Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Malawolar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:28:
Welkom in het wilde westen, alles down, weet niet wat er de afgelopen drie dagen aan de hand is, maar het lijkt wel of de hele wereld in crypto wil stappen. Gelijk hebben ze ;) Mijdt alleen de shitcoins is m'n advies, want die gaan zo gigantisch hard crashen.
Niemand weet nu nog wat shitcoins zijn en niet (je kunt zeggen dat alleen een coin zijn en snel niet voldoende lijkt). Dat is het probleem. Er zijn misschien 5 die echt iets concreets in handen hebben. De rest is vooral in ontwikkeling,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keel85
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ik zou normaal gesproken ook een flinke correctie verwachten voor TRX, maar komende tijd toch wat aankondigingen en Justin Sun tweet toch ook wel heel goed. PR is toch een pluspuntje.

http://coinmarketcal.com/..._by%5D=&form%5Bsubmit%5D=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Malawolar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:28:
Mijdt alleen de shitcoins is m'n advies, want die gaan zo gigantisch hard crashen.
Dat is dus t k#tte.. Hoe scheid je het kaf van de koren?

Toen BTC nog geen dollar per stuk was heb ik t ook laten liggen omdat ik dacht dat t allemaal 'shit' was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
TRX hoog verkocht, en is nu weer mooi aan t zakken. Als het zo nog even doorgaat koop ik er weer een aantal. Gaat de goede kant op zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

poor Leno schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:31:
[...]

Dat is dus t k#tte.. Hoe scheid je het kaf van de koren?

Toen BTC nog geen dollar per stuk was heb ik t ook laten liggen omdat ik dacht dat t allemaal 'shit' was ;)
Juistem. Dus; gewoon naar jezelf kijken en luisteren. Wat vind jij nice? Welke plannen denk jij dat gaan werken? Daar stop je vervolgens je knaken in en je laat je niet gek maken door wat een of andere malle Redditor roept. Kan goed uitpakken, kan slecht uitpakken. Maar dan mag je jezelf prijzen of jezelf pijnigen :P

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op 14 november kreeg ik een AirDrop van 500 TRX.. We hadden het hier met een aantal mensen over dat het slimme marketing was maar zo vaak gebeurt en vaak met “hype coins”..

Besloten toch in de gaten te houden en wat meer ingelezen.. 9 december wat extra trons gekocht om op 1.000 uit te komen.. Ondertussen Justin Sun gaan volgen op Twitter en ik kreeg toch wel het gevoel dat die kerel er vaart achter zet én deals sluit! Daarom op verschillende andere momenten extra TRX’s bijgekocht (inkoopprijzen waren: 0,004 - 0,01 - 0,03 - 0,05 en gisteren mijn laatste aankoop op 0,08 -> alles dollars)

Sinds de zomer bezig met de crypto’s en ik heb één ding geleerd, lees je in en houd ontwikkelingen goed in de gaten zodat je op de (voor jouw gevoel) de juiste momenten instapt (en uitstapt indien nodig).

HODL is goed maar soms is het ook slim om over te stappen, als ik alleen IOTA had gehodld had ik nu niet mijn inleg x 20 zien doen..

Waarom schrijf ik dit? Ik heb vakantie, kerstspullen zijn opgeruimd en ik heb een prima cryptodagje dat hopelijk nog even doorzet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:58
Goudstalen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:31:
TRX hoog verkocht, en is nu weer mooi aan t zakken. Als het zo nog even doorgaat koop ik er weer een aantal. Gaat de goede kant op zo :)
Zie die daling nog niet zo,, blijft nu schommelen ronde de 0,2 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
appelflap1992 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:34:
[...]

Zie die daling nog niet zo,, blijft nu schommelen ronde de 0,2 dollar
Lijkt nu inderdaad daaromheen te blijven schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Goudstalen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:36:
[...]

Lijkt nu inderdaad daaromheen te blijven schommelen.
Ja dat trucje wilde ik dus gister ook doen. Was maar een kleine correctie. Doet ie de hele tijd al, kleine correcties om dan vervolgens weer omhoog te gaan. Denk dat we wat langer moeten wachten op een grote correctie. Die MOET komen, kan niet anders.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36
waarom MOET dat dan?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malawolar
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Niemand weet nu nog wat shitcoins zijn en niet (je kunt zeggen dat alleen een coin zijn en snel niet voldoende lijkt). Dat is het probleem. Er zijn misschien 5 die echt iets concreets in handen hebben. De rest is vooral in ontwikkeling,
Exact niet nee, maar met een beetje gezond verstand en besef kom je een heel eind. De meesten zien een keer een verhaal wat een eigen leven gaat leiden, zonder dat ze een beetje onderzoek doen naar het team, de oplossing (is er wel een haalbaar praktisch nut voor alledaags gebruik), de circulating supply/total supply. Shitcoins zijn i.m.o. Bitcoin cash, Verge, dogecoin, dentacoin, bitcoin gold (eigenlijk alles wat met Bitcoin te maken heeft), Gulden etc.

Dingen met een werkend product en praktisch nut; Monero, NEO, Ethereum, Stellar, Navcoin, Omisego

Dingen met een geweldig idee die nog niet werken; ADA, TRON, IOTA, Vechain.

zijn een aantal voorbeelden, doe er zelf mee wat je wil, op korte termijn is het leuk winst halen met shitcoins omdat iedereen en z'n moeder het toch wel koopt. Dus als je op tijd uitstapt is het prima (doe het zelf ook, leuke winsten af en toe). Maar als je op lange termijn wil investeren en rendement wil halen, kijk dan naar iets waarvan jij denkt dat het over een jaar of vijf een gemeenschappelijk goed zal zijn.

N.B. Ja ik weet dat 'werkend' een discutabel begrip is, maar alles is nog in ontwikkeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Malawolar op 04-01-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43
Vanochtend helft van TRX verkocht en nu alweer 40% hoger. Maarja blijft goede winst.

ETH stijgt ook gestaag door. Die zie ik nog wel naar €1000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Stijgt veel te hard in waarde. Als ik naar andere coins kijk dan zie ik die soort gelijke correcties maken. Dus dat is mijn persoonlijke verwachting. Tuurlijk, kan net zo goed niet gebeuren natuurlijk, maar lijkt mij niet meer dan normaal dat er een correctie op volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Laatst online: 15:53
markweb4871 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:39:
Vanochtend helft van TRX verkocht en nu alweer 40% hoger. Maarja blijft goede winst.

nu 998 dollar

edit.....je zei euro

[ Voor 3% gewijzigd door LTTFF op 04-01-2018 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36
DAMAGE schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Stijgt veel te hard in waarde. Als ik naar andere coins kijk dan zie ik die soort gelijke correcties maken. Dus dat is mijn persoonlijke verwachting. Tuurlijk, kan net zo goed niet gebeuren natuurlijk, maar lijkt mij niet meer dan normaal dat er een correctie op volgt.
Maar daarom, kan net zo goed niet gebeuren. Niemand weet het...

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
markweb4871 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:39:

ETH gaat echt crazy gaan dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 15:42
D-Ed schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:34:
Op 14 november kreeg ik een AirDrop van 500 TRX.. We hadden het hier met een aantal mensen over dat het slimme marketing was maar zo vaak gebeurt en vaak met “hype coins”..

Besloten toch in de gaten te houden en wat meer ingelezen.. 9 december wat extra trons gekocht om op 1.000 uit te komen.. Ondertussen Justin Sun gaan volgen op Twitter en ik kreeg toch wel het gevoel dat die kerel er vaart achter zet én deals sluit! Daarom op verschillende andere momenten extra TRX’s bijgekocht (inkoopprijzen waren: 0,004 - 0,01 - 0,03 - 0,05 en gisteren mijn laatste aankoop op 0,08 -> alles dollars)

Sinds de zomer bezig met de crypto’s en ik heb één ding geleerd, lees je in en houd ontwikkelingen goed in de gaten zodat je op de (voor jouw gevoel) de juiste momenten instapt (en uitstapt indien nodig).

HODL is goed maar soms is het ook slim om over te stappen, als ik alleen IOTA had gehodld had ik nu niet mijn inleg x 20 zien doen..

Waarom schrijf ik dit? Ik heb vakantie, kerstspullen zijn opgeruimd en ik heb een prima cryptodagje dat hopelijk nog even doorzet _/-\o_
Mooi hoor! En nu op tiid uitstappen. Welke coins nog meer in je portefeuille?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DAMAGE schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Ben je ingelezen op Tron? Zijn flinke stappen aan het zetten nml. De groei is ongelofelijk idd maar ze hebben wél goede samenwerkingen, partnerships en aankondigingen aankomende en volgende week. Ik zie niet in waarom die grote dip zal komen om eerlijk te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Dit is niet het slowchat topic jongens... (ik weet de splitsing niet maar van die antwoorden van 4 woorden vallen daar echt wel onder...)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Mooi hoor! En nu op tiid uitstappen. Welke coins nog meer in je portefeuille?
IOTA een groot deel en gisteren opnieuw ingestapt bij Stellar (was ik uitgestapt om geld vrij te maken voor Tron :9 ) + BNB & ETH (klein beetje maar, grootste deel nu in TRON zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

D-Ed schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Ben je ingelezen op Tron? Zijn flinke stappen aan het zetten nml. De groei is ongelofelijk idd maar ze hebben wél goede samenwerkingen, partnerships en aankondigingen aankomende en volgende week. Ik zie niet in waarom die grote dip zal komen om eerlijk te zijn..
Ja zeker, volg het op de voet. Heb hem laatst midden in de nacht een livestream zien doen. Prachtig was dat. We zullen het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DAMAGE schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Ja zeker, volg het op de voet. Heb hem laatst midden in de nacht een livestream zien doen. Prachtig was dat. We zullen het zien!
Idd, ik heb hem teruggekeken een dagje later. Prima kerel met humor én visie! Hopelijk zetten ze deze lijn (mag ook minder stijl) door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

D-Ed schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Idd, ik heb hem teruggekeken een dagje later. Prima kerel met humor én visie! Hopelijk zetten ze deze lijn (mag ook minder stijl) door
Mooi ook dat 'ie op het eind zei: Jaaa we zoeken eigenlijk nog een goede translator van het Chinees naar het Engels en vice versa. Sommige van die mannen kunnen niet zo heel goed engels, maar wel diep respect voor ze, prachtig. Lopen ook een boel knappe koppen rond daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DAMAGE schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Mooi ook dat 'ie op het eind zei: Jaaa we zoeken eigenlijk nog een goede translator van het Chinees naar het Engels en vice versa. Sommige van die mannen kunnen niet zo heel goed engels, maar wel diep respect voor ze, prachtig. Lopen ook een boel knappe koppen rond daar!
_/-\o_ Vandaag las ik op Reddit dat ze deze week de site ook helemaal Engels maken (en die cryptodogs site dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ah interessant:

Justin Sun

@justinsuntron
7h7 hours ago
More
We will announce our partnership with a very prestigious public listed company next week. Looking forward to it!

https://twitter.com/justinsuntron/status/948822755880808453

[ Voor 14% gewijzigd door dano_nl op 04-01-2018 15:56 ]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#me2 ? Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
XLM vandaag aan het zakken. Goeie moment om in te stappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Op HitBC heeft TRX net de 0.00002800 (34 eur cent) aangetikt, met een opgezette pump dat dan weer wel.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Echt een bizar verschil met andere exchanges. Je zou bijna bijkopen op een ander en die dan transferen naar HitBTC en dan holden / cashen naar BTC, ware het niet dat alle exchanges nu zo bagger traag zijn dat me dit nu niet verstandig lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:49
@Rebbelx

Kijk even naar de grafiek van de afgelopen 24hr, hij stuiterd al een dag heen en weer.

Mooie winst te halen met telkens 7-10% up&down.

Ik zou kopen:)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

internetinfo schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:08:
Echt een bizar verschil met andere exchanges. Je zou bijna bijkopen op een ander en die dan transferen naar HitBTC en dan holden / cashen naar BTC, ware het niet dat alle exchanges nu zo bagger traag zijn dat me dit nu niet verstandig lijkt.
Als het een pump and dump is dan zakt hij zo weer terug tot ongeveer het normale niveau dus niet echt verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Rebbelx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:06:
XLM vandaag aan het zakken. Goeie moment om in te stappen ?
Ja mooi, mijn ADA fuck-up van paar dagen geleden nu deels goed gemaakt in de dip van zojuist. O.a. 223 stuks erbij gekregen door te verkopen en in de dip weer opnieuw te kopen. Helaas durfde ik het niet aan om zowel ADA als XLM tegelijk te verkopen, je kunt maar 1 Bittrex tabje echt goed in de gaten houden en snel handelen als alles weer stijgt. In ieder geval 223 van de 1740 verloren stuks weer teruggevonden, nu op jacht naar de rest :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Ik heb er voor gekozen om in TRX te stappen op Binance. Mogelijk zal ik ook dit keer weer bij 10% winst uitstappen en een volgend projectje opzoeken. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot de 10% wordt aangetikt. Ik blijf het daytraden wel een bijzonder iets vinden; je moet er echt continu mee bezig zijn wil je een beetje rendement behalen welke hoger ligt dan bij het hold-principe. :) en helaas maar waar: met geld maak je geld... en met veel geld maak je echt heel veel geld

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Zo en nu de Verge achtbaan uitgestapt. Uiteindelijk welgeteld 10 euro winst. Ik heb ze omgeruild voor LTC. Die lijkt lekker stabiel. Eens kijken of we dit geld uiteindelijk gewoon terug naar euro's zetten en op het 'safe' potje gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Steefmeister schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:16:
Zo en nu de Verge achtbaan uitgestapt. Uiteindelijk welgeteld 10 euro winst. Ik heb ze omgeruild voor LTC. Die lijkt lekker stabiel. Eens kijken of we dit geld uiteindelijk gewoon terug naar euro's zetten en op het 'safe' potje gooien
LTC zakt toch wat weg de laatste dagen? Ik persoonlijk zou met de 1000$ in zicht naar ETH hebben omgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dan ben je wel heel laat ingestapt zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Ik heb paar dagen geleden klein verlies gepakt en direct in Digibyte gestapt. Geen spijt van. Die gaat momenteel ook lekker los :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:04
zorss schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Mag ik vragen waarom je besloten hebt om Wabi nu te kopen?
Dat mag, puur omdat ik nog wat geld kon missen en dit in goede coins wilde steken. Wani stond al langer op mn lijstje.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:49
RustStorm schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:14:
Ik heb er voor gekozen om in TRX te stappen op Binance. Mogelijk zal ik ook dit keer weer bij 10% winst uitstappen en een volgend projectje opzoeken. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot de 10% wordt aangetikt. Ik blijf het daytraden wel een bijzonder iets vinden; je moet er echt continu mee bezig zijn wil je een beetje rendement behalen welke hoger ligt dan bij het hold-principe. :) en helaas maar waar: met geld maak je geld... en met veel geld maak je echt heel veel geld
Blijkbaar net op tijd voor de enorme correctie op dit moment, heb je daarvoor nog kunnen verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Discussie over exchanges horen thuis in Het grote cryptocurrency exchanges topic, niet hier.

Hier dus alleen inhoudelijke discussie over koersverloop. etc. :)

Ik verplaats ff wat posts.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 04-01-2018 16:44 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
TRX is nu aan een kleine correctie bezig. Voor daytraders nu een mooi moment om snel 10% te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
markweb4871 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:45:
TRX is nu aan een kleine correctie bezig. Voor daytraders nu een mooi moment om snel 10% te pakken.
Dat was 20% in 4 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Ik hoor iedereen (voornamelijk in het oude topic) praten over de Alt coins, maar ik zie dat de ETH nu ook best wel een stijging doormaakt, maar hier hoor ik niemand over, hoe kan dit? Of zit de ETH min of meer gekoppeld aan de alt coins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
The_Scarabial schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:52:
Ik hoor iedereen (voornamelijk in het oude topic) praten over de Alt coins, maar ik zie dat de ETH nu ook best wel een stijging doormaakt, maar hier hoor ik niemand over, hoe kan dit? Of zit de ETH min of meer gekoppeld aan de alt coins?
Een beetje ouderwets, maar in de meest nauwe omschrijving:

- Je hebt bitcoin en je hebt altcoins.
- ETH is dus een altcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Mannen, wellicht een gekke vraag(weet niet of dat mag hier), maar zitten er op dit forum ook mensen uit het Westland? Ik probeer mij al een aantal maanden in te lezen in de cryptohandel, maar het blijft lastige materie, vooral het heen en weer sturen van bijv. ETH en BTC om andere munten te kunnen kopen. Inmiddels heb ik natuurlijk al een keer of 6 de boot gemist helaas, ben benieuwd of hier mensen uit het Westland zitten waar ik eens een uurtje langs kan gaan voor wat uitleg, zien en (voor)doen werkt in mijn geval veel beter als dat ik maar wat ga proberen, 1 foutje en je bent je geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Ik trade mijn alt coins naar ETH en deze verstuur ik naar Kraken voor Withdrawel naar euro. Echter strijgt ETH afgelopen dagen zo hard dat ik ze voorlopig nog even vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik heb mijn 5% genomen. Het was gewoon te moeilijk orders erdoor te krijgen wegens de drukte wss. Och ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:49
Mozes123 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Ik heb mijn 5% genomen. Het was gewoon te moeilijk orders erdoor te krijgen wegens de drukte wss. Och ja.
Market status: Delay. Lijkt er op dat er wat problemen optreden omtrent de exchanges 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

feelthepower schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:54:
[...]

Een beetje ouderwets, maar in de meest nauwe omschrijving:

- Je hebt bitcoin en je hebt altcoins.
- ETH is dus een altcoin.
Dat lijkt mij ook wel beetje ouderwets gedacht idd, maar in theorie heb je gelijk. Ben zelf namelijk van mening dat ETH een stuk meer toekomstperspectief heeft dan BTC, dus voor mijn gevoel ook niet echt een altcoin is.
markweb4871 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Ik trade mijn alt coins naar ETH en deze verstuur ik naar Kraken voor Withdrawel naar euro. Echter strijgt ETH afgelopen dagen zo hard dat ik ze voorlopig nog even vasthoud.
verklaart dit dan de koersstijging van ETH, iedereen die gaat traden naar ETH om fiat te verkrijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door The_Scarabial op 04-01-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
golfgti5 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:54:
Mannen, wellicht een gekke vraag(weet niet of dat mag hier), maar zitten er op dit forum ook mensen uit het Westland? Ik probeer mij al een aantal maanden in te lezen in de cryptohandel, maar het blijft lastige materie, vooral het heen en weer sturen van bijv. ETH en BTC om andere munten te kunnen kopen. Inmiddels heb ik natuurlijk al een keer of 6 de boot gemist helaas, ben benieuwd of hier mensen uit het Westland zitten waar ik eens een uurtje langs kan gaan voor wat uitleg, zien en (voor)doen werkt in mijn geval veel beter als dat ik maar wat ga proberen, 1 foutje en je bent je geld kwijt.
Begin gewoon met een klein beetje en let goed op wat je doet. Lijkt me leerzamer dan kijken hoe iemand anders het doet? Ik zou het best kunnen doen met jouw geld, maar ik kan ook een foutje maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Ja, gewoon doen zou ik zeggen inderdaad. Gooi er niet te veel geld in en probeer wat. Ontdek en verlies een beetje leergeld. Ik ben nu pas 3,5 dag bezig en heb inmiddels veel meer idee en gevoel dan al die guides en videos tot nu toe. Door domme fouten ben ik ~20 euro misgelopen op een initiële inleg van 100. Maar met een rendement van 65% nu klaag ik niet meer over die 20 euro ;)

Op dit moment kun je sowieso niet zoveel fout doen als je een paar stijgers pakt die hier veel voorbij komen in de topics. Uiteraard, niemand geeft je garanties.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 04-01-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

eens een uurtje langs kan gaan voor wat uitleg
Allicht helpt het om een aantal topics over crypto terug te lezen? Als een gevorderd iemand een uur tegen je aan praat, heb je meer info dan je in 10 uur kan begrijpen en ben je nog verder van huis.

Volgens mij zijn er de afgelopen weken zat linkdumps geweest naar "basis informatie" zoals hoe lees je candles, Bollinger-bands, buy/sell-walls etc. En ja, zelfs dat lezen kost je meer dan een uur maar het is ook gedeeltelijk afhankelijk van je eigen inzicht/kunnen omtrent hoofdrekenen en verbanden zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 06:39
Gewoon beginnen met een klein bedrag waarbij je er vanuit gaat dat je het kwijt bent. Door schade en schande wordt je het snelste wijs :)

Ik doe het ook op die manier.. je kunt alles willen weten van te voren maar het is gewoon geen wetenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:16
ETH zit nog zwaar onder zijn ATH tov BTC. Daarnaast is die 'slechts' x3 gegaan ongeveer de laatste 4 a 5 weken (in USD) tov x10+ van XRP, ADA, etc. Wat eigenlijk gek is terwijl een zeer groot deel van de coins op het netwerk van Ethereum draaien. Naar mijn mening zit er nog genoeg groei in Eth zowel short-term als long-term. Heeft ook wat last gehad van de cryptokitties natuurlijk.

Wot-stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Pak een lekkere bak koffie en een stuk taart en begin bijvoorbeeld even tijd te nemen voor https://cryptostart.nl/

Gewoon even door alle onderwerpen heenscrollen, kom je echt wel verder mee. Daarna gewoon inderdaad in het diepe duiken met een avondje stapgeld. Denk dat het grootste punt is dat je misschien 'TE SNEL' in wil stappen want dadelijk mis je (weer) een grote winst.

[ Voor 5% gewijzigd door DeKoetsier op 04-01-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
MAX3400 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Allicht helpt het om een aantal topics over crypto terug te lezen? Als een gevorderd iemand een uur tegen je aan praat, heb je meer info dan je in 10 uur kan begrijpen en ben je nog verder van huis.

Volgens mij zijn er de afgelopen weken zat linkdumps geweest naar "basis informatie" zoals hoe lees je candles, Bollinger-bands, buy/sell-walls etc. En ja, zelfs dat lezen kost je meer dan een uur maar het is ook gedeeltelijk afhankelijk van je eigen inzicht/kunnen omtrent hoofdrekenen en verbanden zien.
Mee eens!
Ik heb vanaf het 4e draadje alles wel gelezen, moeilijkheid ligt voor mij meer in het feit dat als je wat wil verkopen je meerdere handelingen doet (omzetten naar eth of btc bijv, door sturen naar Kraken, dan uitbetalen) om zo min mogelijk fee’s te betalen alvorens je het geld op je rekenkng hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dano_nl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:55:
Ah interessant:

Justin Sun

@justinsuntron
7h7 hours ago
More
We will announce our partnership with a very prestigious public listed company next week. Looking forward to it!

https://twitter.com/justinsuntron/status/948822755880808453
Hahaha ik heb een deja-vu momentje van 23 dec:

Justin Sun

@justinsuntron
23 dec. 2017
Meer
The partnership will be announced tomorrow, which adds ten million users to TRON network again! Peiwo application integration is also on the way❤

Iedereen instappen (inclusief mezelf), blijkt dat het om Obike ging (deelfietsen). Nou daar ging de koers naar beneden hoor... Toch maar gehouden. En gelukkig maar achteraf gezien! ;) . Alleen dat soort Twitter berichten pompen de boel lekker op, terwijl het later nogal tegen kan vallen (zoals laatst ook Einsteinium).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

golfgti5 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:12:
[...]
Ik heb vanaf het 4e draadje alles wel gelezen, moeilijkheid ligt voor mij meer in het feit dat als je wat wil verkopen je meerdere handelingen doet (omzetten naar eth of btc bijv, door sturen naar Kraken, dan uitbetalen) om zo min mogelijk fee’s te betalen alvorens je het geld op je rekenkng hebt.
Dan ga ik het even heeeeel bot herformuleren zonder jouw persoonlijk aan te willen vallen (want ik ken jou en jouw portomonee niet):

- begin je met minder dan 100 Euro aankoop, moet je niet willen uitbetalen tot 250 Euro
- begin je met 250-500 Euro, bedenk "eventueel" dat je voornamelijk in BTC-pairs handelt
- begin je met meer, moet je even bekijken of je in BTC, ETH, USDT of ander pair wil handelen

Persoonlijk, maar dat ben ik: ik handel alles tegen de BTC. Doordat veel brokers en enkele exchanges direct BTC -> uitbetaling kennen, ben ik weinig tijd / fees / wachttijd kwijt als ik geld op mijn bankrekening terug wil zien.

In het vorige deeltje gaf ik aan: gebruik Kraken als "sprongetje" voor uitbetalingen maar doorloop (helaas) wel de verificatie in ieder geval tot Tier 2. En pak eender welke exchange om in BTC te handelen. Stort bedrag X bij Kraken, koop er BTC van, transfer dat naar een exchange als Binance of Cryptopia, ga lekker in die kleine/snelle coins handelen, stuur je winst terug naar Kraken, betaal uit.

Let wel; niet elke dag is elke exchange "lekker snel", hou er dus rekening mee dat door wachttijden en fees, 1BTC best een 300 Euro verschil kan opleveren bij uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[...]

Mee eens!
Laat dat los. Echt, als het zo door gaat met stijgen, dan lach je morgen om het feit dat je vandaag nog probeert 1 of 2 euro te besparen. En ook hier, dat is dan wat leergeld. Je weet dan in ieder geval het principe en waar op te letten bij een volgende transactie.

Verder, vele sites hebben een registratiestop of verificatie duurt dagen of je moet gelijk voor 250 euro instappen. Dus, de keuze is beperkt en de iets wat iets duurder is misschien in een half uur gepiept (via coinbase, duur, had ik 3,5 dag geleden gewoon in een uurtje mijn eerste altcoins op binance). En, tijd is geld. Die 2 euro heb je echt in een uurtje terug met iets dat nu in de lift zit.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 04-01-2018 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanisher
[...]

Mee eens!
Focus je nu niet op minimale fee's maar probeer te profiteren van de markt en kijk hoe exchange werken.

Hoe ik ben begonnen is:

Euro's storten bij coinbase, vervolgens deze euro's gratis verplaatsen naar gdax. Daar koop je ltc of eth en die verplaats je naar een exchange zoals binance.

op binance koop je eerst een bnb coin om je fees vanaf te laten schrijven. En dan ga je lekker traden met wat je over hebt.

De terugweg naar euro's gaat omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
vanisher schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Focus je nu niet op minimale fee's maar probeer te profiteren van de markt en kijk hoe exchange werken.

Hoe ik ben begonnen is:

Euro's storten bij coinbase, vervolgens deze euro's gratis verplaatsen naar gdax. Daar koop je ltc of eth en die verplaats je naar een exchange zoals binance.

op binance koop je eerst een bnb coin om je fees vanaf te laten schrijven. En dan ga je lekker traden met wat je over hebt.

De terugweg naar euro's gaat omgekeerd.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar die stappen. Misschien mis ik iets.

Ik koop ethereum via BTCdirect, stort het in binance. Handel er mee. En straks wil ik weer uitbetalen (alles eerst in binance weer omzetten naar ETH) en dan via BTC-direct naar euro's.

Scheelt weer 1 stap heen en terug, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
ja, alleen de stap coinbase - gdax en terug kost geen fee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
Ik maak me er zelf ook schuldig aan, maar kan die discussie nu worden voortgezet in Het grote cryptocurrency exchanges topic, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
GENETX schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:22:
Ik maak me er zelf ook schuldig aan, maar kan die discussie nu worden voortgezet in Het grote cryptocurrency exchanges topic, thanks.
gelijk heb je, sorry, moet even wennen aan de opsplitsingen van topics, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Tribunus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Blijkbaar net op tijd voor de enorme correctie op dit moment, heb je daarvoor nog kunnen verkopen?
Nee, sterker nog: net voor de correctie wat gekocht, dus de 10% werd net niet aangetikt. En nu loopt de exchange wat moeilijk te doen, maar kijk na het eten wel weer of de order er wel doorheen is gekomen, want de weg omhoog is inmiddels ook weer gevonden volgens mij. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
MAX3400 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Dan ga ik het even heeeeel bot herformuleren zonder jouw persoonlijk aan te willen vallen (want ik ken jou en jouw portomonee niet):

- begin je met minder dan 100 Euro aankoop, moet je niet willen uitbetalen tot 250 Euro
- begin je met 250-500 Euro, bedenk "eventueel" dat je voornamelijk in BTC-pairs handelt
- begin je met meer, moet je even bekijken of je in BTC, ETH, USDT of ander pair wil handelen

Persoonlijk, maar dat ben ik: ik handel alles tegen de BTC. Doordat veel brokers en enkele exchanges direct BTC -> uitbetaling kennen, ben ik weinig tijd / fees / wachttijd kwijt als ik geld op mijn bankrekening terug wil zien.

In het vorige deeltje gaf ik aan: gebruik Kraken als "sprongetje" voor uitbetalingen maar doorloop (helaas) wel de verificatie in ieder geval tot Tier 2. En pak eender welke exchange om in BTC te handelen. Stort bedrag X bij Kraken, koop er BTC van, transfer dat naar een exchange als Binance of Cryptopia, ga lekker in die kleine/snelle coins handelen, stuur je winst terug naar Kraken, betaal uit.

Let wel; niet elke dag is elke exchange "lekker snel", hou er dus rekening mee dat door wachttijden en fees, 1BTC best een 300 Euro verschil kan opleveren bij uitbetalen.
Top uitleg Max👍🏻.

Laatste vraagje, om meerdere coins overzichtelijk te houden en maar 1 wallet te hebben, is de Nano S dan de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
golfgti5 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Top uitleg Max👍🏻.

Laatste vraagje, om meerdere coins overzichtelijk te houden en maar 1 wallet te hebben, is de Nano S dan de beste optie?
De Ledger is een prima wallet. Nadeel is dat niet alle Alt coins worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie overigens wel een hoop bange starters in de nabije toekomst. Het is tegenwoordig echt maar 9 coins in de min op binance - dat is natuurlijk niet altijd zo. De laatste dagen is het gewoon blind geld oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

golfgti5 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:29:
[...]
Als je de focus hebt op marge maken, kijkt naar fee's om uit te betalen, etc. zou je dan wel direct geld steken in een Nano S? Ik weet niet met wat voor je bedrag je zou willen gaan instappen? Maar probeer anders eerst even een paar coins voor een klein bedrag en laat ze op de exchanges staan. Heb je de smaak te pakken en wil je meer inzetten, dan zou je altijd nog naar de Nano S kunnen kijken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appelflap1992
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:38:
Ik zie overigens wel een hoop bange starters in de nabije toekomst. Het is tegenwoordig echt maar 9 coins in de min op binance - dat is natuurlijk niet altijd zo. De laatste dagen is het gewoon blind geld oprapen.
Haha ja je bent behoorlijk goed als je deze week geld verloren hebt 8)7 Als je een beetje spreidt zit je netto altijd goed, maar hoelang zal het nog duren is de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Taro schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Als je de focus hebt op marge maken, kijkt naar fee's om uit te betalen, etc. zou je dan wel direct geld steken in een Nano S? Ik weet niet met wat voor je bedrag je zou willen gaan instappen? Maar probeer anders eerst even een paar coins voor een klein bedrag en laat ze op de exchanges staan. Heb je de smaak te pakken en wil je meer inzetten, dan zou je altijd nog naar de Nano S kunnen kijken.
Ik dacht zelf aan 1k om te beginnen.
Zou eigenlijk een paar verschillende willen kopen en dan een tijdje HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zolang er nieuwe mensen geld in blijven flikkeren, blijft alles in het groen :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De laatste dagen is het gewoon blind geld oprapen.
Het gevaarlijke is dat de starters of minder ervaren mensen geen ideeeee hebben wat ze moeten doen op het moment dat 80% van de coins dagenlang rode cijfers laat zien. Dat wordt panic-sell of panic-HODL maar je blijft een knagend gevoel hebben dat per minuut je nominale inleg minder en minder wordt.

Het zal me benieuwen hoe de komende week of 2 zullen aflopen; een aantal Amerikanen gaat ongetwijfeld weer jaarcijfers bekend maken en als je een beetje de NYSE of AEX in de gaten hebt gehouden, zitten daar ook wel een paar goede bedrijven tussen. Nou zal de uitloop van crypto naar aandelen niet heel groot zijn. Of andersom; als een groot bedrijf ineens onderuit gaat op de beurs of we dan een influx zien van ander/nieuw kapitaal of bepaalde personen/invloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SleepTwitch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-09 12:25
Ik ben even op zoek naar wat feedback over mijn portfolio, op dit moment heb ik in de volgende verdeling:

Stratis 6%
OmiseGo 3%
NEO 21%
IOTA 5%
BinanceCoin 10%
Ethos / BQX 40%
Modum 6%
Monero 3%
WaBi 3%
Enigma 3%

De portfolio wordt een beetje overheersd door Ethos, dat komt omdat ik aan de ICO heb meegedaan en dat ding schiet momenteel de lucht in.

Wat denken jullie, coins van de hand doen, andere verdeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MAX3400 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:42:
Nou zal de uitloop van crypto naar aandelen niet heel groot zijn.
Nee inderdaad, ik heb best lang in aandelen en opties gehandeld, maar daar was je een grote vent als je 20% pakte op jaarbasis. Een cryptohandelaar komt daar niet eens voor uit bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SleepTwitch schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:44:
Ik ben even op zoek naar wat feedback over mijn portfolio, op dit moment heb ik in de volgende verdeling:

Stratis 6%
OmiseGo 3%
NEO 21%
IOTA 5%
BinanceCoin 10%
Ethos / BQX 40%
Modum 6%
Monero 3%
WaBi 3%
Enigma 3%

De portfolio wordt een beetje overheersd door Ethos, dat komt omdat ik aan de ICO heb meegedaan en dat ding schiet momenteel de lucht in.

Wat denken jullie, coins van de hand doen, andere verdeling?
Waarom zit je in sommige coins voor 3%? In mijn ogen zet dat geen zoden aan de dijk. Als ik een munt afbouw onder de 15% gaat hij gewoon weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JackBol schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:46:
[...]

Waarom zit je in sommige coins voor 3%? In mijn ogen zet dat geen zoden aan de dijk. Als ik een munt afbouw onder de 15% gaat hij gewoon weg.
Een klein kanshebbertje dat 1200% gaat kan met 3% een flink verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepTwitch
JackBol schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:46:
[...]

Dat heeft te maken met de extreme stijging van Ethos, die zorgt voor wat scheefgroei in mijn portfolio. Daarnaast, en ik zal niet teveel in detail treden, is de waarde van mn portfolio inmiddels een dik jaarsalaris (die ik keurig ga opgeven heren van de belastingdienst ;) ). Die 3% is dus niet een bedrag van €50

[ Voor 21% gewijzigd door SleepTwitch op 04-01-2018 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:46

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

vipers120 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:20:
Wat zijn jullie meningen over ARK? Ik denk dat er best potentie inzit, het is een coin om verschillende krachten van elkaar netwerk (netwerk van bitcoin en ethereum) te bundelen. Er zit een solide groep developers achter maar het nadeel is dat ze niet echt een roadmap hebben.

Bezit nu zelf:
- Ethereum
- OmiseGO
- NEO
- Waves
ARK geen roadmap? Hoe kom je daar bij? Staat toch gewoon hier: https://ark.io/roadmap

Ik zit zelf in ARK en hoewel het niet als een rollercoaster gaat, gaat het wel gestaag omhoog en levert het team ook daadwerkelijk nieuwe functionaliteit (onlangs nog de ARK mobile wallet).

Ik vind de mogelijkheid om te voten voor een delegate ook erg leuk, want daarmee stromen er wekelijks (afhankelijk van de delegate die je kiest) extra ARK in je wallet. Zie hier voor meer info.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

MAX3400 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:42:
[...]

Het gevaarlijke is dat de starters of minder ervaren mensen geen ideeeee hebben wat ze moeten doen op het moment dat 80% van de coins dagenlang rode cijfers laat zien. Dat wordt panic-sell of panic-HODL maar je blijft een knagend gevoel hebben dat per minuut je nominale inleg minder en minder wordt.

Het zal me benieuwen hoe de komende week of 2 zullen aflopen; een aantal Amerikanen gaat ongetwijfeld weer jaarcijfers bekend maken en als je een beetje de NYSE of AEX in de gaten hebt gehouden, zitten daar ook wel een paar goede bedrijven tussen. Nou zal de uitloop van crypto naar aandelen niet heel groot zijn. Of andersom; als een groot bedrijf ineens onderuit gaat op de beurs of we dan een influx zien van ander/nieuw kapitaal of bepaalde personen/invloeden.
En wat raad je aan om te doen als dat gebeurt? Panic sell of panic HODL? (of nog n andere optie?)

Deze noob leert graag van jullie wijsheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
mark-k schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:51:
[...]

En wat raad je aan om te doen als dat gebeurt? Panic sell of panic HODL? (of nog n andere optie?)

Deze noob leert graag van jullie wijsheden :P
Naar fiat of USDT gaan vlak voor de drop... maar als het al zover is moet je je eigen keuze maken. Kun je het accepteren dat er nog maar weinig overblijft van je porfolio kun je hodlen in de hoop dat het wellicht ook weer terug zal veren, wat vaak het geval is maar daar is geen garantie voor. Kun je het niet verkroppen dat je niks meer overhoudt dan zou ik verkopen in de drop, dan heb je in ieder geval nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleepTwitch schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:49:
[...]

Dat heeft te maken met de extreme stijging van Ethos, die zorgt voor wat scheefgroei in mijn portfolio. Daarnaast, en ik zal niet teveel in detail treden, is de waarde van mn portfolio inmiddels een dik jaarsalaris (die ik keurig ga opgeven heren van de belastingdienst ;) ). Die 3% is dus niet een bedrag van €50
Het kan inderdaad snel gaan, XRP was maar 10% van mijn portfolio, maar is nu bijna 50% door de enorme stijging. En FUN was tot voor kort een klein restje dat ik nog staan had, maar is nu toch ook zo'n 5% van het totaal geworden op een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

golfgti5 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:41:
[...]
Ik dacht zelf aan 1k om te beginnen.
Zou eigenlijk een paar verschillende willen kopen en dan een tijdje HODL
Ik zit er met een veelvoud in en heb dit verspreid over 2-3 lokale wallets (VM op een interne NAS) en 3 exchanges om het risico te spreiden. Ik investeer liever die paar tientjes van een Nano S in een coin dan in hardware die je waarschijnlijk over 5-10 jaar weg gaat gooien. Zo maakt iedereen andere keuzes.

1k zou ik persoonlijk gewoon iets spreiden online, tenzij je alles in 1 coin investeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SleepTwitch
Taro schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:10:
[...]

Ik zit er met een veelvoud in en heb dit verspreid over 2-3 lokale wallets (VM op een interne NAS) en 3 exchanges om het risico te spreiden. Ik investeer liever die paar tientjes van een Nano S in een coin dan in hardware die je waarschijnlijk over 5-10 jaar weg gaat gooien. Zo maakt iedereen andere keuzes.

1k zou ik persoonlijk gewoon iets spreiden online, tenzij je alles in 1 coin investeert.
Een afschrijving van €80 over 5-10 jaar is toch geen bijzonder grote uitgave als je er met zo'n veelvoud inzit? Die €80 in een coin leggen zet ook geen zoden aan de dijk, en je bent waarschijnlijk het veelvoud kwijt mocht 1 van die 3 exchanges gepakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

SleepTwitch schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:18:
[...]
Een afschrijving van €80 over 5-10 jaar is toch geen bijzonder grote uitgave als je er met zo'n veelvoud inzit? Die €80 in een coin leggen zet ook geen zoden aan de dijk, en je bent waarschijnlijk het veelvoud kwijt mocht 1 van die 3 exchanges gepakt worden.
Natuurlijk, maar, 80 Euro op 1000 Euro is toch een niet verwaarloosbaar percentage, waarbij je ook nog 2x transactie fee's gaat betalen. Als je gevorderd bent vind ik dit een ander verhaal, maar iemand die vraagt of hij ondersteuning kan krijgen bij het instappen zou ik juist aanraden het in beginsel simpel en goedkoop te houden.

Als je gisteren 80 Euro in TRX had gestoken was dat nu al 160 Euro waard geweest en misschien is dat volgende week wel 300 Euro waard, zo kijk ik ernaar. Dan kost je Nano S niet 80 Euro, maar 300 Euro :)

Zoals ik al zei: Iedereen moet zijn eigen keuze maken, maar iemand die al kijkt naar het zo goedkoop mogelijk weer omzetten naar Euro's aan het eind van de rit moet eerst denk ik ervaren hoe hard het omhoog/omlaag kan gaan. Misschien denkt hij na een week wel dat een andere coin toch beter was geweest die nog niet op zijn Nano S wordt ondersteund, etc. Hij zal dit zelf moeten besluiten, ik persoonlijk zou het anders aanpakken, maar ik zeg niet dat mijn insteek beter is, dat verschilt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Taro schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:24:
[...]

Natuurlijk, maar, 80 Euro op 1000 Euro is toch een niet verwaarloosbaar percentage, waarbij je ook nog 2x transactie fee's gaat betalen. Als je gevorderd bent vind ik dit een ander verhaal, maar iemand die vraagt of hij ondersteuning kan krijgen bij het instappen zou ik juist aanraden het in beginsel simpel en goedkoop te houden.

Als je gisteren 80 Euro in TRX had gestoken was dat nu al 160 Euro waard geweest en misschien is dat volgende week wel 300 Euro waard, zo kijk ik ernaar. Dan kost je Nano S niet 80 Euro, maar 300 Euro :)

Zoals ik al zei: Iedereen moet zijn eigen keuze maken, maar iemand die al kijkt naar het zo goedkoop mogelijk weer omzetten naar Euro's aan het eind van de rit moet eerst denk ik ervaren hoe hard het omhoog/omlaag kan gaan. Misschien denkt hij na een week wel dat een andere coin toch beter was geweest die nog niet op zijn Nano S wordt ondersteund, etc. Hij zal dit zelf moeten besluiten, ik persoonlijk zou het anders aanpakken, maar ik zeg niet dat mijn insteek beter is, dat verschilt per persoon.
Ik snap je instelling, maar op die manier kun je niks meer aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 13:44
Hoe denken jullie over POE?

https://coinmarketcap.com/currencies/poet/

Lage cap, lage prijs per coin, goede trade volume? potentie vandaag?

Geen idee wat ze doen :|

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Ook geen idee wat er met Digibyte is, maar die knalt ook door zeg.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmNL90
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08-2021
Op dit moment knalt elke altcoin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepTwitch
Taro schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:24:
[...]

Ja haha, hallo.. als ik er voor kies om die €80 aan een nieuwe game of een kadotje / etentje voor mn vriendin uit te geven ipv TRX en ik ga zo redeneren dan ben ik over 3 maanden rijp voor een inrichting omdat ik mezelf zit gek te maken over alles wat ik heb misgelopen en wat het eigenlijk heeft gekost. Zo werkt het natuurlijk niet ;)
Zeker, wat hem en andere nieuwelingen betreft heb je helemaal gelijk en zou ik hetzelfde aanraden. Ik reageerde meer op jouw stelling dat je die 80 liever in een coin steekt dan in een ledger. Maar desondanks heb je helemaal gelijk dat het ieder zijn eigen keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
SleepTwitch schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Ja haha, hallo.. als ik er voor kies om die €80 aan een nieuwe game of een kadotje / etentje voor mn vriendin uit te geven ipv TRX en ik ga zo redeneren dan ben ik over 3 maanden rijp voor een inrichting omdat ik mezelf zit gek te maken over alles wat ik heb misgelopen en wat het eigenlijk heeft gekost. Zo werkt het natuurlijk niet ;)

[...]

Zeker, wat hem en andere nieuwelingen betreft heb je helemaal gelijk en zou ik hetzelfde aanraden. Ik reageerde meer op jouw stelling dat je die 80 liever in een coin steekt dan in een ledger. Maar desondanks heb je helemaal gelijk dat het ieder zijn eigen keuze is.
Een paar maanden geleden hadden ze 500 TRX geairdropt op verschillende exchanges.Nu heb ik 1000 TRX op Liqui.io en Binance for free. Toch ruim 200 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Exxus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:29:
[...]

Dat is dan weer een ander uiterste. Ik ga bij alle keuzes die ik maak uit van of het wel of geen "verspilling" is. Ik koop genoeg goede en soms té dure spullen, maar dan zie ik daar de meerwaarde van in, of is het gewoon nodig. Als ik een nieuwe laptop, tablet of telefoon koop denk ik er niet over na hoeveel BTC ik daarvan had kunnen kopen (misschien vanaf nu wel trouwens :D).

Het gaat om de gulden middenweg. Als Bittrex, GDAX of Binance wordt gehacked en ik heb daar 2.000 Dollar staan, dan baal ik daar erg van, maar die kans schat ik laag in. Mijn VM of Nano S zou ook kunnen worden gehacked, maar dan heb ik in ieder geval 80 Euro en 2x transactiekosten per coin die je hebt bespaard door het op een exchange te laten staan.
SleepTwitch schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:35:
Dat zie ik dus als het andere uiterste, zo ben ik zelf gelukkig niet :) Wel/niet een Nano S aanschaffen is iets heel anders dan wel of niet uit eten gaan, op vakantie, een goede fles whisky kopen, leuke dingen met je gezin doen, etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 04-01-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Iemand al Ignis ontvangen op Bittrex van de NXT snapshot ?

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Exxus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat ie misschien wat geld heeft om mee te handelen. En daarvan die hardware wallet wil kopen. Dan kan ik me wel voorstellen dat ie zo denkt. Zou ook niet goed voor je zijn als je zo over een pot pindakaas in de supermarkt gaat denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:41
Intelcorei7 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:40:
Iemand al Ignis ontvangen op Bittrex van de NXT snapshot ?
Nee nog niet, ik ergens gelezen dat het tot de 5de (morgen dus) kan duren voordat alle exchanges dit uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Iemand op Reddit had een mooie analyse gemaakt over welke prijsrange munten er zo hard stijgen en wat blijkt. De goedkope munten stijgen veel harder dan de dure. Bijv. XRP/TRX/ADA zullen dus een keer hard gaan corrigeren want dit slaat nergens op. Mensen snappen niet wat een marketcap betekent...

Het lijkt nu een veel grotere bubble dan toen bitcoin op 19K stond. Alle shitcoins stijgen nu met honderden procenten.

[ Voor 17% gewijzigd door Blue_Fear op 04-01-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Blue_Fear schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:53:
Iemand op Reddit had een mooie analyse gemaakt over welke prijsrange munten er zo hard stijgen en wat blijkt. De goedkope munten stijgen veel harder dan de dure. Bijv. XRP/TRX/ADA zullen dus een keer hard gaan corrigeren want dit slaat nergens op. Mensen snappen niet wat een marketcap betekent...
Gisteren was hier ook al een mooie discussie over marketcap. Veel mensen maakt die marketcap op korte termijn niet uit. Als je in een week 200% rendement op TRX of ADA kan krijgen, maar niet op BTC, waarom zou je dan je geld in BTC steken? Als de rek er uit is bij de kleine munten kan je verhuizen naar de volgende kans. Dat is hoe erg veel mensen op dit moment denken en ik geef ze geen ongelijk, want het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markweb4871
Blue_Fear schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:53:
Daarom verbaas ik mij er zo over dat coins met miljarden in omloop (TRX heeft 100 miljard) toch +100% stijgen. TRX heeft een market cap van 13,2 miljard dollar. Eigenlijk is dat bizar als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld ASML (market cap van 12,8 miljard dollar).

Mijn ervaring afgelopen jaar is dat je daar niet naar moet kijken maar meer naar de marketing, activiteit op fora/social media en aankondigingen op de site www.coinmarketcal.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
FreeShooter schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:10:
Ik zie dat Verge en EMC2 ook weer terug van de dood zijn. Toch opmerkelijk. Zijn er voorbeelden van munten die zes maanden terug hot waren en nu helemaal zijn afgezakt?
Hoezo dood in t geval van XVG?
Ten opzichte van begin oktober is de koers niet lager dan x20 geweest de afgelopen weken...

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:13:
[...]

Hahaha ik heb een deja-vu momentje van 23 dec:

Justin Sun

@justinsuntron
23 dec. 2017
Meer
The partnership will be announced tomorrow, which adds ten million users to TRON network again! Peiwo application integration is also on the way❤

Iedereen instappen (inclusief mezelf), blijkt dat het om Obike ging (deelfietsen). Nou daar ging de koers naar beneden hoor... Toch maar gehouden. En gelukkig maar achteraf gezien! ;) . Alleen dat soort Twitter berichten pompen de boel lekker op, terwijl het later nogal tegen kan vallen (zoals laatst ook Einsteinium).
Hij is in ieder geval goed in suggestieve tweets, maar goed bezig volgens mij:

https://cointelegraph.com...currencies-displaces-dash

Meh

Pagina: 1 2 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).