AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Met of zonder reboot? Had je hem als intermediate staan in de personal store?ikbenben schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:58:
[...]
Bij mij is het ermee opgelost alleszins. Ook 1 verlopen R3 certificaat maar na verwijderen werkt alles weer zoals voordien.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zonder heropstart. Zelfs Sabnzbd niet moeten herstarten ervoor.Bor schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:01:
[...]
Met of zonder reboot? Had je hem als intermediate staan in de personal store?
Nee, staat nog altijd gewoon op strikt.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Raar, ik had er ook maar 1 en werkte gewoon na verwijderen.Bor schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Ik had maar 1 R3 certificaat, inderdaad verlopen. Verwijderen lost het issue niet op.
edit: nu heb ik het weer veranderd naar 443. Nu krijg ik bij die poort ook geen melding meer dat de certificaat is verlopen is.
[ Voor 28% gewijzigd door jaaoie17 op 01-10-2021 20:04 ]
Via de Github van NZBget waar de ontwikkelaar dat poste.Bor schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:28:
[...]
Waar komt deze info vandaan? De quote kom ik alleen tegen op Reddit. Zo maar een ander certificaat installeren zonder de bron te kunnen verifiëren lijkt mij geen goed idee.
Inmiddels heeft de ontwikkelaar ook een nieuwe test build gereleased
waarin hij zelf dat nieuwe bestand heeft verwerkt.
NZBget 21.2-r2333
nieuws: Storing door verlopen Let's Encrypt-certificaat treft miljoenen gebru...
"Mogelijk delen van account (news.newshosting.com)"
Ik heb niets veranderd en tot gisteren ging downloaden prima, maar nu bovenstaande melding.Ik deel ook niets met iemand anders.
Weet iemand waardoor dit kan en hopelijk oplosssing?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Hello,
When your newsreader tries to open too many connections to the servers, this error will result. The error usually is not too serious. Just cancel the task you are trying to start, and wait until one finishes. If you are disconnected from your ISP, or if your newsreader terminates improperly, the servers may need some time to recognize that the connection is no longer active.
I would quit out of your newsreader now and relaunch it in about 10 minutes. If the problems are not resolved by then, please restart your computer and modem then wait another 10 minutes before trying again.
Try to avoid switching networks while downloading to prevent this error from occurring in the future. Connecting or disconnecting from a VPN during a download session can trigger this.
Another cause is that the username is logged in elsewhere. If you cannot determine where that might be, it is strongly recommended you change your password on our website, wait two minutes and reflect that change in your newsreader.
One more thing to note: some newsreaders (ex. Agent) allow you to set aside a specified number of connections so that you can continue to browse Usenet while you are downloading binary files. Please make sure that this number is not more than 3, and combined with your connection count does not exceed the number of connections that your subscription allows.
want dan doe je echt iets fout.
wat ik meestal aanraad is het volgende.
gebruik het minimale wat je nodig hebt om je maximale download snelheid te halen met een nzb die geen reparaties nodig heeft.
en doe daar er +1 bij
[ Voor 55% gewijzigd door TRaSH op 20-10-2021 21:28 . Reden: advies ]
Ik zie nu dat ik hem op 32 verbindingen heb staan.
[ Voor 11% gewijzigd door doggy1 op 20-10-2021 21:31 ]
Heb ik wel eens gehad, met een andere usp. In mijn geval kwam het toen ik halverwege een download een andere vpn server probeerde, omdat het me niet snel genoeg ging. Dan ziet hij plotseling een ander ip adres, hoewel niet gelijktijdig.doggy1 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:34:
Sinds vandaag plotseling melding bij SAB
"Mogelijk delen van account (news.newshosting.com)"
Weet iemand waardoor dit kan en hopelijk oplosssing?
In ieder geval werd ik toen geblokkeerd maar de volgende dag was er niks meer aan de hand.
Kan toeval zijn, maar ik kijk het vanavond wel aan.
Beiden zijn niet echt nodig omdat niemand onderweg geinteresseerd is in dit verkeer.TRaSH schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:05:
een vpn is niet echt nodig om te downloaden van usenet aangezien je SSL gebruikt.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik had geen VPN en nu dus ook geen SSL en het werkt nog steeds.RichieB schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Beiden zijn niet echt nodig omdat niemand onderweg geinteresseerd is in dit verkeer.
ik download niet zo heel erg veel en heb zowel een block account bij NewsDemon als TheCube.
De ene had ik al en toen stapte de andere ook over naar de backbone van usenet express.
Deze krijgen beiden bijna niks compleet, zowel ouder als nieuwer spul. Een populaire of impopulaire post.
Bijna altijd moet ik een fill server gebruiken.
Zowel met als zonder SSL heb ik geprobeerd.
Hebben gebruikers andere ervaringen of dezelfde, of misschien een tip?
Ik heb nog 2 blockaccounts erbij van andere backbone providers maar heb ze nog nooit moeten gebruiken zelfs.
Weet niet hoeveel haast je hebt, maar vaak zijn er met black friday allerlei aanbiedingen.Rushhour77 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:11:
Hoi, ik zoek nog een block account om erbij te nemen. Hebben jullie een voorkeur provider hiervoor qua prijs/compleetheid voordat ik een willekeurige van de startpagina probeer?
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Je kan voor 3,50 een block kopen bij itelligent, ik haal alles compleet binnen via hun, mijn tweak en astra heb ik alleen nodig voor oude data, voornamelijk astraweb wordt dan gebruikt als fill server.Rushhour77 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:11:
Hoi, ik zoek nog een block account om erbij te nemen. Hebben jullie een voorkeur provider hiervoor qua prijs/compleetheid voordat ik een willekeurige van de startpagina probeer?
Dit is de actiecode:
Acties
Om het bestaan van de nieuwe website www.i-telligent.net te vieren hebben wij natuurlijk ook een actiecode, te weten welcome2021. Met deze actiecode reduceert u tot en met 30 september 2021 de prijzen van onze block accounts:
• 50GB voor slechts 3,50 euro i.p.v. 5,- euro;
• 500GB voor slechts 20,- euro i.p.v. 25,- euro;
• 1TB voor slechts 35,- euro i.p.v. 45,- euro.
De code werkte vorige week.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Bulknews, 6TB voor 36 euro met code sun19Rushhour77 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:11:
Hoi, ik zoek nog een block account om erbij te nemen.
2.50 per maand onbeperkt.
Weet niet hoe lang je doet met een block account
Mooie deal. Maar heb 2 goedkope accounts bij Sunnyusenet en Bulknews. Is Tweaknews zo goed dat ik 1 van de 2 kan vervangen? En welke VPN krijg je erbij? Ik kan daarover niets vinden op de site.TRaSH schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:30:
https://www.tweaknews.eu/en/landing/special-deal-2021
[ Voor 8% gewijzigd door dimmak op 28-10-2021 09:39 ]
En je kan rustig 1 van die twee vervangen, misschien zelfs wel beide.
Als je er 1 wilt laten vallen, kies er dan voor om Bulknews te behouden. Tweaknews en Sunnyusenet maken namelijk gebruik van dezelfde backbone (zelfde platform). Indien Tweaknews je goed bevalt zou je natuurlijk ook Bulknews kunnen laten vallen. Maar 2 providers op hetzelfde platform is gewoon zonde, daar heb je namelijk niets aan. Privado VPN stelt niet veel voor betreft de snelheid, verwacht daar niet te veel van als je op hoge snelheid wilt downloaden.dimmak schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:37:
[...]
Mooie deal. Maar heb 2 goedkope accounts bij Sunnyusenet en Bulknews. Is Tweaknews zo goed dat ik 1 van de 2 kan vervangen? En welke VPN krijg je erbij? Ik kan daarover niets vinden op de site.
5400WP (ZW)
Thanks. Dan hou ik het denk ik zo. Mijn account bij Sunnyusenet is net zo goedkoop en heb ik al bijna 10 jaar en om die VPN heb ik het dus niet te doen.Vizox schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:48:
[...]
Als je er 1 wilt laten vallen, kies er dan voor om Bulknews te behouden. Tweaknews en Sunnyusenet maken namelijk gebruik van dezelfde backbone (zelfde platform). Indien Tweaknews je goed bevalt zou je natuurlijk ook Bulknews kunnen laten vallen. Maar 2 providers op hetzelfde platform is gewoon zonde, daar heb je namelijk niets aan. Privado VPN stelt niet veel voor betreft de snelheid, verwacht daar niet te veel van als je op hoge snelheid wilt downloaden.
geen idee, aangezien ik vpn met usenet geen meerwaarde vind, zeker omdat ik niet upload en dan vind ik SSL meer dan genoegdimmak schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:37:
[...]
Mooie deal. Maar heb 2 goedkope accounts bij Sunnyusenet en Bulknews. Is Tweaknews zo goed dat ik 1 van de 2 kan vervangen? En welke VPN krijg je erbij? Ik kan daarover niets vinden op de site.
Bedankt, heb meteen een abo genomenTRaSH schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:30:
https://www.tweaknews.eu/en/landing/special-deal-2021
@TRaSH gebruik jij die TweakNews zelf ook? Tevreden mee? Toepassing hier idem icm SSL, meer niet.
[ Voor 17% gewijzigd door JB op 11-11-2021 12:25 ]
Mijn boefje is liev!
Die had ik vroegah ook maar kreeg toentertijd last van takedown gezeik. Tweaknews is dezelfde "poot" toch?cyberchase schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:30:
Ik ben overgestapt op Eweka, super newsserver..
Mijn boefje is liev!
Servers in Us en EU, een block cq bonus server met 1,5TB /m op een andere tier-provider
Daarnaast per jaar 300GB block bij blocknews
Vooralsnog zijn mijn block-gb's bij newsdemon niet aangesproken ( BF deal 1TB voor 3,50€ )
Ik zelf gebruik eweka met de volgende dealJB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:21:
...
@TRaSH gebruik jij die TweakNews zelf ook? Tevreden mee? Toepassing hier idem icm SSL, meer niet.
https://www.eweka.nl/en/landing/special-usenet-deal
Voor de snelheid hoef je het dan niet te doen, dat schiet niet heel erg op.cyberchase schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:10:
Heel erg weinig takedown, geweldige rentensie. Ik heb voor een jaar betaald. Met m'n glasvezel op meer dan 100mb/s...
Hoi!
Ik deel het abo en gebruikt 10 connecties.
Yippie kayak, other buckets!
To boldly go where no man has gone before...
Eweaka heeft zijn eigen Backbone, Tweaknews gebruikt Base IP.fjs schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:59:
Eweka en Tweak zitten toch opdezelfde backbone?
wel vallen ze beide onder Omicron:
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
TweaknewsRobbyTown schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:11:
Over welke Tweak hebben we het nu? Tweak of Tweaknews?
Tweak staat trouwens niet in het schema.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Jammer dat veel van die lijsten outdated zijn.geenwindows schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:53:
[...]
Eweaka heeft zijn eigen Backbone, Tweaknews gebruikt Base IP.
wel vallen ze beide onder Omicron:
[Afbeelding]
Zoals deze ook
EWK schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:02:
[...]
Voor de snelheid hoef je het dan niet te doen, dat schiet niet heel erg op.
Dat deed ik vroeger* ook... zo snel mogelijk downloaden en vervolgens stond het weken onbekeken op de server. Ergo... die paar minuten extra wachten met 200Mb/s is echt niet zo'n strafjmk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:58:
met Eweka haal ik (bijna) de max van mijn 500/500 mbit verbinding in ieder geval (ongeveer 60 MB/s).
Ik deel het abo en gebruikt 10 connecties.
*vroeger... whahahaha, man ik word oud.
Ik heb EasyNews al geannuleerdTRaSH schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:05:
Ik zelf gebruik eweka met de volgende deal
Server news.sunnyusenet.com uses an untrusted certificate [Certificate not valid. This is most probably a server issue.]
Het SSL certificaat is zover ik begrijp dus niet valide, maar volgens dit overzicht is het certificaat wel ok:
https://www.appelboor.com/newsservers/newsservers-with-SSL.html
Iemand dit eerder gehad, heb ik lokaal ergens een probleem? geen idee hoe dit op te lossen zonder de certificaat verificatie settings uit te zetten in SABnzbd.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik draai versie 3.4.2.RichieB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:56:
@Kylrad draai je versie 3.4.2 of nieuwer? Want het klinkt als dit probleem.
Bedankt voor je suggestie, dit bleek bij mij de oplossing te zijn:
1. Open Run and type mmc.exe
2. Select <File>, <Add/Remove Snap-In..>
3. Choose <Certificates>
4. Select <My User Account>, and click<OK>
5. Expand <Certificates - Current User>
6. Expand <Intermediate Certificate Authorities>, and Click <Certificates>
7. Find the expired R3 and delete it.
This appears to be the solution for Windows. If you are having the issue on any other platform I assume you'd just need to figure out how to delete the expired certificate on that platform.
Bij een abonnement betaal je een vast bedrag per maand of jaar, of je het nu gebruikt of niet. Bij een block betaal je vooraf voor een bepaalde hoeveelheid data, en dat kun je gebruiken op het moment dat je het nodig bent. Meestal is een block ook onbeperkt houdbaar.Deeeemy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:02:
Op het moment heb ik een block van bulknews, maar die is bijna op. Ik twijfel om voor de deal te gaan van een block van 6000gb, maar wat is precies het voordeel van een maandelijks abonnement ten opzichte van een block?
Download je weinig, ga dan voor een Block account.Deeeemy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:02:
Op het moment heb ik een block van bulknews, maar die is bijna op. Ik twijfel om voor de deal te gaan van een block van 6000gb, maar wat is precies het voordeel van een maandelijks abonnement ten opzichte van een block?
Download je veel, ga voor een maandelijks abonnement.
Of je veel of weinig verbruikt kan je wel narekenen aan de hand van de afgelopen verbruik. Maar kort door de bocht: als je langer dan een jaar met 6TB hebt gedaan dan is een maandelijks abonnement in veel gevallen niet gunstiger.
Ik heb overigens ook een Bulknews Block account, en die hebben meestal met Black Friday en/of Valentijnsdag goede kortingen op block accounts. Dus nog een weekje wachten loont
In 2018 een block gekocht van 2500GB, zie dat ie nu bijna op is hahaMeltedForest schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:23:
[...]
Download je weinig, ga dan voor een Block account.
Of je veel of weinig verbruikt kan je wel narekenen aan de hand van de afgelopen verbruik. Maar kort door de bocht: als je langer dan een jaar met 6TB hebt gedaan dan is een maandelijks abonnement in veel gevallen niet gunstiger.
Ik heb overigens ook een Bulknews Block account, en die hebben meestal met Black Friday en/of Valentijnsdag goede kortingen op block accounts. Dus nog een weekje wachten loont
Net even op bulknews gekeken, je krijgt nu een block van 6000GB voor 36 euro met de code sun19.
Bedankt, ik heb mijn keuze gemaakt!
Voor je teveel betaald, dit was de black friday deal van vorig jaar:Deeeemy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:33:
[...]
In 2018 een block gekocht van 2500GB, zie dat ie nu bijna op is haha
Net even op bulknews gekeken, je krijgt nu een block van 6000GB voor 36 euro met de code sun19.
Bedankt, ik heb mijn keuze gemaakt!

Goed dat je het zegt, thanks! Ik ging er stiekem al van uit dat die 36 euro al de BF deal wasMeltedForest schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:09:
[...]
Voor je teveel betaald, dit was de black friday deal van vorig jaar:
[Afbeelding]
Perfecte deal, ik had bijna de "dure" deal genomen.TRaSH schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:05:
[...]
Ik twijfel dan ook om weer eens over te stappen. Weet alleen niet goed naar wie. Waar hebben jullie echt goede ervaringen mee?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
ik heb momenteel een abo bij supernews en daarmee lukt het niet meer om alle downloads oud of nieuw volledig binnen te krijgen. Ik download ook aanzienlijk minder dus wil ik supernews opzeggen en daarvoor in de plaats 2 of 3 block accounts nemen, rondom de blackfriday/ cybermonday deals zijn er natuurlijk leuke acties.
Momenteel heb ik block accounts van (priority 0,1 en 2):
eweka (wordt veel aangesproken als backup) is geen block want die hebben ze niet, ik probeer deze voor 1 maand omdat supernews te wensen overlaten qua volledigheid.
usenetfarm (wordt ook veel aangesproken als fill server)
tweaknews (wordt bijna niet gebruikt)
Nou weet ik niet precies bij welke backbones van het usenet het tegenwoordig allemaal lekker vlekkenloos loopt.
Mijn vraag
Welke mix van resellers met mogelijkheid tot een blockaccount en daarbij horende backbones raden jullie aan/of gebruiken jullie met tevredenheid?
[ Voor 17% gewijzigd door roycerolls op 21-11-2021 11:37 ]
Ik krijg alleen een witte pagina via de link...TRaSH schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:05:
[...]
Aan welke prijs was het, dan weet ik wat er te verwachten is met Black Friday...
Vorig jaar Eweka genomen en zeer tevreden van...
de prijs was 2,99 per maand
https://www.eweka.nl/en/landing/speciaal-deal
Thx. Vorig jaar gebruikt, maar er waren destijds wat vraagtekens of de prijs na 12 maanden nog steeds bleef gelden.Lange_Slurf schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:53:
Hier is de nieuwe Eweka deal. Zelfde prijs als die van TRaSH.
Iemand die uit eigen ervaring weet of de prijs na 12 maanden inderdaad 2.99 blijft
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Daar was dus discussie over wat 'lifetime' daadwerkelijk is. Mooiste is bevestiging van iemand die al in zijn 13 of 14e maand zit.RudolfR schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:11:
@Help!!!!
Ze noemen 't zelf een 69% lifetime discount, dus dat lijkt me wel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
10 euro / 100 downloads / 1000 api (per dag)
20 euro / unlimited
@roeleboel Lees ik dat goed? Het DS abonnement is stapelbaar?
[ Voor 20% gewijzigd door ariekanari op 22-11-2021 20:16 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik heb hem 2x aangeschaft, dus hopelijk over 3 jaar opnieuw in de bf-korting verlengen 🙂ariekanari schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:49:
Ik moest Drunkenslug nog verlengen. Goede deals, vorig jaar was het 12 i.p.v. 18 maanden tegen dezelfde prijs. Een meevaller dus.
Bestaat daar een invite systeem voor? Zo ja, zou iemand dit via DM mogelijk bereid zijn tot uitnodigen?
edit: ben al geholpen door een tweaker. Super bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door Aramiss op 22-11-2021 21:23 ]
Als ik naar de check-out van deze deal ga, zie ik dat ik de eerste keer voor 15 maanden moet betalen, namelijk 44,85 euro. Daarna wordt er per 12 maanden afgerekend.Lange_Slurf schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:53:
Hier is de nieuwe Eweka deal. Zelfde prijs als die van TRaSH.
Ik vraag me af::
- Waarom ik de eerste keer voor 15 maanden betaal,
- Wanneer en hoe de drie gratis maanden worden verrekend,
- Wat ik straks per jaar betaal (ik reken op 12x2,99).
Op de site van Eweka zie ik geen contactmogelijkheid, behalve dan voor mensen die al een Eweka-account hebben.
Ik heb daarom deze vragen gesteld via de messenger op de Facebook-site van Eweka.
Edit: Het antwoord gevonden op Reddit (https://www.reddit.com/user/eweka_usenet)
Okay I have also calculated and yes it is very confusing. The deal is actually as follows: €44,85 for the first 15 months and then it will permanently change to €44,85/12 months. From this perspective, you get 3 months "free" since you pay the same €44,85 for 15 months and after that every 12 months. Now, if we look at the price per month perspective, you pay €3/month for the first 15 months. The original price is €9,60/month. So the discount is 68,75%=69% when using the 15 months price as baseline. However this not a lifetime discount because remember after 15 months you pay €44,85/12 months = €3,74/month. We should have used the 12 months price as baseline and not the 15 months price. This means the actual lifetime discount should be 61% off, so the math is wrong.
All in all, the deal is extremely confusing and should be rewritten to something as simple as you pay X euros/month or X euros/year.
Antwoord van Eweka
As you pointed out the 69% discount is off the first billing cycle pricing and you are still receiving a lifetime discount based on the 61% savings. This deal is not meant to be confusing so we are sorry for the confusion this has caused, but that is why the price in this post is listed at €44,85 for the first 15-months.
Ik vind het in ieder geval niet netjes hoe Eweka hier rekent en klanten lokt met een aanbieding die minder mooi is dan hij lijkt. En zich daarna verschuilt achter woorden- en rekenspielerei.
Het lijkt zo maar een verschil van 8 procent (69%-61%), maar het is wel 44,85-35,88 = 8,97 = 25% duurder dan wat Eweka voorspiegelt.
[ Voor 51% gewijzigd door mark_vs op 23-11-2021 08:27 ]
Heb je een verlengaanbod gekregen ?maartend schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:38:
Mijn Sunny net verlengd. 36 euro, onbeperkt, 40 lijnen, 100Mb, met 5 man. Bloody cheap
Ik zie op de account pagina geen mogelijkheid om te verlengen voor die prijs en op de homepage ook niet. Ik mis daar sowieso de status van mijn account, geen einddatum of status.
[ Voor 16% gewijzigd door Exocet op 23-11-2021 09:12 ]
HIer tochariekanari schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:49:
@roeleboel Lees ik dat goed? Het DS abonnement is stapelbaar?
Dat staat er nu bij mijn profileRole Expiry Date: 2024-11-20 12:45:01
ontvang je bij DS (als je een abo hebt) een herinneringsmail als een nieuwe aflevering uitgezonden wordt, zoals bij DOGnzb?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Zo, dat is nogal een verschil!MeltedForest schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:09:
[...]
Voor je teveel betaald, dit was de black friday deal van vorig jaar:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/YWENdeiqaXtvSTDaxaeJfvds.png?f=user_large)
Haha, toch wel leuk dat ik mijn berekening van Reddit terug lees in Tweakersmark_vs schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:49:
[...]
Als ik naar de check-out van deze deal ga, zie ik dat ik de eerste keer voor 15 maanden moet betalen, namelijk 44,85 euro. Daarna wordt er per 12 maanden afgerekend.
Ik vraag me af::
- Waarom ik de eerste keer voor 15 maanden betaal,
- Wanneer en hoe de drie gratis maanden worden verrekend,
- Wat ik straks per jaar betaal (ik reken op 12x2,99).
Op de site van Eweka zie ik geen contactmogelijkheid, behalve dan voor mensen die al een Eweka-account hebben.
Ik heb daarom deze vragen gesteld via de messenger op de Facebook-site van Eweka.
Edit: Het antwoord gevonden op Reddit (https://www.reddit.com/user/eweka_usenet)
Okay I have also calculated and yes it is very confusing. The deal is actually as follows: €44,85 for the first 15 months and then it will permanently change to €44,85/12 months. From this perspective, you get 3 months "free" since you pay the same €44,85 for 15 months and after that every 12 months. Now, if we look at the price per month perspective, you pay €3/month for the first 15 months. The original price is €9,60/month. So the discount is 68,75%=69% when using the 15 months price as baseline. However this not a lifetime discount because remember after 15 months you pay €44,85/12 months = €3,74/month. We should have used the 12 months price as baseline and not the 15 months price. This means the actual lifetime discount should be 61% off, so the math is wrong.
All in all, the deal is extremely confusing and should be rewritten to something as simple as you pay X euros/month or X euros/year.
Antwoord van Eweka
As you pointed out the 69% discount is off the first billing cycle pricing and you are still receiving a lifetime discount based on the 61% savings. This deal is not meant to be confusing so we are sorry for the confusion this has caused, but that is why the price in this post is listed at €44,85 for the first 15-months.
Ik vind het in ieder geval niet netjes hoe Eweka hier rekent en klanten lokt met een aanbieding die minder mooi is dan hij lijkt. En zich daarna verschuilt achter woorden- en rekenspielerei.
Het lijkt zo maar een verschil van 8 procent (69%-61%), maar het is wel 44,85-35,88 = 8,97 = 25% duurder dan wat Eweka voorspiegelt.
Het is inderdaad niet helemaal de bedoeling dat iemand de rekenmachine erbij moet gaan pakken...
Hier aas ik ook nog op. Geen grote downloader meer. Dus een flink block account is meer dan genoeg.werphengel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:25:
[...]
Zo, dat is nogal een verschil!![]()
[Afbeelding]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
in het geval men weinig download <2000GB en alleen gebruik wil maken van block account(s)MeltedForest schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:23:
[...]
Download je weinig, ga dan voor een Block account.
Zou alleen een block account van Bulknews genoeg zijn voor de meest actuele downloads niet ouder dan een week?
Of is het sowieso nodig om meerdere block accounts (danwel onbeperkt houdbaar) te gebruiken?
Bijvoorbeeld combinatie van bulknews en/of usenetfarm en/of vipernews en/of astraweb verschillende backbones voor de spreiding (te weten highwinds (US)/Abavia (NL)/Its Hosted (NL)/Vipernews).
Momenteel heb ik 1 block account bij usenetfarm diende ruimschoots naar tevredenheid als fill server afgelopen jaar naast main abbonementen supernews en eweka (1 maand probeersel).
Afgelopen maand tevreden over eweka waar het supernews laatste tijd niet lukte (aantal nieuwe en paar ouder dan 1 a 3 jaar; articles missing ...not found..
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar meerdere BF actie block account te kunnen scoren waardoor ik voor tussen €44,= en de €84,= wil besteden en met dit pakket waarschijnlijk langer ga doen dan 1 jaar.
blackfriday acties
vipernews 1000 gb €12
usenetfarm 1000 gb 13,50
bulknews 6000 Gb € 15 bf 2020 (wellicht dit jaar min of meer zelfde aanbieding)
nog ruimte voor een tweaknews, astraweb of sunnyusenet
[ Voor 7% gewijzigd door roycerolls op 23-11-2021 16:52 ]
Dat is ook de reden dat ik weer in dit topic rondkijk. Heb nu tweaknews en die bevalt prima, nu nog een blok accountje erbij en ik vind het goed.
https://www.reddit.com/r/...l_thread_confirmed_deals/
[ Voor 23% gewijzigd door audiojunk op 23-11-2021 17:44 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ook hebben ze hele leuke software NewsLazer, werkt heel mooi maar je kan van te voren nergens wachtwoorden toevoegen voor de unrar zoals bij newsleecher, wel na de tijd vraagt ie er om, maar zo moet je alle wachtwoorden bij elke download om houden, en das niet veel waardt helaas
Maar verder lijkt alles goed
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Newsdemon is qua backbone inderdaad achteruit gegaan. Het gekke is ook dat er ook nog eens verschil lijkt te zijn tussen newsdemon block en een normaal account. Ik heb het nu zo ingesteld:werphengel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:03:
Ik heb ook een unlimited newsdemon abo voor iets van €20 maar die laat ik voor wat het is. Ik kreeg bijna niets meer compleet binnen het afgelopen jaar.
Dat is ook de reden dat ik weer in dit topic rondkijk. Heb nu tweaknews en die bevalt prima, nu nog een blok accountje erbij en ik vind het goed.
1. UsenetServer
2. Newsdemon 500GB per maand account
3. Newsdemon block
Als 2 niets meer kan vinden, dan moet toch ook gelden voor 3? Zelfde provider/backbone, toch? Niet dus. 3 levert regelmatig nog wat missende artikelen aan. Snap er niets van.
Afijn, veel afgegeven op Highwinds (UsenetServer) maar met dit account haal ik zo'n 97% van alles binnen. Had voor de grap Newsdemon op 1 gezet en toen kwam het niet verder dan 65% en de snelheid fluctueerde enorm. Moet daar wel bij zeggen dat het al een tijd geleden is, dus misschien is het nu beter? Zo te horen niet echt
Vorig jaar of jaar daarvoor afgesloten voor dit bedrag en deze lijnen en snelheid. Daarna wordt gewoon verlengd voor die prijs.Exocet schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:43:
[...]
Heb je een verlengaanbod gekregen ?
Ik zie op de account pagina geen mogelijkheid om te verlengen voor die prijs en op de homepage ook niet. Ik mis daar sowieso de status van mijn account, geen einddatum of status.
Fluctuatie in snelheid herken ik wel. Maar dat vind ik niet belangrijk omdat ik een download toch niet direct nodig heb.
Hou me ook aanbevolen mocht er nog iemand een invite over hebbenAramiss schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:21:
Drunkenslug is op dit moment nog steeds gesloten voor nieuwe abbo's.
Bestaat daar een invite systeem voor? Zo ja, zou iemand dit via DM mogelijk bereid zijn tot uitnodigen?

*Inmiddels voor zien door mede Tweaker
[ Voor 5% gewijzigd door raytje192 op 23-11-2021 22:50 ]
Tja, wie niet? Ik wel iig.raytje192 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:21:
[...]
Hou me ook aanbevolen mocht er nog iemand een invite over hebben
Klinkt interessant, waar kan ik dit aanbod vinden?Freakster86 schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:38:
Drunkenslug geeft nu 18 maanden voor
10 euro / 100 downloads / 1000 api (per dag)
20 euro / unlimited
Op hun site, nadat je bent ingelogd. Moet je dus wel een account bij hebben. Zo niet heb je een invite nodig van iemand.ivo001 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:06:
[...]
Klinkt interessant, waar kan ik dit aanbod vinden?
Ik heb mijn abbo daar ge-annuleerd en kon gelijk weer een jaar verlengen voor 30 euro, die paar dagen die ik hiermee verloor verdien ik ruim weer terug.MiskentTalent schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:47:
Ik heb vandaag Eweka genomen voor 15maanden, had hiervoor tweaknews en moest verlengen maar kreeg daar een rekening voorgeschoteld van €108 op jaar basis vandaar de aanbieding van Eweka genomen
Ook hebben ze hele leuke software NewsLazer, werkt heel mooi maar je kan van te voren nergens wachtwoorden toevoegen voor de unrar zoals bij newsleecher, wel na de tijd vraagt ie er om, maar zo moet je alle wachtwoorden bij elke download om houden, en das niet veel waardt helaas
Maar verder lijkt alles goed
Rare is eigenlijk dat ze aangeven dat het een lifetime abbo is (staat op 1 van de schermen).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Toevallig ook recente ervaring met die providers waarvan Black Friday acties opgesomd worden? Op zich wel interessantroycerolls schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:42:
[...]
in het geval men weinig download <2000GB en alleen gebruik wil maken van block account(s)
Zou alleen een block account van Bulknews genoeg zijn voor de meest actuele downloads niet ouder dan een week?
Of is het sowieso nodig om meerdere block accounts (danwel onbeperkt houdbaar) te gebruiken?
Bijvoorbeeld combinatie van bulknews en/of usenetfarm en/of vipernews en/of astraweb verschillende backbones voor de spreiding (te weten highwinds (US)/Abavia (NL)/Its Hosted (NL)/Vipernews).
Momenteel heb ik 1 block account bij usenetfarm diende ruimschoots naar tevredenheid als fill server afgelopen jaar naast main abbonementen supernews en eweka (1 maand probeersel).
Afgelopen maand tevreden over eweka waar het supernews laatste tijd niet lukte (aantal nieuwe en paar ouder dan 1 a 3 jaar; articles missing ...not found..
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar meerdere BF actie block account te kunnen scoren waardoor ik voor tussen €44,= en de €84,= wil besteden en met dit pakket waarschijnlijk langer ga doen dan 1 jaar.
blackfriday acties
vipernews 1000 gb €12
usenetfarm 1000 gb 13,50
bulknews 6000 Gb € 15 bf 2020 (wellicht dit jaar min of meer zelfde aanbieding)
nog ruimte voor een tweaknews, astraweb of sunnyusenet
Bedoel je bij Tweaknews ?MeNTaL_TO schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:28:
[...]
Ik heb mijn abbo daar ge-annuleerd en kon gelijk weer een jaar verlengen voor 30 euro, die paar dagen die ik hiermee verloor verdien ik ruim weer terug.
Rare is eigenlijk dat ze aangeven dat het een lifetime abbo is (staat op 1 van de schermen).
Dat is inderdaad elk jaar bij mij verlengd voor € 30,==.
[ Voor 97% gewijzigd door Crazy-monkey4 op 24-11-2021 11:50 ]
alleen met usnetfarm en die is positief. Voor het resterende aanbod kan ik alleen zeggen dat er weinig slechts te vinden is. Gebruikers (internationaal) zijn over algemeen tevreden.technophile schreef op woensdag 24 november 2021 @ 03:34:
[...]
Toevallig ook recente ervaring met die providers waarvan Black Friday acties opgesomd worden? Op zich wel interessant
Ik heb wel nog 1 toevoeging de backbone usenetexpress dat is zover ik kan zien een samengaan van Newsdemon, thundernews en thecubenet. Newsdemon was altijd populair alleen bij deze overstap (van Omicron) zijn gebruikers niet zo tevreden lijkt het wel. Daarentegen zijn mensen wel tevreden over theCubenet (zelfde backbone) en hebben een leuke BF aanbieding
1 Tb €4.32
2Tb €7.77
@technophile inhoudelijk wb de wiki usenet-tree providers and backbones wat houd de rood gestreepte hybride/backup eigenlijk precies in en maakt het dan bijvoorbeeld continue gebruik van die andere backbones voor het 1 of het ander? iaw is dat interessant om rekening mee te houden volgens jouw/jullie?
@allen die meelezen
Wat zijn jullie ervaringen bij voorgestelde providers/resellers met block accounts?
Welk block account(s) zullen jullie main zetten, priority "0" (sabnzb), oftewel ruim inkopen?
[ Voor 30% gewijzigd door roycerolls op 24-11-2021 20:59 ]
VERPLICHT LEESVOER
Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
- Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
- Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
- Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
- Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
- Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.
Een handig overzicht met alle usenet backbones.