Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchase
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik gebruik al jaren News XS naar volle tevredenheid Met glasvezel downloaden met over de 100 mb, helaas de laatste tijd snelle take downs. Enige tips voor een andere goed payserver??

[ Voor 13% gewijzigd door cyberchase op 10-07-2021 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

cyberchase schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 02:03:
Ik gebruik al jaren News XS naar volle tevredenheid Met glasvezel downloaden met over de 100 mb, helaas de laatste tijd snelle take downs. Enige tips voor een andere goed payserver??
Eweka nergens last vast van (en langere retentie dan News XS). Zie enkele post terug voor de mooie kortinglink ;).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchase
Misschien maar een maandje Eweka proberen. Ik wil best wat meer betalen als de spots er langer op staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Eweka ga je geen buil aan vallen, een van de beste providers momenteel.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Zo niet dé beste. Ik heb jarenlang Supernews gehad maar daarbij hield de retentie vaak wel op na een jaar, en steeds meer dingen stonden er incompleet of helemaal niet op. Ik was alleen te lui om van provider te wisselen. Nu bij Eweka download ik af en toe dingen van 8 jaar oud, en ik heb nog niet meegemaakt dat dingen er incompleet of niet op stonden.

Het énige jammere is dat ie gecapt is op 300Mbps*, maar goed, waar hebben we het over :+

* Dat komt blijkbaar doordat ik per maand betaal (ik wilde het uitproberen)! Als je voor 12 maanden vooruit betaalt is 't wel onbeperkt.

[ Voor 13% gewijzigd door NNF op 10-07-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchase
De rentensie van News XS is wel ok, maar de take downs zijn snel, ik ga Eweka een maandje proberen, bedankt voor jullie reacties..
Ik heb al twee zaken binnen gehaald die waren verdwenen op m'n andere server, ik heb alles al overgezet... toppie.... Tnx...

[ Voor 32% gewijzigd door cyberchase op 10-07-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

NNF schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:24:
Zo niet dé beste. Ik heb jarenlang Supernews gehad maar daarbij hield de retentie vaak wel op na een jaar, en steeds meer dingen stonden er incompleet of helemaal niet op. Ik was alleen te lui om van provider te wisselen. Nu bij Eweka download ik af en toe dingen van 8 jaar oud, en ik heb nog niet meegemaakt dat dingen er incompleet of niet op stonden.

Het énige jammere is dat ie gecapt is op 300Mbps*, maar goed, waar hebben we het over :+

* Dat komt blijkbaar doordat ik per maand betaal (ik wilde het uitproberen)! Als je voor 12 maanden vooruit betaalt is 't wel onbeperkt.
En hoe, ik trek hier echt m'n gigabit lijn volledig dicht :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ervaar wat snelheidsproblemen bij Thundernews. Kan iemand bevestigen of er wat aan de hand is?

nl server is erg traag. US is al iets beter maar nog geen max speeds.
ginod schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:58:
Ik had altijd Thundernews, maar aantal maanden geleden zijn ze naar een andere backend geswitcht, en was ik er minder tevreden over.
Wat waren je klachten?

edit: 13-07: snelheden lijken weer terug naar normaal

[ Voor 76% gewijzigd door Gunner op 13-07-2021 09:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberchase
Ik ben overgestapt naar Eweka en heb voor een jaar betaald. Ik haal nu meer dan 1000mb download..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 14:18
Gunner schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:01:
Ik ervaar wat snelheidsproblemen bij Thundernews. Kan iemand bevestigen of er wat aan de hand is?

nl server is erg traag. US is al iets beter maar nog geen max speeds.

[...]

Wat waren je klachten?

edit: 13-07: snelheden lijken weer terug naar normaal
Na jarenlange super betrouwbare dienst te zijn geweest, zijn ze sinds in maart ofzo overgestapt op een andere backbone, en daardoor is de retentie periode flink gedaald. Dus zodoende was ik al langer aan het kijken naar alternatieven. Easynews is met bovenstaande link vrij goedkoop, en volgens mij gebruiken ze dezelfde servers als Eweka.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ktov
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36
Tip: ik had vorig jaar bij newshosting hun Unlimited plan, bevalt prima, een jaar abbo genomen voor 23 USD was een aanbieding dat wel. In Augustus zou deze verlopen en dan zou de prijs 150 USD worden, dat leek me dan weer geen goed plan.

Email gestuurd met de vraag wat de prijs voor komende jaar zou worden zodat ik weet of ik moet opzeggen of niet.

Hun reactie : komend jaar weer voor 23 USD is prima.

Dus voor diegene die soortgelijke situatie zitten, een e-mailtje eraan wagen kan geen kwaad. Ik denk dat dit ook bij andere providers wel zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
ktov schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:24:
Tip: ik had vorig jaar bij newshosting hun Unlimited plan, bevalt prima, een jaar abbo genomen voor 23 USD was een aanbieding dat wel. In Augustus zou deze verlopen en dan zou de prijs 150 USD worden, dat leek me dan weer geen goed plan.

Email gestuurd met de vraag wat de prijs voor komende jaar zou worden zodat ik weet of ik moet opzeggen of niet.

Hun reactie : komend jaar weer voor 23 USD is prima.

Dus voor diegene die soortgelijke situatie zitten, een e-mailtje eraan wagen kan geen kwaad. Ik denk dat dit ook bij andere providers wel zo werkt.
Dank, ga ik ook doen want bevalt mij ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Meer mensen hier last van problemen bij Tweaknews? Had jaren een abonnement bij hun voor 48 euro per jaar. Ik zie nu opeens dat deze verdwenen is van mijn account alsmede mn betaalmethode.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

batumulia schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:16:
Meer mensen hier last van problemen bij Tweaknews? Had jaren een abonnement bij hun voor 48 euro per jaar. Ik zie nu opeens dat deze verdwenen is van mijn account alsmede mn betaalmethode.
Even gekeken en bij mij staat er bij actieve pakketten ook niets meer. Downloaden gaat ook normaal door, dus zal vast wel een administratieve storing bij hun zijn.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
JohanKupers schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Even gekeken en bij mij staat er bij actieve pakketten ook niets meer. Downloaden gaat ook normaal door, dus zal vast wel een administratieve storing bij hun zijn.
Ik heb ze gisteren bericht hierover en kreeg een nieuwe offer. Voor 2,50 per maand nu./ 30 per jaar. Dus kom ik onderaan de streep nog goedkoper uit :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

batumulia schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Ik heb ze gisteren bericht hierover en kreeg een nieuwe offer. Voor 2,50 per maand nu./ 30 per jaar. Dus kom ik onderaan de streep nog goedkoper uit :)
Ja die aanbieding heb ik ook al sinds december 2020 :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:36
newsbin gaat stoppen, na FTD was dit perfect ik hoop dat er een alternatief komt met dezelfde kwaliteit

[ Voor 21% gewijzigd door pinotgrigio1 op 19-08-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:26
Inderdaad erg jammer

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
pinotgrigio1 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:10:
newsbin gaat stoppen, na FTD was dit perfect ik hoop dat er een alternatief komt met dezelfde kwaliteit
Ja das idd wel k....
Dit was een goed alternatief, Spotnet is er nog maar das een zooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:13

TRaSH

koffie ?

persoonlijk vind al die forum based/spotnet achtige dingen een zooitje,
gelukkig zijn er zat alternatieven die veel beter werken. (denk automatisering)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
@TRaSH Deels kan ik daar wel in meegaan maar zonder nzb-fora kan je de versluierde (obfusticated) nieuwsgroepenberichten niet vinden of niet koppelen aan hetgeen je zoekt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
ariekanari schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:29:
@TRaSH Deels kan ik daar wel in meegaan maar zonder nzb-fora kan je de versluierde (obfusticated) nieuwsgroepenberichten niet vinden of niet koppelen aan hetgeen je zoekt.
Dat dus :) thx.

Als iemand een goed alternatief heeft O-) , graag een PM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Vaak omdat je teveel beperkt op die fora's,
nzbindexers kunnen prima omgaan met obfusticated releases, mits je je niet beperkt op de nederlandse aanbod. voor de subs hoef je het niet te doen aangezien je die ook ergens anders vandaan kan halen, waar de nl fora's het vaak ook vandaan halen

[ Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 20-08-2021 10:49 . Reden: typo ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchase
Wat is een alternatief voor Spotnet? Er zijn een aantal goede posters, niet zoveel meer als FTD..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Op duken.nl staat wel een lijst van NZB communities, maar de meesten zijn relatief klein vergeleken met Newzbin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Edit: Verwijderd ivm het juridische karakter van dit topic ;)

[ Voor 96% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:36
GekkePrutser schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Huh? Newzbin bestond toch al zeker 9 jaar niet meer?

Ik zat er altijd op, en op een gegeven moment werden ze down gehaald. Toen kwam hij later terug als een Newzbin v2 met de complete database (inclusief logins en vooruit betaalde toegangsmaanden O+ ) die 'gestolen' was geweest ofzo :') Heeft het toen nog een tijd goed gedaan maar als ik me herinner zijn ze toen gestopt om andere redenen.

Wikipedia heeft er nog een verhaaltje over: Wikipedia: Newzbin

Ik wist niet dat er ook nog een v3 is geweest dan :'( Het was altijd een goede site die ook het hele NZB fenomeen uitgevonden heeft.
Ja , ik mag hem hier niet linken maar er was inderdaad een V3 portal dat goed in elkaar zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
TRaSH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:48:
Vaak omdat je teveel beperkt op die fora's,
nzbindexers kunnen prima omgaan met obfusticated releases, mits je je niet beperkt op de nederlandse aanbod. voor de subs hoef je het niet te doen aangezien je die ook ergens anders vandaan kan halen, waar de nl fora's het vaak ook vandaan halen
Ik heb een abo op 2 indexers maar nergens anders vind je evenveel Nederlandstalige content als op Newzbin (buiten Spotnet welke toch iets minder kwalitatief is).

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ikbenben schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Ik heb een abo op 2 indexers maar nergens anders vind je evenveel Nederlandstalige content als op Newzbin (buiten Spotnet welke toch iets minder kwalitatief is).
nederlandstalig content is sowieso minder, maar de gangbare nl series worden gewoon gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
TRaSH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

nederlandstalig content is sowieso minder, maar de gangbare nl series worden gewoon gevonden
Op spotnet wel idd, maar op bv NZBGeek niet.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zijn meer indexers en sources om Nederlands content vandaan te halen dan geek
En op Spotnet kom ik al tijden niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
TRaSH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:26:
Zijn meer indexers en sources om Nederlands content vandaan te halen dan geek
En op Spotnet kom ik al tijden niet meer
*knip* vragen om websites is niet de bedoeling.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 22-08-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
*knip* vragen om websites is niet de bedoeling.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 22-08-2021 10:23 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Jammer hoor.

Ben ooit begonnen met FTD, daarna naar Place2Home gegaan, en nu moet Newzbin ook stoppen :'(

Geen idee waar ik nu terecht kan :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online

[ Voor 169% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

GekkePrutser schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:10:
[...]

Misschien geeft dit wel een nieuwe impuls aan spotnet? Het idee achter spotnet destijds was dat het niet simpel down te halen was ivm geen centrale infrastructuur. Dat bestaat nog steeds en de recente ontwikkelingen maken dat voordeel maar weer eens behoorlijk duidelijk.

Natuurlijk is het probleem dat er veel notice & takedowns zijn maar daar ontkom je tegenwoordig toch niet meer aan.
En dat met Spotnet zo ongeveer heel de N&T te automatiseren is. Je hoeft alleen maar de NZB's te downloaden en een claim te submitten met die NZB erbij.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online

[ Voor 125% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Om eerlijk te zijn gebruik ik al jaren Sonarr+Radarr en een aantal indexers, alleen zijn er nu een aantal indexers die opeens wachtwoord geschermde nepspots doorvoeren (voornamelijk Miatrix volgens mij)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:26

TheDudez

Usenet stofzuiger!

