Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Eypo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 13:43
Ik heb ze zelf gekoppeld in HomeAssistant en Google Home werkt daar weer mee. Zie:
https://www.home-assistant.io/components/light.xiaomi_miio/
en
https://www.home-assistant.io/cloud/google_assistant/

Volgens mij heb ik wel een developer key oid moeten extracten dmv een oude versie van de Mi Home app.

• rauchbaum
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13-03 20:46
Thanks voor de links! Dus dan zou ik dat bijv. met een Raspberry Pi moeten instellen? Ik moet zeggen dat ik niet bepaald erg technisch vaardig ben, zal dit heel veel moeite gaan kosten denk je? Want in dat geval is het misschien beter een paar Yeelights te kopen die je geloof ik gewoon met IFTTT kan koppelen?

• Eypo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 13:43
Volgens mij werken de Yeelights tegenwoordig native met Google Assistant. Dus dat is dan sowieso een betere keus.
Het instellen kostte me wel wat tijd en moeite.

• Furiousz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-03 21:16
In september komt er een nieuwe LED strip:

https://www.i4u.com/2018/...tstrip-launches-september

Ik wacht zelf nog steeds met smart op E14 Yeelights.....

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:45
quote:
Furiousz schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:38:
In september komt er een nieuwe LED strip:

https://www.i4u.com/2018/...tstrip-launches-september

Ik wacht zelf nog steeds met smart op E14 Yeelights.....
Dit is gewoon V2 van de Lightstrip. Snap het bericht totaal niet.
Check de product code maar ; YLDD04YL, en dit ding is al enige tijd beschikbaar.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:06
@Furiousz : Ik zit ook op de e14's en gu10's te wachten. Heb nu een 'Philips' e14, maar die is maar heel beperkt in opties (kleurinstelling ed).

MasterMaceMichu wijzigde deze reactie 26-08-2018 11:24 (60%)

• Furiousz
quote:
MasterMaceMichu schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:22:
@Furiousz : Ik zit ook op de e14's en gu10's te wachten. Heb nu een 'Philips' e14, maar die is maar heel beperkt in opties (kleurinstelling ed).
Die Philips heb ik bewust niet genomen. Ik hoop toch echt dat ze daar dit jaar nog mee komen! Je zou toch zeggen dat ze deze al ontwikkeld en getest hebben....
quote:
maartend schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Dit is gewoon V2 van de Lightstrip. Snap het bericht totaal niet.
Check de product code maar ; YLDD04YL, en dit ding is al enige tijd beschikbaar.
Ik zie het nu ook..... Was laat gisteren |:(

• maartend
quote:
Furiousz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:26:

[...]

Ik zie het nu ook..... Was laat gisteren |:(
Ach, dat ding kan niet vaak genoeg onder de aandacht komen.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:11
FYI: Yeelight campaign op indiegogo https://www.indiegogo.com...-light-strip/x/18543306#/

Maar even een room-pack gekocht ;) 2x 2m strips + 4m extensions

• Furiousz
Heeft er hier iemand een kant en klaar script die een scene in de Yeelights kan aanroepen? Als bijvoorbeeld de postbode op de bel drukt wil ik dat 1 lamp in de kamer Flash Notify uitvoert.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-03 22:04
Furiousz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:36:
Heeft er hier iemand een kant en klaar script die een scene in de Yeelights kan aanroepen? Als bijvoorbeeld de postbode op de bel drukt wil ik dat 1 lamp in de kamer Flash Notify uitvoert.
Niet helemaal, maar kijk eens naar onderstaande reactie:
renedis in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Daar staat een stukje code (voor Domoticz) waar onderstaande in staat:

code:
1
2
3
4
5
6
-- ---------------------shake_air-----------------------------------------------
    if
      devicechanged[cube] == "shake_air" then
        print_color('GREEN', 'Party time. Mi-Light Disco mode aan!')
        commandArray["OpenURL"] = "http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=discomode&idx=53"
    end

Dit is voor de Mi-Light, maar wellicht kan je die Yeelight scene's ook wel op die manier aanroepen.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:06
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:18:
FYI: Yeelight campaign op indiegogo https://www.indiegogo.com...-light-strip/x/18543306#/

Maar even een room-pack gekocht ;) 2x 2m strips + 4m extensions
Waarom ze daar nou een indiegogo voor doen? Gewoon al te koop, bijv. bij TomTop. Ben je nog goedkoper uit ook EN je hebt ze eerder....

• maartend
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:58:
[...]

Waarom ze daar nou een indiegogo voor doen? Gewoon al te koop, bijv. bij TomTop. Ben je nog goedkoper uit ook EN je hebt ze eerder....
Was idd ook mijn idee.

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-03 17:55
Is er een lijst(je) welke Yeelight plafond en andere lampen die bluetooth /wifi ondersteunen die dan ook als bluetooth hub kunnen werken?

Ik krijg steeds meer bluetooth only apparaten van Xiaomi in huis en ben dan gebonden aan het bereik van zo'n 10 meter.
Wil die eigenlijk ook kunnen gebruiken/uitlezen als ik een keer niet thuis ben.

• Helox-in-a-box
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:58:
[...]

Hm, damnit, haal mn spullen normaal altijd bij GB en Banggood, waar waren ze veel duurder (50dollar) of niet aanwezig. Thanks voor de link!

• madvisionz
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-12-2018
Goedenavond, ik heb sinds kort een Xiaomi gateway en wireless light switch en ik dacht deze te gebruiken om een hue lamp of scene aan/uit te schakelen. Heb wat zitten stoeien In Domoticz met Blockly om een lamp te bedienen met deze switch echter gebeurd er nog helemaal niks. In de log geeft de switch bij elke klik ook "off" aan als data.?

Heeft iemand dit werkend? Ik zou graag willen weten hoe ik dit aan de praat krijg.
Als iemand mij dit kan uitleggen dan zou dat super zijn.

Thnx!

