De mistlichtenparade is ook weer begonnen. Ik rij heel veel snachtsop de vrachtwagen (in nl)en merk dat veel automobilisten en zelfs collega vrachtwagenchauffeurs bij een zuchtje mist het mistachterlicht al aan zetten terwijl je mistlicht achter pas mag voeren bij minder dan 50 meter vrij zicht. Heel veel mensen lijken ook niet te beseffen dat mistlichten achter hetzelfde doet als groot licht voor. Het verblind en dat is heel vervelend. En de belgen onder ons doen zelfs al de mistlicht aan bij (hevige) regenval terwijl dat in nl expleciet verboden is ivm weerkaatsing van licht op het natte wegdek.
Met dit in het achterhoofd hoef je eigenlijk maar zelden je mistlicht achter aan te doen
en wat mistlampen voor betreft mag je deze eigenlijk pas aan doen bij minder dan 200 meter zicht maar hier maak ik niet zo'n probleem van omdat deze niet verblinden en ikzelf soms wat extra licht ook wel fijn vindt
Met dit in het achterhoofd hoef je eigenlijk maar zelden je mistlicht achter aan te doen
en wat mistlampen voor betreft mag je deze eigenlijk pas aan doen bij minder dan 200 meter zicht maar hier maak ik niet zo'n probleem van omdat deze niet verblinden en ikzelf soms wat extra licht ook wel fijn vindt