Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.403 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Katseviool schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:05:
Hoe gaan jullie om met dat SuC tegoed? Heb dus 1500 km die 6 maanden geldig is. Nu heb ik een TWC dus ik laad hem elke dag op maar financieel is het dus interessanter om om de dag even langs zo’n SuC te rijden, anderzijds lijkt het me batterijtechnisch en gemak beter om het maar bij die TWC te houden. Iemand zelfde dilemma (gehad)?
Zorgen dat je weer een extra referral krijgt. Dan schuift alles weer 6 maanden op.
Ik zit op 22 referrals dus die wil ik ook in leven houden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Djerro123 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:09:
[...]

Wauw dat is echt zuur man, wat is er toch aan de hand met jouw auto? Echt alleen maar gezeik lijkt het wel, echt arelaxt :(
Vergeet niet dat er heel veel Tesla rijders zijn die het merk zo geweldig vinden en daardoor niet zo negatief.

Bij ons op werk heeft iemand met zijn S 3 keer de drivetrain moeten laten vervangen.
Ik zou het echt bedenkelijke kwaliteit noemen, hij vond het geweldig dat hij gratis een nieuw drivetrain kreeg... Verschil van inzicht...

Wanneer komt die basic white model 3 nou eigenlijk?!

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 08-07-2019 00:19 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
dfrenner schreef op maandag 8 juli 2019 @ 00:00:
[...]

Vergeet niet dat er heel veel Tesla rijders zijn die het merk zo geweldig vinden en daardoor niet zo negatief.

Bij ons op werk heeft iemand met zijn S 3 keer de drivetrain moeten laten vervangen.
Ik zou het echt bedenkelijke kwaliteit noemen, hij vond het geweldig dat hij gratis een nieuw drivetrain kreeg... Verschil van inzicht...

Ik ben het met je eens dat mensen soms op het blinde af positief blijven. Tegelijkertijd worden negatieve verhalen ook ontzettend veel herhaald.
Ik heb je dit voorbeeld ook al een aantal keer zien noemen, dus of het nu wel of niet goede auto’s zijn zouden we echt op basis van statistische gegevens moeten baseren. Vooral voor de 3 is dat nu gewoon nog slecht te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:06

n3z

dfrenner schreef op maandag 8 juli 2019 @ 00:00:
[...]

Daar zit ik dus ook op te wachten. Bespaart mij toch weer 1600 euro. Kom op Tesla! Je kan niet roepen dat het per juli aankomt en dan niets meer laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:11
Taro schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Ik krijg daar nog wel +-500 Euro voor terug, dus ja, dat kost mij geld, maar, de investering wordt dan 5.6k ipv 6.1k, dus zo bekijk ik het maar :)

Maar thx allen, ik ga voor 1-fase laden, via een Tesla Silver wallcharger, maar, laat 3-fase kabels trekken. Dan kan ik later altijd upgraden.
Je zou ook een Zappi kunnen overwegen. Is met load balancing en kun je zelfs nog koppelen aan je zonnepanelen. Ook heeft Zappi meteen een meteen een kWh meter. TWC niet dacht ik. Aan de andere kant kun je ook prima stekkeren in de loop van de avond. Zou je met 32a op en 40a aansluiting ook niet echt problemen moeten hebben.
n3z schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:02:
[...]

Daar zit ik dus ook op te wachten. Bespaart mij toch weer 1600 euro. Kom op Tesla! Je kan niet roepen dat het per juli aankomt en dan niets meer laten horen.
Musk roept wel meer. Toch misschien een ultieme poging op de voorraad in Q2 zoveel mogeljk op te krijgen.

Btw; het cancellen en terug krijgen van de 2k gaat dan wel weer heel snel bij Tesla. _/-\o_ Binnen en paar dagen geld weer terug op de CC. Had zeker minimaal enkele weken en uren bellen verwacht.

[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 08-07-2019 08:56 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:12
Wil iemand eens even een foto van zijn Model 3 UMC maken en dan specifiek de labels en pin's van de blauwe CEE stekker en adapter die er bij zit?

Specifieke vraag: welke stroomsterkte-rating heeft de blauwe CEE? 16A of 32A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:16
HyperBart schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:15:
Wil iemand eens even een foto van zijn Model 3 UMC maken en dan specifiek de labels en pin's van de blauwe CEE stekker en adapter die er bij zit?

Specifieke vraag: welke stroomsterkte-rating heeft de blauwe CEE? 16A of 32A?
Is al langs gekomen. 32A, 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:12
jpiscaer schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Is al langs gekomen. 32A, 1 fase.
Mja, ik heb recent ook wat posts zien voorbij komen, maar ondanks dat de UMC geen 32A kan leveren aan de wagen is de CEE-connector dit wel? Ik weet niet met wat jij rijdt maar je mag ook niet vergeten dat de UMC die bij een Model S geleverd werd een andere UMC is dan die met een Model 3 geleverd wordt. Die V1 UMC was 11kW (3 x 16A) maar de V2 van die UMC is dit niet meer.

Of kan een UMC wel aan 32A doorgeven aan de wagen? Dat zou dan haaks staan op https://www.tesla.com/en_...ng-connectors?redirect=no

De Tesla site zelf zegt 16A, maar is de CEE plug dan ook wel 16A of hebben ze die wat beefier gedaan?

Zie :P , getuige de reactie hieronder is daar nog wat onduidelijkheid over en daarom wou ik dus NL/BE/EU foto's van dit verhaal zien...

Het zit 'm echt in de details, daarom wil ik bewijzen.
Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:23:
De blauwe stekker die erbij zit is toch voor max 16a? De UMC kan wel 32a maar met een andere plug. Of klopt dit niet?

[ Voor 71% gewijzigd door HyperBart op 08-07-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
De blauwe stekker die erbij zit is toch voor max 16a? De UMC kan wel 32a maar met een andere plug. Of klopt dit niet?

Wat ik begrijp is dat de UMC van de M3 wel op 1 fase 32a aan kan, maar de blauwe stekker die er standaard bij zit maar tot 16a kan. Je moet deze hebben voor 32a;

https://www.evseadapters....r-tesla-model-s-x-3-gen-2

Heb even gekeken voor @HyperBart . Bij mij staat er specifiek 16a op de adapter. Dus snap even niet hoe @jpiscaer dan op 32a uit komt met de standaard UMC bij de Model 3.

Deze is het; https://www.ebay.com/itm/...8-00-B-C182-/264357155198

PN - 1104947-00-A

De standaard blauwe CEE strekker bij de M3 is dus 100% - 16A.

[ Voor 87% gewijzigd door Inspired op 08-07-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09
Nog even een hele andere vraag. Weet iemand wanneer de plannen van het klimaatakkoord definitief zijn. Is dat met Prinsjesdag? Dit is namelijk van belang of ik dit jaar of volgend jaar een mogelijke vervroegde overstap naar EV en bij voorkeur de Tesla Model 3 ga maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:18
FJP84 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:23:
Nog even een hele andere vraag. Weet iemand wanneer de plannen van het klimaatakkoord definitief zijn. Is dat met Prinsjesdag? Dit is namelijk van belang of ik dit jaar of volgend jaar een mogelijke vervroegde overstap naar EV en bij voorkeur de Tesla Model 3 ga maken.
Formeel moet er nog over gestemd worden ergens na Prinsjesdag, maar ik zou daar niet op wachten. De regering is voor en er is volgens mij geen enkele partij die hierover moeilijk gaat doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:21:
Ik geloof ook niet dat Tesla zijn best doet om de wereldmarkt aan te spreken. Ze richten zich duidelijk enkel op de VS om daar massaproductie en de RoboTaxi van de grond te krijgen. Dat hun producten in de rest van de wereld ook populair zijn is een leuke bijvangst, maar geen prioriteit.
Musk heeft nu weer gesteld dat consumenten geen Tesla op het huidige prijsniveau meer kunnen kopen als zijn van toekomstbeeld van zelfrijdende taxi's realiteit is.

"To be clear, consumers will still be able to buy a Tesla, but the clearing price will rise significantly, as a fully autonomous car that can function as a robotaxi is several times more valuable than a non-autonomous car"
Bron: Electrek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

mrmrmr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Musk heeft nu weer gesteld dat consumenten geen Tesla op het huidige prijsniveau meer kunnen kopen als zijn van toekomstbeeld van zelfrijdende taxi's realiteit is.

"To be clear, consumers will still be able to buy a Tesla, but the clearing price will rise significantly, as a fully autonomous car that can function as a robotaxi is several times more valuable than a non-autonomous car"
Dan mag hij eerst nog wel even enkele tientallen miljoenen in dat autonoom rijden investeren want dat werkt allemaal nog wel heel erg wispelturig als je het mij vraagt.

Autonoom is echt nog wel even een paar bruggen verder dan met je hand aan het stuur en je voeten op de pedalen een auto zelf laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
acidfever schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Dan mag hij eerst nog wel even enkele tientallen miljoenen in dat autonoom rijden investeren want dat werkt allemaal nog wel heel erg wispelturig als je het mij vraagt.

Autonoom is echt nog wel even een paar bruggen verder dan met je hand aan het stuur en je voeten op de pedalen een auto zelf laten sturen.
Indedaad. Ik rij al niet meer met de autopilot. Vind zelf rijden relaxter dan te moeten focussen op wanneer de autopilot er weer eens af knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Indedaad. Ik rij al niet meer met de autopilot. Vind zelf rijden relaxter dan te moeten focussen op wanneer de autopilot er weer eens af knalt.
Dat komt allemaal door EU regels joh, buiten de EU werkt het vlekkeloos :+ :+ :+
mrmrmr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:00:

Op sommige vlakken is die vent echt wereldvreemd.

[ Voor 48% gewijzigd door BlakHawk op 08-07-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
dfrenner schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Dat komt allemaal door EU regels joh, buiten de EU werkt het vlekkeloos :+ :+ :+
Oh.. is dat het? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Het werkt vaak en lang best wel goed, en die EU regelgeving kan tesla niet heel veel aan veranderen (in Amerika hoef je bijv. maar om de 45 seconden feedback te geven).

Het gaat mij om de soms toch wel erg vreemde handelingen die de auto besluit te doen wanneer een vrachtwagen een baantje om komt of de belijning niet of onvoldoende wordt gezien. Geef de bediening dan gewoon over aan de bestuurder maar ga geen rare rem of stuuracties uitvoeren die de berijder alleen maar in meer gevaar brengen.

Uiteraard voorkomt het soms ook ongelukken, maar je moet ten minste zorg dragen dat een dergelijk systeem geen gevaarlijke situaties veroorzaakt. Bij een term als autopilot kun je daar nog mee wegkomen maar met autonoom rijden zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 15:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elon is nu dus zelf FUD aan het verspreiden over de aankoopprijs in de toekomst. Zodat twijfelaars nu snel tot aankoop over gaan, want stel dat ie straks duurder wordt..
Het ging eerst alleen over de FSD optie, maar nu dus over de gehele auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:36:
Elon is nu dus zelf FUD aan het verspreiden over de aankoopprijs in de toekomst. Zodat twijfelaars nu snel tot aankoop over gaan, want stel dat ie straks duurder wordt..
Het ging eerst alleen over de FSD optie, maar nu dus over de gehele auto?
Klinkt een beetje als de beginstadium van ASCI miners voor Bitcoins. Waarom zou je iets verkopen wat je binnen een jaar in verhuur kan terugverdienen? Zeker als je diezelfde auto na 2-3 jaar voor een flinke lagere prijs weer kan verkopen aan de particuliere koper.

Lullig voor ons, maar redelijk vanzelfsprekend vanuit Tesla gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
https://teslamotorsclub.c...741/page-118#post-3810482

Hier een bevestiging van iemand uit de VS en uit Canada dat de Long range RWD weer te bestellen is. Zou toch wel heel heel mooi zijn als deze weer naar Nederland komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Wackmack schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:07:

Hier een bevestiging van iemand uit de VS en uit Canada dat de Long range RWD weer te bestellen is. Zou toch wel heel heel mooi zijn als deze weer naar Nederland komt.
Daar zakt je broek toch van af. Nou ja, ik heb nu een AWD voor de prijs van een RWD. Maar als dit zo is dan denk ik ook dat de gratis witte kleur niet komt. Kunnen veel mensen weer orders om gaan zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 08-07-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Net nu de wagenparkbeheerder op vakantie is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Het is nog niet bevestigd in NL maar lijkt er wel aan te komen. Mijn situatie is ook wel bijzonder. Kia E-Niro besteld, Long range besteld, niet door gegaan dus SR+ besteld en misschien straks weer de RWD. Kan begrijpen dat Tesla wat frustratie oplevert.

Bizarre is dat veel mensen al aangaven dat de RWD misschien straks te bestellen is, is het misschien nog waar ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Wackmack op 08-07-2019 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:44

Eerst zien dan pas geloven! Solid black is ook nog steeds "gratis".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Net nu de wagenparkbeheerder op vakantie is... :(
Waarschijnlijk wacht Elon gewoon tot jij de DM besteld om de LR RWD vrij te geven ;) Net als bij mij met mijn trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:28
Moet nog maar zien of die weer terug komt in NL. Met die aankomende 8% bijtelling is er voldoende lokale (externe) incentive om gewoon die AWD's te blijven pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Katseviool schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:03:
Moet nog maar zien of die weer terug komt in NL. Met die aankomende 8% bijtelling is er voldoende lokale (externe) incentive om gewoon die AWD's te blijven pushen.
Tesla gaat echt niet voor NL specifiek beleid maken omdat de bijtelling hier naar 8% gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:42:
[...]

Tesla gaat echt niet voor NL specifiek beleid maken omdat de bijtelling hier naar 8% gaat.
Ik zou niet weten waarom niet, dit doet nagenoeg ieder automerk wel eens want dat kan nu net de sleutel zijn tot een auto ergens heel erg goed verkopen.

Bijtellingsknallers als de 14% Volvo V40 komen echt niet per toeval op de markt en zo heeft België volgens mij een periode gehad waar je wegenbelasting betaalde naar het aantal pk's waarop verschillende merken met modellen uit kwamen die wel heel toevallig precies op het maximum aantal pk's van de gunstige schaal uit kwamen.

Dit soort zaken negeren kan behoorlijk onverstandig zijn en ik vermoed dat Tesla best nog wel eens wat extra boten richting Nederland kan gaan sturen voor eind 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Hallo 👋 ik ben weer beetje in de bewoonde wereld voor een paar uur, maar toevallig zei Musk een paar uur geleden nog op Twitter dat het in Europa inderdaad wordt tegengewerkt door regels die zijn gelobbyd door big oil, dus zo ver zit je er er niet naast.

Overigens, de wegen in Noord-Amerika (het continent) zijn ook wel veel en veel makkelijker voor FSD dan in Europa, al is het maar omdat er zoveel verschil zit tussen de landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
acidfever schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet, dit doet nagenoeg ieder automerk wel eens want dat kan nu net de sleutel zijn tot een auto ergens heel erg goed verkopen.

Bijtellingsknallers als de 14% Volvo V40 komen echt niet per toeval op de markt en zo heeft België volgens mij een periode gehad waar je wegenbelasting betaalde naar het aantal pk's waarop verschillende merken met modellen uit kwamen die wel heel toevallig precies op het maximum aantal pk's van de gunstige schaal uit kwamen.

Dit soort zaken negeren kan behoorlijk onverstandig zijn en ik vermoed dat Tesla best nog wel eens wat extra boten richting Nederland kan gaan sturen voor eind 2019.
Afzet in NL is misschien 4% van totaal aantal Model 3s? Er is genoeg demand en veel meer dan nu kunnen ze toch niet leveren. Dus nee, ik zie niet gebeuren dat ze specifiek voor NL schepen klaar gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:42:
[...]

Tuurlijk wel, zijn legio EV voorbeelden van. Als ze merken dat hier de bijtelling omhoog gaat en mensen nog willen profiteren van een lage bijtelling, waarom zou je dan als Tesla een auto met minder marge in deze markt zetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaasboer09
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2024
Hoi mede-tweakers / Tesla-enthusiasts,

Er is momenteel een petitie gaande voor een oproep aan Tesla om meer duidelijkheid te geven waarom de installatie van een trekhaak op bestaande Model 3s (geleverd vóór Juni) niet wordt toegestaan.

Het bedrijf geeft aan dat dit niet mogelijk is vanwege EU regelgeving. Maar bij navraag blijkt dit niet te kloppen. Wij vinden dat wij een duidelijk en eerlijk antwoord mogen verwachten. Mocht je het hier mee eens zijn, dan graag even tekenen. Of je nou een Tesla hebt of niet ;)

Link naar de petitie: https://www.gopetition.co...-older-model-3-in-eu.html

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53
kaasboer09 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:50:
Hoi mede-tweakers / Tesla-enthusiasts,

Er is momenteel een petitie gaande voor een oproep aan Tesla om meer duidelijkheid te geven waarom de installatie van een trekhaak op bestaande Model 3s (geleverd vóór Juni) niet wordt toegestaan.

Het bedrijf geeft aan dat dit niet mogelijk is vanwege EU regelgeving. Maar bij navraag blijkt dit niet te kloppen. Wij vinden dat wij een duidelijk en eerlijk antwoord mogen verwachten. Mocht je het hier mee eens zijn, dan graag even tekenen. Of je nou een Tesla hebt of niet ;)

Link naar de petitie: https://www.gopetition.co...-older-model-3-in-eu.html

Bedankt!
Ondertekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Vandaag werd ik gebeld door Tesla, of ik thuis was zodat ze de laadkabel konden leveren. Dat vond ik dan wel heel erg super!
Nieuwe kabel, wel maar 4 meter lang, had liever eentje van 5 meter gehad maar goed, 4 meter is bijna altijd wel voldoende.
De kabel geeft een maximum van 32A aan, ik had 16A verwacht. Maar goed, ik ben er blij mee!
As we speak brengt A1 Car Cleaning de glascoating aan. Volgende week dinsdag wordt de transportschade op de bumper gemaakt bij Tesla Eindhoven en als dat klaar is wordt die bumper ook nog voorzien van glascoating en is alles gefixt/geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volodos schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:46:
De kabel geeft een maximum van 32A aan, ik had 16A verwacht. Maar goed, ik ben er blij mee!
32A is juist fijn want dan kan ie op een 1-fase laadpaal met 32A laden. Vooral handig in landen waarin 3-fase niet standaard is, zoals GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:54:
[...]

32A is juist fijn want dan kan ie op een 1-fase laadpaal met 32A laden. Vooral handig in landen waarin 3-fase niet standaard is, zoals GB.
@CyBeRSPiN Excuus, ik had het inderdaad wat onhandig geformuleerd. Ik bedoelde meer dat ik het niet verwacht had maar ben er zeker blij mee! Je ziet ook dat de kabel dikker is dan die ik bij mijn Kona had (die ging tot 16A), zal daar ook wel mee te maken hebben denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volodos schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:00:
[...]

@CyBeRSPiN Excuus, ik had het inderdaad wat onhandig geformuleerd. Ik bedoelde meer dat ik het niet verwacht had maar ben er zeker blij mee! Je ziet ook dat de kabel dikker is dan die ik bij mijn Kona had (die ging tot 16A), zal daar ook wel mee te maken hebben denk ik?
Nee de Kona had als het goed is wel 32A, maar slechts 1 fase. Dit is 3x32A dus inderdaad dikker ivm 2 extra aders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:56
Hi all, ik volg dit topic al een tijdje. Helaas ook te laat voor de RWD en nu over moeten stappen op AWD.

Wat is er nu waar van de wijziging in kleuren v.w.b. standaard zwart vs. bijbetalen voor zwart? (en dus een evt. "Witte" inbegrepen). Dit zou mogelijk per 1/7/2019 overgaan maar was volgens mij een gerucht en niet definitief bevestigd. Op de website van Tesla in de configurator staat nog steeds Zwart als "Standaard inbegrepen".

Ik vraag het omdat onze leasecoördinator bij ons bedrijf nu aangeeft dat mijn configuratie van de LR AWD Zwart vanaf 1-7-2019 nu ineens €1050,- extra kost volgens haar. Fiscale waarde wordt verwacht op €59.350,- (i.p.v. 58.300). Zijn de actuele prijzen van de nieuwe kleuren nu al ergens bevestigd dan? Is Wit gratis geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Katseviool schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Tuurlijk wel, zijn legio EV voorbeelden van. Als ze merken dat hier de bijtelling omhoog gaat en mensen nog willen profiteren van een lage bijtelling, waarom zou je dan als Tesla een auto met minder marge in deze markt zetten
Het ging over Tesla. Die heb ik nog niets specifiek voor NL zien doen, en dat gaan ze specifiek voor de verhoging naar 8% ook niet doen. Over welk ander merk eventueel iets doet ging het even niet.
unknownbomb2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:25:
Hi all, ik volg dit topic al een tijdje. Helaas ook te laat voor de RWD en nu over moeten stappen op AWD.

Wat is er nu waar van de wijziging in kleuren v.w.b. standaard zwart vs. bijbetalen voor zwart? (en dus een evt. "Witte" inbegrepen). Dit zou mogelijk per 1/7/2019 overgaan maar was volgens mij een gerucht en niet definitief bevestigd. Op de website van Tesla in de configurator staat nog steeds Zwart als "Standaard inbegrepen".

Ik vraag het omdat onze leasecoördinator bij ons bedrijf nu aangeeft dat mijn configuratie van de LR AWD Zwart vanaf 1-7-2019 nu ineens €1050,- extra kost volgens haar. Fiscale waarde wordt verwacht op €59.350,- (i.p.v. 58.300). Zijn de actuele prijzen van de nieuwe kleuren nu al ergens bevestigd dan? Is Wit gratis geworden?
Als je nog even wacht komt de RWD misschien weer terug. Zie andere posts hierover.

Zwart is gewoon nog gratis. Maar wellicht dat de LM al wel de prijs meeneemt omdat er anders weer offertes aangepast moeten worden als Elon morgen wakker wordt en denkt; laten we toch maar eens extra gaan chargen. Je zou eens kunnen bellen met een Tesla sales persoon maar waarschijnlijk weten die net zoveel als wij. Elon zet het eerst op Twitter en daarna krijgen de medewerkers alles pas te horen. Waarde is sowieso wat gek. AWDs staan nu met 57200 op RDW. Fijn voor de bijtelling maar wel wat gek omdat 58300 de prijs is.

[ Voor 58% gewijzigd door Inspired op 08-07-2019 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
Even een kleine verbruikscijfers update.
Ik mocht vandaag op en neer over de snelweg met max 100km/u. Over de laatste 50km laat het verbruik echt een bizar verbruikscijfer van ongeveer 120Wu/100km.
Daarbij een klein beetje file en misschien 5km binnendoor.

Ik ging er zelf vanuit dat ik over de langere termijn ergens tussen de 160-180 uit zou komen, maar als mijn normale woon-werkverkeer 120-140 gaat worden dan is de model 3 echt serieus zuinig!

[ Voor 5% gewijzigd door Smobbo op 08-07-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:23:
[...]

Nee de Kona had als het goed is wel 32A, maar slechts 1 fase. Dit is 3x32A dus inderdaad dikker ivm 2 extra aders.
Weer wat geleerd :-) Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09
Smobbo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:22:
Even een kleine verbruikscijfers update.
Ik mocht vandaag op en neer over de snelweg met max 100km/u. Over de laatste 50km laat het verbruik echt een bizar verbruikscijfer van ongeveer 120Wu/100km.
Daarbij een klein beetje file en misschien 5km binnendoor.

Ik ging er zelf vanuit dat ik over de langere termijn ergens tussen de 160-180 uit zou komen, maar als mijn normale woon-werkverkeer 120-140 gaat worden dan is de model 3 echt serieus zuinig!
Bij mij testrit op een mooie dag van 23-25c had ik op de snelweg met 105 op de cruise control ook iets van 135 Wh/Km. Echt prima.

Ben nu aan het kijken of de auto komende jaren echt ruim genoeg gaat zijn ivm met een flinke kinderwagen in de achterbak. Ervaringen met soortgelijke wensen zijn welkom :).

Weet iemand bijvoorbeeld wat de afmetingen zijn in cm van het smalste punt qua breedte, hoogte en diepte?

[ Voor 16% gewijzigd door FJP84 op 08-07-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@FJP84 zoek even op 'kinderwagen' in dit topic, is al vaak voorbijgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
unknownbomb2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:25:

In de tweet van Elon stond juli, niet per 1 juli wat je eigenlijk bij een normale bedrijfsvoering wel zou verwachten. Als de leasemaatschappij wel alvast de verhoging van zwart meeneemt dan zouden ze toch ook gewoon een gratis witte in de order kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:54:
[...]

Het ging over Tesla. Die heb ik nog niets specifiek voor NL zien doen, en dat gaan ze specifiek voor de verhoging naar 8% ook niet doen. Over welk ander merk eventueel iets doet ging het even niet.
:? Daar gaat het niet over. Jij ziet het niet voor je dat Tesla dat gaat doen en ik beargumenteer anders aangezien het geen vreemde beweging is gezien andere merken.

Maar ik acht nogmaals de kans klein dat die RWD dit jaar nog terug komt in NL. Zowel qua bijtelling, niet aanwezige marktverzadigdheid en richting leasemaatschappijen die net iedereen hebben afgebeld. Ik zie eerder dat ze de Noord-Amerikaanse markt nog een boost willen geven met een RWD maar ik kan het mis hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
Katseviool schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:09:
[...]

:? Daar gaat het niet over. Jij ziet het niet voor je dat Tesla dat gaat doen en ik beargumenteer anders aangezien het geen vreemde beweging is gezien andere merken.

Maar ik acht nogmaals de kans klein dat die RWD dit jaar nog terug komt in NL. Zowel qua bijtelling, niet aanwezige marktverzadigdheid en richting leasemaatschappijen die net iedereen hebben afgebeld. Ik zie eerder dat ze de Noord-Amerikaanse markt nog een boost willen geven met een RWD maar ik kan het mis hebben :)
Kan er niemand een tweet naar Elon aan besteden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
FJP84 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:02:
[...]

Bij mij testrit op een mooie dag van 23-25c had ik op de snelweg met 105 op de cruise control ook iets van 135 Wh/Km. Echt prima.

Ben nu aan het kijken of de auto komende jaren echt ruim genoeg gaat zijn ivm met een flinke kinderwagen in de achterbak. Ervaringen met soortgelijke wensen zijn welkom :).

Weet iemand bijvoorbeeld wat de afmetingen zijn in cm van het smalste punt qua breedte, hoogte en diepte?
@FJP84 Hierbij de (minimale) afmetingen van de achterbak:
Diep: 102 cm, breed 93 cm, hoog 42 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Er loopt ook een draadje over bij TMC, maar is het mensen hier ook al opgevallen dat bij de SuC nog maar €0.20 per kWh wordt gerekend? :)

Schijnt niet bij alle locaties het geval te zijn, maar bij mij al een paar weken in Eindhoven (sinds eind juni) en vandaag in Zaltbommel. Je kunt de gerekende kWh prijzen zien op de website bij je "Betalingsgeschiedenis".

[ Voor 3% gewijzigd door mkrmr op 08-07-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:55
ph4ge schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Formeel moet er nog over gestemd worden ergens na Prinsjesdag, maar ik zou daar niet op wachten. De regering is voor en er is volgens mij geen enkele partij die hierover moeilijk gaat doen.
Moet de 1e kamer ook niet stemmen eigenlijk voordat het akkoord def. wordt?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
gauchov6 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:22:
Er loopt ook een draadje over bij TMC, maar is het mensen hier ook al opgevallen dat bij de SuC nog maar €0.20 per kWh wordt gerekend? :)

Schijnt niet bij alle locaties het geval te zijn, maar bij mij al een paar weken in Eindhoven (sinds eind juni) en vandaag in Zaltbommel. Je kunt de gerekende kWh prijzen zien op de website bij je "Betalingsgeschiedenis".
Ja klopt, is mij ook opgevallen. Bij Bunnik rekenen ze 25 ct/kW, in Breukelen en Emmeloord 20ct/kW. Dat scheelt gewoon 20%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Volodos schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:46:
[...]

Ja klopt, is mij ook opgevallen. Bij Bunnik rekenen ze 25 ct/kW, in Breukelen en Emmeloord 20ct/kW. Dat scheelt gewoon 20%
Klopt Breukelen is relatief cheap.

Vanavond 22.45 n leuk geintje. Kom bij de M3 aan en gaat niet meer open met de App. Wat blijkt : Tesla Server is ‘even’ in onderhoud, app en alle gegevens liggen er vervolgens uit. Kom je dus zonder sleutelkaart ( lag thuis) gewoon je auto niet meer in. Das ff wat minder. Ik had een heilig vertrouwen in de app. Nu ff niet meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
D.deJong schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:09:
[...]

In de tweet van Elon stond juli, niet per 1 juli wat je eigenlijk bij een normale bedrijfsvoering wel zou verwachten. Als de leasemaatschappij wel alvast de verhoging van zwart meeneemt dan zouden ze toch ook gewoon een gratis witte in de order kunnen zetten.
Vriend Musk twitterde; starting next month. Volgens mij zou dit dan toch echt vanaf 1/7 moeten zijn aangezien het bericht in juni uit ging. Maar ik kan me goed indenken dat het een einde kwartaal tweet was. Kan best zijn dat er toch nog even niets veranderd qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
E46RC51 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:19:
[...]

Vanavond 22.45 n leuk geintje. Kom bij de M3 aan en gaat niet meer open met de App. Wat blijkt : Tesla Server is ‘even’ in onderhoud, app en alle gegevens liggen er vervolgens uit. Kom je dus zonder sleutelkaar ( lag thuis) gewoon je auto niet meer in. Das ff wat minder. Ik had een heilig vertrouwen in de app. Nu ff niet meer !
Dat is raar, dat is toch gewoon een lokale bluetooth verbinding? Ik kan het niet testen (auto niet hier), maar wat gebeurd er als je je telefoon in flightmode zet, kun je dan ook de auto niet in?

Edit: dus niet flight mode, maar de netwerkverbinding uitzet, maar BT nog wel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 08-07-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
DaCoTa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:25:
[...]

Dat is raar, dat is toch gewoon een lokale bluetooth verbinding? Ik kan het niet testen (auto niet hier), maar wat gebeurd er als je je telefoon in flightmode zet, kun je dan ook de auto niet in?
Al tijdens afrekenen in restaurant zag ik dat de app geen contact meer maakte met de auto. (Laadstatus bleef stilstaan) en vervolgens lag de hele app eruit: gaf slechts aan: “Geen producten gekoppeld” , dwz hele Tesla account is opeens leeg, einde oefening !
NB Ik denk dat als ik geen internet contact had gehad de app gewoon had blijven werken en op BT de auto had geopend. Zeker weten doe ik het niet..

[ Voor 14% gewijzigd door E46RC51 op 09-07-2019 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
E46RC51 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:19:
[...]

Vanavond 22.45 n leuk geintje. Kom bij de M3 aan en gaat niet meer open met de App. Wat blijkt : Tesla Server is ‘even’ in onderhoud, app en alle gegevens liggen er vervolgens uit. Kom je dus zonder sleutelkaar ( lag thuis) gewoon je auto niet meer in. Das ff wat minder. Ik had een heilig vertrouwen in de app. Nu ff niet meer !
Weet niet zeker of je er met de sleutelkaart er wel in kon.

https://www.tesla.com/nl_NL/support/software-updates

En ook al zou je er in kunnen, je kan er dan niet mee rijden tijdens de upgrade.

Wel vreemd dat je geen melding kreeg dat er een update is, zodat je het kon accepteren of later wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Hunkaroglu schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:48:
[...]

Sleutel via via laten brengen en die werkte gelukkig zonder enig probleem.

Edit, Tesla account is nog altijd compleet leeg, alle info verdwenen ! App is niet meer werkbaar te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door E46RC51 op 09-07-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
E46RC51 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 00:14:
[...]

Sleutel via via laten brengen en die werkte gelukkig zonder enig probleem.

Edit, Tesla account is nog altijd compleet leeg, alle info verdwenen ! App is niet meer werkbaar te krijgen.
Ff tesla bellen. Hebben meer mensen last van gehad. Waarschijnlijk is je Vin# per ongeluk aan een andere account gekoppeld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Hunkaroglu schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:48:
[...]

https://www.tesla.com/nl_NL/support/software-updates

En ook al zou je er in kunnen, je kan er dan niet mee rijden tijdens de upgrade.

Wel vreemd dat je geen melding kreeg dat er een update is, zodat je het kon accepteren of later wil installeren.
Je kunt wel rijden tijdens de update weet ik uit ervaring, alleen tijdens een reboot is je scherm een tijdje zwart en doen een hoop hulpsystemen het niet. Maar alle kritische systemen werken wel gewoon.

En mbt de telefoon als sleutel, ik zo wie zo één van de zwarte keycards ook altijd bij me in m'n portemonee als backup, dan ben ik niet helemaal afhankelijk van de telefoon. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Volgens mij praten jullie langs elkaar. Tijdens een firmware update van de auto kun je niet rijden, zie linkje hierboven:
Kan ik met de auto rijden tijdens een software-update?
Tijdens een software-update kan uw auto niet rijden. Het is raadzaam dat u uw software-updates plant voor wanneer u uw auto niet nodig hebt en wanneer er verbinding is met Wifi.
Wat E46RC51 zegt is dat de servers er bij Tesla uitlagen, en hij daarom de auto niet in kon omdat de auto de telefoon niet meer herkende en/of dat de VIN uit zijn account op zijn telefoon was verwijderd.

En idd, altijd pasje mee. Leuk dat de auto magisch de deuren opendoet, maar je kan ook eens zonder batterij of een ander telefoonprobleem hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManuTrash
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Katseviool schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:09:
[...]

Mijn RWD besteld eind mei en aanbetaald via LM om in Oktober geleverd te worden is niet geannuleerd.
Ik heb de LM hier specifiek naar gevraagd maar LM heeft geen annulering vanuit Tesla gekregen. Mijn Tesla account zowel online als via App toont nog steeds keurig de RWD bestelling. Nog geen VIN dus het kan nog alle kanten op maar voorlopig dus nog geen annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
gauchov6 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 00:38:
[...]

Je kunt wel rijden tijdens de update weet ik uit ervaring, alleen tijdens een reboot is je scherm een tijdje zwart en doen een hoop hulpsystemen het niet. Maar alle kritische systemen werken wel gewoon.

En mbt de telefoon als sleutel, ik zo wie zo één van de zwarte keycards ook altijd bij me in m'n portemonee als backup, dan ben ik niet helemaal afhankelijk van de telefoon. :|
Yes, ik heb ook altijd een keycard bij me voor de zekerheid. Als je telefoon in het water lazert of hij wordt gestolen, dan ben je de spreekwoordelijke sigaar zonder keycard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
ManuTrash schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:01:
[...]

Mijn RWD besteld eind mei en aanbetaald via LM om in Oktober geleverd te worden is niet geannuleerd.
Ik heb de LM hier specifiek naar gevraagd maar LM heeft geen annulering vanuit Tesla gekregen. Mijn Tesla account zowel online als via App toont nog steeds keurig de RWD bestelling. Nog geen VIN dus het kan nog alle kanten op maar voorlopig dus nog geen annulering.
Reken er maar op dat die geannuleerd wordt. Ik werk bij een leasemaatschappij en Tesla heeft gisteren laten weten dat er geen enkele LR RWD meer komt of geleverd gaat worden (ook de LR RWD waar gewoon een RN nummer aan hangt).
Overigens natuurlijk niet pro-actief gemeld door Tesla....

[ Voor 3% gewijzigd door T7D_Sneezy op 09-07-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Volodos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:03:
[...]

Yes, ik heb ook altijd een keycard bij me voor de zekerheid. Als je telefoon in het water lazert of hij wordt gestolen, dan ben je de spreekwoordelijke sigaar zonder keycard
Misschien ook maar gaan doen. Vertrouw nu 100% op de telefoon. Neem eigenlijk ook nooit meer pasjes mee. Ook wel jammer dat ze Apple Watch nog niet ondersteunen als "phone" key.
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Reken er maar op dat die geannuleerd wordt. Ik werk bij een leasemaatschappij en Tesla heeft gisteren laten weten dat er geen enkele LR RWD meer komt of geleverd gaat worden (ook de LR RWD waar gewoon een RN nummer aan hangt).
Op dit moment is de RWD niet te bestellen (in Nederland) inderdaad. Maar het kan volgende week anders zijn. Er zijn toch wat kopers in de US/Canada die het blijkbaar voor elkaar krijgen?

[ Voor 88% gewijzigd door Inspired op 09-07-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn airco is overigens dit weekend kapot gegaan :+
Smobbo schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:39:
[...]

Ha, man die auto is echt Defect met een hoofdletter D!
Kan je niet op non conformiteit die auto inleveren ofzo?
Ik ben er mee bezig geweest, maar dan? Ik wil elektrisch rijden. De E-Tron was een fijne auto, maar de range is niet voldoende. De Jaguar is kleiner en kan niet snel laden thuis. Wat blijft er dan over wat dit jaar op kenteken kan?

Tesla bouwt gewoon rotzooi. Het is een beetje zoals met je kabelboer, Ziggo in mijn geval. Als het werkt, werkt het top. Krijg je een probleem, dan ben je soms maanden bezig.

Maar 1 ding kunnen ze wel: Elektrisch rijden/laden als de beste. De accu is top, overal snel laden en het rijden gaat gewoon heel fijn. Beter dan welke andere EV (en ik heb ze allemaal gereden :p )

Dus ja: Graag een andere auto. Maar die is er niet met dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
[...]

Zou daar toch niet zo zeker van zijn. De rwd is weer te bestellen in de VS en in Canada. Zij was de auto ook tijdelijk niet te bestellen, zelfde als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
PWM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:16:
Model 3? [/ducksforcover]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Maar een andere model s, een die niet deze problemen heeft?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Cyw00d schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:31:
[...]

Ach, als ik in de rij sta bij het service center, heeft iedereen dezelfde verhalen. Mijn collega kreeg zijn nieuwe Model S 100D dit jaar geleverd met 2 kapotte koplampen. Ik heb die illusie niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wackmack schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:24:
[...]
Zou daar toch niet zo zeker van zijn. De rwd is weer te bestellen in de VS en in Canada. Zij was de auto ook tijdelijk niet te bestellen, zelfde als hier.
Als je kijkt in de configurator voor de UK zie je daar alleen de SR+ en de Performance als keuze. De P dan wel met of zonder Performance pack (20" wielen, remmen, spoiler etc van de P hier).

Kan me indenken dat dit wellicht hier komt; alleen SR+ RWD, P AWD (met of zonder P pack) en wellicht ertussen in de LR RWD, de LR AWD zou dan kunnen verdwijnen. Dat zou de productie voor Tesla nog verder versimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
gauchov6 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Als je kijkt in de configurator voor de UK zie je daar alleen de SR+ en de Performance als keuze. De P dan wel met of zonder Performance pack (20" wielen, remmen, spoiler etc van de P hier).

Kan me indenken dat dit wellicht hier komt; alleen SR+ RWD, P AWD (met of zonder P pack) en wellicht ertussen in de LR RWD, de LR AWD zou dan kunnen verdwijnen. Dat zou de productie voor Tesla nog verder versimpelen.
Op zich is dat hetzelfde als nu qua productie. SR+, AWD en Performance is min of meer hetzelfde dat ze in de UK aanbieden. Alleen heeft onze AWD iets minder performance. Maar dat is gewoon software. Met wat geluk kunnen LR AWD rijders nog een keer de upgrade kopen. Zou er wel 2k voor over hebben. Toch easy money voor Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Op zich is dat hetzelfde als nu qua productie. SR+, AWD en Performance is min of meer hetzelfde dat ze in de UK aanbieden. Alleen heeft onze AWD iets minder performance. Maar dat is gewoon software. Met wat geluk kunnen LR AWD rijders nog een keer de upgrade kopen. Zou er wel 2k voor over hebben. Toch easy money voor Tesla.

Meh, ik zou daar geen extra geld voor over hebben hoor. Daarnaast is het net als bij processoren misschien wel hardwarematig identiek, maar worden de performance motoren wel cherry picked.

Edit: Ik zou zelfs mijn huidige LR AWD best willen omruilen voor LR RWD mét trekhaak (hypothetisch). Leuk zo een snelle auto, maar je hebt er letterlijk niets aan zodra de nieuwigheid er af is. Er rijden toch teveel auto's in de weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 09-07-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
PWM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Ach, als ik in de rij sta bij het service center, heeft iedereen dezelfde verhalen. Mijn collega kreeg zijn nieuwe Model S 100D dit jaar geleverd met 2 kapotte koplampen. Ik heb die illusie niet echt meer.
Ja als je er zo in staat...

Je hebt (veel) problemen met je Tesla, erg vervelend. Je hebt een collega met 2 kapotte koplampen dus vervolgens heeft volgens jou elke nieuwe auto problemen. Dat vind ik wat overdreven.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Cyw00d schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:18:
[...]

Je hebt (veel) problemen met je Tesla, erg vervelend. Je hebt een collega met 2 kapotte koplampen dus vervolgens heeft volgens jou elke nieuwe auto problemen. Dat vind ik wat overdreven.
Inderdaad. Als ik zie wat er bij ons de laatste maanden ingestroomd is in het wagenpark zijn dat meer dan 100 Tesla's. Vooralsnog hebben we er 3 met problemen. Natuurlijk nog steeds 3 teveel maar bij andere merken gaan er ook genoeg dingen fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Cyw00d schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:18:
[...]

1 is meer dan n. Dat laatste was gewoon een voorbeeld.

Anders gezegd: Ik ken niemand persoonlijk met een Model S (en ik ken er flink wat) die geen problemen heeft.
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:21:
[...]

Inderdaad. Als ik zie wat er bij ons de laatste maanden ingestroomd is in het wagenpark zijn dat meer dan 100 Tesla's. Vooralsnog hebben we er 3 met problemen. Natuurlijk nog steeds 3 teveel maar bij andere merken gaan er ook genoeg dingen fout.
Met Model 3's heb ik geen ervaring, ik hoop dat die inderdaad wat beter gaan ;)

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 09-07-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:21:
Vriend Musk twitterde; starting next month. Volgens mij zou dit dan toch echt vanaf 1/7 moeten zijn aangezien het bericht in juni uit ging. Maar ik kan me goed indenken dat het een einde kwartaal tweet was. Kan best zijn dat er toch nog even niets veranderd qua kleuren.
Het meest irritante is dat hij niet op die vragen van mensen reageert.
Eerst een bom droppen en dan niet meer op reageren :(
Toch lijkt er weer wat open te staan in Canada...
Mijn airco is overigens dit weekend kapot gegaan :+

[...]

Ik ben er mee bezig geweest, maar dan? Ik wil elektrisch rijden. De E-Tron was een fijne auto, maar de range is niet voldoende. De Jaguar is kleiner en kan niet snel laden thuis. Wat blijft er dan over wat dit jaar op kenteken kan?

Tesla bouwt gewoon rotzooi. Het is een beetje zoals met je kabelboer, Ziggo in mijn geval. Als het werkt, werkt het top. Krijg je een probleem, dan ben je soms maanden bezig.

Maar 1 ding kunnen ze wel: Elektrisch rijden/laden als de beste. De accu is top, overal snel laden en het rijden gaat gewoon heel fijn. Beter dan welke andere EV (en ik heb ze allemaal gereden :p )

Dat is iets dat bij mijn Volvo om de haveklap kapot gaat.
Airco pomp en compressor zorgen voor koeling van de accu. Vervanging kost gauw 1600 euro. Ik heb dit jaar mijn tweede erin zitten...

Mag ik even terugkomen op iedereen die aangaf dat er minder kapot kan gaan aan een EV en dat het veel goedkoper is....

Bij Volvo worden ze tot nu toe nog onder garantie vervangen, maar hoe lang nog?
Zelfde geldt voor Tesla... Van de één op de andere dag kan iets als "slijtage" worden bestempeld of "cosmetisch"...
Cyw00d schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:31:
Jij denk echt dat anderen probleemloos rijden!? :X
gauchov6 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Amerikanen rijden alleen veel liever AWD. De AWD is daar veel populairder dan de RWD.
Deveon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:02:
Er rijden toch teveel auto's in de weg.
Hahaha, precies dit!
Toen ik 1,5 jaar geleden mijn eerste "snelle" auto kreeg. Niet zo snel als Tesla, maar met 5,9 sec 0-100 toch wel snel genoeg om stoplichtsprntjes te doen. Toen dacht ik echt: "Dit wordt leuk bij de stoplichten!"

Nu blijkt pas hoe weinig je vooraan het stoplicht uitkomt en als je al vooraan staat, sta je net naast een Alto, of een andere auto die er geen zin in heeft... Tegenwoordig rijd ik zo veel mogelijk in full EV mode, met 69pk :+

En dan nog "win" ik genoeg sprintjes...
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:21:
No offence, maar dit soort verhalen vind ik altijd lastig te geloven.
Ik heb met iedere (nieuwe) auto die ik heb gehad wel problemen gehad, geen enkele is ooit probleemvrij geweest.
PWM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:37:
[...]

1 is meer dan n. Dat laatste was gewoon een voorbeeld.

Anders gezegd: Ik ken niemand persoonlijk met een Model S (en ik ken er flink wat) die geen problemen heeft.

[...]

Met Model 3's heb ik geen ervaring, ik hoop dat die inderdaad wat beter gaan ;)
Klopt...
Maar toch is het voor Model S rijders geen reden om niet weer voor de S te kiezen, merk ik.

De gene die redelijk veel problemen heeft gehad (iedere 100.000km een nieuwe drive-train, 3 in totaal na 270.000km), heeft onlangs toch een S P100D gekozen...

Dat veel Telsa rijders vergevingsgezinder zijn, wil niet zeggen dat er geen problemen zijn.

Ik ken ook Audi rijders die heel blij waren toen onder coulance hun motorblok werd vervangen. Dat er gewoon zeer slechte motorblokken bijzaten laten ze dan even achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Zwart is gewoon nog gratis. Maar wellicht dat de LM al wel de prijs meeneemt omdat er anders weer offertes aangepast moeten worden als Elon morgen wakker wordt en denkt; laten we toch maar eens extra gaan chargen. Je zou eens kunnen bellen met een Tesla sales persoon maar waarschijnlijk weten die net zoveel als wij. Elon zet het eerst op Twitter en daarna krijgen de medewerkers alles pas te horen. Waarde is sowieso wat gek. AWDs staan nu met 57200 op RDW. Fijn voor de bijtelling maar wel wat gek omdat 58300 de prijs is.
Vandaag ook Athlon aan de lijn gehad, dat mijn zwarte tesla model 3 niet meer gratis is, met de vraag of ik nog steeds zwart wil of wit (gratis) of een andere kleur. Levering staat voor september gepland.
Dus zwart is echt niet meer gratis ondanks dat ze te lui zijn bij Tesla om de site aan te passen...
Dus wordt een Midnight Silver Metallic nu. Vond ik sowieso al mooier, maar een gratis zwarte is gratis (blijf een Nederlander >:) ) maar vind wit gewoon niet mooi. Dus dan maar weer tientje per maand extra betalen...

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:51:
[...]
Klopt...
Maar toch is het voor Model S rijders geen reden om niet weer voor de S te kiezen, merk ik.

De gene die redelijk veel problemen heeft gehad (iedere 100.000km een nieuwe drive-train, 3 in totaal na 270.000km), heeft onlangs toch een S P100D gekozen...

Dat veel Telsa rijders vergevingsgezinder zijn, wil niet zeggen dat er geen problemen zijn.
De vergevingsgezindheid is een combinatie van range en bijtelling. Niemand heeft dat pakket op de Nederlandse markt op dit moment.

Sterker: Als morgen mijn Tesla in vlammen is opgegaan en ik een nieuwe auto moet uitkiezen, staat Tesla precies om die reden toch op mijn shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Japie81 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:01:
Vandaag ook Athlon aan de lijn gehad, dat mijn zwarte tesla model 3 niet meer gratis is, met de vraag of ik nog steeds zwart wil of wit (gratis) of een andere kleur. Levering staat voor september gepland.
Dus zwart is echt niet meer gratis ondanks dat ze te lui zijn bij Tesla om de site aan te passen...
Dus wordt een Midnight Silver Metallic nu. Vond ik sowieso al mooier, maar een gratis zwarte is gratis (blijf een Nederlander >:) ) maar vind wit gewoon niet mooi. Dus dan maar weer tientje per maand extra betalen...
Serieus!?
Cool, dus toch wel!
PWM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:05:
[...]

De vergevingsgezindheid is een combinatie van range en bijtelling. Niemand heeft dat pakket op de Nederlandse markt op dit moment.

Sterker: Als morgen mijn Tesla in vlammen is opgegaan en ik een nieuwe auto moet uitkiezen, staat Tesla precies om die reden toch op mijn shortlist.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:12
[...]

Ah oke, dat is interessant om te weten. Bij mij hebben ze aangegeven dat ik nog steeds de zwarte ga krijgen, ook al moet deze nog besteld worden. Ben benieuwd.

Hebben ze ook aangegeven welke kleur de standaard wordt? Ik heb begrepen dat dit inderdaad de kleur wit is, maar niet de witte optie die ze nu aanbieden op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Hahaha, precies dit!
Toen ik 1,5 jaar geleden mijn eerste "snelle" auto kreeg. Niet zo snel als Tesla, maar met 5,9 sec 0-100 toch wel snel genoeg om stoplichtsprntjes te doen. Toen dacht ik echt: "Dit wordt leuk bij de stoplichten!"

Nu blijkt pas hoe weinig je vooraan het stoplicht uitkomt en als je al vooraan staat, sta je net naast een Alto, of een andere auto die er geen zin in heeft... Tegenwoordig rijd ik zo veel mogelijk in full EV mode, met 69pk :+

En dan nog "win" ik genoeg sprintjes...

[...]
Sterker nog; sta je eindelijk vooraan en binnen enkel secondes zit je op de achterbumper van iemand die van een andere richting dezelfde kant op ging. |:( Ook invoegen met 160-170 heeft totaal geen toegevoegde waarde.

Wat dan wel weer leuk is dat los van de Model S/X en hypercars je in principe alles bij kan houden op de snelweg. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
Orangelights23 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:26:
[...]

Ah oke, dat is interessant om te weten. Bij mij hebben ze aangegeven dat ik nog steeds de zwarte ga krijgen, ook al moet deze nog besteld worden. Ben benieuwd.
Nou je kunt denk ik nog steeds de zwarte krijgen alleen zal er waarschijnlijk (aanname) een extra €1050,- voor gerekend gaan worden door de LM.
Hebben ze ook aangegeven welke kleur de standaard wordt? Ik heb begrepen dat dit inderdaad de kleur wit is, maar niet de witte optie die ze nu aanbieden op de website.
Bij mij vertelde ze Wit. Niet geverifieerd of dit ergens zwart op wit stond (wel veel zwart vs wit in dit stukje tekst zo :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:56
Japie81 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Nou je kunt denk ik nog steeds de zwarte krijgen alleen zal er waarschijnlijk (aanname) een extra €1050,- voor gerekend gaan worden door de LM.
[...]

Bij mij vertelde ze Wit. Niet geverifieerd of dit ergens zwart op wit stond (wel veel zwart vs wit in dit stukje tekst zo :P )
Klopt, ze stelden bij mij voor om 1050 extra door te belasten voor Zwart bij mij. Niks benoemd over een "gratis wit" nog. Ik heb daarom de bestelling voorlopig even geannuleerd/on-hold gehouden tot er nadere duidelijkheid /officiële statement vanuit Tesla komt m.b.t. actuele kleuren en prijsrange. Als het bijbetalen wordt, kies ik ws. liever voor Blauw of Midnight silver ;). Maar laat ze eerst maar eens officieel duidelijkheid geven. Ga nu niet (uit principe) o.b.v. geruchten extra betalen terwijl dit nergens officieel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
unknownbomb2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Klopt, ze stelden bij mij voor om 1050 extra door te belasten voor Zwart bij mij. Niks benoemd over een "gratis wit" nog. Ik heb daarom de bestelling voorlopig even geannuleerd/on-hold gehouden tot er nadere duidelijkheid /officiële statement vanuit Tesla komt m.b.t. actuele kleuren en prijsrange. Als het bijbetalen wordt, kies ik ws. liever voor Blauw of Midnight silver ;). Maar laat ze eerst maar eens officieel duidelijkheid geven. Ga nu niet (uit principe) o.b.v. geruchten extra betalen terwijl dit nergens officieel is.
Snap ik helemaal.Alleen ik moet gaan bestellen anders is het te laat voor September. levertijd staat nu 1-2 maanden vertelde de LM.
Ik heb ook voor midnight silver metallic gekozen. Vind dit eigenlijk helemaal niet zo erg, vind het namelijk mooier bij de 18" velgen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
@Japie81 en @unknownbomb2

Bij mij hebben ze aangegeven dat het voor de huidige offerteprijs uitgegeven zal worden, dus op dit moment zonder bijbetalen. Als wit gratis is, ga ik lekker voor wit. Als ze allemaal behalve rood standaard rond de 1K zitten, ga ik waarschijnlijk voor grijs. Even contact opnemen vanmiddag, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Deveon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:02:
[...]

[YouTube: Model 3 Dual Motor vs Performance acceleration]
Meh, ik zou daar geen extra geld voor over hebben hoor. Daarnaast is het net als bij processoren misschien wel hardwarematig identiek, maar worden de performance motoren wel cherry picked.

Edit: Ik zou zelfs mijn huidige LR AWD best willen omruilen voor LR RWD mét trekhaak (hypothetisch). Leuk zo een snelle auto, maar je hebt er letterlijk niets aan zodra de nieuwigheid er af is. Er rijden toch teveel auto's in de weg.
Zou de LR AWD nooit meer willen omruilen voor mínder specs.. Met dit vermogen kún je én snel reageren én een hoger tempo aanhouden zonder dat het vermoeiend wordt. Dat surplus maakt mij best gelukkig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

E46RC51 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:46:
[...]

Zou de LR AWD nooit meer willen omruilen voor mínder specs.. Met dit vermogen kún je (..) een hoger tempo aanhouden zonder dat het vermoeiend wordt.
?? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
E46RC51 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:46:
[...]

Zou de LR AWD nooit meer willen omruilen voor mínder specs.. Met dit vermogen kún je én snel reageren én een hoger tempo aanhouden zonder dat het vermoeiend wordt. Dat surplus maakt mij best gelukkig :*)
Huh, wat maakt rijden in een LR RWD vermoeiender dan in een AWD!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:44
[...]

Balen en raar aangezien je dus al besteld had? Wanneer heeft Athlon je auto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
GMAT schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:54:
[...]

Balen en raar aangezien je dus al besteld had? Wanneer heeft Athlon je auto besteld?
Dat is natuurlijk de grote vraag wanneer ze besteld hebben. Contract was getekend begin juni.
Maar of ze dan ook meteen bestellen gezien de levertijd. geen idee.
Misschien nog maar eens een belletje wagen om wat meer inzicht te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Ok goed om te horen. Ik wil wellicht een witte model 3 bestellen maar op de athlon site staat nog dat dit 1600 euro extra is.

Weten jullie trouwens of het volgende mogelijk is?
8 aug heb ik een proefrit in een model 3
Stel za 10 aug doe ik de bestelling
Heb gehoor dat de levertijd 6-8 weken is
Per 31-12-2019 loopt mijn huidige auto af
En wil daarom per 31-12-2019 dan de tesla op mijn naam laten zetten/afhalen etc
Als het goed is valt hij dan nog in de 4% en 50k grens ipv de 8% en 45k grens

Weten jullie of dat uberhaupt mogelijk gaat zijn of dat lease maatschappijen gaan zeggen dat ze dit niet doen want geen auto's leveren in december enzo ivm waarde daling per jaar enzo

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@thewizard2006 ik zou het niet op de 31e laten aankomen, het wordt kneiterdruk die laatste weken omdat jij niet de enige bent die doorheeft dat je voor 1-1-2020 je auto op kenteken moet krijgen.
Ik zou de laatste 2-3 weken van je contract afkopen als ik jou was, kost je minder dan 4-5 jaar lang de extra bijtelling ophoesten voor als Tesla faalt in het precies op die dag leveren (en de ervaringen tot nu toe leren dat je niet op Tesla aan kunt als het om afspraken mbt afleveren gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
thewizard2006 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Ok goed om te horen. Ik wil wellicht een witte model 3 bestellen maar op de athlon site staat nog dat dit 1600 euro extra is.
De gratis witte kleur is anders dan Pearl White Multi-Coat die je nu voor €1600,- hebt. Is gewoon goedkoop wit. zonder metallic of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik heb mijn model 3 sinds februari. Maar ze hebben hem niet op mijn bedrijfsnaam gezet op de factuur maar op mijn prive naam.
Ook is de factuur niet zichtbaar op mijn online account.

Nu ben ik hier al een half jaar achteraan aan het bellen, altijd wordt me beloofd dat ze het gaan regelen en hoor ik vervolgens niets meer.

Heeft iemand een tip hoe ik dit het best kan aanpakken, ik wordt er redelijk moedeloos van.

De belasting kan nu een best groot probleem maken, vandaar dat het belangrijk is dat de factuur aan mijn BV gericht is ipv aan mij als persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
dfrenner schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Huh, wat maakt rijden in een LR RWD vermoeiender dan in een AWD!? :?
Comfort is een breed begrip en kan een auto aan veel zaken ontlenen...het feit dat ie met 2 motoren meer kan, en daarmee comfortabeler rijdt maakt voor sommigen wel degelijk verschil. Ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy

No offence, maar dit soort verhalen vind ik altijd lastig te geloven.
Ik heb met iedere (nieuwe) auto die ik heb gehad wel problemen gehad, geen enkele is ooit probleemvrij geweest.
Met probleem bedoel ik een auto die niet wil opladen of waarvan de voorste motor het al heeft begeven.
Uiteraard zijn er een stuk meer met een kleine transportschade, ontbrekende kabels, plaatwerk wat nog even bijgesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
E46RC51 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Comfort is een breed begrip en kan een auto aan veel zaken ontlenen...het feit dat ie met 2 motoren meer kan, en daarmee comfortabeler rijdt maakt voor sommigen wel degelijk verschil. Ieder zijn meug.
Is dat comfort aantoonbaar of is het vooral ///Marketing?

sorry, kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
jongf7 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:19:
Ik heb mijn model 3 sinds februari. Maar ze hebben hem niet op mijn bedrijfsnaam gezet op de factuur maar op mijn prive naam.
Ook is de factuur niet zichtbaar op mijn online account.

Nu ben ik hier al een half jaar achteraan aan het bellen, altijd wordt me beloofd dat ze het gaan regelen en hoor ik vervolgens niets meer.

Heeft iemand een tip hoe ik dit het best kan aanpakken, ik wordt er redelijk moedeloos van.

De belasting kan nu een best groot probleem maken, vandaar dat het belangrijk is dat de factuur aan mijn BV gericht is ipv aan mij als persoon.
Wie is 'ze'? Heb je de gegevens wel aangeleverd waarbij staat dat het op je bedrijfsnaam moet staan? Volgens mij is het dan simpel: als zij het administratief niet in orde hebben, is het een kwestie van de facturatie deels voldoen. Bedrijven bewegen op dat soort momenten hemel en aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Japie81 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:12:
[...]

De gratis witte kleur is anders dan Pearl White Multi-Coat die je nu voor €1600,- hebt. Is gewoon goedkoop wit. zonder metallic of iets.
Persoonlijk vind ik dat een stuk mooier staan dan zwart of grijs...
Ik houd vaak wel van witte auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:25:
Met probleem bedoel ik een auto die niet wil opladen of waarvan de voorste motor het al heeft begeven.
Uiteraard zijn er een stuk meer met een kleine transportschade, ontbrekende kabels, plaatwerk wat nog even bijgesteld moet worden.
Maar de Model 3 is pas een paar maanden in bezit bij velen. Dan vind ik 3 op de 100 al best veel...
E46RC51 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:22:
Het meer kunnen link jij aan comfort, maar die link begrijp ik echt helemaal niet.
Dus een P zou ook cmfortabeler zijn dan een normale AWD!?

Volgens de Tesla dealer zetten de meeste mensen de Tesla na een paar weken/maanden in "chill mode".
Ik denk dat ik dat ook zou doen. Meer is echt niet nodig. Misschien heel af en toe, maar juist op lange ritten, lekker in chill mode!

Als je echt comfort wil, moet Telsa eens met Volvo om de tafel om Volvo stoelen af te nemen :+
Dat vind ik nog steeds het grootste minpunt van de Model 3, de stoelen... Veel minder ondersteuning.
Deveon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:26:
Is dat comfort aantoonbaar of is het vooral ///Marketing?

sorry, kon het niet laten
Tuurlijk is dat marketing.
Zo lang de tractiecontrole goed is, merk je in NL vrij weinig van AWD. Ik heb het in de winter met die ene dag sneeuw wel eens uitgeprobeed, verschil tussen AWD, Pure en Hybrid. Ik merk (met goede winterbanden) geen verschil. En dat is met sneeuw!

[ Voor 60% gewijzigd door BlakHawk op 09-07-2019 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Volgens de Tesla dealer zetten de meeste mensen de Tesla na een paar weken/maanden in "chill mode".
Ik denk dat ik dat ook zou doen. Meer is echt niet nodig. Misschien heel af en toe, maar juist op lange ritten, lekker in chill mode!
Zelf vind ik niets chill aan de chill mode hoor. Gewoon normaal het pedaal bedienen en je kan comfortabel rijden en ik heb dit ook een maand lang gedaan omdat AP later kwam. Ik vind het juist aan de Model 3 zo geweldig dat je enkel met het stroompedaal de auto kan veranderen van comfortabele cruiser naar een sportwagen.

Mijn vrouw vind chill mode overigens wel prettig, maar die heeft ook aanzienlijk minder rijervaring (in mijn auto). Sterker nog, ze kwam tot een grote verrassing te staan toen ik het een keer voor haar had uitgeschakeld _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 09-07-2019 13:52 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic