Goed, nieuwe aanwinsten voor mijn komende Pentium 2 game computer:
- Creative Soundblaster Audigy LS geluidskaart
- Nvidia Geforce FX5200 (zat inbegrepen in een koop met de Creative geluidskaart)
- Heel veel geheugen modules, enkele Sim geheugen modules (veelal edo varianten), veelal SD-ram modules op 100/ 133Mhz in 32, 64, 128 en 256MB varianten
- Enkele processoren waar helaas enkele pennetjes krom zijn geraakt (AMD Athlon 64 X2, Pentium 4 3.00Ghz en een Pentium Dual Core)
- Apple 256KB cache geheugen module (geen idee voor welk model Apple pc)
Al deze componenten hebben mij echt slecht 30 euro gekost (CPU, cache geheugen en normale geheugen modules zaten in een zak voor 20 euro) en de grafische kaart zat samen met de geluidskaart bij een andere verkoper in de zak als één koop voor 10 euro...
Komt nog binnen:
- 1,44MB diskettestation in zwarte kleur
- ASUS AGP-V3800/32M Nvidia TNT VGA grafische kaart (was de eerste betaalbare optie na de Voodoo kaarten die niet meer te betalen zijn op Ebay of Markplaats)
- 3com 3C905C-TX-M 10/100Mbit netwerkkaart
- Sata controller met PCI aansluiting:
https://www.marktplaats.n...-card-met-sil3114-chipset (om mijn bestaande DVD-branders te kunnen aansluiten met SATA aansluiting)
Nog te zoeken:
- Moederbord met slot 1 socket en 4 geheugensloten die diversen Fsb's ondersteund (bijv. Gigabyte GA-BX2000 / Gigabyte GA-BX2000+ / Asus P2B/ P2B-F)
- Hardeschijven met IDE aansluiting die Fat32 ondersteunen
- Sata controller met PCI aansluiting: https://www.marktplaats.n...-card-met-sil3114-chipset (om mijn bestaande DVD-branders te kunnen aansluiten met SATA aansluiting) Zojuist bestelt...
Al in bezit:
- Coolermaster CM690II pc behuizing
- 2x Sony-Nec DVD-branders
- Coolermaster pc voeding (van een nieuwere generatie waarvan ik hoop dat hij samen gaat met de gekozen spullen straks, want die 5volt lijn gaat belangrijker worden in zo'n oude pc dan in een nieuwe)...
Gaat dus nog een leuke klus worden en ja, die FX5200 gaat waarschijnlijk weer in de verkoop... Volgens ChatGPT was die kaart wel mogelijk, maar qua compatibiliteit wilde je een andere kaart (dus zo'n Riva TNT2 kaart bijv.)...
[
Voor 17% gewijzigd door
rcor op 23-05-2025 00:12
]