Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.532 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:47
greatgonzo schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:00:
Misschien wil iemand van jullie eens in de glazen bol kijken ;)

Wij staan voor de aanschaf van zonnepanelen, en heb in overweging om extra bij te plaatsen, met het oog op een eventuele EV in de toekomst (zeg over 3-4 jaar).

- Hoe reëel is het dat je dan op korte termijn wel een standaard Model 3 kan bestellen?
- Of is de markt voor tweedehands Tesla's dan wat breder? Een model X zou onze huidige Scenic als familie-auto kunnen vervangen.
Denk je overdag wanneer de zon schijnt te kunnen laden, want de salderingsregeling gaat eraf. Daar komt een terugleververgoeding voor in de plaats, maar er is nog niet bekend hoe die er in zijn geheel uit gaat zien. Neem dat even mee of je er wel extra wil bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:27
ybos schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:04:
[...]

Denk je overdag wanneer de zon schijnt te kunnen laden, want de salderingsregeling gaat eraf. Daar komt een terugleververgoeding voor in de plaats, maar er is nog niet bekend hoe die er in zijn geheel uit gaat zien. Neem dat even mee of je er wel extra wil bijleggen.
Het meest waarschijnlijke is dat je een paar cent minder krijgt voor elke kWh die je levert, dan wat je gebruikt. En dat je dan ieder jaar minder terug krijgt, naarmate PV goedkoper wordt.

Met een Tesla wordt het dan nog aantrekkelijk om nachtdiensten te gaan draaien, zodat je auto thuis staat als de zon schijnt ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 07:39
Ik ben ook aan het overwegen om zakelijk een Tesla te gaan rijden. Ik vraag me af of je als ZZP-er die redelijk ruim in de 52% schaal valt de auto beter kunt kopen of leasen. Heb het geld voor een 75D met wat opties cash beschikbaar, dus hoef er geen lening voor af te sluiten.

Zelf kopen
  • Geen financiering, dus lagere netto kosten.
  • MIA (18K) pak ik helemaal zelf in de IB.
  • Onduidelijke restwaarde (bij financial lease is er een gegarandeerde terugkoopwaarde).
  • Verzekeren schijnt lastig te zijn (wie verzekert een Tesla en wat zijn de kosten?).
  • Na 5 jaar (vervalt de 4% bijtelling) is de auto overdraagbaar naar privé, wat vaak interessant is.
  • Flexibiliteit om de wagen te verkopen als het echt niet bevalt.
Full operation lease
  • Niet meteen cash 100K aftikken, dus meer liquiditeit (heb ik op zich niet nodig).
  • Onduidelijk hoe de MIA verrekend wordt (is dit verrekend in de leasekosten)?.
  • Geen gedoe met onduidelijke restwaarde.
  • Je zit er 3/4/5 jaar aan vast.
Er zijn vast andere ZZP-ers die hierover hebben nagedacht. Wat zijn jullie beweegredenen geweest en wat is jouw mening hierover?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:12
MIA is inderdaad al verrekend in de leasekosten. Zelf kopen is goedkoper dan leasen.. want de leasemaatschappij wil ook wat verdienen. Als je de liquiditeit niet nodig hebt zou ik hem gewoon zelf kopen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
BugBoy schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:51:
Ik ben ook aan het overwegen om zakelijk een Tesla te gaan rijden. Ik vraag me af of je als ZZP-er die redelijk ruim in de 52% schaal valt de auto beter kunt kopen of leasen. Heb het geld voor een 75D met wat opties cash beschikbaar, dus hoef er geen lening voor af te sluiten.

Zelf kopen
  • Onduidelijke restwaarde (bij financial lease is er een gegarandeerde terugkoopwaarde).
  • Verzekeren schijnt lastig te zijn (wie verzekert een Tesla en wat zijn de kosten?).
  • Na 5 jaar (vervalt de 4% bijtelling) is de auto overdraagbaar naar privé, wat vaak interessant is.
Full operation lease
  • Niet meteen cash 100K aftikken, dus meer liquiditeit (heb ik op zich niet nodig).
Er zijn vast andere ZZP-ers die hierover hebben nagedacht. Wat zijn jullie beweegredenen geweest en wat is jouw mening hierover?
Ik heb zelf gekocht met krediet, maar als je geld genoeg hebt lijkt me dat sowieso de beste optie, ze moeten toch ergens op verdienen bij operational lease. De MIA zit meestal in de leasekosten verrekend maar soms laten ze nog weleens het leasebedrag zien zonder MIA eraf (komt denk ik nog zelden voor). Verzekeren kost je ongeveer €2000 per maand.

Restwaarde ben ik ook wel een beetje bang voor. Als je iemand bent die het liefst iedere 3 jaar een andere auto wilt dan is lease misschien toch de verstandigere keus. Volgens jaar is het nog maar 4% tot 50k en het zal ongetwijfeld nog erger worden. Wegenbelasting misschien ook ondertussen terug (niet leuk met 2100 kg). Ondertussen heb je de Model 3 en zat andere auto's dus de vraag is wie dan nog een S wilt.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Laatste update over de Model 3 productie:
When Tesla made over 5,000 Model 3s per week at the end of June, it had lofty ambitions for its future -- it was going to press for 6,000 per week by the end of August. So how'd it do? Not so well, if Electrek is accurate. Its source claims that Tesla made 4,300 Model 3 units in the last week of August, and that there hasn't been a week since June where the company produced more than 5,000 of the new machines. The automaker is reportedly still on track to hit its overall EV production goal for the quarter ending in September, but it might not be shouting its Model 3 numbers from the rooftops.

There was always a question of whether or not Tesla's 5,000-per-week rate would be sustainable in the near term -- the late June milestone was considered a burst.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 22:38
Ik sprak toevallig iemand vandaag die beweerde bij Tesla Tilburg te hebben gewerkt als techneut.

Hij zij dat, toen de X kwam, de maat van het productielijn is vergroot vanwege de toegenomen grootte van de X t.o.v. de S , maar dat dat voor de Model3 weer problematisch kan worden omdat deze te klein is voor diezelfde lijn. Iemand toevallig informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
@razorhead De X en S delen hetzelfde platform, de 3 is een ander platform en dus inderdaad een maat kleiner.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41

greatgonzo

schit-te-rend!

hoeveel mensen hebben de model 3 eigenlijk gereserveerd op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
greatgonzo schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:59:
hoeveel mensen hebben de model 3 eigenlijk gereserveerd op dit moment?
In april 2018 was het 450.000. 23% van de reserveerders heeft hun geld terug gekregen. 8% heeft een Tesla gekocht. Er zijn ook nog nieuwe reserveerders.

Dat blijkt uit een analyse van creditcard gegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 17:04
razorhead schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:38:
Ik sprak toevallig iemand vandaag die beweerde bij Tesla Tilburg te hebben gewerkt als techneut.

Hij zij dat, toen de X kwam, de maat van het productielijn is vergroot vanwege de toegenomen grootte van de X t.o.v. de S , maar dat dat voor de Model3 weer problematisch kan worden omdat deze te klein is voor diezelfde lijn. Iemand toevallig informatie hierover?
Zie YouTube: Tesla Factory Tour with Elon Musk!. De productielijn van 3 is afzonderlijk van de S en X, de enige plek waar beide modellen samenkomen zijn in de verfstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

mrmrmr schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:22:
[...]

In april 2018 was het 450.000. 23% van de reserveerders heeft hun geld terug gekregen. 8% heeft een Tesla gekocht. Er zijn ook nog nieuwe reserveerders.

Dat blijkt uit een analyse van creditcard gegevens.
dan is de wachtrij dus 274500. Met 5000 per week is de wachttijd dus 54 weken.
Ik ga er maar eens een bestellen voor over 3 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@greatgonzo Zo lang er nog veel LR/AWD/+ besteld word zal dat voorrang hebben. Zat mensen die nog geduldig op SR wachten ondanks dat ze day 1 reservering hebben. In de US word er nu binnen enkele weken geleverd als je nu een Model 3 LR/AWD bestelt zonder reservering.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24

Zelf kopen
Full operation lease
Ik heb zelf operationale lease via ALD prima oplossing redelijk betaalbaar MIA zit in de lease prijs net zoals de verdere zooi onderhoud etc. Het is gewoon easy vast bedrag per maand en klaar. En prima service van ALD uit. Helaas nodig gehad. Kosten zijn niet heel veel duurder als direct kopen of financiaal lease. Plus de terug koop regeling gaat wel vanuit dat Tesla over 5 jaar nog bestaat anders zit je gewoon vast aan je auto.

Kosten zijn rond de 1500 voor een MX 75D leer + de luxe met 40k kilometers per jaar voor 5 jaar.

En ja kan als je met tesla regelt first buy op je eigen tesla. Maar goed denk dat over 5 jaar alles veel goedkoper is dat het niet slim is om je x / s over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:34

3_s

greatgonzo schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:36:
[...]

dan is de wachtrij dus 274500. Met 5000 per week is de wachttijd dus 54 weken.
Ik ga er maar eens een bestellen voor over 3 jaar :)
450 000 - 31% is toch 343 000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
YoshiBignose schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:00:
[...]

Ik heb zelf gekocht met krediet, maar als je geld genoeg hebt lijkt me dat sowieso de beste optie, ze moeten toch ergens op verdienen bij operational lease. De MIA zit meestal in de leasekosten verrekend maar soms laten ze nog weleens het leasebedrag zien zonder MIA eraf (komt denk ik nog zelden voor). Verzekeren kost je ongeveer €2000 per maand.

Restwaarde ben ik ook wel een beetje bang voor. Als je iemand bent die het liefst iedere 3 jaar een andere auto wilt dan is lease misschien toch de verstandigere keus. Volgens jaar is het nog maar 4% tot 50k en het zal ongetwijfeld nog erger worden. Wegenbelasting misschien ook ondertussen terug (niet leuk met 2100 kg). Ondertussen heb je de Model 3 en zat andere auto's dus de vraag is wie dan nog een S wilt.
WoW, sta wel te kijken van die verzekering. In 4 jaar betaal je aan verzekering je auto dus nog een keer? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Valt we mee toch ik zit op 180 per maand als ik via unive kijk (met 19 jaar) en zonder jaren 312 dus 2000 is wat overdreven. All Risk + lojack ga ik even van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

3_s schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:04:
[...]

450 000 - 31% is toch 343 000?
310500

62 weken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Iemand verbeteren en toch nog fout maken |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

laat maar... ben de draad kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Had het over mezelf.
Volgens mij is uw laatste berekening de juiste.
Maar weet het ondertussen ook niet mee :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ybos schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:14:
[...]

WoW, sta wel te kijken van die verzekering. In 4 jaar betaal je aan verzekering je auto dus nog een keer? :X
Al die grijze apen in een veel te snelle auto kunnen niet rijden ;( daarom moeten de goeie chauffeurs zoveel betalen. Ik begon met €1500 per jaar maar werd telkens hoger en heb geen ongeluk gehad en 8 schadevrije jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-10 11:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
ybos schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat ie 2000 per jaar bedoelt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 15:54

Zelf kopen
Full operation lease
Voor een zzper is zelf kopen of financial lease veel goedkoper dan operational lease. Dat heeft te maken met 3 zaken:
1) je belastingvoordeel op MIA is veel groter. Jij krijgt ca 50% van €18000 is €9000 voordeel.
De lease maatschappij is een BV en heeft 25% is €4500 voordeel. Je betaalt het leasebedrag echter met je bruto salaris. Als jij dat voordeel al volledig vertaald ziet in een lager leasebedrag dan is jouw netto voordeel daar weer 50% van is €2250.
2) de fiscale afschrijving is veel hoger dan de werkelijke waardevermindering van de auto. je moet van de belastingdienst je auto in 5 jaar VOLLEDIG afschrijven. Die afschrijving mag je van je winst aftrekken. Bij een auto van €80k ex btw is dat dus €1300/maand, terwijl je werkelijke afschrijvingskosten (bij een restwaarde van 30%) €900/maand zijn. Die extra €400 die je van je winst mag aftrekken levert je dus netto €200/mnd op.
3) de leasemaatschappij heeft overhead kosten, prijst risico’s in, en voor het financieringsregel rekenen ze ook 6-8% rentekosten. Dit vertaalt zich in een veel hoger lease tarief.
Alles bij elkaar bespaar je zomaar netto €400/mnd.

Na 5 jaar blijft het leuk. Je kunt je auto als zzper niet overhevelen naar prive. Echter je mag dan je bijtelling baseren op werkelijke kosten en omdat je auto al volledig is afgeschreven, zijn die zeer beperkt. Zie: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2886249/

Dan blijft de keuze over tussen contant betalen of Fin lease. De rente die je bij Tesla (DLL) betaalt is 2,5% op dit moment. Nadeel is dat je er 5 jaar aan vast zit, voordeel is de gegarandeerde restwaarde. Zelf zou ik mijn spaargeld liever steken in iets wat meer rendement oplevert dan die 2,5% maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
marc0_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:45:
Voor een zzper is zelf kopen of financial lease veel goedkoper dan operational lease. Dat heeft te maken met 3 zaken:
1) je belastingvoordeel op MIA is veel groter. Jij krijgt ca 50% van €18000 is €9000 voordeel.
De lease maatschappij is een BV en heeft 25% is €4500 voordeel. Je betaalt het leasebedrag echter met je bruto salaris. Als jij dat voordeel al volledig vertaald ziet in een lager leasebedrag dan is jouw netto voordeel daar weer 50% van is €2250.
Goed punt. Ik las dat veel leasemaatschappijen de MIA inderdaad verrekenen, maar dat zal niet tegen 52% zijn inderdaad. Dat is voor mij dan een veel betere optie.
2) de fiscale afschrijving is veel hoger dan de werkelijke waardevermindering van de auto. je moet van de belastingdienst je auto in 5 jaar VOLLEDIG afschrijven. Die afschrijving mag je van je winst aftrekken. Bij een auto van €80k ex btw is dat dus €1300/maand, terwijl je werkelijke afschrijvingskosten (bij een restwaarde van 30%) €900/maand zijn. Die extra €400 die je van je winst mag aftrekken levert je dus netto €200/mnd op.
Ik ben geen fiscalist, maar volgens mij moet je investeringen minimaal in 5 jaar afschrijven. Het mag dus langer. Ook als je na 5 jaar een investering naar privé haalt, dan zal je de restwaarde moeten inbrengen vanuit privé. De discussie is natuurlijk wat de restwaarde van iets is na 5 jaar. Bij een laptop kun je die wel naar €0 halen, maar een auto heeft ook na 5 jaar normaal gesproken nog een restwaarde. Het veiligste is dan ook de auto te laten taxeren, zodat je richting de belastingdienst bewijs hebt van een realistische taxatiewaarde. Meestal zal een taxateur bij een taxatie voor dit soort doeleinden eerder aan de onderkant van de markt gaan zitten.
3) de leasemaatschappij heeft overhead kosten, prijst risico’s in, en voor het financieringsregel rekenen ze ook 6-8% rentekosten. Dit vertaalt zich in een veel hoger lease tarief.
Alles bij elkaar bespaar je zomaar netto €400/mnd.
Ik vond de full-operational leaseprijzen ook niet erg interessant. Zelf kopen lijkt inderdaad veel interessanter. Het grote voordeel zit in full-operational lease dat je geen risico loopt met:
  1. Restwaarde na afloop van de leasetermijn. Dan is het de auto inleveren en klaar.
  2. Faillisement van Tesla en de gevolgen daarvan. Elk bedrijf kan failliet, maar Tesla vind ik net even wat minder zeker dan Audi. Geen idee wat er gebeurt met de online diensten, onderdelenvoorziening, restwaarde, ... als Tesla failliet gaat of een wazige doorstart maakt.
Dat laatste klinkt wellicht wat paranoia, maar als het mis gaat dan heb je wel echt een probleem bij zo'n dure auto.
Na 5 jaar blijft het leuk. Je kunt je auto als zzper niet overhevelen naar prive. Echter je mag dan je bijtelling baseren op werkelijke kosten en omdat je auto al volledig is afgeschreven, zijn die zeer beperkt. Zie: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2886249/
Andere optie is natuurlijk om kilometers te declareren. Als je veel kilometers rijdt en de kosten beperkt zijn, dan kan dat ook aantrekkelijk zijn. Heb het voor een Tesla nog niet doorgerekend.
Dan blijft de keuze over tussen contant betalen of Fin lease. De rente die je bij Tesla (DLL) betaalt is 2,5% op dit moment. Nadeel is dat je er 5 jaar aan vast zit, voordeel is de gegarandeerde restwaarde. Zelf zou ik mijn spaargeld liever steken in iets wat meer rendement oplevert dan die 2,5% maar dat is persoonlijk.
Ik heb zelf liefst zo min mogelijk maandelijkse kosten, dus normaal gesproken koop ik niets dat ik niet direct kan betalen (op een huis na). Een rente van 2.5% valt wel mee, maar is netto toch ruim €100 per maand. Op dit moment staat veel geld op de bank en daar levert het minder op. Ik heb niet graag zo'n dure maandelijkse verplichting voor zo'n lange tijd. Maar is inderdaad een persoonlijke keuze.

Eerst maar eens gaan rijden in de auto. Weet eigenlijk niet eens of het wat voor mij is. Ik heb normaal gesproken juist veel lol met oudere wagens (veel meer beleving) dan met het nieuwe spul. Maar dit is wel een keer weer helemaal anders. Wat ook leuk zou zijn dat ik dan voor mijn beide auto's geen belasting betaal. De ene is te oud voor de belasting en de ander te modern. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 21:54
razorhead schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:38:
Zo eentje kwam ik ook tegen, bij de winterbanden-wissel. Die beweerde hoog en laag dat "als de batterij van je kastje leeg is, dan hoef je'm alleen maar in de middenconsole te leggen, dan laadt ie weer op!". :+

Gast, mij maak je niet wijs dat Tesla een oplaadbare batterij in z'n afstandbediening stopt die ook nog eens draadloos is op te laden via de console :D

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-10 07:42

KRASH

Juist ja...

KRASH schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

Het is toch de Tesla geworden, na de proefrit niet eens meer gaan kijken voor de i-pace :)

Voorlopige levering staat gepland op 16 september :*)
Na een afgezegde afspraak afgelopen zaterdag ivm een financieringscontract dat nog aangepast moest worden (last minute toch FSD toe laten voegen :D) heb ik dan gister "eindelijk" mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen. Wat een heerlijke bak zeg!

Ik was wel wat bang voor een lijst met onvolkomenheden afgaande op de verhalen die je overal leest, maar vooralsnog heb ik niets kunnen vinden.

De levering ansich vond ik allemaal niet zo bijzonder eerlijk gezegd, je zet een paar handtekeningen, neemt de sleutels in ontvangst en gaat nog even zitten om een paar slides met uitleg te kijken. De factory tour hebben we niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 12:06
Gisteren is er een tesla verkocht op BVA.
https://www.bva-auctions..../lot/35372/11430293?pid=0
€34500 ex, ~€47000 inclusief is het een koopje of had deze persoon beter op marktplaats/tesla.nl/occasions iets kunnen uitzoeken?
Ik had namelijk zelf bijna op het punt gestaan om een bod te doen, maar het prijsverschil leek me erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt mij geen koopje. De goedkoopste Tesla's op autotrader gaan voor minder en dan heb je ook nog garantie.
De opslag is ruim 41,5%, dus het gaat naar ruim € 48.800.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
tim-1985 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:10:
€34500 ex, ~€47000 inclusief is het een koopje of had deze persoon beter op marktplaats/tesla.nl/occasions iets kunnen uitzoeken?
Ik had namelijk zelf bijna op het punt gestaan om een bod te doen, maar het prijsverschil leek me erg klein.
Hahaha BVA...
Ik weet niet wat voor sukkels daar bieden, maar ik was laatst in de running voor zonnepanelen.
Die gingen uiteindelijk ver boven de nieuwprijs 8)7

Ik zie het zo vaak op BVA... Wat voor mensen doen dat!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
tim-1985 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:10:
Het lijkt mij geen topdeal maar ik kan niet zien hoeveel opgeld BVA in deze veiling heeft gerekend. Standaard is 16% dus dan kom je op 48.424 euro incl. btw. Bij Tesla zelf kun je voor 2k minder een P85 kopen die dan nog twee jaar garantie meekrijgt - heeft dan wel meer kilometers gereden maar voor EV's maakt dat bijna niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 13:42
Brandje bij de Tesla garage in Amsterdam:
https://www.at5.nl/artike...and-in-garage-in-zuidoost

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40
Je kunt bij Tesla (DLL) de financial leasetermijnen aanpassen. Het hoeft niet perse 60 maanden te zijn. Ook kan je met je aanbetaling en slottermijn spelen. Volgens mij was de enige eis dat je minimaal 25K financiert. Bovendien mag je het contract voortijdig afbreken door alle termijnen af te lossen. Je zou de auto als het echt moet dus ook kunnen verkopen voor het einde van je financial leasecontract.

Jij zou dus een flinke aanbetaling kunnen doen en de termijnen naar 24 of 36 maanden kunnen trekken. Deel van je cash lekker op de bank laten staat voor slechte tijden of andere leuke dingen/investeringen. Zelf houd ik als ZZP’er ook liever een zeer ruime buffer aan en ga langlopende financiële verplichtingen liever niet aan.
BugBoy schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:03:
[...]

Goed punt. Ik las dat veel leasemaatschappijen de MIA inderdaad verrekenen, maar dat zal niet tegen 52% zijn inderdaad. Dat is voor mij dan een veel betere optie.

[...]

Ik ben geen fiscalist, maar volgens mij moet je investeringen minimaal in 5 jaar afschrijven. Het mag dus langer. Ook als je na 5 jaar een investering naar privé haalt, dan zal je de restwaarde moeten inbrengen vanuit privé. De discussie is natuurlijk wat de restwaarde van iets is na 5 jaar. Bij een laptop kun je die wel naar €0 halen, maar een auto heeft ook na 5 jaar normaal gesproken nog een restwaarde. Het veiligste is dan ook de auto te laten taxeren, zodat je richting de belastingdienst bewijs hebt van een realistische taxatiewaarde. Meestal zal een taxateur bij een taxatie voor dit soort doeleinden eerder aan de onderkant van de markt gaan zitten.

[...]

Ik vond de full-operational leaseprijzen ook niet erg interessant. Zelf kopen lijkt inderdaad veel interessanter. Het grote voordeel zit in full-operational lease dat je geen risico loopt met:
  1. Restwaarde na afloop van de leasetermijn. Dan is het de auto inleveren en klaar.
  2. Faillisement van Tesla en de gevolgen daarvan. Elk bedrijf kan failliet, maar Tesla vind ik net even wat minder zeker dan Audi. Geen idee wat er gebeurt met de online diensten, onderdelenvoorziening, restwaarde, ... als Tesla failliet gaat of een wazige doorstart maakt.
Dat laatste klinkt wellicht wat paranoia, maar als het mis gaat dan heb je wel echt een probleem bij zo'n dure auto.

[...]

Andere optie is natuurlijk om kilometers te declareren. Als je veel kilometers rijdt en de kosten beperkt zijn, dan kan dat ook aantrekkelijk zijn. Heb het voor een Tesla nog niet doorgerekend.

[...]

Ik heb zelf liefst zo min mogelijk maandelijkse kosten, dus normaal gesproken koop ik niets dat ik niet direct kan betalen (op een huis na). Een rente van 2.5% valt wel mee, maar is netto toch ruim €100 per maand. Op dit moment staat veel geld op de bank en daar levert het minder op. Ik heb niet graag zo'n dure maandelijkse verplichting voor zo'n lange tijd. Maar is inderdaad een persoonlijke keuze.

Eerst maar eens gaan rijden in de auto. Weet eigenlijk niet eens of het wat voor mij is. Ik heb normaal gesproken juist veel lol met oudere wagens (veel meer beleving) dan met het nieuwe spul. Maar dit is wel een keer weer helemaal anders. Wat ook leuk zou zijn dat ik dan voor mijn beide auto's geen belasting betaal. De ene is te oud voor de belasting en de ander te modern. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bij het rijden over (wat hogere) drempels is onze nieuwe Model S een geluid te horen bij de voorwielen/veringen, het klinkt een beetje als *plúm*. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MercedesCLS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:37:
Bij het rijden over (wat hogere) drempels is onze nieuwe Model S een geluid te horen bij de voorwielen/veringen, het klinkt een beetje als *plúm*. Is dit normaal?
Merk je dit geluid ook (zachter) bij het rijden over klinkerwegen en hobbelige wegen? Zo ja, dan heeft het te maken met de manier waarop die hydrolische vering bevestigd zit. Ik heb dat ook en heb het nagevraagd bij het service center. Die hebben gekeken en dit was een known issue en verder geen probleem voor de auto of veiligheid. Hier een link naar een forum die het probleem beschrijft met een filmpje erbij voor het geluid.

https://teslamotorsclub.c...n.108171/#fc-post-2552513

[ Voor 14% gewijzigd door Teknix1982 op 09-09-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH

KRASH

Juist ja...

MercedesCLS schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:37:
Ben er vandaag eens op gaan letten (week oude Model S) en hoor geen afwijkende geluiden bij drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik hoop volgend jaar een Tesla te gaan rijden via de zaak.
Nu vroeg ik mij af of het zo is dat ik beter autopilot later kan aanschaffen zodat ik over dit bedrag geen bijtelling betaal?
Zeker als alles boven de 50K straks 22% bijtelling heeft heb je die duizend euro meerprijs zo uitgespaard in je bijtelling.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Naast de 500 euro meerprijs kan je ook geen gebruiken maken van de MIA of Vamil over die €5500. Al kan Autopilot misschien achteraf via de KIA ;) Het is tenslotte software en dat lijkt te mogen.

Edit: eerlijk gezegd verwacht ik wel dat Tesla Autopilot in Nederland als accessoire gaat verkopen ipv als optie.

[ Voor 56% gewijzigd door Deveon op 10-09-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Goed punt, moet zeker de mia /vamil in de berekening mee nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 15:54
jongf7 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:03:
Goed punt, moet zeker de mia /vamil in de berekening mee nemen
Je krijgt MIA over een maximum van €50k. Wel of geen autopilot maakt dus niet uit, je aanschaf blijft boven dat bedrag. Vamil krijg je alleen op bestelauto’s en dus niet op een Tesla.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 15:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb Woensdag mijn S100D opgehaald in Tilburg na 5 jaar en 250.000km te hebben gereden in een S85 uit 2013.

Wow! De S85 was al rap, maar die 100D doet er een schepje bovenop.

Volledige zwarte interieur is ook gaaf met de carbon afwerking er bij.

Maar gave vind ik toch wel de 456km die de auto aan geeft bij een 90% charge.

Tot 100% laden ga ik denk ik niet snel doen, want binnen 450km wil je toch echt wel een keer stoppen om te laden.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:03
Snow_King schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:09:
Ik heb Woensdag mijn S100D opgehaald in Tilburg na 5 jaar en 250.000km te hebben gereden in een S85 uit 2013.

Wow! De S85 was al rap, maar die 100D doet er een schepje bovenop.

Volledige zwarte interieur is ook gaaf met de carbon afwerking er bij.

Maar gave vind ik toch wel de 456km die de auto aan geeft bij een 90% charge.

Tot 100% laden ga ik denk ik niet snel doen, want binnen 450km wil je toch echt wel een keer stoppen om te laden.
Mooi!

Heb je het idee dat er stappen zijn gemaakt met betrekking tot de bouw/afwerk kwaliteit in die 5 jaar?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

FreeShooter schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:00:
[...]

Mooi!

Heb je het idee dat er stappen zijn gemaakt met betrekking tot de bouw/afwerk kwaliteit in die 5 jaar?
Ja, zeker. De S85 uit 2013 zit nog steeds goed in elkaar, maar de 100D gewoon een stukje beter.

Stuurt strakker, rijd nog wat soepeler. Interieur is vooral een stuk beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

Wimo.

Shake and Bake!

Uit ervaring kan ik zeggen dat je die 450km ook met gemak haalt :)

De mijne heeft nu ongeveer 4000km gereden. 0 stroomkosten _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Wimo. op 15-09-2018 14:11 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Wimo. schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:10:
Uit ervaring kan ik zeggen dat je die 450km ook met gemak haalt :)

Ik vind 140 wel lekker rijden, dus ik gok op 375km, maar dat is prima!

• RichieB
Wimo. schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:10:
Dus jij laadt altijd bij een Supercharger? Hoe lang sta je daar gemiddeld stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

RichieB schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:58:
[...]

Dus jij laadt altijd bij een Supercharger? Hoe lang sta je daar gemiddeld stil?
Jep, rond de 40min. Ik combineer het altijd met lunch aangezien vd Valk ernaast zit. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Wimo. schreef op zondag 16 september 2018 @ 00:09:
[...]

Jep, rond de 40min. Ik combineer het altijd met lunch aangezien vd Valk ernaast zit. Ideaal!
Wow, en dat doe je dan een paar keer per week? Ik zou dat toch als zeer vervelend ervaren.. juist het zelden meer onderweg hoeven te tanken (of laden) vind ik een van de meest positieve effecten van de overstap naar een EV. Ik heb dan wel de beschikking over een eigen oprit, dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Paar keer per week? Nee joh, max 1x per week. Ik maak niet zoveel km's. Ik heb thuis ook de mogelijkheid om te laden maar tot op heden heb ik het nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
https://electrek.co/2018/...-multi-coat-paint-option/

Rood word een stukje duurder voor alle Teslas. Wel jammer want ik vind het een mooie kleur (voor de 3) maar de prijs word nu wel erg gortig. Voor hetzelfde geld kan je de complete auto laten wrappen!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We gaan eindelijk de camera's kunnen gebruiken als Dashcam:

https://www.theverge.com/.../tesla-dash-cam-version-9

Hartstikke leuk natuurlijk, maar enig idee waar het word opgeslagen? Kan mij niet voorstellen dat met de bandbreedte in de auto de streams van 8 camera's in goede kwaliteit opgeslagen word.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

In theorie kan het zelfs op een USB stick. De software laat schrijven op USB vast wel toe ...

De grote vraag is echter of het ooit komt. De 'aankondigingen' van de beste man moet je niet te serieus nemen :+

• PWM
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:26:
In theorie kan het zelfs op een USB stick. De software laat schrijven op USB vast wel toe ...
Ah, was inderdaad die USB poort even vergeten. Dat zou inderdaad een optie zijn.
De grote vraag is echter of het ooit komt. De 'aankondigingen' van de beste man moet je niet te serieus nemen :+
Zodra er een versienummer genoemd word, gaat het meestal wel goed met hem. We zijn ook al een jaar verder ;)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:27

knakworst

Get more sats!

Tassadar32 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:46:
https://electrek.co/2018/...-multi-coat-paint-option/

Rood word een stukje duurder voor alle Teslas. Wel jammer want ik vind het een mooie kleur (voor de 3) maar de prijs word nu wel erg gortig. Voor hetzelfde geld kan je de complete auto laten wrappen!
Ik vind op het beeldscherm ook prachtig maar op de S in het echt altijd een beetje ouderwets belegen kleur. Zelf ook getwijfeld maar donkergrijs genomen uiteindelijk.
Wimo. schreef op zondag 16 september 2018 @ 01:06:
Paar keer per week? Nee joh, max 1x per week. Ik maak niet zoveel km's. Ik heb thuis ook de mogelijkheid om te laden maar tot op heden heb ik het nog niet gedaan.
Beetje Nederlands om voor 10 euro te tanken en 20 euro te lunchen maar goed iedereen moet zelf weten :+
Vraag me alleen af of het goed is voor de levensduur van de batterij om alleen te superchargen?

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 19-09-2018 12:39 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

knakworst schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:28:
[...]

Ik vind op het beeldscherm ook prachtig maar op de S in het echt altijd een beetje ouderwets belegen kleur. Zelf ook getwijfeld maar donkergrijs genomen uiteindelijk.

[...]

Beetje Nederlands om voor 10 euro te tanken en 20 euro te lunchen maar goed iedereen moet zelf weten :+
Vraag me alleen af of het goed is voor de levensduur van de batterij om alleen te superchargen?
Ik tank juist niet voor 10 euro maar voor niks ;) Ik heb 1.5ton afgetikt voor die wagen en betaal me scheel aan belasting iedere maand. Laat me ook een voordeeltje hebben 8)

Accu gaat na veelvuldig superchargen vast wel achteruit .. Maar die ene keer per week is niet spannend.

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 19-09-2018 12:51 ]

• Tassadar32
knakworst schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:28:
[...]

Ook nog niet zeker hier. Heb nu zwart en dat is een crime om netjes te houden (woon aan de bosrand). Daarvoor wit (Auris) en dat was iets beter te doen. Mijn hele schoonfamilie heeft 50% grijs omdat het makkelijk schoon te houden is, wil dus zeker iets anders omdat mijn 3 anders letterlijk in de grijze massa verdwijnt, maar wat het dan moet worden :? Zwart met full wrap is ook nog een optie, dan kan het elke kleur worden. Echte lak ziet er echter weer dieper uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
NHTSA rating van de Model 3: 5 sterren in elke categorie.

Ik ben benieuwd naar de EuroNCAP rating als die nog komt. Die rating geeft meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
mrmrmr schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:11:
NHTSA rating van de Model 3: 5 sterren in elke categorie.

Ik ben benieuwd naar de EuroNCAP rating als die nog komt. Die rating geeft meer details.
Misschien dat we die wel vrij snel gaan zien, er zijn immers al een aantal 3's geproduceerd met een EU VIN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Mijn nieuwe 100D staat voor de 2e keer bij Service Center binnen 10 dagen. Zelfde probleem blijft maar terug komen, midden scherm zit in een reboot loop. Elke 10 seconde valt scherm uit en daarmee ook muziek, airco, eigenlijk alles wat je op middenscherm doet.

Na 10 sec is het scherm weer terug (voor 10 sec) en daarna begint het weer opnieuw.

Rijden doet de auto wel, maar dat was het ook.

Lijkt een software issue te zijn. Auto staat nu tot Woensdag bij SeC in Groningen en hoop dat ze het snel kunnen fixen. Ben er eigenlijk niet heel erg blij mee, in deze 10 dagen de auto nog niet probleemloos kunnen gebruiken.

Ik hoop snel op goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn scherm is aan het overlijden. Da's een dure :p Helaas is door de brand in Amsterdam een achterstand, maar goed, hij is aangemeld.
Snow_King schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:29:
Mijn nieuwe 100D staat voor de 2e keer bij Service Center binnen 10 dagen. Zelfde probleem blijft maar terug komen, midden scherm zit in een reboot loop. Elke 10 seconde valt scherm uit en daarmee ook muziek, airco, eigenlijk alles wat je op middenscherm doet.
Gebruik je toevallig iets in de browser? Bij mij was het Flitsmeister die dit gedrag veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:46:
Mijn scherm is aan het overlijden. Da's een dure :p Helaas is door de brand in Amsterdam een achterstand, maar goed, hij is aangemeld.

[...]

Gebruik je toevallig iets in de browser? Bij mij was het Flitsmeister die dit gedrag veroorzaakte.
Goede tip! Maar nee, ik heb in de browser nog nooit iets geopend in de auto.

Auto begon hier 2 dagen na levering mee nadat hij al geen Bluetooth of WiFi connectie wilde leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:56

matroosoft

Lone Christian

Tesla's V9 Software, die binnenkort uitkomt zou een 'Drive On Nav' feature hebben. Alleen bleek uit eerdere berichten dat de Tesla dan suggesties zou doen voor lane changes, de bestuurder moest alsnog bevestigen door zijn knipperlicht te activeren.

In een nieuwere release is deze bevestiging niet meer nodig en kan de auto (naar het lijkt) op de snelweg volledig autonoom afslagen nemen, inhalen e.d. Ben benieuwd!

https://electrek.co/2018/...ase-fixes-nav-model-3-ui/
Earlier this month, we got a first look at version 9 with an early alpha build obtained by Tesla hacker and tinkerer Jason Hughes.

It showed that the main change is that Tesla is bringing to the Model S and Model X a UI similar to the Model 3’s UI.

The update also included a new Autopilot feature called ‘Drive On Nav’ to enable more automated driving on the highway with automatic lane changes.

A reliable source with access to a newer development build of version 9 told Electrek about the latest changes to the update as it moves closer to a release.

‘Drive On Nav’ has been updated. As we reported, the system suggests lane changes on the highway based on a destination that was added to the navigation system.

It enables Autopilot to take interchanges and exits, like Tesla’s promised Enhanced Autopilot ‘On Ramp/Off Ramp’ feature.

In the previous version of the update, ‘Drive On Nav’ automatically suggested lane changes based on the destination, but the driver needed to pull on the Autopilot stalk to initiate any lane change.

Now it is not required anymore in the latest version of the feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Model S/X hebben echter geen camera's aan de achterkant, dus ik vraag mij af hoe goed deze achter zich kunnen kijken of het inhalen ook écht veilig is.

Wat als er op de linkerbaan iemand met 180 a 200km/h aan komt zetten? In NL niet vaak (maar het kan), maar in DE kan dat prima het geval zijn.

Je moet dan wel goed 'spiegelen' en ben benieuwd hoe ze dat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Snow_King Sonar aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
matroosoft schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:38:
Tesla's V9 Software, die binnenkort uitkomt zou een 'Drive On Nav' feature hebben. Alleen bleek uit eerdere berichten dat de Tesla dan suggesties zou doen voor lane changes, de bestuurder moest alsnog bevestigen door zijn knipperlicht te activeren.
Zou dan dan onder Autopilot vallen, of zullen ze die onder de dure FSD plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

PWM schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
[...]

Zou dan dan onder Autopilot vallen, of zullen ze die onder de dure FSD plaatsen?
Goede vraag, geen idee eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Kan, maar het zit er nog niet op. Een software update gaat dat niet oplossen.
PWM schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
[...]

De FSD zou geen andere hardware vereisen, dus het kan nu in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Snow_King schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:59:
[...]

Kan, maar het zit er nog niet op. Een software update gaat dat niet oplossen.

[...]

De FSD zou geen andere hardware vereisen, dus het kan nu in ieder geval niet.
Volgens mij niet helemaal correct (https://electrek.co/2018/...ull-self-driving-package/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
FSD zou mogelijk andere hardware vereisen, als het nodig zou zijn zou de boordcomputer vervangen worden. Overigens heeft de huidige S al sonar aan de achterkant voor parkeren ;).
Zoals ik het op electrek las zou de nieuwe 'Drive on Nav' nog onder autopilot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Mijn Tesla kan geen WIFI verbinding opbouwen, terwijl de router er nog geen 5m naast staat. Tot mijn verbazing stapte ik laatst bij de overbuurman in de auto en die zag mijn WIFI gewoon met bijna alle streepjes. Die zag zeker 8-10 netwerken, maar die van mij ziet er slechts eentje (en dat is niet de mijne). Iemand nog trucs of info waar die antenne zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21

JB

Cédric roelt!

Ik denk dat je router te hoog hangt, zodat het signaal over je Tesla heen gaat... :+ Wat zegt de dealer?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

BugBoy schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:42:
Mijn Tesla kan geen WIFI verbinding opbouwen, terwijl de router er nog geen 5m naast staat. Tot mijn verbazing stapte ik laatst bij de overbuurman in de auto en die zag mijn WIFI gewoon met bijna alle streepjes. Die zag zeker 8-10 netwerken, maar die van mij ziet er slechts eentje (en dat is niet de mijne). Iemand nog trucs of info waar die antenne zit?
Welke MCU heb je? Ofwel, hoe oud is je S?

De WiFi antennes zitten in de spiegels overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik heb de Tesla net een week. Als ik de auto andersom parkeer, dan heb ik wel signaal (matig). Maar dan past de laadstekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:27
BugBoy schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:03:
Ik heb de Tesla net een week. Als ik de auto andersom parkeer, dan heb ik wel signaal (matig). Maar dan past de laadstekker niet.
Lijkt er op dat je antenne niet goed zit aangesloten. Dat wordt naar het service center.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn auto heeft staar.
Koplamp links:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LdwCCu3U0f9fhNh0XdxDrFBr/full.png

En dit is rechts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UYbiQMjwIBFbw5ALqFmZzEKx/full.png

Ga het niet meer laten fixen, auto wordt donderdag ingeleverd omdat m'n V60 ongeveer 4 maanden eerder dan verwacht komt.

Hoe werkt het trouwens met dat referral-programma? Iemand heeft een paar weken geleden z'n auto afgeleverd gekregen na mijn code gebruikt te hebben, maar hoe ruil je dat in voor de bijbehorende beloning?

[ Voor 22% gewijzigd door Daniel op 25-09-2018 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Daniel schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:15:
Mijn auto heeft staar.
Koplamp links:

[Afbeelding]

En dit is rechts:

[Afbeelding]

Ga het niet meer laten fixen, auto wordt donderdag ingeleverd omdat m'n V60 ongeveer 4 maanden eerder dan verwacht komt.
Je gaat terug naar fossiel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Yep. Ik heb op dit moment geen mogelijkheid voor een laadpaal bij mijn huis, en dat gaat nog wel een dik jaar zo blijven. De dichtstbijzijnde openbare paal is 800 meter verderop met tot middernacht 3 euro per uur parkeergeld. Als je afhankelijk bent van openbare laadinfrastructuur is een EV een drama.

Los daarvan is een nieuwe S of X in onze leaseregeling onbetaalbaar en een M3 is qua levering totaal onzeker wanneer die gaat komen. Andere EV's zijn of te klein, of ook (veel) te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Daniel schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:48:
[...]

Yep. Ik heb op dit moment geen mogelijkheid voor een laadpaal bij mijn huis, en dat gaat nog wel een dik jaar zo blijven. De dichtstbijzijnde openbare paal is 800 meter verderop met tot middernacht 3 euro per uur parkeergeld. Als je afhankelijk bent van openbare laadinfrastructuur is een EV een drama.

Los daarvan is een nieuwe S of X in onze leaseregeling onbetaalbaar en een M3 is qua levering totaal onzeker wanneer die gaat komen. Andere EV's zijn of te klein, of ook (veel) te duur.
;w ;w

Jammer! Model 3 zou een stuk beter werken denk ik dan. Maar ook die laadpaal om de hoek zou erg fijn zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
M3 was ook eerst de geplande opvolger maar de leasemaatschappij wil de S graag terug, en levering van de M3 kan nog zomaar een jaar duren. Ik heb geen zin om al die tijd in een voorloper te rijden - even los van de praktische issues die er nu zijn. Baal wel want zolang ik thuis kon laden is elektrisch rijden veel fijner dan op fossiele brandstof. Na 2,5 jaar is continue moeten plannen waar je kan opladen knap irritant aan het worden.

De Model S prive overnemen had nog gekund maar inmiddels gaat er ongeveer elke 2500 kilometer iets aan kapot. De afgelopen 6 maanden alleen al is ie binnen geweest voor de laadpoort, de bandensensoren, de achterklep en nu sterft er een koplamp. Relatief kleine dingen maar elke keer moet je weken wachten op een afspraak en daarna weken wachten op het onderdeel. Als je dan ook nog eens prive de rekeningen mag dokken, no thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Geen slecht moment om de Tesla weg te doen lijkt me, zat er ook heel even aan te denken. Als ik de 5 jaar uitzit (heb gewoon financial lease) dan zit ik met een auto die waarschijnlijk volledig 22% is met MRB. Tenminste als ik alle berichten zo mag geloven. In de best case is het halve 22% maar ja wie gaat dat nog zakelijk kopen? Nu na 2 jaar kan ik er nog best wat voor krijgen.

Maar ja kan uiteindelijk ook wel naar prive halen en dan nog jaren rijden, maar dan heb je een vrij dure auto qua maandelijkse lasten en geen garantie meer na 4 jaar / 80.000 km op die punten die Daniel allemaal aangeeft. Uiteraard nog wel op de aandrijflijn en batterij maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De maandelijkse lasten kunnen best meevallen. Het hangt er maar helemaal vanaf hoeveel je zakelijk rijdt met je privé Tesla. Mijn kosten per km zijn ongeveer: 5 ct opladen + 5 ct verzekering. Dan heb ik met 19 cent vergoeding per km nog 9 ct over voor onderhoud + afschrijving. Dat zou genoeg kunnen zijn... maar misschien ook niet. Lijkt me in ieder geval een stuk voordeliger dan 22% bijtelling.

[ Voor 8% gewijzigd door RichieB op 25-09-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RichieB schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:56:
De maandelijkse lasten kunnen best meevallen. Het hangt er maar helemaal vanaf hoeveel je zakelijk rijdt met je privé Tesla. Mijn kosten per km zijn ongeveer: 5 ct opladen + 5 ct verzekering. Dan heb ik met 19 cent vergoeding per km nog 9 ct over voor onderhoud + afschrijving. Dat zou genoeg kunnen zijn... maar misschien ook niet. Lijkt me in ieder geval een stuk voordeliger dan 22% bijtelling.
Ja ga er vanuit na de 5 jaar dus met onderhoud en MRB tegen iets lager tarief dan normaal voor 2100 kg....

€ 2000 verzekering
€ 2000 onderhoud en banden
€ 1000 stroom
€ 840 mrb (geschat)

Bij 25.000 km per jaar maakt dat 23 cent per km. Exclusief afschrijving. Niet heel schokkend met vergelijkbare auto's maar ook niet zo goedkoop als zakelijk. Die 19 cent dekt inderdaad wel wat maar moet je wel weer km's bijhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Overal en ook hier hoor je dat je ontzettend lang moet wachten op onderhoud en onderdelen. Krijg je dan zo lang een andere Tesla mee? En als dit al zo lang duurt hoe kan Musk dan zeggen: binnenkort schade verbeterd binnen 24 uur? Of is binnenkort heel rekbaar zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
meermarco schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:14:
Overal en ook hier hoor je dat je ontzettend lang moet wachten op onderhoud en onderdelen. Krijg je dan zo lang een andere Tesla mee? En als dit al zo lang duurt hoe kan Musk dan zeggen: binnenkort schade verbeterd binnen 24 uur? Of is binnenkort heel rekbaar zeg maar?
In Amsterdam krijg je een Tesla als loaner of een redelijk high end huurauto (Audi/Jaguar/BMW). Het hangt er nogal van af of je met je defect kan doorrijden of niet. Toen mijn achterklep stuk was kon ik ook echt niet rijden (auto wil niet in D als de klep open is) dus toen heb ik een week in een loaner gereden. Met de kapotte laadklep kon ik wel gewoon rijden.

Musk kan roepen wat ie wil maar uiteindelijk is service gewoon een lokale kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
YoshiBignose schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:07:
[...]

Ja ga er vanuit na de 5 jaar dus met onderhoud en MRB tegen iets lager tarief dan normaal voor 2100 kg....

€ 2000 verzekering
€ 2000 onderhoud en banden
€ 1000 stroom
€ 840 mrb (geschat)

Bij 25.000 km per jaar maakt dat 23 cent per km. Exclusief afschrijving. Niet heel schokkend met vergelijkbare auto's maar ook niet zo goedkoop als zakelijk.
Ik vind je bedragen hoog geschat, maar is een mooie bovengrens. Je komt dan uit op €1000 privé kosten per jaar + afschrijving. Ervanuitgaande dat het alternatief een luxe auto tegen 22% bijtelling is kan het nog steeds interessant zijn tenzij de afschrijving meer dan €5000 per jaar blijkt te zijn. Dat lijkt me voor een Tesla van 5 jaar oud erg veel.. zal eerder de helft zijn.
Die 19 cent dekt inderdaad wel wat maar moet je wel weer km's bijhouden.
Ach, daar zijn mooie technische hulpmiddelen voor. En de eisen voor deze administratie zijn een stuk minder dan als je geen bijtelling wilt betalen. Je hoeft alleen je zakelijke km's te verantwoorden, niet die je privé rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RichieB schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:29:
[...]

Ik vind je bedragen hoog geschat, maar is een mooie bovengrens. Je komt dan uit op €1000 privé kosten per jaar + afschrijving. Ervanuitgaande dat het alternatief een luxe auto tegen 22% bijtelling is kan het nog steeds interessant zijn tenzij de afschrijving meer dan €5000 per jaar blijkt te zijn. Dat lijkt me voor een Tesla van 5 jaar oud erg veel.. zal eerder de helft zijn.

[...]

Ach, daar zijn mooie technische hulpmiddelen voor. En de eisen voor deze administratie zijn een stuk minder dan als je geen bijtelling wilt betalen. Je hoeft alleen je zakelijke km's te verantwoorden, niet die je privé rijdt.
True, maar Tesla's rijders hebben het druk en moeten geld verdienen 8)

Ik vind €2000 onderhoud niet zo gek. Ik was na bijna 30.000 km al €1000 kwijt voor nieuwe banden en heb geen eens 21" of een P100D. Dan hou je €1000 voor onderhoud, nou ja als je ziet wat er allemaal kapot kan gaan (en gaat) en de gemiddelde prijs daarvan zie vind ik het niet heel gek geschat.

Hoop zelf ook dat die MRB nog lang niet komt en anders eerst voor een half tarief ofzo maar goed, las laatst een artikel dat de bijtelling van ALLE EV's ergens in 2022 al naar 22% gaat.... dus voor die tijd moeten alle auto bedrijven zo veel vooruit gaan dat EV's goedkoper zijn dan ICE's.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2018 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Leuke informatie over wat Autopilot echt ziet. Wat hackers hebben een ritje in Parijs gemaakt en kunnen zien wat AP2 ziet: https://electrek.co/2018/...topilot-sees-drive-paris/

Gaaf! Ook vind ik het leuk om te zien dat dit in Europa is gedaan waar wegen soms toch wat complexer zijn dan in USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
2000 euro onderhoud en banden is inderdaad niet zo raar. Bij Athlon zie ik ±1200 euro voor 4 banden, maar wellicht kun je het zelf goedkoper. De 120k km beurt was 640 euro. 4x nieuwe ventielsensoren was 335 euro, nieuw achterklepslot (elektronisch ding) was 185 euro. Het gaat allemaal vrij rap want het zijn specialistische onderdelen die in kleine oplages worden gemaakt, je kunt niet naar de algemene garage om de hoek, en je kunt vrijwel niets zelf.

Ik zou never ever een Tesla prive willen rijden zonder e.o.a. fixed fee onderhoudscontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb net een afspraak gemaakt in Amsterdam. Eerste mogelijkheid: Over 3 maanden.

De laatste keer dat ik er was had ik 5 weken een nieuwe X5 als loaner :+
meermarco schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:14:
Overal en ook hier hoor je dat je ontzettend lang moet wachten op onderhoud en onderdelen. Krijg je dan zo lang een andere Tesla mee?
Kan wel, maar wil ik niet. Sowieso afhankelijk van beschikbaarheid, maar er zit op de Tesla loaners een eigen risico van 2500,-. De gewone loaners komen van Sixt en hebben laag eigen risico (en is zelfs gedekt door mijn verzekering omdat het officieel een huurauto is).

[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 25-09-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Weer een batch Model 3 EU VINS geregistreerd in de US! Gaat het Tesla dan echt lukken om Q1 de Model 3 in grote getalen in de EU te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
RichieB schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:56:
Rij je zoveel zakelijk dan :?
Ik ben me aan het orienteren maar gros van de kilometers is woon - werk, en als zelfstandige vallen deze kilometers onder prive kilomters. Valt dan helaas weinig meer te declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:35

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Tassadar32 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:32:
Weer een batch Model 3 EU VINS geregistreerd in de US! Gaat het Tesla dan echt lukken om Q1 de Model 3 in grote getalen in de EU te krijgen?
heb je hier een bron van?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 22:41

JaQ

Snow_King schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:29:

Na 10 sec is het scherm weer terug (voor 10 sec) en daarna begint het weer opnieuw.

Rijden doet de auto wel, maar dat was het ook.

Lijkt een software issue te zijn. Auto staat nu tot Woensdag bij SeC in Groningen en hoop dat ze het snel kunnen fixen. Ben er eigenlijk niet heel erg blij mee, in deze 10 dagen de auto nog niet probleemloos kunnen gebruiken.

Ik hoop snel op goed nieuws!
Bij mijn vrouw was het een kapotte SD kaart. Konden ze in Groningen niet vinden, in Amsterdam binnen 2 minuten.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

JaQ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:49:
[...]

Bij mijn vrouw was het een kapotte SD kaart. Konden ze in Groningen niet vinden, in Amsterdam binnen 2 minuten.
Groningen lijkt mijn auto gefixed te hebben. Haal hem morgen op. Firmware zou half geinstalleerd zijn.

Leek in eerste instantie een hele moeilijke storing, maar viel achteraf erg mee.

Heb nu 2018.36.2 als firmware er op staan, de allernieuwste dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
ybos schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:59:
[...]

Rij je zoveel zakelijk dan :?
Momenteel zo'n 650 km per week.. komt neer op ruim 25.000 km per jaar. Hoe meer zakelijke km's, hoe meer het loont om die met een privé auto te rijden.
Ik ben me aan het orienteren maar gros van de kilometers is woon - werk, en als zelfstandige vallen deze kilometers onder prive kilomters. Valt dan helaas weinig meer te declareren.
Volgens mij kan je ook als ZZPer gewoon je woon-werk verkeer belastingvrij vergoeden tegen 19 cent per km. Bovendien kan je de BTW van de brandstof en onderhoud van je privé auto toch zakelijk verrekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door RichieB op 25-09-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Snow_King schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:50:
Leuke informatie over wat Autopilot echt ziet. Wat hackers hebben een ritje in Parijs gemaakt en kunnen zien wat AP2 ziet: https://electrek.co/2018/...topilot-sees-drive-paris/

Gaaf! Ook vind ik het leuk om te zien dat dit in Europa is gedaan waar wegen soms toch wat complexer zijn dan in USA.
Veel interessante momenten gezien. Alsnog is ook duidelijk dat dit slechts een deel is van "wat het ziet". Zo kwam er ook een auto met sirene aan van achteren en daar ging de Tesla duidelijk voor aan de kant staan. De verkeersborden en -lichten worden bij Autopilot ook gescand toch? In de video is daar niks van terug te zien.
Blijft leuk in ieder geval, bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Playa del C. schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:20:
[...]

Veel interessante momenten gezien. Alsnog is ook duidelijk dat dit slechts een deel is van "wat het ziet". Zo kwam er ook een auto met sirene aan van achteren en daar ging de Tesla duidelijk voor aan de kant staan. De verkeersborden en -lichten worden bij Autopilot ook gescand toch? In de video is daar niks van terug te zien.
Blijft leuk in ieder geval, bedankt voor de link!
Een mens reed deze auto tijdens de video, dit zijn enkel beelden van wat Autopilot op dat moment ziet. Die sirene is dus opgemerkt door de bestuurder van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

https://electrek.co/2018/...ction-european-expansion/

Batch is een groot woord, 7 stuks. Waarschijnlijk voor crash tests, keuringsinstanties e.d. Onlangs ook een paar dus er gebeurt wel wat. Ben benieuwd, als ik zie hoeveel vraag er alleen al in de USA is naar de Model 3 kan het zomaar zijn dat ze de intro in Europa nog verder uitstellen. Hoop het niet overigens.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Snow_King schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:24:
[...]

Een mens reed deze auto tijdens de video, dit zijn enkel beelden van wat Autopilot op dat moment ziet. Die sirene is dus opgemerkt door de bestuurder van de auto.
Ik heb mij even verdiept in AP en ik zit er inderdaad naast. AutoPilot herkent geen verkeerslichten. En ik had in mijn hoofd dat het filmpje puur AutoPilot gedrag en feedback liet zien, maar er zit dus ook menselijk handelen in de video verwerkt.
Pagina: 1 ... 10 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic