[Cheapnews] Schrijft onterecht geld af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragile
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 13:48
Op 15 februari kreeg ik een melding van mijn bank dat €49 zou worden afgeschreven. Een WTF moment toen ik zag dat het cheapnews was. Ik heb sinds 2018 geen abonnement meer, en heb mijn account toen verwijderd.

Ik heb direct naar ze gemaild en ik kreeg ook vlot een reactie terug met excuses en het verzoek om niet te storneren. Na een nieuwe mail daar op kreeg ik ook de uitleg over wat er fout gegaan was met de update.

Ik heb daardoor gekozen om ze de kans te geven het te herstellen en het bedrag zelf terug te boeken. Ik was ook bang om in een spelletje van aanmaningen en heen en weer boeken van bedragen terecht te komen.

Na een paar dagen nogmaals gevraagd waar het geld bleef. Het zou binnen 1 a 2 dagen worden teruggeboekt maar dat gebeurde niet. ik kreeg ook een screenshot, vermoedelijk van de Mollie betaalomgeving, dat de status op terugbetaling verwerken stond. Dit gebeurde echter maar niet. Misschien hadden ze te weinig saldo bij Mollie, of waren ze even geblokkeerd door de vele storneringen.

Na nog een week begon ik zelf ook aan storneren te denken, gelukkig heb je daar 56 dagen de tijd voor zonder dat er een onderzoek door de bank hoeft te worden gedaan, dus toch nog even volgehouden. Op 1 maart stond het bedrag weer op mijn rekening. Ik heb verder geen automatische emails van cheapnews ontvangen, dus geen aanmaningen en zo.

Ik heb vrijdag nog een mail gestuurd met het verzoek om mijn gegevens nu definitief te verwijderen en dit te bevestigen. Al kan ik mij ook voorstellen dat ze vanwege de betalingen die zijn gedaan nog steeds wat moeten bewaren. Nog geen reactie daarop gehad.

Ik heb ook een incassoblokkade ingesteld. Dit betekent volgens mij wel dat niet alleen cheapnews is geblokkeerd, maar alle mogelijke incasso’s die via Mollie worden gedaan (zelfde incassant ID). Ik heb tot 2015 teruggezocht in mijn afschriften, en ik kan geen andere incasso’s via Mollie vinden, alleen Ideal betalingen, dus ik verwacht daar niet echt problemen mee. De andere optie is om alleen de cheapnews machtiging te blokkeren, maar dat heeft zoals is gebleken niet veel zin aangezien ze zonder enig bewijs een nieuwe machtiging kunnen aanmaken via Mollie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

net e-mail gehad dat ik e-mails met aanmaningen kan negeren. Check wel nog over 2 weken of account echt verwijderd is.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-04-2024
Voor mijn privacy even in mo tags weer, maakt de leesbaarheid wat lastiger, maar ik zie even niet een andere oplossing om mijn bijdrage te leveren:

In mijn bericht van zondag 3 maart gaf ik aan te checken op de factuurnummers,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb vandaag op al mijn berichten naar Cheapnews toe bericht ontvangen,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
in alle mails staat dat ik het moet negeren en dat mijn gegevens conform de AVG verwijderd gaan worden.

Hopelijk is het hiermee opgelost, ik neem aan dat het systeem van Cheapnews niet automatisch een deurwaarder gaat inschakelen en dat daar nog een menselijke stap tussen zit om dit definitief op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door phoney870 op 04-03-2024 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evius
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:23
Inmiddels ook reactie gekregen dat ik de aanmaningen e.d. kan negeren en dat men mijn gegevens zal verwijderen.

Ik ben benieuwd, we gaan het wel zien. Enige wat ik zo vreemd vind; als het bevestigd is dat het een fout is - nota bene ook publiekelijk aan tweakers - dan hadden ze die aanmaning ook wel kunnen onderscheppen c.q tegenhouden lijkt me. Echt koosjer kan ik het niet noemen, maar echt heel druk kan ik me er verder ook (nog) niet om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Tijntje

Hello?!

@TijsZonderH benieuwd of er nog een follow-up komt op de frontpage?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:01

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Tijntje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:20:
@TijsZonderH benieuwd of er nog een follow-up komt op de frontpage?
Thanks voor de herinnering! Ik ga Cheapnews nog eens mailen en er iets van schrijven, inmiddels genoeg reacties hier om aan te nemen dat het niet om een enkel incident lijkt te gaan.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

@TijsZonderH, niet dat ik heeeel ongeduldig ben ;) maar had je nog wat vernomen van Cheapnews?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:01

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik heb een updateartikel geschreven (bump @Tijntje). Helaas geen reactie meer van Cheapnews, dus helaas alleen op basis van tweakers, maar laat het vooral weten als ze in de toekomst blijven afschrijven!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TijsZonderH schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:42:
Ik heb een updateartikel geschreven (bump @Tijntje). Helaas geen reactie meer van Cheapnews, dus helaas alleen op basis van tweakers, maar laat het vooral weten als ze in de toekomst blijven afschrijven!
Super bedankt, het werkt in ieder geval weer als herinnering voor ander gebruikers om hun rekening na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasnl
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 21:44
Bij mij is er via jaarljkse automatisch incasso ook een bedrag afgeschreven, maar mn account is niet opnieuw geactiveerd. Ik heb een support ticket aangemaakt bij ze, maar gezien andere reacties hier heb ik weinig hoop.

Tijd om over te stappen dus, nu alleen nog uitzoeken naar welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Faasnl schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:39:
Tijd om over te stappen dus, nu alleen nog uitzoeken naar welke.
Als je moet overstappen ben je dus klant en is het toch logisch dat ze het abonnement afschrijven?

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 19-04-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasnl
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 21:44
jongetje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:53:
[...]

Als je moet overstappen ben je dus klant en is het toch logisch dat ze het abonnement afschrijven?
Jazeker, maar als ze vervolgens mijn account deactiveren en niet reageren op vragen daarover betaal voor niks.
Dus ik ga mijn incasso terugvorderen en mijn abo daar opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Faasnl schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:39:
Bij mij is er via jaarljkse automatisch incasso ook een bedrag afgeschreven, maar mn account is niet opnieuw geactiveerd. Ik heb een support ticket aangemaakt bij ze, maar gezien andere reacties hier heb ik weinig hoop.
Hier ook gehad. Het was mijn reguliere jaarlijkse betaling dus wat dat betreft geen probleem. Maar m'n account was inderdaad niet meer actief, terwijl de einddatum wel was aangepast naar volgend jaar.

Vreemd allemaal, maar een support ticket heeft wel degelijk zin. Had binnen een dag antwoord dat het was opgelost.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23

Eranum

geek!

Vorig jaar hier ook last van gehad, had ook al jaren geen actief account meer. Destijds netjes via een support ticket geld teruggekregen. Evengoed bij de bank blok laten staan. Waarom de schop van het topic omhoog? Headsupje, want vandaag wederom een mail dat Cheapnews heeft geprobeerd een incasso te doen. Wees dus alert.

Update:
Inmiddels helder wat de rede is geweest. Beetje ook eigen fout dat ik het niet zelf heb gecontroleerd. Goed, sinds 2019 al geen actief account meer. Het gedoe met de afschrijving vorig jaar, netjes afgehandeld en geld terug, behalve dat men blijkbaar het account op actief hebben laten staan. Verwijderen van het account destijds niet aan gedacht (bij deze dank @pdukers!), nu alsnog gedaan, en inmiddels bevestigd. Slordigheidje van beide kanten dus. Desondanks rede voor mij om niet meer met ze in zee te gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Eranum op 15-02-2025 13:08 . Reden: update ]

tää on taas niin tätä

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bij mij hebben ze (nog) geen nieuwe poging gedaan. Als dat wel gaat gebeuren is het een overtreding van de AVG aangezien ze eerder via email bevestigd hebben dat ze al mijn gegevens zouden wissen.

//update:

@Eranum Begrijp ik het goed dat cheapnews een nieuw abo voor je geactiveerd heeft zonder dat je daar om gevraagd hebt of dat er van een automatische verlenging van een aflopend abo sprake was?

Dan lijkt het erop dat precies weer hetzelfde proberen als een jaar geleden. Zou je dat een poging tot oplichting kunnen noemen? |:(

[ Voor 47% gewijzigd door pdukers op 15-02-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:03
Bulknews probeert een soortgelijke truuk als cheapnews. Ooit een abo daar gehad. Nu beweren ze dat ik recent en ten onrechte een betaling aan Bulknews gestorneerd zou hebben. Niet dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappiew
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-03 23:56
En nu ben ik aan de beurt. Vorig jaar mijn abonnement op gezegd en klaar was ik (ticketnr. gekregen). Dat dacht ik tenminste. Cheapnews had toch abonnements geld afgeschreven. Het ten onrechte afgeschreven bedrag gestorneerd en een e-mail (18-07-2024)gestuurd met uitleg (ook hiervoor een ticketnr. gekregen). Niets meer gehoord. Dat wil zeggen tot zo'n 7 maanden later (18-02-2025), een betalingsherinnering + €15,- gekregen. Weer een e-mail gestuurd maar nu geen ticketnr. maar ook geen reactie. Vreemd!! Tot nu, tussen 17 feb. en 12 mrt., 3 betalingsherinnering + €15,- gekregen en bij de laatste dreigen ze incassomaatregelen te starten. Ze nemen niet eens de moeite mij e-mails te beantwoorden. Wat moet je hier mee? Ik denk dat ik maar mijn rechtsbijstand moet inschakelen en de verschillende internet fraude/oplichtings instanties moet e-mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Als je je bewijs op orde hebt zou ik rustig het incassobureau durven afwachten. Die zullen dan snel concluderen dat ze geen case hebben en kansloos zijn.

Persoonlijk zou ik er nog een e-mail aan wijden waarin je expliciet aangeeft dat je de vordering betwist, je als bewijs de bevestiging van de opzegging toevoegt en hun vraagt om aan te tonen waarop ze zich baseren dat je wel een rechtsgeldige overeenkomst hebt. Als ze niet reageren sta je alleen maar sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappiew
Bedankt pdukers.

Bewijs is niet het probleem, het is hun weigering om te antwoorden op mij e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappiew
Ik heb alles expliciet benoemd, refererend naar ticketnummers en e-mail timestamps. Ze doen er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Het niet reageren is inderdaad vervelend en begrijpelijk dat je je daar niet gemakkelijk bij voelt. Als je je daar zekerder bij voelt kun je uiteraard je rechtsbijstandverzekering vragen om advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@jappiew je kan nogmaals een emal sturen maar dan in de vorm van een sommatie waarbij je eist dat ze de door jou genoemde punten corrigeren en bevestigen. Je moet ze dan een redelijke termijn geven om te reageren, zeg gezien je eerdere emails 5 werkdagen.
het niet (meer) bestaan van een overeenkomst
de afwezigheid van een (geldige) incassomachtiging
en wat je zelf eerder ook al geschreven en bedacht had.

Ik heb er ook ooit eens zaken mee gedaan maar prepaid via ideal dacht ik en dat rekeningnummer heb ik niet meer. Ook geen mails gehad van ze, maar boeven zijn het zeker.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
Even voor de mensen die onterechte afschrijvingen krijgen van Cheapnews. Ik heb contact gehad met autoriteit consument en markt. Het stilzwijgend verlengen met een jaar is niet rechtsgeldig. Dit mag sowieso alleen met een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Ik heb verzocht om een onderzoek. Dit is vastgelegd in referentie 101008625, mocht iemand hetzelfde zijn gebeurd dan kun je hier naar verwijzen, hoe meer klachten, hoe hoger de prioriteit gok ik. Ze gaven aan een onderzoek te gaan doen naar cheapnews. https://www.acm.nl/nl/contact

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 26-03-2025 08:45 ]

Pagina: 1 2 Laatste