Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 84 Laatste
Acties:
  • 536.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Deveon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Zelf vind ik niets chill aan de chill mode hoor. Gewoon normaal het pedaal bedienen en je kan comfortabel rijden en ik heb dit ook een maand lang gedaan omdat AP later kwam. Ik vind het juist aan de Model 3 zo geweldig dat je enkel met het stroompedaal de auto kan veranderen van comfortabele cruiser naar een sportwagen.

Mijn vrouw vind chill mode overigens wel prettig, maar die heeft ook aanzienlijk minder rijervaring (in mijn auto). Sterker nog, ze kwam tot een grote verrassing te staan toen ik het een keer voor haar had uitgeschakeld _O-
Ik vond chill mode in de performance erg traag aanvoelen :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Sinds 1,5 week rij ik nu in mijn model 3.

Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om gemakkelijk van rijbaan te wisselen wanneer de auto op autopilot staat? Nu moet ik deze eerst uitzetten en wisselen en weer opnieuw aanzetten. Kan dit ook gemakkelijker? Tips?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-05 12:41
Het is hier geen V&A

[ Voor 125% gewijzigd door Perkouw op 09-07-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
negahrev schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:02:

Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om gemakkelijk van rijbaan te wisselen wanneer de auto op autopilot staat? Nu moet ik deze eerst uitzetten en wisselen en weer opnieuw aanzetten. Kan dit ook gemakkelijker? Tips?

Alvast bedankt.
Dat kan de Autopilot niet standaard in de M3, wel in de S van mijn werkgever b.v. die hetzelfde package heeft. Als ik het goed heb, kan de M3 dit ook met de FSD upgrade van 7400 EUR (na aflevering). Mijn M3 kan ook niet automatisch van baan wisselen en weet ook niet of ik het echt mis. Vind de S dat zeer traag doen en erg ruim van te voren. Vlot door het verkeer zoeven is er op de AP en de CC echt niet meer bij, in een Tesla.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
jongf7 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:19:
Ik heb mijn model 3 sinds februari. Maar ze hebben hem niet op mijn bedrijfsnaam gezet op de factuur maar op mijn prive naam.
Ook is de factuur niet zichtbaar op mijn online account.

Nu ben ik hier al een half jaar achteraan aan het bellen, altijd wordt me beloofd dat ze het gaan regelen en hoor ik vervolgens niets meer.

Heeft iemand een tip hoe ik dit het best kan aanpakken, ik wordt er redelijk moedeloos van.

De belasting kan nu een best groot probleem maken, vandaar dat het belangrijk is dat de factuur aan mijn BV gericht is ipv aan mij als persoon.
@jongf7 Bedoel je dat ook de tenaamstelling van het voertuig op jouw naam staat en niet op naam van de zaak?
Als dat zo is, is je auto een marge-auto en geen btw-auto. BTW is een belasting die de consument betaald. Dit kun je niet meer ongedaan maken. Ook als je de auto nu alsnog op naam van je zaak zou zetten, dan word je gewoon de nieuwe (2e) eigenaar en is de auto vrij van BTW.

Als het alleen gaat om de factuur, dan zou ik me niet zoveel zorgen maken: dan valt het onder een administratieve fout (je kunt immers aantonen dat de auto op naam van je zaak staat door het kentekenbewijs te overhandigen) die de leverancier moet herstellen.
De meest elegante manier zou volgens mij zijn dat ze de aankoopfactuur crediteren en je een nieuwe factuur sturen met bijbehorende voertuiggegevens (VIN, kenteken e.d.) onder vermelding van je bedrijfsnaam. Dan klopt het boekhoudkundig weer helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
@negahrev Auto lane change is beschikbaar in de volgende uitvoeringen van de 3:
- Enhanced Autopilot (niet meer verkrijgbaar, bevat ook navigate on autopilot, autopark en summon)
- Autopilot + FSD (bevat alles in Enhanced Autopilot en alle toekomstige FSD opties)

@Ibidem Je werkgever heeft waarschijnlijk een S met het oudere EAP pakket waar lane change dus nog onder valt.

Ik heb zelf mijn 3 besteld met EAP en later de upgrade naar FSD erbij gekregen vanwege de prijsdalingen. Ik heb wel auto lane change en dat is best fijn, vooral in combinatie met Navigate on Autopilot. Summon lijkt een gimmick maar is soms toch verdomd handig.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 19:25

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

negahrev schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:02:

Alvast bedankt.
Met de "gratis" AP gaat deze altijd uit zodra je de richtingaanwijzer aanzet (doordrukken, niet de "3x knipper" stand) maar de CC blijft aan. Dan weer dubbel tap rechts en ook autosteer staat weer aan.

Ik zet de AP zelf alleen maar aan als het druk of heel rustig is, en ik weinig van rijbaan wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Voor iedereen die de Aero wheels niet mooi vind maar wel erop heeft zitten voor een verder bereik. Blijkt dat allemaal niet zo heel veel scheelt ;-) Maar 3% namelijk.

Hieronder een video van onze oosterburen die het onderzocht hebben en natuurlijk met een Duitse Gründlichkeit

En als overzicht van de resultaten een mooi plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/07/nextmove-Tesla-Model-3-Aero-Wheel-Test-Chart-ENG.jpg

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Om mezelf tijdje terug wijs te maken dat de AWD echt een meerwaarde is tov van de RWD toen ik moest bestellen was ik toen opzoek gegaan naar waarom AWD beter was buiten alleen de snelheid enzo :P Uiteindelijk bepaalde Tesla het voor mij, gezien de RWD niet meer te bestellen was, maar toch.

Kreeg net een kleine reminder van google over t volgende nieuwe filmpje waar ze de AWD testen.

mocht je nu denken dat doen alle AWD toch. Hier 1 van een Toyota Rav4 en Mitsubishi Outlander PHEV. Dan blijkt toch minder vanzelf sprekend dan ik eerst dacht

[ Voor 8% gewijzigd door Japie81 op 09-07-2019 15:43 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedsight
  • Laatst online: 06-09-2023
dfrenner schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Maar de Model 3 is pas een paar maanden in bezit bij velen. Dan vind ik 3 op de 100 al best veel...
Is natuurlijk anekdotisch, maar mijn Astra had binnen 2 weken na levering een kapotte turbo en waarschijnlijk vanaf dag 1 geen FM door kabelbreuk (kwam ik laat achter door DAB+). Na een paar weken ook al witte puntjes in de lak door steenslag. Ook meerdere keren naar de garage voor terugroepacties en een keer gehad dat de radio ineens in debug mode o.i.d. stond. En natuurlijk de keer dat hij gewoon niet meer startte, maar na een nachtje slapen wel weer. En dat voor een auto die ik nog geen 2,5 jaar gereden heb.

Op de Tesla fora lijkt het soms alsof niemand ooit een auto met problemen heeft gehad voordat ze een Tesla kregen. Dat vind ik bizar, want ik ken genoeg probleemverhalen, check ook maar eens andere merk fora.

Mijn Tesla heeft verder trouwens helemaal 0 problemen, behalve dan dat die kabeltjes voor de telefoon niet meegeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedsight
Smobbo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 07:28:
[...]

Dan toch maar naar zo’n hoesje voor het kaartje voor aan je sleutels kijken.
Ik kwam dit laatst tegen, zou je ook kunnen proberen:

https://www.reddit.com/r/..._key_card_in_acetone_and/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Japie81 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:40:
Om mezelf tijdje terug wijs te maken dat de AWD echt een meerwaarde is tov van de RWD toen ik moest bestellen was ik toen opzoek gegaan naar waarom AWD beter was buiten alleen de snelheid enzo :P Uiteindelijk bepaalde Tesla het voor mij, gezien de RWD niet meer te bestellen was, maar toch.

Kreeg net een kleine reminder van google over t volgende nieuwe filmpje waar ze de AWD testen.
[YouTube: Tesla Model 3 Dual Motor AWD - 4x4 test on rollers]
mocht je nu denken dat doen alle AWD toch. Hier 1 van een Toyota Rav4 en Mitsubishi Outlander PHEV. Dan blijkt toch minder vanzelf sprekend dan ik eerst dacht
[YouTube: HYBRID 4x4: Toyota Rav4 vs Mitsubishi Outlander PHEV - test on rollers]
Je bewijst hiermee mijn punt helemaal! Een AWD outlander of Toyo is al zware overkill in Nederland. Als de Model 3 AWD veel beter presteert dan die twee is dat al helemaal overkill in Nederland ;)

Er is echt geen enkele situatie in Nederland waarnmee je met een outlander in Nederland niet meer weg kunt.

Het is niet alsof we hier in NL tegenaan lopen:

Hier heb je ook nog een Model 3 RWD op een heuvel met sneeuw:

Geen probleem...
wickedsight schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Is natuurlijk anekdotisch, maar mijn Astra had binnen 2 weken na levering een kapotte turbo en waarschijnlijk vanaf dag 1 geen FM door kabelbreuk (kwam ik laat achter door DAB+). Na een paar weken ook al witte puntjes in de lak door steenslag. Ook meerdere keren naar de garage voor terugroepacties en een keer gehad dat de radio ineens in debug mode o.i.d. stond. En natuurlijk de keer dat hij gewoon niet meer startte, maar na een nachtje slapen wel weer. En dat voor een auto die ik nog geen 2,5 jaar gereden heb.

Op de Tesla fora lijkt het soms alsof niemand ooit een auto met problemen heeft gehad voordat ze een Tesla kregen. Dat vind ik bizar, want ik ken genoeg probleemverhalen, check ook maar eens andere merk fora.

Mijn Tesla heeft verder trouwens helemaal 0 problemen, behalve dan dat die kabeltjes voor de telefoon niet meegeleverd zijn.
Laten we vooral hopen dat het zo blijft voor je! :Y d:)b

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Leuk om te lezen dat de toon de afgelopen weken een stuk positiever is geworden in dit topic. :D

Ook op TMC en Reddit zie je nauwelijks meer negatieve verhalen. Natuurlijk blijft de service in NL nog wel een aandachtspunt, maar dat de CEO van Tesla EU vervangen is/wordt lijkt mij een heel goed idee. Hier hebben ze de plank wel een beetje misgeslagen.

Qua kosten denk ik dat je zal zien dat over een paar jaar de TCO van een Tesla een stuk lager zal zijn dan nagenoeg alle ICE auto's. Ook dat de dealers er tussen uit gaan is natuurlijk positief, al zijn dealers in Noord-Amerika grotere boeven dan hier.

Helaas is er nu te weinig data om te vergelijken hoeveel problemen Tesla's t.o.v. andere merken hebben. Ook zie je dat panel gaps nu i.i.g. al lang geen problemen meer zijn met de laatste batches.

Tesla is erg goed bezig. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
Dat is serieus handig!
Zodra hij een goede how to heeft gefilmd of gefotografeerd ga ik het denk ik ook proberen!

Nu zit dat pasje in m’n hoesje van m’n telefoon, dus alleen handig als m’n telefoon leeg is, niet als hij gejat wordt...

Een portemonnee heb ik al jaren niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 16:43
Ben voornemens om een Tesla Model 3 aan te gaan schaffen. Vraag me alleen het volgende af: ben ZZP’er, heeft het zin ivm consumentenrecht om de auto prive aan te kopen en vervolgens direct in de onderneming op te nemen? Cq. is dit mogelijk?

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Niek_ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:35:
Ben voornemens om een Tesla Model 3 aan te gaan schaffen. Vraag me alleen het volgende af: ben ZZP’er, heeft het zin ivm consumentenrecht om de auto prive aan te kopen en vervolgens direct in de onderneming op te nemen? Cq. is dit mogelijk?
Het kan wel, maar het is duur en onzinnig. Als jij de auto privé koopt, dan is het een marge-auto geworden. De BTW is dan al privé door jou betaald. Als jij hem daarna zakelijk aanschaft is jouw onderneming de nieuwe (2e) eigenaar van het voertuig geworden. Aangezien de BTW al is voldaan valt er dus ook niks te verrekenen voor je (ervan uitgaande dat je een BTW-plichtige ondernemer bent).
Dat is dus kortweg de meest dure optie die er is en dus af te raden.

[ Voor 9% gewijzigd door Volodos op 09-07-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 16:43
Volodos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:40:
[...]

Het kan wel, maar het is duur en onzinnig. Als jij de auto privé koopt, dan is het een marge-auto geworden. De BTW is dan al privé door jou betaald. Als jij hem daarna zakelijk aanschaft is jouw onderneming de nieuwe (2e) eigenaar van het voertuig geworden. Aangezien de BTW al is voldaan valt er dus ook niks te verrekenen voor je (ervan uitgaande dat je een BTW-plichtige ondernemer bent).
Dat is dus kortweg de meest dure optie die er is en dus af te raden.
Dacht dat het bij zzp/eenmanszaak wellicht anders in elkaar zat. Maar als ik het zo lees schiet ik er alleen maar bij in.

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33
Niek_ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Dacht dat het bij zzp/eenmanszaak wellicht anders in elkaar zat. Maar als ik het zo lees schiet ik er alleen maar bij in.
Het is mogelijk om de auto zakelijk te kopen maar het vruchtgebruik op privé te zetten (of is het andersom?). Je hebt dan bescherming zoals onder het consumentenrecht, maar kan je toch de BTW terugkrijgen. Ik heb me er nooit aan gewaagd maar het is juridisch en fiscaal mogelijk.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:42
Niek_ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Koop hem via je eenmanszaak, en verkoop hem over 5 jaar voor een veel lager bedrag aan jezelf als 'privepersoon'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
RichieB schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Het is mogelijk om de auto zakelijk te kopen maar het vruchtgebruik op privé te zetten (of is het andersom?). Je hebt dan bescherming zoals onder het consumentenrecht, maar kan je toch de BTW terugkrijgen. Ik heb me er nooit aan gewaagd maar het is juridisch en fiscaal mogelijk.
Zeker is het mogelijk, maar niet zonder meer.
Het kan aantrekkelijk zijn om de auto tot het ondernemersvermogen te rekenen. Dan heb je eigenlijk alleen maar de bijtelling, verdere kosten zijn fiscaal aftrekbaar. Als je minder dan 500 km privé rijdt, kun je bij de fiscus aangeven dat je de bijtelling niet accepteert (een ordentelijke administratie ivm kilometerregistratie is dan wel noodzakelijk ivm bewijslast).
Je mag echter niet vervolgens wisselen en de auto op privé zetten, dan moeten er wel bijzondere omstandigheden zijn. Hier kan sprake van zijn als je de auto minder dan 10% zakelijk gebruikt. De auto wordt dan namelijk verplicht privévermogen. Er zitten best veel haken en ogen aan, in ieder geval zul je een hele goede rittenadministratie moeten bijhouden want de bewijslast ligt bij de gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
bottom line schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:44:
[...]

Koop hem via je eenmanszaak, en verkoop hem over 5 jaar voor een veel lager bedrag aan jezelf als 'privepersoon'.
Precies, dit is inderdaad het verstandigste om te doen. Dat geldt ook als je hem in bijv. je persoonlijke holding hebt. Over het verschil tussen de verkoopwaarde en boekwaarde moet je dan (als er sprake is van winst) winstbelasting betalen. De auto wordt dan vervolgens als prive-onttrekking in de boekhouding geboekt (net als je geld opneemt uit de zaak).
Ik geloof dat je de auto wel moet laten taxeren, je mag hem niet voor een symbolisch laag bedrag aan jezelf verkopen. Ik weet niet precies wat de wetgever hierover zegt maar er zijn wel regels voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 478829

[...]

Informeer je voor je hier aan begint wel bij een boekhouder. Bovenstaande is wel heel minimalistisch geformuleerd.

Paar dingen waar ik aan denk;
  1. je zal met BTW moet factureren vanuit de firma/zaak naar privé
  2. dek jezelf in met een bod van een garage of andere auto aankoop zaak om achteraf aan te tonen dat de betaalde prijs realistisch is
  3. je zal de auto opnieuw moeten inschrijven op privé persoon inclusief daarbij horende kosten betalen (wat voor EV goed meevalt)
Maar ik ben geen boekhouder dus bijlange niet compleet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bottom line
Volodos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Precies, dit is inderdaad het verstandigste om te doen. Dat geldt ook als je hem in bijv. je persoonlijke holding hebt. Over het verschil tussen de verkoopwaarde en boekwaarde moet je dan (als er sprake is van winst) winstbelasting betalen. De auto wordt dan vervolgens als prive-onttrekking in de boekhouding geboekt (net als je geld opneemt uit de zaak).
Ik geloof dat je de auto wel moet laten taxeren, je mag hem niet voor een symbolisch laag bedrag aan jezelf verkopen. Ik weet niet precies wat de wetgever hierover zegt maar er zijn wel regels voor
Taxeren moet niet hoor ;)
Op de moment dat jij je auto verkoopt, zoek je even op Marktplaats / autowebsites aan welke prijs andere model 3's verkocht worden. Je neemt natuurlijk de laagste prijs online, doe er nog een duizend euro af, en dit is prijs incl. btw. Print deze voorbeelden af voor een latere controle en dan kunnen de controleurs er weinig op tegen hebben.

@Anoniem: 478829 ik ben boekhouder, dus ik weet wel hoe het werkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@Japie81 En ik maar denken dat de diff lock op de Outlander al geweldig was! Moet bekennen dat die mij toch best wel een paar keer heeft gered uit situaties waar andere auto's met voor/achterwielaandrijving compleet klem kwamen te zitten. Zowel los witzand (oprit voor bestraten, strand) als modder of sneeuw was het echt wel een heel erg handige optie voor. Goed om te weten dat de model 3 in die situaties ook niet snel klem komt te zitten.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 05-05 16:15
Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:21:
[...]

Vriend Musk twitterde; starting next month. Volgens mij zou dit dan toch echt vanaf 1/7 moeten zijn aangezien het bericht in juni uit ging. Maar ik kan me goed indenken dat het een einde kwartaal tweet was. Kan best zijn dat er toch nog even niets veranderd qua kleuren.
Start volgende maand is niet hetzelfde als bij de start van de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
bottom line schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:58:
[...]

Taxeren moet niet hoor ;)
Op de moment dat jij je auto verkoopt, zoek je even op Marktplaats / autowebsites aan welke prijs andere model 3's verkocht worden. Je neemt natuurlijk de laagste prijs online, doe er nog een duizend euro af, en dit is prijs incl. btw. Print deze voorbeelden af voor een latere controle en dan kunnen de controleurs er weinig op tegen hebben.

@Anoniem: 478829 ik ben boekhouder, dus ik weet wel hoe het werkt :P
Ah thanks! Dat klinkt als een strak plan voor mij in de toekomst! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Volodos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:40:
[...]

Ah thanks! Dat klinkt als een strak plan voor mij in de toekomst! _/-\o_
Waarom een auto die nog perfect onderhouden is, teruggeven aan de lease als dat een auto is waar je je goed bij voelt. Zeker als je thuis met meerdere bent.
Lease is iets gemakkelijk, maar ik zou veel liever willen lenen ipv. leasen. Behalve dan als je niet zelf wilt zoeken achter een koper van je auto.
Zeker met elektrische auto's zoals Tesla die hun waarde erg goed behouden moet je geen schrik hebben op een minderwaarde. - ik bekijk het trouwens vanuit standpunt van een zaakvoerder met verantwoordelijke werknemers / familiale bedrijfjes. Grote ondernemingen zou ik altijd leasen - die auto's worden gewoon mishandeld :D

Verkoop je 3, als alle afschrijvingskosten gedaan zijn, aan je privé en zet die op naam van je vrouw / vriendin. Op de zaak koop je dan een Y ofzo aan om zo weer kosten te hebben voor je winst te verlagen. Dan kan je die na 4 jaar ook privé overhevelen en heb je 2 auto's voor weinig (minder toch als initieel privé aangekocht) geld. Etc.
En er is een kans dat je ze privé terug verder kan verkopen voor meer geld als je hebt aangekocht, en privé wordt je daar niet op belast :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben in het service center. Als ze hebben nu aan de klanten gedacht op de werkplekken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KU8G0B1QVeHaWeEshRGdknx8/thumb.jpg

Doekjes voor het huilen zijn nu inclusief :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 09:44
wickedsight schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Sterker nog, het blijft N=1 maar Tesla's zijn voor mij juist de meest probleemloze auto's ooit, itt VAG, die zogenaamd de kwalitatieve naam hebben. In 2,5 jaar tijd heb ik nooit ook maar enig probleem gehad met de model S, heeft alleen zn jaarlijkse inspecties gehad, 1x een terugroepactie voor de gordel en een setje banden. Nu bij de 3 zaten er wat krassen op de kofferdeksel, dat is wel slordig, maar wordt zonder morren netjes hersteld. Ook zijn de koplampen niet afgesteld vanuit de fabriek/aflevering 8)7. Daar moet ik nog even voor langs het service centrum. Is allemaal niet netjes, maar ook niet onoverkomelijk en belangrijker, je wordt wel normaal geholpen.

Dat staat in het niet bij de problemen die ik bij VAG gehad heb; In 2011 heb ik een gloednieuwe Audi A5 cabriolet opgehaald, na 1 dag (!) viel de achterkant van de passagiersstoel eraf, brak het megeleverde windscherm in stukken en de 2.0 tfsi verbruikte ongeveer een halve fles olie per tankbeurt. Toen ik dat wilde laten oplossen kreeg ik me toch een grote bek en tegenwerking, niet normaal. Pas na switchen naar een andere dealer en de nodige brieven vanuit m'n advocaat is toen eea pas netjes opgelost (o.a. complete onderblok van de motor vervangen). Toegegeven, de auto was verder wel probleemloos de jaren daarna.

Begin dit jaar heb ik het nog eens geprobeerd met ze, na 11 maanden (itt de beloofde 3-4) levertijd een bomvolle eGolf opgehaald (Inmiddels weer in loondienst gaan werken dus een S zat er niet meer in, de M3 was nog niet te bestellen en ik wilde perse weer een EV). Deze was letterlijk Dead-on-Arrival. Ik trok het doek van de auto, stapte in en drukte op start en de hele kerstboom aan lampjes ging aan. Ze zijn vervolgens 2,5 uur aan t kloten geweest met de kabelboom om de voorkant van de auto weer te laten werken. Toen begon de ellende met opladen, af en toe (2x per maand) bleef de auto 's-nachts aanstaan door een software issue icm de laadpaal. Dan is 's-ochtends de 12V accu leeg en de HV-accu niet opgeladen en kon ik dus niet naar mn werk. Ook bleven er continu elektrische storingen ontstaan. De auto heeft uiteindelijk meerdere keren een hele dag bij de dealer gestaan en het probleem is nooit opgelost (we kunnen niks vinden). Dan heb ik het nog maar niet over de belachelijk slechte apps, die bijna wekelijks wel een keer niet werken, een latency hebben van minuten en continu niet-bestaande foutmeldingen blijven geven.

Gelukkig kreeg ik vanuit mn werk de mogelijkheid deze auto door te schuiven naar de flexpool van het bedrijf en mocht ik alsnog terug naar een Tesla. Ik ben voorlopig wel weer even genezen van de kwaliteit en service van VAG iig.

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
https://www.cnbc.com/2018...onsumer-reports-says.html

Volgens mij hoeven we er toch niet zo moeilijk over te doen dat Tesla de auto's zijn met veel problemen? Pak willekeurige onderzoeken en ze bungelen onderaan.

Dan heb ik het dus over objectieve problemen. Subjectief bekeken, zijn gebruikers juist heel blij met Tesla. Dat is de prachtige tegenstelling die er is.

Als je een Model S hebt zonder problemen, zou ik zeggen d:)b geniet er van. Maar statistisch gezien, heb je dan gewoon geluk. Zeker als het een model is van 1-3 jaar oud, want daar zitten gewoon veel problemen.

Ik sprak iemand op school die een 75D heeft uit dezelfde maand als ik heb. Die gaf ook aan eigenlijk geen problemen te hebben. Na 5 minuten babbelen, kwamen we er op uit dat hij ook de gele rand om het scherm heeft, 2 deurgrepen vervangen zijn, de carkit het al 5 maanden niet doet, updates niet binnenkomen en 2 draagarmen vervangen waren. Blijkbaar soort 0%-4% bijtelling voor een soort dementie :p

EDIT:

Overigens is er 1 belangrijk pluspunt van Tesla: Ze vallen zelden stil. Waar je met andere merken nog wel eens pech langs de weg kan hebben, komt dat bij Tesla (bijna) niet voor. Ze rijden altijd. Daardoor komen ze ook altijd goed weg bij de ADAC cijfers. Zelfs met een kapotte motor, kom je nog bij het service center.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 10-07-2019 09:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:18:
Ben in het service center. Als ze hebben nu aan de klanten gedacht op de werkplekken

[Afbeelding]

Doekjes voor het huilen zijn nu inclusief :+
Uh hu, voor het huilen ja.. Net als op de kamer van een puber ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:54
Is er een site waarop Tesla superchargers te zien zijn met (historisch) gebruik van de stalls? Ik zou bijvoorbeeld graag de komende zaterdagen een paar SuC locaties in de gaten willen houden qua gebruik. Op dit moment kan ik het alleen in de auto zien volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 10-07-2019 10:31 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:47
Ik las eerder dat de superchargers in Breukelen 20 cent per kW kosten, in tegenstelling tot de gebruikelijke 25 cent. Is er ergens een overzicht die de kosten per locatie laat zien? Het scheelt toch weer 20% en daar zal mijn werkgever blij mee zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Orangelights23 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:38:
Ik las eerder dat de superchargers in Breukelen 20 cent per kW kosten, in tegenstelling tot de gebruikelijke 25 cent. Is er ergens een overzicht die de kosten per locatie laat zien? Het scheelt toch weer 20% en daar zal mijn werkgever blij mee zijn :)
Blijkbaar veranderd het nog wel eens. Maar als je moet laden, moet je laden. Zou voor die 5 cent per kWh nou niet heel moeilijk gaan doen.

Hier staat wat info; https://teslamotorsclub.c...even.158530/#post-3818633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:41:
[...]

Blijkbaar veranderd het nog wel eens. Maar als je moet laden, moet je laden. Zou voor die 5 cent per kWh nou niet heel moeilijk gaan doen.

Hier staat wat info; https://teslamotorsclub.c...even.158530/#post-3818633
Ah oke, veranderen als in een locatie kan dag 1 20 cent kosten en dag 2 25 cent? Of per locatie?

Ik ben voor mijn werk op veel verschillende locaties door het land en het kan al snel veel geld gaan schelen als ik mijn locatiebezoeken anders indeel, dus vandaar is het wel interessant om te weten waar het goedkoper is. Ik hou dat forumtopic in de gaten, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Orangelights23 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:43:
[...]

Ah oke, veranderen als in een locatie kan dag 1 20 cent kosten en dag 2 25 cent? Of per locatie?

Ik ben voor mijn werk op veel verschillende locaties door het land en het kan al snel veel geld gaan schelen als ik mijn locatiebezoeken anders indeel, dus vandaar is het wel interessant om te weten waar het goedkoper is. Ik hou dat forumtopic in de gaten, thanks!
Tja, weet ik ook even niet. Wat ik zo lees in dat topic zijn de prijzen nog niet weer omhoog gegaan. Ik kan trouwens mijn eigen sessies (nog) niet terug vinden. Maar weet ook niet of ik nog 1500 gratis tegoed heb. Ook dat kan ik nergens vinden. Ik heb wel ergens een totaalbedrag gezien maar kan het online niet meer vinden en ook niet in de app. Of kan ik sessies pas aan het eind van de maand zien? Iemand meer info?

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 10-07-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 09:44
PWM schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:40:

Volgens mij hoeven we er toch niet zo moeilijk over te doen dat Tesla de auto's zijn met veel problemen? Pak willekeurige onderzoeken en ze bungelen onderaan.
Dat zeg/bedoel ik ook zeker niet. Ik ken ook genoeg verhalen over mensen met 3-4 drive units (met name 2013 model S) en ook de eerste ludacris auto's hadden aardig wat issues. Uiteindelijk wordt het wel altijd netjes opgelost is mijn ervaring. Het grootste probleem imho is de chaotische communicatie en de capaciteit bij de SeC. Laten we met z'n allen hopen dat dat sterk verbeterd de komende tijd, dan is er weinig reden tot klagen meer.

De openingstijden van de SeC's en de mobile service vind ik wel weer echt ideaal. Dat maakt het een stuk makkelijker om zaken om je werk heen te plannen dan de vastgeroeste 9-5 mentaliteit bij "normale" dealers. Ik heb al eens letterlijk meegemaakt (Audi) dat ik gevraagd had om nieuwe ruitenwissers, men dit alsnog vergat en dit bij het ophalen om 17:30 écht niet meer uit het magazijn kon pakken omdat de onderdelenpipo om 16:45 naar huis was. Dat soort paarse-krokodillen gedoe heb ik bij Tesla iig niet meegemaakt.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 15:57
Orangelights23 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:43:
[...]

5 cent per kWh scheelt een paar euro per laadbeurt. Ik weet niet wat je uurtarief is, maar als je daar 10 minuten voor moet omrijden ben je dat waarschijnlijk al kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
DaCoTa schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:14:
[...]

5 cent per kWh scheelt een paar euro per laadbeurt. Ik weet niet wat je uurtarief is, maar als je daar 10 minuten voor moet omrijden ben je dat waarschijnlijk al kwijt.
Klopt, maar ik vind dit soort zaken leuk om uit te zoeken :) Uiteraard is het niet de bedoeling dat ik in de tijd van klanten ga laden etc., maar in eigen tijd. Dat ik dat half uurtje pak om te werken, schrijf ik natuurlijk wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 15:20
Orangelights23 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Wie is 'ze'? Heb je de gegevens wel aangeleverd waarbij staat dat het op je bedrijfsnaam moet staan? Volgens mij is het dan simpel: als zij het administratief niet in orde hebben, is het een kwestie van de facturatie deels voldoen. Bedrijven bewegen op dat soort momenten hemel en aarde.
Ik heb de auto al sinds half februari en dus ook allang volledig betaald.
En nu bewegen ze dus totaal niet :(
Volodos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:59:
[...]

@jongf7 Bedoel je dat ook de tenaamstelling van het voertuig op jouw naam staat en niet op naam van de zaak?
Als dat zo is, is je auto een marge-auto en geen btw-auto. BTW is een belasting die de consument betaald. Dit kun je niet meer ongedaan maken. Ook als je de auto nu alsnog op naam van je zaak zou zetten, dan word je gewoon de nieuwe (2e) eigenaar en is de auto vrij van BTW.

Als het alleen gaat om de factuur, dan zou ik me niet zoveel zorgen maken: dan valt het onder een administratieve fout (je kunt immers aantonen dat de auto op naam van je zaak staat door het kentekenbewijs te overhandigen) die de leverancier moet herstellen.
De meest elegante manier zou volgens mij zijn dat ze de aankoopfactuur crediteren en je een nieuwe factuur sturen met bijbehorende voertuiggegevens (VIN, kenteken e.d.) onder vermelding van je bedrijfsnaam. Dan klopt het boekhoudkundig weer helemaal.
De tenaamstelling had ik nog nooit gecontroleerd... Deze staat gelukkig wel gewoon op de BV.
BV en prive zijn ook het zelfde adres, dus er had alleen mijn BV naar bovenaan de factuur moeten staan ipv mijn eigen naam.

Ik neem aan dat als de belastingdienst over het ontbreken van de bedijfsnaam op de factuur valt dat ik met de tennaamstelling nog wel kan aantonen dat ik hem toch echt met de BV heb gekocht, dus dat stelt me al wat gerust.

Echter blijft het klote dat ik al een halfjaar achter een aangepaste factuur aan aan het bellen ben zonder succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-01 21:34
Voor de phantom brakes het volgende gevonden op een ander forum:
If you set the speed assist offset slider to -20 it will maintain the speed at which you are travelling when you engage TACC or Autopilot. You can change this speed with the right thumb wheel, but it will not adjust automatically to speed limits. The disadvantage is that you have to continually adjust the max speed as speed limits or conditions change.

Bij ons kan je ‘m aanpassen tot -10. En het zou de phantom brakes moeten minderen omdat de auto niet meer de snelheden gaat aanhouden van de wegen waar hij denkt dat je op rijd.
Nadeel is dat de automatische max. snelheid niet ingesteld word, dit zul je handmatig via het scroll wieltje moeten doen.

Moet het zelf nog uit gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 16:03
Smobbo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:25:
Mat zwarte vinyl wrap is mooi, maar godsonmogelijk om netjes bubbelvrij te plakken. Met name het deel rond de bekerhouders. Laat maar.
Pro-tip van toen ik vroeger vakantiewerk deed voor een reclameboer (ramen beplakken, etc): plantenspuitje vullen met water en een paar druppels Zwitsal, dit lichtje erop spuiten en na aanbrengen van de folie er onderuit drukken met een zachte spatel oid. Voordeel is dat je ook nog redelijk op de plek kan schuiven voor het echt plakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-03 15:07
[...]

Dit kan helaas niet. Omdat een eenmanszaak en jij als privé persoon een en dezelfde juridische entiteit zijn, moet je bij aanschaf van de auto kiezen of je hem rekent tot je zakelijk vermogen, of tot je prive vermogen. Eenmaal die keuze gemaakt, blijft die gelden totdat je de auto weer van de hand doet.

Bovenstaande mag wel als je eenmanszaak vervangt door een BV / personal holding, zoals hierboven ook is beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Deveon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Is dat comfort aantoonbaar of is het vooral ///Marketing?

sorry, kon het niet laten
Ik zou marketing als begrip niet willen gebruiken. Comfort is wel degelijk meetbaar te maken maar voor de meeste rijders vooral een secundair begrip in de zin van voelbaar of hoorbaar. Multi interpretabel ook..

sorry, kon het ook niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-04 21:52
Wil er geen Q&A van maken maar doe dat stiekem toch :). Morgen de auto ophalen en anderhalve week later er mee naar Frankrijk. Behalve de laadpas van Arval, welke oplaadpassen en dergelijke zijn verstandig om mee te nemen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
edvanes schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:33:
Wil er geen Q&A van maken maar doe dat stiekem toch :). Morgen de auto ophalen en anderhalve week later er mee naar Frankrijk. Behalve de laadpas van Arval, welke oplaadpassen en dergelijke zijn verstandig om mee te nemen? Thanks.
Misschien tot ziens bij een SuC. Ik ga ook. 😀 Ik heb nu alleen plugsurfing als nood extra. Maar zal gewoon SuC worden en aan de UMC op de camping gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
Bonsaiboom schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:36:
[...]

Dit kan helaas niet. Omdat een eenmanszaak en jij als privé persoon een en dezelfde juridische entiteit zijn, moet je bij aanschaf van de auto kiezen of je hem rekent tot je zakelijk vermogen, of tot je prive vermogen. Eenmaal die keuze gemaakt, blijft die gelden totdat je de auto weer van de hand doet.

Bovenstaande mag wel als je eenmanszaak vervangt door een BV / personal holding, zoals hierboven ook is beschreven.
Dat kan zeker wel hoor.

Als de auto meer dan 10% zakelijk wordt gebruikt kan het als zakelijk geëtiketteerd worden. Je moet dit wel kunnen aantonen door bijvoorbeeld een administratie voor zakelijke ritten bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Ja, je kan best een auto zakelijk in een eenmanszaak rijden. Maar je kan hem daarna niet naar privé overzetten. Zie https://www.kvk.nl/advies...van-de-zaak-of-eigen-auto

Je kiest een keer per auto. Of zakelijk, of privé. Maar niet eerst zakelijk en daarna privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb net van de LM begrepen dat de partij die de brandstofkosten/laadkosten regelt (MultiTankCard) geen declaraties van een supercharger accepteert.
Dit schijnt ‘niet mogelijk’ te zijn en dus moet ik dit of zelf dokken of via m’n werkgever direct declareren.
Voor mij en mijn werkgever is dit een onacceptabele verrassing, zeker aangezien juist de SuC als een groot pluspunt voor Tesla geldt!

Hebben meer mensen dit soort berichten gekregen? Ik ging er zelf vanuit dat ik voor zou moeten schieten en dan zou kunnen declareren bij/via de LM.

Als dit inderdaad onmogelijk is (hoezo paarse fossiele krokodillen praktijken), dan gaan we de discussie over het leasebedrag wel ff aan...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39
Smobbo schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:21:
Ik heb net van de LM begrepen dat de partij die de brandstofkosten/laadkosten regelt (MultiTankCard) geen declaraties van een supercharger accepteert.
Dit schijnt ‘niet mogelijk’ te zijn en dus moet ik dit of zelf dokken of via m’n werkgever direct declareren.
Voor mij en mijn werkgever is dit een onacceptabele verrassing, zeker aangezien juist de SuC als een groot pluspunt voor Tesla geldt!

Hebben meer mensen dit soort berichten gekregen? Ik ging er zelf vanuit dat ik voor zou moeten schieten en dan zou kunnen declareren bij/via de LM.

Als dit inderdaad onmogelijk is (hoezo paarse fossiele krokodillen praktijken), dan gaan we de discussie over het leasebedrag wel ff aan...!
Het is mogelijk met MTC. Je kan gewoon online declaraties indienen welke jouw wagenparkbeheerder online goed moet keuren. Achter de schermen zit er wel wat werk aan voor de leasemij wat niet wenselijk is maar klant is koning zou je zeggen. Sommige leasemaatschappijen vragen wel een vergoeding voor de verwerking van declaraties.
De discussie over de leaseprijs gaat je niks opleveren want waarschijnlijk is nergens beloofd dat deze werkwijze wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 10:12

Ga die discussie maar aan!!!!

Ze zullen onder de indruk zijn.... :o

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:34

Maximus

There is no substitute

Bij ons hetzelfde. Komt omdat Tesla het gelijk verrekend met creditcard. Onze LM is Alphabet, die wil er niet aan. Gelukkig heb ik unlimited supercharging op mijn Model S. Anders waren het eigen kosten, die je wel weer in mindering kan brengen op de belastingaangifte als kosten, mocht je niet mogen declareren.

Kan overigens wel melden dat ik met veel door NL rijden, zeer beperkt de SuC gebruik. Veelal is laden op locatie met laden thuis voldoende, en is de SuC alleen nodig voor de momenten dat laden op locatie niet mogelijk is. Vakanties, uiteraard, daargelaten.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Bedankt voor de snelle reacties!
@T7D_Sneezy , dit had ik inderdaad ook verwacht. Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
Bonsaiboom schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:52:
Ja, je kan best een auto zakelijk in een eenmanszaak rijden. Maar je kan hem daarna niet naar privé overzetten. Zie https://www.kvk.nl/advies...van-de-zaak-of-eigen-auto

Je kiest een keer per auto. Of zakelijk, of privé. Maar niet eerst zakelijk en daarna privé.
Omdat ik straks de Tesla als zakelijk auto ga rijden, en de huidige niet meer moet ik het dus naar prive overzetten. Het wordt dus gewoon niet meer als zakelijk auto gezien en ben ik zelfs verplicht de auto over te brengen naar prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
edvanes schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:33:
Ik heb de Chargemap Pass aangevraagd, maar nog nooit gebruikt op lange ritten. Denk dat de UMC en Superchargers inderdaad wel afdoende zijn, of eventueel een Tesla Destinationcharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Bonsaiboom schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:52:

Je link doet het niet, dus kan het niet echt opzoeken wat je bedoelt.
Maar die redenering snap ik niet. Dus volgens jou zou een auto die eerst op de zaak staat, nooit meer verkocht kunnen worden aan een particulier, omdat deze auto aangekocht is voor bedrijfsdoeleinden.
Dus de enige koper kan een bedrijf zijn, want zowel jij, je broer als een vriend is een particulier. Lijkt me niet te kloppen.

Als ze moeilijk doen dat jij hem aankoopt, dan verkoop je hem aan Mr. Green en dan koop je privé over van Mr. Green. Een willekeurige naam op de factuur kan iedereen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired

Vreemd. Het maakt de LM of MTC toch geen h*l uit waar je laadt? Maar goed, volgens is declareren direct bij de werkgever eigenlijk min of meer hetzelfde. Dus mocht het via de LM niet kunnen, dan kun je toch ook gewoon elke maand de factuur van Tesla declareren direct via de werkgever? Hij betaald uiteindelijk toch de stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:45:
[...]

Vreemd. Het maakt de LM of MTC toch geen h*l uit waar je laadt? Maar goed, volgens is declareren direct bij de werkgever eigenlijk min of meer hetzelfde. Dus mocht het via de LM niet kunnen, dan kun je toch ook gewoon elke maand de factuur van Tesla declareren direct via de werkgever? Hij betaald uiteindelijk toch de stroomkosten.
Mijn werkgever betaald niet voor niets een bedrag incl. Brandstof kosten elke maand. Daar zouden volgens mij dus ook dit soort dingen in moeten zitten.
(Nog los van de administratie die extra werk mag doen).

In de praktijk zal ik niet veel langs de SuC gaan, maar ik ben de 1e bij mijn werk met een tesla en er volgen er waarschijnlijk nog een hoop. Dus ik wil dit niet alleen voor mezelf, maar ook m’n werkgever graag goed regelen.
(Ik werk bij een wat kleiner bedrijf waar je zelf ook mee mag denken als je wilt. Leasebeleid heb ik daarom mede opgezet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Smobbo schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Mijn werkgever betaald niet voor niets een bedrag incl. Brandstof kosten elke maand. Daar zouden volgens mij dus ook dit soort dingen in moeten zitten.
(Nog los van de administratie die extra werk mag doen).

In de praktijk zal ik niet veel langs de SuC gaan, maar ik ben de 1e bij mijn werk met een tesla en er volgen er waarschijnlijk nog een hoop. Dus ik wil dit niet alleen voor mezelf, maar ook m’n werkgever graag goed regelen.
(Ik werk bij een wat kleiner bedrijf waar je zelf ook mee mag denken als je wilt. Leasebeleid heb ik daarom mede opgezet)
De brandstofkosten gaan op nacalculatie. Dus uiteindelijk maakt het niet veel uit. Brandstofkosten is altijd op basis van voorschot. Uiteindelijk hangt het natuurlijk af van de werkelijke kosten. Helemaal bij een EV. Omdat je 100% thuis kunt laden, of 50% bij Fastnet kan staan voor het dubbele tarief. (Neemt niet weg dat ik het ook vreemd vind.)

Wat ook een optie is, helemaal bij een klein bedrijf met een paar auto's, koppel een CC van de werkgever aan de Tesla accounts als CC voor SuC. Niks geen declareren en LM ook blij. Kun je de tankpas van de LM gewoon achterwege laten. Scheelt weer een paar EUR per maand.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 10-07-2019 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
bottom line schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:36:
[...]

Je link doet het niet, dus kan het niet echt opzoeken wat je bedoelt.
Maar die redenering snap ik niet. Dus volgens jou zou een auto die eerst op de zaak staat, nooit meer verkocht kunnen worden aan een particulier, omdat deze auto aangekocht is voor bedrijfsdoeleinden.
Dus de enige koper kan een bedrijf zijn, want zowel jij, je broer als een vriend is een particulier. Lijkt me niet te kloppen.

Als ze moeilijk doen dat jij hem aankoopt, dan verkoop je hem aan Mr. Green en dan koop je privé over van Mr. Green. Een willekeurige naam op de factuur kan iedereen zetten.
Blijkbaar wilde de KVK site er nog een / achter ..

https://www.kvk.nl/advies...an-de-zaak-of-eigen-auto/

Belangrijkste gedeelte:
Kiezen voor zakelijk of privé rijden
Rijd je privé meer dan 500 kilometer per jaar, dan mag je voor de inkomstenbelasting kiezen of je de auto zakelijk of privé houdt. Je kiest éénmaal per auto. De keuze maak je bij de eerste digitale aangifte inkomstenbelasting na aanschaf.

Houd je de auto privé? Dan kun je geen autokosten aftrekken van de winst. Wel mag je voor iedere zakelijk gereden kilometer 19 cent van de winst aftrekken. Deze zakelijke kilometervergoeding is vooral interessant als je veel zakelijke kilometers rijdt.
Die auto kan best wel weer verkocht worden aan een particulier, alleen niet aan jezelf, omdat je de auto al bezit. De EMZ en jijzelf zijn dezelfde rechtspersoon.
Hunkaroglu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:47:
[...]

Omdat ik straks de Tesla als zakelijk auto ga rijden, en de huidige niet meer moet ik het dus naar prive overzetten. Het wordt dus gewoon niet meer als zakelijk auto gezien en ben ik zelfs verplicht de auto over te brengen naar prive.
Dat weet ik niet 100% zeker, maar ik denk dat je je huidige auto dan toch echt moet verkopen, en dat je die niet zomaar als prive vermogen kan aanmerken bij een EMZ. Gaat wel ver voorbij het tesla topic dit, dus sorry voor de offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zitten hier ook referal experts? Mijn Model 3 staat op naam van mijn werkgever en heb een eigen account als berijder (fleet optie oid). Op de site zie ik mijn auto niet, maar in de app wel en kan ik er alles mee doen.

Nu heb ik mijn 3 sinds 1 maart met 9 maanden gratis Supercharging en heb ik afgelopen maand iemand referaled (?) en dit zie ik ook terug in de app. Ik zie alleen nergens mijn Supercharger credits staan en heb ook geen creditcard gekoppeld staan. Superchargen werkt wel.

Klopt het dat ik mijn credits nu niet zie? En zou dit komen door de gratis Supercharging of zouden mijn credits bij mijn werkgever terecht gekomen zijn? Hij heeft zelf een X met unlimited Supercharging én nog een 3 van mijn collega onder zijn account hangen. Ik heb het hem nog niet gevraagd (niet echt een kort lijntje), maar heb hem aan de andere kant er ook nog niet over gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Auto express car of the year 2019: Tesla Model 3 :)

[ Voor 32% gewijzigd door Katseviool op 10-07-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:49:
Zitten hier ook referal experts? Mijn Model 3 staat op naam van mijn werkgever en heb een eigen account als berijder (fleet optie oid). Op de site zie ik mijn auto niet, maar in de app wel en kan ik er alles mee doen.

Nu heb ik mijn 3 sinds 1 maart met 9 maanden gratis Supercharging en heb ik afgelopen maand iemand referaled (?) en dit zie ik ook terug in de app. Ik zie alleen nergens mijn Supercharger credits staan en heb ook geen creditcard gekoppeld staan. Superchargen werkt wel.

Klopt het dat ik mijn credits nu niet zie? En zou dit komen door de gratis Supercharging of zouden mijn credits bij mijn werkgever terecht gekomen zijn? Hij heeft zelf een X met unlimited Supercharging én nog een 3 van mijn collega onder zijn account hangen. Ik heb het hem nog niet gevraagd (niet echt een kort lijntje), maar heb hem aan de andere kant er ook nog niet over gehoord.
Als je in de app op het kistje in de rechter bovenhoek klikt. Wat krijg je dan? Daar heb ik nu mijn gratis charge tegoed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Maar een privé auto kan je wel gebruiken voor je zaak en afschrijven? ;)
Heb je al een auto en ga je die voor je bedrijf gebruiken? Dan bepaal je de waarde van je de auto op het moment van zakelijk gebruik. Op deze waarde mag je afschrijven.
Kiezen voor zakelijk of privé rijden is iets helemaal anders dan wat je denkt, en heeft meer te maken met waar je de kosten draagt en eventueel onkosten voor kan vragen.
Jij bent nog altijd iemand anders als je eenmanszaak. Als ik als persoon goud aankoop en verkoop, dan moet dit niet in mijn eenmanszaak belast worden. Want ik deed dit los van mijn eenmanszaak.

Maar gaat inderdaad wat offtopic.

[ Voor 20% gewijzigd door bottom line op 11-07-2019 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Als je in de app op het kistje in de rechter bovenhoek klikt. Wat krijg je dan? Daar heb ik nu mijn gratis charge tegoed staan.
Nee daar staat niets genoemd. Heb jij ook tijdelijk onbeperkt superchargen? Want ik neem aan dat je dat eerst gebruikt. Onder “My Referals” zie ik hem wel, maar onder de Leaderbord staat het aantal weer op 0.. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
bottom line schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:50:
Maar een privé auto kan je wel gebruiken voor je zaak en afschrijven? ;)

[...]

Kiezen voor zakelijk of privé rijden is iets helemaal anders dan wat je denkt, en heeft meer te maken met waar je de kosten draagt en eventueel onkosten voor kan vragen.
Jij bent nog altijd iemand anders als je eenmanszaak. Als ik als persoon goud aankoop en verkoop, dan moet dit niet in mijn eenmanszaak belast worden. Want ik deed dit los van mijn eenmanszaak.

Maar gaat inderdaad wat offtopic.
Bovendien is ook in dit geval de auto een marge-auto. Je hebt hem privé al gekocht dus de BTW is per definitie niet meer verrekenbaar. Dat je de auto zakelijk gaat rijden, is dus alleen interessant voor de afschrijving en onderhoudskosten e.d., de BTW valt niet meer te verrekenen want die is al voldaan bij de privé-aanschaf

[ Voor 3% gewijzigd door Volodos op 11-07-2019 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik zag gisteren dit filmpje van een M3 Performance bezitter en trok de conclusie dat je beter niet in België kan gaan rijden :+

[ Voor 24% gewijzigd door TheBrut3 op 11-07-2019 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
TheBrut3 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:30:
Ik zag gisteren dit filmpje van een M3 Performance bezitter en trok de conclusie dat je beter niet in België kan gaan rijden :+

[YouTube: Hitting A Pothole In A Tesla Cost $2600]
Wow! :?
Ongelooflijk, die velg is ook een behoorlijk stuk doorgescheurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Volodos schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:22:
[...]

Bovendien is ook in dit geval de auto een marge-auto. Je hebt hem privé al gekocht dus de BTW is per definitie niet meer verrekenbaar. Dat je de auto zakelijk gaat rijden, is dus alleen interessant voor de afschrijving en onderhoudskosten e.d., de BTW valt niet meer te verrekenen want die is al voldaan bij de privé-aanschaf
Voordeel van een marge auto is dan weer wel dat je maar 1,5% BTW over de cataloguswaarde betaalt per jaar in plaats van 2,7%, wanneer je er privé mee rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-05 10:56

Gelukkig heeft België niet zo'n idiote regels waardoor ze schade niet moeten betalen.
Heb het al meegemaakt: politie bijhalen voor PV op te maken. Zij laten desnoods het stuk weg afzetten, en melden wegen en verkeer voor een herstelling.

Mits je je aan de regels hebt gehouden. Als er al een melding "wegdek in slechte staat" stond, moest je je rijstijl ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Deveon schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:15:
[...]

Voordeel van een marge auto is dan weer wel dat je maar 1,5% BTW over de cataloguswaarde betaalt per jaar in plaats van 2,7%, wanneer je er privé mee rijdt.
Yes, true!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52

vhal

ಠ_ಠ

Is dat niet gewoon een logisch gevolg aan laagprofiel banden + slecht wegdek? Blijkbaar kijkt AP niet naar kuilen/gaten in de weg :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

De auto staat op naam van de LM dus de rekening van de SuC gaat gewoon naar de leasemaatschappij. Hoe willen ze dat je dit voorschiet als je de afrekening niet eens krijgt?

Klinkt als een LM die nog niet zoveel ervaring heeft met Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39
acidfever schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:39:
[...]

De auto staat op naam van de LM dus de rekening van de SuC gaat gewoon naar de leasemaatschappij. Hoe willen ze dat je dit voorschiet als je de afrekening niet eens krijgt?

wij hebben als Leasemij een hoop Tesla's in de vloot maar nog nooit een rekening gezien van de supercharger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
acidfever schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:39:
[...]

De rekening komt volgens mij gewoon in je Tesla account als je geen CC koppelt. Dit gaat niet naar de LM toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

T7D_Sneezy schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:40:
[...]

wij hebben als Leasemij een hoop Tesla's in de vloot maar nog nooit een rekening gezien van de supercharger....
Wellicht zijn er ook overeenkomsten mogelijk waarbij de leverancier van de laadpas dit regelt maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Wanneer je lease rijd dan is de LM eigenaar van de auto en de eigenaar ontvangt de rekening voor superchargen.

Tesla heeft mijn gegevens niet eens, alleen die van de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
acidfever schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:47:
[...]

Wellicht zijn er ook overeenkomsten mogelijk waarbij de leverancier van de laadpas dit regelt maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Wanneer je lease rijd dan is de LM eigenaar van de auto en de eigenaar ontvangt de rekening voor superchargen.

Tesla heeft mijn gegevens niet eens, alleen die van de LM.
Wat staat er bij betaalmiddelen in je Tesla account dan? En neem aan dat je al eens hebt moeten betalen voor een SuC sessie? Of nog gratis/tegoed voor SuC? Wat ik begreep is dat betalen alleen via CC kan. En de LM gaat niet een CC in het account zetten. Welke LM zit je?

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 11-07-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedsight
PWM schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:40:

Dan heb ik het dus over objectieve problemen. Subjectief bekeken, zijn gebruikers juist heel blij met Tesla. Dat is de prachtige tegenstelling die er is.

Als je een Model S hebt zonder problemen, zou ik zeggen d:)b geniet er van. Maar statistisch gezien, heb je dan gewoon geluk. Zeker als het een model is van 1-3 jaar oud, want daar zitten gewoon veel problemen.

Ik sprak iemand op school die een 75D heeft uit dezelfde maand als ik heb. Die gaf ook aan eigenlijk geen problemen te hebben. Na 5 minuten babbelen, kwamen we er op uit dat hij ook de gele rand om het scherm heeft, 2 deurgrepen vervangen zijn, de carkit het al 5 maanden niet doet, updates niet binnenkomen en 2 draagarmen vervangen waren. Blijkbaar soort 0%-4% bijtelling voor een soort dementie :p

EDIT:

Overigens is er 1 belangrijk pluspunt van Tesla: Ze vallen zelden stil. Waar je met andere merken nog wel eens pech langs de weg kan hebben, komt dat bij Tesla (bijna) niet voor. Ze rijden altijd. Daardoor komen ze ook altijd goed weg bij de ADAC cijfers. Zelfs met een kapotte motor, kom je nog bij het service center.
Ik had niet verwacht dat Volvo zo laag zou staan, onder de amerikaanse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
vhal schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:37:
Is dat niet gewoon een logisch gevolg aan laagprofiel banden + slecht wegdek?
Geeft hij in het filmpje ook aan; Waarschijnlijk 20" banden met kleine wang + gewicht van M3 + verlaging van het Performance model.

Edit: Neemt niet weg dat dit met een M3 Performance makkelijker kan gebeuren dan met een andere M3/auto.

[ Voor 16% gewijzigd door TheBrut3 op 11-07-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedsight
Inspired schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Wat staat er bij betaalmiddelen in je Tesla account dan? En neem aan dat je al eens hebt moeten betalen voor een SuC sessie? Of nog gratis/tegoed voor SuC? Wat ik begreep is dat betalen alleen via CC kan. En de LM gaat niet een CC in het account zetten. Welke LM zit je?
Ik voeg me ook even in de discussie. De leaseafdeling van mijn werkgever gaf aan dat SuC niet te declareren is, wat ik vreemd vond omdat je benzine wel gewoon kan declareren. Ik heb het dus bij collega's nagevraagd die electrisch rijden en die geven aan dat je facturen van andere laadpassen gewoon kan declareren via het MTC dashboard. Ik kan mij dus niet indenken dat SuC dan ineens anders is dan andere laadpassen.

Ik vermoed dat er gewoon verwarring is. Laatste tijd regelmatig met LM gebeld en elke telefonist(e) vertelt weer wat anders, soms kloppend, soms niet, dus waarschijnlijk roepen sommige maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Inspired schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Nou ik heb navraag gedaan bij de LM en nu moet ik dus mijn eigen creditcard gaan toevoegen en de kosten declareren. Had beter mijn mond kunnen houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@T7D_Sneezy Als er geen creditcard gekoppeld is krijg je de kosten bij de eerstvolgende beurt op de factuur. Zal bij jullie wel het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Tassadar32 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:35:
@T7D_Sneezy Als er geen creditcard gekoppeld is krijg je de kosten bij de eerstvolgende beurt op de factuur. Zal bij jullie wel het geval zijn.
De Tesla website zegt het volgende:
Ik rijd in een auto van de zaak. Hoe kan mijn bedrijf betalen voor Supercharging?
Na 17 juni 2019 moet de bestuurder betalingsgegevens toevoegen in zijn/haar Tesla-account om het Supercharger-netwerk te kunnen blijven gebruiken. U kunt uw eigen betalingsgegevens gebruiken of uw bedrijf vragen om de zakelijke betalingsgegevens te verstrekken.

Indien nodig, kunt u aan het eind van iedere maand een Supercharger-kostendeclaratie downloaden uit uw Tesla-account.
Dit doet suggereren dat je op dit moment dus altijd een creditcard in je account moet hebben om te kunnen superchargen. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

[ Voor 55% gewijzigd door acidfever op 11-07-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
acidfever schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:41:
[...]

De Tesla website zegt het volgende:

[...]

Dit doet suggereren dat je op dit moment dus altijd een creditcard in je account moet hebben om te kunnen superchargen. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Ja klopt. Dat wil zeggen: ik weet niet wat er gebeurd als je het niet doet. Maar het is wel de enige optie.
Overigens wil Tesla later dit jaar ook andere betaalopties aanbieden. Maar vooralsnog ben je aangewezen op de creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
De optie tot Full Self Driving is in prijs verlaagd zie ik: nabestellen is nu even duur als vooraf bestellen (6400 euro, nabestellen was 7300 euro).
Vannacht heb ik een update (2019.20.4.4) gekregen voor de auto maar ik zie geen enkel verschil met de vorige versie. Iemand van jullie die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Volodos schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:57:
De optie tot Full Self Driving is in prijs verlaagd zie ik: nabestellen is nu even duur als vooraf bestellen (6400 euro, nabestellen was 7300 euro).
Dat is sinds ergens mid/eind Juni zo. Prijsverschil na de FSD prijsverhoging was maar heel kort actief, wellicht omdat de FSD bestellingen toch tegen vielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Volodos schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:57:
Vannacht heb ik een update (2019.20.4.4) gekregen voor de auto maar ik zie geen enkel verschil met de vorige versie. Iemand van jullie die hier meer van weet?
Minor versions hebben volgens mij geen nieuwe dingen, alleen bugfixes.

[ Voor 18% gewijzigd door DaCoTa op 11-07-2019 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hoe lang kan je updates eigenlijk uitstellen? Mijne zit nog op 2019.12.1.1 en dus voldoet AP nog niet aan de EU wetgeving O-)

Kijk is wat ik toevallig tegen kwam:

[ Voor 49% gewijzigd door Deveon op 11-07-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
De hele supercharger kosten discussie wordt nu bij mijn LM intern even nagezocht.
Het lijkt erop neer te komen dat je een eigen creditcard moet koppelen, of een creditcard van de LM of werkgever moet krijgen (lijkt me nogal onwaarschijnlijk).

Het bedrijf achter je laadpas geeft geen thuis, aangezien je niet via je laadpas opgeladen hebt of iets gedaan hebt wat via je laadpas had kunnen gaan (pasje vergeten en andere gebruikt bijvoorbeeld). Aangezien er geen laadpas nodig is bij de SuC.

Dit is wat mij betreft met name van de laadpassenclub een belachelijk standpunt. Je kan namelijk bij tesla een prachtig overzicht van laadkosten krijgen, dit zou je gewoon moeten kunnen declareren. Laadkosten zijn laadkosten, waar dat gebeurd zou niet uit moeten maken.

Dit lijkt een beetje op de tijd dat je alleen bij tankstations van bedrijf X kon tanken, een soort budget oplossing.

Ik ben benieuwd waar m’n LM mee terug gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Volodos schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Ja klopt. Dat wil zeggen: ik weet niet wat er gebeurd als je het niet doet.
Je kunt tot €150 euro SuC’n zonder creditcard gekoppeld te hebben, daarna weigert de SuC en moet je een CC toevoegen om er nog gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Smobbo schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:16:

Het bedrijf achter je laadpas geeft geen thuis, aangezien je niet via je laadpas opgeladen hebt of iets gedaan hebt wat via je laadpas had kunnen gaan (pasje vergeten en andere gebruikt bijvoorbeeld).
Bij tankkaartbedrijven zoals TravelCard kun je als berijder een declaratie indienen zodat je laadsessie toch op de maandfactuur terecht komt. Overigens, wáár je in NL ook openbaar laadt, je betaald significant méér ( 42ct- 55ct/ kWh in vergelijking tot Tesla SuC (0,20/0,25ct). Dus het is wel vreemd om je klant dit kadootje van Tesla te onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
Verbruik op de snelweg blijft trouwens goed laag dit jaargetijde. Gemiddeld 150Wh/KM oftewel 1:65 omgerekend naar benzine.

[ Voor 85% gewijzigd door E46RC51 op 11-07-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:33
E46RC51 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:16:
Verbruik op de snelweg blijft trouwens goed laag dit jaargetijde. Gemiddeld 150Wh/KM oftewel 1:65 omgerekend naar benzine.
Met welke (gemiddelde) snelheid is dat?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
[quote]PASware schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:53:
[...]
Exact? Moeilijk aan te geven. over een afstand van 100km de max snelheid aangehouden (100-130) en niet te vaak erboven.

[ Voor 35% gewijzigd door E46RC51 op 12-07-2019 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Smobbo schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:16:
De hele supercharger kosten discussie wordt nu bij mijn LM intern even nagezocht.
Het lijkt erop neer te komen dat je een eigen creditcard moet koppelen, of een creditcard van de LM of werkgever moet krijgen (lijkt me nogal onwaarschijnlijk).

Het bedrijf achter je laadpas geeft geen thuis, aangezien je niet via je laadpas opgeladen hebt of iets gedaan hebt wat via je laadpas had kunnen gaan (pasje vergeten en andere gebruikt bijvoorbeeld). Aangezien er geen laadpas nodig is bij de SuC.

Dit is wat mij betreft met name van de laadpassenclub een belachelijk standpunt. Je kan namelijk bij tesla een prachtig overzicht van laadkosten krijgen, dit zou je gewoon moeten kunnen declareren. Laadkosten zijn laadkosten, waar dat gebeurd zou niet uit moeten maken.

Dit lijkt een beetje op de tijd dat je alleen bij tankstations van bedrijf X kon tanken, een soort budget oplossing.

Ik ben benieuwd waar m’n LM mee terug gaat komen!
Bij welke LM zit je eigenlijk, en je hebt alleen een laaddruppel van iets van NewMotion ofzo? Dan kun je inderdaad geen declaraties doen. Ik zit bij Leaseplan en daar krijg je ook nog een ouderwetse tankpas voor vervangend vervoer. Daar kan ik eventueel ook gewoon declaraties doen. Paar mogelijkheden;

- Werkgever moet een ouderwetse laadpas aanvragen zodat je via de LM kunt declareren. (Kost een paar EUR per maand.) Daarnaast dus prive credit card koppelen.
- Werkgever koppelt een company credit card aan je Tesla account. Zal hij liever niet doen denk ik.
- Je koppelt prive credit card en declareert de kosten elke maand/kwartaal.
- Geen SuC gebruiken maar (duurdere) Fastned. Dit gaat waarschijnlijk wel via de druppel.

Ik heb dus optie 1, maar doe in de praktijk optie 3. :)

Zal nog wel even duren voordat Tesla hier iets anders voor gaat regelen ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 12-07-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
E46RC51 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:16:
Mijn S rijdt nu inderdaad ook rond de 150Wh, erg netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 16:21
Yay! Deze week is mijn blauwe lr awd besteld...😁 levertijd eind oktober ivm huidige Murk contract. Nog even geduld dus nog...

Laat de voorpret beginnen....🎊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hier heb je wat voorpret uit mijn auto van gisteren :+

https://streamable.com/2f17c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 16:21
Haha lijkt wel scratching zwaantjes van Urbanus... DOH!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:26
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:25:
Hier heb je wat voorpret uit mijn auto van gisteren :+

https://streamable.com/2f17c
Ik zie daar dat de titel "Planned Obsolescence: Engine of the Consumer Economy". Is dat niet gewoon de engine die je daar hoort?
Pagina: 1 ... 70 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic