DJT schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:00:
Grappig (of eigenlijk niet) hoe ik telkens precies het verkeerde doe:
- Koers valt, op het laagste punt verdeel ik mijn portefeuille opnieuw door naar een aantal 'veiligere' munten te gaan.
- Zodra de groei een beetje stagneert verkoop ik de boel en ga naar USDT, ik verwachtte namelijk een nieuwe dip vandaag.
- Nu de hele dag al aan het rommelen met de USDT/BTC koers en 2% winst gemaakt. Heeft me veel tijd gekocht en resultaat minimaal.
- Nu de BTC enigszins stabiel lijkt te zijn wil ik mijn portefeuille opnieuw inrichten om erachter te komen dat alle koersen naar mijn idee vrij hoog staan, hier ga ik geen geld in stoppen nu.
Toevallig had ik een paar dagen gespeeld met Delta, alles erin gezet en nooit meer naar gekeken. Ik werk normaal met Crypto Viewer. Vandaag heb ik de twee vergeleken om erachter te komen dat als ik de afgelopen dagen niets had gedaan ik nu 25% meer had dan nu werkelijk het geval is.
No offense, maar wat jij doet is groene candles chasen. Moet je zelf weten, maar zelfs daytraders met ontzettend veel ervaring vinden dat onbegonnen werk. Je moet in een munt zitten waar iets 'geïnitieerd" wordt ipv als het geïnitieerd is in een munt stappen.
En je hebt tevens weak hands, als het even tegenzit ga je je PF veranderen naar munten die waarschijnlijk al ff een pumpje hebben gehad en dan koop jij de dip (en hiermee bedoel ik niet dat je in de dip koopt, je koopt letterlijk de dip). Buy high, sell low. Verdienen wij met zijn allen geld aan dus ik vind dat niet erg, maar je kan ook gaan kijken wat je verkeerd doet.
Je gaat eerst candles chasen, daarna op emotie traden. Dat zijn 2 red flags. Je kunt ook een PF opbouwen met munten die jijzelf goed vind, dan zet je de candles niet op 1 minuut maar op 1 dag en ga je kijken wat een goede entry point zou kunnen zijn en dan bewaar je ze gewoon een x aantal dagen. Als je gaat traden zonder strategie ga je gewoon verliezen. Evalueer je strategie en niet je resultaat per minuut candles of whatever.
Kies ook voor stabielere long-term munten ipv pump&dump coins, 99% van alle munten zijn namelijk aan het einde van de rit 0 sat waard. Je kan best eens een ritje doen op TRX/XVG/XRP maar als je een stabiele PF wilt die je niet elk half uur wilt omgooien zoek dan ook stabiele factoren op en een klein beetje emotie in je PF (Die ga je vanzelf afbouwen, want ze leveren in the end voor de meeste geen winst op).
De markt doet toch het tegenovergestelde van wat jij wilt, omdat je in paniek / emotie handelt. Gaat nooit werken wat jij doet.
Ik ga je eerlijk vertellen, mijn 1e week crypto deed ik precies hetzelfde. Die week had ik wel 149% + (2,5x). Alleen zelfs met 149% die week wist ik; dit kun je a niet volhouden, het risico is te hoog en je gaat steeds meer met emotie traden omdat elke goede trade adrenaline geeft. Ik pakte elke ritje 1-2% en dat de hele dag door, maar ik werd er ook een beetje gek van door alle goede entry's te moeten spotten. En als ik er één gemist had voelde ik mij toch wel beroerd.
Als ik het kan ontdekken met die week 149% PF winst, dan moet jij helemaal kunnen erkennen dat je wat aan je strategie moet doen.
Niet iedereen schuift z'n coins heen en weer via een exchange.
[
Voor 25% gewijzigd door
RedHat op 18-01-2018 21:29
]