pdukers schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:25:
Ik kreeg vandaag een melding van mijn bank dat Cheapnews morgen een incasso voor 49 euro wilt uitvoeren. Nogal raar, want ik heb al ruim 4 jaar geen abo meer bij ze lopen. Uiteraard de incasso geblokkeerd.....Ik ben benieuwd of Cheapnews dit ook bij anderen probeert.
Hier net zo, 2 spookfacturen. Heb ze gisteren ook gebeld, er zou een systeemstoring zijn.
In het portaal is (na te hebben gebeld) ineens te zien: 2 nieuwe bestellingen a € 49,00 vanaf een IP adres in Brussel. Alleen heeft dat IP adres nooit ingelogd dus hoe hebben ze dan besteld? Ook geen bevestiging per mail gehad. Heb sowieso mijn wachtwoord gewijzigd.
Tijdens het telefoongesprek zeiden ze dat ik de betaling moest laten doorgaan omdat zij anders kosten kregen als het gestorneerd wordt. En ze beloofden dat ze het dan meteen zouden terugstorten.
Alleen had ik in het verleden al eens te weinig terugbetaald gekregen dus ik vertrouw ze niet meer. Ik heb de betaling meteen geblokkeerd. Kreeg er melding van en mijn account is geblokkeerd nu omdat er nog betaald zou moeten worden.
Sinds gisteren verdwijnt er ook allerlei informatie uit de activiteit lijst in het portaal, waaronder mijn opzegging van 2 jaar geleden. Gelukkig heb ik sinds gisteren screenshots gemaakt, waarop dat nog duidelijk te zien is.
Dat kan dus veranderd zijn nu! Er verschijnen en verdwijnen allerlei dingen in het gebruikersportaal momenteel.
Er zijn vreemde dingen aan de gang daar, en ik vind het verdacht.
Mijn advies: Niets betalen als je niets besteld hebt, en als het al is afgeschreven meteen storneren!
/edit Ik had ook een ticket bij ze aangemaakt over dit onderwerp, ticketnummer staat in de lijst met tickets, maar als je erop klikt: Ticket bestaat niet
[
Voor 4% gewijzigd door
rfbroek op 16-02-2024 17:34
]