Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een melding van mijn bank dat Cheapnews morgen een incasso voor 49 euro wilt uitvoeren. Nogal raar, want ik heb al ruim 4 jaar geen abo meer bij ze lopen. Uiteraard de incasso geblokkeerd. Ik heb nog bij Cheapnews ingelogd om te checken of daar wel een abo aanvraag te zien is, maar niks.

Ik ben benieuwd of Cheapnews dit ook bij anderen probeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
Das toch aso na 4 jaar al weg te zijn, dat ze dat flikken. Zou er een mail op hoge poten achteraan sturen naar hen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 00:02

jmk

pdukers schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:25:
Ik kreeg vandaag een melding van mijn bank dat Cheapnews morgen een incasso voor 49 euro wilt uitvoeren. Nogal raar, want ik heb al ruim 4 jaar geen abo meer bij ze lopen. Uiteraard de incasso geblokkeerd. Ik heb nog bij Cheapnews ingelogd om te checken of daar wel een abo aanvraag te zien is, maar niks.

Dank je voor het melden. Ze probeerden bij mij twee betalingen af te boeken van in totaal 194 euro. Ook geweigerd bij mijn bank. Ben na een eerdere oplichtingspoging al 4 jaar gelukkig geen klant meer van hun.

Ik overweeg nu serieus om aangifte te doen.

Edit: Ik denk dat je trouwens meer bereikt door de payment provider van Cheap News, Mollie, aan te schrijven en het hun absoluut te verbieden om namens Cheapnews een automatische afschrijving uit te voeren op onze bankrekening.

Ik wil absoluut op geen enkele manier contact met iemand van Cheapnews.

[ Voor 22% gewijzigd door jmk op 15-02-2024 20:43 ]

Yippie kayak, other buckets!

• pdukers
  • Niet online
@jmk Nu blijkt dat ik niet de enige ben begint dit naar mijn mening nu te lijken op een bewuste poging. Ik heb daarom ook geen enkele behoefte om Cheapsnews over te benaderen anders dan het verzoek om mijn account en gegevens permanent te verwijderen.

Het melden bij mollie is wellicht een goed idee. Ik vind alleen deze pagina met e-mail adres om als consument een klacht in te dienen. Heb jij wellicht iets beters gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

https://www.mollie.com/nl/consumers
en dan
Ben ik slachtoffer van fraude?
en dan
Heb je toch het gevoel slachtoffer te zijn geworden van fraude? Vul dan het formulier in en klik op Rapporteer deze betaling.
(klik op formulier)
Verder denk ik dat de betaalwijze 'SEPA direct debet' is.

Bij mij geeft ie steeds aan dat hij niets kan vinden. Misschien moet er betaald zijn voordat je kan rapporteren.

Die support pagina van Mollie is heel erg op shops gericht en niet op consumenten.

• pdukers
  • Niet online
Wellicht de (mislukte) incassopoging afwachten.

• jmk

jmk

Ja ik ga het morgen nog eens proberen. Ik heb de incassant in mijn bank omgeving permanent geblokkeerd en de betalingen zelf staan er als mislukt in nu.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03

Hier ook al iets van vier jaar geen klant bij ze en kreeg ook de incasso. Meteen de incasso en toekomstige incasso's maar geblokkeerd. Hele rare actie van ze dit.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 18:55
Bij mij precies hetzelfde. Ben al sinds 2019 geen lid meer. Blokkeren of stoneren maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

jmk schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:40:
https://www.mollie.com/nl/consumers
en dan
Ben ik slachtoffer van fraude?
en dan
Heb je toch het gevoel slachtoffer te zijn geworden van fraude? Vul dan het formulier in en klik op Rapporteer deze betaling.
(klik op formulier)
Verder denk ik dat de betaalwijze 'SEPA direct debet' is.

Bij mij geeft ie steeds aan dat hij niets kan vinden. Misschien moet er betaald zijn voordat je kan rapporteren.

Die support pagina van Mollie is heel erg op shops gericht en niet op consumenten.
De link werkt nu, de betaling werd gevonden, ook al was de betaling mislukt. Ik heb ze gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 18:55
jmk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 06:52:
[...]

De link werkt nu, de betaling werd gevonden, ook al was de betaling mislukt. Ik heb ze gerapporteerd.
Link werkt bij niet. Gelukkig was ik nog op tijd om de betaling te blokkeren en deze is nu afgekeurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Losjes gerelateerd (betreft geen klassieke automatische incasso): het is altijd goed om even in PayPal je automatic payments te bevestigen. Ga naar Settings -> Payments -> Automatic Payments, en zie de lijst links. Daar kunnen zaken tussen zitten waar je ooit eenmaal iets hebt gekocht of waar je ooit een abonnement had, die nog steeds automatisch geld kunnen afschrijven van je PayPal account en gekoppelde betaalmethodes zonder jouw bevestiging.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Hier heeft cheapnews ook twee maal een incasso geprobeerd gisteren, terwijl ik al 3 jaar geen abonnement bij ze afneem. Gelukkig blokkeer ik altijd direct automatische incasso zodra ik ergens weg ben. Heb even mijn account gecontroleerd en er staat ook niks actief. Wachtwoord gewijzigd voor de zekerheid, mails gewist op de telefoon (niet op computer geopend) en weer door.

[ Voor 9% gewijzigd door Bisamrat op 16-02-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 19:43
Same hier. €64 is in behandeling bij de bank. Sinds 2018 geen klant meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Zep Man schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:58:
Losjes gerelateerd (betreft geen klassieke automatische incasso): het is altijd goed om even in PayPal je automatic payments te bevestigen. Ga naar Settings -> Payments -> Automatic Payments, en zie de lijst links. Daar kunnen zaken tussen zitten waar je ooit eenmaal iets hebt gekocht of waar je ooit een abonnement had, die nog steeds automatisch geld kunnen afschrijven van je PayPal account en gekoppelde betaalmethodes zonder jouw bevestiging.
Hele goede tip! Thanks!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
Hier ook een incasso van 49 euro van cheapnews, sinds 2019 geen abonnement meer. Krijg ik geen incassobureau achter me aan als ik de betaling terugboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:56
Ik heb gisteravond ook de incasso geblokkeerd. Nu even ingelogd en daar staat een actief abonnement sinds vandaag; verder geen activiteit te zien sinds mijn laatste inlog in 2018. (Ook valt op dat je cookies niet kunt weigeren en dat de copyrightregel in de footer op 2021 staat.)

@Bisamrat en @jmk jullie hebben twee incasso's; hebben jullie twee verschillende abonnementen gehad in het verleden? Het lijkt of gewoon alle abonnementen weer op actief gezet zijn of zoiets.

Ik zat ook even te kijken of het mogelijk is om mijn account te verwijderen (tot nu zelf geen problemen met ze gehad, maar genoeg negatiefs gelezen de afgelopen jaren om daar nooit meer klant te willen zijn) en je kunt wel klikken op "Intrekken goedkeuring voorwaarden" en dan "zal uw account niet meer te gebruiken zijn, u krijgt in dit geval GEEN geld terug", maar het is (vooraf) niet helemaal duidelijk hoe definitief/volledig dat is. Anders kun je nog aan AVG vergeetrecht denken, maar of ze zich daar wel aan houden... Misschien eerst ook maar even afwachten hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hmmm, shit, hier ook.
Kon me niet heugen dat ik ook iets met Cheapnews had gedaan, maar dat was dan ook in 2018.

Incasso was al afgeschreven, blokkeren ging (daardoor) niet meer. Dus ik heb 'Refund' gekozen bij de afschrijving.

Zelfde abo als toen is weer op actief gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
Hier ook 4(!) afboekingen van Cheapnews van in totaal €180. Gelijk terug laten boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:46
Ja, hier ook. Bizar dat zoiets kan.

Incasso terug gevraagd, Mollie geblokkeerd en het formulier is ingestuurd.

Raar is wel dat de vernieuwing zogezegd van 34.76.90.110 komt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
NetRange:       34.64.0.0 - 34.127.255.255
CIDR:           34.64.0.0/10
NetName:        GOOGL-2
NetHandle:      NET-34-64-0-0-1
Parent:         NET34 (NET-34-0-0-0-0)
NetType:        Direct Allocation
OriginAS:
Organization:   Google LLC (GOOGL-2)
RegDate:        2018-09-28
Updated:        2018-09-28
Ref:            https://rdap.arin.net/registry/ip/34.64.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:56
Bubble-BE schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:39:
Raar is wel dat de vernieuwing zogezegd van 34.76.90.110 komt?
Volgens mij moet je dat gewoon zien als een van hun systemen (ondergebracht bij Google?) die de factuur genereert. Bij mijn abonnement uit 2017 staat ook zo'n regel met een afwijkend IP tussen meerdere "login - website" met wat mijn toenmalig IP zal zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
formulier van Mollie ingevuld en gelijk bericht terug van Cheapnews met de vraag of ik mijn abo wil laten stoppen. Heb om uitleg gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Raynman schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:14:
@Bisamrat en @jmk jullie hebben twee incasso's; hebben jullie twee verschillende abonnementen gehad in het verleden? Het lijkt of gewoon alle abonnementen weer op actief gezet zijn of zoiets.
Ik heb maar één inactief account bij cheapnews. Incasso zal nogmaals geprobeerd zijn denk ik, nadat de eerste niet lukte. Daarom heb ik ook een hekel aan automatische incasso en blokkeer ik het altijd direct zodra ergens een abonnement verloopt. Zelfs soms al na afsluiten van het abonnement, zodat ik het niet vergeet na het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigheadmark
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 17:59
Hier ook incasso van 49. Gerapporteerd bij Mollie. Sinds 2019 geen klant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
En ook hier een incasso van €49 uit het niets van Cheapnews. Inmiddels gestorneerd en alle tips zoals die van Mollie uitgevoerd. Nu maar afwachten of we er nog iets over te horen krijgen. Account was niet meer actief sinds 2019 en opeens weer actief gemaakt op 14-02 jl. Erg vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Op het mollie ticket werd vrij snel gereageerd. Heb uitgelegd dat dit niet mijn order is en dat ik niet wil betalen. Nu net op hun verzoek mn username opgestuurd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ook een reactie van cheapnews via Mollie of ik wil annuleren. Dat vind ik nogal lef hebben want er is m.i. niks te annuleren aangezien ik niks besteld heb.

Bandieten zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Hier ook incasso, vond het al raar. Onder activiteit ook een duitse ipnummer die een product heeft besteld, gelijk account verwijderd en incasso ingetrokken. Straks via desktop maar es kijken hoe ik cheapnews incasso kan intrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02

TFHfony

Professional Weirdo

Hier zouden ze zo maar eens best een leuk bedrag aan over kunnen houden, van mensen die hun afschrijvingen niet goed in de gaten houden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Enige positieve is dat Cheapnews snel reageert. Men beantwoordt alleen niet mijn vraag waar deze bestelling vandaan komt.

Anyway, men bevestigt dat mijn gegevens conform de AVG verwijderd worden zodat dit mij niet meer kan overkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:29
Lijkt me een frontpage item, iemand de redactie laten weten?
Dit is natuurlijk pure oplichting van de eerste orde, gezamenlijk aangifte doen?
Bewust of onbewust, kwalijke zaak.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:40
Hier voor twee keer 49 gedupeerd, meteen terug gestorneerd en geblokkeerd voor toekomstige incasso.

Frontpage waarschuwing is inderdaad gepast.

Update: Net telefonisch terug gebeld door cheapnews en het is meteen opgelost. Blijkt ergens fout te gaan met het archiveren van oude accounts is mij verteld. Dus ik zou zeggen even bellen.

[ Voor 52% gewijzigd door remanus op 16-02-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
Heb ook even gekeken, blijkbaar ooit wel klant geweest, maar kan geen recente incassopogingen vinden, dus blijkbaar niet bij iedereen dat het gebeurt?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
DeTjuk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:23:
Heb ook even gekeken, blijkbaar ooit wel klant geweest, maar kan geen recente incassopogingen vinden, dus blijkbaar niet bij iedereen dat het gebeurt?
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je betaalt hebt. In mijn geval heeft men de rechtmatige incassomachtiging voor een oude abo hergebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een melding van mijn bank dat Cheapnews morgen een incasso voor 49 euro wilt uitvoeren. Nogal raar, want ik heb al ruim 4 jaar geen abo meer bij ze lopen. Uiteraard de incasso geblokkeerd.....Ik ben benieuwd of Cheapnews dit ook bij anderen probeert.
Hier net zo, 2 spookfacturen. Heb ze gisteren ook gebeld, er zou een systeemstoring zijn.

In het portaal is (na te hebben gebeld) ineens te zien: 2 nieuwe bestellingen a € 49,00 vanaf een IP adres in Brussel. Alleen heeft dat IP adres nooit ingelogd dus hoe hebben ze dan besteld? Ook geen bevestiging per mail gehad. Heb sowieso mijn wachtwoord gewijzigd.

Tijdens het telefoongesprek zeiden ze dat ik de betaling moest laten doorgaan omdat zij anders kosten kregen als het gestorneerd wordt. En ze beloofden dat ze het dan meteen zouden terugstorten.

Alleen had ik in het verleden al eens te weinig terugbetaald gekregen dus ik vertrouw ze niet meer. Ik heb de betaling meteen geblokkeerd. Kreeg er melding van en mijn account is geblokkeerd nu omdat er nog betaald zou moeten worden.

Sinds gisteren verdwijnt er ook allerlei informatie uit de activiteit lijst in het portaal, waaronder mijn opzegging van 2 jaar geleden. Gelukkig heb ik sinds gisteren screenshots gemaakt, waarop dat nog duidelijk te zien is.
.. pdukers schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:25:
Ik heb nog bij Cheapnews ingelogd om te checken of daar wel een abo aanvraag te zien is, maar niks.
Dat kan dus veranderd zijn nu! Er verschijnen en verdwijnen allerlei dingen in het gebruikersportaal momenteel.

Er zijn vreemde dingen aan de gang daar, en ik vind het verdacht.
Mijn advies: Niets betalen als je niets besteld hebt, en als het al is afgeschreven meteen storneren!

/edit Ik had ook een ticket bij ze aangemaakt over dit onderwerp, ticketnummer staat in de lijst met tickets, maar als je erop klikt: Ticket bestaat niet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 16-02-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rfbroek schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Hier net zo, 2 spookfacturen. Heb ze gisteren ook gebeld, er zou een systeemstoring zijn.

In het portaal is (na te hebben gebeld) ineens te zien: 2 nieuwe bestellingen a € 49,00 vanaf een IP adres in Brussel. Alleen heeft dat IP adres nooit ingelogd dus hoe hebben ze dan besteld? Ook geen bevestiging per mail gehad. Heb sowieso mijn wachtwoord gewijzigd.

Tijdens het telefoongesprek zeiden ze dat ik de betaling moest laten doorgaan omdat zij anders kosten kregen als het gestorneerd wordt. En ze beloofden dat ze het dan meteen zouden terugstorten.

Alleen had ik in het verleden al eens te weinig terugbetaald gekregen dus ik vertrouw ze niet meer. Ik heb de betaling meteen geblokkeerd. Kreeg er melding van en mijn account is geblokkeerd nu omdat er nog betaald zou moeten worden.

Sinds gisteren verdwijnt er ook allerlei informatie uit de activiteit lijst in het portaal, waaronder mijn opzegging van 2 jaar geleden. Gelukkig heb ik sinds gisteren screenshots gemaakt, waarop dat nog duidelijk te zien is.

[...]

Dat kan dus veranderd zijn nu! Er verschijnen en verdwijnen allerlei dingen in het gebruikersportaal momenteel.

Er zijn momenteel vreemde dingen aan de gang daar, en ik vind het verdacht.
Mijn advies: Niets betalen als je niets besteld hebt, en als het al is afgeschreven meteen storneren!
Klinkt alsof ze gehackt zijn daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

DeTjuk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:23:
Ik heb er 10 jaar geleden eenmalig een block gekocht, die nog steeds geldig en actief is.
Ik vermoed dat alle getroffenen ooit een abonnement hebben gehad.
Met mijn eenmalige block aankoop heb ik in elk geval nog geen incasso voorbij zien komen :) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:03:
[...]
Klinkt alsof ze gehackt zijn daar...
Ja dat zou kunnen, maar ik dacht ook dat ze misschien nog even willen cashen en dan met de noorderzon vertrekken. Maar dat is puur een aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

remanus schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:19:
Hier voor twee keer 49 gedupeerd, meteen terug gestorneerd en geblokkeerd voor toekomstige incasso.

Frontpage waarschuwing is inderdaad gepast.

Update: Net telefonisch terug gebeld door cheapnews en het is meteen opgelost. Blijkt ergens fout te gaan met het archiveren van oude accounts is mij verteld. Dus ik zou zeggen even bellen.
Dank je wel voor de update en de moeite die je hebt gedaan om te bellen. Dit zou voor mij persoonlijk heel moeilijk zijn geweest.

Hopelijk lossen ze deze fout nu voor iedereen op en loopt het allemaal met een sisser af, zonder een negatieve impact voor ons als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

The Zep Man schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:58:
Op het oog van 'wat kan er misgaan?' is dit een hele goede tip, dank daarvoor. Ik heb ditzelfde nog even gedaan in mijn bank omgeving maar ik ga zeker PayPal even meenemen in dit verhaal.

Ik krijg bij PaPal voor halfjaarlijkse dingen liever een invoice met een link naar PayPal dan een automatisch afschrijving. Voor maandelijkse dingen wel weer super handig. Nu heeft PayPal ook een geweldig goede service en ben je als consument goed beschermd, kijkende naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024

-knip-

Ook hier door Cheapnews gebeld omdat ik bij Mollie mijn nummer had achtergelaten, beetje vaag verhaal over dat archiveren.
Hoe dan ook het schijnt opgelost te worden. Hopen we dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
rfbroek schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:00:
[...]
Een actief abo was vandaag ook bij mij verschenen. Vind het eerlijk gezegd nog verdachter dat pas na de daadwerkelijke incassopoging verscheen en niet vooraf.

Maar goed, advies is wel duidelijk qua acties. Niet betalen, waar nodig direct storneren en indien je nooit meer klant wilt zijn je gegevens conform AVG laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
pdukers schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:03:
[...]
..Vind het eerlijk gezegd nog verdachter dat pas na de daadwerkelijke incassopoging verscheen en niet vooraf...
Dat was hier precies zo. Ook het IP adres waarmee de bestelling is gedaan, is volgens de logs nooit eerder ingelogd geweest. Bij mijn eigen bestellingen in het verleden was dat (logischerwijs) wel zo.

Maar goed die logs zijn op dit moment dus blijkbaar ook niet meer betrouwbaar.

Ik heb nu permanent opgezegd met het verzoek mijn gegevens te verwijderen.

Edit: Ook apart: Als ik nu Google op "Cheapnews onterechte incasso" krijg ik alleen nog maar links naar Cheapnews zelf te zien. Anderhalf uur geleden kwam ik nog hier op Tweakers uit. Misschien toeval... :/

[ Voor 22% gewijzigd door rfbroek op 16-02-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
KillerBee schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:04:
[...]

Ik heb er 10 jaar geleden eenmalig een block gekocht, die nog steeds geldig en actief is.
Ik vermoed dat alle getroffenen ooit een abonnement hebben gehad.
Met mijn eenmalige block aankoop heb ik in elk geval nog geen incasso voorbij zien komen :) .
Zit in het zelfde schuitje als jij...maar ben er niet helemaal gerust op. Kan in mijn persoonlijke omgeving waar ik nog kan inloggen, niet zien of ik destijds heb betaald met bijv een Ideal, of een incasso of een Paypal.

Ook ik krijg hier onderbuik gevoelens bij, slimme jongens die met de "winst" een huis op een lapje eigen grond gaan kopen in NO-Thailand.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
Ik kreeg het verzoek om de terugboeking bij de bank te annuleren zodat ze het vandaag nog konden corrigeren en terugbetalen. Heb aangegeven dat dat niet mogelijk was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Bad Brains schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:56:
Lijkt me een frontpage item, iemand de redactie laten weten?
Staat nu op de radar, alleen kom ik er vanavond niet aan toe er nog iets mee te doen. Zou iemand me hier screenshots van kunnen sturen misschien? Dan kan ik navraag bij ze doen. Misschien leuk om in een artikel te zetten - uiteraard haal ik identificeerbare informatie dan weg. DM me als je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:15
Ik kwam hier ook maar even terecht om te controleren of ik de enige was. Maar niet dus, bijzonder... De mail die ik terugkrijg is wel een beetje vermoorde onschuld.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel24
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-02-2024
Had ook het probleem, had mijn abbo eigenlijk nooit opgezegd. Als je mailt krijg je ook gewoon snel antwoord en je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:29
Arjan90 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:21:
Ik kwam hier ook maar even terecht om te controleren of ik de enige was. Maar niet dus, bijzonder... De mail die ik terugkrijg is wel een beetje vermoorde onschuld.
Ja er is geen enkel bedrijf dat gewoon schuld bekent.
Overigens geld dat ook voor de meeste personen.
chiel24 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:21:
Had ook het probleem, had mijn abbo eigenlijk nooit opgezegd. Als je mailt krijg je ook gewoon snel antwoord en je geld terug.
Ja, omdat ze zien dat het huis in de fik staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Bad Brains op 16-02-2024 22:02 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
emiel74 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:39:
Ik kreeg het verzoek om de terugboeking bij de bank te annuleren zodat ze het vandaag nog konden corrigeren en terugbetalen. Heb aangegeven dat dat niet mogelijk was.
Precies, ze kunnen zelf ook de betaling terugtrekken bij de bank. Maar ze kijken blijkbaar liever wie dat niet doet... ipv eerst uit te zoeken bij wie ze al dan geen incasso kunnen doen.
(dat is ook de reden dat ik met zulke bedrijven zoveel mogelijk via creditcard probeer te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibbi3
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 15:31
Ik zag van het morgen ook toevallig. Fijn dat ik het even hier kan checken en zien dat ik niet de enige was :-)

Wel vreemd dat ze niet iedereen mailen met een uitleg erbij. Daarom ook gelijk laten storneren, voordat ze failliet zijn o.i.d.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Tibbi3 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:02:
Daarom ook gelijk laten storneren, voordat ze failliet zijn o.i.d.
Ter geruststelling, ook na een faillisement kun je storneren. Dat kan zelfs tot 13 maanden terug in de tijd als je geen rechtmatig ondertekende machtiging hebt gegeven (bijna alle machtigingen zijn in de praktijk niet rechtmatig ondertekend; alleen de belastingdienst en een enkel energiebedrijf doen het rechtmatig is mijn ervaring). Dat heet een MOI.

En voor de volledigheid, met storneren ontkom je niet aan een rechtmatige betalingsverplichting. Ook bij een faillisement zal de curator vorderen dat je betaalt voor wat er daadwerkelijk geleverd is conform afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47
Hier ook een "slachtoffer". Alleen had ik geen oud/inactief account, maar gewoon een actief account.

Mijn abbo was "Usenet FLAT LEGEND" en is nu "Usenet FLAT LEGACY 250Mbit" volgens het activity overzicht:

code:
1
2
3
4
Activity   Info                                                        IP                Date

Order      Subscription Invoice: Product: Usenet FLAT LEGACY 250Mbit   34.76.90.110      2024-02-16 00:19:50
Order      Subscription Invoice: Product: Usenet FLAT LEGEND           34.76.201.228     2024-02-14 16:21:13

Gek genoeg zit er twee dagen tussen de twee "orders". Op 16 februari was er 53 euro afgeschreven dus die heb ik maar terug laten boeken door ING.

De 34.76 IP-adressen lijken overigens wel van Cheapnews zelf te zijn, want één van die adressen zie ik ook staan bij de reguliere verlenging vorig jaar april.

Overigens is m'n snelheid nog steeds wel "unlimited" want ik trek m'n gigabit lijntje nog gewoon vol momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Hoe het bij verlengingen gaat weet ik niet.
Bij het bestellen stond altijd mijn eigen IP adres erbij, maar nu dus een andere.

Ook zijn er deze keer geen mails verstuurd met een bestelbevestiging, en er werd eerst geïncasseerd en pas de volgende dag was het zichtbaar in het account. Allemaal heel schimmig dus.

Op de website wordt er met geen woord over gerept. Ook op mails en tickets wordt niet gereageerd, ondanks hun belofte om binnen 24 uur te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-05 15:33
Hier dus ook ineens een bankafschrift van 49 euro op de 16e. Ook maar teruggeboekt en ze een bericht gestuurd, belachelijk zeg.

Invoice: Product: Usenet FLAT ULTIMATE 120Mbit
Zelfde als mijn laatste product ooit in 2018. 😂

[ Voor 28% gewijzigd door Lastpost. op 17-02-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik had per mail en per ticket gevraagd om het opheffen van mijn account.
Niets gehoord ondanks de belofte van binnen 24 uur een reactie.
Zojuist gemerkt dat ik niet meer kan inloggen, dat vat ik dan maar op als een bevestiging 8)7 ;w

Ik zie dat ik zojuist wel een mail heb gekregen waarin de opzegging wordt bevestigd, met excuses voor het ongemak. Netjes dus, dat voelt al een stuk beter :)

[ Voor 26% gewijzigd door rfbroek op 17-02-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Wellicht omdat het weekend is en ze druk zijn met de schade te herstellen?

Ik heb gisteren een bericht gekregen dat ze op mijn verzoek mijn gegevens gaan verwijderen en later een bevestiging dat de verwijdering voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

Tijntje

Hello?!

pdukers schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:50:
Wellicht omdat het weekend is en ze druk zijn met de schade te herstellen?

Ik heb gisteren een bericht gekregen dat ze op mijn verzoek mijn gegevens gaan verwijderen en later een bevestiging dat de verwijdering voltooid is.
Hier ook 2 keer een automatische incasso.
Heb ze beide gestorneerd en een ticket bij ze aangemaakt, maar ik heb nog tickets open staan van 2017 waar ze nog nooit op hebben gereageerd heb niet veel vertrouwen in hun speedy response

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 16:48
Hier ook zojuist de grap met cheapnews gezien op mijn betaalrekening, meteen bedrag laten storneren. Voor het laatst een abonnement in 2017 gehad. In 2018 via een ticket gevraagd of het account verwijderd kon worden omdat het niet meer gebruikt werd. Activiteit van bestelling was gedaan op IP 34.76.201.288... Maargoed gezien er zoveel mensen door getroffen zijn lijkt het bij die tent goed fout te gaan momenteel...

Ook meteen maar nieuwe ticket bij ze aangemaakt met het vriendelijke verzoek om ditmaal het account wel echt te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47
Mr Magic schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Mijn abbo was "Usenet FLAT LEGEND" en is nu "Usenet FLAT LEGACY 250Mbit" volgens het activity overzicht.
Gisteren antwoord gekregen op mijn geopende ticket. Abbo is teruggezet naar wat ik had met de juiste start- en einddatum (en de juiste jaarprijs).

Had zelf al de foute afschrijving gestorneerd en daar wordt verder niet meer over gesproken in het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:01
RonaldMade schreef op zondag 18 februari 2024 @ 03:25:
In 2018 via een ticket gevraagd of het account verwijderd kon worden omdat het niet meer gebruikt werd.

Ook meteen maar nieuwe ticket bij ze aangemaakt met het vriendelijke verzoek om ditmaal het account wel echt te verwijderen...
Daar toen ook geen bevestiging van ontvangen dat het verwijderd is?

5400WP (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

@TijsZonderH als je nog screenshots nodig hebt voor je artikel wil ik die wel delen.
Inclusief tickets die al vele jaren onbeantwoord open staan zonder antwoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:36

sanook

_/-\o_

Ik zie nu ook de incasso van Cheapnews op de 16e. Incasso gestorneerd en via Mollie een klacht ingediend. We zijn nu 4 dagen verder dus ze hebben genoeg tijd gehad om pro actief slachtoffers te informeren lijkt me, dat dit niet gebeurd is zegt voor mij genoeg.
Ik had sinds 2020 geen abonnement meer bij ze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Heb inmiddels een reactie ontvangen van Cheapnews, schrijf er straks een artikel over. Ik wilde ondertussen even hier vragen of iemand inmiddels uit zichzelf geld van Cheapnews heeft ontvangen, zonder het zelf via Mollie te storneren? Ze zeggen dat te doen namelijk dus wilde even kijken hoe dat hier zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TijsZonderH schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:09:
Heb inmiddels een reactie ontvangen van Cheapnews, schrijf er straks een artikel over. Ik wilde ondertussen even hier vragen of iemand inmiddels uit zichzelf geld van Cheapnews heeft ontvangen, zonder het zelf via Mollie te storneren? Ze zeggen dat te doen namelijk dus wilde even kijken hoe dat hier zat.
Nee, heb geen reactie op ticket gehad to zover maar had mijn geld direct gestorneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Deel een abo met een vriend van mij en die zag ook ineens een afschrijving via AI ipv CC. Gestorneerd, ticket, en als reply:
"Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen.

Allereerst mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb uw account gecontroleerd en het blijkt dat er nog een actief account was dat nog niet beëindigd was. Ik heb dit nu beëindigd. De juiste staat nu aan.

Nogmaals mijn excuses, mocht u verdere assistentie nodig hebben, laat het me weten en maak een nieuw ticket aan."
Hun eigen brakke administratie zorgt nu voor ellende, moet ik dat zo lezen? :P Ben benieuwd naar het item op de frontpage straks, o.a. wat Cheapnews "officieel" gaat melden als reden :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Er staat inmiddels een artikel over op de frontpage, dank aan al jullie bijdragen en DM's! nieuws: Usenetprovider Cheapnews schreef door updatefout geld af van inactiev...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

denk je met 35 euro stornering klaar te zijn, kom ik er net achter dat er ook geld is afgehaald via creditcard a 45 en 49 euro. En geen reactie op mijn support ticket van vorige week waarin ik om opheldering vroeg.

Zonet wel belletje gepleegd, email ontvangen met bevestiging dat ik 45 en 49 krijg terug geboekt. Voor de zekerheid ook mijn CC geinformeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie net het artikel op de frontpage m.b.t. Cheapnews; ik was dus niet de enige. Ik dacht in eerste instantie dat het een phising mail was dus had het genegeerd. Ik gebruik Cheapnews al sinds 2018 niet meer. Ik heb destijds met iDeal betaald zie ik (niet met PayPal wat ik in eerste instantie dacht). Bij mij hebben ze dus niets afgeboekt/kunnen afboeken.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/NodUhoLA51.png/raw

[ Voor 11% gewijzigd door Freekers op 21-02-2024 17:05 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ah ik krijg zojuist 2 betaalherinneringen van Cheapnews voor de geblokkeerde onterechte incasso's.
Account bestaat al niet meer en toch gaat het weer door. 8)7 |:( :+
1 keer raden of ze netjes zouden hebben terugbetaald als ik de incasso's niet geblokkeerd had ;w

[ Voor 26% gewijzigd door rfbroek op 23-02-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb net ook een betalingsherinnering gekregen. Not amused.
U heeft een openstaand bedrag staan. Wij verzoeken u dringend deze betaling binnen 7 dagen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:01
rfbroek schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:33:
Account bestaat al niet meer en toch gaat het weer door.
Bedoel jij dat het account uit het systeem verwijderd is?

5400WP (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Als het goed is wel, ik heb daarvan ook bevestiging gehad en ik kan niet meer inloggen.

Deze betalingsherinneringen voor spookfacturen zijn toch iets anders anders dan:
"Klanten krijgen uiteraard hun geld terug en inmiddels bij sommige is het al ontvangen"
Zoals Cheapnews verklaarde in het artikel van @TijsZonderH

Ik zei al eerder ik vertrouw ze voor geen cent, en blijkbaar terecht. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ja, zal ook wel weer door de update komen... _O- Zo doorzichtig allemaal. Ik mag hopen dat iedereen zijn of haar geld gestorneerd heeft (dat kan tot 8 weken na de afschrijving!) en niet de 'ondernemer' op z'n blauwe ogen vertrouwt. Laat ze de afhandeling van deze frauduleuze poging tot een in veel gevallen ongemerkte financiële injectie maar goed voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

SYQ schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:39:
denk je met 35 euro stornering klaar te zijn, kom ik er net achter dat er ook geld is afgehaald via creditcard a 45 en 49 euro. En geen reactie op mijn support ticket van vorige week waarin ik om opheldering vroeg.

Zonet wel belletje gepleegd, email ontvangen met bevestiging dat ik 45 en 49 krijg terug geboekt. Voor de zekerheid ook mijn CC geinformeerd
Nog steeds geen geld terug ondanks bevestiging via email terwijl het max 2 dagen zou duren. Dan maar de weg via cc volgen om mijn geld terug te halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radjesh
  • Laatst online: 21-05 06:48

Radjesh

hoi

Hier ook onterecht geld afgeschreven, en gelijk op storneren gedrukt.

Als ik het niet had gezien had ik waarschijnlijk niks van die gasten gehoord, zitten bijna twee weken tussen afschrijving en nu.

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

Radjesh schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 05:06:
Hier ook onterecht geld afgeschreven, en gelijk op storneren gedrukt.

Als ik het niet had gezien had ik waarschijnlijk niks van die gasten gehoord, zitten bijna twee weken tussen afschrijving en nu.
Met alle beleefde mailtjes en verklaringen nadat ze geconfronteerd werden met hun 'falen', hielden ze zelfs na 2 weken geld op zak wat ten onrechte is afgeschreven dus.

Je zou bijna denken aan opzet, zo nalatig.

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:53
Hier krijg ik net een aanmaning van Cheapnews waarin er gedreigd wordt dat als ik niet betaal deze als vordering aan nationaal incasso bureau gegeven wordt. Ik ben voor het laatste klant bij hun geweest in 2018/2019 en op 15 februari werd er ineens een incasso uitgevoerd. Deze toen gestorneerd en contact met ze opgenomen, werd er aangegeven dat ze dit gingen uitzoeken. Later een herinnering van de betaling en nogmaals gemaild. Toen werd er aangegeven dat het opgelost was. Maar nu weer een aanmaning. Meer mensen die dit hebben bij Cheapnews? Ik ben namelijk niet van plan te gaan betalen voor een dienst die ik niet afgesloten heb.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vaez schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:52:
Hier krijg ik net een aanmaning van Cheapnews waarin er gedreigd wordt dat als ik niet betaal deze als vordering aan nationaal incasso bureau gegeven wordt. Ik ben voor het laatste klant bij hun geweest in 2018/2019 en op 15 februari werd er ineens een incasso uitgevoerd.
Dan is er niets aan de hand toch? Laat ze maar lekker komen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Hier krijg ik net een aanmaning van Cheapnews waarin er gedreigd wordt dat als ik niet betaal deze als vordering aan nationaal incasso bureau gegeven wordt. Ik ben voor het laatste klant bij hun geweest in 2018/2019 en op 15 februari werd er ineens een incasso uitgevoerd. Deze toen gestorneerd en contact met ze opgenomen, werd er aangegeven dat ze dit gingen uitzoeken. Later een herinnering van de betaling en nogmaals gemaild. Toen werd er aangegeven dat het opgelost was. Maar nu weer een aanmaning. Meer mensen die dit hebben bij Cheapnews? Ik ben namelijk niet van plan te gaan betalen voor een dienst die ik niet afgesloten heb.
Altijd verstandig dat je kunt aantonen (e-mail bijv.) wat je hebt gecommuniceerd. Dan heeft een incassobureau geen poot om op te staan.

Wat ik direct expliciet heb gemeld:

Ik heb het abo niet aangevraagd.
Als men daar anders over denkt dan graag bewijzen dat ik dat gedaan heb.
Ik wil ook geen abo af te sluiten nu en in de toekomst
Ik wil dat mijn gegevens permanent verwijderd worden.

Daarna bevestiging ontvangen dat mijn gegevens conform AVG verwijderd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43
Je mag toch hopen dat als je een incasso run doet (of een aantal achter elkaar) en er wordt dan een groot percentage gestorneerd, dat de bank dan ingrijpt en de hele run terugdraait? Het Nederlandse incassosysteem is enorm fraudegevoelig dus ik verwacht wel dat de banken daar bovenop zitten om dit soort misbruik snel te stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 29-02-2024 23:22 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Zelfde gezeik hier, mijn vorige support ticket met de melding dat ik de abonnementen niet heb afgesloten is alleen nog zichtbaar in het overzicht. Als je het ticket opent krijg je de melding 'Ticket niet gevonden'. Nogmaals een ticket aanmaken dus en nu direct met verzoek tot verwijderen account. Dit is echt geen foutje meer aan hun kant maar gewoon fraude voordat ze kopje onder gaan. Direct ook wat screenshots gemaakt van account activiteit en ticket overzicht. Je weet maar nooit met dit bedrijf.

[ Voor 4% gewijzigd door Bisamrat op 01-03-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lijkt me dat het hierdoor komt: nieuws: Usenetprovider Cheapnews schreef door updatefout geld af van inactiev...

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Duh, dat artikel is geplaatst vanwege de vele meldingen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
sanook schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:21:
[...]

Duh, dat artikel is geplaatst vanwege de vele meldingen in dit topic.
Duh, mijn bericht is verplaatst ... :F

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

pven schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Duh, mijn bericht is verplaatst ... :F
allemaal verplaatst zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ook apart, ik kreeg een bevestiging dat mijn gegevens conform de AVG zijn verwijderd, en een week later dus een mail met de onterechte betalingsherinnering.

Als ze mijn gegevens hebben verwijderd , hoe kunnen ze me dan mailen? 8)7

Is er niet een of andere toezichthouder die zich hier eens in moet verdiepen? Of moet ik (en anderen) aangifte gaan doen van oplichting? Dit zaakje stinkt aan alle kanten :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

rfbroek schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:47:
Is er niet een of andere toezichthouder die zich hier eens in moet verdiepen? Of moet ik (en anderen) aangifte gaan doen van oplichting? Dit zaakje stinkt aan alle kanten :(
Ja, de AP, maar succes om die in beweging te krijgen. Ik heb dik 3 jaar geleden een zaak aangemeld die ze in behandeling hebben genomen. Elke 3 maanden kreeg ik netjes (per aangetekende post!) een brief thuis gestuurd met de 'voortgang' van de zaak wat neerkwam op; we hebben capaciteitstekort, zodoende is er geen voortgang geweest op uw zaak. Na 2,5 jaar werd de zaak gesloten. Reden? De desbetreffende firma was failliet gegaan, dus ze konen geen vervolgstappen ondernemen 8)7 8)7

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik zie inmiddels wel weer genoeg aanmeldingen om nog eens wat extra vragen te stellen haha. Ga ze zo mailen en dan na het weekend kijken of ze hebben gereageerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:53
Vandaag antwoord gekregen op mijn mail over de 'aanmaning':
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben benieuwd of het hiermee dan eindelijk klaar is maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd wie er nog meer onterechte herinneringen krijgt, ondanks dat het "verwijderen van de gegevens conform de AVG" 2 weken geleden al gebeurd had moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

TijsZonderH schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:20:
Ik zie inmiddels wel weer genoeg aanmeldingen om nog eens wat extra vragen te stellen haha. Ga ze zo mailen en dan na het weekend kijken of ze hebben gereageerd!
Dank je voor de moeite alvast! Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evius
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-02 22:01
Ik ben al sinds 2018 geen klant meer. Hier ook een tijdje terug 2x onterecht een incasso. Direct laten storneren. Ticket aangemaakt maar die is zogenaamd niet meer te vinden volgens het ticketsysteem daar. Nu vandaag 2x een aanmaning. Ik heb ze via een reply verzocht te stoppen met deze ongein en mijn gegevens te verwijderen. Ik kan slecht tegen dit soort dingen. Als ze ruzie willen kunnen ze het krijgen wat mij betreft, kijken wie het het langste volhoudt.

Anyway, aan de andere kant wel fijn dat ik niet alleen ben blijkbaar.
Misschien kan Tijs nog wat betekenen. Hebben we in ieder geval een leuk nieuws item gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

ook een aanmaning ontvangen net
Op 14-02-2024 is er een nieuwe termijn voor u usenet ingegaan. Ondanks eerdere herinneringen moeten wij helaas constateren dat u deze termijn nog steeds niet heeft voldaan.
ze dreigen nu met een incassobureau.

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 01-03-2024 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Het wordt steeds mooier. Om 17:18 heb ik ze gemaild:

Members only:

Om 20:00 antwoord gekregen:
Members only:

Samen met de spelfout een mooie mail. :+

Sowieso kan ik niet inloggen op mijn "control panel", want het account is dus 14 dagen geleden al opgeheven door Cheapnews zelf, na hun fout bevestigd te hebben. 8)7

Ik ga het rustig afwachten, heb alle bewijzen paraat en we zullen zien wie er fout zit.
Ook overweeg ik nog aangifte te doen van oplichting/afpersing en een melding bij het AP vanwege het (blijkbaar) niet hebben verwijderd van mijn gegevens. :O

Overigens, ALS een medewerker van Cheapnews zijn naam noemt is dat al jaren alleen ene Alex. Het zou me niets verbazen als hij ook meteen het hele bedrijf is.

EDIT: Even terug gemaild:
Members only:

Denk inderdaad dat er voor @TijsZonderH nog wel wat te vertellen valt. :P

[ Voor 11% gewijzigd door rfbroek op 01-03-2024 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb ook gevraagd het proces van aanmaningen per direct stop te zetten en al mijn gegevens te vernietigen.

Het schijnt altijd handig zijn altijd te reageren en zo 'het laatste woord' te hebben. Dan kan je aan de hand van correspondentie altijd aantonen dat je gereageerd hebt. Dat maakt je zaak sterker en de bewijzen(correspondentie) spreken dan eerder in je voordeel.

Dus ook als je het gevoel hebt van 'ik heb gelijk, ik hoef niets te doen' is het toch handig even een bericht terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
jmk schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:51:
Dus ook als je het gevoel hebt van 'ik heb gelijk, ik hoef niets te doen' is het toch handig even een bericht terug te sturen.
Inderdaad altijd terug communiceren en zoveel mogelijk bewijs verzamelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:53

tismij

???

Heb nu ook 3 aanmaningen gehad (ook 3 spook rekeningen toen). Had mijn account nog niet verwijderd dus even ingelogd en staat weer een abo op actief (was inactief gezet en geld terug).
Nu ook maar gezegd dat ik wil dat mijn account verwijderd wordt en dat ze kappen met die spook facturen.
Als ze nu nog niet fixen ga ik het melden als fraude, ben het zat.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Ik had het op 18 februari al gezien tijdens een weekendje weg en gelijk dezelfde dag terug laten boeken. Nu ook bij de Rabobank alle afschrijvingen van hun laten blokkeren. :+

Op 25 januari 2022 via een support ticket opgezegd per eerst mogelijke datum en het verzoek daar een bevestiging van te sturen....nooit meer wat gehoord. :/

Op 18 februari schreven ze 4 bedragen af (€49, €35, €111 en €53) op basis van één account waar ik in het verleden wel verschillende soorten abonnementen heb gehad. Ze krijgen het dus voor elkaar om via een update alle verschillende soorten abonnementen opnieuw af te schrijven op één account. :O

Nog geen mailtje gezien, ook niet dat ze fouten gemaakt hebben met afschrijvingen en dat ze zaken gaan corrigeren. Hoeft in mijn geval ook niet maar dit slaat bedrijfsmatig helemaal nergens op. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik meld mij ook, ik heb twee onterechte facturen ontvangen en heb net alles uitgezocht, het viel mij daarbij op dat de facturen verwijzen naar meerdere factuurnummers. Ik wil jullie hierop attenderen. Daarom heb ik getracht mijn door mijzelf verwijderde Tweakers account te activeren, maar dat is niet gelukt, vandaar een nieuwe account om mijn bijdrage hier te leveren. Ik blijf voornamelijk meelezen op Tweakers, maar vind dit van dusdanig belang dat ik weer even actief wordt op dit fijne forum.

Waar ik jullie op wil attenderen: de betaallinken in de mails die ik van Cheapnews ontvang verwijzen naar andere factuurnummers dan in de mail zelf staan. Dat is bij beide facturen bij mij het geval. De klantnummers zijn bij alle facturen wel gelijk.

Het geheel ziet er in een tijdlijn bij mij als volgt uit:

Members only:
Pagina: 1 2 Laatste