bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
mrbert
Beiden zouden op Omicron backbone moeten zitten.mrbert schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:19:
heb toch maar voor de aanbieding van newshosting gekozen en lijkt idd verschil te maken want ik krijg daar een aantal bestanden niet binnen wat met eweka wel lukt. Denkd dat het idd een andere backbone zal gebruiken met andre server
overigens zou newshosting ook de US backone moeten hebben en
Included free for the duration of your account:
Unlimited Easynews
Unlimited TweakNews
die kan ik dus idd ook gebruiken
[ Voor 8% gewijzigd door mrbert op 27-11-2023 13:36 ]
mrbert
For all those people that might have missed our Black Friday offer, we got your back!
We can't let Cyber Monday pass by without offering you a great deal! You can get the same discount as with our Black Friday deal.
CM2023 gives 50% discount on all of our packages.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
mrbert
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:58
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
mrbert
Zat in Thailand de afgelopen weken dus ik had er even geen hoofd voor, maar het werkt nog steeds blijkbaar dus net even afgeslotenPatRamon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:24:
[...]
Account aan maken en door gaan naar betaling en daar de code invoeren.
Net geprobeerd even met een fake account (nieuw) en werkt.
Good Luck
[...]
Tnx ! (ook @effem )
Waar zie je dat staan? Dat klinkt namelijk goed.mrbert schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:38:
Included free for the duration of your account:
Unlimited Easynews
Unlimited TweakNews
Ik zie alleen
Free 1 TB Easynews Account
Free 1 TB European Bonus Server
Dat was met de black friday aanbieding en heb die toen aangeschaft. Maar heb het al weer opgezegd.Goe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 02:07:
[...]
Waar zie je dat staan? Dat klinkt namelijk goed.
Ik zie alleen
Free 1 TB Easynews Account
Free 1 TB European Bonus Server
De eerste paar files die ik probeerde op te halen waren al niet meer aanwezig. Ik moest bij het opzeggen toch eem naand betalen ook al was dat na 2 dagen dat is minder netjes.DE easynews account is web based en kun je zo direct bestanden mee ophalen zonder reader maar ook daar een hoop bestanden net te vinden die via andere NZB indexers wel bestaan
mrbert
Oh jammer, anders had ik het misschien wel gehaald. Nu ga ik waarschijnlijk alleen TweakNews halen.mrbert schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:02:
[...]
Dat was met de black friday aanbieding en heb die toen aangeschaft. Maar heb het al weer opgezegd.
De eerste paar files die ik probeerde op te halen waren al niet meer aanwezig. Ik moest bij het opzeggen toch eem naand betalen ook al was dat na 2 dagen dat is minder netjes.DE easynews account is web based en kun je zo direct bestanden mee ophalen zonder reader maar ook daar een hoop bestanden net te vinden die via andere NZB indexers wel bestaan
(Weet iemand hoe goed Eweka is tegenwoordig? 10+ jaar geleden was het namelijk verschrikkelijk)
Puur uit nieuwsgierigheid: Heb je dezelfde downloads geprobeerd om binnen te halen met de inbegrepen TweakNews account? Misschien dat dat wel lukt.
Dat je een maand moest betalen is wel zuur ja terwijl er staat "Money-Back Guarantee 30 days"
maarja...op hun website staat het volgende:
Can I have my money back for the time/credits I didn't use?
No, we do not provide refunds for unused time/kilobytes on monthly plans.
Denk dat devoorwaarden en beleid misschien ook veel verschil maakt
[ Voor 11% gewijzigd door mrbert op 01-12-2023 11:18 ]
mrbert
Leuke anekdote.Goe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:33:
Nu ga ik waarschijnlijk alleen TweakNews halen.
(Weet iemand hoe goed Eweka is tegenwoordig? 10+ jaar geleden was het namelijk verschrikkelijk)
Ik had een probleempje met de betaling (te weinig maanden) bij Tweaknews en had contact met hun support:
/f/image/fpi4aTXxRxTlqQDu9Y3qq9kd.png?f=fotoalbum_large)
Het was gewoon een jaar abonnement. MAar geen ramp verder al is het een dure maand en een beetje flauw nanog geen 2 dagen gebruik als testGoe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:33:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid: Heb je dezelfde downloads geprobeerd om binnen te halen met de inbegrepen TweakNews account? Misschien dat dat wel lukt.
Dat je een maand moest betalen is wel zuur ja terwijl er staat "Money-Back Guarantee 30 days"
maarja...op hun website staat het volgende:
Can I have my money back for the time/credits I didn't use?
No, we do not provide refunds for unused time/kilobytes on monthly plans.
mrbert
[ Voor 96% gewijzigd door mrbert op 08-12-2023 21:16 ]
mrbert
Iemand die ook zoiets ziet?
:strip_exif()/f/image/IEGS1mBM1kclhWyxw7AKVQRj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door teapot op 09-12-2023 11:49 ]
Dat is geen troep. Dat zijn de stukjes van een bestand (of het hele bestand als je reader ze al samenvat). Alleen de naam van dat bestand is verborgen. Je kunt ergens een nzb bestand downloaden (via een indexer) en daarmee via een nzb downloader downloaden en samenvatten tot je bestand met een logischere naam.teapot schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:06:
Sinds een paar dagen krijg ik in de nieuwsgroepen die ik af en toe volg (meestal klassieke muziek) alleen nog maar troep te zien.
Raar dat dat bij een groep als losless zo lang geduurd heeft voordat ze naar nzb overschakelen.
https://www.snelrennen.nl/nieuwsgroepen/nzb_zoeken.php
[ Voor 7% gewijzigd door rvk op 09-12-2023 12:43 ]
Op de valreep nog een understatement van het jaar…rvk schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:41:
Raar dat dat bij een groep als losless zo lang geduurd heeft voordat ze naar nzb overschakelen.

Wat jammer dat het ouderwetse headeren verwijnt.
Welke newsreader laat dan de naam van het bestand zien?
Newsleecher niet, newsbin niet en grabit niet.
Geen enkele newsreader kan dat. Dan moet je dus naar indexers of naar een spotnet oplossing (lokaal of via web) om dat te bekijken. (En dan de nzb aan je favoriete downloader geven)teapot schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:17:
Als je Newsbin al gebruikt, kijk dan even op deze pagina,teapot schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:17:
Thanks, ja ik weet wat een nzb bestand is.
https://newsbin.com/isearch.php
Maar er zijn er ook genoeg gratis, zoek anders eens op drunkenslug of clubnzb.
XBL gamertag StayingPow3r
Er zijn er zat die publiek zijn (zoals nzbindex en spotnzb, je klassiek kun je onder groups vinden).teapot schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:35:
thanks again, maar die zijn meestal invite heh. En veelal voor films enzo.
Ik dacht dat indexers noemen tegen de regels was maar schijnbaar is dat toch niet het geval
Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url
[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 09-12-2023 13:45 ]
Het hoeft ook niet eens meer muziek te zijn.teapot schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:17:
Thanks, ja ik weet wat een nzb bestand is.
Een poster kan in willekeurige welke groep, willekeurig wat posten.
En als het beveiligd is met een wachtwoord kom je er al nooit meer achter op deze manier
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Niet doen, zij hebben de nare eigenschap ineens offline te gaan, en een jaar of wat later weer uit het niets op te duiken. Is al een aantal keren gebeurd.DeTjuk schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:07:
Usenet crawler is terug en hebben een lifetime actie voor 20 euro. Het voelt een beetje als een cash grab. Vertrouw het niet helemaal. Wat denken jullie hiervan?
Lifetime abo zou ik sowieso nooit doen (zeker niet bij usenet crawler), heb het al meerdere keren zien gebeuren dat dit omgezet wordt in een tijdelijk abonnement, omdat er geen inkomsten meer gegenereerd worden. Ik heb het ooit een keer gedaan bij Dognzb, en na 2 jaar is dit omgezet in een tijdelijk abo, het was niet meer houdbaar, financieel gezien. En ik heb dit elders ook vaker zien gebeuren.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
ik kon 2 jaar geleden m'n usenet-crawler inlog gegevens gebruiken o in te loggen op verycouch
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Is al sinds 18.08.2023 terug... en zoals gezegd... vlug geld vangen en straks wéér weg. Nee dank je.DeTjuk schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:07:
Usenet crawler is terug en hebben een lifetime actie voor 20 euro. Het voelt een beetje als een cash grab. Vertrouw het niet helemaal. Wat denken jullie hiervan?
Heb een andere lifetime abo en die is nog steeds lifetime, fingers crossed
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 16-12-2023 18:25 ]
Nzbgeek is open voor registratiePowerkiwi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 05:44:
Zijn er meer mensen bij wie nzbsu er steeds uit ligt? En, niet geheel ongerelateerd,
* knip*
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 16-12-2023 18:25 ]
[ Voor 161% gewijzigd door CreativeS op 16-12-2023 22:06 ]
Ah het moet gratis.CreativeS schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:10:
[...]
Als ik dan direct na inloggen het volgende zie:
[Afbeelding]
Dan is het bij mij direct:
[Afbeelding]
Dan doet het Drunkenslug het beter. Daar kan je kiezen of je de gratis versie wil gebruiken (max 5 grabs per dag) of wil betalen voor meer grabs.
Nee hoor... Drunkenslug wordt jaarlijks betaald. Mijn 4 USP's worden ook keurig betaald. Netflix wordt keurig betaald. Discovery Plus wordt keurig betaald. F1 TV Pro wordt keurig betaald. * knip*. Reageer normaal of reageer niet.ZiSE schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:18:
Ah het moet gratis.
[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 16-12-2023 18:26 ]
Nu kreeg ik via Ninja te horen dat gratis accounts misbruikt werden, en dat gratis account voorlopig beëindigd zullen worden om deze reden. Wellicht is dit gerelateerd aan het feit dat er aan gratis accounts weinig support wordt gegeven.
Je hoeft het als gratis gebruiker dus niet persoonlijk te nemen dat er afscheid van je wordt genomen, kennelijk is er iets aan de hand met API keys dat de 'goede gratis gebruikers' te lijden hebben onder de kwade gratis gebruikers.
De dienstverlening van NZBGeek, aangaande van mijn eigen ervaring, is wel zeer betrouwbaar te noemen. Ik verleng regelmatig.
Yippie kayak, other buckets!
Misschien eens de 'regeltjes' updaten. Staat namelijk nergens te lezen (ook niet in de post van Equator). Je kan het wel zo tussen neus en lippen hier opmerken, maar het staat nergens gedocumenteerd. Ik las trouwens in die post van Equator (waar regelmatig naar gerefereerd wordt) ook dat vragen naar aanbiedingen en zo ook niet mag... ik zou toch eens wat vaker langskomen in het topic.Powerkiwi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 05:44:
Zijn er meer mensen bij wie nzbsu er steeds uit ligt? En, niet geheel ongerelateerd, [mbr]* knip* bedelen om invites is niet de bedoeling.
[/]
Heb al een jaar of 9 een lifetime abo en maak er nog iedere dag met plezier gebruik van. Ook de support is goed. Als je een email stuurt dan zijn ze snel met reageren.jmk schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:54:
De dienstverlening van NZBGeek, aangaande van mijn eigen ervaring, is wel zeer betrouwbaar te noemen. Ik verleng regelmatig.
Een indexer kost ongeveer een tientje per jaar, terwijl een usp al snel 30-40 euro per jaar kost. Je kunt beter 3 indexers nemen en 2 usp's dan omgekeerd, dat scheelt 20 euro. Daarnaast heeft de ene indexer content die je op een andere niet vindt en omgekeerd. Soms lijkt het alsof verschillende nzb's naar dezelfde spot leiden, maar de ene nzb doet het wel en de andere niet.
Nog een tip: gebruik niet meer connections dan nodig is. Iedere extra connectie betekent meer overhead terwijl de snelheidwinst nihil is.
Hoe bepaal je hoeveel connections je 'nodig' hebt?grun93 schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:52:
Nog een tip: gebruik niet meer connections dan nodig is. Iedere extra connectie betekent meer overhead terwijl de snelheidwinst nihil is.
Stel je hebt een gbit abo en je haalt met 8 threads 850mb en je bent daar tevreden mee dan hoef je geen 32 threads aan te zettenPowerkiwi schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:25:
[...]
Hoe bepaal je hoeveel connections je 'nodig' hebt?
Nickname does not reflect reality
Goeie tip waarbij je ook moet meenemen of je eigen systeem er klaar voor is. Ik kan 1 Gb van Eweka binnentrekken via sabnzbd op de PC (110MB per seconde) maar op de Pi blijft ie op 900Mb steken. Als er ook nog eens gelijktijdig gedecodeerd (password) moet worden valt de Pi terug naar 500Mb, nog steeds geen kattenpis maar wel met 100% CPU. Met 10-15 connections loopt alles prima door. En voor mij energiezuinig omdat ie toch al een bak containers draait.Brad Pitt schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:30:
[...]
Stel je hebt een gbit abo en je haalt met 8 threads 850mb en je bent daar tevreden mee dan hoef je geen 32 threads aan te zetten
Vergeet niet dat alles gelijk plaatsvind: netwerk, schrijven encrypted, weer lezen encrypted van dezelfde schijf, schrijven decrypted. Werk verdelen over meedere schijven/controlers kan dan ook helpen, of je moet natuurlijk een hele snelle NVMe inzetten
1Gb/s = 125MB/s. 110MB/s is 880Mb/s dus scheelt je netto maar 60Mb/s als je met de cap van een 1Gb/s-poort zit (940Mb/s). Maar een beetje systeem haalt de volle 1000Mb/s toch wel? Hier wel met een 2.5Gb/s-poort.DjoeC schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:45:
[...]
Goeie tip waarbij je ook moet meenemen of je eigen systeem er klaar voor is. Ik kan 1 Gb van Eweka binnentrekken via sabnzbd op de PC (110MB per seconde) maar op de Pi blijft ie op 900Mb steken.
Our Geek Birthday Sale will run from 12:00:00am 19th December 2023 UTC until 12:00:00am 21st December 2023 UTC.
•6 Month Subscription - $5.00 USD (Save $1.00 USD)
•1 Year Subscription - $9.00 USD (Save $3.00 USD)
•5 Year Subscription - $30.00 USD (Save $10.00 USD)
•Lifetime Subscription - $60.00 USD (Save $20.00 USD)
Lijkt me identiek aan de Black Friday-aanbieding.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Sta alleen niet verbaasd te kijken als ze er over een paar maanden ineens niet meer zijn.makooy schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:17:
Usenet-Crawler krijg je nu lifetime bij elke donatie.
Donaties beginnen bij 20euro.
Deze staat erom bekend plotseling te verdwijnen, en dan na 1 of 2 jaar weer op te duiken.
Kennelijk dus geld nodig...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Dan is dit wel bijzonder of niet?KillerBee schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:10:
[...]
Sta alleen niet verbaasd te kijken als ze er over een paar maanden ineens niet meer zijn.
Deze staat erom bekend plotseling te verdwijnen, en dan na 1 of 2 jaar weer op te duiken.
Kennelijk dus geld nodig...
Registered: Jan 4, 2014 (10 Yrs ago)
Last Login: Dec 21, 2023 (6 Secs ago)
Als je het forum had bekeken, had je gezien dat ik gelijk hebmakooy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:09:
[...]
Dan is dit wel bijzonder of niet?![]()
Registered: Jan 4, 2014 (10 Yrs ago)
Last Login: Dec 21, 2023 (6 Secs ago)
Eerste forum bericht, na 3(!) jaar afwezigheid: https://www.usenet-crawler.com/forumpost/261
Ik zou zeggen, scroll eens naar beneden op dat forum, en je ziet het gat in tijd.
Ik heb hen op deze manier al twee keer zien 'verdwijnen' voor langere tijd.
Misschien eerst eens niet zo hoog van de toren blazen, voordat je direct of indirect een feit afdoet als een leugen? (tenzij je de eigenaar bent van deze discutabele site uiteraard...

[ Voor 5% gewijzigd door KillerBee op 21-12-2023 11:02 ]
makooy lijkt te suggereren (maar zegt dit niet expliciet) dat een 'lifetime' subscription gewoon gehonoreerd blijft (al bijna tien jaar, wow, nice) ondanks het tijdelijk 'verdwijnen' van de service zoals KillerBee aangeeft dat meerdere keren is voorgekomen.KillerBee schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:00:
[...]
Ik heb hen op deze manier al twee keer zien 'verdwijnen' voor langere tijd.
Terwijl KillerBee lijkt te impliceren dat na een donatie voor lifetime supscription de service mogelijk snel (weer een keer) verdwijnt, maar of dit betekent dat je je donatie kwijt bent zonder dat die weer 'actief' is bij het terugkomen van de service... protip: wees duidelijker in je beweringen (allebei)
Heb je gelijk in!AzertyNL schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:20:
[...]
makooy lijkt te suggereren (maar zegt dit niet expliciet) dat een 'lifetime' subscription gewoon gehonoreerd blijft (al bijna tien jaar, wow, nice) ondanks het tijdelijk 'verdwijnen' van de service zoals KillerBee aangeeft dat meerdere keren is voorgekomen.
Terwijl KillerBee lijkt te impliceren dat na een donatie voor lifetime supscription de service mogelijk snel (weer een keer) verdwijnt, maar of dit betekent dat je je donatie kwijt bent zonder dat die weer 'actief' is bij het terugkomen van de service... protip: wees duidelijker in je beweringen (allebei)
Voor zover ik weet en heb gezien, is niemand zijn lifetime subscription kwijtgeraakt tijdens/na een lange afwezigheid, dat is ook niet wat ik ermee suggereerde.
Feit is echter wel dat je er niets aan hebt, als je geen toegang hebt en je ook niet weet of- en wanneer de website weer online is. Dat het al zeker twee keer gebeurd is (naar mijn weten), geeft natuurlijk niet zoveel vertrouwen. De laatste keer offline duurde 3 jaar, dus echt zeker iets om rekening mee te houden als je uberhaupt aan denkt een abonnement te nemen.
Niemand kan mij garanderen en overtuigen dat deze site online blijft.
Wilde enkel mensen waarschuwen...
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-12-2023 00:18 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Had denk ik pech met de nzb die ik probeerde binnen te halen. Ben inmiddels goed op weg weer.
Ben er wel achter dan mn 10 jaar oude Synology de huidige SSL encryptie niet meer trekt. Haalde met SSL aan maar 3,5 MB/s vs 30 MB/s met SSL uit.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dat was de default setting. Heb het nu uit staan. Met klein risico dat iemand bij Ziggo nu mn wachtwoord kan achterhalenRichieB schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:42:
@CyBeRSPiN Wat is de reden dat je Usenet downloads via SSL binnen haalt?Zonder werkt het ook prima en belast je je NAS minder.
Maar ook twee backbones helpt heel erg bij oudere posts binnen halen. Wil je het helemaal goed doen dan heb je twee unlimited accounts op verschillende backbones en een block account op een derde.
Mocht je je erin willen verdiepen heeft /r/Usenet mij veel geholpen.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:58
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik gebruik geen CouchPotato en binnenhalen gaat prima, ook na weken/maanden. @Taab geeft het al aan: goede provider icm block op andere backboneCyBeRSPiN schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:10:
Voor het eerst sinds jaren weer eens een block accountje genomen. Maar ligt het aan mij of is alles al deleted als het maar een paar dagen oud is? Je hebt dan echt iets als CouchPotato nodig om het meteen te pakken als het langskomt?
Is er een overzicht van backbones. Heb nu Eweka en block via Bulknews zonder dit te weten, misschien dus dubbelop als ze dezelfde backbone hebben?We Are Borg schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:55:
[...]
Ik gebruik geen CouchPotato en binnenhalen gaat prima, ook na weken/maanden. @Taab geeft het al aan: goede provider icm block op andere backbone
Nevermind. In de TS gevonden:
https://tweakers.net/i/-i...9gBsZj68.png?f=user_large
Twee verschillende backbones dus
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-12-2023 11:11 ]
Ik vind dat plaatje uit de TS toch inzichtelijker eigenlijkCreativeS schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:05:
Staat gewoon onderaan elke pagina...
[Afbeelding]
Tadaa..
[Afbeelding]
Alles kan. Neem niet weg dat het gewoon onderaan elke pagina staat en daar ging het even om.
*empty*
De gemiddelde prijs is de prijs gerekend over 15 maanden. Ze zeggen wel leuk 3 maanden gratis, maar die €2,99 per maand ga je niet voor een jaar betalenMR_VIPER schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:24:
Heeft iemand ervaring met de Tweaknews aktie van €2,99 per maand. Ik kan namelijk niet duidelijk terugvinden of dat dit voor 1 jaar is of dat het na 1 jaar overgaat op een andere prijs. En moet dit niet duidelijk aangegeven staan bij een aanbieding?
Ik maak niet zoveel gebruik van usenet maar wil zo af en toe wel iets ophalen.
Ik hoef geen doorlopend account maar indien nodig een maand toegang tegen lage kosten.
Nu zat ik te denken aan een night unlimited account van NewsXS voor 3,25 per maand omdat een blockaccount vermoedelijk duurder is voor mij.
Graag zou ik jullie ervaringen met NewsXS horen m.b.t. completion/retentie/snelheid enz.
Bij voorbaat dank!
Ik heb sinds Black Friday een abbo (met nog scherpere prijzen) bij Usenet Agency (40mbit vanaf 2,95€/m) en UseNight (unlimited 's nachts/1mbit overdag, 2€/m). Dit betreft 2x dezelfde server met een geclaimde retentie van 3075 dagen. Heb daarnaast nog een aflopende account bij Bulknews, waar ik ook heel tevreden was.mpandroid schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:26:
Na het verdwijnen van Tweak als internetprovider waarbij toegang tot Tweaknews inbegrepen was bij het abonnement ben ik nu op zoek naar een nieuwe usenetprovider.
Ik hoef geen doorlopend account maar indien nodig een maand toegang tegen lage kosten.
Nu zat ik te denken aan een night unlimited account van NewsXS voor 3,25 per maand omdat een blockaccount vermoedelijk duurder is voor mij.
Graag zou ik jullie ervaringen met NewsXS horen m.b.t. completion/retentie/snelheid enz.
Bij voorbaat dank!
Ik gebruik voornamelijk de -Arr suite op een NAS dus trek alles geautomatiseerd binnen van zodra ze gepost worden maar ben tot nog toe nog niks mainstream tegengekomen wat onvindbaar was van de laatste decennia. Doordat het geautomatiseerd is doet de snelheid er ook veel minder toe en volstaat het 40mbit abbo. Een 4k aflevering gecodeerd in H.265/HEVC heeft een bestandsgrootte van zo'n 5GB en is daarmee op kwartiertje binnen.
Als het niet geautomatiseerd hoeft kan ik je ook Real Debrid (3€/15d, 4€/m) aanbevelen. Heel hoge snelheden, nog net iets meer aanbod en niet de P2P nadelen van torrents. Ook de mogelijkheid om media te streamen zodat je niet op een volledige download hoeft te wachten om de kwaliteit te beoordelen.
Daarnaast Bulknews blok van 6TB voor 15 euro ook BF. Met een 6TB blok kun je vast een heeeele tijd vooruit of je moet meer gebruiken dan "niet zoveel". Mijn verbruik (Eweka onbeperkt) sinds juni ongeveer 1.5TB, 6TB maakt dan > 2 jaar...
Bulknews blockaanbiedingen momenteel niet zo geweldig, een 50Mb onbeperkt voor 30/jaar, Beter goed opletten of er nog aanbiedingen komen, ik meen dat er een Reddit topic voor bestaat.
Alvast bedankt!!
[ Voor 99% gewijzigd door TRaSH op 24-01-2024 21:46 . Reden: verkeerde topic ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Misschien zijn ze toen wel verwijderd... je hebt met usenet nooit de garantie (ondanks retentietijd) dat het beschikbaar is. Soms is het na een paar dagen al weg.seb251 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:43:
Een vraagje, ik heb een aantal oude FTD spots gevonden die op alt.binaries.nl staan met een upload binnen de retentieperiode van Easynews. Ze zijn uit de periode ca. september 2008 tot en met ca. 2010. Toch lijkt het dat de betreffende spots voor 2 oktober 2009 er niet op staan, terwijl de retentieperiode terug zou moeten gaan tot augustus 2008. Weten jullie hoe dit kan? Heeft een andere Usenet aanbieder meer kans? En dan is het nog steeds de vraag, hoe kan ik verder terug zoeken op alt.binaries.nl?
Ja het zou kunnen. Vond het alleen wel opvallend omdat de afleveringen vanaf oktober 2009 er nog wel op staan...CreativeS schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:51:
[...]
Misschien zijn ze toen wel verwijderd... je hebt met usenet nooit de garantie (ondanks retentietijd) dat het beschikbaar is. Soms is het na een paar dagen al weg.
Misschien dat deze nog werkt: XeNoBiTe in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14" ? (/luimpandroid schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:26:
Na het verdwijnen van Tweak als internetprovider waarbij toegang tot Tweaknews inbegrepen was bij het abonnement ben ik nu op zoek naar een nieuwe usenetprovider.
Bij voorbaat dank!
6TB voor 15 euro, mits/maar uiteraard.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Yep, werkt nog steeds.pven schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:51:
Misschien dat deze nog werkt: XeNoBiTe in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14" ? (/lui)
6TB voor 15 euro, mits/maar uiteraard.
*knip* Bedelen is niet de bedoeling.
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 22-03-2024 12:59 ]
maar leverde t ook t gewenste resultaat?CreativeS schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:06:
[...]
Yep, werkt nog steeds.
*knip* Bedelen is niet de bedoeling.
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 22-03-2024 13:00 ]
404 Signature not found
Ja, 5.930.3MB werd 11.929,3MBSMSfreakie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:20:
maar leverde t ook t gewenste resultaat?
toch ook nog maar eens kijken voor iets wat ik nog wil maar niet op tweaknews woont
ook op Bulknews niet... gelukkig al met al wel op Easynews gevonden. en met een 50GB free block ging dat prima voor een posting van 25~26GB
[ Voor 39% gewijzigd door SMSfreakie op 08-02-2024 15:31 ]
404 Signature not found
Heeel lang geleden gebruikte ik supernews en in mijn herinnering ging dat beter. Maar gebruikte toen ook een andere nzb indexer dus daar kan het ook aan liggen.
De retentie is super goed, kan hele oude bestanden binnenhalen, mits ze niet door dmca zijn neergehaald. En gezien je schrijft dat je dit na jaren weer gebruikt, dan is er wel het eea veranderd qua takedowns.Ray-zor schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:00:
Wat is jullie ervaring met de retentie van newsdemon? Vandaag sinds vele jaren weer een usenet abo aangegaan, ditmaal bij newdemon. Maar de eerste twee pogingen faalden door ontbrekende bestanden (ik denk alle). De Posts waren minder dan een jaar oud. Een post van enkele dagen geleden lukte wel. Kan natuurlijk zijn dat de oudere posts, gevonden via nzbgeek, niet meer bestaat maar ben benieuwd of er ervaringen hierover zijn met newsdemon.
Heeel lang geleden gebruikte ik supernews en in mijn herinnering ging dat beter. Maar gebruikte toen ook een andere nzb indexer dus daar kan het ook aan liggen.
Wat niet veranderd is, is dat het slim is om meedere blockaccounts bij anders providers (met andere back bones) erbij te nemen
[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 24-02-2024 18:25 ]
Hoi!
Bij mij prima! Wat ik zoek krijg ik binnen. Wat ouder kan inderdaad al weggehaald zijn. Ooit een goedkoop abonnement afgesloten (24 euro per jaar). Die prijs heb ik afgelopen november weer betaald.Ray-zor schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:00:
Wat is jullie ervaring met de retentie van newsdemon? Vandaag sinds vele jaren weer een usenet abo aangegaan, ditmaal bij newdemon. Maar de eerste twee pogingen faalden door ontbrekende bestanden (ik denk alle). De Posts waren minder dan een jaar oud. Een post van enkele dagen geleden lukte wel. Kan natuurlijk zijn dat de oudere posts, gevonden via nzbgeek, niet meer bestaat maar ben benieuwd of er ervaringen hierover zijn met newsdemon.
Dank voor de reactie, ook @TFZ61. Dat de situatie anders is dan vele jaren geleden had ik inderdaad ook als mogelijke oorzaak gezien. Overigens ben ik nooit een grootgebruiker geweest en is mijn usenet-kennis vrij beperkt. De term "blockaccount" kan ik me niet herinneren. Enige pointers waar ik best kan uitvinden wat dat inhoudt?EWK schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:24:
[...]
De retentie is super goed, kan hele oude bestanden binnenhalen, mits ze niet door dmca zijn neergehaald. En gezien je schrijft dat je dit na jaren weer gebruikt, dan is er wel het eea veranderd qua takedowns.
Wat niet veranderd is, is dat het slim is om meedere blockaccounts bij anders providers (met andere back bones) erbij te nemen
Blockaccount is soort lifetime data pakket. Als je heel weinig download ideaal.Ray-zor schreef op zondag 25 februari 2024 @ 00:17:
[...]
Dank voor de reactie, ook @TFZ61. Dat de situatie anders is dan vele jaren geleden had ik inderdaad ook als mogelijke oorzaak gezien. Overigens ben ik nooit een grootgebruiker geweest en is mijn usenet-kennis vrij beperkt. De term "blockaccount" kan ik me niet herinneren. Enige pointers waar ik best kan uitvinden wat dat inhoudt?
Voorbeeld 5 euro pm voor onbeperkt downloaden stevig aan de prijs als je bv blockaccount van 500 GB koopt voor 25 euro 1x. Hier mag je zolang over doen tot de 500 GB op is.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Die topicstart is wat oud, maar daar vind je nog meer infoRay-zor schreef op zondag 25 februari 2024 @ 00:17:
[...]
Dank voor de reactie, ook @TFZ61. Dat de situatie anders is dan vele jaren geleden had ik inderdaad ook als mogelijke oorzaak gezien. Overigens ben ik nooit een grootgebruiker geweest en is mijn usenet-kennis vrij beperkt. De term "blockaccount" kan ik me niet herinneren. Enige pointers waar ik best kan uitvinden wat dat inhoudt?
Hoi!
Als aanvulling hierop is dit een goede tool om de backbones te controleren:EWK schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:24:
[...]
https://whatsmyuse.net/
Ik kwam er achter dat ik op een gegeven moment 3x betaalde voor toegang tot Abavia. Wat mij echter wel hielp om mijn succes rate te verhogen was ipv NzbFinder en NzbGeek over te schakelen op DrunkenSlug (DS) en NzbGeek, vaak kan ik dezelfde post via DS immers wel afhalen als Geek faalt. Maar primair gebruik ik wel Geek waardoor in met het lichte abbo van 15€ bij Slug toe kom.
Moest je een invite voor DS willen stuur mij een berichtje met je emailadres.
Staat onderaan elke pagina.helldogbe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:10:
Als aanvulling hierop is dit een goede tool om de backbones te controleren:
https://whatsmyuse.net/
:strip_exif()/f/image/ABLaQNTvh7mwpptbCeaGDtTC.jpg?f=fotoalbum_large)

Schijnt dat Usenetserver.com de prijzen verhoogt met $2 per maand.
Ik heb nog een abo voor $20 per jaar uit 2019.
We gaan het zien. Hier inderdaad ook nog US$ 19,99 p/j sinds 2019. En dat zou lifetime zien.Heisenbug schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:06:
UsenetServer.com silently adds $24; 8 years as a customer.
Schijnt dat Usenetserver.com de prijzen verhoogt met $2 per maand.
Ik heb nog een abo voor $20 per jaar uit 2019.
Komende 22 juni gaan we het mee maken. Dan wordt het abonnement verlengt. Wellicht zijn ze me liever kwijt ;-)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Misschien iets aan je woordkeuze doen... het is gewoon normaal vragen. Niets meer niets minder. Met je bedelen... misschien beter dit topic sluiten. Je mag nergens meer over praten. Want je mag niet over aanbiedingen praten, je mag niet meer over data zelf praten, je mag niet over accounts lullen, je mag niets meer. En ja, ik weet wel het staat een ieder vrij om te hier te zijn... maar leuker wordt het er niet op. Bij deze ook maar de bookmark verwijderen. Ik weet mijn spul wel te vinden.CreativeS schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:06:
[mbr]*knip* Bedelen is niet de bedoeling.[/]
[ Voor 41% gewijzigd door CreativeS op 22-03-2024 17:56 ]
Bij de meeste mag je die niet delen, bij block account meestal wel. maar staat wel in de faq's van de betreffende usp's.Ferra schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:18:
In hoeverre kan ik een nieuwsgroepen account delen? Of is het altijd handiger dat je je eigen account afneemt?
Hoi!
Moet je niet aan Ons vragen maar aan de aanbieder. Of check zijn voorwaarden. Soms mag hetFerra schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:18:
In hoeverre kan ik een nieuwsgroepen account delen? Of is het altijd handiger dat je je eigen account afneemt?
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 01-04-2024 21:07 ]
[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 14-04-2024 17:04 ]
Moet wel bijgezegd worden dat dit trial accounts zijnMr_0izO schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:57:
Voor de liefhebber, DOBnzb is open voor registratie:
*knip*
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-04-2024 17:04 ]
Goed om te weten, heb mezelf net pas geregistreerd. Dan maar eens uitproberen of 't wat is.Frank schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:08:
[...]
Moet wel bijgezegd worden dat dit trial accounts zijnNeem je niet binnen 2(?) weken een betaald abonnement dan verwijderen ze je weer.
VERPLICHT LEESVOER
Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
- Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
- Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
- Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
- Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
- Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.
Een handig overzicht met alle usenet backbones.