• DeadMetal
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:25
Wat me opvalt bij de Yeelight RGBW v2 is dat de minimale felheid van de lamp (maximaal gedimt) eigenlijk nog behoorlijk fel is. Eigenlijk te fel voor mijn smaak. Herkennen jullie dat?

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23-03 11:59
Weet iemand het verschil tussen deze twee producten?
https://www.lightinthebox...m=1.19.201.0#have_reviews

https://www.lightinthebox...-smart-home_p5350337.html

Waarom is de ene duurder dan de ander? Zijn het dezelfde lampen of niet?

• Wonkbonko
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-03 10:34
Kan ik meerdere Yeelight lampen ook met elkaar koppelen (via de app?) zonder de Gateway te hebben?

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-03 15:35
Yeelight werkt over wifi, dus daar heb je geen (zigbee) gateway voor nodig.

Kaspers wijzigde deze reactie 04-10-2018 17:08 (6%)

• skndd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12-03 16:35

skndd

aka skeej

Klopt het nou dat je devices onmogelijk uit je Yeelight-app (en dus je account) kan verwijderen als ze niet online zijn? Dus als een van je lampen onverhoopt kapot gaat, dan zit je met een eeuwige spooklamp in je Yeelight-app? Dit heeft als gevolg dat bijv als je Yeelight via Google Home gebruikt, Google Home telkens nog even naroept dat er een device ontbreekt...

Weet iemand hier een workaround voor?

• randomg
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 02:13
skndd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:54:
Klopt het nou dat je devices onmogelijk uit je Yeelight-app (en dus je account) kan verwijderen als ze niet online zijn? Dus als een van je lampen onverhoopt kapot gaat, dan zit je met een eeuwige spooklamp in je Yeelight-app? Dit heeft als gevolg dat bijv als je Yeelight via Google Home gebruikt, Google Home telkens nog even naroept dat er een device ontbreekt...

Weet iemand hier een workaround voor?
Ipv de Yeelight-app de lampen toevoegen aan Google Home via de Mi Home app?

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:37

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

DeadMetal schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:14:
Wat me opvalt bij de Yeelight RGBW v2 is dat de minimale felheid van de lamp (maximaal gedimt) eigenlijk nog behoorlijk fel is. Eigenlijk te fel voor mijn smaak. Herkennen jullie dat?
Niet alleen de v2, andere versies ook. Met name bij de sunset merk je dat. Bijna uit en helemaal uit is best wel een groot verschil. Erg jammer.

2k op west bij Pv Output

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:36
heb een rgbw lamp gekocht om eens te testen voor als vervanging van hier aanwezige milight.
merk dat ik via domoticz het licht beter kan instellen.
wil dan ook de rest gaan vervangen, maar klopt het dat er bij de kleine fitting geen rgbw uitvoeringen zijn maar alleen wit?

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-03 14:20
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de oude Yeelight ledstrip en die van dit jaar, de lightstrip plus?

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:28

SD5k

>4&X

Ik heb nu een aantal Yeelight RGB lampen in gebruik, dit bevalt prima met de standaard app.
Nu is mijn vraag of de Xiaomi Philips E14 lampen ook werken met de Yeelight app, iemand enig idee?

• dmstr
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12:15
Nee, alleen met de Mi Home app.

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:46
Heb mijn eerste Yeelight RGBCCT E27 lamp ontvangen en er even kort mee gespeeld, maar het valt me op dat hij zijn laatste stand niet onthoudt bij het uitschakelen van de stroom, is dit een instelling?

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ep Woody schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:59:
Heb mijn eerste Yeelight RGBCCT E27 lamp ontvangen en er even kort mee gespeeld, maar het valt me op dat hij zijn laatste stand niet onthoudt bij het uitschakelen van de stroom, is dit een instelling?
Bij mijn lampen moet je in de app op de lamp klikken, dan op het onderstreepte driehoekje en vervolgens „standaard licht“ instellen.
Maar dat zul ondertussen al lang gevonden hebben 😆

2k op west bij Pv Output

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:46
Geurt-kun schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

Bij mijn lampen moet je in de app op de lamp klikken, dan op het onderstreepte driehoekje en vervolgens „standaard licht“ instellen.
Maar dat zul ondertussen al lang gevonden hebben 😆
Had de lamp niet meer aangesloten en verder ook nog niet gezocht. Dacht drop het hier even, omdat er zo expliciet gezegd wordt dat de lamp een geheugen heeft.

Best slim dat de lamp zo "slim" is dat je hem naar je eigen wensen kan tweaken. Dat is een stuk handiger dan een Ikea Tradfri of een Philips Hue.

Nu alleen nog een goede handleiding |:(

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:22
https://www.gearbest.com/...l?wid=1101231#goodsDetail

Net van deze lamp 2 stuks besteld, ben er erg benieuwd naar. Zal ook even erin moeten duiken hoe ik dit precies aan Google Assistent koppel en dergelijke. Ben helemaal nieuw in de 'smart home' wereld, al heb ik er al veel over gelezen.

Excited!

PSN/Steam: Xamsix

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-03 18:59
Xamsix schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:46:

Net van deze lamp 2 stuks besteld, ben er erg benieuwd naar. Zal ook even erin moeten duiken hoe ik dit precies aan Google Assistent koppel en dergelijke. Ben helemaal nieuw in de 'smart home' wereld, al heb ik er al veel over gelezen.

Excited!
Daar ben ik ook wel benieuwd of deze je gaan bevallen! Hou ons op de hoogte aub :)

• Furiousz

Excited!
Die lamp voeg je toch gewoon toe in je Yeelight app? En dan je Yeelight account linken aan Google home, kind kan de was doen ;)

• Xamsix
Furiousz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:13:
[...]

Die lamp voeg je toch gewoon toe in je Yeelight app? En dan je Yeelight account linken aan Google home, kind kan de was doen ;)
Haha mooi, zoiets las ik al inderdaad. Zal in ieder geval een update geven hoe deze lampen bevallen. Als ze goed bevallen dan komen ze ook in andere kamers.

• Geurt-kun

Geurt-kun

Excited!
Leuk design!
Weet je toevallig ook hoeveel Watt deze is? Ik kan het niet vinden in de omschrijving. Als ik de grootte van de lamp vergelijk met die van mij, dan zou het best een grootverbruiker kunnen zijn, mijn Ceiling is een stuk kleiner en 25 Watt.
Tevens is het enige wat ik kan vinden in de omschrijving over Wi-Fi een klein symbooltje. Ik hoop dat ie meer aankan dan alleen Bluetooth.
Ik ben heel benieuwd 😊

2k op west bij Pv Output

• lowo
Geurt-kun schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Leuk design!
Weet je toevallig ook hoeveel Watt deze is? Ik kan het niet vinden in de omschrijving. Als ik de grootte van de lamp vergelijk met die van mij, dan zou het best een grootverbruiker kunnen zijn, mijn Ceiling is een stuk kleiner en 25 Watt.
Tevens is het enige wat ik kan vinden in de omschrijving over Wi-Fi een klein symbooltje. Ik hoop dat ie meer aankan dan alleen Bluetooth.
Ik ben heel benieuwd 😊
Ik heb hier de 450 mm versie en hiervan is het opgegeven wattage 32 Watt.
Zover mij bekend is het wattage van de 480 mm idem
Geweldig mooie lamp, een bak licht ( heb hem in de slaapkamer ) én ook een bluetooth gateway!
Binnenkort komt er nog een bij voor in de woonkamer, dan deze: https://www.gearbest.com/..._1119130.html?wid=1433363 ( 50 Watt vermogen en RGB verlichting in de bovenrand )
https://yeelight.com/yeel...i/image/eos/04/001-bg.jpg
https://yeelight.com/yeelight201703/i/image/eos/001.jpg

• Xamsix
Geurt-kun schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Leuk design!
Ik ben heel benieuwd 😊
Zie dat er al op is gereageerd, wist eerlijk gezegd ook niet het aantal watt. Qua verbruik maakt het me nog niet zo heel veel uit eerlijk gezegd.

Wifi heeft de lamp sowieso wel, was ook een vereiste. Als het goed is komen ze deze week binnen, even kijken of het me zelf lukt op te hangen. Dan kom ik vanzelf hier terug met het resultaat :)

• mark1541
  • Laatst online: 13:46
Waar is op dit moment de goedkoopste Yeelight led strip plus te verkrijgen ?

En bij AliExpress betaal je dan geen importkosten ?

Zie ze daar rond de 30 euro

• maartend
mark1541 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:51:
Waar is op dit moment de goedkoopste Yeelight led strip plus te verkrijgen ?

En bij AliExpress betaal je dan geen importkosten ?

Zie ze daar rond de 30 euro
Ik heb hem 2 dagen geleden bij Gearbest weggetrokken voor ong 26 euro.

• mark1541
maartend schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:56:
[...]

Ik heb hem 2 dagen geleden bij Gearbest weggetrokken voor ong 26 euro.
Misschien een linkje en geen import kosten?

En de oude versie die kan niet verlengd worden toch?

• maartend
mark1541 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Misschien een linkje en geen import kosten?

En de oude versie die kan niet verlengd worden toch?
Oh, wacht. Aanbieding geldt nog. Prijs zie je pas in mandje. Als je wordt gesnapt wel import, maar ja, jammer dan.

https://www.gearbest.com/goods/pp_009474142846.html

En nee, oud is niet te verlengen.

• mark1541
maartend schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Oh, wacht. Aanbieding geldt nog. Prijs zie je pas in mandje. Als je wordt gesnapt wel import, maar ja, jammer dan.

Thx.

Wat is de levertijd ongeveer ?

• maartend
mark1541 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Thx.

Wat is de levertijd ongeveer ?
Het is china en gearbest. Dus alles tussen 2 weken en 4 maanden.

• Xamsix
Helaas heb ik zelf een foutje gemaakt tijdens het bestellen, waardoor ik de 'starry' lampshade heb ontvangen in plaats van de normale witte.

Om uit te proberen heb ik de lamp toch geinstalleerd, en damn, ik ben erg onder de indruk. De lamp geeft ontzettend veel licht, maar gelukkig kun je makkelijk dimmen. Connecten met de app en Google Assistent was erg makkelijk en werkt supersoepel!

Xamsix wijzigde deze reactie 31-10-2018 19:34 (69%)

• sterremos
even een vraagje waar ik maar niet uit kom, heb een yeelight, wil deze in domoticz hebben maar ook in de mi home app. voor het toevoegen in de lan, Developer mode heb ik de yee light app nodig, dan zie ik de lamp in domotticz, maar dan vind de mihome app de lamp niet

Wat is een oplossing?

Ron

• mark1541
[...]

Ik lees dat de server op China moet staan?

Wat is hiervan het nadeel? Ipv Duitsland ?

mark1541 wijzigde deze reactie 01-11-2018 10:53 (13%)

• Fareeb
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-03 22:08
Weet iemand of er bestaande motion sensoren zijn om te gebruiken in combinatie met de yeelights? Iemand ervaring met deze van xiaomi zelf: https://www.gearbest.com/...xePN9p6CPZdhoC3sgQAvD_BwE

• lowo
mark1541 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Ik lees dat de server op China moet staan?

Wat is hiervan het nadeel? Ipv Duitsland ?
Als je China mainland kiest kun je geen spraakbediening toepassen ( Amazon Alexa / Google Home ) maar wel alle sensors gebruiken.
Kies je bijv Duitsland dan kun je dus wel spraakbediening gebruiken maar geen sensors 8)7

• mark1541
lowo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:22:
[...]

Als je China mainland kiest kun je geen spraakbediening toepassen ( Amazon Alexa / Google Home ) maar wel alle sensors gebruiken.
Kies je bijv Duitsland dan kun je dus wel spraakbediening gebruiken maar geen sensors 8)7
Oké dus ik kan me gewoon instellen op Duits en dan met gh bedienen

• lowo
mark1541 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:26:
[...]

Oké dus ik kan me gewoon instellen op Duits en dan met gh bedienen
Ja maar je verliest dan wel de schakelaars/bewegingssensoren, etc.
Dit was voor mij te jammer om dan Duisland of US te kiezen zoals Yeelight in de gebruiksaanwijzing voorstelt.
Ik vind de mogelijkheid om een draadloze schakelaar te kunnen gebruiken dan toch gemakkelijker dan om met mijn Amazon Alexa via spraak te kunnen schakelen.
Dit geldt zover ik weet voor nagenoeg alle Xiaomi Smart Home producten; zodra je een andere server kiest dan China Mainland verlies je de sensoren.
Die verschijnen dan niet meer in de MiHome app en kun je ook niet toevoegen.
Hopelijk komt daar nog verandering is vanuit Xiaomi want het is toch wel een groot gemis.

• mark1541
lowo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:41:
[...]

Dit was voor mij te jammer om dan Duisland of US te kiezen zoals Yeelight in de gebruiksaanwijzing voorstelt.
Ik vind de mogelijkheid om een draadloze schakelaar te kunnen gebruiken dan toch gemakkelijker dan om met mijn Amazon Alexa via spraak te kunnen schakelen.
Dit geldt zover ik weet voor nagenoeg alle Xiaomi Smart Home producten; zodra je een andere server kiest dan China Mainland verlies je de sensoren.
Hopelijk komt daar nog verandering is vanuit Xiaomi want het is toch wel een groot gemis.
Die schakelaars en sensoren heb ik gelukkig niet ...

• sterremos
met 11//11 in aankomst wil ik kijken om een bestellijstje te maken. wat stellen jullie voor bij het volgende wat ik moet bestellen, in de WC en in de gang hebben we ledlampjes geplaatst waarvan geen mogelijk om daar een smartlamp van te kopen. wat zou de mogelijkheden zijn om de smart te maken, als de deur open, of aanwezigheid de lamp aan gaan?

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:43
[...]

Ook maar even net besteld, leuk voor alexa :) Ben benieuwd.

MENTAL SHUTDOWN

• MakhouT
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20-03 11:42
lowo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:41:
[...]

Hoe werkt het met die schakelaars? Ik ben sinds gisteren aan het kijken voor yeelight v2 bulbs, maar ik wil die zowel met een schakelaar als met mijn phone willen besturen

• lowo
MakhouT schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:32:
[...]

Hoe werkt het met die schakelaars? Ik ben sinds gisteren aan het kijken voor yeelight v2 bulbs, maar ik wil die zowel met een schakelaar als met mijn phone willen besturen
Dat is natuurlijk geen enkel probleem.

Uiteraard heb je dan wel een Xiaomi gateway nodig omdat de schakelaars en sensoren niet rechtstreeks met de yeelights kunnen praten.
Je kunt dan de zigbee schakelaars van Xiaomi of Aqara op de gateway aanmelden en daarna gebruiken.
Ik gebruik zelf strategische geplaatste Xiaomi en Aqara mini schakelaars ( de ronde Mi schakelaar en vierkante Aqara versie ) en heb een dubbele wandschakelaar in bestelling staan bij Gearbest.
Ondanks dat ik overal in huis Amazon Alexa dot's heb liggen merk ik toch dat even naar een schakelaar die binnen handbereik ligt of hangt reiken gemakkelijker werkt dan roepen dat het licht aan of uit moet.
Zo heb ik bij mijn slaapkamerdeur een Aqara vierkante schakelaar aan de muur geplakt waarmee ik met enkelklik de gordijnen open of dicht doen en met dubbelklik de Yeelight plafondlamp aan of uit zet.
Uiteraard kan je er ook voor kiezen het schakelen via de Mihome app op je telefoon te doen. Dan heb je zelfs wat meer instelmogelijkheden dan met de simpele schakelaars.

Tip voor een Xiaomi Gateway: bij Gearbest momenteel onder de 21 euro verkrijgbaar!

• yezzer
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-03 14:37
Eypo schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:21:
Ik heb ze zelf gekoppeld in HomeAssistant en Google Home werkt daar weer mee. Zie:
https://www.home-assistant.io/components/light.xiaomi_miio/
en
https://www.home-assistant.io/cloud/google_assistant/

Volgens mij heb ik wel een developer key oid moeten extracten dmv een oude versie van de Mi Home app.
Vraag aan al de mensen die ook de E27 Xiaomi PHILIPS Zhirui Smart LED Ball Lamp in gebruik hebben en die deze via de MI app aansturen.
https://www.gearbest.com/...p_644095.html?wid=1433363

Ondanks dat ze in dezelfde ruimte opgesteld staan waar ook de wifi router staat, heb ik daar heel erg wisselende resultaten mee bij het gebruik van timers. De ene keer start een (dagelijks terugkerende) ingestelde timer via de mi app op, en dan weeral niet. Soms wordt een timer correct uitgevoerd, en dan wil dan de daaropvolgende timer die de lamp uitschakelt niet uitgevoerd worden. In de log's zijn er ook geen foutmeldingen te zien: er staat gewoon dan niets vermeld. Met andere woorden: niet betrouwbaar bij timer gebruik. Ligt dat nu aan de Mainland china server of aan de wifi verbinding?
Dat is wel anders als ik de lamp manueel via een zigbee schakelaar uitschakel, dan reageert die direct op het commando. (https://www.gearbest.com/...p_257679.html?wid=1433363)
Ook vreemd dat de lamp maar een wifi signal strenght heeft van 27 à 29% (RSSI -69) terwijl ze slechts enkele meters van de wifi router verwijderd is.

Ze is al niet compatibel met domoticz.
Onlangs zat ik zelfs te kijken om daar tasmota op te flashen, maar dan kun je ze wellicht niet meer opnemen in de Mi app natuurlijk.
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/3055

Ik vraag me dus af of er hier nog gebruikers zijn die identieke peertjes in gebruik hebben, en daar ook problemen mee hebben in combinatie met de Mi app en het gebruik van timers

THX

• MakhouT
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20-03 11:42
Perfecte uitleg! Thanks!
Klopt het ook dat ik nog dan een converter moet hebben naar EU stekker?
lowo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:30:
[...]

Dat is natuurlijk geen enkel probleem.

Uiteraard heb je dan wel een Xiaomi gateway nodig omdat de schakelaars en sensoren niet rechtstreeks met de yeelights kunnen praten.
Je kunt dan de zigbee schakelaars van Xiaomi of Aqara op de gateway aanmelden en daarna gebruiken.
Ik gebruik zelf strategische geplaatste Xiaomi en Aqara mini schakelaars ( de ronde Mi schakelaar en vierkante Aqara versie ) en heb een dubbele wandschakelaar in bestelling staan bij Gearbest.
Ondanks dat ik overal in huis Amazon Alexa dot's heb liggen merk ik toch dat even naar een schakelaar die binnen handbereik ligt of hangt reiken gemakkelijker werkt dan roepen dat het licht aan of uit moet.
Zo heb ik bij mijn slaapkamerdeur een Aqara vierkante schakelaar aan de muur geplakt waarmee ik met enkelklik de gordijnen open of dicht doen en met dubbelklik de Yeelight plafondlamp aan of uit zet.
Uiteraard kan je er ook voor kiezen het schakelen via de Mihome app op je telefoon te doen. Dan heb je zelfs wat meer instelmogelijkheden dan met de simpele schakelaars.

Tip voor een Xiaomi Gateway: bij Gearbest momenteel onder de 21 euro verkrijgbaar!

• ronald1989
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 04-12-2018
Ik heb iets vreemds met de nieuwe led strip van Yeelight.

Heb een basis set en 2 x 1m verlenging en het geheel getest voordat ik het ging monteren en alles werkte, alle kleuren waren instelbaar.

Nu net alles geïnstalleerd en ik krijg geen andere kleur meer dan rood. Al een paar keer een hard reset gedaan maar zelfs de modus die de strip zou moeten tonen na een hard reset (rood groen blauw) doet het niet meer, alleen nog rood.

Ik merk dat als ik geel kies het rood minder fel wordt en bij blauw bijvoorbeeld donkerder rood.

Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt? Ik kan op het Yeelight forum geen eenduidig antwoord vinden. De een zegt een hardware issue en de ander zegt dat de connecties tussen de basis set en de verlenging niet goed zijn. Deze allemaal gecheckt en dat maakt geen verschil.

• lowo
MakhouT schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:49:
Perfecte uitleg! Thanks!
Klopt het ook dat ik nog dan een converter moet hebben naar EU stekker?

[...]
Ja je hebt dan een adapter nodig, zelf gebruik ik deze hiervoor: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1OtF2XLvsK1RjSspdq6AZepXaS.jpg

Prima en erg platte adapter die niet opvalt achter de gateway.
Te koop bij Ali voor maar € 1.79 per stuk op dit moment.
( https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2e4f4c4dMhPPOD )

• mark1541
Sinds gisteren een Yeelight RGB kleuren lamp gekocht en een super mooie lamp alleen 1 ding.

Ik heb ook allerlei klik aan klik uit spul en had in de kaku app een scène slapen gemaakt.
Als ik Zei zet slapen Aan gingen alle lichten uit.
Maar nu blijft de Yeelight aan omdat dat een hele andere lamp is.
Is er een manier om de lamp ook mee te nemen dat ie automatisch uit gaat?
Nu blijft hij als enigste aan staan

• bd-casemod
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-03 17:41
Vraagje,

Ik wil mijn woning graag voorzien van de Yeelight E28 RGBW V2(Warm white) versie.

Ik lees her en der problemen met de kleur temp aansturing vanuit domoticz, weet iemand of je inmiddels deze lampen al goed kunt aansturen vanuit domoticz?

In het specifiek dus de kleur aansturing (Warmwhite etc) en het dimmen van lampen

bd-casemod wijzigde deze reactie 16-11-2018 11:37 (3%)

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:03
Ik wil deze Xiaomi Philips Zhirui spotjes kopen, maar zijn deze ook compatible met de Gateway? En dus te combineren met alle andere domotica protocollen?

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:00
Nice downlights with dimming control, 3,5W, 200 lm, 3000K-5700K they can be connected directly to the 220V, nice light color and brightness, you can group several of them to only one group and turn on/off with Mihome app, life expectancy for about 15000 hours should be long enough and hopefully they will last some years to come...

• sander817
  • Registratie: januari 2001

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Heeft iemand nog een leuke black friday yeelight aanbieding?
Had er een aantal willen scoren met korting,

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-03 07:20
Ik ben op zoek naar de Yeelight candle light. Maar nu komt het probleem ik had graag de zilvere uitvoering en het liefst uit een eu warehouse?

Maar vrijwel alles wat ik zie is gold/rosé?

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-03 21:01
sander817 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:36:
Heeft iemand nog een leuke black friday yeelight aanbieding?
Had er een aantal willen scoren met korting,
Yeelight white voor $12,50

• bd-casemod
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-03 17:41
thnx meteen paar besteld

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:37
Ik zit een beetje te klooien met een Yeelight bulb en een google home mini. Ik kan dmv spraakbediening de kleur van de lamp veranderen. Werkt allemaal prima, op 1 ding na: hoe kom ik van gekleurd licht weer terug naar gewoon warm wit licht?

Ik probeer bijv een scene te starten, maar wat is et commando hiervoor?

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-03 20:10
Sinds kort heb ik hier een Xiaomi gateway icm twee smart sockets. Deze wordt in de toekomst uitgebreid met wat andere dingen zoals een lux sensor. Ik wil ook graag een deel van mijn lampen gaan vervangen door slimme verlichting maar ben erg aan twijfelen:

- Philips HUE, het bekendst en meeste ondersteuning. Meeste keus in lampen. Nadeel is wel dat ik een Hub moet kopen a +- € 40,-
- Ikea Tradfri, relatief nieuw. Minder goede ondersteuning en minder keus in lampen. Nadeel is de aanschaf van een hub van € 25,50 (incl. personeelskorting). Lampen zijn echter wel het goedkoopste (witte variant) en kan deze vooralsnog kopen met personeelskorting waardoor ze +- 8,- per stuk kosten.
- Yeelight. Lampen zijn gelijk aan de Ikea, voor de witte variant. En gekleurd lijkt iets voordeliger te zijn. Er is geen hub nodig. Deze is er immers al in de vorm van een Xiaomi Gateway. Doordat er geen gateway nodig is, bespaar ik € 25,-. Er is nog geen GU10 leverbaar.

Ik wil graag spotjes in GU10, evenals E27 variant.

De Philips lampen hebben als nadeel dat ze minder "slim" zijn als de echte Yeelight. Of is het alleen spraakbesturing wat ze missen?

Iemand eerder met dit bijltje gehakt en een keuze gemaakt?

Robbie T wijzigde deze reactie 21-11-2018 16:54 (9%)

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-03 21:01
Robbie T schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:50:

- Yeelight. Lampen zijn gelijk aan de Ikea, voor de witte variant. En gekleurd lijkt iets voordeliger te zijn. Er is geen hub nodig. Deze is er immers al in de vorm van een Xiaomi Gateway. Doordat er geen gateway nodig is, bespaar ik € 25,-. Er is nog geen GU10 leverbaar.
Voor de Yeelight is helemaal geen Xiaomi gateway nodig. Gateway is zigbee en Yeelight is wifi

• ppeterr
[...]

ow jeej, of is dit geen ow jeej :) afwachten maar even weer.
Item on hold at customs, waiting for information from recipient

MENTAL SHUTDOWN

• maartend
ppeterr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:30:
[...]

ow jeej, of is dit geen ow jeej :) afwachten maar even weer.

[...]
Shit, bij mij ook.

• Ransom_nl
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 22:28
Xamsix schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:34:
Helaas heb ik zelf een foutje gemaakt tijdens het bestellen, waardoor ik de 'starry' lampshade heb ontvangen in plaats van de normale witte.

Om uit te proberen heb ik de lamp toch geinstalleerd, en damn, ik ben erg onder de indruk. De lamp geeft ontzettend veel licht, maar gelukkig kun je makkelijk dimmen. Connecten met de app en Google Assistent was erg makkelijk en werkt supersoepel!
Hoi. Is bij die starry versie de starlight een optie, dus kun je hem ook gewoon normaal gebruiken? Of is het altijd een starlight? Thanks alvast!

• Xamsix
Ransom_nl schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:50:
[...]

Hoi. Is bij die starry versie de starlight een optie, dus kun je hem ook gewoon normaal gebruiken? Of is het altijd een starlight? Thanks alvast!
Altijd een starlight helaas, daarom heb ik de lampen teruggestuurd :)

• jjbakker
  • Laatst online: 07-03 20:26
Ik probeer mijn lampen werkend te krijgen in Google Assistant en probeer deze aan te sturen in het Nederlands. Als ik bijvoorbeeld zeg 'zet de lamp uit' dan krijg ik de melding dat 'De lamp is niet beschikbaar. Je kunt proberen dit apparaat opnieuw in te stellen'. Ik heb de lamp meerdere keren gekoppeld in de assistant app en de Google home app. Als ik de assistant engelse opdrachten geef reageert de YeeLight wel.

Is de Yeelight überhaupt aan te sturen in het Nederlands via Google Assistant?

• Helox-in-a-box
yezzer schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:35:
[...]

Vraag aan al de mensen die ook de E27 Xiaomi PHILIPS Zhirui Smart LED Ball Lamp in gebruik hebben en die deze via de MI app aansturen.
https://www.gearbest.com/...p_644095.html?wid=1433363

Ondanks dat ze in dezelfde ruimte opgesteld staan waar ook de wifi router staat, heb ik daar heel erg wisselende resultaten mee bij het gebruik van timers. De ene keer start een (dagelijks terugkerende) ingestelde timer via de mi app op, en dan weeral niet. Soms wordt een timer correct uitgevoerd, en dan wil dan de daaropvolgende timer die de lamp uitschakelt niet uitgevoerd worden. In de log's zijn er ook geen foutmeldingen te zien: er staat gewoon dan niets vermeld. Met andere woorden: niet betrouwbaar bij timer gebruik. Ligt dat nu aan de Mainland china server of aan de wifi verbinding?
Dat is wel anders als ik de lamp manueel via een zigbee schakelaar uitschakel, dan reageert die direct op het commando. (https://www.gearbest.com/...p_257679.html?wid=1433363)
Ook vreemd dat de lamp maar een wifi signal strenght heeft van 27 à 29% (RSSI -69) terwijl ze slechts enkele meters van de wifi router verwijderd is.
Timers zijn worden volgens mij allemaal aangestuurd vanuit de cloud, mijn ervaring is dat dat inderdaad minder betrouwbaar is (2 airfilters bij de kinderen, staan soms nog aan in de ochtend. Maar bv aansturen van de filters via de magneet sensoren gebeuren dan weer lokaal en dat werkt altijd (kan je ook zien in de Mi app).
Volgens mij werken al die dingen ook alleen maar op 2.4G.

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:01
jjbakker schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:32:
Ik probeer mijn lampen werkend te krijgen in Google Assistant en probeer deze aan te sturen in het Nederlands. Als ik bijvoorbeeld zeg 'zet de lamp uit' dan krijg ik de melding dat 'De lamp is niet beschikbaar. Je kunt proberen dit apparaat opnieuw in te stellen'. Ik heb de lamp meerdere keren gekoppeld in de assistant app en de Google home app. Als ik de assistant engelse opdrachten geef reageert de YeeLight wel.

Is de Yeelight überhaupt aan te sturen in het Nederlands via Google Assistant?
Je kunt IFTTT eens proberen

• Ransom_nl
Net 2 normale ceiling lights, 1 450mm starry en een 650 normaal met ambient besteld. Ben benieuwd, aardige uitgave wel.

Ransom_nl wijzigde deze reactie 30-11-2018 15:17 (0%)
Reden: Typo

• mtenberg
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-03 18:39
Sinds de laatste App/firmware updates hebben de Yeelight lampen prima werkende ondersteuning voor Siri Shortcuts.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:03
Afgelopen weekend de Yeelight YLXD01YL aan het plafond geschroefd. Ik heb wel meer elektronica van Xiaomi en ook deze lamp zit mooi in elkaar. Het is mijn eerste 'smarthome' product, dus nu is het even uitzoeken hoe ik het ga aansturen. Er komen binnenkort ook nog wat slimme spots aan van Xiaomi/Philips.

Moet ik nu de Yeelight of Mi Home app hebben? Ik wil in de toekomst meer domotica toepassen in huis, en ook de Roborock S50 staat nog op het verlanglijstje :)

MeltedForest wijzigde deze reactie 03-12-2018 11:11 (7%)

• Ransom_nl
Kan iemand me uitleggen wat je precies kunt doen met de BLE gateway functie van de ceiling light 650? Zelf al gezocht, maar het word me niet echt duidelijk.

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:01
MeltedForest schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:08:
Afgelopen weekend de Yeelight YLXD01YL aan het plafond geschroefd. Ik heb wel meer elektronica van Xiaomi en ook deze lamp zit mooi in elkaar. Het is mijn eerste 'smarthome' product, dus nu is het even uitzoeken hoe ik het ga aansturen. Er komen binnenkort ook nog wat slimme spots aan van Xiaomi/Philips.

Moet ik nu de Yeelight of Mi Home app hebben? Ik wil in de toekomst meer domotica toepassen in huis, en ook de Roborock S50 staat nog op het verlanglijstje :)
Ik zou de Mi Home app gebruiken. Deze is compatibel met Google Home.

• ppeterr
Nou mijn Yeelight YLDD04YL 2m LED Smart Strip is aangekomen.Althans hij
ligt bij het post agentschap hier om de hoek. Ik moet 20 euro bijbetalen omdat
het pakje via de douane liep. Dus hij heeft mij 50 euro gekost.

Vanavond maar eens de alexa skill erop los laten!

[edit] Ik kon niet wachten, dus opgehaald. Aangesloten en in alexa gezet.

Eerste indruk is goed, nette EU stekker erbij. En alles werkt zoals vewacht.
Even de licht sterkte bekijken als het wat donker is, en dan netjes plaatsen.

ppeterr wijzigde deze reactie 06-12-2018 11:20 (30%)

MENTAL SHUTDOWN

• Randleman
ppeterr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:04:
Nou mijn Yeelight YLDD04YL 2m LED Smart Strip is aangekomen.Althans hij
ligt bij het post agentschap hier om de hoek. Ik moet 20 euro bijbetalen omdat
het pakje via de douane liep. Dus hij heeft mij 50 euro gekost.

Vanavond maar eens de alexa skill erop los laten!

[edit] Ik kon niet wachten, dus opgehaald. Aangesloten en in alexa gezet.

Eerste indruk is goed, nette EU stekker erbij. En alles werkt zoals vewacht.
Even de licht sterkte bekijken als het wat donker is, en dan netjes plaatsen.
Volgens mij zijn het gewoon SMD5050 leds? Leuk om een kleinere computer kamer of een kast/tv meubel van licht te voorzien :). Waar gebruik je ze voor?

• ppeterr
@Randleman

Ik heb de strip achter de bank in een hoek geplaatst. Dit geeft best mooi indirect licht achter
de bank en omhoog schijnend tegen de muur. Ik wil er nog een achter het tv meubel in de breedte
doen voor het zelfde effect. Beetje als bij verlichting dus, voor de sfeer.

De integratie met alexa is erg leuk. Hoog gadget gehalte natuurlijk maar het doet wat ik wil.

Zo, verandert de kleur als ik bijvoorbeeld alexa vraag de radio aan te doen.
En vanmorgen om 7 uur ging er een opgaande zon verlichting aan.
Ook bij een trigger "movie time" waar dus de tv en dergelijke aangaat, dan dimt
de strip naar een soort blauwe gloed. Best tof.

Overigens, kan ik de kleur verder goed matchen met de rest van mijn normale verlichting.
Dus het valt geheel niet uit de toon, buiten wat ik hierboven net noemde dus.

Ben dus wel opzoek naar een 2e strip, dit keer maar niet vanuit china (wat een gedoe)

ppeterr wijzigde deze reactie 07-12-2018 10:09 (10%)

MENTAL SHUTDOWN

• Randleman
ppeterr schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:08:
@Randleman

Ik heb de strip achter de bank in een hoek geplaatst. Dit geeft best mooi indirect licht achter
de bank en omhoog schijnend tegen de muur. Ik wil er nog een achter het tv meubel in de breedte
doen voor het zelfde effect. Beetje als bij verlichting dus, voor de sfeer.

De integratie met alexa is erg leuk. Hoog gadget gehalte natuurlijk maar het doet wat ik wil.

Zo, verandert de kleur als ik bijvoorbeeld alexa vraag de radio aan te doen.
En vanmorgen om 7 uur ging er een opgaande zon verlichting aan.
Ook bij een trigger "movie time" waar dus de tv en dergelijke aangaat, dan dimt
de strip naar een soort blauwe gloed. Best tof.

Overigens, kan ik de kleur verder goed matchen met de rest van mijn normale verlichting.
Dus het valt geheel niet uit de toon, buiten wat ik hierboven net noemde dus.

Ben dus wel opzoek naar een 2e strip, dit keer maar niet vanuit china (wat een gedoe)
Je hebt inderdaad pech gehad dat jouw pakketje er uit is gevist :9. 9/10 keer gaan mijne er langs maar het kan niet altijd "goed" gaan helaas.

• Helox-in-a-box
Ransom_nl schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:26:
Kan iemand me uitleggen wat je precies kunt doen met de BLE gateway functie van de ceiling light 650? Zelf al gezocht, maar het word me niet echt duidelijk.
Bepaalde producten zijn BLE only, zoals dit ding:

Deze kan je dus alleen met je telefoon connecten en uitlezen of via WIFI -> BLE -> sensor. Vraag me wel af hoe dat precies werkt, heb wel deze sensoren hangen maar nog geen BLE gateway device.

• ppeterr
Randleman schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:34:
[...]

Je hebt inderdaad pech gehad dat jouw pakketje er uit is gevist :9. 9/10 keer gaan mijne er langs maar het kan niet altijd "goed" gaan helaas.
Ja dat klopt, ik heb er zojuist nog een gescoord via marktplaats. Minstens zo riskant ;)

MENTAL SHUTDOWN

• Ransom_nl
Dan neem ik aan dat hij via de gateway internet connectivity krijgt en je hem dus ook buitenhuis kunt uitlezen.
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:52:
[...]

Bepaalde producten zijn BLE only, zoals dit ding:
[Afbeelding]

Deze kan je dus alleen met je telefoon connecten en uitlezen of via WIFI -> BLE -> sensor. Vraag me wel af hoe dat precies werkt, heb wel deze sensoren hangen maar nog geen BLE gateway device.

• ppeterr
Nou heb ik een 2e led stip binnen gekregen, het oude model denk ik.
Hier zit een wat wazige slappe stekker adapter bij.
Bij de andere strip kreeg ik een nette stekker adapter.

Iemand een suggestie voor een verloop stukje ? En dan gewoon uit nederland.

Ik zag zelf deze.

https://www.bol.com/nl/p/...0v-250v/9200000046443061/

MENTAL SHUTDOWN

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 14:11
Randleman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:38:
[...]

de Yeelight app ook.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Randleman
Nice. Maar ik zou alsnog de mi home gebruiken als je nog andere xiaomi devices wilt koppelen :)

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 14:11
Randleman schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:48:
[...]

Nice. Maar ik zou alsnog de mi home gebruiken als je nog andere xiaomi devices wilt koppelen :)
Ligt er aan wat je precies wil. Ik vind dat de Yeelight app veel meer mogelijkheden heeft t.o.v. de MiHome app. De combinatie met m'n andere Xiaomi/Aqara sensoren heb ik nu lopen via Domoticz, werkt ook prima.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• thekvnz
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-01 19:38
Ik wil de Yeelight 2nd gen kopen. Totaal wil ik 3 kleur lampen. Kan ik deze via de smartphone alle 3 bedienen? Of moet ik nog iets extras ervoor kopen?

• Helox-in-a-box
thekvnz schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:32:
Ik wil de Yeelight 2nd gen kopen. Totaal wil ik 3 kleur lampen. Kan ik deze via de smartphone alle 3 bedienen? Of moet ik nog iets extras ervoor kopen?
Yeelight ledstrip-v2 zijn gewoon WIFI (volgens mij alleen 2.4GHz), ze zijn koppelbaar en zit er een 24 watt adapter bij met een eurostekker. Vooral de nieuwe adapter is een enorme vooruitgang, heb namelijk oude adapters vervangen met een USB naar 12v converter aangezien ik ze niet vertrouwde bij de kinderen op de kamer (vooral met zo'n flimsy reis-stekker eraan).

• Geurt-kun

Geurt-kun

Recentelijk heb ik het sluipverbruik gemeten van twee Yeelight bulbs E27. Te weten de eerste versie van 600 lumen en de tweede versie van 800 lumen. Respectievelijk 8 en 10 Watt.
De 8 Watt doet in standby 1,294 Watt.
De 10 Watt doet in standby 1,045 Watt.
Verschil is 0,249 Watt. Op jaarbasis is dit EUR 0,50 op basis van 0,23 / kWh per lamp.
Dit is natuurlijk niet een reden om al je lampen te vervangen, maar als je toch voor nieuw gaat zou ik toch voor de 10 Watt lampen gaan. Ze zijn goed dimbaar, wat ook het stroomverbruik ten goede komt.
Onder het motto, beter mee verlegen, dan om verlegen.
Nb, gemeten met een Voltcraft SEM6000.

2k op west bij Pv Output

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:51
hoe zit het eigenlijk met de YLXD01YL. Als er een led kapot is dan kun je die niet vervangen? je kan niet even simpel een lampje verwisselen geloof ik?

• Raxious
  • Laatst online: 19-03 15:59
Zit sterk er aan te denken om in mijn nieuwe woning wat Smart Home lampen te plaatsen. Ben uiteindelijk door een filmpje van Linus terecht gekomen bij Yeelight. Ik vroeg mij af voor de mensen die de ceiling lights hebben, welk formaat raden jullie aan, de 320mm of meteen voor 450mm gaan?

Ik verwacht in principe maar 2 van dit soort lampen in de woonkamer te plaatsen. Mijn woonkamer is een L-vorm, dus vandaar.

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-03 22:10
weet iemand of er een update is/komt voor de yeelight om de kleur te onthouden als de bulb van het stroom is afgeweest? (vergelijkbaar met de hue update tijde terug).

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-03 22:10
Randleman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:38:
[...]

Sinds gisteren heb ik yeelight bulbs (Xmas gifts). Heb daarbij de yeelight app geïnstalleerd en werkt prima. wat is het verschil met de mi home app?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True