Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• makooy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:25
Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van Newsdemon, sinds 1-dec is het echt een drama.
Andere provider genomen voor zelfde prijs, werkt ideaal.
Subscription nu gestopt bij Newsdemon alleen had al vooruitbetaald (tot juli-2021). Iemand enig idee of ik dat terug kan krijgen?

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• headout
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:55

headout

Oi oi!

kosz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Same here, met black friday een jaar afgenomen. Daarna is alle ellende begonnen. Het werkt steeds tijdelijk, sinds maandag 14:43 niks meer binnen gekregen ben er langzaam aan wel klaar mee.
Dat tijdstip komt overeen met mijn informatie, sinds die tijd niets meer omntvangen. Ook nog geen reactie op mijn supportcall.

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:13
TerrorSource schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:20:
Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van Newsdemon, sinds 1-dec is het echt een drama.
Andere provider genomen voor zelfde prijs, werkt ideaal.
Subscription nu gestopt bij Newsdemon alleen had al vooruitbetaald (tot juli-2021). Iemand enig idee of ik dat terug kan krijgen?
15 euro voor twee jaar :) ?

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

kosz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Same here, met black friday een jaar afgenomen. Daarna is alle ellende begonnen. Het werkt steeds tijdelijk, sinds maandag 14:43 niks meer binnen gekregen ben er langzaam aan wel klaar mee.
Die tijd komt overeen inderdaad. Het enige wat er nog wordt gevonden zijn reacties lijkt het. De rest werkt niet. De benodigde info lijkt ook niet op de server te vinden.

Frontpagemoderatie Forum

• makooy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:25
Was 20 USD bij Newshosting, volgens mij voor een jaar.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• We Are Borg
TerrorSource schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Was 20 USD bij Newshosting, volgens mij voor een jaar.
Ah dus dat is mijn punt. 15 euro voor twee jaar is echt heel weinig. Maar als het niet werkt heb je er niks aan. Ik haal de headers nu binnen met 1 van mijn block accounts tot het “echt” opgelost is. Vandaag weer een incomplete (6 jaar oud) maar mijn block accounts konden het ook niet oplossen dus “klopt” het :)

• headout

headout

Oi oi!

Bor schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Die tijd komt overeen inderdaad. Het enige wat er nog wordt gevonden zijn reacties lijkt het. De rest werkt niet. De benodigde info lijkt ook niet op de server te vinden.
Zojuist overgestapt naar Tweaknews voor 3 tientjes per jaar, en account bij newsdemon beëindigd. Linkje naar de aanbieding staat enkele postings hierboven. Inmiddels druppelen de spots binnen en ben ik "bij".

• Bor
  • Nu online

Bor

headout schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Zojuist overgestapt naar Tweaknews voor 3 tientjes per jaar, en account bij newsdemon beëindigd. Linkje naar de aanbieding staat enkele postings hierboven. Inmiddels druppelen de spots binnen en ben ik "bij".
Een overstap gaat hier ook gebeuren als het nog lang zo blijft. Ik twijfel nog tussen Tweaknews en Newshosting welke beide vergelijkbare aanbiedingen lijken te hebben.

Frontpagemoderatie Forum

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 20:39
ben jarenlang tevreden geweest over NewsDeamon, maar de snelheden die ik de afgelopen dagen haal zijn toch niet al te best ( zeg maar gerust: traag) . Dat ze problemen met headers hebben gehad is bekend, maar deze traagheid niet . Hebben er meer tweakers / gebruikers last van?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• TFZ61
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
De snelheid van Newshosting.com vind ik toch wel tegenvallen. Waar ik bij newsdemon, daarvoor XSnews vaak mijn volle snelheid haal (62MB/s) zit ik nu niet/soms op de helft daarvan. (variërend van 12 tot 30MB/s)

Meer mensen hier last van? Ik download via Newsleecher. (v7.0 final)

• Bor
  • Nu online

Bor

TFZ61 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:54:
De snelheid van Newshosting.com vind ik toch wel tegenvallen. Waar ik bij newsdemon, daarvoor XSnews vaak mijn volle snelheid haal (62MB/s) zit ik nu niet/soms op de helft daarvan. (variërend van 12 tot 30MB/s)

Meer mensen hier last van? Ik download via Newsleecher. (v7.0 final)
Hangt dit af van de leeftijd van de download die je probeert op te halen? Daar merk ik bij Newsdemon ook een enorm verschil. Oudere files gaan soms tergend traag.

Voor mij nog de keuze tussen Eweka, Tweaknews en Newshosting momenteel.

Frontpagemoderatie Forum

• MariosCube
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Of neem een blokje en wacht even af.

Als je je jaarcontract niet opgebruikt heb je dubbele kosten.

Maar ja, ergernis kost ook.......

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01-03 22:09
Ik ben een NZB aan het binnenhalen van 2456 dagen oud. BulkNews: 0% success, Newsdemon: 99% success, TheCubeNet: 1% success. Niets te klagen hier. :)

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Ik heb issue https://newsgroupdirect.com/ dat ik elke maand moet vragen om reset van 500gb tegoed. Heeft iemand anders dat probleem ook of gaat wel automatisch?
Wordt dan wel handmatig gedaan verder tevreden met snelheid en deal ;).

[Voor 18% gewijzigd door saharoen op 07-01-2021 09:21]

• Erik1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
saharoen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:20:
Ik heb issue https://newsgroupdirect.com/ dat ik elke maand moet vragen om reset van 500gb tegoed. Heeft iemand anders dat probleem ook of gaat wel automatisch?
Wordt dan wel handmatig gedaan verder tevreden met snelheid en deal ;).
Ik heb dit 500GB abo sinds mei 2020 ongeveer en heb 2 keer moeten vragen om een reset. 1 keer nadat ik over de 500GB ging maar het de volgende maand niet weer actief werd, en een tijdje terug nog een keer toen ik nog ruim onder het limiet zat.

• saharoen
  • Nu online
@Erik1 Thanks blijkbaar dan zelf vragen om reset ;) als niet automatisch gaat.

[Voor 26% gewijzigd door saharoen op 07-01-2021 09:37]

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Pimmetje651 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:35:
ben jarenlang tevreden geweest over NewsDeamon, maar de snelheden die ik de afgelopen dagen haal zijn toch niet al te best ( zeg maar gerust: traag) . Dat ze problemen met headers hebben gehad is bekend, maar deze traagheid niet . Hebben er meer tweakers / gebruikers last van?
Ik merk idd een vertraging. Ik ging van maximaal mijn 1gbit lijn dichtrekken naar 60mb/s nu. Niet heel extreem maar wel merkbaar.

I am the great Cornholio!

• Wtrdk
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:51
Ik heb me net aangemeld bij Newshosting, maar bij het downloaden via SABnzbd of updaten van spotweb krijg ik een 502 authentication error... Ik weet zeker dat de credentials goed zijn (meerdere keren gecheckt in beide applicaties).
Iemand hier ervaring mee?

• alexfop
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16:58
Wtrdk schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:51:
Ik heb me net aangemeld bij Newshosting, maar bij het downloaden via SABnzbd of updaten van spotweb krijg ik een 502 authentication error... Ik weet zeker dat de credentials goed zijn (meerdere keren gecheckt in beide applicaties).
Iemand hier ervaring mee?
Had ik ook, geef het even een half uurtje daarna deed die het bij ineens.

• KaasDoosNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:41
saharoen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:02:
Ik zag deze aanbieding niet hier https://www.tweaknews.eu/en/landing/special-deal-2020

Al is het al 2021 link doet het nog 2.50 euro voor Ultimate + VPN
€2,50 /mo
Your Plan Includes:
81% Lifetime Discount
download-iconUnlimited Downloads
unlimited-speed-iconUnlimited Speeds
height-speed-iconHigh Speed Account
check-icon99.99% File Completion
retention-icon4200 Days Binary Retention
connections-icon60 SSL-Secured Connections
browser-iconFree Newsreader with Search
vpn-icon
FREE Zero-Log VPN Included
Mooie prijs, helaas al eweka afgesloten deze week.
Is die VPN een beetje bruikbaar? "Gratis" vpn die ik bij newsdemon kreeg wilde gewoon niet connecten

• Wtrdk
  • Laatst online: 13:51
alexfop schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Had ik ook, geef het even een half uurtje daarna deed die het bij ineens.
Oke, thanks, ik ga het zo weer eens proberen!

• Zalmanman
  • Registratie: oktober 2008

Zalmanman

So long,

Bor schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Hangt dit af van de leeftijd van de download die je probeert op te halen? Daar merk ik bij Newsdemon ook een enorm verschil. Oudere files gaan soms tergend traag.

Voor mij nog de keuze tussen Eweka, Tweaknews en Newshosting momenteel.
Al een keuze kunnen maken? Ik twijfel ook tussen die set, het niet kunnen headeren van Spotnet begint nu wel aardig irritant te worden, en 't zijn leuke acties daar.

and thanks for all the fish.

• Bor
  • Nu online

Bor

Zalmanman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Al een keuze kunnen maken? Ik twijfel ook tussen die set, het niet kunnen headeren van Spotnet begint nu wel aardig irritant te worden, en 't zijn leuke acties daar.
Ik heb Eweka genomen middels de eerder genoemde aanbieding. Niet alleen werkt het headeren weer, het gaat ook nog eens vele malen sneller. Downloads daartegen zijn iets trager maar niet schokkend traag. De retentie lijkt ook behoorlijk beter maar dat kan ik niet objectief hardmaken.

[Voor 14% gewijzigd door Bor op 08-01-2021 12:03]

Frontpagemoderatie Forum

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:53
Ik heb altijd goede ervaringen met TweakNews gehad. Kreeg ik gratis via mijn oude provider. De snelheid was goed en bijna alles kompleet.
Ik zou die zeker niet overslaan.

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-03 21:48
KaasDoosNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Mooie prijs, helaas al eweka afgesloten deze week.
Is die VPN een beetje bruikbaar? "Gratis" vpn die ik bij newsdemon kreeg wilde gewoon niet connecten
Waarom gebruiken jullie een vpn? Ik gebruik er ook een maar zal er nooit een gebruiken van een usenetprovider. Ik snap niet zo goed waarom je dat zou doen, lijkt mij een onnodig veiligheidsrisico.

• headout

headout

Oi oi!

headout schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Dat tijdstip komt overeen met mijn informatie, sinds die tijd niets meer omntvangen. Ook nog geen reactie op mijn supportcall.
Inmiddels wel reactie op de supportcall:
"I've made a change to the headers for your account - this should allow the spots to complete. Please refresh the database."
Dan loste het probleem voor nu en voor mij alleen op, maar lijkt me geen werkende oplossing voor anderen. Soit, Tweaknews deed zijn werk al ipv Newsdemon.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
@ TS: ik denk dat Free-usenet inmiddels wel uit de TS kan worden verwijderd.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• KaasDoosNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:41
Bongoarnhem schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Waarom gebruiken jullie een vpn? Ik gebruik er ook een maar zal er nooit een gebruiken van een usenetprovider. Ik snap niet zo goed waarom je dat zou doen, lijkt mij een onnodig veiligheidsrisico.
Niet voor usenet, maar wel voor mijn qbittorrent container.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-03 22:55
Wat een drama dat NewsDemon. Jaren super tevreden, uiteraard ook van maand naar jaar abo overgestapt vlak voor de huidige misère. Dacht dat de dingen die ik binnen wilde halen allemaal ge-DMCA't waren.

Nu een proef abo op Tweak genomen en dingen die geheel niet binnen kwamen via Demon nu gewoon allemaal weer beschikbaar. Met prima snelheid (60MB/sec. met Ziggo 500mbit abo), hoe is het mogelijk.

Geen idee hoe Eweka is, eigenlijk vind ik dit wel super dus ook maar een abo hier afnemen. Zwaar zonde van het betaalde geld aan Demon maar so be it, jaren lang voor weinig kunnen downloaden, het is niet anders.

Nickname does not reflect reality

• Kroonkurk
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15:43
Ik denk dat Eweka niks toevoegt aan je Tweaknews (beide Omicron)
Is volgens mij verweven met elkaar.
De gratis VPN die je bij Tweaknews krijgt loopt via Eweka als je voor Nederland kiest.

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Wat ik nu wel lijk te zien is dat je niet gewoon één jaar aan kunt schaffen bij Eweka of TweakNews. NewsDemon kon dat wel, maar goed... Support heeft de headers gefixt, nu crasht SpotNet 'm weer op de SSL-poorten. Een doorlopende betaling zit ik niet heel erg op te wachten, met het risico dat het bedrag erg omhoog gaat schieten. Wat is jullie ervaring daarin?

• Kroonkurk
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15:43
Ik betaal bij Tweaknews € 30,= per jaar (levenslange aanbieding).
Dus dezelfde prijs totdat ik opzeg. Is nu al een paar jaar inderdaad dezelfde prijs bij mij.
Ik kan zelf beslissen of ik het account ga opzeggen.

https://www.tweaknews.eu/nl/landing/special-deal-2020

[Voor 11% gewijzigd door Kroonkurk op 08-01-2021 19:35]

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Kroonkurk schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:29:
Ik betaal bij Tweaknews € 30,= per jaar (levenslange aanbieding).
Dus dezelfde prijs totdat ik opzeg. Is nu al een paar jaar inderdaad dezelfde prijs bij mij.
Ik kan zelf beslissen of ik het account ga opzeggen.

https://www.tweaknews.eu/nl/landing/special-deal-2020
Inderdaad TN genomen zojuist. Spotnet werkt weer perfect en downloads gaan als een razende. Ik laat dit abbo bij ND gewoon aflopen en dan is dat dat. Thanks voor de input allen!

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:22
Naar aanleiding van wat problemen met het binnenhalen van bestanden bij Newsdemon en de gemelde zaken in dit topic heb ik een TweakNews account genomen voor 30 voor een jaar.
Echter zie ik dezelfde spots langskomen en komen ook dezelfde bestanden niet binnen wegens te slechts Health. Voor mij is er dus geen verschil zichtbaar.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• mariobros86
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-01 12:08
Patrick_6369 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:25:
Naar aanleiding van wat problemen met het binnenhalen van bestanden bij Newsdemon en de gemelde zaken in dit topic heb ik een TweakNews account genomen voor 30 voor een jaar.
Echter zie ik dezelfde spots langskomen en komen ook dezelfde bestanden niet binnen wegens te slechts Health. Voor mij is er dus geen verschil zichtbaar.
hier ook jaren tevreden met Newsdemon, maar sinds kort bijna niets meer compleet binnen te halen. Ook met trials bij andere usenetproviders veelal hetzelfde euvel. Behalve bulknews.eu, daar krijg ik alles compleet binnen. Maar deze is ook gelijk een stuk duurder dan overige aanbieders. Iemand tips voor goede prijs/kwaliteit? hoe is Eweka op het moment?

• Extricate.
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 24-02 17:49
Kroonkurk schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:22:
Ik denk dat Eweka niks toevoegt aan je Tweaknews (beide Omicron)
Is volgens mij verweven met elkaar.
De gratis VPN die je bij Tweaknews krijgt loopt via Eweka als je voor Nederland kiest.
Dit is niet waar. Tweaknews, NewsHosting en Eweka zijn misschien wel van hetzelfde bedrijf, maar ze hebben allemaal hun eigen backbone. Ik heb ze alle drie gebruikt en in mijn ervaring mist TweakNews gewoon een stuk meer artikelen dan de andere twee. Ik heb zelf uiteindelijk voor NewsHosting gekozen, omdat Eweka toen nog een gelimiteerde download snelheid had en ook een stuk goedkoper was.

Als ik op dit moment zou moeten kiezen zou ik Eweka gaan.

Een kanttekening die ik hier wel bij wil plaatsen is dat Omicron met hun lage prijzen de rest van de independent usenet providers eruit probeert te concurreren, wat uiteindelijk natuurlijk slecht is voor de gehele usenet scene.

• Knighthood
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 14-01 09:31
Ik heb zeer slechte ervaringen met de provider Cheapnews.
Reageren zeer traag (dagen) of helemaal niet op aangemaakte tickets of vragen.
Ik kreeg een "480 suspended ", melding waarbij het account direct werd afgesloten werd.
Geen toelichting, niets.
Op mijn verzoek volgde een zeer onduidelijke uitleg, in het Engels, waarom dit was.
Geen informatie over hoe het opgelost kon worden.
Account voor een jaar betaald en 4 maanden gebruikt.
Geen reactie op verzoek van een refund, dus in mijn 8 maanden diefstal van betaalde gelden.
Nog niet eerder een dergelijk onprofessionele provider tegengekomen.
Hebben andere Cheapnews gebruikers deze ervaringen ook?

Ik heb je topic even samengevoegd met dit topic, aangezien dat beter past.

[Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-01-2021 11:48]

• Yahiko750
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-02 14:19

Yahiko750

Master of Puppets

Super bedankt! Recent newsdemon heel veel issues mee, ook qua completion en was er klaar mee. Mooie deal en alles wat niet werkte met ND trek ik zo binnen met Newshosting. Jaarabbo afgesloten via de link.

Toppertje.

• LiquidSmoke
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:41
Yahiko750 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Super bedankt! Recent newsdemon heel veel issues mee, ook qua completion en was er klaar mee. Mooie deal en alles wat niet werkte met ND trek ik zo binnen met Newshosting. Jaarabbo afgesloten via de link.

Toppertje.
Inmiddels 10 dagen verder en vooralsnog werkt het prima :)

Compleetheid is zeker beter dan bij ND en ook de snelheid is veel stabieler (bij ND schommelde het nogal en nu blijf ik strak op 500Mbit hangen).

• saharoen
  • Nu online
Ik merk dat ik nu oudere post niet meer goed krijg bij https://newsgroupdirect.com.

Iets van 10 weken oud lukt niet . Ik heb niet veel betaald maar verwacht wel minimaal 1 jaar retentie ;(
op website staat Up to 3,500+ days of binary retention

andere mensen ook problemen? Hopelijk niet bergafwaarts zoals newsdemon ;(

[Voor 34% gewijzigd door saharoen op 15-01-2021 21:18]

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-02 08:19
Knighthood schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:31:
Ik heb zeer slechte ervaringen met de provider Cheapnews.
Reageren zeer traag (dagen) of helemaal niet op aangemaakte tickets of vragen.
Ik kreeg een "480 suspended ", melding waarbij het account direct werd afgesloten werd.
Geen toelichting, niets.
Op mijn verzoek volgde een zeer onduidelijke uitleg, in het Engels, waarom dit was.
Geen informatie over hoe het opgelost kon worden.
Account voor een jaar betaald en 4 maanden gebruikt.
Geen reactie op verzoek van een refund, dus in mijn 8 maanden diefstal van betaalde gelden.
Nog niet eerder een dergelijk onprofessionele provider tegengekomen.
Hebben andere Cheapnews gebruikers deze ervaringen ook?

[mbr]Ik heb je topic even samengevoegd met dit topic, aangezien dat beter past.[/]
Ik ben altijd zeer tevreden geweest totdat ze ineens 110 euro van mijn rekening probeerde af te schrijven bij een auto-renewel. Zou 47 euro per jaar zijn. Dit heb ik gestorneerd, vervolgens kreeg ik aanmaningen. Toen heb ik er weken slecht van geslapen. Is met een sisser afgelopen.

Wees blij dat je er vanaf bent! Neem je verlies en zoek een club die wel je klandizie waard is.

Yippie kayak, other buckets!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Had hier ook newsdemon, ook ik ervaarde een halvering van de snelheid en veel kapotte downloads. Overgestapt op Eweka en nu werkt 't weer zo als 't moet. Gbit trek ik volledig dicht, en hele oude posts komen gewoon compleet binnen.

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Geen ervaring mee, maar als je op zoek bent naar 'n abo voor een jaar heeft Eweka nog wel een leuke die nog goedkoper is ook en ten alle tijden te gebruiken is:
https://www.eweka.nl/en/landing/special-usenet-deal

• saharoen
  • Nu online
Geen ervaring mee, maar als je op zoek bent naar 'n abo voor een jaar heeft Eweka nog wel een leuke die nog goedkoper is ook en ten alle tijden te gebruiken is:
Ja maar dan moet je weer 1 jaar nemen ik zoek gewoon iets per maand opzegbaar en goedkoop. Ik heb bindingsangst ;). Ik heb nog 1.5 jaar https://newsgroupdirect.com/ maar sinds deze week retentie ingestort nieuwe dingen komen wel binnen maar oude dingen niet . Misschien iemand tip voor een goed block account voor goeie prijs.

[Voor 26% gewijzigd door saharoen op 15-01-2021 22:27]

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

saharoen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Ja maar dan moet je weer 1 jaar nemen ik zoek gewoon iets per maand opzegbaar en goedkoop. Ik heb bindingsangst ;). Ik heb nog 1.5 jaar https://newsgroupdirect.com/ maar sinds deze week retentie ingestort nieuwe dingen komen wel binnen maar oude dingen niet . Misschien iemand tip voor een goed block account voor goeie prijs.
Oh dat is wel flink ruk. Ik had nog een paar maanden newsdemon maar was zo zat dat 1 op de 3 incomplete door kwam.. En die 3 tientjes bij Eweka doen ook geen pijn en ze zijn naar mijn idee erg goed. Het is berg afwaards met newsdemon gegaan nadat ze van het netwerk waar Eweka ook op zit zijn gegaan.

• lebans
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:40
Ik zat bij Newsdemon en ben in december overgestapt naar Newshosting voor $ 20 per jaar. Werkt als een speer , maar ik kan niet posten. Heb wel gevraagd of ze dat kunnen activeren, heb het volgende antwoord gekregen:

Hello,

Thank you for your interest in participating in our Usenet community. Unfortunately we cannot enable posting on your account at this time.

Posting is not enabled by default as a spam prevention measure. If you are eligible for posting, the option to enable it will be available in your web admin panel - accessible by logging into our website with your username and password.

The following conditions will prevent posting from being activated:
* Account is inactive or on hold
* Account does not exist
* Account is on a free trial
* Account is brand new
* Account has little or no usage
* Posting has been removed due to TOS violation(s)

These thresholds are very easy for the average user to meet, but we are unable to release the specifics of these thresholds.

Regards,
Newshosting Support

Alleen "Account is brand new" is van toepassing, dus ik moet maar afwachten wanneer ik niet meer "brand new" ben.

Rob

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Is er iemand die een account wil delen? Zoja, stuur even pm. Ik zit nu nog bij Newsdemon, maar krijg niet veel meer compleet binnen.

Edit: ben voorzien. :)

[Voor 8% gewijzigd door PerlinNoise op 16-01-2021 11:12]

I love installing, maintaining and troubleshooting selfhosted setups. My focus is on first setup. Feel free to contact me for full 'step by step' handholding or other questions. See my profile for more info.

• saharoen
  • Nu online
Nou ik deel nu met andere tweaker Eweka account de 35 euro unlimited deal en alles komt weer binnen. Ligt echt aan https://newsgroupdirect.com/. Dat is de redenen dat ik bindingsangst heb voor 2 jaar abo .Die neem je en dan na 6 maanden heb je er niet veel meer aan jammer.

Nu helemaal happy met Eweka ook oudere dingen komen binnen en snelheid prima :).

Als iemand wil mogen ze mijn account van https://newsgroupdirect.com 500 GB Monthly 24 Months: 5/4/20 loopt tot 4 mei 2022 overnemen voor zachte prijs. Als je alleen nieuwe dingen download en niet meer dan 500gb in de maand prima. Pm me maar met bod ;).

[Voor 99% gewijzigd door saharoen op 16-01-2021 14:14]

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:26
Iemand een mening over Eweka of Tweaknews? Kosten via de aanbieding ongeveer hetzelfde. Zie hier op het forum dat Eweka een betere retentie schijnt te hebben

• saharoen
  • Nu online
Tweaknews, NewsHosting en Eweka zijn misschien wel van hetzelfde bedrijf, maar ze hebben allemaal hun eigen backbone.
Volgens reddit https://www.reddit.com/r/...9noj0/tweaknews_or_eweka/

Verschil zit 'm in de retentie TweakNews 4200 / Eweka 4537
En eweka mag je accountsharen tweaknews niet.

Eweka beter.

[Voor 48% gewijzigd door saharoen op 19-01-2021 21:39]

• menonv
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-02 13:41
@peligro2k
Ik zit al jaar en dag bij Eweka. Het enige nadeel is dat ze erg snel zijn met Notice en Takedown. Maarja, dat is als je uitgaat van het vrije aanbod op ... vrij toegankelijke websites en fora.
Zodra je wat download van de juiste groepen / die wat meer afgeschermd zijn, is alles toppie, en zo haal je inderdaad nog posts van over de 4000d+ binnen, zoals... bijvoorbeeld Disney Nederlands Gesproken collecties, leuk voor de kids.

Onlangs met speedupgrade trek ik de 500mbit kpn glas verbinding vol, maarja.
Even wel een tip...

Eweka zet je meteen op automatische renewal. Zet dat uit in je account, anders rossen ze na een jaar automatisch een jaar eraan vast.

[Voor 1% gewijzigd door menonv op 20-01-2021 12:23. Reden: mention]

i5-8600K @ 5G - H110i | MSI-Z370 | 16G | MSI GTX1080 @ 2G | Storage / 14TB SHR2

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:27

RobbyTown

Grootmeester

@peligro2k Ik zit ook al jaren bij Eweka, nooit problemen en sinds kort onbeperkte snelheid, maar van support moet je niet veel verwachten. Zie
RobbyTown in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14"

Retentie van 4000+ dagen maken ze zeker waar.

Wat @menonv zegt. Ik vind die automatische renewal juist handig nooit geen omkijken naar en het zijn de wereld bedragen niet.

[Voor 18% gewijzigd door RobbyTown op 20-01-2021 12:38]

• jmk
menonv schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:23:
@peligro2k
Ik zit al jaar en dag bij Eweka. Het enige nadeel is dat ze erg snel zijn met Notice en Takedown. Maarja, dat is als je uitgaat van het vrije aanbod op ... vrij toegankelijke websites en fora.
Zodra je wat download van de juiste groepen / die wat meer afgeschermd zijn, is alles toppie, en zo haal je inderdaad nog posts van over de 4000d+ binnen, zoals... bijvoorbeeld Disney Nederlands Gesproken collecties, leuk voor de kids.

Onlangs met speedupgrade trek ik de 500mbit kpn glas verbinding vol, maarja.
Even wel een tip...

Eweka zet je meteen op automatische renewal. Zet dat uit in je account, anders rossen ze na een jaar automatisch een jaar eraan vast.
Blijven de bedragen wel hetzelfde jaar in jaar uit, zit er een inflatiecorrectie in of wat?

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

jmk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Blijven de bedragen wel hetzelfde jaar in jaar uit, zit er een inflatiecorrectie in of wat?
Zover ik weet is het al heel lang 7 euro. Sinds kort geen 300Mbits download maar onbeperkt.

Ze hebben enkele jaren terug koningsdag actie gehad dat je lifetime 60 euro betaalde (3 jaar lang 60 euro betaald dus geen inflatie)

Nu hebben ze nog een actie, die is nog goedkoper
https://www.eweka.nl/nl/landing/special-usenet-deal

Even wayback machine erbij gepakt, ze waren vroeger zelfs duurder namelijk 7,50
https://web.archive.org/w...0830/http://www.eweka.nl/

Dus nee daar kennen ze niet echt inflatie. *O*

[Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 21-01-2021 11:19]

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Even ter info, de laatste paar dagen zie ik weer behoorlijke (pre-switch) snelheden met newsdemon. Ik ben nooit overgestapt omdat ik net voor de move betaald had voor een jaar en de snelheid me meestal toch niet zo boeit.

Het gebeurt echter niet met alle posts, sommige hebben nog de oude snelheid :? Maar de meesten zijn weer snel. Dus kennelijk zijn ze toch wel wat aan het verbeteren. Ik gebruik europe-ssl.newsdemon.com trouwens.

[Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 21-01-2021 14:39]

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:17:
Het gebeurt echter niet met alle posts, sommige hebben nog de oude snelheid :? Maar de meesten zijn weer snel. Dus kennelijk zijn ze toch wel wat aan het verbeteren. Ik gebruik europe-ssl.newsdemon.com trouwens.
Goede tip. Gebruikte nog news.newsdemon.com omdat dit initieel na de switch voor mij de snelste was. Maar eu.newsdemon.com is nu een factor 3 sneller.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
pdukers schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Goede tip. Gebruikte nog news.newsdemon.com omdat dit initieel na de switch voor mij de snelste was. Maar eu.newsdemon.com is nu een factor 3 sneller.
Waarom gebruik je geen ssl?

Hoi!

• MariosCube
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:36
GekkePrutser schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:17:
...... Ik gebruik europe-ssl.newsdemon.com trouwens.
# host europe-ssl.newsdemon.com
europe-ssl.newsdemon.com is an alias for nd.tlsusenet.com.
nd.tlsusenet.com has address 185.151.13.247
nd.tlsusenet.com has address 185.151.13.245
nd.tlsusenet.com has IPv6 address 2a07:8080:119:fe::120

# host eu.newsdemon.com
eu.newsdemon.com is an alias for nd-eu.tlsusenet.com.
nd-eu.tlsusenet.com has address 185.151.15.186
nd-eu.tlsusenet.com has address 185.151.15.176
nd-eu.tlsusenet.com has IPv6 address 2a07:8085:119:fe::176

# host news.newsdemon.com
news.newsdemon.com is an alias for nd.tlsusenet.com.
nd.tlsusenet.com has address 185.151.13.247
nd.tlsusenet.com has address 185.151.13.245
nd.tlsusenet.com has IPv6 address 2a07:8080:119:fe::120

As you can see europe-ssl.newsdemon.com = news.newsdemon.com (= USA).

eu.newsdemon.com is Europa.

# traceroute eu.newsdemon.com
traceroute to eu.newsdemon.com (xxx.xxx.xxx.xxx), 30 hops max, 60 byte packets
1 gateway.lan (192.168.0.1) 0.194 ms 0.192 ms 0.217 ms
2 * * *
3 tb-rc0001-cr101-et125-201.core.as33915.net (213.51.197.49) 10.195 ms 10.225 ms 10.837 ms
4 asd-rc0001-cr101-be152-10.core.as9143.net (213.51.158.10) 13.245 ms 13.228 ms 16.998 ms
5 nl-ams04a-ri3-ae50-0.core.as9143.net (213.51.64.66) 21.081 ms 18.443 ms 18.399 ms
6 nl-ams17b-rc1-lag-12-0.aorta.net (84.116.139.129) 19.386 ms 18.487 ms 18.431 ms
7 nl-ams04a-rb2-ae-0-0.aorta.net (84.116.139.126) 17.517 ms nl-ams04a-rb2-ae-1-0.aorta.net 84.116.139.130) 12.802 ms 12.800 ms
8 213.46.186.26 (213.46.186.26) 15.120 ms 16.238 ms 213.46.186.29 (213.46.186.29) 18.670 ms
9 185.8.179.37 (185.8.179.37) 18.720 ms 16.527 ms 16.795 ms
10 nl03.busign.nl (178.21.21.25) 16.274 ms 16.230 ms 15.508 ms
11 185.151.15.176 (185.151.15.176) 16.210 ms 14.871 ms 15.596 ms

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:40

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Geweldig! Upgrade gedaan en nu 356 extra dagen er bij. Ik krijg hier veel meer compleet mee dan een newsdemon.
RobbyTown schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Zover ik weet is het al heel lang 7 euro. Sinds kort geen 300Mbits download maar onbeperkt.

Ze hebben enkele jaren terug koningsdag actie gehad dat je lifetime 60 euro betaalde (3 jaar lang 60 euro betaald dus geen inflatie)

Nu hebben ze nog een actie, die is nog goedkoper
https://www.eweka.nl/nl/landing/special-usenet-deal

Even wayback machine erbij gepakt, ze waren vroeger zelfs duurder namelijk 7,50
https://web.archive.org/w...0830/http://www.eweka.nl/

Dus nee daar kennen ze niet echt inflatie. *O*

Usenet handleidingen

• Converted007
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-02 23:57
lebans schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:33:
Ik zat bij Newsdemon en ben in december overgestapt naar Newshosting voor $ 20 per jaar. Werkt als een speer , maar ik kan niet posten. Heb wel gevraagd of ze dat kunnen activeren, heb het volgende antwoord gekregen:

Hello,

Thank you for your interest in participating in our Usenet community. Unfortunately we cannot enable posting on your account at this time.

Posting is not enabled by default as a spam prevention measure. If you are eligible for posting, the option to enable it will be available in your web admin panel - accessible by logging into our website with your username and password.

The following conditions will prevent posting from being activated:
* Account is inactive or on hold
* Account does not exist
* Account is on a free trial
* Account is brand new
* Account has little or no usage
* Posting has been removed due to TOS violation(s)

These thresholds are very easy for the average user to meet, but we are unable to release the specifics of these thresholds.

Regards,
Newshosting Support

Alleen "Account is brand new" is van toepassing, dus ik moet maar afwachten wanneer ik niet meer "brand new" ben.
Is een standaard antwoord dat ik ook kreeg met dezelfde vraag. Gewoon nog eens antwoorden dat je het toch actief wil voor je account en dan activeren ze het wel. Voor mij toch zo.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat is jullie mening over xsusenet, moet binnenkort verlengen en twijfel of ik abbo moet stoppen (heb ook nog tweaknews namelijk)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• lebans
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:40
Converted007 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Is een standaard antwoord dat ik ook kreeg met dezelfde vraag. Gewoon nog eens antwoorden dat je het toch actief wil voor je account en dan activeren ze het wel. Voor mij toch zo.
Dank je wel voor je reactie. Ik zal het nog eens proberen.

Rob

• saharoen
  • Nu online
Hier ook een goeie aanbieding https://controlpanel.news...?promo=special-promo-deal :) 30 us dollar voor 1 jaar

$2.50/mo
Unlimited Downloads
No Speed Caps
60 Connections
4547 Days Binary Retention
Free Newsreader with Search

[Voor 218% gewijzigd door saharoen op 26-01-2021 15:28]

• We Are Borg
Ik had toch weer last van incomplete downloads met newsdemon. Aangezien deze posts heel recent waren (24 uur geleden) heb ik toch maar Eweka account afgesloten. En nu komt het wel binnen. Dus ben klaar met newsdemon en opgezegd

• molukkertjuh
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 05-02 17:39
Hallo mensen,

misschien een stomme vraag tussendoor.

Ik heb in het verleden vaak gebruik gemaakt van Eweka.
Vorig jaar had ik aantal negatieve recensies gelezen waardoor ik was gaan twijfelen en ermee stopte.

Nu wil ik weer gewoon voor een maandje betalen om wat te downloaden.
Weer geïnteresseerd in Eweka.
Ik merk nu met het betalen dat je je naam nu moet doorgeven.
Daarvoor had je nooit je naam hoeven doorgeven.
Dat is het enige waardoor ik op dit moment nog geen gebruik van ze maak.
Daarvoor was het zeker altijd een top service zonder enige problemen.

Iemand ervaring ermee?

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Uhm zeker weten dat het verplicht is? Bij mij is die nog gewoon leeg. Ik heb pas gebruik gemaakt van die promo actie.

Geen idee hoe je gaat betalen. Via bank dan hebben ze je naam als nog. Kan met via de bank aan je adres komen als het zover komt ;).

Hier al jaren Eweka nooit klachten.

• molukkertjuh
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 05-02 17:39
RobbyTown schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:44:
Uhm zeker weten dat het verplicht is? Bij mij is die nog gewoon leeg. Ik heb pas gebruik gemaakt van die promo actie.

Geen idee hoe je gaat betalen. Via bank dan hebben ze je naam als nog. Kan met via de bank aan je adres komen als het zover komt ;).

Hier al jaren Eweka nooit klachten.
haha misschien ben ik wat te voorzichtig, 8)7 zolang het nog kan.
Bij Eweka geven ze aan: voornaam achternaam met de betaling.
Zal het morgen proberen.
Ik betaal gewoon pre-paid standaard. Ben niet zo van de abonnementen.
Idd, als ze je bank gegevens erbij zouden halen is het voor hun makkelijk te achterhalen _/-\o_
In ieder geval voor nu duidelijk dank je ! 8)

[Voor 9% gewijzigd door molukkertjuh op 29-01-2021 02:17]

• GekkePrutser
  • Niet online
molukkertjuh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:52:
Hallo mensen,

misschien een stomme vraag tussendoor.

Ik heb in het verleden vaak gebruik gemaakt van Eweka.
Vorig jaar had ik aantal negatieve recensies gelezen waardoor ik was gaan twijfelen en ermee stopte.

Nu wil ik weer gewoon voor een maandje betalen om wat te downloaden.
Weer geïnteresseerd in Eweka.
Ik merk nu met het betalen dat je je naam nu moet doorgeven.
Daarvoor had je nooit je naam hoeven doorgeven.
Dat is het enige waardoor ik op dit moment nog geen gebruik van ze maak.
Daarvoor was het zeker altijd een top service zonder enige problemen.

Iemand ervaring ermee?
Goed punt, om deze reden was ik ook naar Newsdemon gegaan. Vroeger ondersteunde eweka paysafecards maar daar waren ze een tijdje mee gestopt. Verder alleen bank diensten zoals ideal die nooit anoniem zijn.

Newsdemon ondersteunt gewoon bitcoin en je hoeft ook verder weinig gegevens op te geven.

Ik weet dat er op dit moment weinig risico is met usenet maar ik probeer het altijd een stapje voor te zijn. Net zoals de fiets op slot zetten, ze gaan altijd voor de massa met de minste sloten.

[Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 29-01-2021 16:48]

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01-03 22:09
De usenet providers houden niet bij wie wat download. Laat staan dat ze via je betaalmethode gaan achterhalen wie je bent. Jullie zien spoken die er niet zijn.

• Luuk2015
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:31

Luuk2015

Vires in numeris

Zojuist wilde ik via Sonarr een nieuwe serie downloaden, echter blijft deze de hele tijd bij "Wanted series" staan. Na een paar keer te hebben geklikt op "Search" heb ik het maar opgegeven, de download begon maar niet. Maar toen heb ik handmatig naar de serie gezocht via mijn Indexer, en daar kon ik de juiste NZB file gewoon downloaden via SABNzbd. Hoe kan dit? Sonarr zou toch gewoon de serie moeten vinden via mijn indexer?

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Luuk2015 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:46:
Zojuist wilde ik via Sonarr een nieuwe serie downloaden, echter blijft deze de hele tijd bij "Wanted series" staan. Na een paar keer te hebben geklikt op "Search" heb ik het maar opgegeven, de download begon maar niet. Maar toen heb ik handmatig naar de serie gezocht via mijn Indexer, en daar kon ik de juiste NZB file gewoon downloaden via SABNzbd. Hoe kan dit? Sonarr zou toch gewoon de serie moeten vinden via mijn indexer?
Dat hangt ervan af hoe de filters staan, welke nzbindexer je gebruikt en dat soort zaken.

• Luuk2015
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:31

Luuk2015

Vires in numeris

ciris schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:47:
[...]

Dat hangt ervan af hoe de filters staan, welke nzbindexer je gebruikt en dat soort zaken.
*knip* benoemen en / of linken naar indexers is niet toegestaan.

Helaas weet ik niet wat je met filters bedoelt, als profiel binnen Sonarr voor de serie gebruik ik gewoon "Any".

[Voor 11% gewijzigd door rens-br op 04-02-2021 21:42]

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Luuk2015 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:51:
[...]

*knip*

Helaas weet ik niet wat je met filters bedoelt, als profiel binnen Sonarr voor de serie gebruik ik gewoon "Any".
Dan kijk je even in Sonarr welke nzb's er beschikbaar zijn en of die niet blacklisted zijn.

Maar goed, dit heeft verder allemaal niet met Usenet zelf te maken.

[Voor 7% gewijzigd door rens-br op 04-02-2021 21:42]

• jmk
Luuk2015 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:51:
[...]

*knip*

Dan moet je even inloggen in je *knip*

, je krijgt dan een nieuwe API key. Je kan voor het inloggen meteen 2FA instellen. Die API key kan je dan invullen in je Sonarr.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 04-02-2021 21:43]

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:02
Ik heb vorig jaar een 2 jarig abbo afgesloten bij newsdaemon. Helaas ben ik hier in vergelijking met free-usenet echt niet tevreden mee.

Als ik 1 op de 10 nzb volledig binnenkrijg dan is het veel. Bij free-usenet zat er ook wel eens iets tussen dat ik niet kon binnentrekken, maar dan ging het om een ratio van 1/10 NIET binnenkrijgen.

Meer mensen met dezelfde ervaring?

• saharoen
  • Nu online
Als je topic hier leest zie je dat veel van ons zijn overgestapt naar andere usenetproviders.

• GekkePrutser
  • Niet online
Nope deze ervaring niet. Heb wel problemen met snelheid sinds de overname maar completion niet.

Ik heb wel een blockfill bij astraweb maar die wordt nauwelijks gebruikt.

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

GekkePrutser schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Nope deze ervaring niet. Heb wel problemen met snelheid sinds de overname maar completion niet.

Ik heb wel een blockfill bij astraweb maar die wordt nauwelijks gebruikt.
Dan ben je een van de weinigen... ook ben overgestapt. Bij mij kwam meer dan de helft niet meer compleet binnen.

• GekkePrutser
  • Niet online
HaterFrame schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Dan ben je een van de weinigen... ook ben overgestapt. Bij mij kwam meer dan de helft niet meer compleet binnen.
Huhh wat gek! Niks van gemerkt. Net als @Steefmeister heb ik nog ongeveer een jaar vooruit betaald dus voorlopig stap ik liever niet over.

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

GekkePrutser schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:04:
[...]

Huhh wat gek! Niks van gemerkt. Net als @Steefmeister heb ik nog ongeveer een jaar vooruit betaald dus voorlopig stap ik liever niet over.
Hey als het voor jou werkt moet je vooral niet overstappen. Bij mij was het gewoon drama, daarnaast was de snelheid gewoon gehalveerd...

• Steefmeister
Ok nee hier echt drama. Ik gebruik useniet meer zo ontzettend veel dus dan is 7/maand voor eweka al best veel. Bij free usenet had ik een block account van 1tb waar ik ruim 2 jaar mee deed :).

• TFZ61
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Steefmeister schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:15:
Ik heb vorig jaar een 2 jarig abbo afgesloten bij newsdaemon. Helaas ben ik hier in vergelijking met free-usenet echt niet tevreden mee.

Als ik 1 op de 10 nzb volledig binnenkrijg dan is het veel. Bij free-usenet zat er ook wel eens iets tussen dat ik niet kon binnentrekken, maar dan ging het om een ratio van 1/10 NIET binnenkrijgen.

Alle recente dingen krijg ik goed binnen met newsdemon, oudere incompleet. Snelheid is prima, 20-40MB/s.

• jesco_white
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:19
Hier ook newsdemon, abo voor een jaar (na van ellende weggegaan te zijn bij Eweka) en loopt tot eind maart ergens. Was altijd wel tevreden (gebruik het niet heel veel meer) maar merkte bij toeval eind vorig jaar ergens dat ik oude spots niet meer kon openen/downloaden. Bij zoeken op internet blijkt dus dat dit door overname komt. Tot ongeveer 600 dagen oud lijkt meestal nog te werken (volle snelheid ook). Ouder dan dat vaak niet. Voor de gein even een maandabbo prepaid bij eweka genomen en direct alle oude posts weer binnen te halen.

Wel balen van newsdemon maar voor ong 3 euro p.m. klaag ik niet heel hard. Zit wel te denken of ik over zal stappen. Eweka had ik eerder afgezworen maar mogelijk hebben ze daar inmiddels de zaken weer op orde?

Snap alleen niet dat newsdemon nog steeds 3000 dagen retentie aangeeft op hun site want dat halen ze sinds overname echt niet meer.

• saharoen
  • Nu online
@Steefmeister
Ok nee hier echt drama. Ik gebruik useniet meer zo ontzettend veel dus dan is 7/maand voor eweka al best veel. Bij free usenet had ik een block account van 1tb waar ik ruim 2 jaar mee deed :).
hoeft niet zo duur wij hebben deze deal genomen https://www.eweka.nl/en/landing/special-usenet-deal

• Steefmeister
saharoen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:07:
Hier ook een goeie aanbieding https://controlpanel.news...?promo=special-promo-deal :) 30 us dollar voor 1 jaar

$2.50/mo
Unlimited Downloads
No Speed Caps
60 Connections
4547 Days Binary Retention
Free Newsreader with Search
Awesome.. deze genomen. Benieuwd of dit beter gaat dan demon.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:05

Wildfire

Joy to the world!

rikadoo schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:09:
Met supernews (giganews backbone) ook alleen maar problemen sinds een aantal dagen, files niet meer binnen te halen, corrupt en de snelheid begint soor tvan goed maar halverwege bestanden corrupt en kakt de boel in.
Giganews merk ik nu al tijden dat ik daar veel problemen mee heb. Precies wat jij zegt hier. Gelukkig heb ik nog andere newsservers en ik zit nu ook te overwegen Giganews maar compleet op te zeggen. Jammer, want zij zijn jaren mijn primaire Usenet provider geweest simpelweg omdat ze echt super waren.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Wildfire schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Giganews merk ik nu al tijden dat ik daar veel problemen mee heb. Precies wat jij zegt hier. Gelukkig heb ik nog andere newsservers en ik zit nu ook te overwegen Giganews maar compleet op te zeggen. Jammer, want zij zijn jaren mijn primaire Usenet provider geweest simpelweg omdat ze echt super waren.
Klinkt als notice and takedowns en daardoor incompletes, daar waren ze altijd al snel mee met doorvoeren, misschien nu nog iets sneller?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Ik heb ze inmiddels opgezegd, na 10 jaar daar geweest te zijn. Ik zit nu bij XSnews en die bevalt mij tot nu toe wel :) Alles is binnen te halen, en notice and takedowns zijn er wel maar als je op tijd bent heb je er geen last van.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

rikadoo schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:06:
[...]

Ik heb ze inmiddels opgezegd, na 10 jaar daar geweest te zijn. Ik zit nu bij XSnews en die bevalt mij tot nu toe wel :) Alles is binnen te halen, en notice and takedowns zijn er wel maar als je op tijd bent heb je er geen last van.
Enige echte nadeel daar is de retentie van "slechts" 1200 dagen.
Maar goed, daar heb ik weer tweaknews voor om dat aan te vullen.

• Vizox
  • Laatst online: 17:08
MeNTaL_TO schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Enige echte nadeel daar is de retentie van "slechts" 1200 dagen.
Maar goed, daar heb ik weer tweaknews voor om dat aan te vullen.
Oh, 1200 dagen? Op hun website staat 1900 dagen. Ik zit zelf namelijk ook bij hun.

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Vizox schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Oh, 1200 dagen? Op hun website staat 1900 dagen. Ik zit zelf namelijk ook bij hun.
Foutje, ik zit bij xsusenet, niet xsnews, xs usenet heeft volgens de site nog minder retentie, 1100 dagen.

• Hessia
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-02 07:27
Ik zit al tijden bij Supernews, toen ooit een leuk bedrag kunnen afsluiten via kortingslink..
Echter werkt deze de laatste tijd echt voor geen meter... kwart snelheid en kan echt niets meer binnen halen?

Hebben alle servers hier last van? Zijn er nog tips voor betere servers?

• videopionier
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 15-02 13:58
Hessia schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:19:
Ik zit al tijden bij Supernews, toen ooit een leuk bedrag kunnen afsluiten via kortingslink..
Echter werkt deze de laatste tijd echt voor geen meter... kwart snelheid en kan echt niets meer binnen halen?

Hebben alle servers hier last van? Zijn er nog tips voor betere servers?
Ik had precies hetzelfde probleem en ben overgestapt van Supernews naar Eweka.
Wat een verschil, alles binnen te halen op volle snelheid (250 MBit), tot 10 jaar terug.
En betaal nog minder, 36 euro voor 1 jaar. Bij Supernews was dat 7 euro per maand.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

• jaaoie17
  • Laatst online: 01-03 23:42
videopionier schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem en ben overgestapt van Supernews naar Eweka.
Wat een verschil, alles binnen te halen op volle snelheid (250 MBit), tot 10 jaar terug.
En betaal nog minder, 36 euro voor 1 jaar. Bij Supernews was dat 7 euro per maand.
Hoe kan dat. Dat je het voor zo goedkoop hebt. Eweka is ook rond 7 euro.

• CyberJack
  • Laatst online: 13:03
jaaoie17 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:14:
[...]
Hoe kan dat. Dat je het voor zo goedkoop hebt. Eweka is ook rond 7 euro.
Deze is al vaker voorbij gekomen. https://www.eweka.nl/en/landing/special-usenet-deal
2.99 per maand.

https://bottenberg.dev

• RideWithUz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-02 23:21
Ik heb een prepaid 500gb bij vipernews, nu geven hun aan dat de retentie tot 1500 dagen teruggaat echter in mijn spotnet kan ik maar tot 100 dagen terug, iemand een idee ?

• saharoen
  • Nu online
prepaid 500gb bij vipernews
Waarom zo dure genomen? Er zijn veel meer goedkopere langsgekomen/.

• Down Under
  • Laatst online: 06:05
RideWithUz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:17:
Ik heb een prepaid 500gb bij vipernews, nu geven hun aan dat de retentie tot 1500 dagen teruggaat echter in mijn spotnet kan ik maar tot 100 dagen terug, iemand een idee ?
Heb je Spotnet Reacties lader geprobeerd? Welke versie gebruik je?

• Vizox
  • Laatst online: 17:08
RideWithUz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:17:
Heb jij Spotnet wel op onbeperkt staan? Volgens mij staat deze standaard op 5.000 spots weergeven.
Beeld > Spots tonen > Onbeperkt.
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True