Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:21:
Vriend Musk twitterde; starting next month. Volgens mij zou dit dan toch echt vanaf 1/7 moeten zijn aangezien het bericht in juni uit ging. Maar ik kan me goed indenken dat het een einde kwartaal tweet was. Kan best zijn dat er toch nog even niets veranderd qua kleuren.
Het meest irritante is dat hij niet op die vragen van mensen reageert.
Eerst een bom droppen en dan niet meer op reageren

T7D_Sneezy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:06:
Reken er maar op dat die geannuleerd wordt. Ik werk bij een leasemaatschappij en Tesla heeft gisteren laten weten dat er geen enkele LR RWD meer komt of geleverd gaat worden (ook de LR RWD waar gewoon een RN nummer aan hangt).
Overigens natuurlijk niet pro-actief gemeld door Tesla....
Toch lijkt er weer wat open te staan in Canada...
PWM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:16:
Mijn airco is overigens dit weekend kapot gegaan
[...]
Ik ben er mee bezig geweest, maar dan? Ik wil elektrisch rijden. De E-Tron was een fijne auto, maar de range is niet voldoende. De Jaguar is kleiner en kan niet snel laden thuis. Wat blijft er dan over wat dit jaar op kenteken kan?
Tesla bouwt gewoon rotzooi. Het is een beetje zoals met je kabelboer, Ziggo in mijn geval. Als het werkt, werkt het top. Krijg je een probleem, dan ben je soms maanden bezig.
Maar 1 ding kunnen ze wel: Elektrisch rijden/laden als de beste. De accu is top, overal snel laden en het rijden gaat gewoon heel fijn. Beter dan welke andere EV (en ik heb ze allemaal gereden

)
Dus ja: Graag een andere auto. Maar die is er niet met dezelfde specs.
Dat is iets dat bij mijn Volvo om de haveklap kapot gaat.
Airco pomp en compressor zorgen voor koeling van de accu. Vervanging kost gauw 1600 euro. Ik heb dit jaar mijn tweede erin zitten...
Mag ik even terugkomen op iedereen die aangaf dat er minder kapot kan gaan aan een EV en dat het veel goedkoper is....
Bij Volvo worden ze tot nu toe nog onder garantie vervangen, maar hoe lang nog?
Zelfde geldt voor Tesla... Van de één op de andere dag kan iets als "slijtage" worden bestempeld of "cosmetisch"...
Jij denk echt dat anderen probleemloos rijden!?

gauchov6 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:35:
[...]
Als je kijkt in de configurator voor de UK zie je daar alleen de SR+ en de Performance als keuze. De P dan wel met of zonder Performance pack (20" wielen, remmen, spoiler etc van de P hier).
Kan me indenken dat dit wellicht hier komt; alleen SR+ RWD, P AWD (met of zonder P pack) en wellicht ertussen in de LR RWD, de LR AWD zou dan kunnen verdwijnen. Dat zou de productie voor Tesla nog verder versimpelen.
Amerikanen rijden alleen veel liever AWD. De AWD is daar veel populairder dan de RWD.
Hahaha, precies dit!
Toen ik 1,5 jaar geleden mijn eerste "snelle" auto kreeg. Niet zo snel als Tesla, maar met 5,9 sec 0-100 toch wel snel genoeg om stoplichtsprntjes te doen. Toen dacht ik echt: "Dit wordt leuk bij de stoplichten!"
Nu blijkt pas hoe weinig je vooraan het stoplicht uitkomt en als je al vooraan staat, sta je net naast een Alto, of een andere auto die er geen zin in heeft... Tegenwoordig rijd ik zo veel mogelijk in full EV mode, met 69pk
En dan nog "win" ik genoeg sprintjes...
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:21:
Inderdaad. Als ik zie wat er bij ons de laatste maanden ingestroomd is in het wagenpark zijn dat meer dan 100 Tesla's. Vooralsnog hebben we er 3 met problemen. Natuurlijk nog steeds 3 teveel maar bij andere merken gaan er ook genoeg dingen fout.
No offence, maar dit soort verhalen vind ik altijd lastig te geloven.
Ik heb met iedere (nieuwe) auto die ik heb gehad wel problemen gehad, geen enkele is ooit probleemvrij geweest.
PWM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:37:
[...]
1 is meer dan n. Dat laatste was gewoon een voorbeeld.
Anders gezegd: Ik ken niemand persoonlijk met een Model S (en ik ken er flink wat) die geen problemen heeft.
[...]
Met Model 3's heb ik geen ervaring, ik hoop dat die inderdaad wat beter gaan

Klopt...
Maar toch is het voor Model S rijders geen reden om niet weer voor de S te kiezen, merk ik.
De gene die redelijk veel problemen heeft gehad (iedere 100.000km een nieuwe drive-train, 3 in totaal na 270.000km), heeft onlangs toch een S P100D gekozen...
Dat veel Telsa rijders vergevingsgezinder zijn, wil niet zeggen dat er geen problemen zijn.
Ik ken ook Audi rijders die heel blij waren toen onder coulance hun motorblok werd vervangen. Dat er gewoon zeer slechte motorblokken bijzaten laten ze dan even achterwege.