@
FirePuma142 Nee, dat is niet mijn suggestie.In de review staan objectieve (bv snelheid) als subjectieve (vormgeving) onderdelen. Ik geef aan dat in reviews de zaken die objectief te meten zijn zoals snelheid keurig worden aangegeven. Hoeveel % je dit wilt laten meewegen, is aan jezelf als lezer.
Die bewuste review, in Conclusie lees ik dit:
"Los daarvan echter?
Dit is, bij elke moderne standaard, een beest van een case. Zeer goed gebouwd, veel (stevig) staal, goed glas, weinig plastic, uitstekend afgewerkt, voorzien van aardig wat 2017-evoluties zoals een top interieur met goed doordacht PSU cover, de optie om wat SSD’s in het zicht te plaatsen, een goed opgebroken voorzijde van het interieur zodat niet-custom loop builds ook compleet ogen, en een briljant kabelmanagement systeem achterop. Probeer daarvoor bij voorkeur verlengkabels te voorkomen, maar pak je een voeding met chique zwarte kabels danwel een kabelkit die je direct in de voeding steekt en ook dat maakt niet meer uit.
Kleine details, zoals de manier waarop het paneel aan de kabelzijde met een knopje los klikt en weer vast te zetten is maken het een heerlijke case om in te werken. Ik was al gek op de H440, maar dit stukje evolutie maakt ons beide hier echt verliefd op de H700i.
En het is ook geen form over function case, want met iets verzonken fans en ventilatie langs de gehele voor- en bovenzijde zijn er ook geen beperkingen over wat je in kan bouwen, en wat gesloten cases betreft, en velen vinden dat net als ik toch echt mooier dan mesh,
is er weinig te bedenken dat beter gaat koelen dan de constructie die we hier zien. Was de S340 Elite feitelijk gewoon een S340 met glas erop geplakt,
de H700i is duidelijk van de grond af aan ontworpen om primair een goede case te zijn, daarnaast een aantrekkelijke case te zijn met kwaliteit en afwerking, maar niet zoals we vaker zien een case die in eerste plaats mooi is en waarbij de core functie pas achteraf een keer wordt overwogen, al dan niet genegeerd vanwege een van bovenop opgelegde MSPR. Hoewel dat zo vanzelfsprekend klinkt zien we meer cases die in de laatste categorie vallen dan niet, dus wat dat betreft kudos aan NZXT dat ze tonen dat form en function hand in hand kunnen gaan.
200 euro is alsog een hoop geld voor een case, even los van de kwaliteiten en het vraagstuk hoeveel goedkoper het zou zijn als ze niet los waren gegaan met dat machine learning gebeuren. Onder de streep geloof ik dat wanneer je sowieso al bereid bent meer dan 100 euro uit te geven je toch echt voor je eigen smaak kiest, en of het dan
150 euro of 200 euro is het ook niet zo gek veel uit maakt; op dit punt ben je liefhebber en volg je je hart. Enerzijds ontkom ik niet aan het gevoel dat een H700i zonder het slimme element op zeg 150 euro de gehele concurrentie te kijk had kunnen zetten, maar anderzijds zien we toch alsnog genoeg meerwaarde in dat extra geval en is
50 euro echt niet genoeg om mij ook maar een beetje minder gek te laten zijn op deze case met zijn kwaliteit en vooral het totaalplaatje wat we er mee neerzetten. Wel denk ik dat voor die extra marge we dan liever gewoon een volwaardige Hue+ of Grid v3 hadden gezien, een uitgebreider front I/O of iets als een ingebouwde USB hub voor je NZXT gear, maar wellicht had dat de NZXT H700i niet de extreme aandacht gegeven als we tot dusver hebben opgemerkt. Ik zie het dus zeker niet als een miskoop, ongeacht de prijs, maar we zien toch voldoende ruimte om een betere prijs-prestatieverhouding neer te zetten.
Hopelijk helpt dit een beetje beeld te schetsen van deze NZXT H700i. Het voelt vreemd om bijna de helft van de tekst te spenderen aan wat in feite een secundaire functie van een behuizing is, maar het is onvermijdelijk wanneer NZXT dat tot een primaire focus heeft gepromoveerd. Hopelijk wordt de feedback ten harte genomen, en hopelijk helpt dit eventuele onredelijke verwachtingen wat de 'slimheid' betreft wat te temperen, maar boven alles hoop ik dat mensen die de H700i op het oog hebben vanwege de sexy beelden die tot dusver zijn gedeeld precies hetzelfde gaan doen als wij: er een dikke build mee maken, en vervolgens
genieten van één van de best ontworpen en uitgevoerde cases van dit moment, want dat is de nieuwe NZXT in a nutshell."
De minpunten worden niet genegeerd maar door bovenstaande sectie te lezen begrijp ik waarom hij 5 sterren geeft ondanks de genoemde minpunten.
Je bent het met hem oneens dat het 5 sterren zijn maar dat is dan weer jou mening.
Anyway, hier gaan we niet uitkomen en dat is ook niet erg. Het is Tweakers.net denk ik duidelijk wat jou request is en het is aan T.net te beoordelen of zij daaraan willen voldoen of niet.