Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
acidfever schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:41:
[...]

De Tesla website zegt het volgende:

[...]

Dit doet suggereren dat je op dit moment dus altijd een creditcard in je account moet hebben om te kunnen superchargen. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Geen creditcard in mijn eigen (berijders) account, kan gewoon superchargen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:12
Tassadar32 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Heb dit inderdaad al vaker gehoord van andere mensen. Vraag me af hoe ze het uiteindelijk gaan verrekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Ashy schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:01:
[...]

Heb dit inderdaad al vaker gehoord van andere mensen. Vraag me af hoe ze het uiteindelijk gaan verrekenen :)
:F Scroll even naar boven. Tesla verrekent dit op de eerstvolgende factuur onderhoud.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tassadar32 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:05:
[...]

:F Scroll even naar boven. Tesla verrekent dit op de eerstvolgende factuur onderhoud.
Da's mooi, aangezien Tesla gestopt is met standaard onderhoud ;) Er is dus een kans dat jij je auto na 5 jaar inlevert, zonder een onderhoudsmoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Snap ook even niet waarom je niet zou betalen voor SuC. Zit je straks aan de EUR 150,- en dan kun je niet meer laden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:12
[...]

PWM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Da's mooi, aangezien Tesla gestopt is met standaard onderhoud ;) Er is dus een kans dat jij je auto na 5 jaar inlevert, zonder een onderhoudsmoment.
Lijkt mij ook een interessante casus als het inderdaad met het onderhoud wordt verrekend. Stel dat je na 3 jaar je eerste onderhoudsbeurt hebt, gaan ze drie jaar lang eerst kosten maken / voorschieten en dan na drie jaar pas centjes innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Bij welke LM zit je eigenlijk, en je hebt alleen een laaddruppel van iets van NewMotion ofzo? Dan kun je inderdaad geen declaraties doen. Ik zit bij Leaseplan en daar krijg je ook nog een ouderwetse tankpas voor vervangend vervoer. Daar kan ik eventueel ook gewoon declaraties doen. Paar mogelijkheden;

- Werkgever moet een ouderwetse laadpas aanvragen zodat je via de LM kunt declareren. (Kost een paar EUR per maand.) Daarnaast dus prive credit card koppelen.
- Werkgever koppelt een company credit card aan je Tesla account. Zal hij liever niet doen denk ik.
- Je koppelt prive credit card en declareert de kosten elke maand/kwartaal.
- Geen SuC gebruiken maar (duurdere) Fastned. Dit gaat waarschijnlijk wel via de druppel.

Ik heb dus optie 1, maar doe in de praktijk optie 3. :)

Zal nog wel even duren voordat Tesla hier iets anders voor gaat regelen ben ik bang.
Optie 1 lijkt me inderdaad ook haalbaar bij ons, optie 3 zolang het declareren dan bij de LM gebeurd en niet bij de Werkgever (of de Werkgever ziet hier weer compensatie van de LM dat ze een deel van 'hun' werk doen).
Optie 4 zou een droevige conclusie zijn (wat heb je dan nog aan dat hippe ingebouwde navigatiesysteem inclusief SuC's... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Ik weet trouwens niet waar je dit ziet staan in het topic? Ik weet ook niet of die EUR 150,- klopt overigens. Ik kan op de Tesla site er niets over vinden. In de US blijkt er een max oustanding balance van USD 50,- te zijn. Maar goed, ik zou het niet uitproberen persoonlijk.
Smobbo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Optie 1 lijkt me inderdaad ook haalbaar bij ons, optie 3 zolang het declareren dan bij de LM gebeurd en niet bij de Werkgever (of de Werkgever ziet hier weer compensatie van de LM dat ze een deel van 'hun' werk doen).
Optie 4 zou een droevige conclusie zijn (wat heb je dan nog aan dat hippe ingebouwde navigatiesysteem inclusief SuC's... :+ )
Klopt SuC wil je wel gebruiken eigenlijk. Maar een declaratie verwerken door de werkgever kost toch ook niet zoveel tijd? Maar anders inderdaad via een MTC kaart van de LM. Weet eigenlijk ook niet of je dan kosteloos declaraties op kunt voeren, of dat er nog een extra fee komt.

[ Voor 43% gewijzigd door Inspired op 12-07-2019 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Tassadar32 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:52:
[...]

NB tot 150Euro kun je SuC'n daarna zul je een CC moeten toevoegen. Bron: TESLA Tilburg.

[ Voor 12% gewijzigd door E46RC51 op 12-07-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Typisch Telegraaf artikel : https://www.telegraaf.nl/...zo-schoon-als-stekkerauto - pas onderaan staat de waarheid. Wees gewaarschuwd op je eerstkomende verjaardag met verstokte dieselrijders 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

E46RC51 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:27:
Typisch Telegraaf artikel : https://www.telegraaf.nl/...zo-schoon-als-stekkerauto - pas onderaan staat de waarheid. Wees gewaarschuwd op je eerstkomende verjaardag met verstokte dieselrijders 😂
Toch is het niet perse zo dat Diesel zo'n ontzettende slechte tussenstap is naar een andere vorm van autorijden dan de media iedereen zo graag doet geloven.
Er zijn meerdere initiatieven die Diesel een aanzienlijk aantrekkelijkere tussenvorm maken dan bijvoorbeeld benzine echter heeft het imago van diesel door de vele negatieve publiciteit (soms ook gewoon terecht bv. VAG dieselgate) een dusdanige klap opgelopen dat dit wellicht niet meer te repareren is.

Financieel gezien kan nu eenmaal niet iedereen direct over naar een alternatief zonder grote concessies te doen en realistisch gezien zal er nog een tijdje een tussentijdse oplossing beschikbaar moeten zijn om die periode te overbruggen. Als dat toch nodig is dan maar met zo min mogelijk vervuiling, toch?

En vergeet daarnaast niet dat veel mensen gewoon even moeten wennen aan verandering. :)

[ Voor 5% gewijzigd door acidfever op 12-07-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

acidfever schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Toch is het niet perse zo dat Diesel zo'n ontzettende slechte tussenstap is naar een andere vorm van autorijden dan de media iedereen zo graag doet geloven.
Er zijn meerdere initiatieven die Diesel een aanzienlijk aantrekkelijkere tussenvorm maken dan bijvoorbeeld benzine echter heeft het imago van diesel door de vele negatieve publiciteit (soms ook gewoon terecht bv. VAG dieselgate) een dusdanige klap opgelopen dat dit wellicht niet meer te repareren is.

Financieel gezien kan nu eenmaal niet iedereen direct over naar een alternatief zonder grote concessies te doen en realistisch gezien zal er nog een tijdje een tussentijdse oplossing beschikbaar moeten zijn om die periode te overbruggen. Als dat toch nodig is dan maar met zo min mogelijk vervuiling, toch?

En vergeet daarnaast niet dat veel mensen gewoon even moeten wennen aan verandering. :)
Op zich heb je gelijk, maar het wordt in het artikel natuurlijk niet als een tussenstap gepresenteerd. Diesel is net zo "schoon" als een EV, dus waarom ooit nog overgaan naar EV dan?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

MrScratch schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:42:
[...]

Op zich heb je gelijk, maar het wordt in het artikel natuurlijk niet als een tussenstap gepresenteerd. Diesel is net zo "schoon" als een EV, dus waarom ooit nog overgaan naar EV dan?
Ja dat is helaas wel weer gewoon de telegraaf factor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38
Ik overweeg een model 3. Kan iemand een schatting geven wat de onderhoudskosten zijn in 5 jaar met 15k km/jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Twee setjes banden, en ruitensproeiervloeistof ;)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Geen interieur filters, remschijven, dat soort dingen?

Banden had ik al wel verwacht ja, net als ruitenwissers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
pirke schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:22:
Geen interieur filters, remschijven, dat soort dingen?

Banden had ik al wel verwacht ja, net als ruitenwissers :)
https://www.tesla.com/nl_NL/support/car-maintenance

Geen idee wat de kosten zijn van een beurt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Was een redelijk kort-door-de-bocht-grapje ;) interieurfilter is ook handig inderdaad, remschijven zeer waarschijnlijk niet. Als je normaal rijdt, en vooral regenereert ipv remt zal je amper remmen. Grootste kostenpost is eigenlijk je laadpaal thuis denk ik zo.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:28:
[...]
Geen idee wat de kosten zijn van een beurt etc.
Die is er niet meer. De theorie is dat de auto vanzelf aangeeft als onderdeel X vervangen moet worden. Dan word alleen dat stuk gedaan.

Er is geen beurt meer die meerdere punten langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Die is er niet meer. De theorie is dat de auto vanzelf aangeeft als onderdeel X vervangen moet worden. Dan word alleen dat stuk gedaan.

Ook niet als je het wilt? Wel vreemd omdat ze wel voorschrijven bepaalde zaken te checken/vervangen. En volgens mij is Tesla niet zo happig om universele garages van onderdelen te voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Ook niet als je het wilt? Wel vreemd omdat ze wel voorschrijven bepaalde zaken te checken/vervangen. En volgens mij is Tesla niet zo happig om universele garages van onderdelen te voorzien.
Sterker, het is verplicht voor de restwaardegarantie ;) Die heb ik nog gesproken en zij geven aan dat het nog steeds verplicht is.

Maar ik was bij Service Center Amsterdam en daar kan je gewoon geen beurt meer inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
TKroon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:28:
Was een redelijk kort-door-de-bocht-grapje ;) interieurfilter is ook handig inderdaad, remschijven zeer waarschijnlijk niet. Als je normaal rijdt, en vooral regenereert ipv remt zal je amper remmen. Grootste kostenpost is eigenlijk je laadpaal thuis denk ik zo.
Ik rij nu een elektrische auto met nog zo'n stroom generator voorin voor als de accu leeg is, en ken verschillende van een forum die ook nooit remmen waarbij de remschijven vervangen moesten worden omdat er te veel roest op zat. Af en toe goed remmen heb je nodig om ze in goede conditie te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

pirke schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Ik rij nu een elektrische auto met nog zo'n stroom generator voorin voor als de accu leeg is, en ken verschillende van een forum die ook nooit remmen waarbij de remschijven vervangen moesten worden omdat er te veel roest op zat. Af en toe goed remmen heb je nodig om ze in goede conditie te houden :)
Onder de 10 km/h moet je ook gewoon je remmen gebruiken bij een Tesla, de regeneration stopt daar. Kans op roest op je schijven is dus niet echt aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:36
Is het bij de model 3 mogelijk om de app op twee telefoons te gebruiken, zodat als ik deze auto zou gaan rijden mijn vriendin een eigen "sleutel" heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 20:05
FJP84 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:06:
Is het bij de model 3 mogelijk om de app op twee telefoons te gebruiken, zodat als ik deze auto zou gaan rijden mijn vriendin een eigen "sleutel" heeft?
Jazeker. Bij mij duurt het alleen nu al meer dan twee weken en heb nog geen reactie (Tesla moet dan iemand aan je account toevoegen en dat is blijkbaar nogal tijdrovend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Kun je niet gewoon op beide telefoons met hetzelfde account inloggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
anboni schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:19:
Kun je niet gewoon op beide telefoons met hetzelfde account inloggen dan?
Niet geprobeerd maar ik verwacht niet dat dat gaat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
DigiDaan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:33:
[...]

Niet geprobeerd maar ik verwacht niet dat dat gaat werken.
Dat gaat wel. Hier hetzelfde profiel van Tesla ingelogd op 4 gsm's. Geen probleem

[ Voor 14% gewijzigd door bottom line op 13-07-2019 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
bottom line schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 01:30:
[...]

Dat gaat wel. Hier hetzelfde profiel van Tesla ingelogd op 4 gsm's. Geen probleem
Top. Goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Twee kleine vraagjes;

Kunnen we nog een keer een update verwachten zodat de ruitenwissers wat sneller aan gaan? Op auto komen ze amper in beweging bij wat regen. Redelijk irritant. Moet nu zelf steeds drukken.

Iemand anders ook issues met auto lock bij weglopen? Bij mij werkt het eigenlijk altijd goed maar bij mijn vrouw vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
[...]

Kijk aan, goed om te weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
[...]

Confirmed, twee telefoons en twee pasjes, werkt gewoon.

Als je dan tegelijk instapt is het alleen niet duidelijk welke telefoon er gelinked is (voor bellen), maargoed, als mijn vrouw naast me in de auto zit, wie moet ik dan nog bellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:56:
[...]

Confirmed, twee telefoons en twee pasjes, werkt gewoon.

Als je dan tegelijk instapt is het alleen niet duidelijk welke telefoon er gelinked is (voor bellen), maargoed, als mijn vrouw naast me in de auto zit, wie moet ik dan nog bellen? :+
Vreemde is ook wel dat telefoon via BT weer niet in het driver profile zit. Dus onder mijn profile kan het zomaar zijn dat de telefoon van mijn vrouw via BT actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 11:16
Iemand enig idee hoe je de op slot en van het slot af toetertjes uitzet? Vrij storend in een jaren 20/30 buurt met slecht geïsoleerde huizen die dicht op elkaar staan... Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
edvanes schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:20:
Iemand enig idee hoe je de op slot en van het slot af toetertjes uitzet? Vrij storend in een jaren 20/30 buurt met slecht geïsoleerde huizen die dicht op elkaar staan... Thanks.
Zelfde plek waar je het aangezet hebt? Staat standaard uit. Neem aan ergens bij vergrendeling. Staat ook wel in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maar wat zijn de ervaringen met een kinderwagen en een model 3? De eerste is hier op komst en ik heb de optie tussen een model 3 LR of D-klasse benzine (station, SUV). De strijd tussen ruimte, bijtelling, stekkeren danwel volladen.. *twijfel twijfel*

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
BakkerM schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:34:
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maar wat zijn de ervaringen met een kinderwagen en een model 3? De eerste is hier op komst en ik heb de optie tussen een model 3 LR of D-klasse benzine (station, SUV). De strijd tussen ruimte, bijtelling, stekkeren danwel volladen.. *twijfel twijfel*
Alvast gefeliciteerd met de kleine.

Hier heb je een voorbeeld.
https://insideevs.com/new...-and-stroller-test-video/

Een bugaboo donkey bijv.. zou er makkelijk in kunnen passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Er staan wel wat posts in hier als je zoekt. Heb je al een kinderwagen? Of nog op komst? Onze kinderen zijn nu 4 en 6. Zou het niet snel vier jaar eerder gedaan hebben, een model 3. Met kinderwagen/buggy/camping bed etc. Al kan het allemaal wel. Ik zou nu zelfs bij gelijke bijtelling voor de Model 3 gaan. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanes
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Zelfde plek waar je het aangezet hebt? Staat standaard uit. Neem aan ergens bij vergrendeling. Staat ook wel in de handleiding.
Nee, stond standaard aan... zoek me echt rot haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanes
Zelf sinds donderdag de M3 en was hier wel wat huiverig voor. Ervaring tot nu toe is super. Mega kinderstoel (britax Römer met isofix die volledig kan draaien) past makkelijk rechts achter. Ik kan dan nog goed zitten op de bijrijdersstoel met mn 1,95m. De buggy, een vrij grote quinny past zelfs in de front trunc. De kinderwagen nog niet in de auto gehad maar de achterbak is verrassend ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
edvanes schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Zelf sinds donderdag de M3 en was hier wel wat huiverig voor. Ervaring tot nu toe is super. Mega kinderstoel (britax Römer met isofix die volledig kan draaien) past makkelijk rechts achter. Ik kan dan nog goed zitten op de bijrijdersstoel met mn 1,95m. De buggy, een vrij grote quinny past zelfs in de front trunc. De kinderwagen nog niet in de auto gehad maar de achterbak is verrassend ruim.
Klopt achterbank voor kids is prima. Meer ruimte dan in de A4 Avant. Voor volwassenen is het minder prettig. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Er staan wel wat posts in hier als je zoekt. Heb je al een kinderwagen? Of nog op komst? Onze kinderen zijn nu 4 en 6. Zou het niet snel vier jaar eerder gedaan hebben, een model 3. Met kinderwagen/buggy/camping bed etc. Al kan het allemaal wel. Ik zou nu zelfs bij gelijke bijtelling voor de Model 3 gaan. 😀
Same here, al heb ik er nog een derde bij. Vooral de breedte van de kofferbak is erg prettig plus houd altijd zicht naar achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
acidfever schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:40:
[...]

... echter heeft het imago van diesel door de vele negatieve publiciteit (soms ook gewoon terecht bv. VAG dieselgate) een dusdanige klap opgelopen dat dit wellicht niet meer te repareren is.
Ben VW “eeuwig dankbaar” voor hun lumineuze misstap. Zónder had EV niet het huidige speelveld gekregen.. Nu is t wachten op een vergelijkbaar debacle bij een gigant als Shell voordat ook zij hun middelen in renewables gaan steken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 20:53
Kenolon Ceramic Shield door Sebastiaan van Softwash laten aanbrengen (tip van @PWM). Foto's gemaakt nadat ik een half uur op een drukke snelweg, door een stortregen en aansluitend over een bouwplaats ben gereden.

Alle oneffenheden zoals kleine krasjes en een lelijke doffe plek die ook bij de oplevering zaten heeft hij mooi hersteld (Scheelt weer wat opleverpunten met Tesla). Verder heeft hij een veel diepere intensere zwarte kleur gekregen en zijn de velgen ook behandeld. Echt heel fraai.

Erg tevreden met het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T98W6UPvnar1a0uR2JtOPABB/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gKyMyCL0vMUgqdRZjBBWNa5N/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PmBfkp3PMwOU6GgmkNN7LJnD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PhbSQvwKIhm7ENRqk2aDNaHN/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Iemand ervaring met Tesla Waze? YouTube: How to use Waze in a Tesla for Enhanced Traffic Data

[ Voor 5% gewijzigd door E46RC51 op 13-07-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
edvanes schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:59:
[...]

Nee, stond standaard aan... zoek me echt rot haha
Staat gewoon bij vergrendeling. Naar beneden scrollen. Onder kinderslot etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zag net een blauwe Model 3, en denk zet de V60 er even naast.

Formaat van de Model 3 valt heel erg mee. Maar wat mij opviel was de lelijke lak op de motorkap. Er zat geen glans in. Beetje doffig. Zijn andere kleuren nu ook een issue?!

Ik rijd mijn Volvo enkel door de wasstraat en geen wax beurtjes etc. Toch zat er veel meer glans in mijn 3,5 jaar oude V60, dan die gloednieuwe Model 3 🤔

Is er al nieuws over de basic white?!

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 13-07-2019 17:32 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 21:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

@dfrenner al zo lang in dit topic en dan alle ervaringen over “glass coat” gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
dfrenner schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:31:
Ik zag net een blauwe Model 3, en denk zet de V60 er even naast.

Formaat van de Model 3 valt heel erg mee. Maar wat mij opviel was de lelijke lak op de motorkap. Er zat geen glans in. Beetje doffig. Zijn andere kleuren nu ook een issue?!

Ik rijd mijn Volvo enkel door de wasstraat en geen wax beurtjes etc. Toch zat er veel meer glans in mijn 3,5 jaar oude V60, dan die gloednieuwe Model 3 🤔

Is er al nieuws over de basic white?!
Nee, vindt juist die V60’s en Passat’s erg dof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFcok0BQPE1l38KazpAr1MTQ/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Dit lijkt op het eerste zicht goed, maar als je er bij na denkt is het totaal absurd.

Er zijn veel elementen op een auto die je gewoon om de zoveel km een keer gecontroleerd wil hebben. Dan heb ik het over basic items zoals banden, het gros van de bevolking kijkt nooit naar zijn profieldiepte, tot slijtage items zoals rubbers in de ophanging, schokdempers, uitlijning, etc.

Zo ver ik weet zitten er geen sensoren in om die dingen in het oog te houden.

Dat die niet elke 10000km naar de garage moet snap ik best, maar elke 40-50k km zou wel een goede richtlijn zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zelfde dilemma hier qua ruimte en alternatieven. Zit ook te rekenen want ik wil eigenlijk eind dit jaar overstappen ivm de kabinetsplannen. Ik zit dan wel met de afkoop van mijn huidige leasecontract. Als het mogelijk is om de afkoop als eigen bijdrage te verrekenen met de bijtelling dan zal een Model 3 LR AWD (60 mnd lease) in vergelijking met een aantal potentiële ICE alternatieven netto ongeveer €650,00 - €700,00 per jaar voordeliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-08 14:16
DigiDaan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:45:
[...]Kijk aan, goed om te weten!
Alle devices waar onder dezelfde Tesla app is ingelogd krijgen dan wel de Supercharger push notifications, dat is niet uit te zetten.

Mijn vrouw had initieel ook de Tesla app geïnstalleerd, maar aangezien ik 90% van de tijd in de M3 rijd, was ze de push meldingen zat en is de app van haar telefoon verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
eckru schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:44:
[...]

Alle devices waar onder dezelfde Tesla app is ingelogd krijgen dan wel de Supercharger push notifications, dat is niet uit te zetten.

Mijn vrouw had initieel ook de Tesla app geïnstalleerd, maar aangezien ik 90% van de tijd in de M3 rijd, was ze de push meldingen zat en is de app van haar telefoon verwijderd.
Berichten uitzetten voor de Tesla app op het toestel van je vrouw is ook nog een optie.

Over de app gesproken. Ben ik de enige die de icoontjes niet echt duidelijk vind? Moet altijd goed nadenken of hij nou dicht is of niet. Ook omdat het niet eenduidig. Icoontje van slotje en klep is bv net anders om. Slotje dicht als auto dicht is, maar bij het icoontje van de achterklep is het andersom.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 13-07-2019 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hier een Tesla besteld met een peuter van 3 en een dreumes van 1 jaar. Dat gaat prima. Er is een wens voor een 3e baby. Mijn kleuter zou dan als hij 4 of 5 is, in het midden moeten zitten. Dat lijkt prima te kunnen. Verder kan de kinderwagen er wel in.

Station is natuurlijk ruimer maar gebruik de ruimte eigenlijk maar zelden. Rij denk ik 90% alleen in de auto. En anders lekker vliegen op vakantie of in Nederland op vakantie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
AndRo555 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:38:
[...]

Dit lijkt op het eerste zicht goed, maar als je er bij na denkt is het totaal absurd.

Er zijn veel elementen op een auto die je gewoon om de zoveel km een keer gecontroleerd wil hebben. Dan heb ik het over basic items zoals banden, het gros van de bevolking kijkt nooit naar zijn profieldiepte, tot slijtage items zoals rubbers in de ophanging, schokdempers, uitlijning, etc.
[...]
Daar heeft de RDW iets op bedacht en noemen ze Algemene Periodieke Keuring (APK).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
RichieB schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:57:
[...]

Daar heeft de RDW iets op bedacht en noemen ze Algemene Periodieke Keuring (APK).
Lost niets op. Genoeg auto’s op de weg die (heel) hoge km standen halen voor de eerste apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
AndRo555 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:08:
[...]

Lost niets op. Genoeg auto’s op de weg die (heel) hoge km standen halen voor de eerste apk.
Inderdaad, kennis rijdt bijvoorbeeld 65-75k per jaar. Na 3 jaar eerste APk, dan staat er minimaal 180k op de klok en waarschijnlijk is de auto voor de eerste APK al uit de lease...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Het staat je natuurlijk vrij om zelf een APK te laten doen ook al is die nog niet bij wet verplicht.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Of je plant gewoon “maintenance” in via de app met het verzoek om de hele auto even na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Neem ook aan de een LM toch wel wil dat er minimaal elke twee jaar onderhoud plaats vind. Daarnaast is de banden niet zo snel een issue. Veel rijden met winterbanden rond, dus jaarlijks twee controle's op de banden.
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:21:
Twee kleine vraagjes;

Kunnen we nog een keer een update verwachten zodat de ruitenwissers wat sneller aan gaan? Op auto komen ze amper in beweging bij wat regen. Redelijk irritant. Moet nu zelf steeds drukken.

Iemand anders ook issues met auto lock bij weglopen? Bij mij werkt het eigenlijk altijd goed maar bij mijn vrouw vaak niet.
Quote mezelf maar even. :)

Tweede punt zelf opgelost. Blijkaar is dit een setting die binnen je driver profile zit. Had ik niet verwacht eigenlijk. Moest hem bij haar ook nog even aanzetten, nu werkt de wegloop lock wel.

Nog een ander vraagje; het klopt dat het remmen toch wel een stuk zwaarder is dan in (menig) ICE? Door het extra gewicht oid? Moet toch echt wel flink intrappen als ik wat harder rij. Is me tijdens de proefrit eigenlijk niet zo opgevallen. Bij mijn laatste ICE auto's (Superb/A4/V60) ging het toch echt wel een heel stuk "makkelijker".

[ Voor 70% gewijzigd door Inspired op 14-07-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
[...]

Dat die niet elke 10000km naar de garage moet snap ik best, maar elke 40-50k km zou wel een goede richtlijn zijn imho.
Dat valt toch onder APK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:31
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:02:
Over de app gesproken. Ben ik de enige die de icoontjes niet echt duidelijk vind? Moet altijd goed nadenken of hij nou dicht is of niet. Ook omdat het niet eenduidig. Icoontje van slotje en klep is bv net anders om. Slotje dicht als auto dicht is, maar bij het icoontje van de achterklep is het andersom.
Ik zit met hetzelfde probleem, vooral het icoontje/de knop om de auto te openen/sluiten vind ik onlogisch. Voor mijn gevoel is die verkeerd om, ik zou het logischer vinden om op een gesloten slotje te klikken om de auto te sluiten en niet om hem te openen.
Inspired schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:21:
Nog een ander vraagje; het klopt dat het remmen toch wel een stuk zwaarder is dan in (menig) ICE? Door het extra gewicht oid? Moet toch echt wel flink intrappen als ik wat harder rij. Is me tijdens de proefrit eigenlijk niet zo opgevallen. Bij mijn laatste ICE auto's (Superb/A4/V60) ging het toch echt wel een heel stuk "makkelijker".
Het remmen vind ik niet zwaarder aanvoelen dan in andere auto's waarin ik gereden heb. Er was een tijd terug wel iemand anders in dit topic die hetzelfde idee had, misschien even terugzoeken wat daar toen over gezegd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Phontana schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:59:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, vooral het icoontje/de knop om de auto te openen/sluiten vind ik onlogisch. Voor mijn gevoel is die verkeerd om, ik zou het logischer vinden om op een gesloten slotje te klikken om de auto te sluiten en niet om hem te openen.

[...]

Het remmen vind ik niet zwaarder aanvoelen dan in andere auto's waarin ik gereden heb. Er was een tijd terug wel iemand anders in dit topic die hetzelfde idee had, misschien even terugzoeken wat daar toen over gezegd is?
Ja, die icoontjes zijn niet handig. Doe er dan ook een kleur oid bij. Rood/groen. En meest vreemde is ook dat het niet consequent is. Zat wel te kijken naar een andere app, maar om daar je Tesla account info in te geven vind ik dan weer wat minder. Al krijg je dan ook features die de Tesla app niet heeft. (Watch ondersteuning bv.)

Remmen is echt wel een stuk zwaarder in mijn optiek. Kan in het topic zo niet echt wat vinden. Moet veel dieper en krachtiger indrukken. Mijn vrouw heeft nog een prehistorische benzine auto. (Golf - 2017) Dus kan redelijk goed vergelijken. Als ik daarin zo hard rem als ik in de Tesla moet, dan hang ik met mijn hoofd op het stuur. :)

Maar eens kijken of ik kan vergelijken met een andere Model 3 bezitter.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 14-07-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Je moet gewoon even anders leren afremmen dmv gaspedaal loslaten en pas op het laatst of in noodgevallen de rem. Ik moest er ook wel aan wennen maar dat gaat wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Katseviool schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:34:
Je moet gewoon even anders leren afremmen dmv gaspedaal loslaten en pas op het laatst of in noodgevallen de rem. Ik moest er ook wel aan wennen maar dat gaat wel snel.
Tja. Neemt niet weg dat hij zwaar remt. Onder een bepaalde snelheid moet je toch echt remmen en daarbij heb je soms (vaak door andere weggebruikers) niet genoeg aan alleen gas los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik heb echt sterk het idee dat dit verschilt per model 3, de ene persoon zegt dat ze hem lichtjes aan moeten raken en dan direct stilstaan, de ander meld dat hij hem heel zwaar in moet drukken...

Ik merkte ook tijdens de proefrit dat hij heel zwaar ging.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyw00d op 14-07-2019 11:40 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Moet er nog op iets speciaals gelet worden bij het bestellen van 3rd party velgen (Tesla met aero velgen bestellen en dan zelf iets anders kopen). Bijv. om de bandenspanning te kunnen blijven zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Divak schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:35:
Moet er nog op iets speciaals gelet worden bij het bestellen van 3rd party velgen (Tesla met aero velgen bestellen en dan zelf iets anders kopen). Bijv. om de bandenspanning te kunnen blijven zien?
Juiste steek en TPMS sensoren. Je kunt ze ook over laten zetten. Velgen van T Sportline passen sowieso. Maar er zijn wel meer met de juiste steek/diameter.

Waar denk je aan? Ben zelf ook aan het kijken.

Hier hebben ze ook veel voor/ervaring met Tesla. (Geen aandelen ofzo verder.)

https://www.hoogendoornvelgen.nl/

Wel jammer dat T Sportline niet meer chroom kleur heeft. Vind dat mooier op zwart.

[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 14-07-2019 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Monaco GP6, ziet er goed uit op de Tesla's. Had die site inmiddels ook al gevonden (ook geen aandelen ;) ).

https://www.hoogendoornve...d-car/wheel-type/?id=4329

Samen met Deep Blue Metallic, ramen getint en al het chrome zwart wrappen wordt het wel een leuke verschijning die uniek genoeg is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Een Bugaboo Cameleon past makkelijker in een Model 3 dan in een Skoda Octavia station... :). Dan past er nog een buggy naast (wel wat meten omdat de buggy die ik heb niet in de lengte past en dus in de breedte moet, maar het past) en kan je de luiertas voorin kwijt.

Naast diezelfde Bugaboo Cameleon kan je ipv. een buggy ook nog 2 klapkratjes kwijt, om een idee te geven van de ruimte die over blijft.

Ook een kinderstoeltje / isofix base (Maxi Cosi Pearl) past er goed in - hoewel dat echt ondingen zijn.

Qua ruimte dus geen klachten, na 7 jaar stations gereden te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

[...]

Advies is om regelmatig de banden te rouleren en dan gelijk naar dat soort dingen te kijken
Banden rouleren, balanceren en uitlijnen
Tesla raadt u aan de banden na elke 16.000 à 20.000 kilometer te controleren om te bepalen of rouleren, balanceren of uitlijnen noodzakelijk is.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De update van vannacht was weer klaargezet door de stagiaire

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nYquoU7ENCgc71qTnzg0xhnd/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:10:
De update van vannacht was weer klaargezet door de stagiaire

[Afbeelding]
Galgje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Exhar schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Een Bugaboo Cameleon past makkelijker in een Model 3 dan in een Skoda Octavia station... :). Dan past er nog een buggy naast (wel wat meten omdat de buggy die ik heb niet in de lengte past en dus in de breedte moet, maar het past) en kan je de luiertas voorin kwijt.

Naast diezelfde Bugaboo Cameleon kan je ipv. een buggy ook nog 2 klapkratjes kwijt, om een idee te geven van de ruimte die over blijft.

Ook een kinderstoeltje / isofix base (Maxi Cosi Pearl) past er goed in - hoewel dat echt ondingen zijn.

Qua ruimte dus geen klachten, na 7 jaar stations gereden te hebben!
Goed om te weten. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Katseviool schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:35:
Kenolon Ceramic Shield door Sebastiaan van Softwash laten aanbrengen (tip van @PWM). Foto's gemaakt nadat ik een half uur op een drukke snelweg, door een stortregen en aansluitend over een bouwplaats ben gereden.

Alle oneffenheden zoals kleine krasjes en een lelijke doffe plek die ook bij de oplevering zaten heeft hij mooi hersteld (Scheelt weer wat opleverpunten met Tesla). Verder heeft hij een veel diepere intensere zwarte kleur gekregen en zijn de velgen ook behandeld. Echt heel fraai.

Erg tevreden met het resultaat :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel heeft dit gekost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
Hunkaroglu schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:34:
[...]

Hoeveel heeft dit gekost?
Heb je PM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Iemand ervaring met de UMC op een verlengsnoertje? Ik neem aan dat elk snoer, zelfs met 1,5mm aders, wel werkt? Het is maar 8a dus op zich zou 1,5mm prima moeten zijn. Bijna alle 10-15m verlengsnoertjes zijn met 1,5mm aders namelijk. Wil er eentje meenemen voor op vakantie. Kan ik bij de stacaravan bijladen, en eventueel onderweg bij een Hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
Grootste risico is het stopcontact waar je het verlengsnoer insteekt. Als dat slecht in elkaar zit wordt het warm. De stekker van een UMC of grannycharger merkt dat en schakelt terug. De stekker van het verlengsnoer niet...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
BarryH schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:47:
Grootste risico is het stopcontact waar je het verlengsnoer insteekt. Als dat slecht in elkaar zit wordt het warm. De stekker van een UMC of grannycharger merkt dat en schakelt terug. De stekker van het verlengsnoer niet...
UMC (van model 3) gaat op max 8A op schuko. Als de installatie een beetje fatsoenlijk is moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:28:
Iemand ervaring met de UMC op een verlengsnoertje? Ik neem aan dat elk snoer, zelfs met 1,5mm aders, wel werkt? Het is maar 8a dus op zich zou 1,5mm prima moeten zijn. Bijna alle 10-15m verlengsnoertjes zijn met 1,5mm aders namelijk. Wil er eentje meenemen voor op vakantie. Kan ik bij de stacaravan bijladen, en eventueel onderweg bij een Hotel.
10 meter verlengkabel vanuit de schuur werkte prima (en werd nergens warm). Had dit even nodig omdat de laadkabel miste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Tassadar32 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:59:
[...]

10 meter verlengkabel vanuit de schuur werkte prima (en werd nergens warm). Had dit even nodig omdat de laadkabel miste.
Thanks, gewoon standaard verlengsnoertje? Waarschijnlijk ook met 1,5mm aders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik heb zelf een dikke 20 meter snoer speciaal gehaald voor de auto.
Zo iets https://www.laadkabelwink...l-schuko-3x2-5mm2-25meter met dikke paren er in een 1,5 is leuk maar niet over die lengte. Je heb voor 25m al 2,5 nodig volgens de voorschriften.
Maar voor 8A kan je er me weg komen maar voor 10A en meer niet. Maar let goed op het stopcontact moet het wel aankunnen. (zelf een cheap gamma stopcontact gehad en ging ook prima maar deze was wel voor 16A geschikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-08 14:16
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:02:
[...]

Berichten uitzetten voor de Tesla app op het toestel van je vrouw is ook nog een optie.
Thanks, daar had ik nog niet aan gedacht. Nu is mijn vrouw sowieso niet zo heel erg veel met de Tesla onderweg. Ze vindt het okay okay om met de keycard de auto te openen en "starten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:00:
[...]

Thanks, gewoon standaard verlengsnoertje? Waarschijnlijk ook met 1,5mm aders?
Oranje ding van de praxis. Had ik met de Outlander ook veel gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Voor de model 3'ers: de model 3 wheel cap kit is weer beschikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
bass1984 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:38:
Kreeg inderdaad ook mailtje, meteen maar besteld. Zijn die eerder binnen dan dat ik mijn Tesla heb :o

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 13:52
bass1984 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:38:
Voordat ik m'n model 3 had wou ik deze ook graag hebben, maar nu zie ik de charme van de aerowheels toch wel in. Ik hou ze er lekker op :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:10
Goedkeuring voor lease model 3 in binnen. Aanvraag was zwart met 19 inch en wit interieur.
Nu zag ik dat er enkele rode met zwart interieur op voorraad staan. Bij sommige staat er autopilot als optie bij een andere niet maar wel voor dezelfde prijs.
Andere voorraad is zwart met wit interieur en trekhaak.
Wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Michieas schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:04:
Goedkeuring voor lease model 3 in binnen. Aanvraag was zwart met 19 inch en wit interieur.
Nu zag ik dat er enkele rode met zwart interieur op voorraad staan. Bij sommige staat er autopilot als optie bij een andere niet maar wel voor dezelfde prijs.
Autopilot is sinds 28-02-2019 standaard en ik denk niet dat ze FSD bedoelen. Een trekhaak is handig, maar is toch wel persoonlijk of je dat gaat gebruiken, net als alle kleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Michieas schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:04:
Wanneer loopt je huidige leasecontract af?

Als je een voorraad auto bestelt kunnen ze het snel leveren, maar dan weet ik niet of het van je leasemaatschappij mag als je nog een oud contract hebt.

Qua prijs is het hetzelfde, maar de vraag is of je met trekhaak en zwart interieur wilt.

Weet niet zeker of er nu een boot onderweg is naar NL. Dan zal hij er niet tussen zitten.

Dus het zou zo maar als levertijd september hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:10
Deveon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:13:
[...]

Autopilot is sinds 28-02-2019 standaard en ik denk niet dat ze FSD bedoelen. Een trekhaak is handig, maar is toch wel persoonlijk of je dat gaat gebruiken, net als alle kleurstellingen.
Ok, duidelijk. Kon dat niet heel duidelijk terug vinden. Of dat ze met auto pilot FSD bedoelen.
Dan word het een zwarte met wit interieur en trekhaak ipv 19inch

Heb een short lease nu dus zou morgen om kunnen

[ Voor 5% gewijzigd door Michieas op 15-07-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Boot is onderweg. Maar zwart met 19 inch en wit interieur is niet een heel veel voorkomende config. Dus, het is maar net de vraag of hij erop staat en als er nog 1 nog vrij is. De vraag is wanneer je hem moet hebben. Als dat max 31/12 is dan lukt dat nog wel. Ik kan me voostellen dat je 19 inch graag wilt, dan zou ik niet snel een voorraad versie op 18 pakken.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 15-07-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 00:23
Inspired schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:11:
[...]
Remmen is echt wel een stuk zwaarder in mijn optiek. Kan in het topic zo niet echt wat vinden. Moet veel dieper en krachtiger indrukken. Mijn vrouw heeft nog een prehistorische benzine auto. (Golf - 2017) Dus kan redelijk goed vergelijken. Als ik daarin zo hard rem als ik in de Tesla moet, dan hang ik met mijn hoofd op het stuur. :)

Maar eens kijken of ik kan vergelijken met een andere Model 3 bezitter.
Misschien is het ook net wat je gewend bent? Het is wel een wat zwaardere auto natuurlijk. Ik vond het remmen juist een verademing t.o.v. de eGolf, daar had ik bijna wekelijks wel een momentje op de snelweg dat ik voor mn gevoel véél te hard moest trappen en dan eigenlijk nog remkracht/vertraging te kort kwam (ABS inschakelen bij droog weer lukte gewoon bijna niet, alleen als je met echt je volle gewicht op t pedaal gaat staan). De rem van de M3 gaat niet super licht, maar ik heb nog niet 1x het gevoel gehad dat ik remkracht tekort kwam of onredelijk zwaar moest trappen. E.g. een benzinegolf (met 940kg ook wel erg licht) was juist weer veel gevoeliger dan beide EV's, daar kon je met je grote teen de ABS al mee activeren.

Nog even een ander M3 vraagje; Heeft iemand al andere dakdragers dan die van Tesla zelf kunnen vinden c.q. daar ervaring mee? Ik kan alleen die van Tesla zelf vinden, maar koop eigenlijk liever dakdragers waar je alleen het "pootje" van hoeft te vervangen als ik in de toekomst naar een andere auto switch, e.g. zoals die van Thule. Thule kan alleen (nog) niets leveren en kan desgevraagd ook niet aangeven of er iets aankomt.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 09:44
Vorige week bestelling gedaan voor de LR AWD Blauw + Zwart interieur + Aero velgen. Hopelijk op de boot die nu onderweg is naar Zeebrugge.

Een vraag voor de niet leaserijders waar hebben jullie je Tesla verzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 00:23
Michieas schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:23:
[...]
Dan word het een zwarte met wit interieur en trekhaak ipv 19inch
Je zou nog kunnen proberen of je de 18" als winterwielen mag inzetten van de leasemij, en 19" (al dan niet van Tesla) als accessoire voor je zomerbanden bestellen. Moet je ze vaak wel zelf omwisselen. Als je veel km's maakt scheelt dat maar een paar euro p/m t.o.v. wisselen en opslaan.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
ronjansen87 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Misschien is het ook net wat je gewend bent? Het is wel een wat zwaardere auto natuurlijk. Ik vond het remmen juist een verademing t.o.v. de eGolf, daar had ik bijna wekelijks wel een momentje op de snelweg dat ik voor mn gevoel véél te hard moest trappen en dan eigenlijk nog remkracht/vertraging te kort kwam (ABS inschakelen bij droog weer lukte gewoon bijna niet, alleen als je met echt je volle gewicht op t pedaal gaat staan). De rem van de M3 gaat niet super licht, maar ik heb nog niet 1x het gevoel gehad dat ik remkracht tekort kwam of onredelijk zwaar moest trappen. E.g. een benzinegolf (met 940kg ook wel erg licht) was juist weer veel gevoeliger dan beide EV's, daar kon je met je grote teen de ABS al mee activeren.

Nog even een ander M3 vraagje; Heeft iemand al andere dakdragers dan die van Tesla zelf kunnen vinden c.q. daar ervaring mee? Ik kan alleen die van Tesla zelf vinden, maar koop eigenlijk liever dakdragers waar je alleen het "pootje" van hoeft te vervangen als ik in de toekomst naar een andere auto switch, e.g. zoals die van Thule. Thule kan alleen (nog) niets leveren en kan desgevraagd ook niet aangeven of er iets aankomt.
Zal wel eens bij wat anderen de M3 uitproberen. Volgens mij waren mijn vorige ICE auto’s niet veel minder zwaar. Zo heavy is de M3 ook niet. Beetje station ICE zit ook op 1500/1600kg.

Tesla is volgens mij de enige met rails nog. Het zal afwachten zijn of een ander merk er brood in ziet. Relatief weinig auto’s op de weg en relatief ook minder mensen die wat op het dak gaan zetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
PreTenderxgn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:27:
Vorige week bestelling gedaan voor de LR AWD Blauw + Zwart interieur + Aero velgen. Hopelijk op de boot die nu onderweg is naar Zeebrugge.

Ik heb hem bij Interpolis nu.. heb een aantal vergeleken en ik kwam het goedkoopste uit bij Interpolis.

111 euro per maand wa+casco incl. no-claim garantie, inzittenden en rechtsbijstand zakelijk verzekerd.

Wel 9 jaar schadevrije jaren.

Als je geen Rabobank klant bent, kan je het ook gewoon verzekeren bij Interpolis. Moet je wel even langs een Rabobank kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33
Na veel frustratie toch nog 'n oplossing gevonden om toch een afspraak via de Tesla app te kunnen maken, terwijl er eerder geen adressen herkend werden. Het lijkt er op dat de Tesla app aan de hand van de device language (op Android) kiest uit welke landen er adressen getoond worden. Nadat ik van English (US) naar English (Netherlands) ben gegaan op mijn Samsung is het opeens wel weer mogelijk om een adres in Nederland te kiezen. Mogelijk heeft nog iemand hier wat aan (@PWM?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

PreTenderxgn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:27:
Is een flinke thread over bij TMC (https://teslamotorsclub.c...ng-model-3.137419/page-41), en het hangt er af van welk model 3 je hebt, naast uiteraard woonplaats, schadevrije jaren, zakelijk of prive verzekeren, enz.

Belangrijkste valkuilen voor een Model 3: het ingebouwde alarm is niet SCM gekeurd, dus moet er soms een tracker worden ingebouwd (met abonnement €€€ :| ), anderen verzekeren maar tot €50k aanschaf/nieuwwaarde, om er maar een paar te noemen.

Mijn keuze was uiteindelijk InsureMyTesla (https://www.m2digitalbroker.com/insurance/auto/nl/tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
gauchov6 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Is een flinke thread over bij TMC (https://teslamotorsclub.c...ng-model-3.137419/page-41), en het hangt er af van welk model 3 je hebt, naast uiteraard woonplaats, schadevrije jaren, zakelijk of prive verzekeren, enz.

Belangrijkste valkuilen voor een Model 3: het ingebouwde alarm is niet SCM gekeurd, dus moet er soms een tracker worden ingebouwd (met abonnement €€€ :| ), anderen verzekeren maar tot €50k aanschaf/nieuwwaarde, om er maar een paar te noemen.

Mijn keuze was uiteindelijk InsureMyTesla (https://www.m2digitalbroker.com/insurance/auto/nl/tesla).
Ik heb het nog nagevraagd bij Interpolis. Je hoeft geen extra alarm te installeren voor de Model 3 en hij is inclusief schadeverzekering voor inzittenden en verkeersrechtsbijstand en
als je auto total loss is binnen 2 jaar na aanschaf krijg je de volledige aanschafwaarde terug
Pagina: 1 ... 71 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic