Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.078 views

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
FJP84 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:53:
[...]

Tnx. Dit wist ik. Maar gezien de wijzigingen die per 2020 in werking lijken te treden ben ik benieuwd of dit "vast staan" van de regels voor max 5 jaar ook blijft gelden. Omdat je ziet dat per jaar tot 2026 de voordelen op EV's worden afgebouwd. Als dit alleen om moment van aanschaf gaat maakt het mij niks uit. Het moet na aanschaf alleen niet gaan veranderen...
Ze zeggen: Hoe lang geldt het verlaagde percentage?

Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Dus het geldt op dat moment en blijft ook voor die periode. Dus niet tussentijds wijzigen, want dat zou tegen hun eigen beleid ingaan.

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
@ronjansen87 de AP vind ik ook nog behoorlijk tegenvallen.
Hiervoor een VW Passat met ACC gehad en die reed heel rustig, al remde hij soms wat laat.
De Model 3 ziet duidelijk veel meer, maar reageert veel te abrupt. Zowel remmen als versnellen gaat te hard. Als ik 100 rij en 120 ingesteld heb hoef ik niet praktisch plankgas tot 119 te gaan en dan ineens af te remmen. Gewoon rustig en loom optrekken met het verkeer...
Ik heb hoop dat dit de komende tijd wel verbeterd, toch een voordeel van tesla. Maar voor nu is het ondermaats.

@TictaCNL mij vallen de voice commands wel mee. Ik kan gewoon iedereen bellen en navigeren waar ik naar toe wil. Vooral het feit dat het op basis van Google maps gaat (met al die kennis van Google qua bedrijven erin) is echt meerwaarde ten opzichte van Apple CarPlay wat ik hiervoor had.

Overigens wacht ik nog wel op de mogelijkheid om het premium connectiviteitsgebeuren te kunnen bestellen. Voor mij is live verkeersinfo in beeld wel van meerwaarde, voor iets van 100€ per jaar prima.
Spotify is een leuke extra en de rest lijkt me nu nog niet interessant.

Als er nu ooit een handige manier komt om de sentry meldingen terug te kijken op je telefoon dan zou ik daar ook wel wat voor over hebben. Nu krijg je in het scherm te zien dat er X meldingen zijn en moet je gaan klungelen met een USB stick in je laptop...

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Smobbo schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Als er nu ooit een handige manier komt om de sentry meldingen terug te kijken op je telefoon dan zou ik daar ook wel wat voor over hebben. Nu krijg je in het scherm te zien dat er X meldingen zijn en moet je gaan klungelen met een USB stick in je laptop...
Die is er ook wel, echter 3rd party, maar het volgende is opzich wel enorm handig. Ben zelf aan het twijfelen om dat binnenkort te installeren: https://github.com/cimryan/teslausb

You can configure a Raspberry Pi Zero W so that your Tesla thinks it's a USB drive and will write dashcam footage to it. Since it's a computer:
  • Scripts running on the Pi can automatically copy the clips to an archive server when you get home.
  • The Pi can hold both dashcam clips and music files.
  • The Pi can automatically repair filesystem corruption produced by the Tesla's current failure to properly dismount the USB drives before cutting power to the USB ports.
Archiving the clips can take from seconds to hours depending on how many clips you've saved and how strong the WiFi signal is in your Tesla. If you find that the clips aren't getting completely transferred before the car powers down after you park or before you leave you can use the Tesla app to turn on the Climate control. This will send power to the Raspberry Pi, allowing it to complete the archival operation.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:53

J-P

Syntax erro....

Smobbo schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:33:
@ronjansen87 de AP vind ik ook nog behoorlijk tegenvallen.

Niet een perfecte oplossing, maar wel een stuk makkelijker om de beelden terug te kijken zijn de volgende apps:

TeslaCam / Sentry Reviewer (Android)
SentryView: For Tesla Cars (iOS)

Zie ook:

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Smobbo
@RomeoJ dit had ik inderdaad gezien. Nu heb ik al een raspberry pi als pihole thuis hangen, dus ik ken de apparaten een beetje. Toch vind ik dit niet zo’n handige oplossing, want ik hoef niet al die beelden op m’n NAS, eigenlijk wil ik de beelden ff gauw op m’n telefoon bekijken en gelijk wissen. Dan hou ik alleen de daadwerkelijk interessante dingen over.
Vanochtend in 3 uur bij het strand al 9 meldingen, dat zal vast niet allemaal interessant zijn ;) .

@J-P die review had ik gisteren toevallig gezien, misschien ga ik die speciale USB stick toch wel kopen. Als Tesla niet met een eigen oplossing komt (terug kijken op dat 15” scherm is een leuk idee...)!

• RonJ
  • Laatst online: 21:22
Smobbo schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:56:
@RomeoJ
Toch vind ik dit niet zo’n handige oplossing, want ik hoef niet al die beelden op m’n NAS, eigenlijk wil ik de beelden ff gauw op m’n telefoon bekijken en gelijk wissen.

@J-P die review had ik gisteren toevallig gezien, misschien ga ik die speciale USB stick toch wel kopen. Als Tesla niet met een eigen oplossing komt (terug kijken op dat 15” scherm is een leuk idee...)!
Mij lijkt juist die automatische upload naar mn NAS ideaal. Ik heb toch al een permanente VPN aanstaan op mn iphone en dan is het volledig unattended. Zodra ik thuis (of op de zaak) kom synct eea via het WIFI-AP in mn oplaadpunt/parkeergarage en ik kan overal de beelden zien. Opruimen op je nas doe je dmv een rotate scriptje oid.

Bij die stick moet je elke keer die stick eruittrekken, wifi doppie plaatsen, switchen van AP op je telefoon, die app starten. Dat is mij teveel gekut. Dan heb ik nog sneller mn laptop uit de tas en *plop stick erin en kijken. Maar ik denk ook wel dat Tesla met een build-in viewer komt (ze zijn sowieso bezig met videosupport), de feature is pas net uit c.q. een beetje stabiel...

Mbt autopilot: Ik vond juist de ACC bij VW (e-golf) helemaal niks. Trekt veel te laat op om vervolgens weer vol te ankeren (en dan ook nog op de remmen, niet het ERS), houdt ook teveel afstand waardoor er steeds mensen voor je schieten, waar ie dan ook weer laat op reageert. Als er een stilstaande auto voor je een baan opschuift schiet ie ineens volgas op je voorligger af. Nee dan is AP/TACC imho wel een stuk beter. Mijn ervaring bij de Model S is, en dat strookt ook wel met de boodschap op Autonomy Day, dat alles draait om genoeg data. Als er eenmaal veel 3's rondrijden gaat de verbetering héél hard. Ik heb echter het idee dat er ook eea verslechterd is dankzij recente EU wetgeving (frans/duitse lobby?) waardoor al gewaarschuwd werd dat ie niet meer zulke scherpe bochten kan maken e.d.

All-electric.

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 10:01
Japie81 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:06:
[...]

Ze zeggen: Hoe lang geldt het verlaagde percentage?

Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Dus het geldt op dat moment en blijft ook voor die periode. Dus niet tussentijds wijzigen, want dat zou tegen hun eigen beleid ingaan.
Dat hangt dus heel erg af van de exacte wettekst. Je bijtelling is niet 4 procent, maar 22 procent en je krijgt als ev rijder een korting van 18 procent tot 50K. Ze hoefen dus niet de bijtelling aan te passen, maar alleen de korting. Ik zou dus niet zomaar ergens vanuit gaan, er waait duidelijk een andere wind nu.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

jerh schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:19:
[...]

Dat hangt dus heel erg af van de exacte wettekst. Je bijtelling is niet 4 procent, maar 22 procent en je krijgt als ev rijder een korting van 18 procent tot 50K. Ze hoefen dus niet de bijtelling aan te passen, maar alleen de korting. Ik zou dus niet zomaar ergens vanuit gaan, er waait duidelijk een andere wind nu.
Dat de regering nogal wispelturig is en reeds besloten zaken vrolijk terugdraait is inderdaad pijnlijk zichtbaar geworden (zie de wijziging bijtelling over 2020 in het klimaatakkoord van afgelopen vrijdag).

Ik heb enkel nergens de tekst gevonden waarin gesproken wordt over een korting op het standaard bijtellingspercentage van 22%, enige wat ik lees is dat er een verlaagd tarief ingesteld is voor voertuigen welke 0 gram CO2 uitstoten – zoals de BEV.

Zie bijvoorbeeld de tekst van de Rijksoverheid:
Sinds 1 januari 2019 maakt de overheid voor andere nieuwe elektrische auto’s verschil tussen auto’s met een nieuwwaarde van meer of minder dan € 50.000. Valt de datum eerste toelating (DET) na die datum? Dan geldt voor de eerste € 50.000 een bijtelling van 4% en voor het bedrag boven € 50.000 het algemene bijtellingspercentage van 22%. Dit geldt voor een periode van 5 jaar vanaf de DET.

Had u al 5 jaar een verlaagde bijtelling voor de auto? Dan geldt voor de eerste € 50.000 een bijtelling van 7% en voor het bedrag boven € 50.000 een algemeen bijtellingspercentage van 25%.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:18
RomeoJ schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:34:
[...]

Dat de regering nogal wispelturig is en reeds besloten zaken vrolijk terugdraait is inderdaad pijnlijk zichtbaar geworden (zie de wijziging bijtelling over 2020 in het klimaatakkoord van afgelopen vrijdag).

Ik heb enkel nergens de tekst gevonden waarin gesproken wordt over een korting op het standaard bijtellingspercentage van 22%, enige wat ik lees is dat er een verlaagd tarief ingesteld is voor voertuigen welke 0 gram CO2 uitstoten – zoals de BEV.

Zie bijvoorbeeld de tekst van de Rijksoverheid:

[...]
Hier staat de daadwerkelijke wettekst.

Daaruit blijkt dat de bijtelling in principe 22% is. Bij CO2 uitstoot van 0, wordt het bijtellingsbedrag verlaagd met 18%. Het wordt dus toch als een korting op het normale tarief gezien (geen verlaging van het tarief, maar een mindering van het uiteindelijke bijtellingsbedrag).

Als ik paragraaf 11 goed lees, dan wordt dit verlaagde tarief pas vastgezet voor 5 jaar op het moment dat er een wijziging plaatsvindt (uiteraard wel 5 jaar vanaf eerste tenaamstelling).
Oftewel, ze kunnen besluiten om deze paragraaf te schrappen, en vlak daarna het tarief omhoog te gooien. En dan geldt dat nieuwe tarief voor iedereen, ook al zou je de auto al een paar maanden daarvoor hebben gekocht.

Disclaimer: ik been geen jurist, dit is wat een leek eruit opmaakt :)

• jerh
Bazi schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Daaruit blijkt dat de bijtelling in principe 22% is. Bij CO2 uitstoot van 0, wordt het bijtellingsbedrag verlaagd met 18%. Het wordt dus toch als een korting op het normale tarief gezien (geen verlaging van het tarief, maar een mindering van het uiteindelijke bijtellingsbedrag).

Als ik paragraaf 11 goed lees, dan wordt dit verlaagde tarief pas vastgezet voor 5 jaar op het moment dat er een wijziging plaatsvindt (uiteraard wel 5 jaar vanaf eerste tenaamstelling).
Oftewel, ze kunnen besluiten om deze paragraaf te schrappen, en vlak daarna het tarief omhoog te gooien. En dan geldt dat nieuwe tarief voor iedereen, ook al zou je de auto al een paar maanden daarvoor hebben gekocht.

Idd daar staat de tekst. De nieuwe tekst komt ongetwijfeld met het belastingplan 2020 mee en het zal dus afhangen wat daarin staat. Gezien de rumoer om de Tesla tax, kan er zomaar een klimaat ontstaan dat de regeling aangepast wordt en 8 procent voor iedereen gaat gelden. Er is in ieder geval ophef over wat de verlaagde bijtelling heeft gekost en het feit dat het voordeel vooral bij de "rijkere" valt. En nu er ook is uitgerekend dat de besparing per ton Co2 duurder is dan andere maatregelen, is er alles mogelijk. Zal wel een interessant debat worden en veel ophef in de achterkamers. Ben benieuw of Pieter Ontzigt zich gaat inzetten om het voordeel te beperken.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 12:20
jerh schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:17:
[...]

Idd daar staat de tekst. De nieuwe tekst komt ongetwijfeld met het belastingplan 2020 mee en het zal dus afhangen wat daarin staat. Gezien de rumoer om de Tesla tax, kan er zomaar een klimaat ontstaan dat de regeling aangepast wordt en 8 procent voor iedereen gaat gelden. Er is in ieder geval ophef over wat de verlaagde bijtelling heeft gekost en het feit dat het voordeel vooral bij de "rijkere" valt. En nu er ook is uitgerekend dat de besparing per ton Co2 duurder is dan andere maatregelen, is er alles mogelijk. Zal wel een interessant debat worden en veel ophef in de achterkamers. Ben benieuw of Pieter Ontzigt zich gaat inzetten om het voordeel te beperken.
Dat zou me verbazen. Dat kunnen ze niet zomaar doen. Ondernemers hebben een investering gedaan op basis van 5 jaar. En dat kunnen ze niet zomaar ongedaan maken omdat ze een verkeerde berekening hebben gemaakt en daardoor inkomsten mislopen.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:31
Nee die regeling gaat, zoals eerder, enkel voor nieuwe contracten gelden. Bestaande afspraken worden niet aangepast en gelden tot afloop contract.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

[...]

Dank voor deze link, ik had deze zo snel niet gevonden, maar de tekst komst m.i. overeen met hetgeen op de website van Rijksoverheid staat, nog steeds lees ik dus geen korting maar een verlaagd tarief.

Buiten deze hele interpretatieverschillen heb ik net zoals de reacties hierboven nog steeds niet het idee dat de al ingebruik genomen voertuigen onder de 'verlaagde bijtelling (4, 7 of 14%)' nu ook ineens gaan wijzigen, dat zou nog steeds hoogst onwaarschijnlijk zijn en zou de zakelijke wereld wel op zijn kop gaan zetten.

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 10:35
ronjansen87 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Webbrowser en spotify kan je sowieso los afnemen (100/jaar geloof ik) en is bij de LR uitvoeringen ook maar voor één jaar inbegrepen. Dus het verschil is eigenlijk nog kleiner.
Ooh is dat zo? Heb je een bron want ik heb dit nog niet kunnen vinden?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

markiew schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:26:
[...]

Ooh is dat zo? Heb je een bron want ik heb dit nog niet kunnen vinden?
Yes, gewoon op de website van Tesla.
Hoeveel kosten Standard Connectivity en Premium Connectivity?
Aan Standard Connectivity zijn geen kosten verbonden. Prijzen voor Premium Connectivity worden binnenkort bekend gemaakt. Wij verwachten dat deze ongeveer $100 (USD) per jaar gaan bedragen.

Komt er een proefperiode voor Premium Connectivity?
Voor elke Model S en Model X die is besteld op of na 1 juli 2018 is Premium Connectivity gratis gedurende één jaar na levering. Dit geldt tevens voor elke Model 3 met Premium interieur. Na beëindiging van de gratis periode is Standard Connectivity kosteloos beschikbaar voor alle auto's en is Premium Connectivity beschikbaar voor aankoop via het touchscreen in de auto. Connectiviteitsabonnementen voor de Model 3 zonder Premium interieur worden later dit jaar aangekondigd.

Kan ik functies van Premium Connectivity krijgen door een mobiele hotspot te gebruiken?
Nee. Draadloze software-updates kunnen worden gedownload via Wifi-netwerken, waaronder mobiele hotspots, afhankelijk van de kosten en beperkingen van uw mobiele provider. Andere functies van Premium Connectivity, zoals satellietbeeldkaarten en streaming media, zijn momenteel echter niet beschikbaar via Wifi.
Heb even de belangrijkste punten hier opgesomd. Zoals je ziet is de exacte prijs per jaar voor het behoud van Premium Connectivity nog niet bekend gemaakt, verwachting is dat $ == € en dat het dus € 100,- per jaar gaat kosten, dit is in ieder geval de verwachting op het TeslaMotorsClub forum.

Ook zie je dat de details van de abonnementen voor de Model 3's zonder Premium interieur nog helemaal niet bekend zijn en dus zomaar anders geprijsd en ingezet kunnen gaan worden.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:09
RomeoJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:19:
[...]

Dank voor deze link, ik had deze zo snel niet gevonden, maar de tekst komst m.i. overeen met hetgeen op de website van Rijksoverheid staat, nog steeds lees ik dus geen korting maar een verlaagd tarief.

Buiten deze hele interpretatieverschillen heb ik net zoals de reacties hierboven nog steeds niet het idee dat de al ingebruik genomen voertuigen onder de 'verlaagde bijtelling (4, 7 of 14%)' nu ook ineens gaan wijzigen, dat zou nog steeds hoogst onwaarschijnlijk zijn en zou de zakelijke wereld wel op zijn kop gaan zetten.
Ja lijkt mij ook onwaarschijnlijk ook als ik de interpretaties hier lees. Dank daarvoor trouwens. Ik vraag het ook nog na bij de LM. Over 2 dagen een proefrit in een M3. Ben heel benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 03-07-2019 07:45 ]

• NielsTn
  • Laatst online: 19:40
Q2 is afgesloten met 95.200 auto’s geleverd. netjes!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 10:35
RomeoJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:41:
[...]

Yes, gewoon op de website van Tesla.

[...]

Heb even de belangrijkste punten hier opgesomd. Zoals je ziet is de exacte prijs per jaar voor het behoud van Premium Connectivity nog niet bekend gemaakt, verwachting is dat $ == € en dat het dus € 100,- per jaar gaat kosten, dit is in ieder geval de verwachting op het TeslaMotorsClub forum.

Ook zie je dat de details van de abonnementen voor de Model 3's zonder Premium interieur nog helemaal niet bekend zijn en dus zomaar anders geprijsd en ingezet kunnen gaan worden.
Buiten wat onzekerheid over prijs vind ik het fantastisch nieuws dat dit binnenkort ook beschikbaar komt voor de SR+

• jerh
Hunkaroglu schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:02:
[...]

Dat zou me verbazen. Dat kunnen ze niet zomaar doen. Ondernemers hebben een investering gedaan op basis van 5 jaar. En dat kunnen ze niet zomaar ongedaan maken omdat ze een verkeerde berekening hebben gemaakt en daardoor inkomsten mislopen.
Het gaat niet om ondernemers, maar om belastingplichtigen. Een subtiel verschil. Toen destijds het als korting opgenomen werd in het belastingplan en daarna in de wet, heeft mij dat al verbaasd.

Je moet niet vergeten dat de eerste kamer een ander signatuur heeft gekregen en dat ook de coalitie inmiddels anders denkt over het "sponseren" van ev auto's. Daar zie je echt een draai komen, kijk ook naar de uitkomst van het klimaatconcept, die op dit onderdeel afwijkt van het voorstel.

Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke tekst van de nieuwe wet.

En ook interessant wat een rechter van een wijziging zo vinden, als iemand daar naar toe zou stappen.

De verkoop komt in ieder geval wel verder onder druk te staan als de betaling dus mee omhoog loopt en niet meer voor 60 maanden vaststaat.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Edit: NVM..

[ Voor 98% gewijzigd door Deveon op 03-07-2019 08:22 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:53:
Q2 is afgesloten met 95.200 auto’s geleverd. netjes!
Mooi, breng dan nu de RWD LR maar weer terug :+

Nog steeds geen aanpassing mbt standaard kleur...

Youtube: DashcamNL

• Japie81
[...]

Nou ik ben ook geen jurist, maar heb wel al meerdere veranderingen meegemaakt in de lease tarieven die steeds veranderen van 4 varianten (0-4-20-25) naar weer andere (4-14-20-25) & (4-15-21-25) naar 4-22% die we nu hebben. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat moment van aanschaf telt voor het % en de periode van maximaal 60maanden. Als je artikel op Business insiders leesthttps://www.businessinsid...ase-bijtelling-tesla-kia/ dan zie je ook dat zij praten over nu snel nog aanschaffen en maximaal profiteren. Dus wanneer je volgend jaar aanschaft het naar 8% gaat ipv 4% en catalogus waarde van €45.000 ipv €50.000.

[ Voor 4% gewijzigd door Japie81 op 03-07-2019 09:07 ]

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
@jerh Voor PHEVs was het al duidelijk dat gedurende de lease de MRB van 0 naar halftarief zou gaan. Leasemij heeft dat gewoon doorberekend dus kan prima.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 12:20
Japie81 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Nou ik ben ook geen jurist, maar heb wel al meerdere veranderingen meegemaakt in de lease tarieven die steeds veranderen van 4 varianten (0-4-20-25) naar weer andere (4-14-20-25) & (4-15-21-25) naar 4-22% die we nu hebben. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat moment van aanschaf telt voor het % en de periode van maximaal 60maanden. Als je artikel op Business insiders leesthttps://www.businessinsid...ase-bijtelling-tesla-kia/ dan zie je ook dat zij praten over nu snel nog aanschaffen en maximaal profiteren. Dus wanneer je volgend jaar aanschaft het naar 8% gaat ipv 4% en catalogus waarde van €45.000 ipv €50.000.
Klopt het scheelt je toch de helft in de bijtelling. Dus er zal nog een run zijn op Model 3 modellen dit jaar.
1e kwartaal 2020 zal het weer verminderen, maar na 2e kwartaal zal het weer stijgen omdat je weer voordeliger uit zal zijn met 8% dan met 12% in 2021.

• NielsTn
markiew schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:13:
[...]

Buiten wat onzekerheid over prijs vind ik het fantastisch nieuws dat dit binnenkort ook beschikbaar komt voor de SR+
Wat mij betreft mag de connectiviteit puur voorbehouden blijven aan de hogere modellen.
Zij hebben aanzienlijk meer mogen bijdragen in geld en verdere groei van Tesla naar de toekomst. Had je full connectivity willen hebben dan had je dat dus bij aanschaf duidelijk mee moeten laten wegen :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10 10:37
NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Wat mij betreft mag de connectiviteit puur voorbehouden blijven aan de hogere modellen.
Zij hebben aanzienlijk meer mogen bijdragen in geld en verdere groei van Tesla naar de toekomst. Had je full connectivity willen hebben dan had je dat dus bij aanschaf duidelijk mee moeten laten wegen :)
<Sarcasm>Ja stomme mensen zonder geld, laat ze lekker de moord stikken! </Sarcasm>

Wat maakt het uit als mensen iets kunnen kopen achteraf, wat voor last heb jij ervan?

• NielsTn
Djerro123 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:53:
[...]

<Sarcasm>Ja stomme mensen zonder geld, laat ze lekker de moord stikken! </Sarcasm>

Wat maakt het uit als mensen iets kunnen kopen achteraf, wat voor last heb jij ervan?
Kennelijk wel de lusten niet de lasten ;)
Er mag gerust een klassering tussen de SR+ en LR met premium package (w.o connectiviteit) blijven bestaan. Kopen zie ik in de topics van tesla weinig gebeuren, het blijft pappen en nathouden met werkgever en leasemaatschappen... 🤭

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43
Djerro123 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:53:
[...]

Precies. Meer inkomsten van dergelijke diensten betekent automatisch dat ze de kwaliteit ervan ook beter kunnen waarborgen en ontwikkelingen kunnen verantwoorden.

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:18
RomeoJ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:19:
[...]

In de wet staat:

1. Er wordt 22% bijtelling berekend over de cataloguswaarde, hier komt bedrag X uit
2. Voor elektrische auto's is er daarna een vermindering met 18% van de cataloguswaarde, dat is bedrag Y
3. Bedrag Y wordt van bedrag X afgetrokken

Uiteindelijk komt er hetzelfde bedrag uit, maar technisch gezien wordt dus éérst het normale 22% bedrag berekend, en daarna wordt van dat bedrag een bedrag (wat overeenkomt met 18%) afgehaald.

Wiskundig is dit gelijk aan direct 4% berekenen, maar volgens de letter van de wet is het een korting die ná de gewone berekening wordt verrekend.
Japie81 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Dat klopt, dat ís op dit moment ook de wet. Alleen is het in de wet zo verwoord, dat ze er onderuit kúnnen, als ze willen. Ze zijn het voor zover bekend niet van plan, maar technisch zou het kunnen volgens mij.

Als ze de ophef en rechtszaken willen riskeren, natuurlijk :)

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze het gaan doen, en ze moeten er 2 wetswijzigingen voor doorvoeren, maar je weet maar nooit met sommige partijen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

OMX2000

By any means necessary...

Net bij Tesla dealert geweest om te vragen naar een Tesla X uit 2018. En vreemd genoeg zijn auto’s die op de site staan uit 2018 niet per se op kenteken. Ook
Al hebben ze 1000+ kms gereden. Vreemd verhaal, maar het is wat het is.

Ik ga weer lekker op dino overblijfselen rijden ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik probeer een afspraak te plannen via de app, maar hij herkend 0 adressen in Nederland. Ik krijg wel een afspraak gepland in Macau, maar niet in Amsterdam. Bellen dus. Maar, ze staan je niet meer te woord omdat je moet plannen via de app "hoorn er op"

Oh wat hoop ik dan mijn auto spontaan in de fik vliegt

Gisteren met een vriend een biertje gedronken. Na mij een kwartier aangehoord te hebben, heeft hij ter plekke zijn bestselling geannuleerd. Zo help ik de mensheid nog een beetje.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 03-07-2019 11:23 ]

• Japie81
Euro NCAP heeft de model 3 getest. Is al veiligste auto sinds lange tijd eruit gekomen. met 94/100 score.

Hieronder het filmpje wat ze hebben geplaatst:

en voor de liefhebbers, kun je hier hele verslag lezen: https://www.euroncap.com/en/results/Tesla/Model-3/37573

Of hier een PDF downloaden:https://cdn.euroncap.com/...sla-model-3-datasheet.pdf

[ Voor 35% gewijzigd door Japie81 op 03-07-2019 11:24 ]

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 18:20

n3z

Japie81 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:22:
Euro NCAP heeft de model 3 getest. Is al veiligste auto sinds lange tijd eruit gekomen. met 94/100 score.

Hieronder het filmpje wat ze hebben geplaatst:

[YouTube: Euro NCAP Crash Test of Tesla Model 3 2019]

en voor de liefhebbers, kun je hier hele verslag lezen: https://www.euroncap.com/en/results/Tesla/Model-3/37573

Of hier een PDF downloaden:https://cdn.euroncap.com/...sla-model-3-datasheet.pdf
Heel vet om te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door n3z op 03-07-2019 11:31 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 17:36
PWM schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:13:
Ik probeer een afspraak te plannen via de app, maar hij herkend 0 adressen in Nederland. Ik krijg wel een afspraak gepland in Macau, maar niet in Amsterdam. Bellen dus. Maar, ze staan je niet meer te woord omdat je moet plannen via de app "hoorn er op"
Zelfde ervaring hier zojuist, wat een rampensysteem zo. Alle telefoonnummers die voorheen werkte worden doorgestuurd naar het algemene keuzemenu, waarbij je enkel voor verkoop en pech nog mensen kunt spreken. |:(

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

OMX2000 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:52:
Net bij Tesla dealert geweest om te vragen naar een Tesla X uit 2018. En vreemd genoeg zijn auto’s die op de site staan uit 2018 niet per se op kenteken. Ook
Al hebben ze 1000+ kms gereden. Vreemd verhaal, maar het is wat het is.

Ik ga weer lekker op dino overblijfselen rijden ;)
Wat is het probleem dan? Of vragen ze nieuwprijzen voor die auto's?

Signatures zijn voor boomers.

• Djerro123
  • Laatst online: 31-10 10:37
Maasluip schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:07:
[...]

Wat is het probleem dan? Of vragen ze nieuwprijzen voor die auto's?
Heeft waarschijnlijk met de bijtelling te maken, dan is de eerste datum dat die op kenteken komt leidend

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

OMX2000

By any means necessary...

Djerro123 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Heeft waarschijnlijk met de bijtelling te maken, dan is de eerste datum dat die op kenteken komt leidend
Precies dat. Vorig jaar nog 4% over volledig bedrag.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33
Ik heb 'm ondertussen binnen. Met deze verloopstekker, eventueel een CEE verlengkabel, en de standaard UMC-lader van Tesla kan ik (in Nederland, met een CEE-Shuko verloopstekker) met 22km/uur laden. Ik neem dit setje mee naar de UK volgende week, en ik zal laten weten of (en hoe snel) ik daar kan laden.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
jpiscaer schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Ik heb 'm ondertussen binnen. Met deze verloopstekker, eventueel een CEE verlengkabel, en de standaard UMC-lader van Tesla kan ik (in Nederland, met een CEE-Shuko verloopstekker) met 22km/uur laden. Ik neem dit setje mee naar de UK volgende week, en ik zal laten weten of (en hoe snel) ik daar kan laden.
Ah tof, graag, ik ga in September naar UK/Schotland een roadtrip doen, dus ben erg benieuwd naar je bevindingen. mogelijk stuur ik je een DM over je ervaring over een paar weken! Veel succes.

[ Tesla MIG MYP ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-11 16:55
NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Kennelijk wel de lusten niet de lasten ;)
Er mag gerust een klassering tussen de SR+ en LR met premium package (w.o connectiviteit) blijven bestaan. Kopen zie ik in de topics van tesla weinig gebeuren, het blijft pappen en nathouden met werkgever en leasemaatschappen... 🤭
Hoeveel Tesla's zouden er in omloop zijn in Nederland zonder werkgevers en leasemaatschappijen?
Denk een stuk minder..... dus dan zou uberhaupt de "bijdrage" zeer klein zijn in Nederland.
Ik snap de relevantie ook niet mbt het verschil?
Als SR+ leaser ben je meestal gebonden aan budget of zelfs een maximum catalogus prijs, dus dan heb je niet de lusten van meer range en extra's maar wel de lasten van minder range en minder functies, dus het prijsverschil lijkt me normaal en dan lijkt het me ook meer dan normaal dat je maandelijks voor extra's kan betalen.
Hoeveel lange termijn succesvolle bedrijven ken jij die periodiek updates draaien en continu kosten hebben zonder daarvoor een periodieke fee te vragen of op een andere duurzame manier inkomen te genereren?

• NielsTn
Vandread schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:19:
[...]

Hoeveel Tesla's zouden er in omloop zijn in Nederland zonder werkgevers en leasemaatschappijen?
Denk een stuk minder..... dus dan zou uberhaupt de "bijdrage" zeer klein zijn in Nederland.
Ik snap de relevantie ook niet mbt het verschil?
Als SR+ leaser ben je meestal gebonden aan budget of zelfs een maximum catalogus prijs, dus dan heb je niet de lusten van meer range en extra's maar wel de lasten van minder range en minder functies, dus het prijsverschil lijkt me normaal en dan lijkt het me ook meer dan normaal dat je maandelijks voor extra's kan betalen.
Hoeveel lange termijn succesvolle bedrijven ken jij die periodiek updates draaien en continu kosten hebben zonder daarvoor een periodieke fee te vragen of op een andere duurzame manier inkomen te genereren?
Apple draait al jaren kosteloze upates voor zijn produkten.

Leasmaatschapprn staan bij gratie voor boelhoudkundig schuiven... na 4 jaar wordt t object afgeboekt en verhandeld. En er zijn genoeg betaalbare EV’s (oa Zoe, Leaf), maar the gadget factor en het ‘willlen hebben’ speelt meer de boventoon (en dan nog zielig doen over eigen stroom gebruiken , laadpassrn van de zaak).
Ergo: qua duurzaamheid hebben lease maatschappen en gebruikers nog een hele stap te maken.

• Vandread
NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Apple draait al jaren kosteloze upates voor zijn produkten.
En Apple verdient op z'n producten geld dmv diensten zoals itunes, de appstore etc, bedankt voor de bevestiging!
Dus om geld te verdienen aan die diensten onderhouden ze hun producten.

• NielsTn
Vandread schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:02:
[...]

En Apple verdient op z'n producten geld dmv diensten zoals itunes, de appstore etc, bedankt voor de bevestiging!
Dus om geld te verdienen aan die diensten onderhouden ze hun producten.
Of t zit al in de produkten zelf verrekend...dat weet alleen apple exact.

• Vandread
Dan vind ik eigenlijk dat je voor een LR meer moet betalen, je krijgt al meer range, extra motor, gepimpt interieur en ook nog eens gratis online functies ;)
Misschien Elon maar een envelopje toesturen als bedankje!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-11 20:47
[...]

Wat een achterlijke opmerking, ieder moet dat voor zichzelf kunnen bepalen. De LR rijders hebben er trouwens ook maar een jaar profijt van.

[ Voor 6% gewijzigd door D.deJong op 03-07-2019 16:51 ]

• NielsTn
D.deJong schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:43:
[...]

Wat een achterlijke opmerking, ieder moet dat voor zichzelf kunnen bepalen. De LR rijders hebben er trouwens ook maar een jaar profijt van.
Het is niet voor niets premium....

• D.deJong
NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:14:
[...]

Het is niet voor niets premium....
Omdat jij een LR hebt voel je je verheven boven de gene die slechts en SR+ hebben? sympathiek.

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 18:19
Even om te melden dat bellen naar Tesla wel nog gaat, in België in elk geval. Eerst de taal kiezen en terwijl het standaardbericht speelt dat je nu service kan plannen via de app, gewoon op 1 of 2 duwen en dan kom je toch weer in de wachtrij.

Beetje jammer dat het zo moet natuurlijk...

Keep on running

• NielsTn
D.deJong schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:29:
[...]

Omdat jij een LR hebt voel je je verheven boven de gene die slechts en SR+ hebben? sympathiek.
Nee hoor, maar verschil mag er blijven en hoeft niet meegesnoept te worden van hogere uitvoeringen.

• Smobbo
NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:46:
[...]

Nee hoor, maar verschil mag er blijven en hoeft niet meegesnoept te worden van hogere uitvoeringen.
Hahaha, volgens mij vind je het gewoon vervelend dat jij een deel van de argumentatie om voor een duurdere versie te gaan ziet verdampen...

Voor tesla is het gewoon een mogelijkheid om wat bij te verdienen, jij mag na het 1e jaar 100€ aftikken, waarom zou niet iedereen dat mogen...?
Als er maar geld richting tesla stroomt zijn ze allang tevreden.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben het wel met hem eens. Vanaf nu moeten al die model 3tjes bij de supercharger wijken voor mij. Ik heb immers meer mogen bijdragen aan Tesla dan al die crisis karretjes eigenaren :+

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 03-07-2019 19:13 ]

• D.deJong
[...]

Aaaahhh! Nu begrijp ik het. Not.

• jerh
Tassadar32 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:21:
@jerh Voor PHEVs was het al duidelijk dat gedurende de lease de MRB van 0 naar halftarief zou gaan. Leasemij heeft dat gewoon doorberekend dus kan prima.
Dat was mijn stelling, het kan inderdaad.
Hunkaroglu schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:49:
[...]

Klopt het scheelt je toch de helft in de bijtelling. Dus er zal nog een run zijn op Model 3 modellen dit jaar.
1e kwartaal 2020 zal het weer verminderen, maar na 2e kwartaal zal het weer stijgen omdat je weer voordeliger uit zal zijn met 8% dan met 12% in 2021.
Dat hangt denk ik volledig af van de prijsontwikkeling. De doelgroep van auto's van 50 tot 60K is relatief beperkt. En werkgevers willen graag lagere kosten, dus die zullen zeker een gedeelte van het voordeel willen hebben. En zij zijn gebaat bij lagere prijzen. Afschrijving is tenslotte de grootste kostencomponent. En die gaat echt niet minder worden, nu zijn ev's wellicht gunstig in afschrijving, maar dat kom voornamelijk fiscale voordelen en schaarste. Als dat verdwijnt komt er weer een normaal patroon qua afschrijvingkosten. Je ziet dat nu al enigszins terugkomen in leaseprijzen.

• NielsTn
Smobbo schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Hahaha, volgens mij vind je het gewoon vervelend dat jij een deel van de argumentatie om voor een duurdere versie te gaan ziet verdampen...

Voor tesla is het gewoon een mogelijkheid om wat bij te verdienen, jij mag na het 1e jaar 100€ aftikken, waarom zou niet iedereen dat mogen...?
Als er maar geld richting tesla stroomt zijn ze allang tevreden.
Nee hoor... ik hoef niet te bedelen bij de werkgever en betaal zelf het model wat ik kies :)

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 18:17
[...]

Hoezo meegesnoept van een hogere uitvoering? In een BMW 318i kan je ook een Navi prof bestelen die ook in een 340i kan. Sowieso is de hardware in de tesla identiek en is er alleen softwarematig een aanpassing. Jij hebt ook maar 1 jaar connectiviteit en daarna mag je ook betalen. Jammer he in je “hoge” uitvoering....

zat de performance overigens niet binnen je budget?

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Goed, inmiddels een week aan het rijden in mijn Tesla Model 3 AWD Longe Range.
Hiervoor heb ik een klein jaar de Hyundai Kona Electric gereden. Resumerend kan ik stellen dat je met de Model 3 veel meer auto krijgt (hij is natuurlijk ook een stukje duurder) dan met de Hyundai en op veel punten is de Tesla superieur.
Maar inmiddels is mij wel helder dat dit voor één ding zeker níet geldt: de autopilot functie.
Hyundai noemt het niet autopilot maar semi automatisch rijden. Dit werkt veel soepeler bij de Kona dan bij de Model 3. De Model 3 reageert vaak agressief (snel optrekken, snel remmen) en ook nerveus (veel waarschuwingen). Hij lijkt ook simpelweg meer waar te nemen dan de Kona en dus ook met meer dingen rekening te houden.
De Kona vond ik wat dit betreft wat meer intuïtief (bijvoorbeeld wanneer iemand je inhaalt en vlak voor jou weer invoegt, dan gaat de Model 3 redelijk vlot afremmen terwijl de Kona eigenlijk langzaam uitrolt en op die manier meer ruimte laat ontstaan tussen hem en de voorligger). Ik begreep van de verkoper dat de autopilot ook moet kalibreren en dat dit een paar honderd rijkilometers nodig heeft, maar vooralsnog ben ik er niet zo van onder de indruk als ik destijds wél was met de Kona. Als je bij de Tesla aan het stuur trekt of de richtingaanwijzer uitzet is de autopilot ook weer gedeactiveerd, bij de Kona is dat niet het geval. Nu zal het wellicht te maken hebben met (veranderende Europese?) regelgeving en voert Tesla die updates on-air uit, maar het plezier van semi automatisch rijden ervaar ik in de Model 3 nu totaal niet: ik zit vooral nagelbijtend te wachten tot het moment dat het systeem weer heftig reageert op redelijk onschuldige verkeerssituaties of tot het moment waarop het systeem wordt uitgeschakeld omdat ik íets te hard aan het stuur heb lopen trekken.
Maar goed, dat gezegd hebbende: op nagenoeg alle andere punten verslaat de Model 3 de Kona. Eerlijk is eerlijk. Hij is ruimer (aanzienlijk!), sneller, 3-fase laden, beter/vollediger toegerust en persoonlijk vind ik hem ook mooier.

• Smobbo
NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Nee hoor... ik hoef niet te bedelen bij de werkgever en betaal zelf het model wat ik kies :)
Huh?! Wat heeft dat met een optie op de SR+ te maken?
Je lijkt behoorlijk wat wrok tegenover leaserijders te hebben, geen idee waarom.

Ik laat het verder hier bij, veel plezier met je ‘ik heb een premium auto en dus ben ik beter!’-houding. Droeftoeter.

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11
Korte vraag; NOA (Navigate On AutoPilot) is niet in te schakelen op mijn Model S (75D, 2018) omdat er eerst nieuwe kaarten gedownload zouden moeten worden. Als ik een beetje rondgoogle heb ik volgens mij echter de laatste versie van de software en navigatiegegevens:

Software: v9.0 (2019.20.4.2 66625e9)
Navigategegevens: EU-2019.20-10482

Weet iemand hoe dit zit?

Leaping Lab Rats!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
Volodos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:02:
Goed, inmiddels een week aan het rijden in mijn Tesla Model 3 AWD Longe Range.
Hiervoor heb ik een klein jaar de Hyundai Kona Electric gereden. Resumerend kan ik stellen dat je met de Model 3 veel meer auto krijgt (hij is natuurlijk ook een stukje duurder) dan met de Hyundai en op veel punten is de Tesla superieur.
Maar inmiddels is mij wel helder dat dit voor één ding zeker níet geldt: de autopilot functie.
Hyundai noemt het niet autopilot maar semi automatisch rijden. Dit werkt veel soepeler bij de Kona dan bij de Model 3. De Model 3 reageert vaak agressief (snel optrekken, snel remmen) en ook nerveus (veel waarschuwingen). Hij lijkt ook simpelweg meer waar te nemen dan de Kona en dus ook met meer dingen rekening te houden.
De Kona vond ik wat dit betreft wat meer intuïtief (bijvoorbeeld wanneer iemand je inhaalt en vlak voor jou weer invoegt, dan gaat de Model 3 redelijk vlot afremmen terwijl de Kona eigenlijk langzaam uitrolt en op die manier meer ruimte laat ontstaan tussen hem en de voorligger). Ik begreep van de verkoper dat de autopilot ook moet kalibreren en dat dit een paar honderd rijkilometers nodig heeft, maar vooralsnog ben ik er niet zo van onder de indruk als ik destijds wél was met de Kona. Als je bij de Tesla aan het stuur trekt of de richtingaanwijzer uitzet is de autopilot ook weer gedeactiveerd, bij de Kona is dat niet het geval. Nu zal het wellicht te maken hebben met (veranderende Europese?) regelgeving en voert Tesla die updates on-air uit, maar het plezier van semi automatisch rijden ervaar ik in de Model 3 nu totaal niet: ik zit vooral nagelbijtend te wachten tot het moment dat het systeem weer heftig reageert op redelijk onschuldige verkeerssituaties of tot het moment waarop het systeem wordt uitgeschakeld omdat ik íets te hard aan het stuur heb lopen trekken.
Maar goed, dat gezegd hebbende: op nagenoeg alle andere punten verslaat de Model 3 de Kona. Eerlijk is eerlijk. Hij is ruimer (aanzienlijk!), sneller, 3-fase laden, beter/vollediger toegerust en persoonlijk vind ik hem ook mooier.
Is het niet instelbaar (net als bij een IONIQ)? dus harder/zachter remmen, meer minder afstand, etc?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

NielsTn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Lekker kansloze opmerking dit. Wat is precies het probleem wat je hebt met mensen die een auto via hun werkgever leasen? ;w

Hier maak je vast veel vrienden mee ;(

Hoi.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Weet iemand dat.

Als je een voorraad auto koopt / besteld.
Welke prijs komt er dan op het kenteken te staan?

De orginele prijs zoals je die maakt in de configuratie of de prijs zoals op de website staat?

Waar het namelijk mij om gaat.

De configuratie zonder trekhaak heeft een lager prijs dat als je hem 'nieuw' besteld, dit geld 3.000 euro.
De configuratie met trekhaak scheelt weer niet zo heel veel in geld.

[ Voor 33% gewijzigd door joke_name op 04-07-2019 07:58 ]

• Deveon
  • Niet online
BarryH schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:17:
[...]

Is het niet instelbaar (net als bij een IONIQ)? dus harder/zachter remmen, meer minder afstand, etc?
Jawel, door de Autopilot knop op het stuur naar links of rechts te bewegen (niet de AP hendel).

• Tassadar32
@Volodos / @BarryH / @Deveon Klopt, met een grotere volgafstand word AP wat minder panisch (minimaal op 3). Daarnaast houd AP zich ook aan de setting voor chill mode. In chill mode word AP ook een stuk rustiger dus als je er mee kan leven kan je op lange stukken chill aanzetten.

Gisteren voor het eerst meegemaakt dat AP inhield om een invoeger voor te laten. Deze was nog geen beweging naar links aan het maken maar had alleen knipperlicht aan. Netjes.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• HyperBart
  • Laatst online: 23:37
[...]

By that logic zou je kunnen zeggen dat je met je Model 3 geen Autopilot zou mogen hebben, want tja die Model S rijders zijn eigenlijk diegenen die we moeten bedanken voor nu een "betaalbare" wagen op de markt te zetten. En FSD zou dan ook niet beschikbaar voor je mogen zijn, want dit is "maar" een Model 3.
Het ligt er maar net aan waar je je grens trekt voor dit soort dingen, ik trek het hier nu extremer.

Remote connectivity is bij alle (Duitse) merken achteraf bij te boeken. Meer zelfs, BMW stapt voor bv. CarPlay en AndroidAuto dacht ik ook, over op een jaarlijkse fee.

Ik vind het bv. ongelooflijk zonde dat Tesla het premium interieur linkt aan de LR. Ik had prima willen betalen voor een premium interieur (en dus de luidsprekers, dat vooral) maar ik heb de range niet "nodig". Had ik graag meer range gehad? Tuurlijk! Vind ik dat 10K extra waard? Neen.

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 04-07-2019 10:12 ]

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Tassadar32 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:42:
@Volodos / @BarryH / @Deveon Klopt, met een grotere volgafstand word AP wat minder panisch (minimaal op 3). Daarnaast houd AP zich ook aan de setting voor chill mode. In chill mode word AP ook een stuk rustiger dus als je er mee kan leven kan je op lange stukken chill aanzetten.

Gisteren voor het eerst meegemaakt dat AP inhield om een invoeger voor te laten. Deze was nog geen beweging naar links aan het maken maar had alleen knipperlicht aan. Netjes.
@Tassadar32 Dank, ik ga dat straks direct even proberen!
Overigens hoor ik maar niks van Tesla Groningen wanneer de Mennekeskabel wordt nageleverd, dat is ook wel slecht zeg. Ik ben aangewezen op superchargers want thuisladen lukt niet. Iemand een soortgelijke ervaring met naleveren van een laadkabel en hoe lang dat dan duurde/wat je kunt doen om het proces te bespoedigen?

• BlakHawk
Smobbo schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:43:
[...]

Huh?! Wat heeft dat met een optie op de SR+ te maken?
Je lijkt behoorlijk wat wrok tegenover leaserijders te hebben, geen idee waarom.

Ik laat het verder hier bij, veel plezier met je ‘ik heb een premium auto en dus ben ik beter!’-houding. Droeftoeter.
Hij heeft geen idee wat een leaseauto uiteindelijk kost. Waarschijnlijk is het zelfs duurder om te leasen dan zelf te kopen, maar het is voornamelijk een stuk gemak waar ik voor kies.

Te veel problemen in het verleden gehad met auto's om er zelfs één te kopen.
Zo makkelijk om het bij de dealer neer te gooien en zoek het maar uit.

Vooral Tesla, ik zou er niet aan moeten denken er één te moeten kopen en dan maanden wachten op onderhoud of zaken die niet goed waren bij aflevering!

Geen haar op mijn hoofd die een VW, Audi, of Tesla zou kopen met mijn eigen geld. Dat soort merken lease ik wel. Bij alle problemen stel ik mij opeens heel anders op, want ik hoef de dealer niet te vriend te houden. Het is namelijk toch mijn auto niet. Heel makkelijk, stuk beter voor mijn bloeddruk :+
Als het mijn eigen auto zou zijn, zou ik boos worden. Niet mijn eigen auto, gewoon heel zakelijk. Ik zet hem bij je neer en ga op kosten van jou een huurauto rijden tot het is opgelost.

• Tassadar32
Volodos schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:20:
[...]

@Tassadar32 Dank, ik ga dat straks direct even proberen!
Overigens hoor ik maar niks van Tesla Groningen wanneer de Mennekeskabel wordt nageleverd, dat is ook wel slecht zeg. Ik ben aangewezen op superchargers want thuisladen lukt niet. Iemand een soortgelijke ervaring met naleveren van een laadkabel en hoe lang dat dan duurde/wat je kunt doen om het proces te bespoedigen?
Lease? Dan bij de leasemij aankaarten. Niet lease? Persoonlijk bij SeC langsgaan en aangeven dat als ze niet binnen X dagen kunnen leveren je er zelf een aanschaft en ze een factuur stuurt voor de kosten. Leg ze vooral goed uit dat je momenteel niet kan thuisladen en dat de hele situatie te absurd voor woorden is. Excuses over logistiek wegwuiven, is niet jouw probleem. Heb dat de dag na levering gedaan en ze konden opeens toch wel een kabel vinden (32A kabel, eigenlijk bedoeld voor een S/X). Alternatief kan je op het TMC forum vragen of je van een S/X eigenaar een kabel kan lenen, er loopt daar een topic voor om nieuwe eigenaren uit de brand te helpen.

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:15:
Lease? Dan bij de leasemij aankaarten. Niet lease? Persoonlijk bij SeC langsgaan en aangeven dat als ze niet binnen X dagen kunnen leveren je er zelf een aanschaft en ze een factuur stuurt voor de kosten. Leg ze vooral goed uit dat je momenteel niet kan thuisladen en dat de hele situatie te absurd voor woorden is. Excuses over logistiek wegwuiven, is niet jouw probleem. Heb dat de dag na levering gedaan en ze konden opeens toch wel een kabel vinden (32A kabel, eigenlijk bedoeld voor een S/X). Alternatief kan je op het TMC forum vragen of je van een S/X eigenaar een kabel kan lenen, er loopt daar een topic voor om nieuwe eigenaren uit de brand te helpen.
Het is toch bizar dat dit nog steeds niet lekker loopt. Je weet toch hoeveel auto's je gaat afleveren?
Dat het een weekje of max 2 problemen oplevert is al tot daar aan te. Maar daar speel je toch direct op in als bedrijf?

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:19
HyperBart schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:06:
[...]

By that logic zou je kunnen zeggen dat je met je Model 3 geen Autopilot zou mogen hebben, want tja die Model S rijders zijn eigenlijk diegenen die we moeten bedanken voor nu een "betaalbare" wagen op de markt te zetten. En FSD zou dan ook niet beschikbaar voor je mogen zijn, want dit is "maar" een Model 3.
Het ligt er maar net aan waar je je grens trekt voor dit soort dingen, ik trek het hier nu extremer.

Remote connectivity is bij alle (Duitse) merken achteraf bij te boeken. Meer zelfs, BMW stapt voor bv. CarPlay en AndroidAuto dacht ik ook, over op een jaarlijkse fee.

Ik vind het bv. ongelooflijk zonde dat Tesla het premium interieur linkt aan de LR. Ik had prima willen betalen voor een premium interieur (en dus de luidsprekers, dat vooral) maar ik heb de range niet "nodig". Had ik graag meer range gehad? Tuurlijk! Vind ik dat 10K extra waard? Neen.
Ik eerder andersom, heb liever de range dan vegan-leather stoelen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• HyperBart
nils7 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Ik eerder andersom, heb liever de range dan vegan-leather stoelen.
Ah? uit welk materiaal bestaan de stoelen van de R+ dan?

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

HyperBart schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Ik vind het bv. ongelooflijk zonde dat Tesla het premium interieur linkt aan de LR.
Dat is volgens mij alleen zo omdat Tesla heeft gekozen die combinatie te produceren. Uiteindelijk zal (waarschijnlijk) elke battery range te combineren zijn met elk interieur niveau maar dat betekent dat productie veel complexer zal worden en ze willen op dit moment vooral aantallen produceren en dan is het veel efficiënter om het aantal combinaties te beperken.

Wanneer een auto wordt geproduceerd op basis van een order heb je uiteraard wel keuze vrijheid. Dat zou voor Tesla echter betekenen dat ze veel minder auto's geproduceerd krijgen en dat is op dit moment niet de beste strategie.

• HyperBart
acidfever schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:55:
[...]
Dat zou voor Tesla echter betekenen dat ze veel minder auto's geproduceerd krijgen en dat is op dit moment niet de beste strategie.
Idd.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was bij Tesla om een afspraak in te plannen. Langs gegaan dus. Veel mopperende mensen voor me, maar gelukt.

Wilde meteen een beurt in plannen, maar daar zijn ze dus mee gestopt. De Tesla heeft dus geen onderhoud nodig. Wel fijn dat ik die 650 heb afgetikt in december.

Nog eens bellen wat dat betekent voor de restwaarde garantie. Ik wil graag op papier dat die voorwaarde geschrapt is.

• Malarky
  • Laatst online: 06-11 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Kan iemand mij het Verbruik venster van Tesla uitleggen:

Je hebt een voorspeld bereik bij Huidig en Gemiddeld verbruik van afgelopen 10/25/50km. Maar deze beiden waarden zijn weer anders dan voorspeld bereik waarde in het hoofdvenster die altijd zichtbaar is.

Gek genoeg veranderd Huidig Bereik ook weer ls je de 10/25/50 slider aanpast...

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:19
HyperBart schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Ah? uit welk materiaal bestaan de stoelen van de R+ dan?
Die is nog wel premium maar zou liever persoonlijk een minder interieur hebben en een long range.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Malarky schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:59:
Kan iemand mij het Verbruik venster van Tesla uitleggen:

Je hebt een voorspeld bereik bij Huidig en Gemiddeld verbruik van afgelopen 10/25/50km. Maar deze beiden waarden zijn weer anders dan voorspeld bereik waarde in het hoofdvenster die altijd zichtbaar is.

Gek genoeg veranderd Huidig Bereik ook weer ls je de 10/25/50 slider aanpast...
Verbruik op basis van de laatste 10, 25 en 50 kilometer. Dus afhankelijk van zuinig/onzuinig je in die kilometers hebt gereden verschilt het gemiddelde verbruik.

Waren de laatste 10 kilometer bijv. 130km/u snelweg maar de laatst 25: 10km snelweg + 15 N-weg (80km) dan zal het gemiddelde over 25 kilometer (normaal gesproken) zuiniger zijn.

• HyperBart
nils7 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Die is nog wel premium maar zou liever persoonlijk een minder interieur hebben en een long range.
Goh, da's heel persoonlijk he. Ik reken worst-worst-worst case op een jaar dat ik met een R+ en veel autostrade max 250km kan rijden. Dat is voor 99% van de usecases bij mij voldoende (consultancy). Als ik naar grootouders moet (roundtrip 310km) dan hoop ik binnenkort te kunnen laden aan een 11kW laadpaal die er in het komende jaar wordt gezet OF dan stop je even aan de SuC OF als het echt moet kan ik via een trucje nog wel een aarding voorzien en daar Schuko-laden.

• Malarky
  • Laatst online: 06-11 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

acidfever schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Verbruik op basis van de laatste 10, 25 en 50 kilometer. Dus afhankelijk van zuinig/onzuinig je in die kilometers hebt gereden verschilt het gemiddelde verbruik.

Waren de laatste 10 kilometer bijv. 130km/u snelweg maar de laatst 25: 10km snelweg + 15 N-weg (80km) dan zal het gemiddelde over 25 kilometer (normaal gesproken) zuiniger zijn.
Dank maar dat verklaard niet waarom die 10/25/50 slider zowel bij huidig als gemiddeld bereik invloed heeft. En hoe deze waarden zich weer verhouden naar het voorspelde bereik in het hoofdvenster

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11 22:22
joke_name schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:54:
Weet iemand dat.

Als je een voorraad auto koopt / besteld.
Welke prijs komt er dan op het kenteken te staan?

De orginele prijs zoals je die maakt in de configuratie of de prijs zoals op de website staat?

Waar het namelijk mij om gaat.

De configuratie zonder trekhaak heeft een lager prijs dat als je hem 'nieuw' besteld, dit geld 3.000 euro.
De configuratie met trekhaak scheelt weer niet zo heel veel in geld.
Af fabriek is de prijs voor het kenteken. Vaak laten mensen de trekhaak door de garage er op zetten om zo de catalogusprijs te drukken, maar of dat bij een Tesla mogelijk is?

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Malarky schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:19:
[...]

Dank maar dat verklaard niet waarom die 10/25/50 slider zowel bij huidig als gemiddeld bereik invloed heeft. En hoe deze waarden zich weer verhouden naar het voorspelde bereik in het hoofdvenster
Ik was hier laatst ook al naar aan het kijken. Het gemiddelde verbruik over de laatste 10/25/50 is redelijk straight-forward; wat die 10/25/50 met het huidige bereik te maken hebben begrijp ik ook niet.

Verder meen ik wel ergens gelezen te hebben dat het bereik in het hoofdvenster wordt berekend op een vast verbruik en niet op je eigen gemiddelde (250 Wh/Mile dacht ik gezien te hebben, kan het niet meer terugvinden). Ik zou het veel logischer vinden als het voorspelde bereik in het hoofdvenster overeen zou komen met dat in het verbruiksscherm.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:58:
Was bij Tesla om een afspraak in te plannen. Langs gegaan dus. Veel mopperende mensen voor me, maar gelukt.

Wilde meteen een beurt in plannen, maar daar zijn ze dus mee gestopt. De Tesla heeft dus geen onderhoud nodig. Wel fijn dat ik die 650 heb afgetikt in december.

Nog eens bellen wat dat betekent voor de restwaarde garantie. Ik wil graag op papier dat die voorwaarde geschrapt is.
Toch wel bijzonder dat je bij zo'n high tech bedrijf die geroemd wordt voor zijn geweldige OTA updates langs moet gaan om zoiets simpels als een afspraak geregeld te krijgen.

Verder kan ik me toch niet voorstellen dat de remmen niet af en toe wat onderhoud nodig hebben ? Zeker bij auto's waar ze meer en meer alleen voor de noodstop noodzakelijk zijn wil je toch geen verrassingen als ze echt nodig zijn.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wat voor onderhoud? Nieuwe blokken? Dat geeft ie gewoon aan...

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-11 21:56
kdeboois schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Toch wel bijzonder dat je bij zo'n high tech bedrijf die geroemd wordt voor zijn geweldige OTA updates langs moet gaan om zoiets simpels als een afspraak geregeld te krijgen.

Verder kan ik me toch niet voorstellen dat de remmen niet af en toe wat onderhoud nodig hebben ? Zeker bij auto's waar ze meer en meer alleen voor de noodstop noodzakelijk zijn wil je toch geen verrassingen als ze echt nodig zijn.
Een beurt en onderhoud zijn verschillende dingen.

Met gestrekt been.

• BlakHawk
kdeboois schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:17:

Ik had van de week voor de tweede keer in een half jaar een probleem met de PHEV.
De aircopomp weer kapot. De aircopomp is volledig elektrisch aangedreven en draagt ook zorg voor de koeling van het accupakket. Hoe werkt dit bij een EV?
Dan heb je banden, remmen, schokdempers, veren, rubbers etc.

Overigens was de aircopomp onder coulance vervangen, maar aangezien het pomp en compressor is, zou vervanging buiten coulance rond de 2000 euro kosten :X

Onderhoud op EV's, moet denk ik nog blijken.... Ze komen nu een beetje in aantallen op de markt, over 5/6 jaar kunnen we pas iets zinnigs over onderhoud zeggen denk ik...

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik twijfel enorm tussen de SR+ en de LR AWD; de meerprijs voor mij (netto 165 euro per maand) is fors. De extra PK's en premium interieur is leuk, maar geen vereiste.

Waar ik me het meest 'zorgen' over maak is de praktijk-range van de SR+. Op ev-database zie ik een gemiddelde range in de winter (snelweg) van 240km. Met standaard laden tot 80% haal ik daarmee niet mijn woon-werkafstand zonder range anxiety, en dat wil op een normale werkdag wel voorkomen. Laden bij een klant of kantoor is niet altijd een optie, dus een harde eis is minimaal 280km in de praktijk.

Op allerlei Tesla-fora zie ik wel individuele reacties terug over ranges die mensen halen, maar is er ergens een totaaloverzicht met gecombineerde real life data te vinden?

• BlakHawk
mrwolf schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:08:
Ik twijfel enorm tussen de SR+ en de LR AWD; de meerprijs voor mij (netto 165 euro per maand) is fors. De extra PK's en premium interieur is leuk, maar geen vereiste.

Waar ik me het meest 'zorgen' over maak is de praktijk-range van de SR+. Op ev-database zie ik een gemiddelde range in de winter (snelweg) van 240km. Met standaard laden tot 80% haal ik daarmee niet mijn woon-werkafstand zonder range anxiety, en dat wil op een normale werkdag wel voorkomen. Laden bij een klant of kantoor is niet altijd een optie, dus een harde eis is minimaal 280km in de praktijk.

Op allerlei Tesla-fora zie ik wel individuele reacties terug over ranges die mensen halen, maar is er ergens een totaaloverzicht met gecombineerde real life data te vinden?
280km op een SR+ in de winter kan wel eens lastig worden. Je wil niet iedere dag tot 100% laden en niet met 0% aankomen. Kleine marge aan de onder kan en 10% aan de bovenkant om de accu te sparen.

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 14:15

Afbeeldingslocatie: https://teslike.com/wp-content/uploads/2019/05/3-km-526.png

Veel mensen gebruiken het bovenstaande overzicht om een idee te krijgen bij de range voor de verschillende modellen zonder battery degration en in de zomer (van 100% tot 0%). Ik zou persoonlijk zelf altijd voor het long range model gaan. Vind 165 euro per maand niet extreem veel voor alle gemoedsrust die je er voor terug krijgt (buiten dat ik nooit meer zonder AWD accelaratie wil). Denk ook over het volgende na: mocht je tussendoor moeten laden op een werkdag kost dat je ook tijd. Ik ken je uurtarief niet, maar zo heb je die 165 euro snel terug verdient ;)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Net m'n Model S 100D in Eindhoven gebracht voor wat zaken. Werd keurig op tijd geholpen, door alle punten gelopen en samen een testrit. Top service.
Gele randen op scherm wordt pwas wat aan gedaan als zij de beschikking hebben over de nieuwe oplosmethode, worden dus geen schermen meer vervangen.
Speling/rammel op aandrijfassen (te merken als vibraties bij hard accelereren) wordt nu ook niet vervangen, totdat daarvoor een nieuwe versie wordt uitgebracht. Hij denkt medio september/oktober.

Leenpre facelift Model S 85 stond netjes te wachten, overigens met bijna lege accu... dus onderweg even bij de SuC gestaan en weer verder. Hoop dat m'n eigen S snel klaar is.

Divide and conquer.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@wimpie En natuurlijk met lege accu inleveren ;)

Signatures zijn voor boomers.

• Deveon
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Een beurt en onderhoud zijn verschillende dingen.
Een (onderhouds)beurt is preventief onderhoud en Tesla doet dit dus niet. Tesla doet reactief onderhoud. Pas bij slijtage wordt onderhoud uitgevoerd, niet bij een vaste kilometerstand of leeftijd.

• Artbij
Deveon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Een (onderhouds)beurt is preventief onderhoud en Tesla doet dit dus niet. Tesla doet reactief onderhoud. Pas bij slijtage wordt onderhoud uitgevoerd, niet bij een vaste kilometerstand of leeftijd.
Dat is toch alleen maar beter? Dan vervang je alleen shit die er echt aan toe is.

Met gestrekt been.

• HyperBart

Ik zat net met hetzelfde. 165 eur van mijn nettoloon voor een wagen vond ik ook fors.

Ik denk dat het allemaal goed gaat meevallen. Heb je al eens gespeeld met ABRP en je route daar ingegeven?

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Artbij schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:30:
[...]

Dat is toch alleen maar beter? Dan vervang je alleen shit die er echt aan toe is.
Zoals remblokjes na een mislukte noodstop.

Zitten er ook camera’s op de remmen ?

Volgens mij heeft het meer met het terugbrengen van kosten dan met het verbeteren van de service te maken. De tijd zal het leren.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Katseviool
  • Laatst online: 22:31
eckru schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Ik heb deze op Ali besteld:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.5ad14c4dNc36sb

Nu heeft mijn P20 Pro geen Qi charging, dus daar zit nu zo'n chargepad in, werkt goed. De Samsung S9 van mijn vrouw werkt ook.

Wat wel goed is, maar niet bij de productfoto's staat, is dat er twee splitter kabels bij zitten (van 2 naar 4 poorten). Die twee splitter kabels prik je dus in de twee USB poorten in de auto. Dan plug je de twee laadkabels die aan de charge-pad zitten in twee van de vier poorten van splitters. Dan is er nog een poortje over voor de USB stick van je dashcam en nog een over voor de gamepad voor de spelletjes!

Het is overigens zonder verder hak een breek werk te monteren. De chargepad komt ipv de standaard rubberen pad van Tesla. Telefoon komt wel wat hoger te liggen, wat voor mij een voordeel is, zo is de vingerafdruk lezer van de telfoon nog beschikbaar, die zat eerst half onder glimmende zwarte balkje waar de kabels onder zaten.
Top tip! Past perfect en voelt degelijk aan. Je ziet niet dat dit after-market Aliexpress is en hij ligt inderdaad net wat hoger wat veel relaxter is :*)

Alleen die USB splitter werkt niet met die TeslaCam maar dat fix ik wel op een andere manier.

[ Voor 9% gewijzigd door Katseviool op 04-07-2019 19:09 ]

• Deveon
  • Niet online
kdeboois schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:04:
[...]

Zoals remblokjes na een mislukte noodstop.

Zitten er ook camera’s op de remmen ?

Volgens mij heeft het meer met het terugbrengen van kosten dan met het verbeteren van de service te maken. De tijd zal het leren.
Hmm.. een mislukte noodstop is toch een ander woord voor een ongeluk?

Edit: AP is volgens mij prima in staat om te detecteren of de auto opzij trekt bij remmen of dat de vertraging tegenvalt in opzichte van de stand van het rempedaal. Of dat gebruikt wordt weet ik niet, volgens mij kan de ESP ook voldoende data genereren om dit soort gebreken te detecteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Deveon op 04-07-2019 19:13 ]

• Artbij
Artbij schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:30:
[...]

Je merkt echt wel eerder dan bij een noodstop dat je remmen versleten zijn.

En als je daar zo bang voor bent controleer je ze toch zelf even.

Met gestrekt been.

• bottom line
  • Laatst online: 19:17
En het is niet omdat Tesla zegt dat je pas naar de garage moet komen als er iets, dat je niet eerder kan komen.
Als je beter op je gemak bent als Tesla 1x per jaar je auto nakijkt, dan is dat nog steeds gewoon mogelijk.

Liever dat dan dat je elk jaar bij wijze van spreken 'verplicht' naar je garage moet voor je ICE. Ook al doet die maar 7000km op een jaar.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Artbij schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Je merkt echt wel eerder dan bij een noodstop dat je remmen versleten zijn.

En als je daar zo bang voor bent controleer je ze toch zelf even.
Wat een geneuzel allemaal. Remblokken hebben al jaren sensoren. Het ding moet overigens nog steeds om de twee jaar terug voor de airco . Voor de rest slijt er weinig aan dit soort auto's .. als je dat niet trekt moet je lekker in je onderhoudsgevoelige ice blijven rijden.

Je mag overigens tegen betaling gewoon langs het servicecenter gaan.. lekker je interieur filter vervangen om de 20k..

[ Voor 10% gewijzigd door Wimo. op 04-07-2019 19:43 ]

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Iemand met een model 3 die wat kan zeggen over hoekverlichting die naast de auto schijnt in een krappe bocht en adaptieve koplampen die meedraaien in een lange snelwegbocht? Zit het er op en werkt het?

Als ik zoek lees ik tegenstrijdige berichten. Dit filmpje https://m.youtube.com/watch?v=eYaRrT8lF7w laat duidelijk zien dat het er wel op zit maar misschien is het een Amerikaanse versie, stiekem geen 3 of een mod?

In mijn huidige BMW zit een extra lampje dat haaks op de rijrichting staat en in woonwijken met krappe bochten perfect in de bocht schijnt. Ook kunnen de koplampen naar links en rechts bewegen met de richting van het stuur mee.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Vandread
Bij de SR+ lees ik: De auto heeft een accupakket met een capaciteit van 60 kWh, daarvan is 50 kWh beschikbaar.
Dus in principe kan je toch gewoon 100% laden aangezien de accu toch nooit volledig wordt aangesproken?
Pagina: 1 ... 67 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic