Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Inspired schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:52:
[...]
De markt in US is net ietsje groter dan in NL. Tesla moet niks. Heeft alles met demand te maken. In de US zien ze de demand blijkbaar terug lopen.
Tuurlijk moet Tesla niets, maar als bedrijf speelt je in op de demand naar je product. Dus in die zin moeten ze wel iets, net als ieder ander bedrijf dat goed zaken wil doen. Die tax cut in de VS heeft flinke impact (gehad) op het succes van Tesla aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 20:37
Ik zie dat een SR+ als operational lease via Leaseplan (48 maanden, 30k kms) mij netto incl bijtelling 460eu per maand kost. Dit is toch goedkoper als zakelijk financial lease aanschaffen volgens diverse vergelijkingen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Nou uiteindelijk toch de korting kunnen krijgen.. nu is het nog afwachten of ze administratief nog alles snel kunnen regelen. En of ik het donderdag mag ophalen.

Zolang ik niks hoor, kan ik het gewoon gaan ophalen.

Ik verwacht binnenkort een nieuwe eindfactuur met de korting erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
r0bb schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:00:
Ik zie dat een SR+ als operational lease via Leaseplan (48 maanden, 30k kms) mij netto incl bijtelling 460eu per maand kost. Dit is toch goedkoper als zakelijk financial lease aanschaffen volgens diverse vergelijkingen of zie ik iets over het hoofd?
Bjj operational lease blijft de auto van de leasemaatschappij en bij financial lease is die van jou. Dus je betaalt in principe je auto af ipv het aan het einde van de looptijd het weer moet inleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Katseviool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Niet voor jou van toepassing, maar kleine irritatie is wel dat jij dezelfde dag een reactie krijgt en dat ik zelf deliveryNL al 3x de afgelopen maand heb gemaild over een missende oplaadkabel bij oplevering en dat ik nog nooit enige reactie heb ontvangen |:(
Dus je hebt ze al 3x voor de @Katseviool lopen mailen? :+
Misschien moet je iets in het subject zetten zodat ze denken dat het om een nieuwe bestelling gaat, en dan in de tekst pas over de laadkabel beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 15:45
r0bb schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:00:
Bij een Financial Lease wordt jij (Of je bedrijf in ieder geval) inderdaad eigenaar van de auto. Je hebt dan het voordeel van de MIA en het feit dat je de auto de komende vijf jaar kan afschrijven en daarmee het resultaat van je onderneming drukt. Nadeel is dat je zelf zaken als verzekering, banden en onderhoud moet regelen. In hoeverre de maandlasten overeen komen is volledig afhankelijk van een evt. slotsom bij een financial lease, en hoe hoog deze is.

Bij een operational lease 'huur' je de auto als het ware en lever je hem na de looptijd in. De leasemaatschappij blijft dan eigenaar van de auto en heeft dus recht op de MIA. Veel leasemaatschappijen verwerken dit voordeel in het maandbedrag.

Het daadwerkelijke voordeel per leasevorm hangt af van de rechtsvorm van je bedrijf en het resultaat wat je draait.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
Ik gebruik de Siri shortcuts van teslacuts.com voor het op temperatuur brengen en ontgrendelen van de laadkabel.
Ik merk alleen dat het ontgrendelen niet werkt als hij nog bezig is met opladen. Echter zie ik geen Siri Shortcut voor het stoppen van het laden.
Kent iemand deze shortcut toevallig?
Lijkt me wel handig om in 1 shortcut te combineren: verwarmen, laden stoppen en dan laadkabel ontgrendelen. 1 klik en klaar ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Ik zag zojuist in een online berekening dat zakelijke aanschaf via financial lease ongeveer 600eu per maand kost, restwaarde meegenomen. Vanuit dat oogpunt is de 460eu operational lease toch gewoon een goeie deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

r0bb schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:30:
Ik zag zojuist in een online berekening dat zakelijke aanschaf via financial lease ongeveer 600eu per maand kost, restwaarde meegenomen. Vanuit dat oogpunt is de 460eu operational lease toch gewoon een goeie deal?
Ik denk dat je niet zomaar 1 getal kan vergelijken zonder precies te weten wat er achter zit en waarmee ze dat precies berekend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06-2023
Smobbo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:29:
Ik gebruik de Siri shortcuts van teslacuts.com voor het op temperatuur brengen en ontgrendelen van de laadkabel.
Ik merk alleen dat het ontgrendelen niet werkt als hij nog bezig is met opladen. Echter zie ik geen Siri Shortcut voor het stoppen van het laden.
Kent iemand deze shortcut toevallig?
Lijkt me wel handig om in 1 shortcut te combineren: verwarmen, laden stoppen en dan laadkabel ontgrendelen. 1 klik en klaar ;) !
Dit ziet er wel leuk uit. Is het veilig om deze shortcuts te gebruiken? Je voert toch je accountgegevens in, of blijft dat allemaal lokaal op je toestel. Zoveel verstand heb ik nog niet van het gebruik van Siri shortcuts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fiberduwde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
duchaantje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Dit ziet er wel leuk uit. Is het veilig om deze shortcuts te gebruiken? Je voert toch je accountgegevens in, of blijft dat allemaal lokaal op je toestel. Zoveel verstand heb ik nog niet van het gebruik van Siri shortcuts
Als je een shortcut van de site opent op je telefoon dan zie je dat deze in apple shortcuts (opdrachten) terecht komt en direct met de API van Tesla communiceert. Zo te zien gaat er dus niks naar een third-party.

Handig kende de site nog niet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
Het is maar wat je een goede deal vindt. Volgens die berekening is voor €8.400 meer over 5 jaar tijd die bak van jou. Dat is nog los van alle belastingvoordelen uiteengezet door @Quincy2003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Mijn huidige auto heb ik ook op die manier vergeleken, er komt wel meer bij kijken dan je denkt.

Operational lease was € 575 per maand, 60 maanden. All inclusief. 25.000 km per jaar.
Incl. onderhoud, verzekering, wegenbelasting, winterbanden.

Totale kosten na 60 maanden operational lease: € 34.500,-.
Je levert je auto vervolgens in en je bent klaar om een nieuwe uit te zoeken.

Financial lease was € 580 per maand over 60 maanden, geen slottermijn. € 34.800,-
Onderhoud heeft mij niets gekost behalve de standaardpakketten. Elke 15.000 een beurt, afwisselend een grote en een kleine. Kleine beurt € 195,- Grote beurt € 550,- Bij 125.000 km maakt dat (onderhoud tot 120.000 km) totaal € 2.980,-. Hier en daar nog een ruitenwisser, APK, batterijtje.
Verzekering € 90,- per maand, 60 maanden maakt € 5.400,- Wordt theoretisch wel iets goedkoper per jaar.
Wegenbelasting € 60,- per maand, 60 maanden maakt € 3.600,-
Elke winter bandenwissel, elk voorjaar bandenwissel incl. opslag van de banden. Maakt 2x per jaar € 110,- Totaal in 5 jaar € 1.100,-
Pechhulp heb ik niet meegenomen, dat is in dit geval gratis (in de EU).

Totale kosten na 60 maanden financial lease: € 47.880,-.
Je betaalt € 13.380,- extra maar in ruil daarvoor heb je wel een 5 jaar oude auto in bezit.

Als ik nu vervolgens op marktplaats kijk wordt deze 5 jaar oude wagen tussen 100.000 à 150.000 km voor € 17.000 tot € 12.000 aangeboden.

Als ik geluk heb 'verdien' ik € 4.000,- ten opzichte van operational lease, als ik pech heb ben ik zelfs iets duurder uit. En € 4.000,- over 60 maanden is uiteindelijk € 67 per maand. En voor die € 67 loop je dat risico niet meer, heb je geen kopzorgen bij onverwacht onderhoud, pech, ongelukken, versleten banden, je auto proberen voor een goede prijs te verkopen. Tot slot is de restwaarde van conventionele wagens vs. elektrisch is misschien wel anders, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Maargoed, de verwachte afschrijving is bij operational lease ook al meegenomen in de prijs op basis van de auto.

Mijn conclusie, financial lease is vooral leuk als je van plan bent die auto na 5 jaar nog steeds te blijven rijden (en in het geval van zakelijk; voor een mooie prijs vanuit je BV aan jezelf privé verkopen en de auto aan je vrouw geven). En misschien is financial lease om andere redenen interessant als je het zakelijk doet, dat weet ik niet. Voor alle andere gevallen betaal je voor operational lease gewoon een eerlijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Katseviool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:04:
[...]

Het is maar wat je een goede deal vindt. Volgens die berekening is voor €8.400 meer over 5 jaar tijd die bak van jou. Dat is nog los van alle belastingvoordelen uiteengezet door @Quincy2003
Nee dus, restwaarde is al meegenomen in de berekening zoals ik zei. Net zoals de mogelijke belastingvoordelen. Een MIA bijvoorbeeld rekent Leaseplan ook gewoon door in de maandtermijn om concurrerend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
Tweet van Elon,

Basic white adds to much to service repair complexity
Team convinced me better to go with pearl white.

Geen slecht nieuws als je in de nabije toekomst in de markt bent voor een witte.
Maar niks is veranderlijker dan Elon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:26
Misschien hadden ze beter eerst kunnen overleggen. Dit kost uiteindelijk alleen maar geld.

/edit

Zit iemand hier met een Model 3 al op 20.4.4? Of rollen ze die nog niet uit bij ons?

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 16-07-2019 19:19 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
Divak schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:17:
[...]

Mijn huidige auto heb ik ook op die manier vergeleken, er komt wel meer bij kijken dan je denkt.

Operational lease was € 575 per maand, 60 maanden. All inclusief. 25.000 km per jaar.
Incl. onderhoud, verzekering, wegenbelasting, winterbanden.

Totale kosten na 60 maanden operational lease: € 34.500,-.
Je levert je auto vervolgens in en je bent klaar om een nieuwe uit te zoeken.

Financial lease was € 580 per maand over 60 maanden, geen slottermijn. € 34.800,-
Onderhoud heeft mij niets gekost behalve de standaardpakketten. Elke 15.000 een beurt, afwisselend een grote en een kleine. Kleine beurt € 195,- Grote beurt € 550,- Bij 125.000 km maakt dat (onderhoud tot 120.000 km) totaal € 2.980,-. Hier en daar nog een ruitenwisser, APK, batterijtje.
Verzekering € 90,- per maand, 60 maanden maakt € 5.400,- Wordt theoretisch wel iets goedkoper per jaar.
Wegenbelasting € 60,- per maand, 60 maanden maakt € 3.600,-
Elke winter bandenwissel, elk voorjaar bandenwissel incl. opslag van de banden. Maakt 2x per jaar € 110,- Totaal in 5 jaar € 1.100,-
Pechhulp heb ik niet meegenomen, dat is in dit geval gratis (in de EU).

Totale kosten na 60 maanden financial lease: € 47.880,-.
Je betaalt € 13.380,- extra maar in ruil daarvoor heb je wel een 5 jaar oude auto in bezit.

Als ik nu vervolgens op marktplaats kijk wordt deze 5 jaar oude wagen tussen 100.000 à 150.000 km voor € 17.000 tot € 12.000 aangeboden.

Als ik geluk heb 'verdien' ik € 4.000,- ten opzichte van operational lease, als ik pech heb ben ik zelfs iets duurder uit. En € 4.000,- over 60 maanden is uiteindelijk € 67 per maand. En voor die € 67 loop je dat risico niet meer, heb je geen kopzorgen bij onverwacht onderhoud, pech, ongelukken, versleten banden, je auto proberen voor een goede prijs te verkopen. Tot slot is de restwaarde van conventionele wagens vs. elektrisch is misschien wel anders, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Maargoed, de verwachte afschrijving is bij operational lease ook al meegenomen in de prijs op basis van de auto.

Mijn conclusie, financial lease is vooral leuk als je van plan bent die auto na 5 jaar nog steeds te blijven rijden (en in het geval van zakelijk; voor een mooie prijs vanuit je BV aan jezelf privé verkopen en de auto aan je vrouw geven). En misschien is financial lease om andere redenen interessant als je het zakelijk doet, dat weet ik niet. Voor alle andere gevallen betaal je voor operational lease gewoon een eerlijke prijs.
Die hele kostenpost van beurten groot/klein op elke 15.000 is niet realistisch als je topic leest. Je hebt verder geen wegenbelasting. Verder is restwaarde bepalen op basis van fossiele bak niet realistisch. Daarbij gebruik je als ondernemer de afschrijving om je winst te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Katseviool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:16:
[...]

Die hele kostenpost van beurten groot/klein op elke 15.000 is niet realistisch als je topic leest. Je hebt verder geen wegenbelasting. Verder is restwaarde bepalen op basis van fossiele bak niet realistisch. Daarbij gebruik je als ondernemer de afschrijving om je winst te drukken.
Ik vergelijk hier mijn huidge eigen auto. In het geval van een Tesla zal het ontbreken van wegenbelasting en lagere onderhoud ook gewoon verwerkt zijn in de operational lease. Het rekensommetje zal hetzelfde blijven. Operational lease is gewoon overal scherp geprijsd door de concurrentie en echt geen weggegooid geld vs. financial lease en eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Kan iemand dit fatsoenlijk uitrekenen?
Ik heb voor financial lease gekozen (ondernemer) en ben ervan overtuigt dat dit de betere deal is qua afschrijving, MIA etc.
Deze link is ook wel een leuke indicatie:
https://teslafacts.nl/mod...van-een-tesla-model-3.asp
Gaat niet perse over de vergelijking financial lease vs operational lease, maar geeft wel aan hoeveel goedkoper een tesla is t.o.v. In dit voorbeeld een BMW 3 serie of een youngtimer.

[ Voor 24% gewijzigd door 072-PC op 16-07-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
.

[ Voor 110% gewijzigd door r0bb op 16-07-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
072-PC schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:14:
Ik heb voor financial lease gekozen (ondernemer) en ben ervan overtuigt dat dit de betere deal is qua afschrijving, MIA etc.
Gaat niet perse over de vergelijking financial lease vs operational lease, maar geeft wel aan hoeveel goedkoper een tesla is t.o.v. In dit voorbeeld een BMW 3 serie of een youngtimer.
Het verhaal achter de link is voor een deel achterhaald (de bijtellingsregels in 2019) en vergeet ook zaken.

Bijvoorbeeld meldt de schrijver terecht dat als je de auto - M3 of BMW maakt niet uit in dit geval - door je bv laat kopen je bv de BTW kan terugkrijgen. Maar hij vermeldt er niet bij dat als je de auto ook prive rijdt - en dat is uiteraard de bedoeling - je bv ter compensatie van die BTW-aftrek jaarlijks weer 2,7% van de totale cataloguswaarde (dus incl BTW en BPM) aan de belastingdienst moet overmaken. Na 5 jaar heeft je bv dus meer dan 13,5% van de 21% alsnog betaald [meer omdat die 13,5 is over het geheel, die 21 over ex BTW gedeelte], na 7 jaar zou het zelfs er over heen gaan . Extra reden naast de bijtellingsklap (zo noem ik het maar even als) die over 5 jaar komt als je nu een EV koopt om de auto na 5 jaar te verkopen aan jezelf prive.

Die jaarlijkse 2,7% die je bv moet betalen is ter compensatie van het oneerlijke BTW voordeel: als je via je bv koopt kan je bv de BTW aftrekken en als je m prive zal kopen niet.

Zie https://www.belastingdien...egebruik_auto_van_de_zaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
CVar schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:51:
Inmiddels is Pearl White Multi Coat inbegrepen (zoals eerder gemeld) maar is ook de Performance uitvoering ruim 4000,- euro goedkoper geworden.
Lekker inderdaad, 3 weken geleden een performance opgehaald... maar het blijft een brute bak en heb nog geen seconde spijt dus voor iedereen die twijfelt gelijk bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
072-PC schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:14:
Er zal in ieder geval een 10K rente inzetten, zeg 4% x 50K * 5 jaar t.o.v. zelf kopen.
arsimo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:13:
[...]

Het verhaal achter de link is voor een deel achterhaald (de bijtellingsregels in 2019) en vergeet ook zaken.

Bijvoorbeeld meldt de schrijver terecht dat als je de auto - M3 of BMW maakt niet uit in dit geval - door je bv laat kopen je bv de BTW kan terugkrijgen. Maar hij vermeldt er niet bij dat als je de auto ook prive rijdt - en dat is uiteraard de bedoeling - je bv ter compensatie van die BTW-aftrek jaarlijks weer 2,7% van de totale cataloguswaarde (dus incl BTW en BPM) aan de belastingdienst moet overmaken. Na 5 jaar heeft je bv dus meer dan 13,5% van de 21% alsnog betaald [meer omdat die 13,5 is over het geheel, die 21 over ex BTW gedeelte], na 7 jaar zou het zelfs er over heen gaan . Extra reden naast de bijtellingsklap (zo noem ik het maar even als) die over 5 jaar komt als je nu een EV koopt om de auto na 5 jaar te verkopen aan jezelf prive.

Die jaarlijkse 2,7% die je bv moet betalen is ter compensatie van het oneerlijke BTW voordeel: als je via je bv koopt kan je bv de BTW aftrekken en als je m prive zal kopen niet.

Zie https://www.belastingdien...egebruik_auto_van_de_zaak
Het is effectief geen 2,7 procent, want je mag het bedrag weer van je winst aftrekken. Dat scheelt dan weer 20/25 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Én op een marge auto (waarvan de BTW al voldaan is) betaal je ook een BTW correctie bij privé gebruik, alleen iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En FSD wordt volgende maand weer 1000 dollar duurder, what is the man thinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
Katseviool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Lekker inderdaad, 3 weken geleden een performance opgehaald... maar het blijft een brute bak en heb nog geen seconde spijt dus voor iedereen die twijfelt gelijk bestellen :)
Het enige waar ik nog over twijfel is of ik wel of geen winterbanden erbij ga nemen. Op dit moment rij ik op all season banden en dat gaat in nederland altijd prima (goed, da's 'n auto die ruim 7 seconden nodig heeft voor de 100) en ook in mistige en regenachtige bergwegen in Engeland en Ierland geen enkel probleem. Ik vraag me af of Tesla de 3 ook direct kan uitleven met all seasons (doen ze volgens mij in de VS wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
mrwolf schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:22:
En FSD wordt volgende maand weer 1000 dollar duurder, what is the man thinking?
level 5 FSD is minimaal een ton per auto waard als je dat nu werkend zou hebben.
Naarmate het waarschijnlijker wordt dat ze dit met de huidige auto's kunnen halen, wordt de waarde van de optie ook hoger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
RocketKoen schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 00:02:
[...]

level 5 FSD is minimaal een ton per auto waard als je dat nu werkend zou hebben.
Naarmate het waarschijnlijker wordt dat ze dit met de huidige auto's kunnen halen, wordt de waarde van de optie ook hoger.
Een afval ton bedoel je zeker.... Leg mij maar eens uit waarom het zoveel meer oplevert. De auto share bussiness is al een tijdje gaande, maar niet echt grootschalig. Er zijn gewoon niet heel veel mensen die hun auto willen delen. En robo-taxi is nog heel ver weg en ook daarvan is de markt beperkt. En daar zijn dan weer allerlei voorzieningen voornodig, wie gaat de stekker voor laden er in stoppen?

Ik las ergens de vergelijking met vakantiehuisjes, ook daar is een fors gedeelte niet geinterresseerd om het te verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Gisteren de auto naar Tesla Eindhoven gebracht om de bij aflevering reeds aanwezige bumperschade aan de achterzijde te repareren. Ik heb dat drie weken geleden ingepland, foto's gestuurd etc. Het zou gemaakt worden en het zou maximaal 2 tot 3 dagen duren.
Kom ik daar, zeggen ze: tja, dit moet gespoten worden (dat wisten ze al) en het spuitbedrijf heeft nu geen tijd, we plannen een afspraak in. Ik kon wel ontploffen, onbegrijpelijk hoe knullig dit allemaal weer gaat. Maar ja, je doet er niks aan dus onverrichter zake weer naar huis (Utrecht).

Een paar vragen heb ik waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:
- Is er een mogelijkheid om het belmenu op het hoofdscherm te krijgen? Dus dat je het direct ziet ipv in het submenu?
- Hoe voeg je favoriete locaties toe ivm sentry mode?
- Hoe kun je van binnenuit de deuren ontgrendelen als iemand wil instappen? Nu doe ik altijd even zelf mijn deur open maar dit moet handiger kunnen denk ik?
- De laadkabel (type 2) is na een paar uur laden enigszins warm aan beide kanten (ingang auto, ingang laadpaal). Echt minimaal maar ik voel warmte. Hiervoor reed ik een Kona Electric en die kabel werd niet warm. Maar was ook maar 1-fase. Klopt de warmteontwikkeling doordat het nu 3-fase is en er gewoon meer stroom doorheen gaat? Of zou hij koud moeten blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
jerh schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:00:
[...]

Een afval ton bedoel je zeker.... Leg mij maar eens uit waarom het zoveel meer oplevert. De auto share bussiness is al een tijdje gaande, maar niet echt grootschalig. Er zijn gewoon niet heel veel mensen die hun auto willen delen. En robo-taxi is nog heel ver weg en ook daarvan is de markt beperkt. En daar zijn dan weer allerlei voorzieningen voornodig, wie gaat de stekker voor laden er in stoppen?

Ik las ergens de vergelijking met vakantiehuisjes, ook daar is een fors gedeelte niet geinterresseerd om het te verhuren.
Dat gold net zo goed voor de overgang van paarden naar auto’s of de introductie van de mobiele telefoon(/internet). De meeste weten niet wat de verandering voor potentie bied. Momenteel is de grootste kostenpost voor auto rijden het bezit. Ik zou nu al mijn auto weg doen als het OV sneller en voordeliger zou zijn.

Goedkoper: Denk aan een taxi, maar dan zonder personeelskosten. Niet alleen voor de rit, maar ook voor het rijden van jou locatie én weer terug, naar de volgende klant en/of de wachttijden.

Sneller: Nooit meer zoeken naar een parkeerplaats, in en uitstappen voor de deur óók midden in het centrum. Als de techniek en wetgeving er klaar voor is zullen steden heel snel parkeerplaatsen gaan vervangen voor nuttigere zaken.

Het opladen zie ik niet als een uitdaging. Tesla heeft al een prototype die zelf de kabel erin prikt (Snake charger), BMW en Renault zetten in op draadloos en in de duurste variant kost het één poppetje bij de snellader. Dit poppetje kan gelijk controles uitvoeren of de vorige eigenaar het wel netjes heeft achter gelaten (dit poppetje is uiteraard veel voordeliger dan een chauffeur per auto).

Voor vandalisme en/of viezigheid zou een ratingsysteem als Uber ook gebruikt een uitkomst zijn. Is er iets mis met de auto dan maak je er melding van en dit kan gecontroleerd en gecorrigeerd worden. Heb je als gebruiker een lage rating dan krijg je oudere modellen, betaal je meer, moet je langer wachten en/of heb je grotere kans om na een andere viezerik de auto te krijgen. Heb je een uitstekende rating dan betaal je minder, krijg je de nieuwste auto’s, staat die sneller voor de deur (uiteraard afhankelijk van beschikbaarheid) en krijg je vaker een auto die door gelijkwaardige rating gebruikt is.

Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan maar de zorgen zijn redelijk makkelijk te tackelen. Verder is het vooral interessant om de mogelijkheden te onderzoeken en na te denken over wat we met al die vrijgekomen ruimte gaan doen waar we nu onze auto’s parkeren. Niet alleen in de stad, maar ook in de buitenwijken of dorpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 17-09 08:39
Volodos schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:01:
Gisteren de auto naar Tesla Eindhoven gebracht om de bij aflevering reeds aanwezige bumperschade aan de achterzijde te repareren. Ik heb dat drie weken geleden ingepland, foto's gestuurd etc. Het zou gemaakt worden en het zou maximaal 2 tot 3 dagen duren.
Kom ik daar, zeggen ze: tja, dit moet gespoten worden (dat wisten ze al) en het spuitbedrijf heeft nu geen tijd, we plannen een afspraak in. Ik kon wel ontploffen, onbegrijpelijk hoe knullig dit allemaal weer gaat. Maar ja, je doet er niks aan dus onverrichter zake weer naar huis (Utrecht).

- Is er een mogelijkheid om het belmenu op het hoofdscherm te krijgen? Dus dat je het direct ziet ipv in het submenu?
- Hoe voeg je favoriete locaties toe ivm sentry mode?
- Hoe kun je van binnenuit de deuren ontgrendelen als iemand wil instappen? Nu doe ik altijd even zelf mijn deur open maar dit moet handiger kunnen denk ik?
- De laadkabel (type 2) is na een paar uur laden enigszins warm aan beide kanten (ingang auto, ingang laadpaal). Echt minimaal maar ik voel warmte. Hiervoor reed ik een Kona Electric en die kabel werd niet warm. Maar was ook maar 1-fase. Klopt de warmteontwikkeling doordat het nu 3-fase is en er gewoon meer stroom doorheen gaat? Of zou hij koud moeten blijven?
Ik ben al een keer naar het SeC Eindhoven gereden om alleen een afspraak te maken om de week erna wat dingen te laten fixen 8)7. Telefonisch afspraak maken werkt niet en de app herkent geen adressen in NL. Ook hebben ze niet alles gefixed dus kan ik eind deze maand weer langsgaan. Gelukkig is er een comfortabele bank en internet dus ik kan gewoon verder werken.

Deuren ontgrendelen kan met het slotje (in de bovenste rij iconen in de kaart).

Laadkabel kan een beetje warm worden als je met 3x16A laad (bij een klant gemerkt). Met mijn 1-fase TNM LoLo blijft hij gewoon koel.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 20:32
1. Is er een mogelijkheid om het belmenu op het hoofdscherm te krijgen? Dus dat je het direct ziet ipv in het submenu?
2. Hoe voeg je favoriete locaties toe ivm sentry mode?
3. Hoe kun je van binnenuit de deuren ontgrendelen als iemand wil instappen? Nu doe ik altijd even zelf mijn deur open maar dit moet handiger kunnen denk ik?
4. De laadkabel (type 2) is na een paar uur laden enigszins warm aan beide kanten (ingang auto, ingang laadpaal). Echt minimaal maar ik voel warmte. Hiervoor reed ik een Kona Electric en die kabel werd niet warm. Maar was ook maar 1-fase. Klopt de warmteontwikkeling doordat het nu 3-fase is en er gewoon meer stroom doorheen gaat? Of zou hij koud moeten blijven?
1. Volgens mij niet, deze mogelijkheid heb ik nog niet gevonden iig, helaas :-) Nog wel een tip voor conference calls, zet het nummer in je agenda-afspraak in het formaat +31<9 cijfers van het nr>,,<conference ID>#,,<deelnemer ID>#, e.g. +31123456789,,123456#,,1234#. Dan hoef je bij t instappen alleen op t telefoontje naast je afspraak te drukken en belt ie automatisch in bij je vergadering.
2. Via navigeer (linksbovenin), daar kun je je huis- en werkadres instellen. Voor favorieten moet je een locatie op de kaart selecteren door erop te tikken (liefst op een aankomst of vertrek "vlag", dan heb je het precieze adres), druk op het hartje dat verschijnt en je voegt de favoriete bestemming toe.
3. Door de auto in P te zetten (volgens mij kan je dit aan/uit zetten bij instellingen) gaan alle deuren open.;
4. Ja, dat is volkomen normaal. 11KW is gewoon véél en zelfs bij 1% weerstandsverlies heb je t toch al over 110 watt aan warmte wat ergens heen moet. Ook je zekeringautomaat en de kabel naar je laadpunt worden warm, kan ook geen kwaad.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
ronjansen87 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:14:
[...]

1. Volgens mij niet, deze mogelijkheid heb ik nog niet gevonden iig, helaas :-) Nog wel een tip voor conference calls, zet het nummer in je agenda-afspraak in het formaat +31<9 cijfers van het nr>,,<conference ID>#,,<deelnemer ID>#, e.g. +31123456789,,123456#,,1234#. Dan hoef je bij t instappen alleen op t telefoontje naast je afspraak te drukken en belt ie automatisch in bij je vergadering.
2. Via navigeer (linksbovenin), daar kun je je huis- en werkadres instellen. Voor favorieten moet je een locatie op de kaart selecteren door erop te tikken (liefst op een aankomst of vertrek "vlag", dan heb je het precieze adres), druk op het hartje dat verschijnt en je voegt de favoriete bestemming toe.
3. Door de auto in P te zetten (volgens mij kan je dit aan/uit zetten bij instellingen) gaan alle deuren open.;
4. Ja, dat is volkomen normaal. 11KW is gewoon véél en zelfs bij 1% weerstandsverlies heb je t toch al over 110 watt aan warmte wat ergens heen moet. Ook je zekeringautomaat en de kabel naar je laadpunt worden warm, kan ook geen kwaad.
@Tassadar32 en @ronjansen87 Ontzettend bedankt voor jullie reactie! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 00:02:
[...]

Hoe zou dit een ton waard zijn?

Nog los van het willen, is het bij lease niet toegestaan...
Als ik zie hoe vaak ik "eventjes" de auto onverwachts pak, gaat hem echt niet worden!

Vakantiehuisje is ook 4-5 maanden per jaar volledig bezet, daarbuiten gaan parken en campings zelfs dicht, omdat het niet rendabel is om het open te houden.
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:09:
[...]

Dat gold net zo goed voor de overgang van paarden naar auto’s of de introductie van de mobiele telefoon(/internet). De meeste weten niet wat de verandering voor potentie bied. Momenteel is de grootste kostenpost voor auto rijden het bezit. Ik zou nu al mijn auto weg doen als het OV sneller en voordeliger zou zijn.

Goedkoper: Denk aan een taxi, maar dan zonder personeelskosten. Niet alleen voor de rit, maar ook voor het rijden van jou locatie én weer terug, naar de volgende klant en/of de wachttijden.

Sneller: Nooit meer zoeken naar een parkeerplaats, in en uitstappen voor de deur óók midden in het centrum. Als de techniek en wetgeving er klaar voor is zullen steden heel snel parkeerplaatsen gaan vervangen voor nuttigere zaken.

Het opladen zie ik niet als een uitdaging. Tesla heeft al een prototype die zelf de kabel erin prikt (Snake charger), BMW en Renault zetten in op draadloos en in de duurste variant kost het één poppetje bij de snellader. Dit poppetje kan gelijk controles uitvoeren of de vorige eigenaar het wel netjes heeft achter gelaten (dit poppetje is uiteraard veel voordeliger dan een chauffeur per auto).

Voor vandalisme en/of viezigheid zou een ratingsysteem als Uber ook gebruikt een uitkomst zijn. Is er iets mis met de auto dan maak je er melding van en dit kan gecontroleerd en gecorrigeerd worden. Heb je als gebruiker een lage rating dan krijg je oudere modellen, betaal je meer, moet je langer wachten en/of heb je grotere kans om na een andere viezerik de auto te krijgen. Heb je een uitstekende rating dan betaal je minder, krijg je de nieuwste auto’s, staat die sneller voor de deur (uiteraard afhankelijk van beschikbaarheid) en krijg je vaker een auto die door gelijkwaardige rating gebruikt is.

Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan maar de zorgen zijn redelijk makkelijk te tackelen. Verder is het vooral interessant om de mogelijkheden te onderzoeken en na te denken over wat we met al die vrijgekomen ruimte gaan doen waar we nu onze auto’s parkeren. Niet alleen in de stad, maar ook in de buitenwijken of dorpen.
Dit gaan de huidige Tesla rijders niet meemaken hier in de 4/5 jaar dat ze hun Tesla rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:39:
[...]
[...]
2 a 3 jaarsalarissen van een chauffeur?

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:42:
[...]

2 a 3 jaarsalarissen van een chauffeur?

8)
En de afschrijving dan op je auto?

https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

60 maanden, 10.000km: 689 per maand
30 maanden, 80.000km: 1418 per maand

Op 5 jaar kosten de extra kilometers je: 43.740 euro

Dit alles exclusief laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Dit gaan de huidige Tesla rijders niet meemaken hier in de 4/5 jaar dat ze hun Tesla rijden.
Dat verwacht ik ook niet, nee. Hooguit in je restwaarde (als je FSD hebt) en de techniek zichzelf binnen die periode bewezen heeft. Als eigenaar kan je dan de keuze om hem niet te verkopen, maar (in de toekomst) volledig in te zetten voor de fleet en zelf iets anders te gaan rijden. Het is geen risicoloze investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 20-09 10:27
Op het slotje drukken dat bovenaan het scherm staat?

Edit: oplossing is al door Tassander gepost

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 17-07-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

[...]

Nog los van het willen, is het bij lease niet toegestaan...
Als ik zie hoe vaak ik "eventjes" de auto onverwachts pak, gaat hem echt niet worden!
Je moet verder kijken dan die lease. Het gaat niet over hoe jou leaseauto gebruikt wordt, het gaat over hoe jij op je werk komt. De werkgever stelt je een methode ter beschikking om op het werk te komen. Of dat nu je leaseauto is of een vorm van gepersonaliseerd vervoer, dat maakt hem niets uit.

Even afgezien van mensen die menen aanspraak te moeten maken op een leaseauto omdat dat nu eenmaal zo is en wat ze vinden dat ze aan meer salaris moeten hebben omdat ze dat nu niet hebben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
ronjansen87 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:14:
[...]
Nog een leuke tip: als je thuis en werk adres hebt ingesteld, kan je door op het navigatieinvoerveld naar beneden te swipen automatisch je bestemming kiezen, afhankelijk van waar je bent (thuis=>werk en visa versa) En die laatste geldt overal, dus naar huis navigeren is overal niets meer dan een swipe naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JPDeckers schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Nog een leuke tip: als je thuis en werk adres hebt ingesteld, kan je door op het navigatieinvoerveld naar beneden te swipen automatisch je bestemming kiezen, afhankelijk van waar je bent (thuis=>werk en visa versa) En die laatste geldt overal, dus naar huis navigeren is overal niets meer dan een swipe naar beneden.
Heeft een Tesla geen stemherkenning? *drukt knop* "Go Home". Lijkt me nog minder werk dan moeten swipen op dat scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:23:
[...]

Je moet verder kijken dan die lease. Het gaat niet over hoe jou leaseauto gebruikt wordt, het gaat over hoe jij op je werk komt. De werkgever stelt je een methode ter beschikking om op het werk te komen. Of dat nu je leaseauto is of een vorm van gepersonaliseerd vervoer, dat maakt hem niets uit.

Even afgezien van mensen die menen aanspraak te moeten maken op een leaseauto omdat dat nu eenmaal zo is en wat ze vinden dat ze aan meer salaris moeten hebben omdat ze dat nu niet hebben.
Kom ik weer terug op alle ritjes die ik tussendoor doe.
Of dat nu in de avond even langs familie om een pakketje op te halen wat daar is afgeleverd, of nog even een bestelling bij de McDonalds, of nog even snel voor 21:00 uur langs de supermarkt.

Gelukkig is de leaseprijs (mobiliteitsvergoeding) onderdeel van het arbeidscontract. Dus ik vind niet alleen dat er recht op is, het contract vindt dat ook :+

Ik zie niet in hoe een deelauto écht gaat werken zonder op comfort en kosten in te boeken.
Voor woon/werk verkeer wordt het duur, omdat het populaire tijden zijn. En voor ad-hoc ritten is het niet flexibel genoeg.

Misschien zit ik ernaast, we zullen het merken in de toekomst. Ik denk dat dit echt nog ver in de toekomst ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:37:
[...]

Of dat nu in de avond even langs familie om een pakketje op te halen wat daar is afgeleverd, of nog even een bestelling bij de McDonalds, of nog even snel voor 21:00 uur langs de supermarkt.
Ook al die ritjes kunnen met een deelauto.
Gelukkig is de leaseprijs (mobiliteitsvergoeding) onderdeel van het arbeidscontract. Dus ik vind niet alleen dat er recht op is, het contract vindt dat ook :+
Contract is iets dat nu vast ligt, niet iets dat over 10 jaar vast ligt. Maar wat nu als in je contract staat dat je vervoerd wordt als je vervoersvraag hebt?
Waarom dan nog altijd die drang om een auto op je oprit te hebben staan als je hem niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:42:
Contract is iets dat nu vast ligt, niet iets dat over 10 jaar vast ligt. Maar wat nu als in je contract staat dat je vervoerd wordt als je vervoersvraag hebt?
Waarom dan nog altijd die drang om een auto op je oprit te hebben staan als je hem niet gebruikt?
Ik denk niet dat dit goedkoper is dan een deelauto.
Er zijn al meerdere initiatieven:

https://www.wedrivesolar.nl/abonnementen.html
€ 329 per maand: 16 dagen per maand rijden + 18 cent per km voor een Zoe

https://www.car2go.com/NL/nl/amsterdam/costs/
26 cent per minuut voor een Smart

Dit zijn relatief goedkope auto's. Een 60k Tesla is sowieso duurder, mits de exploitant ggeen verlies wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:37:
[...]

En waarom zou dat nú niet kunnen met een taxi? Los van dat het duur is en de aanrijtijd lang (verlaagd met schaal). Als je zelf een autonome auto hebt kan je hem ook zelf even naar je familie sturen om het pakketje op te halen terwijl jij nog op je werk bent, wel minder gezellig uiteraard.

Ik zie niet in hoe een deelauto écht gaat werken zonder op comfort en kosten in te boeken.
Voor woon/werk verkeer wordt het duur, omdat het populaire tijden zijn. En voor ad-hoc ritten is het niet flexibel genoeg.

Misschien zit ik ernaast, we zullen het merken in de toekomst. Ik denk dat dit echt nog ver in de toekomst ligt.
Zelf denk ik dat je de autonome deelauto ook niet gaat gebruiken om lange afstanden (25+ km) af te leggen. Het is veel efficiënter om veel mensen in hetzelfde voertuig te vervoeren, eventueel met persoonlijke capsules waardoor het comfort toe neemt en de overstap verkort kan worden omdat niemand hoeft in of uit te stappen. Die capsules kunnen vervolgens op een elektrische skateboard geplaatst worden of zelfs met een Hyperloop of drone.

Uiteraard is sommige dingen nog ver weg, maar ik voorzie een toekomst waarbij je in een app kan kiezen uit verschillende aankomsttijden met bijpassende prijskaartjes. Sneller, duurzamer(!) en goedkoper dan eigen vervoer ooit kan worden.
[/droommodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Maasluip schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Ook al die ritjes kunnen met een deelauto.

[...]

Ik kan ook met de bus, of gaan lopen. Kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen. Enkele redenen; Omdat ik niet in andermans vuilnis, vingerafdrukken, lichaamsgeur, versleten bekleding etc. wil zitten. Ik wil graag m;n eigen zooi, zonnebrillen, etc. bijdehand hebben. Ook wil ik nú kunnen beslissen dat ik weg wil zonder 5, 10, 20min op een auto te moeten wachten. Ik houd mn auto ook graag van binnen en buiten in absolute nieuwstaat. Dat zal gewoon niet gaan met een gedeeld product. Ik raak al geïrriteerd van het feit dat niemand normaal z'n voeten op kan tillen en bij elk "demo-ritje" mn dorpels vol moddervegen zitten. :X

Laat staan als er dan ook nog wildvreemden meerijden om de bezettingsgraad te verhogen/kosten te drukken, dan mag ik ook nog naar die telefoongesprekken of ander dom geouwehoer luisteren. Nee, precies de reden dat je me voor geen fortuin het OV in krijgt. Gaat voor mij gewoon never nooit niet gebeuren, ook al kost een eigen auto het tienvoudige. Ik zal m'n auto ook ook nooit uitlenen of verhuren, ik laat directe familie en vrienden liever al niet zelf rijden (wordt ook altijd gezeik als er dan weer eens iets gesloopt of beschadigd is, e.g. na een ritje door een "beginner" zit er een flinke kras op je velg, dan loop je voor de gemiddelde PSA-rijder die geen fuck om z'n bak c.q. lak geeft al snel te zeiken als je dat vervolgens wilt laten maken en heb je alweer een ruzie te pakken).

Ergo, genoeg redenen te bedenken, maar ik ben dan ook wel een autoliefhebber die daar ook best wat voor over heeft, niet alleen een gebruiker van een vervoermiddel. Ik ben het wel met Elon eens dat de massa waarschijnlijk al snel andere keuzes zullen maken (financieel en gemak-gedreven) en dat een auto net als een paard (of beter, een motorfiets) meer een extra'tje of hobby wordt voor de liefhebbers.

Als m'n werkgever een eigen leaseauto ooit inruilt voor een abonnement op een vervoersdienst dan heb je natuurlijk ook wel gelijk en is dat zijn/haar keuze om te maken, maar daar zal dan wel (flink) wat tegenover moeten staan wil ik vervolgens niet vertrekken.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ronjansen87 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:02:
Als m'n werkgever een eigen leaseauto ooit inruilt voor een abonnement op een vervoersdienst dan heb je natuurlijk ook wel gelijk en is dat zijn/haar keuze om te maken, maar daar zal dan wel (flink) wat tegenover moeten staan wil ik vervolgens niet vertrekken.
Vooral dat...
Overigens is autorijden en bezit in veel andere landen veel goedkoper, dus ik zou emigreren op dat moment ook niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik sta op het punt een model 3 te gaan leasen. Klopt het dat het vaak voorkomt dat er een laadkabel mist?
Ik kan niet thuis laden en ben aangewezen op de publieke palen in de buurt (prima). Maar als ik weken moet wachten op een zogenaamde "blauwe Mennekes Type 2" kabel dan heb ik denk ik een probleem.
Ook omdat ik verschillende verhalen hoor over het niet "kunnen" SuperChargen. (Lease auto -> brandstofpas, geen CC gekoppeld aan de auto = niet SuperChargen). Of er in dit geval kan worden gedeclareerd (Leaseplan), geen idee.

Kortom: ik moet er bij de aflevering dus scherp op zijn dat er een zogenaamde Mennekes type 2 kabel bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Rambo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:46:
Ik sta op het punt een model 3 te gaan leasen. Klopt het dat het vaak voorkomt dat er een laadkabel mist?
Ik kan niet thuis laden en ben aangewezen op de publieke palen in de buurt (prima). Maar als ik weken moet wachten op een zogenaamde "blauwe Mennekes Type 2" kabel dan heb ik denk ik een probleem.
Ook omdat ik verschillende verhalen hoor over het niet "kunnen" SuperChargen. (Lease auto -> brandstofpas, geen CC gekoppeld aan de auto = niet SuperChargen). Of er in dit geval kan worden gedeclareerd (Leaseplan), geen idee.

Kortom: ik moet er bij de aflevering dus scherp op zijn dat er een zogenaamde Mennekes type 2 kabel bij zit?
Je moet altijd scherp zijn op dat er kabel bij zit natuurlijk. Als je met referral besteld zijn de eerste 1500km gratis superchargen. Anders kan je ook je eigen cc koppelen aan je Tesla account toch? En dan declareren bij je baas? Bovendien, als je nu besteld heb je m ook niet morgen (hoewel dat wel eerder is gebeurd 8) ) dus wie weet hoe de situatie dan is...

Edit; je kunt ook nog fastned koppelen aan je laadpas, weet niet welke je hebt? Maar daar hangt ook een kabel die je direct in je auto stopt.

[ Voor 6% gewijzigd door G-NiLES op 17-07-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Dus ik heb twee kabels nodig, één voor de SuperCharger en één type 2 Mennekes.

Ik weet niet hoe de leasemaatschappij ermee omgaat als ik zelf mijn CC koppel en de kosten declareer. Lijkt me toch geen probleem. Betekent wel dat ik de CC de eerste dag moet koppelen als ik een kabel mis. Dingen om even rekening mee te houden. Ik wil goed voorbereid zijn, er gaat nogal veel mis bij de aflevering lees ik hier en daar. Voor wat betreft de referral regeling; ik heb denk ik geen invloed op hoe de leasemaatschappij de bestelling bij Tesla doet. Of heeft iemand daar ervaringen mee? Ik wil natuurlijk best een referral opgeven :-)
Edit; je kunt ook nog fastned koppelen aan je laadpas, weet niet welke je hebt? Maar daar hangt ook een kabel die je direct in je auto stopt.
MTC card geloof ik. Not sure.

[ Voor 13% gewijzigd door Rambo op 17-07-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
Rambo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:46:

Kortom: Ja

Lang-om: Je "krijgt" een auto van minimaal +-50K van je baas om te berijden, maar ik lees tussen de regels door dat het een probleem zou zijn om een paar laadsessies te dragen tot er wel een kabel is? :*.

In geval dat hij er niet bij zit en je er potentiëel lang op moet wachten laat je je baas toch gewoon een fijn kabeltje kopen? O+ bij o.a. laadkabelshop is het vandaag besteld morgen in huis.

Wel ff opletten dat je de juiste kiest :>
Rambo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:04:
Je hebt 1 kabel nodig. Een Type 2 laadkabel. Bij alle snelladers hangt er een kabel die vast zit aan de laadpaal.

Lees je ff in in het opladen aan een supercharger / snellader. Dan wordt het gauw duidelijk ;).

YouTube: Supercharging Your Model 3 for the First Time

[ Voor 17% gewijzigd door Mar.tin op 17-07-2019 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired

Ik weet niet hoe de leasemaatschappij ermee omgaat als ik zelf mijn CC koppel en de kosten declareer. Lijkt me toch geen probleem. Betekent wel dat ik de CC de eerste dag moet koppelen als ik een kabel mis. Dingen om even rekening mee te houden. Ik wil goed voorbereid zijn, er gaat nogal veel mis bij de aflevering lees ik hier en daar. Voor wat betreft de referral regeling; ik heb denk ik geen invloed op hoe de leasemaatschappij de bestelling bij Tesla doet. Of heeft iemand daar ervaringen mee? Ik wil natuurlijk best een referral opgeven :-)

[...]

LM kan referral gewoon doorgeven. CC koppelen kan ook wel wat later. En volgens mij is de eerste dag/dagen gratis SUC gratis. Bij mij lijkt dat wel zo te zijn tenminste. Laadkabel zit er in principe gewoon weer bij. Maar wel ff checken. Leaseplan gebruikt volgens mij vaak Newmotion. Daarmee kun je ook bij Fastned chargen.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 17-07-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Mar.tin schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Lang-om: Je "krijgt" een auto van minimaal +-50K van je baas om te berijden, maar ik lees tussen de regels door dat het een probleem zou zijn om een paar laadsessies te dragen tot er wel een kabel is? :*.
-O- :)
Mar.tin schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Je hebt 1 kabel nodig. Een Type 2 laadkabel. Bij alle snelladers hangt er een kabel die vast zit aan de laadpaal.

Lees je ff in in het opladen aan een supercharger / snellader. Dan wordt het gauw duidelijk ;).

YouTube: Supercharging Your Model 3 for the First Time
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Nee, een kabel, voor thuis. De supercharger heeft vaste kabels.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Nee, superchargers (en alle anders snelladers) hebben vaste kabels aan de lader zitten. Gelukkig wel want die krengen zijn loodzwaar en tegenwoordig zelfs oliegekoeld.

[...]

MTC staat helaas geen declaraties van superchargen toe. Of het wel via de leasemij zelf kan zal je aan leaseplan moeten vragen (het kan wel binnen de leaseplan portal, maar dan moet het ook onderdeel van de mantelovereenkomst met je werkgever zijn). In de praktijk gebruik ik de supercharger toch alleen voor vakanties, dus das 1-2x per jaar even meedeclareren bij de werkgever. Volgens mij bestellen leasemaatschappijen vrijwel altijd met een referral code, maar wil je t zeker weten, even leaseplan bellen. Je kan de eerste dagen na aflevering trouwens sowieso superchargen, ook al heb je geen 1500km referral tegoed in je account. Er komt dan na een paar werkdagen een factuur in je tesla account en dan krijg je het verzoek een CC te koppelen. Doe je dat niet dan blokkeert ie een tijd daarna pas het superchargen.

[ Voor 3% gewijzigd door RonJ op 17-07-2019 13:18 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Via de Leaseplan portal kun je voor zover ik weet gewoon declareren. Ik zie even niet waarom dit uit zou maken of het van Tesla is, of een vage laadpaal in het binnenland van Italie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Even een crosspost vanuit dit draadje op reddit:

Hebben meer van jullie last van ronduit levensgevaarlijke correcties door emergency lane departure avoidance? Zie het dikgedrukte deel in de quote. Ik ben het zo zat dat ik nu toch de moeite neem het voor elke lange rit handmatig weer uit te schakelen.
Most desired features/improvements after a few weeks in my new M3:
- Auto wiper sensitivity should be adjustable, e.g. by holding the auto buttin for 3 seconds you can set sensitivity. Current Auto mode is just not good enough and like any car with a rain sensor I've owned, as soon as your windows become even a little bit dirty the calibration is off.

- Being able to permanently disable emergancy lane departure avoidance (it's reactivated after each start now), at least until AP is way better calibrated to EU roads. So far it has been activated 6 times and each time it's a huge annoyance or even outright dangerous. Twice it pushed my back in the left lane after cutting in front of a truck too soon (like 10 meters in front of it, which is a lot of distance in Dutch rush hour traffic). Also twice, I deliberately moved on top of or over the outer left lane marking to make room for motorcycles to pass through traffic (which is legal here), after about 2 seconds it just slams it back into the lane, almost hitting a motorcyclist once. This morning it almost slammed me into another car when I used a regular merge lane onto the highway and it pushed me into the other lane.

- Put the rear-view mirror a bit higher, I can't see shit behind me due to the high trunk-line, especially with lower cars. I can't even see a 911/low sportscar in my mirror, just the antenna if I try.
- Browse your (iOS) phone music, instead of just selecting it as source. Especially b/c on some stretches LTE always cuts out and takes ages (or requires a reboot) to reconnect. I don't want to have to get my phone in my hand to select a song.
- Being able to open the charge port by pushing it, without opening a door or trunk first.
- Speed (or better, dB-) dependent volume.
- A -5 distance setting (or as Jeremy Clarkson once called it, a Full-Audi mode!) for AP, distance 1 is still way too much in rush hour traffic.
- Roof handles (still the nr1 complaint I get from passengers, also in Model S).
- Redesign the door buttons/handles. It's just not intuitive and outright dangerous. I have yet to meet a non-tesla geek who knows how to get out of the car without help or prior instructions.
- 360 parking view (although the AP view now pivots up to a birds eye view on low speeds, which is almost the same just animated instead of AR).
- Cooled/vented seats.
- To quote the former US Assistant Secretary of State, "Fuck the EU" and bring me back my autopilot like it was in my modelS 2 years ago, which was WAY better than it is now on M3.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
ronjansen87 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:25:

Hebben meer van jullie last van ronduit levensgevaarlijke correcties door emergency lane departure avoidance? Zie het dikgedrukte deel in de quote. Ik ben het zo zat dat ik nu toch de moeite neem het voor elke lange rit handmatig weer uit te schakelen.

[...]
Nooit gehad. Maar ligt dat niet eerder aan de ingewikkelde baan waar je over rijdt?

Trouwens, ben het met veel punten niet eens van wat de schrijver daar verteld.
1. Ruitenwisser. Als automatisch niet goed werkt, bedien hem dan manueel. Daar heb je 4 snelheden, dan ben je gesetteld voor elke situatie.
2. Avoidance, ga ik weinig over zeggen.
3. Dat is geen probleem van een lage achteruitkijkspiegel, maar van de lage zit en de hoge koffer. Dat los je niet op door de spiegel hoger te plaatsen. Als je zicht wilt naar achteren, dan zet je gewoon de achteruitkijkcamera op. Die kan je gewoon permanent opzetten.
4. Is er een manier om je volledige database van muziek via bluetooth te benaderen? Dacht het niet. Dan steek je beter een USB met je muziek in je auto.
5. Dan kan iedereen je kloten door je kabel uit te trekken, je auto in te steken terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
6. Bwaa
7. Bwaa
8. Weinig mensen die mee rijden valt dat op. Zoveel gebruik je die in een andere auto nu ook weer niet. Persoonlijke keuze.
9. Plak er een stickertje op. Ik vind het zalig om zo de deur te openen!
10. Bwaa.
11. Cooled seats? :P Nog nooit van gehoord. Kan je toch ook als je aan het afsluiten bent op het werk je airco opzetten?
12. Akkoord

Maar is er 1 auto die wel de perfectie benaderd? Dacht het niet. Vermoed dat Tesla dichter in de buurt zit als Audi, Mercedes of BMW.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 17-07-2019 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
@bottom line Die ruitenwisser is wel ultra prut. Ik moet 9/10 zelf drukken omdat hij automatisch gewoon veel te laat is. Dat is gewoon slecht. Bij elke andere auto geen last van gehad. (VAG/Volvo)

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 17-07-2019 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Inspired schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:29:
@bottom line Die ruitenwisser is wel ultra prut. Ik moet 9/10 zelf drukken omdat hij automatisch gewoon veel te laat is. Dat is gewoon slecht. Bij elke andere auto geen last van gehad. (VAG/Volvo)
Denk dat ik nog wel wat beter kan leven met wat regendruppels op mijn ruit :P
Heb er weinig last van (en zo regenachtig is het de laatste maanden niet echt geweest)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
bottom line schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:24:
[...]

Nooit gehad. Maar ligt dat niet eerder aan de ingewikkelde baan waar je over rijdt?

Trouwens, ben het met veel punten niet eens van wat de schrijver daar verteld.
1. Ruitenwisser. Als automatisch niet goed werkt, bedien hem dan manueel. Daar heb je 4 snelheden, dan ben je gesetteld voor elke situatie.
2. Avoidance, ga ik weinig over zeggen.
3. Dat is geen probleem van een lage achteruitkijkspiegel, maar van de lage zit en de hoge koffer. Dat los je niet op door de spiegel hoger te plaatsen. Als je zicht wilt naar achteren, dan zet je gewoon de achteruitkijkcamera op. Die kan je gewoon permanent opzetten.
4. Is er een manier om je volledige database van muziek via bluetooth te benaderen? Dacht het niet. Dan steek je beter een USB met je muziek in je auto.
5. Dan kan iedereen je kloten door je kabel uit te trekken, je auto in te steken terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
6. Bwaa
7. Bwaa
8. Weinig mensen die mee rijden valt dat op. Zoveel gebruik je die in een andere auto nu ook weer niet. Persoonlijke keuze.
9. Plak er een stickertje op. Ik vind het zalig om zo de deur te openen!
10. Bwaa.
11. Cooled seats? :P Nog nooit van gehoord. Kan je toch ook als je aan het afsluiten bent op het werk je airco opzetten?
12. Akkoord

Maar is er 1 auto die wel de perfectie benaderd? Dacht het niet. Vermoed dat Tesla dichter in de buurt zit als Audi, Mercedes of BMW.
Sorry als dat niet duidelijk was, maar dat was mijn post (geen zin om nogmaals alles in het NL te typen). Nouja, het ligt misschien inderdaad aan de ingewikkelde baan, maar die zijn vrij standaard in Nederland.

Dit was als je vanaf de A1 de A10 oprijdt richting zuid-as/schiphol, dan gaat 1 baan samen met de rechterrijbaan. Hij drukte m echter gewoon over de doorgetrokken streep op de rechter "invoegbaan", die overgaat in een afrit. Dat mag imho gewoon niet zomaar en zeker niet zo abrubt als er niemand voor of links van me rijdt, maar juist wel rechts achter me. Die schrok zich wild. Het andere voorbeeld, als je in de file 10-20km/h rijdt en even over de streep schuift om een motorrijder te laten passeren, dan kan de correctie ook subtieler dan m "pats" terug de baan op te smijten. Er is helemaal geen noodzaak om te corrigeren en al helemaal niet zo heftig. Misschien is het wel gewoon niks voor mij, maar je kan het dus ook niet permanent uitzetten.

Verder:
1. Handmatig de ruitenwisser bedienen? Het is toch geen 1992 meer!? Bij VW/Audi verandert de interval schakelaar in een sensitivity schakelaar als je m op sensor zet, werkt perfect en naarmate je ruiten, met name als er gestrooid wordt, steeds viezer worden schuif je 'm gewoon wat op.
3. Dat los je wél op door de spiegel hoger te plaatsen, dan heb je immers een grotere hoek naar achteren/omlaag (tussen spiegel en bovenkant kofferbak). Ik ken de camera optie en gebruik die dan ook wel regelmatig, maar ik blijf t irritant vinden. Bij de S had je daar helemaal geen last van.
4. Ja, dat kan wel degelijk via bluetooth (iig op iOS) en werkt bij o.a. VAG prima. Bij de model-S trouwens ook. Ik heb geen muziek op mp3 formaat, ik wil gewoon (apple music) streamen of offline gesyncte muziek op mn telefoon kunnen selecteren. Dat werkt echt in elke andere auto prima.
5. Nee, ik bedoel dat zelfs als ik er naast sta met mn telefoon/phone-key in mn zak, dat de laad-afdekklep niet open gaat. Ik moet dan eerst een deur of de kofferbak openen voordat ie open wil of t via de app doen. Daar kunnen ze toch gewoon hetzelfde unlock-mechanisme voor gebruiken als de deuren? Uiteraard moet ie wel gewoon locken als ik wegloop.
8. Is vooral bij "demo" ritjes, dan ga je toch wat harder rijden enzo. Op normale ritten niet zo'n probleem. Toch hoor ik het al jaren van passagiers.
9. Stickers zijn onderweg!
11. Die zijn in zuid-europa en de VS anders vrij standaard c.q. gemeengoed. De Kona en/of e-nero heeft ze ook. Erg fijn als je het eenmaal ervaren hebt. Geen must in Nederland natuurlijk. Het is ook wel een ding omdat het "vegan"leer (lees: plastic) van Tesla veel sneller gaat plakken bij warm weer als echt leder.

En tot slot, de perfecte auto bestaat inderdaad niet (de 911 komt het meest in de buurt voor mij), maar dat wil niet zeggen dat er niets meer te verbeteren/kopieren van andere merken valt. De meeste dingen zijn ook vrij minor, maar de automatische correcties storen me wel echt, vooral omdat het gewoon niet permanent uit kan. Bij AP verwacht ik dat ik moet ingrijpen, maar wanneer ik zelf rij wil ik gewoon echt de volledige controle, zonder "hulp".

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
1. In het begin is hij wat ongevoelig omdat hij moet leren wat jij prettig vind. Het knopje in feedback voor de intensiteit.
2. Nog niet mee gereden (mijn 3 staat al 2,5 maand bij de Body Shop te wachten op het gereedschap om de batterij te demonteren... 2m/5000 km mee gereden)
3. Geen last van, staat je stoel wel en kan je polsen over het stuur leggen? In de file gooi ik vaak de camera aan, heerlijk bij ritsen.
4. Beperking van Bluetooth Doet BMW ook niet en gebruik altijd Spotify.
5. Tesla Wall Charger ;)
6. Functie nooit begrepen...
7. Volgens mij is standje 1 gewoon 2 seconde afstand, oftewel het advies. Als dit niet voldoende is kan je altijd zelf rijden.
8. Nog geen klachten gehad.
9. Ik leg het wel altijd even uit.
10. Persoonlijk vind ik de animatie érg prettig. Zeker met de CMs erbij, daarnaast hebben de camera's volgens mij blindspots voor een volledig beeld (naast de voorruit).
11. Cooled seat heb je bij conditioneren niet nodig, daarnaast zorgen gaten er ook voor dat er vloeistof doorheen kan en zo blijft het altijd schoon.
12. Met als gevolg dat de kentekengoedkeuring wordt ingetrokken?

Zelf heb ik de volgende punten:
13. Min en max temperatuur voor climate control en automatisch stoelverwarming bij inschakelen cabine verwarming.
14. Tweede dwarsbalk boven de voorstoelen verplaatsen naar boven de hoofdsteun van de achterbank waardoor één groot panorama dak ontstaat en gelijk de kofferbak hieraan bevestigen zodat het een liftback wordt.
15. Hoger trekgewicht.
16. Zijdelingse ondersteuning en verlenging van zitvlak in de voorstoelen. De auto kan veel harder door de bocht dan dat je in je stoel kan blijven zitten.
17. Meer beenruimte achterin voor de 3 met kleinere batterij.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Momenteel rijd ik een BMW 330e en daarvoor is de lijst met verbeterpunten een flink stuk langer hoor ;)
ronjansen87 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:53:
[...]
5. Nee, ik bedoel dat zelfs als ik er naast sta met mn telefoon/phone-key in mn zak, dat de laad-afdekklep niet open gaat. Ik moet dan eerst een deur of de kofferbak openen voordat ie open wil of t via de app doen. Daar kunnen ze toch gewoon hetzelfde unlock-mechanisme voor gebruiken als de deuren? Uiteraard moet ie wel gewoon locken als ik wegloop.
Dat unlock-mechanisme voor de deuren werkt alleen als je bij de deuren staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
De genoemde punten 1, 4, 5, 6 (neem ik aan, de mic van de spraakherkenning zou daar voor ingezet kunnen worden?), 7, 10 (of ieder geval een deel in de richting) en de avoidance kwesties moeten via een software update (optioneel) aan te passen zijn. Kwestie of Tesla het er mee eens is en zin heeft er ontwikkel- en testtijd in te steken.

[ Voor 7% gewijzigd door arsimo op 17-07-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.deJong schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:46:
Tweet van Elon,

Basic white adds to much to service repair complexity
Team convinced me better to go with pearl white.

Geen slecht nieuws als je in de nabije toekomst in de markt bent voor een witte.
Maar niks is veranderlijker dan Elon.
Vandaag naar een Pearl White Model X wezen kijken. Opvallend was dat de basis/binnenkant van de auto in gewoon wit was gespoten. Bijvoorbeeld de deurlijsten aan de binnenkant en de binnenkant van de voorklep. Zag er eigenlijk niet geweldig uit, echt jammer. Overigens, ook het met kit opgevulde lasnaadje aan de onderkant van de achterdeur-instap (aan beide kanten) doet afbreuk aan de premium look die de wagen over het algemeen wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:58:
1. In het begin is hij wat ongevoelig omdat hij moet leren wat jij prettig vind. Het knopje in feedback voor de intensiteit.
3. Geen last van, staat je stoel wel en kan je polsen over het stuur leggen? In de file gooi ik vaak de camera aan, heerlijk bij ritsen.
7. Volgens mij is standje 1 gewoon 2 seconde afstand, oftewel het advies. Als dit niet voldoende is kan je altijd zelf rijden.
11. Cooled seat heb je bij conditioneren niet nodig, daarnaast zorgen gaten er ook voor dat er vloeistof doorheen kan en zo blijft het altijd schoon.
12. Met als gevolg dat de kentekengoedkeuring wordt ingetrokken?
1. Dank voor deze tip! Ook wel logisch eigenlijk als dat met een NN werkt. Ik zal het toch eens wat langer volhouden dan met steeds het knopje indrukken zodat eea de kans heeft om te leren.
3. Ik zit liefst zo laag mogelijk en het stuur zover mogelijk naar me toe, dat helpt idd ook niet. Ik kreeg al van een collega de tip om 2 bestuurdersprofielen te maken, 1 standje "city" met je stoel rechtop en omhoog en lichte besturing, e.g. voor maximaal zicht en manoeuvreren in de stad en 1 standje "GT" waar je wat comfortabeler achterover zit voor lange snelwegritten en met zware besturing.
7. Ja en 2 seconden afstand is dus leuk in theorie maar in de spits-praktijk gewoon te veel. Ik rij dagelijks vooral in de driehoek Amsterdam, Utrecht en Den Haag en daar houdt echt helemaal niemand 2 seconden afstand, als je dat doet dan gooien ze iedere keer hun auto ervoor. Bovendien is van die 2sec er 1 als reactietijd, die zou een computer niet nodig moeten hebben >:)
11. Gaat alsnog plakken, ook na preconditioning. Maar ik krijg binnenkort alsnog echte leren bekleding erin, dan zou het al een stuk beter moeten zijn.
12. Fair punt. Maar noem 't dan desnoods een developer setting ofzo, of regio Noorwegen. Mijn risico en verantwoordelijkheid als bestuurder. Die regels met o.a. de beperking steering torque en verplicht elke 5-10sec naggen (ipv variabel c.q. driver-load-based zoals eerder jarenlang het geval was) slaan gewoon helemaal nergens op, maken de boel juist onveiliger en zijn overduidelijk het product van de lobby van de concurrentie.
En ik heb gewoon een tyfushekel aan de EU, beschouw het als een illegitieme entiteit (referenda waren immers NEE) en het kan me in algemene zin geen ene fuck (meer) schelen wat de EU of NL overheid wil, zegt, denkt of besluit. Neemt niet weg dat Tesla als bedrijf compliant moet zijn, het is niet anders.
Zelf heb ik de volgende punten:
13. Min en max temperatuur voor climate control en automatisch stoelverwarming bij inschakelen cabine verwarming.
14. Tweede dwarsbalk boven de voorstoelen verplaatsen naar boven de hoofdsteun van de achterbank waardoor één groot panorama dak ontstaat en gelijk de kofferbak hieraan bevestigen zodat het een liftback wordt.
15. Hoger trekgewicht.
16. Zijdelingse ondersteuning en verlenging van zitvlak in de voorstoelen. De auto kan veel harder door de bocht dan dat je in je stoel kan blijven zitten.
17. Meer beenruimte achterin voor de 3 met kleinere batterij.
13. Bedoel je een bredere zone waarbinnen de temperatuur mag fluctueren? Helemaal mee eens! Vooral als het precies rond de 20 graden is buiten en wisselt tussen bewolkt en zonnig zoals vorige week, dan pingelt ie bij mij continu heen en weer tussen koelen en verwarmen.
14. Ook eens! Zelfs met extra middenbalk (ontkom je niet aan vanwege veiligheid denk ik? bij een S heb je die ook, hoewel dunner en lijkt van buiten onderdeel van het dak) veel liever een liftback.
15. Voor mij geen punt, maar hij zou imho makkelijk veel meer moeten kunnen. Wellicht houden ze dit nu bewust laag als verkooppunt voor de model-Y of pick-up straks?
16. Ook eens.
17. Dat zou fijn zijn, maar dat gaat heel lastig worden. De sub-packs zijn in de lengterichting geplaatst. Bovendien worden bij de kleinere accu's lege cellen evenredig over het pack verdeeld, dan blijft namelijk de gewichtsverdeling evenredig verdeeld en werken de cellen als 1 massa om klappen op te vangen bij een botsing.Er zit dus niet ergens zomaar een leeg stuk in ofzo.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Momenteel rijd ik een BMW 330e en daarvoor is de lijst met verbeterpunten een flink stuk langer hoor ;)

Dat unlock-mechanisme voor de deuren werkt alleen als je bij de deuren staat...
Zeker waar! Voor de e-golf kan ik ook wel een faxrol vullen. Ik ontken ook niet dat ik veeleisend of perfectionistisch ben >:) Mbt het unlocken, dat snap ik. Maar waarom dan niet hetzelfde hanteren als ik 10cm voor het oplaadklepje sta? (e.g. behandel het als deur en achterklep) Nu moet ik dus eerst de achterdeur of kofferbak openen als ik met mn kabel in mn handen sta.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:58:
Wat bedoel je hier precies mee? Ik zie heel veel mensen klagen over de wipers. Je bedoelt dat de Model 3 zelflerend is qua sensor? Probleem wat ik lees is ook dat het via de AP camera gaat en niet een aparte sensor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik zie heel veel mensen klagen over de wipers. Je bedoelt dat de Model 3 zelflerend is qua sensor? Probleem wat ik lees is ook dat het via de AP camera gaat en niet een aparte sensor is.
Dat is mij verteld en heb het ook zo ervaren. Misschien dat andere die hun 3 wat langer hebben dit kunnen bevestigen? De Model 3 gebruikt inderdaad de AP camera hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:11:
[...]

Dat is mij verteld en heb het ook zo ervaren. Misschien dat andere die hun 3 wat langer hebben dit kunnen bevestigen? De Model 3 gebruikt inderdaad de AP camera hiervoor.
Volgens mij leert hij niet. Er zijn wel wat verbeteringen geweest via de software. Wellicht dat dit de verbetering is die je gemerkt hebt?

Veel gebruikers klagen erover. En hoe zou hij anders leren? Door het drukken op het knopje zodat hij één keer wiped? Of handmatig op een interval mode zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:14:
[...]

Volgens mij leert hij niet. Er zijn wel wat verbeteringen geweest via de software. Wellicht dat dit de verbetering is die je gemerkt hebt?

Veel gebruikers klagen erover. En hoe zou hij anders leren? Door het drukken op het knopje zodat hij één keer wiped? Of handmatig op een interval mode zetten?
Zelf druk ik altijd op het knopje om één keer te wipen en daarna kies op het scherm interval of continue (komt automatisch omhoog), maar eerlijk gezegd ben ik ook een uitstel-wiper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Zelf druk ik altijd op het knopje om één keer te wipen en daarna kies op het scherm interval of continue (komt automatisch omhoog), maar eerlijk gezegd ben ik ook een uitstel-wiper ;)
Ach, zolang je het maar over je voorruit hebt... :+ Ik wist wel dat het via de front-camera werkt, maar niet dat het neural-network in de auto zelf wordt bijgewerkt. Ik dacht net als bij AP, user ingrepen produceren gelabelde data voor false positives/negatives, daarmee wordt het NN bij Tesla ergens her-trained (e.g. weights binnen de beslisboom aanpassen) en dat vernieuwde NN wordt gecompileerd en naar de auto gepusht.

Wil je meer weten over hoe Neurale Netwerken werken, kijk de autonomy day nog eens terug, of zoek op youtube naar "Tensorflow without a PHD", dat is ook een leuke start.

@breaq Je zal bij Tesla moeten leven met het feit dat je "wat" premium afwerking inlevert her en der, in ruil voor een voorsprong van jaren op het gebied van software en aandrijving. Wil je dat niet, kijk dan eens naar een EQC of wacht nog even op een Tay-Cayenne.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ronjansen87 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:36:
[...]

@breaq Je zal bij Tesla moeten leven met het feit dat je "wat" premium afwerking inlevert her en der, in ruil voor een voorsprong van jaren op het gebied van software en aandrijving. Wil je dat niet, kijk dan eens naar een EQC of wacht nog even op een Tay-Cayenne.
De EQC ga ik zeker nog bekijken. Maar twee verschillende kleuren spuitwerk vind ik toch wel heel apart. De verkoper vertelde wel dat het niet anders was. Misschien gaat dat toch veranderen nu pearl white standaard wordt. Ik ga nog maar even wachten, in de hoop dat ze intussen ook nog even nadenken over een af fabriek draadloos oplaad mogelijkheid voor de telefoon en Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
AndRo555 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Dat is de catalogusprijs, en niet de verkoopprijs. Bij Tesla betaal je effectief dat getal op de site, bij de "traditionele" merken is dat eigenlijk nooit het geval. Daar krijg je wel tientallen procenten korting, in sommige gevallen veel meer.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, tientallen procenten korting. Dan heb je het echt over een uitzondering, een uitloop of showroommodel. De gemiddeld gegeven korting op een auto ligt op 3-5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 19-09 15:28
Tientallen procenten? Als in 20 a 30 %?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
E46RC51 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:00:
[...]

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, tientallen procenten korting. Dan heb je het echt over een uitzondering, een uitloop of showroommodel. De gemiddeld gegeven korting op een auto ligt op 3-5%.
In de praktijk heb ik een leasemaatschappij 12% zien uitknijpen bij een dealer op een auto van 45k. Het was geen voorraad model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:11:
[...]

In de praktijk heb ik een leasemaatschappij 12% zien uitknijpen bij een dealer op een auto van 45k. Het was geen voorraad model.
Marge van de dealer op een auto schijnt 15/16% te zijn. Tegenwoordig kopen LM direct van de fabrikant waardoor de dealer niks aan verdient dan keuringen. Aangezien Tesla nu goed verkoopt verwacht ik niet dat er hele hoge kortingen worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:58:
[...]
Ik ga nog maar even wachten, in de hoop dat ze intussen ook nog even nadenken over een af fabriek draadloos oplaad mogelijkheid voor de telefoon en Apple CarPlay.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor de M3 koop je online voor 25 euro een wireless phone charger en die installeer je zelf in 3 minuten en past dan perfect in de auto. Daar laat ik echt mijn keus voor de auto zelf niet door medebepalen.

En wbt muziek, tja, ik ben van de wat oudere generatie en kritisch op geluidskwaliteit. Ik heb niet zo veel met muziekstreaming of audio via bluetooth - al snap ik best dat de meesten dat ideaal vinden - en prop een USB-stick van 256 GB vol met FLAC's (met een beetje ruimte over voor Sentry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:11:
[...]

... het blijft een uitzondering op de regel. Als consument krijg je dergelijke kortingen echt niet op een goed lopend model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
[...]

ik heb het niet over een deel auto.
Lvl 5 FSD is een robot taxi.
Dat is hetzelfde waard als een (taxi) chauffeur. Misschien wel meer omdat je auto niet hoeft te slapen of last heeft van arbo regels.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
lighting_ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Marge van de dealer op een auto schijnt 15/16% te zijn. Tegenwoordig kopen LM direct van de fabrikant waardoor de dealer niks aan verdient dan keuringen. Aangezien Tesla nu goed verkoopt verwacht ik niet dat er hele hoge kortingen worden gegeven.
Ik denk niet dat een importeur als PON zich zo laat passeren hoor. Tesla doet niet aan kortingen, alleen aan fouten corrigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
E46RC51 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:00:
[...]

Onzin??

Wat is jouw bron? Ik heb hier een offerte voor een etron voor mij liggen met 7% korting. En dat is een zeer gewilde, pas gelanceerde wagen. Voor al de brandstofmodellen is veel meer mogelijk (tot 30% op de juiste modellen).
Bv. Een Golf doet 18 a 25% momenteel.
Uitloop (voorraad) kan veel hoger gaan, zo heb je 50+% korting op een voorraad F30 3 series. Uiteraard moet daarbij wel vermeld worden dat de catalogusprijs van de premium merken tegenwoordig helemaal nergens meer om gaat.

Op een lage spec Aygo heb je misschien niet veel korting, want daar is de prijs al zo gezet op competitief te lijken in de advertenties/tests/... maar zo ver ik weet is dat segment niet relevant in een Tesla topic.

[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 17-07-2019 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:16
ronjansen87 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:25:

[...]
Yup, hier ook. Vooral op regionale wegen zonde rmiddenstreep, maar wel onderbroken strepen aan de buitenzijdes van de weg (zie deze Google Maps Streetview als voorbeeld). Op een aantal vaste plekken corrigeert het systeem structureel. Erg gevaarlijk, aangezien ik over de buitenstreep heen moet bij een tegenligger.
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:43:
1. Heeft het (laten) aanbrengen van [ur=https://www.tesland.com/nl/deurrubbers-model-3/]deurrubbers[/url] en afdichting dakpaneel zin? Als in: maakt het (veel) verschil qua geluid? Ik lees veel verschillende verhalen nl.
Ik overweeg ook beide rubbers om het windgeluid te reduceren. Wie heeft ervaring met dergelijke sets?

[ Voor 17% gewijzigd door jpiscaer op 17-07-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:16
.

[ Voor 99% gewijzigd door jpiscaer op 17-07-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
AndRo555 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:26:
[...]

Onzin??

Wat is jouw bron? Ik heb hier een offerte voor een etron voor mij liggen met 7% korting. En dat is een zeer gewilde, pas gelanceerde wagen. Voor al de brandstofmodellen is veel meer mogelijk (tot 30% op de juiste modellen).
.. lees eerst even de allereerst ge-quote* opmerking: Tesla zou meer korting moeten geven want : op een nu gloednieuwe BMW 3 zou tientallen procenten korting gegeven worden, dát is echt complete onzin. Het oude model = uitloop model, dáár kun je korting op krijgen want daar moeten ze echt vanaf. Niet op een nieuwe 3 serie. Op een goed lopende Model 3 dus ook niet. Je geeft met de 7% die je nu op een nieuwe Etron krijgt zelf het bewijs, Meer korting kan maar dan is er iets aan de hand met het model, zoals de Golf in je voorbeeld. Die staat op het punt vervangen te worden.

[ Voor 34% gewijzigd door E46RC51 op 17-07-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
E46RC51 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:20:
[...]

.. lees eerst even de allereerst ge-quote* opmerking: Tesla zou meer korting moeten geven want : op een nu gloednieuwe BMW 3 zou tientallen procenten korting gegeven worden, dát is echt complete onzin. Het oude model = uitloop model, dáár kun je korting op krijgen want daar moeten ze echt vanaf. Niet op een nieuwe 3 serie. Op een goed lopende Model 3 dus ook niet. Je geeft met de 7% die je nu op een nieuwe Etron krijgt zelf het bewijs, Meer korting kan maar dan is er iets aan de hand met het model, zoals de Golf in je voorbeeld. Die staat op het punt vervangen te worden.
15%
https://www.autoscout24.c...rice_asc&page=5&vehtyp=10
14%
https://www.autoscout24.b...9-646f087d75a9?cldtidx=20
De 3 serie is pas nieuw dus 30% haal je inderdaad niet, maar 15% wel.

Het gaat mij niet over het feit dat Tesla nu wel of niet korting moet geven. Het enigste dat telt is de prijs onder de streep. TCO berekeningen met catalogusprijs zijn irrelevant.

Btw. De 7% van de etron is net het bewijs dat er veel hogere kortingen mogelijk zijn voor Audi’s waar de vraag aanbod balans anders ligt (lees: niet elektrische modellen). Bv. 33% op deze A4: https://caralliance.be/ve...-a4-berline-sport-136574/

Autofabrikanten willen gewoon maximale winst draaien en doen dat door autos aan de juiste prijs te verkopen. Heeft niets te maken met dat er “iets aan de hand is”. Dit zie je ook mooi bij Tesla, die sleutelen niet achter de schermen met kortingspercentages, maar updaten hun prijzen regelmatig om het maximale er uit te halen gegeven hun doel.

[ Voor 12% gewijzigd door AndRo555 op 18-07-2019 00:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En dan nu graag weer ontopic. Dealer marges en dat soort zaken mogen in een ander topic. In dit topic hebben we het sec over Tesla's.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 18-07-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43
Doorgaan over de kortingen is dan niet de bedoeling

[ Voor 80% gewijzigd door Perkouw op 18-07-2019 09:18 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:31
jpiscaer schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Yup, hier ook. Vooral op regionale wegen zonde rmiddenstreep, maar wel onderbroken strepen aan de buitenzijdes van de weg (zie deze Google Maps Streetview als voorbeeld). Op een aantal vaste plekken corrigeert het systeem structureel. Erg gevaarlijk, aangezien ik over de buitenstreep heen moet bij een tegenligger.
Ik heb er tot nu toe weinig last van gehad. Eerder had ik het nog een aantal keren bij wegen met een rood fietspad aan de zijkant, maar daar heb ik nu geen last meer van (sinds de 2019.20.2 update denk ik). Een aantal dagen geleden reed ik op een weg zoals op die Streetview te zien is en toen had ik opeens ook een ingreep, niet zo prettig als je er totaal geen rekening mee houdt.
jpiscaer schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:31:
Ik overweeg ook beide rubbers om het windgeluid te reduceren. Wie heeft ervaring met dergelijke sets?
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er ook al een aantal keren over nagedacht. Vooral bij hogere snelheid op de snelweg is er soms best veel windgeluid.

[ Voor 60% gewijzigd door Phontana op 18-07-2019 08:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
Phontana schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:56:
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er ook al een aantal keren over nagedacht. Vooral bij hogere snelheid op de snelweg is er soms best veel windgeluid.
Heb hetzelfde rubber zojuist op Ali besteld voor een tientje. Zal jullie op de hoogte houden van de resultaten ;).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Stomme vraag misschien, maar hoeveel verschillende pasjes heb ik nodig om in de praktijk overal te kunnen laden (op straat, parkeergarages, snelladers langs de snelweg en de Tesla quickchargers)?

(achtergrond: model 3 in bestelling, kan ik me alvast goed voorbereiden ;) ).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

SeatRider schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:23:
Stomme vraag misschien, maar hoeveel verschillende pasjes heb ik nodig om in de praktijk overal te kunnen laden (op straat, parkeergarages, snelladers langs de snelweg en de Tesla quickchargers)?

Ik heb alleen de newmotion pas, verder nog nooit iets anders nodig gehad.
Superchargen bij Tesla gaat via je account dus daar heb je sowieso geen pas voor nodig.

Je kunt een paar laadpassen nemen om overal de laagste tarieven te hebben maar dat vond ik teveel gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line

Maingau
TNM
Plugsurfing

Voor de Tesla Superchargers heb je geen pas nodig. Dus ik zou, als je daar kan laden, altijd gaan laden. Is ook goedkoper als met een pasje.
https://laadpastop10.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32

Om echt overal te kunnen laden (EU of alleen NL?) heb je ontiegelijk veel pasjes nodig. Voor 99% van de laders in Nederland voldoet het om een TheNewMotion pasje te hebben, al zal dat niet altijd het meest voordelige tarief zijn. Tesla Superchargers koppel je aan je creditcard en factureren automatisch.

Wat zijn we (3x) behulpzaam op de vroege ochtend!

[ Voor 4% gewijzigd door Tassadar32 op 18-07-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

acidfever schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:26:
[...]
Je kunt een paar laadpassen nemen om overal de laagste tarieven te hebben maar dat vond ik teveel gedoe.
Die zag ik even niet aankomen, dat de prijs afhankelijk was van de pas. Ik dacht van de locatie. Maar inderdaad, met brandstofpassen heb je soms ook al dat de prijs aan de pomp anders is als wat je met de pas betaalt (meestal lager, soms ook hoger!).

Dus het is eigenlijk een tweedimensionele matrix; er zijn verschillende leveranciers van laadpalen, de meeste passen werken op meerdere leveranciers, maar wat je betaalt hangt af van de pas waarmee je betaalt.

Good to know.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
SeatRider schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Die zag ik even niet aankomen, dat de prijs afhankelijk was van de pas. Ik dacht van de locatie. Maar inderdaad, met brandstofpassen heb je soms ook al dat de prijs aan de pomp anders is als wat je met de pas betaalt (meestal lager, soms ook hoger!).

Dus het is eigenlijk een tweedimensionele matrix; er zijn verschillende leveranciers van laadpalen, de meeste passen werken op meerdere leveranciers, maar wat je betaalt hangt af van de pas waarmee je betaalt.

Good to know.
Krijg je een lijst van de laad tarieven die voor je pas geldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
lighting_ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Krijg je een lijst van de laad tarieven die voor je pas geldt?
Nee. Afhankelijk van welke paal heb je verschillende tarieven per laadpas. Dat staat meestal al aangegeven op de website.
En je exacte tarief weet je altijd pas achteraf (of uit ervaring).

Daarom is het steeds eenvoudiger om gewoon je auto bij een Tesla Supercharger te droppen. Ik heb zelf een 6tal laadpassen, maar die zijn eigelijk enkel in noodgevallen en zijn allemaal gratis om aan te vragen. 97% laad ik thuis. 2,5% ga ik onderweg moeten laden en die 0,5% is voor in Europa. Als ik van die 3% nog 75% kan stoppen bij een supercharger, ben ik wel gelukkig :+

Het is gewoon zo enorm ingewikkeld, en het kan je duur uitvallen met de verkeerde pas laden. Daarom is de website van Hachy zo enorm handig, en wij als Tesla bestuurder hebben nog het gemak van een extra erg uitgebreid netwerk van laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Goedemiddag!
Ik ben druk bezig om de M3 te gaan leasen, binnenkort.
Nu vraag ik mij twee dingen af:
1. Heeft het (laten) aanbrengen van [ur=https://www.tesland.com/nl/deurrubbers-model-3/]deurrubbers[/url] en afdichting dakpaneel zin? Als in: maakt het (veel) verschil qua geluid? Ik lees veel verschillende verhalen nl.
2. Heeft iemand hier zijn middenconsole gewrapped? Hoe moeilijk was dat? Ook daarvoor geldt: veel verschillende reacties.

Verder nog veel andere dingen die op het lijstje staan, maar die komen nog wel :)
Even mezelf een klein schopje geven :+

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:32
In hoeverre zijn de kosten voor jullie Tesla zoals op https://www.mountox.com/besparing-elektrisch-rijden/ realistisch? Zitten jullie rond de genoemde bedragen of wijkt dat flink af?

Indien beetje realistisch zou ik in 5 jaar ongeveer 20.000 euro besparen tov mijn huidige Volvo V60 als ik een Model 3 zou gaan rijden. En dat is zelfs als ik privé zou kopen (ik rijd nu ook prive, maar zou eventueel zakelijk kunnen (financial) leasen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
bottom line schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Nee. Afhankelijk van welke paal heb je verschillende tarieven per laadpas. Dat staat meestal al aangegeven op de website.
En je exacte tarief weet je altijd pas achteraf (of uit ervaring).

Daarom is het steeds eenvoudiger om gewoon je auto bij een Tesla Supercharger te droppen. Ik heb zelf een 6tal laadpassen, maar die zijn eigelijk enkel in noodgevallen en zijn allemaal gratis om aan te vragen. 97% laad ik thuis. 2,5% ga ik onderweg moeten laden en die 0,5% is voor in Europa. Als ik van die 3% nog 75% kan stoppen bij een supercharger, ben ik wel gelukkig :+

Het is gewoon zo enorm ingewikkeld, en het kan je duur uitvallen met de verkeerde pas laden. Daarom is de website van Hachy zo enorm handig, en wij als Tesla bestuurder hebben nog het gemak van een extra erg uitgebreid netwerk van laders.
Dat klopt. Maar als je voor de helft (30 cent ipv 60 cent per kwh)bij Fastned kan laden is dat wel een pre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Goedemiddag!
Ik ben druk bezig om de M3 te gaan leasen, binnenkort.
Nu vraag ik mij twee dingen af:
2. Heeft iemand hier zijn middenconsole gewrapped? Hoe moeilijk was dat? Ook daarvoor geldt: veel verschillende reacties.
Via Aliexpress heb ik folie besteld om mijn middenconsole mee te wrappen naar matzwart. Alle drie de delen zijn mislukt en heb het er maar weer vanaf gehaald. Onmogelijk om netjes te krijgen (vond ik). De derde heb ik zelfs de plakkant met zeepsop nat gemaakt, om nog wat te kunnen schuiven tijdens het plaatsen, maar ook deze kreeg ik niet mooi strak.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedsight
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-08 13:41
antonboonstra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Via Aliexpress heb ik folie besteld om mijn middenconsole mee te wrappen naar matzwart. Alle drie de delen zijn mislukt en heb het er maar weer vanaf gehaald. Onmogelijk om netjes te krijgen (vond ik). De derde heb ik zelfs de plakkant met zeepsop nat gemaakt, om nog wat te kunnen schuiven tijdens het plaatsen, maar ook deze kreeg ik niet mooi strak.
Kon je deze ook uitrekken of was hij niet flexibel? De Flexibele lijken namelijk een stuk eenvoudiger te zijn.
Pagina: 1 ... 73 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic