Ik had vandaag wel even een wtf momentje zeg. Ik ben zo'n gast die 90% op AP rijdt op de snelweg en waar ik nooit geen problemen mee heb eigenlijk. Maar vandaag… Vandaag was de eerste keer dat hij raar gedrag vertoonde. Het begon al dat hij veel schokkeriger reageerde en veel plotselinger stilstond bij files (afstand van zo'n 2 auto's, ipv 1 wat ik al veel vond bij stilstaande files).
Toen ontstond er een file (4baans), ik reed op de tweede baan, en een klein rood autootje van de 4e baan schoof zonder richtingaanwijzer helemaal door naar de meest rechter baan, vlak voor mij langs. Mijn auto was al aan het remmen, de auto voor mij stond al bijna stil en normaal vliegt de tesla dan hard in de ankers. Maar nu, nada! Helemaal niets! Ik schrok mij rot want hij had hem wel geregistreerd en hij vloog vlak voor mij langs, remmende en toen gelijk naar de linkerbaan. Geen normaal gedrag zoals ik het gewend ben..
Anyway, beetje doorgereden op de snelweg, en in eens, met een enkel piepje en een kleine visuele melding (geen rode grote dingen ofzo), boem, AP weg! Geen Autosteer, geen TACC, hij stopte gewoon. Ik reed 120 met rustig verkeer en had handen aan stuur en aandacht erbij, dus geen gevaarlijke situatie gelukkig, maar ik stond raar te kijken. Hij deed het vervolgens ook niet meer voor enkele kilometers. Aanvankelijk dacht ik dat het misschien tegenhangende zon zou zijn maar vrij snel erna reed ik een 90graden bocht door en hij bleef de weg maar niet meer herkennen (ook geen TACC beschikbaar).
Ik zag de het stuk waar de auto afgebeeld staat af en toe naar 360 gaan, dan weer gewoon snelweg view, geen andere auto's om mij heen (hoewel die er wel reden). Na 5 minuten ofzo deed hij weer normaal en kon ik TACC en AP weer gebruiken, maar voel mijn gevoel nog steeds schokkeriger dan voorheen.
Zo blijkt maar weer: altijd je aandacht bij de weg houden, ook met AP erop en als het rustig is! Wel jammer want het 'veilige' gevoel heeft toch wel een deuk opgelopen nu..