Heb ondertussen de nieuwe V2 bulbs ontvangen en zojuist even snel getest.
De lampen installeren via de Yeelight app was uiteraard een fluitje van een cent, en voor beide lampen was er meteen een firmware update aanwezig.
Beide lampen (De RGBW en uiteraard de White Tunable) waren daarna ook direct aanwezig in de Mi Home app.
Na het aan zetten van "LAN Beheer" in de Yeelight app waren ze tevens direct zichtbaar en bruikbaar in Home Assistant, waar ik momenteel de eerste stappen in aan het zetten ben.
Aangenaam verrast door de verbeterde kwaliteit, deze lampen doen nu echt niet meer onder voor de veel hoger geprijsde Philips HUE lampen.
Ik gebruik Philips HUE lampen als hoofd-verlichting en vond de "oude" Yeelight RGB toch wat tegen vallen wat aantal Lumen betreft, en bij de wit-kleuren zag ik altijd wat andere kleuren er naast.
Ik heb de V2 er nu direct langs getest, en kan prima matchen met de HUE (Color en White Ambiance).
Even veel light dus, geen rare kleur zwemen meer en prima in gelijke kleur of wit-tinten te zetten.
Ook de White Tunable betreft echt een goede update daar deze nu naast de hogere aantal Lumen nu in een mooie warme tot koude temperatuur in te stellen is.
(én niet het vervelende nadeel van de HUE lampen, dat je geen saved-state in kan stellen voor als de stroom er even af gaat)
Gezien de prijs (een HUE color / white ambiance kost ongeveer 5 tientjes) wat mij betreft dus een aanrader!
Helaas had ik een vrij groot aantal GU-10 lampen nodig destijds, dus voor een aantal HUE lampen moeten kiezen. Zodra Yeelight ook mooie GU-10's op de markt zet zie ik geen enkele reden meer waarom iemand voor HUE zou kiezen in plaats van de Yeelights.
Mijn oude Yeelight RGB Bulbs blijven overigens nog prima in te zetten als extra sfeer verlichting, zeker gezien de lage prijs nog steeds erg tevreden daar mee.
Vlug wat foto's geschoten, helaas wat donker dus excuses voor de kwaliteit!
[van links naar rechts: Xiaomi Philips / RGB V2 / White V2 / RGB V1 / Hue Color + White]