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

En dat met Spotnet zo ongeveer heel de N&T te automatiseren is. Je hoeft alleen maar de NZB's te downloaden en een claim te submitten met die NZB erbij.
Uh met newznab anders ook hoor. En bijna alles wordt via een newznab site aangeboden. Alleen met een wachtwoord er op is vaak nog wel te downloaden.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:16:
Om eerlijk te zijn gebruik ik al jaren Sonarr+Radarr en een aantal indexers, alleen zijn er nu een aantal indexers die opeens wachtwoord geschermde nepspots doorvoeren (voornamelijk Miatrix volgens mij)
ja kom zulke dingen gelukkig nog maar heel zelden tegen, maar gelukkig kan je je download client instellen dat hij hem dan failed zodat sonarr/radarr een andere gaat zoeken.
evt kijken voor een andere indexer erbij kan ook helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
TheDeeGee schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:26:
Jammer hoor.

Ben ooit begonnen met FTD, daarna naar Place2Home gegaan, en nu moet Newzbin ook stoppen :'(

Geen idee waar ik nu terecht kan :/
Pirates4all is vandaag ook gestopt zie ik, jammer voor de community.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
*knip*. Hinten naar andere forums is ook niet de bedoeling.

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 25-08-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

TheDeeGee schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:37:
Heb het nieuwe onderkomen al gevonden, mijn registratie is inmiddels ook al goed gekeurd.
*knip*. Vragen om website is dus niet de bedoeling.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 25-08-2021 13:49 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Hoog waarschijnlijk weer zo een popup forum waar je niet met VPN mag registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik zie als leecher het probleem niet zo, waarom zou je dan nog VPN gebruiken om te registreren?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Laat ik maar niet verder in details gaan maar kijk eens naar jouw Ondertitel en dat in combinatie dat je overal bedankt als reply moet zetten om info te verkrijgen.

Daarnaast is het vragen naar de bekende weg niet toegestaan als ik het rose vlak helemaal onderaan lees.

Waarom VPN en 1 van de redenen dat ik zulke forums ontzie
https://stichtingbrein.nl...bxs-com-schikt-met-brein/

En ik ken er nog een paar forums die bereid waren alles vrij te geven

[ Voor 28% gewijzigd door TRaSH op 25-08-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ikbenben schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:47:
Als het spul maar binnenkomt toch? Maakt mij niet uit hoe de 'indexer' werkt of eruit ziet. Daarnaast betrap ik mijzelf erop dat ik tegenwoordig veel meer met torretjes doe. Subs van bekende sites afhalen en eventueel finetunen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Apart. Indexers claimen legaal te zijn 'omdat ze alleen maar NZB's aanbieden'

Daar denkt een rechten en/of brein dus anders over. Hetzelfde kat-en-muis spelletje als destijds met FTD dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Apart. Indexers claimen legaal te zijn 'omdat ze alleen maar NZB's aanbieden'

Daar denkt een rechten en/of brein dus anders over. Hetzelfde kat-en-muis spelletje als destijds met FTD dus.
PirateBay biedt (of bood?) ook alleen maar verwijzingen aan. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
pven schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

PirateBay biedt (of bood?) ook alleen maar verwijzingen aan. ;)
Nu ken ik die nzbxs niet (ik lees dat het ook een forum had?) dat is dan best wel publiek of niet? terwijl er genoeg indexers zijn zonder fora maar vooral integreren in sonarr en radarr etc. daarmee maakt de claim dat ze zich 'legaal' vinden weer wat anders misschien.

ik zie dat er ook een FP-artikel van was;

nieuws: Beheerder usenet-site Nzbxs.com schikt met Brein en haalt website off...

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 25-08-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

TRaSH schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:58:
Laat ik maar niet verder in details gaan maar kijk eens naar jouw Ondertitel en dat in combinatie dat je overal bedankt als reply moet zetten om info te verkrijgen.
Wat heeft mijn ondertitel daar nou weer mee te maken?

Ja, je moest bedankt zeggen om een bericht te lezen.
En dan? Gaan ze je opsporen omdat je een hoop bedankjes hebt geplaatst? Vind je dat niet een beetje belachelijk klinken?
Daarnaast is het vragen naar de bekende weg niet toegestaan als ik het rose vlak helemaal onderaan lees.

Waarom VPN en 1 van de redenen dat ik zulke forums ontzie
https://stichtingbrein.nl...bxs-com-schikt-met-brein/

En ik ken er nog een paar forums die bereid waren alles vrij te geven
Ja, hetzelfde. Brein heeft informatie van de users van de site. En dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

psy schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Wat heeft mijn ondertitel daar nou weer mee te maken?

[...]

Ja, hetzelfde. Brein heeft informatie van de users van de site. En dan?
`Kennis is macht` dat dus,
en ze hebben het er ooit eens overgehad dat ze de downloaders ook willen aanpakken.

Maar de keus is aan jouw verder waar jij je informatie vandaan haalt, ik verkies toch liever iets makkelijker naar mijn mening.

Maar goed, laten we het hierbij houden.

Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
CreativeS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Als het spul maar binnenkomt toch? Maakt mij niet uit hoe de 'indexer' werkt of eruit ziet. Daarnaast betrap ik mijzelf erop dat ik tegenwoordig veel meer met torretjes doe. Subs van bekende sites afhalen en eventueel finetunen en klaar.
Akkoord.
Ik gebruik niet graag torrent, ik wil geen gedoe met een VPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Ik heb inmiddels een mail van brein binnen op het mailadres van mijn NZBXS account.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dimmak schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:33:
Ik heb inmiddels een mail van brein binnen op het mailadres van mijn NZBXS account.
En wat is de inhoud? Misschien voor ons ook leuk om te weten? ;)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
dimmak schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:33:
En wat staat daarin?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dimmak
Registratie op NZBXS.com geconstateerd

Geachte Dim Mak, gebruiker van e-mailadres *********** en gebruikersnaam dimmak,

Elke keer als u via legale platforms een film, game, e-book of muziek downloadt, verdient de maker hiermee geld. Dat is zo geregeld via het auteursrecht. Door zonder toestemming (ofwel illegaal) auteursrechtelijk beschermde werken te up- of downloaden lopen rechthebbenden, zoals uitvoerende kunstenaars, producenten en auteurs, inkomsten mis. Dat mag dan ook niet zomaar. Sterker nog, als inbreukmaker kunt u aansprakelijk worden gehouden voor de veroorzaakte schade.

Stichting BREIN vertegenwoordigt makers, producenten en distributeurs van film, series, muziek, boeken, beeld en games en treedt op tegen misbruik van hun werk.

Registratie op NZBXS.com geconstateerd
Onlangs heeft de door BREIN geïdentificeerde beheerder de inbreukmakende usenet indexeringssite NZBXS.com offline gehaald. De site bevatte een database met zogeheten nzb's, ook wel 'spots' genoemd, waarmee bestanden op het usenet makkelijk vindbaar en downloadbaar gemaakt worden.

De vele tienduizenden spots waren te vinden in verschillende categorieën zoals Video, Sound, Games en Applications. Een beperkt aantal geregistreerde leden van de site had toegang tot gepersonaliseerde API-keys, waarmee het selecteren en downloaden van de illegaal beschikbaargestelde titels verder werd vereenvoudigd.

De beheerder heeft op vordering van BREIN informatie verschaft over geregistreerde leden van de site, waarbij gebleken is dat uw registratiegegevens in het ledenbestand voorkomen.

Het is belangrijk dat u herhaling van dit misbruik voorkomt
• Heeft u zelf de inbreuk gepleegd? Zorg ervoor dat u voortaan alleen gebruikmaakt van legaal aanbod van bekende platforms. Populaire entertainment content die gratis of ver onder de gebruikelijke prijs wordt aangeboden is verdacht.
• Weet u van niets? Mogelijk heeft een gezinslid, huisgenoot of bekende misbruik van uw gegevens gemaakt. Verzoek hen dringend dit niet meer te doen.
• Weten ook zij van niets? Controleer dan de inbox van uw e-mail en uw spam folder en verwijder verdachte e-mails.

Wat gebeurt er als er vaker misbruik wordt geconstateerd?
We gaan ervan uit dat u ervoor zorgt dat het misbruik stopt. Bij toekomstige inbreuken kan BREIN vervolgonderzoek doen naar uw activiteiten en uw naam-, adres- en woonplaatsgegevens opvragen bij uw internet dienstverleners om een onthoudingsverklaring af te spreken of een rechterlijk bevel te vorderen.

Hoe zit het met uw privacy?
Stichting BREIN verwerkt persoonsgegevens conform de toepasselijke wet- en regelgeving en onze privacyverklaring StichtingBREIN.nl/privacyverklaring. Daarin kunt u lezen wat wij met uw gegevens doen en wat uw rechten zijn. Als u het met deze verwerking niet eens bent, verwijzen we u naar onze klachtenprocedure StichtingBREIN.nl/klachten-en-geschillenregeling-persoonsgegevens.

Meer informatie
Heeft u vragen over deze constatering? U kunt per e-mail contact opnemen met BREIN,
desgewenst anoniem, via juridischezaken@stichtingBREIN.nl. Ga voor meer informatie over Stichting BREIN naar www.stichtingBREIN.nl. Over het belang van auteursrecht en het herkennen van legaal aanbod kunt u meer vinden op Auteursrecht.nl/kies-voor-legale-content.

Met vriendelijke groet,
Stichting BREIN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Standaard blafmail dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:17
Ja, maar wat is volgende stap, een eismail? Denk dat dan heel wat mensen afdruipen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

offtopic:
disclaimer: ik ben geen jurist, ik woon niet in NL en tot voor een paar dagen geleden had ik nog nooit van die site gehoord

Op basis van welke wettelijke grondslag contacteert brein de ex-leden eigenlijk? Is dit geen schending van de gdpr?
In de gequote email hierboven staat wel dat de ex-beheerder de contactinfo overgedragen heeft (dat is hoe ze aan de contactinfo raken), maar dat maakt het contacteren nog niet wettelijk.
Brein is hier een bedrijf dat consumenten 'koud' contacteert zonder voorafgaande klantrelatie, of goedkeuring van die consument. Volgens mij is dat een behoorlijke overtreding van de gdpr...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sjah schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:24:
Ja, maar wat is volgende stap, een eismail? Denk dat dan heel wat mensen afdruipen.
Moeten ze eerst niet bewijzen dat je wat gedownload hebt dan? Alleen een nzb downloaden is geen bewijs dat je ook die content hebt gedownload. Als brein dat kon of wilde hadden ze dat al jaren geleden gedaan lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:57
Leuk dat Brein aan de het recht om "vergeten" te worden moet meewerken.
Een verzoek om al jouw gegevens te verwijderen dienen ze dus op te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Wel “met vriendelijke groet”. Aardige mensen toch

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Gunner schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:01:
[...]

Moeten ze eerst niet bewijzen dat je wat gedownload hebt dan? Alleen een nzb downloaden is geen bewijs dat je ook die content hebt gedownload. Als brein dat kon of wilde hadden ze dat al jaren geleden gedaan lijkt me.
Je download toch niet, je maakt een backup

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Beste Brein,

Ik wil graag gebruikt maken van het recht om vergeten te worden.

Met vriendelijke groet,

dimmak
Kroonkurk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:39:
Leuk dat Brein aan de het recht om "vergeten" te worden moet meewerken.
Een verzoek om al jouw gegevens te verwijderen dienen ze dus op te volgen.
Je was me al voor.

[ Voor 37% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-08-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Mag Brein een hash van je email blijven opslaan na jouw verzoek om vergeten te worden?

In zo'n geval zou het gebruik van email-aliassen wel zijn nut krijgen.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 15:42
Scooper schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:00:
Mag Brein een hash van je email blijven opslaan na jouw verzoek om vergeten te worden?

In zo'n geval zou het gebruik van email-aliassen wel zijn nut krijgen.
Nee, een hash is in principe pseudoniem en niet anoniem, en zou dus nog kunnen worden gebruikt om iemand te identificeren. Ik meen laatst een artikel hierover ergens gelezen te hebben. Ik ga eens even zoeken.

Edit: Niet precies wat ik zocht, maar geeft hetzelfde principe weer: https://dataprivacymanage...on-according-to-the-gdpr/

[ Voor 12% gewijzigd door samtoxie op 27-08-2021 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het staat zelfs op de Frontpage (nieuws: Brein stuurt waarschuwingsmail naar gebruiker van usenetsite Nzbxs.com)

Maar goed ik neem aan dat je bij dat soort sites gebruikt maakt van een wegwerpadres en niet met J.de.Vries@ziggo.nl?

Kijk ze gaan er nu al vanuit dat iemand die zich geregistreerd heeft dan ook maar gelijk illegaal download. Dat vind ik zelf nogal kort door de bocht. Maar ze zullen inderdaad ook wel kijken naar hoevaak iemand gereageerd heeft. Bij veel fora zie je ook dat sommige informatie pas zichtbaar wordt na een reactie.

Ik ken de site zelf niet hoor.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:40

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Frostbite schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:18:
...Maar goed ik neem aan dat je bij dat soort sites gebruikt maakt van een wegwerpadres en niet met J.de.Vries@ziggo.nl?
...
Blijkbaar niet, anders had TS de mail niet ontvangen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:15
MeNTaL_TO schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Beste Brein,

Ik wil graag gebruikt maken van het recht om vergeten te worden.

Met vriendelijke groet,

dimmak

[...]

Je was me al voor.
Ik vraag me wel af of dat direct op gaat, Arnoud denk er het zijne van: Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Beheerder usenet-site Nzbxs.com schikt met Brei... (en de opvolgende posts in de thread).

En wanneer er een legitiem belang is, hoeft ook het recht op vergeten niet direct van toepassing te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
Het staat zelfs op de Frontpage (nieuws: Brein stuurt waarschuwingsmail naar gebruiker van usenetsite Nzbxs.com)

Maar goed ik neem aan dat je bij dat soort sites gebruikt maakt van een wegwerpadres en niet met J.de.Vries@ziggo.nl?

Kijk ze gaan er nu al vanuit dat iemand die zich geregistreerd heeft dan ook maar gelijk illegaal download. Dat vind ik zelf nogal kort door de bocht. Maar ze zullen inderdaad ook wel kijken naar hoevaak iemand gereageerd heeft. Bij veel fora zie je ook dat sommige informatie pas zichtbaar wordt na een reactie.

Het gaat eigenlijk maar om 1 ding. En dat is de rechter er van overtuigen dat jij wel/niet x heb gedaan. Wat gaat je tegen argument dan zijn om het wel massaal downloaden van .NZB files van nieuwe films/muziek/game s etc maar ze niet daadwerkelijk downloaden?

Want het linken van .NZB files wordt ook gezien als illegaal. Je gaat je dan op extreem glad ijs begeven. Waarbij je mogelijk nog VEEL meer moet betalen als je voor de rechter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
er bestaan zoveel nzb sites. gaat er 1 down dan komen er wel 10 bij. brein is en zal altijd kansloos blijven om mensen na te jagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-08 12:05
nemesis2212 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:15:
er bestaan zoveel nzb sites. gaat er 1 down dan komen er wel 10 bij. brein is en zal altijd kansloos blijven om mensen na te jagen
En daar maak je een grote denkfout.
Brein WIL kansloos blijven, op die manier behouden ze bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Goldwing1973 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

En daar maak je een grote denkfout.
Brein WIL kansloos blijven, op die manier behouden ze bestaansrecht.
ze doen vast goed werk en hebben vast ook grote uploaders kunnen pakken maar ik heb bij brein altijd het idee dat het een “water naar de zee dragen” bedrijf is en achter de feiten aanloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Het gaat eigenlijk maar om 1 ding. En dat is de rechter er van overtuigen dat jij wel/niet x heb gedaan. Wat gaat je tegen argument dan zijn om het wel massaal downloaden van .NZB files van nieuwe films/muziek/game s etc maar ze niet daadwerkelijk downloaden?
Maar dat is aan de eiser om te bewijzen ...
Ik kan me prima registreren op zo'n pagina, maar dan moet er nog wel bewijs zijn dat ik de gelinkte media heb gedownload.
Die NZB's zijn verder niet strafbaar, het is het grote mes in de supermarkt ....
Zolang ik de media erachter niet download ( e.g niemand ermee neersteek ) wordt het een lastig verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

nemesis2212 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

ze doen vast goed werk en hebben vast ook grote uploaders kunnen pakken maar ik heb bij brein altijd het idee dat het een “water naar de zee dragen” bedrijf is en achter de feiten aanloopt
Dat doet er totaal niet toe. Brein voert uit wat in haar statuten staat: het opsporen en vervolgen/stoppen van inbreuken namens haar leden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
FreshMaker schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Maar dat is aan de eiser om te bewijzen ...
Ik kan me prima registreren op zo'n pagina, maar dan moet er nog wel bewijs zijn dat ik de gelinkte media heb gedownload.
Die NZB's zijn verder niet strafbaar, het is het grote mes in de supermarkt ....
Zolang ik de media erachter niet download ( e.g niemand ermee neersteek ) wordt het een lastig verhaal.
Als brein aannemelijk kan maken dat jij die content daadwerkelijk heb gedownload ben jij weer aan zet. Het is echt niet een de verdachte kan achteroverleunen en wachten tot Brein met 100% waterdicht bewijs komt hoor.

Dus ik verwacht echt wel als Brein bewijs heeft dat jij meerdere .NZB files heb gedownload jij echt aan zet bent. En niet weg komt met heb de .NZB files gedownload. Maar de daadwerkelijke files niet hoor echt niet. Kom maar met echt bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:11
loki504 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

Als brein aannemelijk kan maken dat jij die content daadwerkelijk heb gedownload ben jij weer aan zet. Het is echt niet een de verdachte kan achteroverleunen en wachten tot Brein met 100% waterdicht bewijs komt hoor.

Dus ik verwacht echt wel als Brein bewijs heeft dat jij meerdere .NZB files heb gedownload jij echt aan zet bent. En niet weg komt met heb de .NZB files gedownload. Maar de daadwerkelijke files niet hoor echt niet. Kom maar met echt bewijs.
Hoe zou je dat überhaupt kunnen bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Thomasvt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Dat je de bestanden niet heb gedownloaden maar de .NZB wel? Dat zal wel lastig worden.

Maar de het was mijn buurman/huisgenoot die het heeft gedaan vind het EU-hof ook geen sterk argument en mag je toch echt zelf met bewijs komen. En dat zal lastig worden. Dan blijft betalen de enige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 19:54
nemesis2212 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

Ik denk niet dat dat voor Brein veel uitmaakt, ik denk zelfs dat als ze té veel succes zouden hebben (en het illegaal downloaden daadwerkelijk een halt toe kunnen roepen), dat alleen maar nadelig is voor de toekomst van het bedrijf.

Het is gewoon een commercieel bedrijf, wat ze doen doen ze omdat klanten daarvoor betalen. Dat is het voornaamste belang, het zijn geen moraalridders. Er zouden zomaar mensen bij Brein kunnen werken die het in de praktijk maar weinig kan schelen of er illegaal gedownload wordt, maar het is gewoon een baan en een proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Rudyy schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Ik denk niet dat dat voor Brein veel uitmaakt, ik denk zelfs dat als ze té veel succes zouden hebben (en het illegaal downloaden daadwerkelijk een halt toe kunnen roepen), dat alleen maar nadelig is voor de toekomst van het bedrijf.

Het is gewoon een commercieel bedrijf, wat ze doen doen ze omdat klanten daarvoor betalen. Dat is het voornaamste belang, het zijn geen moraalridders. Er zouden zomaar mensen bij Brein kunnen werken die het in de praktijk maar weinig kan schelen of er illegaal gedownload wordt, maar het is gewoon een baan en een proces.
BREIN is een stichting. Een stichting heeft geen winst oogmerk. Dus deze vlieger gaat niet op. Ik heb een paar keer met ze te maken gehad en het zijn wel degelijk moraal ridders die zich voordoen alsof ze heiliger zijn dan de paus. Ik denk dat ze het niet erg zouden vinden als ze niet meer nodig zouden zijn.

Waar ze de plank misslaan is de directe schade die ze beweren dat er is door piraterij. Ik denk niet dat je zonder meer kan stellen dat iedereen die nu gebruik maakt van nzb’s of torrents simpelweg zou overstappen naar netflix op het moment dat er geen aanbod meer zou zijn.

Een quote van hun eigen site:

Wat mag niet?

Kort gezegd is uploaden, downloaden, streamen en linken naar illegale kopieën niet toegestaan. Je mag dat zelf niet doen en je mag er ook niet je business van maken om het anderen te laten doen, niet op een website en ook niet op een apparaat.

Dus volgens BREIN zou het bezit van een nzb bestand ook al inbreuk/illegaal zijn? Dat kan neem ik aan worden beschouwd als link naar copyright materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak

Normaal gebruik ik anonaddy voor zulke sites, maar uitgerekend bij deze heb ik nzbxs@<voornaamachternaam>.nl gebruikt. Geen idee waarom, maar goed daar doe ik nu niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Thomasvt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Dat is dus het lastige in een civiele procedure. Daar gaat het niet om, zo als bij strafrecht, een 100% bewijslast (zonder gerede twijfel).
Bij een civiele procedure gaat het erom, enigszins gechargeerd, wie aannemelijk kan maken dat hij of zij gelijk heeft door middel van het gemotiveerd stellen en gemotiveerd betwisten.

Als Brein dus voldoende bewijs heeft dat zij gemotiveerd kunnen stellen dat jij nzb's a, b en c hebt gedownload en dat het daardoor aannemelijk is dat jij ook de bestanden hebt gedownload (wat opzich vrij aannemelijk is, ken jij bijvoorbeeld iemand die allerlei nzb's download maar nooit de achterliggende bestanden?).

Dat zal jij als gedaagde dat gemotiveerd moeten betwisten (een "dat is niet waar" zal dan niet genoeg zijn), kan je dat niet dan kan het een lastig verhaal worden, afhankelijk van wat de rechter vind van motivering van de stelling van de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Dennism schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Als Brein dus voldoende bewijs heeft dat zij gemotiveerd kunnen stellen dat jij nzb's a, b en c hebt gedownload en dat het daardoor aannemelijk is dat jij ook de bestanden hebt gedownload (wat opzich vrij aannemelijk is, ken jij bijvoorbeeld iemand die allerlei nzb's download maar nooit de achterliggende bestanden?).
Het is niet een gegeven dat je de bestanden ook altijd binnen krijgt.
Zeker bij nieuwe films zijn veel NZB's incompleet.
Ben je in het civiel recht strafbaar, als je ze helemaal niet binnen hebt gekregen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
driel24 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:47:
[...]

Het is niet een gegeven dat je de bestanden ook altijd binnen krijgt.
Zeker bij nieuwe films zijn veel NZB's incompleet.
Ben je in het civiel recht strafbaar, als je ze helemaal niet binnen hebt gekregen ?
Intentie is natuurlijk ook een variabele.

Echter zal dit, verwacht ik, voornamelijk afhangen van de rechter die je treft.

Brein zal als ze het bewijs hebben dat jij NZB's hebt gedownload, met dat bewijs aannemelijk willen maken dat jij die NZB's gebruikt om de achterliggende bestanden te downloaden of de intentie hebt om die te downloaden. En dat zal, verwacht ik, niet heel moeilijk moeten zijn. Immers is dat heel aannemelijk, aangezien het overgrote deel van de mensen die nzb's download dat alleen maar doet om de achterliggende bestanden te downloaden.

Gaat een rechter daar in mee (en dat is natuurlijk de vraag, maar ik acht die kans zeker aanwezig), en jij kan niet gemotiveerd betwisten dat dit niet zo is dan acht ik het zeker mogelijk dat een rechtszaak nadelig voor je uitpakt. Strafbaar zou ik het echter niet noemen, bij dat soort termen denk ik eerder aan strafrecht.

En ergens vind ik dat ook wel prima, immers moet een partij als Brein (en haar leden) ook gewoon hun rechten moeten kunnen beschermen. En ik ben ook zeker niet roomser dan de paus, hoewel ik de laatste jaren eigenlijk niets meer download heb ik dat in mijn studententijd e.d. natuurlijk ook gewoon genoeg gedaan. Maar ik vind het altijd wel een beetje vreemd dat mensen zo krampachtig lijken te reageren wanneer Brein weer eens optreed, terwijl ze dondersgoed weten dat downloaden al een tijdje niet meer mag in Nederland. Can't do the time, don't do the crime denk ik dan maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennism op 27-08-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
Dennism schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

Intentie is natuurlijk ook een variabele.

Echter zal dit, verwacht ik, voornamelijk afhangen van de rechter die je treft.

Brein zal als ze het bewijs hebben dat jij NZB's hebt gedownload, met dat bewijs aannemelijk willen maken dat jij die NZB's gebruikt om de achterliggende bestanden te downloaden of de intentie hebt om die te downloaden. En dat zal, verwacht ik, niet heel moeilijk moeten zijn. Immers is dat heel aannemelijk, aangezien het overgrote deel van de mensen die nzb's download dat alleen maar doet om de achterliggende bestanden te downloaden.

Gaat een rechter daar in mee (en dat is natuurlijk de vraag, maar ik acht die kans zeker aanwezig), en jij kan niet gemotiveerd betwisten dat dit niet zo is dan acht ik het zeker mogelijk dat een rechtszaak nadelig voor je uitpakt. Strafbaar zou ik het echter niet noemen, bij dat soort termen denk ik eerder aan strafrecht.

En ergens vind ik dat ook wel prima, immers moet een partij als Brein (en haar leden) ook gewoon hun rechten moeten kunnen beschermen. En ik ben ook zeker niet roomser dan de paus, hoewel ik de laatste jaren eigenlijk niets meer download heb ik dat in mijn studententijd e.d. natuurlijk ook gewoon genoeg gedaan. Maar ik vind het altijd wel een beetje vreemd dat mensen zo krampachtig lijken te reageren wanneer Brein weer eens optreed, terwijl ze dondersgoed weten dat downloaden al een tijdje niet meer mag in Nederland. Can't do the time, don't do the crime denk ik dan maar.
Zo’n insteek is dan wel degelijk nogal moraalridder. Vooral met dat ‘can’t do the time, don’t do the crime’.

Maar ik vermoed inderdaad dat als BREIN een rechtszaak begint, je die wel verliest als gedaagde. Ten eerste omdat particulieren maar zelden gelijk krijgen. Om de een of andere reden heeft BREIN vaak dezelfde rechter (Van Geloven dacht ik), die redelijk vaak de eis van BREIN toewijst.

Er is in Nederland een downloadverbod, maar die werd nooit echt actief gehandhaafd. In ieder geval mag @dimmak nu behoorlijk op zijn passen gaan tellen. Nog één keer verschijnen in een torrentlijst of elders waarvan bekend is dat er gedownload is en je overtreedt het bevel van BREIN.

Overigens kun je zo’n civiele zaak wel vergeten. Je hoeft niet eens op te komen dagen. BREIN maakt gewoon aannemelijk dat je ontoelaatbare schade aan de rechthebbende hebt toegebracht. En dan krijg je een ex-parte aan je broek, ga je met BREIN om tafel en schik je voor ettelijke duizenden euro’s. Daarna teken je een onthoudingsverklaring. Want sta je er eenmaal in de schijnwerpers, dan ben je de pineut.

BREIN zegt zelf niet alleen te bijten, maar ook niet meer los te laten. Je bent dus gewaarschuwd. Overigens had ik liever een brief per post gezien. Een e-mail gooi je in de prullenbak en dan kun je beweren dat je hem nooit gehad of gezien hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Dennisweb schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Zo’n insteek is dan wel degelijk nogal moraalridder. Vooral met dat ‘can’t do the time, don’t do the crime’.
Dat vind ik niet direct, moraalridder gedrag vind ik eerder wanneer je downloaders zou gaat verketteren en doen alsof je daar zelf ver boven staat. Dat doe ik echter niet, Ik vind alleen wel dat wanneer je willens en weten iets doet dat niet mag je dan ook bereid moet kunnen zijn verantwoordelijkheid te nemen wanneer je gesnapt wordt.

Maar goed, dat is mijn mening :)
Maar ik vermoed inderdaad dat als BREIN een rechtszaak begint, je die wel verliest als gedaagde. Ten eerste omdat particulieren maar zelden gelijk krijgen. Om de een of andere reden heeft BREIN vaak dezelfde rechter (Van Geloven dacht ik), die redelijk vaak de eis van BREIN toewijst.
Volgens mij klopt dit niet, of dit moet recent veranderd zijn. Ik heb dit een aantal jaar geleden, na een gelijksoortige post op de FP eens opgezocht. En van alle vonnissen die ik toen kon vinden waren er iets van 2 bij dezelfde rechter, de rest had allemaal verschillende rechters.

Wat wel klopt(e) is dat Brein de meeste zaken lijkt te winnen, ik kon destijds maar weinig vonnissen vinden waar Brein aan het kortste eind trok.
En dan krijg je een ex-parte aan je broek, ga je met BREIN om tafel en schik je voor ettelijke duizenden euro’s.
Een Ex-Parte procedure zal je als Downloader niet snel in verwikkeld raken verwacht ik. Daar zijn immers best strenge eisen voor. er moet minimaal een groot spoedeisend belang zijn, en dat is bij een download die al gedaan is natuurlijk nooit het geval. Ben je echter een grote uploader of verspreider dan is dit een ander verhaal en is een Ex-Parte vonnis een stuk logischer, maar zelfs dan verkrijg je niet zomaar een Ex-Parte vonnis, want je moet zowel de spoedeisendheid als een evidente inbreuk kunnen bewijzen.

[ Voor 55% gewijzigd door Dennism op 27-08-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
@Dennism Zo’n zaak waar BREIN aan het kortste eind trok was in de zaak van YiSP/WorldStream/Serverius. De klanten hadden valse gegevens opgegeven en dus werden de providers verantwoordelijk gehouden. Dat bleek niet zo te werken. Was trouwens in de zaak Moonwalk.

Maar misschien kunnen we beter een apart topic hierover beginnen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Ik zie dat itelligent nu ook block accounts aanbied, ik heb een copy paste van de email om goedkoper blocks in te kopen:

Beste usenet gebruiker,

Het is eindelijk zo ver; wij hebben onze nieuwe website uitvoerig getest en deze is vanaf heden voor het publiek te bereiken via www.i-telligent.net.

Nieuwe features
Alle wensen en eisen zijn verwerkt in de uiteindelijke versie. Een voorbeeld hiervan is dat er nu slechts een e-mailadres nodig is om een pakket te bestellen, de toevoeging van verscheidene betaalmogelijkheden (iDeal, Pay Pal, Master Card en Visa) en de vraag om block accounts aan te bieden.

Block accounts zijn geschikt voor de sporadische downloader. U koopt een hoeveelheid gigabytes in (50GB, 500GB & 1TB) die geen vervaldatum heeft. Zodra de gigabytes op zijn krijgen onze klanten een e-mail met daarin de instructies om het pakket aan te vullen.

Wij hopen hiermee een nóg hogere klanttevredenheid te bewerkstelligen en wij danken jullie voor de steun en zorgen er natuurlijk voor dat iedereen ook tevreden blijft.

Acties
Om het bestaan van de nieuwe website www.i-telligent.net te vieren hebben wij natuurlijk ook een actiecode, te weten welcome2021. Met deze actiecode reduceert u tot en met 30 september 2021 de prijzen van onze block accounts:

• 50GB voor slechts 3,50 euro i.p.v. 5,- euro;
• 500GB voor slechts 20,- euro i.p.v. 25,- euro;
• 1TB voor slechts 35,- euro i.p.v. 45,- euro.

De actiecode zal ook de prijzen van onze Pre-Paid accounts reduceren, dit zal resulteren in de volgende tarieven:

• Standard 75Mbit 12 maanden voor éénmalig 36,- euro (teruggerekend is dat 3,- euro voor een 75Mbit 30 dagen pakket i.p.v. 4,50 euro);
• Luxe 300Mbit 12 maanden voor éénmalig 56,- euro (teruggerekend is dat 4,67 euro voor een 300Mbit 30 dagen pakket i.p.v. 7,- euro) &
• Deluxe Unlimited 12 maanden voor éénmalig 80,- euro (teruggerekend is dat 6,67 euro voor een Unlimited 30 dagen pakket i.p.v. 10,- euro)

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik heb bijna een jaar geleden een NewsDemon account, via een promo voor 16.96 euro per jaar.
Weet iemand of de verlenging binnenkort aan dezelfde prijs is als destijds?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M5ZJqF9.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Hebben meer mensen last van dat Nzbget geen SSL meer kan starten met bepaalde providers? Er is vandaag een bepaalde Cert verlopen.... werkte vanmiddag nog prima maar vanavond neit meer

zie ook Your connection is not private

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

RodeStabilo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:27:
Hebben meer mensen last van dat Nzbget geen SSL meer kan starten met bepaalde providers? Er is vandaag een bepaalde Cert verlopen.... werkte vanmiddag nog prima maar vanavond neit meer

Volgens mij komt het hierdoor
https://letsencrypt.org/d...xpiration-september-2021/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ja daar ben ik achter. alleen het lijkt een combinatie te zijn van client (nzbget) en provider.

Tweaknews kan ik wel succesvol connecten
Mijn US provider niet.
nzbget update check werkt ook niet.

US Provider zegt dat het aan m'm client ligt al zegt een repeesentative op reddit dat zij iets moesten doen.

Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
Eweka en Usenet.farm hebben er ook last van.
Usenetfire werkt dan weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RodeStabilo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:27:

Ja dat herken ik bij diverse providers. Als workaround kan je in NZBget onder security "certcheck=no" instellen zodat het certificaat niet gecontroleerd wordt. Use at own risk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 09:34
Er was een certificaat verlopen.
Hier een fix.

For your convenience I've prepared fixed cacert.pem: https://nzbget.net/info/cacert.pem.
Please download it using your web-browser and put it over existing file in nzbget installation:

On Windows: under C:\Program Files\NZBGet;
On Mac: /Applications/NZBGet.app/Contents/Resources/tools;
On Linux if you use installation package from nzbget download page: in nzbget installation directory, the file is near nzbget executable;
On Linux if you use Docker: inside docker container in nzbget installation directory, the file is near nzbget executable.
When downloading the file please make sure it was saved as cacert.pem, some browsers may change file extension.
After replacing cacert.pem you need to reload nzbget via Settings->System->Reload or just restart the app.

Alternative you can instead disable certificate validation via option CertCheck in Settings -> Security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

c0sm0s schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:13:
Er was een certificaat verlopen.
Hier een fix.

For your convenience I've prepared fixed cacert.pem: https://nzbget.net/info/cacert.pem.
Please download it using your web-browser and put it over existing file in nzbget installation:

On Windows: under C:\Program Files\NZBGet;
On Mac: /Applications/NZBGet.app/Contents/Resources/tools;
On Linux if you use installation package from nzbget download page: in nzbget installation directory, the file is near nzbget executable;
On Linux if you use Docker: inside docker container in nzbget installation directory, the file is near nzbget executable.
When downloading the file please make sure it was saved as cacert.pem, some browsers may change file extension.
After replacing cacert.pem you need to reload nzbget via Settings->System->Reload or just restart the app.

Alternative you can instead disable certificate validation via option CertCheck in Settings -> Security.
Waar komt deze info vandaan? De quote kom ik alleen tegen op Reddit. Zo maar een ander certificaat installeren zonder de bron te kunnen verifiëren lijkt mij geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Ja dat herken ik bij diverse providers. Als workaround kan je in NZBget onder security "certcheck=no" instellen zodat het certificaat niet gecontroleerd wordt. Use at own risk.
ja die CertCheck uitzetten durfde ik eigenlijk niet.
Anyway NzbGet heeft een nieuwe testing versie online gezet, alternatief was om in de keyfile het verlopen cert te verwijderen.

Werkt weer nu i.i.g :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
Dit zou de oplossing moeten zijn :
https://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=2&t=25566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik had maar 1 R3 certificaat, inderdaad verlopen. Verwijderen lost het issue niet op.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
  • Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
  • Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
  • Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
  • Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
  • Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.

Een handig overzicht met alle usenet backbones.