de 6 euro zitten. Das een mooi begin dacht ik zo :+
Ik heb BTC een withdrawal uit mn exchange gedaan omdat mn ik niet zo snel bij mn cold wallet kon (vandaar).

Gaat maar om een tientje, ben gewoon benieuwd wat er mee gebeurd, heb er ook om gelachen! :+ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door t-x-m op 14-01-2018 13:59 ]

GC.Collect();

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:46:
Zelf ga ik in GEMS,

Even korte uitleg over GEMS :

What is Gems?

Gems is a decentralised mechanical Turk. In other words, Gems is an open source, human task crowdsourcing protocol which is built on the Ethereum blockchain.

A mechanical Turk was first launched by Amazon in 2005 becoming the first online crowdsourcing marketplace enabling contractors to coordinate large groups of people to perform tasks that are more suited to humans than computers. These tasks include taking surveys, recognising objects in photographs and more!

Problems with Traditional Platforms.
1.High Fees – Leading to contractors overpaying for tasks and workers being underpaid for performing those tasks.
2.Unintuitive Interface.
3.Identification Requirements.
4.Bank Account required.
5.Consensus by redundancy – A process where 5-15 workers will repeat tasks that have already been completed by other workers to check the validity of the task. This consensus mechanism creates inefficiencies in the marketplace and forces contractor’s costs to increase by 500-1500%.

The solution is Gems.

1.User friendly Interface.
2.Decentralised Fee Structure – This type of model leads to lower fees for all participants.
3.Off Chain Payment Channels – No gas costs and faster transactions.
4.Consensus generated through a staking function – Reducing consensus by redundancy.

How does it work?

1.Contractors ask for a task to be completed.
2.Verifiers stake tokens on this task in order to manage the workers and ensure task is performed correctly. If verifiers incorrectly validate a task they will lose their tokens, otherwise, they will receive their stake + an incentive.
3.Workers stake tokens with the verifiers in order to complete the task. If the workers complete the task correctly they will be rewarded with their stake + a reward, otherwise, they will lose their staked tokens.
4.Payment is made to workers and verifiers via off chain payment channels.

Team

The Gems Co-Founders Rory O’Reilly and Kieran O’Reilly have both been featured in Forbes 30 under 30 for co-founding “gifs.com” and their expertise in consumer technology. Moreover, Gems has a strong group of advisors including Biz Stone (Co-Founder of Twitter and Medium), Joey Krug (Co-Founder of Augur) and Ben Maurer (Co-Founder of reCAPTCHA).

Key Dates

Whilst no specific dates have been announced yet the indicative dates are:
•Mid-January the token metrics will be announced.
•Late January to Early February the token sale will begin.

Summary.

Gems eliminates consensus by redundancy, increases pay for individual workers while decreasing total pay for contractors, creates efficient interfaces, eliminates outrageous fees, and enables computer literate workers with internet to work with or without a bank account. The scope of Gems is larger than simply a platform for micro tasks, rather it is a protocol to build any platform that involves assessing the validity of work and trust of the network participants.

If you are interested in learning more about the Gems ICO head over to their telegram channel to get updated with the latest developments!

Telegram link:

https://t.me/gemsorg
Wat is je verwachting hiervan? Ik neem aan dat de meeste mensen enige vorm van ROI willen zien maar wellicht is GEMS juist een van de projecten waarbij dat relatief tegen zal vallen helemaal als je goed kijkt naar de opzet van dit project.

Eigenlijk is de opzet van de muntjes vaak hetzelfde wanneer je ziet dat de mensen van Aragon erbij betrokken zijn:

Voor gebruik op het platform introduceert men een zogenaamde utility token. Dit is een token die men kan staken of waarbij je fees betaald om het platform te mogen gebruiken. In het geval van Gems is dit dus waarschijnlijk het geval. Secundair heb je dan een Governance token, kijk bijv. naar BTNY die dit combineert met governance op het district0x platform (Aragon) met deze token krijg je dus "zeggenschap" over het platform en kan je het gebruik van de utility token beïnvloeden. Als laatste heb je gewoon muntjes als ETH en BTC waarin mensen uiteindelijk betaald gaan worden.

Nu heb ik de GEMS alpha gezien en kan je daar uit opmaken dat je je in GEMS kan laten uitbetalen. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe dit verder in zijn werk gaat. Wanneer GEMS ook als betaalmiddel gebruik gaat worden denk ik sowieso niet dat dit muntje het heel erg ver gaat schoppen. Er is dan gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Het aanbod zal veel groter zijn dan de vraag (want, relatief veel mensen kunnen het werk doen en zoveel fees zal je nou ook weer niet hoeven te betalen op een decentralized platform) dus is de prijs relatief laag. Daarnaast is het gebruik van een nieuwe token erg moeilijk te verdedigen als betaalmiddel. Zie ook deze blogpost: https://blog.aragon.one/t...work-effects-f40fda3e3f98 (specifiek defensible tokens).

Op basis van wat ik allemaal mee heb gekregen van het Aragon netwerk is de ideale opbouw:
  • Een utility token voor het betalen van fees aan de aanbieder van het platform. De fees//de waarde van de aangeboden diensen bepaald de community op basis van vraag en aanbod.
  • Een governance token waarbij governance token waarbij je kan investeren de marketplace. Persoonlijk hoop ik op governance waarbij reputatie op het netwerk ook belangrijk zal zijn en waarbij dit niet direct onafhankelijk is van het gebruik van de utility token.
  • "transfer of value" token; BTC of in dit geval ETH.
In bovenstaande verhaal is er vrij weinig ruimte voor een GEMS token van meer dan 1$ (en die ook verder nergens anders bruikbaar is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 16:24
Zeer interessant project: https://www.zeepin.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52
Kan je ook aangeven wat je er interessant aan vindt?

Ik vind zelf MedicalChain erg interessant en wordt waarschijnlijk de eerste ICO waaraan ik ga meedoen op 1 februari. Zij willen het medische dossier decentraliseren en de burgers zelf controle te geven over wie inzicht heeft in haar medische gegevens. Ze zijn erg actief en hebben al diverse lezingen gegeven. Zie de whitepaper voor gedetailleerde info. Ik zie hier wel toekomst in en hoop dat het slaagt.

[ Voor 48% gewijzigd door PGB83 op 14-01-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Peabz21 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:51:
[...]

Kan je ook aangeven wat je er interessant aan vindt?

Ik vind zelf MedicalChain erg interessant en wordt waarschijnlijk de eerste ICO waaraan ik ga meedoen op 1 februari. Zij willen het medische dossier decentraliseren en de burgers zelf controle te geven over wie inzicht heeft in haar medische gegevens. Ze zijn erg actief en hebben al diverse lezingen gegeven. Zie de whitepaper voor gedetailleerde info. Ik zie hier wel toekomst in en hoop dat het slaagt.
MedicalChain vind ik ook erg interessant. In de UK hebben ze al een werkend product en draait het in een aantal ziekenhuizen. De gedachte van MedicalChain vind ik ook wel goed. De patiënt is zelf 'de baas' over zijn eigen medische gegevens. Toch kan dat ook negatief werken wanneer je zelf te weinig 'vrij' wilt geven aan een arts, waardoor hij of zij verkeerde conclusies kan trekken.
Helaas had ik de pre-sale gemist... 1 februari maar proberen voor de crowdsale, al zal het een loterij worden.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Curva schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:55:
[...]

MedicalChain vind ik ook erg interessant. In de UK hebben ze al een werkend product en draait het in een aantal ziekenhuizen. De gedachte van MedicalChain vind ik ook wel goed. De patiënt is zelf 'de baas' over zijn eigen medische gegevens. Toch kan dat ook negatief werken wanneer je zelf te weinig 'vrij' wilt geven aan een arts, waardoor hij of zij verkeerde conclusies kan trekken.
Helaas had ik de pre-sale gemist... 1 februari maar proberen voor de crowdsale, al zal het een loterij worden.
Wat is een logisch bedrag om hierin te investeren, denk je? (Ja... Ik weet: wat je kwijt kan/wil, maar toch. Er zit verschil tussen $50 of $250...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:15

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

hoe doen jullie dat met KYC? Gewoon overal je ID meuk uploaden en hopen dat er niemand mee aan de haal gaat?

BSN uitvegen en watermark toevoegen heb ik nu gedaan en gaat tot op heden goed :)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow_Agent schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:33:
hoe doen jullie dat met KYC? Gewoon overal je ID meuk uploaden en hopen dat er niemand mee aan de haal gaat?

BSN uitvegen en watermark toevoegen heb ik nu gedaan en gaat tot op heden goed :)
Shadow_Agent schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:33:

BSN staat tegenwoordig op de achterkant? Bij nieuwe paspoorten tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:46
Envion zit op zijn laatste uren, ze hebben al $95 miljoen opgehaald en zijn tot zover nummer 6 in beste ICO's ooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
PetrCech_3 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Wat is een logisch bedrag om hierin te investeren, denk je? (Ja... Ik weet: wat je kwijt kan/wil, maar toch. Er zit verschil tussen $50 of $250...)
Ik denk toch dat je zelf al het antwoord heb gegeven. Niemand kan in jouw portemonnee kijken. Beslis zelf of je voor 1 ICO gaat of dat je je geld spreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Beginners vraag:

Er staat specifiek aangegeven dat je je coins niet vanuit een exchange moet sturen(dit is altijd zo met ico's), en jij doet het toch.. geld ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:47:
Wat is hier de toegevoegde waarde van blockchain?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Check-mate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-05-2018
571Pro schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:44:
Envion zit op zijn laatste uren, ze hebben al $95 miljoen opgehaald en zijn tot zover nummer 6 in beste ICO's ooit
Zoveel geld dat er in zit betekend dat de kans kleiner is dat de coin vaak over de kop zal gaan. Dus voor het bedrijf een hele goede ICO, maar als investeerder?

Nog meer mensen die vannacht voor niks de wekker voor Thekey hadden gezet? En Apex whitelisting vandaag was ook na een kwartier al voorbij en daar was de site bij mij ook uit de lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

571Pro schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:44:
Heb ook nog maar even meegedaan. Op zich een interessant concept en met die enorme toename aan blockchain toepassingen realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Check-mate schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Zoveel geld dat er in zit betekend dat de kans kleiner is dat de coin vaak over de kop zal gaan. Dus voor het bedrijf een hele goede ICO, maar als investeerder?

Nog meer mensen die vannacht voor niks de wekker voor Thekey hadden gezet? En Apex whitelisting vandaag was ook na een kwartier al voorbij en daar was de site bij mij ook uit de lucht..
Dit dus. Ik sla Envion even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 12:49
Sanalologo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:45:
[...]

Wat is hier de toegevoegde waarde van blockchain?
doe onderzoek en je weet het.. het hele idee van een decentraal netwerk ipv een grote partij die de kosten bepaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
Mensen nog in carVertical? De ICO is bijna vol en de verwachtingen zijn hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Check-mate schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Draai het eens om? Een ICO waar geen hond in investeert zal helemaal niet meer over de kop gaan, want er is simpelweg geen vraag naar zodra het op een exchange komt (anders hadden ze wel in de ICO deelgenomen :) )

Voor mij is het geen probleem. Heb al aan meerdere ICO's meegedaan waarin tientallen miljoenen zijn opgehaald, waarbij de Coin binnen no-time x 10 is gegaan. (bijvoorbeeld INS en ETN)

[ Voor 4% gewijzigd door paul-s83 op 15-01-2018 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die voor WePower zullen gaan vanaf 1 februari?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

macselect schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:22:
Jazeker, verwacht hier ook veel van!
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:58:
Nog mensen die voor WePower zullen gaan vanaf 1 februari?
Ja,, net als Axpire, Beetoken en Nucleus Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 06:40
Ik snap niet goed hoe de waarde van een Wepower (WPR) token, en dus niet de energy tokens, hard zou kunnen stijgen? Mis ik ergens iets? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

macselect schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:22:
Ook deze token is erg moeilijk te verdedigen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZOSGGHR.png

Nogmaals zie deze blog:

To help reason about the defensibility of different tokenization models, identifying a baseline that all defensible token models have in common is helpful:
  1. Fees are justified for services provided. The execution of arbitrary smart-contract code does not justify paying fees in excess of the gas used to validate/mine transactions.
  2. It is not defensible to force the usage of a token in such a way that the application would work equally well or better using a different token. (e.g. a stable coin, or ETH)
  3. Tokens which are uniquely required to incentivize or disincentivize behavior in order to provide a service accrue value relative to that services utility.
  1. Fees kunnen in dit platform ook prima met ETH geincasseerd worden. Zie volgens die flowchart niet echt een rede om een nieuwe token te introduceren.
  2. Zie 1, zie 3. Die token lijkt niet nodig te zijn in de flowchart. Alles kan ook volgens de flowchart met "other crypto or fiat"
  3. Men doet niet aan zaken als staking of iets governance gerelateerd met die coin. Kan je 1 op 1 vervangen met ETH. Het enige "incentivize" wat ik terug zie is dat mensen worden beloond om de app te downloaden en informatie in te vullen. Maar, die beloning kan ook in ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van WePower op Telegram, whitelisting eindigt morgen al wegens veel inschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 18:21
Ik dacht ook aan wepower, maar nu ik restartenergy lees denk ik dat daar meer in zit.
Vooral omdat ze al een afzetmarkt hebben.

https://restartenergy.io

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Al deze energy coins doet mij denken aan: Wikipedia: California electricity crisis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Sanalologo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:42:
[...]

Er staat specifiek aangegeven dat je je coins niet vanuit een exchange moet sturen(dit is altijd zo met ico's), en jij doet het toch.. geld ben je kwijt.
Bij de ico van INS ging het bij mijn wel goed, afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

Iemand die hier iets weer over de ongoing Saifu ICO?

Wat ik vind staat me wel aan, maar het probleem is dat ik nauwelijks er iets over vind dus er vermoedelijk ver weg van zal blijven. Maar vroeg me nu toch af of er iemand hier iets van wist

***EDIT***

NVM, een ICO die 35% van de tokens voor zichzelf wil houden laat maar zijn hoor 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Jebus4life op 18-01-2018 13:25 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
Jebus4life schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:23:
Iemand die hier iets weer over de ongoing Saifu ICO?

Wat ik vind staat me wel aan, maar het probleem is dat ik nauwelijks er iets over vind dus er vermoedelijk ver weg van zal blijven. Maar vroeg me nu toch af of er iemand hier iets van wist

***EDIT***

NVM, een ICO die 35% van de tokens voor zichzelf wil houden laat maar zijn hoor 8)7
Is vrij gebruikelijk.. vindt die hele ico wel vrij slap trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Sanalologo op 18-01-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat is daar vreemd aan? Maakt toch in principe niks uit voor de waarde per token die je koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een lijst waarop ik kan zien op welk platform de meest gewilde ico's op gaan draaien? Zoek al de hele avond Google af maar is lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Laatst online: 23:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

@Verwijderd heb je een lijst met meest gewilde ico,s dan die je niet deelt ?

Ho bedoel je op welke blockchain of exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLKornolio schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:34:
@Verwijderd heb je een lijst met meest gewilde ico,s dan die je niet deelt ?

Ho bedoel je op welke blockchain of exchange?
Ja bedoel blockchain. Komt er iets leuks op strat of toch meer op neo of toch gewoon eth..
Daar probeer ik achter te komen maar dat vind ik lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

@Verwijderd Denk dat je dan het best kan zoeken naar wat je moet minen. Zag deze site http://whattomine.com/ niet echt uitgebreid maar er staat wel bij welke blockchain het gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lampie
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:58:
Is er ook een lijst waarop ik kan zien op welk platform de meest gewilde ico's op gaan draaien? Zoek al de hele avond Google af maar is lastig te vinden.
Ik volg zelf diverse ICO reviewers op Youtube. Deze houden in sheets rankings bij van de ICO's op basis van diverse metrics. In sommige staat ook het platform er bij vermeld.
Excuus als dit om een of andere reden niet mag :)

https://docs.google.com/s...MWvYKs/edit#gid=742844739
https://docs.google.com/s...iew?usp=sharing&sle=true#
https://docs.google.com/s...s_home&ths=true&sle=true#
https://docs.google.com/s...DJmeWY/edit#gid=253039472

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
Iemand al modex ingelezen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Laatst online: 15-09 20:25
Wat vinden jullie van deze ICO?
https://cargox.io/
Interessant onderwerp, goede insteek en een team dat duidelijk ervaring heeft. Ik zit eraan te denken om mee te doen. Ik ben benieuwd naar jullie input!

[ Voor 176% gewijzigd door Loekoe op 19-01-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

@Loekoe zal morgu is op mijn werk vragen hoe dit proces werkt.

Het lijkt mij nogal een mini bedrijf met alleen markt in slovenie, wordt zo opgegeten door een grote rederij als je het mij vraagt. Als je zoiets wilt opzetten heb je een internationale markt nodig. De verstuurder moet namelijk ook mee gaan werken.

Blijft wel een interessant idee maar of een sloveens bedrijf hier de markt mee gaat winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
Vandaag uitgenodigd voor de whitelist van beetoken, wat een hype zeg. Ben benieuwd of dat na het publiek hard gaat doorstijgen of juist keihard in elkaar dondert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
Blik1984 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:56:
Vandaag uitgenodigd voor de whitelist van beetoken, wat een hype zeg. Ben benieuwd of dat na het publiek hard gaat doorstijgen of juist keihard in elkaar dondert
Vraag ik mij ook af. Lijkt alsof de hele wereld op de whitelist staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Birdchain vind ik ook een interessante ICO. Het idee is dat sms'jes van consumenten gebruikt worden voor bedrijven. Wij consumenten hebben vaak heel veel sms'jes over of zelfs unlimited sms, deze kun je opsturen naar hun en zij gebruiken ze voor bedrijven (waar nog veel per sms gedaan wordt). Je krijgt geld voor elke sms die je stuurt. Dus die smsjes die wij nooit gebruiken gaan dus nuttig worden. CarVertical is partnership van hun. De pre-sale is nog bezig en momenteel heb je een bonus van 43%. Tot zover hebben ze nog maar 8$ aan reclame besteed. Ze gaan nog serieus reclame maken en de roadmap wordt als het goed is volgende week gepubliceerd.

Dit is een link als je hier aanmeld krijg ik bonus :)
https://birdchain.io/
Geen referrals toegestaan hier, link aangepast

Deze is zonder bonus:
https://www.birdchain.io/

Ik heb veel tijd gestoken naar onderzoek in deze ICO. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[ Voor 102% gewijzigd door Grotman op 23-01-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze mijn bijdrage als nieuw tweakers member. Mijn top drie in willekeurige volgorde.

SHIPCHAIN (sold out in presale) check ook BiTA website incl. Members naast die van shipchain zelf. Goed team, zeer grote markt. Whitepaper helder geschreven met bronvermeldingen (ook wel eens lekker).

XBY Geheel nieuw soort platform met defs waar je resultaten van krijgt. Hebben patent en werken niet op basis van BTC of ETH. It should be noted that XTRABYTES is NOT an ICO, but a community coin with a brand new blockchain solution and novel consensus algorithm.

BAT Hebben een werkend product. Sinds YouTube hun YouTubers niet goed meer betaald maken er veel de keuze voor BAT. Lees de site voor meer info. De browser is top.

Ik hoor graag de reacties op de bovenstaande drie. Mijn excuses als ik dit in het verkeerde topic plaats aangezien het niet enkel icos betreft.

In ieder geval wens ik iedereen een winstgevend 2018!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:32:
Birdchain vind ik ook een interessante ICO. Het idee is dat sms'jes van consumenten gebruikt worden voor bedrijven. Wij consumenten hebben vaak heel veel sms'jes over of zelfs unlimited sms, deze kun je opsturen naar hun en zij gebruiken ze voor bedrijven (waar nog veel per sms gedaan wordt). Je krijgt geld voor elke sms die je stuurt. Dus die smsjes die wij nooit gebruiken gaan dus nuttig worden. CarVertical is partnership van hun. De pre-sale is nog bezig en momenteel heb je een bonus van 43%. Tot zover hebben ze nog maar 8$ aan reclame besteed. Ze gaan nog serieus reclame maken en de roadmap wordt als het goed is volgende week gepubliceerd.

https://birdchain.io/?r=e13b1c3e

Deze is zonder bonus:

Ik heb veel tijd gestoken naar onderzoek in deze ICO. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Hoe lang blijven aanbieders nog sms aanbieden in de huidige markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nou aangezien zowel Facebook Messenger, Telegram en Whatsapp hard aan de weg aan het timmeren zijn om een zakelijke variant van hun dienst uit te zetten lijkt het mij niet meer dan logisch dat sms ook zakelijk gezien een opdrogende zaak is.

Bovendien zie ik nog niet waarom je hier blockchain technologie voor moet hebben; dit komt op mij over als één van de vele bedrijfsstartups die de blockchain hype gebruiken om geld binnen te halen.

Daarnaast vind ik het team er behoorlijk jong uit zien. Niks mis mee natuurlijk, maar ze stralen eerder 'studentenbijbaantje' uit dan een serieus technologisch bedrijf.

[ Voor 35% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-01-2018 18:17 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:32:

https://birdchain.io/?r=e13b1c3e

Deze is zonder bonus:

Ik heb het niet 100% doorgelezen, maar ik zie nogal wat bezwaren. Sowieso heb je zoals ze zelf toegeven het probleem dat jouw nummer zichtbaar wordt voor alle ontvangers van die SMS'jes. Privacy probleem 1. Privacy probleem 2 is dat ik betwijfel dat ze kunnen voorkomen dat de zenders kunnen zien wat er in de SMS'jes staat. Dat is zowel een privacy als een security probleem.

Zelf verwachten ze dat het 3-4 jaar goed gaat, maar als ze daadwerkelijk succesvol worden gaat dat natuurlijk nooit door. Zelfs als nu nog niet in de voorwaarden staat bij je consumenten abbo dat je niet voor commerciele doeleinden de SMS'jes mag gebruiken en dat je ze niet mag doorverkopen, dan komt dat er heel snel in te staan. En terecht uiteraard, zulk misbruik zijn alleen maar andere consumenten de dupe van.

En zoals gewoonlijk de vraag: Waarom de blockchain? Ze zeggen zelf om te checken dat SMS'jes ontvangen zijn met de blockchain. Hoe willen ze dat in hemelsnaam doen? Ik kan geen methode bedenken waarop dat uberhaupt mogelijk is, laat staan specifiek via de blockchain.
Oftewel ik gooi die app wel op mijn oude telefoon, zeg dat ik onbeperkt SMS'jes hebt, en er is vast met root toegang een programma wat alle SMS'jes naar /dev/null stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
Zo laat ik ook eens mijn eerste ICO ervaring melden,
Een aantal weken geleden was ik op zoek naar een ander gedecentraliseerd exchange (iets met etherdleta die gehackt was)toen kwam ik IDEX tegen. Dit is van Aurora en deze hadden een ICO. Ik heb meegedaan om ervaring op te doen. En dat is tot nu toe erg goed bevallen. Heb een stukje DVIP(membership) en heb een aantal munten gekregen. Momenteel is mijn inleg ruim verachtvoudigd. Ik ben best tevreden.
Mijn nog lopende ICO's zijn BERRY en lh-crypto.io (impuls heb er achteraf mijn twijfels over, maar wel een bestaand bedrijf). Verder ben ik nog aan het kijken maar erg kritisch en sceptisch geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:23
Doet er iemand mee met windingtree? https://windingtree.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
Toch niet normaal hoe hard sommige ico's gaan. Beetoken zo een rush voor kyc. Pundi x meteen sold out, wepower 150k geïnteresseerd.. En zo zijn er nog meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Op zich vind ik dit een interessante ICO, maar het hele MVM-principe vind ik een beetje raar. In die zin, het idee is bewonderenswaardig, ook dat ze iedereen in de ICO een kans willen geven, en evt. hun geld terug willen kunnen laten halen etc. Maar wie gaat realistisch gezien z'n tokens terugverkopen (voor 90% van de aanschafprijs) aan de MVM wanneer hij het niet eens is met waar het project heengaat?

En als niemand z'n tokens terug gaat verkopen, wordt er niets geburned, en stroomt het geld uit de MVM alsnog langzaam naar het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

Blik1984 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:56:
Ik mag ook mee doen, maar bij de KYC hebben ze toch net iets te veel info van mij nodig en het wordt ook nog eens door een 3e partij gedaan. Ik heb me bedankt en scoor de tokens wel op een exchange.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Iemand munten weten te bemachtigen van CargoX?

Mij helaas niet gelukt. Binnen een minuut vol.

Max cap was 5 ETH, echter met de hoeveelheid GWEI bij sommige (zie bijvoorbeeld de transactie https://etherscan.io/tx/0...25289cc54951ec45587f43fdd , 4500 GWEI (staat voor meer dan 700 USD).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
Zijn hier mensen die meededen aan de CarVertical ICO?

Hij's nu al live op EtherDelta en vanaf morgen verhandelbaar op KuCoin(kan em al depositen). Van men €500 inzet al €1900 gemaakt maar ik denk dat de waarde nog veel groter zal worden natuurlijk.

Zelf doe ik nog mee met WePower(gewhitelist, start op 1 Februari) en ga ik dit topic nog volledig doorlezen op zoek naar nog goede ICO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

...

[ Voor 96% gewijzigd door NLKornolio op 23-01-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Rakward schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:34:
Zijn hier mensen die meededen aan de CarVertical ICO?

Hij's nu al live op EtherDelta en vanaf morgen verhandelbaar op KuCoin(kan em al depositen). Van men €500 inzet al €1900 gemaakt maar ik denk dat de waarde nog veel groter zal worden natuurlijk.

Zelf doe ik nog mee met WePower(gewhitelist, start op 1 Februari) en ga ik dit topic nog volledig doorlezen op zoek naar nog goede ICO's.
Yes, ik heb ongeveer 45000 cV, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
ik wilde gisteren meedoen met de ico van restartenergy. Begon gistere om 11:00. toen lag direct de site er uit en toen die 5 minuten later weer live was, was de ICO sold-out :/
Ik wil ook eens meedoen met een ICO. Jammer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

Ik ben toch op de GEMS whitelist geraakt zie ik. Wel maar Ruby tier
Alle details eens goed nalezen voor de sale start op de 30e

https://blog.gems.org/the-gems-token-sale-37fa8a48f062

***EDIT***

Héél snel doorgegaan, maar lijkt me wel fishy eigenlijk (de manier van release), terwijl daar zo'n hype rond is... Straks toch eens echt tijd voor gaan maken

[ Voor 51% gewijzigd door Jebus4life op 24-01-2018 09:59 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooddaddy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:56:
ik wilde gisteren meedoen met de ico van restartenergy. Begon gistere om 11:00. toen lag direct de site er uit en toen die 5 minuten later weer live was, was de ICO sold-out :/
Ik wil ook eens meedoen met een ICO. Jammer dan
Dan coinhealth. Die verloopt via de Dex van Waves en kun je daar dus gewoon kopen in de ICO. Heb je het dus meteen in je wallet staan. project ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:52:
***EDIT***
Héél snel doorgegaan, maar lijkt me wel fishy eigenlijk (de manier van release), terwijl daar zo'n hype rond is... Straks toch eens echt tijd voor gaan maken
Ik zou deze inderdaad niet blindelings vertrouwen..het team houdt bijv. 2/3 vd coins zelf...

Wie is er overigens ook ge-whitelisted voor de ICO WePower?

Ik verwacht veel van dit project. Startdatum 1 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
BillMcNeal schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Ik zou deze inderdaad niet blindelings vertrouwen..het team houdt bijv. 2/3 vd coins zelf...
Wat is daar mis mee? Lijkt mij alleen maar meer reden voor het team om te zorgen voor een stijging van de waarde van de ICO op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009

***EDIT***

Inderdaad een bijzondere manier van token sale, nu heb ik ook ruby maar moet nog maar zien over er dan wat over is. Als je het animo nu al ziet, compleet gehypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr0me1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:59
BillMcNeal schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Wie is er overigens ook ge-whitelisted voor de ICO WePower?

Ik verwacht veel van dit project. Startdatum 1 februari.
Ik heb me ook verdiept in WePower en sta ook op de Whitelist.
WePower lijkt me echt een sure bet die toch echt wel minimaal 3x ICO zal gaan.
Daarom zal dit mijn eerste ICO worden waarbij ik meer dan 1ETH zal investeren :D Spannend!
Hebben ze trouwens ook aangegeven wanneer ze verwachten dat de tokens vrijgegeven worden voor transfer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
Hier ook carV, restart en wepower. Nu verder zien naar de volgende. Sapien & Modex staan nog op. Als iemand er nog heeft hoor ik het graag. Zoals altijd dyor nadat iemand je iets verteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Dit topic is neem ik aan niet alleen voor de pareltjes, maar ook om te waarschuwen?
Nu heb ik geen Twitter en ik ben geen "social influencer" maar wil jullie graag behoeden voor "ICO HEADSTART", of als token bekend als MOAT (Mother of All Tokens).

Een Nederlands initiatief met niemand minder dan Dirk Scheringa aan het roer.

Open minded als ik ben, wilde ik best door al het (nep)nieuws rondom Dirk heen prikken.
Heb de whitepaper een paar keer gelezen en het idee meermaals gevisualiseerd. Het idee om een soort van globaal keurmerk voor ICO's te hebben sprak/spreekt me zeker aan.
Dus, ik had nog wat ETH over en dacht tijdens de pre-ico 100% bonus fase: fuck it, waarom ook niet.

Foutje bedankt.
Op vragen in de Telegram kanalen wordt afwijkend gereageerd, berichten worden verwijderd en kritische vragenstellers worden verwijderd of krijgen een mute. Ze muten dus investeerders.
Dat aangevuld met het feit dat jongens als Seyed Mozafar Niazi en Nawid Habib in het team zitten helpt natuurlijk ook niet.
Ik ben via Telegram met meerdere lotgenoten aan de babbel en het project krijgt steeds meer alle schijn tegen. Ponzi would be proud.

Gelukkig heb ik het gokje gewaagd met relatief weinig ETH. Ik hoop dat ik, mede i.v.m. de bonusfase, het schip direct na de ICO ongeschonden kan verlaten.

Deze post is bedoeld als waarschuwing naar mede crypto-investeerders en is puur informatief. Reacties als "kerel, bij Dirk ben ik gestopt met lezen" of "wat ben jij dom zeg" zijn niet nodig, dit is het risico van het vak en waarom je je portefeuille goed moet spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het echt een wanproduct is dat Headstart, dan lijkt Dirk het nooit te leren met zijn financiële producten.

Ook meegedaan met ICO carVertical. Zit ook in E-Chat, HOQU, BCDiploma, ModulTrade en Tradove (laatste echt twijfeltje). Coming up: Experty, Beetoken, Medicalchain en WePower.

[ Voor 4% gewijzigd door Edman op 24-01-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
chr0me1 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:08:
[...]
Ik heb me ook verdiept in WePower en sta ook op de Whitelist.
WePower lijkt me echt een sure bet die toch echt wel minimaal 3x ICO zal gaan.
Daarom zal dit mijn eerste ICO worden waarbij ik meer dan 1ETH zal investeren :D Spannend!
Hebben ze trouwens ook aangegeven wanneer ze verwachten dat de tokens vrijgegeven worden voor transfer?
Ik ben ook erg enthousiast en verwacht ook dat deze minimaal x3 gaat. Goed project met al sterke partnerships en contracten. Estonia als geheel land wordt nu als pilot gebruikt om tokens te gebruiken en in Spanje en Italie zijn contracten getekend om energie te verspreiden.

Mijn investering gaat ook minimaal 1 ETH zijn. Normaal stop ik er niet zoveel in maar hier geloof ik wel in.
Geen idee wanneer de tokens vrijgegeven worden. Dit is nog niet bekend voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wepower zit ik ook in (is de planning), evenals Beetoken. Moet nog even kijken hoeveel, heb tot nog toe 0.3 ETH klaarstaan hiervoor maar wellicht dat ik dit omhoog ga krikken naar 1 ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
internetinfo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:47:
Dit topic is neem ik aan niet alleen voor de pareltjes, maar ook om te waarschuwen?
Nu heb ik geen Twitter en ik ben geen "social influencer" maar wil jullie graag behoeden voor "ICO HEADSTART", of als token bekend als MOAT (Mother of All Tokens).

Open minded als ik ben, wilde ik best door al het (nep)nieuws rondom Dirk heen prikken.
Heb de whitepaper een paar keer gelezen en het idee meermaals gevisualiseerd. Het idee om een soort van globaal keurmerk voor ICO's te hebben sprak/spreekt me zeker aan.
Dus, ik had nog wat ETH over en dacht tijdens de pre-ico 100% bonus fase: fuck it, waarom ook niet.

Foutje bedankt.
Op vragen in de Telegram kanalen wordt afwijkend gereageerd, berichten worden verwijderd en kritische vragenstellers worden verwijderd of krijgen een mute. Ze muten dus investeerders.
Dat aangevuld met het feit dat jongens als Seyed Mozafar Niazi en Nawid Habib in het team zitten helpt natuurlijk ook niet.
Ik ben via Telegram met meerdere lotgenoten aan de babbel en het project krijgt steeds meer alle schijn tegen. Ponzi would be proud.

Gelukkig heb ik het gokje gewaagd met relatief weinig ETH. Ik hoop dat ik, mede i.v.m. de bonusfase, het schip direct na de ICO ongeschonden kan verlaten.

Deze post is bedoeld als waarschuwing naar mede crypto-investeerders en is puur informatief. Reacties als "kerel, bij Dirk ben ik gestopt met lezen" of "wat ben jij dom zeg" zijn niet nodig, dit is het risico van het vak en waarom je je portefeuille goed moet spreiden.
Dank voor de waarschuwing en idd.. Toen ik de naam Dirk... :+

Maar serieuze vraag.. Wie zijn Seyed Mozafar Niazi en Nawid Habib en waarom helpen zei niet denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05

hmr

Harmvdw schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Inderdaad een bijzondere manier van token sale, nu heb ik ook ruby maar moet nog maar zien over er dan wat over is. Als je het animo nu al ziet, compleet gehypt.
Animo stort juist volledig in... De manier van releasen lijkt te duiden op een ordinaire moneygrab..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje bedankt.

ETH en Waves hebben dit toch ook al-> regulering van ICO in combinatie met Deloitte. Toegevoegde waarde is er dus sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 12:35

***EDIT***

Vooral dat ze 75% van de totale supply zelf bewaren. Vind dat geen goeie verdeling en werd ook niet gemotiveerd waarom. Lijkt eerder op een soort hype sell, om zoveel mogelijk geld binnen te harken binnen ze weinig mogelijk tijd.

Is op zich wel een leuke idee met zeker potentie (denk aan streamers, livewebcams, grafisch werk, enquêtes voor onderzoek etc.). Alleen jammer dat ze die sale zo hebben aangepakt.

Zit trouwens ook in de whitelist hoor (Ruby). Maar denk dat ik het laat schieten.

-----------------------------------------EDIT--------------------------------------

Antwoord stond in de NL Gems groep, ik drop het hier even:
Rory [Co-Founder of Gems]:
Does Gems have a hard cap?
Yes! Gems has a hard cap that decreases with time. When the amount contributed = the hard cap the token sale ends.

What is the hard cap?
Like Raiden and Polkadot, it starts out really high (30bn) and ends at 15m.

Why does the cap start out so high?
The cap quickly decays, allowing people to participate where they feel comfortable.

How can I participate if I don’t know the hard cap?
When the hard cap has met an area you are comfortable with, participate! You will make sure you get the amount of tokens you want.

Will I pay a different price if I buy later in the sale?
Everyone pays the same price in the token sale. This is for fairness. Bonuses are awarded based on your tier and the time you sent, but besides the bonus the price paid per token is the same.

How many people are whitelisted?
There are less than 250 people in the sapphire tier, less than 2500 people in the emerald tier and less than 20,000 people in Ruby.

Was everyone whitelisted?
No. There are over 60,000 people in our Telegram, WeChat, and KakoTalk groups. Over 35,000 people submitted a form. The community graded them and not everyone who submitted the form was accepted. Only the top 500 reviewers of applications were allowed on the list. We admitted some reviewers who did not have the best accuracy because in all fairness they helped test how prepared we were for bots and poor results.

What is the Gems Company do with the 75% of their tokens?
Gems needs to create a marketplace. You have seen marketplaces! Think Uber, Lyft, Airbnb. The held Gems tokens will go to securing partnerships with companies that will use the Gems Platform. Tokens will also go to encourage new workers onto the platform, incentivize existing workers, and long term company expenditures. Rather than break down the specific chunking method, we lumped it into one total sum - we should break this down further and better explain.

[ Voor 53% gewijzigd door Jaïr.exe op 24-01-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:42
Iemand die dit in het oog houd ?

https://polyswarm.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:26
Iemand die bezig met Arcbloc? Zou heel goed nadenken.

http://www.icotrackers.com/arcblock-relevation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Leuk hergebruik van het Dadi logo...

Desondanks, geen idee of zoiets levensvatbaar is... Het concept klinkt mij nog wat vaag
Enkele reviews, welke ook redelijk mixed zijn:
https://icobench.com/ico/polyswarm
https://wiserico.com/ico/polyswarm

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 07-09 19:15
Bij zulke token namen ben ik gelijk al weg! ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 07-09 19:15
Jaïr.exe schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Vooral dat ze 75% van de totale supply zelf bewaren. Vind dat geen goeie verdeling en werd ook niet gemotiveerd waarom. Lijkt eerder op een soort hype sell, om zoveel mogelijk geld binnen te harken binnen ze weinig mogelijk tijd.
[...]
Ik sta ook in de Ruby Tier maar ook ik laat deze denk ik schieten na de berichten hier. Ook het hele gehype en gebedel om exposure door medewerking van investeerders trok me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 20:08
BillMcNeal schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik ben ook erg enthousiast en verwacht ook dat deze minimaal x3 gaat. Goed project met al sterke partnerships en contracten. Estonia als geheel land wordt nu als pilot gebruikt om tokens te gebruiken en in Spanje en Italie zijn contracten getekend om energie te verspreiden.

Mijn investering gaat ook minimaal 1 ETH zijn. Normaal stop ik er niet zoveel in maar hier geloof ik wel in.
Geen idee wanneer de tokens vrijgegeven worden. Dit is nog niet bekend voor zover ik weet.
Wat is het wezenlijke voordeel van WePower ten opzichte van Power ledger en electrify.asia? Denk opzich wel dat zo'n marketplace van energie baat bij de blockchain kan hebben, alleen vind ik het lastig om te bepalen welke van deze 3 de meeste potentie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Wat zijn jullie punten waarop je een ICO beoordeeld? En welke referenties gebruiken jullie om je eigen ideeën te verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
vipers120 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:14:
[...]
Wat is het wezenlijke voordeel van WePower ten opzichte van Power ledger en electrify.asia? Denk opzich wel dat zo'n marketplace van energie baat bij de blockchain kan hebben, alleen vind ik het lastig om te bepalen welke van deze 3 de meeste potentie hebben.
Die .asia ken ik niet echt maar voordeel tov powerledger is dat wepower groene energie heeft tov 'vuile' energie, toch iets meer toekomstgerichter. Verder vind ik het een sterke plus dat ze een heel land als pilot hebben (al is het 'maar' Estonia) en goed bezig zijn met contracten af te sluiten in zuid Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJA
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-03-2023

LJA

Ik heb een vraag over de ICO van Zeepin.io

Wordt het "token amount" wat ik in ETH wil investeren automatisch van het bij KYC opgegeven "wallet address to send token" afgeschreven? Of moet / kan ik hier nu nog iets voor doen?

Ik heb de KYC op tijd ingevuld en bericht van Zeepin.io gekregen:
"Congratulations!Your application is accepted!"

Bij de KYC heb ik de volgende gegevens opgegeven:
- het adres van "MyEtherWallet" van waaruit ik het "token amount" in ETH ter beschikking wil stellen voor de ICO van Zeepin.io
- het adres van mijn NEON wallet (laatste versie 0.1.1) om de ZPT te ontvangen: "NEO wallet address to receive ZPT"

Op de website van Zeepin.io lees ik het volgende:
"For contributors with ETH/BTCs (whose contribution was accepted within personal cap)
We really appreciate if you could understand that it may take 10 days to distribute ZPTS to your wallet registered in KYC."

Ik hoop dat iemand mijn vraag duidelijk kan beantwoorden.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand in Simdaq? Hoeven nog maar 1miljoen voor hard cap en gisteren was geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:35:
Iemand in Simdaq? Hoeven nog maar 1miljoen voor hard cap en gisteren was geopend.
Ik had nog 7 waves staan, heb geinvesteerd met die 20% bonus, ben benieuwd. Alleen beetje irritant dat je die coins niet direct in een wallet kan zetten.

Ze zeggen dat de prijs al vrij snel 2,50 gaat zijn aangezien zij die waarde er aan geven. vraag me af of het daarna nog door kan groeien..

[ Voor 16% gewijzigd door Sanalologo op 26-01-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanalologo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Ik had nog 7 waves staan, heb geinvesteerd met die 20% bonus, ben benieuwd. Alleen beetje irritant dat je die coins niet direct in een wallet kan zetten.

Ze zeggen dat de prijs al vrij snel 2,50 gaat zijn aangezien zij die waarde er aan geven. vraag me af of het daarna nog door kan groeien..
Zullen het zien. Voordeel of nadeel is dat ze al redelijk snel op 2 exchanges zullen staan. Dus we zullen het snel zien. met die prijs zou er natuurlijk inderdaad ook meteen gedumpt kunnen worden.

Deze ziet er trouwens ook goed uit. Heb er ook wat ingestoken. Website is professioneel en verhaal klinkt goed. Is bovendien bestaand bedrijf. Team schijnt heel goed te zijn, maar dat is meer van horen zeggen. Website en filmpjes wekken echter genoeg vertrouwen. het is alleen nog een vrij lang traject.

https://bitrewards.network/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
LJA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:44:
Ik heb een vraag over de ICO van Zeepin.io

Wordt het "token amount" wat ik in ETH wil investeren automatisch van het bij KYC opgegeven "wallet address to send token" afgeschreven? Of moet / kan ik hier nu nog iets voor doen?

Ik heb de KYC op tijd ingevuld en bericht van Zeepin.io gekregen:
"Congratulations!Your application is accepted!"

Bij de KYC heb ik de volgende gegevens opgegeven:
- het adres van "MyEtherWallet" van waaruit ik het "token amount" in ETH ter beschikking wil stellen voor de ICO van Zeepin.io
- het adres van mijn NEON wallet (laatste versie 0.1.1) om de ZPT te ontvangen: "NEO wallet address to receive ZPT"

Op de website van Zeepin.io lees ik het volgende:
"For contributors with ETH/BTCs (whose contribution was accepted within personal cap)
We really appreciate if you could understand that it may take 10 days to distribute ZPTS to your wallet registered in KYC."

Ik hoop dat iemand mijn vraag duidelijk kan beantwoorden.
Bij voorbaat dank!
Hebben ze geen Telegram groep waar je het aan een van de admins kan vragen?

Heb het even voor je opgezocht: https://t.me/zeepin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BillMcNeal
Wauw wat heeft de ico wepower ons weer hard genaaid zeg. 90% verkocht aan whales in een presale en degene die whitelisted waren mogen lekker de magere 10% kopen! Individual cap op 0.2eth. Erg om te zien hoe de drang naar geld iedereen verkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJA
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-03-2023

LJA

@Curva Bedankt voor het opzoeken en je reactie!
Ik zal deze link eens volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Wow die reacties in de Telegram van WePower zij niet mals....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Rhndy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:33:
Wow die reacties in de Telegram van WePower zij niet mals....
Haha gaat er idd vol op. Al uren lang. En terecht :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
BillMcNeal schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:16:
Wauw wat heeft de ico wepower ons weer hard genaaid zeg. 90% verkocht aan whales in een presale en degene die whitelisted waren mogen lekker de magere 10% kopen! Individual cap op 0.2eth. Erg om te zien hoe de drang naar geld iedereen verkloot.
Aan de andere kant is het de drang naar geld die er voor zorgt dat je deze reactie post.

Op zich is er niks mis met een lage cap voor de eerste paar uur. De echte geïnteresseerden kunnen dan inkopen en de whales kunnen daarna nog extra inleggen als er wat over is.

Of ben jij blij als het na 15 minuten vol is met hoge inschrijvingen van whales?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste