📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Hier is het goedkoperantonboonstra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:01:
[...]
Was niet flexibel, dus niet te rekken. https://www.aliexpress.co...042311.0.0.32fd4c4duJv845
https://www.ebay.com/sch/...+console&_sacat=0&_sop=15
Echter is het bij een Tesla SuperCharger 25 cent, dus eigenlijk altijd goedkoper, alleen thuis is nog goedkoper.lighting_ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:34:
[...]
Dat klopt. Maar als je voor de helft (30 cent ipv 60 cent per kwh)bij Fastned kan laden is dat wel een pre.
Voor mij is dit ook 1 van de grote voordelen van een Tesla, het SuperCharger netwerk.
Ik heb ook zo'n wrap via Ali gekocht, kansloos. Is gewoon niet netjes te plakkenantonboonstra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:41:
[...]
Via Aliexpress heb ik folie besteld om mijn middenconsole mee te wrappen naar matzwart. Alle drie de delen zijn mislukt en heb het er maar weer vanaf gehaald. Onmogelijk om netjes te krijgen (vond ik). De derde heb ik zelfs de plakkant met zeepsop nat gemaakt, om nog wat te kunnen schuiven tijdens het plaatsen, maar ook deze kreeg ik niet mooi strak.
Ik heb een goedkope uit China laten komen en die er op gedaan, dat is vrij aardig gelukt maar die was aan alle kanten net te klein om echt mooi er op te zitten. Ik heb hem er wel strak opgekregen en het ziet er veel mooier uit dan de standaard pianolak vind ik. Daarom heb ik zelfs de iets te kleine wrap laten zitten en in de tussentijd heb ik de Kenriko Center Console Wrap op Amazon besteld en uit de US laten overkomen omdat dat de enige schijnt te zijn die je er redelijk gemakkelijk op kunt krijgen en die tot aan de randjes perfect uitgelijnd kan worden. Vandaag ontvangen, dus ik kan daar binnenkort wel mijn ervaring over posten.
Totdat ze zoals ze onlangs deden, de prijs met 10-20ct verhogen, dan sta je raar te kijken. Is later weer deels teruggedraaid, maar toch.Smobbo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:13:
[...]
Echter is het bij een Tesla SuperCharger 25 cent, dus eigenlijk altijd goedkoper, alleen thuis is nog goedkoper.
Voor mij is dit ook 1 van de grote voordelen van een Tesla, het SuperCharger netwerk.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Daarom mag ionity voor mij snel in NL uitbreiden.KhaZ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:15:
[...]
Totdat ze zoals ze onlangs deden, de prijs met 10-20ct verhogen, dan sta je raar te kijken. Is later weer deels teruggedraaid, maar toch.
https://laadpastop10.nl/laadpas/146/Ionity
8 euro per laadsessie vanaf 40kwh of meer.
Dakrubbers ga ik niet doen. Daar heb ik schrik van dat die nogal gemakkelijk zouden loskomen op de autosnelweg. Deurrubbers liggen wel al klaar.
Middenconsole wel gedaan!
€16 voor 2 betaald (1x reserve in geval van faling).

Het moeilijkste vond ik eigenlijk niet eens bij de bekerhouders. Maar hetgeen waar je gsm ligt. Daar heb je eigenlijk te weinig bewegingsruimte. Dacht ik het veel lastiger ging hebben, maar het is erg goed gelukt! Het geld zeker waard
Ik spreek nu vanuit Belgisch standpunt, maar als je normaal ook de iets duurdere auto's koopt, dan is Tesla zelfs privé een uitstekende keuze. Wel onder voorwaarde dat je van plan bent je auto niet na 4 jaar weg te doen.Arnold schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:26:
In hoeverre zijn de kosten voor jullie Tesla zoals op https://www.mountox.com/besparing-elektrisch-rijden/ realistisch? Zitten jullie rond de genoemde bedragen of wijkt dat flink af?
Indien beetje realistisch zou ik in 5 jaar ongeveer 20.000 euro besparen tov mijn huidige Volvo V60 als ik een Model 3 zou gaan rijden. En dat is zelfs als ik privé zou kopen (ik rijd nu ook prive, maar zou eventueel zakelijk kunnen (financial) leasen...)
Amper onderhoud, batterij en drivetrain die minstens 500.000 km kunnen doen zonder tig onderdelen te vervangen, geen verkeersbelasting, 1/3 lagere brandstofprijzen. En de hoge restwaarde van de auto. Deze model 3 verdwijnt hier de komende 10 jaar niet van de oprit (bedrijfsmatig aangekocht).
[ Voor 35% gewijzigd door bottom line op 18-07-2019 12:44 ]
Waarom CarPlay? Ik heb het in m'n vorige auto misschien 3x gebruikt en de nav van de Tesla vind ik aanzienlijk beter werken dan CarPlay.Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:58:
en Apple CarPlay.
Ik zie Tesla het eerlijk gezegd ook niet snel inbouwen aangezien hun nav/media systeem juist een van de USP's is.
Ik gebruik CarPlay naast navigatie op dit moment voornamelijk om WhatApp-berichten te sturen, verder is het veelal hetzelfde. Hoe zit het met het versturen van berichten (WhatsApp of old-school smsjes) in het systeem van Tesla?wickedsight schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:46:
[...]
Waarom CarPlay? Ik heb het in m'n vorige auto misschien 3x gebruikt en de nav van de Tesla vind ik aanzienlijk beter werken dan CarPlay.
Ik zie Tesla het eerlijk gezegd ook niet snel inbouwen aangezien hun nav/media systeem juist een van de USP's is.
Overigens ben ik benieuwd hoe het infotainmentsysteem omgaat met het muziekgedeelte in de SR+, welke ik binnenkort ontvang. Ik zie dat dit vrijwel niet werkt en dus nutteloze opvulling is op dit moment. Hopelijk maken ze hier enkele opties mogelijk, of verwijderen zij het gewoon.
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk TomTom blijven gebruiken via CarPlay (en niet Google navigatie).wickedsight schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:46:
[...]
Waarom CarPlay? Ik heb het in m'n vorige auto misschien 3x gebruikt en de nav van de Tesla vind ik aanzienlijk beter werken dan CarPlay.
Ik gebruikte al jaren TomTom Go op de iPhone, maar sinds de Tesla geleverd is niet meer gebruikt, nav op Tesla is gewoon top. Ik weet niet of je TomTom al op Carplay hebt gebruikt, maar dat is wel heel anders dan gewoon op de telefoon, voor zover ik begreep.Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:51:
[...]
Ik wilde eigenlijk TomTom blijven gebruiken via CarPlay (en niet Google navigatie).
Berichten sturen in de auto doe ik eigenlijk niet, bel altijd gewoon, dus daar kan ik je helaas niets over vertellen.Orangelights23 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:50:
[...]
Ik gebruik CarPlay naast navigatie op dit moment voornamelijk om WhatApp-berichten te sturen, verder is het veelal hetzelfde. Hoe zit het met het versturen van berichten (WhatsApp of old-school smsjes) in het systeem van Tesla?
Definieer "privacy data". Er gaat best veel data naar Tesla toe, voornamelijk om autopilot beter te trainen. Ook bij een ongeval word er direct data naar Tesla verzonden. Verder kan je via diverse apps/websites data uitlezen, maar dit gebeurt alleen met jouw toestemming.lighting_ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:00:
Hoe kan je ervoor zorgen dat privacy data niet verzonden wordt?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Een groot gebrek aan de Tesla navigatie vind ik het ontbreken van inzicht in vertragingen. De totale reistijd gaat omhoog en je ziet rode of oranje strepen op de weg maar ik ben vanuit andere navigatiesystemen gewend dat ik bij een vertraging de oorzaak, lengte en verwachtte vertragingstijd kan zien.wickedsight schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:58:
[...]
Ik gebruikte al jaren TomTom Go op de iPhone, maar sinds de Tesla geleverd is niet meer gebruikt, nav op Tesla is gewoon top. Ik weet niet of je TomTom al op Carplay hebt gebruikt, maar dat is wel heel anders dan gewoon op de telefoon, voor zover ik begreep.
De oorzaak is zeer interessant i.v.m. de beoogde oplostijd (staat er een brug open of is er een vrachtwagen gekanteld?), de lengte is altijd nuttige informatie en de verwachtte vertragingstijd geeft je informatie m.b.t. of het nuttig is om een andere route te kiezen etc.
De navigatie is verder snel en up-to-date maar mist wel wat basis functionaliteit die ik verwacht in een auto. Verder vind ik het pijlsysteem ook niet zo goed als bij andere systemen, vaak is het inaccuraat of onvolledig waardoor het op bijvoorbeeld complexere rotondes niet volledig duidelijk is welke afslag je moet nemen.
Verbeterpunten, geen breekpunten. Maar toch.
Heel simpel. Ik verwacht net als elk applicatie dat tesla een optie heeft om zoveel mogelijk privacy data niet te verzenden. Websites waar hoelaat je ergens staat etc. Ergens een vinkje?Tassadar32 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:16:
[...]
Definieer "privacy data". Er gaat best veel data naar Tesla toe, voornamelijk om autopilot beter te trainen. Ook bij een ongeval word er direct data naar Tesla verzonden. Verder kan je via diverse apps/websites data uitlezen, maar dit gebeurt alleen met jouw toestemming.
Ik vind 10 jaar een te lange tijd gezien alle fiscale aspecten die maar blijven veranderen en de techniek die niet stilstaat. Al zou het natuurlijk erg interessant zijn 5 jaar zelf te rijden (en financieren door op 0 uit te komen...) en daarna de auto aan de vrouw over te doen, die rijd 10.000km per jaar en zouden de kosten nog maar rond de 140 euro/maand liggen als ik https://www.mountox.com/besparing-elektrisch-rijden/ mag geloven... Dat zou wel heel goedkoop worden... maar neem aan dat er tegen die tijd gewoon kilometerbeprijzing gaat zijn en de kosten toch hoger gaan uitvallen...bottom line schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:34:
[...]
Ik spreek nu vanuit Belgisch standpunt, maar als je normaal ook de iets duurdere auto's koopt, dan is Tesla zelfs privé een uitstekende keuze. Wel onder voorwaarde dat je van plan bent je auto niet na 4 jaar weg te doen.
Amper onderhoud, batterij en drivetrain die minstens 500.000 km kunnen doen zonder tig onderdelen te vervangen, geen verkeersbelasting, 1/3 lagere brandstofprijzen. En de hoge restwaarde van de auto. Deze model 3 verdwijnt hier de komende 10 jaar niet van de oprit (bedrijfsmatig aangekocht).
Eens, vooral de hoeveelheid vertraging mis ik soms wel van TomTom. En natuurlijk de flitsers, dus heb uiteindelijk wel vaak nog Flitsmeister aan staan.acidfever schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:23:
[...]
Een groot gebrek aan de Tesla navigatie vind ik het ontbreken van inzicht in vertragingen. De totale reistijd gaat omhoog en je ziet rode of oranje strepen op de weg maar ik ben vanuit andere navigatiesystemen gewend dat ik bij een vertraging de oorzaak, lengte en verwachtte vertragingstijd kan zien.
De oorzaak is zeer interessant i.v.m. de beoogde oplostijd (staat er een brug open of is er een vrachtwagen gekanteld?), de lengte is altijd nuttige informatie en de verwachtte vertragingstijd geeft je informatie m.b.t. of het nuttig is om een andere route te kiezen etc.
De navigatie is verder snel en up-to-date maar mist wel wat basis functionaliteit die ik verwacht in een auto. Verder vind ik het pijlsysteem ook niet zo goed als bij andere systemen, vaak is het inaccuraat of onvolledig waardoor het op bijvoorbeeld complexere rotondes niet volledig duidelijk is welke afslag je moet nemen.
Verbeterpunten, geen breekpunten. Maar toch.
Wat doe je met die refferal i.c.m de LM? Geef je die door bij bestelling?knights16 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:49:
Weet iemand wat de snelste manier is om na een bestelling te hebben geplaatst (via een leasemaatschappij) een referralcode te krijgen? Ik heb een paar collega's die ook wel graag Tesla willen gaan rijden en uiteraard helpen referrals
Flitsmeister heeft sinds een tijdje een Tesla browser oplossing in beta (tesla.flitsmeister.nl). Nog niet echt overtuigend overigens want de locatie werkt maar heel af en toe bij waardoor je eigenlijk nooit waarschuwingen van de plek krijgt waar je daadwerkelijk bent. Al zal daar vast nog wel een oplossing voor komen.wickedsight schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:42:
[...]
Eens, vooral de hoeveelheid vertraging mis ik soms wel van TomTom. En natuurlijk de flitsers, dus heb uiteindelijk wel vaak nog Flitsmeister aan staan.
Voor de andere zaken heb ik nog geen oplossing gevonden (buiten ook weer een website laden) of je mobiel gebruiken voor verkeersdiensten.
Daarom koop je een Tesla. Je auto mag dan al 10 jaar oud zijn, je bent nog beter af in je huidige auto dan over te stappen naar een elektrische auto van een ander merk. Ik heb FSD, dus ik verwacht zeker nog wat verbeteringen in mijn auto.Arnold schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:32:
[...]
Ik vind 10 jaar een te lange tijd gezien alle fiscale aspecten die maar blijven veranderen en de techniek die niet stilstaat. Al zou het natuurlijk erg interessant zijn 5 jaar zelf te rijden (en financieren door op 0 uit te komen...) en daarna de auto aan de vrouw over te doen, die rijd 10.000km per jaar en zouden de kosten nog maar rond de 140 euro/maand liggen als ik https://www.mountox.com/besparing-elektrisch-rijden/ mag geloven... Dat zou wel heel goedkoop worden... maar neem aan dat er tegen die tijd gewoon kilometerbeprijzing gaat zijn en de kosten toch hoger gaan uitvallen...
Zelfs als ze over 5 jaar wijzigingen doorvoeren aan de fiscaliteit, heb ik een enorm groot deel van de kosten gerecupereerd.
Ze gaan het elektrisch rijden echt niet zwaarder belasten als ICE rijden. Dus je blijft er goedkoper vanaf komen. Misschien even zwaar belasten wel ja. Maar de olieprijzen die blijven maar stijgen door de productiebeperking die OPEC zal blijven invoeren..
Ja want als je een referralcode gebruikt van iemand krijgen beiden partijen 1500 km aan gratis Supercharging. Ik heb de leasemaatschappij deze code doorgegeven en ze wisten wel wat ik bedoeldeEddos schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:44:
[...]
Wat doe je met die refferal i.c.m de LM? Geef je die door bij bestelling?
Ben alleen nog opzoek naar een antwoord op mijn initiele vraag: hoe kom je aan een referralcode? (heb het vermoeden dat ik deze pas heb zodra ik mijn voertuig geleverd krijg maar zou het graag eerder ontvangen..)
'Gestolen'.. als in ingestapt in een draaiende Tesla neem ik aan. Hoe kan het anders?
Die van FM zelf is behoorlijk useless idd. Ik ga altijd vrij vroeg weg en dan moet je dus elke 10min die pagina gaan checken, niet handig. Probeer totdat FM de boel verbeterd deze eens (incl. locatie en semi-darkmode): https://www.daglievemensen.nl/tesla/flitsmeister.htmacidfever schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:45:
[...]
Flitsmeister heeft sinds een tijdje een Tesla browser oplossing in beta (tesla.flitsmeister.nl). Nog niet echt overtuigend overigens want de locatie werkt maar heel af en toe bij waardoor je eigenlijk nooit waarschuwingen van de plek krijgt waar je daadwerkelijk bent. Al zal daar vast nog wel een oplossing voor komen.
Dezelfde url zonder /flitsmeister.htm heb je nog wat meer "apps", o.a. weer en supercharger info incl. laadsnelheid.
All-electric.
Thanks, ga ik zeker proberen!ronjansen87 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:12:
[...]
Die van FM zelf is behoorlijk useless idd. Ik ga altijd vrij vroeg weg en dan moet je dus elke 10min die pagina gaan checken, niet handig. Probeer totdat FM de boel verbeterd deze eens (incl. locatie en semi-darkmode): https://www.daglievemensen.nl/tesla/flitsmeister.htm
Dezelfde url zonder /flitsmeister.htm heb je nog wat meer "apps", o.a. weer en supercharger info incl. laadsnelheid.
Eerder schreef iemand al dat je vooral je gordel om moet houden en in P-stand moet blijven om te zorgen dat het oplaadklepje niet open gaat.
Ben benieuwd wat een een wasstraat doet met de lak, spiegels die terugklappen. Dat soort zaken.
[ Voor 3% gewijzigd door markiew op 18-07-2019 15:12 ]
P-Stand lijkt mij niet. Automaat moet in N, zoals elke andere. In P zet hem hem op de rem, dan rolt hij niet.markiew schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:11:
Zijn er mensen die met een witte M3 door de wasstraat zijn gegaan?
Eerder schreef iemand al dat je vooral je gordel om moet houden en in P-stand moet blijven om te zorgen dat het oplaadklepje niet open gaat.
Ben benieuwd wat een een wasstraat doet met de lak, spiegels die terugklappen. Dat soort zaken.
Spiegels zou ik handmatig inklappen via de computer. (staat overigens allemaal ook bij de meeste wasstraten genoemd bij inrijden)
Al meerdere keren door de wasstraat gegaan, niets spannends aan. Even uitgaande van een wasstraat waar je doorheen getrokken wordt: Je rijdt je auto erin, zet de auto in N (hendeltje een klein beetje omhoog duwen en even een seconde zo houden) en je blijft zitten op je stoel. Laadklepje zal niet open gaan bij aanraking door de borstels.markiew schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:11:
Zijn er mensen die met een witte M3 door de wasstraat zijn gegaan?
Via het scherm even de spiegels inklappen en je ruitenwissers niet vergeten uit te zetten
Was even bang dat het handwerk ging worden en dat is geen optie
Geen rariteiten met de lak na de wasbeurt?
Op E-drivers.com staat een mooi artikel + video en hier een link naar alle nu ( 132 !) beschikbare laadpassen https://e-drivers.com/laadpassen-top-10/SeatRider schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:23:
Stomme vraag misschien, maar hoeveel verschillende pasjes heb ik nodig om in de praktijk overal te kunnen laden (op straat, parkeergarages, snelladers langs de snelweg en de Tesla quickchargers)?
(achtergrond: model 3 in bestelling, kan ik me alvast goed voorbereiden).
Ik heb nu een maxi cosi met een isofix base en een kinderstoel als we wat verder zijn. Ik vroeg me af hoe jullie de zitpositie achter het stuur en als bijrijder ervaren met kinderstoel/Maxi-Cosi achterin?
In mijn huidige auto zit met mijn knie haast tegen het dashboard aan dan.
https://evwraps.com/colle...-console-protective-wraps
Kost wel iets meer maar plakken ging vrij eenvoudig. Heb bij mij alleen bij de bekerhouders een klein foutje maar daar kan ik nog mee leven
https://imgur.com/a/39podmk
antonboonstra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:01:
[...]
Was niet flexibel, dus niet te rekken. https://www.aliexpress.co...042311.0.0.32fd4c4duJv845
Ik las eerder al wat berichten van @MeZZiN @Tassadar32 en @Inspired hierover.
Ik heb een 25m verlengkabel (speciaal voor in de tuin / spatwaterdicht ofzo) waarop 1,5mm (ader dikte gok ik) en 10A-16A staat.
Deze wil ik als verlengkabel voor m’n model 3 gebruiken, maar dan in de auto aangeven dat hij met max 8A mag laden. Dan zou dit (als het stopcontact goed is...) gewoon moeten kunnen toch?
Ik gok dat ik dan met iets van 10-15km/uur laad, correct? Zou op vakantie prima zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Smobbo op 18-07-2019 19:09 ]
Misschien handig om aan te geven wat voor een auto je hebt of wat je lengte is. Voor mij met 1.80 is het geen probleem in de Model 3 of 3 serie, in een Clio of Ibiza paste het niet fijn.FJP84 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:21:
Er is al wat gevraagd en gezegd over hoe goed kinderwagens en kinderzitjes in de auto passen.
Ik heb nu een maxi cosi met een isofix base en een kinderstoel als we wat verder zijn. Ik vroeg me af hoe jullie de zitpositie achter het stuur en als bijrijder ervaren met kinderstoel/Maxi-Cosi achterin?
Ik heb een 2-way isofix met MaxiCosi voor de kleine en zo’n zelfde isofix met een maxicosi stoeltje voor de iets grotere (3,5jaar).FJP84 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:21:
Er is al wat gevraagd en gezegd over hoe goed kinderwagens en kinderzitjes in de auto passen.
Ik ben zelf 1,80meter en de grotere zit zonder problemen achter mij. De maxicosi van de kleine steekt iets verder uit (want moet achterste voren), die past echter prima achter de bijrijder stoel.
https://ts.la/daan84523 is de mijne.
[ Voor 29% gewijzigd door DigiDaan op 18-07-2019 19:24 ]
De mijne mag je ook gebruiken ;-)r0bb schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:19:
Heeft iemand nog een goeie referral code of mag dat niet hier haha.
https://ts.la/mjd68359
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
Het klopt dat het zou moeten kunnen hou rekening mee dat deze kabel mogelijk 1-2 dagen continue 8 ampere trekt dus een paar extra mm is geen overbodige luxe/ veliiger.Smobbo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:00:
Over het gebruik van een verlengsnoer heb ik even een vraag.
Ik heb een 25m verlengkabel (speciaal voor in de tuin / spatwaterdicht ofzo) waarop 1,5mm (ader dikte gok ik) en 10A-16A staat.
Deze wil ik als verlengkabel voor m’n model 3 gebruiken, maar dan in de auto aangeven dat hij met max 8A mag laden. Dan zou dit (als het stopcontact goed is...) gewoon moeten kunnen toch?
Ik gok dat ik dan met iets van 10-15km/uur laad, correct? Zou op vakantie prima zijn!
De keuze is natuulijk aan jouw maar ik zou zelf iets betere kabel nemen just to be safe.
beter 2,5mm pakken idd, en zo kort mogelijk.Smobbo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:00:
Over het gebruik van een verlengsnoer heb ik even een vraag.
Ik gok dat ik dan met iets van 10-15km/uur laad, correct? Zou op vakantie prima zijn!
10m is wel ok. helemaal “uitrollen” ook.
zoiets:
https://www.toolstation.n...-verlengkabel-ip44/p17379
Die van mij is 2019.20.4.4.rickjehh schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:27:
Zijn er meer mensen die nog op software versie 2019.20.2.1 zitten? Voor mijn gevoel loop ik al een aantal versies achter en had ik inmiddels eigenlijk wel een update push verwacht. Heb hem sinds 25 juni en nog niks gehad. Ik vind het ook irritant dat je die updates niet zelf actief kunt binnenhalen
Hier staan de versies wat allemaal geinstalleerd is.
Gros lijkt nog op 2019.20.4.2 66625e9 te zitten.
https://teslafi.com/firmware/
Kan je het niet handmatig binnenhalen?
Voor zover ik weet kan je niet zelf op updates controleren of een push forceren helaas. Lijkt wel alsof ik inderdaad een paar versies achter loopHunkaroglu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:38:
[...]
Die van mij is 2019.20.4.4.
Heeft je 3 toegang tot wifi?rickjehh schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:54:
[...]
Voor zover ik weet kan je niet zelf op updates controleren of een push forceren helaas. Lijkt wel alsof ik inderdaad een paar versies achter loop
Als je het heel graag wilt, langs rijden bij een service center en daar (automatisch) met wifi connecten. Kwartiertje wachten, dan zou hij moeten updaten.Hunkaroglu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:38:
[...]
Die van mij is 2019.20.4.4.
hotspotje van je iPhone maken werkt ook toch?DaCoTa schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:00:
[...]
Als je het heel graag wilt, langs rijden bij een service center en daar (automatisch) met wifi connecten. Kwartiertje wachten, dan zou hij moeten updaten.
De Wifi van een service center is speciaal, volgens mij worden daar firmwares direct gepushed, als ze beschikbaar zijn voor je regio en configuratie uiteraard.G-NiLES schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:01:
[...]
hotspotje van je iPhone maken werkt ook toch?
Ja dat heeft ie wel, heb ik laatst ingesteld op mijn thuis WiFi. Vraag me echter af hoe lang hij daarop verbonden blijft want als de auto helemaal gaat “slapen” verliest hij sowieso ook connectie met het WiFi netwerk.
Vandaag ook geprobeerd via een hotspot op m’n telefoon terwijl ik 1,5 uur in de auto zat voor een lange rit. Tot nu toe nog niets gepushed gekregen. Wellicht dan maar eens even langs Eindhoven rijden, is hier vlakbij.
Toevallig sentry mode aan? Want dan update ie ook niet nlrickjehh schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Ja dat heeft ie wel, heb ik laatst ingesteld op mijn thuis WiFi. Vraag me echter af hoe lang hij daarop verbonden blijft want als de auto helemaal gaat “slapen” verliest hij sowieso ook connectie met het WiFi netwerk.
Vandaag ook geprobeerd via een hotspot op m’n telefoon terwijl ik 1,5 uur in de auto zat voor een lange rit. Tot nu toe nog niets gepushed gekregen. Wellicht dan maar eens even langs Eindhoven rijden, is hier vlakbij.
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
je kan met die kabel rustig 10A trekken. als je verder niks op de groep hebt kan je hem doorgaans wel op 12~13 zetten. een deftige automaat van hager bijvoorbeeld zal niet afgaan daarop.Smobbo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:00:
als je op bezoek bent of je weet niet hoe de rest van de bekabeling zit zou ik niet boven de 10 gaan.
kabel wel goed uitleggen en je kan op onbekende plekken even opletten hoe het voltage inkakt als je amperes begint te trekken. als je veel volts verliest kan je hem beter wat lager zetten. verlies in voltage is vaak indicatie van een slechte bekabeling in het huis.
[ Voor 22% gewijzigd door flippy op 18-07-2019 22:23 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Sowieso goed om te weten dit want dat wist ik nog nietJapie81 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:20:
[...]
Toevallig sentry mode aan? Want dan update ie ook niet nl
Ik heb nou ook niet bepaald zin in een ritje naar het service center in Eindhoven bij elke update. Blijf het vreemd vinden dat je niet, net als bij bijvoorbeeld iOS, zelf kan controleren of er updates zijn.
Zelf voor 2.5mm^2 en 25mtr gekozen. 10 meter is wel kort, je gaat die juist gebruiken op vakanties etc als je niet direct bij een stopcontact staat (anders zou de 6a7 meter UMC vaak wel genoeg zijn).G-NiLES schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:33:
[...]
beter 2,5mm pakken idd, en zo kort mogelijk.
10m is wel ok. helemaal “uitrollen” ook.
Laatst nog eens geladen zo: via bijkeuken uit raam, langs gevel af naar voren. Was echt wel nodig die lengte.
Wel gezocht naar een fatsoenlijk stopcontact om lang op te kunnen laden (lees: wasdroger even uitgetrokken)
Wel altijd afrollen ja.
Ik zit ook nog op die versie, en had ondertussen ook wel 2019.20.4.4 verwacht aangezien die al een tijdje uit is. Ik heb de software update preference op Advanced staan, maar tot nu toe nog geen update gehad. Ik heb die 2019.20.2.1 update trouwens wel vanzelf gekregen een paar weken geleden, dus waarschijnlijk gewoon nog even wat langer wachten en dan krijg je hem vanzelf.rickjehh schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:27:
Zijn er meer mensen die nog op software versie 2019.20.2.1 zitten? Voor mijn gevoel loop ik al een aantal versies achter en had ik inmiddels eigenlijk wel een update push verwacht. Heb hem sinds 25 juni en nog niks gehad. Ik vind het ook irritant dat je die updates niet zelf actief kunt binnenhalen
Wel irritant inderdaad dat je niet zelf kunt checken op updates.
De kans is groot dat er gefaseerde uitrol is om eventuele bugs en dergelijke nog te kunnen fixen voor de grote uitrol. Ook al zou er dan een knop zijn om te checken, dan staat hij gewoon not voor je klaar. Gewoon afwachten, komt vanzelf.Phontana schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:15:
[...]
Ik zit ook nog op die versie, en had ondertussen ook wel 2019.20.4.4 verwacht aangezien die al een tijdje uit is. Ik heb de software update preference op Advanced staan, maar tot nu toe nog geen update gehad. Ik heb die 2019.20.2.1 update trouwens wel vanzelf gekregen een paar weken geleden, dus waarschijnlijk gewoon nog even wat langer wachten en dan krijg je hem vanzelf.
Wel irritant inderdaad dat je niet zelf kunt checken op updates.
De M3 UMC pakt max 8a op Schuko. Dus hoger kan toch niet. En 1,5mm kan dan dus prima. Warmte komt ook vaak bij stekkers/WCD en niet zozeer in de aders. Helemaal niet met 8a door 1,5mm.flippy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:20:
[...]
je kan met die kabel rustig 10A trekken. als je verder niks op de groep hebt kan je hem doorgaans wel op 12~13 zetten. een deftige automaat van hager bijvoorbeeld zal niet afgaan daarop.
als je op bezoek bent of je weet niet hoe de rest van de bekabeling zit zou ik niet boven de 10 gaan.
kabel wel goed uitleggen en je kan op onbekende plekken even opletten hoe het voltage inkakt als je amperes begint te trekken. als je veel volts verliest kan je hem beter wat lager zetten. verlies in voltage is vaak indicatie van een slechte bekabeling in het huis.
Soft/hard reset zou je nog kunnen proberen.rickjehh schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:24:
[...]
Sowieso goed om te weten dit want dat wist ik nog nietmaar nee, Sentry mode staat ook uit.
Ik heb nou ook niet bepaald zin in een ritje naar het service center in Eindhoven bij elke update. Blijf het vreemd vinden dat je niet, net als bij bijvoorbeeld iOS, zelf kan controleren of er updates zijn.
You can do a soft reset by pressing both buttons on the steering wheel and aharda reset by pressing both and the brake at the same time. The soft reset restarts the screen while allowing you to drive, the hard reset restarts both computers.
[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 19-07-2019 09:17 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja, dat klopt wel, en hij komt ook vast wel vanzelf. Maar het is wel apart dat je in de Software Update preferences kunt kiezen voor Advanced waardoor je volgens de beschrijving nieuwe updates direct zou moeten ontvangen wanneer ze beschikbaar zijn, maar dat je niet zelf kunt checken op een update. De update is namelijk al een tijdje beschikbaar, dus ik vraag me dan af wat die Advanced setting nog doet.wickedsight schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:07:
[...]
De kans is groot dat er gefaseerde uitrol is om eventuele bugs en dergelijke nog te kunnen fixen voor de grote uitrol. Ook al zou er dan een knop zijn om te checken, dan staat hij gewoon not voor je klaar. Gewoon afwachten, komt vanzelf.
Zojuist bericht gehad: als je een zwarte hebt besteld, blijft de prijs gewoon zoals hij is. Pas als je een aanpassing in je config maakt kan de extra 800,- berekend gaan worden.arsimo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:07:
[...]
Hoop het toch niet zeg, dan ben ik not amused. Kan ik me ook haast niet voorstellen als ik een bestelovereenkomst heb met totaalbedragen e.d.

Zou dat betekenen dat je de bijtelling niet meer voor 60 maanden kan/mag vastleggen maar dat ook bestaande rijders elk jaar meegaan met de regels die gelden voor dat jaar.
Nog niet eerder gehoord....
YouTube: VVD: Elektrische auto's moeten meer bijtelling gaan betalen.
Haha, zou wat zijn. Juist op het moment dat het steeds betaalbaarder wordt voor de niet-directeuren en hoge managers, zouden ze het juist weer onbetaalbaar willen gaan maken.CVar schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:51:
Bij het Tweakers topic elektrische auto’s wordt gezegd/gesuggereerd dat de VVD de nieuwe bijtellingsregels ook voor bestaande leaserijders wil gaan doorvoeren![]()
Zou dat betekenen dat je de bijtelling niet meer voor 60 maanden kan/mag vastleggen maar dat ook bestaande rijders elk jaar meegaan met de regels die gelden voor dat jaar.
Zou me niks verbazen....CVar schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:51:
Bij het Tweakers topic elektrische auto’s wordt gezegd/gesuggereerd dat de VVD de nieuwe bijtellingsregels ook voor bestaande leaserijders wil gaan doorvoeren![]()
Nu krijgen ze straks allemaal geïmporteerde auto's binnen waar ze alsnog van de belastingvoordelen kunnen genieten. En dat willen ze tegenhouden.
https://www.rtlz.nl/life/...-met-lage-bijtelling-truc
Lijkt mij sterk.Dat zou een onbetrouwbare overheid zijn. Oude afsraken golden altijd. Want zo naai je de bestaande leaserijders die anders geen tesla van 60k zouden leasen. 22% over 60k over een paar jaar is nogal wat. Zou ik gewoon een benzine auto van 30k leasen. Zolangzamerhand wordt je een beetje moe van het gedraai van de overheid. Laat ze die bijtelling maar meteen afschaffen. Kijken wat ze zeggen als er opeens geen enkel EV meer wordt verkocht.CVar schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:51:
[ Voor 21% gewijzigd door lighting_ op 19-07-2019 11:12 ]
No way, die rechtzaak zie ik met vertrouwen tegemoet.CVar schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:51:
All-electric.
Dat is wettelijk gezien wel een probleem.CVar schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:51:
Er is namelijk een wetsartikel waarin staat dat de overheid betrouwbaar moet zijn.
Dat is dan ook de reden dat als je nu iets leased je 5 jaar die garantie hebt van dat bijtellingspercentage.
In de praktijk weten we natuurlijk allemaal dat de overheid verre van betrwoubaar is natuurlijk (de VVD al helemaal niet, maar dat daargelaten).
Dus men kan dit wel willen maar dat is wettelijk gezien wel een dingetje, daar zouden ze dan het wetboek voor moeten aanpassen en dat zie ik niet zomaar gebeuren.
Wat wel kan is een soort van overgangsregeling implementeren. Wat ze ook met de HRA min of meer doen of met de Heffingskortig aan het doen zijn. Dus stapsgewijs afbouwen of opbouwen dan in dit geval.
Maar ook dat kan de VVD niet in zijn eentje bepalen. Tussen willen en uitvoeren zit wel even een enorm verschil en ik verwacht niet dat men dit in 5 jaar even voor elkaar krijgt. Tevens gaat dat de VVD dan enorm in de problemen brengen want juist die achterban van de VVD word dan geraakt.
Dus geloof me: gaat zeker niet gebeuren.
Zelfs als ze een overgang willen. Feit is dat je als leaserijder die 60K anders niet zou leasen.RichardC79 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:12:
[...]
Dat is wettelijk gezien wel een probleem.
Er is namelijk een wetsartikel waarin staat dat de overheid betrouwbaar moet zijn.
Dat is dan ook de reden dat als je nu iets leased je 5 jaar die garantie hebt van dat bijtellingspercentage.
In de praktijk weten we natuurlijk allemaal dat de overheid verre van betrwoubaar is natuurlijk (de VVD al helemaal niet, maar dat daargelaten).
Dus men kan dit wel willen maar dat is wettelijk gezien wel een dingetje, daar zouden ze dan het wetboek voor moeten aanpassen en dat zie ik niet zomaar gebeuren.
Wat wel kan is een soort van overgangsregeling implementeren. Wat ze ook met de HRA min of meer doen of met de Heffingskortig aan het doen zijn. Dus stapsgewijs afbouwen of opbouwen dan in dit geval.
Maar ook dat kan de VVD niet in zijn eentje bepalen. Tussen willen en uitvoeren zit wel even een enorm verschil en ik verwacht niet dat men dit in 5 jaar even voor elkaar krijgt. Tevens gaat dat de VVD dan enorm in de problemen brengen want juist die achterban van de VVD word dan geraakt.
Dus geloof me: gaat zeker niet gebeuren.
Omdat het 4% tot 50k is is het betaaldbaar voor de meeste.
Dat klopt, vanaf 2020 kost die tesla van 58k dan ongeveer hetzelfde als een benzine of diesel auto van 30K in de bijtelling. Dus ik verwacht dat dan voornamelijk de goedkopere EV's nog wel zullen verkopen maar de duurdere toch nog meer gaan stagneren. Dat is nu ook al zo, immers wie gaat er nu nog een Model X leasen of een model S van 80k? Vrijwel niemand vermoed ik.lighting_ schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:16:
[...]
Zelfs als ze een overgang willen. Feit is dat je als leaserijder die 60K anders niet zou leasen.
Omdat het 4% tot 50k is is het betaaldbaar voor de meeste.
Mijn verwachting is dat je tot 2025 je echt geen zorgen hoeft te maken in ieder geval.
Immers is dat hele rekeningrijden ook tot die tijd vooruitgeschoven.
That makes sense dan inderdaad.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:18:
Paniek om niks jongens.. Dit verhaal gaat over de import van EVs die in 2018 afgeleverd zijn. Blijkbaar kon je op die manier nog de 4% krijgen over het volledige bedrag..
Vond het al een vreemd verhaal allemaal.
rekening rijden. Ook zoiets verzonnen door deskundigen achter hun bureau en thuiswerken.RichardC79 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:27:
[...]
Dat klopt, vanaf 2020 kost die tesla van 58k dan ongeveer hetzelfde als een benzine of diesel auto van 30K in de bijtelling. Dus ik verwacht dat dan voornamelijk de goedkopere EV's nog wel zullen verkopen maar de duurdere toch nog meer gaan stagneren. Dat is nu ook al zo, immers wie gaat er nu nog een Model X leasen of een model S van 80k? Vrijwel niemand vermoed ik.
Mijn verwachting is dat je tot 2025 je echt geen zorgen hoeft te maken in ieder geval.
Ander feit is dat op termijn EV weer zo duur wordt als benzine. Simpel weg omdat de overheid de belachelijke inkomsten niet wil missen.
Nou zeg, die 28 Tesla's en 50 I-PACE's hoeven we ons toch niet echt zorgen om te maken? De overheid zou dit moeten toejuichen en zorgen dat die auto's hier blijven.Hunkaroglu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:00:
[...]
Zou me niks verbazen....
Nu krijgen ze straks allemaal geïmporteerde auto's binnen waar ze alsnog van de belastingvoordelen kunnen genieten. En dat willen ze tegenhouden.
https://www.rtlz.nl/life/...-met-lage-bijtelling-truc
edit:
Een 530i of 530d kost ook snel 80k hoor... Weliswaar is de markt kleiner, maar hij is er wel degelijk. Momenteel zitten we alleen nog in nasleep van 2018. Over het algemeen kan dit type berijders hun auto ook wel een jaartje eerder kopen en nu begint steeds meer te spelen dat de S en X outdated raken.RichardC79 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:27:
[...]
Dat klopt, vanaf 2020 kost die tesla van 58k dan ongeveer hetzelfde als een benzine of diesel auto van 30K in de bijtelling. Dus ik verwacht dat dan voornamelijk de goedkopere EV's nog wel zullen verkopen maar de duurdere toch nog meer gaan stagneren. Dat is nu ook al zo, immers wie gaat er nu nog een Model X leasen of een model S van 80k? Vrijwel niemand vermoed ik.
Als ik nú geïnteresseerd was in een S of X zou ik ook het nog een jaartje afwachten of voor tijdelijk een gebruikte kopen. De 2020 S/X is in de bijtelling ongeveer €545 en de 2019 €415. Dat verschil is peanuts vergeleken met de 800 p/m van een brandstofmotor van 80k en zou voor mij waard zijn om met de nieuwste tech te rijden. Plus de 2020 heeft tot 2025 een voordeel en de 2019 maar tot 2024, waarbij je eventueel in 2025 nog op de valreep een nieuwe kan uitzoeken met 17% bijtelling tot 40k.
[ Voor 55% gewijzigd door Deveon op 19-07-2019 11:49 ]
Elektrische auto's worden geëxporteerd naar andere landen -> "Zie je wel, verspilling van geld!"Deveon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:33:
[...]
Nou zeg, die 28 Tesla's en 50 I-PACE's hoeven we ons toch niet echt zorgen om te maken? De overheid zou dit moeten toejuichen en zorgen dat die auto's hier blijven.
Elektrische auto's worden geïmporteerd uit andere landen -> "We lopen geld mis!"
Maatregel 1: maak het dúúrder om elektrische auto's in Nederland te houden, dan om ze te exporteren
Maatregel 2: maak het dúúrder om elektrische auto's te importeren
Gevolg: nog minder elektrische auto's in Nederland

Alleen gaat dat laatste dan wel weer ten koste van de verkoop van nieuwe EV's. Hoe leuk ook om vele andere redenen EV rijden is, het wordt voor velen dan flink duurder en daarmee lastiger op te brengen en mogelijk velen in hun goedkopere ICE te houden of laten terugkeren.lighting_ schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:33:
[...]
Rekening rijden. Ook zoiets verzonnen door deskundigen achter hun bureau en thuiswerken.
Ander feit is dat op termijn EV weer zo duur wordt als benzine. Simpel weg omdat de overheid de belachelijke inkomsten niet wil missen.
Bijvoorbeeld met mijn Model 3 - die ik over 2 weken heb, of correcter, mijn 100% bv-tje dan heeft - moet ik in de aansluitende a.s. 5 jaar ruwweg 2000 euro prive aan de belasting overmaken. Precies na die 5 jaar wordt dat ruwweg 5000 per jaar, 3000 euro netto verschil, da's niet nix in 1 klap..
Mijn geplande oplossing is om dan de auto prive over te nemen van mijn bv, uiteraard voor de laagst mogelijke reeele prijs waar ik mee weg kan komen (anders wordt de fiscus terecht boos).
Grappig is wel dat ik begrepen heb dat men van plan is tweedehands aanschaf van EV's te bevorderen in de a.s. jaren, daar zou 100 miljoen voor worden uitgetrokken. Hoe dat gaat werken heb ik geen idee - volgens mij de regering en overheid zelf ook nog niet(?) - maar omdat ik dus over 5 jaar dan in zekere zin zelf mijn eigen auto koop heb ik - en mogelijk velen in dezelfde situatie - daar nog wat aan. Afwachten maar.
Ik weet niet of iedereen die afweging zo maakt zoals jij nu doet.Deveon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:33:
[...]
Nou zeg, die 28 Tesla's en 50 I-PACE's hoeven we ons toch niet echt zorgen om te maken? De overheid zou dit moeten toejuichen en zorgen dat die auto's hier blijven.
edit:
[...]
Een 530i of 530d kost ook snel 80k hoor... Weliswaar is de markt kleiner, maar hij is er wel degelijk. Momenteel zitten we alleen nog in nasleep van 2018. Over het algemeen kan dit type berijders hun auto ook wel een jaartje eerder kopen en nu begint steeds meer te spelen dat de S en X outdated raken.
Als ik nú geïnteresseerd was in een S of X zou ik ook het nog een jaartje afwachten of voor tijdelijk een gebruikte kopen. De 2020 S/X is in de bijtelling ongeveer €545 en de 2019 €415. Dat verschil is peanuts vergeleken met de 800 p/m van een brandstofmotor van 80k en zou voor mij waard zijn om met de nieuwste tech te rijden. Plus de 2020 heeft tot 2025 een voordeel en de 2019 maar tot 2024, waarbij je eventueel in 2025 nog op de valreep een nieuwe kan uitzoeken met 17% bijtelling tot 40k.
De Tesla's zijn relatief wel erg duur voor de uiteindelijke bouw kwaliteit die je er voor krijgt.
Als ik een BMW van diezelfde centen zou kopen weet ik 1 ding zeker:
De bouwkwaliteit van zo'n auto is gewoonweg top.
Die tesla neem je dan toch vooral vanuit technisch oogpunt, wat ik opzich zeker snap , maar ik vraag mij wel sterk af of iedereen die afweging op die manier doet. \
Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die een zeer goede service en betrouwbaarheid willen en daarom de Tesla's juist links laten liggen omdat die onderaan die lijstjes bungelen.
Ben benieuwd wat die verkoopcijfers zijn van de X en de S voor nieuwe modellen in 2019 en starks voor 2020. Dan weten we hoe het echt zit.
De lijstje van betrouwbaarheid worden al jaren door Aziaten gedomineerd en niet door de Duitsers. Een Duitser koop je vanwege de luxe (materiaal gebruik), om mee te pronken en/of simpelweg omdat je het mooi vind. Zelf zou ik mijn Model 3 echt niet inruilen voor een 3 serie, bij gelijke kosten. Ik kan dit zelfs in de praktijk beademen aangezien ik tot vandaag 2,5 maand in een 3 serie als vervangend vervoer heb gereden.RichardC79 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:49:
[...]
Ik weet niet of iedereen die afweging zo maakt zoals jij nu doet.
De Tesla's zijn relatief wel erg duur voor de uiteindelijke bouw kwaliteit die je er voor krijgt.
Als ik een BMW van diezelfde centen zou kopen weet ik 1 ding zeker:
De bouwkwaliteit van zo'n auto is gewoonweg top.
Die tesla neem je dan toch vooral vanuit technisch oogpunt, wat ik opzich zeker snap , maar ik vraag mij wel sterk af of iedereen die afweging op die manier doet. \
Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die een zeer goede service en betrouwbaarheid willen en daarom de Tesla's juist links laten liggen omdat die onderaan die lijstjes bungelen.
Ben benieuwd wat die verkoopcijfers zijn van de X en de S voor nieuwe modellen in 2019 en starks voor 2020. Dan weten we hoe het echt zit.
Waarom dan? Ik lees dit vaker namelijk, maar nooit met de reden er bij en dat is nou juist zo interessant.Deveon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:15:
[...]
De lijstje van betrouwbaarheid worden al jaren door Aziaten gedomineerd en niet door de Duitsers. Een Duitser koop je vanwege de luxe (materiaal gebruik), om mee te pronken en/of simpelweg omdat je het mooi vind. Zelf zou ik mijn Model 3 echt niet inruilen voor een 3 serie, bij gelijke kosten. Ik kan dit zelfs in de praktijk beademen aangezien ik tot vandaag 2,5 maand in een 3 serie als vervangend vervoer heb gereden.
Omdat het rijgenot van een BMW M3 niet eens in de buurt komt van een Tesla model 3.wickedsight schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:26:
[...]
Waarom dan? Ik lees dit vaker namelijk, maar nooit met de reden er bij en dat is nou juist zo interessant.
Mensen onderschatten het verschil tussen elektrisch rijden en een brandstof auto rijden.
Daarbij opgeteld is de Model 3 ook nog eens een zeer snelle wagen.
Ik heb ook beide auto's gereden, en ik zou niet weten waarom ik een 3 serie zou willen rijden. Tenzij je hele speciafieke wensen hebt die de 3 serie wel heeft en de model 3 niet:
Zoals:
motor geluid.
BMW look en feel (al vind ik die van tesla beter maar dat is persoonlijk).
Regelmatig meer dan 700km moet afleggen, en geen zin hebt om lang te wachten.
Je geen eigen parkeerplaats hebt waar je 's nachts kan laden.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
1. Nooit meer tanken.wickedsight schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:26:
[...]
Waarom dan? Ik lees dit vaker namelijk, maar nooit met de reden er bij en dat is nou juist zo interessant.
2. Betere infotainment, minder handelingen voor dezelfde acties.
3. Instant torque, met de stand van het acceleratie pedaal rijd die comfortabel of als een sportwagen.
4. Ruimer.
5. Minimalistisch interieur zonder knopjes die je toch niet gebruikt en functies die ik een paar keer per jaar gebruik mogen van mij prima in een touchscreen.
6. De auto wordt na aanschaf nóg beter.
7. De app reageert veel sneller waardoor de auto klaar is met koelen als ik instap in plaats van dat de opdracht dan pas binnen komt (overdreven).
Helaas heb ik geen ervaring met de ACC van BMW, maar betwijfel dat deze beter ik dan Tesla. Hooguit gelijkwaardig (denk het niet).
Edit: Wat @Smuggler zegt inderdaad, met als toevoeging dat de 3 serie als touring te krijgen is.
[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 19-07-2019 13:41 ]
Dat is idd de enige wens, een vijfde deur. Voor de rest is er op dit moment geen serieus alternatief. (Eigenlijk wel heel apart dat er tot diep in 2020 geen alternatief ( VW ID ) beschikbaar komt.)Deveon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:36:
[...]
inderdaad, met als toevoeging dat de 3 serie als touring te krijgen is.
Dit is wel heel erg optimistisch he.Smuggler schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:34:
[...]
Regelmatig meer dan 700km moet afleggen, en geen zin hebt om lang te wachten.
Ik neem aan dat je meer 400km bedoelde....
Verder opzich eens hoor alhoewel ik dus ook mensen ken die zijn afgeknapt op de Tesla en dan met name vanwege de belabberde service en het feit dat ze zaken hadden die niet werden opgelost.
Maargoed dat kan een maandagmorgen model zijn geweest dan en dat kun je bij alle merken hebben natuurlijk dus dat zegt niet alles.
Nee juist 700RichardC79 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:46:
[...]
Dit is wel heel erg optimistisch he.![]()
Ik neem aan dat je meer 400km bedoelde....
Verder opzich eens hoor alhoewel ik dus ook mensen ken die zijn afgeknapt op de Tesla en dan met name vanwege de belabberde service en het feit dat ze zaken hadden die niet werden opgelost.
Maargoed dat kan een maandagmorgen model zijn geweest dan en dat kun je bij alle merken hebben natuurlijk dus dat zegt niet alles.
Je begint elke ochtend met een volle tank.
Meestal kan je op locatie tegenwoordig wel laden. en 300km onderweg bijladen is met het supercharger netwerk ook geen probleem. moet je verder, dan gaat het wachten misschien de overhand krijgen.
We zijn nu hier aan het besluiten of er een 2e model 3 komt of dat de 2e auto een renault zoë wordt.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Haal je met gemak
Alleen nu zit ik nog op 2019.12.1.1 met de “oude” en hoor ik veel klachten over de EU nerf. Is het verstandig om de update zo lang mogelijk uit te stellen? En loop ik iets mis waardoor het updaten het toch waard kan zijn? Alleen de betere Sentry Mode zou prettig zijn, maar liever een goeie AP.
Als ik het goed begrijp, had de verandering alleen betrekking op de S en X. De Model 3 was al vanaf het begin aangepast aan de EU regels (daarom was deze de eerste paar weken nog niet beschikbaar).Deveon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:49:
Alleen nu zit ik nog op 2019.12.1.1 met de “oude” en hoor ik veel klachten over de EU nerf. Is het verstandig om de update zo lang mogelijk uit te stellen? En loop ik iets mis waardoor het updaten het toch waard kan zijn? Alleen de betere Sentry Mode zou prettig zijn, maar liever een goeie AP.
https://electrek.co/2019/...pilot-europe-regulations/
Ik had hem ook een tijdje uitgesteld vanwege de ELDA, maar alsnog doorgevoerd vanwege de Supercharger buff van 2019.20 en ik werd gek van de reminder popup voor de update. Heb na de update niks gemerkt van de EU aanpassingen, en ook van de ELDA niet, eerlijk gezegd.Deveon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:49:
Eindelijk mijn Model 3 terug en ben na 2,5 maand in een 330e wéér positief verrast over wat voor geweldige auto het is!
Wel was de AP anders, hij is minder rigide in het midden van de baan, hij zweeft iets meer tussen de lijntjes. Dat was wel even wennen.
Oh thanks, dan ga ik de WiFi maar aanzetten.Bazi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:57:
[...]
Als ik het goed begrijp, had de verandering alleen betrekking op de S en X. De Model 3 was al vanaf het begin aangepast aan de EU regels (daarom was deze de eerste paar weken nog niet beschikbaar).
https://electrek.co/2019/...pilot-europe-regulations/
Ik ben aan het verkennen of het (“nu al”) mogelijk is een M3 zakelijk te gaan rijden, in plaats van de (privé auto) Zoe met 41kWh batterij.
Ik berekende via de online tool ongeveer dit voor financial lease:
Aanbetaling: 15.000€
Leasebedrag p/m 5j: 219€
Slottermijn 16.500€
Met onze Zoe betalen we per maand al 130€ +\- voor de batterij (auto wel volledig eigendom)
Het enige wat waarschijnlijk een probleem kan zijn is dat mijn onderneming slechts 1.5j oud is en mijn inkomsten nog laag zijn*
* Ik kan deze indien nodig vlot verhogen door meer van mijn tijd te besteden aan zonnepanelen verkoop/advies (ZZP), in plaats van wat ik volledig onder eigen naam doe met mijn bedrijf.
Ook heb ik de mogelijkheid om uit mijn beleggingen/prive rekeningen extra geld in te leggen indien nodig.
De lasten kan ik prima dragen, als het leasebdrag echt zo laag is, gezien ik (indien nodig) zonder inkomsten momenteel ook makkelijk rond kom samen met mijn vriendin. (Dat is ook waarom ik het bedrijf ben gestart!)
Oorspronkelijk wilde ik volgend jaar eens gaan kijken, maar is het nu misschien al mogelijk zakelijk te gaan rijden (met dus eventuele inleg van liefs maximaal 15.000€ Na verkoop Zoe) dan wil ik dat misschien al doen voor de bijtelling etc word veranderd.
Iemand in het zelfde schuitje gezeten? Mijn ZZP inkomsten zijn momenteel vrij laag maar heb wel genoeg op de prive rekeningen staan om de aankomende 4/5jaar aan leasetermijnen te betalen.
Kan iemand een bank aanraden? Tesla zelf heeft Findio genoemd en die ga ik iig bellen.
Als het mogelijk blijkt bestel ik dit jaar nog een Model 3, vriendin vind het ook een prima auto na ons bezoek vandaag aan de Tesla store.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Gewoon via Findio doen. Die lijkt me de goedkoopste en ze hebben een slottermijn.Stef87 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:27:
Vandaag voor het eerst in een Tesla M3 gezeten in de showroom en een testrit geboekt.. Ik heb wat vragen voor jullie!
Ik ben aan het verkennen of het (“nu al”) mogelijk is een M3 zakelijk te gaan rijden, in plaats van de (privé auto) Zoe met 41kWh batterij.
Ik berekende via de online tool ongeveer dit voor financial lease:
Aanbetaling: 15.000€
Leasebedrag p/m 5j: 219€
Slottermijn 16.500€
Met onze Zoe betalen we per maand al 130€ +\- voor de batterij (auto wel volledig eigendom)
Het enige wat waarschijnlijk een probleem kan zijn is dat mijn onderneming slechts 1.5j oud is en mijn inkomsten nog laag zijn*
* Ik kan deze indien nodig vlot verhogen door meer van mijn tijd te besteden aan zonnepanelen verkoop/advies (ZZP), in plaats van wat ik volledig onder eigen naam doe met mijn bedrijf.
Ook heb ik de mogelijkheid om uit mijn beleggingen/prive rekeningen extra geld in te leggen indien nodig.
De lasten kan ik prima dragen, als het leasebdrag echt zo laag is, gezien ik (indien nodig) zonder inkomsten momenteel ook makkelijk rond kom samen met mijn vriendin. (Dat is ook waarom ik het bedrijf ben gestart!)
Oorspronkelijk wilde ik volgend jaar eens gaan kijken, maar is het nu misschien al mogelijk zakelijk te gaan rijden (met dus eventuele inleg van liefs maximaal 15.000€ Na verkoop Zoe) dan wil ik dat misschien al doen voor de bijtelling etc word veranderd.
Iemand in het zelfde schuitje gezeten? Mijn ZZP inkomsten zijn momenteel vrij laag maar heb wel genoeg op de prive rekeningen staan om de aankomende 4/5jaar aan leasetermijnen te betalen.
Kan iemand een bank aanraden? Tesla zelf heeft Findio genoemd en die ga ik iig bellen.
Als het mogelijk blijkt bestel ik dit jaar nog een Model 3, vriendin vind het ook een prima auto na ons bezoek vandaag aan de Tesla store.
Hieronder kan je een voorbeeldberekening doen.
https://www.findio.nl/voor-auto/tesla/model3
Bij mij vroegen ze niet om een jaarrekening. Mijn eenmanszaak is wel opgericht in 2012.
Ik heb ook bij banken geinformeerd... maar daar hebben ze niet zo'n hoge slottermijn. Voor mij kwam dat beter uit. En qua rente was Findio zelfs goedkoper dan mijn bank. Rente is 4,1%
Ik zie 4,9 procent rente bij findio. Freo heeft bijvoorbeeld 3,9%. Is findio dan niet heel duur?Hunkaroglu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:49:
[...]
Gewoon via Findio doen. Die lijkt me de goedkoopste en ze hebben een slottermijn.
Bij mij vroegen ze niet om een jaarrekening. Mijn eenmanszaak is wel opgericht in 2012.
Ik heb ook bij banken geinformeerd... maar daar hebben ze niet zo'n hoge slottermijn. Voor mij kwam dat beter uit. En qua rente was Findio zelfs goedkoper dan mijn bank. Rente is 4,1%
Verwijderd
Teslas zijn dus 6.6x veiliger op autopilot wanneer er in de USA wordt gereden. En dan ook nog de veiligste auto van het jaar.
EU: nerf this!!!!
Ik ga maandag even met ze bellen. In de Tesla store werd gezegd dat je bedrijf normaal 3 jaar moet staan ingeschreven in de KvK, maar ze soms wel flexibel zijn. (Ga dus zeker even kijken wat er mogelijk is!)Hunkaroglu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:49:
[...]
Gewoon via Findio doen. Die lijkt me de goedkoopste en ze hebben een slottermijn.
Mocht je (of iemand anders) nog andere aanraders hebben met een vergelijkbaar slottermijn, hoor ik het graag.
@n3z Freo heeft alleen persoonlijke leningen of krediet (geen financial lease?) Ik kon het iig niet vinden.
**Edit: de 29e staat in ieder geval een proefrit gepland samen met mijn vriendin. Ik ben erg benieuwd.
[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 20-07-2019 01:08 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik ben zojuist van Noord Holland, naar Milaan en Pisa heen weer gereden met mijn splinter nieuwe Model 3. Dat ging echt helemaal top. Echter, nu ik naar mijn supercharger betalingsoverzicht kijk, zie ik niet mijn laad sessies in Italie, maar wel alle andere.
Is er iets fout of zijn superchargers in Italie gewoon gratis?
Ook toen ik in Italie aan het superchargen was zag ik 0 euro staan in mijn scherm.
Afhankelijk hoe je hebt besteld 3 of 6 maanden gratis superchargen.
Kijk in je tesla account op de tesla website tot wanneer dat voor jou gratis is.
Bij mij was het geen probleem dat ik nog geen 3 jaar stond ingeschreven bij de Kvk. Ik was echter wel verplicht om 25% aan te betalen.Stef87 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 01:06:
[...]
Ik ga maandag even met ze bellen. In de Tesla store werd gezegd dat je bedrijf normaal 3 jaar moet staan ingeschreven in de KvK, maar ze soms wel flexibel zijn. (Ga dus zeker even kijken wat er mogelijk is!)
Alleen de motor en de beschikbaarheidlighting_ schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:53:
Was het verschil met de LR rwd vs 4wd alleen de motor of ook de extra's?
Dan is 4k wel een duur onderdeel.
Is dus helaas alleen maar ingegeven om meer marge te krijgen aangezien ik niet kan geloven dat andere landen liever 4wd willen dan rw met zo een prijs verschil.
Dit topic is gesloten.