Dit is wellicht een interessante munt voor de toekomst en is nog niet besproken voor zover ik kan vinden -- cV (carVertical)
https://www.carvertical.com/.
Bovendien staat de koers nog relatief laag (€ 0.01) aangezien een koersverwachting geven geen zin heeft (neimand heeft een glazen bol) laat ik dat even in het midden. Maar de carVertical gebruikers genereren in de loop der tijd steeds meer data. De waarde van de token zal dus exponentieel toenemen met het aantal gebruikers dat ze aan boord zullen hebben.
Bovendien hebben ze een aantal interessante partners op hun lijstje staan.
Bron
https://coinmarketcap.com/currencies/carvertical/
Voor zover ik heb kunnen vinden is carVertical een Blockchain oplossing die zoveel mogelijk informatie over de geschiedenis van auto's verzamelt uit verschillende bronnen, zoals gecentraliseerde landenregisters (bijvoorbeeld RDW), politie databases, verzekeringen, leasing, schadebehandelingsdatabases, en andere bronnen en zet dit vervolgens om naar een Blockchain omgeving.
Zoals iedereen inmiddels weet kunnen alle gegevens die zich in een Blockchain bevinden kunnen niet worden gewijzigd, vervalst, herschreven of gemanipuleerd. Het zorgt voor volledige transparantie en schept vertrouwen. En het allerbelangrijkste: alle historische gegevens van de auto worden gedecentraliseerd en openbaar toegankelijk. Aldus cV.
Elke persoon of onderneming die de gegevens van auto's controleert via carVertical kan er 100% zeker van zijn dat niemand zijn kilometerstand heeft gemanipuleerd, alle verzekerde ongevallen worden geregistreerd en de gegevens over de auto zijn zo uitgebreid mogelijk.
De theorie is natuurlijk heel interessant want het gebeurt nog te vaak dat er wordt geknoeid met auto's om zo een hogere verkoopwaarde te creëren. Als ik dus cV mag geloven hebben zij een oplossing voor dit probleem.
In April 2018 zal de (Alpha) versie van de API worden gelanceerd.
Hoe dit zou moeten werken wordt in de volgende afbeelding uitgelegd.
[
Voor 24% gewijzigd door
freestyler2 op 25-01-2018 13:15
]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.